Qylos: wederom bedankt voor de comments, dat zijn idd de belangrijke dingen die nog ontbreken/fout zijn. Ik zie nu eigenlijk pas dat ik bijv. compleet vergeten ben spiegels te maken. Ik heb ff met de koplampen lopen klooien, maar er liepen op dat moment al zoveel lijnen door elkaar heen (ik heb ook een gedeelte van onder de motorkap en voorkant gemodelled om het gat achter de wielen een beetje op te vullen, daardoor waren mn orthographic views een beetje een chaos geworden, en ik was bang dat er met het verbergen van dingen wat fout zou gaan), dat ik het maar gehouden heb bij een simpele indicatie zo van 'ja, hier zit wat'.
Ik gebruik overigens Maya 5, dus ook al ziet die tutorial er gigantisch handig uit, in Maya kan ik niet een 'raytrace' material maken met een 'fresnel falloff'. Het effect is ongetwijfeld te bereiken, maar ik heb geen idee hoe het in Maya termen heet. Komt nog bij dat ik nog geen reet van Maya materialen af weet, en dus houd ik het maar bij een beetje interessante 'blinn'. Ik vond em zelf vrij goed gelukt, niet professioneel, maar niet slecht.
Dit model is te chaotisch geworden om nog veel mee te doen. Mn volgende model zal vast wel weer een Ferrari worden, maar dan ga ik er echt voor. Veel referentie materiaal zoeken van te voren, zoveel mogelijk onderdelen apart opbouwen en samenvoegen ipv alles maken uit 1 enkel 1x1 plane. Dit model en mn oude Ferrari F355 zijn allebei vrij goed begonnen, maar een beetje half-ass afgemaakt. Hopelijk kan ik me dr toe zetten om mn volgende project niet te snel te willen doen.
Ik weet nog niet welke kar ik nu ga maken, voor hetzelfde geld houdt ik het bij de F40 maar dan goed, of misschien probeer ik een auto met curves te maken, dan kan ik beter een wat rondere auto nemen zoals de 360 Modena. Moet ik alleen wel eerst tutorials vinden voor curves in Maya, want daar snap ik ook nog steeds niks van
zowiezo zal ik wat tutorials op moeten zoeken voor maya materialen e.d. Het model kan nog zo geweldig zijn, als het er niet uit ziet als metaal ben je ook nergens.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED