[3d] post je 3d stuff maar weer - part 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:51:
Kheb ff snel me broer geholpen met een projectje voor hem op school hier is het resultaat:

[afbeelding]
[clickable]
[afbeelding]
[clickable]
[afbeelding]
[clickable]
[afbeelding]
[clickable]

Bomen en auto van 3d cafe.

:D
Leuk huisje. Jammer dat de scene zo donker is. Een skylight erbij had het stukken lichter (en dus realistischer) gemaakt. Nu klopt de belichting niet; volgens de achtergrond is het middag, terwijl de schaduwen suggereren dat het bijna nacht is.

De achtergrond klopt niet helemaal; een paar wolken verdwijnen abrupt. Misschien kan je de onderste wolkenlaag verwijderen en gewoon blauw maken.

Het gras is teveel getiled. Kijk eens naar dit gedeelte van Oogst's texture tutorial.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

Felyrion

goodgoan!

ff een vraagje tussendoor.. omdat hier vast mensen zitten die het weten, en ik geen idee heb waar het anders te stellen ;)

ik ben pas overgestapt van 3dsmax5 naar 3dsmax6, en dit is even wennen. Nu heb ik een vraag: ik zou graag die menubalk met die basis-dingen die je kunt doen (met die tabs) zoals box, sphere etc...
weer willen hebben. Zit deze erin? of kijk ik er gewoon overheen :s

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is verdwenen dacht ik.

Dit staat in de help:

Retired Features
The tab panels are no longer part of the 3ds max user interface. This was done so controls would take up less desktop “real estate,” and to improve the performance of 3ds max window refreshes.

If you load user interface layout files (CUI files) from previous versions of 3ds max that include tab panels, the tab panels will display. In addition, all button images from tab panels are still available, and can be used on custom toolbars.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 19:51

Felyrion

goodgoan!

ah, dat had ik niet gevonden, thnx! eens kijken of ik zo'n cui file kan overzetten

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Small update:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/tweakers/afstuderen02.jpg

Morgen weer verder knutselen...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
kan het dat de rotate in perspective af en toe raar doet?
in een scene die ik gekregen heb en waar ik mijn auto in heb gemerged is de rotate in perspective zo gevoelig, dat ik niet eens meer normaal om de auto kan draaien.

een ander probleem is dat de auto zeg maar verdwijnt als ik te dichtbij kom.
ik vermoed dat de grid dan te hoog of te laag is ingesteld?
wel raar, want als de gridgrootte anders zou zijn, zou je toch verwachten dat de gemergde auto groter of kleiner zou zijn, of wordt ie automatisch gescaled..

ach ja, heb nog veel te leren zo te zien.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

Dexter schreef op 11 juni 2004 @ 00:49:
Small update:

[afbeelding]

Morgen weer verder knutselen...
ej leuk :) reflection blur :)

anyway.. uh.. hmm.. hoe lossen jullie dit op?!

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_006.jpg

m'n boot is zo lek als een mandje 8)7

//update

o duuhh.. gwoon curve boot dupliceren, projecteren op ocean shader, trimmen en klaar :P

[ Voor 12% gewijzigd door Erikie op 11-06-2004 11:16 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke iets (bijna) onmogelijks>

We moeten voor informatica een of andere presentatie maken. WIj hadden het idee om een filmpje te maken. Oftewel aan de ene kant een 3d dude, die alles uitlegt, en aan de andere kant een filmpje ter verduideliking. Dus 2 avi files naast elkaar, iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt, met adobe premiere?
En hoe krijg je zo snel mogelijk een goeie lip sync? Hij spreekt alles eerst in, dan doe ik dus die 3d shit, met lipsyncing enzo. Maar het moet vrijdag(jup vandaag) eigenlijk al af zij. We hebben net al tijdens informatica een topic hiervoor geopent, maar die kl*te modjes hier hebben hem dichtgegooit (2x) was wel lol. Maar we weten dus nog niet hoe het moet....iemand hier die zoiets weet?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

maar D-Tox toch! als trouwe tweaker zou je beter moeten weten dan blind weer een topic te openen ...

maar goed...
je kreeg daar best een goede tip de eerste keer :)

je wil 2 filmpies langs elkaar. 1 daarvan is niet zo spannend, dat is de rondleinding zelf met screenshots etc. dat is een kwestie van timen :)
het pratende poppetje. In max kun je 1 soundstream opnemen als ik het goed heb. Daar kun je je animatie op timen. Als je dat doet, kun je naar png's renderen en die in flash importeren en dezelfde soundstream eronder hangen. Dat zou moeten werken volgende mijn boerenverstand.

Dan de 2 naast elkaar.

maak een website met 2 frames. links je flash van je poppetje en rechts je flash van je rondleiding.
maak een goede preloader voor het geheel (dus alles inladen voor je begint te afspelen).

knal het geheel op CD zodat je niet via internet hoeft te gaan zitten wachten op het laden...

voila...

dat is een manier... misschien niet de beste, maar zo zou ik het doen als ik in tijdsnood zou zitten :)

suc-6

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:29:
Oke iets (bijna) onmogelijks>

We moeten voor informatica een of andere presentatie maken. WIj hadden het idee om een filmpje te maken. Oftewel aan de ene kant een 3d dude, die alles uitlegt, en aan de andere kant een filmpje ter verduideliking. Dus 2 avi files naast elkaar, iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt, met adobe premiere?
En hoe krijg je zo snel mogelijk een goeie lip sync? Hij spreekt alles eerst in, dan doe ik dus die 3d shit, met lipsyncing enzo. Maar het moet vrijdag(jup vandaag) eigenlijk al af zij. We hebben net al tijdens informatica een topic hiervoor geopent, maar die kl*te modjes hier hebben hem dichtgegooit (2x) was wel lol. Maar we weten dus nog niet hoe het moet....iemand hier die zoiets weet?

alvast bedankt
lipsynch in 1 dag lukt je niet.
Je moet eerst een berg morphtargets maken, de A O I en nog wat ( google ) en de gezichtsuitdrukkingen.
Daarna lettergreep voor lettergreep gaan morphen, gaat gigantisch veel tijd in zitten en het is klote werk want alles loopt na de eerste ronde morphen gigantisch uit synch en het lijkt nergens naar ;). Daarna nog een berg tweaken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:25:
[...]

Je moet eerst een berg morphtargets maken, de A O I en nog wat ( google ) en de gezichtsuitdrukkingen.
Daarna lettergreep voor lettergreep gaan morphen, gaat gigantisch veel tijd in zitten en het is klote werk want alles loopt na de eerste ronde morphen gigantisch uit synch en het lijkt nergens naar ;). Daarna nog een berg tweaken etc.
Je kan wel de amplitude van een wav file als controller gebruiken. Dat ziet er vrij saai uit, maar het is beter dan niets.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 11 juni 2004 @ 11:13:
[...]

ej leuk :) reflection blur :)

anyway.. uh.. hmm.. hoe lossen jullie dit op?!

[afbeelding]

m'n boot is zo lek als een mandje 8)7

//update

o duuhh.. gwoon curve boot dupliceren, projecteren op ocean shader, trimmen en klaar :P
kijk eens bij www.afterworks.com naar dreamscape .. :P

of
pak een FDD en scale je water om je boot naar beneden

btw je water ziet er leuk uit

maar is nog te hoog in uniformiteit
kijk vooral naar je achtergrond

wat je kan doen om dit op te lossen is meerdere noise lagen maken = een wave modifier ..

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.jpg
foam generation van dreamscape :X van mn eigen project

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:19:
[...]

Gewist oeps

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehr alweer godver

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Just_I

What did you just say?

Eehhh ... devega ... kan je misschien ff je image resizen .. het vern**kt de hele layout een klein beetj :X

Voor der rest echt een zwaar strakke plaat _/-\o_

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op 11 juni 2004 @ 13:38:
Eehhh ... devega ... kan je misschien ff je image resizen .. het vern**kt de hele layout een klein beetj :X

Voor der rest echt een zwaar strakke plaat _/-\o_
ja sorry ik weet niet hoe ik dat ding clickbaar kan maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
code:
1
2
3
[url=http://www.http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.jpg]
[img width=400]http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.jpg[/img]
[/url]

zoiets :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

thnx anyway had em al gevonden ff in faq kijken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
lol... ik had 'em net aangepast... doe jij dat ook nog ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Just_I

What did you just say?

nu nog ff van [code] Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.jpg
[/code]

dit maken [code]Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.jpg[/url]
[/code]

om hem klikbaar te maken 8)7

Soory je hebt um al klikbaar gemaakt :P .. Stiekumerd :+, ff editen terwijl ik aan het typen was :o

[ Voor 24% gewijzigd door Just_I op 11-06-2004 13:59 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
huh?

werkt toch nu ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee hoe ik die grond daarvan mooi kan namaken in 3dmax?

Kan ook maar geen goede textures van die grond vinden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/haraszti1/images2/image01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:25:
[...]

nee is eigenlijk vrij makkelijk, met motion builder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:33:
Enig idee hoe ik die grond daarvan mooi kan namaken in 3dmax?

Kan ook maar geen goede textures van die grond vinden :(

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/vloer.jpg

2 minuten soepen, als je eventjes wat moeite doet kan je zelf een bijna exact hetzelfde texture generenen.

Nu heb ik 2D troep in dit 3D topic gepost :X Vergeef me :'(

[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 11-06-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 11 juni 2004 @ 11:36:
maar D-Tox toch! als trouwe tweaker zou je beter moeten weten dan blind weer een topic te openen ...

maar goed...
je kreeg daar best een goede tip de eerste keer :)

je wil 2 filmpies langs elkaar. 1 daarvan is niet zo spannend, dat is de rondleinding zelf met screenshots etc. dat is een kwestie van timen :)
het pratende poppetje. In max kun je 1 soundstream opnemen als ik het goed heb. Daar kun je je animatie op timen. Als je dat doet, kun je naar png's renderen en die in flash importeren en dezelfde soundstream eronder hangen. Dat zou moeten werken volgende mijn boerenverstand.

Dan de 2 naast elkaar.

maak een website met 2 frames. links je flash van je poppetje en rechts je flash van je rondleiding.
maak een goede preloader voor het geheel (dus alles inladen voor je begint te afspelen).

knal het geheel op CD zodat je niet via internet hoeft te gaan zitten wachten op het laden...

voila...

dat is een manier... misschien niet de beste, maar zo zou ik het doen als ik in tijdsnood zou zitten :)

suc-6
bedankt,

mja die modjes moeten beter weten. Wij hadden gewoon een normale vraag, nadat ie er voor de 1e keer was afgegooid waren we nogal pissig en hebben we er nog een gemaakt :+ . Modjes zijn wel zielige mensen, nou staan er 2, en zijn we nog niks wijzer. Ze kunnen het ook gewoon zeggen, voor de volgende keer, deze draaiende houden, kunnen wij het probleem oplossen en weten we dat we het niet meer moeten doen.

Maar is er ook een manier met adobe premiere? Of moet dit perse in flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11-09 15:37
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:44:
[...]

nee is eigenlijk vrij makkelijk, met motion builder dan.
Automatische lip-sync ziet er nooit uit.

Bekijk de trailer van The Polar Express maar eens :/.

De mooiste lipsync is nog steeds die met de hand gemaakt (Gollum bijvoorbeeld _/-\o_ ) is.

[ Voor 2% gewijzigd door LiToKi op 11-06-2004 19:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 11 juni 2004 @ 19:54:
[...]

Automatische lip-sync ziet er nooit uit.

Bekijk de trailer van The Polar Express maar eens :/.

De mooiste lipsync is nog steeds die met de hand gemaakt (Gollum bijvoorbeeld _/-\o_ ) is.
ja, het zal nooit zo mooi zijn als handgemaakt. Maar het ziet er ook niet slecht uit, vooral niet als je ziet hoeveel sneller het gaat. En onze leraar snapt er toch allemaal geen zak van, hij zal het al indrukwekkend vinden als ik een kubus weet te animeren... Je moet er wel rekening mee houden dat de meeste een domme powerpoint presentatie geven ofzo... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oké, doe voor je docenten niet teveel moeite :)

Maar mocht je ooit es handmatig willen lipsyncen, er zijn best leuke tooltjes voor, zoals MagPie (Pro) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hey, ik heb weer eens een vraagje: hoe krijgen mensen het voor elkaar om verschillende onderdelen van een auto mooi op elkaar aan te laten sluiten.
voorbeeldje van suurland (en ja, dan heb je het wel meteen over iets goeds :) ):
http://www.suurland-media.com/newbeetle/add_02.jpg
http://www.suurland-media...tills_newbeetle_front.jpg

in de wireframe kun je duidelijk zien dat het verschillende delen zijn, in de render zie je wel een naad, maar niet eens overal. Als ik de motorkap van mn F40 losmaak van de rest dan kun je dwars door de naar heen kijken naar wat erachter zit, en op de een of andere vreemde reden is het altijd duidelijk te zien dat het niet klopt :)

de manier die ik gebruik om een auto te modellen is met een 1x1 plane ergens beginnen en edges extruden tot je klaar bent, en met curves kan ik al helemaal niet overweg in Maya. Zijn curves echt de enige manier om een auto levensecht te modellen of wat? Ik dacht dat het met mn polygonen en Smooth ook zou lukken, maar het is echt vreselijk irritant welke keuzes Maya af en toe maakt bij het smoothen.

Voor de liefhebbers twee gerenderde WIPpies van mn F40.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/F40-WIPrender2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/F40-WIPrender3.jpg

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn losse delen, met de overgangen van de delen op plekken waar naden tezien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

ik vind het een vette bak maar ik vind het eerlijk gezegd niet op een F40 lijken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 10-09 22:12
GTOfire schreef op 11 juni 2004 @ 21:34:
hey, ik heb weer eens een vraagje: hoe krijgen mensen het voor elkaar om verschillende onderdelen van een auto mooi op elkaar aan te laten sluiten.
voorbeeldje van suurland (en ja, dan heb je het wel meteen over iets goeds :) ):
http://www.suurland-media.com/newbeetle/add_02.jpg
http://www.suurland-media...tills_newbeetle_front.jpg

in de wireframe kun je duidelijk zien dat het verschillende delen zijn, in de render zie je wel een naad, maar niet eens overal. Als ik de motorkap van mn F40 losmaak van de rest dan kun je dwars door de naar heen kijken naar wat erachter zit, en op de een of andere vreemde reden is het altijd duidelijk te zien dat het niet klopt :)
als ik het goed begrijp, zou de oplossing zijn, dat je gewoon bij de naden (tussen de losse onderdelen) een stukje verder naar binnen moet modellen.. :)

zie de fiat500 tutorial, waar de verschillende onderdelen ook worden gedetached en daarna verder naar binnen wordt gemodelled.
hierdoor zullen de naden dus niet 'leeg' zijn, waardoor je er niet doorheen zult kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

de randen moeten eigenlijk wat hoekiger zijn om precies te kloppen, maar de globale en ook vrij gedetaileerde lijnen van het model lopen precies goed met de blueprints. Meer dan dat kan ik er ook niet van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:51:
[...]

bedankt,

mja die modjes moeten beter weten. Wij hadden gewoon een normale vraag, nadat ie er voor de 1e keer was afgegooid waren we nogal pissig en hebben we er nog een gemaakt :+ . Modjes zijn wel zielige mensen, nou staan er 2, en zijn we nog niks wijzer. Ze kunnen het ook gewoon zeggen, voor de volgende keer, deze draaiende houden, kunnen wij het probleem oplossen en weten we dat we het niet meer moeten doen.

Maar is er ook een manier met adobe premiere? Of moet dit perse in flash?
Ik heb de orginele post niet gelezen, maar uit de quote van 6K wordt mij duidelijk dat je dus 2 filmpjes naast elkaar wilt draaien. Als dat via het web moet kunnen, zou ik wel flash gebruiken.

MAAR, niet renderen naar PNG en dan ieder frame gaan plakken. Dat is echt een klote klus, duurd super lang! Daarnaast heb ik een dergelijk kunstje ooit eens gedaan met JPG's en dat trok flash echt niet. Het zag er niet uit.

Wat je moet hebben is die flash plugin van MAX, zodat je naar SWF kan renderen. Volgens mij is die er. Dan kan je daarna die SWF importeren in Flash.

Adobe Premiere kan je ook gebruiken, maar lijkt mij minder geschikt voor webaplicaties. Het kan natuurlijk wel, en daar moet, wat je ook wil :P , zeker wel het één en ander mee lukken.

Ik hoop dat ik je enigzins geholpen heb, want ik moet nu echt nodig naar de plee, dus beter dat het niet voor niets was ;)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roa schreef op 11 juni 2004 @ 23:44:
[...]

Ik heb de orginele post niet gelezen, maar uit de quote van 6K wordt mij duidelijk dat je dus 2 filmpjes naast elkaar wilt draaien. Als dat via het web moet kunnen, zou ik wel flash gebruiken.

MAAR, niet renderen naar PNG en dan ieder frame gaan plakken. Dat is echt een klote klus, duurd super lang! Daarnaast heb ik een dergelijk kunstje ooit eens gedaan met JPG's en dat trok flash echt niet. Het zag er niet uit.

Wat je moet hebben is die flash plugin van MAX, zodat je naar SWF kan renderen. Volgens mij is die er. Dan kan je daarna die SWF importeren in Flash.

Adobe Premiere kan je ook gebruiken, maar lijkt mij minder geschikt voor webaplicaties. Het kan natuurlijk wel, en daar moet, wat je ook wil :P , zeker wel het één en ander mee lukken.

Ik hoop dat ik je enigzins geholpen heb, want ik moet nu echt nodig naar de plee, dus beter dat het niet voor niets was ;)
Hoe komt iedereeen erbij dat ik het op het internet wil zetten? Ik wil het gewoon op cd zetten ofzo. Daarom snapte ik ook niet waarom iedereen over flash begon. Ik bedoel dus gewoon , 2 avi's naast elkaar zetten, en daat 1 avi van maken?

ik hoop niet dat je hiervoor in je broek hebt geseken ;) , ik bedoel je had ook eerst naar de wc kunnen gaan en dan berichtje typen, maar dat is jouw keuze ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 00:13:
[...]

Hoe komt iedereeen erbij dat ik het op het internet wil zetten? Ik wil het gewoon op cd zetten ofzo. Daarom snapte ik ook niet waarom iedereen over flash begon. Ik bedoel dus gewoon , 2 avi's naast elkaar zetten, en daat 1 avi van maken?

ik hoop niet dat je hiervoor in je broek hebt geseken ;) , ik bedoel je had ook eerst naar de wc kunnen gaan en dan berichtje typen, maar dat is jouw keuze ;) .
je kan de lipsinc ook op de thunderbirds manier doen is veel leuker,

dit heb ik er van kunnen maken in 2 dagen

http://tdrfloki.homestead.com/files/willemlow.html

voor die flmpjes moet je wel een preloader maken dat is handiger maar als je het op hd zet maakt het toch niks uit. Maar in flash kan je heel goed 2 video+s langs elkaar laten lopen plus je kan ze mooi linken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Weet iemand dit?! Ik probeer met maya te texturen via projection mapping (hypershade : file > projection > layered texture > material).

t grappige is dat maya software render de boel wel gewoon renderd, maar mentalray niet :( . Image is geconverteerd naar maya iff. 't gekke is als ik 'layered texture' weghaal, dat de render toch enige vorm van texturing laat zien. :S help :P

//edit

Ik heb nu dit voor elkaar :

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_008.jpg
voor deze texture :
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/harbour_009.jpg

Nu is het ongeveer wat ik wilde hebben, maar heb er ongeveer 2 uur aan gekloot en snap er nog de ballen niet van. Er gaat iets fout met alphachannels vanaf de file -> projection ->layered texture. Ten eerste weet ik het verschil niet tussen alpha gain / offset, en die layeredtexture blend opties. Elke keer heb ik wel een ander resultaat. Ik wil niet raden als ik nog een texture erop gooi. Kent iemand een leuke tutorial voor dit?

op http://www.highend3d.com/maya/tutorials/layeredtexture/ staat een tutorial, maar daar werkt die kerel met outcolorR(Projection?) naar input[0] alpha channel (layered texture node). En juist dat gaat bij mij verkeerd omdat ik 'echte' alphachannels in m'n file gebruik, die ik op 1 of andere manier door de projection node moet sluizen.

ps. alpha channels vanaf de file in deze situatie wordt op het moment niet gebruikt. Heb net zoals die site outcolor gebruikt vanaf de projection node.

[ Voor 69% gewijzigd door Erikie op 12-06-2004 08:15 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.mov
low detail foam test

wat foutjes zelf gevonden
water stroomt de verkeerde kant op [ wind van achter ;) ]
persitance is nog te laag
dus foam verwijnt te snel

waar die flicker vandaan komt zou ik zo ff niet weten O_o

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:49:
http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.mov
low detail foam test

wat foutjes zelf gevonden
water stroomt de verkeerde kant op [ wind van achter ;) ]
persitance is nog te laag
dus foam verwijnt te snel

waar die flicker vandaan komt zou ik zo ff niet weten O_o
hahaa :) en als je t nou achteruit speelt?? :) waarmee gemaakt trouwens?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Roa schreef op 11 juni 2004 @ 23:44:
[...]

no offense Roa, maar dat is complete onzin...

png's kun je in prima kwaliteit renderen. Omdat het een animatie is nummert 3dmax ze. Als je de eerste in flash opent vraagt hij zelf of je heel de sequence wilt.

Dat werkt als een tierelier.

Swift3Dmax heb ik ook, dat is vele malen moeilijker en de kwaliteit is beduidend slechter dan eerdergenoemde manier.

edit:
ow ja, en swf is gepubliseerde flash ;) dus die hoef je niet te importeren

[ Voor 5% gewijzigd door 6K op 12-06-2004 14:38 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 12 juni 2004 @ 13:55:
[...]

hahaa :) en als je t nou achteruit speelt?? :) waarmee gemaakt trouwens?
dreamscape :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik ben nog steeds bezig met mijn game-models en deze keer was het een karakter en dat viel toch flink tegen. Nooit eerder gedaan, zo'n low-poly karakter, dus voor een eerste keer is het beste aardig, maar vooral dat gezicht texturen was toch wel érg lastig. Wel leuk om te doen overigens. :) Commentaar is dan ook zeer welkom.

Ze is 590 polygonen en de meest rechtse is hoe je haar meestal ziet (3rd person).

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Samenvoegsel.jpg

De mapping:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Mapping.jpg

De texture:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Texture.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 12 juni 2004 @ 15:30:
Ik ben nog steeds bezig met mijn game-models en deze keer was het een karakter en dat viel toch flink tegen. Nooit eerder gedaan, zo'n low-poly karakter, dus voor een eerste keer is het beste aardig, maar vooral dat gezicht texturen was toch wel érg lastig. Wel leuk om te doen overigens. :) Commentaar is dan ook zeer welkom.

Ze is 590 polygonen en de meest rechtse is hoe je haar meestal ziet (3rd person).

[afbeelding]

De mapping:

[afbeelding]

De texture:

[afbeelding]
Nice! Mooi voor een eerste low-poly lichaam. 590 polygonenis vrij weinig. Naar mijn idee is het bovenlichaam een beetje kort vergeleken met de benen, maar dat is slechts mijn humble opinion.

Als het rechter plaatje het meest voorkomt, dan lijkt het me mooier om deze

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5DMLVBEBKI0S/picserver.jpeg

vertices/edges van het haar even te chamferen. Deze zijn wat te hoekig vergeleken met de rest van het lichaam, en ik denk niet dat het veel polygonen kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

De mapping:

[afbeelding]

De texture:

[afbeelding]
netjes oogst,

alleen moet je op z'n armen wat meer polygen doen, anders buigen ze verkeert, als je d'r rigt.

update van mijn shader
Afbeeldingslocatie: http://213.10.119.14/picserver/img.php?/824O7342XI51/X4949G937S85/JPEG/1087050858//5403

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Jammer van de vrij lage jpg compressie settings, waardoor de plaatjes blurry worden (en dat vind ik niet mooi bij autoscenes).

De vormgeving is goed gelukt, maar kan nog wat beter:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/P559K3W6PZ8Z/picserver.jpeg

1. Volgens deze foto moet de rand bij de spiegel een klein beetje rond zijn.
2. Deze lampen kloppen niet helemaal en zien er merkwaardig uit. Volgens de foto moeten er 2 lampen per kant zitten, de ene geel en de andere oranje.
4. Koplampen ontbreken.
5. Volgens mij is deze inham nog wat te diep. Maak hem iets minder diep.

Zorg voor een mooie metaalmaterial. Heb je deze tutorial al gezien?
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 17:03:
[...]

netjes oogst,

alleen moet je op z'n armen wat meer polygen doen, anders buigen ze verkeert, als je d'r rigt.

update van mijn shader
[afbeelding]
Nice! Eindelijk is je het gelukt om de wenkbrouwen wat voller te krijgen zodat ze realistischer zijn. Het rode stukje huid bij de ogen is een soort lidteken neem ik aan? Voor de rest zie ik nauwelijks verschil met je vorige wip, maar het is erg nice though. Is er nog een lichaam dat bij het hoofd past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Jammer dat je niet meer verder wil met je F40! Was vroeger altijd "mijn" auto zeg maar :P Had er posters van op m'n kamer hangen en al...
Persoonlijk had ik toch een "ferrari-rood" gekozen, de kleur die je nu hebt is volgens mij te donker?

Wenkbrouwen zijn inderdaad voller, maar ik blijf er bij dat ik ze persoonlijk te breed vind. Ik heb weinig mensen gezien met z'n lange wenkbrouw :+

[ Voor 47% gewijzigd door Neejoh op 12-06-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Qylos: wederom bedankt voor de comments, dat zijn idd de belangrijke dingen die nog ontbreken/fout zijn. Ik zie nu eigenlijk pas dat ik bijv. compleet vergeten ben spiegels te maken. Ik heb ff met de koplampen lopen klooien, maar er liepen op dat moment al zoveel lijnen door elkaar heen (ik heb ook een gedeelte van onder de motorkap en voorkant gemodelled om het gat achter de wielen een beetje op te vullen, daardoor waren mn orthographic views een beetje een chaos geworden, en ik was bang dat er met het verbergen van dingen wat fout zou gaan), dat ik het maar gehouden heb bij een simpele indicatie zo van 'ja, hier zit wat'.

Ik gebruik overigens Maya 5, dus ook al ziet die tutorial er gigantisch handig uit, in Maya kan ik niet een 'raytrace' material maken met een 'fresnel falloff'. Het effect is ongetwijfeld te bereiken, maar ik heb geen idee hoe het in Maya termen heet. Komt nog bij dat ik nog geen reet van Maya materialen af weet, en dus houd ik het maar bij een beetje interessante 'blinn'. Ik vond em zelf vrij goed gelukt, niet professioneel, maar niet slecht.

Dit model is te chaotisch geworden om nog veel mee te doen. Mn volgende model zal vast wel weer een Ferrari worden, maar dan ga ik er echt voor. Veel referentie materiaal zoeken van te voren, zoveel mogelijk onderdelen apart opbouwen en samenvoegen ipv alles maken uit 1 enkel 1x1 plane. Dit model en mn oude Ferrari F355 zijn allebei vrij goed begonnen, maar een beetje half-ass afgemaakt. Hopelijk kan ik me dr toe zetten om mn volgende project niet te snel te willen doen.

Ik weet nog niet welke kar ik nu ga maken, voor hetzelfde geld houdt ik het bij de F40 maar dan goed, of misschien probeer ik een auto met curves te maken, dan kan ik beter een wat rondere auto nemen zoals de 360 Modena. Moet ik alleen wel eerst tutorials vinden voor curves in Maya, want daar snap ik ook nog steeds niks van :)

zowiezo zal ik wat tutorials op moeten zoeken voor maya materialen e.d. Het model kan nog zo geweldig zijn, als het er niet uit ziet als metaal ben je ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de f40 erg mooi gemaakt hoor (doe ik je NOG niet na ;))
alleen is het punt dat hij idd niet echt op een f40 lijkt... hij lijkt meer op een f40 replica die ik laatst langs zag rijden.. maar toch toppie hoor :)
er zijn nog genoeg punten waar verbetering in kan, maar dan komt vast wel in je volgende project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik heel eerlijk moet zijn doet me die auto eigenlijk een beetje denken aan de moddels van street legal... ziet er leuk uit, maar lijkt niet ECHT op een echte auto.. een op de moddels van life for speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

waar ligt dat aan denk je, de vorm van het model, de belichting, de verf?

het model klopt haast precies met de blueprints, maar de blueprints zijn volgens mij van het 'lijm-model-auto-handleiding' soort, precies kloppend met elkaar en hoe het in elkaar gezet moet worden, maar prolly niet precies met de werkelijkheid.
Dr zit alleen niet altijd genoeg verschil in met de werkelijkheid om echt duidelijk dingen aan te wijzen waar het anders moet.

de belichting: welke belichting? :) net zoals de verf heb ik hier nog nooit een tutorial over gevolgd, dus ik ram maar wat point lights ergens neer tot het er een beetje leuk uit ziet.

de verf: tsja, niet echt goed nee. dat helpt ook niet echt om het echt te laten lijken.

Is het 1 van deze dingen specifiek of gewoon allemaal? Altijd handig als ik weet wat ik de volgende keer beter moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even wat kritischer gekeken, maar ik denk dat het voornamelijk komt door de belichting en door de verf. Hij oogt gewoon niet zo smooth.. misschien moet je even aan die jongen die hier die groene ferrarie 360 maakt vragen hoe hij hem zo mooi krijgt. Alhoewel zijn kleur wel erg euw "appart" is ziet het er toch supersmooth uit. Ik denk dat als jouw f40 een wat beter paintjob heeft gehad en de lampen uit je studio zijn vervangen dat hij dan bestwel lijkt ;) (en volgens mij is het ook veel mooier als je een niet zwarte achtergrond neemt)
en soms als ik naar 1 van je renders kijk lijkt het of hij naar verhouding wat te gestretched in de lengte is.., maar misschien ligt dat ook wel aan de belichting/verf/achtergrond
EDIT: ik denk dat het niet aan de vorm ligt, want de f40 had er net zo goed wat anders uit kunnen zien in het echt als je begrijpt wat ik bedoel.. hij had net zo goed wat hoekiger kunnen zijn, en er nog goed uit zien

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 17:03:
[...]

netjes oogst,

update van mijn shader
[afbeelding]
voorhoofd mag wel wat meer glimmen
wangen mogen wel iets minder glimmen

en de wenkbrauwen lijken nog steeds op een grasmat, het lijkt alsof je een berg heeeeele kleine haartjes hebt? ( shag fur gok ik) maar wenkbrauwen bestaan voornamelijk uit wat langere haren ;)
mooiste is als je bij specular color een noise map stuitert met lichtblauw en wit.
En ( misschien heb je het al ) bij diffuse ene fallof map van shadow/light met je texture en rood. ( en nog een berg dingen maar dat zijn de basis dingetjes ;) )

verder goed op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/render16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/render17.jpg

update :)

lol heb de naden nog steeds niet gedaan

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 21:53 . Reden: lol %$*()! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Render ziet er cool uit. Bestaand model..?
Houen zo :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Scipionyx schreef op 12 juni 2004 @ 22:03:
[...]

Render ziet er cool uit. Bestaand model..?

Ferrari 360 M zoals in de LG GT :P (is in 't echt rood met uberveel 'decals' erop)

sexy he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik 3d Studio Max weer eens erbij genomen, met als doel mijn gitaar (GRG270JB) te gaan modelen. Ben nu tijdje bezig en ik ben beniewd wat jullie er van vinden:

WIPje van de complete model van 12-06-2004 (15:07):

klik

WIPje van de kop van 12-06-2004 (15:07):

klik

Grtz,
Bjorn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:52:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi. Is de felle gloed in de koplamp gevolg van een specular of staan de koplampen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 12 juni 2004 @ 22:22:
[...]

Mooi. Is de felle gloed in de koplamp gevolg van een specular of staan de koplampen aan?
specular, ook al zou ik tegen een gemiddeld persoon zeggen dat ze aanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 20:25:
[...]

voorhoofd mag wel wat meer glimmen
wangen mogen wel iets minder glimmen

en de wenkbrauwen lijken nog steeds op een grasmat, het lijkt alsof je een berg heeeeele kleine haartjes hebt? ( shag fur gok ik) maar wenkbrauwen bestaan voornamelijk uit wat langere haren ;)
mooiste is als je bij specular color een noise map stuitert met lichtblauw en wit.
En ( misschien heb je het al ) bij diffuse ene fallof map van shadow/light met je texture en rood. ( en nog een berg dingen maar dat zijn de basis dingetjes ;) )

verder goed op weg
Ik vind dat glimmen eigenlijk wel mooi :9 . Wenkbrauwen vind ik ook goed genoeg, zonder shag hair of iets gedaan gewoon texture, ik weet niet hou je er bij komt dat het allemaal korte haartjes lijken :? . Waarom zou je eennoise map als spec color gebruiken. DIe maak ik zelf in ps ziet er stukken beter uit, maja die moet ik idd nog wel gebruiken, zit er n.m nog niet op. EN ja van die fall of map enzo wist ik natuurlijk allang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:52:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er netjes uit. De lak heeft nog wat werk nodig, maar ik neem aan dat dat voor latere zorg is. Wel zou ik die spoiler eens wat mooier maken, zo is het een beetje een blokkendoos/lego spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste 3d project.
Het moet een seat ibiza worden.
Er is nog veel werk aan maar ik ben er best wel al trots op :)
Voorloppig valt alles nog mee, alleen met dat texturen heb ik nogal wat problemen, het is moeilijk om een goede tutorials daarover te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa043308/tweakers/auto4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op 12 juni 2004 @ 18:40:
Qylos: wederom bedankt voor de comments, dat zijn idd de belangrijke dingen die nog ontbreken/fout zijn. Ik zie nu eigenlijk pas dat ik bijv. compleet vergeten ben spiegels te maken. Ik heb ff met de koplampen lopen klooien, maar er liepen op dat moment al zoveel lijnen door elkaar heen (ik heb ook een gedeelte van onder de motorkap en voorkant gemodelled om het gat achter de wielen een beetje op te vullen, daardoor waren mn orthographic views een beetje een chaos geworden, en ik was bang dat er met het verbergen van dingen wat fout zou gaan), dat ik het maar gehouden heb bij een simpele indicatie zo van 'ja, hier zit wat'.

Ik gebruik overigens Maya 5, dus ook al ziet die tutorial er gigantisch handig uit, in Maya kan ik niet een 'raytrace' material maken met een 'fresnel falloff'. Het effect is ongetwijfeld te bereiken, maar ik heb geen idee hoe het in Maya termen heet. Komt nog bij dat ik nog geen reet van Maya materialen af weet, en dus houd ik het maar bij een beetje interessante 'blinn'. Ik vond em zelf vrij goed gelukt, niet professioneel, maar niet slecht.

Dit model is te chaotisch geworden om nog veel mee te doen. Mn volgende model zal vast wel weer een Ferrari worden, maar dan ga ik er echt voor. Veel referentie materiaal zoeken van te voren, zoveel mogelijk onderdelen apart opbouwen en samenvoegen ipv alles maken uit 1 enkel 1x1 plane. Dit model en mn oude Ferrari F355 zijn allebei vrij goed begonnen, maar een beetje half-ass afgemaakt. Hopelijk kan ik me dr toe zetten om mn volgende project niet te snel te willen doen.

Ik weet nog niet welke kar ik nu ga maken, voor hetzelfde geld houdt ik het bij de F40 maar dan goed, of misschien probeer ik een auto met curves te maken, dan kan ik beter een wat rondere auto nemen zoals de 360 Modena. Moet ik alleen wel eerst tutorials vinden voor curves in Maya, want daar snap ik ook nog steeds niks van :)

zowiezo zal ik wat tutorials op moeten zoeken voor maya materialen e.d. Het model kan nog zo geweldig zijn, als het er niet uit ziet als metaal ben je ook nergens.
Misschien heb je hier wat aan :

http://www.cgrenaissance.com/index.php?page=Fresnel
http://www.learning-maya.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I present you , my latest abomination.

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/7ewl

Zoals je ziet een kanon , met genoeg fouten om er een boek over te schrijven(eigenlijk omdat ik geen flauw idee heb hoe ik dit aan het doen ben :P ).Het moet uiteindelijk op een indrukwekkend oorlogs tuig lijken alhoewel het nu meer op een circuskanon lijkt maar ach ik ben hier niet zo goed in zullen we maar zeggen :/

Mooi bakje trouwens PreatORiAn :) ( maar ik ben nieuwsgierig , wat is dat voor reflectie in de ruiten?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien als je het meer robot-achtig laat lijken met veel hoeken ipv organische rondingen dat hget er dan wat "gemener" uit komt te zien!

Edit: Afbeeldingslocatie: http://www.brookhursthobbies.com/images/Fine_scale/we8.jpg Edit

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 21:06 . Reden: plaatje toegevoegds ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zei indrukwekkend niet gemeen ;) maar ik denk dat je gelijk hebt iets minder organische vormen en natuurlijk een heleboel kleine hoekigere details zou ook al helpen wellicht .Maar gelukkig is ie nog niet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

De mapping:

[afbeelding]

De texture:

[afbeelding]
Hey, zo texturen lijkt me echt ideaal !
Ik ben er nog steeds neit achter hoe dat nou moet :(

Zou je me kunnen toevoegen op MSN ? [gerard AT digitalNRG.net]
Of heb je een resource voor me ?

thanks in advance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer stukje verder Tuners afgewerkt, Pick-ups gemaakt en wat details. Nu het moeilijkste........ de brug... geen idee hoe ik hem ga maken maar tot nu toe:

Compleet beeld
Plaatje!

Detail opname van de kop:
Plaatje!

Detail opname van body:
Plaatje!

Grtz,
Bjorn O-)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 21:45:
Weer stukje verder Tuners afgewerkt, Pick-ups gemaakt en wat details. Nu het moeilijkste........ de brug... geen idee hoe ik hem ga maken maar tot nu toe:

Compleet beeld
Plaatje!

Plaatje!

Detail opname van body:
Plaatje!

Grtz,
Bjorn O-)
"U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken." :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 07-09 14:57
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 20:29:
I present you , my latest abomination.

[afbeelding]

Zoals je ziet een kanon , met genoeg fouten om er een boek over te schrijven(eigenlijk omdat ik geen flauw idee heb hoe ik dit aan het doen ben :P ).Het moet uiteindelijk op een indrukwekkend oorlogs tuig lijken alhoewel het nu meer op een circuskanon lijkt maar ach ik ben hier niet zo goed in zullen we maar zeggen :/

Mooi bakje trouwens PreatORiAn :) ( maar ik ben nieuwsgierig , wat is dat voor reflectie in de ruiten?)
Doet me beetje denken aan Big Bertha van Total Annihilation :)
Afbeeldingslocatie: http://www.totalannihilation.com/totala/screens/images/still1.gif

inderdaad iets minder rond enzo maken, mischien de loop nog iets dikker uit lopend (zoals in de pic hierboven)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/g.port/Xaser02.jpg

WIP van een Xaser 3 systeemkast. :)

C&C graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 22:03:
[...]

"U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken." :(
Vreemd, kan er inderdaad zelf ook nie bij iemand idee waar ik ze wel neer kan zetten????

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 22:23:
[...]

Vreemd, kan er inderdaad zelf ook nie bij iemand idee waar ik ze wel neer kan zetten????
www.picserver.org (wel veel downtime maja, is gratis ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Qylos: _/-\o_
zo gauw ik weer tijd heb om aan te klooien ga ik mn F40 daar eens mee bewerken, kijken wat het verschil wordt.

Snap: ik herken em meteen als het ding dat naast me staat, dus da's al goed :)
kwa model zit er volgens mij geen fout in, enige duidelijke verbetering is het materiaal. Het metaal mag net een tikkeltje glans hebben, maar geen duidelijke metaalglans. Het rode deel is op mijn kast een stuk donkerder dan de kleur die je er nu voor hebt. Prolly dingen die je toch al van plan was, maar dan heb ik ook eens wat nuttigs gepost hier :)

[ Voor 64% gewijzigd door GTOfire op 13-06-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rood is niet zoveel donkerder hoor, kijk mar op de foto in me specs pagina.
( Link in sig )

Jij hebt ook wel een vette bak gemaakt, maar wat mij opvalt is dat de voor bumper er lang is, of de wielen zitten ver naar achteren ofzo. Maar het kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Dit is waar ik nu mee bezig ben. Het is een Type 90 Japanse main battle tankje.
De tracks ga ik opnieuw doen.

3dsmax6, 3 dagen aan gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/t9010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/t9011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu werken ze wel:

Compleet beeld
Plaatje!

Plaatje!

Detail opname van body:
Plaatje!

Grtz,
Bjorn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Nightwalker schreef op 14 juni 2004 @ 13:31:

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie tank. Wat is dat voor een merkwaardige halve cirkel op het einde van de canonsloop? Volgens dit plaatje hoort die er niet te zijn. Voor de rest ziet je modelling er accuraat uit.

Ga je de tank nog texturen?
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:44:
Zo nu werken ze wel:

Compleet beeld
Plaatje!

Plaatje!

Detail opname van body:
Plaatje!

Grtz,
Bjorn O-)
Ik weet niet hoe het met normale gitaren zit, maar misschien kan je beter deze

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Y8914G4R8IH6/picserver.jpeg

dingen chamferen/een meshsmooth geven. Voor de rest is de vormgeving goed, misschien kan je nog materials en belichting aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooow die tank is echt meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met normale gitaren zit, maar misschien kan je beter deze

[afbeelding]

dingen chamferen/een meshsmooth geven. Voor de rest is de vormgeving goed, misschien kan je nog materials en belichting aanbrengen.
Die vorm moet wel zo zijn, maar misschien kan iemand helpen betreffende de materials wil namelijk zon glazende texture...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

over die thermaltake kast: lichtinval zal het wel zijn, op mijn kamer is het meestal niet zo heel licht :)

over mn F40: nou je het zegt zie ik het ook, terwijl het me nooit is opgevallen. Geen idee waar het aan ligt, want technisch gezien klopt de vorm ervan wel... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
gister ook een nieuw hoofd gemaakt, aan de oren en mod mag nog wel wat gebeuren (understatement) Het blijft toch moeilijk om iets realistisch te maken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/images/head.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Schuey schreef op 14 juni 2004 @ 17:50:
gister ook een nieuw hoofd gemaakt, aan de oren en mod mag nog wel wat gebeuren (understatement) Het blijft toch moeilijk om iets realistisch te maken :)
[afbeelding]
Goed begin. De mond is een beetje vreemd; te dun en de afstand tussen de mond en de neus is wat te groot. Misschien is de neus ook wat te lang (al is dat meer gevoelsmatig).

Het gebied rond de wenkbrouwen steekt misschien wat teveel uit t.o.v. het gezicht. De ogen zien er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bijna klaar, de snaren er nog op en texturen (waarvan ik dus nog steeds nie weet hoe....)

[[url=famcouwenberg.parelnet.nl\GoT\14-06-200419-06)AlleenNogDeFuckingSsnaren.jpg]afbeelding[/url]]

Mocht ie het weer niet doen dat ligt het aan die k*tprovider van mijn....

Grtz,
Bjorn O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:27:
Zo bijna klaar, de snaren er nog op en texturen (waarvan ik dus nog steeds nie weet hoe....)
Grtz,
Bjorn O-)
AlleenNogDeFuckingSsnaren.jpg ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 14 juni 2004 @ 17:50:
[afbeelding]
Het ziet er goed uit. DIt is ingeval een goede basis, als je wire ook een beetje goed in elkaar steekt, met edgeloops enzo. Hier wat tips

-Mond en neus zou ik lager zetten.
-Zijn mondhoeken moet je wat mee zijn gezicht in drukken zeg maar
-Maak traanbaasjes naast zijn ogen, altijd een mooi detail.
-zijn wenkbrauwen zijn nou wel erge dunnetjes, zet die edge's wat verder uit elkaar. Het moet iets dikker worden.
-En wat duidelijkere kin is altijd wel mooi, vind ik dan, hoeft dus niet.
-Maak ook zijn praatlijntjes ( 8)7 ) hoe het ook moge heten. Dus die lijn van boven zijn neusholte tot zijn mondhoeken, als je snapt wat ik bedoel ;)
-geef hem ook (damn hoe heet dat dan weer?) die lijn van achter zijn oor die doorloopt op zijn nek. als het niet duidelijk is wil ik alles er wel op tekenen ;)
-oren hebben nog veel werk nodig, maar dat is gewoon een kwestie van goed naar een plaatje van een oor kijken.

En ja iets realistisch krijgen is errug moeilijk, maar dat ligt toch meer aan goed texturen dan aan modellen. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Zo niet just say so..
suc6 ermee iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geez schreef op 14 juni 2004 @ 20:09:
[...]

AlleenNogDeFuckingSsnaren.jpg ? :P
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
Qylos schreef op 14 juni 2004 @ 18:40:
[...]

Goed begin. De mond is een beetje vreemd; te dun en de afstand tussen de mond en de neus is wat te groot. Misschien is de neus ook wat te lang (al is dat meer gevoelsmatig).

Het gebied rond de wenkbrouwen steekt misschien wat teveel uit t.o.v. het gezicht. De ogen zien er netjes uit.
thx voor je comments :)
De afstand tussen neus en mond zit ik ook een beetje over te twijfelen ja, de neus kan misschien aan de bovenkant wat afgekapt worden, maar ik wil wel dicht bij mijn referentie blijven, moet het mezelf niet te makkelijk maken natuurlijk :D
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:09:
[...]

Het ziet er goed uit. DIt is ingeval een goede basis, als je wire ook een beetje goed in elkaar steekt, met edgeloops enzo. Hier wat tips

-Mond en neus zou ik lager zetten.
-Zijn mondhoeken moet je wat mee zijn gezicht in drukken zeg maar
-Maak traanbaasjes naast zijn ogen, altijd een mooi detail.
-zijn wenkbrauwen zijn nou wel erge dunnetjes, zet die edge's wat verder uit elkaar. Het moet iets dikker worden.
-En wat duidelijkere kin is altijd wel mooi, vind ik dan, hoeft dus niet.
-Maak ook zijn praatlijntjes ( 8)7 ) hoe het ook moge heten. Dus die lijn van boven zijn neusholte tot zijn mondhoeken, als je snapt wat ik bedoel ;)
-geef hem ook (damn hoe heet dat dan weer?) die lijn van achter zijn oor die doorloopt op zijn nek. als het niet duidelijk is wil ik alles er wel op tekenen ;)
-oren hebben nog veel werk nodig, maar dat is gewoon een kwestie van goed naar een plaatje van een oor kijken.

En ja iets realistisch krijgen is errug moeilijk, maar dat ligt toch meer aan goed texturen dan aan modellen. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Zo niet just say so..
suc6 ermee iig ;)
ook jij bedankt :)
  • mond en neus zie hierboven.
  • ga ik morgen doen :)
  • ik heb er tijdens het modellen nog aan gedacht, alleen niet direct een schone manier mee gevonden om dat te doen :X
  • ga ik morgen doen :)
  • ik snap goed wat je bedoelt, en ze zitten erook :D Als je goed kijkt zie je ze, moet ze alleen wat duidelijker maken dan.
  • Ook met die lijn weet ik wat je bedoelt, punt is alleen dat deze niet zichtbaar is op de referentie, ik weet ook niet wanneer die lijnen zichtbaar worden zeg maar, of dat bij sommigen altijd is of wanneer er een bepaalde gezichtsuitdrukking of bepaalde inspanning plaatsvindt.
  • oren hebben idd veel werk nodig, ik moet gewoon daar eens een middag voor gaan zitten en een tutorial doen oid.

[ Voor 61% gewijzigd door Schuey op 14-06-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 21:40:
[...]

Hey, zo texturen lijkt me echt ideaal !
Ik ben er nog steeds neit achter hoe dat nou moet :(

Zou je me kunnen toevoegen op MSN ? [gerard AT digitalNRG.net]
Of heb je een resource voor me ?

thanks in advance ;)
Ik heb je toegevoegd voor andere toelichting, maar ik kan je zo al vertellen dat het een flexibele combinatie is van stukken mappen met de UVW-map modifier (polygonen selecteren, dan toepassen en dan weer collapsen om de modifier stack weer op te schonen) en de UVW unwrap-modifier. Met die laatste kun je namelijk gewoon alle polygonen op een plaatje leggen voor de mapping.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightwalker schreef op 14 juni 2004 @ 13:31:

[afbeelding]
[afbeelding]
yow, ziet er zeker stoer uit, ik kan niet wachten tot ie getextured is :9~
mooi resultaat voor 3 daagjes moddelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, de fan bus:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/g.port/Xaser04.jpg

Display staat nog uit. :D

C&C Welkom!

Ojah hoe kan ik die schaduwen het beste goed krijgen? Shadow Map Size staat al op 5000 en nog hoger gaat die heel traag renderen. :|

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 09-08 15:46
Nou ja had even niks te doen:
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/pics/boxen2.jpg klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook een beetje aan het klooien met 3ds max, maar loop nu tegen een probleem aan. Ik heb twee objecten gelinked, (plaatje 1, de balk is de parent van de bol), en ik wil nu eigenlijk een Bend modifier op de balk plaatsen, en de bedoeling is dan dat de bol aan het uiteinde van de balk blijft zitten. Het probleem is nu dat links alleen werken voor move, scale en rotate, en dus niet voor een Bend modifier (zie plaatje 2). Weet iemand hoe ik die bol automatisch mee kan laten bewegen met de Bend van de balk?

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~wintrack/images/got/linkedbend1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~wintrack/images/got/linkedbend3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:27:

[[url=famcouwenberg.parelnet.nl\GoT\14-06-200419-06)AlleenNogDeFuckingSsnaren.jpg]afbeelding[/url]]

Grtz,
Bjorn O-)
Als je de URL nu ook nog netjes typt met / ipv \ doet hij het in de meeste browsers wel :)
http://famcouwenberg.pare...enNogDeFuckingSsnaren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 22:50:
Update, de fan bus:

[afbeelding]

Display staat nog uit. :D

C&C Welkom!

Ojah hoe kan ik die schaduwen het beste goed krijgen? Shadow Map Size staat al op 5000 en nog hoger gaat die heel traag renderen. :|
Speel met wat de shadow bias of zet de lamp wat dichterbij. Voor scherpe schaduwen (en lange rendertijden) kun je raytraced schaduwen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben met een huis bezig in 3d max 5.0. Maar krijg de muren niet aan elkaar hoe dicht ik ze ook op elkaar zet is er een mogelijkheid om van al die muren 1 object te maken waardoor ik daar geen last meer van heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

je kunt de afzonderlijke muren omzetten naar editable poly.
De objecten aan elkaar attachen en dan de vertices welden

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 01:04:
Ik ben sinds kort ook een beetje aan het klooien met 3ds max, maar loop nu tegen een probleem aan. Ik heb twee objecten gelinked, (plaatje 1, de balk is de parent van de bol), en ik wil nu eigenlijk een Bend modifier op de balk plaatsen, en de bedoeling is dan dat de bol aan het uiteinde van de balk blijft zitten. Het probleem is nu dat links alleen werken voor move, scale en rotate, en dus niet voor een Bend modifier (zie plaatje 2). Weet iemand hoe ik die bol automatisch mee kan laten bewegen met de Bend van de balk?

[afbeelding]
[afbeelding]
De Bend modifier heeft zogenaamde 'sub-objects' (zoals zoveel objecten en modifiers trouwens). Klik hiervoor op het + je voor 'Bend'. Hieronder vind je 'Center', verplaats deze naar je bol en hij zal anders verbuigen.

Anders kan je ook de bol aan de balk attachen en de bend limiten.

Als laatste zal er nog wel een manier zijn met Linked XForm en Dummies, maar dat krijg ik ff zo snel niet uitgezocht :).

edit:
En die is er, met een stukkie maxscript; http://www.3dluvr.com/content/article/51/1

[ Voor 6% gewijzigd door LiToKi op 15-06-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op cgtalk zijn wij met een stel de stad minas tirith aan het namaken zoals jullie misschien wel al weten. en ik dacht ik kan mijn inbreng hier ook weleens laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/minasgebouw2render6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/minasgebouw3render4.jpg
mocht je meer willen zien kijk dan hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
LiToKi schreef op 15 juni 2004 @ 09:35:
[...]

De Bend modifier heeft zogenaamde 'sub-objects' (zoals zoveel objecten en modifiers trouwens). Klik hiervoor op het + je voor 'Bend'. Hieronder vind je 'Center', verplaats deze naar je bol en hij zal anders verbuigen.

Anders kan je ook de bol aan de balk attachen en de bend limiten.

Als laatste zal er nog wel een manier zijn met Linked XForm en Dummies, maar dat krijg ik ff zo snel niet uitgezocht :).

edit:
En die is er, met een stukkie maxscript; http://www.3dluvr.com/content/article/51/1
Het centrum van de bend veranderen werkt alleen als dat niet boeit voor de draaiing en dat lijkt me toch sterk. Je krijgt hierdoor namelijk gewoon een ander resultaat, lijkt me niet de bedoeling.

MAXScript is hiervoor wel een beetje overkill. Het kan ook zonder. Er zit namelijk een animatie-controller in MAX die zorgt dat je een object op een positie op een polygoon kunt linken. Als je zo de bol links aan het einde van de balk, dan heb je het juiste effect. Ik kan hier op de universiteit alleen niet kijken welke controller dat ook al weer is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.