Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:21:
[...]
Verrrek, dat is niet zo mooi

Ik wilde binnenkort (twee weken ofzo) ook een Athlon 64 gaan halen, maar dan wel met een 200GB SATA harddisk...

En ik heb er écht geen zin dat ik dan de 2100 niet eens haal

Maar als ik het goed begrijp werkt die lock dus niet goed?
Die locks werken veelal wel goed, ik vraag ook welk chipset hij heeft, helaas geen antwoord, dadelijk eens terug scrollen om te kijken...
Ook zit ik nog een beetje met de processorkeuze; dat het S754 wordt is wel duidelijk want S939 is simpelweg nog te duur. Ook wordt het een 3200+ ivm de prijs/prestatie verhouding en het feit dat ik met een 3400+ toch niet verder kom qua overklokken

Hierboven staat al een vraagje over welke 3200+ dan te nemen, de 2000mhz of de 2200mhz. Ik heb echt geen flauw idee meer, ik neigde naar de 2200MHz, maar in de Best Buy Guide (die ik toch altijd ff doorlees

) staat een 2000MHz met 1MB cache geheugen aanbevolen...
Meestal wordt dan nog de 2000MHz aangeraden, omdat deze een 1MB L2 Cache heeft, en met een 2200MHz zul je ook niet echt verder gaan OC'en waarschijnlijk. Laatst nog een hele discussie over geweest hoe het nu zat met de cores, alles werd in ieder geval newCastle, dus als je nog een 1mb l2 cache core wilt, moet je nu voor de s754 3200+ gaan, of later voor een Athlon64 FX

Bij de moederborden zit ik te twijfelen tussen de Epox en de MSI, de Epox is 40 euro duurder maar bij Anandtech zeer goed getest, en ws. zijn er in de tussentijd veel BIOS updates uitgekomen die het geheel nog verder verbeteren.
Epox hoor ik wel veel goede dingen over. Na mijn ervaringen met mijn huidige Asus moederbord zit ik erover te denken mijn volgende moederbord een Abit of een Epox. Epox is een goede OC'er, en de bios heeft als het goed is veel mogelijkheden, ook voor voltage instellingen dacht ik.
Ik zit echter absoluut niet te wachten op de onboard firewall van NVidia, ik heb hier namelijk al een hardwarematige dus ik wil die op het bordje wel uit kunnen schakelen, maar ik neem aan dat dat wel mogelijk is.
Ik weet het niet zo, zoek eens op in wat manuals van moederborden die deze onboard firewall gebruiken, dan kan je het zo zien

We horen het hier graag mocht je het nog vinden.
Maar als het echt niet (goed) werkt met een SATA harddisk, dan kan ik dus een los controllertje kopen.
Jep, dan kan je er altijd een losse PCI kaart bijzetten. Maar nogmaals het lijkt me niet nodig omdat de locks hun werk voor zover ik weet wel doen.
Misschien even iemand die hier een nForce3 250 heeft die dit kan bevestigen

?
edit:
Lev heeft toch een nVIDIA® nForce3 250Gb Chipset... ik vind het raar dat die locks dan niet schijnen te werken bij hardeschijven. Dit vraagt naar wat meer zoekwerk
[
Voor 4% gewijzigd door
mr._Anderson op 09-07-2004 14:37
]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net