MetroidPrime schreef op 10 juni 2004 @ 19:48:
[...]
Ik zei nooit dat Majora's Mask niet de Zelda theme had, maar de rest van de muziek laat het in dat spel afweten. Dat van de zon die opkomt, ben ik het met je eens, maar dat vond ik in The Wind Waker veel beter gedaan. De grootste vergissing in Ocarina of Time qua muziek vind ik in de dungeons, die is er niet. Er is alleen een soort ambientachtergrond geluid,
Mijn excuses, dan had ik je denk ik verkeerd begrepen over die Zelda Theme.
Wat de dungeons betreft snap ik wat je bedoelt. Maar eigenlijk heb ik me daar alleen in The Wind Waker echt aan geïrriteerd omdat die dungeons zo makkelijk waren. Blijkbaar had ik dan meer tijd om op te letten ofzo :-p
In OoT waren de dungeons een stuk moeilijker en vond ik dat die creepy ambient op de achtergrond de spanning wel wist op te voeren. Ook leuk als je met een een hele groep vijanden aan het vechten bent, dan speelt natuurlijk die gevechts-muziek, en als je die dan allemaal verslagen hebt wordt het weer helemaal stil. Pastte vaak wel goed bij mijn gevoel van "even opgelucht ademhalen".
En ook al kan ik me de meeste van die achtergrond-ambient nu eigenlijk al niet meer herinneren (dat zegt genoeg), moet ik toch zeggen dat de muziek in dungeon 4 van Majora's Mask wel heel erg mooi was

Ik heb regelmatig een paar keer stilgestaan om er eens goed naar te kunnen luisteren.
In A Link to the Past krijg ik veel beter het gevoel dat ik in een gevaarlijke vijandige omgeving zit, bij Ocarina of Time absoluut niet.
Ja je hebt wel gelijk. Sinds de overgang naar 3D heeft Nintendo de meeste "enge" muziekjes vervangen door een dreigende stilte met af en toe wat enge geluiden. Wat mij betreft werkt het zolang het spel ook echt spannend is op zulke momenten. Dat zat bij OoT dus wel goed, maar bij the Wind Waker kwam het af en toe wel een beetje kaal over bij mij.
Het engste geluid ooit in Zelda was trouwens dat gegil van die zombies als ze je bevriezen. De eerste paar keer sprong ik echt zowat tegen het plafond van de schrik
Over Gamekings: inderdaad wel een beetje kinderachtig soms... maar ik blijf er toch steeds naar kijken. De presentatie is dan misschien een beetje dom (hoewel vaak toch ook wel grappig), maar je merkt wel dat ze weten waar ze het over hebben. Zeker omdat ze vaak ook van mening verschillen en daar dan een beetje ruzie over maken. Na een review bij Gamekings kan ik meestal wel goed inschatten of ik een spel leuk zal vinden of niet. En daar gaat het toch uiteindelijk om.