Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Alledrie de bedrijven hebben aangekondigd camera's die CCD-problemen kennen, gratis te repareren, ook als de garantie al verstreken is.
Maar is toch al aardig lang geleden :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Sjaak_Afhaak

Bleh!

In principe is dit geen antwoord op de vraag ;)
Heeft ET-bass al gesteld dat ze niet repareren zonder aankoopbewijs?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, dus daar heeft de camera van mij ouders sinds een paar maanden last van. Kijk, dus toch nog kans op reparatie. Ze hadden zich er al min of meer bij neergelegd dat het wel een nieuwe zou moeten gaan worden, gezien de leeftijd van het toestel.

Maar als ik hier zie dat afgelopen zomer nog A70's gerepareerd zijn...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Ik heb ook járen met de A70 gekiekt, lekker toestelletje! Maar heb je zo langzamerhand voor het geld dat zo'n reparatie kost niet een veel beter NIEUW toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
De A70 is toch echt een klasse apart he ;).

Heb de mijne in 2003 aangeschaft en hij spuugt er nog steeds mooie foto's uit. Collectors item wordt het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AlterEgo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:33:
* AlterEgo steekt ook een veer in de achterkant van ETBASS.

A70 uit 2003 houdt er opeens mee op- focus is stuk en alle afbeeldingen zijn paars en streperig, het klassieke CCD probleem. Even gebeld, en op hun advies een briefje bij de camera met een probleemomschrijving en het setje opgestuurd.

Minder dan een week later gratis gerepareerd terug.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En ETBASS heeft nooit om een bon gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 17:05
Wow! Veel meer reacties dan verwacht! Leuk ook om te zien dat anderen het ook nog gaan proberen. Kreeg net een mailtje van een vriend met wie ik het toestel tegelijk in Duitsland gekocht. Had 'm gevraagd of hij de bon nog had. Bleek dat hij zijn A70 pas weg had gegooid met hetzelfde probleem. Jammer..
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:39:
In principe is dit geen antwoord op de vraag ;)
Heeft ET-bass al gesteld dat ze niet repareren zonder aankoopbewijs?
Nou, heb de reparatie voorwaarden van ETB-ass er nog eens bij gezocht en blijkbaar staat het er wel heel duidelijk (in emails zag ik de 'indien' niet..):
4.2 Het reparatieopdrachtformulier dient te bevatten:
a. een duidelijke en zo volledig mogelijke omschrijving van het defect,
b. klantgegevens, waaronder naam, adres en telefoonnummer,
c. een kopie van de aankoopbon indien de apparatuur onder de garantievoorwaarden valt zoals bepaald in artikel 11 van deze algemene voorwaarden,
Vandaar ook mijn vraag.
Anoniem: 184739 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:06:
Ik heb ook járen met de A70 gekiekt, lekker toestelletje! Maar heb je zo langzamerhand voor het geld dat zo'n reparatie kost niet een veel beter NIEUW toestel?
Als je dit probleem hebt zou het dus kosteloos hersteld moeten worden. Kost je hooguit verzendkosten. Voor mij interessant genoeg, want momenteel maak ik weinig foto's. Sterker nog, mijn A70 lag al een tijdje werkloos in een hoekje. Altijd heel tevreden over geweest. Als ik weer wat serieuzer foto's ga maken ga ik wel eens kijken naar een heel ander toestel. Tot die tijd zou de A70 voldoen als ie weer gerepareerd is.
AlterEgo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:26:
[...]

En ETBASS heeft nooit om een bon gevraagd.
Super! Dat wilde ik horen! 8)
Morgen of overmorgen eens bij ze langsrijden om het toestel af te geven. Het scheelt dat ik niet heel het huis verder overhoop hoeft te halen om die bon van bijna 6 jaar terug terug te vinden! 8)7

Update: Vanmorgen afgegeven, status stond 3 uur later op "Onderdelen besteld". Dat klinkt goed! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tycoontje op 23-01-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zojuist de A75 van m'n ouders naar de winkel teruggebracht waar ze hem gekocht hebben. Medewerker ging voor de zekerheid even bellen met ETBASS om te checken of het inderdaad een gratis reparatie zou worden.

Na een nogal warrig telefoongesprek heeft hij toch maar besloten om de camera op te sturen. ETBASS medewerkster snapte het niet of zo, gaf aan dat als er een CCD probleem was dat je er dan niks van terug zou zien in de foto's. Lijk me nogal stug, als de sensor verrot is dan blijft dat niet beperkt tot de weergave op het schermpje natuurlijk. Misschien dat ze LCD en CCD door elkaar haalde ofzo, maargoed, ik heb dat gesprek dan ook niet echt meegekregen verder. Het is vergezeld van een printje van het Tweakers.net artikel opgestuurd, en als ze alsnog onderzoekskosten gaan rekenen krijgen we die terug van de winkel.

* Orion84 is benieuwd naar de afwikkeling, paar weekjes geduld hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 21-01-2009 14:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02
De canon A70 van mijn ouders heeft nu ook het CCD probleem (zwart beeld) , ben zeker van plan om deze te laten repareren. Gelukkig wist ik me deze fabrieksfout nog te herinneren.
Hoe gaat dit in zijn werk, kan je rechtstreeks contact opnemen met ETBASS? En moet de originele aankoopbon er ook bij doen (aangezien de standaard garantie er al wel af is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Emcee schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:14:
De canon A70 van mijn ouders heeft nu ook het CCD probleem (zwart beeld) , ben zeker van plan om deze te laten repareren. Gelukkig wist ik me deze fabrieksfout nog te herinneren.
Hoe gaat dit in zijn werk, kan je rechtstreeks contact opnemen met ETBASS? En moet de originele aankoopbon er ook bij doen (aangezien de standaard garantie er al wel af is).
Emcee, je kunt op https://www.etbass.nl/crp registreren en dan je reparatie aanmelden. Je moet even je serienummer opzoeken aan de onderkant. Bon moet je alleen overleggen als je nog wel garantie hebt, in jouw geval dus niet. Als het inderdaad het CCD probleem is kost het je niets en anders krijg je eerst een prijsopgave. Je kunt meteen aangeven of je het wilt laten ophalen. Ik neem aan dat je dat moet betalen, maar weet het niet zeker. Heb de mijne bij ETB-ASS in Roosendaal afgegeven. Je kunt via de site de reparatie volgen:

23-1-2009 8:09:49 23-1-2009 8:10:07 15 - Ontvangen door ETB
23-1-2009 8:10:07 23-1-2009 8:13:54 16 - Verzonden naar reparatielocatie
23-1-2009 8:13:54 23-1-2009 9:18:04 30 - Ontvangen op Reparatie Locatie
23-1-2009 9:18:04 23-1-2009 11:41:27 34 - Gereed voor reparatie
23-1-2009 11:41:27 23-1-2009 11:42:18 40 - Reparatie gestart
23-1-2009 11:42:18 25 - Onderdelen besteld

Dit is de mijne. Ik maak hieruit op dat ze erg snel tot de conclusie kwamen dat het het CCD probleem betrof, want ze gingen meteen over tot bestellen van onderdelen, zonder prijsopgave..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Bedankt Tycoontje, heb me al aangemeld. Ik kan alleen geen serienummer vinden op het toestel. Er is aan de onderkant wel een wit vakje met 'No:' maar daar staat geen nummer achter...
Beetje vreemd.

Edit:
Hier staat normaal het serienummer neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_Romjo-x0jY8/SX99No4vWNI/AAAAAAAACEE/e6Nc2RUo1FM/s400/IMG_2540.jpg

Ben benieuwd van welke vrachtwagen dit exemplaar nou weer afgevallen is als er geen serienummer opzit ;(
Nadeel is dat je bde aanmeldprocedure niet kunt doorlopen als je het S/N niet hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Emcee op 27-01-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 10:08
mijn good old a70 is er twee weken geleden naar toe gegaan voor een tweede leven.
de status is nu : 34 gereed voor reparatie,ben benieuwd.
had ook ineens die rare paarse/groene strepen en toen een zwart lcd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@Emcee, ergens op die sticker moet het inderdaad staan. Kan het nu dus helaas niet checken. Er staat me bij dat het serienummer ook uit het toestel uit te lezen was, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Misschien de moeite om even de topics te doorzoeken op serienummer of S/N. Of stond het ook in de EXIF info ofzo?

Edit 30 jan: Mijn reparatie staat sinds 14:30 vandaag op 42 - Reparatie beëindigd. Ben benieuwd wanneer ik nu bericht krijg dat ik 'm weer op kan halen.. Of misschien volgt er nog een test(?)

Edit 4 feb: Maandag was er blijkbaar inderdaad nog een check, maar daarna bleef het stil. Geen bericht dat ik 'm kon ophalen, maar vandaag gewoon even langs gegaan.

Uiteindelijk is dit de log:
StartdatumEinddatumReparatie status
11-1-2009 17:52:0123-1-2009 8:09:4901 - Geregistreerd via website
23-1-2009 8:09:4923-1-2009 8:10:0715 - Ontvangen door ETB
23-1-2009 8:10:0723-1-2009 8:13:5416 - Verzonden naar reparatielocatie
23-1-2009 8:13:5423-1-2009 9:18:0430 - Ontvangen op Reparatie Locatie
23-1-2009 9:18:0423-1-2009 11:41:2734 - Gereed voor reparatie
23-1-2009 11:41:2723-1-2009 11:42:1840 - Reparatie gestart
23-1-2009 11:42:1829-1-2009 8:33:3625 - Onderdelen besteld
29-1-2009 8:33:3630-1-2009 14:30:2540 - Reparatie gestart
30-1-2009 14:30:252-2-2009 10:37:3742 - Reparatie beëindigd
2-2-2009 10:37:372-2-2009 11:32:5267 - Reparatie wacht op goedkeuring
2-2-2009 11:32:524-2-2009 14:37:0168 - Reparatie afgesloten
4-2-2009 14:37:01 70 - Reparatie gecontroleerd balie

Lijkt weer prima te werken.

[ Voor 83% gewijzigd door Tycoontje op 04-02-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Serienummer stond gelukkig op de originele doos die ik nog bewaard had. Toestel is nu ook in reparatie en de onderdelen zijn besteld. Verder geen bericht gehad over de kosten dus neem aan dat het idd het probleem met de ccd was (symptomen klopten dan ook precies). Had net een 2gb CF kaartje gehaald voor de a70 dus hij moet nog even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Tycoontje schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:54:
@Emcee, ergens op die sticker moet het inderdaad staan. Kan het nu dus helaas niet checken. Er staat me bij dat het serienummer ook uit het toestel uit te lezen was, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Misschien de moeite om even de topics te doorzoeken op serienummer of S/N. Of stond het ook in de EXIF info ofzo?

Edit 30 jan: Mijn reparatie staat sinds 14:30 vandaag op 42 - Reparatie beëindigd. Ben benieuwd wanneer ik nu bericht krijg dat ik 'm weer op kan halen.. Of misschien volgt er nog een test(?)

Lijkt weer prima te werken.
Reparatie van een 5 jaar oude compact.....
Zoiets snap ik toch niet.
Gewoon een recent nieuw dingetje van 100€ sturen was goedkoper , leuker en goede reclame geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Emcee schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:43:

Ben benieuwd van welke vrachtwagen dit exemplaar nou weer afgevallen is als er geen serienummer opzit ;(
Nadeel is dat je bde aanmeldprocedure niet kunt doorlopen als je het S/N niet hebt.
Dat heeft naks met vrachtwagens van doen.
Bij veel Canon modellen is het serienummer al na een paar weken gebruik verdwenen.
Zelfoplossende inkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
de a70 is binnen,mooi schoongemaakt en hersteld.
werkt weer prima.

netjes van canon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Een maand geleden vertelde mijn oom me dat hij zijn 5 jaar oude A70 had laten repareren onder garantie omdat er een fabricagefout inzat.
Pak ik vandaag mijn A80 om snel even een plaatje te maken van iets, zie ik opeens ook af en toe wat van die strepen in mijn scherm.
Even googelen vertelde mij dat de A80 ook deze fout heeft. Heb hem in 2004 gekocht, maar sinds januari 2007 bijna niet meer gebruik vanwege aanschaf DSLR.
Maar als ik hem kostenloos kan repareren, ga ik dat toch maar laten doen. Het is toch altijd handig een compactje achter de hand te hebben.
jejeh schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:06:
de a70 is binnen,mooi schoongemaakt en hersteld.
werkt weer prima.

netjes van canon. _/-\o_
Naar wat ik ergens gelezen heb, stuurt canon de rekening doodleuk door naar Sony, dus canon maakt het niet veel uit. (de ccd is kwestie is sony fabrikaat geloof ik). Of het klopt weet ik niet, maar dat las ik ergens.

[ Voor 27% gewijzigd door M a r c o op 07-02-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
M a r c o schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:05:
Een maand geleden vertelde mijn oom me dat hij zijn 5 jaar oude A70 had laten repareren onder garantie omdat er een fabricagefout inzat.
Pak ik vandaag mijn A80 om snel even een plaatje te maken van iets, zie ik opeens ook af en toe wat van die strepen in mijn scherm.
Even googelen vertelde mij dat de A80 ook deze fout heeft. Heb hem in 2004 gekocht, maar sinds januari 2007 bijna niet meer gebruik vanwege aanschaf DSLR.
Maar als ik hem kostenloos kan repareren, ga ik dat toch maar laten doen. Het is toch altijd handig een compactje achter de hand te hebben.

[...]

Naar wat ik ergens gelezen heb, stuurt canon de rekening doodleuk door naar Sony, dus canon maakt het niet veel uit. (de ccd is kwestie is sony fabrikaat geloof ik). Of het klopt weet ik niet, maar dat las ik ergens.
Canon A80 staat er niet bij,
http://www.canon.nl/about...ses/consumer_2005_ccd.asp
Tijdens foto's maken en zoomen e.d. zie je meestal wel strepen op het schermpje toch? Zolang ze maar niet op de foto komen. En ja 't is een oud toestel om te laten repareren, maar aangezien het een duidelijk fabricagefout is en toestel nog prima bruikbaar toch fijn dat ze deze nog repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
A80 is later aan de lijst toegevoegd. Het persbericht waar je naar verwijst is niet up-to-date.
http://www.canon.nl/Suppo...t&faqtcmuri=tcm:16-522149

Bovendien is het een CCD fout, geen LCD fout. Beeldfouten zijn dus wel degelijk in de foto terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Ok,
Nou ja in ieder geval de A70 maandag terug ontvangen, werkt weer prima. Tevreden klant hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:23:
Zojuist de A75 van m'n ouders naar de winkel teruggebracht waar ze hem gekocht hebben. Medewerker ging voor de zekerheid even bellen met ETBASS om te checken of het inderdaad een gratis reparatie zou worden.

Na een nogal warrig telefoongesprek heeft hij toch maar besloten om de camera op te sturen. ETBASS medewerkster snapte het niet of zo, gaf aan dat als er een CCD probleem was dat je er dan niks van terug zou zien in de foto's. Lijk me nogal stug, als de sensor verrot is dan blijft dat niet beperkt tot de weergave op het schermpje natuurlijk. Misschien dat ze LCD en CCD door elkaar haalde ofzo, maargoed, ik heb dat gesprek dan ook niet echt meegekregen verder. Het is vergezeld van een printje van het Tweakers.net artikel opgestuurd, en als ze alsnog onderzoekskosten gaan rekenen krijgen we die terug van de winkel.

* Orion84 is benieuwd naar de afwikkeling, paar weekjes geduld hebben :)
Inmiddels is ook deze A75 weer terug met vervangen CCD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb ook een a70 en krijg allemaal strepen in beeld. Zowel in LCD als op pc. Maar niet altijd.

Dit valt dus onder een soort garantie? Ik had hem al bijna in de prullenmand gegooid.

De bovenstaande link werkt niet, dus ik kan het niet zo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Triple-D schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:12:

https://www.etbass.nl/CRP/Home.aspx

registreren ,cam opsturen en klaar.

• BoAC
  • Laatst online: 15-05 22:23

BoAC

Memento mori

Triple-D schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:12:
Ik heb ook een a70 en krijg allemaal strepen in beeld. Zowel in LCD als op pc. Maar niet altijd.

Dit valt dus onder een soort garantie? Ik had hem al bijna in de prullenmand gegooid.

Wil je er een voorbeeld van posten? Ik heb daar namelijk ook last van. Maar als ik dan knijp in de cam body verdwijnt dat weer. Ik heb daar met name last van bij donkere omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ook de A80 valt hier onder, volledige garantie, ook het verzenden en ophalen komt voor rekening van Sony.
Uiteraard mits het dit CCD mankement is.
Is dit het niet, dan moet je de verzendkosten zelf betalen met de onderzoekskosten van 30 euri.
Dit maakt toch dat er een risico in zit.
Ik heb vooraf foto's doorgemaild waarop ik als antwoord kreeg dat het hoogstwaarschijnlijk het CCD probleem betrof.
Maar dat konden ze pas met zekerheid zeggen als het toestel bij Etbass is.
Reken maar dat het een strop voor Sony is, het betreft vele merken camera's waar dat mee aan de hand is.
Het lijkt allemaal een goede service van Canon, maar ik denk dat als ze het zelf moesten betalen het toch andere koek was geweest.
Nu gaat de rekening gewoon naar Sony.
Eigenlijk was het goedkoper geweest voor Sony, als ze de toestellen vervangen voor een modernere Sony, als de klant dat zou willen.
Want elk topestel kan weer meer dan de vorige.
Alleen het draaibare schermpje zie je niet vaak op de huidige toestellen.
Is in gebruik toch wel pietepeuterig klein.
Mijn A80 is in nieuwstaat, zeer weinig gebruikt, geen enkel krasje op, nergens.
Kostte indertijd toch wel 390 euro zonder tasje.
Da's veel geld vergeleken wat je nu voor het zelfde bedrag kunt kopen.
Maar dat is met alles zo.
Ik zal mijn A80 toch wel moeten verkopen, omdat ik een PowerShot SX1IS heb gekocht.
Toen wist ik nog niet dat de A80 gratis gerepareerd kon worden.
Kom je later achter natuurlijk.
Dat is echt een superdeluxe toestel vergeleken met de A80.
De laatste is alleen makkelijker mee te nemen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Volgens mij heb ik dezelfde klachten met mijn Powershot A75.
Paars/groene strepen op de foto's en af en toe zwart scherm (de laatste tijd werkt het schermpje helemaal niet meer). Hier even een voorbeeld foto met behoorlijk veel van die 'strepen'.

Link: http://img515.imageshack.us/img515/783/img8328.jpg

Is dit een fabrieksfout wat gratis door etbass gerepareerd zal worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 19:50
Anoniem: 214956 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:12:
Volgens mij heb ik dezelfde klachten met mijn Powershot A75.
Paars/groene strepen op de foto's en af en toe zwart scherm (de laatste tijd werkt het schermpje helemaal niet meer). Hier even een voorbeeld foto met behoorlijk veel van die 'strepen'.

Link: http://img515.imageshack.us/img515/783/img8328.jpg

Is dit een fabrieksfout wat gratis door etbass gerepareerd zal worden???
Ja. ;) Onze good-old Powershot A75 is sinds een weekje ook weer terug van reparatie. Had ook het bekende CCD-probleem en is dus netjes gerepareerd. Echt goede gasten daar bij Canon, wij hebben dat ding nu al wel zo'n 4-5 jaar ofzo. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:03:
[...]

Ja. ;) Onze good-old Powershot A75 is sinds een weekje ook weer terug van reparatie. Had ook het bekende CCD-probleem en is dus netjes gerepareerd. Echt goede gasten daar bij Canon, wij hebben dat ding nu al wel zo'n 4-5 jaar ofzo. :)
Geweldig! :D

Ik zal ze eerst toch even bellen. Niet dat ik straks een rekening krijg van een bedrag waarvoor ik een nieuwe camera kan kopen :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 214956 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Geweldig! :D

Ik zal ze eerst toch even bellen. Niet dat ik straks een rekening krijg van een bedrag waarvoor ik een nieuwe camera kan kopen :)

Bedankt
Dat lijkt me wel slim inderdaad. ;) Wij hadden er ook nog een briefje bij gedaan met daarop duidelijk(!) de mededeling dat als het niet het CCD-probleem was, wij ons wilde beraden over de eventuele reparatie met bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb mijn A70 1,5 jaar niet aangeraakt en nu krijg ik alleen zwarte "foto's". Apparaat "focussed" wel, flitst ook, maar het schermpje blijft zwart met een paar wazige strepen doorheen. Preview mode van de eerder gemaakte foto's werkt wel gewoon. Ding is 6 jaar oud, maar wil hem wel weer graag werkend hebben :o

Meer mensen met dit probleem (dat je dus op een paar strepen na, echt he le maal niets ziet)?

[ Voor 8% gewijzigd door Trent900 op 26-03-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Trent900 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:52:
Ik heb mijn A70 1,5 jaar niet aangeraakt en nu krijg ik alleen zwarte "foto's". Apparaat "focussed" wel, flitst ook, maar het schermpje blijft zwart met een paar wazige strepen doorheen. Preview mode van de eerder gemaakte foto's werkt wel gewoon. Ding is 6 jaar oud, maar wil hem wel weer graag werkend hebben :o

Meer mensen met dit probleem (dat je dus op een paar strepen na, echt he le maal niets ziet)?
Dat hadden wij dus ook inderdaad. Exact hoe jij het omschrijft: camera gaat wel aan, scherm blijft helemaal zwart. Hij focust en flitst wel maar op enige streepjes na zijn die foto's helemaal zwart. :)

Bij ons is het in ieder geval gerepareerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severien
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Mijn A60 kon wel foto's maken, maar die waren helemaal zwart. Verder deed het display het wel bij oude foto's tonen. Na het lezen van dit forum heb ik mijn camera opgestuurd (kosten 6 euro). Er moesten wel wat onderdelen besteld worden, maar na 9 dagen heb ik mijn camera terug en dat allemaal geheel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Werkelijk waar bizar dat het voor Canon blijkbaar goedkoper is om de sensor te vervangen dan om je een A1000 oid te geven. Ik snap dat de sensoren bij Sony vandaan komen en ze gewoon daar de rekening naartoe sturen, maar dan nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:46:
Werkelijk waar bizar dat het voor Canon blijkbaar goedkoper is om de sensor te vervangen dan om je een A1000 oid te geven. Ik snap dat de sensoren bij Sony vandaan komen en ze gewoon daar de rekening naartoe sturen, maar dan nog....
Dat zat ik me inderdaad ook al af te vragen. :> Maar zij kunnen die sensor blijkbaar goedkoper inbouwen dan een andere camera te sturen, anders zouden ze dat imho wel voorstellen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of Sony verdomd het om Canon een nieuwe camera te laten uitgeven en hebben liever de kosten van een nieuwe CCD plus arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 15-05 10:59
Nu begin mijn trouwen A60 ook kuren te vertonen... heeft iemand dat ding wel eens afgegeven in Roosendaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu toch weer mijn a70 opgestuurd (al 2x kapot gegaan met die ccd error) en waarempel , hij wordt gewoon weer gerepareerd. Nu de 3e keer. Het is iedere keer (elk jaar) hetzelfde. Paarse strepen, zwart scherm en/of vervormde foto's / foto's met vignetting.. Elke keer nadat ik hem heb gebruikt bij temperaturen boven de 30 graden.

Ik zou ook wel gewoon een recenter exemplaar willen. Dit is dweilen met de kraan open.

Ik heb inmiddels een andere cam (geen Canon) maar ik zou deze of course ooook nog wel willen gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door Paquito op 02-04-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Kun je even een voorbeeld posten? Ik heb nml ook strepen door het scherm soms. Zie eerder bericht.
Paquito schreef op donderdag 02 april 2009 @ 01:20:
Ik heb nu toch weer mijn a70 opgestuurd (al 2x kapot gegaan met die ccd error) en waarempel , hij wordt gewoon weer gerepareerd. Nu de 3e keer. Het is iedere keer (elk jaar) hetzelfde. Paarse strepen, zwart scherm en/of vervormde foto's / foto's met vignetting.. Elke keer nadat ik hem heb gebruikt bij temperaturen boven de 30 graden.

Ik zou ook wel gewoon een recenter exemplaar willen. Dit is dweilen met de kraan open.

Ik heb inmiddels een andere cam (geen Canon) maar ik zou deze of course ooook nog wel willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sorry, daar heb ik geen voorbeelden meer van. Maar het klinkt hetzelfde. Bij mij ook aan de bovenkant drukken/knijpen.

Ik zou hem gewoon opsturen. Je hebt toch niets te verliezen.
Als het geld kost nemen ze contact op en heb je de keuze.. camera afstaan of betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij misschien vertellen hoelang zo'n "CCD-fabricagefout reparatie" ongeveer kan duren? Mijn ouders willen 'm namelijk op 2 juni meenemen op vakantie (mocht hij natuurlijk weer goed werken) Ik heb het pakketje vandaag verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Anoniem: 214956 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:26:
Kan iemand mij misschien vertellen hoelang zo'n "CCD-fabricagefout reparatie" ongeveer kan duren? Mijn ouders willen 'm namelijk op 2 juni meenemen op vakantie (mocht hij natuurlijk weer goed werken) Ik heb het pakketje vandaag verzonden...
dat ga je niet redden,mijne was 3 wkn weg,nu heb je ook nog de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 08:55
Mijn Canon Powershot A80 heeft zeer waarschijnlijk ook het CCD-euvel:
dit is een voorbeeldfoto:
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/3320/img0143p.jpg

Maar welke stappen moet ik ondernemen om het (gratis) gerepareerd te laten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Contact opnemen met je leverancier, of direct met etbass, het Canon servicepunt voor Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik verbaas me er toch over dat mijn A75 nog zo trouw blijft werken. Dat ding heeft toch al heel wat dingen meegemaakt en is al op veel plekken geweest. Op het beeldscherm zie ik soms wat paarse strepen in contrastsituaties, maar daar is op foto's niet terug te zien.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Op het beeldscherm zie ik soms wat paarse strepen in contrastsituaties, maar daar is op foto's niet terug te zien.
Ik heb mijn trouwe A60 deze week afgegeven bij ETB.
Bovengenoemde problemen had ik ook en in donkere situaties verschenen deze paarse strepen ook op de foto.
Ze zouden nog laten weten of hij gratis gerepareerd wordt. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Vorige week mijn A60 terug gekregen van van ETB. Ik kreeg ook paarse strepen door het scherm. Netjes gerepareerd en binnen 4 weken weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nieuws: Reparatiebedrijf ETB vraagt faillissement aan

Be warned.
Jammer, altijd prima geholpen daar.

[ Voor 14% gewijzigd door AlterEgo op 03-06-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 22:26
Gisteren compactje op weg gegaan naar ETB.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Arrigi schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:06:
Gisteren compactje op weg gegaan naar ETB.. :/
Als je hem netjes hebt geregistreerd op de site lijkt mij niets aan het handje.
Gewoon rustig afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 16:00

CasGas

.

Kom ik net de problemen tegen met de A75, zie ik hier die thread en ik denk mooi, aanmelden die hap. Kijk ik de volgende dag hier weer, zie ik opeens dat ETB faillissement aan heeft gevraagd..

Wil ik vandaag alles gaan aanmelden (in de hoop dat het nog goed komt) zie ik de volgende text bij hun op de site staan:
Geachte bezoeker,

Het is vanaf heden niet meer mogelijk om reparaties aan te melden.

Vriendelijke groeten,

Electronic Trading Benelux B.V.
Iemand enig idee waar ik nu nog wel terecht kan om het CCD probleem van mijn Canon op te lossen?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
kijk even op het frontpage artikel waarnaar een paar posts hierboven een link staat.
Daar staat wel bedrijf de reparaties gaat overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mijn A75 hadden ze (volgens de reparatie status) als laatst onderdelen besteld. Hopelijk komt dat nog wel goed bij Etbass.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb vorige week, 2 dagen voor het FP bericht, m'n A75 opgestuurd...
Ben benieuwd of ik hem nog terug zie :D Nog niets van gehoord verder. Wel via T&T gezien dat ie afgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Ik ben ook benieuwd of ik mijn trouwe A60 nog terug ga zien.
25 mei afgegeven aan de balie.
Ik heb ze zojuist nog een mailtje gestuurd omdat ik tot op heden nog niets heb gehoord.
Ik hoop nog wel dat als ze hem repareren ze het wel goed doen.
Ik kan me voorstellen dat als je weet dat het binnenkort is afgelopen je niet zo heel erg meer je best doet.

Wel erg jammer voor de 71 werknemers die op zoek moeten naar een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Zijn er al mensen die hun Powershot naar het nieuwe reparatiecentrum hebben gestuurd?

Ik heb al meerdere malen hun site gecheckt, maar hij lijkt nog steeds niet af, je kan geen reparaties opgeven en een telefoon/email adres om ze te contacteren hebben ze ook (nog?) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Gisteren mijn trouwe A60 via de post terug ontvangen.
Gerepareerd, schoongemaakt en zero kosten. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door B___MAN op 26-06-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook mijn oude A75 een aantal dagen geleden terug ontvangen zónder kosten.

Alleen hij werkt nog steeds niet. Ik zet 'm aan, en zie alleen een grijs beeld. Normaal gesproken hoort ook de lens zich te 'openen', maar er gebeurt helemaal niets.

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Nogmaals naar Etbass verzenden of een ander bedrijf (ivm de faillissement van etb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam vandaag in de Canon outlet shop op ebay een onderwaterhuisje tegen voor deze camera's (A60 en A70) voor 49 euro. Misschien nog interessant voor een van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:50:
Ik kwam vandaag in de Canon outlet shop op ebay een onderwaterhuisje tegen voor deze camera's (A60 en A70) voor 49 euro. Misschien nog interessant voor een van jullie.
Heb je een link?

• wpee
  • Laatst online: 15-05 19:10
Ik heb hem vandaag naar Nederweert gebracht.
Canon A80

Digital Service Point
Hulsenweg 4
6031 SP Nederweert
tel: 0495 622621
info@dsp-bv.com

Netjes te woord gestaan, de wachtrij is nu (vakantie) ergens tussen de 6 en 8 weken.
Antwoord op mail had ik binnen 2 uur terug.

Gr Wim

[ Voor 73% gewijzigd door wpee op 13-08-2009 23:31 ]

Anoniem: 315902

Ik heb mijn camera na hier gelezen te hebben een week of 2 geleden opgestuurd naar Nederweert en heb hem vandaag terug gekregen en hij doet het weer prima! Geheel kostenloos :), bedankt voor de info hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:40

Rudedadude

Maybe we were born to run

Rudedadude schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:44:
Ik verbaas me er toch over dat mijn A75 nog zo trouw blijft werken. Dat ding heeft toch al heel wat dingen meegemaakt en is al op veel plekken geweest. Op het beeldscherm zie ik soms wat paarse strepen in contrastsituaties, maar daar is op foto's niet terug te zien.
En plotseling heeft mijn trouwe A75 de geest gegeven. Er komen nu alleen nog maar zwart met paarse foto's uit. Beetje nutteloos om op te sturen, er zijn tegenwoordig een hoop leukere cameraatjes op de markt...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Sjaak_Afhaak

Bleh!

true, maar 't blijft een handige camera om snapshots mee te maken? met de kosten van het verzenden naar een servicebedrijf heb je weer je leuke p&s camera terug :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Ik heb ook nog steeds heel veel plezier van mijn A60!
En lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Inderdaad, waarom zou je het niet doen? Ik heb mijn kapotte A80 vorig jaar toen in toevallig bij Konijnenberg was bij hun servicebalie ingeleverd, en paar weken later gratis thuisgestuurd gekregen.

Koste me dus helemaal niets, en ookal gebruik ik die A80 niet meer, doet hij het weer prima, beter dan met een kapotte blijven zitten lijkt mij...
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste