Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:15:
Graag jullie mening over de onderstaande foto's. heb nog niet zoveel ervaring met de A95 dus dit waren zo'n beetje de eerste foto's die ik kon nemen.
Please....be gentle.............
Ik denk dat hier niet zo goed een mening over gegeven kan worden... Je hebt gewoonweg een aantal foto's geschoten met je camera, tenminste zo komt het op mij over. Niet echt een speciale compositie of iets dergelijks... Dus verder gewoon prima fotootjes, zoals we (lees: ik) gewend zijn van de Powershot serie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik moet nu toch echt even wat vragen.

Ik twijfel zelf gigantisch tussen de Sony DSC-P100 en de Canon A95. Ik snap dat dit 2 verschillende klassen zijn (Ultracompact vs. Compact) maar toch twijfel ik tussen deze 2.

Sony DSC-P100:
+ Minder ruis bij ISO200+ (althans zo leek het uit reviews)
+ Erg klein, zou in me broekzak passen (vind ik erg makkelijk)
+ Goedkoper dan de A95 (287+40E aan memstick)
+ Manual controls
+ Neemt erg snel foto's (vanaf opstarttijd tot foto)
- minder uitgebreide controls dan de A95 :)
- Soms minder goed in wat donkerdere situaties/binnen door iets te zwakke flitser

Canon A95
+ (iets?) scherpere/betere foto's (vooral hier waren reviews niet duidelijk genoeg ivm P100 vs. A95)
+ wat uitgebreidere manual controls
- Duurder (+/- 300 + batterijoplader/batterijen ala 20E-30E + 40E flash (of whatever)
- redelijk wat ruis bij ISO200+

Sony heeft accu, handig, maar duur bij een kapotte accu.
A95 heeft batterijen, ook handig om weer andere redenen. Minder handig ivm meeslepen lader + batterijen.

Ik heb nu geen camera en zou het vooral hebben omdat ik vaak gewoon wat mis om " momenten" vast te leggen :) Ik weet ook dat ik uiteindelijk het ding best vaak zal gebruiken want stiekem heb ik foto's maken altijd leuk gevonden.. Ik ben iemand die erg gesteld is op kwaliteit van foto's(dus kwaliteit lens etc boeit me meer dan de megapixeloorlog), aan de andere kant vindt ik het irritant om spullen mee te sjouwen en dan is dus de P100 weer aantrekkelijker voor me.

Ik heb nu al 1.5 jaar lang steeds van die periodes waarin ik me weer helemaal suf zoek op fora, reviews etc naar wat voor camera ik nou eens zal nemen. Vervolgens kom ik er niet uit en laat ik het weer een tijdje rusten. (ben nog student dus als ik iets koop/geld uitgeef moet ik er echt heel zeker over zijn)

De vraag is eigenlijk:
Kan ik verwachten dat de A95 VEEL betere foto's maakt dan de P100, of valt het verschil wel mee? In het laatste geval kan ik voor mijn gevoel beter voor de P100 gaan namelijk. (Probeer objectief te zijn s.v.p, zitten hier natuurlijk veel A95 fans :D)

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 07-01-2005 14:45 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zoiets kijk ik altijd even op www.megapixel.net

De Sony P100 wordt hier heel goed beoordeeld dus ik denk dat ie qua beeldkwaliteit niet onderdoet vpoor de A95

Wat is er overigens handig aan een accu?

Wat je echt mist bij de Sony is diafragma en tijdvoorkeuze, alleen in manual kan je wat instellen en dat is ook bepaald onhandig, er zijn wel allemaal programmastanden, maar dan weet je nog niet wat ie eigenlijk doet.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Handig aan Accu: geen aparte lader nodig (althans in dit geval)
Ik gebruikte voor reviews trouwens dcresource.com, dpreview.com en steve's digicam ..
megapixel.net helpt ook niet helemaal(maar wel een beetje). Ze scoren nagenoeg hetzelfde(allebei 9.4 op kwaliteit foto's), alleen de software bij Sony is minder. Iets wat me minder interreseert want ik gebruik toch photoshop + andere programma's :)

ps: ik snap dat ik zelf moet kiezen maar na gigantisch veel uitzoekwerk twijfel ik nog steeds :)

[ Voor 102% gewijzigd door Max|Burn op 07-01-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:14:
Handig aan Accu: geen aparte lader nodig (althans in dit geval)
Ik gebruikte voor reviews trouwens dcresource.com, dpreview.com en steve's digicam ..
megapixel.net helpt ook niet helemaal(maar wel een beetje). Ze scoren nagenoeg hetzelfde(allebei 9.4 op kwaliteit foto's), alleen de software bij Sony is minder. Iets wat me minder interreseert want ik gebruik toch photoshop + andere programma's :)

ps: ik snap dat ik zelf moet kiezen maar na gigantisch veel uitzoekwerk twijfel ik nog steeds :)
Hoe laad je die accu op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
MaxBurn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:14:
Waarom heb je niets aan megapixel.net? Je schrijft in een eerdere post voor de Sony P100 te willen gaan, tenzij de A95 kwalitatief duidelijk betere foto's maakt. Dat is dus niet het geval (volgens de review van magapixel.net). Dan heb je je antwoord toch?

PS: Kijk niet alleen naar de kale cijfers, probeer beide camera's eens uit, en luister ook naar je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

daarom zei ik "maar wel een beetje" :)
De accu blijft in de camera en je heb alleen een adapter nodig (stuk kleiner dan complete batterijlader)

Bedankt voor de antwoorden :) Ik heb al een duidelijker beeld van wat ik wil :)
Uitproberen van camera's in winkels heb ik moeite mee, voel me erg lullig omdat ik het uiteindelijk online bestel...dan voel ik me in zo'n winkel dus een echte naaier :)

[ Voor 104% gewijzigd door Max|Burn op 08-01-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 11:54
Wat vinden jullie ervan dat ie zo goedkoop op ebay (ebay-stores vaak) te krijgen is? Die moeten uit China, Australie of de VS komen, maar zijn dankzij de goedkope dollar dan vaak inclusief verzendkosten nog goedkoper.

Het enige nadeel is natuulijk dat je dan weinig met de garantie kan, maar ik denk dat het verder wel betrouwbaar is, die mensen hebben natuurlijk ook een reputatie omdat ze ook veel andere dingen verkopen..

Mischien mensen met ervaringen hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door paltenburg op 13-01-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat is met alle produkten uit de VS zo (niet alleen ebay), heeft weinig met de A95 te maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Max|Burn op 14-01-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op internet aan het surfen om info te vinden over de Canon powershot A95 en ik kwam bij dit forum, echt geweldig! Ik heb alleen een paar vragen aan de eigenaars van een Powershot A95 (ik ben zelf van plan er een aan te schaffen):
1) Welk tasje past het beste biij deze canon, ik heb heel veel types gezien maar welke vinden jullie nou het handigste?
2) Welke batterijen gebruiken jullie en hoelang doen jullie dr mee?
3) Wat is een "normaal" formaat van een foto die je met deze camera neemt?
4) Ik las ergens dat foto's op het LCD schermpje helderder zijn dan op de PC, klopt dit?
Alvast heel erg bedankt!
5) Wat voor ontsluitertijd zit erop? Kun je die zelf regelen en zo ja, wat is het laagste?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
1)Lowepro CHECK HIERO
2)GP 2300Mah --> lang heel lang ... 200 - 400 foto's ? CHECK HIERO
3)? 2592x1944, 2048x1536, 1600x1200, 640x480 CHECK HIERO
4)Geen last van, kwestie van je monitor goed calibreren
5)15 sec - 1/1250 --> automatisch en manueel CHECK HIERO

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat de D-Res 8M het beste geschikt hiervoor is? Wat kun je er allemaal in opbergen en is die waterdicht?
2)GP 2300Mah --> lang heel lang ... 200 - 400 foto's ? CHECK HIERO
Oke, bedankt!
3)? 2592x1944, 2048x1536, 1600x1200, 640x480 CHECK HIERO
Oke
4)Geen last van, kwestie van je monitor goed calibreren
Mooi zo :)
5)15 sec - 1/1250 --> automatisch en manueel CHECK HIERO
Oke, bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de opzetlenzen voor de A95. Ik zit er aan te denken om een groothoeklens aan te schaffen voor mijn vakantie naar de VS. Daarnaast wil ik denk ik ook een polarisatiefilter aanschaffen. Ik heb al veel gezocht op tweakers en internet maar heb toch nog de volgende vragen.
Kun je op de (wc-dc52) groothoek van Canon nu ook nog een polarizer plaatsen of is het of de een of de ander? Zo nee, zijn er lenzen waarmee dit wel kan?
Heeft iemand ervaring met fotograferen met een polarizer en deze camera? Werkt de A95 ook goed met een lineare filter ivm auto focus enzo of is het beter om een circulaire aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:51:
[...]

Je bedoelt dat de D-Res 8M het beste geschikt hiervoor is? Wat kun je er allemaal in opbergen en is die waterdicht?

[...]
Volgens mij wordt die wel het meeste verkocht en hebben de meeste A95 bezitters hier hem. Je kan er 4 batterijen + 2 geheugen kaarten in kwijt. Hij is eerder vuil/spatwaterdicht, ik heb hem nog niet in het water gegooid en ben dat eigenlijk niet van plan... jij wel? :)

[ Voor 14% gewijzigd door renzo4000 op 17-01-2005 19:35 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:08:
Ik heb een vraagje over de opzetlenzen voor de A95. Ik zit er aan te denken om een groothoeklens aan te schaffen voor mijn vakantie naar de VS. Daarnaast wil ik denk ik ook een polarisatiefilter aanschaffen. Ik heb al veel gezocht op tweakers en internet maar heb toch nog de volgende vragen.
Kun je op de (wc-dc52) groothoek van Canon nu ook nog een polarizer plaatsen of is het of de een of de ander? Zo nee, zijn er lenzen waarmee dit wel kan?
Heeft iemand ervaring met fotograferen met een polarizer en deze camera? Werkt de A95 ook goed met een lineare filter ivm auto focus enzo of is het beter om een circulaire aan te schaffen?
Nee, er kan geen polarizer geplaatst worden op de Canon groothoekconverter (geen schroefdraad), wel tussen adapter en converter, maar dat geeft waarschijnlijk hinderlijke vignettering.
Een linear polarizer werkt net zo goed op deze camera's en is goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:34:
Hij is eerder vuil/spatwaterdicht, ik heb hem nog niet in het water gegooid en ben dat eigenlijk niet van plan... jij wel? :)
Nou, eigelijk wel :P ik ben van plan om er een SanDisk Ultra II Compact Flash 512MB bij te doen. Is dit verstandig of moet de kaart nog groter?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:58:
[...]

Nou, eigelijk wel :P ik ben van plan om er een SanDisk Ultra II Compact Flash 512MB bij te doen. Is dit verstandig of moet de kaart nog groter?
Dat is iets wat je helemaal zelf moet bepalen, wij kunnen niet uitmaken hoeveel foto's je wil maken voor je terug moet naar de pc......
512 is een goeie beginnerskaart iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:58:
[...]

Als je bijvoorbeeld 1GB wil dan zou ik zeggen doe er maar 2 van 512MB. Stel je kaart raakt corrupt of weet ik veel wat ... dan heb je altijd je de andere 512MB nog (waar wellicht iig nog een gedeelte van je belangrijke momenten op staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Nee, er kan geen polarizer geplaatst worden op de Canon groothoekconverter (geen schroefdraad), wel tussen adapter en converter, maar dat geeft waarschijnlijk hinderlijke vignettering.
Een linear polarizer werkt net zo goed op deze camera's en is goedkoper
_/-\o_
Betekent dit dan dat er op een polarizer altijd 2x schroefdraad zit? en is dat dan ook altijd van dezelfde grootte? (52mm) Ik wil namelijk binnenkort al een adapter + filter aanschaffen om een beetje met te gaan testen en dan als ik over 4 maanden in de VS ben een canon groothoekconverter op de kop tikken voor € 50,- Het zou alleen jammer zijn als ik bij bepaalde natuurfoto's waar de groothoek goed tot zijn recht komt dan weer geen polarizer kan gebruiken.

Is die vignettering dan niet (gedeeltelijk) op te heffen door een klein beetje in te zoomen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:29:
[...]

_/-\o_
Betekent dit dan dat er op een polarizer altijd 2x schroefdraad zit? en is dat dan ook altijd van dezelfde grootte? (52mm) Ik wil namelijk binnenkort al een adapter + filter aanschaffen om een beetje met te gaan testen en dan als ik over 4 maanden in de VS ben een canon groothoekconverter op de kop tikken voor € 50,- Het zou alleen jammer zijn als ik bij bepaalde natuurfoto's waar de groothoek goed tot zijn recht komt dan weer geen polarizer kan gebruiken.

Is die vignettering dan niet (gedeeltelijk) op te heffen door een klein beetje in te zoomen? :?
1-meestal hebben ze wel dubbele schroefdraad, er zijn allerlei maten in de handel waarvan 52 mm heel courant is, je koopt eerst een adapter en daarna filters en/of converters die daarop passen.
2-Natuurlijk kan je inzoomen. maar dan ben je op hetzelfde punt als een adapter met polafilter........, het paard achter de wagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:35:
[...]

2-Natuurlijk kan je inzoomen. maar dan ben je op hetzelfde punt als een adapter met polafilter........, het paard achter de wagen dus.
Inderdaad, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.....zeker met de A95 die maar 5 of 6 zoomstops heeft zit je met 0.7 groothoek dan al gauw weer gewoon op 38mm.
Heb je ervaring met die vignettering of is dat meer iets waar ik rekening mee moet houden omdat het zou kunnen gebeuren?. Ik heb net even een topic gelezen over vignettering en daar zeggen ze dat het ook afhangt van de lengte van de lens + adapter, ik denk dat dit bij de A95 wel mee valt.
Daarnaast kun je die vignettering ook nog verminderen door een kleiner diafragma te kiezen, iets wat je natuurlijk al doet bij een landschapsfoto vanwege de grotere scherptediepte. Ik denk dat ik dat maar moet proberen, we gaan naar het zonnige zuidwesten dus ik heb er veel vertouwen in dat er genoeg (zon)licht zal zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een canon wc-dc52 groothoek op de A95 in combinatie met een polarizer? Krijg je dan last van vignettering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:10:
[...]

Inderdaad, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.....zeker met de A95 die maar 5 of 6 zoomstops heeft zit je met 0.7 groothoek dan al gauw weer gewoon op 38mm.
Heb je ervaring met die vignettering of is dat meer iets waar ik rekening mee moet houden omdat het zou kunnen gebeuren?. Ik heb net even een topic gelezen over vignettering en daar zeggen ze dat het ook afhangt van de lengte van de lens + adapter, ik denk dat dit bij de A95 wel mee valt.
Daarnaast kun je die vignettering ook nog verminderen door een kleiner diafragma te kiezen, iets wat je natuurlijk al doet bij een landschapsfoto vanwege de grotere scherptediepte. Ik denk dat ik dat maar moet proberen, we gaan naar het zonnige zuidwesten dus ik heb er veel vertouwen in dat er genoeg (zon)licht zal zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een canon wc-dc52 groothoek op de A95 in combinatie met een polarizer? Krijg je dan last van vignettering?
Waarom maak je zo'n punt van die polarizer, zonder kan je ook heel aardige foto's maken hoor.........

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:13:
[...]

Waarom maak je zo'n punt van die polarizer, zonder kan je ook heel aardige foto's maken hoor.........
http://www.cs.mtu.edu/~sh...ide/filter/polarizer.html

en omdat ik watervallen wil gaan fotograferen en omdat ik naar een paar van de mooiste plekken in de wereld ga en daar mooie(re) foto's wil maken en omdat ik het gewoon leuk vindt om te proberen en...en... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:05:
[...]

Dat is iets wat je helemaal zelf moet bepalen, wij kunnen niet uitmaken hoeveel foto's je wil maken voor je terug moet naar de pc......
512 is een goeie beginnerskaart iig
Ik ga in de zomervakantie 3 weken naar Zuid Afrika en ik ben van plan om veel foto's te maken. Ik heb daar geen pc tot mijn beschikking dus de foto's moeten die 3 weken op de kaart blijven staat. Is het dan verstandig om 1 kaartje van 512 mb te kopen of heb ik meer nodig? Ik neem aan dat jullie meer verstand dr van hebben dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:32:
[...]

Ik ga in de zomervakantie 3 weken naar Zuid Afrika en ik ben van plan om veel foto's te maken. Ik heb daar geen pc tot mijn beschikking dus de foto's moeten die 3 weken op de kaart blijven staat. Is het dan verstandig om 1 kaartje van 512 mb te kopen of heb ik meer nodig? Ik neem aan dat jullie meer verstand dr van hebben dan ik.
het is toch niet zo moeilijk om zelf uit te rekenen hoeveel fotos er -bij een bepaalde resolutie en compressie- op een 512MB kaart passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daar kunnen ruim 200 foto's op van de beste kwaliteit en iets van 280-300 in "fine", en je moet nog steeds zelf uitmaken of dat genoeg is............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan ruim 700 foto's kwijt op mijn 512Mb kaart iin de hoogste resolutie.(normal) Dus als je denkt meer foto's te maken moet je een grotere kaart nemen(of meerdere)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waarom niet het zekere voor het onderzekere nemen?? Koop gewoon een 2e kaartje van 512MB voor +/- €45,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:32:
[...]

Ik kan ruim 700 foto's kwijt op mijn 512Mb kaart iin de hoogste resolutie.(normal) Dus als je denkt meer foto's te maken moet je een grotere kaart nemen(of meerdere)
De stand normal is bij Canon die met de meeste compressie en die kan je beter niet gebruiken (artifacts), beter is dan een extra kaart bij de huidige lage prijzen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke is goed, bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:45:
[...]

De stand normal is bij Canon die met de meeste compressie en die kan je beter niet gebruiken (artifacts), beter is dan een extra kaart bij de huidige lage prijzen........
Je bedoelt dat in de stand "normal" de foto's niet van goeie kwaliteit zijn?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:34:
[...]

het is toch niet zo moeilijk om zelf uit te rekenen hoeveel fotos er -bij een bepaalde resolutie en compressie- op een 512MB kaart passen.
Nee, maar ik weet niet hoeveel een mb een foto van hele goeie kwaliteit is, en jullie waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Check je mail.

[ Voor 242% gewijzigd door Roelant op 23-01-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:13:
Oke is goed, bedankt voor jullie hulp!

[...]

Je bedoelt dat in de stand "normal" de foto's niet van goeie kwaliteit zijn?
Inderdaad, alleen voor speciale doelen zou je dat kunnen overwegen (foto bij advertentie o.i.d.) voor kwaliteitswerk minimaal "fine"gebruiken...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Slikt de A95 1GB kaartjes?

(Ik zit te denken aan een Kingston 1GB kaartje...)

[ Voor 54% gewijzigd door B___MAN op 25-01-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt als een trein. Heb zelf ook de snelle kingston 1 gb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:11:
werkt als een trein. Heb zelf ook de snelle kingston 1 gb gekocht
Kijk das mooi... ff zo'n ding bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Werkt inderdaad prima; heb vandaag nog ff m'n Sandisk Extreme II in de A95 van m'n ouders gehad. Slikt ie zondermeer.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Is het echt nodig om een "snelle" compact flash kaart te gebruiken?
Ik bedoel wat is de snelheidswinst ten opzichte van een "langzame" compactflash kaart.
En is snelheid het enige voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon Powershot A95 besteld met 2x SanDisk Ultra II Compact Flash 512MB een powerbank van GP. Ik ga binnenkort naar de mediamarkt voor een geschikt tasje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die kaartjes:
Er wordt veel te te veel belang gehecht aan die kaartjes, maakt toch allemaal geen mallemoer uit, heeft niks meer met fotograferen te maken.
Ik ben nog in het bezit van hele oude Kodak kaartjes, made by Sandisk, supertraag waarschijnlijk voor de huidige begrippen, maar gewoon bruikbaar als je niet de hele dag achter fotootjes aanrent maar rustig de tijd neemt om je plaatje te componeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Beertjeman schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:57:
Is het echt nodig om een "snelle" compact flash kaart te gebruiken?
In een A95? Nee, heeft IMHO geen enkele zin, een A95 is toch al een übertrage cam, waarom er dan nog supersnelle kaartjes in stoppen? Het scheelt inderdaad wel iets (met name bij het reviewen), maar ik denk niet dat het het prijsverschil waard is.
Ik bedoel wat is de snelheidswinst ten opzichte van een "langzame" compactflash kaart.
En is snelheid het enige voordeel?
Snelheidswinst is idd het enige voordeel en zoals gezegd, in een A95 kan ik me niet voorstellen dat het het prijsverschil waard is. Ik zou gewoon een lekker cheap Kingston kaartje o.i.d. in een A95 proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
koraks schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:26:
[...]

In een A95? Nee, heeft IMHO geen enkele zin, een A95 is toch al een übertrage cam, waarom er dan nog supersnelle kaartjes in stoppen? Het scheelt inderdaad wel iets (met name bij het reviewen), maar ik denk niet dat het het prijsverschil waard is.
Ik heb vanmorgen een Kingston Compact Flash Elite Pro 1GB besteld.
Voor 10 eurie meer heb je de Elite Pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn camera binnen! Ik ben al druk bezig met experimenteren maar ik heb nog een vraagje aan jullie:
Als ik een hele snelle sluitertijd instel, dan krijg ik vaak hele donkere/zwarte foto's. Wat kun je hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:25:
Als ik een hele snelle sluitertijd instel, dan krijg ik vaak hele donkere/zwarte foto's. Wat kun je hier aan doen?
Diafragma verder opengooien of gewoon op automaat schieten (dan gooit ie het diafragma zelf zover mogelijk open). Je hebt gewoon niet altijd genoeg licht om op 1/1000 te kunnen schieten, houd daar rekening mee.

Ik heb de indruk dat je op manual aan het werken bent, maar nog niet goed begrijpt wat het verband is tussen sluitertijd/diafragma/iso. Lees je eerst eens een beetje in in de basistechnieken van de fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koraks schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:51:

Ik heb de indruk dat je op manual aan het werken bent, maar nog niet goed begrijpt wat het verband is tussen sluitertijd/diafragma/iso. Lees je eerst eens een beetje in in de basistechnieken van de fotografie.
Klopt, ik ben gewoon vanalles aan het uitproberen :) Maar het gaat steeds beter! bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
Je kan je flitser toch alleen instellen met bliksem en bliksem -?
Ik wil namelijk een minder sterke flits instellen, om de rode ogen te verminderen.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillZ schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:01:
Je kan je flitser toch alleen instellen met bliksem en bliksem -?
Ik wil namelijk een minder sterke flits instellen, om de rode ogen te verminderen.
Je kunt de sterkte van de flits zelf in stellen. Zet gewoon het keuzewieltje op M en druk dan op FUNC. maar dit staat ook in je handleiding op blz. 91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

btw. de Canon A95 is te koop voor €277,- incl. €19,- verzendkosten bij een Duitse winkel

http://www.eg-electronics...era/?kat=*Powershot%20A95

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie interesse heeft :

Leuk berichtje op www.Cameraportal.nl over de opvolger van de powershot A85, de A520.
Gr.

Allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
ik heb sinds kort de Powershot A95 en het is een prachtcamera ! Ik weet al aardig de handmatige instellingen te gebruiken maar mij viel 1 ding op:

als ik (in bijvoorbeeld P of M-mode) de zelfontspanner instel op 2 of 10 sec. en de camera even een paar minuten laat liggen (dan gaat hij uit) dan staat deze instelling weer op UIT (voor kenners: de transfer mode staat dan weer op het lege vierkantje). Dit onthoudt hij dus niet, terwijl alle andere functie-instellingen wel blijven staan. Wie kent dit probleem en weet of dit door een nieuwere firmware of andere tip is op te lossen ? (Ik heb firmware 1.00 van de camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maicod schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:16:
ik heb sinds kort de Powershot A95 en het is een prachtcamera ! Ik weet al aardig de handmatige instellingen te gebruiken maar mij viel 1 ding op:

als ik (in bijvoorbeeld P of M-mode) de zelfontspanner instel op 2 of 10 sec. en de camera even een paar minuten laat liggen (dan gaat hij uit) dan staat deze instelling weer op UIT (voor kenners: de transfer mode staat dan weer op het lege vierkantje). Dit onthoudt hij dus niet, terwijl alle andere functie-instellingen wel blijven staan. Wie kent dit probleem en weet of dit door een nieuwere firmware of andere tip is op te lossen ? (Ik heb firmware 1.00 van de camera)
Dat hoort zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn A95 heeft helaas al regelmatig last van de welbekende E18 error :'( En dat al na een paar maandjes :( Maar hij gaat morgen retour naar de winkel, hopelijk kan Canon ervoor zorgen dat ik die enge error niet meer mee hoef te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maicod
aha. wel raar dat hij wel al de andere instellingen van de functieknop opslaaten alleen deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maicod
Ik ben op zoek naar andere bezitters van de Canon A95. Ik heb de camera nu 1 week en ik weet al veel van de mogelijkheden te gebruiken maar er zijn altijd vragen te stellen aan meer ervaren A95 gebruikers en ik zou het leuk vinden eens met zo iemand te chatten op MSN ofzo. Laat maar weten als je dat ook wel wil. Ook natuurlijk als je vragen aan mij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Maicod, hoe bevalt die camera? Ik ben van plan om 'm te kopen, maar hij lijkt me wel een beetje groot. Kan je 'm in je broekzak stoppen, of is die daar te klein voor. En hoe handig is nou de kantelbaar lcd-schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In je broekzak gaat ie in ieder geval niet passen. Mits je echt heeeeele grote zakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Bij de A75 lukt me dat wel, het is ook vooral voor 's zomers, als je een wandeltocht o.i.d. maakt, en je hebt geen zin om hem de hele tijd mee te nemen. Maar ik zag in de winkel dat de A95 toch wel wat groter is als de A75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik heb een a60 en die past echt niet in mijn zak. Ja m'n binnenzak van m'n jas, maar daar doe ik hem eigenlijk nooit in. Verder denk ik niet dat die cam in een standaard spijkerbroek oid zou passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 18-03-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maicod
ejss schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:24:
Maicod, hoe bevalt die camera? Ik ben van plan om 'm te kopen, maar hij lijkt me wel een beetje groot. Kan je 'm in je broekzak stoppen, of is die daar te klein voor. En hoe handig is nou de kantelbaar lcd-schermpje?
de camera bevalt erg goed. HEEL veel functies en alles is makkelijk te vinden.

hij is inderdaad wat groter en zwaarder dan die hele erge minicameras maar dat vond ik juist een pre, dan heb je tenminste wat in je handen en kan je hem goed vasthouden (laat je hem dus niet snel vallen). verder past hij prima in een niet al te groot draagtasje (ik heb er 1 van Vanguard) dat je over je schouder e.d. kan hangen of aan je broekriem.

dat kantelbare schermpje vond ik een leuk extra maar daarom heb ik hem niet gekocht. het voelt in ieder geval niet slap aan als je hem uitklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Ik heb hem ook sinds een weekje of twee (gekocht via TopVision die toen als goedkoopste stond in de pricewatch met 259 euro, maar de camera kostte voor België toch 267 euro, dat vond ik nog wel redelijk vermits hij hier in de buurt voor 380 of meer te koop staat). Daarnaast is hij enkele dagen later wel gedaald in prijs, maar de afhandeling was er goed en het geeft al veel vertrouwen met dat groene handje naast in de Shop Survey en het feit dat ze specifiek een site voor België weergeven (enkel in het Frans spijtiggenoeg, maar dat nemen we er maar bij).Bon, enfin; hij is binnen de week hier aangekomen samen met het bijbestelde kaartje van 512 megabyte (een gewone Sandisk).
Alles in orde, natuurlijk wel een Duitse handleiding en dergelijke dus mijn welgemeende dank-u-wel voor de mensen die hier de Engelse en de Nederlandse hebben gepost; zo begrijp ik er wat meer van!

De camera zelf is top, al heb ik wel veel met de instellingen moeten spelen om dat draaibaar scherm te krijgen zoals ik wil. Kwaliteit van de foto's is goed, al is het scherpstellen niet altijd even goed. Verder heb ik niet zo'n last van ruis en dergelijk (zeker als je vergelijkt met een HP R505, dat ding maakt geen foto's maar gewoon één grote brij ruis). Wat betreft snelheid is hij ook goed (vergelijkingsmateriaal hier vooral de Medion MD5995 en Kodak DC215) en hij is vrij zuinig wat betreft batterijen als je maar NiMH's pakt van 2300 mAh (met een 1600/1800 trekt hij het daarentegen niet zo; net zoals die DC215 het daarmee niet lang volhield zelfs zonder schermpje terwijl de A95 het wel even lang volhoudt met scherm).

Ik heb nog wel een vraag: overal hoor ik firmware hier, firmware daar, maar ik kan er eigenlijk niets over vinden voor de A95. Kan er iemand mij hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ILUsion schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:20:
Ivan!

Ik heb nog wel een vraag: overal hoor ik firmware hier, firmware daar, maar ik kan er eigenlijk niets over vinden voor de A95. Kan er iemand mij hier meer over vertellen?
Daar kan niemand iets over vertellen, is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:27:
[...]

Daar kan niemand iets over vertellen, is er gewoon niet.
En daarmee heb je er dus iets over verteld natuurlijk :p Dus bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je de Ned. handleiding van de Canon Powershot A95 vinden, wel in 'PDF', ongeveer 24mb
http://home.hccnet.nl/bruijnes

mvg, SteNa O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hi,

Ik ben van plan om bij digitalstreet.nl een Canon Powershot A95 te kopen, vanwege de goedkope prijs hier in de pricewatch. Als je het laat verzenden door hun kost het je niets. Ik heb hier wat vragen over:

- Mijn eerder camera (A70) is stukgegaan (LCD gebarsten van binnen) door een val van mijn camera. Ik ben nu een beetje huiverig om de A95 op te laten sturen, want stel er gebeurt iets tijdens het transport? Iemand hier ervaringen mee die mij gerust kan stellen?

Bij mijn A70 had ik een Nl-handleiding in pocketformaat. Handig voor een newbie als mijzelf om mee te nemen op vakantie. Echter, bij digitalstreet verkopen ze niet de NL-versie van de A95, dus zit er géén NL-handleiding bij. Ik heb dankzij de link in deze discussie een NL-handleiding gevonden, maar dat is -zo te zien- simpwelweg een ingescande versie.

- Kan iemand bij vertellen of zij bij digitalstreet een dezelfde ingescande versie gebruiken, of is het een origineel PDF?
- En hoe krijg ik die vervolgens mooi afgedrukt /ingebonden/aan elkaar geplakt/ zodat ik er net zo'n pocketversie van kan maken als bij mijn A70? Ik neem aan dat als ik die PDF af moet drukken ik alsnog aan A4 formaat vastzit?

Graag tips, aangezien ik de camera aanstaande week wil bestellen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grover schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:43:
Hi,

Ik ben van plan om bij digitalstreet.nl een Canon Powershot A95 te kopen, vanwege de goedkope prijs hier in de pricewatch. Als je het laat verzenden door hun kost het je niets. Ik heb hier wat vragen over:

- Mijn eerder camera (A70) is stukgegaan (LCD gebarsten van binnen) door een val van mijn camera. Ik ben nu een beetje huiverig om de A95 op te laten sturen, want stel er gebeurt iets tijdens het transport? Iemand hier ervaringen mee die mij gerust kan stellen?

Bij mijn A70 had ik een Nl-handleiding in pocketformaat. Handig voor een newbie als mijzelf om mee te nemen op vakantie. Echter, bij digitalstreet verkopen ze niet de NL-versie van de A95, dus zit er géén NL-handleiding bij. Ik heb dankzij de link in deze discussie een NL-handleiding gevonden, maar dat is -zo te zien- simpwelweg een ingescande versie.

- Kan iemand bij vertellen of zij bij digitalstreet een dezelfde ingescande versie gebruiken, of is het een origineel PDF?
- En hoe krijg ik die vervolgens mooi afgedrukt /ingebonden/aan elkaar geplakt/ zodat ik er net zo'n pocketversie van kan maken als bij mijn A70? Ik neem aan dat als ik die PDF af moet drukken ik alsnog aan A4 formaat vastzit?

Graag tips, aangezien ik de camera aanstaande week wil bestellen. Thanks!
1- Over versturen zou ik me niet druk maken omdat a-camera's zeer goed in piepschuim verpakt zijn en b- de AFZENDER aansprakelijk is bij schade

2-Je krijgt waarschijnlijk alleen een Engelse/ meertalige handleiding, overzichtelijk en goed, als je iets niet snapt kan toch even die PDF bekijken?

3-Weet ik niet, je moet je de functies zo snel mogelijk eigen maken, de Canon's zitten overigens naar mijn mening zeer logisch in elkaar, na een paar dagen oefenen heb je die handleiding helemaal niet meer nodig, en zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu 1 week, heb m ook bij digitalstreet. Goeie levering en snelle service.

nu had ik de A70, en die ging een beetje kapot na veel gebruik.. nu de A95, maar zie geen weinig verschil.

Heb hem nu een week in gebruik, dat schermpje is wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik ben van plan om er eentje te halen. de specs maken het wel aantrekkelijk. ik wil eigelijk beginnen met foto's maken. en dan bedoel ik gewoon wat mooie kiekjes. ik zit dan te denken aan macro's sport foto's maar ook gewone foto's van landschappen en vakantie foto's, bij de funties zag ik al van alles. is dit een goede beginnende camera om foto's te maken?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
^^ Ja dat gaat zeker lukken met deze cam. Het is een goede camera, maakt niet uit of je nou een beginner of een gevorderde fotograaf bent.

[ Voor 55% gewijzigd door Justawitte op 04-04-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Is er iemand die weet of de A95 in het onderwaterhuis van de A80 past? Ik heb dit geloof ik ooit eens ergens gelezen maar kan het niet terug vinden. Heb momenteel de A80 en die doet het nog goed, maar wellicht voor de toekomst..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik zou graag van de a95 willen weten of je mooie foto's kan maken

savonds op bijv een verlicht plein waar je iemand voor een mooi verlicht gebouw wil fotograferen. Dan krijg je dus een soort van flits voor de voorgrond en de achtergrond + sfeer! pakt ie dan ook mee. Maar zonder statief het liefst :)

Keb nu een A300 camera van Canon maar iedere foto is bewogen :(. Is de a95 door manual focus nauwkeuriger waardoor ik toch betere avondfoto's kan maken? bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:32:
Hoi

Ik zou graag van de a95 willen weten of je mooie foto's kan maken

savonds op bijv een verlicht plein waar je iemand voor een mooi verlicht gebouw wil fotograferen. Dan krijg je dus een soort van flits voor de voorgrond en de achtergrond + sfeer! pakt ie dan ook mee. Maar zonder statief het liefst :)
Je kan de camera handmatig instellen. Als je de sluitertijd zo instelt dat je achtergrond langgenoeg belicht word dan kan dat ja. Maar dan heb je ook kans op onscherpte. Dus je moet je hand wel heeel stil houden om dat goed voor elkaar te krijgen.
Keb nu een A300 camera van Canon maar iedere foto is bewogen :(. Is de a95 door manual focus nauwkeuriger waardoor ik toch betere avondfoto's kan maken? bedankt! _/-\o_
Als je a300 bewogen foto's geeft gaat dit met de a95 ook gebeuren als je geen statief gebruikt. Maar wat heeft de manual focus daarmee te meken eigenlijk. Manual focus is dat je handmatig scherpstelt, en wat jij bedoelt is de sluitertijd (de tijd dat de ccd wordt belicht, of anders gezegd dat de lens open blijft) En hoe langer die sluitertijd is, deste meer kans je hebt op beweging dus onscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke objectieven zijn er eigenlijk voor de A95 te koop?
En heeft iemand ervaring met de verschillende objectieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Even een tipje: A85 voor 199,95 bij Kruidvat. Goede deal :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:46:
Welke objectieven zijn er eigenlijk voor de A95 te koop?
En heeft iemand ervaring met de verschillende objectieven?
Er zijn geen objectieven te koop ,deze camera heeft een vast objectief, wel zijn er converters (voorzetlenzen) te koop, groothoek en tele, en tevens macrolenzen (voor extreem dichtbij)

Ik heb alleen ervaring met de teleconverter van Canon, de TC DC52 is aan te bevelen, 2,4 x
Moet met een extra tussenring op de adapter geschroefd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Hallo,
Ik wil misschien een Canon A95 gaan kopen, maar ik vroeg me af of de macro afstand van 5 cm klein genoeg is voor echt mooie macro foto's. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

justawitte schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:51:
Ik heb een a60 en die past echt niet in mijn zak. Ja m'n binnenzak van m'n jas, maar daar doe ik hem eigenlijk nooit in. Verder denk ik niet dat die cam in een standaard spijkerbroek oid zou passen.
hmm.. te strakke broeken??
:)

ik sleep de a60 altijd mee in mijn broekzak als ik mijn backpack niet bij me heb (ik heb een hekel aan jassen)

Ok, hij is niet zo klein als menig sony, minolta of wat dan ook... je krijgt er wel een heerlijk stukje techniek voor terug waar je op de automaat op kan vertrouwen, maar ook heel veel (alles?) zelf kunt doen..

tja.. keuzes...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook de aanschaf van deze camera. Alleen wordt ik wat angstig van die E18 error? Hoe vaak komt dit voor, wanneer begint het ongeveer (na hoeveel maand/jaar) en doet Canon er wat aan?

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
DitisKees schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:46:
Hallo,
Ik wil misschien een Canon A95 gaan kopen, maar ik vroeg me af of de macro afstand van 5 cm klein genoeg is voor echt mooie macro foto's. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
Dat hangt ervanaf wat jij een mooie macro foto vind. Als je een mier in detail wil zien, dan is 5cm lang niet genoeg. Maar een tulp oid van dichtbij fotograferen zal zeker goed gaan met de A95.
surfpunk schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:00:
[...]

hmm.. te strakke broeken??
:)

ik sleep de a60 altijd mee in mijn broekzak als ik mijn backpack niet bij me heb (ik heb een hekel aan jassen)
Dat gaat bij mij zeker niet passen. ;) Maar boeiend daar heb ik ook een jas voor.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:14:
Ik overweeg ook de aanschaf van deze camera. Alleen wordt ik wat angstig van die E18 error? Hoe vaak komt dit voor, wanneer begint het ongeveer (na hoeveel maand/jaar) en doet Canon er wat aan?

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden.
De e18 error komt wel voor maar ik zou me er niet te druk overmaken. Koop gewoon de camera en neem er een jaar of 2 extra garantie bij. Dan zit je zeker goed. De powershot serie is gewoon een zeer goed verkochte camera, en dan krijg je vanzelf dat problemen eerder aan het licht komen dan bij een relatief onbekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:25:
[...]

Dat hangt ervanaf wat jij een mooie macro foto vind. Als je een mier in detail wil zien, dan is 5cm lang niet genoeg. Maar een tulp oid van dichtbij fotograferen zal zeker goed gaan met de A95.

[...]

Dat gaat bij mij zeker niet passen. ;) Maar boeiend daar heb ik ook een jas voor.

[...]

De e18 error komt wel voor maar ik zou me er niet te druk overmaken. Koop gewoon de camera en neem er een jaar of 2 extra garantie bij. Dan zit je zeker goed. De powershot serie is gewoon een zeer goed verkochte camera, en dan krijg je vanzelf dat problemen eerder aan het licht komen dan bij een relatief onbekend merk.
Opzich is deze extra garantie kopen wel een handig idee, maar waar is dit het handigst te doen? En is het ook mogelijk om dit bij een ander bedrijf te doen dan waar je hem gekocht hebt, en zo ja, welk bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Of je dat bij een ander bedrijf kan doen weet ik niet. Maar ik heb voor mijn camera wel een kostbaarheden buitenhuis verzekering afgesloten. Dat wil zeggen dat ik verzekerd ben tegen het laten vallen van mijn camera, en als hij gestolen word, als ik hem bijvoorbeeld in de trein vergeet etc. Maar dat helpt verzekert niet de e18 error. Ik denk dat als je je camera ergens gaat kopen, dat je daar gewoon moet vragen om extra garantie, daar betaal je dan een euro of 30 voor meen ik en dan ben je van al het gezeur af. Die kostbaarhede verzekering kost me 1 of 2 euro in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een A95 voor E 269,- aangeschaft (inclusief verzendkosten).

Nu zit ik in spanning, ik hoop dta vandaag de postbode my precious komt brengen.
Ik zit al veelste lang zonder digi, en een dag zonder digi is een dag niet geleeft ;)

Hiervoor heb ik een paar jaartjes optimaal genoten van de A40, welke door een van mijn katten vakkundig is gesloopt.

Ben reuze benieuwd naar de A95!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paltenburg schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:31:
Wat vinden jullie ervan dat ie zo goedkoop op ebay (ebay-stores vaak) te krijgen is? Die moeten uit China, Australie of de VS komen, maar zijn dankzij de goedkope dollar dan vaak inclusief verzendkosten nog goedkoper.

Het enige nadeel is natuulijk dat je dan weinig met de garantie kan, maar ik denk dat het verder wel betrouwbaar is, die mensen hebben natuurlijk ook een reputatie omdat ze ook veel andere dingen verkopen..

Mischien mensen met ervaringen hierover?
Ik heb bewust niet via ebay besteld.

Ik ben veelste bang voor de douane en invoerbelasting.
Als de douane je pakketje te pakken heeft dan bepalen zij de waarde, en rekenen belasting over de door hun bepaalde waarde + de verzendkosten.

Ik weet niet hoe relevant dit is met camera's, of daar wellicht andere regelingen voor gelden, maar ik weet dat met de andere waar die ik via ebay haal pakketjes boven de 50 euro direct door naar de douane gaan voor invoerbelasting (en dat gaat om 20 jaar oud speelgoed, daar nog belasting over heffen?)

En de betrouwbaarheid van ebay; ebay is imo vele malen betrouwbaarder dan marktplaats (vele vele malen!!! ;) ), alleen er blijft een risico, maar als je paypal gebruikt icm verzekerde verzending zit je vrij goed. (Met paypal kun je binnen een maand je geld terughalen, de koper is goed beschermd).

En garantie zou ik dan zeker niet op rekenen, lijkt me heel onhandig (ik weet ook niet of de garantie dan nog wettig is? Dat je als nederlandse klant op een niet europese garantie aanspraak maakt?)

Ik heb de camera dus voor A95 dus voor 269,- aangeschaft, bij een nederlands bedrijf, en ben daar heel tevreden mee, daar kan geen ebay spotprijs tegenop denk ik.

(Overigens sinds een week of wat is de dollar duurder geworden of de euro ingestort dus is het ook al minder goedkoop).

Mijn advies is dus gewoon binnen de europese unie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het over de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, kan je het best een A80 aanschaffen. Probleem is alleen dat Canon hem heeft vervangen door de A85. En daar hadden ze een reden voor...De A80 had nl een grotere en betere en dus duurdere CCD aan boord. De A85, waarvan je zou verwachten dat ie beter zou zijn, heeft maar een 1/2.7"CCD terwijl de A80 een 1/1.8"CCD heeft. Die 1/1.8" vindt je overigens wel weer terug in de duurdere 5 megapixel A95, maar die heeft weer niet een betere afbeeldingskwaliteit. Meer pixels worden op dezelfde CCD gepropt en de ruis neemt toe. De A80 is wat mij betreft het kroonjuweel uit de hele serie. Als je er nog een vindt zou ik die kans grijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:49:
Als we het over de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, kan je het best een A80 aanschaffen. Probleem is alleen dat Canon hem heeft vervangen door de A85. En daar hadden ze een reden voor...De A80 had nl een grotere en betere en dus duurdere CCD aan boord. De A85, waarvan je zou verwachten dat ie beter zou zijn, heeft maar een 1/2.7"CCD terwijl de A80 een 1/1.8"CCD heeft. Die 1/1.8" vindt je overigens wel weer terug in de duurdere 5 megapixel A95, maar die heeft weer niet een betere afbeeldingskwaliteit. Meer pixels worden op dezelfde CCD gepropt en de ruis neemt toe. De A80 is wat mij betreft het kroonjuweel uit de hele serie. Als je er nog een vindt zou ik die kans grijpen!
Ik heb eerst de A80 gehad en nu de A95 en moet zeggen dat ik van die ruis geen last hebt. Het grote voordeel van de A95 vind ik het grotere LCD scherm met hogere resolutie, dat is toch echt een stuk lekkerder foto's maken (en terugkijken) als je dat van de LCD doet (het is geen DSLR dus neem ik aan dat je liever niet door de zoeker gaat fotograveren).

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem maandagavond besteld (bij digitalstreet)en dinsdagochtend girotje op de bus gedaan :*)
Ben beniewd wanneer ik hem binnen heb, ik had wel gelezen dat digitalstreet vrij snel was, dus had gehoopt dat ik hem vandaag misschien al had. Maar 't zal wel volgende week worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmberT: Ik heb hem bij digitalstreet vandaan; donderdag besteld en per internet geld overgemaakt, gisteren had ik hem in huis, dus ja ze zijn snel!

Ik heb de camera nog niet super kunnen testen, maar ik vind het een fijn dingetje.
Alleen wel een beetje wennen na de a40, het scherm (wat voor mij heel handig is dat die ingeklapt kan worden zodat er geen krassen opkomen) is wennen, ben bang dat ik te lomp ben en hem nog eens aflaat breken ;) En de vele functies moet ik nog ontdekken (want ook lang niet alle functies op de a40 heb ik benut).

Maar tot nu toe heb ik al wat aardig nette foto's geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per giro is het helaas niet zo snel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:33
Ik zit er ook over te denken om deze camera te kopen. ik heb nu nog een (halve) A60. Hij's hardhandig met de vloer in aanraking gekomen en nu doettie t niet meer lekker en t reparen kost best veel dus zit ik aan een nieuw beestje te denken.

Aangezien de A60 een superding is, zat ik dus aan de A95 te denken. Enige nadeel aan de A60 is dat t best ff duurt voordat de foto daadwerkelijk geschoten wordt. is dit bij de A95 beter, in de Auto-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag ontvangen, ik raad iedereen aan om een spoedoverboeking te doen, dan heb je hem de volgende dag, maar per gewone gire pas na een week.
Hij is iets zwaarder dan ik had verwacht, en het is nog allemaal vrij ingewikkeld, maar ik heb al wel hardstikke leuke foto's gemaakt.
Kan iemand mij misschien vertellen, ik ga het boekje vanavond doorlezen, hoe je die focus onder controle kan krijgen? Ik heb wat gespeeld met de verschillende modussen, ik ging wat bijen in de tuin fotograferen en stelde het toestel toen op: beweegbare onderwerpen, de ene keer krijg ik wel van die vakjes voor de onderwerpen en de andere keer niet. En als ik ze dan krijg zitten ze soms niet op de goede plek. Weet iemand hoe je dat kan regelen?
Verder ben ik ontzettend blij dat ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:49:
Als we het over de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, kan je het best een A80 aanschaffen. Probleem is alleen dat Canon hem heeft vervangen door de A85.
Volgens mij is de A80 vervangen door de A95 en de A70 door de A85...

Nog steeds niemand die mij iets kan vertellen over het onderwaterhuis?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de cam ontvangen na lang twijfelen.

Ben er zeer blij mee. Het formaat valt mij genoeg mee en hij ligt lekker in de hand. Hij heeft veel functies, wara ik hardstikke blij mee ben. En het belangrijkste nog: hardstikke mooie foto's. Ik heb er alleen geen NL handleiding bij, maar een Duitse. Nu lukt het me wel om deze te lezen, maar ik heb toch liever een NL. Deze heb ik gewdownload op internet, maar weet iemand ook nog of het mogelijk is een papieren te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Laatst online: 31-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:40:

Ben er zeer blij mee. Het formaat valt mij genoeg mee en hij ligt lekker in de hand. Hij heeft veel functies, wara ik hardstikke blij mee ben. En het belangrijkste nog: hardstikke mooie foto's. Ik heb er alleen geen NL handleiding bij, maar een Duitse. Nu lukt het me wel om deze te lezen, maar ik heb toch liever een NL. Deze heb ik gewdownload op internet, maar weet iemand ook nog of het mogelijk is een papieren te kopen?
Hier http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/Begin.htm de manual van de A80 voor 29 euro,die van de A95 staat er wel niet bij,maar je kan eens een mailen misschien kan hij daar ook aan geraken alhoewel ik dat allemaal nogal duur vind voor zo'n boekje.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:40:

http://home.hccnet.nl/bruijnes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Gisteren bij Progress in Hengelo de A95 met Duitse handleiding besteld. Toen ik hem op ging halen bleek dat ze allemaal Belgische ipv Duitse toestellen binnen hadden gekregen. Kreeg ik voor de prijs van een Duitse (€269) een Nederlandse (plus Franse) handleiding. De kerel achter de balie zei dat ze een heleboel van die Belgische toestellen binnen hadden gekregen, dus als er mensen zijn die nog een A95 aan willen schaffen met een NL handleiding voor de prijs van een Duitse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik heb net de A95 gekocht. Ik probeer hem al een uur te installeren maar het lukt niet. De pc herkent het niet als ik het in de USB poort steek. Ook drivers gedownload en geinstalleerd. Maar de programma zegt dat de installatie 'failed' is.
De programma's die ik op cd heb gekregen zijn wel goed geinstalleerd. Ik probeer bijv. via ZoomBrowser EX foto's te bekijken op de CF kaart, maar de pc zegt dat er geen camera is geinstalleerd.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

StarWing

Huh ?!?

staat de camera in de juiste modus ? Hij moet op de modus staan waarop je je fotos kan bekijken op het display

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

vraag: is et mogelijk om de foto's van de camera naar je computer te krijgen zonder een cf lezer?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
lammmetak schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:36:
vraag: is et mogelijk om de foto's van de camera naar je computer te krijgen zonder een cf lezer?
Ja, met de bijgeleverde USB kabel. Dat is traag (USB 1.1) en heeft extra software nodig. Een CF-lezer gebruiken is sterk aan te raden, maar het kan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de usb kabel even in een andere poort? Dit helpt vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

QUILIX schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:25:
Ik heb net de A95 gekocht. Ik probeer hem al een uur te installeren maar het lukt niet. De pc herkent het niet als ik het in de USB poort steek. Ook drivers gedownload en geinstalleerd. Maar de programma zegt dat de installatie 'failed' is.
De programma's die ik op cd heb gekregen zijn wel goed geinstalleerd. Ik probeer bijv. via ZoomBrowser EX foto's te bekijken op de CF kaart, maar de pc zegt dat er geen camera is geinstalleerd.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik heb dit probleem inmiddels tot twee keer toe gezien bij de A95 van m'n moeder. Probleem: defecte USB interface. Het lijkt erop dat dit probleem optreedt i.c.m. sommige USB hubs (op moederbord of los). Tip: als een A95 één keer op je USB poort problemen heeft gegeven, kun je er donder op zeggen dat het probleem (na reparatie van de camera) opnieuw zal optreden bij dezelfde USB poort/hub. Gebruik dus een kaartlezer om de foto's te downloaden! Ik vrees dat dit de achilleshiel van de A95 is...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste