[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Even een vraagje tussendoor ... ik vroeg me af of de Epox EP-8kda3+ ook raid ondersteuning heeft voor de P-ATA aansluitingen?

Of is het alleen in combinatie met twee S-ATA schijven, gebruikmakend van die nieuwe functie nVraid op de nforce3 250 chip? ... :?

Dit staat op de website van www.epox.nl alleen vindt ik het niet erg duidelijk,

- 2 standard IDE ports for ATA-133, backwards compatible with ATA-100/66
- 2 S-ATA ports from onboard nVidia host controller with RAID
- nVRAID for combined P-ATA and S-ATA RAID
- 4 extra S-ATA ports from Silicon Image Sil-3114 controller with RAID 0,1,and 10
(only on 8KDA3+)

Link van EP-8KDA3+

[ Voor 50% gewijzigd door LoEnaTiQ op 01-07-2004 21:58 ]

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Volgens mij heb ik al een antwoord op mijn vraag kunnen vinden geloof ik B)
Heb het volgende gevonden op een forum ...
I have mine running from 2 striped ATA100 WD 8MB Cache 80Gb drives off the normal NVIDIA IDE controller as NVRAID. Who needs Highpoint!!!

So even though there's no Highpoint controller it doesn't mean you have no IDE RAID for PATA now - best board I've ever used for flexibility of IDE controller and ease of manipulation. You just tell the Award BIOS you want to make whatever drive channels RAIDable and then enter the NVRAID BIOS setup and make your array.

Copy your drivers from the CD to a floppy using our batching wizard (makes any RAID floppy for any EPoX hosted controller from Sil Image, Highpoint, VIA, Intel or NVidia) and install Windows using the F6 method loading 2 extra drivers from the floppy to make the striped or mirrored array installable. Format your array and copy files as normal and all is as simple as that.

I now have 149.06GB formatted space on one striped and immensly fast array that boots to desktop in 23 seconds and installed the whole 273MB of XP SP2 RC1 in 9 minutes start to finish.

It is better than my SATA array on my 4PCA3+ in stripe with 2 x Maxtor 80GB 8MB cache on ICH5R - and i mean much better.

Not many people realise it actually does PATA.
oorspronkelijke link

Dus volgens mij lees ik dat die nforce3 250 chip het ondersteund ... al heb je geen IDE Raid controller :P

[ Voor 3% gewijzigd door LoEnaTiQ op 01-07-2004 22:36 ]

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De GB en Pro versie ondersteunen het idd maar ook alleen die versies !!!

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Nja mischien ook amar eens zo'n epox regelen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 01 juli 2004 @ 23:12:
Nja mischien ook amar eens zo'n epox regelen.
Strak plan :7 , zijn echt meesterlijke bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb na een lange tijd dan eindelijk een sata schijf gekocht :P
Maar welke sata controler kan ik het best nu gebruiken ok mijn asus k8v Delux?
De Via sata controller of die van Promise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:45:
Dit is al eerder gevraagd, zoek maar eens. Probeer het eens? Eigen ervaring is de beste ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:45:
Ik zal het duidelijk, kort en krachtig nog even voor de laatste keer vermelden, terwijl ik het eigenlijk eens ben met mijn reactie hierboven :)

De promise controller heeft als voordeel dat hij als het goed is een fixed frequence heeft, en de frequence van de SATA controller bij het overclocken dus niet omhoog gaat.

De VIA sata controller zouden een betere connectie hebben met de northbridge en zodoende dus een theoretisch (waarschijnlijk ook in de praktijk) snellere oplossing.

Wil je OC'en dan ga je voor de promise, wil je niet OC'en dan kun je voor de VIA gaan.

Tevens geeft de promise nogal wat problemen met drivers als je hem in normale non-RAID mode wilt gebruiken. Ik heb het na veel gedoe en slechte/weinig/langzame service van Asus opgelost. Hoe precies wil ik nog een keer helemaal in de TS verwerken.

ps. wat ik hier zeg is een leuk uitgangspunt.. maar blijft zoals hierboven mij al gezegd wordt.. "eigen ervaring is de beste ervaring :) "

[ Voor 7% gewijzigd door mr._Anderson op 02-07-2004 01:23 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
ik heb zelf al een tijdje een (64)3200 met 1 mb cache in combinatie met een leadtek winfast k8n mobo en een asus 9800 xt 1024 mb kingston hyper x pc 3700
en het bevalt prima
zijn er mischien meer mensen hier met zo'n mobo?
en hebben die hem ook opgeschroeft?
grt mb (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

systeem:
Athlon 64 3200+ ClawHammer
MSI K8N Neo Platinum
2 x 512MB Corsair TWINX1024-3200C2PT
Zalman CNPS7000A-Cu

heb teleurstellende resultaten gehaald tot nu toe en eerlijk gezegt begrijp ik het niet helemaal...

temps die worden aangegeven zijn ongeacht de kloksnelheid ongeveer dit:

cpu: 33-36 C
systeem: 45-48 C

waar ik maximaal mee heb kunnen opstarten was 10 x 215 maar dat was met de kast open en bij de 2e reboot bleef ie hangen bij het zoeken naar de hdds..

ik heb de voltages van de cpu en geheugen verhoogd zonder resultaat..

ik heb ook 9 x 215 geprobeerd maar dat liep ook niet..

wat ik dus niet begrijp is dat ik hoger kom met de case open.. dat zou dus op een temperatuur probleem duiden maar die zijn altijd laag... als het de cpu is.. waarom maakt het dan niet uit of ik hem op 9 x 215 of 10 x 215 zet...

ik kan me ook niet voorstellen dat dit corsair geheugen weigert bij 215 mhz bij 3-3-8-3 timings..

zou de pci/agp lock soms niet werken ofzo?

of zouden de temps die worden aangegeven niet kloppen.. als ik de heatsink van mijn zalman voel is die nauwelijks warm te noemen.. meer lauw..

cpu het probleem? - vreemd aangezien temp laag is en 9 x 215 of 10 x 215 niet uitmaakt..
geheugen het probleem? - is mogelijk maar onwaarschijnlijk
fsb van 215+ het probleem? - wrom dan wel opstarten met kastopen maar niet met kast dicht
agp/pci lock werkt niet? - wrom dan wel opstarten met kast open maar niet met kast dicht
cpu wordt te heet? - temps worden laag aangegeven en de heatsink is lauw

zou het gewoon een brakke clawhammer zijn die zonder duidelijk reden nier hoger wil?

wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lev schreef op 03 juli 2004 @ 14:39:
systeem:
MSI K8N Neo Platinum
Zalman CNPS7000A-Cu

heb teleurstellende resultaten gehaald tot nu toe en eerlijk gezegt begrijp ik het niet helemaal...

waar ik maximaal mee heb kunnen opstarten was 10 x 215 maar dat was met de kast open en bij de 2e reboot bleef ie hangen bij het zoeken naar de hdds..

wat ik dus niet begrijp is dat ik hoger kom met de case open.. dat zou dus op een temperatuur probleem duiden maar die zijn altijd laag... als het de cpu is.. waarom maakt het dan niet uit of ik hem op 9 x 215 of 10 x 215 zet...

ik kan me ook niet voorstellen dat dit corsair geheugen weigert bij 215 mhz bij 3-3-8-3 timings..

of zouden de temps die worden aangegeven niet kloppen.. als ik de heatsink van mijn zalman voel is die nauwelijks warm te noemen.. meer lauw..

cpu het probleem? - vreemd aangezien temp laag is en 9 x 215 of 10 x 215 niet uitmaakt..
fsb van 215+ het probleem? - wrom dan wel opstarten met kastopen maar niet met kast dicht
agp/pci lock werkt niet? - wrom dan wel opstarten met kast open maar niet met kast dicht

zou het gewoon een brakke clawhammer zijn die zonder duidelijk reden nier hoger wil?

wat denken jullie?
Voordat de nieuwe bios er is zul je het moeten doen op de volgende manier om de pci/agp lock aan te zetten op de msi bord: agp op 67mhz zetten ipv 66.
Die system temps moet je trouwens niet van de corecenter proggie aflezen want dat is volges mij je chipset temp, foutje in het programma dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
systeem:
MSI K8N Neo Platinum
Zalman CNPS7000A-Cu

Helaas is er nooit garantie, magoed we gaan verder :)

Ik neem aan dat die wel werken, ik vraag me af of het misschien toch aan je hardeschijf kan liggen. Gebruik je een SATA of een PATA hardeschijf?

wat denken jullie?
Het zou kunnen dat je clawhammer niet hoger kan. Wat je kan proberen is de devider van je geheugen zo instellen dat je geheugen een stuk langzamer draaid zodat je zeker weet dat je geheugen niet de bottleneck van het geheel is. Misschien gaat hij dan verder.

Temperaturen; misschien een bios update zoals hierboven ook vermeld wordt.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
systeem:
MSI K8N Neo Platinum
Zalman CNPS7000A-Cu

redelijk lang verhaal...

wat denken jullie?
die 2 x 512 nekken je, tenzij je een AR of AX core hebt. 1 GB wil gewoon niet lekker met de non CG stepping.

De nieuwere cores hebben een beter onboard mem controller die wel beter schijnt om te gaan met 1 Gb aan mem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 02 juli 2004 @ 01:23:
[...]

Ik zal het duidelijk, kort en krachtig nog even voor de laatste keer vermelden, terwijl ik het eigenlijk eens ben met mijn reactie hierboven :)

De promise controller heeft als voordeel dat hij als het goed is een fixed frequence heeft, en de frequence van de SATA controller bij het overclocken dus niet omhoog gaat.

De VIA sata controller zouden een betere connectie hebben met de northbridge en zodoende dus een theoretisch (waarschijnlijk ook in de praktijk) snellere oplossing.

Wil je OC'en dan ga je voor de promise, wil je niet OC'en dan kun je voor de VIA gaan.

Tevens geeft de promise nogal wat problemen met drivers als je hem in normale non-RAID mode wilt gebruiken. Ik heb het na veel gedoe en slechte/weinig/langzame service van Asus opgelost. Hoe precies wil ik nog een keer helemaal in de TS verwerken.

ps. wat ik hier zeg is een leuk uitgangspunt.. maar blijft zoals hierboven mij al gezegd wordt.. "eigen ervaring is de beste ervaring :) "
Oke ik heb nu mijn sata schijf nu op mijn promise controller hangen en ik kan nu een fsb van 235mhz halen daarboven doet de promise controller helemaal niks meer hij staat dan zelfs niet meer in de bios :? 8)7
(de promise controller was easy om te installen by the way :P)

De via sata controller kan wel een htt hebben van 250mhz zonder probz maar de schijf wil niet hoger met een htt van 222mhz.

In snelheid van beide zit wel goed (ongeveer even snel).
Maar ik gebruik nu toch maar mijn promise controller dan kan ik teminste nog 2350mhz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:51
Ik ga binnen 2 weken naar Duitsland mij een Athlon64 systeempje halen, ik zou het leuk vinden als ik die wat kon overklokken.
Ik ga voor 754 omdat 939 nog te duur is.

Welk mobo neem ik best ? ik heb goede dingen gehoord van de Epox en MSI, of is er nog een merk dat ik in de gaten moet houden ?

Welke CPU nemen ? ik had gedacht aan de 3200+
Zou ik best de 2000MHz versie nemen met 1mb cache of de 512 kb cache maar op 2200 MHz lopend ? ik zou denken de 2200 MHz, want die kan ik ook nog wat overklokken, en 512 kb cache of 1mb maakt niet zoveel uit.

(ik wil mijn toekomstige x800 xt voldoende van data kunnen voorzien)

Nog 1 vraag, ik winkel bij snogard.de welke rams zou ik best nemen ? 1 x 1024 mb of 2 x 512 mb ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29
C00P schreef op 04 juli 2004 @ 07:16:
Ik ga binnen 2 weken naar Duitsland mij een Athlon64 systeempje halen, ik zou het leuk vinden als ik die wat kon overklokken.
Ik ga voor 754 omdat 939 nog te duur is.

Welk mobo neem ik best ? ik heb goede dingen gehoord van de Epox en MSI, of is er nog een merk dat ik in de gaten moet houden ?

Welke CPU nemen ? ik had gedacht aan de 3200+
Zou ik best de 2000MHz versie nemen met 1mb cache of de 512 kb cache maar op 2200 MHz lopend ? ik zou denken de 2200 MHz, want die kan ik ook nog wat overklokken, en 512 kb cache of 1mb maakt niet zoveel uit.

(ik wil mijn toekomstige x800 xt voldoende van data kunnen voorzien)

Nog 1 vraag, ik winkel bij snogard.de welke rams zou ik best nemen ? 1 x 1024 mb of 2 x 512 mb ?
Neem een Epox voor een stabiele overklok avonturen ;) de MSI is zeer compleet maar ook een goeie overklokker alleen iets minder dan de EPox.

Welke CPU je kan nemen geef je zelf al je antwoord :)

Natuurlijk 2x 512MB, want mocht je later willen overstappen naar s939 dan heb je gelijk al een dualchannel setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Neem een Epox voor een stabiele overklok avonturen de MSI is zeer compleet maar ook een goeie overklokker alleen iets minder dan de EPox.
Ik zie net dat deze 2 een VIA® K8T800/VT8237 chipset hebben, is het niet beter voor een nvidia 3 250 chipset te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Deze hebben ook moederborden met een nForce 3 250Gb chipset hoor:
Epox
MSI

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 23:33:
[...]

Oke ik heb nu mijn sata schijf nu op mijn promise controller hangen en ik kan nu een fsb van 235mhz halen daarboven doet de promise controller helemaal niks meer hij staat dan zelfs niet meer in de bios :? 8)7
(de promise controller was easy om te installen by the way :P)
Beetje vaag dat bij een hogere frequence dan 235mhz de promise controller niets meer doet. Opvallend, maar kan toeval zijn dat het een mooi rond getal is, alsof het in de bios is geprogrammeerd :?
Je hebt het makkelijk gevonden hem te installeren, heb je een k8v deluxe, of een k8v SE deluxe??
De via sata controller kan wel een htt hebben van 250mhz zonder probz maar de schijf wil niet hoger met een htt van 222mhz.
Mooi dat de fixed frequence van de promise werkt.
In snelheid van beide zit wel goed (ongeveer even snel).
Maar ik gebruik nu toch maar mijn promise controller dan kan ik teminste nog 2350mhz draaien.
Heb je een benchmark gedraaid die de snelheid van de hardeschijven test ofzo??

Lijkt me wel de verstandigste keuze om dan voor de promise te gaan jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 05 juli 2004 @ 03:00:
[...]

Beetje vaag dat bij een hogere frequence dan 235mhz de promise controller niets meer doet. Opvallend, maar kan toeval zijn dat het een mooi rond getal is, alsof het in de bios is geprogrammeerd :?
Je hebt het makkelijk gevonden hem te installeren, heb je een k8v deluxe, of een k8v SE deluxe??

[...]

Mooi dat de fixed frequence van de promise werkt.

[...]

Heb je een benchmark gedraaid die de snelheid van de hardeschijven test ofzo??

Lijkt me wel de verstandigste keuze om dan voor de promise te gaan jah.
Ja sisoft sandra bench voor de HDD.
Jah vondt het ook raar dat hij dat deed maarja hoger dan 230mhz doet mijn pc het toch niet meer stabiel omdat dat mijn r9800pro niet echt fijn vind zo'n hoge AGP bus. :X
Ik heb gewoon een asus k8v delux maarja ik wil hem er eigenlijk uit hebben voor een nf3 250.
Maar ik heb jammer genoeg het geld er niet voor omdat ik nu aan mijn rijbewijs wil gaan beginnen dus hout het overclocken even op tot na de zomervakantie.
Maar 2300mhz moet wel ff genoeg zijn voor paar maandjes he of toch niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over de vdimm van de 8KDA3+ nf3 250gb,is dat nu 3.2v zoals in het begin gezegd was,want ne maat heeft da bord ook nu maar de vdimm is gewoon 2.8v,heeft de laatste bios erin,hoe zit da nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt een bios aan met 3.2Vdimm, maar je kunt gewoon de Vdimm mod doen >:) . Werkt als een zonnetje hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 11:07:
[...]

Ja sisoft sandra bench voor de HDD.
Jah vondt het ook raar dat hij dat deed maarja hoger dan 230mhz doet mijn pc het toch niet meer stabiel omdat dat mijn r9800pro niet echt fijn vind zo'n hoge AGP bus. :X
Ik heb gewoon een asus k8v delux maarja ik wil hem er eigenlijk uit hebben voor een nf3 250.
Maar ik heb jammer genoeg het geld er niet voor omdat ik nu aan mijn rijbewijs wil gaan beginnen dus hout het overclocken even op tot na de zomervakantie.
Maar 2300mhz moet wel ff genoeg zijn voor paar maandjes he of toch niet. :P
Draai je met die promise in Normal IDE NON-RAID mode ??
Mag ik vragen welke drivers je onder Windows?XP? gebruikt ?

2300mhz is wel genoeg jah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 05 juli 2004 @ 21:37:
[...]

Draai je met die promise in Normal IDE NON-RAID mode ??
Mag ik vragen welke drivers je onder Windows?XP? gebruikt ?

2300mhz is wel genoeg jah :P
Jah ik draai non raid heb maar 1 schijf van 160GB :P
Ik heb gewoon de laaste drivers van de asus site afgehaald en heb de drivers op diskette gezet.
Toen CDtje van win xp in mij pc gedaan en diskette in het diskettestation gedaan en hij laade de drivers zonder problem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:59:
[...]

Jah ik draai non raid heb maar 1 schijf van 160GB :P
Ik heb gewoon de laaste drivers van de asus site afgehaald en heb de drivers op diskette gezet.
Toen CDtje van win xp in mij pc gedaan en diskette in het diskettestation gedaan en hij laade de drivers zonder problem :*)
hmm.. je hebt het dus gedaan via een verse installatie van windows xp.

Ik probeerde het voor elkaar te krijgen door gewoon op een bestaande installatie de drivers te installeren. Weinig succes. Vind het ook van de gekken hoeveel gekloot ik ermee gehad heb. Maargoed, hij werkt nu, en bij jouw gelukkig ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:35:
Er komt een bios aan met 3.2Vdimm, maar je kunt gewoon de Vdimm mod doen >:) . Werkt als een zonnetje hier :o
Ik moet dus echt die bios hebben he, ik kom niet eens stabiel op 2100mhz :'(

Draai dus nu zoals in me sig te lezen is. Iemand misschien een oplossing naast te weinig voltage voor het geheugen?

En ik ben niet zon soldeerdert ;)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mktje schreef op 06 juli 2004 @ 09:37:
[...]

Ik moet dus echt die bios hebben he, ik kom niet eens stabiel op 2100mhz :'(

Draai dus nu zoals in me sig te lezen is. Iemand misschien een oplossing naast te weinig voltage voor het geheugen?

En ik ben niet zon soldeerdert ;)
heb je het geheugen in de bios op max 166 gezet? HTT op 3x??
Dan heb je echt niet zoveel voltage nodig om hoog te komen als je redenlijk geheugen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 11:05:
[...]

heb je het geheugen in de bios op max 166 gezet? HTT op 3x??
Dan heb je echt niet zoveel voltage nodig om hoog te komen als je redenlijk geheugen gebruikt.
Gaan we dat is doen als we klaar zijn met werk :)

Gaat die bios nog worden doorgezet?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

mr._Anderson schreef op 03 juli 2004 @ 19:02:

Ik neem aan dat die wel werken, ik vraag me af of het misschien toch aan je hardeschijf kan liggen. Gebruik je een SATA of een PATA hardeschijf?
ik heb er een samsung spinpoint 160gb 7200rpm s-ata schijf aanhangen..

kan dat echt het probleem zijn? zoja hoe zie ik dat en wat doe ik eraan?

[ Voor 78% gewijzigd door Lev op 06-07-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

nieuwe CPU gehaald, maar zit met een probleempje :
kan de multiplier niet naar beneden halen voor full mem performance.
cpu is een :
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=&postid=488171

looks like a winner :
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=&postid=488173

PIfast stabiel op 2900mhz met positieve temperaturen (prom is waarschijnlijk niet goed geplaatst :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=&postid=488179

specs : K8Npro vdimm en vmod
2x256 mb PC 3500EB (doet stabiel 240+ 2.5-2-2-5)

hoe krijg ik die multi naar beneden ?
lukt niet via clockgen :(

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zeker nette score :)
Nieuweste versie van clockgen?
Je hebt een behoorlijk nieuwe cpu volgens mij, misschien hebben ze daar tegenwoordig lock op zitten?
Anders weet ik het ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

tja, ik weet het ook niet....

krijg dat ding niet onder de 0° stressed,
tijd for a refill I guess :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Gamer schreef op 06 juli 2004 @ 21:21:
tja, ik weet het ook niet....

krijg dat ding niet onder de 0° stressed,
tijd for a refill I guess :)
Ja lijkt me ook wel handig, want anders heb je wel een heel erge heethoofd, als je zelfs met pc niet onder 0 komt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

verrek me s-ata schijf of controller is de boosdoener.. heb er een ide schijf in gehangen en nu krijg ik me cpu op 220.. is dit op te lossen? heb 4 a-ata schijven klaarliggen dus ide gebruiken is geen optie (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Lev schreef op 06 juli 2004 @ 15:15:
[...]

ik heb er een samsung spinpoint 160gb 7200rpm s-ata schijf aanhangen..

kan dat echt het probleem zijn? zoja hoe zie ik dat en wat doe ik eraan?
Het is niet echt direct het merk op type waarop ik doel, maar SATA schijven zijn gevoeliger voor OC'en dan PATA hardeschijven. Echter jij hebt een nForce3 250 en die heeft pci/agp lock, en voor zover ik weet werkt dat ook voor de hardeschivjen dan... alleen dat weet ik niet 100% zeker...

Zou het niet werken voor je HDD's dan kan het best zijn dat de SATA hdd het niet meer aan kan.
Hoewel ik het niet zeker weet, verwacht ik wel dat de pci/agp locks ook voor je HDD's zullen werken, als je ze tenminste op de nvidia chip SATA controller hebt aangesloten.
Lev schreef op 06 juli 2004 @ 21:41:
verrek me s-ata schijf of controller is de boosdoener.. heb er een ide schijf in gehangen en nu krijg ik me cpu op 220.. is dit op te lossen? heb 4 a-ata schijven klaarliggen dus ide gebruiken is geen optie (:
losse PCI controller halen.
Deze controllers op PCI kaartjes hebben altijd (voor zover ik weet) een locked frequende en op die manier worden ze niet effected door je OC'en.
Verder is er geen oplossing.
Wat voor chipset had je ook al weer?

[ Voor 26% gewijzigd door mr._Anderson op 07-07-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 07 juli 2004 @ 15:04:
[...]

Het is niet echt direct het merk op type waarop ik doel, maar SATA schijven zijn gevoeliger voor OC'en dan PATA hardeschijven. Echter jij hebt een nForce3 250 en die heeft pci/agp lock, en voor zover ik weet werkt dat ook voor de hardeschivjen dan... alleen dat weet ik niet 100% zeker...

Zou het niet werken voor je HDD's dan kan het best zijn dat de SATA hdd het niet meer aan kan.
Hoewel ik het niet zeker weet, verwacht ik wel dat de pci/agp locks ook voor je HDD's zullen werken, als je ze tenminste op de nvidia chip SATA controller hebt aangesloten.
[...]

losse PCI controller halen.
Deze controllers op PCI kaartjes hebben altijd (voor zover ik weet) een locked frequende en op die manier worden ze niet effected door je OC'en.
Verder is er geen oplossing.
Wat voor chipset had je ook al weer?
Verrrek, dat is niet zo mooi :( Ik wilde binnenkort (twee weken ofzo) ook een Athlon 64 gaan halen, maar dan wel met een 200GB SATA harddisk... :(
En ik heb er écht geen zin dat ik dan de 2100 niet eens haal :/ Maar als ik het goed begrijp werkt die lock dus niet goed?

Ook zit ik nog een beetje met de processorkeuze; dat het S754 wordt is wel duidelijk want S939 is simpelweg nog te duur. Ook wordt het een 3200+ ivm de prijs/prestatie verhouding en het feit dat ik met een 3400+ toch niet verder kom qua overklokken :)
Hierboven staat al een vraagje over welke 3200+ dan te nemen, de 2000mhz of de 2200mhz. Ik heb echt geen flauw idee meer, ik neigde naar de 2200MHz, maar in de Best Buy Guide (die ik toch altijd ff doorlees ;)) staat een 2000MHz met 1MB cache geheugen aanbevolen...
Bij de moederborden zit ik te twijfelen tussen de Epox en de MSI, de Epox is 40 euro duurder maar bij Anandtech zeer goed getest, en ws. zijn er in de tussentijd veel BIOS updates uitgekomen die het geheel nog verder verbeteren.

Ik zit echter absoluut niet te wachten op de onboard firewall van NVidia, ik heb hier namelijk al een hardwarematige dus ik wil die op het bordje wel uit kunnen schakelen, maar ik neem aan dat dat wel mogelijk is.

Maar als het echt niet (goed) werkt met een SATA harddisk, dan kan ik dus een los controllertje kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:21:
[...]

Verrrek, dat is niet zo mooi :( Ik wilde binnenkort (twee weken ofzo) ook een Athlon 64 gaan halen, maar dan wel met een 200GB SATA harddisk... :(
En ik heb er écht geen zin dat ik dan de 2100 niet eens haal :/ Maar als ik het goed begrijp werkt die lock dus niet goed?
Die locks werken veelal wel goed, ik vraag ook welk chipset hij heeft, helaas geen antwoord, dadelijk eens terug scrollen om te kijken...
Ook zit ik nog een beetje met de processorkeuze; dat het S754 wordt is wel duidelijk want S939 is simpelweg nog te duur. Ook wordt het een 3200+ ivm de prijs/prestatie verhouding en het feit dat ik met een 3400+ toch niet verder kom qua overklokken :)
Hierboven staat al een vraagje over welke 3200+ dan te nemen, de 2000mhz of de 2200mhz. Ik heb echt geen flauw idee meer, ik neigde naar de 2200MHz, maar in de Best Buy Guide (die ik toch altijd ff doorlees ;)) staat een 2000MHz met 1MB cache geheugen aanbevolen...
Meestal wordt dan nog de 2000MHz aangeraden, omdat deze een 1MB L2 Cache heeft, en met een 2200MHz zul je ook niet echt verder gaan OC'en waarschijnlijk. Laatst nog een hele discussie over geweest hoe het nu zat met de cores, alles werd in ieder geval newCastle, dus als je nog een 1mb l2 cache core wilt, moet je nu voor de s754 3200+ gaan, of later voor een Athlon64 FX :)
Bij de moederborden zit ik te twijfelen tussen de Epox en de MSI, de Epox is 40 euro duurder maar bij Anandtech zeer goed getest, en ws. zijn er in de tussentijd veel BIOS updates uitgekomen die het geheel nog verder verbeteren.
Epox hoor ik wel veel goede dingen over. Na mijn ervaringen met mijn huidige Asus moederbord zit ik erover te denken mijn volgende moederbord een Abit of een Epox. Epox is een goede OC'er, en de bios heeft als het goed is veel mogelijkheden, ook voor voltage instellingen dacht ik.
Ik zit echter absoluut niet te wachten op de onboard firewall van NVidia, ik heb hier namelijk al een hardwarematige dus ik wil die op het bordje wel uit kunnen schakelen, maar ik neem aan dat dat wel mogelijk is.
Ik weet het niet zo, zoek eens op in wat manuals van moederborden die deze onboard firewall gebruiken, dan kan je het zo zien :) We horen het hier graag mocht je het nog vinden.
Maar als het echt niet (goed) werkt met een SATA harddisk, dan kan ik dus een los controllertje kopen.
Jep, dan kan je er altijd een losse PCI kaart bijzetten. Maar nogmaals het lijkt me niet nodig omdat de locks hun werk voor zover ik weet wel doen.
Misschien even iemand die hier een nForce3 250 heeft die dit kan bevestigen :) ?

edit:
Lev heeft toch een nVIDIA® nForce3 250Gb Chipset... ik vind het raar dat die locks dan niet schijnen te werken bij hardeschijven. Dit vraagt naar wat meer zoekwerk :)

[ Voor 4% gewijzigd door mr._Anderson op 09-07-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:21:
[...]

S939 is inderdaad nu nog te duur voor de studenten onder ons.
Halverwege Augustus voert de AMD weer een prijsverlaging in, dan worden de S939 processoren betaalbaar. (3500+ ~ 330€) (3400+ ~280€)

Wil je compleet en prijs/kwaliteit goed, dan raad ik je de MSI aan. De Epox heeft iets mindere luxe (geen firewire) maar klokt beter over.
De Epox heeft ook een betere Power phasing dan de MSI.

Als je de Epox 8KDA3+ koopt zitten er al 4 extra SATA poorten op van silicon image.
Werkt bijna alle gevallen (zelfs onder OC) naar behoren.
Dus een extra PCI controller is eigenlijk niet nodig. Net was mr. anderson al zei werken de locks op de NF250 goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Kakaroto schreef op 09 juli 2004 @ 14:44:
[...]

S939 is inderdaad nu nog te duur voor de studenten onder ons.
Halverwege Augustus voert de AMD weer een prijsverlaging in, dan worden de S939 processoren betaalbaar. (3500+ ~ 330€) (3400+ ~280€)

Wil je compleet en prijs/kwaliteit goed, dan raad ik je de MSI aan. De Epox heeft iets mindere luxe (geen firewire) maar klokt beter over.
De Epox heeft ook een betere Power phasing dan de MSI.

Als je de Epox 8KDA3+ koopt zitten er al 4 extra SATA poorten op van silicon image.
Werkt bijna alle gevallen (zelfs onder OC) naar behoren.
Dus een extra PCI controller is eigenlijk niet nodig. Net was mr. anderson al zei werken de locks op de NF250 goed.
Inderdaad, heb ook even gezocht en overal blijkt dat de locks goed werken voor beide AGP en PCI.
Wat ik me wel afvraag hoe het zit met HDD's, voor PATA en SATA. Ik gok erop dat PATA en/of SATA die op een ingebouwde controller in het nforce250 chipset aangesloten worden meegenieten van de PCI lock, maar ik weet dit niet zeker.

Bij losse extra controllers, zal het wel van die controller afhangen, net zoals mijn promise controller op de asus k8v deluxe (non-SE) ook een fixed frequence heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
mr._Anderson schreef op 09 juli 2004 @ 16:13:
[...]

Inderdaad, heb ook even gezocht en overal blijkt dat de locks goed werken voor beide AGP en PCI.
Wat ik me wel afvraag hoe het zit met HDD's, voor PATA en SATA. Ik gok erop dat PATA en/of SATA die op een ingebouwde controller in het nforce250 chipset aangesloten worden meegenieten van de PCI lock, maar ik weet dit niet zeker.

Bij losse extra controllers, zal het wel van die controller afhangen, net zoals mijn promise controller op de asus k8v deluxe (non-SE) ook een fixed frequence heeft.
Dat is niet de reden waarom losse controllers beter werken.
De PATA maken gebruik van de PCI bus (133MB/s). Dit geldt als ik me goed herinner ook voor de SATA. Die maken volgens mij geen gebruik van een eigen bus.

Losse controllers zoals promise kunnen gewoon beter omgaan met hoge PCI clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Kakaroto schreef op 09 juli 2004 @ 16:44:
[...]

Dat is niet de reden waarom losse controllers beter werken.
De PATA maken gebruik van de PCI bus (133MB/s). Dit geldt als ik me goed herinner ook voor de SATA. Die maken volgens mij geen gebruik van een eigen bus.

Losse controllers zoals promise kunnen gewoon beter omgaan met hoge PCI clocks.
Die losse controller heeft (in dit geval de promise) voor zover ik weet, of hij zorgt voor een fixed frequence zodat bij overclocken de SATA of PATA hdd geen hogere snelheden voor z'n kiezen geworden krijgt...

Het is niet zozeer het gevaar dat de controller niet met de snelheid om kan gaan, maar volgens mij eerder dat de HDD de snelheid niet meer aan kan.
Via een controller van een nForce3 250 chipset lijkt het me dat de ingebouwde controller dankzij de PCI (en AGP) lock altijd voor een goede snelheid voor de SATA of PATA hdd zorgt.

Bij losse controller is dat misschien niet het geval, maar die kunnen dus soms, zoals in het geval van mijn promise (als het goed is) dus hun eigen 'lock' hebben.

(dit is tenminste hoe ik het begrijp/zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over die firewall van de MSI K8N neo, prachtig ding alleen ik heb em zelf uitstaan.. er is wel een hoop in te stellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Ik ga een week op vakantie, en zal de links in de TS dus helaas niet bij kunnen houden.

Als ik terug ben zal ik gemiste links nog toevoegen, houd het hier netjes :)

Ik hoop dat de Athlon64 OC-DB het ook een week volhoud zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mr._Anderson schreef op 11 juli 2004 @ 23:11:
Ik ga een week op vakantie, en zal de links in de TS dus helaas niet bij kunnen houden.

Als ik terug ben zal ik gemiste links nog toevoegen, houd het hier netjes :)

Ik hoop dat de Athlon64 OC-DB het ook een week volhoud zonder problemen :)
offtopic:
Prettige vakantie toegewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
mr._Anderson schreef op 09 juli 2004 @ 14:32:
[...]

Die locks werken veelal wel goed, ik vraag ook welk chipset hij heeft, helaas geen antwoord, dadelijk eens terug scrollen om te kijken...

Epox hoor ik wel veel goede dingen over. Na mijn ervaringen met mijn huidige Asus moederbord zit ik erover te denken mijn volgende moederbord een Abit of een Epox. Epox is een goede OC'er, en de bios heeft als het goed is veel mogelijkheden, ook voor voltage instellingen dacht ik.

edit:
Lev heeft toch een nVIDIA® nForce3 250Gb Chipset... ik vind het raar dat die locks dan niet schijnen te werken bij hardeschijven. Dit vraagt naar wat meer zoekwerk :)
Ik heb nu mijn A64 3200+ draaien op 250 x 9! Met 2 x 200GB WD SATA hdd's in RAID0! Geheugen is OCZ PC3500 EB Platinum Edition 2 x 512 MB. En ik moet zeggen het draait heerlijk. Ben nu bezig om de HTT nog hoger te krijgen, kan allemaal makkelijk zo te zien.

Maar heb wel een voltmodded bord!!!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
sorry dat ik mijn post niet edit, maar ff heel wat anders!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37158/full.jpg

Is een screenie van mijn CPU-z progsel, bij Frequency staat dus 181.5, dit bij 230 x 11

Als ik 250 x 10 instel dan gaat de Frequency naar 209. Hoe komt het dat ik niet als ieder ander die hier zijn CPU-z laat zien, daar 250 staat b.v. :?

Vast een basic vraag, maar kan het nergens terug vinden.

Mobo is EPoX 8KDA3+
Proic is A64 3200XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die frequency is de snelheid waar het geheugen op loopt. Zo te zien gebruik je een divider, want bij 1:1 zou het hetzelfde zijn als de HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Oke, mijn keuze is gemaakt :

CPU : - Athlon 64 3200+ Socket 754, 2200MHz, NewCastle, box 289,90 €

Moederbord is mij deze aangeraden : - MSI K8N Neo Platinum <3400+, 5xPCI, 1xAGP, 3xDDR, Gbit LAN, Dual RAID, FW 129,90 €

Ram : - 2 x Corsair 512MB PC400, CL2.5 192 €

Is het mogelijk met deze opstelling mijn rams naar 220 MHz te klokken ?
Op die manier heb ik een 3700+ met 512kb cache :9

Jullie opmerkinggen/bemerkingen graag :/

(ik winkel bij www.snogard.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Tekn0z schreef op 13 juli 2004 @ 15:30:
sorry dat ik mijn post niet edit, maar ff heel wat anders!!!

[afbeelding]

Is een screenie van mijn CPU-z progsel, bij Frequency staat dus 181.5, dit bij 230 x 11

Als ik 250 x 10 instel dan gaat de Frequency naar 209. Hoe komt het dat ik niet als ieder ander die hier zijn CPU-z laat zien, daar 250 staat b.v. :?

Vast een basic vraag, maar kan het nergens terug vinden.

Mobo is EPoX 8KDA3+
Proic is A64 3200XP
Je deviders staan waarschijnlijk niet op 1:1.
C00P schreef op 13 juli 2004 @ 18:15:
Oke, mijn keuze is gemaakt :

CPU : - Athlon 64 3200+ Socket 754, 2200MHz, NewCastle, box 289,90 €

Moederbord is mij deze aangeraden : - MSI K8N Neo Platinum <3400+, 5xPCI, 1xAGP, 3xDDR, Gbit LAN, Dual RAID, FW 129,90 €

Ram : - 2 x Corsair 512MB PC400, CL2.5 192 €

Is het mogelijk met deze opstelling mijn rams naar 220 MHz te klokken ?
Op die manier heb ik een 3700+ met 512kb cache :9

Jullie opmerkinggen/bemerkingen graag :/

(ik winkel bij www.snogard.de)
Naar 2.4GHz is natuurlijk geen probleem voor een 3200+ Newcastle.
Het is mogelijk :)

offtopic:
Waarom koop je het in duitsland? De prijzen zijn ongeveer gelijk als je het in nederland koopt. Scheelt ook weer wat verzendkosten

[ Voor 28% gewijzigd door Kakaroto op 13-07-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik rij gewoon naar Keulen he, dus geen verzendkosten, en als je prijs bekijkt scheelt het toch wel wat.
En daarbij ben ik van Belgie :) scheelt echt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ben er al 8ter, een BIOS update deed wonderen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Beetje domme vraag, maar ik zag laatst iemand bij pifast challenge met een s939 mobo.
Maar deze kan ik nergens vinden in nld??
Ook niet in pricewatch...
Zijn deze al te verkrijgen?? (is voor maat van me)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
2 mobos voor de s939 staan al in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/475

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
* in de zomer zijn alle OC'ers de hort op.
zo te zien in het 64 BITS topic... tis al een tijdje stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik kan niet veel doen atm. Ik krijg komende week 2x512MB GEiL Pc4000 binnen en een X800Pro Vivo. Maar ik moet ook op zoek naar een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 11:50:
Hehe, ik kan niet veel doen atm. Ik krijg komende week 2x512MB GEiL Pc4000 binnen en een X800Pro Vivo. Maar ik moet ook op zoek naar een nieuwe voeding.
ik zou zeggen neem een antec 550watt treucontrol :) of een ctw 550watt

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraagje, ik ga mij binnenkort een athlon64 3000+ (of miss 3200+ als die prijs gedaalt is augustus),en een Epox 8KDA3+ moederbord kopen. voor die cpu en mijn graka (9800pro@xt@440/390 zonder WC) heb ik een waterkoelingsetje besteld.

Nu ben ik wel nog steeds op zoek naar het beste geheugen om er een goede OC mee te halen. Die vraag is waarschijniljk al meerdere keren gesteld, maar ik ben nog maar net nieuw hier en alle 5 delen van dit topic uitlezen is mij net iets te veel werk.

zelf heb al bvb een gekeken naar OCZ pc3700 EB, maar dat geheugen is toch wel heeeeeel duur.

Zijn er andere die jullie mij kunnen aanbevelen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:17:
Hallo, ik heb een vraagje, ik ga mij binnenkort een athlon64 3000+ (of miss 3200+ als die prijs gedaalt is augustus),en een Epox 8KDA3+ moederbord kopen. voor die cpu en mijn graka (9800pro@xt@440/390 zonder WC) heb ik een waterkoelingsetje besteld.

Nu ben ik wel nog steeds op zoek naar het beste geheugen om er een goede OC mee te halen. Die vraag is waarschijniljk al meerdere keren gesteld, maar ik ben nog maar net nieuw hier en alle 5 delen van dit topic uitlezen is mij net iets te veel werk.

zelf heb al bvb een gekeken naar OCZ pc3700 EB, maar dat geheugen is toch wel heeeeeel duur.

Zijn er andere die jullie mij kunnen aanbevelen?

alvast bedankt.
het mooiste zou zijn om nog ergens een reepje bh-5 mem vandaan te kunnen halen :)
maar ja je moet wel iets over hebben voor een goede perfomance.
of wil jij voor 5 cent op de eerste rij zitten? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Hoi ik zou graag wat meer overclock resultaten willen zien van de AMD Athlon 64 2800+
Deze processor krijg ik komende week binnen samen met een asus k8v deluxe.

Ik ben vooral benieuwd naar de resultaten met de standaard luchtkoeling.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
epjwpsvk schreef op 18 juli 2004 @ 22:00:
Hoi ik zou graag wat meer overclock resultaten willen zien van de AMD Athlon 64 2800+

Die heb ik nog niet veel voorbij zien komen, ben benieuwd wat je haalt, en hopelijk zet je ook je OC in de OC Database :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

epjwpsvk schreef op 18 juli 2004 @ 22:00:

Ze clocken redelijk....

Op www.xtremesystems.org/forums zijn wel wat resultaten te vinden ;)

Paar linkjes gevonden:

http://www.xtremesystems....609&highlight=athlon+2800

http://www.xtremesystems....018&highlight=athlon+2800

http://www.xtremesystems....847&highlight=athlon+2800

http://www.xtremesystems....&highlight=overclock+2800

Welke krijg je eigenlijk?

De 2800+ 1MB Clawhammer (1600MHz)
De 2800+ 512k Clawhammer (1800MHz)
De 2800+ 512k Newcastle (1800MHz)

:?

[ Voor 47% gewijzigd door Syngrow op 19-07-2004 17:52 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
Op dat forum staan inderdaad een klein aantal overclocks en het ziet er wel goed uit. Zodra ik mijn spullen heb laat ik wel wat weten.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
de 2800+ is wel leuk, maar dan kan je beter voor een 3000+ gaan.
Qua prijs is het bijna gelijk...
De MP van 9x sucks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
Hoezo de MP van 9x sucks? Heb je daar een goede rede voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
epjwpsvk schreef op 19 juli 2004 @ 18:58:
Hoezo de MP van 9x sucks? Heb je daar een goede rede voor?
sorry voor geen uitleg.
Maar met een MP van 9x ben je gedwongen om hoge geheugen snelheden te draaien onder 1:1 devider.

voorbeeld:
Om 2250MHz te halen heb je al een HTT van 250 nodig. In 1:1 mode 250 (500Mhz DDR).
Je kan wel hoge HTT en 5:4 doen, maar niet alle borden kunnen een hoge HTT aan. In andere woorden is deze cpu niet echt geschikt voor overklokken.
Om de A64 snelheid volledig te benutten is 1:1 noodzakelijk. (persoonlijke mening)

Maar als jij niet wil overklokken is een 2800+ een leuke keuz. Nogmaals dan kan je beter een 3000+ kopen ivm prijs/verhouding.
Uiteraard ook de MP van 10x, dat is veel beter :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kakaroto op 19-07-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
photo CPU: http://www.xs4all.nl/~famchow/A64_3400/A64_3400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/A64_3400/cpu_z_3400.PNG

klein beetje meer op stock :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/A64_3400/3400_stock.PNG

Vcore gemeten op de MOSFET: 1.46 >:) >:)

heb dit schatje vandaag binnen gekregen uit USA.
Een 3400+ Newcastle 2.4GHz (CBASC 0413 SPMW)

Binnenkort meer OC resultaten, eerst ff stock dan onder de Mach! >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Kakaroto op 20-07-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Athlon 64 3200+ ClawHammer C0
MSI K8N Neo Platinum (v1.1 bios)
2 x 512MB Corsair TWINX1024-3200XL
Zalman CNPS7000A-Cu

draai t nu stabiel

2330 mhz
10 x 233 mhz
4 x htt
mem 1:1 233 mhz 2.5-3-6-3

denk dat ik niet mag klagen met luchtkoeling (:

ben benieuwd hoe ver ik hem krijg met waterkoeling.. me geheugen zit iig nog niet aan zun max.. dat weet ik zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

ik ben van plan om een ander moederbord te kopen, ik zat te denken aan de epox ep-8kda3+ met nforce 250 chipset, is dit een goede overclocker? mijn temps op stock zijn nu idle 32 en stressed 36 @ 1,5 vcore (zalman 7000 alcu + 5x casefan) kan iemand inschatten hoever ik zou kunnen komen? mijn memory hoeft geen botteneck te zijn voor het overclocken , ik kan eventueel op een divider draaien. zo ver kan mijn geheugen overclocken: (430 @ goede timings).
graag reacties! :)

samenvatting: welk mobo moet ik nemen om goed over te clocken?

:)

offtopic:
ik heb nu een 3200+ clawhammer

[ Voor 8% gewijzigd door Koekje op 21-07-2004 13:23 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

ik heb een msi k8n neo platinum en een epox 8kda3+ en haal aanzienlijk hogere clocksnelheden op mijn msi plank..

epox: 10 x 225
msi: 10 x 233

moet wel gezegt worden dat mijn pcmark04 scores vrijwel hetelfde zijn ondanks de verschillen in mhz...

en de epox plank heeft geen rare s-ata problemen met overklokken waar msi die wel heeft op poort 1 en 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

apart in veel reviews hoor je dat, de epox een veel betere overclocker is, ik ben er nog niet helemaal uit. :Y)
weet iemand hoe deze borden overclocken:
-Asus K8N-E Deluxe, nForce 3
-Chaintech VNF3-250, nForce3 250
offtopic:
als iemand me kan verwijzen naar een review ben ik ook al blij hoor :)

[ Voor 19% gewijzigd door Koekje op 21-07-2004 13:32 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzaibuddy schreef op 21 juli 2004 @ 13:18:
ik ben van plan om een ander moederbord te kopen, ik zat te denken aan de epox ep-8kda3+ met nforce 250 chipset, is dit een goede overclocker? mijn temps op stock zijn nu idle 32 en stressed 36 @ 1,5 vcore (zalman 7000 alcu + 5x casefan) kan iemand inschatten hoever ik zou kunnen komen? mijn memory hoeft geen botteneck te zijn voor het overclocken , ik kan eventueel op een divider draaien. zo ver kan mijn geheugen overclocken: (430 @ goede timings).
graag reacties! :)

samenvatting: welk mobo moet ik nemen om goed over te clocken?

:)

offtopic:
ik heb nu een 3200+ clawhammer
De Epox is misschien wel HET S754 bordje, overklokt gewoon zeer goed. Er zijn genoeg mensen die er ver mee komen, SmokeyTheBandit 2.92Ghz, Kakaroto met z'n 8KDA3J en ikzelf heb ook 2.75Ghz ermee gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
terran ghost: welke bios gebruik jij? De nieuwste 07/09 heb ik last van voltdrops bij een coldboot. (regelmatig 1.35v)

Nu heb ik de 5-14 bios, werkt naar mijn mening het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwste bios geeft hier ook problemen. Vcore kan tot 1.8V ermee maar alles is lager. Ik moet 1.75 instellen om 1.65 te krijgen. Echt een irritante bug, wel kun je een LDT nemen van 5x.
Ik gebruik het 1 na laatste bios, die van voor deze dus. Ik weet ff niet hoe die precies heet omdat ik m'n pc niet aan kan zetten, geen geheugen :> en een te zwakke voeding icm de X800XT PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weetje ik neem ook een epox moederbord maar ik ga niks meer overclocken.. :P haha
misschien wat later maar nu nog niet.
en ik ga vanmiddag mijn AMD Athlon 64 3200 2.2ghz ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Is er een performance verschil tussen de clawhammer & newcastle versie van de AMD Athlon64 3200? Kan het niet vinden. Lijkt mij dat je met de helft minder cache toch wat minder kan hebben. Of nie...

En kan ik op een MSI Neo Platinum nForce3 ook overclocken. Ben betreft OC-en nogal noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Mickman schreef op 21 juli 2004 @ 15:33:
Is er een performance verschil tussen de clawhammer & newcastle versie van de AMD Athlon64 3200? Kan het niet vinden. Lijkt mij dat je met de helft minder cache toch wat minder kan hebben. Of nie...

En kan ik op een MSI Neo Platinum nForce3 ook overclocken. Ben betreft OC-en nogal noob.
Er is een review uit XS.org over deze 2 type procesoren.

http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=35186

Hier kom je er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op 21 juli 2004 @ 15:33:

Gezien het feit dat de op 2Ghz cpu met 1mb cache marginaal sneller is in 3Dmark2001se dan de 2.2Ghz met 512kb cache lijkt het me vrij duidelijk. Die verdubbeling aan cache maakt het verschil in kloksnelheid ruimschoots goed. Ik zou kijken voor een Clawhammer 1Mb CG cpu. Klok je die tot 2.2Ghz wat ze gegarandeerd doen en hij maakt gehakt van de NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weet iemand trouwens waar ik een soort tekening vandaan kan halen waar ik op kan zien hoeveel cm er tussen de gaten zit van de amd 64 bevestiging?
want ik moet mijn cpu watercoolingblokje ff aanpassen op de maten van de amd 64.
maar ja dan moet ik die maten wel weten.
dus als iemand die tekening heeft zou diegene me zeer blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Yeah, vandaag nieuwe proc onder m'n prom gegooid

Ding doet gewoon al 2806 mhz voordat prime crasht. En dat op 1.65V >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/3200_nc1.jpg

Smokey moet er binnenkort maar weer eens aan geloven denk ik :9

Op madshrimps staat wel ergens een tekening van de gaten enzo. Staat ergens bij een guide om een prom op een A64 te bouwen DIY way

[ Voor 8% gewijzigd door YoupY op 21-07-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

mydogisgone schreef op 21 juli 2004 @ 16:55:
weet iemand trouwens waar ik een soort tekening vandaan kan halen waar ik op kan zien hoeveel cm er tussen de gaten zit van de amd 64 bevestiging?
want ik moet mijn cpu watercoolingblokje ff aanpassen op de maten van de amd 64.
maar ja dan moet ik die maten wel weten.
dus als iemand die tekening heeft zou diegene me zeer blij maken.
Het artikeltje wat YoupY bedoelt:

http://www.madshrimps.be/...&howtopage=106&howtoID=41

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
YoupY schreef op 21 juli 2004 @ 22:10:
Yeah, vandaag nieuwe proc onder m'n prom gegooid

Ding doet gewoon al 2806 mhz voordat prime crasht. En dat op 1.65V >:)

[afbeelding]

Smokey moet er binnenkort maar weer eens aan geloven denk ik :9

Op madshrimps staat wel ergens een tekening van de gaten enzo. Staat ergens bij een guide om een prom op een A64 te bouwen DIY way
Niet te vergeten, ga ik deze concurentie ook aan binnenkort ;)
Zit nu ff te spelen met 2.6GHz @standaard ALU :X koeler op mn 3400+ /s754 gamestable!!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/A64_3400/3dmark_2.6GHz.PNG

[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 22-07-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Kakaroto, wat zijn je temps met die Mach I ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar :9 als ik eindelijk een nieuwe psu heb en 2.8Ghz en hoger haal met m'n Clawhammer cpu })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Het valt me op dat steeds meer mensen een prom hebben :)

Ikzelf heb de mijne net opgehaalt, een standaard mach I

Eens kijken of mn ouwe brakke cpu wat harder wil onder dit ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem per toeval in m'n bezit gekregen eigenlijk. Het was SmokeyTheBandit die me op de advertentie wees en heeft gezegd te bellen waardoor ik de Mach2 nu heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:52:
Ik heb hem per toeval in m'n bezit gekregen eigenlijk. Het was SmokeyTheBandit die me op de advertentie wees en heeft gezegd te bellen waardoor ik de Mach2 nu heb. :)
Ik heb hem bewust gekocht :P, 2 dagen geleden advertentie @ tweakers.net gezet, gisteren een reactie daarop (heel erg aantrekkelijk) en vandaag opgehaalt.

Wel erg snel gegaan allemaal, maar ik ben er blij mee :)

Foto'tje

Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/2064/prometeia.jpg

Trouwens, iemand nog tips om de PIV kit die er bij zit te modden naar A64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan: http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=41

Zie ik daar (denk ik) de Lian-Li kast :) , die vind ik vet mooi. Ik heb zelf de Mach2 + Enlight case.

Ik heb de zijkant van de unit er nog niet afgehaald, hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:07:
Kijk eens aan: http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=41

Zie ik daar (denk ik) de Lian-Li kast :) , die vind ik vet mooi. Ik heb zelf de Mach2 + Enlight case.

Ik heb de zijkant van de unit er nog niet afgehaald, hoe heb je dat gedaan?
Nope, is el-cheapo Enlight ook :P, wel zilver gespoten door de vorige eigenaar.

Zijkant zat gewoon met 4 schoefjes en wat dubbelzijdige tape vast, dus heb hem er net afgeschroeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Syngrow schreef op 22 juli 2004 @ 23:12:
[...]

Nope, is el-cheapo Enlight ook :P, wel zilver gespoten door de vorige eigenaar.

Zijkant zat gewoon met 4 schoefjes en wat dubbelzijdige tape vast, dus heb hem er net afgeschroeft
mag ik vragen wat het kostte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook ff de zijkant eraf gehaald, mooi :) .

Ik heb de Mach2 + Enlight case overgenomen voor 400 euro, vorige eigenaar had hem net van november 2003. Facturen alles erbij, ding verkeerd in nieuwstaat. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

mydogisgone schreef op 22 juli 2004 @ 23:19:
[...]

mag ik vragen wat het kostte?
Dat wil je niet weten, 150e :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAUW :) , das een monsterdeal geweest _/-\o_

Wat betreft die A64 cpu kit, Kakaroto heeft ook die guide gevolgd. Check dit topic eens met een paar afbeeldingen http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=39307

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met de "AMD Athlon 64 CH 3700+ (2.40Ghz, 1Mb)"
Ben wel benieuwd hoe deze versie ClawHammer het gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort eens upgraden, ik upgrade niet bepaald vaak (draai nu nog op een athlon non-xp, een 1@1.33 ghz, AXIA core.. misschien komt dat nog wel bekend voor hier :) ) maar als ik upgrade wil ik het ook goed doen en zoveel mogelijk bang for the buck krijgen natuurlijk en iets halen wat zeker nog 2 jaar ofzo meegaat.

Mijn oog viel op de Athlon64 3000+, maar mij viel me ook op dat de 3200+ bij Zercom nog maar E220,- is (vanaf 28-07) terwijl deze bij alle andere shops nog zeker 285 is. Bij Zercom is de 3000+ zelfs duurder dan de 3200 ? 8)7 Maar omdat er vanaf 28-07 staat, betekent dit dan ook dat ze een nieuwe partij krijgen en dat het hele nieuwe cores zijn (en dus meer kans op hoge OC) ?

Ik was verder van plan om te gaan voor de MSI K8N Neo, overclockt wel aardig had ik gelezen, zag ook dat dat Epox bordje nog wat beter gaat maar ik ben van plan gewoon (een stille) luchtkoeling te gebruiken dus zo heel extreem ga ik niet OC'en. Voor het geheugen dacht ik aan 1x 512MB PC3700 CL2 Kingston HyperX. Dan kan ik het geheugen in ieder geval op 233DDR draaien, lijkt me zat.

Wat denken jullie? Vooral dat geheugen ben ik nog niet over uit, ik heb niet zoveel geld te besteden dus ik kan helaas geen fancy PC4000 ofzo kopen.. en ik denk ook niet dat ik dat nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gamer schreef op 22 juli 2004 @ 22:26:
Kakaroto, wat zijn je temps met die Mach I ?
Op 2850Mhz @1.68/1.72v -22 idle en 0C stressed ;) (uren prime)
Syngrow schreef op 22 juli 2004 @ 23:04:
[...]

Ik heb hem bewust gekocht :P, 2 dagen geleden advertentie @ tweakers.net gezet, gisteren een reactie daarop (heel erg aantrekkelijk) en vandaag opgehaalt.

Wel erg snel gegaan allemaal, maar ik ben er blij mee :)

Foto'tje

[afbeelding]

Trouwens, iemand nog tips om de PIV kit die er bij zit te modden naar A64?
Nice, zo heb ik m ook gekregen de mach 1 alleen ik heb er iets meer voor betaald. :*)
Ben echt blij dat steeds meer mensen zoals jij een prom halen. Meer concurentie onder de tweakers!! :P

Die kit heb ik zelf gemaakt van UV blauwe plexiglas . Ziet er super vet uit onder UV lamp.
De guide staat op madshrips, en de photos van mij staan op XS. (terranghost heeft de link. 8)
matinez schreef op 23 juli 2004 @ 02:20:
Heeft iemand al ervaring met de "AMD Athlon 64 CH 3700+ (2.40Ghz, 1Mb)"
Ben wel benieuwd hoe deze versie ClawHammer het gaat doen!
In iedergeval is de CH 3700+ DE killer van de S939 3500 en 3700+. Klokt ook goed over net als andere MP12 cpu's.
Mijn newcastel 3400+ doet 2.6GHz op crappy air koeler. :)
vraag roobje
Inderdaad, de prijs verlagingen zijn bij sommige winkels al aan de gang.
Als ik jouw was zal ik nog heel even wachten, denk half maandje dan heb je een 3400+ in handbereik voor de prijs van een 3200+ NC.

[ Voor 16% gewijzigd door Kakaroto op 23-07-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Kleine update >:)

Hopelijk wordt de 3GHz snel gehaald!!

EPoX 8KDAJ gevoltmod / stock Mach 1

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/A64_3400/Superpi_3400_2.9GHz.PNG

[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 23-07-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 3Ghz moet lukken, Vcore kan nog stukken hoger. Zeg maar zo'n 1.9V }) dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op 23 juli 2004 @ 09:55:
Inderdaad, de prijs verlagingen zijn bij sommige winkels al aan de gang.
Als ik jouw was zal ik nog heel even wachten, denk half maandje dan heb je een 3400+ in handbereik voor de prijs van een 3200+ NC.
Ok beter :) Maar zijn dat eigenlijk dan ook meteen de nieuwste cores of verkopen ze gewoon oude cores voor de nieuwe prijs ?

Edit: Ik ga overigens sowieso niet voor een 3400+, ook na de prijsverlaging toch een beetje buiten mijn budget. Het wordt dan de 3200+ denk ik. Maarja dan is de hamvraag, NC of CH? Hoe ver komen beide gemiddeld ongeveer ? Ik heb dit topic wel helemaal doorgelezen maar zie weinig echte resultaten, alleen maar van mensen met een prom ofzo maarja ik heb helaas niet zo'n ding dus daar kan ik weinig uit afleiden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 10:31:
[...]

Ok beter :) Maar zijn dat eigenlijk dan ook meteen de nieuwste cores of verkopen ze gewoon oude cores voor de nieuwe prijs ?

Edit: Ik ga overigens sowieso niet voor een 3400+, ook na de prijsverlaging toch een beetje buiten mijn budget. Het wordt dan de 3200+ denk ik. Maarja dan is de hamvraag, NC of CH? Hoe ver komen beide gemiddeld ongeveer ? Ik heb dit topic wel helemaal doorgelezen maar zie weinig echte resultaten, alleen maar van mensen met een prom ofzo maarja ik heb helaas niet zo'n ding dus daar kan ik weinig uit afleiden.
heb nog even geduld want ik heb deze week mijn EPOX en een 3200+ 2,2 ghz 512kb draaien en zal dan wel ff heel wat benchmarks op standard specs draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn nieuwe bordje binnen gekregen, de Chaintech VNF3-250.
Zit alleen met een probleem, heb mijn Athlon 64 3000+ altijd op een kt800 planje draaien, en daar draaide ik op 2200Mhz, daarna gingen mijn Sata schijven over hun nek.
Dus ik denk, ik koop een Nforce 3 250 bordje, dan is het probleem opgelost.
Mooi niet dus, kom nu nog geen eens stabiel op 2100Mhz, heb geen idee waar het aan licht, zoiezo niet aan proc en geheugen, want mijn geheugen is pc 3700, en mijn processor heeft al hoger gelopen. Moet ik mischien ergens op letten om de AGP/PCI lock te activeren, want dit schiet natuurlijk niet op, ga er toch vanuit dat deze chipset hoger moet kunnen klokken.
Zelf heb ik het idee dat de de onboard raid controller het probleem is, volgens mij wordt deze niet gelokt.
Zijn er meer mensen met een probleem, of wet er iemand een oplossing?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.