[WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 5.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Jij hebt nogal verschillende maten zeg :S
Maar ik snap het wel :P
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1665-1655.gif
Die aansluitstukjes heb ik nu ookal erbij,
nu nog het CPU blokje ... wat denken jullie?

Nieuw dilemma:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1575-1565.gif
Black Ice Extreme II - 1/4" :: €93,90 :: 280 x 132 x 47 mm
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1448-1425.gif
Cooltek Liquidfreezer Triple :: €69,99 :: 405 x 124 x 54 mm

Waarom is die eerste zo duur tewijl de tweede meer koelers kan hebben en dikker is ...

[ Voor 58% gewijzigd door SH4D3H op 04-07-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 34169 schreef op 04 juli 2004 @ 20:34:
[...]

Duh |:(
Ik weet wel wáár het voor is, ik vraag alleen of het nodig is. Kijk als ik nou vroeg of ik een pomp nodig had 8)7
In theorie staat het water de warmte namelijk ook af in een reservoir of gewoon nog in de slangen zelf alhoewel dat minmaal zou zijn.
Tis wel heel erg logisch dat een rad nodig is nietwaar? Je zou je ook kunnen afvragen waarvoor auto's anders radiatoren voor nodig hebben...

Een pc met waterkoeling volgt het principe van de auto, waarbij de cpu de motor van de auto is, om de analogie af te maken...

Beetje overbodige vraag |:(

rrright

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

aramdin schreef op 04 juli 2004 @ 21:36:
[...]

Tis wel heel erg logisch dat een rad nodig is nietwaar? Je zou je ook kunnen afvragen waarvoor auto's anders radiatoren voor nodig hebben...

Een pc met waterkoeling volgt het principe van de auto, waarbij de cpu de motor van de auto is, om de analogie af te maken...

rrright
Damn gasten, je hoeft niet meteen te gaan trollen/flamen... Zeg gewoon ja of nee, ga niet met allemaal comments komen als 'overbodige vraag' en '|:(' en 'Jesus wat ben jij dom'...
Ik zie hier zo vaak topics gestart worden (niet speciaal DOC) en dan zeg ik niks of geef ik gewoon antwoord, als jullie dat nou ook doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Ik heb enkele plaatjes geschoten van mijn blokje, hier zijn er twee :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/XCO/PicsCasemod/IMG_0246.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/XCO/PicsCasemod/IMG_0249.JPG

[ Voor 121% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 04-07-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik zag dat blokje toendertijd ook in de vraag&aanbod sectie staan :) Ziet er erg goed uit!

Houdt ons op de hoogte van je temps!

Dat DangerDen Maze4 GPU blokje is de shiznit! Met Atitool heb ik de max core laten vinden en kwam uit op de volgende resultaten:

Sapphire Radeon 9800 Pro

Core
Stock: 378mHz
Overclocked: 441mHz

Ik wacht nog op mn spullen van de IA, waar mn BGA ramsinks bijzitten, de max mem laat ik nog ffies op zich wachten :)

* aramdin is happy 8)

[ Voor 59% gewijzigd door aramdin op 04-07-2004 23:49 . Reden: Aanvulling ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere resultaten, dat blokje doet goed zijn werk >:)

Toen ik het blokje (tweedehands dus...) ontvangde was het overigens zwart >:)
Flink opgepoetst O-)

Op de temps moet ik alleen wachten, ik moet namelijk eerst even mijn case afmaken.
Ik heb ook nog geen rad. maar die komt deze week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Is dit een goed setje?

Cpu blok : Innovatek X-Flow - zwart
Gpu blok : Innovatek Graph-O-Matic Geforce 4 - zwart
Northbridge blok : Innovatek Graph-O-Matic - zwart
Pomp : Eheim 1048
Reservoir : Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - aluminium
Radiator'S : Innovatek innovaRadi dual - zwart EN Innovatek innovaRadi single - zwart
Koelers : 3 x 120mm Paps Fans
Koeler Accecoires : 3 x StoffiltersDiversen koppelingen.

Dit setje is namelijk te koop voor een zeer interessante prijs.
Maar zijn die blokjes een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93306

Ik ben van plan deze set te kopen, denk dat de meeste onderdelen wel goeie kwaliteit zullen zijn, alleen radiator ben ik nog steeds niet helemaal over uit. De Heatercore heeft toch minder weerstand? Dit zou wel beter zijn voor de flowrate en temps.

DangerDen RBX A64
Maze 4 GPU
Swiftech MCW600 pomp
Dual Heatercore met Fan Shroud
DangerDen Reservoir
Tygon slang
2x120mm Fans

En verder natuurlijk nog wat extra dingen, slangklemmen, y-stuk, iets van waterwetter o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Ik ben van plan deze blokken te nemen voor de northbridge en gpu. Het gaat dan om de heatkillers voor respectievelijk de bovengenoemde zaken.
Ze zijn te vinden op www.watercool.de

Het blok voor de ati kaart:
HK GPU Rev. 2.0 ATI
Bestellnummer: 10110

Die HEATKILLER® GPU und NB gibt es jetzt in der neuen verbesserten Revision 2.0. Diese Reihe besticht durch sehr gute Leistungen und Optik und zeichnet sich durch seine sehr gute Verarbeitung und einfache Montierbarkeit aus. Die Bodenplatte und der Deckel sind aus hochreinem Kupfer und die Halterung ist aus geschliffenem Edelstahl gefertigt. Die Kühler werden mit hochwertigem Klarlack versiegelt, um sie dauerhaft gegen äußere Einflüsse zu schützen und damit das Aussehen beizubehalten.

Technische Daten:

Material: Elektrolyt-Kupfer (Bodenplatte, Deckel), Edelstahl (Halterung)
Abmaße (Block): (LxBxH) 42 x 39 x 25,5mm
Gewicht: ca. 204g
Anschluss: G ¼ Zoll (DIN ISO 228-1)
Druckgetestet: 5 bar
Kompatibel für: ATI Grafikkarten

Het blok voor de northbridge:
HK NB Rev. 2.0 2-Loch
Bestellnummer: 10200

Die HEATKILLER® GPU und NB gibt es jetzt in der neuen verbesserten Revision 2.0. Diese Reihe besticht durch sehr gute Leistungen und Optik und zeichnet sich durch seine sehr gute Verarbeitung und einfache Montierbarkeit aus. Die Bodenplatte und der Deckel sind aus hochreinem Kupfer und die Halterung ist aus geschliffenem Edelstahl gefertigt. Die Kühler werden mit hochwertigem Klarlack versiegelt, um sie dauerhaft gegen äußere Einflüsse zu schützen und damit das Aussehen beizubehalten.

Technische Daten:

Material: Elektrolyt-Kupfer (Bodenplatte, Deckel), Edelstahl (Halterung)
Abmaße (Block): (LxBxH) 42 x 39 x 16,5mm
Gewicht: ca. 163g
Anschluss: G ¼ Zoll (DIN ISO 228-1)
Druckgetestet: 5 bar
Kompatibel für: AMD

Verder zou ik deze radiator willen bestellen:
De HTF Tripple X:
HTF2 Triple X
Bestellnummer: 20221

Die Heattransformer-Flat Baureihe gibt es nun in der verbesserten Revision 2.1, gegenüber dem mehrfachen Testsieger Revision 1.1 konnte die Leistung, Qualität und Montierbarkeit weiter verbessert werden.
Bisher einzigartig auf dem Markt ist der komplett (bis auf Rohre/Lamellen) aus geschliffenem Edelstahl hergestellte Radiator, der HTF-X bietet durch zusätzlich in die Unterseite eingelassene Lüfterbohrungen noch mehr Flexibilität.

Technische Daten:

Material: Rohre-Kupfer (AD 8mm), Lamellen Aluminium, Gehäuse Edelstahl geschliffen
Maße außen: (L x B x H): 414 x 138 x 60mm
Gewicht: ca. 2200g
Montierbarkeit: 12x M4-Gewinde oben (für 3x 120mm Lüfter)
12x Bohrung unten (für 3x120mm Lüfter)
4x M4-Gewinde an der Seite (für den Einbau im/am Case)
Druckgetestet: 30 Bar
Oberfläche: Edelstahl geschliffen
Anschluss: 2x Gewinde G 1/4 Zoll (im Winkel von 90°)

En ja..het cpu blok ben ik dan nog niet uit. Of een frigus blokje, of een dangerden rbx of zo'n heatkiller voor de cpu.

Wat vinden jullie van deze onderdelen. Is het iets waar ik voor moet gaan of niet.

Overige onderdelen reeds in mijn bezit:

Eheim 1250 pomp.
Innovatek Tank-o-matic
Besteld bij frigus heb ik 12 brass fittings met 1/4 schroefdraad en 13mm slangpilaar
Ik wil graag de 13mm binnendiameter tygon slang hierbij gaan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door TheWizzard op 05-07-2004 12:08 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56709

waar is deze leuke aanbieding te vinden dan ???
denk er ook aan om WC aan te schaffen, ben persoonlijk nog niet uit of het een interne WC-set gaat worden of zo'n externe bak net als dat Koolance gevalletje of de Reserator. Ze blijken toch wel degelijk te presteren, alleen wat ik me altijd afvraag bij WC is : als ik mijn pc voor de zoveelste keer open en op zijn zij leg gaan die setjes niet lekken ofzow ???
Anoniem: 104854 schreef op 05 juli 2004 @ 10:29:
Is dit een goed setje?

Cpu blok : Innovatek X-Flow - zwart
Gpu blok : Innovatek Graph-O-Matic Geforce 4 - zwart
Northbridge blok : Innovatek Graph-O-Matic - zwart
Pomp : Eheim 1048
Reservoir : Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - aluminium
Radiator'S : Innovatek innovaRadi dual - zwart EN Innovatek innovaRadi single - zwart
Koelers : 3 x 120mm Paps Fans
Koeler Accecoires : 3 x StoffiltersDiversen koppelingen.

Dit setje is namelijk te koop voor een zeer interessante prijs.
Maar zijn die blokjes een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Deze blokjes heb ik momenteel ook.

Met de x-flow haal ik met m'n cpu (mobile axp 2500+) de 2,6ghz, idle op 42 graden, stressed 46/47.

Met de graph-o-matic haal ik voor m'n ati 9800pro @ gigacube xt..met voltmod, check m'n sig. En dat artifree he.

De dualradi van innovatek doet het op zich ook wel goed, alleen is het jammer dat deze niet van koper is. Als koelvloeistof gebruik ik gewoon autokoelvloeistof, dit is al met antioxydant etc. erin verwerkt.

Ik wil dus een aantal van deze onderdelen vervangen. Dus mocht je interesse hebben in het cpu blok, in de 2 graph-o-matics en in de innovatek dualradi, laat me dat dan ff weten op thewizard@home.nl.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
aramdin schreef op 04 juli 2004 @ 21:36:
[...]

rrright
Logisch? De eerste waterkoelingssystemen (voor PC) gebruikten niet altijd radiatoren hoor! Als het reservoir groot genoeg is, is een rad niet nodig. Maar met de huidige CPU's en GPU's moet veel meer warmte moet afgevoerd worden dan vroeger en is een radiator dus wel aan te bevelen of het reservoir moet echt wel groot genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Laagvliegerke schreef op 23 juni 2004 @ 18:47:
Dit vind ik wel een leuk bayreservoir maar zou ik dit ding zonder veel problemen kunnen open maken?
[afbeelding]

[...]

Of de condensatoren er af halen en er nieuwe instoppen met langere pootjes zodat je ze kan omleggen op jouw moederbord! :P
Laagvliegerke schreef op 04 juli 2004 @ 21:00:
[...]

Weet er soms iemand waar deze heatercore verkocht wordt? O.a. Tweakstore, dat weet ik maar waar nog allemaal?
ff een kick van mijn twee vraagjes? O-)
Niemand die deze kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 16:23
Harrie schreef op 04 juli 2004 @ 20:12:
ALs we dan toch setups gaan showen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Athlon XP-M 2400+ @ 2575MHz 1.98V 48C Stressed.

Die temp lijkt misschien wat hoog, maar komt vooral door het extreem hoge voltage dat mijn mobile nodig heeft voor deze snelheid.

Edit: Rad zit bovenin, maar pics waren wat brak dus had die weggelaten:
[afbeelding]

[afbeelding]

edit:
Die mosfets moeten idd nog heatsinks op, maar heb dit mobo nog maar pas... Ik hoop dat met heatsinks de vcore wat stabieler wordt en wellicht wat lager kan dan
ik ben van plan de Asetek Waterchill KT12A-L30 te kopen en daarbij zit ook een black ice pro 2. Nu is mijn probleem dat ik niet weet of dat wel in een 45 cm diepe kast gaat gaan...

Dus: wat voor kast heb je daar (antec???) en vooral: hoe diep is ie en hoeveel plaats is er nog tussen je rad en je PSU???

thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Heeft iemand een idee of ik met een Dangerden Maze3 een peltier, die totaal 172W aan hitte uitstoot, koel kan houden? Als rad wordt hoogst waarschijnlijk een Black Ice Extreme II met 2x120mm gebruikt.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
SH4D3H schreef op 04 juli 2004 @ 21:15:
Jij hebt nogal verschillende maten zeg :S
Maar ik snap het wel :P
[afbeelding]
Die aansluitstukjes heb ik nu ookal erbij,
nu nog het CPU blokje ... wat denken jullie?

Nieuw dilemma:

[afbeelding]
Black Ice Extreme II - 1/4" :: €93,90 :: 280 x 132 x 47 mm
[afbeelding]
Cooltek Liquidfreezer Triple :: €69,99 :: 405 x 124 x 54 mm

Waarom is die eerste zo duur tewijl de tweede meer koelers kan hebben en dikker is ...
*snik* :'( en ze vergeten mij gewo0n :'( *snik*

@Demon_eyez , lijkt me wel, die rad is wel sterk genoeg :)

[ Voor 6% gewijzigd door SH4D3H op 05-07-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 23:01

R-B

Blokkert

oh god, waarom is hier geen autosloop in de buurt. :(, garage's hebbe ook niet

(moet radiator hebbe)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52

Harrie

NederVlaming

Bashrat schreef op 05 juli 2004 @ 13:01:
[...]

ik ben van plan de Asetek Waterchill KT12A-L30 te kopen en daarbij zit ook een black ice pro 2. Nu is mijn probleem dat ik niet weet of dat wel in een 45 cm diepe kast gaat gaan...

Dus: wat voor kast heb je daar (antec???) en vooral: hoe diep is ie en hoeveel plaats is er nog tussen je rad en je PSU???

thx in advance
ik heb een supercheape kast.. de Cl4 @ yorcom.
Afbeeldingslocatie: http://yorcom.bekz.be/artikels/CASE%20CL4.JPG

edit: tis een sweex :x Heb ff wat info gezocht Hmm, 48cm diep volgens sweex, mijn lineaal zegt toch 45 ofzo... :?

Voeding is van antec. Kast is ook 45cm diep, dat is inclusief het front dus, en er is ongeveer een halve cm tussen mijn voeding en mijn rad. Past allemaal precies.

[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 05-07-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Ik zit eraan te denken om dit setje te nemen? Is dat wat? ;) .

CPU Block: Zalman ZM-WB2
VGA Block: Dangerden Maze4 GPU
Radiator: Cooltek Liquidfreezer voor Chieftec behuizingen
Pomp: Eheim 1048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Die Zalman vind ik een erg fijn blokje. Met een redelijke OC (2500+ @ 3400+) heb ik nu op een warme kamer met 120mm@ 6V op 38 idle en 44 stressed, en het plaatsen van het blok is echt een eitje (had meer moeite met een aantal luchtkoelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 13:13
Heey,

zit er aan te denken om waterkoeling aan te schaffen. Maar ik weet niet wat wijzer is, of ik een setje aanschaf of losse componenten. Het liefst wil ik er niet te veel geld aan uitgeven omdat ik maar een arm studentje ben :'( B)

Ik heb al rond gekeken en toen viel mijn oog op het Thermaltake Aquarius II setje. Voor zover ik heb gezien is het wel een leuk setje, maar werkt het ook goed op mijn proc enz?

Dus ik zou jullie willen vragen of het wijzer is om van losse onderdelen iets aan te schaffen, of dat een setje ook goed is. Ik wil er wel een beetje mee gaan oc, niet te extreem. Dat durf ik niet aan, is mijn eerste "eigen" pc :9

Specs:
Asus A7N8X-E DELUXE
AMD 3200+
512MB pc3200
zalman 400 watt PSU
aero 7+

Temps:
idle: 51-53 graden
stressed: 60-65 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik had ook zo'n vraag, een extreem goedkoop setje, als bijvoorbeeld op van coolriver Kan zoiets nou goed werken? Ik snap wel dat voor diehard overclocking het minder goed is, maar om mijn PC lekker stil te krijgen, moet zoiets toch voldoen, nietwaar?

[ Voor 20% gewijzigd door Luxx op 05-07-2004 18:51 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Nog over die rads ...
Waarom is de Black Ice Extreme II - 1/4" :: €93,90 :: 280 x 132 x 47 mm duurder dan de Cooltek Liquidfreezer Triple :: €69,99 :: 405 x 124 x 54 mm?

Is die BIE II zelfs beter dan die dikkere rad met 3 fans? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Demon_Eyez schreef op 05 juli 2004 @ 13:03:
Heeft iemand een idee of ik met een Dangerden Maze3 een peltier, die totaal 172W aan hitte uitstoot, koel kan houden? Als rad wordt hoogst waarschijnlijk een Black Ice Extreme II met 2x120mm gebruikt.
Deze vraag moet je ff stellen aan Epsilon, das ook een regelmatige bezoeker van dit forum. Hij heeft wat meer kennis inzake pelts e.d.

Wat ik weet is dat je een blokje moet hebben die veel oppervlakte kan koelen moet diepe kanalen hebben.

Tip: mail dangerden sowieso, je krijgt nog best snel antwoord!

//==//
SH4D3H schreef op 05 juli 2004 @ 19:00:
Nog over die rads ...
Waarom is de Black Ice Extreme II - 1/4" :: €93,90 :: 280 x 132 x 47 mm duurder dan de Cooltek Liquidfreezer Triple :: €69,99 :: 405 x 124 x 54 mm?

Is die BIE II zelfs beter dan die dikkere rad met 3 fans? :?
Dan zou je de specs moeten opzoeken van beide rads. Je moet dan kijken hoeveel watt ze aan warmte theoretisch moeten kunnen afvoeren. Ik heb zelf een Heatercore die ik voor 35euro heb mogen kopen van Tweakstore (was volgens mij de eerste die em toen kocht, hij had ze net binnen). Deze hc doet het erg goed & zal volgens mij zelfs een Black Ice extreme verslaan, een dual BI Extreme helaas niet denk ik... 8)

//==//

//@ErikCornelissen

Ik zou de Asetek setjes aanraden, worden erg goede resultaten mee behaald! >> [rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]

[ Voor 69% gewijzigd door aramdin op 05-07-2004 19:07 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
blackice schijnt een low flow drop te hebben, die tripple radiator heeft een hogere flow drop, waardoor je dus een pomp met een hogere opvoerhoogte moet gebruiken t.o.v. de blackice.

echter kan ik je geen praktijk ervaring meegeven. Ikzelf zat ook te denken aan een triple cooltek en een dual blackice uiteindelijk een single blackice extreme gekocht :) gewoon omdat die paste in mijn kast zonder iets te modificeren

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Tweakstore?
Is dat een beetje goed?

Want zonder dat ik het wist zit het hier 5 minuten lopen vandaan :P
De Airplex is 1 van de beste radiatoren op de markt
Net zo goed als die BlackIce extreme II? (Dan heb ik het natuurlijk over de 2 van Airplex ter vergelijking :))

[ Voor 46% gewijzigd door SH4D3H op 05-07-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tweakstore is volop flex als je langsgaat. De eigenaar heeft het het simpelsweg te druk, om alles zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. Gewoon langsgaan, dan kom je erachter dat Jeroen een volop chille vent is :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
aramdin schreef op 05 juli 2004 @ 20:12:
[...] De eigenaar heeft het het simpelsweg te druk, om alles zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. [...]
Dat kan ik iig beamen :)
Ookal kom ik er rond half 1 's nachts langs issie nog bezig achter zijn pc'tje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik wil zo'n dual heatercore maar ik vrees gewoon dat het mega-lang duurt eer ik hem zal krijgen als ik zo die verhalen van tweakstore hoor. Het schijnt wel een megarelaxte kerel te zijn maar ik kan jammergenoeg niet langsgaan aangezien ik in België woon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

ik ben momenteel een nieuw systeem aan het samenstellen..

mijn doel was om een zo stil mogelijk lucht gekoeld systeem te bouwen.. maar nu ik er beetje mee bezig ben beginnen de waterkoelkriebels toch te komen..

helaas heb ik dit nooit in overweging genomen bij het kiezen van mijn case en drom is deze vrij krap voor een waterkoel setup..

vooral de plaats van de radiator is tricky en drom hoop ik dat jullie me wat dat betreft wat advies kunnen geven (:

ik heb een aantal pics genomen van de case:

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/lian-li_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/lian-li_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/lian-li_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/lian-li_4.jpg

gaten zagen in de voor-, boven- en zijkanten is out of the question...

wat raden jullie voor radiator aan en op welke plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 13-06 22:54

makje

Professioneel prutser

Tjah, als je helemaal niet wilt zagen dan blijven er niet veel mogelijkheden over. De mogelijkheden voor zover ik die zie:

-Een Black Ice Micro. Kan aan de binnenkant met 1 80mm fan. Misschien passen 2 onder elkaar of 1 Black Ice Micro II ook en dat koelt dus beter.
-Een (niet al te grote) radiator met fan los op de bodem van de kast. bijv Black Ice Pro/Extreme met 120mm fan
-Een radiator aan de buitenkant achter vastmaken met bouten aan de schroefgaten van de 2 8cm fans. Hiervoor kunnen een heleboel radiators (al dan niet v.d. sloop) gebruikt worden aangezien je toch geen standaard maten gebruikt.
-Een 120mm radiator (bijv Black Ice Pro/Extreme) onder aan je voeding hangen zodat die 120mm ventilator alles eruit zuigt.

Gebruik verder maar je eigen fantasie en kijk ook eens hoe andere mensen het gedaan irl en in de grotere topics als bijv deze (tip: zet in prefs het maximaal aantal berichten per pagina op 999, dat zoekt gemakkelijker naar foto's)

offtopic:
Wat heb jij trouwens voor kast? Zo te zien heb je 8 à 9 5,25" bays?

[ Voor 11% gewijzigd door makje op 05-07-2004 20:40 . Reden: vraagje over zijn kast toegevoegd, ziet er wel mooi uit :P ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Als je geen gaten wil zagen, blijft er volgen mij maar twee mogelijkheden over:
• ofwel een externe radiator, dus buiten de kast. Eventueel passief gekoeld.
• ofwel een Black Ice Micro II die je kan monteren bij die twee 80 mm fans achteraan in jouw kast.

edit:
te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 05-07-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Is de Zalman Reserator geen optie voor jou? Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over een rad in de kast of modden aan je kast...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

nah zo'n groot lomp ding op me bureau zie ik zitten.. daarnaast is de performence ook zwak te noemen..

denk dat ik het gat in de onderkant van mun case groter zaag (in de onderkant zagen vind ik geen probleem).. daar een 2x120mm radiator plaats met daarop twee 120mm fans die de lucht door de radiator me kast inzuigen..

dat heeft zowel een voordeel als een nadeel.. er wordt koele lucht door de radiator gezogen.. maar er wordt tegelijk warme lucht me kast in gezogen.. gaat dat problemen geven?

kan ik voor de radiator gewoon een stoffilter plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Het voordeel van zo'n aanpak (1 120mm fan lijkt mij dan voldoende) is dat de radiator gekoeld wordt met koele lucht van buiten de pc. Het grote nadeel is inderdaad dat al die warmte in de kast komt en dat de 2 fans aan de achterkant daardoot meer werk moeten verzetten om die warme lucht weg te krijgen. Voor een stille kast lijkt mij dit dan ook niet optimaal.

Als het mooi moet zijn van de buiten kant én zonder zagen in de kast dan zou ik voor 2 losse Black Ice Micro's gaan. Je zei in je gesloten topic dat een Black Ice Micro II niet paste. Ikzelf heb wel eens foto's gezien van mensen die 2 losse Micro's onder elkaar plaatsten, misschien dat dat bij jouw ook past. Op deze manier heb je dan gelijk alle warme lucht uit je kast.

Als alternatief noem ik nogmaals het vastmaken van een 120mm radiator aan je voeding. Het is volgens mij nog niet eerder gedaan, maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken. Als je voeding maar goed vastzit en het gewicht kan dragen. Je bovense 80mm fan moet dan ook weg, maar 1 80mm fan kan ook makkelijk de warmste lucht uit je kast halen en als je het stil wilt hebben dan is minder fans ook alleen maar beter. Werkt het niet dan kun je alsnog die radiator op jouw manier aan de bodem vastmaken boven een gat voor de verse lucht...

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik heb nu weer twee radiatoren op het oog :)
Deze keer :
Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.com/prodimg/nd_products/240_500.jpg
Afmetingen : 281mm x 130mm x 51mm

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1575-1565.gif
Afmetingen : 273.4 mm x 133 mm x 45 mm
  • Welke heeft jullie voorkeur?
  • Waarom?
  • Hoe komt dat giga prijsverschil? (60 - 90?)
Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

makje schreef op 05 juli 2004 @ 21:28:
Als alternatief noem ik nogmaals het vastmaken van een 120mm radiator aan je voeding. Het is volgens mij nog niet eerder gedaan, maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken. Als je voeding maar goed vastzit en het gewicht kan dragen. Je bovense 80mm fan moet dan ook weg, maar 1 80mm fan kan ook makkelijk de warmste lucht uit je kast halen en als je het stil wilt hebben dan is minder fans ook alleen maar beter. Werkt het niet dan kun je alsnog die radiator op jouw manier aan de bodem vastmaken boven een gat voor de verse lucht...
opzich is het best een idee alleen is die fan in me voeding 140mm.. opzich zou dat niet uit moeten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

Zeg SH4D3H ,

Ik woon helemaal in Kralingen en het is een pokke end fietsen naar de Tweakstore. als jij binnenkort toch langsgaat, zou jij dan een aantal vragen voor mij kunnen stellen aan Jeroen ?

Mag ik je daar een mailtje over sturen ? Ik kon geen mail adres in je specs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

@ Sh4d3h: De BI2 is beter dus die heeft altijd de voorkeur ;)

Zonder gekheid, de BI2 belemmert de stroomsnelheid van het water minder. De Airplex heeft dunnere kanaaltjes en veel 180 graden bochtjes waardoor deze de stroomsnelheid verlaagt. Als je dus een setup hebt welke voordeel haalt uit een hoge stroomsnelheid (bijv. een Dangerden RBX of een Silverprop cpu blok en alles met 13mm slangen) dan kun moet je de BI2 hebben. De Airplex is zeker ook wel goed, maar iets meer op prijs/prestatie gericht. Mijn Airplex Evo 240 houdt mijn Barton 3200+ @ 1.85Volt met koe en een Radeon 9800 Pro zonder fans op 60 graden, met 2 Papst 26Db fans @ 5V op 51 graden en met mijn fans @ 12V op 38-40 graden....

edit:
Aangezien jij toch nog 8mm slang in je systeem hebt (zou ik liever vervangen door 10mm) en ook geen bijzonder krachtige pomp kun je wel toe met de Airplex :)

@Lev: Die fan in je voeding is 140mm?? dat is vreemd, ik zou eerder 120mm verwachten. Op zich maakt dat natuurlijk niet uit, alleen het bevestigen van de radiator aan de fan/voeding wordt dan misschien wat moeilijker als ze niet de schroefgaten op dezelfde plek (120mm) hebben zitten...

[ Voor 9% gewijzigd door makje op 05-07-2004 22:32 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 12:17
Zijn er hier dan helemaal geen mensen met een swiftech pompje :? :?
Zo ja wat gebruiken jullie als additive???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

ik denk dat ik eruit ben... ik ga voor deze oplossing:

http://www.swiftnets.com/products/MCB-120.asp

ben ik wat betreft de keuze van de radiator niet meer afhankelijk van ruimte in ma case.. lucht die door de radiator wordt gezogen is koele lucht.. geen problemen met warme lucht in me case.. kan de 2 casefans uit me case halen en de holes dicht maken.. psu is voldoende om warmte af te voeren aangezien warmte productie in me case veel minder zal zijn..

enige nadeel is dat er zo'n groot ding aan de achterkant hangt maar dat boeit me niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Lev schreef op 05 juli 2004 @ 22:48:
ik denk dat ik eruit ben... ik ga voor deze oplossing:

http://www.swiftnets.com/products/MCB-120.asp

ben ik wat betreft de keuze van de radiator niet meer afhankelijk van ruimte in ma case.. lucht die door de radiator wordt gezogen is koele lucht.. geen problemen met warme lucht in me case.. kan de 2 casefans uit me case halen en de holes dicht maken.. psu is voldoende om warmte af te voeren aangezien warmte productie in me case veel minder zal zijn..

enige nadeel is dat er zo'n groot ding aan de achterkant hangt maar dat boeit me niet..
Geinig ding, had ik nog nooit eerder gezien. Kun je die al in Nederland in een winkel bestellen of moet je hem direkt van de fabrikant bestellen?

In ieder geval kun je nu inderdaad alle 120mm radiators hierop kwijt, inclusief de giganten als de Black Ice Extreme en de Dangerden Heatercore :)

@ Stefans:

Er zullen hier vast wel meer mensen zijn met die Swiftech pomp, maar wat heeft dat te maken met de keuze voor additive?? In principe zijn alle additives wel goed, de belangrijkste keuze is of je een kleurtje (al dan niet UV) wilt en of het kant en klaar moet zijn of dat je het zelf in verhouding mengt...

[ Voor 17% gewijzigd door makje op 05-07-2004 23:05 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

nee ze zijn nog niet te krijgen in nederland.. heb net gezocht.. je kunt ze op de swiftech website bestellen alleen verzenden ze niet buiten de us.. wordt dus even wachten ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

stefans schreef op 05 juli 2004 @ 22:47:
Zijn er hier dan helemaal geen mensen met een swiftech pompje :? :?
Zo ja wat gebruiken jullie als additive???
Ik gebruik een swiftech MW600 pompje, standaard waterwetter erin van de Tweakstore van 8,00 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

offtopic:
Lev, ik ben eigenlijks nog steeds wel benieuwd naar wat voor kast jij hebt. Het lijkt mij een Lian-Li, maar die ben ik nog nooit tegengekomen met 8/9 5,25" bays van boven tot onder.

Ik ben zelf namelijk wel op zoek naar een niet al te grote kast (liefst midi-tower) met vee 5,25" bays zodat ik mijn schijven in een Silentmaxx behuizingen kan doen :)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 13:00

OcGuru

Giulietta Qv

Heeft iemand ervaringen met dit setje? http://www.1a-cooling.de/shop/komplettsets_radi120.htm de bovenste;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 23:14
Het blokje schijnt wel goed te presteren. De rest ziet er ook wel netjes uit, alleen de radiator is onbekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
makje schreef op 05 juli 2004 @ 23:01:
@ Stefans:
Er zullen hier vast wel meer mensen zijn met die Swiftech pomp, maar wat heeft dat te maken met de keuze voor additive?? In principe zijn alle additives wel goed, de belangrijkste keuze is of je een kleurtje (al dan niet UV) wilt en of het kant en klaar moet zijn of dat je het zelf in verhouding mengt...
Het heeft er wel degelijk iets mee te maken, maar dat kan je niet weten, als je de pomp niet gekocht hebt. In de manual staat namelijk dat de pomp geheel onderhoudsvrij is, als je gebruik maakt van demi water zonder uv toevoegingen e.d.

Op deze manier zou je dus de pomp zn loopwerk aantasten. Swiftech raad dus het gebruik aan van de eigen water additieven, de zgn HydrX oid (weet precieze naam ff niet).

Zelf heb ik dus de Swiftech pomp. Ben er erg tevreden over, was de 100euro meer dan waard! Ik gebruik demi water van de Karwei met Innovatek Innovaprotect & blauwe Uv Dye van Tweakstore (dat zwaar geconcentreerde spul).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

makje schreef op 05 juli 2004 @ 23:18:
offtopic:
Lev, ik ben eigenlijks nog steeds wel benieuwd naar wat voor kast jij hebt. Het lijkt mij een Lian-Li, maar die ben ik nog nooit tegengekomen met 8/9 5,25" bays van boven tot onder.

Ik ben zelf namelijk wel op zoek naar een niet al te grote kast (liefst midi-tower) met vee 5,25" bays zodat ik mijn schijven in een Silentmaxx behuizingen kan doen :)
dat is pcies wrom ik deze case gekozen heb... het is een lian-li 6077..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

@ Seagate: Tja, het is inderdaad een beetje gissen, google levert ook niet echt veel op. IceEyz heeft al een positieve beoordeling van de cpu blok gevonden. Verder lijk het allemaal redelijk. Als je ook een gpu blok en/of een chipsetblok erbij wilt dan zou ik wel een eheim 1048 pomp adviseren. Daarnaast is het mij niet helemaal duidelijk wat voor voordeel die stander voor de radiator heeft. Als dat alleen maar afstand tot de kast oplevert dan lijkt het mij niet zo nuttig, als het een goede bevestigingsmogerlijkheid aan de kast opleverd (bijv. voor als jij nu geen schroefgaten voor 120mm fans hebt achterop je kast) dan is het wel het geld waard misschien.

Ook kan ik je aanraden de papst fan erbij te nemen, deze fans hebben een betere prestatie/lawaai verhouding.

Als laatste punt is het mij niet helemaal duidelijk welke slangaansluiting het makkelijkst is en op de plaatjes getoond wordt, de steck- of de schraubanschlüsse....

@Aramdin: aha, als er alleen maar Swiftech vloeistof in mag (zou ik ook zeggen als ik Swiftech was, jij houdt je er dus wijselijk ook niet aan :P) dan begrijp ik al helemaal niet waarom hij zich dat afvraagde, zoveel soorten vloeistof zal Swiftech toch niet te koop hebben.

@Lev: thanks d:)b

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
makje schreef op 05 juli 2004 @ 22:27:
@ Sh4d3h: De BI2 is beter dus die heeft altijd de voorkeur ;)

Zonder gekheid, de BI2 belemmert de stroomsnelheid van het water minder. De Airplex heeft dunnere kanaaltjes en veel 180 graden bochtjes waardoor deze de stroomsnelheid verlaagt. Als je dus een setup hebt welke voordeel haalt uit een hoge stroomsnelheid (bijv. een Dangerden RBX of een Silverprop cpu blok en alles met 13mm slangen) dan kun moet je de BI2 hebben. De Airplex is zeker ook wel goed, maar iets meer op prijs/prestatie gericht. Mijn Airplex Evo 240 houdt mijn Barton 3200+ @ 1.85Volt met koe en een Radeon 9800 Pro zonder fans op 60 graden, met 2 Papst 26Db fans @ 5V op 51 graden en met mijn fans @ 12V op 38-40 graden....

edit:
Aangezien jij toch nog 8mm slang in je systeem hebt (zou ik liever vervangen door 10mm) en ook geen bijzonder krachtige pomp kun je wel toe met de Airplex :)
Is het verschil tussen die twee rads door de kanaalgrootte zo groot dan?

Jah, ik ga over op 10 mm slang en als pomp een L20 of L30 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SH4D3H op 06-07-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:16
bij een duits forum waar ik vaak dingen doorlees raden ze 1a cooling sterk af.

Niet dat hun dingen slecht zijn.
en de prijzen zijn ook goed maar is nogal vaag.
bv ze weigeren om hun nieuwe blokje door andere sites te laten testen idem met die radiator.
En als hij erges getest word blijkt het later een vage site te zijn die van het bedrijf zelf zijn.
ook houden ze er nogal lange leverings tijden op na schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

wrom worden chroom, brons en koper veel door elkaar gebruikt? vooral in verloop en bevestigingstukjes.. ik dacht dat je alles van 1 metaalsoort moest gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93306 schreef op 05 juli 2004 @ 10:45:
Ik ben van plan deze set te kopen, denk dat de meeste onderdelen wel goeie kwaliteit zullen zijn, alleen radiator ben ik nog steeds niet helemaal over uit. De Heatercore heeft toch minder weerstand? Dit zou wel beter zijn voor de flowrate en temps.

DangerDen RBX A64
Maze 4 GPU
Swiftech MCW600 pomp
Dual Heatercore met Fan Shroud
DangerDen Reservoir
Tygon slang
2x120mm Fans

En verder natuurlijk nog wat extra dingen, slangklemmen, y-stuk, iets van waterwetter o.i.d.
Iemand nog aanmerkingen op dit setje? Vooral op de radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 14:35
Heatercore=puik spul CV ;)
niks op de NB of heeft dat geen nut bij 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Anoniem: 93306 schreef op 06 juli 2004 @ 10:04:
[...]

Iemand nog aanmerkingen op dit setje? Vooral op de radiator?
Ik zou in plaats van de swiftech pomp de DD12V-D4 pomp van DD nemen die schijnt nog stuk beter te zijn.

Voor de rest ga ik precies de zelfde set kopen alleen dan met 2 pompen en een gpu blokje erbij.
Over de radiator ben ik ook nog niet uit of een DD dual heatercore of een BIX2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 06 juli 2004 @ 11:14:
Heatercore=puik spul CV ;)
niks op de NB of heeft dat geen nut bij 64?
Hey Vandread ;)

Ik wil wel iets op de NB, denk dat dat mss wel mijn overclock beperkt, maar dit Epox mobo heeft geen bevestigingsgaten om de NB...Dat was volgens mij ook het enige minpunt van dit mobo :( Zit eraan te denken om er iets op te maken, desnoods met een thermal pad ofzo, want mocht ik het voor RMA terug moeten sturen wil ik er niks op vastmaken met epoxy o.i.d.

[Edit] Ik zit net op de site van DangerDen te kijken, is het niet zo dat die 12V pomp van hun veel geluid maakt? Ik wil niet dat ik een pomp in het systeem heb die je overal bovenuit hoort. heeft trouwens iemand ervaring met het bestellen bij DangerDen zelf? Dit scheelt denk ik een hoop geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 93306 op 06-07-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit er aan te denken te bestellen bij frozencpu iemand daar haal toevallig ervaring mee prijzen zijn goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris hier http://www.moddershq.net/...d=38&pagenumber=1#Scene_1 staat een review van de DD pomp zit ook een filmpje bij daar maakt ie veel herrie maar bij de beoordeling staat dat ie stil is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584 schreef op 06 juli 2004 @ 11:31:
Ik zit er aan te denken te bestellen bij frozencpu iemand daar haal toevallig ervaring mee prijzen zijn goed O-)
Ik zie net de prijzen daar, die zijn idd best goed, hebben alleen de DD Heatercore niet? Weet je iets van een verzending hiernaartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584 schreef op 06 juli 2004 @ 11:35:
Chris hier http://www.moddershq.net/...d=38&pagenumber=1#Scene_1 staat een review van de DD pomp zit ook een filmpje bij daar maakt ie veel herrie maar bij de beoordeling staat dat ie stil is :?
Ja, zat die review net te lezen, wel vreemd, want ook in de charts van DD zelf staat dat ie zo'n 55dB aan geluid produceerd, dat doet mijn Vantec Tornado nu ook, is behoorlijk veel :|

Ik zal wel aan GreenPsycho (reviewer) vragen wat hij van het geluid vond, die Swiftech is toch wel heel stil?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93306 op 06-07-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
@Ferry82 Precies, wat een herrieschoppertje ... :P

Eej ik zit net op Tweakstore te lezen:
Has the least flow resistance of any radiator
Dat gaat dus over de Dangerden Heatercore Dual
Dus minder dan de BIX ?

offtopic:
Ben ik de enige die die heatercores er een beetje onafgewerkt uit vindt zien? :P

[ Voor 84% gewijzigd door SH4D3H op 06-07-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
yup, minder flow resistance dan de BIX.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

De heatercore is goed én vrij goedkoop en dan mopper je ook nog dat hij er niet mooi genoeg uitziet? :P

De heatercore is duidelijk geinspireerd door de autoradiatoren van de sloop die veel mensen gebruik(t)en. Het maakt dan niet uit hoe het eruit ziet en hoe smerig ze (van binnen en buiten) zijn; ze zijn groot, goedkoop en werken goed. Dangerden is hierop ingesprongen en laat de esthetisch mooiere radiatoren-markt over aan Black Ice en consorten.

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dus de kwaliteit is gewo0n goed :P
Ok dan neem ik diej >:)

Er zit niet eens een fanmonteer dingetje op :'(
Hoe krijg ik die erop dan :?

[ Voor 50% gewijzigd door SH4D3H op 06-07-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 99584 schreef op 06 juli 2004 @ 11:16:
[...]

Ik zou in plaats van de swiftech pomp de DD12V-D4 pomp van DD nemen die schijnt nog stuk beter te zijn.

Voor de rest ga ik precies de zelfde set kopen alleen dan met 2 pompen en een gpu blokje erbij.
Over de radiator ben ik ook nog niet uit of een DD dual heatercore of een BIX2.
Dan ga je 2 rads gebruiken?
Anoniem: 93306 schreef op 06 juli 2004 @ 11:18:
heeft trouwens iemand ervaring met het bestellen bij DangerDen zelf? Dit scheelt denk ik een hoop geld.
Zou ik ook wel willen weten aangezien ik anders ook bij Danger Den zelf zou bestellen.
SH4D3H schreef op 06 juli 2004 @ 12:33:
Dus de kwaliteit is gewo0n goed :P
Ok dan neem ik diej >:)

Er zit niet eens een fanmonteer dingetje op :'(
Hoe krijg ik die erop dan :?
Die optionele fanshroud moet je apart bestellen. Maar ik weet niet of tweakstore die dual fanshroud kan leveren? Meer info en foto's kan je vinden op dangerden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 18:35
vraag je ooit iemand van miliqu of milicu gehoord???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

`2 pompen omdat ik 2 circuits wil 1 voor cpu en 1 voor nb en gpu.

miliqu of milicu 8)7 what the hell is that? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
das een soort van vloeistof (gedestileerd en dan nog eens gezuiverd dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd in alle andere leuke ideee, vandaar dat ik hem nogmaals stel; een extreem goedkoop setje, als bijvoorbeeld op van coolriver Kan zoiets nou fatsoenlijk werken? Ik snap wel dat voor diehard overclocking het minder goed is, maar om mijn PC lekker stil te krijgen, moet zoiets toch voldoen, nietwaar?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 22:38

Smarron

The bend

Luxx schreef op 06 juli 2004 @ 13:10:
mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd in alle andere leuke ideee, vandaar dat ik hem nogmaals stel; een extreem goedkoop setje, als bijvoorbeeld op van coolriver Kan zoiets nou fatsoenlijk werken? Ik snap wel dat voor diehard overclocking het minder goed is, maar om mijn PC lekker stil te krijgen, moet zoiets toch voldoen, nietwaar?
Stilte hangt een beetje van de pomp af, maar vooral van de fan. Maar het zal zeker stil genoeg zijn. Prestaties zullen niet overweldigend zijn, maar daar kies je dan ook niet per se voor. Lijkt me prima voor een stille PC.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Luxx schreef op 06 juli 2004 @ 13:10:
hhmmm ziet er wel grappig uit (hoeduur is extreem goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
104 euri :P
Staat eronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Als je even googled dan vind je oa deze reviews:
http://www.liquidluxx.de/...b=get_topic&f=19&t=000002 (de oorspronkelijke set)
Positive Punkte des Aucama Wasserkühlungssets :

günstiger Preis
Kühler für CPU, GPU und Chipsatz
relativ kompakt (kleiner Radiator, kleine Pumpe)

Negative Punkte des Aucama Wasserkühlungssets :

relativ schlechte Leistung
Kühler müssen geklebt werden
teilweise nur mäßige Qualität
lästige externe Stromversorgung
Radiator ist Leistungsschwach
schlechte Anleitung
http://www.liquidluxx.de/...b=get_topic&f=19&t=000005 (de verbeterde set, is volgens mij ook degene die Perfect Systems verkoopt? Wel even navragen voor de zekerheid!)
Hier nocheinmal die wichtigsten Neuerungen:

1. Die Pumpe wird nun über einen internen 4-poligen Stromanschluß angeschlossen.
2. Alle Kühler sind jetzt voll aus Kupfer. (früher CPU-Kühler aus Kupfer)
3. Radiator-Rohre und die Kühlrippen sind nun auch aus Kupfer (früher Aluminium)
4. Der Radiator-Lüfter lässt sich variabel einstellen
5. Der Kühler für den GPU ist nun mit einer Universal-Klammer zu befestigen (früher mit Wärmeleitkleber)
vooral punt 5, maar ook de overige punten zijn erg prettige verbeteringen

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik heb een beetje een probleempje: Ik heb een Asetek Waterchill set met 1/2" OD fittings besteld, samen met een Koolance GPU blokje met 3/8" OD fittings. ID is dat 3/8" en 1/4".

Nu heb ik me lam gezocht en gemaild, maar ik kan geen (goeie) shop vinden die converters en slangen leveren...?

Ace-systems.nl reageert niet en heeft geen prijzen, FreezingHardware heeft volgens mij op de site niet de goeie convertors/slangen.

Kan iemand mij ff helpen met het vinden van de goeie converters en stukjes slang, want ik snap d'r niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 15:00

Exigence

dnkroz

Je kunt toch gewoon 3/8" slang nemen? Die past met een beetje moeite wel om de 1/2" pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
De Waterchill set heeft Push-fittings dus daar gaat gewoon de meegeleverde slang op. Na het Antarctica-blokje gaat één slang door de NB, de andere moet door het Koolance-blokje waarna ze samen via een Y weer bij elkaar komen. Nu heb ik dus twee converters nodig en een klein beetje slang voor het koolance blokje.

Humm... Mailtje van FreezingHardware: "Helaas kunnen wij deze converters niet leveren..."
Kent iemand nog een zaak die dat spul levert?

[ Voor 19% gewijzigd door IceEyz op 06-07-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Je bedoeld dus zo'n ding: 3/8 to 1/2 Changer Afbeeldingslocatie: http://ace-systems.nl/Menu/CaseModding/Watercooling/Fittings/UVReactive/Changer/Picmenu/th_3-8to1-2UV-Changer.jpg
Helaas kan ik die niet in de bekendere WC winkels hier in Nederland vinden, deze vond ik bij een aflopende Inkoopaktie (Grootste ia ooit part #2)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
De IA ken ik ook ja, maar die is dus al afgelopen. Ik vraag het daar wel eens op het forum, misschien hebben ze een klein beetje medelijden...
offtopic:
Oei, ik hoop dat dit goed gaat... :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door IceEyz op 06-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
So0w ff naar Tweakstore gemailt nu nog wachten op antwoord.
(Het gaat over die Double Heater Core Shroud :9 voor de geïnteresseerden ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Ik heb die shroud en de heatercore. Dus je kan ze ook aan mij stellen :)

Milli q is nog zuiverder als gedestilleerd water. Beetje overkill, maar ik heb het ook gebruikt(zegt genoeg :+ :D)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Tweakstore hebben ze alleen de fan shroud voor de single Heatercore toch? Passen er dan 2 losse op een dual Heatercore? 8)7 Misschien een vreemde vraag, maar weet niet hoe het bevestigd is, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hoe zit die shroud eigenlijk op die heatercore vast?
http://www.dangerden.com/images/Fan_Shroud/shroud1.jpg
zou ik die ook op me volvo bakbeest heatercore kunnen zetten?
bad pics:
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/r3.jpg
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/radinkast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
mktje schreef op 06 juli 2004 @ 14:41:
Ik wil ze daar kopen slimpiej :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
SH4D3H schreef op 06 juli 2004 @ 15:17:
[...]

Ik wil ze daar kopen slimpiej :P
Mja dat bedoelde ik niet, ik bedoelde: ik kan je misschien wel antwoord geven op je vragen. Het hoeft niet hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mktje schreef op 06 juli 2004 @ 16:34:
[...]

Mja dat bedoelde ik niet, ik bedoelde: ik kan je misschien wel antwoord geven op je vragen. Het hoeft niet hoor :z
Heb je een single of dual Heatercore? En de fan shroud, hoe zit die bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ow ok maar de vraag was eigenlijk of ze me die dual shrout kunnen leveren :P

Maar voor jouw heb ik er ook wel 1tje dan :)
Hoe worden die shrouts vastgemaakt?
Maw kun je er bijvoorbeeld 2x1 opzetten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
mktje schreef op 06 juli 2004 @ 14:41:

Milli q is nog zuiverder als gedestilleerd water. Beetje overkill, maar ik heb het ook gebruikt(zegt genoeg :+ :D)
stelt vraag:
bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

IceEyz schreef op 06 juli 2004 @ 13:55:
De Waterchill set heeft Push-fittings dus daar gaat gewoon de meegeleverde slang op. Na het Antarctica-blokje gaat één slang door de NB, de andere moet door het Koolance-blokje waarna ze samen via een Y weer bij elkaar komen. Nu heb ik dus twee converters nodig en een klein beetje slang voor het koolance blokje.

Humm... Mailtje van FreezingHardware: "Helaas kunnen wij deze converters niet leveren..."
Kent iemand nog een zaak die dat spul levert?
Volgens mij kun je die converters wel vinden op OC-Shop.com. Ze zijn alleen vrij prijzig:
Swiftech PI061612S Slangpilaar
Set of 2 fittings 1/2in. stem to 3/8in. tube OD Quick connect

€ 4.50

Swiftech PI251612S Slangpilaar
Set of 2 fittings 1/2in. stem to 3/8in. tube ID hose barb

€ 4.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey ik heb een klein vraagje:

Kent iemand een (internet)winkel dat Silverprop (CycloneFusion) VGA blokken verkoopt?

Thanks.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 06-07-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

ik heb er ook een tijdje naar gezocht , maar volgens mij zijn die alleen in Australië verkrijgbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ja silverprop is moeilijk verkrijgbaar ik had via tweakstore een nexuslx nb wcblock besteld maar dat duurde zo lang dat ik maar voor de maze4 ben gegaan.

misschien in duitsland of omgeving?

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja erg jammer, ik ben namelijk op zoek naar een mooi VGA koelblok alleen ik vind dat het aanbod hiervan best wel tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Anoniem: 80011 schreef op 06 juli 2004 @ 20:18:
Ja erg jammer, ik ben namelijk op zoek naar een mooi VGA koelblok alleen ik vind dat het aanbod hiervan best wel tegenvalt.
ik ook al, ben nu maar voor de swiftech met peltier gegaan (weet niet zo de naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 12:17
aramdin schreef op 05 juli 2004 @ 23:37:
[...]

Het heeft er wel degelijk iets mee te maken, maar dat kan je niet weten, als je de pomp niet gekocht hebt. In de manual staat namelijk dat de pomp geheel onderhoudsvrij is, als je gebruik maakt van demi water zonder uv toevoegingen e.d.

Op deze manier zou je dus de pomp zn loopwerk aantasten. Swiftech raad dus het gebruik aan van de eigen water additieven, de zgn HydrX oid (weet precieze naam ff niet).

Zelf heb ik dus de Swiftech pomp. Ben er erg tevreden over, was de 100euro meer dan waard! Ik gebruik demi water van de Karwei met Innovatek Innovaprotect & blauwe Uv Dye van Tweakstore (dat zwaar geconcentreerde spul).
Heb dus ook blauwe uv-dye van de tweakstore gekocht maar als dit een tijdje gelegen heeft zie je toch echt duidelijk de kleurstof op de bodem liggen van het spuitje waardoor ik er van uitging dat deze kleur/uv deeltjes dan misschien wel de pomp konden aantasten?? Dus dan misschien toch maar voor de HydrX gaan alleen waar is dat spul te koop???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hier is hydrx te koop
http://www.csdelft.nl/
ik ben ook aan het twijfelen
ik lees nogal slechte verhalen over WW
maja... ben nog aan het uitzoeken
is er ergens een review tussen hydrx innovaprotect etc?
en dat Zerex... is dat practisch hetzelfde als WW? of beinvloed dat je slangen etc niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Vandread op 06-07-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Om te antwoorden op de vraag hoe je een shroud(plexi) op een heatercore bevestigd.
Er wordt door DangerDen(leverancier van de heatercores waar men iets over vroeg) bevestigingsmateriaal bijgeleverd.

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, http://www.i-ssential.nl/fotos/?a=r&dir=wc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kom je aan de dubbele fan shroud dan? Die verkopen ze toch niet bij de tweakstore? Of passen 2 van de enkele samen op een dual Heatercore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mktje:

Kan je niet beter je slangen wat inkorten? Volgens mij is dat stuk slang aan de rechterkant overbodig of niet? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 07-07-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 13:54
Omdat we al weer heel ver boven de 500 posts zitten, is het tijd voor deeltje 10:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel X[/rml]

Daar kunnen we weer verder gaan met de discussies.
Vragen die hier niet meer zijn beantwoord kunnen daar opnieuw worden gesteld :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.