| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Anoniem: 54742
Als er iemand schrijft dat de frigus blok net zo goed is als de RBX dan is tie niet goed bij ze hoofd. Ik raad je de RBX aan of de TDX, de tdx presteerd iets minder omdat het 2 aansluitingen heeft en de RBX 3. ik denk dat et hoogstens een graad scheelt of nagenoeg niets. Je bent van plan om flink over te clocken.. koop dan de rbx of tdx.Anoniem: 93306 schreef op 02 juli 2004 @ 10:49:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de blokjes van Frigus, ik kan hier niet echt goeie reviews van vinden. De prijs is erg goed, en ik zag op 1 site dat ze ongeveer net zo goed waren als de DD RBX. Nu ben ik van plan flink over te klokken, ook de grafische kaart. Wat kan ik het beste doen?
DD RBX/Swiftech MCW6002/Frigus blok
DD Maze 4 GPU/Swiftech MCW50/Frigus blok (Swiftech is volgens mij minder dan de Maze 4?)
en voor de gpu is de dd maze 4 de beste keuze (wel de nieuwe versie he)
check me sig maar, dan heb je een beetje een idee wat voor setup ik draai.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 54742 op 02-07-2004 11:25 ]
Zie ook de reviews op de site van Frigus. Ze presteren gewoon goed. Idd niet beter dan de RBX of TDX, maar zeker niet slecht! Ik ben ook van plan om flinke resultaten neer te zetten en dat gaat me met deze blokjes (icm Swiftech MCP600, Cooltek Liquidfreezer Triple en een dik reservoir) zeker wel lukken!
Ik haal met dit brakke TT Aquarius2 setje al dik 2500Mhz onder de 40 graden, dus dat kan alleen maar beter gaan!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Anoniem: 110226
volgens de reviews is de antarctica marginaal beter dan de RBX en het mooie is dat ie zelfs goedkoper is!
Mocht je geen gaten in je mobo hebben, dan kan je de RBX holddown gebruiken, maar moet je wel zorgen dat het blok netjes gecentreerd is. Die van mij zat eerst niet in het midden, scheelde 10 graden !
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Anoniem: 93306
Bij de RBX wil ik de MCW600 pomp bestellen, heeft genoeg flow en kan op 12 volt. Zit alleen nog te twijfelen over de radiator. Ik was aan het kijken naar de Airplex 240, dual rad dus, of de Dangerden Heatercore (dan denk ik eerder aan een single) Wat geeft dan betere prestaties? Ik had hiervoor een dual heatercore met fanshroud. Hield de temps wel goed laag, maar met zo'n heatercore zit je een beetje met bevesting en hij ziet er een stuk minder uit dan bijvoorbeeld de airplex.
Anoniem: 14383
Ik moet zeggen dat de resultaten niet tegenvallen. Ik had hiervoor een passieve Zalman heatsink op mn Radeon 9700 zitten met een 80 mm papst ervoor. Ik ben met mn core van 355 naar 376 gegaan terwijl hij uit de doos 276 loopt. (helaas wil het bakke geheugen niet verder dan 300) Dit is wel met mn fans op mn rad op 6v.
Mn CPU is wel een paar graadjes warmer geworden en vreemd genoeg is de temperatuur van mn case maar met 2 graden gedaald. Ik had eigenlijk wel verwacht dat dat verschil wel groter zou zijn nu die loeiwarme Zalman heatsink uit mn kast is...
Ik heb die review ook gelezen. Ik denk gewoon dat de pomp die ze gebruikten niet krachtig genoeg was voor de RBX.Anoniem: 93306 schreef op 02 juli 2004 @ 10:49:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de blokjes van Frigus, ik kan hier niet echt goeie reviews van vinden. De prijs is erg goed, en ik zag op 1 site dat ze ongeveer net zo goed waren als de DD RBX. Nu ben ik van plan flink over te klokken, ook de grafische kaart. Wat kan ik het beste doen?
DD RBX/Swiftech MCW6002/Frigus blok
DD Maze 4 GPU/Swiftech MCW50/Frigus blok (Swiftech is volgens mij minder dan de Maze 4?)
http://www.swemod.com/ind...sp?do=review&page=4&id=27
Maar de blokjes van frigus zijn gewoonweg zeer goede blokjes tegen een zeer goede prijs, daar kan je niet onder uit. Maar beter dan een RBX zijn ze niet. Toch niet in combinatie met de "juiste" pomp.
Ik denk dat de Airplex 240 het wel wint van een enkele Dangerden Heatercore single... en dat ie er minder uitziet... mwah 'k vind het wel wat hebben, zo'n "rauw" uiterlijkAnoniem: 93306 schreef op 02 juli 2004 @ 11:34:
Vond het ook al een vreemd idee dat de Frigus blokjes net zo goed waren. Was een review op een of andere zweedse site, kon nergens anders iets vinden...Ik had hiervoor een white water blok voor de cpu, maar ik heb vorig jaar mijn hele set verkocht.
Bij de RBX wil ik de MCW600 pomp bestellen, heeft genoeg flow en kan op 12 volt. Zit alleen nog te twijfelen over de radiator. Ik was aan het kijken naar de Airplex 240, dual rad dus, of de Dangerden Heatercore (dan denk ik eerder aan een single) Wat geeft dan betere prestaties? Ik had hiervoor een dual heatercore met fanshroud. Hield de temps wel goed laag, maar met zo'n heatercore zit je een beetje met bevesting en hij ziet er een stuk minder uit dan bijvoorbeeld de airplex.
Bevestiging is voor een beetje tweaker toch geen punt?
I love watercooling
Het bevestigen is ook geen probleem, vind de heatercore alleen minder mooi, maar dat is mijn meningGarrett schreef op 02 juli 2004 @ 15:40:
[...]
Ik denk dat de Airplex 240 het wel wint van een enkele Dangerden Heatercore single... en dat ie er minder uitziet... mwah 'k vind het wel wat hebben, zo'n "rauw" uiterlijk
Bevestiging is voor een beetje tweaker toch geen punt?
Een dual heatercore wint het dus zeker van een Airplex 240 (dual). Zijn er nog andere goeie rads te koop (dual) die ongeveer zelfde prestatie hebben als de dd heatercore. Ik kan namelijk geen reviews vinden...
Anoniem: 80011
Ik wilde eerst voor een Frigus CPU blokje gaan, maar toen kwam er net een advertentie langs op tweakers.net
Het gaat om een Silverprop EVO-SP, deze dus:

Ik heb hem gekocht voor 40 euro, nieuw kost hij 80 euro @ www.tweakstore.nl.
Het blokje is alleen zowat zwart en ik ben hem aan het oppoetsen
Dat is een flink karwei trouwens, zo`n blokje schoon krijgen.
En ik wil ff Catch22 bedanken voor het verkopen van zijn blokje
Ik kan nu een nieuw blokje kopen, budget is 50 tot 60 euro.
Welk blokje is de beste keuze voor mij (ik heb een 2x12cm radiator)
-Dangerden RBX
-Dangerden TDX
-Cuplex CPU socketA
-SilverProp EVO waterblock
-Dangerden Maze ..
-Asetek CPU Cooler Antarctica
-..... (vul deze in als je tips hebt)
Bedankt alvast, want ik kom er echt niet uit
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Tsja, de meesten daarvan (uit dat rijtje via die FAQlink, klik ...) passen maar 1 120mm fan op. En zo dik lijken ze ook niet.R-B schreef op 02 juli 2004 @ 10:50:
denk dat je beter 1 van de auto kerkhof kan halen, goedkoper en zoveel keus![]()
Moeten daar dan 3 fans op of haalt deze met 1 fan het resultaat van die andere al?Smarron schreef op 01 juli 2004 @ 23:35:
[...]
Als je 60-70 euro uit wilt geven is deze dan niks?
[afbeelding]
De Cooltek Liquidfreezer Triple (3*120mm)
Want het moet wel een beetje stil blijven he?
Iemand ideeen??El Snorro schreef op 02 juli 2004 @ 16:30:
Ik zit met een probleempje:
Ik kan nu een nieuw blokje kopen, budget is 50 tot 60 euro.
Welk blokje is de beste keuze voor mij (ik heb een 2x12cm radiator)
-Dangerden RBX
-Dangerden TDX
-Cuplex CPU socketA
-SilverProp EVO waterblock
-Dangerden Maze ..
-Asetek CPU Cooler Antarctica
-..... (vul deze in als je tips hebt)
Bedankt alvast, want ik kom er echt niet uit
(sorry voor de nogal snelle quote, maar ik kom er ff niet uit)
Bedankt alvast
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Zelf heb ik voor de Asetek Antarctica gekozen omdat 'ie goed presteerd tegen
een zacht prijsje, bovendien ziet'ie er wel "koel" uit
[ Voor 9% gewijzigd door QlimaX op 02-07-2004 20:20 ]
Anoniem: 99584
Setup word geheel DD met 2 swiftech mpc600 pompen.
Ik heb dus 2 radiators nodig die gewoon weg het beste presteren en ik wil geen slooprads ik zit te denken aan black ice xtreme 2, dd heatercore, thermochill. iemand een goed advies????
Als er hier een overtuigend antwo0rd op is waardoor die sloopdingen net zo goed/beter zijn, waarom dan niet (@Ferry82SH4D3H schreef op 02 juli 2004 @ 16:41:
[...]
Tsja, de meesten daarvan (uit dat rijtje via die FAQlink, klik ...) passen maar 1 120mm fan op. En zo dik lijken ze ook niet.
Ga je 2 aparte circuits bouwen?Anoniem: 99584 schreef op 02 juli 2004 @ 20:21:
Ik ben ook nog niet uit over de radiator
Setup word geheel DD met 2 swiftech mpc600 pompen.
Ik heb dus 2 radiators nodig die gewoon weg het beste presteren en ik wil geen slooprads ik zit te denken aan black ice xtreme 2, dd heatercore, thermochill. iemand een goed advies????
Persoonlijk denk ik aan de DD heatercore omdat die de minste weerstand heeft (beweren ze toch
maar zal die heatercore te temps ook het laagst houden?
@sh4deh autorads moet je schoonmaken meestal aansluitingen maken en ik vraag me af of ze nou echt veel beter koelen dan het beste echte rad. Dat het wat meer kost maakt niet uit.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 02-07-2004 22:24 ]
Niks moet, maar daar zijn ze wel voor gemaakt. Ik zet er in ieder geval 3x120mm fans van SilenX op. Die zijn 11dB/40CFM. Volgens mij zijn die stil genoeg.SH4D3H schreef op 02 juli 2004 @ 16:41:
Moeten daar dan 3 fans op of haalt deze met 1 fan het resultaat van die andere al?
Want het moet wel een beetje stil blijven he?
Die Triple-radiatoren presteren volgens mij allemaal erg goed.
Ik wil trouwens nu de HTF Triple X 2.0 hebben, die schijnt de beste prestaties te leveren.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zal deze ook beter zijn dan de trippel thermochill?Smarron schreef op 02 juli 2004 @ 22:23:
[...]
Niks moet, maar daar zijn ze wel voor gemaakt. Ik zet er in ieder geval 3x120mm fans van SilenX op. Die zijn 11dB/40CFM. Volgens mij zijn die stil genoeg.
Die Triple-radiatoren presteren volgens mij allemaal erg goed.
Ik wil trouwens nu de HTF Triple X 2.0 hebben, die schijnt de beste prestaties te leveren.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ja hoor, hou je vast :
ben een maand of 2 geleden begonnen me twaterkoelen, heb een asetek antarctica bij de tweakstore vandaan gehaald (een 10mm gekregen i.p.v. de bestelde 12mm hoseconnectors) aan een swiftech mcw600 pomp en een Enorme SLOOP radiator uit een Honda civic GTLE van 60*40 cm met een inhoud van 1,5 Liter die tevens dienst doet als reservoir. (20 euri)
De radiator heeft al een tijdje dienst gedaan zonder enige steun van een ventilator, en wist mijn overclockte XP2500 tot 2400 mHz te duwen (218*11) bij een temperatuur van 39 idle en 41 stressed.
Laat ik nu bij het verwijderen van de radiator uit zijn oude plekje de ventilator eraan hebben gelaten ......
Nu kan je een fan met een doorsnee van 30 cm !!! en een enorm vermogen moeilijk aansluiten op je 12 volt lijntje. Tenminste niet zonder enige regeling, of een extra voeding. (dit ding is gewend aan een autoaccu te zuigen)
Dus heb ik vandaag eens een "DC to pulse width converter kit" van Velleman gekocht (mijn allereerste ervaring met een soldeerijzer).
Na een no-go en wat haren uit mijn hoofd bleek dat er 2 diodes verkeerd om zaten, gelukkig niks doorgebrand, pot metertje eraan gehangen en een aan uit tuimelschakelaartje en GO !!
Nu heb ik een fan die meer lucht door de grootste lamellen radiator zuigt dan welk systeem ik tot nu toe op tweakers heb mogen aanschouwen ( op de carputer na mischien) en gek genoeg geeft mijn temperatuur sensor zelfs 1 graad onder kamer temperatuur aan ?!?!?!? ( omstreden onderwerp of dit mogelijk is, maar zelfs op de tast is de radiator gewoon koud te noemen)
Het resultaat op de processor is idle : 36 en stressed 37 graden
als illustratie van het geheel een aantal feauteaux:
Het PWM'etje :

De radiator

(echt schoon heb ik hem niet gekregen, en er zitten een aantal beschadigingen tussen de lamellen en wat roest, maar hoe ga ik dit in godsnaam in een badje met zoutzuur krijgen ?! )
en nu met fan:

Helaas heb ik slechts een webcam, en is dat ding gewoon te groot om er in detail op te krijgen. dus vandaar een paar kliekjes met de pwm om de verhouding te kunnen inschatten.
Een plaatje van de thermometer:

Als ik de externe sensor naast de autothemrometer kast leg waar de interne sensor inzit (DUH) wijken ze tot 0.3 graden van elkaar af waarbij de externe sensor gemiddeld de laagste waarde aangeeft ( en dit na dik een half uur)
De externe sensor zit op de radiator beuizing op het punt waar het warme water direct van de cpu de radiator instroomt. de watertemperatuur aan de uitgang van de radiator heb ik nog niet gemeten.Anoniem: 54742 in "[WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX"
Price: 55,00 EUR
Outside: 11" x 6 1/8" x 2" Unpainted heatercore
Features:
1/2 fittings
Use with 3/8" OR 1/2" Tubing
Has the least flow resistance of any radiator

Nee, ik heb een koperen leiding met binnne diameter 13mm en buiten diameter 15mmSH4D3H schreef op 02 juli 2004 @ 23:46:
@Kaagman : had je rad (en hebben ze dat allemaal?) al de goede aansluitingen of moet je daar nog wat voor kopen/knutselen ...
Op maat gezaagd, de uiteinde afgebraamd, het uiteinde zo geveild dat ie taps toeloopt en een riggel heeft waar de slang mooi achter kan blijven hangen. om de grote opening af te dichten heb ik zo'n zelfde koperen buisje opengezaagd, gebogen met tangen en in de werkbank vastgeschoefd tot het plaatje plat was. er vervolgens een gat in geboord en deze uitgevijld tot de 15mm zodat het buisje erin past en alles vastgesoldeerd.
Klinkt als veel werk, maar is zo gepiept. (dit was mijn eerste kennismaking met waterkoelen en vastsolderen)
plaatjes zeggen meer dan 100 woorden :

Deze laatste is wel erg onduidelijk. Links zie je de slang. rechts van het midden zie je de buis in het platgeslagen stukje koper verdwijnen die de grote opening afdekt .
& @ rapid angel, Ik heb geen fohn nodig als ik mijn haar wil drogen
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 02-07-2004 23:57 ]
Ik hoor iedereen altijd roepen dat je met een reservoir makkelijk kunt bijvullen etc. maar hoe is dat eigenlijk nodig? Aangezien het een gesloten systeem is
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Dat maakt het ontluchten makkelijker. En aangezien dat gebeurt tijdens het draaien van de wc is het wel een voordeel als dit makkelijk gaat.chromeeh schreef op 03 juli 2004 @ 10:41:
Vraagje over het bijvullen.....
Ik hoor iedereen altijd roepen dat je met een reservoir makkelijk kunt bijvullen etc. maar hoe is dat eigenlijk nodig? Aangezien het een gesloten systeem is
Anoniem: 12592
Je moet sowieso altijd bijvullen, omdat het verdampt door miniscule gaatjes van de slangen. Ik heb ook gesloten systeem en moet toch om de 2 'a 3 maanden bijvullen, het is maar een geringe hoeveelheid water die bij moet...
Nog ff een klein vraagje ik heb nu dit op me lijsie staan:
- Radiator
- Pomp
- Reservoir
- Buizen
- Waterblokje
- 120 mm koeler(s)
En natuurlijk het water met de nodige toevoegingen... Zoals waterwetter e.d. Meteen ff mee bestellen, ik kon het spul bij ons in de buurt niet zo makkelijk krijgen. (de waterwetter dan, water is geen probleem uiteraardSH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 11:25:
@kaagman : dat gaat mij niet lukken
Nog ff een klein vraagje ik heb nu dit op me lijsie staan:Moet ik nog meer hebben of kan ik hiermee een systeem maken
- Radiator
- Pomp
- Reservoir
- Buizen
- Waterblokje
- 120 mm koeler(s)
Edit: slangklemmen ook, gewoon voor de safety...
[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 03-07-2004 11:57 ]
Ja ok dat leek me ook al, maar had geen idee van de periodeAnoniem: 12592 schreef op 03 juli 2004 @ 10:58:
@Crashoverride
Je moet sowieso altijd bijvullen, omdat het verdampt door miniscule gaatjes van de slangen. Ik heb ook gesloten systeem en moet toch om de 2 'a 3 maanden bijvullen, het is maar een geringe hoeveelheid water die bij moet...
Idd, om je slangen op de pilaren te klemmen. Innovatek Protect en Tec-Protect doen volgens mij hetzelfde als waterwetter idd.SH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 11:59:
Slangklemmen?
Om slangen te klemmen aan alle aansluitingen?
8 dan ofso0w?
Edit : en waar koop je waterwetter?
Klik is daar iets?
Ik zou wel voor de Innovatek Protect 250ml gaan, omdat die is nog niet gemengd met water. Die andere betaal je gruwelijk veel voor alleen het water, wat minder dan 1 euro per liter kost. (demi-water)
[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 03-07-2004 12:24 ]
ja, de protect is handig als je koper en alu door elkaar heen gebruikt en shine up gaat algen tegen (volgens mij gaat protect ook algen tegen maar dat weet ik niet zeker).SH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 11:59:
Slangklemmen?
Om slangen te klemmen aan alle aansluitingen?
8 dan ofso0w?
Edit : en waar koop je waterwetter?
Klik is daar iets?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Demi-water? Waar haal je dat nu weer ... (pff wordt wel een dure grapHarrie schreef op 03 juli 2004 @ 12:22:
[...]
Idd, om je slangen op de pilaren te klemmen. Innovatek Protect en Tec-Protect doen volgens mij hetzelfde als waterwetter idd.
Ik zou wel voor de Innovatek Protect 250ml gaan, omdat die is nog niet gemengd met water. Die andere betaal je gruwelijk veel voor alleen het water, wat minder dan 1 euro per liter kost. (demi-water)
Gewoon bij je bouwmarkt. Ik heb het bij de gamma gehaald. (accu water). €0.99 per liter. Dat lijkt me niet de grootste kostenpostSH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 13:01:
[...]
Demi-water? Waar haal je dat nu weer ... (pff wordt wel een dure grap)
Geen flauw idee of de temps het laagst zullen zijn. Maar het verschil tussen een DD heatercore dual en een Black Ice Extreme II is volgens mij maar heel miniem!Anoniem: 99584 schreef op 02 juli 2004 @ 22:08:
2 aparte circuits ja
maar zal die heatercore te temps ook het laagst houden?
@sh4deh autorads moet je schoonmaken meestal aansluitingen maken en ik vraag me af of ze nou echt veel beter koelen dan het beste echte rad. Dat het wat meer kost maakt niet uit.
ik heb frigus blokjes en een alu radiator en wat is dan de beste combo van water toevoegingen?
zat zelf te denken aan demi water met uv die en zerex supercoolant
is dit een goede combo of moet er ook nog waterwetter bij?
En hoe heet het dan? demi water heb ik nog nooit gezien ...Anoniem: 5646 schreef op 03 juli 2004 @ 13:46:
albert hein... 65 cent per liter
En dan doe ik dit erin en dan is mijn setupje klaar
Iig bedankt allemaal
Witte flessen met een blauw label met "Ged. water" erop geprint.SH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 16:14:
[...]
En hoe heet het dan? demi water heb ik nog nooit gezien ...
En dan doe ik dit erin en dan is mijn setupje klaar
Iig bedankt allemaal
Nog niet helemaal
Is dat wat of moet je echt meer richting Zalman?
[ Voor 104% gewijzigd door SH4D3H op 03-07-2004 17:22 ]
Edah... 55 cent per liter... wie biedt minder?Anoniem: 5646 schreef op 03 juli 2004 @ 13:46:
albert hein... 65 cent per liter
I love watercooling
Ik zal als ik m binnenheb results posten
Lol, ik ga echt niet verder fietsen dan de Gamma, ik bedoel die paar cent
Ik heb nu Demi water met een scheutje auto-koelvloeistof, naar mijn idee werkt het perfect
Niemand die mijn (wss laatste) vraag ff wil beantwoorden?SH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 16:51:
Dat was het dan denk ik
Nog niet helemaal
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat wat of moet je echt meer richting Zalman?
Anoniem: 104854

WaterChill CPU Cooler: geschikt voor: Intel P4 S478, AMD Socket A, AMD S754/S940 (AMD Athlon 64)
WaterChill VGA Cooler
WaterChill Chipset Cooler
DUAL Black Ice Pro Radiator met push on fittingen
2 x 120 mm Low Noise Papst Fans.
1200 l/hr 220V Hydor L30 Pomp met push on fittingen.
WaterChill Control Unit met SafeStartTM, NoiseControlTM en LED connection.
WaterChill Plexiglas Reservoir
WaterChill leiding set
Alle mogelijke bevestigingsmaterialen
Anti Algen vloeistof - 25 ml flesje
Warmte reductie component - 2 ml tube
WaterChill Handleiding
Dit alles van asetek.
En dat alles voor de toch wel verbluffende prijs van €278.
Kan ik dit beter kopen dan een aqua-computer waterkoelingset?
Wat zijn de voor- en nadelen van waterchill? Ik had begrepen dat er condensatie op kan treden, waar is dit nadelig voor?
En welke temps haal je met waterchill?
Een beetje geduld kan ook geen kwaad, nietwaar?SH4D3H schreef op 03 juli 2004 @ 21:42:
[...]
Niemand die mijn (wss laatste) vraag ff wil beantwoorden?
Ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd, maaruhm. Wat mij niet duidelijk was:
Welke pomp heb je gekozen?
Welke radiator heb je gekozen?
Welke slangmaat ga je gebruiken?
Wat voor soort slang ga je gebruiken?
Dit hangt weer samen met de blokjes die je kan kiezen. Die blokjes die je showed zijn als het goed is 8 of 10mm, dan zou je over het algemeen met verloopstukken moeten werken op de pomp en evt radiator.
- Radiator :: Cooltek Liquidfreezer Triple
- Pomp :: Hydor Seltz L20
- Reservoir :: Coolplex 10 waterreservoir
- Slangen :: PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive blauw) x2
- Waterblokje :: --------------
- Koeler 1 :: Green UV-Sensitive Fan - 120 mm
- Koeler 2 :: Blue UV-Sensitive Fan - 120 mm
- Koeler 3 :: Orange UV-Sensitive Fan - 120 mm
- Toevoeging :: Innovatek Protect - 250 ml
- Klemmen :: -------------
Bij die radiator moet je ook nog slangpilaren bestellen. Zelfde geldt voor het reservoir.SH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 10:58:
Dit heb ik tot nu toe:
- Radiator :: Cooltek Liquidfreezer Triple
- Pomp :: Hydor Seltz L20
- Reservoir :: Coolplex 10 waterreservoir
- Slangen :: PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive blauw) x2
- Waterblokje :: --------------
- Koeler 1 :: Green UV-Sensitive Fan - 120 mm
- Koeler 2 :: Blue UV-Sensitive Fan - 120 mm
- Koeler 3 :: Orange UV-Sensitive Fan - 120 mm
- Toevoeging :: Innovatek Protect - 250 ml
- Klemmen :: -------------
De pomp heeft aansluitingen waar je 10mm slangen voor nodig hebt, die 8mm slang gaat daar niet op passen. Ik zou gewoon alles 10mm binnendiameter proberen te nemen. Dus andere slang...
[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 04-07-2004 11:42 ]
Die past misschien wel op de pomp, maar die is weer te groot voor je reservoirSH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 12:59:
Slangpilaren?
Pff ik dacht nog wel dat die slangen gingen passen
Zoiets als dit dan?
Je moet voor je pomp kleinere aansluitingen erbij doen, omdat de standaard aansluitingen veel te groot zijn. 10*1 slang krijg je er zelfs met moeite om. En de radiator wordt zonder aansluitingen geleverd, dus daar moet je ook nog slangpilaren bij doen.
Deze heb je in ieder geval voor de radiator nodig.
En voor de pomp zie ik ze er zo niet bij staan, maar dan moet je even een mailtje sturen naar FH.
[ Voor 17% gewijzigd door Exigence op 04-07-2004 13:13 ]
Er staat bij jouw link :
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8 mm = 8 mm slang dan toch
Dat is de maat van de inschroefverbinding, dus de kant die je in een onderdeel (pomp/rad/res/etc.) draait. De andere kant heeft ook een maat, daar sluit je je slang op aan.SH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 13:24:
Nu snap ik het niet meer?
Er staat bij jouw link :
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8 mm = 8 mm slang dan toch
[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 04-07-2004 13:33 . Reden: Typo Correctie 2k4 ]
(Voor radiator en reservoir)
De pomp heeft 12 mm aansluitingen dus dat gaat dan met die 10 mm slang ook niet passen toch?
Anoniem: 90555
Weet iemand hier misschien het fijne van want heb geen zin om mijn dure pompje om zeep te helpen door er toch wel uv-spul en super coolant door het water heen te gooien??? Heb even nagezocht wat het hydrX precies inhoud:stefans schreef op 26 juni 2004 @ 20:48:
Heb nu dus ook naar een maand mijn spullen binnen van tweakstore![]()
![]()
maar loop nu wel tegen van dingetjes aan waarvan ik het fijne niet af weet. Heb dus een mooie swiftech pompje gekocht mcp-600-02 en nu staat er in de handleiding het volgende: Use of coloring die or fluorecent additives containing particulate fillers will cause excessive wear to the pump's impeller bearing. Betekent dit nu dat ik geen zerex super coolant en uv-fluid mag gebruiken (ze raden alleen hun eigen swiftech's HydrX aan als toevoeging)
Anti-corrosie middel geschikt voor elke Liquid Cooling setup met speciaal effect onder invloed van UV licht. Het zorgt ervoor dat metalen niet gaan corroderen en gaat algvorming tegen.
Dat begrijp ik nu echt niet ze raden het af om uv-fluid te gebruiken en in hun eigen aanbevolen HydrX zit ook een uv-reactive goedje

in ander woorden.. veroorzaken ze in vergelijking tot single en dual radiatoren veel flow weerstand?
Ik heb zelf ook die pomp en 10mm slangen krijg je er wel overheen. Dat staat ook in de info @ freezinghardware:SH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 13:57:
Dat ding heeft 1/4" inschoefverbindingen die heb je met 6/8/10 mm dikte voor het aansluitstuk, dan moet mijn 8mm slang er toch op passen?
(Voor radiator en reservoir)
De pomp heeft 12 mm aansluitingen dus dat gaat dan met die 10 mm slang ook niet passen toch?
Voor je reservoir en radiator kan je inderdaad nog kiezen welke maat slangpilaar je neemt.De Hydor Seltz L20 beschikt standaard over 12 mm. aansluitingen, de 10x2 siliconenslang past echter probleemloos op deze aansluitingen.
Het hangt dus af van je waterblokken en de pomp. De pomp kan 10mm slang op , tenzij je ook daar andere pilaren voor koopt. (Deze hebben ze volgens mij niet bij FH, want de schroefverbindingen op de pomp zijn groter dan 1/4" volgens mij).
De waterblokjes die je op de vorige pagina had staan, hebben standaard 8mm aansluitingen. Indien je dus die blokken neemt heb je 2 opties:
1) Die blokken voorzien van 10mm aansluitingen (zijn ook gewoon 1/4" schroefverbindingen), en dus ook voor je rad. en res. 10mm pilaren kopen. Dan kan je dus 10mm slang gebruiken.
2) Die blokken gewoon 8mm laten, voor je rad. en res. 8mm pilaren kopen, en zoeken naar 8mm pilaren voor de L20 pomp. (mail FH hierover bv). Dan kan je dus 8mm slang gebruiken.
Je kan ook gewoon ff FH mailen, met je probleem, dan zullen die wel een suggestie doen hoe het op te lossen.
[ Voor 11% gewijzigd door Harrie op 04-07-2004 16:59 ]

Voor alles: http://i-ssential.nl/fotos/?a=r&dir=wc64
Me nieuwe setup draait, zie specs in me sig.
Temps: 32 idle, 38 load (3000+ @ 2100 1.6v)
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
is dat een eheim 1048 of een 1250?mktje schreef op 04 juli 2004 @ 17:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor alles: http://i-ssential.nl/fotos/?a=r&dir=wc64
Me nieuwe setup draait, zie specs in me sig.
Temps: 32 idle, 38 load (3000+ @ 2100 1.6v)
en ik vraag opnieuw wat de beste samenstelling voor je water is?
Jah psies, goede vraagLev schreef op 04 juli 2004 @ 16:52:
benadelen triple 120mm radiatoren de doorstroom snelheid erg?
in ander woorden.. veroorzaken ze in vergelijking tot single en dual radiatoren veel flow weerstand?
Iemand een nog beter antwoord?
Athlon XP-M 2400+ @ 2575MHz 1.98V 48C Stressed.
Die temp lijkt misschien wat hoog, maar komt vooral door het extreem hoge voltage dat mijn mobile nodig heeft voor deze snelheid.
Edit: Rad zit bovenin, maar pics waren wat brak dus had die weggelaten:
Die mosfets moeten idd nog heatsinks op, maar heb dit mobo nog maar pas... Ik hoop dat met heatsinks de vcore wat stabieler wordt en wellicht wat lager kan dan
[ Voor 67% gewijzigd door Harrie op 04-07-2004 20:18 ]
Het aantal bochten is vaak gelijk, alleen zijn de pijpen langer, dus de weerstand zal waarschijnlijk niet dramatisch hoger zijn.
Waar is je rad? Verder issie niceHarrie schreef op 04 juli 2004 @ 20:12:
ALs we dan toch setups gaan showen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die temp lijkt misschien wat hoog, maar komt vooral door het extreem hoge voltage dat mijn mobile nodig heeft voor deze snelheid.
Check post ge-edit. Mijn rad zit bovenin dus. Is nog een heel gedoe geweest om alles passend te krijgen in zo'n midi-kast. Vooral vanwege het grote reservoir. Daar moet ik binnenkort eens iets kleiner voor vinden. Inline zal het dan wel worden.
Anoniem: 34169
edit: Het zou hier dus gaan om een systeem dat alleen de CPU hoeft te koelen.
Eigenlijk heb ik trouwens ook nog een tweede vraag, namelijk, wat is een goed koelblok voor een Athlon 64? Ik ben er verschillende tegengekomen, maar heb nog niet echt een vergelijking gevonden.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 04-07-2004 20:29 ]
Een radiator is ervoor om de door het water vervoerde warmte-energie af te staan aan de lucht.
CPU/NB/VGA -> water -> rad -> lucht ...
Dus ik denk jah
DuhSH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 20:30:
Waar denk je dat een rad voor is, als ik vragen mag?
Een radiator is ervoor om de door het water vervoerde warmte-energie af te staan aan de lucht.
CPU/NB/VGA -> water -> rad -> lucht ...
Dus ik denk jah

Ik weet wel wáár het voor is, ik vraag alleen of het nodig is. Kijk als ik nou vroeg of ik een pomp nodig had

In theorie staat het water de warmte namelijk ook af in een reservoir of gewoon nog in de slangen zelf alhoewel dat minmaal zou zijn.
Je bedoelt : dit?Harrie schreef op 03 juli 2004 @ 11:49:
[...]
(..............)
Edit: slangklemmen ook, gewoon voor de safety...
En die dan per bevestiging?
Jah dat is waar maar dan hoef je niet over op water lijkt me?Anoniem: 34169 schreef op 04 juli 2004 @ 20:34:
[...]
Duh
Ik weet wel wáár het voor is, ik vraag alleen of het nodig is. Kijk als ik nou vroeg of ik een pomp nodig had
In theorie staat het water de warmte namelijk ook af in een reservoir of gewoon nog in de slangen zelf alhoewel dat minmaal zou zijn.
Dan is lucht minstens zo efficient ...
Weet er soms iemand waar deze heatercore verkocht wordt? O.a. Tweakstore, dat weet ik maar waar nog allemaal?Anoniem: 90555 schreef op 04 juli 2004 @ 14:38:
dual heatercore zou ik doen, goedkoop en erg goed... minstens zo goed als zo'n dure black ice extreme2 zou ik zeggen..
Yep, zelf heb ik dit soort:

Die jij daar laat zien zijn ook oke. Persoonlijk zou ik meer voorkeur hebben voor die uit het plaatje, omdat je die met een schroevendraaier ook weer los kan doen. Weet niet of dat dat met die van jou ook kan, geen ervaring mee.
Natuurlijk maar 1 maat, deze pic is niet van mij

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 04-07-2004 21:51 ]
Maar ik snap het wel

Die aansluitstukjes heb ik nu ookal erbij,
nu nog het CPU blokje ... wat denken jullie?
Nieuw dilemma:

Black Ice Extreme II - 1/4" :: €93,90 :: 280 x 132 x 47 mm

Cooltek Liquidfreezer Triple :: €69,99 :: 405 x 124 x 54 mm
Waarom is die eerste zo duur tewijl de tweede meer koelers kan hebben en dikker is ...
[ Voor 58% gewijzigd door SH4D3H op 04-07-2004 21:52 ]
Tis wel heel erg logisch dat een rad nodig is nietwaar? Je zou je ook kunnen afvragen waarvoor auto's anders radiatoren voor nodig hebben...Anoniem: 34169 schreef op 04 juli 2004 @ 20:34:
[...]
Duh
Een pc met waterkoeling volgt het principe van de auto, waarbij de cpu de motor van de auto is, om de analogie af te maken...
Beetje overbodige vraag

rrright
Damn gasten, je hoeft niet meteen te gaan trollen/flamen... Zeg gewoon ja of nee, ga niet met allemaal comments komen als 'overbodige vraag' en '|:(' en 'Jesus wat ben jij dom'...aramdin schreef op 04 juli 2004 @ 21:36:
[...]
Tis wel heel erg logisch dat een rad nodig is nietwaar? Je zou je ook kunnen afvragen waarvoor auto's anders radiatoren voor nodig hebben...
Een pc met waterkoeling volgt het principe van de auto, waarbij de cpu de motor van de auto is, om de analogie af te maken...
Beetje overbodige vraag![]()
rrright
Ik zie hier zo vaak topics gestart worden (niet speciaal DOC) en dan zeg ik niks of geef ik gewoon antwoord, als jullie dat nou ook doen...
Houdt ons op de hoogte van je temps!
Dat DangerDen Maze4 GPU blokje is de shiznit! Met Atitool heb ik de max core laten vinden en kwam uit op de volgende resultaten:
Sapphire Radeon 9800 Pro
Core
Stock: 378mHz
Overclocked: 441mHz
Ik wacht nog op mn spullen van de IA, waar mn BGA ramsinks bijzitten, de max mem laat ik nog ffies op zich wachten
* aramdin is happy
[ Voor 59% gewijzigd door aramdin op 04-07-2004 23:49 . Reden: Aanvulling ]
Anoniem: 80011
Toen ik het blokje (tweedehands dus...) ontvangde was het overigens zwart
Flink opgepoetst

Op de temps moet ik alleen wachten, ik moet namelijk eerst even mijn case afmaken.
Ik heb ook nog geen rad. maar die komt deze week
Anoniem: 104854
Cpu blok : Innovatek X-Flow - zwart
Gpu blok : Innovatek Graph-O-Matic Geforce 4 - zwart
Northbridge blok : Innovatek Graph-O-Matic - zwart
Pomp : Eheim 1048
Reservoir : Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - aluminium
Radiator'S : Innovatek innovaRadi dual - zwart EN Innovatek innovaRadi single - zwart
Koelers : 3 x 120mm Paps Fans
Koeler Accecoires : 3 x StoffiltersDiversen koppelingen.
Dit setje is namelijk te koop voor een zeer interessante prijs.
Maar zijn die blokjes een beetje goed?
DangerDen RBX A64
Maze 4 GPU
Swiftech MCW600 pomp
Dual Heatercore met Fan Shroud
DangerDen Reservoir
Tygon slang
2x120mm Fans
En verder natuurlijk nog wat extra dingen, slangklemmen, y-stuk, iets van waterwetter o.i.d.
Ze zijn te vinden op www.watercool.de
Het blok voor de ati kaart:
HK GPU Rev. 2.0 ATI
Bestellnummer: 10110
Die HEATKILLER® GPU und NB gibt es jetzt in der neuen verbesserten Revision 2.0. Diese Reihe besticht durch sehr gute Leistungen und Optik und zeichnet sich durch seine sehr gute Verarbeitung und einfache Montierbarkeit aus. Die Bodenplatte und der Deckel sind aus hochreinem Kupfer und die Halterung ist aus geschliffenem Edelstahl gefertigt. Die Kühler werden mit hochwertigem Klarlack versiegelt, um sie dauerhaft gegen äußere Einflüsse zu schützen und damit das Aussehen beizubehalten.
Technische Daten:
Material: Elektrolyt-Kupfer (Bodenplatte, Deckel), Edelstahl (Halterung)
Abmaße (Block): (LxBxH) 42 x 39 x 25,5mm
Gewicht: ca. 204g
Anschluss: G ¼ Zoll (DIN ISO 228-1)
Druckgetestet: 5 bar
Kompatibel für: ATI Grafikkarten
Het blok voor de northbridge:
HK NB Rev. 2.0 2-Loch
Bestellnummer: 10200
Die HEATKILLER® GPU und NB gibt es jetzt in der neuen verbesserten Revision 2.0. Diese Reihe besticht durch sehr gute Leistungen und Optik und zeichnet sich durch seine sehr gute Verarbeitung und einfache Montierbarkeit aus. Die Bodenplatte und der Deckel sind aus hochreinem Kupfer und die Halterung ist aus geschliffenem Edelstahl gefertigt. Die Kühler werden mit hochwertigem Klarlack versiegelt, um sie dauerhaft gegen äußere Einflüsse zu schützen und damit das Aussehen beizubehalten.
Technische Daten:
Material: Elektrolyt-Kupfer (Bodenplatte, Deckel), Edelstahl (Halterung)
Abmaße (Block): (LxBxH) 42 x 39 x 16,5mm
Gewicht: ca. 163g
Anschluss: G ¼ Zoll (DIN ISO 228-1)
Druckgetestet: 5 bar
Kompatibel für: AMD
Verder zou ik deze radiator willen bestellen:
De HTF Tripple X:
HTF2 Triple X
Bestellnummer: 20221
Die Heattransformer-Flat Baureihe gibt es nun in der verbesserten Revision 2.1, gegenüber dem mehrfachen Testsieger Revision 1.1 konnte die Leistung, Qualität und Montierbarkeit weiter verbessert werden.
Bisher einzigartig auf dem Markt ist der komplett (bis auf Rohre/Lamellen) aus geschliffenem Edelstahl hergestellte Radiator, der HTF-X bietet durch zusätzlich in die Unterseite eingelassene Lüfterbohrungen noch mehr Flexibilität.
Technische Daten:
Material: Rohre-Kupfer (AD 8mm), Lamellen Aluminium, Gehäuse Edelstahl geschliffen
Maße außen: (L x B x H): 414 x 138 x 60mm
Gewicht: ca. 2200g
Montierbarkeit: 12x M4-Gewinde oben (für 3x 120mm Lüfter)
12x Bohrung unten (für 3x120mm Lüfter)
4x M4-Gewinde an der Seite (für den Einbau im/am Case)
Druckgetestet: 30 Bar
Oberfläche: Edelstahl geschliffen
Anschluss: 2x Gewinde G 1/4 Zoll (im Winkel von 90°)
En ja..het cpu blok ben ik dan nog niet uit. Of een frigus blokje, of een dangerden rbx of zo'n heatkiller voor de cpu.
Wat vinden jullie van deze onderdelen. Is het iets waar ik voor moet gaan of niet.
Overige onderdelen reeds in mijn bezit:
Eheim 1250 pomp.
Innovatek Tank-o-matic
Besteld bij frigus heb ik 12 brass fittings met 1/4 schroefdraad en 13mm slangpilaar
Ik wil graag de 13mm binnendiameter tygon slang hierbij gaan gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door TheWizzard op 05-07-2004 12:08 ]
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
Anoniem: 56709
denk er ook aan om WC aan te schaffen, ben persoonlijk nog niet uit of het een interne WC-set gaat worden of zo'n externe bak net als dat Koolance gevalletje of de Reserator. Ze blijken toch wel degelijk te presteren, alleen wat ik me altijd afvraag bij WC is : als ik mijn pc voor de zoveelste keer open en op zijn zij leg gaan die setjes niet lekken ofzow ???
Anoniem: 104854 schreef op 05 juli 2004 @ 10:29:
Is dit een goed setje?
Cpu blok : Innovatek X-Flow - zwart
Gpu blok : Innovatek Graph-O-Matic Geforce 4 - zwart
Northbridge blok : Innovatek Graph-O-Matic - zwart
Pomp : Eheim 1048
Reservoir : Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - aluminium
Radiator'S : Innovatek innovaRadi dual - zwart EN Innovatek innovaRadi single - zwart
Koelers : 3 x 120mm Paps Fans
Koeler Accecoires : 3 x StoffiltersDiversen koppelingen.
Dit setje is namelijk te koop voor een zeer interessante prijs.
Maar zijn die blokjes een beetje goed?
Met de x-flow haal ik met m'n cpu (mobile axp 2500+) de 2,6ghz, idle op 42 graden, stressed 46/47.
Met de graph-o-matic haal ik voor m'n ati 9800pro @ gigacube xt..met voltmod, check m'n sig. En dat artifree he.
De dualradi van innovatek doet het op zich ook wel goed, alleen is het jammer dat deze niet van koper is. Als koelvloeistof gebruik ik gewoon autokoelvloeistof, dit is al met antioxydant etc. erin verwerkt.
Ik wil dus een aantal van deze onderdelen vervangen. Dus mocht je interesse hebben in het cpu blok, in de 2 graph-o-matics en in de innovatek dualradi, laat me dat dan ff weten op thewizard@home.nl.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
Logisch? De eerste waterkoelingssystemen (voor PC) gebruikten niet altijd radiatoren hoor! Als het reservoir groot genoeg is, is een rad niet nodig. Maar met de huidige CPU's en GPU's moet veel meer warmte moet afgevoerd worden dan vroeger en is een radiator dus wel aan te bevelen of het reservoir moet echt wel groot genoeg zijn.aramdin schreef op 04 juli 2004 @ 21:36:
[...]
Tis wel heel erg logisch dat een rad nodig is nietwaar? Je zou je ook kunnen afvragen waarvoor auto's anders radiatoren voor nodig hebben...
Beetje overbodige vraag![]()
rrright
Laagvliegerke schreef op 23 juni 2004 @ 18:47:
Dit vind ik wel een leuk bayreservoir maar zou ik dit ding zonder veel problemen kunnen open maken?
[afbeelding]
[...]
Of de condensatoren er af halen en er nieuwe instoppen met langere pootjes zodat je ze kan omleggen op jouw moederbord!
ff een kick van mijn twee vraagjes?Laagvliegerke schreef op 04 juli 2004 @ 21:00:
[...]
Weet er soms iemand waar deze heatercore verkocht wordt? O.a. Tweakstore, dat weet ik maar waar nog allemaal?

Niemand die deze kan beantwoorden?
ik ben van plan de Asetek Waterchill KT12A-L30 te kopen en daarbij zit ook een black ice pro 2. Nu is mijn probleem dat ik niet weet of dat wel in een 45 cm diepe kast gaat gaan...Harrie schreef op 04 juli 2004 @ 20:12:
ALs we dan toch setups gaan showen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Rad zit bovenin, maar pics waren wat brak dus had die weggelaten:
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
Die mosfets moeten idd nog heatsinks op, maar heb dit mobo nog maar pas... Ik hoop dat met heatsinks de vcore wat stabieler wordt en wellicht wat lager kan dan
Dus: wat voor kast heb je daar (antec???) en vooral: hoe diep is ie en hoeveel plaats is er nog tussen je rad en je PSU???
thx in advance
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
*snik*SH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 21:15:
Jij hebt nogal verschillende maten zeg
Maar ik snap het wel
[afbeelding]
Die aansluitstukjes heb ik nu ookal erbij,
nu nog het CPU blokje ... wat denken jullie?
Nieuw dilemma:
[afbeelding]
Black Ice Extreme II - 1/4" :: €93,90 :: 280 x 132 x 47 mm
[afbeelding]
Cooltek Liquidfreezer Triple :: €69,99 :: 405 x 124 x 54 mm
Waarom is die eerste zo duur tewijl de tweede meer koelers kan hebben en dikker is ...
@Demon_eyez , lijkt me wel, die rad is wel sterk genoeg
[ Voor 6% gewijzigd door SH4D3H op 05-07-2004 13:14 ]
(moet radiator hebbe)
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
ik heb een supercheape kast.. de Cl4 @ yorcom.Bashrat schreef op 05 juli 2004 @ 13:01:
[...]
ik ben van plan de Asetek Waterchill KT12A-L30 te kopen en daarbij zit ook een black ice pro 2. Nu is mijn probleem dat ik niet weet of dat wel in een 45 cm diepe kast gaat gaan...
Dus: wat voor kast heb je daar (antec???) en vooral: hoe diep is ie en hoeveel plaats is er nog tussen je rad en je PSU???
thx in advance
edit: tis een sweex :x Heb ff wat info gezocht Hmm, 48cm diep volgens sweex, mijn lineaal zegt toch 45 ofzo...
Voeding is van antec. Kast is ook 45cm diep, dat is inclusief het front dus, en er is ongeveer een halve cm tussen mijn voeding en mijn rad. Past allemaal precies.
[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 05-07-2004 14:11 ]
Anoniem: 89432
CPU Block: Zalman ZM-WB2
VGA Block: Dangerden Maze4 GPU
Radiator: Cooltek Liquidfreezer voor Chieftec behuizingen
Pomp: Eheim 1048
Anoniem: 76438
Dit topic is gesloten.