Canon A95 ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:23:
Probeer de usb kabel even in een andere poort? Dit helpt vaak...
is het usb 1.1 of usb 2?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
Heb de camera nu een week of twee.. Moet zeggen dat ie erg prettig in de hand ligt, en, erg belangrijk, snel is. Ook de filmpjes die je ermee kunt maken vind ik van best redelijke kwaliteit, wat weer een functie is die mijn zoontje erg kan waarderen.. Ik zal de NL handleiding eens gaan doorploegen want er is een hoop dat ik nog niet weet van deze camera. Maar ben in elk geval zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

inmiddels heb ik de mijne en ben ik erg tevreden. het focus systeem is wennen maar dat is een kwestie van leren omgaan. het snelle geheugen kaartje is echt een aanrader.( san disk ultra 2 256mb) ik merk nogal een verschil met het standaard kaartje en het snelle kaartje wat ik er bij heb gekocht.
bediening is goed en redelijk invoudig. de extra functies zoals "P", "Tv"en Av" is de handleiding niet verkeerd om eens te bekijken. voor mij is dat iig nodig( nog nooit een camera gehad:)

[ Voor 72% gewijzigd door wvdburgt op 13-07-2005 00:23 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

In onze vriendenkring zijn er 3 de trotse bezitters van een a95. Leuk toestel, maar alle drie hebben we dezelfde frustratie, nl. de belichting, en dan meer bepaald in volgende twee situaties:

1) Bij het fotograferen van een groot object (huis, bomen, ...) waar geen zonlicht rechtstreeks op valt. De randen zijn dan wazig wegens overbelicht. Dit probleem kan je oplossen door op de hemel in te stellen, en vervolgens naar het object te zakken en dan te fotograferen. Maar uiteraard is dan het object veel te donker.

2) Foto's binnenshuis. Ofwel zonder flits, maar dan is de foto te wazig. Ofwel met flits en dan is de persoon overbelicht. De binnen-modus lijkt me hierbij weinig te helpen. Het beste wat ik heb gevonden is met flits te trekken en steeds de belichtingscompensatie (in het menu FUNC) op -1 (of zelfs nog lager) te zetten.

Ik heb gemerkt dat deze twee problemen veel minder of zelfs onbestaande zijn bij een Olympus en een Nikon (welke types het zijn wet ik niet precies).

Weet iemand mogelijke oplossingen hiervoor? alvast http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:50:
hallo,

In onze vriendenkring zijn er 3 de trotse bezitters van een a95. Leuk toestel, maar alle drie hebben we dezelfde frustratie, nl. de belichting, en dan meer bepaald in volgende twee situaties:

1) Bij het fotograferen van een groot object (huis, bomen, ...) waar geen zonlicht rechtstreeks op valt. De randen zijn dan wazig wegens overbelicht. Dit probleem kan je oplossen door op de hemel in te stellen, en vervolgens naar het object te zakken en dan te fotograferen. Maar uiteraard is dan het object veel te donker.

2) Foto's binnenshuis. Ofwel zonder flits, maar dan is de foto te wazig. Ofwel met flits en dan is de persoon overbelicht. De binnen-modus lijkt me hierbij weinig te helpen. Het beste wat ik heb gevonden is met flits te trekken en steeds de belichtingscompensatie (in het menu FUNC) op -1 (of zelfs nog lager) te zetten.

Ik heb gemerkt dat deze twee problemen veel minder of zelfs onbestaande zijn bij een Olympus en een Nikon (welke types het zijn wet ik niet precies).

Weet iemand mogelijke oplossingen hiervoor? alvast http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
1-De contrastomvang is te groot, daar hebben bijna alle digitalen moeite mee, probeer eens de lage contrastinstelling.
Ook onderbelichten en daarna op de comp de belichting weer wat op te halenis een mogelijkheid.

2-Lowlight is ook al een algemeen probleem bij eenvoudige digitalen, je geeft zelf voor het flitsen al een mogelijkheid voor inspelen op te felle flitsen.

Zonder flits kan je de ISO omhoog zetten (200 gaat nog redelijk bij de meeste) om een kortere sluitertijd te krijgen (neem hier Av en het laagste getal

Dat deze problemen onbekend zouden zijn bij andere merken is flauwekul, sommige merken hebben misschien softwarematig minder moeite om bij bepaalde lichtsituaties een redelijk plaatje te produceren, maar dat heeft altijd bijwerkingen in de vorm van andere ongewenste eigenschappen zoals onnatuurlijke kleuren, onscherpte (door ruisonderdrukking) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn a40 is na 2 jaar kapot :( Weet iemand waar ik de A95 met extra garantie kan kopen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden een A95 en het volgende probleem doet zich voor:

Terug van vakantie zou ik trots mijn foto's laten zien aan de thuisblijvers toen de camera tot mijn grote verdriet een "geheugenkaart fout" ("memorycard error") gaf. De foto's waren op geen enkele manier te bereiken, niet met de camera en ook niet met de cardreader. Na veel gevloek en getier heb ik de foto's weer boven water gekregen met een recovery-programmaatje, echt ontspannend was het niet. De cf-card (blanco 512 mb) is nog steeds niet bereikbaar met de camera. :(
In eerste instantie dacht ik dat het aan de geheugenkaart lag, ware het niet dat dit het tweede kaartje al is dat de camera laat crashen. Het vorige kaartje (twinmos 256 mb) is helemaal niet meer te bereiken, ook niet met het recovery programma. :*)

Na enig gezoek op internet blijkt dat er meer canon modellen last hebben van deze kwaal en dat de oorzaak ligt bij een te laag batterijniveau. Ik heb gebeld met canon en men raadde mij aan de camera én de cf-kaartjes op te sturen.

Dit zou toch niet mogen gebeuren met zo'n camera? Op deze manier is het niet echt meer relaxed foto's maken omdat ik steeds bang ben dat de cf-card crashed. Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegengekomen bij de A95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:56:

Na enig gezoek op internet blijkt dat er meer canon modellen last hebben van deze kwaal en dat de oorzaak ligt bij een te laag batterijniveau.
Heb je URL's? Is namelijk wel interessant.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Op steve's forum wordt erover gesproken. (Hier)
  • En dit probleem op GoT lijkt er ook sterk op (Hier)
Misschien is het ook interessant het programma te noemen waarmee ik mijn foto's heb kunnen redden. Het is het programma Digital PhotoRescue Professional for Windows Version 2.7, zie hier voor de website. Ik heb veel verschillende recovery programma's geprobeerd, maar deze werkte het best en het gemakkelijkst.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Als ik de kwaliteit op SuperFine zet, wordt er dan JPEG compressie gebruikt, of is die dan 0%?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SuperFine is meestal toch met (enige) JPEG compressie.

• Rambo
Mooie klote en stom dan. Heb je 3 modussen (niet eens RAW), en in de best emodus nog steeds compressie terwijl het technisch gewoon mogelijk is deze op 0% te zetten :(

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Rambo schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:07:
Mooie klote en stom dan. Heb je 3 modussen (niet eens RAW), en in de best emodus nog steeds compressie terwijl het technisch gewoon mogelijk is deze op 0% te zetten :(
JPEG is altijd gecomprimeerd, ook op kwaliteitsniveau van 100% ;) En daarbij, maak je geen zorgen want het objectief van de A95 is niet van dien aard dat de JPEG compressie de bottleneck vormt...

Edit:
Don't take it personal ;) Zonder dollen: bij mijn ouders thuis zwerft ook een A95, dus ik ben bekend met het toestel. RAW is IMHO echt overbodig op die camera, temeer omdat de JPEG's die eruit komen prima zijn. Uiteraard staat de cam altijd ingesteld op het laagste compressieniveau, anders wordt het natuurlijk wél bagger :)

[ Voor 49% gewijzigd door koraks243 op 19-08-2005 11:24 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• Rambo
auw :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:56:
Terug van vakantie zou ik trots mijn foto's laten zien aan de thuisblijvers toen de camera tot mijn grote verdriet een "geheugenkaart fout" ("memorycard error") gaf. De foto's waren op geen enkele manier te bereiken, niet met de camera en ook niet met de cardreader. Na veel gevloek en getier heb ik de foto's weer boven water gekregen met een recovery-programmaatje, echt ontspannend was het niet. De cf-card (blanco 512 mb) is nog steeds niet bereikbaar met de camera. :(
In eerste instantie dacht ik dat het aan de geheugenkaart lag, ware het niet dat dit het tweede kaartje al is dat de camera laat crashen. Het vorige kaartje (twinmos 256 mb) is helemaal niet meer te bereiken, ook niet met het recovery programma. :*)

Na enig gezoek op internet blijkt dat er meer canon modellen last hebben van deze kwaal en dat de oorzaak ligt bij een te laag batterijniveau. Ik heb gebeld met canon en men raadde mij aan de camera én de cf-kaartjes op te sturen.
Hier het vervolg op mijn A95 avontuur. Ik heb de camera opgestuurd naar het Canon Repair Center en heb hem vandaag teruggekregen. De camera is nagekeken en men heeft niks kunnen vinden. De defecte cf-kaartjes zijn volgens mij niet eens onderzocht (zaten nog precies zo in de verpakking zoals ik ze er in getaped had). Er zijn enkel een paar foto's gemaakt met het 32 mb kaartje dat standaard bij de camera geleverd is. De begeleidende brief vermeldt slechts het traject dat de camera doorlopen heeft met als belangrijkste mededeling "Works accoring our specifications". |:(

Voortaan dus angstvallig het batterijniveau in de gaten houden om mijn foto's te redden :'( . Lijkt me niet echt ontspannend foto's maken.

De service van Canon valt me tegen. Dan zelf maar kijken of ik mn cf-kaartjes weer tot leven kan brengen, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:06

Graveheart

Say what?

Allereerst, een groot excuus voor het omhoog kicken van dit topic.

Ik heb sinds een jaar of 2 een Canon A95, heerlijk toestel.
Nu heb ik sinds een ruime week een rode pixel op mijn foto's.
Ik heb al even hier en daar nagevraagd en gebeld, het blijkt een 'dode' pixel op de CCD chip te zijn.

Na contact met Canon en de reparatie lijn, kwam eruit dat de camera gemaakt kan worden,
maar dat gaat me €140,- kosten. Mits het probleem door mijzelf of anderen komt.
Als het een productie fout is, ben ik niets kwijt en word de chip kosteloos vervangen.

Nu is mijn grote vraag, hoe kan de chip beschadigd zijn door mijn eigen toedoen?
Naar mijn weten heb ik er niets vreemds mee gedaan.

Hoe eerlijk is Canon als het op zoiets aankomt? Want ik heb het vreemde gevoel, dat als ik 'm opstuur, ik toch mag dokken, hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Graveheart schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:22:
Allereerst, een groot excuus voor het omhoog kicken van dit topic.

Ik heb sinds een jaar of 2 een Canon A95, heerlijk toestel.
Nu heb ik sinds een ruime week een rode pixel op mijn foto's.
Ik heb al even hier en daar nagevraagd en gebeld, het blijkt een 'dode' pixel op de CCD chip te zijn.

Na contact met Canon en de reparatie lijn, kwam eruit dat de camera gemaakt kan worden,
maar dat gaat me €140,- kosten. Mits het probleem door mijzelf of anderen komt.
Als het een productie fout is, ben ik niets kwijt en word de chip kosteloos vervangen.

Nu is mijn grote vraag, hoe kan de chip beschadigd zijn door mijn eigen toedoen?
Naar mijn weten heb ik er niets vreemds mee gedaan.

Hoe eerlijk is Canon als het op zoiets aankomt? Want ik heb het vreemde gevoel, dat als ik 'm opstuur, ik toch mag dokken, hoe dan ook.
Eeen dode pixel is naar mijn mening iets wat nooit de schuld van de gebruiker kan zijn, moet gewoon onder garantie gefikst worden.
Voorzover ik weet gebeurt dat softwarematig, zou niet zo duur hoeven te zijn.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste