Canon A95 ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Canon Powershot A95
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonA95/Images/A95_3q-001.jpg

Belangrijkste specificaties
  • 5.0 million effective pixels
  • 3x (38-114mm equiv.) F2.8-4.9 zoom lens
  • 1.8 inch 'vari angle' (swing and tilt) LCD
  • DIGIC processor
  • 9 point AiAF plus flexizone focus
  • 14 exposure modes
  • Print/Share button & direct print
  • Autofocus illuminator
  • Part metal body

A95 vs A80
A95 A80
Effective Resolution5.0 million pixels 3.9 million pixels
Maximum Image Size 2592 x 19442272 x 1704
Digital Zoom4.1x3.6x
Custom modes 12
Scene modes • Portrait
• Landscape
• Night Scene
• Fast Shutter
• Slow Shutter
• Stitch Assist
• Foliage
• Snow
• Beach
• Fireworks
• Underwater
• Indoor
• Kids and Pets
• Night Snapshot
• Portrait
• Landscape
• Night Scene
• Fast Shutter
• Slow Shutter
• Stitch Assist
Continuous Shooting2.0 fps, max 8 - 27 images2.2fps, max 14 images
Maximum Movie Size/Frame Rate • 640 x 480 @ 10fps
• Max 30 secs
• 320 x 240 @ 15fps
• Max 3 mins
Focus • 9 point AiAF
• FlexiZone AF/AE
• 9 point AiAF
LCD screen • 1.8-inch TFT (flip out and twist)
• 118,000 pixels
• 1.5-inch TFT (flip out and twist)
• 67,000 pixels
Other new features • Direct Print/Share button 
Reviews

Dpreview.com
Steves digicams
Dcsresource.com
Pocket lint

User reviews
Cnet
Dpreview.com

Bron: dpreview.com

Pricewatch
Canon Powershot A95

[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 30-09-2004 09:08 ]

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Maximum Image Size 2592 x 194

die resolutie klopt niet

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Exocet
  • Niet online
BruceLee schreef op 29 september 2004 @ 13:49:
Maximum Image Size 2592 x 194

die resolutie klopt niet
thnx, is aangepast.

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Op DPReview vind je ook al wat bevindingen van eigenaars van de A95.
Hier is de link naar het forum.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Verwijderd

Een eigen hoekje... leuk en zit vanaf nu vast onder de knop.. ;)

Ik ben zeer tevreden over mijn A95 en na bijna 2 weken al aardig gewend.
Na een paar camera-wisselingen de afgelopen weken is mij opgevallen dat de Automaat zeer goed werkt en dat ik er gewoon op kan vertrouwen..
Ik vind de fotos goed scherp en de camera is best snel.

Ik heb enkele fotos op de volgende site staan.. bij PBDreamer

http://www.zoommagazine.nl/gallery/index.php?cat=10287

A95 heeft veel mogelijkheden maar eigenlijk gebruik ik alleen de automaat, P, Tv, Av en Panorama.
Bij SCN(voorinstellingen) heb ik zelf geen invloed op de instellingen en weet dan ook niet wat er gebeurd.
Het draaibare Display vind ik werkelijk geweldig..
Film is voor mij niet meer dan een leuk speeltje maar daar heb ik een DVDcamera (JVC) voor.

De A95 is altijd en overal bij me... ik ben meer dan tevreden :)

• Exocet
  • Niet online
I_M_P_A_C_T schreef op 29 september 2004 @ 14:52:
Op DPReview vind je ook al wat bevindingen van eigenaars van de A95.
Hier is de link naar het forum.
Heb de link toegevoegd aan de startpost, ook nog een link naar user reviews van Cnet en en review van Pocket lint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 07:32
Ik heb de camera net een paar uur en ik ben er nu al blij mee. Ik had vorige week een Sony DCS-P51 en dit is een stuk beter. Ik moet nog even inkomen met alle instellingen, maar het display is gaaf en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Hij heeft ook een stand die je helpt om panoramafoto's te maken. Ik heb er gelijk een screensaver van gemaakt. Als ik meer te melden heb post ik het wel.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goede zaak dat dit apparaat zijn eigen draad gekregen heeft; ik ben zeker van plan om hem aan te schaffen.

Wat mij wel deed schrikken was het verschil in prijs dat ik tegenkwam tussen de pricewatch en de prijzen in fotozaken. Ik ben nu een paar zaken binnengeweest (locatie: Nijmegen) en werd elke keer verbaasd met een prijs van rond de €430 . Dat is een behoorlijk verschil met de prijzen in de pricewatch.

Ik hoorde wel dat er deze maand een beurs was in Duitsland, waar het model voor veel retailers gepresenteerd wordt. Misschien dat dat het aantal aanbieders en hopelijk de prijs beïnvloedt.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat prijsverschil kwam ik ook tegen maar in Utrecht kon ik hem voor €350 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Wel ja? NL garantie?

Ik ben vandaag weer 2 winkels afgegaan; de ene had hem voor €430 op de plank staan (heb er even mee gespeeld, wil hem steeds meer) en de ander had hem binnenkort; ging vanmiddag naar Fotokina en daar kostte hij ook €430. Beide incl 1 jr. NL fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja NL uitvoering dus ook met nederlandse Garantie..

Jouw prijzen lijken mij zeer hoog..

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Mij ook, als ik hoor dat jij hem voor veel minder aan kunt komen. Welke winkel(keten) heb jij je camera gehaald, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik heb hem bij Alternate gescoort, ik had het tweede import model uit Duitsland, ik was dus de tweede die hem had... gna gna. En... zalig... Powerbankje en 512MB CF'je erbij en schieten maar... ik gebruik hem bijna elke dag. Ik vind het echt leuk mn leven vast te leggen, gister extreme huge party in Leiden, meer dan een half miljoen mensen op de been hiero. Ik ben ook nog naar een club geweest waar DJ Erik-E draaide dus overal waren mooie plaatjes te maken maar dan... jah, de A95 is best zwaar en groot vergelijken met andere serie van Canon en je neemt hem dan toch iets minder snel mee, zeker met zon grote hoeveelheid mensen om je heen. Maargoed, dat is dus wat ik het enige jammere vind... voor de rest ben ik super tevree over de cam, zalig ding gewoon, filmpjes hadden van mij wel wat langer gemogen maarjah... tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo Hiigara
Bij Mediamarkt werd het mij aangeboden voor 355 euro's maar had het even niet op voorraad dan gekocht bij Steenweg voor 350 euro..
Succes met je aanschaf..

Hoi Novah, ik begrijp niet erg veel van je verhaal maar ik draag de A95 altijd bij me in zijn orginele etui aan mijn riem. Het is niet erg klein maar goed te doen.. althans voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:10:
hallo Hiigara
Bij Mediamarkt werd het mij aangeboden voor 355 euro's maar had het even niet op voorraad dan gekocht bij Steenweg voor 350 euro..
Succes met je aanschaf..

Hoi Novah, ik begrijp niet erg veel van je verhaal maar ik draag de A95 altijd bij me in zijn orginele etui aan mijn riem. Het is niet erg klein maar goed te doen.. althans voor mij ;)
Ik was laatst (week of drie terug) bij Steenweg in Utrecht.. stond ie daar te koop voor 429 euro. Na even moeilijk kijken en zeggen dat het toch wel duur was, kon ik hem meekrijgen voor 379 euro. Vond het toen toch nog te duur en wacht nog wel even tot de webshops onder de 300 euro komen. ;)

En wat de tasjes betreft om de A95 in te vervoeren, ik ben wel benieuwd wat nou het optimale tasje is. Ik zit zelf te denken aan de Lowepro D-Res 8 of de Lowepro D-Res 10AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:10:
hallo Hiigara
Succes met je aanschaf..

Dank, ik ga zeker bij die winkels kijken! Ik ben ook maar student, en zeker een verschil van bijna 100 euro is de moeite waard.

Als ik hem heb zal ik ook echte ervaringen laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiigara ik wens je veel succes op jouw zoektocht... ;)

hars73 ik heb het originele tasje van Canon voor de Powershot A80 en daar past de A95 precies in. Het heeft een riem en een extra vakje dat ik gebruik voor 4 reserve batterijen. Het tasje kan ook aan de riem worden gedragen en zo neem ik hem altijd mee.. :)
Als het regent kan er een ritsje worden geopend om zijn eigen regenjas te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de canon powershot A95 net besteld in DLD voor EUR 292,-.

Enige nadeel is dat ik de handleiding ook in het duits krijg. Bij Nederlandse afleveringen heb ik gehoord dat er ook een internationale-handleiding bij zit, maar dat de Nederlandstalige handleiding in PDF-formaat op de bijgeleverde cd-rom staat.

Als dat zo is, is iemand bereid die handleiding naar mij te mailen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:07:
Ik heb de canon powershot A95 net besteld in DLD voor EUR 292,-.

Enige nadeel is dat ik de handleiding ook in het duits krijg. Bij Nederlandse afleveringen heb ik gehoord dat er ook een internationale-handleiding bij zit, maar dat de Nederlandstalige handleiding in PDF-formaat op de bijgeleverde cd-rom staat.

Als dat zo is, is iemand bereid die handleiding naar mij te mailen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb vorige week mijn A95 ontvangen en er zit een papieren NL handleiding bij, maar geen PDF hiervan. Op 1 van de cd's staat een pdf met een handleidng voor de software en aansluiten van de camera op de PC, maar dat is alles. Misschien is er een internationale leveringsversie van de A95 in omloop, maar op bij mij stond er Dutch op.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatme schreef op 06 oktober 2004 @ 08:00:
[...]

Ik heb vorige week mijn A95 ontvangen en er zit een papieren NL handleiding bij, maar geen PDF hiervan. Op 1 van de cd's staat een pdf met een handleidng voor de software en aansluiten van de camera op de PC, maar dat is alles. Misschien is er een internationale leveringsversie van de A95 in omloop, maar op bij mij stond er Dutch op.
Bedankt voor je reaktie. Ik heb zelf helaas (nog) niets kunnen vinden op het internet, ik hoop maar dat ik er inderdaad nog ergens een op de kop kan tikken.

Hoe bevalt jou de A95 tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
Rond de €350 in de pricewatch :9 pricewatch: Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)

Dit lijkt me een mooi toestel. Ik heb de A80 een tijd in de gaten gehouden, maar nu is de A95 toch een mooie opvolger. De grotere TFT schijnt een leuke verbetering te zijn, evenals de print/share button.
Het enige nadeel lijkt me dat de filmpjes nu nog maar 30 seconden lang kunnen zijn. Natuurlijk is dit niet een belangrijke mogelijkheid in een fototoestel, maar het is af en toe toch leuk om korte filmpjes te maken en die dan later terug te zien. Zeker als je niet in het bezit bent van een video camera.

Is het mogelijk om met de A95 in een lagere resolutie te "filmen", en zijn er dan langere filmpjes mogelijk?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Pacjack schreef op 06 oktober 2004 @ 10:59:
Rond de €350 in de pricewatch :9 pricewatch: Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)

Is het mogelijk om met de A95 in een lagere resolutie te "filmen", en zijn er dan langere filmpjes mogelijk?
Dit zijn de spec's wat betreft filmpjes:

640 x 480 pixels (Approx. 30 sec.): 10 frames/second
320 x 240 pixels (approx. 3 min.): 15 frames/second
160 x 120 pixels (approx. 3 min.): 15 frames/second

't zou me echter niet verbazen dat met een tijdje de volgende opvolger alweer komt, want de nieuwe Canon IXUS 30 en IXUS 40 hebben de volgende spec's :) :

640 x 480 (30 fps) (up to 1GB)
320 x 240 (15 fps) (up to 1GB)
160 x 120 (up to 3 minutes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 seconden achterelkaar opnemen lijkt kort maar met de videocamere schiet ik gemiddeld 10 seconden per keer.. Dat is fraaier om achteraf te bekijken dan alles in één keer door filmen..
Behalve natuurlijk als er iets in één keer achterelkaar opgenomen heeft te worden zoals b.v. een liedje bij een voorstelling.

Er kan dus steeds 1 shot per keer worden opgenomen van max. 30 seconden in de hoogste stand en het aantal shotjes hangt af van de geheugenkaart..

Voor mij geen enkel probleem maar ik heb hem in eerste instantie gekocht voor de foto's.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Specs van die filmpjes zijn bij mij toch echt anders:
640x480 434sec
320x240 848sec
160x120 999sec

Dit volgens opgaaf toestel, in praktijk paar filmpjes op 320x240 gemaakt en de 3 minuten overschreden.
Sandisk ultra2 512mb

met de bijgeleverde kaart kom je op:
640x480 46sec
320x240 91sec
160x120 242sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eucalypt schreef op 06 oktober 2004 @ 12:43:
Specs van die filmpjes zijn bij mij toch echt anders:
640x480 434sec
320x240 848sec
160x120 999sec

Dit volgens opgaaf toestel, in praktijk paar filmpjes op 320x240 gemaakt en de 3 minuten overschreden.
Sandisk ultra2 512mb

met de bijgeleverde kaart kom je op:
640x480 46sec
320x240 91sec
160x120 242sec
Ik neem aan dat je niet in één stuk achtereen 434sec kan filmen maar dat je in totaal bedoelt... anders hebben we niet dezelfde camera.. denk ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
Wat is nou bijvoorbeeld het verschil met de Carl Zeiss lens van de Sony DSC-V1? Hoe maak je zo'n vergelijking, waar moet je op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiigara schreef op 01 oktober 2004 @ 23:23:
Goede zaak dat dit apparaat zijn eigen draad gekregen heeft; ik ben zeker van plan om hem aan te schaffen.

Wat mij wel deed schrikken was het verschil in prijs dat ik tegenkwam tussen de pricewatch en de prijzen in fotozaken. Ik ben nu een paar zaken binnengeweest (locatie: Nijmegen) en werd elke keer verbaasd met een prijs van rond de €430 . Dat is een behoorlijk verschil met de prijzen in de pricewatch.

Ik hoorde wel dat er deze maand een beurs was in Duitsland, waar het model voor veel retailers gepresenteerd wordt. Misschien dat dat het aantal aanbieders en hopelijk de prijs beïnvloedt.
Kijk eens in Kleve bij Saturn heb ik mijn A85 gekocht zat verdiend en kleve is één klein stukje voor ons Wijchen. En twee jaar garantie en helaas Duitse handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij de Nederlandstalige handleiding van de Canon Powershot A95? Of weet iemand misschien hoe ik hier aan kan komen?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:18:
Heeft iemand voor mij de Nederlandstalige handleiding van de Canon Powershot A95? Of weet iemand misschien hoe ik hier aan kan komen?

Alvast Bedankt!
Ik heb even voor je gezocht maar helaas... ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:43:
[...]

Kijk eens in Kleve bij Saturn heb ik mijn A85 gekocht zat verdiend en kleve is één klein stukje voor ons Wijchen. En twee jaar garantie en helaas Duitse handleiding!
Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar volgens mij had je beter naar Mycom in Nijmegen kunnen gaan, dat is nog dichterbij voor jou. Nederlandse winkel + nederlandse handleiding en naast duur natuurlijk voor evt. problemen. Je was dan €249.95 kwijt :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:15:
[...]

Ik heb even voor je gezocht maar helaas... ik kan het niet vinden..
Dank je voor het kijken. Jammer.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op 07 oktober 2004 @ 20:15:
[...]

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar volgens mij had je beter naar Mycom in Nijmegen kunnen gaan, dat is nog dichterbij voor jou. Nederlandse winkel + nederlandse handleiding en naast duur natuurlijk voor evt. problemen. Je was dan €249.95 kwijt :D
Jouw prijs is inderdaad erg goedkoop..
Maar als ik bij Mycom kijk moet ik €379 betalen..
Hoe kom je aan die prijs van €249,95 ?
Of heb je het over een andere camera ?

EDIT: ik heb het al gevonden... je hebt het over de A80 en ja die is goedkoper dan de A95 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de A95 3 weken geleden ook gekocht, voor 345,- bij de MediaMarkt Utrecht :)
nog niet echt veel tijd gehad veel te testen ofzo helaas, maar zal komende week es kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
De filmpjes die je kan maken zijn wel kort, ik bedoel jah... filmpjes is een bijzaak maar 30 seconden... als je iets wil filmen is het al snel langer dan 30 seconden... echt heel jammer, de A80 kon 3 minuten... waarom de A95 dan maar 30 seconden kan snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Novah

Het is inderdaad kort als je langer dan 30 seconden achterelkaar wil filmen.
Zelf heb ik laatst een filmpje gemaakt van meer dan drieenhalve minuut..
Gemiddelde shot is ongeveer 10 seconden om de film afwisselend en boeiend te houden.. 30 seconden is dan best lang.

Maar wil je meer dan 30 seconden achterelkaar filmen dan is een videocamera de beste keus... ;) alhoewel ikzelf ook met videocamera een shot gemiddeld 10 seconden maak.
Zelfs een film van 25 minuten dat ik gemaakt heb wat over de blues gaat, dus veel muziek met zang, is afwisselend door de korte shots..

Het is een keuze... en methode.. :)

EDIT: Op de A80 kan 3 minuten achter elkaar worden gefilmd in de Mode 320x240 maar dat kan de A95 ook...
Maar de A95 heeft ook een hogere Filmresolutie en dat is 640x480 en deze extra mode heeft een max. van 30 sec.. per opname..

Dit even als extra info anders worden appels met peren vergeleken.. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
Novah schreef op 08 oktober 2004 @ 14:15:
De filmpjes die je kan maken zijn wel kort, ik bedoel jah... filmpjes is een bijzaak maar 30 seconden... als je iets wil filmen is het al snel langer dan 30 seconden... echt heel jammer, de A80 kon 3 minuten... waarom de A95 dan maar 30 seconden kan snap ik niet.
Volgens meer bovenstaande posts kun je wel langer filmen dan 30 seconden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie met een Nederlandstalige handleiding van de powershot A95 is bereid deze (tegen betaling) voor mij in te scannen en naar mij te mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A95 is alleen voor bestemd voor de Flashkaart maar is voor mij genoeg ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 15:53

seppie

Wie anders?

Begrijp ik het nu goed dat ie alleen compact Flash geheugen kan gebruiken?

Don't You stare there, Operate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seppie schreef op 10 oktober 2004 @ 16:50:
Begrijp ik het nu goed dat ie alleen compact Flash geheugen kan gebruiken?
Goed begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het veel verschil maakt of je in de A95 een gewone (512mb) geheugenkaart steekt of een snelle (40x of zoiets dergelijks)? Volgens mij maakt het niet veel uit aangezien de schrijfsnelheid van de camera ook begrenst is. Maar tot welke snelheid zou de A95 aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 09:09:
[...]

Bedankt voor je reaktie. Ik heb zelf helaas (nog) niets kunnen vinden op het internet, ik hoop maar dat ik er inderdaad nog ergens een op de kop kan tikken.

Hoe bevalt jou de A95 tot dusver?
Sorry, beetje laat.

De camera bevalt zeer goed. De full-auto stand geeft zeer mooie foto's. Omdat beat-it laat is het het naleveren van de CF kaart en de nimh-batterijen+lader heb k nog niet veel kunnen schieten. Ik hou jullie op de hoogte als alles eindelijk geleverd is, maar beat-it.nl zegt dagelijks dat het verzonden is, dus we blijven positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:55:
Weet iemand of het veel verschil maakt of je in de A95 een gewone (512mb) geheugenkaart steekt of een snelle (40x of zoiets dergelijks)? Volgens mij maakt het niet veel uit aangezien de schrijfsnelheid van de camera ook begrenst is. Maar tot welke snelheid zou de A95 aan kunnen?
Ik gebruik de SANDISK 256 MB en in vergelijking met de bijgeleverde Flashcard (High Speed) is geen verschil te ontdekken behalve bij continu opname.. mode.
Maar daar is bij mij het verschil nihil en voor mij dus niet belangrijk..
ik heb inmiddels al meer dan 1000 fotos gemaakt... maar ben zeer tevreden over de snelheid.. ;) .... Trouwens ook over deze camera..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

Ik gebruik de SANDISK 256 MB en in vergelijking met de bijgeleverde Flashcard (High Speed) is geen verschil te ontdekken behalve bij continu opname.. mode.
Maar daar is bij mij het verschil nihil en voor mij dus niet belangrijk..
ik heb inmiddels al meer dan 1000 fotos gemaakt... maar ben zeer tevreden over de snelheid.. ;) .... Trouwens ook over deze camera..
Mooizo, ga ik ook geen geld verspillen aan 'high speed' CF kaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ... Het is geld verdienen in dit forum :)

Wel ga ik er nog een kaart bijkopen of de huidige vervangen voor een 512 MB.
Nu gaat er gemiddeld 100 fotos in de hoogste resolutie en voor gewoon onderweg meer dan zat maar voor 14 dagen vacantie misschien te weinig..
Natuurlijk kan ik ook in een lagere resolutie werken maar ik ben een beetje verwend..

Veel plezier met je camera en de fotos die je nog gaat maken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is jouw kaartje, 256mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 19:32:
Hoe groot is jouw kaartje, 256mb?
ja , inderdaad...
Voor gewoon dagelijks gebruik meer dan genoeg daar ik het elke avond overbreng naar mijn computer.. Dus meer dan genoeg.. ;)
Het is alleen wat weinig bij b.v. vacantie van 14 dagen e.a.
Uiteraard kan ik naar een iets lagere resolutie (is beslist hoog genoeg) en dan kan ik over meer dan 200 fotos nemen...
Maar ik vind het zo leuk .. dat een groter kaartje straks welkom is. Of meerder kaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is nu ook alles duidelijk, binnenkort ga ik 'm bestellen inclusief 512mb Compact Flash (Kingston) bij Beat-it.nl. Die zijn tot nu toe het goedkoopst. Ik heb inmiddels al een Powershot A30 versleten, daar heb ik nog een lader en batterijen van en straks in totaal 680mb (512mb kingston nieuw, 128mb Dane-Elec oud, 32mb origineel bij de A95 en 8mb origineel bij de A30) geheugen. Daar kan ik toch wel mee vooruit denk ik...
En inderdaad, je kunt ook op lagere resolutie nemen, maar uiteindelijk doe ik dat toch niet omdat ik veel te verwend ben, en gewoon alles uit mijn camera wil halen! (Terecht ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar horen (lezen) wanneer je hem heb ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 20:28:
Voor mij is nu ook alles duidelijk, binnenkort ga ik 'm bestellen inclusief 512mb Compact Flash (Kingston) bij Beat-it.nl.
Ik heb de bestelling (A95, kingston 256mb CF elite pro , penlites+oplader) 2 weken geleden geplaatst bij beat-it. Na 4 dagen had ik de A95 binnen, maar na veel beloven van hun kant pas gisteren mijn 256mbCF kaart. Op de penlites+ lader zit ik nog steeds te wachten. Ze staan op voorraad op de site en zouden vorige week ook verstuurd zijn 8)7 :X :? , maar ik heb nog niets gezien. Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door eatme op 14-10-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:18:

Alvast Bedankt!
Hier is alvast wel een engelstalige handleiding te downloaden.

http://consumer.usa.canon...egoryid=320&modelid=10468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatme schreef op 14 oktober 2004 @ 08:31:
[...]

Ik heb de bestelling (A95, kingston 256mb CF elite pro , penlites+oplader) 2 weken geleden geplaatst bij beat-it. Na 4 dagen had ik de A95 binnen, maar na veel beloven van hun kant pas gisteren mijn 256mbCF kaart. Op de penlites+ lader zit ik nog steeds te wachten. Ze staan op voorraad op de site en zouden vorige week ook verstuurd zijn 8)7 :X :? , maar ik heb nog niets gezien. Succes.
Als de camera maar snel genoeg komt ben ik allang tevreden, die 512 mb heb ik toch niet alla minute nodig, omdat ik hier nog 128+8mb heb liggen en er komt 32mb met de camera mee.... Maar wel schade dat je zo lang moet wachten, ondanks dat de voorraad zogenaamd goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 18:53:
[...]

Als de camera maar snel genoeg komt ben ik allang tevreden, die 512 mb heb ik toch niet alla minute nodig, omdat ik hier nog 128+8mb heb liggen en er komt 32mb met de camera mee.... Maar wel schade dat je zo lang moet wachten, ondanks dat de voorraad zogenaamd goed is.
Het wachten is niet eens het probleem, het niet duidelijk zijn wanneer de boel komt wel. Als ze melden dat het maandag over 2 weken afgeleverd word vindt ik het best, maar al bijna 2 weken volhouden dat het "gisteren" verstuurd is vind ik wel lame.

Ontopic: Die Kingston 256CF elite pro doet het goed. Ik merk nog geen verschil tussen de 32mb die erbij zat en deze, maar misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 'normale' CF-kaart zal het volgens mij ook gewoon goed doen. Die extra snelheid zul je alleen merken bij continu-opnames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder meldde... inderdaad doet een gewone (?) FC kaart het prima..
Ik heb op de A95 al meer dan 1000 fotos gemaakt.... op een SanDisk van 256 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:10:
[...]

Hier is alvast wel een engelstalige handleiding te downloaden.

http://consumer.usa.canon...egoryid=320&modelid=10468
Dank je wel. Ik had de engelstalige versie idd al gedownload. Nu hopen dat ik nog ergens de nederlandstalige op de kop kan tikken. Ik heb de camera inmiddels een dag binnen. Direct aan het expirimenteren geslaan. Vooralsnog alleen maar in auto-modus en de voorgeprogrammeerde settings. De kwaliteit is echt uitstekend! Ook nachtfoto's zijn erg goed. Ik vind het jammer dat je alleen op je display niet kunt zien wat je fotograveert 's nachts, dus het is een beetje op de gok soms. Heeft iemand daar nog een oplossing voor? Menu-bediening zit logisch in elkaar waardoor het instellen snel kan. Het enige wat ik echter wel zeer zeker ga doen is even een paar oplaadbare nimh batterijen kopen. Nu gebruik ik gewone oplaadbare batterijen, maar na een uurtje is het dan echt wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de 2300 mh vanGP Powerbank. Laad binnen 4 uur vol en ik doe met één lading een paar weken. Ik fotografeer bijna dagelijks..
Ik heb 1 lader met 8 batterijen dus altijd 4 reserve bij me..

Succes met je camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
* Hiigara is back,

En ik heb een A95. :)

Gister naar de Mycom gegaan; daar hadden ze hem voor een redelijke prijs, plus dat daar de CF en de GP Powerbank 3 in de aanbieding waren.

Ik heb er tot nu toe alleen wat mee lopen spelen, maar ik kan je zeggen dat het een wereld van verschil is met mijn Medion-cam! Snelheid, LCD, kleuren; het is zonder twijfel een enorme stap voorwaarts.

Nu de handleiding eens goed doorspitten. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat testfoto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 10:55:
[...]

Ook nachtfoto's zijn erg goed. Ik vind het jammer dat je alleen op je display niet kunt zien wat je fotograveert 's nachts, dus het is een beetje op de gok soms. Heeft iemand daar nog een oplossing voor? .
Klassieker:
Daarvoor is dus dat optische zoekertje, helaas zijn die meestal van slechte kwaliteit bij digitalen, zoals de meesten het doen voor zich met bijna gestrekte armen is de beste garantie voor bewogen foto's...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik zit met een probleempje met m'n A95. Als ik een foto wil maken dan kan ik niets zien op mijn display, dat wil zeggen ik kan wel al die functie tekens zien maar ik zie niet datgene wat ik wil fotograferen. Ik heb dus een zwart display met witte tekentjes, maar ik zie dus niet waar ik op "richt".
Ik kan wel mijn foto's bekijken op het display. Hij is dus niet kapot, maar wat is er wel aan de hand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 11:27
Druk eens op de displayknop. Dan kan je switchen tussen 3 modes.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Kijk zo doet hij het weer wel |:( Stom dat ik daar niet op gekomen ben. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm inmiddels ook binnen, supersnel, bezorgd door een koerier!

Ik heb alleen een paar vraagjes aan jullie:

1 - Hoe was de camera verpakt? Zat er een zegel op de doos en een folietje over het LCD scherm? Bij mij zat er nl. geen zegel op de doos en ook geen folie over het scherm. Ook vond ik de doos wat knullig ingepakt, alsof de camera door een leek is ingepakt en niet door de fabriek.

2 - Als ik het LCD scherm inklap, met het 'glas' naar buiten, dan is het contrast te laag, ik moet de camera dan wat naar beneden kantelen wil ik een normaal contrast en een helder beeld hebben. Als ik het scherm dan uitklap en naar mij toe draai, dus dan steekt het scherm er aan de zijkant naast, dan is het contrast goed. In alle andere posities is het scherm ook 'contrastvol'. Het lijkt wel of je het scherm niet 'op z'n kop' kan bekijken, want in feite is het scherm dan op z'n kop. Ervaren jullie dit probleem ook?

Ik heb zelf dan ook zo'n vermoeden dat deze camera is geretouneerd door iemand en deze vervolgens naar mij is verzonden.

Graag verneem ik jullie reactie hier op.

EDIT

Trouwens, ik heb ook een (design) wit USB kabeltje, zat die er bij jullie origineel bij. Die zit o.a. bij de IXUS. Ik zou toch denken dat bij de A95 een normaal zwart kabeltje zou zitten...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Laatst online: 03-09 12:51
Ik heb deze camera nu een paar weken en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik hem met een 512MB Kingston Pro CF kaartje. Op een kaartje krijg ik ongeveer 400 foto's bij hoogste resolutie. Ik neem de camera in een lowepro D-Res 8 tasje mee. Ik heb het idee dat de camera zo goed beschermd is. Het geheel past zo makkelijk ook in een jaszak.

De camera maakt zeer scherpe, heldere foto's. De autofocus heeft bijna een seconde nodig, dit gaat bij vergelijkbare andere cams wel ietsjes sneller. De kwaliteit van de foto's is goed, kleuren worden zeer realistisch weergegeven en de fotos zijn over het algemeen erg scherp. Er is weinig ruis te zien. Bij donkerheid en langere belichtingstijden gaat het resultaat naar mijn idee iets te sterk naar het rood. Ik heb op mijn website een aantal foto's staan, die met deze camera gemaakt zijn.

De instellingsmogelijkheden zijn vrij uitgebreid, bij genoeg licht levert de Auto stand vrijwel altijd optimale instellingen op. De makrostand werkt fijn samen met verschillende autofocus modes. Het draaibare scherm bevalt me super. Hij lijkt vrij robust en geeft toch erg veel flexibiliteit. Het 1.8" display is zo ook goed te gebruiken als je de camera niet recht voor je ogen hebt.

Akku verbruik valt erg mee, ik heb de camera meegenomen op vakantie naar hongarije en moest gemiddeld na ongeveer 2.5 dagen de 2200mAh akkus vervangen.

Filmen kan minutenlang, ook op 'hoge' resolutie. De camera kan blijkbaar snel genoeg wegschrijven, en is ook na een paar minuten filmen direct weer klaar, bij de filmpjes zit geluid, wat je ook kunt horen als je het op de camera afspeelt.

Onder Linux wordt de camera door libgphoto2 goed ondersteund.

In totaal: Erg tevreden. Dikke aanrader. :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:00:
Ik heb 'm inmiddels ook binnen, supersnel, bezorgd door een koerier!

Ik heb alleen een paar vraagjes aan jullie:

1 - Hoe was de camera verpakt? Zat er een zegel op de doos en een folietje over het LCD scherm? Bij mij zat er nl. geen zegel op de doos en ook geen folie over het scherm. Ook vond ik de doos wat knullig ingepakt, alsof de camera door een leek is ingepakt en niet door de fabriek.

...

Trouwens, ik heb ook een (design) wit USB kabeltje, zat die er bij jullie origineel bij. Die zit o.a. bij de IXUS. Ik zou toch denken dat bij de A95 een normaal zwart kabeltje zou zitten...
Bij mij zat er een wit kabeltje bij. Ik weet niet meer of de boel verzegeld was of niet, maar ik kreeg niet de indruk dat de doos al een keer geopend was. Waar heb je de camrea gekocht? Als je hem bij dezelfde winkel heb gekocht als ik verbaasd het me niet dat hij 2e hands is. Zoek google maar eens af voor reacties op de winkel. :r

[ Voor 44% gewijzigd door eatme op 21-10-2004 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 206wrc

MijnCamera heb ik in een winkel gekocht en was netjes en goed ingepakt maar had geen foolie op het display wel stickers op de kast (haal ik er altijd direct vanaf vanwegen uiteindelijk achterlatende plekken :) ).
Het contrast verschil ligt inderdaad aan de hoek vanwaar uit je kijkt.
Inplaats van een witte (IPOD) kabeltje heb ik er een zwarte bijgekregen.

Ik heb mijn camera juist in een winkel gekocht waar geen omruilgarantie is (behalve bij defect natuurlijk ;) ) omdat ik dan bijna zeker weet dat ik de eerste eigenaar ben.

Nu is een wit of zwart kabeltje wel overkomelijk maar lijkt mij veel belangrijker de kwaliteit van het toestel. Dus werkt het goed of geeft het (rare) problemen..

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatme schreef op 21 oktober 2004 @ 08:22:
Waar heb je de camrea gekocht?
Ik heb 'm bij Beat-it.nl gekocht. Lijkt me toch een goede, betrouwbare zaak. Heeft zelfs het thuiswinkelwaarborg certificaat.
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 08:31:
MijnCamera heb ik in een winkel gekocht en was netjes en goed ingepakt maar had geen foolie op het display wel stickers op de kast.
Die stikkers zaten er bij mij ook nog op
Het contrast verschil ligt inderdaad aan de hoek vanwaar uit je kijkt.
Als jij het scherm in klapt met het 'glas' naar buiten is het contrast dan ook aan de donkere kant als je er recht op kijkt?
Inplaats van een witte (IPOD) kabeltje heb ik er een zwarte bijgekregen.
Dat is dus toch een verschil, heb jij de NL-versie, dus Nederlandse camera met Nederlandse garantie en Nederlandse handleiding?
Nu is een wit of zwart kabeltje wel overkomelijk maar lijkt mij veel belangrijker de kwaliteit van het toestel. Dus werkt het goed of geeft het (rare) problemen..
Klopt, heb je helemaal gelijk in. De camera functioneert voor zover ik weet verder volledig goed. Ik voel me alleen wat bedrogen en nieuwschierig naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:30:
[...]

Ik heb 'm bij Beat-it.nl gekocht. Lijkt me toch een goede, betrouwbare zaak. Heeft zelfs het thuiswinkelwaarborg certificaat.

[...]
IK HEB HIER GEEN ERVARING..

Die stikkers zaten er bij mij ook nog op

[...]

Als jij het scherm in klapt met het 'glas' naar buiten is het contrast dan ook aan de donkere kant als je er recht op kijkt?

[...]
JA DAT KLOPT... IETS VANAF DE ONDERKANT KIJKEN GEEFT EEN GOED RESULTAAT..

Dat is dus toch een verschil, heb jij de NL-versie, dus Nederlandse camera met Nederlandse garantie en Nederlandse handleiding?

[...]

jA IK HEB EEN NL VERSIE MET NL GARANTIE EN NL GEBRUIKSAANWIJZING

Klopt, heb je helemaal gelijk in. De camera functioneert voor zover ik weet verder volledig goed. Ik voel me alleen wat bedrogen en nieuwschierig naar jullie ervaringen.
IK VOEL WAT JE BEDOELT EN WAARSCHIJNLIJK ZAL IK HET ZELFDE HEBBEN MAAR KIJK OF HET GOED WERKT WANT BIJ OMRUILEN WEET JE NIET WAT JE DAN KRIJGT.
MELD JOUW ONGERIEF AAN DE DEALER EN ACCEPTEER WAT HET WORDT.
TENSLOTTE... HET WERKT GOED DUS.... MAAK ER GEBRUIK VAN..

dit is slechts mijn mening en ik hoop dat het jou helpt..
tot...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is je caps blijven hangen ofzo :X
Of moeten we dat zien als agressief taalgebruik ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okeee... bedankt. Ik ga ze morgen bellen hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 18:56:
Okeee... bedankt. Ik ga ze morgen bellen hoe dat zit.
Succes daarmee. Kijk maar eens op http://www.nieuw.nl/winkel/beat-it voor ervaringen met bellen als je een opmerking over je levering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:57:
Niets moet maar zie het op een vriendelijke manier ;)

Het werd zo een rommeltje dat ik voor de duidelijkheid een andere kleur wilde gebruiken maar wist niet hoe...
... dus heb ik het m.b.v. Caps gedaan..

Dus niet uit agressie (wat is dat O-) ) maar gewoon om te helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatme schreef op 21 oktober 2004 @ 22:39:
[...]

Succes daarmee. Kijk maar eens op http://www.nieuw.nl/winkel/beat-it voor ervaringen met bellen als je een opmerking over je levering hebt.
Haha, komt er niet echt positief uit. Gelukkig is bij mij alles in één keer geleverd (en snel ook: de volgende dag), dus daar heb ik geen problemen mee gehad. Het probleem met het LCD scherm blijkt zo te 'horen', je kunt het scherm eigenlijk niet goed op z'n kop bekijken. Ik ga ze daarom toch nog wel bellen of dit geen tweedehands camera is, het zal mij benieuwen......

En PBdreamer, ik werd al bijna bang van je, maar gelukkig dat je me wilde helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor batterijen / accu heeft de A95, en hoeveel foto's kan je er dan mee maken (al dan niet met de LCD aan...) Ik had in een review van Ome Tom, over de A80 (4x AA (penlites dus)) het volgende gevonden (qua batterij gebruik)

LCD AANLCD UIT
AA ALKALINEOng. 250Ong. 800
AA NIMHOng. 350Ong. 1000

Vraag is dus alleen nu, hoe brengt de A95 het er van af (en welke batterij / accu gebruikt de A95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
...
Haha, komt er niet echt positief uit. ..
Sorry, ik wil geen zwartkijker lijken. Maar ik ben niet echt postitief over de betreffende zaak. Ze versturen zelf niets maar geven de opdracht tot versturen aan de importeur/leverancier. Als je dan ook vraagt of het verstuurd is zeggen ze dat de leverancier gezegd heeft dat het verstuurt is. Ze gaven bijvoorbeeld aan dat DHL al 3 keer aan de deur was geweest maar er was niemand thuis. Na veel aandringen kon ik het zelf bij DHL ophalen en zag bij hun op het scherm dat het adres niet bestond: Er zat een cijfer teveel in. Het verhaal dat ze bij mij aan de deur zijn geweest is dus b*llsh*t.
Maar gisteren is aangeboden om mijn geld terug gestort te krijgen want mijn penlites zijn nu officieel kwijt geraakt. Al met al vind ik het de slechte web-zaak zie ik heb meegemaakt en dat wil ik graag delen met mensen die erover denken deze camera bij hun te kopen.

[ Voor 1% gewijzigd door eatme op 23-10-2004 10:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:57:
Hallo netlan ik zag dat je verbonden bent met Grootnet en vraag mij af wat jouw binding is.. het is outoff maar toch..

vr, groet van Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatme schreef op 23 oktober 2004 @ 10:47:
[...]

Sorry, ik wil geen zwartkijker lijken. Maar ik ben niet echt postitief over de betreffende zaak. Ze versturen zelf niets maar geven de opdracht tot versturen aan de importeur/leverancier. Als je dan ook vraagt of het verstuurd is zeggen ze dat de leverancier gezegd heeft dat het verstuurt is. Ze gaven bijvoorbeeld aan dat DHL al 3 keer aan de deur was geweest maar er was niemand thuis. Na veel aandringen kon ik het zelf bij DHL ophalen en zag bij hun op het scherm dat het adres niet bestond: Er zat een cijfer teveel in. Het verhaal dat ze bij mij aan de deur zijn geweest is dus b*llsh*t.
Maar gisteren is aangeboden om mijn geld terug gestort te krijgen want mijn penlites zijn nu officieel kwijt geraakt. Al met al vind ik het de slechte web-zaak zie ik heb meegemaakt en dat wil ik graag delen met mensen die erover denken deze camera bij hun te kopen.
Na het lezen van ervaringen omtrent deze firma heb ik een heel appart gevoel van binnen.. helaas.
Ik vind het echter belangrijk dat het gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dit weet zou ik de A95 daar nooit gekocht hebben, denk ik. Wonder boven wonder is bij mij dan wel alles goed gegaan, vooralsnog geef ik Beat-it een positieve waardering. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als ik volgende week ga bellen. Jullie horen er iig nog van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 01:47
Na het lezen van de reviews op http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a95.html en de ervaringen van de tweakers ben ik overtuigd.
Ik heb hem vandaag besteld voor € 329,-, mooi prijsje dacht ik.
Of hij Nederlands of duits is boeit me niet zo.
Ik hoop dat hij eind van volgende week binnen is, ik laat het weten hoe hij bevalt ;)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Laatst online: 03-09 12:51
GJ-tje schreef op 22 oktober 2004 @ 21:56:
Wat voor batterijen / accu heeft de A95, en hoeveel foto's kan je er dan mee maken (al dan niet met de LCD aan...) Ik had in een review van Ome Tom, over de A80 (4x AA (penlites dus)) het volgende gevonden (qua batterij gebruik)
[...]
Vraag is dus alleen nu, hoe brengt de A95 het er van af (en welke batterij / accu gebruikt de A95?
Akku verbruik valt erg mee, ik heb de camera meegenomen op vakantie naar hongarije en moest gemiddeld na ongeveer 2.5 dagen de 4 AA 2200mAh akkus vervangen. Ik heb de camera daar (uiteraard) redelijk veel gebruikt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sebas schreef op 28 oktober 2004 @ 16:04:
Akku verbruik valt erg mee, ik heb de camera meegenomen op vakantie naar hongarije en moest gemiddeld na ongeveer 2.5 dagen de 4 AA 2200mAh akkus vervangen. Ik heb de camera daar (uiteraard) redelijk veel gebruikt.
En hoeveel foto's had je toen ongeveer in die 2,5 dag geschoten als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik zag deze camera vandaag erg vaak in de top 3 staan op Pricewatch en daarom trok hij mijn aandacht. Ik wil binnenkort een nieuwe camera kopen en deze leek me wel erg interessant gezien de prijs en de specificaties. Ik heb nog een flash kaart van 256 Mb dus dat komt ook wel goed uit.
Nu is mijn ervaring met veel digitale camera's dat ze als ik het knopje indruk om een foto te maken ze er erg lang over doen om daadwerkelijk de foto te maken. Ik heb een dochtertje van drie maanden en ze is erg bewegelijk. Ik heb nu al meerdere foto's gezien die door verschillende digitale camera's zijn gemaakt maar waarbij de camera zelf vrij laat reageerde. Gevolg...net niet die foto die je in gedachte had.

Wat zijn jullie ervaringen met deze A95? Geldt ook voor deze camera: knopje indrukken 2 seconden wachten en klik? Of is hij sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

DieRooie schreef op 30 oktober 2004 @ 22:14:

Wat zijn jullie ervaringen met deze A95? Geldt ook voor deze camera: knopje indrukken 2 seconden wachten en klik? Of is hij sneller?
Binnen een seconde kan zeker. Maar kan ook wel eens wat langer duren, als er geflitst moet worden. Het hang ook af van de focus setting. Met de meeste digicams heb je wel wat vertraging en mis je inderdaad vaak net het perfecte plaatje. Dat is met de a95 niet anders.
Hij boot wel redelijk snel - 2 seconden.

Wat betreft batterij gebruik, ik haal zo'n 200 foto's op een 2300 mA setje met lcd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Daaraan toe te voegen: de camera heeft een speciale stand 'kinderen en dieren'.

En verder, persoonlijk vind ik de shutter lag van de A95 wel meevallen. Flits maakt natuurlijk wel wat uit, maar dat is nog geen hele seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 20:44
Geef je toestel eens de kans om zich te focussen door het knopje "half" in te drukken.
Als het babytje dan lacht druk je de knop helemaal in.
De "tussentijd" (lag) is dan minimaal en meestal lukken de foto's zo wel. :)

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Ik heb de a95 vrijdag binnengekregen, en ik moet zeggen, Ik ben er zeer tevreden over.
Vooral de diverse voorkeuze mogelijkheden: binnen, buiten, kinderen en dieren, strand, sneeuw, vuurwerk, onderwater,flora, sport, buiten, snel...weet ik het, en het zit erop.
Heb ff wat foto's gemaakt met de sluitertijd open....erg grappige effecten.
Hiervoor de Sony p-72 gehad, maar deze is echt 3 maten beter, en dan heb ik het niet over de pixels.....hele mooie heldere kleuren.
Je heb ook de "flora" keuzemogelijkheid, meteen foto maken van me tuin...prima plaatje geworden, heb voor de vergelijking ook de keuze op "buiten" gezet, maar hij stelt de camera met de keuze flora zo in, dat de kleuren er "echt"uitkomen.
Al met al prima keuze de A95!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
DieRooie schreef op 30 oktober 2004 @ 22:14:.../

Het wachten valt erg mee. De foto wordt zeker binnen de seconde gemaakt (als je natuurklijk de knop eerst half hebt ingedrukt om te auto-focussen). Ik had hiervoor een SonyDSC-P51 en daar maakte je inderdaad een foto van een zonsondergang als je bij zonsopgang gedrukt had ;) . Maar ik zou hem eens proberen bij een foto-zaak als je het wil zien, want er gaat niets boven zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Persoonlijk vind ik een vergelijking van a95 met de a85 meer op zijn plek. Deze camera's zijn meer gelijk. Bij de a85 ontbreekt één megapixel en het draaischerm. Daarentegen is de prijs van de a85 dik 100€ goedkoper en iets kleiner.

Neig vooral door de prijs en de maat richting de a85. Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde is van 1mp meer + een draaischerm? (en waarom deze twee dingen de extra 100€ waard zijn?)

[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 08-11-2004 12:24 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Of ze je de extra 100 euro waard zijn moet je voor jezelf bepalen, maar ik gebruik het draaischerm altijd, en ik vind het het wel waard. Het nodigt uit om foto's ook vanuit andere posities (grond, middel, boven hoofd) te maken, wat imo toch vaak leuke resultaten geeft, in ieder geval leuker dan die van de standaard ooghoogte.

1mp meer, ja. Crop je veel, doe je veel aan nabewerken? Dan zijn extra mp's altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Heeft iemand voor mij de nederlandse handleiding?
Ik weer met mijn zuinige koopgedrag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:32

Tuxie

En WeL nU!

Na het lezen van de reviews op http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a95.html en de ervaringen van de tweakers ben ik overtuigd.
Ik heb hem vandaag besteld voor € 329,-, mooi prijsje dacht ik.
Of hij Nederlands of duits is boeit me niet zo.
Ik hoop dat hij eind van volgende week binnen is, ik laat het weten hoe hij bevalt
Heeft iemand voor mij de nederlandse handleiding?
Ik weer met mijn zuinige koopgedrag
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Bij die van mij zat een cd met nl handleiding in pdf formaat (cameranu.nl)

Verwijderd

Zou je die misschien online willen zetten dan?
Of bedoel je niet de handleiding maat dat verhaaltje waarin het aansluiten enzo wordt besproken?

De handleiding in het NL zou ik graag willen hebben, en blijkbaar nog wel een paar mensen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op de originele cd's zit alleen n PDF handleiding over de software. Als er behoefte is aan een snelle host voor die handleiding dan zie ik t wel verschijnen. Ben van t weekend alleen weg dus mocht t net te laat komen dan kan ik em er maandag pas opgooien.

Ben overigens zeer tevreden over de camera, laatst in six flags geweest en heb die speed stand es geprobeerd, vond het resultaat erg goed als je nagaat dat dat ding met n loeivaart voorbij komt :o :)

Afbeeldingslocatie: http://www.future-vision.nl/IMG_1579_small.jpg

en full size : http://www.future-vision.nl/IMG_1579.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een A95 met een 512Mb card besteld.
Maar......hoe bereken je nou eigenlijk met welke resolutie hoeveel foto's er op een 512 Mb card passen?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Heb hem ook net besteld met een 512MB kaartje :) Onderaan deze pagina: http://www.dpreview.com/reviews/canona95/page4.asp, staat een schatting van het aantal foto's dat op een 1GB kaart past. Deel deze aantallen door twee en je weet hoeveel er ongeveer op een 512MB kaart passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook de A95, werkelijk mooi dingetje!

Maar de batterijen gaan zo snel op:s
De bijgeleverde alkaline AA's waren na een uurtje leeg. Nu zitten er nieuwe in, gewoon AA's en na 5min valt hij gewoon uit en zegt dat de batterijen moeten vervangen worden.

Koop ik nu de verkeerde ofzo :?
Of is er iets aan de hand met de camera?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste