Maak showcase met fakantie praijs ofzow zijn egt coole foto's.
offtopic:
Bericht 600 in dit topic
Bericht 600 in dit topic
[ Voor 14% gewijzigd door Micha op 27-10-2004 17:03 ]
Maak showcase met fakantie praijs ofzow zijn egt coole foto's.
[ Voor 14% gewijzigd door Micha op 27-10-2004 17:03 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Die strepen zijn normaal, die zie je inderdaad niet terug op de foto. Komt door de techniek achter je lcd. Over die aiaf, tja, als het groene vierkantje mooi op het onderwerp zit dat je scherp wil hebben, moet het goed gaan. De manuele focus is zo verschrikkelijk traag, dat dat geen echte optie is helaas.Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 19:56:
de laatste tijd krijg ik zeer wazige fotos als ik AiAF gebruik, als ik dit uitzet zijn de fotos prima.
ook zie ik als ik scherpstel in het zonker bewegende strepen op mijn scherm, zodra de camera scherp is zijn ze weg
heeft iemand hier ook last van (gehad?)
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
Yes - OEM
Je moet schuifje opzij duwen en klepje naar voren drukkenNesto schreef op 05 november 2004 @ 17:44:
Ik heb vandaag m'n A75 gekregen, maar zit nu al met een probleempje.
Om de eerste instellingen te maken (terwijl m'n oplaadbare batterijen aan het laden waren) heb ik de meegeleverde alkaline batterijen in de cam gestopt.
Het punt is dat ik nu het batterijenklepje niet meer openkrijg. Door het schuifje te verplaatsen hoort het dekseltje al open te springen (is met de A60 van m'n zus ook zo), maar dit gebeurt niet bij mij. Zelfs niet als ik tegelijkertijd met de hand het klepje probeer op te lichten. Zit gewoon muurvast.
Iemand dit al gehad of er een oplossing voor? Anders gaat ie weer retour naar de winkel.
Kijk eens aan, een simpele oplossing die nog werkt ook.micdis schreef op 05 november 2004 @ 17:46:
Je moet schuifje opzij duwen en klepje naar voren drukkenniet omhoog trekken.
Yes - OEM
Het is een nogal irritante move maar zo blijft ie wel goed dichtNesto schreef op 05 november 2004 @ 17:50:
[...]
Kijk eens aan, een simpele oplossing die nog werkt ook.
* Nesto gaat zich schamen voor z'n n00berigheid
Hardstikke bedankt!
Verwijderd
A70 versus A80: | |
A70: | A80: |
2048 x 1536 (3MP) | 2272x1704 (4MP) |
Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. | Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min. |
5 punts AF | 9 punts AF |
vast LCD scherm | draaibaar, uitklapbaar LCD scherm |
LCD scherm: 78000 pixels | LCD scherm: 67000 pixels |
1/2.7” CCD | 1/1.8” CCD |
35-105 zoom | 38-114 zoom |
3.2x digitale zoom | 3.6x digitale zoom |
2.2fps up to 12 frames | 2.4fps up to 5 frames |
Lens F2.4-F4.8 | Lens F2.4-F4.9 |
- | Orientatiesensor |
- | 2 custom modes |
- | histogramweergave |
[ Voor 150% gewijzigd door Micha op 06-11-2004 12:31 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 12:29 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Micha op 06-11-2004 12:33 ]
Verwijderd
Die MP meer is alleen een (theoretisch) voordeel als je > A4 wil gaan afdrukken, verder is er GEEN voordeel ,integendeel.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:26:
Ik ben al een tijdje aan het kijken en het lijkt erop dat ik of wil gaan voor de A75 of de A85, de A85 kost me wel 50 euro meer dan de A75. Wat is nou het voordeel van de A85 buiten dat hij 4 MP is?
dat is dus het vergelijk tussen een A70 en een A80, maar niet tussen een A75 en een A85....micdis schreef op 06 november 2004 @ 12:27:
Hij heeft een draai baar beeldscherm en nog wat andere dingen zoals andere kwaliteit bij filmpjes.
Canon A80 ervaringen topic, deel III <-- hier staat een vergelijking met A70 (lijkt er erg op)
[/table]
[ Voor 60% gewijzigd door tozzke op 06-11-2004 17:20 ]
De A80 heeft tog echt een kantel beeldscherm en wat heeft dat te maken met ruisTozzman schreef op 06 november 2004 @ 13:03:
[...]
dat is dus het vergelijk tussen een A70 en een A80, maar niet tussen een A75 en een A85....
de A85 produceert alleen grotere foto's, de A95 daarentegen is de opvolger van de A80 dus MET kantelbaar scherm en grotere LCD (wat minder ruis tot gevolg heeft)
dus Jerommeke4ever.... je moet voor jezelf nagaan of die ene MP €50,- waard is
Volgens mij kan die lens echt wel tot F/8 hoormicdis schreef op 06 november 2004 @ 12:27:
Hij heeft een draai baar beeldscherm en nog wat andere dingen zoals andere kwaliteit bij filmpjes.
Canon A80 ervaringen topic, deel III <-- hier staat een vergelijking met A70 (lijkt er erg op)
Hier heb ff tabelletje gekopieerd voor je
A70 versus A80: A70: A80: 2048 x 1536 (3MP) 2272x1704 (4MP) Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min. 5 punts AF 9 punts AF vast LCD scherm draaibaar, uitklapbaar LCD scherm LCD scherm: 78000 pixels LCD scherm: 67000 pixels 1/2.7” CCD 1/1.8” CCD 35-105 zoom 38-114 zoom 3.2x digitale zoom 3.6x digitale zoom 2.2fps up to 12 frames 2.4fps up to 5 frames Lens F2.4-F4.8 Lens F2.4-F4.9 - Orientatiesensor - 2 custom modes - histogramweergave
Denk het nietSilent Thunder schreef op 06 november 2004 @ 14:24:
[...]
Volgens mij kan die lens echt wel tot F/8 hoor
Verwijderd
hij bedoelt natuurlijk ccd...MicDis schreef op 06 november 2004 @ 14:21:
[...]
De A80 heeft tog echt een kantel beeldscherm en wat heeft dat te maken met ruis. Beetje onzin
.
Wat in die tabel staat is denk ik de "minimale" waarde volledig uitgezoomed en volledig (optisch) ingezoomed.Silent Thunder schreef op 06 november 2004 @ 14:24:
[...]
Volgens mij kan die lens echt wel tot F/8 hoor
Ik had het over deze zin oa. ( ik kon me van die ccd nog wel voorstellende A85 produceert alleen grotere foto's, de A95 daarentegen is de opvolger van de A80 dus MET kantelbaar scherm
ik zeg toch ook dat de A95 de opvolger van de A80 is dus met kantelbaar scherm (dus dat de A80 ook een kantelbaar scherm heeft)MicDis schreef op 06 november 2004 @ 15:15:
[...]
[...]
Ik had het over deze zin oa. ( ik kon me van die ccd nog wel voorstellen)
Verwijderd
Verwijderd
Nee, bij de A95 is het scherm even groot als bij de A75 en A85Tozzman schreef op 06 november 2004 @ 17:27:
[...]
ik zeg toch ook dat de A95 de opvolger van de A80 is dus met kantelbaar scherm (dus dat de A80 ook een kantelbaar scherm heeft)
en dat van LCD was idd een typfoutje. Het LCD is namelijk een stuk kleiner bij de A80 en A95 dan bij de niet-kantelbare uitvoering
Iemand?DJH schreef op 18 september 2004 @ 13:28:
Ik heb de a75, allemaal leuk! Maar als ik een filmpje maak, heeft ie tijdens het hele filmpje dezelfde lichtinstelling. Als je bijvoorbeeld van binnen naar buiten loopt, zie je dus helemaal niks meer.
Zelfs bij mijn oude a201 was dat goed geregeld, iemand een oplossing? (firmware ofzo)
Kan niet, de exposure van de filmpjes van de A75 kan niet verandert worden tijdens het filmen, in- uitzoomen ook niet.
Verwijderd
Verwijderd
Toch wel typisch he, dat de rest van de wereld mooie foto's ermee maakt en jij niet?
Alors.
[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 08-11-2004 11:24 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dat vind ik toch een groot minpunt hoor! Dit maakt de movie optie echt minderwaardig! Als je b.v. in een huis met ramen wilt filmen, kun je het wel vergeten.FlipFlink schreef op 08 november 2004 @ 00:16:
[...]
Kan niet, de exposure van de filmpjes van de A75 kan niet verandert worden tijdens het filmen, in- uitzoomen ook niet.
Ik kan je woede begrijpen, het gaat toch om veel geld. Maar die mensen hier boeit dat echt niks dat je Canon basht.
Verwijderd
Tuurlijk mag je dat zeggen, maar jij brengt dat op zo'n manier dat het totaal niet onderbouwd is.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:02:
Ik mag toch zeggen dat ik er meer van had verwacht dan dat ik voor dat geld heb gekregen?
[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 08-11-2004 19:06 ]
Toch jammer dat je meteen beweert dat we hier dan 'dus' alleen maar op positieve reacties zitten te wachten. Dat is net zo kort door de bocht. Of had je naar aanleiding van je bericht meteen verwacht dat wij en masse onze ramen open zouden doen en onze camera's naar buiten hadden getiefd?
Je moet de camera op P stand zetten en de iso waarden zo laag mogelijk. (minder ruisPin0 schreef op 12 november 2004 @ 09:51:
Ik heb sinds paar maanden een A75. Buiten maakt hij fantastische foto's op de auto-stand. Maar binnen laat het nog vaak te wensen over. Ik weet dat er meer uit deze camera te halen valt.
Onderstaande foto is gemaakt op de auto-stand zonder flits.
[afbeelding] klik voor de originele, grote versie
Wat kan ik hier nu aan doen? Ik heb iets gelezen (hier bij tweakers) over de p-stand en ik weet dat je daar:
- de sluitertijd kan instellen, (dit is toch de tijd dat de ccd belicht word?) en hoeveel moet dat dan zijn.
- ISO (lichtgevoeligheid) hoe veel?, 50, 100, etc...
- Iets met een F (en mij ontgaat volledig wat dat nou is)
Ik hoop dus op wat meer uitleg over bovenstaande...
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 12-11-2004 11:43 ]
Verwijderd
Diafragma=de inrichting die de relatieve lensopening bepaaltPin0 schreef op 12 november 2004 @ 12:17:
@ MicDis Het is grotendeels duidelijk, maar wat is nu precies dat diafragma. Als je bijvoorbeeld een sluitertijd van een seconde heb, wat is dan gaat hij open en na een seconde weer dicht? Of is F, diafragma, de snelheid waarmee hij opengaat en de snelheid waarmee hij na een seconde weer dicht gaat?
De flits stond idd niet aan omdat de camera er dan veel langer over doet om de foto te nemen. (in auto-stand dan) Bovendien was het vrij ver af foto is drie keer ingezoomd.
En wat doet dat dan precies in de practijk, is de actuele brandpunt afstand de afstand van de lens tot de ccd? en de opening (diameter) is toch altijd hetzelfde?Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 12:35:
[...]
Diafragma=de inrichting die de relatieve lensopening bepaalt
In de praktijk weergegeven door een getal :de opening (diameter) gedeeld door de actuele brandpuntsafstand.
Heeft geen relatie met sluitertijd....
Het diafragma is vergelijkbaar met het iris in je oog. Is er te veel licht? Dan maakt het diafragma een kleinere opening zodat er minder licht binnen valt. (In jouw geval is er niet veel licht dus moet je diafragma open.) Omdat het getal bij je camera juist aangeeft hoeveel er te zien is van het diafragma scherm moet je getal dus juist kleiner zijn = minder scherm te zien = grotere opening = meer licht. Diafragma is aangegeven met F. (AV op camera boven op)Pin0 schreef op 12 november 2004 @ 13:31:
[...]
En wat doet dat dan precies in de practijk, is de actuele brandpunt afstand de afstand van de lens tot de ccd? en de opening (diameter) is toch altijd hetzelfde?
Ik voel me echt noob nu...
[ Voor 15% gewijzigd door Micha op 12-11-2004 14:29 ]
Verwijderd
Nee, de opening is NIET altijd dezelfde, het is een krans van lamellen, waarmee de lesopening geregeld kan worden.Dit heeft o. a. de volgende functies:Pin0 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:31:
[...]
En wat doet dat dan precies in de practijk, is de actuele brandpunt afstand de afstand van de lens tot de ccd? en de opening (diameter) is toch altijd hetzelfde?
Ik voel me echt noob nu...
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 22:24 ]
Verwijderd
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Wow aparte foto die eerstemercarra schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:31:
En nog eentje van mij dan:
[afbeelding]
En mijn opa:
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Labman op 09-12-2004 23:51 ]
...
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:53 ]
Ik heb dit "probleem" ook met filmpjes, maar niet in foto's (a75).. zal wel komen doordat de sensor gewoon overbelicht wordt op dat punt...Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:52:
ik krijg vage verticale strepen door 't beeld als ik iets film wat licht geeft, 't lijkt nog het meest op lens-flare, maar op foto's heb ik er geen last van. Vriend heeft dezelfde cam (A60) en ook 't zelfde "probleem".
[ Voor 49% gewijzigd door Labman op 10-12-2004 00:11 . Reden: stukje toegevoegd.. :P ]
...
Komt omdat je lcd een matrix stuctuur heeft, waarbij een overbelicht punt de kolom en rij van de matrix enorm beinvloed.Labman schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:08:
Ik heb dit "probleem" ook met filmpjes, maar niet in foto's (a75).. zal wel komen doordat de sensor gewoon overbelicht wordt op dat punt...
Verwijderd
't zit echt in het filmpje, niet in het display.mercarra schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:25:
[...]
Komt omdat je lcd een matrix stuctuur heeft, waarbij een overbelicht punt de kolom en rij van de matrix enorm beinvloed.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 11:57 ]
Waarschijnlijk is geldt hetzelfde voor je sensor.... en ik denk dat het in een foto niet gebeurt omdat je daar een lagere iso gebruikt, en misschien je diafragma een beetje dichtknijpt, waardoor de sensor niet overbelicht wordt (in extreme mate)Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:51:
[...]
't zit echt in het filmpje, niet in het display.
Ik krijg 't niet voor elkaar hetzelfde "effect" in een foto te krijgen.
...
Ik heb dit zelfde ook bij foto's maar zie het alleen op lcd verder niet....Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:51:
[...]
't zit echt in het filmpje, niet in het display.
Ik krijg 't niet voor elkaar hetzelfde "effect" in een foto te krijgen.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 10-12-2004 18:15 ]
Verwijderd
wow, wat mooi!Silent Thunder schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:12:
vers van de pers \o/
[afbeelding]
F/8, 1/20e, ISO 50, beetje geburnt rondom
Verwijderd
Je moet kijken wat de snelheid van de shutter is (als je op P laat staan), in principe hangt alles van de belichting op het moment dat de foto wordt gemaakt. Als je een foto met de hand maakt, zolang dat hij sneller is dan 1/60 ste seconde moet hij goed zijn.Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2004 @ 14:25:
ik heb ff een probleempje.
als ik fotos maak met P zijn ze enorm bewogen (iso 50 ook met andere iso's)
en fotos met M zijn altijd veels te donker.( 1/250 f.5.0)
ik snap namelijk niet echt goed waarvoor je P, M, av, tv voor gebruikt
in de handleiding staat het een en andere maar daar word ik niet echt veel wijzer van
Verwijderd
Ik heb er geen last van, je moet wel een paar keer opnieuw de shutter button indrukken om de gewenste scherpstelling te krijgen, maar zodra die groene vierkantjes op het scherm komt te verschijnen dan is het goed. De strepen is wel normaal komt door de lcd.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 19:56:
de laatste tijd krijg ik zeer wazige fotos als ik AiAF gebruik, als ik dit uitzet zijn de fotos prima.
ook zie ik als ik scherpstel in het zonker bewegende strepen op mijn scherm, zodra de camera scherp is zijn ze weg
heeft iemand hier ook last van (gehad?)
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:24 . Reden: ranzig groot plaatje ]
Verklein je foto en link d.m.v. een thumbnail gewoon door naar hi-res versie. Nu vernaggel je de layout een beetje.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:43:
als ik in het donker schiet krijg ik deze foto als ik op AUTO schiet:
[afbeelding]
ik zie horizontale strepen als ik in het donker fotografeer, wat kan ik hier aan doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 13-12-2004 23:22 ]
Verwijderd
Jouw ISO waarde staat te hoog ingesteld, met auto kan je niet veranderen, stel je ISO waarde lager d.m.v de selector op de P, Tv, Av, of M te zetten.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:43:
als ik in het donker schiet krijg ik deze foto als ik op AUTO schiet:
[afbeelding]
ik zie horizontale strepen als ik in het donker fotografeer, wat kan ik hier aan doen?
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 16:43 ]
De laatste tijd is die ook redelijk voordelig te krijgen in "gewone" winkels. Zo is de A75 nu in de aanbieding bij Dixons, Dynabyte en de Block. Bij al die winkels is die 229 euro. Ik weet dat de goedkoopste shop in de PW 175 euro is, maar daar komen dan nog verzendkosten bij en jij wil em graag binnen een week. Dus als je 30 euro meer betaald kun je hem zo ophalen en heb je nog wat voordeel wat betreft die E18 error. Je hebt namelijk op elk product 2 jaar garantie, waarvan op deze canon maar een jaar bij de fabrikant dus daarna moet je terug naar de winkel. Dan ga ik liever naar een gewone winkel dan een webwinkel...Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:51:
ik wil de a75 deze week gaan kopen, ga over anderhalve week op wintersport en wil hem dan meenemen. net wat winkels gebeld, nergens op voorraad, komt deze week binnen maar 1 winkel vertelde me dat het een uitgaand model is.. is het toch verstandig om deze te kopen?
en iemand een idee voor een stevig tasje? hij moet dan in de rugzak op mijn rug, krijgt dus wat schokken en eventueel een keer een val te verduren
en zie verschillende berichten over het aansluiten op een pc met win xp, de een zegt dat het gewoon rechtstreeks inpluggen is (zonder drivers) de ander zegt dat je het met de bijgeleverde software en drivers moet doen.. hoe zit dat nou?
en als laatsteis de beruchte e18 een reden om hem niet te kopen? heb wat gegoogled en lijkt toch veel voor te komen.. en ene site zegt dat het onder garantie valt(binnen tijd) en ander zegt van niet.. en hoevaak hebben jullie het, en hoe makkelijk op te lossen?
[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 15-12-2004 10:23 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ok, hier nog een. Op lager ISO doet ie het inderdaad beter maar toch steeds zie ik horizantele strepen en ik denk niet dat een camera dat hoeft te doen. Ik heb alleen problemen met donkere oppervlakten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:01:
[...]
Jouw ISO waarde staat te hoog ingesteld, met auto kan je niet veranderen, stel je ISO waarde lager d.m.v de selector op de P, Tv, Av, of M te zetten.
Succes !
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:25 . Reden: ranzig groot plaatje ]
anders zeg je ff precies wat ik zeiVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:01:
[...]
Jouw ISO waarde staat te hoog ingesteld, met auto kan je niet veranderen, stel je ISO waarde lager d.m.v de selector op de P, Tv, Av, of M te zetten.
Succes !
Verwijderd
op de kaars zie je ook lijntjes als je goed kijkt, of ben ik nu een miep?Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:47:
[...]
Ok, hier nog een. Op lager ISO doet ie het inderdaad beter maar toch steeds zie ik horizantele strepen en ik denk niet dat een camera dat hoeft te doen. Ik heb alleen problemen met donkere oppervlakten.
[afbeelding]
1/40 F6.3 ISO 100
Deze heb ik ook gemaakt
[afbeelding]
1/20 F8.0 ISO 50
Zou je misschien een linkje kunnen posten, naar een grote versie. Dan kunnen we die vergelijken met:Silent Thunder schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:12:
vers van de pers \o/
[afbeelding]
F/8, 1/20e, ISO 50, beetje geburnt rondom
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:47:
[...]
Deze heb ik ook gemaakt
[afbeelding]
1/20 F8.0 ISO 50
Punt is dat ik ook lijntjes zie, dus ik ben wel benieuwd of de uitvergroting van Silent Thunder dat ook heeft...Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:08:
[...]
op de kaars zie je ook lijntjes als je goed kijkt, of ben ik nu een miep?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
ja ik was ook niet van plan hem op internet te bestellen. met camera's doe ik dat toch liever bij de winkel.. als het goed is komt hij morgen binnen bij dixonsHoedje schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:19:
[...]
De laatste tijd is die ook redelijk voordelig te krijgen in "gewone" winkels. Zo is de A75 nu in de aanbieding bij Dixons, Dynabyte en de Block. Bij al die winkels is die 229 euro. Ik weet dat de goedkoopste shop in de PW 175 euro is, maar daar komen dan nog verzendkosten bij en jij wil em graag binnen een week. Dus als je 30 euro meer betaald kun je hem zo ophalen en heb je nog wat voordeel wat betreft die E18 error. Je hebt namelijk op elk product 2 jaar garantie, waarvan op deze canon maar een jaar bij de fabrikant dus daarna moet je terug naar de winkel. Dan ga ik liever naar een gewone winkel dan een webwinkel...
/me Hoedje heeft de camera (+256 mb CF) bij Dynabyte gekocht, hij heeft namelijk slechte ervaringen bij de Dixons. Al zou Hoedje nooit iets anders bij Dynabyte kopen. Verder heeft Hoedje nog een batterijlader + 4 batterijen (Duracell) en nog een extra pakje met 4 batterijen (Hapé) gekocht. In totaal was hij voor 300 euro klaar.
De camera bevalt erg goed, maar het viel me dus ook op dat foto's bij weinig licht wel erg ruizig zijn. Maar hierboven staat ook metteen de verklaring. Mooi!
Ik zie helemaal geen lijntjes misschien monitor verschil ofzoVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:08:
[...]
op de kaars zie je ook lijntjes als je goed kijkt, of ben ik nu een miep?
Moet je even kijken naar de "grote" versie [klik]MicDis schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:50:
[...]
Ik zie helemaal geen lijntjes misschien monitor verschil ofzo
Nou, bij Dixons zullen ze je wel extra garantie aan willen smeren enz. Even in het kort:Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:28:
[...]
ja ik was ook niet van plan hem op internet te bestellen. met camera's doe ik dat toch liever bij de winkel.. als het goed is komt hij morgen binnen bij dixonsdus kan ik morgen mijn ervaringen posten
je krijgt dus van de winkel 2 jaar garantie?
Verwijderd
dat denk ik ook wel dat ze dat zullen proberen. maar dat hoeft dus niet en ook al zullen ze niet ermee adverteren, je hebt zowiezo 2 jaar garantie?Hoedje schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:02:
Nou, bij Dixons zullen ze je wel extra garantie aan willen smeren enz. Even in het kort:
Volgens de Wet (EU Richtlijn) is een winkel verplicht om min. 2 jaar garantie te geven op producten. Maar ze zullen dat niet altijd (expliciet) geven. Maar daar zijn al heel veel topics over geweest op GoT.
sure:Hoedje schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:47:
Zou je misschien een linkje kunnen posten, naar een grote versie. Dan kunnen we die vergelijken met:
[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 15-12-2004 18:08 ]
Verwijderd
nou... de s1 kan net zo goed een e18 error krijgen.. google maar eensVerwijderd schreef op zondag 07 november 2004 @ 10:30:
Hallo A-xx fans. Dat was ik ook, tot ik de berucht e-18 melding kreeg. Nu maar een andere gekocht (PS S1 IS, ook aan te raden). Ik had voor mijn A70 de TC-DC52 tele-converter (vergroot 2,4x) en de LA-DC52C adapterring (nodig om de lenzen aan de camera te bevestigen) gekocht, waar ik niets meer aan had.
Ze zijn te koop, beiden zo goed als nieuw, compleet met orgineel tasje en bijbehorende lenskappen.
Heb je interesse mail me ff, prijs komen we wel uit.
frank[at]schwarte[punt]nl
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 21:18 ]
Verwijderd
check ook deze twee, ze zijn beide op auto gemaakt maar zelfs met auto hoeft dit nietHoedje schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:02:
[...]
Moet je even kijken naar de "grote" versie
. En dan gaat het natuurlijk om de lijntjes die op het donkere gedeelte van de kaart (recht onder het vlammetje) zitten. Daar zitten lijntjes, die net lijken alsof het is ingescand oid.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 17:21 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:25 ]
Verwijderd
ik zie ze bij jou ook. Ligt dus niet aan mij.Hoedje schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:51:
Ik heb ook even een fotootje gemaakt van een kaars met 1/20 F8.0 ISO 50 (Canon A75).
[afbeelding]
beetje photosoep doet wonderen
Maar bij mijn kaars zie ik toch niks. Mja, ik bewerk ze ook altijd...Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:23:
[...]
ik zie ze bij jou ook. Ligt dus niet aan mij.
[ Voor 46% gewijzigd door Silent Thunder op 15-12-2004 22:36 ]
Ehm, het zal wel aan mij liggen, maar ik zie ze juist niet bij mijVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:23:
[...]
ik zie ze bij jou ook. Ligt dus niet aan mij.
[ Voor 7% gewijzigd door Labman op 16-12-2004 12:10 ]
...
Ehm, volgens mij is dat mijn fotoLabman schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:33:
Silent Thunder foto:
[afbeelding]
Duidelijk dat bij Silent Thunder's foto de ruis veel meer uniform is... (behalve bovenaan maar dat is luxaflex..)
Verwijderd
Ik zie dat je het hebt aangepast... het maakt verder niet zoveel uit, behalve dan dat het nu wel duidelijk is dat Jasper 100%TUKKER terug mag naar de eh (wat, waar
Ik ook hoor. Ik heb de camera nu een weekje ofzo. Maar de foto van de kaars ging even om de streepvormige ruis van Jasper 100%TUKKER. Ik denk alleen niet dat er veel tips zullen komen uit foto's van kaarsen... (waarbij iedereen ook nog is dezelfde instellingen gebruikt). Dus maak ook van wat andere dingen foto's en wie weet.$eik0 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:13:
Ik heb net ook maar ff een foto van een kaars gemaakt met me A60.
Je kan vast wel zien dat ik aardig n00bish ben![]()
Mensen nog tips voor me
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 16-12-2004 15:28 . Reden: Ehm, [s]Jasper[/s] ohnee... ]
Verwijderd
Ehm dan weet ik het ook niet meer, ik heb er geen last van, misschien idd die camera van tukker een beetje stuk ???Labman schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:33:
Ik heb de foto's van 100%TUKKER en van Hoedje eventjes met extreme levels bewerkt, en dan zie je toch duidelijk dat die foto van tukker een patroon in de ruis heeft zitten.. imo hoort dat niet zo.. (ik heb het ook nog nooit gezien op mijn A75)
Hoedjefoto:
[afbeelding]
100%TUKKER foto:
[afbeelding]
Duidelijk dat bij Hoedje's foto de ruis veel meer uniform is... (behalve bovenaan maar dat is luxaflex..)
Zou er toch even mee terug gaan naar de winkel..
(wat? waar??)
Verwijderd
Probeer maar met langere sluitertijd, anders grotere f opening.$eik0 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:13:
Ik heb net ook maar ff een foto van een kaars gemaakt met me A60.
Je kan vast wel zien dat ik aardig n00bish ben![]()
deze is zonder macro gemaakt
[afbeelding]
deze is met
[afbeelding]
1/20 F8 iso 50
Mensen nog tips voor me
Verwijderd
welke jasper? toch niet ik he:p heb hem net pas gekocht, zit nog steeds op school... ben even met het boekje bezigHoedje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:26:
[...]
Ik zie dat je het hebt aangepast... het maakt verder niet zoveel uit, behalve dan dat het nu wel duidelijk is dat Japer terug mag naar de eh (wat, waar) winkel.
[...]
Ik ook hoor. Ik heb de camera nu een weekje ofzo. Maar de foto van de kaars ging even om de streepvormige ruis van Jasper. Ik denk alleen niet dat er veel tips zullen komen uit foto's van kaarsen... (waarbij iedereen ook nog is dezelfde instellingen gebruikt). Dus maak ook van wat andere dingen foto's en wie weet.
...
Verwijderd
dat dacht ik ook alLabman schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:08:
volgens mij worden er vandaag nogal eens wat namen door elkaar gehaalt!
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:45:
[...]
welke jasper? toch niet ik he:p heb hem net pas gekocht, zit nog steeds op school... ben even met het boekje bezig
Idd...Labman schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:08:
volgens mij worden er vandaag nogal eens wat namen door elkaar gehaalt!
Gelukkig had je het al door 100% Tukker JasperVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:09:
[...]
dat dacht ik ook alwant ik heb nog geen foto gemaakt.. zit te wachten tot ik thuis ben, nog 1 lesje hierna
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq