Ik moet nu toch echt even wat vragen.
Ik twijfel zelf gigantisch tussen de Sony DSC-P100 en de Canon A95. Ik snap dat dit 2 verschillende klassen zijn (Ultracompact vs. Compact) maar toch twijfel ik tussen deze 2.
Sony DSC-P100:
+ Minder ruis bij ISO200+ (althans zo leek het uit reviews)
+ Erg klein, zou in me broekzak passen (vind ik erg makkelijk)
+ Goedkoper dan de A95 (287+40E aan memstick)
+ Manual controls
+ Neemt erg snel foto's (vanaf opstarttijd tot foto)
- minder uitgebreide controls dan de A95

-
Soms minder goed in wat donkerdere situaties/binnen door iets te zwakke flitser
Canon A95
+ (iets?) scherpere/betere foto's (vooral hier waren reviews niet duidelijk genoeg ivm P100 vs. A95)
+ wat uitgebreidere manual controls
- Duurder (+/- 300 + batterijoplader/batterijen ala 20E-30E + 40E flash (of whatever)
- redelijk wat ruis bij ISO200+
Sony heeft accu, handig, maar duur bij een kapotte accu.
A95 heeft batterijen, ook handig om weer andere redenen. Minder handig ivm meeslepen lader + batterijen.
Ik heb nu geen camera en zou het vooral hebben omdat ik vaak gewoon wat mis om " momenten" vast te leggen

Ik weet ook dat ik uiteindelijk het ding best vaak zal gebruiken want stiekem heb ik foto's maken altijd leuk gevonden.. Ik ben iemand die erg gesteld is op kwaliteit van foto's(dus kwaliteit lens etc boeit me meer dan de megapixeloorlog), aan de andere kant vindt ik het irritant om spullen mee te sjouwen en dan is dus de P100 weer aantrekkelijker voor me.
Ik heb nu al 1.5 jaar lang steeds van die periodes waarin ik me weer helemaal suf zoek op fora, reviews etc naar wat voor camera ik nou eens zal nemen. Vervolgens kom ik er niet uit en laat ik het weer een tijdje rusten. (ben nog student dus als ik iets koop/geld uitgeef moet ik er echt heel zeker over zijn)
De vraag is eigenlijk:
Kan ik verwachten dat de A95 VEEL betere foto's maakt dan de P100, of valt het verschil wel mee? In het laatste geval kan ik voor mijn gevoel beter voor de P100 gaan namelijk. (Probeer objectief te zijn s.v.p, zitten hier natuurlijk veel A95 fans

)
[
Voor 8% gewijzigd door
Max|Burn op 07-01-2005 14:45
]