Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

ok, Nóg vager.. ik ben vandaag aan het testen.. het lijkt wel alsof dit probleem zich alleen voor doet als het s'avonds is!

vochtig? donker filter?

en klappen heeft geen zin? Als ik hem geen klappen geef dan doet hij het niet meer... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Ok, ik heb net canon gebeld.
op www.etbass.nl is te zien dat reparatie € 94,54 gaat kosten..

grmf! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die camera gekocht? De verkoper moet je langer garantie geven dan een jaar; een digitale camera van Canon heeft echt een hogere levensverwachting.

Het enige probleem kan zijn dat je een bedrijf treft dat denkt dat de wet niet van toepassing is op zijn verkopen. Als dat een dozenschuiver is als dixons, mediamarkt, etc. kun je nog wel eens een uitdaging hebben om ze te overtuigen. Als het bedrijf is aangesloten bij een brancheorganisatie kun je meestal het probleem bij een klachtencommissie neerleggen (vrij goedkoop), anders zit er niets anders op dan een gang naar een rechtbank.

Benader eerst het bedrijf telefonisch met het probleem (zonder natuurlijk je geweldsplegingen te vernoemen) en probeer al uitspraken te ontlokken over hun gedrag bij storingen na 14 maanden. Misschien valt het reuze mee en vinden ze dit ook belachelijk snel.
Ga anders bij het bedrijf langs; kies een tijdstip dat het vrij druk is en fluister niet. De andere bezoekers mogen best meegenieten van het feit dat het bedrijf zich niet wil houden aan wettelijke bepalingen. Vraag rustig naar managers, etc. bij beweringen dat het personeel dit zo moet doen en dit niet zelf beslissen. "Wie mag er dan beslissen? Die wil ik graag spreken. Bel hem/haar anders even."
Verlang concrete afspraken (zo snel mogelijk is niet concreet genoeg).

Er kan eventueel beroep gedaan worden op de regel dat de consument een deel van de reparatiekosten moet betalen als de reparatie de levensduur van het product verlengt. Nu mag een camera mijns inziens wel een jaar of vijf meegaan (ik denk langer, maar dit is wel een absoluut minimum). Je zult dan hooguit zo'n 20% van de reparatiekosten hoeven te betalen.

Verzendkosten, beoordelingskosten, etc. horen bij een terecht defect voor de rekening van de verkoper te zijn. Als het apparaat keurig niet defect was gegaan (zoals het hoort) dan had je die kosten ook niet hoeven te maken, dus mag de verkoper hiervoor opdraaien.

Overigens ben ik bij duurdere artikelen (>500 euro) altijd geneigd om de verlengde-garantieverzekering te nemen. Voor relatief weinig ben je vijf jaar lang van alle gezeur over garantie, etc. af. Het is een sigaar uit eigen doos, maar het voorkomen van gezeur met alle bijkomende ergernissen is me het vaak wel waard.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mir, ik heb eenzelfde probleem met mijn A70. Veel horizontale strepen bij donkere omgeving. Volgens Canon is de CCD kapot. Ook mijn camera is net (een maand) uit de garantie. Ik baal best wel, maar ik ben persoonlijk niet echt van plan om 95 euro te gaan betalen. Dus hopelijk kan ik daar met Canon een oplossing voor vinden.

• Mir
  • Niet online

Mir

Raven- schreef op 15 september 2004 @ 06:23:
Mir, ik heb eenzelfde probleem met mijn A70. Veel horizontale strepen bij donkere omgeving. Volgens Canon is de CCD kapot. Ook mijn camera is net (een maand) uit de garantie. Ik baal best wel, maar ik ben persoonlijk niet echt van plan om 95 euro te gaan betalen. Dus hopelijk kan ik daar met Canon een oplossing voor vinden.
Hej!

Laat even weten wat jouw uitkomst ervan is! Desnoods bel ik ook nog wel een keer!

en wees lief voor 'm... want het wordt steeds erger :(

Weten mensen of er ook zoveel problemen met de a75 zijn?

• Paquito
  • Niet online
De camera ligt op dit moment al bij canon. (etbass) ik zal wel bericht krijgen een dezer dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Mir schreef op 15 september 2004 @ 10:04:
[...]

Hej!

Laat even weten wat jouw uitkomst ervan is! Desnoods bel ik ook nog wel een keer!

en wees lief voor 'm... want het wordt steeds erger :(

Weten mensen of er ook zoveel problemen met de a75 zijn?
ik heb als 2 maanden een a75 nog geen problemen

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

BruceLee schreef op 17 september 2004 @ 15:37:
[...]

ik heb als 2 maanden een a75 nog geen problemen
tja.. die problemen kreeg ik ook pas na 12 maanden :(
Raven- schreef op 15 september 2004 @ 13:20:
De camera ligt op dit moment al bij canon. (etbass) ik zal wel bericht krijgen een dezer dagen....
gaarne!!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik heb de a75, allemaal leuk! Maar als ik een filmpje maak, heeft ie tijdens het hele filmpje dezelfde lichtinstelling. Als je bijvoorbeeld van binnen naar buiten loopt, zie je dus helemaal niks meer.

Zelfs bij mijn oude a201 was dat goed geregeld, iemand een oplossing? (firmware ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A70 - fletse foto's

Met mijn A70 heb ik bijna altijd last van fletse foto's. Hierbij een voorbeeld gemaakt tijdens mijn erg mooie vakantie. De foto is gemaakt op stand P met automatische iso en witbalans.
Wie kan me helpen? Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/5pvyh

Het was mooi helder weer en de kleur van het water was erg helder blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
@ goean

stap 1: de camera instellingen

Zet de kleuren op levendig (vivid) als het daar niet al op staat. Dit maakt al een hele boel uit met betrekking tot het fletse. Wat minder uitmaakt zijn de ISO en de witbalans, maar toch is het beter om deze handmatig in te stellen. Zet de ISO gewoon standaard op 50 en je witbalans voor deze situatie op daglicht. Ik denk dat je hiermee al heel wat mooiere foto's maakt.

stap 2: een filter

Als je mooie blauwe luchten en wateren op je foto wilt hebben is het aan te raden om een lens adapter en een polarisatiefilter te kopen. Zie ook mijn sig en hier onderaan voor meer info mbt tot filters en adapters voor A75 gerelateerde modellen.

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Sjon
Ik zal gaan experimenteren. Raad je me aan om de foto's van mijn vakantie (>300) nog na te bewerken om de kleuren wat op te halen? Zo ja, met welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de dezelfde foto wat meer kleur gegeven. Ben ik op de goede weg?

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/5sfv5

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/9697/Kikker03KLSEP04.jpg

F/2,8
1/5 sec.

Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/2152/Kikker04KLSEP04.jpg

F/2,8
1/2 sec.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 12:25:
Ik heb de dezelfde foto wat meer kleur gegeven. Ben ik op de goede weg?

[afbeelding]
Idd, al beter.
OM simpel nog iets meer te doen, met irfanview je saturation nog iets hoger gooien. Totdat je het zelf nog mooi vind. (smaak valt over te twisten)
Kijk bij meerdere fotos ff welke saturation verhoging acceptabel is en dan kun je met irfanview je 300 fotos batchen met hoger saturation.

Dit is de simpele en 'ik wil er niet zoveel tijd aan kwijt methode'

Je kunt natuurlijk ook met filters in progs als photoshop foto voor foto verbeteren.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nice pics!

Liep ie niet weg? :)

• Silent Thunder
Get!em schreef op 23 september 2004 @ 10:54:
[...]

Nice pics!

Liep ie niet weg? :)
Hij zat in onze vijver en in het begin was het idd best lastig. Hij zwom/sprong van de ene kant naar de andere als ik dichtbij kwam. Maar op een gegeven moment had 'ie er denk ik genoeg van en bleef gewoon zitten zodat ik me gang kon gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 23-09-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVaags
  • Laatst online: 08-01 20:53

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ik heb nu al een tijdje een Powershot A70. Ik moet eerlijk bekennen dat deze camera bij goed licht perfect foto's maakt :) Echter binnen en in wat donkere omgevingen vind ik het een kriem om een goede foto te maken.

Je merkt dat hij de sluitertijd omhoog gooit en met dat mooie icoontje linksonderin kun je vanuit de hand geen fatsoenlijke foto maken.

Een voorbeeldje van een tweetal foto's die ik laatst heb gemaakt van een voetbalwedstrijdje. Het was rond half 8 - 8 uur, heldere avond dus nog genoeg licht dacht ik. Maar wat zie je? Kijk zelf maar :o
De foto's zijn overigens gemaakt op de AUTO modus.

http://www.home.zonnet.nl/jwvaags/IMG_0967.jpg
http://www.home.zonnet.nl/jwvaags/IMG_0982.jpg

Wat kan ik het best doen in het vervolg? Hogere ISO waarde?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
File Name
     IMG_0976.jpg
Tv( Shutter Speed )
     1/8
Av( Aperture Value )
     4.5
Metering Mode
     Evaluative
Exposure Compensation
     0
ISO Speed
     Auto
Lens
     5.4 - 16.2 mm
Focal Length
     13.4 mm

File Name
     IMG_0982.jpg
Tv( Shutter Speed )
     1/8
Av( Aperture Value )
     4.8
Metering Mode
     Evaluative
Exposure Compensation
     0
ISO Speed
     Auto
Lens
     5.4 - 16.2 mm
Focal Length
     16.2 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
JVaags schreef op 24 september 2004 @ 20:08:
Wat kan ik het best doen in het vervolg?
Proberen stil te houden, want volgens mij heb je de cam teveel bewogen tijdens het schieten waardoor het er zo wazig uitziet. Vooral bij de eerste foto is duidelijk te zien dat het niet gebrek aan licht is wat de foto vernaggeld, maar teveel beweging.

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 24-09-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 24 september 2004 @ 21:01:
[...]

Proberen stil te houden, want volgens mij heb je de cam teveel bewogen tijdens het schieten waardoor het er zo wazig uitziet. Vooral bij de eerste foto is duidelijk te zien dat het niet gebrek aan licht is wat de foto vernaggelt, maar teveel beweging.
Ha, het tweede is het gevolg van het eerste.
ISO omhoog is het enige, en stap nou eens definitief van dat domme auto af............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het lijkt mij eigenlijk vrij lastig, bewegende mensen,weinig licht en toch een korte sluitertijd. Een combinatie van niet inzoomen (dan maar croppen), waardoor je een lage f-waarde kunt instellen van 2.8 (Av stand dus gebruiken) en een hoge(re) isowaarde zouden de sluitertijden korter moeten maken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

In een sporthal foto's nemen is ook zo 1 van DE problemen met een compact cam door het TL licht dat daat meestal aanwezig is... Als je zoomt mag je vergeten dat je foto's licht genoeg zijn. Ik heb er toch wel een paar weken over gedaan om de ideale instellingen voor te vinden . Punt is wel dat je met de AUTO stand gewoon geen deftige sportfoto's kan nemen , laat die auto voor wat het is en begin wat te testen met de Tv stand ofzo.

• Silent Thunder
Sowieso is de A60 niet echt bedoeld voor opnames van een afstand. Mijn mooiste werk bestaat ook alleen maar eigenlijk uit (dieren)portretten en macro's die ik hier af en toe laat zien. Maar als je zeg maar iets 'groots' wil schieten dan zie je toch de onduidelijkheid en onscherpte; en merk je dat het gewoon een point en shooter is.

Daarom wil ik ook overstappen op een DSLR over een jaartje ofzo. Want de kwaliteit die ik van dichtbij heb word niet geëvenaard bij ver af. Daarom loop nu tegen de grenzen aan van me A60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik ben nog steeds verliefd op mijn A60. (met LA-DC52c, polafilter & TC-DC52)
Voor het voornamelijk bekijken van foto's op PC & TV en af en toe een foto'tje afdrukken voldoet hij nog steeds prima.

Hoewel de aanschaf van een DSLR (ook Canon natuurlijk) wel begint te kriebelen vind ik de prijs (zeker in deze tijden) nog net iets te hoog. Verder vind ik een nadeel bij een DSLR dat je een vrij grote body hebt met losse lenzen die je overal naartoe moet sleuren terwijl de A60 (70,75,80,95 of Ixus whatever) zo in je jaszak past.

Conclusie: Ik blijf de komende tijd nog even verder schieten met mijn A60.
Ik zeg altijd maar zo een mooie foto maakt de fotograaf. Niet het fototoestel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

genomen met de a75

1/30 f4/8

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/sebastiansk/Manul-NSK2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/sebastiansk/Manul-NSK5.jpg

voor alle 7 check [rml][ verzamel] (Huis)dieren[/rml]

[ Voor 46% gewijzigd door BruceLee op 26-09-2004 10:37 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Afbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/8113/PaddestoelKLEINOCT04.jpg

f/2,8
1/25 sec.

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 01-10-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mijn geld heeft ook herftkleuren...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/pecunia2.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn a60 bijna een jaar en ik merk dat hij langzamer reageert als ik een foto wil maken(moet de knop heel lang ingedrukt houden), wat kan ik hieraan doen en hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Die shutter-lag (wat jij dus bedoeld) is redelijk te beperken door de cam handmatig in te stellen, ipv een autostand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op 13 september 2004 @ 17:53:
Ok, mijn GROOT probleem (KLOTE DING.. gaat er nu door m'n hoofd)!
Camera: a70

Ik heb er 2:
1:
Wanneer het donkerder wordt verschijnen er blauwe strepen op mijn
scherm, ze lopen van links naar rechts en de hoogte verschilt.
Hoe donkerder het wordt, hoe meer strepen er komen!

2:
Het camera-beeld valt gewoon weg!!!! Niet het LCD (Ik kan nog heel goed zien hoeveel foto's etc. ik nog kan maken) maar mijn camera beeld valt weg!!
Het is niet 100% zwart, velle licht bronnen geven een uitgesmeerd paars beeld van links naar rechts.
Ik heb dezelfde problemen. Had jou post gelezen en bij mij helpt het ook als ik de camera een beetje schudt en en wat klappen op geef. Maar het blijft terugkomen. Ik heb mijn camera gelukkig nog geen jaar, maar het was een open-doos exemplaar, dus mogelijk al wel eerder gebruikt en misschien al meer dan een jaar oud. Gelukkig zat er wel een jaar garantie op, dus ik kan er weer mee terug naar de winkel. Vind het wel balen, want dit is al de tweede keer dat ik terug moet met de camera (eerder een vlek op alle foto's, lens schoonmaken hielp niet). Mijn aanvankelijke enthousiasme voor de A70 is inmiddels wel weg. Ook al komen er mooie foto's uit op het moment dat ie normaal werkt....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lammie13/kaduuk.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 14:28 . Reden: voorbeeld foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:20:
[...]

Ik heb dezelfde problemen. Had jou post gelezen en bij mij helpt het ook als ik de camera een beetje schudt en en wat klappen op geef. Maar het blijft terugkomen. Ik heb mijn camera gelukkig nog geen jaar, maar het was een open-doos exemplaar, dus mogelijk al wel eerder gebruikt en misschien al meer dan een jaar oud. Gelukkig zat er wel een jaar garantie op, dus ik kan er weer mee terug naar de winkel. Vind het wel balen, want dit is al de tweede keer dat ik terug moet met de camera (eerder een vlek op alle foto's, lens schoonmaken hielp niet). Mijn aanvankelijke enthousiasme voor de A70 is inmiddels wel weg. Ook al komen er mooie foto's uit op het moment dat ie normaal werkt....

[afbeelding]
Kijk!! Dat is PRECIES wat ik bedoelde!!! dat zie je dus bij mij ook!

Heb je "ENIG" idee wat het kan zijn? Of iemand anders??

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erover zitten denken, en het enige waar ik op kan komen is een loszittende ccd. Dit omdat de strepen komen doordat er licht op de ccd valt (als je het probleem hebt moet je je lens maar eens van het donker naar het licht bewegen enzo, je ziet de strepen erger/minder erg worden). Ook het feit dat een klap geven opeens wel beeld kan geven lijkt mij te komen doordat de ccd dan weer op zn plaats schiet.
Dit is overigens wel een n00b theorie, want ik heb geen id hoe zo'n camera in elkaar zit van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij eindelijk mensen te vinden die dit probleem ook hebben. Ik ben nu al 2 keer in een jaar tijd terug geweest met de Camera (Canon Powershot A60) Ik heb hem gekocht bij Alternate in Ridderkerk. Ze weigeren hem om te ruilen. Ik heb nu al 2 keer een maand moeten wachten. Ze sturen hem dan op naar Canon en dan komt ie gerepareerd weer terug. Hij is nu krap 3 weken terug, hem hem nauwelijks gebruikt, wil net een foto maken en... precies.. Strepen .. exaxt hetzelfde als Lammiee... Erg kloten... dat wordt dus de 3e keer in een jaar dat ik dit probleem heb.. Als het goed is zit er 2 jaar garantie op deze camera's. Maar Alternate wil me geen nieuwe camera geven.

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben het spuugzat om elke keer helemaal naar Ridderkerk op en neer te gaan met die Camera.

Edit: net gesproken met Alternate Servicedesk: Letterlijk antwoord Alternate: "Tja, meneer, u begrijpt natuurlijk dat wij ook niet met een defecte camera opgescheept willen zitten".........................

En dan rustig blijven he.....

Ik moet hem weer langsbrengen, en MISCCHIEN ruilen ze hem dan wel om....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:26:(..)
net gesproken met Alternate Servicedesk: Letterlijk antwoord Alternate: "Tja, meneer, u begrijpt natuurlijk dat wij ook niet met een defecte camera opgescheept willen zitten".........................
Als ze dat niet willen moeten ze geen winkel beginnen! |:(

Mijn cam doet het gelukkig nog zonder problemen. Ik gebruik hem ook niet ontzettend veel, misschien dat dat scheelt.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Ranzig die klote winkels ook altijd! :(

Verder zat ik inderdaad ook te denken aan een losse CCD. Werd het bij jou ook steeds erger?

Openmaken heeft echt geen zin, zit TE veel spullen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het werd inderdaad erger. Het begon met af en toe even wat strepen die vanaf de zijkant het beeld in liepen, beetje flitserig. Aan het begin was het niet zo dat er helemaa geen beeld was. Heb mijn cam trouwens vanmiddag weggebracht, nu maar afwachten. In de winkel vroeg die gast zich wel af of mijn camera wel geaccepteerd zou worden bij canon omdat er een deukje inzit op een punt van het toestel. Hoop dat ie daardoor niet wordt geweigerd, omdat ik er niet goed mee zou zijn omgesprongen. Dat zijn toch dingen die gebeuren als je het apparaat intensief gebruikt? Heb hem niet laten vallen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind dat die mensen daar bij canon eens niet zo moeilijk moeten doen over deukjes en dat soort dingen. Ze mogen blij zijn dat er mensen zijn die hun camera's gebruiken en sommige mensen gebruiken ze heel intensief. Daar krijg je idd krasjes en deukjes van, en ik heb hier al vaker gelezen dat als een cam gerepareerd word door hun hij ook beschadigd terug komt. En waarom... omdat mensen er intensief mee bezig zijn. Ze moeten in mijn ogen eens wat meer service gaan leveren, want als je ze via de website een email stuurt dan krijg je een antwoord waar je niks mee kan en dan staat er in stuur de camera maar naar canon terug met de vraag. Dat wil ik helemaal niet ik wil gewoon antwoord. Dus laat canon eerst maar eens bij zichzelf beginnen voordat ze bij hun klanten gaan zeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:51:
Ik heb nu mijn a60 bijna een jaar en ik merk dat hij langzamer reageert als ik een foto wil maken(moet de knop heel lang ingedrukt houden), wat kan ik hieraan doen en hoe komt dit?
Dit heeft niets met "Shutterlag" te maken.
Het valt mij ook op dat mijn camera er langer over doet om te focussen. (langer dan in het begin)
Soms focus(het verschijnen van het groene blokje) hij helemaal niet. Dan moet ik de ontspan knop nogmaals indrukken voordat hij focust en ik de foto kan maken.

Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op 08 oktober 2004 @ 15:16:
[...]

Kijk!! Dat is PRECIES wat ik bedoelde!!! dat zie je dus bij mij ook!

Heb je "ENIG" idee wat het kan zijn? Of iemand anders??

mvg,
Het wordt wat eentonig, maar ook ik denk dat er iets in de buurt van de ccd los zit. Ik heb een partlist gevonden van onze camera met interessante plaatjes http://www.f20c.com/stuff...20SHOT%20A60%20%20A70.pdf
Dan weet je in ieder geval wat je te wachten staat als je hem zelf open maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:26:
(...) Ze weigeren hem om te ruilen. Ik heb nu al 2 keer een maand moeten wachten. Ze sturen hem dan op naar Canon en dan komt ie gerepareerd weer terug. (...) dat wordt dus de 3e keer in een jaar dat ik dit probleem heb.. Als het goed is zit er 2 jaar garantie op deze camera's. Maar Alternate wil me geen nieuwe camera geven.
Het is aan de verkoper om te kiezen of hij de camera wil vervangen of repareren.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben het spuugzat om elke keer helemaal naar Ridderkerk op en neer te gaan met die Camera.
Drie keer in een jaar kapot met hetzelfde defect is inderdaad niet acceptabel. Als binnen afzienbare tijd het defect weer opduikt heb je gewoon de mogelijkheid om de koop te ontbinden; de verkoper is klaarblijkelijk niet in staat een goed werkend product te leveren. Bij een ontbinding van de koop moet je gewoon je geld terugkrijgen; wel is het redelijk dat je een vergoeding betaalt voor het gebruik van de camera. Stel dat na een jaar de camera voor een vierde maal kapot gaat en je steeds een maand op reparatie hebt moeten wachten, dan heb je de camera netto 9 maanden gebruikt. Met een verwachte levensduur van bijvoorbeeld 5 jaar kun je redelijkerwijs 85% van het aankoopbedrag terugverwachten.
Zoek even de relevante informatie bij sites als die van de Consumentbond enzo op; waarschijnlijk zullen ze wel tegensputteren maar dit mag je rustig een wanprestatie noemen!
Edit: net gesproken met Alternate Servicedesk: Letterlijk antwoord Alternate: "Tja, meneer, u begrijpt natuurlijk dat wij ook niet met een defecte camera opgescheept willen zitten".........................
"Tja, meneer/mevrouw Alternate, u begrijpt natuurlijk dat ik ook niet met een defecte camera opgescheept wil zitten!"

Sterkte met het bevechten van deze bierkaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon A70.
Welke instelling (auto/P/AV etc) is het best om Macro foto's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

voor de werking van de macro-stand: maakt niets uit. Voor de rest gelden dezelfde dingen als met een normale foto: als je iets in wilt stellen, gebruik dan Av of Tv. Gebruik sowieso P in plaats van auto, zodat je de iso-waarde op 50 in kunt stellen en daarmee de scherpste foto's kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet iig niet vergeten de macrostand in te schakelen en dat kan idd bij alle modes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:25:
je moet iig niet vergeten de macrostand in te schakelen en dat kan idd bij alle modes :)
En NIET inzoomen!
Anders krijg je de foto niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 10:22..................defecte camera opgescheept wil zitten!"

Sterkte met het bevechten van deze bierkaai!
Bedankt Jigal. Ik ga mijn best doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04

Japie.G

Colour Classic

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/@gotpics/sk1_small.jpg

De bovenstaande foto is gemaakt met een Canon A70.
Wat ik ook probeer, het lukt me niet om een mooie volledig scherpe foto te maken van (redelijk snel) bewegende objecten. (bovenstaande is de meest scherpe die ik ooit geschoten heb...)

Eis ik gewoon te veel van het toestelletje, of is er iets dat ik verkeerd doe?
Mensen wie het wel lukt met een A70 een scherpe actiefoto te schieten, wat zijn jullie instellingen, of hebben jullie wat tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 11-10-2004 17:35 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de sportstand al eens geprobeerd?? anders misschien kortere sluitertijd instellen en experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Je kunt je toestel op handmatige scherpstellen zetten wanneer je weet waar ongeveer de actie gaat plaatsvinden. Of anders eerst een keertje scherpstellen en vervolgens de knop half ingedrukt blijven houden. In dat geval kun je sneller een foto maken zonder dat je eerst een bewegend object (speler) hoeft te volgen om op scherp te stellen. Bovendien kun je je aandacht dan vestigen op het stilhouden van de camera.
Verder niet te ver inzoomen, want daardoor gaat je lichtsterkte achteruit (diafragmanummer wordt groter) en worden de sluitertijden langer. Verder kun je de iso-waarde nog op 100 zetten. Met het weer dat je dan hebt op jouw foto moet je toch ondertussen wel aan sluitertijden van 1/250 - 1/1000 seconde zitten en dan moet die speler wel erg hard rennen om bewogen in beeld te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
@ Japie.G

Als eerste: niet op de auto stand fotograferen! Zet op welke andere stand je ook fotografeert het 9punts AIAF uit! Zonder dat krijg je veel scherpere foto's

Ten tweede: zoals zabazz als zei: probeer de sportstand eens. Ook hier geldt: Zet de AIAF uit. Je kan ook op de Tv-stand eens testen met sluitertijden van 1/500 of kleiner. Beetje afhankelijk van het weer. Op een mooie zonnige dag moet je toch echt lage sluitertijden kunnen behalen.

Ten derde: vergeet niet dat je slechts een compact digicam hebt. Wel is waar een van de beste in zijn prijsklasse en tijdperk, maar toch. Het probleem is vaak dat de autofocus te langzaam is voor de echte actiefoto's, wat ook tot onscherpte leidt/kan leiden. Daar is eigenlijk maar een ding aan te doen. Bepaal een vaste afstand tussen jou en bijv het goal, waar veel actie plaatsvindt. Stel of met de handmatige focus de juiste afstand in of gebruik de autofocus om scherp te stellen op een gewenst punt en druk daarna op manual focus. Hiermee "lockt" je camera de focus en kun je elke keer op dat punt of een punt op vergelijkbare afstand snel een scherpe foto maken. Vergeet dan niet om de lock eraf te halen als je iemand wilt fotograferen die dichterbij of verder weg staat :). Beetje oefenen hiermee, maar dat geldt eigenlijk voor alle aspecten bij het fotograferen: oefenen, oefenen, oefenen.

Edit: Rudedadude typt sneller 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SjonKanon op 11-10-2004 22:28 ]

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
A70; redelijke camera,maar is nu na 14 maanden kapot.
Mijn vrouw wou een 2e foto maken en het display werd zwart,ook via de zoeker kon je geen foto maken,WEL kon je terug kijken.
Schijnt dit bij meerdere camera's voor te komen?

Oke dus,geen garantie ;(

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik bezig ben om mijn Canon A70 beter te leren kennen toch een paar vragen naar aanleiding van wat antwoorden hierboven:

1. Wat is het grote verschil door wel of juist niet AIAF aan te zetten? Of te wel: waar staat AIAF precies voor?
2. Wat zijn de voordelen van "Handmatige Focus" tov "Automatische Focus"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aiaf is automatisch denkende focus. Helaas is ie nogal dom uitgevallen, 9 van de 10 keer focust ie op iets totaal onlogisch.
Handmatige focus is uiteraard veel sneller aangzien de cam het niet meer hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

1. AIAF is het vif of negenpunts autofocussysteem dat in de camera zit. Jij richt ergens op en de camera beslist vervolgens waarop scherpgesteld wordt (dat hoeft dus niet noodzakelijkerwijs in het midden te zijn, zoals je ook aan de groene vakjes op je display zult zien. Wanneer je dat uit hebt staan zal de camera altijd scherp proberen te stellen op het midden van de zoeker, waar dan standaard het vakje te zien is. Bij AIAF heb je dus niet helemaal zelf in de hand waarop scherp gesteld gaat worden, wanneer dit uitstaat wel.
2. Handmatige focus biedt vooral voordelen wanneer de automatische focus om welke reden dan ook niet het onderwerp kan vinden waarop je scherp kunt stellen. In dat geval kun je met de handmatige focus de afstand schatten en je camera daarop instellen.

Ik gebruik AIAF alleen 's avonds/slecht licht wel eens, met negen zoekpunten vindt je sneller iets dan met alleen het midden. Wanneer de AIAF dan ook niets vindt schakel ik over op handmatig instellen om de afstand goed in te stellen. En verder de handmatige focus bij te snel bewegende objecten, zoals boven ook gezegd.

edit: later, maar ook uitgebreider :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 12-10-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
En dan nog even mijn tip verklaren om het AIAF uit te zetten op de A70/A75 en waarschijnlijk ook de rest van de Axx serie: Je krijgt scherpere foto's zonder AIAF. Met AIAF aan zijn sommige delen van je foto onscherp, terwijl dat niet de bedoeling van de foto was. Zonder AIAF is alles scherp (mits goed gefocussed uiteraard). Ik heb het hier natuurlijk niet over macro foto's e.d. Met AIAF is bijv op een foto met een grasveldje en daarachter een gebouw, het gras onscherp. Zou je het uitzetten, dan is alles scherp.

[ Voor 3% gewijzigd door SjonKanon op 12-10-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:41:
(..)
Handmatige focus is uiteraard veel sneller aangzien de cam het niet meer hoeft te doen.
Handmatige focus op een Powershot sneller? Dan heb jij vast andere knoppen en GUI dan ik.... Bij een SLR is het een ander verhaal, alhoewel ik dan nog ten zeerste betwijfel of je de autofocus kunt verslaan.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op 12 oktober 2004 @ 15:03:
[...]
Handmatige focus op een Powershot sneller? Dan heb jij vast andere knoppen en GUI dan ik.... Bij een SLR is het een ander verhaal, alhoewel ik dan nog ten zeerste betwijfel of je de autofocus kunt verslaan.
op die manier bedoelde ik het niet. Het is inderdaad een rotwerk om de boel in te stellen. Ik bedoelde dat hij sneller is met de foto maken zodra je de sluiter indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

shutterlag is een stuk sneller zonder auto-focus. Het instellen op een powershot zal idd wel een tijdje duren...

edit: potver, weer 3 seconde te laat :(

[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 12-10-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henksnap schreef op 11 oktober 2004 @ 22:52:
(...)na 14 maanden kapot.
(...)
Oke dus,geen garantie ;(
Hoe kom je daarbij? Een camera (en zeker een Canon) mag echt wel langer meegaan dan 14 maanden! Informeer eens bij een aantal winkels langs je neus weg hoelang een A75/etc. zo'n beetje meegaat. Kijk eens bij de winkel waar je 'm hebt gekocht of ze ook een verlengde garantieverzekering verkopen. Als je die tot bijvoorbeeld vijf jaar kunt bijkopen gaan ze er blijkbaar vanuit dat die camera zo lang mee kan. Een deel van de reparatiekosten betalen is redelijk, maar het grootste deel mag de verkoper ophoesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"bij handmatige focus de afstand schatten en je camera daarop instellen"

Hoe doe je dat (het instellen op je camera)?
Als je de handmatige focus gebruikt bepaalt de A70 toch zelf wat de afstand is?
(ja, ik ben een leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Als je de handmatige focus aanzet zie je een balkje op je display met daarbij de scherpstelafstand, varierend van 5 cm tot oneindig.

Handmatige focus stel je op mijn a75 in door 2 x op de macrostand te drukken (staat ook MF bij de knop) en is niet beschikbaar in de auto-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Weet iemand een site waarop foto's staan waarop je kan zien hoe je je canon powershot a70 uitelkaar moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:45:
[...]

Hoe kom je daarbij? Een camera (en zeker een Canon) mag echt wel langer meegaan dan 14 maanden! Informeer eens bij een aantal winkels langs je neus weg hoelang een A75/etc. zo'n beetje meegaat. Kijk eens bij de winkel waar je 'm hebt gekocht of ze ook een verlengde garantieverzekering verkopen. Als je die tot bijvoorbeeld vijf jaar kunt bijkopen gaan ze er blijkbaar vanuit dat die camera zo lang mee kan. Een deel van de reparatiekosten betalen is redelijk, maar het grootste deel mag de verkoper ophoesten!
Deze stelling kan ik met een goed feit onderbouwen.
Tijdens mijn "vakantie" in Amerika is mijn Canon A70 gesneuveld, van de een op de andere dag niet meer aan te krijgen.. :'(
Na terugkomst in Nederland met het bedrijf Pick2pay gebeld. Deze hebben standaard een garantie van 2 jaar op AL hun producten, waaronder Digitale camera's en nog meer van deze digitale producten.
Een digitale camera van de Canon heeft is echt niet binnen een jaar afgeschreven...
Heb je de Canon site wel goed bekeken. Consumenten hebben eenmaal meer rechten als ze er meer moeite voor doen, maar de meeste mensen laten het er maar bij zitten want "het staat er toch"..
Succes!!!

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micdis schreef op 13 oktober 2004 @ 19:11:
Weet iemand een site waarop foto's staan waarop je kan zien hoe je je canon powershot a70 uitelkaar moet halen?
Op de vorige pagina stond deze link met een compleet overzicht wat er allemaal in en aan de camera zit en hoe het vast zit:

http://www.f20c.com/stuff...20SHOT%20A60%20%20A70.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hoi,
mijn vader heeft pas een a75 gekocht en is er erg gelukkig mee, wel zo fijn want ik heb hem aangeraden :*)

Nu heeft hij wat foto's binnen gemaakt met flits en deze foto's af laten drukken bij een foto service. maar wat me opvalt is dat alle felle kleueren zoals geel, roze, rood, groen enorm hoog contrast hebben of intens zijn (ik weet niet hoe dat heet)

Is dit een bekend probleem van de A75 of licht het aan de afdrukcentrale?

}:O wellicht is dit in één van de 6 miljoen post al voorbij gekomen maar ik kwam het zo niet ff tegen, ook niet met search

Bedankt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

tomleeuw schreef op 14 oktober 2004 @ 19:08:
Hoi,
mijn vader heeft pas een a75 gekocht en is er erg gelukkig mee, wel zo fijn want ik heb hem aangeraden :*)

Nu heeft hij wat foto's binnen gemaakt met flits en deze foto's af laten drukken bij een foto service. maar wat me opvalt is dat alle felle kleueren zoals geel, roze, rood, groen enorm hoog contrast hebben of intens zijn (ik weet niet hoe dat heet)

Is dit een bekend probleem van de A75 of licht het aan de afdrukcentrale?

}:O wellicht is dit in één van de 6 miljoen post al voorbij gekomen maar ik kwam het zo niet ff tegen, ook niet met search

Bedankt.
Heel simpel: houdt je foto's naast je beeldscherm (er van uitgaande da je beeldscherm niet al te slecht staat ingesteld) en vergelijk. Wanneer die kleuren zo fel zouden zijn dan had je het al voor je ze liet afdrukken kunnen zien. Over het algemeen ligt het eraan dat het merendeel van de afdrukcentrales nog aan nabewerking van de foto doet. Dan verhogen ze het contrast en de saturation nog even en voila, daar heb je je felle kleuren.

[ Voor 25% gewijzigd door Rudedadude op 14-10-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja zover ik het me kan herinneren waren de foto's op het scherm niet ZO fel. Maar je kan nooit helemaal vertrouwen dat wat je op je beeldscherm ziet ook echt zo afgedrukt wordt. Tenzij je een gecalibreerd scherm hebt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mijn monitor is meer dan 7 jaar oud en ik heb mijn foto's een keer bewust laten afdrukken bij een centrale die niets aan nabewerking e.d. doet en de foto's zagen er, op kleine nuances na, exact zo uit als op mijn beeldscherm. Het meest van belang lijkt mij de helderheid van het beeldscherm, veel mensen hebben hun monitor te donker ingesteld, maar als je kleuren verkeerd worden doorgegeven heb je dat meestal zelf ook wel door. Om te kijken of je helderheid goed staat kun je naar het verlopende balkje onderaan de pagina van www.dutchphotozone.com kijken Vaak blijken dan de zwartste 2 categorieën samen te vallen.

En natuurlijk ben ik benieuwd naar de afdrukcentrale. Dan weet ik er weer een waar ik niet wil laten afdrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
tomleeuw schreef op 15 oktober 2004 @ 11:52:
Ja zover ik het me kan herinneren waren de foto's op het scherm niet ZO fel. Maar je kan nooit helemaal vertrouwen dat wat je op je beeldscherm ziet ook echt zo afgedrukt wordt. Tenzij je een gecalibreerd scherm hebt.
Er is een groot verschil tussen een afbeelding die met "licht" opgebouwd is (een beeldscherm dus), en iets wat gedrukt is op papier (een foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Rudedadude schreef op 15 oktober 2004 @ 12:18:
......
En natuurlijk ben ik benieuwd naar de afdrukcentrale. Dan weet ik er weer een waar ik niet wil laten afdrukken :)
Het was quelle, want dat is één van de weinige die in digitaal formaat afdrukt (4:3), de hema doet dat ook maar hun upload software werkt niet goed (meestal) Het vreemde was dat foto's uit een ixus 400 wel goed leken, maar dat waren buiten opname's zonder flits. dus viel het mischien niet op dat het contrast nogal was opgeschroefd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Calitomnication schreef op 13 oktober 2004 @ 19:49:
[...]

Deze stelling kan ik met een goed feit onderbouwen.
Tijdens mijn "vakantie" in Amerika is mijn Canon A70 gesneuveld, van de een op de andere dag niet meer aan te krijgen.. :'(
Na terugkomst in Nederland met het bedrijf Pick2pay gebeld. Deze hebben standaard een garantie van 2 jaar op AL hun producten, waaronder Digitale camera's en nog meer van deze digitale producten.
Een digitale camera van de Canon heeft is echt niet binnen een jaar afgeschreven...
Heb je de Canon site wel goed bekeken. Consumenten hebben eenmaal meer rechten als ze er meer moeite voor doen, maar de meeste mensen laten het er maar bij zitten want "het staat er toch"..
Succes!!!
Ja en de cameraA70 is bij Informatique gekocht en op de factuur staat :
Carry in garantie: Bij prob. of defecten binnen 8 dagen verloopt de garantie via Informatique.
En die van mij was op 02-06-03 gekocht en jammer genoeg niet bij pick2pay.

Hier nog even de reactie van Canon:

Indien u nog garantie heeft op uw toestel of een service pack plus dient u volgende procedure te volgen om uw toestel binnen te brengen voor herstelling:
Het apparaat kan via het postkantoor worden verstuurd naar:
ETBASS BV
Vaartveld 4
4704 SE
Roosendaal
0165-523 090
etb@etbass.nl
Wat moet u mee sturen?
. Het apparaat
. Kopie van de aankoopnota
. Het onderaan de email vermelde Ticketnummer (noteren op aankoopnota)
. Duidelijke klachtomschrijving eventueel met voorbeelden
. Retouradres
. U dient ook uw serienummer en Ticketnummer te noteren, dit maakt het makkelijker om later informatie op te zoeken
Indien u geen garantie meer heeft op uw toestel, dient u uw toestel binnen te brengen bij uw Canon verdeler waar u uw toestel heeft aangekocht of indien niet meer mogelijk naar een Canon verdeler bij u in de buurt.
U kan de lijst van de Canon verkopers op onze website vinden www.canon.nl onder "verkooppunten".

Bij uw toestel ontving u een warranty card die de duur van de garantie aangeeft, normaal is dit een jaar binnen Europa.

Indien u nog vragen heeft over uw toestel kan u ons steeds contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Customer Support
Canon Nederland

Kan niet verder zeiken,kost gewoon dus min.€94.50

Voortaan maar even kijken naar de garantie van de winkel waar je het produkt koopt.
WALG :r nu even van Informatique

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Weet een van jullie misschien of er ook een universele adapter te krijgen is om mijn A60 aan het lichtnet te hangen?
Ik vind die lichtnetadapter (dus niet de lensadapter) van Canon wel erg duur!

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zebra schreef op 19 oktober 2004 @ 15:49:
Weet een van jullie misschien of er ook een universele adapter te krijgen is om mijn A60 aan het lichtnet te hangen?
Ik vind die lichtnetadapter (dus niet de lensadapter) van Canon wel erg duur!
1-zo'n ding is met de battery-life van een A60 100% overbodig, wie gaat er nu een camera aan een draadje hangen.......
2-dat gaat alleen werken als zo'n adapter een hele hoge capaciteit heeft qua STROOMlevering, waarom zou die Canon adapter duur zijn............
gewoon proberen: 6 volt, minstens 2000 mA schat ik, let op polariteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
1 Nou, ik neem veel foto's op plaatsen waar gewoon stroom aanwezig is en dan hoef ik niet steeds batterijen te wisselen, of als je hem als webcam wil gebruiken. (verder ben ik het zeker met je eens dat die A60 een heel netjes stroomverbruik heeft)
2 Dat is wat ik wilde weten, gewoon 6 volt adapter dus, perfect ga ik zo meteen proberen.

Die Canon adapter heb ik op het web nog niet onder de 50 euro gezien en dat vind ik wel prijzig voor iets wat ik niet echt 'nodig' heb daarom mijn vraag.

Ik heb net even gekeken maar ik heb geen geschikte adapter bij de hand, ik probeer het later.

In ieder geval bedankt voor het advies!

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

henksnap schreef op 11 oktober 2004 @ 22:52:
A70; redelijke camera,maar is nu na 14 maanden kapot.
Mijn vrouw wou een 2e foto maken en het display werd zwart,ook via de zoeker kon je geen foto maken,WEL kon je terug kijken.
Schijnt dit bij meerdere camera's voor te komen?

Oke dus,geen garantie ;(
wel garantie (iig gedeeltelijk)
http://www.staiksterk.nl/...aratuur&subc=Koelkast&w=1

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Volgens de handleiding is de Compact Power Adapter CA-PS500 4.3V en 1.5A
Niet dat het volgens mij heel veel uit zal maken, maar dat zou dus genoeg zijn.
Vraag me af of een ouwe pc voeding toevallig niet goed zou kunnen werken?
Waarom? Timelapse fotografie lijkt me wel geinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Tycoontje schreef op 19 oktober 2004 @ 19:26:
Volgens de handleiding is de Compact Power Adapter CA-PS500 4.3V en 1.5A
Niet dat het volgens mij heel veel uit zal maken, maar dat zou dus genoeg zijn.
..
Nou ik zou oppassen met 6volt. dat is zo'n 40% meer!

En als die ploft of doorbrandt wel gar. claimen

[ Voor 23% gewijzigd door Pinin op 19-10-2004 19:40 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Kwam misschien niet helemaal goed over, maar de reden dat ik reageerde was dat ik 6V ook veel vond. Ik zou dus bijvoorbeeld ook liever voor 5V uit een pc voeding gaan (tenslotte zijn de batterijen 4*1.2V=4.8V.. moet kunnen toch?).

Als ie ploft kun je garantie wel vergeten denk ik. Dat lijkt me duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

vast wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flinke diode (geen schottky!!) in serie met de +5 lijn van je pc voeding zou ook moeten werken (spanningsval van 0,7v door de diode, kom je dus op 4.3 uit). Ik heb het niet geprobeert maar dat zou in princiepe kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle canon Axx camera's werken op gewone AA batterijen: 4x 1,5 V=6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 15 maanden de beruchte E18.
Ik had beter moeten weten. De eerste A70 binnen een dag ingeleverd: een van de lamellen sloot niet meer.
Nu een vervelende weg te gaan om mijn recht te zoeken. Dan maar mijn eos 33 weer erbij. Die blijkt betrouwbaar.
E 18: Ellende 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:41:
Alle canon Axx camera's werken op gewone AA batterijen: 4x 1,5 V=6V
dit hoeft niets te zeggen mijn camera heeft bijv. een adapter van 9 volt en een accu van 7.2

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
Hmm, ben ik toch wel blij dat ik niet de goeie adapter in huis had. Dit lijkt me iets om even iets meer over te googlen! Iemand anders geinteresseerd genoeg dat als het later lukt (of niet lukt natuurlijk) ik het even post?

Ik ga het eerst maar eens met een 4.3v 1.5A adapter proberen 8)

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

zucht..

mijn a75 begint die strepen in het donker ook al te vertonen..
ik begin nu steeds minder vertrouwen te krijgen in dit type :(

Dat wordt weer leverancier + canon bellen.. het valt nog binnen de garantie gelukkig..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je van die strepen op het scherm? net als je wel eens heb als je een film maakt van een beeldschem dat je die refresh ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:44
Ik ben, samen met m'n ouders en broer, van Zondag t/m dinsdag naar Limburg geweest. We hebben daar toen een mooie wandeling(van 14 KM) gemaakt. Kon ik lekker naar hartelust foto's maken van de mooie omgeving in Limburg. (we zaten helemaal in het onderste puntje) 1 foto doet me zelf denken aan de standaard Windows XP achtergrond. Het is verder helemaal geen speciale foto ofzo maar hij doet me gewoon een klein beetje aan die foto denken:

Afbeeldingslocatie: http://img93.exs.cx/img93/6764/IMG_0687.th.jpg

hier nog eentje vanuit andere positie:

Afbeeldingslocatie: http://img93.exs.cx/img93/4546/IMG_0688.th.jpg

nog een grappige(zon):

Afbeeldingslocatie: http://img93.exs.cx/img93/8954/IMG_0692.th.jpg

btw..zijn gemaakt met Canon A75..ff vergeten |:(

[ Voor 33% gewijzigd door LuPo op 20-10-2004 14:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:28:
bedoel je van die strepen op het scherm? net als je wel eens heb als je een film maakt van een beeldschem dat je die refresh ziet?
Ja, iets in die riching.

in dit filmpje (22 Mb) zie je het gebeuren. Vooral op het eind!

Dat krijg je dan ook over je scherm. Er is niet mee te leven omdat het namenlijk steeds erger wordt!

[ Voor 4% gewijzigd door Mir op 20-10-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mir schreef op 20 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

Ja, iets in die riching.

in dit filmpje (22 Mb) zie je het gebeuren. Vooral op het eind!

Dat krijg je dan ook over je scherm. Er is niet mee te leven omdat het namenlijk steeds erger wordt!
Ik heb ff dat filmpje gekeken. (was wel leuk) Maar ik zie geen strepen hoor :?
Ik denk dat ik ze gevonen heb. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q7FKR56H2DG6/picserver.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door Justawitte op 20-10-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

justawitte schreef op 20 oktober 2004 @ 15:26:
[...]

Ik heb ff dat filmpje gekeken. (was wel leuk) Maar ik zie geen strepen hoor :?
Ik denk dat ik ze gevonen heb. Zie hieronder:
[afbeelding]
Juist! Dat zijn ze! En op m'n scherm heb ik ze soms erger.. totdat het helemaal wegvalt..

De ford ging naar de sloop dus gingen we hem nog even 'gebruiken' ;) (Eigen beheer)
persoon die rijdt: Ben ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mir op 20-10-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomleeuw schreef op 19 oktober 2004 @ 23:53:
[...]

dit hoeft niets te zeggen mijn camera heeft bijv. een adapter van 9 volt en een accu van 7.2
Wijsneus, alles vanaf 4,8 tot pakweg 8 Volt zal werken, de voeding van de fijne electronica wordt toch gladgestreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:01
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:49:
Na 15 maanden de beruchte E18.
Ik had beter moeten weten. De eerste A70 binnen een dag ingeleverd: een van de lamellen sloot niet meer.
Nu een vervelende weg te gaan om mijn recht te zoeken. Dan maar mijn eos 33 weer erbij. Die blijkt betrouwbaar.
E 18: Ellende 18.
Same here! Bij mij was de lens met geen mogelijkheid meer terug te krijgen in de camera. Altijd leuk als je op vakantie bent! Reparatie kosten waren erg hoog (ong. € 150,-) :( . Ben nu aan het kijken naar de PowerShot G6. Daar zit toch een andere lens motor in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 20-10-2004 21:59 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar die strepen mir. Had ik ook, soms ook nog wel een stuk erger... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Vraagje aan de mensen hier.

Ik ga mijn A75 verkopen.
Hij is nog zgan (half jaar oud, incl. originele verpakking/kabels etc.)
er zit nog een extra 256mb CF, 4*2000mah baterijen (geen lader) en een tasje bij.
Het is een nederlandse versie en heeft nog een halfjaar garantie bij Steenweg (utrecht).

Wat kan ik hier voor vragen? Ik dacht aan z'n €245 maar ik weet niet wat jullie hier van vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40
Wild pigeon schreef op 22 oktober 2004 @ 11:17:
Vraagje aan de mensen hier.

Ik ga mijn A75 verkopen.
Hij is nog zgan (half jaar oud, incl. originele verpakking/kabels etc.)
er zit nog een extra 256mb CF, 4*2000mah baterijen (geen lader) en een tasje bij.
Het is een nederlandse versie en heeft nog een halfjaar garantie bij Steenweg (utrecht).

Wat kan ik hier voor vragen? Ik dacht aan z'n €245 maar ik weet niet wat jullie hier van vinden ?
te duur....

voor dat geld kan je dat spul bijna nieuw kopen, maar goed interessant wat wij ervan vinden. Als jij iemand kan vinden die m voor 300e wil kopen moet je dat gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Ik heb hem maar voor 200,- tekoop gezet.

[ Voor 71% gewijzigd door Wild pigeon op 22-10-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
nog ff een fotootje ter opvulling van het gebabbel:

Afbeeldingslocatie: http://img50.exs.cx/img50/9497/Tommy07NOV04KLEIN.jpg

f/2,8
1/13e sec.

Afbeeldingslocatie: http://img94.exs.cx/img94/8545/Untitled-82.jpg

f/5,6
1/320e sec.

[ Voor 37% gewijzigd door Silent Thunder op 24-10-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was Zondag een dagje in Parijs voor m,n werk.
Naja, ik kan beter zeggen dat ik er zou moeten zijn voor m,n werk.

Ben flink aan het wandelen geweest, heb nu nog steeds pijn in m,n voeten en benen ( 4 real ! )

Maar goed, heb natuurlijk een heleboel foto's gemaakt.
Allemaal kiekjes, en heb er een aantal tussenuit gepikt om hier te posten

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dapo1981.unknownhosting.nl/post/16.jpg

Hope you like them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice pics! Misschien kun je ze even nummeren, dan is het wat makkelijker commentaar leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Je kan hier beter een showcase van maken erg mooie foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zou het ? :D
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste