mooie compositiesSilent Thunder schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:54:
wat fotootjes van vandaag @ z-limb. @ A60
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb een probleempje sinds kort ,als ik mijn camera aan doen dan gaat mijn display uit en kan ik niks meer doen
lens gaat niet dicht ofzo en als ik hem dan weer uit doe staat er E30 op het schermpje

lens gaat niet dicht ofzo en als ik hem dan weer uit doe staat er E30 op het schermpje
Batterijen vervangen, heb ik ook ghad met me A75hellrazor schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:37:
ik heb een probleempje sinds kort ,als ik mijn camera aan doen dan gaat mijn display uit en kan ik niks meer doen![]()
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Dat kan uberhaupt niet, omdat de batterijen die je gebruikt van het ene op het andere moment leeg zijn. Er is geen methode om dit netjes te kunnen meten, dus heb je totaal geen indicatie. Je zal af moeten gaan op ervaring en een beetje proberen te tellen hoeveel foto's je genomen hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:19:
Weet iemand waar je in de Powershot A70 kan zien hoe vol de batterij nog zit?
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Lees: Zorg voor een extra paar batterijen.mercarra schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:24:
[...]
Je zal af moeten gaan op ervaring en een beetje proberen te tellen hoeveel foto's je genomen hebt.
Verwijderd
ik heb hier een pw a70. Soms maak ik foto's in het donker en zie dan horizontale lichte witte blurry strepen. Is dit normaal als hij bijv niet scherp kan stellen?
Ook op de foto, of alleen op de lcd?Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:38:
ik heb hier een pw a70. Soms maak ik foto's in het donker en zie dan horizontale lichte witte blurry strepen. Is dit normaal als hij bijv niet scherp kan stellen?
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ik zie (met moeite) een patroon. Maar je jpg compressie staat volgens mij in een beroerde stand. Ligt het niet daaraan? Ik zie verder geen witte strepen.
Verwijderd
nee, en ik heb de foto op de autostand gemaakt. Voor deze strepen is de cam al een keer terug gestuurd naar Etbass. En nu heb ik hetzelfde probleem weer.mercarra schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:20:
Ik zie (met moeite) een patroon. Maar je jpg compressie staat volgens mij in een beroerde stand. Ligt het niet daaraan? Ik zie verder geen witte strepen.
Na (net geen) 2 jaar dienst is vandaag heengegaan: Mijn Canon A70
(3 april 2003 gekocht)
Ik had de laatste maand al gezeik met zoomen: Hij wou half inzoomen en sloeg toen vast. Effectief had ik de laatste maand dus max 1,5x zoom ofzo, de rest weigerde ie al.
Wou vandaag foto's maken en toen.... de bekende E18 error. Was te verwachten, en t is dus nu zover.
Vervolgens (dus) de cam helemaal losgesloopt, wat op zich prima ging. En toen ging het fout: Binnenin de lens (die ik aan het schoonmaken was) zit een heel klein spoeltje met daarop een stukje flatcable... die afbrak en daardoor de beide superdunne spoeldraadjes mee liet afbreken.... wat dus no-way te fixen is
Kortom: einde, en ik heb de moeite ook niet meer genomen om m in elkaar te schroeven...
Na 10min enorm schelden een eindpicje gemaakt

Canon A70, rest-in-peace
nu op jacht naar een nieuwe cam
(3 april 2003 gekocht)
Ik had de laatste maand al gezeik met zoomen: Hij wou half inzoomen en sloeg toen vast. Effectief had ik de laatste maand dus max 1,5x zoom ofzo, de rest weigerde ie al.
Wou vandaag foto's maken en toen.... de bekende E18 error. Was te verwachten, en t is dus nu zover.
Vervolgens (dus) de cam helemaal losgesloopt, wat op zich prima ging. En toen ging het fout: Binnenin de lens (die ik aan het schoonmaken was) zit een heel klein spoeltje met daarop een stukje flatcable... die afbrak en daardoor de beide superdunne spoeldraadjes mee liet afbreken.... wat dus no-way te fixen is
Kortom: einde, en ik heb de moeite ook niet meer genomen om m in elkaar te schroeven...
Na 10min enorm schelden een eindpicje gemaakt

Canon A70, rest-in-peace
Na 7 weken heb ik mijn A75 terug. Omdat ik 'm onscherp vond in 1 hoek heb ik hem toen teruggebracht. Ik vreesde dat ik te horen zou krijgen dat ik me niet moest aanstellen, maar ze hebben er een nieuwe lens in gezet en de firmware geupdate. De hoeken zijn nu scherper, en de lens is een stuk stiller bij het in- en uitzoomen. Het duurde in mijn ogen allemaal wel lang, maar ik vind het mooi dat het nu zo is opgelost.
Verwijderd
Sinds vorige week doet men A60 niets meer als ik de USB-kabel in mijn computer plug,mijn mp3 en memory stick werken wel nog in de USB poorten.
Normaal als de camera nog aan stond en je sluitte de kabel eropaan ging hij vanzelf uit ,maar nu blijft hij gewoon aanstaan.Voor de rest werkt de camera perfect,ook geen last van errors of dergelijks.
Heeft er iemand dit euvel al gehad, en weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Met vriendelijke groeten,Steven
Normaal als de camera nog aan stond en je sluitte de kabel eropaan ging hij vanzelf uit ,maar nu blijft hij gewoon aanstaan.Voor de rest werkt de camera perfect,ook geen last van errors of dergelijks.
Met vriendelijke groeten,Steven
Simpel gevalletje van in de "bekijk foto" stand zetten ipv de "schiet foto"stand?
Er zijn meer mensen die hiervan last hebben (gehad).Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:04:
n
Bij mij lag het probleem bij de USB printer (lexmark). De software die daarbij zat installeerde een takencentrum die in de taakbalk kwam te staan. Zodra ik dit stukje software draaide kon ik geen foto's van mijn camera afhalen.
Ik heb in iedergeval aardig wat gevl##kt voordat ik ontdekte waaraan dat lag.
[ Voor 38% gewijzigd door B___MAN op 21-03-2005 21:30 ]
Verwijderd
heeft iemand ervaring met IR licht + A60? op inkoopacties.net loopt een IA met o.a. IR leds. Hiermee zou het mogelijk zijn een soort "nightvision" te maken. De cam ziet wel IR uit een afstandsbediening, maar dat is niet echt fel. Zouden 10 IR leds genoeg zijn voor een redelijk bereik (meter of 4)?
De vraag is dan of dat licht genoeg is om te focussen...
Ik heb een A75 en op zich ben ik daar redelijk tevreden over. Alleen de flash is veel te goed. Wat kun je daar aan doen? Gevolg is dat voorgrond te belicht zijn en personen wel heel bleek/ongeflatteerd op de foto komen
.
[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 28-03-2005 05:36 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Je kan in de M mode de fliters ook minder sterk laten flitsen. Maar dan moet je de rest zoals je sluitertijd en diafragma wel handmatig regelen.
in de P, Av en Tv stand kun je de exposure compensation gebruiken om de flitssterkte te regelen. Bij een exposure-compensation van -2 zal er nog maar een hele zwakke flits zijn(vergelijkbaar met de laagste stand in de M mode) en krijg je een veel natuurlijker belichting. Zelf fotografeer ik altijd met de exposure compensation op ongeveer -1 (afhankelijk van de afstand) omdat je anders inderdaad snel last hebt van witte hoofden e.d.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
&justawitte schreef op maandag 28 maart 2005 @ 09:40:
Je kan in de M mode de fliters ook minder sterk laten flitsen. Maar dan moet je de rest zoals je sluitertijd en diafragma wel handmatig regelen.
Thnx, stom ik heb wel zitten klooien met het feature menu. Maar ik heb gewoon over deze optie heen gekeken. Overigens blijf ik dit wel een manko van de camera vinden. Temeer de display (LCD) van de camera zelf de licht/donkerheid ook niet goed aangeeft (van de gemaakte foto'sRudedadude schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:34:
in de P, Av en Tv stand kun je de exposure compensation gebruiken om de flitssterkte te regelen. Bij een exposure-compensation van -2 zal er nog maar een hele zwakke flits zijn(vergelijkbaar met de laagste stand in de M mode) en krijg je een veel natuurlijker belichting. Zelf fotografeer ik altijd met de exposure compensation op ongeveer -1 (afhankelijk van de afstand) omdat je anders inderdaad snel last hebt van witte hoofden e.d.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
je hebt ook nog een paar standen voor autmatisch eh, probeer eens portret of nacht modus.
Stuur hem alsjeblieft naar mij op ik heb nog wat onderdelen nodig er vanDJSmiley schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:55:
Na (net geen) 2 jaar dienst is vandaag heengegaan: Mijn Canon A70![]()
[afbeelding]
Canon A70, rest-in-peace
Ik heb al een aantal (waaronder mijn eigen) A70 uitelkaar gehaald. Als je hem wil opsturen kan ik hem misschien wel maken.... Aangezien je toch geen hoop meer heb voor de cam...basss schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:34:
Weet iemand misschien foto/video-winkels in het land waar ze niet bang zijn om mn cam ns open te schroeven en te kijken of er wat te zien valt ? Dr is geen risico dattie word gemold, op dit moment issie totaal waardeloos.
iemand een idee ?
[ Voor 51% gewijzigd door Micha op 29-03-2005 18:52 ]
Ik heb mn cam inmiddels verkocht, had 'm op marktplaats gezet t.b.v. onderdelen.MicDis schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:49:
[...]
Stuur hem alsjeblieft naar mij op ik heb nog wat onderdelen nodig er van.... (ring vooraan lens en klepjes...) als die nog aanwezig zijn dan... Ik betaal de verzendkosten.
[...]
Ik heb al een aantal (waaronder mijn eigen) A70 uitelkaar gehaald. Als je hem wil opsturen kan ik hem misschien wel maken.... Aangezien je toch geen hoop meer heb voor de cam...
Ik weet verder niet wat die persoon er mee doet, indien je belangstelling hebt kan ik 'm wel mailen of ie geen bezwaar heeft dat ik zijn mailadres doorspeel jouw kant op, misschien heeft hij weer net andere onderdelen nodig
Verwijderd
Omdat ik zwart beeld had bij het maken van nieuwe foto's (oude foto's die nog op de card stonden werden goed weergegeven), heb ik hetzelfde gedaan als sommigen die ditzelfde probleem hadden. Dit was een paar goed gericht klappen er op geven en dan deed ie t weer een tijdje bij hun.
Nou...bij mij doet ie nu helemaal niets meer..hij wil zelfs niet meer aan
Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven..
Ja misschien handig en dan er bij dat ik alleen de onderdelen: ring bij lens waarop staat 3x zoom enz, en de klepjes + bijpassende veertjes.DJSmiley schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:59:
[...]
Ik heb mn cam inmiddels verkocht, had 'm op marktplaats gezet t.b.v. onderdelen.
Ik weet verder niet wat die persoon er mee doet, indien je belangstelling hebt kan ik 'm wel mailen of ie geen bezwaar heeft dat ik zijn mailadres doorspeel jouw kant op, misschien heeft hij weer net andere onderdelen nodig
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:07:
..
offtopic:
* Micha koopt hem voor 10 euro
* Micha koopt hem voor 10 euro
[ Voor 54% gewijzigd door Micha op 29-03-2005 19:11 ]
MicDis schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:09:
[...]
Ja misschien handig en dan er bij dat ik alleen de onderdelen: ring bij lens waarop staat 3x zoom enz, en de klepjes + bijpassende veertjes.
[...]
offtopic:
* DJSmiley koopt hem voor 10 euro
offtopic:
Ik had in een uurtje op marktplaats al een bod van 45 eur incl verzendkosten.. en daar heb ik 'm maar voor verkocht (als bouwpakket, in stukjes)
Ik had in een uurtje op marktplaats al een bod van 45 eur incl verzendkosten.. en daar heb ik 'm maar voor verkocht (als bouwpakket, in stukjes)
Anyway, ik heb die gast een mail gestuurd, mailadres uit je profiel erbij vermeld. Mocht ie de cam nog hebben, en die onderdelen (weet ik veel wat ie ermee wou doen) en hij wil t verkopen dan zal ie je wel een mail droppen ofzo.
wat dit topic betreft ga ik jullie binnenkort verlaten, aangezien mn A70 nu een week of 2 officieel dood verklaard is... En bij mn nieuwe cam ben ik voor een ander model gegaan: Fuji S5500.. 4mpixel, kan ook raw, 55mm schroefdraad, 10x zoom en kwa prijs (vond ik) interessanter dan een A85/A95. De fuji kostte me 285, maar dat stukje meerprijs vond ik geen punt.
Grootste "nadeel" aan de A70/80 serie (wat ik nu niet meer heb) vond ik het gebruik van lenzen icm flitser (ging niet, lensadaptor zit voor de flitser), en het resultaat van de filters (moet je adhv schermpje beoordelen, en bij een polafilter is dat superkut).
Camera is inmiddels verkocht. Lensadaptor heb ik aan een vriend gegeven. Filters (pola, uv enz) gaan met een stepdown ring mee naar de fuji. Mochten ze teveel vignetting geven dan gaan ze alsnog weg. Macrofilters waren al 55mm, alleen verloopje 52-55mm blijft over, maar goed, boeie.
Tasje.. mn oude 1.3mpixel cam mag nu na 5 jaar ofzo eens gaan genieten van een tasje (beter ooit dan nooit)..
en geheugen.. 128 en 256Mb CF.. tja, dat levert ook geen drol meer op.....
[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 29-03-2005 19:33 ]
Is het verstandig om een A70 te kopen
Ik zie hier zoveel posts die uitval/problemen melden van dat ding

niks mis met een a60/70Bartjuh schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:33:
Is het verstandig om een A70 te kopen![]()
uitval heb je altijd; en bij die is het gemiddeld niet meer als bij een ander model
ik heb mijn a60 al ruim 2jaar ofzo; is al nat geworden, uit mijn handen gevallen; en beetje gestuiterd, maar produceert nog steeds goede fotos. Dat is dus ook een A-serie eigenschap..
[ Voor 75% gewijzigd door Silent Thunder op 31-03-2005 23:54 ]
Jah, sta op ut punt een a70 te kopen... en Canon is in mijn ogen altijd een goed en betrouwbaar merk geweestSilent Thunder schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:46:
[...]
niks mis met een a60/70
uitval heb je altijd; en bij die is het gemiddeld niet meer als bij een ander model
ik heb mijn a60 al ruim 2jaar ofzo; is al nat geworden, uit mijn handen gevallen; en beetje gestuiterd, maar produceert nog steeds goede fotos. Dat is dus ook een A-serie eigenschap..
Verwijderd
Zo'n vaart liep het niet bij mij,had hem gewoon in de verkeerde stand staan,wat stom van mij,na al een jaar in mijn bezit te zijn dit over het hoofd te zien.Beertjeman schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:21:
[...]
Er zijn meer mensen die hiervan last hebben (gehad).
Bij mij lag het probleem bij de USB printer (lexmark). De software die daarbij zat installeerde een takencentrum die in de taakbalk kwam te staan. Zodra ik dit stukje software draaide kon ik geen foto's van mijn camera afhalen.
Ik heb in iedergeval aardig wat gevl##kt voordat ik ontdekte waaraan dat lag.
Zou je niet liever een nieuwer model kopen? A70 is toch al redelijk aan het verouderen. Tis wel een goed toestel (heb 'm zelf al 2 jaar), maar ondertussen zijn er toch al heel wat opvolgers met meer features enzo.Bartjuh schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:02:
[...]
Jah, sta op ut punt een a70 te kopen... en Canon is in mijn ogen altijd een goed en betrouwbaar merk geweest
Bovendien, je weet niet hoe lang je aankoop al op de plank heeft gelegen..
Om nog maar te zwijgen over support.. Op een gegeven moment houdt het op natuurlijk!
Ik vraag me af hoeveel van de 'beruchte' e-18 lens errors veroorzaakt worden doordat de camera per ongeluk aangaat terwijl de cam in een tasje zit en de lens niet naar buiten kan omdat het tasje ervoor zit...
Ik heb ieg altijd mijn camera op 'bekijk'modus staan als ik hem wegstop.
Ik heb ieg altijd mijn camera op 'bekijk'modus staan als ik hem wegstop.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Nieuw of 2e hands? In geval van nieuw zou ik eerder naar een A75 kijken, die heeft een iets beter (en groter) scherm.Bartjuh schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:02:
[...]
Jah, sta op ut punt een a70 te kopen... en Canon is in mijn ogen altijd een goed en betrouwbaar merk geweest
2de hands... ik ben nog een student dus ik heb niet zoveel geldVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:33:
[...]
Nieuw of 2e hands? In geval van nieuw zou ik eerder naar een A75 kijken, die heeft een iets beter (en groter) scherm.
Plus ik wil hem overal kunnen gebruiken... vakantie/discotheken/safari's
Ik koop de camera 2de hands...Tycoontje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:33:
[...]
Zou je niet liever een nieuwer model kopen? A70 is toch al redelijk aan het verouderen. Tis wel een goed toestel (heb 'm zelf al 2 jaar), maar ondertussen zijn er toch al heel wat opvolgers met meer features enzo.
Bovendien, je weet niet hoe lang je aankoop al op de plank heeft gelegen..
Om nog maar te zwijgen over support.. Op een gegeven moment houdt het op natuurlijk!
Maar je hebt gelijk, als je een nieuwe koopt, kan je beter een a75 halen of iets dergelijks...
Verwijderd
Ik nogal noob op dit gebied, ik gebruik nauwelijks mijn A75, ik keek voor de gein op Canon site voor updates. Ik had toen firmware geupdate, alles ging volgens het plan. Ik vind het alleen vreemd dat na fimrwareupdate geen digitale zoom meer is?, wat is het probleem eigenlijk?. Bedankt voor hulp.
Voor die dingen is de A70 prima geschikt. Mijnes is dan inmiddels dood, maar dat ligt meer aan mezelf dan aan de camera. Enige minpunt is dat ie wat gevoelig is voor stof, wat dus bij mij ook gebeurd is en de E18 error als resultaat gaf (waarna ik m vervolgens zelf verder sloopte). Ik denk dat de standaard bezoekjes aan de broekzak 'm fataal warenBartjuh schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:24:
[...]
2de hands... ik ben nog een student dus ik heb niet zoveel geld
Plus ik wil hem overal kunnen gebruiken... vakantie/discotheken/safari'sdus als het ding kapot gaat moet het niet 'té zonde' zijn zeg maar
[...]
Ik koop de camera 2de hands...
Maar je hebt gelijk, als je een nieuwe koopt, kan je beter een a75 halen of iets dergelijks...
Als je dus wat langer ervan wil genieten, neem een tasje erbij (zoals ik) en gebruik die dan ook (zoals ik dus niet deed)
Kwa doeleinden is ie prima geschikt voor jouw, vakantie: prima. Discotheken: ook prima, doordat ie ook handmatig sluitertijd en diafragma heeft (wat essentieel is als je lichteffecten ook wil fotograferen). Flitser is ook instelbaar dus je kan ook inflitsen. Alleen filmpjes is minder in een discotheek, de mic vind het geluidsnivo niet zo leuk (dus meer gekraak dan muziek) maar goed, da's niet zo belangrijk.
Pics in discotheken geschoten toen mn A70 t nog deed:
http://www.djsmiley.com/pics/index/
http://www.djsmiley.com/pics/dana/
http://www.djsmiley.com/pics/19032004/
(Bij dana zie je bv t nut van inflitsen)
Voor safari.. tja, dat weet ik niet. Ik raad je wel aan om een lensadaptor te kopen met een filter erop. Flitsen kan niet met filters ervoor (Adaptor zit voor de flitser) maar 't gaat in dat geval wel ten gunste van je camera. Je kan er meteen een polafilter op schroeven, voor vakantie wel mooie resultaten (luchten/water enz), maar zoiezo voor een UV filter. UV filter zelf heeft niet zo bijzonder veel nut op safari, maar wel ter bescherming. Je lens is afgedekt, dus opstuivend zand (wat je zeker hebt) zal alleen je filter misschien beschadigen (krassen) maar belangrijker, niet in je cam komen rondom de lens.
Ja, wat is het probleem?Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:39:
Ik nogal noob op dit gebied, ik gebruik nauwelijks mijn A75, ik keek voor de gein op Canon site voor updates. Ik had toen firmware geupdate, alles ging volgens het plan. Ik vind het alleen vreemd dat na fimrwareupdate geen digitale zoom meer is?, wat is het probleem eigenlijk?. Bedankt voor hulp.
[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 10-04-2005 14:05 ]
Verwijderd
Nou ik wou weten of het nou aan firmware ligt of aan camera?, maargoed Canon heeft dus gewoon het functie zoom eruit gehaald in het nieuwe firmware? Bedankt voor hulp.
Wat is nou eingelijk de precieze oorzaak van een E18 melding?
Is dat stof?
En als ik ooit zo'n melding krijg, is ie dan nog te repareren door een foto camera specialist?
P.s. de laatste Firmware versie voor de A70 is toch 2.00?
Is dat stof?
En als ik ooit zo'n melding krijg, is ie dan nog te repareren door een foto camera specialist?
P.s. de laatste Firmware versie voor de A70 is toch 2.00?
[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-05-2005 16:13 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Verwijderd
Mag ik vragen wat voor een instellingen je hebt gebruikt om die lasers er zo op te krijgen? Sluitertijd, diafragma en iso..DJSmiley schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:59:
[...]
Voor die dingen is de A70 prima geschikt. Mijnes is dan inmiddels dood, maar dat ligt meer aan mezelf dan aan de camera. Enige minpunt is dat ie wat gevoelig is voor stof, wat dus bij mij ook gebeurd is en de E18 error als resultaat gaf (waarna ik m vervolgens zelf verder sloopte). Ik denk dat de standaard bezoekjes aan de broekzak 'm fataal waren
Als je dus wat langer ervan wil genieten, neem een tasje erbij (zoals ik) en gebruik die dan ook (zoals ik dus niet deed)
Kwa doeleinden is ie prima geschikt voor jouw, vakantie: prima. Discotheken: ook prima, doordat ie ook handmatig sluitertijd en diafragma heeft (wat essentieel is als je lichteffecten ook wil fotograferen). Flitser is ook instelbaar dus je kan ook inflitsen. Alleen filmpjes is minder in een discotheek, de mic vind het geluidsnivo niet zo leuk (dus meer gekraak dan muziek) maar goed, da's niet zo belangrijk.
Pics in discotheken geschoten toen mn A70 t nog deed:
http://www.djsmiley.com/pics/index/
http://www.djsmiley.com/pics/dana/
http://www.djsmiley.com/pics/19032004/
(Bij dana zie je bv t nut van inflitsen)
Voor safari.. tja, dat weet ik niet. Ik raad je wel aan om een lensadaptor te kopen met een filter erop. Flitsen kan niet met filters ervoor (Adaptor zit voor de flitser) maar 't gaat in dat geval wel ten gunste van je camera. Je kan er meteen een polafilter op schroeven, voor vakantie wel mooie resultaten (luchten/water enz), maar zoiezo voor een UV filter. UV filter zelf heeft niet zo bijzonder veel nut op safari, maar wel ter bescherming. Je lens is afgedekt, dus opstuivend zand (wat je zeker hebt) zal alleen je filter misschien beschadigen (krassen) maar belangrijker, niet in je cam komen rondom de lens.
Klein kickje:
Misschien handig om even in de ts te zetten:
Nogal veel mensen die last hebben van E18 en niet zo veel uitleg sites dus....
http://home.planet.nl/~disse080/E18/E18.htm (zal hem even ergens anders hosten)
En ja een tr had ook gekund maar volgens mij zie je die als mod niet als het topic niet in de lijst staat......
En ja een tr had ook gekund maar volgens mij zie je die als mod niet als het topic niet in de lijst staat......
[ Voor 28% gewijzigd door Micha op 15-05-2005 20:10 ]
Wat is dit nog waard: PowerShot A60 + Dane Elec 128MB CF + Varta acculader + fototasje
Ik dacht meer aan: 100+10+10+5=125 (maar ik weet niet wat jullie inzicht daar in is...)
Ik dacht meer aan: 100+10+10+5=125 (maar ik weet niet wat jullie inzicht daar in is...)
Ik weet niet of je er 125 euro voor krijgt, maar ik vind het opzich wel een nette prijs. Ik zou er tussen de 100-125 euro voor vragen.. Ik had het er toevallig vandaag ook nog over. Toen schatte ik de waarde van een A60 ook tussen de 75 en 100 euro.
Als je hem hierna op marktplaats zet vertel je er zeker ook bij dat hij zo uit elkaar heeft gelegen, of niet?
MicDis schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:55:
Klein kickje:
Laat me raden: D70 fever?Silent Thunder schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:51:
Wat is dit nog waard: PowerShot A60 + Dane Elec 128MB CF + Varta acculader + fototasje
Hou die A60! Je gaat hem missen!
Als je naar het zwembad gaat of iets degelijks neem je echt je D70 niet mee!
Dat klopt ook wel weer dat een compactcam altijd handig kan zijn voor ''ff snel'' kiekjes mee te maken.Beertjeman schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:02:
[...]
Laat me raden: D70 fever?
Maar hij is dan voor m'n zusje bedoeld die pas begint met fotografie; sowieso ga ik d'r matsen met de prijs, maar wou ff weten wat het concreet waard was.
Maar in principe zou ik em dan wel es kunnen lenen van haar, als ik de compact een middagje nodig heb.
[ Voor 123% gewijzigd door Silent Thunder op 25-05-2005 15:14 ]
Agree, Ik heb nu een Fuji S5500, mooi ding, maar ga, als mn budget ooit ruim is (Eerst huisje enz) een compact point-en-shoot cam erbij nemen.Beertjeman schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:02:
[...]
Laat me raden: D70 fever?
Ja, misschien ben ik een lamer dat ik het zelf niet uitzoek, maarreh: Slikt een Powershot A70 ook 512MB CF kaarten?
Verwijderd
Ja lullo, t/m 2 Gieg (FAT 16)Prince_of_Darkness schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:19:
Ja, misschien ben ik een lamer dat ik het zelf niet uitzoek, maarreh: Slikt een Powershot A70 ook 512MB CF kaarten?
Tja, af en toe ben ik een beetje een lamer...
Maar bedankt voor het antwoord.
En voor het mooie compliment

Verwijderd
Als we het over de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, kan je het best een A80 aanschaffen. Probleem is alleen dat Canon hem heeft vervangen door de A85. En daar hadden ze een reden voor...De A80 had nl een grotere en betere en dus duurdere CCD aan boord. De A85, waarvan je zou verwachten dat ie beter zou zijn, heeft maar een 1/2.7"CCD terwijl de A80 een 1/1.8"CCD heeft. Die 1/1.8" vindt je overigens wel weer terug in de duurdere 5 megapixel A95, maar die heeft weer niet een betere afbeeldingskwaliteit. Dus als je nog ergens een A80 vindt, grijp dan je kans!
Verwijderd
Ik heb een A60 en wil daar iets verder mee kunnen inzoomen op onderwerpen. Nu heb ik begrepen dat je daarvoor 2 onderdelen voor nodig hebt. De lensadapter (LA-DC52C) en TC-DC52 (Teleconverter). Nu is mijn vraag hoe groot het verschil is met het inzoomen. Met de A60 kan je 3x optisch inzoomen (digitaal wil ik niet). Hoe veel dichterbij kan je een onderwerp krijgen met de Teleconverter er op?
De lens van de A60 is oorspronkelijk 5.4-16.2mm; en das een 2.4x Teleconverter waar je het over hebt.
Dus je hebt wel een beetje winst, maar echt ver zul je niet komen (toch 2.4 * 16.2mm??)
Dus je hebt wel een beetje winst, maar echt ver zul je niet komen (toch 2.4 * 16.2mm??)
[ Voor 110% gewijzigd door Silent Thunder op 14-06-2005 16:55 ]
Verwijderd
Zijn er andere mogelijkheden om iets veel dichterbij te halen, of is de A60 daar niet geschikt voor?
Verwijderd
Maakt veel uit, zieVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:39:
Ik heb een A60 en wil daar iets verder mee kunnen inzoomen op onderwerpen. Nu heb ik begrepen dat je daarvoor 2 onderdelen voor nodig hebt. De lensadapter (LA-DC52C) en TC-DC52 (Teleconverter). Nu is mijn vraag hoe groot het verschil is met het inzoomen. Met de A60 kan je 3x optisch inzoomen (digitaal wil ik niet). Hoe veel dichterbij kan je een onderwerp krijgen met de Teleconverter er op?
http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test
Verwijderd
Beetje winst?Silent Thunder schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:46:
De lens van de A60 is oorspronkelijk 5.4-16.2mm; en das een 2.4x Teleconverter waar je het over hebt.
Het telebereik gaat naar 252 mm (omgerekend)
Verwijderd
ik ben al ruim 1.5 jaar een tevreden a70 bezitter en doe er eigenlijk alles mee, vakantiefoto's op het strand, tequilla avonden, of gewoon op stap in mn zak, er is nog nooit iets mee gebeurd tot een kleine maand geleden, van de ene op de andere foto is de flits niet goed meer (denk ik), in de m stand kan ik nu binnenshuis overdag nog redelijke foto's maken, maar zodra de flits wordt gebruikt is alles donker (kwaliteit van de foto in principe wel goed). Ik ben dus naar de winkel gegaan en heb gevraagd wat het kost om hem te repareren, 200 euro, niet gedaan dus. Ik denk er nu over om zelf het toesten open te draaien en de flitslamp te verwisselen, is dit voor een leek te doen en waar haal ik een nieuw lampje vandaan? bvd
hoe kom je aan 252?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:37:
[...]
Beetje winst?
Het telebereik gaat naar 252 mm (omgerekend)
zal vast wel kloppen, zie het alleen ff niet
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 29-06-2005 16:30 ]
35mm* 3 zoom * 2.4 converter = 252mm.Silent Thunder schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:
[...]
hoe kom je aan 252?
zal vast wel kloppen, zie het alleen ff niet
okiej, zag o.a. die 35mm over het hoofd
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 29-06-2005 17:12 ]
Tada http://213.10.101.199/Upload/E18/E18.htm 5de keer al ongeveer dat ik hem post. kan soms offline zijn staat op eigen serverVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:16:
ik ben al ruim 1.5 jaar een tevreden a70 bezitter en doe er eigenlijk alles mee, vakantiefoto's op het strand, tequilla avonden, of gewoon op stap in mn zak, er is nog nooit iets mee gebeurd tot een kleine maand geleden, van de ene op de andere foto is de flits niet goed meer (denk ik), in de m stand kan ik nu binnenshuis overdag nog redelijke foto's maken, maar zodra de flits wordt gebruikt is alles donker (kwaliteit van de foto in principe wel goed). Ik ben dus naar de winkel gegaan en heb gevraagd wat het kost om hem te repareren, 200 euro, niet gedaan dus. Ik denk er nu over om zelf het toesten open te draaien en de flitslamp te verwisselen, is dit voor een leek te doen en waar haal ik een nieuw lampje vandaan? bvd
Flitslamp zou je kunnen zoeken door ergens een kapotte A60 te kopen (marktplaats enz.) Verder denk ik trouwens eerder dat de aansluiting los zit. Het flitsgedeelte van je cam heeft een eigen aansluitdraadje dat zou ik even controleren.
Verder kun je dat flitslampje proberen te bestellen bij de reparatieservice van canon (is ander bedrijf) link valt te vinden op http://www.canon.nl.
Verwijderd
Die 35 mm doen niet ter zake, het is 105 x 2,4 mmSilent Thunder schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:12:
okiej, zag o.a. die 35mm over het hoofd
Iemand het volgende probleem al eens tegen gekomen?
Ik heb sinds een week een probleem met m'n A60. Er zit een 128 MB CF kaartje in. Nu komt het... ik maakte 2 foto's van m'n GSM om deze foto's daarna door te kunnen sturen naar een goede vriend van me. Ik had dus 2 foto's gemaakt en het CF kaartje daarna in m'n card-reader (in m'n laptop) gestopt om de foto's uit te kunnen lezen. Nadat ik die 2 foto's op m'n laptop had neergeploft bedacht ik me om nog 2 foto's te maken van m'n GSM met het klepje open. Zo gezegd zo gedaan. Dus ik maak weer 2 foto's en er zouden dan dus in totaal 4 foto's op het CF kaartje moeten staan. Ja dus niet. Alleen die eerste 2 foto's stonden er nog op.
Dus ik nog een keer weer 2 foto's gemaakt van mijn telefoon met het klepje open en ja hoor toen zag ik bij het terug kijken op de cam zelf dat er in totaal 4 foto's op stonden. Het CF kaartje daarna weer in de card reader gedrukt en ja in totaal 4 foto's. Dit alles speelde afgelopen maandag af.
Vanmorgen pakte ik dezelfde camera met hetzelfde CF kaartje (waar dus die 4 foto's nog op stonden van m'n GSM) om een paar foto's te maken maar dit keer van m'n auto. Ik maak in totaal 3 foto's en loop daarna weer naar binnen. Haal het CF kaartje uit m'n cam.. duw hem in de card reader en ja hoor je raad het waarschijnlijk al... er stonden maar 4 foto's op het CF kaartje terwijl het er nu 7 hadden moeten zijn.
En om het nog spannender te maken. Ik ging weer naar buiten om weer 3 foto's te maken van m'n auto. Nadat ik de foto's gemaakt had heb ik ze terug gekeken op m'n cam en toen zag ik in totaal 7 foto's staan. 4 foto's van m'n GSM dus en 3 foto's van m'n auto. Nou hardstikke mooi dacht ik. Dus ik weer naar binnen. Ik start m'n laptop op en ik duw het kaartje erin en wat blijkt??? Ja ammehoela... geen 7 maar 4 foto's.
Alleen maar de foto's van m'n GSM stonden er nog op en geen foto van m'n auto. Dus ik dat kaartje weer in m'n cam gedaan en gekeken hoeveel foto's er op staan en toen gaf de cam geen 7 maar 4 foto's aan. Het is dus net alsof de 3 foto's van m'n auto zijn verdwenen. Ik heb meteen m'n cam weer gepakt. CF kaartje erin gestopt .Foto's gemaakt van m'n buro even voor de test en die stonden er wel ineens op en die kon ik ook wel weer uitlezen.
Ik snap er helemaal niets meer van.
Ik heb het CF kaartje afgelopen maandag ook al een keer geformateerd. De reden waarom ik de bijgeleverde USB kabel niet gebruik is omdat ik die kabel kwijt ben geraakt tijdens een verhuizing.
Maar heeft iemand dit al eens een keer eerder mee gemaakt? Ik begin zelf een flauw vermoeden te krijgen dat m'n CF kaartje niet meer helemaal lekker is.
Ik heb sinds een week een probleem met m'n A60. Er zit een 128 MB CF kaartje in. Nu komt het... ik maakte 2 foto's van m'n GSM om deze foto's daarna door te kunnen sturen naar een goede vriend van me. Ik had dus 2 foto's gemaakt en het CF kaartje daarna in m'n card-reader (in m'n laptop) gestopt om de foto's uit te kunnen lezen. Nadat ik die 2 foto's op m'n laptop had neergeploft bedacht ik me om nog 2 foto's te maken van m'n GSM met het klepje open. Zo gezegd zo gedaan. Dus ik maak weer 2 foto's en er zouden dan dus in totaal 4 foto's op het CF kaartje moeten staan. Ja dus niet. Alleen die eerste 2 foto's stonden er nog op.
Vanmorgen pakte ik dezelfde camera met hetzelfde CF kaartje (waar dus die 4 foto's nog op stonden van m'n GSM) om een paar foto's te maken maar dit keer van m'n auto. Ik maak in totaal 3 foto's en loop daarna weer naar binnen. Haal het CF kaartje uit m'n cam.. duw hem in de card reader en ja hoor je raad het waarschijnlijk al... er stonden maar 4 foto's op het CF kaartje terwijl het er nu 7 hadden moeten zijn.
En om het nog spannender te maken. Ik ging weer naar buiten om weer 3 foto's te maken van m'n auto. Nadat ik de foto's gemaakt had heb ik ze terug gekeken op m'n cam en toen zag ik in totaal 7 foto's staan. 4 foto's van m'n GSM dus en 3 foto's van m'n auto. Nou hardstikke mooi dacht ik. Dus ik weer naar binnen. Ik start m'n laptop op en ik duw het kaartje erin en wat blijkt??? Ja ammehoela... geen 7 maar 4 foto's.
Ik snap er helemaal niets meer van.

[ Voor 7% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 30-06-2005 10:57 ]
Denk dat de aansluiting van je kaartje ondertussen wel zo'n beetje uitgesleten is van het in/uit de cam halen heel de tijd. Heb ik lang geleden (enkele topics) geleden ooit voor gewaarschuwd.. Probeer maar eens voor de grap je originele 16Mb kaartje om te zien of het daar ook mee is.
Ik heb een aantal dagen geleden een Canon Powershot A95 gekocht. Maar volgens mij is er iets met de lens. Want de contrast van de foto's is erg hoog en bij normaal weer is het bijna altijd overbelicht (op automaat). Schaduwen zijn te donker, licht is te licht.
Als voorbeeld 2 foto's:
Bij deze foto heb ik op de blauwe lucht gefocused. Als ik op de bomen focus krijg ik altijd een spierwitte lucht die erg overbelicht wordt. Ik moet OF kiezen voor blauw lucht en donkere omgeving OF normale omgeving en overbelichte lucht. Allebij normaal kan niet met mijn A95. Is dit normaal?

Bij deze foto kan je ook duidelijk zien dat de contrast erg hoog is. De bladeren op de bomen zijn surrealistisch.

Is dit nou normaal bij een A serie van Canon? Of is er iets met de camera/lens?
P.S. De foto's zijn trouwens 1x ge-scharpened.
Als voorbeeld 2 foto's:
Bij deze foto heb ik op de blauwe lucht gefocused. Als ik op de bomen focus krijg ik altijd een spierwitte lucht die erg overbelicht wordt. Ik moet OF kiezen voor blauw lucht en donkere omgeving OF normale omgeving en overbelichte lucht. Allebij normaal kan niet met mijn A95. Is dit normaal?

Bij deze foto kan je ook duidelijk zien dat de contrast erg hoog is. De bladeren op de bomen zijn surrealistisch.

Is dit nou normaal bij een A serie van Canon? Of is er iets met de camera/lens?
P.S. De foto's zijn trouwens 1x ge-scharpened.
Ok. Je haalt 2 dingen door elkaar.QUILIX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:57:Bij deze foto heb ik op de blauwe lucht gefocused. Als ik op de bomen focus krijg ik altijd een spierwitte lucht die erg overbelicht wordt.
Focussen (scherpstellen) & lichtmeting.
Welke stand van lichtmeten gebruik je? Spot? Matrix?
Als ik de foto's bekijk is er volgens mij niets mis met de lens. De foto's zijn scherp.
Misschien dat je dit berichtje beter hier had kunnen plaatsen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/960687
[ Voor 25% gewijzigd door B___MAN op 01-07-2005 00:06 ]
Ik heb ze ff gemirrorred @ eigen server (100Mbit redbus): http://www.djsmiley.com/got/e18/e18.htmMicDis schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:41:
[...]
Tada http://213.10.101.199/Upload/E18/E18.htm 5de keer al ongeveer dat ik hem post. kan soms offline zijn staat op eigen server
....
Ik mag dit denk ik ook wel hier vragen, al betreft het een canon a510;
na 3 maanden veel gebruikt te zijn, gaan de klepjes voor de lens bij het aanzetten van het toestel niet meer open, je moet ze met je vinger helpen. Ik neem aan dat dit door stof komt ofzo.
Is dit zelf te verhelpen of moet het naar canon?
na 3 maanden veel gebruikt te zijn, gaan de klepjes voor de lens bij het aanzetten van het toestel niet meer open, je moet ze met je vinger helpen. Ik neem aan dat dit door stof komt ofzo.
Verwijderd
Daar heb ik, met m'n A60 ook wel eens last van (nouja me ouders, want die hebben hem overgekocht). Maar ik kon ook niet direct een oorzaak vinden. Misschien inderdaad stof of slijtage.gladiool schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:33:
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:17 . Reden: ik heb een A60 ipv. A510 ]
Waarschijnlijk is de voorste ring van je lens een beetje ingedeukt waardoor ze niet meer inklappen. je kan dit bekijken door hem er af te halen. Dit doe je door een klein gaatja in die ring te vinden (zit ergens onderin) hier een schroevendraaiertje in te zetten en linksom te draaien. Hij doet een klik en je kan hem eruit halen. Hieronder zie je dan het mechanisme van de klepjes en kun je het even controlerengladiool schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:33:
Ik bedoel hiermee het ringetje waarop ook de info over lens staat aantal mm enzo.
Pas wel op dit mechanisme bestaat uit iets van 4 veertjes die weg kunnen springen.
Ik heb ze ff gemirrorred @ eigen server (100Mbit redbus): http://www.djsmiley.com/got/e18/e18.htmMicDis schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:41:
[...]
Tada http://213.10.101.199/Upload/E18/E18.htm 5de keer al ongeveer dat ik hem post. kan soms offline zijn staat op eigen server
....
Bedankt voor mirroren
[ Voor 66% gewijzigd door Micha op 28-09-2007 21:32 ]
Mijn Canon A70 camera is iets meer dan 2 jaar oud en ik heb sinds kort ook last van errors..: E18 error (camera gaat niet aan en er gebeurd niks) , camera gaat aan maar heel ver ingezoomed en de knoppen werken niet, camera gaat aan maar de lens blijft halverwege hangen en geen beeld.
De geposte e18 guide is echt volslagen idioot en daar ga ik dus niet aan beginnen. Canon repaircentrum is geen optie, want dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen. Enige 2 mogelijkheden: Particulier vinden die het voor een net prijsje wil doen of de camera naar Canon sturen met de mededeling dat ze een kut produkt gemaakt hebben. Belachelijk...
De geposte e18 guide is echt volslagen idioot en daar ga ik dus niet aan beginnen. Canon repaircentrum is geen optie, want dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen. Enige 2 mogelijkheden: Particulier vinden die het voor een net prijsje wil doen of de camera naar Canon sturen met de mededeling dat ze een kut produkt gemaakt hebben. Belachelijk...
Hoezo idioot? Heb er al 3 camera's mee gerepareerd
. Als je ergens niet uitkomt kun je het wel vragen hoor niet een probleem.
Ik kan hem trouwens eventueel ook wel voor je repareren heb vrij veel ervaring inmiddels met die camera's.
Ik kan hem trouwens eventueel ook wel voor je repareren heb vrij veel ervaring inmiddels met die camera's.
[ Voor 32% gewijzigd door Micha op 17-09-2005 14:20 ]
Wat had je dan verwacht, een camera te kunnen repareren zonder hem open te maken?Raven- schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:54:
De geposte e18 guide is echt volslagen idioot en daar ga ik dus niet aan beginnen.

De betreffende guide is IMHO zeer duidelijk en goed geïllustreerd. Maar als je de guts niet hebt om eraan te beginnen, so be it. Maar ga niet roepen dat die guide volslagen idioot is, want dat is, wel, ehm, volslagen idioot
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Idioot als in de zin, heel veel precisiewerk wat ik echt niet aandurf. Dat het werkt ben ik van overtuigd. 
Maar je aanbod sla ik zeker niet af, ik stuur je wel even een mail.
edit]
Mail verstuurd
edit]
Mail verstuurd
[ Voor 9% gewijzigd door Paquito op 18-09-2005 15:43 ]
Ik geef niet 100% garantie dat het lukt. Maar als het niet lukt kost het in iedergeval niets....
(verzendkosten wel natuurlijk...)
Edit:
Mail terug gestuurd
(verzendkosten wel natuurlijk...)
micdismicdis @ hotmail.com ...Raven- schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:28:
Idioot als in de zin, heel veel precisiewerk wat ik echt niet aandurf. Dat het werkt ben ik van overtuigd.
Edit:
Mail terug gestuurd
[ Voor 79% gewijzigd door Micha op 18-09-2005 16:47 ]
Verwijderd
Ik heb hier een korte beschrijving staan van het probleem met de zwart/paarse foto's...misschien dat iemand er iets aan heeft.
http://www.kozcollective....ge=Canon_A70_Paarse_fotos
http://www.kozcollective....ge=Canon_A70_Paarse_fotos
Ik heb een vraag over dat CCD probleem, mijn A75 uit april 2004 heeft soms de nare eigenschap om op het display gekke strepen te vertonen.
Als ik bijvoorbeeld een foto maak van een raam, vanuit mijn huis en het is buiten licht dan zie ik de balk die 2 ramen scheid doorlopen op mijn display, in een andere kleur dan hij echt is en ook veel lichter dan de dingen die ook op het display weergegeven worden.
Zou dit het CCD probleem kunnen zijn?
Ik vraag het maar aan jullie omdat ik geen zin heb om te horen te krijgen, het is het probleem niet, geen garantie dus hier de rekening.
Als ik bijvoorbeeld een foto maak van een raam, vanuit mijn huis en het is buiten licht dan zie ik de balk die 2 ramen scheid doorlopen op mijn display, in een andere kleur dan hij echt is en ook veel lichter dan de dingen die ook op het display weergegeven worden.
Ik vraag het maar aan jullie omdat ik geen zin heb om te horen te krijgen, het is het probleem niet, geen garantie dus hier de rekening.
Daar ben ik eigenlijk ook wle benieuwd naar. Ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn A60. Ik denk trouwens wel dat het aan de ccd ligt dus mocht dat zo zijn, dan ga ik hem zeker naar canon terug sturen.
Post er anders even een foto van. Begrijp niet helemaal wat je bedoeld.nickvd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:36:
Ik heb een vraag over dat CCD probleem, mijn A75 uit april 2004 heeft soms de nare eigenschap om op het display gekke strepen te vertonen.
Ik heb strepen @ LCD al vanaf dag 1 gehad maar ik zie het niet op de foto's zelf. Volgens mij heeft iedereen dat, LCD schermpje van A60/A70/A75 flippen totaal op hoge contrasten..
Jammer dat canon nu pas met CCD probleem komt, had 1 A70 met CCD probleem en die heb ik stukgegooid. Heb er ook 1 met lensfout E18 (na een dagje strand) en een kapotte play/record switch en die heb ik ook stukgegooid.
Nu heb ik dus 2 stukgegooide cameras die wel gemaakt hadden kunnen worden
Jammer dat canon nu pas met CCD probleem komt, had 1 A70 met CCD probleem en die heb ik stukgegooid. Heb er ook 1 met lensfout E18 (na een dagje strand) en een kapotte play/record switch en die heb ik ook stukgegooid.
[ Voor 51% gewijzigd door Makkelijk op 09-10-2005 10:20 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Je weet dat je kapotte A70's voor ongeveer 20 euro nog op internet kunt verkopenDKasemier schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:18:
Ik heb strepen @ LCD al vanaf dag 1 gehad maar ik zie het niet op de foto's zelf. Volgens mij heeft iedereen dat, LCD schermpje van A60/A70/A75 flippen totaal op hoge contrasten..
Je hebt ook nog nooit van garantie gehoord? Ook al is die verlopen vaak is het toch een simpele reparatie dat ze het gewoon gratis doen...DKasemier schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:18:
Maar goed als jij zo je frustratie uit
Ja het is mij eerst nooit opgevallen. Ik heb al even gemailt met de winkel waar ik mijn camera gekocht heb. Maandag hoor ik waarschijnlijk meer.DKasemier schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:18:
Aangezien hier steeds meer mensen kwamen met paarse strepen probleem denk ik dat dit topic handig voor ze is: Sony camera's met kapotte CCD kosteloos repareren
Ik neem iedergeval aan dat deze strepen dus dit probleem zijn.
Ik neem iedergeval aan dat deze strepen dus dit probleem zijn.
Het CCD-probleem wordt door Canon gratis gerepareerd, ongeacht de (evt.verlopen) garantie.
Kijk : http://www.canon.nl/About...ses/consumer_2005_CCD.asp
Ook : http://consumer.usa.canon...tegoryid=221&modelid=8776
Kijk : http://www.canon.nl/About...ses/consumer_2005_CCD.asp
Ook : http://consumer.usa.canon...tegoryid=221&modelid=8776
Pak ik gisteren mijn A70 uit de kast om op een feestje wat foto's te maken, doet ie 't niet meer!!
in de opname stand blijft het lcd scher donker, maar je ziet dat het lcd wel aan is.
in de weergave stand kan ik wel foto's bekijken die eerder gemaakt zijn, dus lcd is goed.
in de opname stand kan ik wel een foto maken, maar het resultaat kan je ook niet terug zien.
Het lijkt erop dat mijn ccd chip zijn werk niet meer doet. Zou dit ook vallen onder de reparatie die Canon hier gratis aanbied
http://www.canon.nl/About_Us/News/Consumer_Releases/consumer_2005_CCD.asp
Heeft iemand dit probleem al gehad en wat kostte de reparatie eventueel?
Alvast bedankt voor reply
in de opname stand blijft het lcd scher donker, maar je ziet dat het lcd wel aan is.
in de weergave stand kan ik wel foto's bekijken die eerder gemaakt zijn, dus lcd is goed.
in de opname stand kan ik wel een foto maken, maar het resultaat kan je ook niet terug zien.
Het lijkt erop dat mijn ccd chip zijn werk niet meer doet. Zou dit ook vallen onder de reparatie die Canon hier gratis aanbied
Edho
Verwijderd
Als de CCD het niet doet, kan je geen foto's maken.Edho schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:02:
Pak ik gisteren mijn A70 uit de kast om op een feestje wat foto's te maken, doet ie 't niet meer!!
Je kan wel foto's maken en op de computer bekijken? > scherm overleden
Hoe kan z'n scherm nou overleden zijn als die daarop wel oude foto's kan bekijken ?Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:53:
[...]
Als de CCD het niet doet, kan je geen foto's maken.
Je kan wel foto's maken en op de computer bekijken? > scherm overleden
Enige wat we nog moeten weten is of die foto's die je maakt wel zichtbaar zijn op comp.. Anders is je ccd kaduuk. Je kan het proberen via canon. Je kan ook even met tut hierboven ergens uitelkaar halen en alles opnieuw vastmaken.
Zou toch maar eerst voor opsturen naar canon.
M'n A70 is nu bij Canon. De CCD begon paarse vlekken te tonen, en horizontale strepen. Echt niet gezond! Ik hoop maar dat dat het bekende garantiegeval is, ik ga nl. aan deze camera geen geld meer uitgeven! Ik koop dan tweedehands wel een A75
Dat heeft mijn a60 ook. En soms ook stippels in lijnen op de foto. Laatst zag ik alleen maar roze wazige vlekken. Is iig iets goed mis met de camera. Ik heb canon gemaild met een paar foto's en die konden me niet vertellen of het het ccd probleem was of niet. Dus nu moet ik de zelfde foto's naar etbass sturen en aan hun vragen of het door de ccd problemen komt. Anders ga ik de cam iig niet laten repareren.cocico schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:42:
M'n A70 is nu bij Canon. De CCD begon paarse vlekken te tonen, en horizontale strepen. Echt niet gezond! Ik hoop maar dat dat het bekende garantiegeval is, ik ga nl. aan deze camera geen geld meer uitgeven! Ik koop dan tweedehands wel een A75
Mijn a70 vertoonde vooraf geen enkele afwijking, ik was er nog steeds erg content mee.
Ik zit wel in over de reparatieprijs. Als het 150+ is, dan komt nieuw kopen erg dichtbij....
Iemand ervaring met opsturen naar ETBASS??? Afhandeling, communicatie en prijzen.
Ik vind het een beetje eng, bang dat je zonder overleg een vette rekening moet betalen, je krijgt je cam namelijk onder rembours terug. Dan sta je mooi voor het blok.
Ik zit wel in over de reparatieprijs. Als het 150+ is, dan komt nieuw kopen erg dichtbij....
Iemand ervaring met opsturen naar ETBASS??? Afhandeling, communicatie en prijzen.
Ik vind het een beetje eng, bang dat je zonder overleg een vette rekening moet betalen, je krijgt je cam namelijk onder rembours terug. Dan sta je mooi voor het blok.
Edho
Ik ben erg benieuwd naar je resultaat mbt tot het insturen van je cam en de kosten.cocico schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:42:
Post je even als er nieuws is?
Ik wacht nog even met opsturen.....
bvd Ed.
Edho
Ik heb de camera binnen gedaan bij de verkoper, samen met een printje van de Canon-website. Ook heb ik twee foto's meegestuurd. De technische dienst van de winkel moet dan maar bepalen of dat een garantiegeval is of niet.
Maar hoe dan ook: ik heb mijn camera goed behandeld, dan vind ik dat ik er minimaal toch twee jaar mag van genieten, en dat problemen als deze (die niks met gebruik te maken hebben imo) niet mogen voorkomen. Dit is al teveel consumptiemaatschappij, een compactcamera kocht je vroeger niet voor één of twee jaar!
Maar hoe dan ook: ik heb mijn camera goed behandeld, dan vind ik dat ik er minimaal toch twee jaar mag van genieten, en dat problemen als deze (die niks met gebruik te maken hebben imo) niet mogen voorkomen. Dit is al teveel consumptiemaatschappij, een compactcamera kocht je vroeger niet voor één of twee jaar!
Klopt helemaal wat je schrijft. Waarom zou ik ook twijfelen. Ik heb ook al zo'n printje klaarliggen om erbij te sluiten. Ik kan alleen niet via de winkel, de mijne is via een bedrijf gekocht en ik heb er niet eens een aankoopbon van. Dat kan natuurlijk een reden zijn om garantie te weigeren.
Ik moet hem maar gewoon opsturen denk ik.
Ik meld de resultaten hier.
Ik moet hem maar gewoon opsturen denk ik.
Ik meld de resultaten hier.
Edho