Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:47

Edho

Heeft Canon A570IS

Vandaag, 2 weken na opsturen maar eens gebeld naar ETBASS voor de status van mijn A70. De vriendelijke mevrouw vroeg naar mijn postcode en kon mij vertellen dat er een ccd chip voor mijn toestel in bestelling staat. Ze vertelde dat het toestel hoogstwaarschijnlijk gratis gerepareerd gaat worden. Ik moet dat wel nog even zien voor dat ik het geloof, maar het klonk me erg prettig in de oren. :)
nader bericht volgt.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Vrijdag de 30e mijn A70 weer retour gekregen van ETBASS. Totale duur dus ruim 3 weken.
De reparatie (ccd chip vervangen en cmos) was niet gratis, mocht 150 euro afrekenen aan de deur.
Er is geen prijsopgave gedaan door ETBASS!!! Ik had dat in bijgesloten brief wel dringend gevraagd, wordt dus gewoon niet gedaan ondanks dat dit op de website staat.

Op zich vind ik deze reparatie wel duur, maar om de A70 af te danken ging me te ver. Als er nog eens iets aan scheelt, dan wordt het een nieuwe. De reparatie wordt gedaan onder standaard tarieven, dus goedkoper dan dit wordt het meestal niet.

Mijn A70 doet het weer prima, moest opnieuw even datum en tijd ingeven.

tip:
Ik had met zo'n lettertang mijn naam en adres op de camera geplakt, das toch een lekker gevoel dat het niet zo snel zoek kan raken.

Groet,
Ed.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 11:36
Ik heb vorige week mijn A70 terug gekregen, en de reparatie was gratis! De instellingen waren niet veranderd, en mijn lens was opgeblonken!

Wel heb ik nu de indruk dat de lensmechaniek meer lawaai maakt dan voorheen... Hopelijk niet het begin van het einde. Maar ik zou als de persoon boven mij nooit 170 EUR uitgeven voor een 'oude' A70. Ik ga er nu een DSLR bijkopen, en mijn A70 kan dan op pre-pensioen (enkel bij feestjes en zo zal hij nog mogen werken, en als mijn ouders op reis gaan! Hij heeft er ruim 15.000 foto's op zitten, da's vergeleken met een oude compact 417 filmpjes met 36 foto's op, of 625 van 24 opnames. Da's netjes vind ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164780

Hallo,

Ik lees al een tijdje zeer geïnteresseerd alles over de problemen met de canon A70. Zelf heb ik ook deze camera, sinds februari 2004. Altijd fantastisch mee gefotografeerd, altijd hele mooie foto's. Ik was er dolblij mee. Maar nu heb ik sinds september problemen. Storingen op mijn schermpje en dit is vaak terug te zien op mijn foto's, horizontale strepen. Zooooo zonde, mooie foto's zijn compleet verpest hierdoor. Ik merk dat ik vooral als het donker is, veel storing heb.
Nu heb ik vandaag ETB gebeld en standaardreparatiekosten zijn ruim 117 euro ex btw en dan moet ik hem dus ook nog zelf opsturen (met alle kosten vandien). Maar om nu te zeggen, jammer dan, ik koop wel een nieuwe, dat vind ik ook weer te ver gaan.
Nu vraag ik mij af hoe ik het beste mijn camera op kan sturen. Met uitgebreide documentatie erbij (dus voorbeeldfoto's van het probleem??).
Is dit nu het beruchte CCD probleem???????????????
Groetjes Anouk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

ik zal contact opnemen met kassa of iets dergelijks, want het gebrek is de schuld van canon en zij moeten voor de kosten opdraaien en niet jij!!
Je kan ook met consumentenbond contact opnemen, kijken wat zij ervan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Anoniem: 164780 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:47:
Hallo,

Ik lees al een tijdje zeer geïnteresseerd alles over de problemen met de canon A70. Zelf heb ik ook deze camera, sinds februari 2004. Altijd fantastisch mee gefotografeerd, altijd hele mooie foto's. Ik was er dolblij mee. Maar nu heb ik sinds september problemen. Storingen op mijn schermpje en dit is vaak terug te zien op mijn foto's, horizontale strepen. Zooooo zonde, mooie foto's zijn compleet verpest hierdoor. Ik merk dat ik vooral als het donker is, veel storing heb.
Nu heb ik vandaag ETB gebeld en standaardreparatiekosten zijn ruim 117 euro ex btw en dan moet ik hem dus ook nog zelf opsturen (met alle kosten vandien). Maar om nu te zeggen, jammer dan, ik koop wel een nieuwe, dat vind ik ook weer te ver gaan.
Nu vraag ik mij af hoe ik het beste mijn camera op kan sturen. Met uitgebreide documentatie erbij (dus voorbeeldfoto's van het probleem??).
Is dit nu het beruchte CCD probleem???????????????
Groetjes Anouk
Anouk, ik had net hetzelfde probleem. Ik heb de camera teruggebracht naar de winkel van aankoop, met een printje van de Canon-website waarop staat dat elke camera gratis gerepareerd wordt. Zij hebben het opgelost, ik heb niks moeten betalen en ik heb terug een goed werkende A70! Ik raad je aan om hetzelfde te doen, als dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44430

Wilde vandaag foto's maken met mijn Powershot A60.

Netjes mijn net opgeladen batterijen erin gedaan en de camera aangezet.
Meteen viel me op dat het display nogal vaag en korrelig was. Dus ik
kijken naar de lens (dat uitschuifding), niks aan te zien.

Dus toen heb ik hem maar aan/uitgezet en toen zag ik het meteen.
Tijdens het uitzetten schoof de lensen niet meer mooi dicht.

Dat uitschuifding gaat dus niet meer mooi dicht, en tijdens aanzetten
en foto's maken krijg ik dus wazige fotos.

Dit zomaar ineens, ding is niet gevallen. Altijd goed behandeld.

Wat is er mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165827

Heb mijn A70 ui tjuli 2003 onlangs ook naar ETB moeten sturen wegens stoorstrepen in beeld. Wel ccd vervangen, niet gratis, e150. :(
Zag gisteren bij V&D Utrecht een nog nieuwe A70 voor 125 euro.... dank u ETB/Canon.
Maar de camera werkt weer erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb stellig de indruk dat die mensen van ETB geld aanrekenen als de camera door particulieren wordt aangeboden. Ik deed het via de leverancier, en ik maakte ze duidelijk dat ik recht had op garantie. Dan hebben zij denk ik wel de moeite gedaan om ETB daarvan te overtuigen, iets wat een particulier waarschijnlijk minder goed kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn a60 werkt nogsteeds erg goed als vakantie of als dangje uit camera. Ik maak grotendeels foto's met mijn d70s maar ik heb natuurlijk geen zin om zo'n grote camera mee te nemen als we een dagje weg gaan ofzo. Ik heb ook al behoorlijk wat foto's af laten drukken die gemaakt zijn met mijn A60, en ik sta telkens weer te kijken van de kwaliteit. Erg scherp! Ik heb er toendetijd niet verkeerd aan gedaan de A60 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ehmmmm? Leuke camera idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb ook mijn A70 terug kunnen brengen voor garantie. geen paarse vlekken, of horizontale strepen, maar 2 hotpixels op het CCD. Ik heb de camera 2,5 jaar geleden gekocht bij Dixons, en daarbij nog eens de garantie verlengd tot 3 jaar. Naast de problemen met het CCD kreeg ik het gevoel dat de camera steeds slechter ging presteren, dwz wazige foto's (maakte niet meer uit wat voor omstandigheden). Ik ben benieuwd of canon dit weet te repareren, of dat ik van dixons een nieuwe camera uit mag zoeken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Verdorie, nog geen maand na de gratis reparatie van mijn A70 krijg ik een E30 error terwijl ik op het Brusselse Autosalon de machtig mooie Citroën C6 aan het fotograferen was. Is er een soort garantie op herstellingen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 18:04
Mijn A70 doet het nog steeds goed.
Het enigste is dat hij anderhalf jaar terug de klepjes voor op de lens uit elkaar spronge.
Allemaal veertjes e.d. :+
Opgestuurd naar de leverancier, kamera-express, en die hebben hem opgestuurd naar Canon.
Reperatie duurde bij Canon tamelijk lang, maar toen ik hem terug had was ie helemaal gerepareerd, en zelfs gratis van binnen schoon gemaakt!!!
Hij doet het nu weer super!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
cocico schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:51:
Verdorie, nog geen maand na de gratis reparatie van mijn A70 krijg ik een E30 error terwijl ik op het Brusselse Autosalon de machtig mooie Citroën C6 aan het fotograferen was. Is er een soort garantie op herstellingen of niet?
Weet je al wat voor een error dat überhaupt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
MicDis schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:53:
[...]

Weet je al wat voor een error dat überhaupt is?
Ja, dat schijnt een batterij-error te zijn. Met andere batterijen blijkt het opgelost te zijn, terwijl de GP's 1800mAh helemaal nog niet leeg waren. Ik snap het niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Begin januari is mijn A70 bij ETBAS gerepareerd, er is een nieuwe beeldchip in gegaan. Kostte 150 euro. Nu pak ik vorig week mijn camera en zie ik tot mijn verbijstering een vlek op mijn lcd scherm. Het is net of er een draadje of haartje achter de lens zit. Ik zal een foto posten waarop het te zien is.
http://home.hccnet.nl/e.j.holscher/images/TM2.jpg
Je ziet op het kladblok een draadje, maar dat bevindt zich in de camera.
Ik baal hier vreselijk van, want terugsturen naar ETBAS vind ik geen optie, de camera mag niet nog meer geld gaan kosten. De reparatiebon is al weggegooid en ik denk dat dit weer niet gratis gaat gebeuren, vorige keer kreeg ik ook geen prijsopgave terwijl ik daar nadrukkelijk om gevraagd heb.
Ik heb met de fotohandleiding van dit forum geprobeerd de camera zelf te demonteren, dat ging aardig, maar durf niet zover te gaan als nodig is om het stofje te verwijderen. Verder werkt de camera perfect. Wat nu te doen?
Optie 1: Camera voor leuk prijsje verkopen aan iemand die het wel kan/durft om hem helemaal uit elkaar te halen.
Optie 2: Zelf zover gaan met de kans dat je het niet meer voor elkaar krijgt en hem in de kliko kan gooien.

Wie geeft me raad, of wie wil een A70 met werk kopen?
Ed.

[ Voor 4% gewijzigd door Edho op 26-02-2006 20:52 ]

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dharmayanti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-03-2006
Hoi Edho,
Jammer dat je je reparatiebon al hebt weggegooid.
Dat moet je NOOIT doen, want op de reparatie heb je garantie.
Je kan ETBAS bellen en niet zeggen dat je je reparatiebon kwijt was, maar melden dat je dan en dan die reparatie hebt uitgevoerd en dat je nu problemen hebt ermee.
Zij hebben jouw reparatie immers in hun computer geregistreerd en ze kunnen het natuurlijk terugvinden. Je moet dit wel zsm. doen, want de reparatie-garantie-periode is wel beperkt.

Zelf heb ik goede ervaringen met de service van ETBAS.
Ik heb daar mijn A70 laten repareren, maar moest wel een stuk of 4 keer terugsturen (op hun kosten) omdat het maar steeds niet goed was.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Reparatiebon toch weer gevonden en mijn toestel met kopietjes weer opgestuurd, met het verzoek het draadje er onder garantie uit te halen.

Wachten...... :Z

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Joepie! Camera is weer terug, gratis nagekeken en schoongemaakt. Vuiltje is eruit en alles werkt weer. Geen kosten! Werd zonder verzendkosten zelfs thuisbezorgd.
Deze service van ETBASS vindt ik wel ok. De garantie op een reparatie voeren ze gewoon uit. (3mnd.)
Ed.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Hmm nu dit topic toch is gekicked, mijn A60 produceerd nu zulke foto's :(
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/ruis/IMG_1887tn.JPG
Dat wordt weer een retourtje ETB (1e keer was een hot pixel in beeldchip). Reparatie is wel kostenloos volgens Canon en Etbass, maar toch...
Overigens heb ik ook nog een Powershot A75, en die heeft kans op exact hetzelfde probleem :/ Fijn om te weten...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 28-03-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Vaag, lijkt wel of de contactjes wat mee is.
Gebruik je hem toevalig veel om buiten te fotograferen of i.d.?

Mijn camera heb ik tot nu toe weinig/geen problemen mee gehad.
Hij is in de garantie alleen 1x opgestuurd, omdat het voorste lenskapje waar Canon Zoom Lens opstaat er af was geknald met de stof klepjes.
Werd netjes weer gerepareerd en is schoon gemaakt en wel weer terug gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkie-Jan schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:37:
Vaag, lijkt wel of de contactjes wat mee is.
Gebruik je hem toevalig veel om buiten te fotograferen of i.d.?

Mijn camera heb ik tot nu toe weinig/geen problemen mee gehad.
Hij is in de garantie alleen 1x opgestuurd, omdat het voorste lenskapje waar Canon Zoom Lens opstaat er af was geknald met de stof klepjes.
Werd netjes weer gerepareerd en is schoon gemaakt en wel weer terug gestuurd!
Gebruik 'm eigenlijk nauwelijks. 't is iig een bekend probleem bij Canon: http://www.canon.nl/About...ses/consumer_2005_CCD.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04
Het valt me op dat op bovenstaande pagina niet rept over de A85, terwijl die vrijwel identiek is aan de A75 op het aantal megapixels na. Mijn zus heeft namelijk een A85 van 1,5 jaar oud (geen fabrieksgarantie meer) die niet meer goed scherp stelt en daardoor slechts vage foto's produceert. Daarnaast gaan de zoomlens en de shutter niet goed meer dicht.

Enig idee of dit er ook onder kan vallen en zo nee of het nog zin heeft aan te voeren dat een camera redelijkerwijs langer mee zou moeten gaan om zo korting op de reparatiekosten van € 140,00 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

musicfreak schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:42:
Het valt me op dat op bovenstaande pagina niet rept over de A85, terwijl die vrijwel identiek is aan de A75 op het aantal megapixels na. Mijn zus heeft namelijk een A85 van 1,5 jaar oud (geen fabrieksgarantie meer) die niet meer goed scherp stelt en daardoor slechts vage foto's produceert. Daarnaast gaan de zoomlens en de shutter niet goed meer dicht.

Enig idee of dit er ook onder kan vallen en zo nee of het nog zin heeft aan te voeren dat een camera redelijkerwijs langer mee zou moeten gaan om zo korting op de reparatiekosten van € 140,00 te krijgen?
Lijkt me een mechanisch probleem van het zoommechanisme. Zal dan ook niet vallen onder de regeling van de ccd chips. Insturen naar ETBASS kost je idd 150,- , maar dan is hij ook weer perfect gemaakt.
Misschien via aankooppunt iets te regelen. Canon zelf benaderen voor garantie misschien.
Voor 150,- heb je geen nieuwe cam die net zo goed is als de a85, dus reparatie is wel zinvol. Het is alleen even een tegenvaller...

post nog ff wat het wordt, altijd leuk om nog even te lezen.
succes....

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Edho schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:04:
[...]
Voor 150,- heb je geen nieuwe cam die net zo goed is als de a85, dus reparatie is wel zinvol. Het is alleen even een tegenvaller...
Toch wel:
Voor een paar euro meer heb je een nieuwe camera, ik zou t wel weten.

Pricewatch Canon PowerShot A520 4MP, 4x zoom

[ Voor 19% gewijzigd door Mercarra op 14-04-2006 18:25 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Een paar euro meer....
Plus misschien een accu als je oplaadbare batterijen niet passen.
Vrijwel zeker een geheugenkaartje omdat cf niet meer gangbaar is in nieuwe cams.

Om je uitrusting weer op het zelfde niveau te krijgen ben je ws toch behoorlijk meer kwijt...

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Mijn canon a70 heeft al tijden de volgende problemen.

De bekende CCD error, (paarse strepen etc etc) maar ook e18 error die zo nu en dan tot regelmatig op komt dagen:
- bij aanzetten
- en als ik de zoom gebruik.

Camera 1 tot 5x aanzetten, vooral van de zoom afblijven en daarbij een tik tegen de behuizing geven zodat de strepen verdwijnen, produceert nog gangbare foto's. Maar echt handig is het niet. :)
Zit dus vuil in het motortje vrees ik.

Ik wil echt niet 150 euro voor een reparatie gaan betalen, dus ik zoek eigenlijk een hobbyman die voor een kleine vergoeding het leuk vind om mijn camera uit elkaar te halen en schoon te maken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 02-05-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien kan kan je hier wat mee ;)
http://tweakers.net/nieuws/39296/
Directe link over het euvel van verscheidene digicams.
http://www.canon-asia.com...on=image-phenomena_notice

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik stuur mijn A70 nog maar een keer op. Wederom onder garantie van de vorige reparatie. (draadje in lens) Nu is de klacht dat ik geen scherpe foto's meer kan maken. het focus gedeelte is niet goed in elkaar gezet bij de laatste de/montage.
Dat is dus de derde keer. 3 x is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Als hij hierna nog niet goed is, dan repareer ik hem zelf met de voorhamer. 8)

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Hij is weer terug. Het lijkt nu weer allemaal te werken. Pffft, dat was even een paar keer heen en weer sturen, maar ik kan er nu weer mee door.
Geen kosten aan verbonden door garantie op eerdere reparatie.

Als je dus je toestel hebt laten repareren, hou dan de garantie van 3 maanden op de reparatie in de gaten. Tot die tijd kun je nog onvolkomenheden gratis (nouja, je hebt dan al een keer flink gedokt) laten verhelpen.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gisteren is mn A70 van een tafel af gevallen. Nu zitten er allemaal barstjes in het display, display zelf is alleen nog maar zwart en de 4 navigatieknopjes moet ik veel verder indrukken voordat hij een 'selectie' maakt. Heeft iemand enig idee of dit zelf te repareren valt? Of hoeveel zo'n reparatie zal gaan kosten? De camera is bijna 3 jaar oud dus er zit ook geen garantie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
KappuhH schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:18:
Gisteren is mn A70 van een tafel af gevallen. Nu zitten er allemaal barstjes in het display, display zelf is alleen nog maar zwart en de 4 navigatieknopjes moet ik veel verder indrukken voordat hij een 'selectie' maakt. Heeft iemand enig idee of dit zelf te repareren valt? Of hoeveel zo'n reparatie zal gaan kosten? De camera is bijna 3 jaar oud dus er zit ook geen garantie meer op.
De kosten zijn waarschijnlijk bijna net zo veel als een nieuwe camera. Als ik het goed heb gelezen dan kost het rapareren van een A70 140 euro inclusief btw. En dan komt er nog een klien beetje bij aan verz. kosten. Een nieuwe A50 (redelijk goed vergelijkbaar met de A70) kost nu 170 euro in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Als je er niets meer mee doet heb ik intresse om hem over te kopen....

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/98384/FFFFFF/000000

[ Voor 9% gewijzigd door Micha op 10-06-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
MicDis schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:00:
[...]

Als je er niets meer mee doet heb ik intresse om hem over te kopen....

[afbeelding]
Lol ben jij nogsteeds opzoek naar oude powershot camera's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
A60 rules. 8)

Hij werkt nog steeds! (klopt af!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Beertjeman schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:22:
A60 rules. 8)

Hij werkt nog steeds! (klopt af!)
De mijne ook, al heeft hij wel wat beeld problemen. Maar hij schiet nog steeds plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Repareren gaat je iig 150 Euro kosten. Een nieuwe camera kopen is een serieuze optie. Voor 150 e kun je tegenwoordig al heel wat kopen wat boven een a70 uit komt. Daarbij heb je dan ook weer garantie en zo.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
justawitte schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Lol ben jij nogsteeds opzoek naar oude powershot camera's :D
Ja :+.

Heb er hier nog steeds 2 liggen die wat onderdelen nodig hebben :P. En zijn best lekkere camera's vind ik.

Jammer alleen dat iedereen die een kapotte heeft er niets meer mee doet en hem ook niet verkoopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42460

Mijn Powershot A70 heeft het opgegeven,
Ik had zaterdagavond een feestje, en daarna gaf hij Error E18, Ik heb hem een paar keer aan en uit gedaan, maar nu gaat hij zelfs niet meer aan.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 42460 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:02:
Mijn Powershot A70 heeft het opgegeven,
Ik had zaterdagavond een feestje, en daarna gaf hij Error E18, Ik heb hem een paar keer aan en uit gedaan, maar nu gaat hij zelfs niet meer aan.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
E18 is volgens mij dat de lens niet meer goed naar buiten kan komen. Je kan 2 dingen doen, hem aan micdis verkopen :P of hem openmaken en kijken of er iets van vuil bij de lens zit. Het kan ook zand oid zijn dat de lens blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
justawitte schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:43:
[...]

E18 is volgens mij dat de lens niet meer goed naar buiten kan komen. Je kan 2 dingen doen, hem aan micdis verkopen :P of hem openmaken en kijken of er iets van vuil bij de lens zit. Het kan ook zand oid zijn dat de lens blokkeert.
Of "The MicDis E18 repair tutorial" volgen :+

Tadaaaa: http://www.djsmiley.com/got/e18/e18.htm (staat ook stukje terug in het topic)

Ow ik bied er 15 euro voor :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Micha op 19-06-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165827

- schop -

Gisteren mijn A70 teruggehad van Etbass na de 2e reparatie binnen 6 maanden/1800 fotos. Wederom paarse fotos, sensor en bedrading vervangen volgens ETB. Geen kosten aan verbonden dit keer, hulde. Ik had ook niet meer laten repareren als het weer geld had moeten kosten. Toestel weer helemaal schoon en als nieuw. Hopelijk houdt ie het nu langer vol, mag nu als backup toestel fungeren naast nieuwe Ixus 60. Wat een verschil daartussen zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02

Mir

Heeft er iemand een kapotte a75 liggen? ik heb daarvan het ontspan knopje van nodig!

-ik heb hier een topic voor aangemaakt maar dat mocht niet, ik hoop dat dit wel kan?-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 20:31
Arg,
Een lang verhaal kort, heb mijn A70 verkocht aan mijn oom met een Mac.
Ben alleen de driver cd`s kwijt en hij herkend hem niet onder het MacOs.
Is er iemand die weet of ik wat speciaals moet doen om hem te laten herkennen?
In de manual staat dat je de cd software moet installeren maar dat gaat dus helaas niet en canon heeft raar genoeg niet de Mac driver online gezet.
(Of weet iemand hem online te vinden?)
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167861

Ook ik heb een probleem met m'n PS A70. Heb 'm al zo'n 2,5 jaar en eigenlijk weinig problemen gehad tot ongeveer een half jaar geleden.
De camera kan zich niet meer scherp stellen, dwz tijden het focussen ging er geen groen lampje meer branden, maar een oranje lampje knipperen. Bij de auto-mode stelde hij helemaal niet meer scherp, bij de bewegingsfoto-mode (het rennende poppetje) kan ie ook niet focussen, maar maakt ie nog wel redelijk scherpe foto's.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- AIAF uitgezet, geen resultaat
- Fabrieksinstellingen teruggezet, weinig resultaat (stelt nu soms wel, meestal niet scherp)

Ook wilde ik de nieuwe firmware erop zetten, maar HIER (uit de startpost) staat een link naar de firmware, echter zonder inhoud...

Zijn er nog mensen met goede ideeen, of links naar de firmware die werken etc??

Als ik iets niet duidelijk heb omschreven hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167861

*BUMP*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Bij mij branden die lampjes ook nooit groen volgens mij.
Heeft dat met het focussen te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Dat niet meer scherpstellen herken ik!!

Ik heb enige tijd geleden mijn Canon A70 laten repareren, er zat een draadje achter de lens. Toen ik hem terug kreeg, draadje weg, maar geen scherpe foto's meer. Lampje blijft geel/oranje knipperen, en foto's zijn allemaal wazig. De autofocus doet het gewoon niet meer. Is onder garantie van de vorige reparatie hersteld.
Opsturen en laten nakijken is de enige oplossing ben ik bang. Of je moet handmatig iets met die draaiende lens gaan doen. Misschien kun je hem licht draaien en schiet de boel weer in het fatsoen.

Reparatie kost je gegarandeerd 140E, of dat het waard is mag je zelf uitmaken. 140 is een aardige start voor een nieuwe (met weer garantie). Op een reparatie bij ETBASS heb je 3 mnd garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Edho op 16-10-2006 17:01 ]

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Die van mijn branden ook nooit groen.
Betekendt dat ie van mij nooit scherp stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Henkie-Jan schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:38:
Die van mijn branden ook nooit groen.
Betekendt dat ie van mij nooit scherp stelt?
Heb je last van alleen maar onscherpe foto's dan?

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46724

Even een enorme schop :)

Ik ben al een paar weken aan het Googlen, maar bijna niemand heeft mijn probleem.

Mijn Canon geeft steeds aan dat mijn batterijen leeg zijn, en dat zijn ze niet. Ik heb 8 stuks oplaadbare batterijen van de Hema (2100 mAH toen ik ze kocht). Mijn vriend heeft alle batterijen nagemeten en er is niks mis mee, behalve dat ze nu tussen de 1650 en 1900 mAH zitten (ze zijn zo'n 2-3 jaar oud). Ik kan maar een paar foto's maken, dan krijg ik storingsstrepen op het LCD-scherm, dan het rode batterij-leeg ding in het scherm en dan kapt ie ermee.

Nu heb ik laatst de batterijen van mijn vader geleend (ook van de Hema, alleen nieuwer, 2700 mAH of iets in die richting, iig meer dan de 2100 van die van mij) en nu kon ik weer gewoon foto's maken!

Voordat ik nieuwe batterijen ga aanschaffen, weet iemand wat er nog meer aan de hand kan zijn?

Kan het liggen aan de reserve-opslag batterij, dat die leeg aan het raken is? (zit onder het rubberen klepje waar de USB-aansluiting ook zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Klinkt gewoon als te zwakke baterijen, de voltage kan misschien wel goed wezen, maar de stroom die ze leveren te weinig. En zeker, omdat hij het wel doet met die andere Hema batterijen lijkt me het allemaal wel snor zitten.

Zo duur zijn die batterijen tegenwoordig ook niet meer toch? Ik heb er al een poosje Aldi batterijen in van 1800/1900mAh.
Edho schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:50:
[...]

Heb je last van alleen maar onscherpe foto's dan?
Lees het nu pas. 8)7 Niet echt, meer dat de kleuren soms niet echt overeen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuw batterijtje gekocht. Hielp niet, nog steeds de melding dat de batterijen leeg waren.

Mijn vader opperde om mijn batterijen nog eens in zijn lader te doen (zelfde als ik heb, Hema-snellader). Lader gaf na enkele minuten uiteraard al aan dat de batterijen opgeladen waren.

Batterijen weer in de camera.

Geen error meer 8)7

Ik heb inmiddels ook een setje nieuwe Hema-batterijen gekocht en die in mijn eigen lader opgeladen. Alleen durf ik ze er niet in de doen omdat de error nu dus weg is :$ Vrouwen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Anoniem: 46724 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:54:
Nieuw batterijtje gekocht. Hielp niet, nog steeds de melding dat de batterijen leeg waren.

Mijn vader opperde om mijn batterijen nog eens in zijn lader te doen (zelfde als ik heb, Hema-snellader). Lader gaf na enkele minuten uiteraard al aan dat de batterijen opgeladen waren.

Batterijen weer in de camera.

Geen error meer 8)7

Ik heb inmiddels ook een setje nieuwe Hema-batterijen gekocht en die in mijn eigen lader opgeladen. Alleen durf ik ze er niet in de doen omdat de error nu dus weg is :$ Vrouwen :Y)
Opmerkelijk: ik heb net hetzelfde. Hema-snellader geeft aan dat batterijen vol zijn, A70 denkt van niet! Andere batterijen al geprobeerd, ook hetzelfde. Vooralsnog werkt de A70 alleen maar met Alkaline. Ik zal dus eens een nieuw setje kopen! Wel vreemd dat we hetzelfde probleem hebben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 16:42
Anoniem: 83328 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:43:
Hmm nu dit topic toch is gekicked, mijn A60 produceerd nu zulke foto's :(
[afbeelding]
Hier heb ik zo nu en dan ook last van met m'n A70. Maar ik zie dit alleen op het lcd dit komt niet terug op de foto's die ik er mee schiet.

hebben of hadden jullie die strepen dan ook op de foto's zelf?
Lees net op de canon site dat het een bekend probleem is. Fixen ze de cam ook als die strepen alleen op het lcd voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 22:27
Mijn A60 werkt nog steeds prima en ben er heeel blij mee.

Heb wel op 3 Juni een A550 ( 7,1 Megapixel ) gekocht voor maar € 148,00 nieuw...

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/IMG_38271.jpg

Enige jammer daaraan is dat hij een plastic body heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is de A550 in verhouding tot de A70? Ongeveer hetzelfde qua fotokwaliteit?

Hier is de error nog steeds aanwezig, mijn batterijen weer in de lader van mijn vader (zelfde Hema-lader als ik heb, alleen nieuwer) gedaan, binnen no time natuurlijk opgeladen en weg error...

...tot de batterijen volgens de camera weer niet meer genoeg spanning geven. Eigenlijk moet je dat in de firmware ofzo kunnen aanpassen, maar aangezien ik daar niks vanaf weet laat ik 't maar even zo.

Zou ik Hema eens kunnen mailen of het kan dat hun lader niet meer optimaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223495

Ik heb een Canon A75 van ±2 jaar en 9 maanden oud. Ik heb 2 weken geleden nog foto's gemaakt die goed zijn en nu merkte ik afgelopen weekend dat er een zwart, wazig vlekje(links onderin) in de foto aanwezig is. Ik zie dit ook in het lcd scherm. Als ik de camera meer na het licht houdt, wordt de vlek zwarter en scherper.
Op het moment dat ik mij hand voor de lens hou, hoor ik een klikje en verdwijnt het vlekje. Haal ik mijn hand weg, hoor ik weer een klikje en is het vlekje terug.
Kennen jullie dit probleem?
Kan dit gemaakt worden?
Eventueel zelf te verhelpen?
Zou je dit nog als garantie kunnen claimen? Ik vind dit namelijk zelf niet normaal voor een camera van deze leeftijd. Reparatie bij Ettbas kost volgens mij al snel te veel om het rendabel te maken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 12:00
vuil op de lens of sensor. bij een digitale spiegelreflex heb je dat voornamelijk als je het diafragma ver dicht knijpt (zodat er weinig licht in komt) dit doe je juist met fel licht. Met weinig licht gaat je diafragma helemaal open en zie je de stof op je lens of sensor 'haast' niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226283

Hallo,

Jaren veel plezier beleeft aan de A70 .
Twee weken geleden nog gewoon foto's gemaakt. Vervolgens heeft de camera een week op
mijn buro gestaan. Toen ik hem vorige week weer wilde gebruiken was het beeld helemaal onscherp.
Tijdens het controleren werd het beeld op de display helemaal zwart. Ook als ik de foto's op de pc
bekijk, blijken ze helemaal zwart te zijn.
Heb hierover een email gestuurd naar Canon: HEEL MISSCHIEN kan er bij dit type camera een draadje losraken........ Ik moet de camera maar opsturen naar ETBASS B.V.
Als het inderdaad bovenstaand probleem is, wordt de camera gratis gerepareerd.
Maar als er een ander probleem is, ben ik zeker 140 euro (fixed price) kwijt ???
Maar daar heb je tegenwoordig al een 'betere' nieuwe camera voor.......

Wie heeft dezelfde ervaringen met de A70 ?
En wat is verstandig op te doen ?
Is het probleem niet zelf op te lossen ?

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 226283 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:46:
Hallo,

Twee weken geleden nog gewoon foto's gemaakt. Vervolgens heeft de camera een week op
mijn buro gestaan. Toen ik hem vorige week weer wilde gebruiken was het beeld helemaal onscherp.
Tijdens het controleren werd het beeld op de display helemaal zwart. Ook als ik de foto's op de pc
Heb hierover een email gestuurd naar Canon: HEEL MISSCHIEN kan er bij dit type camera een draadje losraken........ Ik moet de camera maar opsturen naar ETBASS B.V.
Maar als er een ander probleem is, ben ik zeker 140 euro (fixed price) kwijt ???

Bert
Gewoon nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 00:08
Anoniem: 226283 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:46:
Hallo,

Bert
heb zelfde probleem denk ik, paar weken geleden nog mee gefilmd, gisteren camera weer eens bovengehaald opgestart en kreeg enkel een zwart scherm te zien, nu op het scherm kan ik wel al m'n instellingen bekijken terwijl je normaalgezijn ook het beeld ziet die je zal nemen...
menu zie ik ook, vorige genomen foto's ook, maar als ik nieuwe foto's neem krijg ik enkele zwarte schermen maar terug kan ik wel de gekozen instellingen zien...

denk dat ik maar eens een compactere koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het ook regelmatig (met een A60).
Paar keer een klap op de linkerkant geven en hij doet 't weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Helaas het beste advies. Ben jaloers als ik lees dat mensen hun A70 2-3 jaar hebben kunnen gebruiken. Die van mij heeft het een jaar uitgehouden, e18 error, toen was de garantie verlopen en sindsdien geen cam meer gehad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Raven- schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:23:
[...]

Helaas het beste advies. Ben jaloers als ik lees dat mensen hun A70 2-3 jaar hebben kunnen gebruiken. Die van mij heeft het een jaar uitgehouden, e18 error, toen was de garantie verlopen en sindsdien geen cam meer gehad. :(
Als de garantie net verlopen is heb je nog steeds recht op reparatie, omdat zo'n camera langer dan 1 jaar mee moet gaan. Verder is er veel te vinden over e18 en hoe het opgelost kan worden in sommige gevallen. Verder is er nog een fabrieksfout gevonden (hier), maar dat gaat over distorted of geen beeld.

@hieronder
Als je hem weg gaat gooien wil ik hem wel hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2007 12:39 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik ga nog een busje perslucht proberen, maar dat openhalen is mij echt te veel moeite. Dan mag iemand anders er mee gaan knutselen...

[ Voor 21% gewijzigd door Paquito op 27-07-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:46
Sinds vandaag is hier mijn A75 slachtoffer geworden van: http://tweakers.net/nieuws/39296/, als eerder had ik gekke lijnen maar dat was heel soms. Nu is het beeld gewoon zwart, menu's wel zichtbaar e.d. dus kapotte ccd of bedrading.

Verhelpt canon dit nog steeds gratis of is het gewoon een gevalletje camera in de kliko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:59
Alledrie de bedrijven hebben aangekondigd camera's die CCD-problemen kennen, gratis te repareren, ook als de garantie al verstreken is.
Probeer es?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik ga maandag even bellen naar Canon en heb een mail gestuurd naar etbass, Canon was vandaag gesloten. Zal updates posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

.NCK schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:56:
Sinds vandaag is hier mijn A75 slachtoffer geworden van: http://tweakers.net/nieuws/39296/, als eerder had ik gekke lijnen maar dat was heel soms. Nu is het beeld gewoon zwart, menu's wel zichtbaar e.d. dus kapotte ccd of bedrading.

Verhelpt canon dit nog steeds gratis of is het gewoon een gevalletje camera in de kliko?
Alledrie de bedrijven hebben aangekondigd camera's die CCD-problemen kennen, gratis te repareren, ook als de garantie al verstreken is.

Lijkt me dus wel, iig succes.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Update: Camera aangemeld bij Canon (oh, wat hadden ze er zin in, echt spraakzame medewerkers bij canon) en vervolgens bij informatique (leverancier van het toestel in 2004) met referentienummer van Canon ingeleverd. Naar schatting van Informatique duur het 2 a 3 weken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Mijn A70 geeft ook geen beeld meer, alleen zwart met roze/witte vlekken. Ik ga ook proberen hem nog gerepareerd te krijgen. 't Is vreemd want de A70 is al eens binnen geweest voor dat euvel, een dik jaar geleden schat ik. Nuja, als het dat niet is en ze repareren het niet onder garantie, mogen ze m'n kapotte cam houden. Dan doe ik wel verder met mijn Nikon D70s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
cocico schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:39:
Mijn A70 geeft ook geen beeld meer, alleen zwart met roze/witte vlekken. Ik ga ook proberen hem nog gerepareerd te krijgen. 't Is vreemd want de A70 is al eens binnen geweest voor dat euvel, een dik jaar geleden schat ik. Nuja, als het dat niet is en ze repareren het niet onder garantie, mogen ze m'n kapotte cam houden. Dan doe ik wel verder met mijn Nikon D70s ;)
Ja gewoon proberen....

Weet je toevallig of je ook ergens bij die canon reparateur de reparatiestatus kunt aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
De camera is al 1.5 week binnen, ze gingen het proberen. Ik denk niet dat je de status kan aanvragen, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Heb de reparatiestatus kunnen aanvragen bij ETB, men had 3 weken nodig voor het wachten op onderdelen, deze waren nu binnen en ze gingen hem repareren. Ben dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110135

Is er al wat bekend over de camera die voor reperatie opgestuurd is. Want na 3 jaar heeft ook mijn A75 het begeven (Zwart beeld en nog wel alle menu opties).

Heb jij hem gewoon bij Informatique ingeleverd? (daar heb ik hem ook gekocht namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb 'm terug met een nieuwe sensor en een nieuw serienummer vanonder (stickertje was weg!) ik ben blij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
cocico schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:53:
Ik heb 'm terug met een nieuwe sensor en een nieuw serienummer vanonder (stickertje was weg!) ik ben blij! _/-\o_
Heb je een hele nieuwe camera gekregen? Of gewoon een nieuw serienummer stickertje (staat ook op je orginele verpakking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
.NCK schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:28:
[...]

Heb je een hele nieuwe camera gekregen? Of gewoon een nieuw serienummer stickertje (staat ook op je orginele verpakking).
Enkel nieuw stickertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bah! M'n A70 heeft het na 3,5 jaar begeven :(
Uiteraard geeft het beestje alleen zwart beeld met enkele flitsen. Menu's e.d. doen het wel. Heb ik wel meteen een goed excuus om DSLR aan te schaffen, iets waar ik al twee jaartjes stiekem over aan het dromen ben :)

Hier staat tekst

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Mijn A70 gaf de laatste tijd regelmatig corrupte foto's, dus heb ik maar een andere canon gekocht. Een A570IS deze keer, bevalt prima. je kunt goed merken dat dit een nieuwere uitgave is.

Heeft er iemand nog belangstelling voor een A70 met bovengenoemde klachten?
Motorisch werkt alles nog perfect, hij is 1,5 jaar geleden nog volledig nagekeken bij ETBAS.
Wie hem kan gebruiken meldt zich even bij rainbow64 apeding gmail.com. Het gaat niet om geld, maar om iemand te helpen om zijn eigen A70 in de lucht te houden.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 12:04

E-Rick

I love it :7

Mijn ouwe trouwe A60 (juni 2003) produceerde ook van de ene op de andere dag niets dan zwarte foto's. Display werkt nog wel. Mailtje gestuurd aan ETBASS met de vraag of het aan de sensor zou kunnen liggen. Reactie gehad dat die kans best groot is, dus mijn camera opgestuurd.

Je kan tegenwoordig online de status van je reparatie volgen, scheelt weer bellen en mailen enzo. Het ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Startdatum              Einddatum               Reparatie status
3-3-2008 17:45:59       6-3-2008 9:14:11        01 - Geregistreerd in CRP
6-3-2008 9:14:11        6-3-2008 9:14:13        15 - Ontvangen door ETB
6-3-2008 9:14:13        6-3-2008 15:59:21       16 - Verzonden naar reparatielocatie
6-3-2008 15:59:21       7-3-2008 8:24:35        30 - Ontvangen op reparatielocatie
7-3-2008 8:24:35        7-3-2008 16:13:30       34 - Gereed voor reparatie
7-3-2008 16:13:30       7-3-2008 16:14:43       40 - Geopend door Technicus
7-3-2008 16:14:43                               25 - Onderdelen besteld

zoals je ziet heeft de technicus in no-time besloten wat er mis was (kan nauwelijks iets anders zijn dan het standaard-probleem met de CCD) en direct onderdelen besteld.

Ook hanteert ETB sinds begin 2008 een nieuw prijssysteem voor canon-reparaties:
... als een reparatie minder dan 61,40 euro incl. BTW kost, dan wordt deze uitgevoerd, kost het meer, dan krijgt u een prijsopgave. U kunt natuurlijk bij het ter reparatie aanbieden van een Canon toestel ook zelf een minimumbedrag opgeven waaronder wij zonder bericht mogen repareren.
Ik ga er daarom vanuit dat mijn camera gratis wordt gerepareerd, anders hadden ze waarschijnlijk wel eerst contact met me opgenomen. Hopelijk maken ze 'm meteen goed schoon vanbinnen, vooral in de viewfinder was redelijk wat stof te zien (maar al die tijd wel perfecte foto's).

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb jij je camera al terug? Heb het gevoel dat die van mij er vroeg of laat ook last van krijgt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Vandaag mijn camera teruggestuurd gekregen, geheel gratis door ETBASS gerepareerd :)
Het stof in de viewfinder is zo goed als weg!

* E-Rick is blij want stiekum maakt z'n A60 veel betere foto's dan zijn N95

[ Voor 12% gewijzigd door E-Rick op 20-03-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Mijn camera had net zwart in beeld in opname modus. Schrok me dus al het apezuur. Een tikje op de camera gegeven en hij had dus weer beeld. Maar dus wel duidelijk een CCD probleem. Kan ik hem nu gratis laten repareren door Canon? Want hij houd er vroeg of laat toch wel definitief mee op denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bel ETBASS eens op voor de gein. Leg je problemen voor, en waarschijnlijk zal het zo zijn dat ETBASS zal 'claimen' dat het aan het bekende euvel ligt. In dat geval zal ETBASS de camera gratis repareren. Je zult wel voor de verzendkosten moeten betalen. Zelf heb ik twee weken geleden al gebeld, maar ben nog niet aan opsturen toegekomen..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb inderdaad gebeld en ze melden mij dat het gratis wordt gerepareerd. Alleen nu heb ik nog geen adres waar ik het heen kan sturen. :/ En waar je waarschijnlijk een RMA nummer moet aanvragen. Kan hem hier wel naar een Canon dealer brengen, maar die zullen ook wel niet gek zijn om gratis een camera ter reparatie op te sturen die niet eens bij hun gekocht is.

Ow ja, en onder het telefoontje deed de sensor het natuurlijk tijdelijk weer. 8)7 Ben bang dat als ik hem opstuur hij het bij hun ook prima doet....

[ Voor 12% gewijzigd door Henkie-Jan op 04-04-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Henkie-Jan, in dit pdf-je staat alles wat je moet weten om je camera gerepareerd te krijgen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heel erg bedankt voor de link! Krijg alleen helaas geen bevestigingsmailtje binnen. :( En moet ik later aangeven bij garantie ja of nee? CCD sensor is garantie, maar de officiele garantie is al lang verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Ik heb gewoon aangegeven dat ik geen garantie meer had. Wat betreft geen mail, daar heb ik geen last van gehad. Spamfolder gechecked? Goeie mailadres doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb ze gemaild, was inderdaad een probleem met de activerings e-mails. Heb toen het wachtwoord zo opgestuurd gekregen. Zojuist de boel geregistreerd, en pakketje klaar gemaakt. Stuur hem morgen op! Ben erg benieuwd wanneer ik hem terug krijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Update: mijn status staat nu al 2 dagen op "geopend door technicus". Hoop niet dat er te veel stof in komt. :P
Update 2: Nog steeds status "geopend door technicus". :/

[ Voor 21% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-05-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Onze Canon A75 heeft nu ook de geest gegeven. Zoals het er naar uitziet een defecte CCD. Het Etbass zojuist een mail gestuurd met de reparatiemogelijkheden. Afwachten. Ben nog altijd zeer te spreken over de mogelijkheden van deze camera... Ondanks het feit dat ik hem al "af heb gedankt" en aan m'n ouders heb gegeven.
Typisch, een oude A70 (2003) die ik aan m'n zus heb gegeven vertoond ook dezelfde symptomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Calitomnication op 09-05-2008 14:33 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb de camera terug, maar ben niet tevreden over de reparatie. De camera is wel gratis gerepareerd. Maar de foto's zijn nu zeer onscherp! Zie de link. Wordt dus weer opsturen ben ik bang... 8)7 En ja, hij staat op auto mode.

Test foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33

RBH

Mijn A75 doet het ook niet meer 100%, met een setje volle batterijen erin; laten staan; volgende dag weer helemaal leeg. Toch zonde, want is best een fijn toestelletje!

Het lijkt mij echter een ouderdoms probleem zoals we die kennen bij bijna alle oudere camera's.. Mijne is geloof ik uit 2005 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nou, even een update. Heb de camera op een dinsdag weer opnieuw opgestuurd met omschrijving van de klacht en dat ie niet scherp was. En had hem op vrijdag weer in huis! Gerepareerd, scherp en een rekening van €0,00!

Was wel weer toppie geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* AlterEgo steekt ook een veer in de achterkant van ETBASS.

A70 uit 2003 houdt er opeens mee op- focus is stuk en alle afbeeldingen zijn paars en streperig, het klassieke CCD probleem. Even gebeld, en op hun advies een briefje bij de camera met een probleemomschrijving en het setje opgestuurd.

Minder dan een week later gratis gerepareerd terug.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Mijn Canon A70 is vorig jaar gerepareerd voor het CCD probleem. Nadat ik afgelopen mei naar een warm land, in de bergen, ben geweest is het probleem weer teruggekomen. Weer paarse strepen en alles erop en eraan. Grr... nu maar een nieuwe cam overwegen. (geen Canon) Wel jammer. Ding maakt (als het werkt) prima voor mij bruikbare foto's. Zou hem zo nog minimaal 3 jaar kunnen gebruiken.

Wat ik wel netjes van Etbass vind is dat ze hem vorig jaar gratis hebben hersteld incl het occasional e18 lensprobleem vanwege stof. Echter, ding is blijkbaar zo storingsgevoelig dat het niet veel zin blijkt te hebben...

[ Voor 33% gewijzigd door Paquito op 31-07-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:59
Heb ook het CCD probleem. Weet iemand of je bij ETBASS echt je aankoopbewijs nodig hebt? Kan ik namelijk nergens meer vinden.. :X En aangezien het ding toch flink buiten garantie is vind ik het raar dat ze het aankoopbewijs echt nodig zouden hebben. Is het ook zonder gelukt?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste