Verwijderd

ben nu druk bezig met uittesten ;)

net de eerste foto's op de pc gezet. en mag niet klagen. ga gauw verder experimenteren :)

Verwijderd

ik zit met een probleempje, heb vanmiddag de camera gekocht, net wat foto's gemaakt.. prima.

alleen had nog een 48 mb cf kaartje van sandisk liggen. net erin geformateerd en foto's gemaakt alleen die foto's hebben er rare balken doorheen :'(

voorbeeld.

met canon kaartje :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasper24/IMG_0031.JPG

met sandisk kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasper24/IMG_0033.JPG

met canon kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasper24/IMG_0032.JPG

met sandisk kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasper24/IMG_0035.JPG

iemand enig idee hoe dat komt?

met medion kaartje uit andere camera krijg ik wel normale foto's.. alleen noemt ie ze dan 101... ipv 100...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:20:
ik zit met een probleempje, heb vanmiddag de camera gekocht, net wat foto's gemaakt.. prima.

alleen had nog een 48 mb cf kaartje van sandisk liggen. net erin geformateerd en foto's gemaakt alleen die foto's hebben er rare balken doorheen :'(

voorbeeld.

met canon kaartje :
[afbeelding]

met sandisk kaartje:
[afbeelding]

met canon kaartje:
[afbeelding]

met sandisk kaartje:
[afbeelding]

iemand enig idee hoe dat komt?

met medion kaartje uit andere camera krijg ik wel normale foto's.. alleen noemt ie ze dan 101... ipv 100...
Dat zijn schrijffouten met als mogelijke oorzaken:
-Kaartje niet 100% compatible met camera
-Kaartje defect (garantsie)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:42:
[...]

Dat zijn schrijffouten met als mogelijke oorzaken:
-Kaartje niet 100% compatible met camera
-Kaartje defect (garantsie)
het kaartje heeft in de houder van ipaq nav system gezeten.. zal wel beetje defect ofzo zijn.. al een hele tijd oud..

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

tozzke

aka tozzert

Afbeeldingslocatie: http://prutser.zeepost.nl/got/ervaringen/kaars1.jpg

ik vond dit wel een geschikte foto zo voor de komende dagen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:29:
[...]

Ehm dan weet ik het ook niet meer, ik heb er geen last van, misschien idd die camera van tukker een beetje stuk ??? 8)7
Via dealer terugbrengen kost je 4-6 weken
Naar reperatiecentrum brengen 10-15 dagen

Maar ik ga een nieuwe eisen, is al de tweede keer dat ie terug gaat

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik had eerst een A70 en nadat die de welbekende E18 error gaf, heb ik hem teruggestuurd naar de winkel (gistron). Zij stuurde hem toen op naar canon (/etbass) en ik kreeg hem toen na iets van 6-7 weken terug (drukke tijd schijnbaar).
Toen nog NET binnen de garantie verscheen er een hot pixel. Advies van Gistron was om hem direct naar etbass te sturen omdat het dan sneller zou gaan. Binnen 2 weken had ik antwoord van Gistron. Ze hadden bij Etbass het pakketje teruggezonden naar de winkel op de factuur, terwijl ik duidelijk mijn adres als retouradres erop gezet had.
Maar ze belden om te zeggen dat hij bij hen binnen was gekomen. De volgende dag zou ik op vakantie gaan (had ik in een begeleidend schrijven gezet) en daarom hadden ze maar contact met me opgenomen, dat ik hem evt. op kon komen halen. Ik twijfelde even, maar bedankte toch voor het aanbod. Even later belden ze terug... de camera deed niets meer, helemaal dood. Zij weer teruggestuurd naar Etbass.
Na een dikke week op vakantie te zijn geweest, kreeg ik een emailtje van Etbass of ik een gloedjenieuwe A75 zou accepteren mede door de miscommunicatie.
Ik heb dus geen "nee" gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ook even een tasje erbij gekocht, een lowepro z10. prima dingetje.

zal direct nog wat foto's online zetten.
camera bevalt prima tot nu toe :) ga nu eens even de handmatige instellingen enzo doornemen

gisteren een s wat geprobeerd te spelen met de sluitertijd, maar als ik deze bijvoorbeeld op 1/2000 zet dan veranderd de camera het gewoon... wat kun je hieraan doen, heb net al gezocht want had er hier ergens iets over gelezen maar kan het niet meer vinden

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:00:

camera bevalt prima tot nu toe :) ga nu eens even de handmatige instellingen enzo doornemen

gisteren een s wat geprobeerd te spelen met de sluitertijd, maar als ik deze bijvoorbeeld op 1/2000 zet dan veranderd de camera het gewoon... wat kun je hieraan doen, heb net al gezocht want had er hier ergens iets over gelezen maar kan het niet meer vinden
Tja, verdiep je eens in elementaire fototechniek, meestal wordt een foto bij 1/2000 gewoon zwart, de camera is slimmer dan jij............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:00:

op welke stand? Kan me niet herinneren dat de A75 van m'n broertje dat doet, maargoed heb niet veel ervaring met de A75 (heb zelf de A60, die doet 't iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een canon PS A60,
maar als ik voor het skaten bv de sluitertijd op 1/2000 zet zonder flitser (licht genoeg),
dan krijg ik ENORM veel ruis in m'n foto's (manuele instellingen)

Iemand die weet hoe je dit wegkrijgt??

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:57
de vraag is nutteloos zonder voorbeeld. laat eens een foto zien dan.

Probeer ook eens met de ISO op 50

[ Voor 62% gewijzigd door Silent Thunder op 18-12-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:53:
[...]

Tja, verdiep je eens in elementaire fototechniek, meestal wordt een foto bij 1/2000 gewoon zwart, de camera is slimmer dan jij............
ja ik weet dat er dan weinig licht bij kan, maar het gaat erom buiten snowboard foto's te nemen, tijden jumps en slide's enzo.. genoeg licht dus.

ben er al achter.. nog wat instellingen veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
O+

Afbeeldingslocatie: http://img87.exs.cx/img87/3153/bobby04dec041na.jpg

F/2.8, 1/2e sec.

[ Voor 79% gewijzigd door Silent Thunder op 20-12-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb mijn camera opgestuurd naar Etbass, maar vergeten het serienummer te noteren. Nu staat deze ook op de doos. IsS het het nummer boven of onder de streepjescode en inclusief het getal tussen de haakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:16:
Kheb mijn camera opgestuurd naar Etbass, maar vergeten het serienummer te noteren. Nu staat deze ook op de doos. IsS het het nummer boven of onder de streepjescode en inclusief het getal tussen de haakjes?
het is het nummer eronder

bij mij staat er eerst (21) voor, maar dat hoort er niet bij

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
"De" batterij snel-lader van de HEMA die zo goed uit de consumenten test komt is nu in de aanbieding voor 15,00 euro......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat er ineens met m'n A60 aan de hand kan zijn?

Hier bestaat mijn beeld uit, wat dit soort foto's oplevert:

Afbeeldingslocatie: http://tim.pluizig.nl/img/IMG_0358i.jpg

Ik heb 'm gekocht als showmodel en heeft het tot nu toe een half jaar goed gedaan. Hij is ook niet gevallen o.i.d.
Is er iets mis met de lens? Ander geheugenkaartje/batterijen lossen het probleem in ieder geval niet op.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Lijkt me een probleem met de CCD. In elk geval een serieus probleem, dus garantie gevalletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Vandaag ben ik achter iets vervelends gekomen van mijn camera. Bepaalde stukken zijn onscherp. De lens is schoon, en het blijkt dat het probleem zich eigenlijk vanaf dag 1 voordoet. Volgens mij is de onscherpte zo groot dat ik terug ga met de camera naar de winkel. Ik heb de camera nog geen jaar.

Even een link naar een afbeelding waar de onscherpte goed zichtbaar is. De bovenkant is gewoon echt niet ok.
Klik hier

Hiermee kan ik toch terug?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:33:
Vandaag ben ik achter iets vervelends gekomen van mijn camera. Bepaalde stukken zijn onscherp. De lens is schoon, en het blijkt dat het probleem zich eigenlijk vanaf dag 1 voordoet. Volgens mij is de onscherpte zo groot dat ik terug ga met de camera naar de winkel. Ik heb de camera nog geen jaar.

Even een link naar een afbeelding waar de onscherpte goed zichtbaar is. De bovenkant is gewoon echt niet ok.
Klik hier

Hiermee kan ik toch terug?
Als alle foto's zo zijn ,zou ik zeker garantie claimen, ik heb de EXIF bekeken en alles wat die onscherpte zou kunnen veroorzaken (b.v. AI AF) is uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:02:
[...]

Als alle foto's zo zijn ,zou ik zeker garantie claimen, ik heb de EXIF bekeken en alles wat die onscherpte zou kunnen veroorzaken (b.v. AI AF) is uitgeschakeld
Ik heb nog eens wat foto's gemaakt. Het probleem doet zich niet altijd voor bij f/2.8, maar zeker niet bij f/4.0 en hoger. Ik denk dat ik voortaan bij genoeg licht het diafragma maar wat dichtknijp omdat duidelijk de hele foto daar zelfs beter van wordt.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies de functie van de Marco stand op oneindig zetten? Betekent dat:
1) dat een ver object (een gebouw op 300 meter afstand bijv.) scherp op de foto komt?
2) dat alles van hier tot en met dat object scherp is?

Welke optie het antwoord is zou ik graag weten. Maar ik zou graag willen weten hoe je de optie die het niet is zou kunnen verwerkelijken. Alvast bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:07:
1) dat een ver object (een gebouw op 300 meter afstand bijv.) scherp op de foto komt?

Welke optie het antwoord is zou ik graag weten. Maar ik zou graag willen weten hoe je de optie die het niet is zou kunnen verwerkelijken. Alvast bedankt
Je bedoelt dat jij 2 maal op de macroknop duwt. Dan kom je in de manual focus stand waarbij je zelf de afstand kan instellen waarop de camera scherpstelt. Oneindig betekent voor deze canon serie eigenlijk van 5m tot en met oneindig scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:07:

de functie macrostand KUN je niet op oneindig zetten :?

2 keer op de knop voor macro drukken, brengt je de mogelijkheid om handmatig te focussen, niets meer, niets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:38:
[...]

Je bedoelt dat jij 2 maal op de macroknop duwt. Dan kom je in de manual focus stand waarbij je zelf de afstand kan instellen waarop de camera scherpstelt. Oneindig betekent voor deze canon serie eigenlijk van 5m tot en met oneindig scherp.
Dat wilde ik weten, bedankt.

Kan je me misschien ook vertellen hoe ik dus een ver object (kom ik weer met dat gebouw op 300 m. afstand) scherp kan krijgen en alles tot met daar niet? Om dat te doen moet ik zeker gewoon van alle macro-gerelateerde knoppen afblijven en niks indrukken voor ik mijn plaatje schiet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:46:
[...]

Dat wilde ik weten, bedankt.

Kan je me misschien ook vertellen hoe ik dus een ver object (kom ik weer met dat gebouw op 300 m. afstand) scherp kan krijgen en alles tot met daar niet? Om dat te doen moet ik zeker gewoon van alle macro-gerelateerde knoppen afblijven en niks indrukken voor ik mijn plaatje schiet?
Dat is helaas heel lastig te bereiken met de canon PS serie. Alleen objecten die echt dichtbij staan zullen onscherp worden als de camera focust op oneindig. Heel jammer, maar dat is nu eenmaal een nadeel van compactcamera's. Voordeel is wel dat je weinig mislukte foto's zult maken door focusproblemen, omdat bijna altijd alles scherp is wat verder weg is dan 5m.

offtopic:
Welkom op GoT, het keerpunt in je leven. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mercarra op 29-12-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp nogmaals, is goed om te weten :)

Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/1332/bloem0gs.jpg
F/8 1/125
Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/1165/oog1wk.jpg
F/2.8 1/200

Commentaar graag want ik ga over een paar dagen met vakantie en dan moet ik natuurlijk wel een beetje plaatjes kunnen schieten :) (ik heb de camera overigens al bijna 2 jaar, maar de laatste paar weken verdiep ik me pas in :D )

• Mercarra
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:32:
Bedankt voor de hulp nogmaals, is goed om te weten :)

[afbeelding]
F/8 1/125
[afbeelding]
F/2.8 1/200

Commentaar graag want ik ga over een paar dagen met vakantie en dan moet ik natuurlijk wel een beetje plaatjes kunnen schieten :) (ik heb de camera overigens al bijna 2 jaar, maar de laatste paar weken verdiep ik me pas in :D )
Waarom de bovenste foto op f/8? Daardoor is alles scherp. Wellicht de bedoeling, maar nu trekt de bloem niet echt de aandacht. Bovendien heb je te weinig ruimte aan de bovenkant gelaten.

De tweede foto vind ik te donker en compositie is niet echt sterk.

[ Voor 7% gewijzigd door Mercarra op 30-12-2004 11:13 ]

Verwijderd

Ik zie dat volgende week de a75 voor 225 euro wordt verkocht in de makro. Is het de verwachting dat die nog in prijs zal dalen de komende weken bij bijvoorbeeld ketens als mediamarkt? Of is dit een bodemprijs?

Verwijderd

mercarra schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:12:
[...]

Waarom de bovenste foto op f/8? Daardoor is alles scherp. Wellicht de bedoeling, maar nu trekt de bloem niet echt de aandacht. Bovendien heb je te weinig ruimte aan de bovenkant gelaten.

De tweede foto vind ik te donker en compositie is niet echt sterk.
Dus als ik het goed begrijp betekent een lagere diafragma dat het gefocusde object scherper wordt getrokken en de rest niet? Ik dacht dat het gewoon weer een trucje was om meer of minder licht in je foto te krijgen. Als ik hem met een lagere diafragmawaarde wilde maken raakte de foto ook overbelicht. Hoe had ik dat kunnen voorkomen?

Tweede foto vond ik zelf juist zo mooi :'( Maja, ik ben hier de leerling dus ik zal beloven dat soort foto's nooit meer mooi te vinden ;)

Het wordt zo langzamerhand een gewoonte, maar wederom bedankt voor je hulp :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je filmpjes uploaden naar de camera?
zodat de compu de camera ziet als externe hardeschrijf.
ik heb geen cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de camera nu een paar weken en merkte deze week dat de camera een soort knorrend geluid maakt bij het aan en uit zetten en een beetje met scherp stellen, volgens mij is dit het diafragma..

hoort dit of hebben meer mensen dit.. het lijkt me dat het het motortje kan zijn
de foto's zijn verder gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:09:
hoe kan je filmpjes uploaden naar de camera?
zodat de compu de camera ziet als externe hardeschrijf.
ik heb geen cardreader
niet, 't is een digital still camera, geen mass storage device.
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:58:
ik heb de camera nu een paar weken en merkte deze week dat de camera een soort knorrend geluid maakt bij het aan en uit zetten en een beetje met scherp stellen, volgens mij is dit het diafragma..

hoort dit of hebben meer mensen dit.. het lijkt me dat het het motortje kan zijn
de foto's zijn verder gewoon goed..
dat is inderdaad 't diafragma. Het is normaal, mijn cam doet het ook en die van een vriend ook (beide A60). De A75 doet het ook maar is minder hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:55:
[...]

niet, 't is een digital still camera, geen mass storage device.

[...]

dat is inderdaad 't diafragma. Het is normaal, mijn cam doet het ook en die van een vriend ook (beide A60). De A75 doet het ook maar is minder hoorbaar.
Nee, komt door ut scherpstellen...........

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:01:
Iemand enig idee wat er ineens met m'n A60 aan de hand kan zijn?

Hier bestaat mijn beeld uit, wat dit soort foto's oplevert:

[afbeelding]

Ik heb 'm gekocht als showmodel en heeft het tot nu toe een half jaar goed gedaan. Hij is ook niet gevallen o.i.d.
Is er iets mis met de lens? Ander geheugenkaartje/batterijen lossen het probleem in ieder geval niet op.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ja heb het ook, mijn camera (A70) heb ik als 'open-doos' model gekocht bij Kamera-Express. Heb hem ook al laten repareren, maar dat heeft niets geholpen. Ga er binnenkort als ik tijd heb weer mee terug, wordt er een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Nee, komt door ut scherpstellen...........
ja dus het diafragma, dat opent of sluit de camera he bij het scherpstellen.. maargoed dan hoef ik er niet mee terug te gaan.. ik heb trouwens een a75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:14:
[...]

ja dus het diafragma, dat opent of sluit de camera he bij het scherpstellen.. maargoed dan hoef ik er niet mee terug te gaan.. ik heb trouwens een a75
Nee, het scherpstellen, dat is niet hetzelfde.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:29:
[...]

Nee, het scherpstellen, dat is niet hetzelfde.................
bij het aan en uit zeteen opent en sluit het diafragma, dat kun je zien en dan hoor je het geluid ook, het is dus van het diafragma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:35:
Ik zie dat volgende week de a75 voor 225 euro wordt verkocht in de makro. Is het de verwachting dat die nog in prijs zal dalen de komende weken bij bijvoorbeeld ketens als mediamarkt? Of is dit een bodemprijs?
Bodemprijs? Bij verschillende winkels is de a75 al weken E179,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:37:
[...]

Bodemprijs? Bij verschillende winkels is de a75 al weken E179,-
maar alleen online volgens mij... of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:30:
[...]

bij het aan en uit zeteen opent en sluit het diafragma, dat kun je zien en dan hoor je het geluid ook, het is dus van het diafragma
Als het over hetzelfde geluidje gaat, dan is het de motor tijdens het focussen die hele snelle bewegingen moet maken om te bepalen wat er moet gebeuren. Hebben in het verleden al heel veel mensen in deze serie topics zich afgevraagd of dat wel zo hoorde of dat de cam defect was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:08:
[...]

Als het over hetzelfde geluidje gaat, dan is het de motor tijdens het focussen die hele snelle bewegingen moet maken om te bepalen wat er moet gebeuren. Hebben in het verleden al heel veel mensen in deze serie topics zich afgevraagd of dat wel zo hoorde of dat de cam defect was..
en de cam was dus niet defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A70 was gerepareerd wegens E18.
Na 1 maand (jazeker) in mijn bezit ontstond een krakend geluid bij het in- en uitschuiven van de lens. Ik hoop niet voor je dat dit hetzelfde geluid is. Bij een zoomactie stopte de lens, en sloot de camera af na de vele piepjes en (ja hoor) E18.
Ik ben echt zeer voorzichtig met de camera geweest, is nooit gevallen en vervoer hem altijd in de LowePro-tas. Dat wordt zo echt onbetrouwbaar. Mechanisch een ramp.
Lucky shot, zullen we maar zeggen als ie weer werkt. De camera is opnieuw naar Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg vreemd, ik mishandel hem behoorlijk maar hij blijft het doen, heb zelfs al een keer een bal tegen m'n lens gehad terwijl ik 'm uitzette, hij is van m'n bureau gevallen, hij is met statief en al omgevallen vol op de grond en heeft al meerdere klappen overleeft in m'n schooltas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:29:
Ik had na 15 maanden een E18 fout op mijn A70. Een brief geschreven aan Informatique, de verkoper. Ik moest maar even langskomen met de camera. Men nam de camara in voor een reparatie. Zij namen contact op met Canon. Zou ongeveer 3 weken duren.

Na 3 weken een telefoontje: camera ligt klaar. Opgehaald, kosten 0 euro.
Tja, ik ben tevreden.
Dus mensen ook na de garantieperiode heb je nog rechten en een goede leverancier neemt ook zijn verantwoordelijkheid.
inmiddels weer ontevreden: na 78 foto's weer E18: weer terug naar Canon. Ik vind het powersh*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
ze hebben dat ding dus niet omgeruild? kans dat je 2 keer achter elkaar een korte-termijn-uitval-product krijgt is wel klein. Ze hebben zeker een onderdeel vervangen wat op het eerste gezicht de oorzaak leek maar eigelijk dus niet... :?

prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan maar hopen dat het niet hetzelfde geluid is als wat jij had, of tenminste niet de e18 krijg....

maar meer mensen hadden dus dit "diafragma" geluid? en ik hoef er niet mee terug? heb inmiddels bijna 700 foto's gemaakt in 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor beide iig, het diafragma (houd er maar eens een lamp voor en haal 'm weer weg) en het scherpstelmotortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds half augustus heb ik een A75. Op zich een fantastisch toestel, maar sinds een kleine maand doet het toestel nogal raar. Regelmatig loopt het gewoon vast. Het speelt geen rol wat ik juist doe, foto's maken, bekijken, met de instellingen spelen. Het loopt gewoon vast. Het beeld blijft dus staan.Lege batterijen kunnen dus de oorzaak niet zijn. Het lastige van de zaak is dat het juist niet gebeurd als je een 50 tal foto's achtereen neemt. Althans, als je zover geraakt.

Ik gebruik een sandisk 256Mb kaart, met het toestel geformateerd. Ook de firmware heb ik al naar 1.0.1.0 geflashed. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben of ben ik nu weer de enige >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op je garantietermijn. Het is rampzalig als de fout maar eens in de zoveel tijd voorkomt: je voelt je onzeker door de onbetrouwbaarheid en als je 'm terugbrengt treffen ze net geen probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn A70 altijd tijdens cross-opnames, dus er komt veel zand enzo in.
Nu is het eindelijk zover, de lens schuift niet meer in.

Kan ik m zonder gevaar open schroeven? Heb geen zin om op te sturen is te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

De "auto" functie van de A80 is in ieder geval onbruikbaar bij iets minder verlichte (binnen) omgevingen. Heb laatst een 40 foto's gemaakt in een bowling huis en zo'n 80% was mislukt (op de auto stand).

Valt me heel, heel, heel zwaar tegen van de A80. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
pulleke schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:39:
De "auto" functie van de A80 is in ieder geval onbruikbaar bij iets minder verlichte (binnen) omgevingen. Heb laatst een 40 foto's gemaakt in een bowling huis en zo'n 80% was mislukt (op de auto stand).

Valt me heel, heel, heel zwaar tegen van de A80. :(
Of je foto's zijn bewogen, of te donker, of hebben enorm veel ruis als je in het donker schiet met een powershot. Daar ontkom je niet aan. De a80 heeft geen flitser om echt mooie foto's te maken, dus als je in het donker foto's schiet wordt het helaas niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Dat is toch raar.. Zijn digitale camera's zo enorm veel gevoeliger dat je een stabiele hand als een statief moet hebben??? 8)7 Ik heb nooit problemen gehad met bewogen foto's totdat ik de A80 kreeg.

Een extreem minimale beweging (zoals gebeurt bij ademen) lijkt al teveel. |:(

Ik zie ook foto's van dezelfde hal genomen met een camera voor een paar 100 euro goedkoper zonder probleem. Is er een probleem met de camera? Bedoel, het moet toch mogelijk zijn om binnen foto's te maken met een camera van 500 euro??

Wat zijn de beste standen om binnen te "schieten" of zijn er niet een aantal macro waardes die meestal opgaan voor de A80?

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 20-01-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:36:
Ik gebruik mijn A70 altijd tijdens cross-opnames, dus er komt veel zand enzo in.
Nu is het eindelijk zover, de lens schuift niet meer in.

Kan ik m zonder gevaar open schroeven? Heb geen zin om op te sturen is te duur.
Hier is een beschrijving in het Fins :

http://www.artecdesign.ee...d/PowerShotA70/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pulleke schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:02:
Dat is toch raar.. Zijn digitale camera's zo enorm veel gevoeliger dat je een stabiele hand als een statief moet hebben??? 8)7 Ik heb nooit problemen gehad met bewogen foto's totdat ik de A80 kreeg.

Een extreem minimale beweging (zoals gebeurt bij ademen) lijkt al teveel. |:(

Ik zie ook foto's van dezelfde hal genomen met een camera voor een paar 100 euro goedkoper zonder probleem. Is er een probleem met de camera? Bedoel, het moet toch mogelijk zijn om binnen foto's te maken met een camera van 500 euro??

Wat zijn de beste standen om binnen te "schieten" of zijn er niet een aantal macro waardes die meestal opgaan voor de A80?
Binnenfoto's:
-Diafragmavoorkeuze en laagste of op 1 na laagste getal kiezen
-ISO op 200 of 400
-Eventueel witbalans aanpassen (als je niet tevreden bent over de kleurweergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier is een beschrijving in het Fins :

http://www.artecdesign.ee...d/PowerShotA70/index.html
Als je die gebruikt icm http://f20c.com/stuff/can...20SHOT%20A60%20%20A70.pdf dan moet het je zeker gaan lukken. Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Hoi,

Ik heb al een tijdje m'n A75 (gekocht op de hcc dagen), maar ben er nog niet super veel mee bezig geweest. Wel heb ik gecheckt op dooie pixels, en vond toen een stuk of wat dooie pixels (of stuck pixels of hot pixels, maar daar gaat het niet om). Die zijn gefixt door Canon en ik was blij :) (viel binnen de garantie).

Nadat de camera gereapeert was, kwam hij weer hier en ben er toen niet veel mee bezig geweest. Laatst heb ik wel een heleboel foto's gemaakt op de 'auto' stand en die kwamen er ongelovelijk onscherp uit. Dit schoof ik af op 'foute' instellingen (in macro mode ofzo, terwijl ik gewone foto's nam (van afstand, bijv)).

Ben er vandaag wat meer mee bezig geweest, en kwam toen tot de conclusie dat foto's onscherp zijn (héél onscherp) als ik zonder zoom fotografeer. En scherp zijn mét volledige (3x) zoom. Die conclusie had ik al eerder getrokken, maar nu dus bevestigd.

Hieronder zie je de voorbeelden. De eerste is zonder zoom, de tweede met. De foto's zijn clickable. Eronder staat ook de link naar de volledige foto op het formaat waarmee ik ze van m'n camera haalde (onbewerkt).

Nu is mijn vraag: Ligt het aan mijn instellingen? (tips wat ik kan doen om dat uit te vinden?) Of is de camera kapot? Bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://vuilnisbak.com/cpg/albums/overig/experiment/thumb_IMG_0415.JPG
http://vuilnisbak.com/cpg...g/experiment/IMG_0415.JPG

Afbeeldingslocatie: http://vuilnisbak.com/cpg/albums/overig/experiment/thumb_IMG_0416.JPG
http://vuilnisbak.com/cpg...g/experiment/IMG_0416.JPG

Bedankt, nogmaals.

edit: spelvouten

Jochem

[ Voor 4% gewijzigd door XBL op 27-01-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Probeer gewoon es op de handmatige stand; die wil ik ook ff zien voordat ik een oordeel vel. Gewoon op de M stand en op zo'n grauwe dag als vandaag schiet je gewoon ff buiten een shot op F/2.8 en 1/10e ofzo.

Post je die dan ook es hier. Probeer de cam niet de bewegen; laat em voor mij part ergens op rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:40:
Hoi,

Ik heb al een tijdje m'n A75 (gekocht op de hcc dagen), maar ben er nog niet super veel mee bezig geweest. Wel heb ik gecheckt op dooie pixels, en vond toen een stuk of wat dooie pixels (of stuck pixels of hot pixels, maar daar gaat het niet om). Die zijn gefixt door Canon en ik was blij :) (viel binnen de garantie).

Nadat de camera gereapeert was, kwam hij weer hier en ben er toen niet veel mee bezig geweest. Laatst heb ik wel een heleboel foto's gemaakt op de 'auto' stand en die kwamen er ongelovelijk onscherp uit. Dit schoof ik af op 'foute' instellingen (in macro mode ofzo, terwijl ik gewone foto's nam (van afstand, bijv)).

Ben er vandaag wat meer mee bezig geweest, en kwam toen tot de conclusie dat foto's onscherp zijn (héél onscherp) als ik zonder zoom fotografeer. En scherp zijn mét volledige (3x) zoom. Die conclusie had ik al eerder getrokken, maar nu dus bevestigd.

Hieronder zie je de voorbeelden. De eerste is zonder zoom, de tweede met. De foto's zijn clickable. Eronder staat ook de link naar de volledige foto op het formaat waarmee ik ze van m'n camera haalde (onbewerkt).

Nu is mijn vraag: Ligt het aan mijn instellingen? (tips wat ik kan doen om dat uit te vinden?) Of is de camera kapot? Bedankt!

[afbeelding]
http://vuilnisbak.com/cpg...g/experiment/IMG_0415.JPG

[afbeelding]
http://vuilnisbak.com/cpg...g/experiment/IMG_0416.JPG

Bedankt, nogmaals.

edit: spelvouten

Jochem
Probeer het eens met de handmatige focus, met stand M bereik je niks, daarmee kan je de belichting zelf instellen, maar dat is het probleem niet.
Als tie met de autofocus alleen op oneindig schiet, is het so wie so weer garantiewerk, want gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Bedankt voor de antwoorden.
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:12:
Probeer het eens met de handmatige focus, met stand M bereik je niks, daarmee kan je de belichting zelf instellen, maar dat is het probleem niet.
Heb ik gedaan, en hieronder zie je dan ook het resultaat. De foto's zijn scheef want de camera stond scheef op het statief (had geen zin om het recht te zetten ;)). De eerste is zonder zoom, met manuele focus. Iets onscherp, maar dat komt door mezelf (had namelijk meer foto's net gemaakt op handmatige focus, alleen waren die óf bewogen of de sluitertijd was niet goed).

De tweede foto is trouwens weer ingezoomed, zonder handmatige focus maar verder de 'modus' (P? Ik ben daar totaal niet in thuis) gelijk (zag net alleen al in de exif info dat sluitertijd, bijv, niet hetzelfde was dus de tweede foto heeft niet veel meerwaarde).

De foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.vuilnisbak.com/cpg/albums/overig/experiment/thumb_IMG_0420.JPG
http://www.vuilnisbak.com...g/experiment/IMG_0420.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vuilnisbak.com/cpg/albums/overig/experiment/thumb_IMG_0421.JPG
http://www.vuilnisbak.com...g/experiment/IMG_0421.JPG
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:12:Als tie met de autofocus alleen op oneindig schiet, is het so wie so weer garantiewerk, want gewoon defect.
Waar kan ik meer info vinden over 'op oneindig schieten'? Want dan weet ik tenminste wat ik aan Canon/de winkel waar ik hem heb gekocht moet zeggen.

Nogmaals bedankt! (Lekker duidelijk :).).

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik vind je laatste foto's ook onscherp :(
wel een stuk beter... ik vind het echt jammer dat ik zoveel problemen met deze camera's lees en ondervind! :(

sterkte ermee! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Voor de mensen die nog een LA-DC52C adapter zoeken...
Er staat er een op Ebay.nl

[ Voor 8% gewijzigd door B___MAN op 27-01-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ik heb gister mijn Canon Powershot A70 bijna helemaal gestript en als er mensen zijn waarbij het niet lukt kan ik wel wat tips geven :D.

Denk dat ik ook nog wel een keer een Tutorial op internet er van maak :D

Eerste tip alvast het is neit makkelijk en er zitten rond springende veertjes in :+

[ Voor 18% gewijzigd door Micha op 28-01-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Rare vraag misschien, maar zit ie ondertussen ook weer in elkaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Tycoontje schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:24:
Rare vraag misschien, maar zit ie ondertussen ook weer in elkaar? :)
Ja gelukkig wel hij doet het zefls :+.

Maar ik durfde het dan ook (nu nog) niet aan om hem helemaal tot de lens uit elkaar te halen ik heb hem alleen gestript van behuizing en aantal andere dingen om schoon te maken (had hem mee naar strand genomeen :P)

Edit
Met deze beschrijving is het niet erg duidelijk trouwens ze geven niet aan waar schroefjes zitten enzo je kan er alleen van afleiden hoe het er uit ziet ongeveer.

Zo zijn er nog bv. twee schroevjes in het batterij vakje enzo die ze niet aangeven en zonder die los te maken lukt het allemaal niet :P. En nog een aantal dingen voor het weer IN elkaar zetten.

"Ehh waar is dit haakje ook al weer voor :+ "

[ Voor 46% gewijzigd door Micha op 29-01-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 16:54
Beertjeman schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:48:
Ja das lekker das jou eigen advertentie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Beertjeman schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:48:
Waarom verkoop je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:49:
[...]

inmiddels weer ontevreden: na 78 foto's weer E18: weer terug naar Canon. Ik vind het powersh*t
Inmiddels is ie weer gerepareerd (zonder kosten). Na 4 weken heb ik de camera weer in mijn bezit. De eerste drie foto's gemaakt en enkele keren in- en uitgeschakeld. Ik hoor geen bijzondere dingen, maar blijf toch bevreesd.
Ik hoop dat ik geen E18 meer in mijn scherm te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Laatst online: 09-09 03:25
wat is dat E18 dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat in de startpost precies uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Dat de lens vast blijft zitten waardoor hij dus niet meer kan bewegen. Dit kan komen doordat de camera niet helemaal perfekt in elkaar zit :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb die E18 melding ook al eens tweemaal gehad maar ff ''rebooten'' * heeft nog altijd geholpen..

*aan\uitzetten

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 29-01-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
MicDis schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:37:
[...]
Waarom verkoop je hem?
Omdat ik inmiddels een A95 heb. ;)
(En daar past hij niet op.)

[ Voor 27% gewijzigd door B___MAN op 30-01-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:06:
[...]

Omdat ik inmiddels een A95 heb. ;)
(En daar past hij niet op.)
Volgens berichten op buitenlandse forums past ie er wel op , is alleen iets korter, en met een tussenring van 5 mm is tie gewoon bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:12:
[...]
Volgens berichten op buitenlandse forums past ie er wel op , is alleen iets korter, en met een tussenring van 5 mm is tie gewoon bruikbaar
Dat zou kunnen. Maar waar haal je een 5mm tussenring vandaan? Dan zou er nog een 3 mm bij moeten om de TC-DC52 (niet de a versie) goed te kunnen gebruiken. Dan wordt het een zooitje.
Ik heb de originele LA-DC52D nu met een 3 mm tussenring en een TC-DC 52 2,4x en dat werkt perfect.
Vandaar dat de LA-DC52C weg mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Dat zou kunnen. Maar waar haal je een 5mm tussenring vandaan? Dan zou er nog een 3 mm bij moeten om de TC-DC52 (niet de a versie) goed te kunnen gebruiken. Dan wordt het een zooitje.
Ik heb de originele LA-DC52D nu met een 3 mm tussenring en een TC-DC 52 2,4x en dat werkt perfect.
Vandaar dat de LA-DC52C weg mag.
Die ringen zijn gewoon bij een goed gesorteerde fotozaak te krijgen of te bestellen en men levert indien gewenst er ook 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Niet bij de 5 gesorteerde zaken waar ik ben geweest... in iedergeval vond ik dit de mooiste en de meest praktische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige weken gelden werd de Canon A60 voor €99 bij Correct in de opruiming te koop aangeboden, echter deze is daar nu niet meer verkrijgbaar.

Wie weet nog een zaak waar deze camera voor bovenstaande prijs verkrijgbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:44:
Enige weken gelden werd de Canon A60 voor €99 bij Correct in de opruiming te koop aangeboden, echter deze is daar nu niet meer verkrijgbaar.

Wie weet nog een zaak waar deze camera voor bovenstaande prijs verkrijgbaar is ?
Kijk eens bij BCC.
Daar heeft een vriend van mij er vorige week nog een gekocht.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:44:

De Mediamarkt biedt hem nog aan voor 159 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Laatst online: 09-09 03:25
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:24:
[...]

De Mediamarkt biedt hem nog aan voor 159 euro.
daar heb je bijna een A75 voor 8)7 .

mag je in dit topic ook over de A85 hebben , want die heb ik nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellrazor schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:33:
[...]

daar heb je bijna een A75 voor 8)7 .

mag je in dit topic ook over de A85 hebben , want die heb ik nu 8)
/me wijst naar topictitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Na 3 jaar lang fulltime service heeft mn A70 dr gister de brui aan gegeven, en doet helemaal niets meer :( Van het ene moment kapte hij met werken. Nu is mijn vraag weet iemand waar ik mn cam ff goedkoop laat onderzoeken en evt fixen, want ik vermoed dat het gewoon een klein probleempje is met de stroom toevoer ofzo.. bij canon vragen ze 147 euro voor een reparatie, en dat is toch wel wat te veel voor deze student :)

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Een A70-reparatie van 147euro? Ik had ze eens gevraagd of ze zich nog goed voelde; die verhouding is wel erg vaag (maar kan ook aan mij liggen) Een nieuwe A75 heb je namelijk al voor 170euro ofzo....

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 11-02-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basss schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:57:
Na 3 jaar lang fulltime service heeft mn A70 dr gister de brui aan gegeven, en doet helemaal niets meer :( Van het ene moment kapte hij met werken. Nu is mijn vraag weet iemand waar ik mn cam ff goedkoop laat onderzoeken en evt fixen, want ik vermoed dat het gewoon een klein probleempje is met de stroom toevoer ofzo.. bij canon vragen ze 147 euro voor een reparatie, en dat is toch wel wat te veel voor deze student :)
Controleer of de batterijen nog goed contact maken, zoniet moet je ff de metalen aansluitpunten iets verbuigen.... (ik spreek uit ervaring, ookal was dat met een olympus cam en een discman heb ik het ook mee gehad)

En voor die 147 euro kan je al bijna een nieuwe cam kopen, dus waard is hij het ook niet echt. Kijk naar de afschrijving in 3 jaar... Die prijs vragen ze alleen maar omdat ze dan weinig reparaties krijgen, hoeven ze niet zoveel mensen aan te nemen op de TD

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Iets klopt er niet aan het verhaal, want de A70 is pas zo'n 2 jaar oud, dus het lijkt me sterk dat je 'm al 3 jaar hebt. Kijk nog maar eens even heel goed hoe lang je 'm hebt, want onder de 2 jaar heb je opeens een stuk meer rechten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Silent Thunder schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:02:
Een A70-reparatie van 147euro? Ik had ze eens gevraagd of ze zich nog goed voelde; die verhouding is wel erg vaag (maar kan ook aan mij liggen) Een nieuwe A75 heb je namelijk al voor 170euro ofzo....
Als je hem ten einde raad weg wil gooien of nooit meer gebruikt mag je hem wel naar mij toesturen, ik betaal de verzendkosten en een kleine bijdrage voor het kapotte toestel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:19:
Iets klopt er niet aan het verhaal, want de A70 is pas zo'n 2 jaar oud, dus het lijkt me sterk dat je 'm al 3 jaar hebt. Kijk nog maar eens even heel goed hoe lang je 'm hebt, want onder de 2 jaar heb je opeens een stuk meer rechten..
Je hebt zowieso meer rechten. Bij een digitale camera mag je er van uit gaan dat hij zeker 5 jaar mee gaat. Zie ook:
http://www.computerconsum...&Submit=zoek&redartID=140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:44:
[...]

Je hebt zowieso meer rechten. Bij een digitale camera mag je er van uit gaan dat hij zeker 5 jaar mee gaat. Zie ook:
http://www.computerconsum...&Submit=zoek&redartID=140
Ja je heb ook minimaal 2 jaar garantie de tekst van de maker met 1 jaar garantie !!!! is alleen maar beperkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Fuck, ik was in de war mijn cam is inderdaad pas anderhalf jaar oud 8)7

Uit dat artikel kan ik opmaken dat ik toch wel zon 5 garantie zou moeten hebben op dit dingetje, maar tot wie moet ik me hierbij richten ?
Ik heb mijn cam destijds bij dynabite gekocht en latere ervaringen hebben me geleerd dat het een stel zakkenwassers zijn. Op de canon site staat echter dat op al haar camera's maar 1 jaar garantie zit. Heeft iemand een idee hoe ik mn cam op de beste en minst moeilijke manier kan laten fixen, bij dinabyte of canon zelf ?

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto is gemaakt afgelopen dinsdagochten rond 8:30, dit was tijdens me eindbivak van de AMO (Landmacht) en we moesten met een drijfpakket een stuk door het meer heen (Eerst het ijs breken voordat we door konden lopen want het had die nacht aardig gevroren)
Helaas is de foto ingescant maar toch vind ik het wel een mooie foto.

http://www.telebyte.nl/~wolters1/Scannen0002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Jammer van die strepen bovenin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
kickje

heb es wat liggen te shooten in de sneeuw

Afbeeldingslocatie: http://img208.exs.cx/img208/1041/bos166feb053yv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img120.exs.cx/img120/2448/bos155feb055ug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img208.exs.cx/img208/3527/bos188feb050dk.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Silent Thunder op 28-02-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Ok, ik ben nu met mn camera lang dynabyte geweest, geen hulp, canon gebeld, ook geen hulp. De nige optie lijkt de cam opsturen en er bijna de nieuwprijs voor een a70 voor betalen.

Weet iemand misschien foto/video-winkels in het land waar ze niet bang zijn om mn cam ns open te schroeven en te kijken of er wat te zien valt ? Dr is geen risico dattie word gemold, op dit moment issie totaal waardeloos.

iemand een idee ?

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

foto konijnenberg? De beste fotozaak die ik ken persoonlijk. Echt geweldige service, geweldige winkel gewoon. http://www.koopdigitaal.nl/ .Wees maar niet bang, als ze het daar niet weten, weet denk niemand het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn A70 sinds 24-04-2003 en had m nu een paar weken even niet gebruikt. Zet ik hem vandaag aan, het beeld op zwart! Wel oude foto's kunnen bekijken, maar alle nieuwe foto's zijn zwart. Heb even deze thread doorgelezen en gezien dat meerdere mensen dit probleem dus hadden. Ook heb ik Canon gemailed met het probleem, maar daar verwacht ik niet echt veel van...

zijn er al mensen die het opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basss: ik denk dat je gewoon pech hebt. Het beste dat je kunt doen is Canon bellen en vragen of je in aanmerking komt voor een coulance regeling. Immers je camera is pas 1.5 jaar oud. De camera laten repareren is geen optie. Die kosten lopen zo uit de hand. Of regelen dat je een coulancebehandeling krijgt (desnoods via een klachtenbrief naar Canon) of een nieuwe camera kopen. Als je het op coulance basis doet, geef dan vooral ook even aan dat je de camera hebt gekocht via een Nederlandse retailer die met Nederlandse producten werkt en dat je graag zou zien dat Canon derhalve wat service zou verlenen. De stap naar een buitenlands exemplaar is immers zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
wat fotootjes van vandaag @ z-limb. @ A60

Afbeeldingslocatie: http://img126.exs.cx:81/img126/2102/16lm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img126.exs.cx:81/img126/8877/28sk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img126.exs.cx:81/img126/7522/34rw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img126.exs.cx:81/img126/2205/107ir.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste