Het lijkt dan inderdaad dat de onboard raid controller problemen heeft. Gebruik je gewoon een RAID controller die is ingebouwd bij de nForce zelf, of is het een third party andere chipset van bijv. Promise??Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:12:
Heb vandaag mijn nieuwe bordje binnen gekregen, de Chaintech VNF3-250.
Zit alleen met een probleem, heb mijn Athlon 64 3000+ altijd op een kt800 planje draaien, en daar draaide ik op 2200Mhz, daarna gingen mijn Sata schijven over hun nek.
Dus ik denk, ik koop een Nforce 3 250 bordje, dan is het probleem opgelost.
Mooi niet dus, kom nu nog geen eens stabiel op 2100Mhz, heb geen idee waar het aan licht, zoiezo niet aan proc en geheugen, want mijn geheugen is pc 3700, en mijn processor heeft al hoger gelopen. Moet ik mischien ergens op letten om de AGP/PCI lock te activeren, want dit schiet natuurlijk niet op, ga er toch vanuit dat deze chipset hoger moet kunnen klokken.
Zelf heb ik het idee dat de de onboard raid controller het probleem is, volgens mij wordt deze niet gelokt.
Zijn er meer mensen met een probleem, of wet er iemand een oplossing?
Heb je misschien een IDE HDD tot je beschikking, dan kan je kijken of je met een IDE HDD verder komt en weet je zeker dat het aan je SATA HDD's/RAID controller ligt.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net