De beelden zijn niet van mij zelf, maar van iemand anders die aan dit project meewerkt.
Door tijdgebrek van zijn kant heb ik dit gebouw overgenomen.
Door tijdgebrek van zijn kant heb ik dit gebouw overgenomen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Erg mooi dit.Nightwalker schreef op 19 juni 2004 @ 16:18:
Ik ben volgens mij klaar met het model, nou nog texturen en dan ben ik klaar.
3dsmax6.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
!! mooi hoor!Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 12:56:
[...]
Wat is er toch met jou zeg? Wil je comments, krijg je ze, is het weer niet goed
Hier nog wat WIPjes van Minas Tirith:
[afbeelding]
Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Topview, dat zie ik ook wel
Datgene dat nog moet gebeurenNeejoh schreef op 21 juni 2004 @ 14:52:
Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Topview, dat zie ik ook welMaar die tekeningen er om heen? De omgeving?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 15:28 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Neejoh op 21-06-2004 15:32 ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 16:33 ]
Hmm ik render het wel op 1600x1200 of 3200x2400 voor je uit wanneer ik klaar ben, ik moet nog de tracks opnieuw doen en dan begin ik met het texturen.Dutch3men schreef op 21 juni 2004 @ 14:01:
[...]
Erg mooi dit.
Zou je hier misschien een 1600x1200 van willen posten zou ik namelijk wel willen voor mijn bureaublad.
[ Voor 16% gewijzigd door Niakmo op 21-06-2004 20:54 ]
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:01 ]
Pingen naar 82.199.145.169 met 32 byte gegevens:zirus schreef op 21 juni 2004 @ 16:54:
ik heb eventjes wat theepotten gemaakt beetje met belichting spelen
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 21-06-2004 18:37 ]
vergeten dat ik mijn router had geresetNeejoh schreef op 21 juni 2004 @ 17:04:
[...]
Pingen naar 82.199.145.169 met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Wel je server online houden, we willen het plaatje natuurlijk wel zienIk maak jou toch ook niet dood met een blij vogeltje
[ Voor 56% gewijzigd door alienfruit op 21-06-2004 17:40 ]
Revolven is zeg maar een omwentellingslichaam maken van een curve (spline in dit geval). Je draait dus de curve rond om een as. Bij Maya heb je de optie om de curve als het ware te laten revolven om een kopie van zichzelf, dan krijg je dus een draad. Dat heet geloof ik Revolven als een Tube...Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 21:38:
Revolven zegt me niets, mischien ff uitleggen hoe ?
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 20:32 ]
Wil ik ook ooit nog weleens proberen dat Softimagealienfruit schreef op 21 juni 2004 @ 17:38:
Wie gebruikt er ook NURBSSoftimage|XSI to-the-max, alienfruit doet zijn cheerleader dance: S O F T I M A G E IS SEXY
Als pluspunt voor softimage
VI. Duidelijke UI ipv. wazige ide 3dsmax
Minpunt
Trage renderer
Trouwens jullie al die softimage boeken gezienVerder vind ik die Maya boeken van SAMS ook vet, vorige week nog een stapel review copies van gehad. Misschien prijsvragen maken ooit? Heb een boek dubbel namelijk
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hoe maak je die ronde ramen, doe je dat met boolean of .... ?Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:57:
krrrrruisje
Hier nog wat eenvoudige gebouwtjes voor MT die ik vandaag gedaan heb:
[afbeelding]
ziet er goed uit, zijn er al meer mensen begonnen te werken aan dat project zover ik de screenies heb gezien zijn het er niet zoveel die daadwerkelijk iets maken.Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:51:
Vanochtend en begin van de middag weer wat gedaan voor mijn Minas Tirith gebouwtje, zie hier:
[afbeelding]
Klikkerdeklik![]()
C&C Zéér welkom![]()
.....
@ Zirus: Schaduwen zien er goed uit, ga je ons ook vertellen wat voor soort en hoeveel lichten er in je scene zitten, en wat de rendertijd was?.....
boolean moet je in zulke complexe dingen niet gebruiken, je krijgt er bijna altijd fouten mee. Die ronder ramen kan je ook best met splines maken, of gewoon met boxmodeling als je geduld hebtVerwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:09:
[...]
hoe maak je die ronde ramen, doe je dat met boolean of .... ?
[ Voor 19% gewijzigd door Niakmo op 21-06-2004 23:12 ]
Verwijderd
Nee, boolean is echt evil in max. Als er één ding is wat ik probeer te vermijden is dat het wel.Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:09:
[...]
hoe maak je die ronde ramen, doe je dat met boolean of .... ?
Check het topic op cgtalk maarzirus schreef op 21 juni 2004 @ 23:10:
[...]
ziet er goed uit, zijn er al meer mensen begonnen te werken aan dat project zover ik de screenies heb gezien zijn het er niet zoveel die daadwerkelijk iets maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:18 ]
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:59 ]
Het is idd nog een wip en ook de materialen zijn nog niet goed (chrome en ramen vooral idd). Ramen zijn ook zo donker doordat er geen binnenkant is. Die is er trouwens vandaag bij gekomen, maar is niet het showen waard. Achterkant heb ik ook nog wel wat aangedaan vandaag, maar blijft moeilijk. Het helpt denk ik ook al heel erg als de lichten ed eropzitten. Heb toevallig ook de kofferbak gemaakt vandaag en dat helpt ook al heel erg. Morgen waarschijnlijk weer nieuwe wips. Maar eerst richting TMF (16:00, play) binnenkort bij play.Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:51:
Vanochtend en begin van de middag weer wat gedaan voor mijn Minas Tirith gebouwtje, zie hier:
@CyberHunter: Nice car, dat is er eentje met stijl! Tiss nog een WIP uiteraard, maar is veelbelovend! Mooie material iig, al vind ik de ramen wat te donker. De achterkant vd auto is ook nog niet OK volgens mij, maar dat is nog een Work In Progress neem ik aan?
[ Voor 4% gewijzigd door JochemvL op 22-06-2004 17:47 ]
Verwijderd
Nice! Mooie carmaterial. Ligt het aan mij of steken de voorste wielen meer uit de wielkast dan de achterste wielen?Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 00:32:
@cyberhunter
ja het is een bestaande auto
namelijk : Nissan r390 GT1
[afbeelding]
update :
wat aan het interieur gedaanmoet nog alle raamlijsten chromen etc
![]()
word iig een uberleete bak
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 09:26 ]
Verwijderd
conclusie ? voorkant moet wat strakker ..Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 09:04:
[afbeelding]
:x see it believe it
dit is de non race versie (geen koplampen voorin ? )
[afbeelding]
erg vreemd maar waar .. een raceversie die koplampen extra heeft ?
Dit is waarschijnlijk een wagen van de 24-uurs race's. Die dingen rijden dus ook in het donker en dan is het best prettig om een beetje extra licht op de zaak te kunnen werpen.Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 09:04:
[afbeelding]
erg vreemd maar waar .. een raceversie die koplampen extra heeft ?
noormaal word die hele auto gestript van alles om hem sneller te maken ..
minder luchtweerstand etc en minder gewicht ..
zijn me dus net een aantal details opgevalen die ik in mn ref zo ff niet kon zien ..
[ Voor 10% gewijzigd door Barracuda_82 op 22-06-2004 09:40 ]
Verwijderd
eh niet echt ? ik vond mn blueprints @ suurland.comBarracuda_82 schreef op 22 juni 2004 @ 09:38:
[...]
Dit is waarschijnlijk een wagen van de 24-uurs race's. Die dingen rijden dus ook in het donker en dan is het best prettig om een beetje extra licht op de zaak te kunnen werpen.
Een beetje extra licht is dus in dit geval belangrijker als de halve kilo extra gewicht van die lampen.
Edit:
Gebruik jij voor het modellen van deze auto de tutorials van 3dtotal.com?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
met die tut moet je de basics iig wel aardig doorkrijgenVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:03:
Dan ben ik aardig op de goede weg. Ben er net mee bezig met die tutorial. Alleen ik had hem gevonden op 3dtotal. Maar dat maakt verder weinig uit.
Volgens mij valt die tutorial niet onder box-modelling, maar onder point-to-point modelling. Box modelling begin je naar mijn weten altijd met een cubus6K schreef op 22 juni 2004 @ 12:54:
yups degega dat denk ik ook
en een tutorial die hier veel voor gevolgd wordt is DEZE
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
of een plane extraced van een kubus ?MayaFreak schreef op 22 juni 2004 @ 13:55:
[...]
Volgens mij valt die tutorial niet onder box-modelling, maar onder point-to-point modelling. Box modelling begin je naar mijn weten altijd met een cubus
de edges van een plane dupliceren is ook boxmodelling iddMayaFreak schreef op 22 juni 2004 @ 13:55:
[...]
Volgens mij valt die tutorial niet onder box-modelling, maar onder point-to-point modelling. Box modelling begin je naar mijn weten altijd met een cubus
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:39 ]
Verwijderd
Hoe krijg je die kleur zo mooi en reflecterendVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:38:
[afbeelding]
update .. forced air cooling @ the back ..
opstaande rand bij gril op de motorkap
voorkant erg veel bijgewerkt ..
sideskirt wat meer gedefineerd
Grill's gemaakt achter bij het raam / boven de wielkast
zijkant detail aangepast (zit nu een vouw in "die hoort er in ;)" )
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:57 . Reden: te laat gepost ]
Verwijderd
#1 brazil r/s
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 17:17 ]
Verwijderd
Ik zie dit vrouw niet hoor....Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:38:
[afbeelding]
update .. forced air cooling @ the back ..
opstaande rand bij gril op de motorkap
voorkant erg veel bijgewerkt ..
sideskirt wat meer gedefineerd
Grill's gemaakt achter bij het raam / boven de wielkast
zijkant detail aangepast (zit nu een vouw in "die hoort er in ;)" )
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Verwijderd
whahahahaJust_I schreef op 22 juni 2004 @ 18:12:
Ff goed lezen D-Tox .. Er staat duidelijk vouw in plaats van vrouw. Maar een mooie vrouw zou idd wel een leuk ideetje zijn.
Dat is het inderdaadVerwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 20:20:
[..]
@Neejoh samplerate / view rate van je gi QMC naar 30 pleuren .. als het nogsteeds zo is nog hoger ..
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 00:59 ]
Als addon -> die 2 driehoekige sleuven in voorkap, zoals die ook op de foto staan?Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:52:
[afbeelding]
buglist clickable ofc 1600x1200
...een hele lijst ...
Verwijderd
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 00:11 ]
[ Voor 15% gewijzigd door joostingh op 23-06-2004 11:05 ]
Verwijderd
1
| [url=urlvanjeplaatje][img=500]urlvanjeplaatje[/][/] |
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 10:25 ]
Verwijderd
Dat hoeft hij niet te doen, want die staat zo te zien al aan, zie hier zijn grote versie (hij heeft hem dus niet klikbaar gemaakt).
Verwijderd
Mag ik je er op wijzen dat maar een klein deel van die render echt wit iswilmocs schreef op 23 juni 2004 @ 10:29:
het ziet er allemaal zeer goed uit!
ik heb een vraagje, af en toe zie ik renders die helemaal wit zijn zoals deze:
[afbeelding]
hoe doe je dat zo?
mischien echt een noob vraag, maar wil het gewoon graag weten!:)...
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 11:06 ]
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:13:
Ik zie zo 123 niet wat je bedoelt, misschien kun je even in fotosoep aangeven wat er verkeerd is ?
Of is het dat stuk naast het shell logo ? Zo ja, dat lijkt op flipped normals. Handmatig flippen, of 2 sided material aanzetten.
Hogere AA zou ook geen overbodige luxe zijn overigensOk, nevermind
code:
1 [url=urlvanjeplaatje][img=500]urlvanjeplaatje[/][/]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 13:07 ]
Erg nice! Lekker veel detail, vooral bij de wielen. Is de rupsband rechtsvoor gescheurd?
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door NewbieNeo op 23-06-2004 18:46 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 18:15 ]
[ Voor 24% gewijzigd door mace op 23-06-2004 21:26 ]
Jah, beetje tutorials lezen enzo...Smart Einstein schreef op 23 juni 2004 @ 22:50:
je allereerste max ding, en je gebruikt al HDRI en Brazil?
thx
Converteer het object met de rode material met de sticker naar een editable mesh, selecteer dan de face waar je de sticker niet wilt hebben. Assign dan de basiskleur rood naar de face (material editor) en apply een UVW map als dat nodig is.Barracuda_82 schreef op 24 juni 2004 @ 00:04:
Ik heb eindelijk door hoe ik plaatjes in mijn materials kan gebruiken en dus ook mijn modellen kan "bestrickeren". Alleen nu heb ik op het model wat ik nu aan het maken ben, een Nissan R390 GT-1 (sorry Devega), alvast wat stickertjes geplakt. Ik heb een UVW modifier erop gegooid en een material erop gedaan, alleen nu laat ie het plaatje ook aan de achterkant van de model zien:
[afbeelding]
Aan het eind van de spoiler op het andere rooie dingetje zie je dus goed wat ik bedoel en dit wil ik dus natuurlijk niet. Hoe verhelp ik dit?
Bedankt voor de tip, ik ga het morgen proberen.Qylos schreef op 24 juni 2004 @ 00:12:
[...]
Converteer het object met de rode material met de sticker naar een editable mesh, selecteer dan de face waar je de sticker niet wilt hebben. Assign dan de basiskleur rood naar de face (material editor) en apply een UVW map als dat nodig is.
Verwijderd
Het plaatjes wat ik bij die spoiler voor de texture heb gebruikt was maar een klein plaatje, ik moet daar nog een keer een iets grotere versie voor maken zodat ie niet zover uitgerekt word en dus waarschijnlijk iets minder blurry word.Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:36:
Barracude, kan het zijn dat de blur van je texture's nog aanstaat? Lijkt mij ietwat "blurrig"..
Als dat niet werkt kun je ook in de material editor de blur van de texture verlagen: ME => selecteer de betreffende texture => diffuse slot => klik op bitmap slot => blur: staat waarschijnlijk op 1, laagste waarde is 0.01.Barracuda_82 schreef op 24 juni 2004 @ 10:55:
[...]
Het plaatjes wat ik bij die spoiler voor de texture heb gebruikt was maar een klein plaatje, ik moet daar nog een keer een iets grotere versie voor maken zodat ie niet zover uitgerekt word en dus waarschijnlijk iets minder blurry word.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Bedankt voor je kritiek, maar ik moet nog wel zeggen dat die render een zware WIP was. De velgen heb ik inmiddels wat beter gemaakt, kompleet met remschijven en banden (waar ik nog steeds met het profiel aan het worstelen ben). Dat deukje onderaan het portier is geen deukje maar een onderdeel van de carosserie die vertekend word door de camerapositie.Just_I schreef op 24 juni 2004 @ 12:04:
@Barracuda_82:
[afbeelding]
Een paar opmerking
[list]• Nog wielkasten maken en als je de render positie zou houd, ook nog remschijven en eventueel zelfs een as (zie achterwiel)
• Het deukje aan onderin het portier, rechts van de wielkast, eruit halen
• De weld naad wat verbeteren (ik naam aan dat het een weld naad is). De naad is aan de voorkant wel goed, maar niet op het dak en aan de achterkant nog minder.
• Voor de opening die je ziet bij de luchtinlaat aan de voorkant is het eigenlijk hetzelfde verhaal als het eerste punt. Er moeten dus nog wielkasten komen.
• Vlak bij de deuk, links eronder, zit ook nog iets raars. Ik weet niet of dat dit een fooutje is, maar vanaf deze viewport ziet het er wel raar uit.
Die loopt inderdaad door:Neejoh schreef op 24 juni 2004 @ 14:31:
Is het idee van die kapjes achter niet juist om lucht naar de moter te sturen? Lijkt me erg moeilijk als ze dicht zittenZijn ze helemala dicht of wel open en zie je het niet op die plaatje?
Hey Leuk, die heb ik ook eens ooit gemaakt, exact dezelfde tutorial wed ikMaCe1337 schreef op 23 juni 2004 @ 21:25:
Mijn aller aller eerste max ding:
[afbeelding]
*klik*
Gemaakt in 3ds max 6 met brazil rio.
compleet met HDRI maps en de shizzle dr op en dr an.
* 6K is trots
wat denken jullie er van?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
6K schreef op 24 juni 2004 @ 15:11:
[...]
Hey Leuk, die heb ik ook eens ooit gemaakt, exact dezelfde tutorial wed ik
Kan me wel herinneren dat ik toen whiskey erin wilde, dat is uiteindelijk cola gewordenwant ik liep zo vast als een hout... kan alleen die render nergens meer vinden
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
die duim moet meer naast de vingers, en de vingers staan nog te veel in een rijtje.Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 15:17:
Hier mijn eerste hand in Sub-D:
(moet nog veel meer detail in maar vind dat het voor de eerste keer al aardig goed gelukt is)
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 15:27 ]
hahaha dat dacht ik ook, maar helaas, het bleef donkerzwart / bruin... wist ik veel toen, nu zou het waarschijnlijk wel lukken, misschien nog maar eens proberenHawVer schreef op 24 juni 2004 @ 15:22:
[...]
Whiskey is net thee. Je had een hele lichte bruine kleur kunnen nemen als difuse color.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq