[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.667 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:12:
Heb vandaag mijn nieuwe bordje binnen gekregen, de Chaintech VNF3-250.
Zit alleen met een probleem, heb mijn Athlon 64 3000+ altijd op een kt800 planje draaien, en daar draaide ik op 2200Mhz, daarna gingen mijn Sata schijven over hun nek.
Dus ik denk, ik koop een Nforce 3 250 bordje, dan is het probleem opgelost.
Mooi niet dus, kom nu nog geen eens stabiel op 2100Mhz, heb geen idee waar het aan licht, zoiezo niet aan proc en geheugen, want mijn geheugen is pc 3700, en mijn processor heeft al hoger gelopen. Moet ik mischien ergens op letten om de AGP/PCI lock te activeren, want dit schiet natuurlijk niet op, ga er toch vanuit dat deze chipset hoger moet kunnen klokken.
Zelf heb ik het idee dat de de onboard raid controller het probleem is, volgens mij wordt deze niet gelokt.
Zijn er meer mensen met een probleem, of wet er iemand een oplossing?
Het lijkt dan inderdaad dat de onboard raid controller problemen heeft. Gebruik je gewoon een RAID controller die is ingebouwd bij de nForce zelf, of is het een third party andere chipset van bijv. Promise??

Heb je misschien een IDE HDD tot je beschikking, dan kan je kijken of je met een IDE HDD verder komt en weet je zeker dat het aan je SATA HDD's/RAID controller ligt.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm ik begin te twijfelen voor een A64, maar of ik nog even wacht op de s939 die betaalbaar gaan worden of niet weet ik nog niet zeker. Ik ben nu echter bezig met een wc-blok te maken (voor op dit moment mijn duron 1800 SocketA). Ik bevestig op dit moment het blok door middel van de 4 mounting holes rond de socket, maar hoe zit dat op een A64 plank? Zitten daar ook nog 4 gaten? (En is er verschil in de koelers voor s754 of s939?)

Ik ben nou toch al bezig, dus ik wil gelijk de gaten boren voor de A64 die er in de toekomst toch wel aan gaat komen. En ik kan op het internet verder weinig high-detail pics vinden van deze planken met de evt mounting holes. (vaak zit er nog een houder om de socket heen voor de koeler, ik weet niet wat voor gaten daar onder zitten).

Iemand die wat pics voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

neographikal schreef op 25 juli 2004 @ 16:19:
Hmm ik begin te twijfelen voor een A64, maar of ik nog even wacht op de s939 die betaalbaar gaan worden of niet weet ik nog niet zeker. Ik ben nu echter bezig met een wc-blok te maken (voor op dit moment mijn duron 1800 SocketA). Ik bevestig op dit moment het blok door middel van de 4 mounting holes rond de socket, maar hoe zit dat op een A64 plank? Zitten daar ook nog 4 gaten? (En is er verschil in de koelers voor s754 of s939?)

Ik ben nou toch al bezig, dus ik wil gelijk de gaten boren voor de A64 die er in de toekomst toch wel aan gaat komen. En ik kan op het internet verder weinig high-detail pics vinden van deze planken met de evt mounting holes. (vaak zit er nog een houder om de socket heen voor de koeler, ik weet niet wat voor gaten daar onder zitten).

als je iets verder terug kijkt kan je plaatjes vinden van waar de gaten zitten voor het amd 64 blok! :)
ik heb ze zelf oook gebruikt. dus ze zijn goed ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mr._Anderson schreef op 25 juli 2004 @ 14:50:
[...]

Het lijkt dan inderdaad dat de onboard raid controller problemen heeft. Gebruik je gewoon een RAID controller die is ingebouwd bij de nForce zelf, of is het een third party andere chipset van bijv. Promise??
Het ligt eraan welke versie Chaintech hij heeft.. de Zenith of niet.. als hij de Zenith heeft, is het een onboard Silicon Image. Is het een non Zenith dan is het onboard nForce3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
matinez schreef op 25 juli 2004 @ 20:27:
[...]

Het ligt eraan welke versie Chaintech hij heeft.. de Zenith of niet.. als hij de Zenith heeft, is het een onboard Silicon Image. Is het een non Zenith dan is het onboard nForce3
Met zo'n silicon Image lijkt het mij dat de PCI / AGP lock niet persé hun werk hoeven te doen voor die controller. Waarom zetten ze dat soort dingen toch niet gewoon even duidelijk op hun site voor de oc'ers :+

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Weet er toevallig iemand waar je nog een amd64/fx kit kunt krijgen voor prom mach2 in be of nl?

heb een mail gestuurd naar ocshop om te vragen of ze nog op stock hadden maar nog geen antwoord terug (denk verlof ofzo)

beetje offtopic sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ingebouwde Nforce Raid controller, heeft iemand hier ervaring mee? kan hier namelijk weinig info over vinden, en overal komt dit bord als een goede overklokker uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Soul_ schreef op 26 juli 2004 @ 01:12:
Weet er toevallig iemand waar je nog een amd64/fx kit kunt krijgen voor prom mach2 in be of nl?

heb een mail gestuurd naar ocshop om te vragen of ze nog op stock hadden maar nog geen antwoord terug (denk verlof ofzo)

Is zo goed als onmogelijk helaas...

Wordt dus zelf maken indien je toch je Mach II wil gaan gebruiken. Of iemand in de USA zien te bereiken die er 1tje voor je op stuurt, maar dat kost je in totaal rond de 125e

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op 25 juli 2004 @ 16:19:

Ik heb er hier twee gevonden in deeltje 4:

Afbeeldingslocatie: http://mpsoft.myadsl.nl/computer/nieuwe%20case%20087%20klein.jpg

en deze:

Groot plaatje

IK dacht op de tekeningen van AMD te zien dat er ook nog 4 gaten aanwezig zouden zijn, maar die vind ik nergens terug. Het zijn er altijd 2 :)

Maar zijn deze gaten hetzelfde voor zowel s754 of s939? Ik ga er wel vanuit omdat er maar één Thermal Design guide is. Maar is dit ook zo? Ik ga zo die TDG maar even doorlezen om te kijken of ik de maten daar uit kan halen :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 26-07-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul_ schreef op 26 juli 2004 @ 01:12:

Waarom niet zelf een cpu kit maken,

http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=41
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=39307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Nou ik had nog eens gekeken of ik mijn OC vermogen omhoog kon krikken. Had beide HDD's aan de promise controller gehangen van m'n k8v deluxe (nonSE). Maar het maakte geen verschil.

heb echt het gevoel dat mijn GeforceFX 5900XT het geheel ongelooflijk tegenhoud. Sinds die kaart erin zit is het alleen maar naar beneden gegaan met oc'en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 27 juli 2004 @ 12:45:
Nou ik had nog eens gekeken of ik mijn OC vermogen omhoog kon krikken. Had beide HDD's aan de promise controller gehangen van m'n k8v deluxe (nonSE). Maar het maakte geen verschil.

heb echt het gevoel dat mijn GeforceFX 5900XT het geheel ongelooflijk tegenhoud. Sinds die kaart erin zit is het alleen maar naar beneden gegaan met oc'en :(
Hmmm dat is raar want met mijn 5900xt ( die nu dood is ) kon ik een htt halen van 278mhz ;)
Over die promise controller die gaat maartot de 240mhz htt en dan is het over.
Want dan ziet hij de promise controller niet meer in de bios :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 12:53:
[...]

Hmmm dat is raar want met mijn 5900xt ( die nu dood is ) kon ik een htt halen van 278mhz ;)
Over die promise controller die gaat maartot de 240mhz htt en dan is het over.
Want dan ziet hij de promise controller niet meer in de bios :/ :X
bij 225 was het al over.

maar nu ik erover denk.. met m'n domme #@%$%.. het ligt natuurlijk aan m'n geheugen.

dat kan niet zo hoog, dat had ik naar beneden moeten zetten. potver dikkie.. nu straks maar weer die zware bak open maken gheheheh

Welk merk had jij eigenlijk, ik heb een club3d

[ Voor 6% gewijzigd door mr._Anderson op 27-07-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
moet het geheugen perse syncroon lopen met de proc?

of geeft dit een performance drop in verhouding gesproken dan

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij boxed procs kunnen ze niet kijken in welke week de proc is gemaakt of wel? Ik ga in de 2e helft van augustus een athlon64 systeempje bouwen (ws. rondom een 3000+) en zou dan wel graag iets van een week20 of nieuwere willen hebben. 2e helft van augustus is week 34/35. Hoe groot schatten jullie de kans in dat ik er zo eentje te pakken kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 27 juli 2004 @ 13:26:
[...]

bij 225 was het al over.

maar nu ik erover denk.. met m'n domme #@%$%.. het ligt natuurlijk aan m'n geheugen.

dat kan niet zo hoog, dat had ik naar beneden moeten zetten. potver dikkie.. nu straks maar weer die zware bak open maken gheheheh

Welk merk had jij eigenlijk, ik heb een club3d
Ik had een PoV 5900xt die liep op 550mhz op de core en 1025mhz op het geheugen :P was een mooi kaartje hoor >:) alleen jammer dat hij nu doodt is :/ :X
Aan dat kaartje heb ik meer plezier gehad met ocen dan ik nu met mijn r9800pro heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is syncroon lopen???

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
dat is dat de geheugen controller en het geheugen op de zelfde snelheid lopen.

bij een athlon xp is het beter dat de frontsidebus gelijk loopt met de snelheid van je geheugen (dus als je een 333fsb hebt heb je ddr 333 nodig)

de 64 heeft geen frontsidebus meer dus vroeg ik me af of het nog belangrijk was dat het geheugen syncroon loopt met de proc (200 dus)

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan zou je geheugen toch vreselijk sloom moeten lopen want bij de athlon 64 staan ze op 200 met een multiplyer van 10 of iets

En nog een klein vraagje ik heb niet echt veel gevonden over pci-e borden want ik wil binnen kort er een kopen in augustus (socket 939) zijn deze borden dan al verkrijgbaar (maby)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 23:47:
Maar dan zou je geheugen toch vreselijk sloom moeten lopen want bij de athlon 64 staan ze op 200 met een multiplyer van 10 of iets
dat klopt toch ddr400 is toch 200 mhz

wat ik me gewoon afvraag de overklokjes die ik hier zie van bijvoorbeeld 10 *250 of het geheugen dan ook altijd op 250mhz loopt of is dit helemaal niet te delen?of scheelt dit weer per bord?

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus heb je htt op 250 dan zit je geheugen al op 500mhz of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, tenzij je dividers gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 00:04:
Inderdaad, tenzij je dividers gaat gebruiken.
Maar hoeveel impact heeft dat op de performance? Mijn Athlon XP vond het nooit lekker om asynchroon te draaien, kostte vrij veel performance. Maar hoe zit dat bij een A64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
neographikal schreef op 28 juli 2004 @ 00:13:
[...]

Maar hoeveel impact heeft dat op de performance? Mijn Athlon XP vond het nooit lekker om asynchroon te draaien, kostte vrij veel performance. Maar hoe zit dat bij een A64?
heheh mijn tekst

maar iedereen slaapt al denk
heb nog geen duidelijk antwoord gevonden zit al 3 uur te lezen :Z |:( 8)7

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
wippo76 schreef op 28 juli 2004 @ 00:34:
[...]

heheh mijn tekst

maar iedereen slaapt al denk
heb nog geen duidelijk antwoord gevonden zit al 3 uur te lezen :Z |:( 8)7
Door de andere opbouw kun je het niet goed meer vergelijken.

De Athlon64 gebruikt een hyperTransport bus die toch veel sneller functioneert.
Hoe sneller jouw geheugen draaid hoe beter. DDR400 en hoger dus.
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 23:35:
[...]

Ik had een PoV 5900xt die liep op 550mhz op de core en 1025mhz op het geheugen :P was een mooi kaartje hoor >:) alleen jammer dat hij nu doodt is :/ :X
Aan dat kaartje heb ik meer plezier gehad met ocen dan ik nu met mijn r9800pro heb :)
dat klinkt heel erg goed zeg :P damn
mijn club3d is niet zo'n oc'er.

van zichzelf gaat het niet zo goed, en ook met een bios flash helpt het allemaal niet veel. Ik geloof dat de PoV het allemaal wel goed deden qua OC'en, meen ik te hebben gelezen in het 5900xt oc thread.

[ Voor 42% gewijzigd door mr._Anderson op 28-07-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij xtremesystems halen ze echt lekkere OC's, een NC 3000+ op 2500MHZ met de stock cooler. Ik vraag me af, lopen we hier in NL een beetje achter met de cores? Dus dat ze in de VS nieuwere cores hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:33:
Bij xtremesystems halen ze echt lekkere OC's, een NC 3000+ op 2500MHZ met de stock cooler. Ik vraag me af, lopen we hier in NL een beetje achter met de cores? Dus dat ze in de VS nieuwere cores hebben?
Nee dat is het niet, de NC cores zijn gewoon beter dan de ouwe CO non CG cores.
Tegenwoordig haalt een gemiddelde core wel 2.5GHz op stock koeler.

Op mijn ouwe C0 3000+ haalde ik 2.4GHz op standaard air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Kakaroto schreef op 28 juli 2004 @ 15:47:
[...]

Nee dat is het niet, de NC cores zijn gewoon beter dan de ouwe CO non CG cores.
Tegenwoordig haalt een gemiddelde core wel 2.5GHz op stock koeler.

Op mijn ouwe C0 3000+ haalde ik 2.4GHz op standaard air.
Daar in de VS kan best zijn dat het qua verkoop harder loopt dan hier in NL, en dat men ook sneller nieuwere cores krijgt.
Hier in NL heb je denk ik nog wat meer kans op een relatief oudere core dan in de VS. (verwacht ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
mr._Anderson schreef op 28 juli 2004 @ 15:59:
[...]

Daar in de VS kan best zijn dat het qua verkoop harder loopt dan hier in NL, en dat men ook sneller nieuwere cores krijgt.
Hier in NL heb je denk ik nog wat meer kans op een relatief oudere core dan in de VS. (verwacht ik zo)
Nou als ik naar de weken kijk, lopen we echt niet achter.
Ik heb zelf ook een CPU uit amerika. Een newcastle 3400+ Newcastle.
Die hebben wij in nederland nog in hele kleine oplage. In duitsland al een tijdje.

Begin augustus heeft NL ook volop 3400+ Newcastle. In de VS hadden ze die al ruim een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan :) Ik ga in de 2e helft van augustus een 3000+ aanschaffen, de kans op 2.5 ghz is dan wel redelijk aanwezig zeg maar ? (100% is het natuurlijk nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 17:04:
Okee dan :) Ik ga in de 2e helft van augustus een 3000+ aanschaffen, de kans op 2.5 ghz is dan wel redelijk aanwezig zeg maar ? (100% is het natuurlijk nooit)
de cpu's van de laatste tijd halen dat meestal wel volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 21:37
mr._Anderson schreef op 29 juli 2004 @ 17:00:
[...]

de cpu's van de laatste tijd halen dat meestal wel volgens mij..
Ik draai momenteel mijn Athlon 3000+ hierop:

HT-kloksnelheid: 240 MHz

HT-vermeningvuldiger: 4x
HT-frequentie: 960 MHz

CPU-vermeningvuldiger: 10x
CPU-frequentie: 2400 MHz
CPU-spanning: 1,472 Volt

DDR-frequentie: 200 MHz (6:5)
AGP-frequentie: 67 MHz

Geheugentimings: 2,5-3-3-7-10-16 (automatisch; SPD)

Voor de rest alles op standaardspanning

10:50 uur prime95 torture test gedaan.

2500 MHz lukte nog niet foutloos in prime95. Misschien wel als ik meer spanning dan 1,6 Volt gebruik. Dit heb ik verder niet getest. Ook kan ik nog andere HT-kloksnelheden tussen 240 MHz en 250 MHz proberen.

Ik draai dit alles op een MSI K8N Neo FSR met 1.31 bios. Koelblok is een Thermalright SLK-948U met Zalman 80x80 ventilator. Tevens gebruik ik van Zalman een 400APS voeding. Verder totaal geen extra ventilatoren en kast dicht, vandaar ik het ook niet zo zie zitten om hele hoge spanningen op de CPU te zetten.

Conclusie is eigenlijk dat het niet erg moeilijk lijkt om rond de 2500 MHz uit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 11:01
Ik heb AMD64 3000+ en Epox 8KDA3J besteld.
Probleem alleen dat alle winkels in pricewatch mobo niet op voorraad hebben.
Oude NF2+AMDXP-M verkocht.
Achja wordt weekie wachten dan kan ik ook weer aan slag :x

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
LeXuS007 schreef op 29 juli 2004 @ 22:20:
Komplett.nl heeft ze wél op voorraad:

http://komplett.nl/k/kl.asp?bn=10125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lev schreef op 21 juli 2004 @ 13:22:
ik heb een msi k8n neo platinum en een epox 8kda3+ en haal aanzienlijk hogere clocksnelheden op mijn msi plank..

epox: 10 x 225
msi: 10 x 233

moet wel gezegt worden dat mijn pcmark04 scores vrijwel hetelfde zijn ondanks de verschillen in mhz...

en de epox plank heeft geen rare s-ata problemen met overklokken waar msi die wel heeft op poort 1 en 2..
Wat gebeurt er dan als je hem op poort 1 of 2 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 11:01

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een setje van 2x512mb en dacht zelf aan OCZ 3700EB. Hebben jullie nog aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

LeXuS007 schreef op 29 juli 2004 @ 22:20:
bestel hem bij www.hbit.nl
supersnel en super service!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Ik draai nu op 2450 MHz. Verder kom ik niet op standaard CPU-spanning. Best leuk resultaat met vrij simpele koeling!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.strooisma1/CPUZ2450.png
Dumb Ass Durruk schreef op 29 juli 2004 @ 19:50:

10:50 uur prime95 torture test gedaan.

2500 MHz lukte nog niet foutloos in prime95. Misschien wel als ik meer spanning dan 1,6 Volt gebruik. Dit heb ik verder niet getest. Ook kan ik nog andere HT-kloksnelheden tussen 240 MHz en 250 MHz proberen.

Ik draai dit alles op een MSI K8N Neo FSR met 1.31 bios. Koelblok is een Thermalright SLK-948U met Zalman 80x80 ventilator. Tevens gebruik ik van Zalman een 400APS voeding. Verder totaal geen extra ventilatoren en kast dicht, vandaar ik het ook niet zo zie zitten om hele hoge spanningen op de CPU te zetten.

Conclusie is eigenlijk dat het niet erg moeilijk lijkt om rond de 2500 MHz uit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Dumb Ass Durruk schreef op 31 juli 2004 @ 12:22:
Ik draai nu op 2450 MHz. Verder kom ik niet op standaard CPU-spanning. Best leuk resultaat met vrij simpele koeling!

[afbeelding]

[...]
mag ik raden, jij hebt een epox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
mydogisgone schreef op 31 juli 2004 @ 13:30:
[...]

mag ik raden, jij hebt een epox?
Nee, en als je goed kijkt onder het plaatje dan zie je: "MSI K8N Neo FSR met 1.31 bios." :9 :9 :P :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, weet je toevallig uit welke week jouw cpu komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 13:39:
Lekker, weet je toevallig uit welke week jouw cpu komt ?
Dit is de info die op de CPU staat:

ADA3000AEP4AX
CBASC 0414WPMW
9547934D40320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
heb ik ook nog een vraag voor jullie. zoek al dagen naar het antwoord maar nog niks gevonden.

ik las ergens bij asus dat cool n quiet alleen werkt als je de stock koeler gebruikt.
maar als je nou waterkoeling gebruikt en niet de fan aansluiting op het mobo
'blijft de cpu dan wel terug schakelen naar 800mhz ????

ben benieuwd

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dumb Ass Durruk schreef op 29 juli 2004 @ 19:50:
[...]

10:50 uur prime95 torture <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=test&v=56">test</a> gedaan.

Kun jij ook hoger dan die 240HTT bus? Ik kan dat namelijk niet met datzelfde bord. K8N neo plat. Ik gebruik ook de 1.31 bios....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 14:18:
[...]

Kun jij ook hoger dan die 240HTT bus? Ik kan dat namelijk niet met datzelfde bord. K8N neo plat. Ik gebruik ook de 1.31 bios....
Ik draai de HT-klok op 245 MHz, dus ja, ik kan hoger! :)

Als je verder in deze thread kijkt, dan zie je daar een CPU-Z shot van.

Wat is het problem als je hoger dan 240 MHz gaat?

[ Voor 18% gewijzigd door durkagain op 31-07-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Dumb Ass Durruk schreef op 31 juli 2004 @ 13:33:
[...]

Nee, en als je goed kijkt onder het plaatje dan zie je: "MSI K8N Neo FSR met 1.31 bios." :9 :9 :P :D :D
nee want ik zie dat je vcore nogal laag is.. dat heeft mijn epox namelijk ook. en nog wel meer epox mobo's.
ik had het eerst met de standard bios (5/5) niet en nadat ik 7/16 bios had geflashed had ik die vcore probs en toen heb ik een 5/5 bios terug geflashed en toen had ik het nog steeds 8)7
weet iemand daar trouwens een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:33:
Hier 2550Mhz met een boxed koeler....pifast en 3dmark.... Wel een 3200+ NC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
""heb ik ook nog een vraag voor jullie. zoek al dagen naar het antwoord maar nog niks gevonden.

ik las ergens bij asus dat cool n quiet alleen werkt als je de stock koeler gebruikt.
'blijft de cpu dan wel terug schakelen naar 800mhz ????""""
"

niemand???

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wippo76 schreef op 31 juli 2004 @ 15:53:
""heb ik ook nog een vraag voor jullie. zoek al dagen naar het antwoord maar nog niks gevonden.

'blijft de cpu dan wel terug schakelen naar 800mhz ????""""
"

niemand???
Cool 'n Quiet heeft niks met je fan te maken hoor dus dat werkt ook gewoon als je waterkoeling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 16:40:
[...]

Cool 'n Quiet heeft niks met je fan te maken hoor dus dat werkt ook gewoon als je waterkoeling hebt.
ik dacht dat hij ook het toerental van je fan regelde
maar je krijgt dus geen error in je bios als er geen cpu fan draait met cool n quiet aan

toppie

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Vandaag prom maar eens geinstalleerd

Resultaten zijn niet enorm goed, maar er valt mee te leven.

Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/6765/5783.jpg
http://img36.exs.cx/img36/6765/5783.jpg

Dadelijk bios updaten zodat ie wat stabieler is, dan wil het nog wel wat hoger hoop ik :)

Foto'tje van de setup:

Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/3295/running1.jpg
http://img39.exs.cx/img39/3295/running1.jpg

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Syngrow: Waarom heb jij de zijkant van je Prometia eraf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
ziet er OK uit, wat zijn jouw temperaturen op idle? vcore? enzo?
meer info aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Nou, wat meer informatie dan :P

CPU: Athlon64 3200+ 1MB @ 2510MHz
Vcore: 1.7 @ bios (fluctureerd beetje van 1.65 naar 1.7v, ligt aan de bios)
LDT: 4x (1000MHz HTT dus ;) )
Mem: 256MB Kingston HyperX BH-5 @ 166MHz 8)7
Temps: -32 IDLE @ prom display, -26 Load nogal slecht dus :X
Cpu temp: onbekend, bios gaat niet onder 0 (oudje)
Kamertemp: rond de 35 graden

@ TerranGhost:

Omdat ie anders nog 5 graden warmer is, en ik sowieso geen zin had om de kappen er weer op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 3200+ 1MB en @2.5Ghz met 1.65Vcore was de Mach 2:
Idle: -50/-54c ligt aan kamer temp
Load: 42c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

Syngrow,
dit moet beter kunnen hoor, verlaag je LDT and try again :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Gamer schreef op 31 juli 2004 @ 21:28:
Syngrow,
Dat doe ik zeker, was maar even snelle test ;)

Ik heb er nu een andere bios in zitten, eens kijken of ie dan beter wil gaan
Eventueel mn vmod ff inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gamer schreef op 31 juli 2004 @ 21:28:
Syngrow,
Met X4 kan je op dit bord best ver hoor.
Ik haal 320Mhz met htt x4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

ow, wist ik niet :)

dan klopt er nog altijd niets, die 3200+ die ik hier heb doet 2600 mhz stabiel met crappy cooler (niet boxed, ben ik kwijt ? ).

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Gamer schreef op 31 juli 2004 @ 21:43:
ow, wist ik niet :)

dan klopt er nog altijd niets, die 3200+ die ik hier heb doet 2600 mhz stabiel met crappy cooler (niet boxed, ben ik kwijt ? ).
Dit is een hele oude (0344 WPMW) die met 2v net de 2600MHz haalt onder 5 graden water ;)

Edit: cpu temp is -17 IDLE volgens speedfan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Syngrow op 31-07-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Idle temp is wel erg hoog :/ , ik heb de zijkant van de Mach2 ook nog dicht en idle is de cpu -32c en soms lager tot -38c. Ook gemeten via Speedfan.

}) XPMW }) core trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

lol, ik zit aan +17° met die cpu, doet 2900mhz stabiel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe 2750Mhz met 1.85V die schommelde met 0.1V :r dat was met elcheapo 300W psu. Nu heb ik een Tagan 480W en moet ik nog ff w8en op m'n 1024mb kitje OCZ 3700EB om opnieuw te testen. Ik hoop dat ik 2800Mhz op z'n minst stabiel krijg, en dat moet zeker lukken heb ik zo het gevoel. Het is een 1mb cpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:12:
Die Idle temp is wel erg hoog :/ , ik heb de zijkant van de Mach2 ook nog dicht en idle is de cpu -32c en soms lager tot -38c. Ook gemeten via Speedfan.

}) XPMW }) core trouwens
Is die van jouw refilled ofzo? Of maakt die langere cappilaire buis zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, is gewoon helemaal standaard. Wel een Mach2 ipv 1. En de originele A64 Cpu kit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

idd, zeer goeie temps.

van een refill spreek ik al een jaar, moet toch maar eens Peter contacteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:39:
Nope, is gewoon helemaal standaard. Wel een Mach2 ipv 1. En de originele A64 Cpu kit.
Ik haal met 1.78vcore rond -24C ~ -28C idle op een Mach1.
Enige verschillen qua inhoud tussen M1 en 2 is een langere cappilaire buis...

Je eerst post van deze topic deel 5 had je een screen, daar stond -23 volgens Speedfan. was dat idle??

Heeft mss iemand anders nog een verklaring voor.?

[ Voor 13% gewijzigd door Kakaroto op 31-07-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op 31 juli 2004 @ 22:45:
[...]

Je eerst post van deze topic deel 5 had je een screen, daar stond -23 volgens Speedfan. was dat idle??
Wel raar want ik heb dan ook nog een Clawhammer niet CG. Die zouden toch een stuk warmer moeten zijn dan de Newcastles.

Dat was Idle met een Vcore van 1.85-1.9V.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mydogisgone schreef op 31 juli 2004 @ 15:34:
[...]

nee want ik zie dat je vcore nogal laag is.. dat heeft mijn epox namelijk ook. en nog wel meer epox mobo's.
ik had het eerst met de standard bios (5/5) niet en nadat ik 7/16 bios had geflashed had ik die vcore probs en toen heb ik een 5/5 bios terug geflashed en toen had ik het nog steeds 8)7
heb nu met de 5/14 bios een goede vcore. :)
zorg er wel eerst voor dat je de voedingsstekker er uit trekt en dan de bios reset.. en dat je dan pas je pc aanzet en dan de bios flashed :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Gamer schreef op 31 juli 2004 @ 22:43:
idd, zeer goeie temps.

van een refill spreek ik al een jaar, moet toch maar eens Peter contacteren.....
Of even een goede aico-boer opzoeken.
Je systeem compleet draaiend laten refillen met een 507 ofzo, hij kan met zijn meters zien wanneer de unit het best koelt. Scheelt je een heel eind reizen m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik al een tijdje een Clawhammer 3400+, heb een paar dagen geleden 1Gb mushkin special 2-2-2 BH-6 geheugen gehaald en krijg spontaan blauwe schermen in XP pro.
Prime95 geeft telkens Illegal_sumout bij RAM stress test :(.
Als ik één module gebruik krijg ik dat niet. Ik ben er bijna zeker van dat het aan de Clawhammer geheugencontroller ligt... de enigste oplossing zou dus moeten zijn een Newcastle aanschaffen met een betere geheugencontroller, of weet iemand anders nog iets.
Mbord is een MSI K8N Neo Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
mydogisgone schreef op 31 juli 2004 @ 15:34:
[...]

Ik heb alleen een lage CPU-spanning als ik die op "Default" zet in het BIOS. De andere spanningen zijn wel precies goed. Ik vind die lage spanning wel oké; wordt m'n procje wat minder heet. Wil ik een hogere spanning, dan zet ik m'n wel op 1,55 V en dan is 'ie ook echt 1,55 V.

Voor degenen die het gemist hebben, ik gebruik dus een MSI K8N Neo FSR met 1.31 BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
Ik krijg mijn HT niet hoger dan 209 mhz, ook niet als ik mem op 166 en HT clock op 3x zet.
Hij post wel, maar komt niet verder dan de NVIDIA RAID detection. In windows kan ik mijn 3200 NC met clockgen wel makkelijk op 2500 mhz krijgen (HTT + MEM 227 mhz @ 1,525v))
Ligt dit nu puur aan de onboard raid controller ? (MSI K8N Neo Plat.)
Of zijn er nog andere settings die ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ricoh schreef op 01 augustus 2004 @ 19:03:
Ik krijg mijn HT niet hoger dan 209 mhz, ook niet als ik mem op 166 en HT clock op 3x zet.
Hij post wel, maar komt niet verder dan de NVIDIA RAID detection. In windows kan ik mijn 3200 NC met clockgen wel makkelijk op 2500 mhz krijgen (HTT + MEM 227 mhz @ 1,525v))
Ligt dit nu puur aan de onboard raid controller ? (MSI K8N Neo Plat.)
Of zijn er nog andere settings die ik kan proberen ?
misschien iets meer volt op je chipset zetten. want hij blijft hangen op de raid dus denk dat die iets te weinig krijgt. denk ik :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
Ik heb hem nu op 2500 @ 1,6 v !
HT op 3x, en freq. op 227.
Ben nu bezig met de torture test
maar wat ik vaag vind is dat de cpu idle 32 graden is, en tijdens 3dmark wordt ie 70 graden of hoger ??

Klopt dat verschil in temp bij idle of stressed ?

Temps gemeten met zowel MBM als Speedfan

Waar haal je trouwens de meeste performance winst uit ?
HTT op 3x, en dan de Ht frequency hoger zetten en het mem op 166 mhz ?
of HT en mem 1:1 laten draaien, met misschien uiteindelijk 150 mhz minder cpu power ?

Want op HT op 4x209 en mem op 209 (BIOS) en verder met clockgen geclocked naar 2415 mhz had ik 6454 3dmarks.

En met bovenstaande settings, dus op 2500 mhz had ik maar 6100 3dmarks.

Ligt dat aan het verschil in frequentie van geheugen ?

[ Voor 50% gewijzigd door Ricoh op 01-08-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
Heb hem nu gewoon weer op 4x230 @ 180 mhz @ 2530 mhz @ 1,5 v
Idle: 40C stressed, 58C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou morgen kijk ik voor een nieuwe CPU ;)

Heb waarschijnlijk een 3400+ 1 MB Clawhammer gefixed ;) :7

Dit doe ik alleen door de prijsverlaging :P ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 02-08-2004 10:23 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hoop ik voor je dat je een lekkere stepping hebt :) en dat hij wil werken met 2x512mb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Chaintech omgeruild voor een MSI k8N Platinum, het probleem was namelijk dat mijn geheugen niet lekker wilde op de chaintech.
Draai op dit moment zonder ook maar iets aan te passen aan voltage of iets dergelijks al op 2330Mhz, en dit 2 dagen Prime stable.
Waar ik mij alleen zorgen om maak, is de Temperatuur, ik kom namelijk al op 61 graden stressed (was vrijdag op zeer warme kamer) weet zeker dat ik nog hoger kan komen, maar eerst cooler weer denk ik, so let's pray for rain!
Verder draait mijn geheugen op 233, en mijn HT ook, dus tot dusver ben ik zeer tevreden over de MSI plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou het is toch een Newcastle geworden ivm 512 MB BH-5 sticks die niet goed werken met de clawhammer ..... (niet 100% zeker maar ik riskeer het niet :P ).

Morgen komt me 3400+ Newcastle binnnen en gaan we gelijk inbouwen.
Na zon poging of 5 moet nu toch eindelijk de 3 GHz eens te halen zijn ..... mag ik hopen ...... :9~ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 02 augustus 2004 @ 15:18:
Nou het is toch een Newcastle geworden ivm 512 MB BH-5 sticks die niet goed werken met de clawhammer ..... (niet 100% zeker maar ik riskeer het niet :P ).

Na zon poging of 5 moet nu toch eindelijk de 3 GHz eens te halen zijn ..... mag ik hopen ...... :9~ :+
3GHz moet er zeker in zitten, anders is het een brakke core.
2400Mhz stock 8)
Ben benieuwd hoe jij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
SmokeyTheBandit schreef op 02 augustus 2004 @ 15:18:

Bla bla bla ... ;) O-)

Laat eerst maar eens een mooie PiFast zien :Y)

* YoupY hoopt wel dat je die 3 Ghz gaat halen, maar niet dat je me weer voorbij gaat pifast-en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

YoupY schreef op 02 augustus 2004 @ 16:49:
[...]

Bla bla bla ... ;) O-)

Laat eerst maar eens een mooie PiFast zien :Y)

* YoupY hoopt wel dat je die 3 Ghz gaat halen, maar niet dat je me weer voorbij gaat pifast-en ;)
Ik zeg nog niks maar wel dat dat een van de redenen is van me upgrade :P ;) }) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

naar aanleiding van dit topic ben ik ook maar aan het clocken geslagen hieronder mijn hardware :

Asus K8V SE Deluxe
AMD 64 3200+ Clawhammer
Kingston Valueram DDR3200 Matched Pair (2x 512 )
Zalman CNPS7000a AlCu Cooler

Mijn CPU nu op 2.3 Ghz draait Idle temps zijn 41 graden stressed ongeveer 47 graden.

Hieronder een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://shadowb.servicez.org/cpuz.jpg

Op bovenstaande manier loopt alles perfect en stabiel

Uiteraard wil ik mikken op de 2.5 Ghz dus nog 200 Mhz hoger, maar wil ik eerst een aantal dingen opgehelderd hebben, dus hieronder mijn vragen.

Mijn HTT is nu 230.
Mijn HT is nu 800Mhz

Als ik mijn HT nu nog verder omhoog schroef gaat mijn bak bij testen over zijn nek nu had ik hieronder de volgende theorie ( don't blame me if it's wrong ;))

Als ik mijn HT nu eens terug schroef naar 600 Mhz en mijn HTT opschroef naar 250x
en de timing van mijn geheugen gelijk stel aan DDR 333 ( wat nu op DDR 266 staat ) en uiteraard mijn vcore omhoog gooi naar 1.75 volt. Hoe zou dit gaan aflopen dan ? Worden mijn temps op mijn CPU met die vcore sky high ? Trekt me geheugen het ? of blaas ik alls in 1 keer op ( uiteraard ga ik wel staps gewijs in stappen van 5 Mhz richting de 250x HT ).

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 02-08-2004 17:59 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Nog bedankt versteeg, door je aanwijzingen loopt m'n 3000+ nu op 3400+ (2.4ghz 240x10, 3x htt, memory max166)

34c nu idle en 47 stressed

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
Smokey, heb je dat cputje al van je? Ben benieuwd namelijk >:)

Ben verder zelfs eens een keer aan het oc-en gegaan met mijn barebone.
In mijn huidige toestand kom ik tot 2350mhz constant pifast draaien. Vind het opzich wel netjes voor een barebone ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/amd64.JPG

niet letten op de score want m'n OS is een grote puinzooi ;)
ga wel opnieuw instaleren als de nieuwe hardware binnenkomt.

[ Voor 76% gewijzigd door PhuSioN op 04-08-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

patryk schreef op 04 augustus 2004 @ 16:54:
Smokey, heb je dat cputje al van je? Ben benieuwd namelijk >:)
Ja maar niet lang meer :P :+
Is geen onaardig cputje hoor ... doet "maar" 2950 op 1.85V .
Is een 0414 WPMW

Aangezien ik nu eindelijk de 3 Ghz eens halen wil verkoop ik em weer :P

Interesse iemand ?!?!?! })

[ Voor 19% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 04-08-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Je mag dan dadelijk wel een 3700+ gaan hebben, maar ik pak je toch wel een keer terug :9

Zie eerst maar eens dag je me voorbij gaat.

The war continues >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

As it should be ;) 8) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 04 augustus 2004 @ 18:59:
[...]

Is een 0414 WPMW

uhmnz, kweenie wat voor tweaker jij bent. op 1.85v... komop je bent er nog lang bij je max van je CPU >:)

Je heb dat ding een dag of 1 / 2?? je wil toch niet zeggen dat je nu al uitgetweaked ben?
Gewoon meer voltage en je haalt 3GHz. 1.96v ??

Succes met je volgende CPU? ook een NC of wat anders? _/-\o_ je moet ONS nog altijd voorbij. ;)

En ik Youp >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Kakaroto op 04-08-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn A64 3000+ net binnengekregen, heb helaas mijn geheugen nog niet binnen (Corsair 3200XLPT) dus kan nog niet aan de slag maar op de CPU staat het volgende:
ADA3000AEP4AX
CBASC 0419XPMW
9718325E40084
Een week 19 dus, dat gaat wel goed komen met die 2.4/2.5 Ghz die ik graag wil draaien (op lucht) :) ! Iemand ervaring met XPMW cores ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 19:36:
Ik heb mijn A64 3000+ net binnengekregen, heb helaas mijn geheugen nog niet binnen (Corsair 3200XLPT) dus kan nog niet aan de slag maar op de CPU staat het volgende:

[...]

Een week 19 dus, dat gaat wel goed komen met die 2.4/2.5 Ghz die ik graag wil draaien (op lucht) :) ! Iemand ervaring met XPMW cores ?
Dat is een zeer rlxte cpu ;)
Zijn over algemeen één van de beste OC'ers. Ze zullen in iedergeval niet tegenvallen.

2.4-2.5GHz op boxed air moet kunnen op een Newcastle core.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 04 augustus 2004 @ 19:23:
[...]

uhmnz, kweenie wat voor tweaker jij bent. op 1.85v... komop je bent er nog lang bij je max van je CPU >:)

Je heb dat ding een dag of 1 / 2?? je wil toch niet zeggen dat je nu al uitgetweaked ben?
Gewoon meer voltage en je haalt 3GHz. 1.96v ??

Succes met je volgende CPU? ook een NC of wat anders? _/-\o_ je moet ONS nog altijd voorbij. ;)

En ik Youp >:)
Kijk zie het zo ....... ik heb zoveel A64 cpus gehad dat ik de goeien er zo uit kan vissen en dat is moeilijk uit te leggen maar het is binnen een paar uur op te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 04 augustus 2004 @ 18:59:
[...]

Is een 0414 WPMW

Euh ja!! :9 maar t'zou naar belgie moeten komen,kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 21:50:
[...]

Euh ja!! :9 maar t'zou naar belgie moeten komen,kan dat.
Stuur even email @ smokey_the_bandit@quicknet.nl

Dat hoeft niet @ forum ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 04 augustus 2004 @ 20:12:
[...]

Kijk zie het zo ....... ik heb zoveel A64 cpus gehad dat ik de goeien er zo uit kan vissen en dat is moeilijk uit te leggen maar het is binnen een paar uur op te merken. :)
oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/3500.JPG

Ik zit even te kloten met mn nieuwe 3500+ S939.

Heb vandaag een AV8 binnengehad, ik verwacht een dezer dagen een neo 2.
Ik draai nu iig al 2,53 op 1.55 volt :P (irl 1,536).

Dit is onder een wcsetje met alphacool nexXxos SP blokje. Asus zegt max 48 graden (hoog :?).

Naja.. dit is nog maar het begin, tis mn 2e stap die ik heb gedaan namelijk (eerst 2,33 ghz). Kheb prime na 5 tests gestopt.

[ Voor 44% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-08-2004 00:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tutti-frutti schreef op 04 augustus 2004 @ 23:26:
[afbeelding]

Ik zit even te kloten met mn nieuwe 3500+ S939.

Heb vandaag een AV8 binnengehad, ik verwacht een dezer dagen een neo 2.
Ik draai nu iig al 2,53 op 1.55 volt :P (irl 1,536).

Dit is onder een wcsetje met alphacool nexXxos SP blokje. Asus zegt max 48 graden (hoog :?).

Naja.. dit is nog maar het begin, tis mn 2e stap die ik heb gedaan namelijk (eerst 2,33 ghz). Kheb prime na 5 tests gestopt.
Netjes hoor _/-\o_

Ik zit met dilemma jongens !

Welke CPU zal het verst komen ?!?!

3000+ CBAUC 0419 XPMW
3200+ CBASC 0421 SPMW
3200+ CBASC 0420 TPMW

De 1e lijkt me wel iets een nieuwe stepping denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 05 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

Netjes hoor _/-\o_

Ik zit met dilemma jongens !

Welke CPU zal het verst komen ?!?!

3000+ CBAUC 0419 XPMW
3200+ CBASC 0421 SPMW
3200+ CBASC 0420 TPMW

De 1e lijkt me wel iets een nieuwe stepping denk ik :D
XPMW _/-\o_
Ik zou het wel een grotere prestatie vinden als je met een Clawhammer 1MB cpu de 3Ghz haalt. Als je ergens een Clawhammer CG kunt vinden werkt die toch met 1gb aan geheugen?
En anders haal ik die 3Ghz wel })

Aangezien ik nu een nieuwe PSU heb en niet meer die brakke 300 watter. Alleen nog ff wachten op m'n 1024Mb OCZ PC3700EB kitje. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 10:22 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.