[3d] post je 3d stuff maar weer - part 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:35:
Yo,

Ben bezig met zo'n hoef 'O craft ;)

[afbeelding]

Deze keer ook ff animeren :)
valt dat ding niet om? volgens mij hoord hij naar achteren te vallen omdat hij aan die kant veel zwaarder is. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Martink op 04-06-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:35:
Yo,

Ben bezig met zo'n hoef 'O craft ;)

[afbeelding]

Deze keer ook ff animeren :)
Leuke hovercraft. De stoel ziet er wat te smooth uit: het lijkt dat als iemand in de stoel zou zitten, hij eraf zou glijden en dat lijkt me niet zo fijn. Ik kan me voorstellen dat een hovercraft wat meer input heeft qua bediening dan 2 hendels.

De propellers kunnen misschien wat dunner zijn. Misschien kan je de rand van de motor binnenin wat chamferen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 04 juni 2004 @ 17:33:
[...]

valt dat ding niet om? volgens mij hoord hij naar achteren te vallen omdat hij aan die kant veel zwaarder is. :+
Ach, zet achter de stoel nog een propellor en het is klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op 04 juni 2004 @ 10:59:
[...]

Dit is et zwaard van die Joan of Arc tutor. Al wel getextured, maar niet met UVW-mapping. Ik had gewoon de polys geselecteerd en daar een texture overheen gegooid
*klik*
[afbeelding]

En dit is et lichaam van die tutor. Hij is niet aan elkaar geweld, ga ik ook niet doe, kga em es een keer helemaal overnieuw doen. De borsten en de schouders kloppen niet. En ik vind dat de lichaams verhoudingen ook niet echt helemaal kloppen.
*klik*
[afbeelding]
zwaard ziet er goed uit, lichaam heeft nog gewoon wat werk nodig, zoek wat plaatjes op vrouwen. Vergelijk en verander de dingen die nog niet kloppen

anyway hier een updatje, danzij wat problemen heb ik ze nog niet eerder kunnen posten. Vandaar nu een flinke update

mesh
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0YYN05FOHOY9

begonnen met texturen
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8KP7NKZ289LO

(er komt nog een broek of iets dergelijks overheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pinkt een traantje weg bij het zien van een echt D-Tox (tm) model zónder 200 verschillende soorten sieraden over het hele lichaam/hoofd heen ;( _/-\o_

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Schuey schreef op 03 juni 2004 @ 22:32:
ik zou dan gewoon zowieso de edges die je wil gaan welden zorgen dat je die chamfered randjes ff weghaald, zowieso meestal wel handig om eerst te zorgen dat alles goedzit, dan ga je pas welden. Ik zal je 2 methodes mailen, maar daar ga ik er vanuit dat die 2 nog vrijstaande vertexen niet gechamferd zijn ;)

is toch te zien dat die 2 vertexes nergens aan vast zitten, aangezien daar je vraag over ging ook :D Iig je mail is onderweg ;)
Top!! Bedankt voor je mail :)
Maar toch gaat niet goed. Als ik m eerst verbind, en dan chamfer, dan doet ie heel raar; zie:
Verbonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/fout1.jpg
En daarna met meshsmooth:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/foutje2.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de edges aan de binnenkant, die haaks staan op de edges die je nu gechamfered hebt, ook chamferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

heb ik gedaan

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
denk dat je iets hebt vergeten te welden oid, ff goed kijken, en alle vertexen ff tjekken door ze te selecteren en ff een stukje te verslepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
@XLerator
volgens mij komt 't, omdat je op de hoekpunten nog wat overbodige vertices moet welden.

dit komt nl. omdat bij de hoekpunten 2 edges (die niet gechamferd worden) op het punt samen komen, waardoor er bij het chamferen teveel vertices worden aangemaakt.
deze moet je dus welden tot 1 vertex.

illustratie ter verduidelijking:
voor het welden
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_152966.jpg

na het welden
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_152967.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door NewbieNeo op 04-06-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

In de basis status zeg maar (voor het chamferen dus) selecteer ik 12 edges in raam 1. Deze chamfer ik dus. De 4 binnenste, de 4 buitenste en de 4 haakse.
Als ik de buitenste vertexes daarna weer weld gaat het ook niet goed. Ik wil de .max wel even uploaden anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 20:12:
[...]

zwaard ziet er goed uit, lichaam heeft nog gewoon wat werk nodig, zoek wat plaatjes op vrouwen. Vergelijk en verander de dingen die nog niet kloppen

anyway hier een updatje, danzij wat problemen heb ik ze nog niet eerder kunnen posten. Vandaar nu een flinke update

mesh
[afbeelding]

begonnen met texturen
[afbeelding]

(er komt nog een broek of iets dergelijks overheen)
hmm, komt ie ;)
1: hangtieten + scherpe rand ( borstkas )
2: schouders horen verder door te lopen ( over in de bovenarm )
3: of sleutelbeen omhoog of de schouders omlaag, hij haalt nu zn schouders op
4: beetje aparte knieen :P
5: sixpack steekt tever uit ( moet iets verder in de buik )
6: armen lijken te kort, week niet helemaal zeker
7: kweet niet wat je onder de oksels heb zitten :? lijkt alsof je daar wat spieren neertovert, daar zitten idd spieren maar die lopen scheef ( van buik richting boven rug )
8: aanhechting van de spierballen aan de onderarm hoort kleiner te zijn

over je texture :P
1: lijkt alsof ie een grasmat als wenkbrauwen heeft, is iets te ruw, en in het midden van het hoofd zeg maar zitten minder haren
2: nog steeds beetje babyhuidje :P, maar das een kwestie van smaak.
3: kan het niet goed zien maar de oogleden mogen wel wat meer spec hebben ( kan het zo niet goed zien )
4: bumpmap van de muts lijkt onwijs low res, misschien is ie wel high res maar lijkt nogal low res.
5: in deze render lijkt alsof ie een melk snor heeft ( got milk? ), de mondhoeken mogen wel iets minder hard glimmen
6: de rimpels op het voorhoofd lopen nu iets te recht

zo :)

en waarom altijd renders posten van je model met 1 meshsmooth iteration?
ziet er niet zo mooi als wanneer je hem met 2 iterations renderd, of knal er dan meer polys in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 20:24:
[...]

/me pinkt een traantje weg bij het zien van een echt D-Tox (tm) model zónder 200 verschillende soorten sieraden over het hele lichaam/hoofd heen ;( _/-\o_

Ziet er goed uit :)
thnx
hehe :P , met die verschillende sieraden enz word het noujuist een echte ''D-Tox (tm)'' ;) . Texturen gaat nog een hell worden, aangezien ik het detail van zijn hoofd moet vasthouden.....achja leuke uitdaging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:56:
[...]

hmm, komt ie ;)
1: hangtieten + scherpe rand ( borstkas )
2: schouders horen verder door te lopen ( over in de bovenarm )
3: of sleutelbeen omhoog of de schouders omlaag, hij haalt nu zn schouders op
4: beetje aparte knieen :P
5: sixpack steekt tever uit ( moet iets verder in de buik )
6: armen lijken te kort, week niet helemaal zeker
7: kweet niet wat je onder de oksels heb zitten :? lijkt alsof je daar wat spieren neertovert, daar zitten idd spieren maar die lopen scheef ( van buik richting boven rug )
8: aanhechting van de spierballen aan de onderarm hoort kleiner te zijn

over je texture :P
1: lijkt alsof ie een grasmat als wenkbrauwen heeft, is iets te ruw, en in het midden van het hoofd zeg maar zitten minder haren
2: nog steeds beetje babyhuidje :P, maar das een kwestie van smaak.
3: kan het niet goed zien maar de oogleden mogen wel wat meer spec hebben ( kan het zo niet goed zien )
4: bumpmap van de muts lijkt onwijs low res, misschien is ie wel high res maar lijkt nogal low res.
5: in deze render lijkt alsof ie een melk snor heeft ( got milk? ), de mondhoeken mogen wel iets minder hard glimmen
6: de rimpels op het voorhoofd lopen nu iets te recht

zo :)

en waarom altijd renders posten van je model met 1 meshsmooth iteration?
ziet er niet zo mooi als wanneer je hem met 2 iterations renderd, of knal er dan meer polys in ;)
bedankt voor de comments, maar ik ben het niet overal mee eens:
-dit zijn geen hangtieten hoor...mischien idd wel een scherpere rand maken, en wat boller maar ze zitten toch echt op de goeie hoogte

-onder zijn oksels heb ik geen spieren gemaakt, niet echt nuttig aangezien je ze toch niet zal zien :+

-ja lengte van de armen ben ik ook niet helemaal zeker over, volgens de ref moet het kloppen, maar ik vind ze ook ietsje te kort

texure part

-wenkbrauwen stoppen ook in het midden :/ , moet je maar es goed kijken.

-babyhuidje is niet mijn smaak ofzo, maar is gewoon moeilijker om het er echt wat ouder uit te laten zien zeg maar...

-bumpmap van die muts is niet low res, snap ook eigenlijk niet waarom je dat denkt...

de rest zal ik aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:06:
[...]

bedankt voor de comments, maar ik ben het niet overal mee eens:
-dit zijn geen hangtieten hoor...mischien idd wel een scherpere rand maken, en wat boller maar ze zitten toch echt op de goeie hoogte
ze zitten ook wel op de juiste hoogte, alleen de tepel hangt onwijs naar voren toe ( hangtieten dus ;) )
-onder zijn oksels heb ik geen spieren gemaakt, niet echt nuttig aangezien je ze toch niet zal zien :+
lijkt zo, maar kan ook belichting zijn :)
-ja lengte van de armen ben ik ook niet helemaal zeker over, volgens de ref moet het kloppen, maar ik vind ze ook ietsje te kort
:)
texure part

-wenkbrauwen stoppen ook in het midden :/ , moet je maar es goed kijken.
en het midden wordt de wenkbrauw minder, minder haren enzow, en die haren staan allemaal wat rechter en zijn wat wilder
-babyhuidje is niet mijn smaak ofzo, maar is gewoon moeilijker om het er echt wat ouder uit te laten zien zeg maar...
weet ik :/
-bumpmap van die muts is niet low res, snap ook eigenlijk niet waarom je dat denkt...
mja, hij lijkt onwijs ruw, lijkt alsof je een hele lichte bumpmap op 200 ofzow hebt gezet
de rest zal ik aanpassen ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan had ik sommige dingen verkeerd begrepen, k zal het allemaal aanpassen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ik heb even een baksteen voorin de hovercraft gemaakt, nu valt ie niet meer om ;)maar er komen nog voet pendalen op.. en een dashboard ;)

Daarna ga ik hem door te animeren over een landschap heen rasen ;)
Wel leuk om te oevenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft lang genoeg geduurt, maar m'n bike is voor 95% klaar ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Custom_bike_newer_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Custom_bike_newer_3.jpg

Nu de rest nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 01:44:

[afbeelding]
[afbeelding]

Nice d:)b

De motor (engine) ziet er erg goed en gedetailleerd uit. Ik ben niet zo zeker over de banden; misschien zijn ze een beetje dun voor zo'n forse bike.

Het stuur dat nu groen is kan misschien ook een groom-achtige materiaal krijgen, het lijkt me iets beter passen bij de rest van de bike. Eveneens zo bij de twee niet-parallele staven die bijna horizontaal in het midden van de bike staan.

De stoel lijkt me nog wat oncomvertabel door de scherpe hoek die erin zit en het harde materiaal. Misschien kan de hoek wat kleiner gemaakt worden en er een leertexture erbij worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste still render van dit project :P
Nu ga ik hem animeren ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnrg.net/prop2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik ben ff bezig geweest met normal mapping, errug handige techniek.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/dennisverbeek/athenashield.png Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/dennisverbeek/athena6000shield.png Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/dennisverbeek/athenanormalmapshield.png
Origineel, low-poly, low-poly + normal map

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 12:20:
Nu ga ik hem animeren ;)

[afbeelding]
Nice, stukken beter dan je vorige render. Nu is de hovercraft wat realistischer geworden door de extra propeller achterop. Ik ben benieuwd naar de animatie. Om een hovercraft goed te animeren (vloeiende en realistische bewegingen) lijkt me niet eens zo heel makkelijk, succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan denk ik wel gewoon een landschap maken... [hoop ik, ff oevenen :P]
En dan animeer ik het landschap gewoon onder de craft door :)
Dan lijkt het net of hij er overheen raast ;) Dus komt wel goed denk.

Kzal zo nog wel even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Over het animeren van een hovercraft, unreal tournament 2004 doet toch ook een hovercraft - achtig tuig mee, misschien kan je daaruit enkele van de bewegingen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 12:20:
Nu ga ik hem animeren ;)

[afbeelding]
hij word echt vet! nog mooie matrialen erop, en dan heb je een heel mooi karretje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 12:52:
ik kan denk ik wel gewoon een landschap maken... [hoop ik, ff oevenen :P]
En dan animeer ik het landschap gewoon onder de craft door :)
Dan lijkt het net of hij er overheen raast ;) Dus komt wel goed denk.

Kzal zo nog wel even kijken :)
Dat is echt een foute manier die je wil gaan gebruiken, als je er ooit echt serieus iets wilt gaan animeren(ik bedoel dus met meerdere dingen in je scene) werkt dit natuurlijk niet. Dit lijkt me een van de makkelijkste dingen om te animeren.

Je moet altijd uitgaan van basis. Wat dus betekent dat je eerste globaal over 400 frames ofzo je craft een beetje globaal (alleen door te slepen) de richting op laat gaan die je wilt, rechtdoor links rechts. Dan werk je vanuit die basis verder. Laat je hem in de bochten meerdraaien. Over keien wat omhoog bewegen enz..

Het kost gewoon wat tijd, maar als je dat geduld niet hebt kan je er beter helemaal niet aan beginnen (aan animeren) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
NewbieNeo schreef op 02 juni 2004 @ 22:51:
nog een wipje van mij dan met wielkasten... :)
[afbeelding]

je ziet de naad int midden nog, aangezien 't nog niet geweld is.
ben nog niet helemaal tevreden over de zijspiegels.
en zoals eerder gezegd, ken ik nog geen achterste van belichting en texturing.
daar is praetorian toch behoorlijk beter in dan moi... :D

@GTOfire
dit soort plaatjes kan je gewoon met google vinden en helpen je heel veel met het modellen van het interieur.
ok, je zal dan niet superexact na kunnen maken, maar 't zal er in ieder geval heel veel op lijken.. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes.. ! Vooral mee doorgaan.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Killemov schreef op 05 juni 2004 @ 12:31:
Ik ben ff bezig geweest met normal mapping, errug handige techniek.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Origineel, low-poly, low-poly + normal map
Ziet er erg goed uit :9

Kan je misschien kort uitleggen hoe je dat hebt gedaan (3dsmax?) :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34

[afbeelding]
[afbeelding]

ik mis op de transmissie het OCC logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Hopsakee, weer twee in-game models voor het spel waar ik samen met zeven andere programmeurs aan werk voor het softwareproject van mijn studie informatica aan de Universiteit Utrecht:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/ScreenshotKnowledgeCentre.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/ScreenshotFontein.jpg

Deze keer screenshots gemaakt met de engine, dus dit is echt hoe het er in-game uitziet. De straal van de fontein is ook geanimeerd, maar dat is natuurlijk niet te zien in een screenshot. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, omdat ik het gedult voor een serieuse animatie niet kon vinden, is dit het geworden :P

Niet huilen ;) De camera man werd gekilled door mn hovercraft onder het filmen.. dus hij is niet zo lang geworden.

http://www.digitalnrg.net/HoefOCraft.WMV

Lieft niet streamen.. maar downen ;) [rightclick-save as]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 15:03:
hehe, omdat ik het gedult voor een serieuse animatie niet kon vinden, is dit het geworden :P

Niet huilen ;) De camera man werd gekilled door mn hovercraft onder het filmen.. dus hij is niet zo lang geworden.

/ Warning, this movie is extremely lame.

trouwens, openen met media player ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
NOFI, maar
Whoops, dat filmpje is dus ECHT lame. Ik vond het interessanter als het niet bewoog. Volgens mij heb je langer gezeten aan begin en einde van het filmpje dan aan het filmpje zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Ives op 05-06-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor :P

Einde en Start pic gemaakt in 2 minuten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik ben nog steeds bezig met mijn museum, en dit is de hoofdentree:

*klik*

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/Entree%20final.jpg

Komen nog een paar dingen bij, en een dak op natuurlijk :) Vloer word ook nog iets minder reflecterend.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 15:03:

lol, hele droge humor :P :+
wel heeeeeel kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlwinB© schreef op 05 juni 2004 @ 16:05:

*klik*

[afbeelding]

Komen nog een paar dingen bij, en een dak op natuurlijk :) Vloer word ook nog iets minder reflecterend.

AlwinB©
ziet er al goed uit. Geloof me ik weet hoe moeilijk het is om gewoon al een ruimte te maken. Erg irritant om met je camera door je ruimtetje heen te gaan, je gaat de hele tijd door de muren enzo. En dan moet je er ook nog voorwerpen inknikkeren enzo. Erg trickie allemaal.. maar je bent dus zeker goed bezig (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, het filmpje word gesnapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
AlwinB© schreef op 05 juni 2004 @ 16:05:

*klik*

[afbeelding]

AlwinB©
Zo, die is netjes hoor! Een paar kleine puntjes:
-chamfer de randjes van de trap net een beetje, dat maakt ze minder scherp;
-hetzelfde voor de trapleuning;
-let een beetje op je speculars, die pilaren lijken nu erg nat;
-de kapitelen (de versieringen bovenaan de pilaren), en dan bedoel ik dus de vierkante stukken, zijn te rond en passen daardoor niet echt goed in de stijl van het geheel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 05 juni 2004 @ 09:53:
[...]

Nice d:)b

De motor (engine) ziet er erg goed en gedetailleerd uit. Ik ben niet zo zeker over de banden; misschien zijn ze een beetje dun voor zo'n forse bike.

Het stuur dat nu groen is kan misschien ook een groom-achtige materiaal krijgen, het lijkt me iets beter passen bij de rest van de bike. Eveneens zo bij de twee niet-parallele staven die bijna horizontaal in het midden van de bike staan.

De stoel lijkt me nog wat oncomvertabel door de scherpe hoek die erin zit en het harde materiaal. Misschien kan de hoek wat kleiner gemaakt worden en er een leertexture erbij worden toegevoegd.
De stoel moet inderdaad nog gefixed worden en de materialen zijn ook alles behalve final ;)
De wielen zijn van de juiste dikte, maar het voorwiel lijkt erg dun, dat hoort zo :P

Smart Einstein :

OCC logo komt er misschien nog :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik wil dus een opleiding volgen...ik zat te denken aan het grafisch lyceum in rotterdam. Maar is dit wel de goeie opleiding, ik bedoel zijn er nog gerichtere opleiding, die alleen over animere/modellen gaan (met natuurlijk nog een aantal andere vakken)?

-Ik wil dus opleiding volgen waar je voornamelijk dus in 3d werkt, modellen animeren etc..
(het liefst HBO)
welke opleiding is dan de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 19:50:
Vraagje, ik wil dus een opleiding volgen...ik zat te denken aan het grafisch lyceum in rotterdam. Maar is dit wel de goeie opleiding, ik bedoel zijn er nog gerichtere opleiding, die alleen over animere/modellen gaan (met natuurlijk nog een aantal andere vakken)?

-Ik wil dus opleiding volgen waar je voornamelijk dus in 3d werkt, modellen animeren etc..
(het liefst HBO)
Het aanbod is in NL op 3d gebied vrij schaars, maar er zit zo'n opleiding in Amsterdam dacht ik (School of Multimedia oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(het liefst HBO)
bestaat niet in NL dacht ik, en aan 100% 3d scholen heb je ook niks.

Gewoon de basis van kunst gaan leren, tekenen, kleur gebruik en compositie etc.
Daar heb je veel meer aan. En dat kun je op de meeste kunstscholen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:05:
[...]

bestaat niet in NL dacht ik, en aan 100% 3d scholen heb je ook niks.

Gewoon de basis van kunst gaan leren, tekenen, kleur gebruik en compositie etc.
Daar heb je veel meer aan. En dat kun je op de meeste kunstscholen leren.
mja kunstschool lijkt me eerlijk gezegd echt niks, zie ik een paar van die maffe schilders voor me, die zogemaande ''abstracte'' troep maken. En er nog trots op zijn ook ;)

Ik weet wel dat er geen opleiding is waar er 100% 3d word gegeven zeg maar. Maar welke opleiding geeft dit dus gewoon het meest?

Desnoods ga ik naar america, wat ik zowiezo van plan ben. Maar eigenlijk pas na mijn opleiding...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in nederland heb je op hbo niveau de volgende mogelijkheden:
-HKU (hogeschool voor de kunsten utrecht) en dan animatronics.
-Saxion (Hogeschool enschede) en dan Kunst media en techniek. Dit is vrij algemeen, niet specifiek 3d.
-Willem de koning lyceum r'dam.

Niet echt veel keus dus als je geen kunstschool wilt doen. Ik zelf heb ook veel rond gekeken op dit gebied omdat ik ook erg graag verder wil in deze biz. Ik kwam uit op de Bournemouth university in engeland. Misschien dat dit ook iets voor jou is?
(Ik wil Computer Visualisation & Animation doen, wat neerkomt op 3D animatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:19:
-Saxion (Hogeschool enschede) en dan Kunst media en techniek. Dit is vrij algemeen, niet specifiek 3d.

Niet echt veel keus dus als je geen kunstschool wilt doen. Ik zelf heb ook veel rond gekeken op dit gebied omdat ik ook erg graag verder wil in deze biz. Ik kwam uit op de Bournemouth university in engeland. Misschien dat dit ook iets voor jou is?
Die opleiding in engeland lijkt me ook wel wat ja. De HKU (http://fac-kmt.hku.nl/hku/show/id=50885) lijkt me ook wel een mooie opleiding...
bedankt voor de hulp iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HKU lijkt je wel wat terwijl je al dat kunstschool gedoe niks vind ? :?

Overigens is er naar mijn idee wel een flink verschil in niveau tussen opleidingen in Nederland en het buitenland (engeland en vs.)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:32:
HKU lijkt je wel wat terwijl je al dat kunstschool gedoe niks vind ? :?

Overigens is er naar mijn idee wel een flink verschil in niveau tussen opleidingen in Nederland en het buitenland (engeland en vs.)
kunstschool gedoe lijkt me in 1e instantie niks nee...K ga gewoon een keer naar die opendag denk... dan zie ik wel of mijn vooroordelen kloppen :P .

Ja volgens is er ook een redelijk niveau verschil ja. Nederland loopt volgens mij op dat soort dingen nog allemaal redelijk achter.... Maja om nou voor een opendag naar engeland te gaan....naja mischien ook wel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:43:
[...]
kunstschool gedoe lijkt me in 1e instantie niks nee...K ga gewoon een keer naar die opendag denk... dan zie ik wel of mijn vooroordelen kloppen :P .

Ja volgens is er ook een redelijk niveau verschil ja. Nederland loopt volgens mij op dat soort dingen nog allemaal redelijk achter.... Maja om nou voor een opendag naar engeland te gaan....naja mischien ook wel... :9
Tja, why not ? :) Als je er straks 6 jaar wilt studeren is 1x op en neer natuurlijk een kleine moeite groot plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:48:
[...]

Tja, why not ? :) Als je er straks 6 jaar wilt studeren is 1x op en neer natuurlijk een kleine moeite groot plezier.
jup das waar, daarom ga ik er waarschijnlijk ook wel heen... ben een week geleden nog naar londen gegaan... 2 dagen in bus en op schip :O, word je best ;( van.. ik zal zo es kijken wanneer die opendagen zijn.. en dan es kijken hoe duur dat grapje gaat worden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Update aan het grote schip.

[Plaatje] - jpg, 255 KB

[ Voor 6% gewijzigd door Qylos op 05-06-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
quote ipv edit

[ Voor 146% gewijzigd door Qylos op 05-06-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:19:

Ik doe Kunst en Techniek aan de hogeschool enschede, en dat is idd semi algemeen.
Maar de opleiding richt zich meer op de new media zeg maar, film audio design flash 3d etc.
Je hebt weinig vakken met klassieke kunst, afgezien van tekenen en kunstgeschiedenis.
1e jaar heb je geen 3d, 2e jaar heb je Maya maar stelt niks voor.
Daarna kun je je gaan specialiseren, dus ook in 3d ( wat ik dus ga doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de eerste twee jaar dan niet erg saai ? Of wilde je niet volledig voor de 3d gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 22:59:
Zijn de eerste twee jaar dan niet erg saai ? Of wilde je niet volledig voor de 3d gaan ?
kzit nog in het eerste jaar, maar paar weken trug informatie opgevraagd.
Helemaal niet saai hoor, je leert gigantisch veel waar je in 3d weer heel veel aanhebt.
Cameratechnieken, kleurgebruik, compositie, audio etc.
Maar soms verveel ik me wel ;)
Zoals bij de programmeervakken :+ ( tijd Hogere Informatica gedaan )

Hoe meer je weet, hoe meer je kan toepassen ;)
edit:

nieuwe gratis haar plugin aan het testen :P
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/Drome/nieuwehaarplugintest.jpg
nog wel een beetje buggy :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb het idee dat je of je onderkant van je tank een beetje moet wijzigen, of em niet zo moet laten reflecteren. Want ik moest echt een paar keer kijken of ie nou hol was of niet (liepen de stangen door of werden ze gereflecteerd? :P )
Verder erg nice.

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Meer detail.

[Plaatje] - jpg, 284 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 23:20:
[...]

kzit nog in het eerste jaar, maar paar weken trug informatie opgevraagd.
Helemaal niet saai hoor, je leert gigantisch veel waar je in 3d weer heel veel aanhebt.
Cameratechnieken, kleurgebruik, compositie, audio etc.
Maar soms verveel ik me wel ;)
Zoals bij de programmeervakken :+ ( tijd Hogere Informatica gedaan )

Hoe meer je weet, hoe meer je kan toepassen ;)
edit:

nieuwe gratis haar plugin aan het testen :P
[afbeelding]
nog wel een beetje buggy :+
die ziet er inderdaad gratis uit ja :) . Het lijkt niet echt op haar. Spec staat veeeel te hoog, en de glosiness moet hoger. Ze heeft ook een erg rare kleur, beetje pisgeel.. En het loopt niet echt recht, ziet er dus een beetje onverzorgt uit. Ik vond je vorige haar vele malen beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Crazyhank2, die motor ziet er goed uit hoor.
Alleen ik hoop dat je nog wat meer met de bedrading aan de gang gaat, want zoals het er nu uitziet loopt ie niet eens (bougie's ?)
En misschien kun je bij je volgende post wat meer licht op je motor gooien, dan zien we wat meer detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 09:24:
[...]

die ziet er inderdaad gratis uit ja :) . Het lijkt niet echt op haar. Spec staat veeeel te hoog, en de glosiness moet hoger. Ze heeft ook een erg rare kleur, beetje pisgeel.. En het loopt niet echt recht, ziet er dus een beetje onverzorgt uit. Ik vond je vorige haar vele malen beter ;)
mjuh ;)
maar tis wel een leuke plugin, je kan gewoon letterlijk de haren kammen. EN dat is ideaal, alleen wanneer je er 2 lampen op stuitert krijg je het bovenstaande effect :+
met 1 lamp zit het er best aardig uit opzich.
http://www.ibmr.net/Ornatrix
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update huisje

een dag versie>

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/CUP5I4T80F73

een nacht versie>
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9V28ET2NDZ09

k moet opschieten, hele huis moet volgende week vrijdag afzijn, nog maar 2 weekjes :/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er goed uit Dtox ! Een aantal opmerkingen:
-schaduwen zijn misschien iets te donker in de dag versie. (vooral links valt dit op)
-Het dekbed ziet er heel erg smooth en vooral ook dik uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/spee.jpg

das de volgende ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afbeelding

dtox hier zie je heel duidelijk een edged beetje (non aliased zegmaar) shadow ..

ik neem aan dat je shadowmapping gebruikt :)

als je je Lighsource Roteert kun je deze lines er uit werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 11:30:
update huisje

een dag versie>

[afbeelding]

een nacht versie>
[afbeelding]

k moet opschieten, hele huis moet volgende week vrijdag afzijn, nog maar 2 weekjes :/
Nice. Wat opmerkingen.

• Het hout onder het bed lijkt geen texture te hebben, alleen een kleur.
• De onderkant van de poster op de allereerste render is wat te recht t.o.v. de muur: normaal verwacht je dat als een poster niet van de onderkant is vastmaakt dat dan de bocht die vanaf de zijkant te zien is wat ronder is dan nu.
• Het keyboard op het bureau lijkt erg groot vergeleken met de andere objecten in de kamer.
• De bumbmap van de muurtexture kan wat omhoog (als de muurtexture al een bumbmap heeft).
Goed begin. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(het liefst HBO)
Neem even contact op met het NIAf (www.niaf.nl), daar weten ze er alles van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 11:49:
afbeelding

dtox hier zie je heel duidelijk een edged beetje (non aliased zegmaar) shadow ..

ik neem aan dat je shadowmapping gebruikt :)

als je je Lighsource Roteert kun je deze lines er uit werken
er een raytraced shadow op, dit is toch de meest preciese? OP die nachtversie zit een standaart shadow map, omdat de schaduw dan niet zo strak hoeft te zijn, en het scheelt danook weer wat rendertijd :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 06 juni 2004 @ 13:00:
[...]

Nice. Wat opmerkingen.

• Het hout onder het bed lijkt geen texture te hebben, alleen een kleur.
• De onderkant van de poster op de allereerste render is wat te recht t.o.v. de muur: normaal verwacht je dat als een poster niet van de onderkant is vastmaakt dat dan de bocht die vanaf de zijkant te zien is wat ronder is dan nu.
• Het keyboard op het bureau lijkt erg groot vergeleken met de andere objecten in de kamer.
• De bumbmap van de muurtexture kan wat omhoog (als de muurtexture al een bumbmap heeft).

het hout heeft wel een texture, maar die is nogal licht, en valt dus niet zo op.
Poster is noujuist ook niet recht van onder, hij rolt een beetje aan de onderkant zeg maar... valt toch wel te zien?
Het keybord suckt nog gewoon ;) ,moet nog veel beter worden, dus ook met textures etc.
De muurtexture heeft al een bumpmap, die ik eerder te hoog vind te staan dan te laag. Ja valt verder weinig over te zeggen, als mijn orginele muur ook amper bump heeft....Heel veel mensen gaan alles express overdrijven(bump, kleuren, spec enz) maar daardoor word het uiteindelijk alleen maar onrealistiser.
Ik probeer gewoon het orgineel zo goed mogelijk(IVM rendertijd, en polycount) na te maken..

btw ligt waarschijnlijk aan die compressie op het orgineel kan je het een stuk beter zien. K zal vanovond wel een goeie versie posten op 1024*786 dan kan je het allemaal wat beter zien. (k had hem met paint opgeslagen als jpg :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

(het liefst HBO)
Als je HBO kunt doen moet je dus echt geen grafisch lyceum doen. Grafisch lyceum is de MBO-variant op de kunstacademie. Heel cool dat dat er is, maar je moet er niet naartoe gaan als je direct naar de HBO kunt. En erg belangrijk voor je: technische opleidingen aan de kunstacademie zijn een stuk minder vaag dan de echte schilderdingen en zo. Wanneer je bij de faculteit Kunst, Media & Technologie van de HKU gaat studeren, kom je in Hilversum terecht en daar zitten toch vooral veel tech-freaks. Meer dan vage schilders. :P (begrijp me niet verkeerd: ik vind vage schilders cool. 8) )

De HKU heeft daar de opleidingen Animatie en Animatronics en die hebben allebei een boel 3D. Het eerste jaar is van alles (das heel gezond, een brede basis), maar wanneer je je specialiseert kun je flink veel 3D doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kheb weer een 3d-model gemaakt, wederom een in-game screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/ScreenshotDrankjestent.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
Vandaag ben ik met het hout voor de springfield m14 begonnen :)

Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/images/wip_thumb.jpg
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 13:29:
[...]

er een raytraced shadow op, dit is toch de meest preciese? OP die nachtversie zit een standaart shadow map, omdat de schaduw dan niet zo strak hoeft te zijn, en het scheelt danook weer wat rendertijd :P .
imho denk ik niet dat er op die dag versie een raytraced shadow zit

die werkt namelijk niet met map size
shadowmap werkt daar wel mee dus

aangezien je shadowmap standaard op 512 staat krijg je deze "brakke lijnen"

een manier om je lijnen goed te krijgen is je light source over zn as te roteren ..
dus je light source met 45 graden draaien "hangt van je pixel distorie af op je shadows"

ander oplossing is je shadow map vegroten .. zodat je pixels wat dichter op elkaar staan

of dus wel overstappen naar raytraced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit vandaag ff in mekaar gestoken, niet zo lang over gedaan opzich.
Met 3dmax6 en Photoshop CS

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnrg.net/boxesElec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Wat is het toch ook een geweldig programma he (3d max, maar de rest vast ook, merendeel gebruikt 3dmax hier?) :P Damn, wat kun je er ontzettend vette dingen mee maken...

@devaga: :o, just :o

[ Voor 25% gewijzigd door Neejoh op 06-06-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 22:37:
Heb dit vandaag ff in mekaar gestoken, niet zo lang over gedaan opzich.
Met 3dmax6 en Photoshop CS

[afbeelding]
Nice. Reflectie in de vloer ziet er goed uit. De speakers kunnen misschien wat meer belicht worden; ze zijn nu iets te donker.

Is het schade wat er op de middelhoogste box te zien is? Zo ja ziet het er goed uit, misschien kan je nog een close-up van de schade posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op 06 juni 2004 @ 23:33:
Wat is het toch ook een geweldig programma he (3d max, maar de rest vast ook, merendeel gebruikt 3dmax hier?) :P Damn, wat kun je er ontzettend vette dingen mee maken...

@devaga: :o, just :o
moeilijk he mn naam schrijven ;) ?
:P

just ? btw ? O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11-09 15:37
just :o -> "Just ammaaaazing Mike" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
_/-\o_ phat!!! Waar haal je zo een gedetailleerde blueprint vandaan? Ik ben ook even op zoek gegaan want het leek me ook wel leuk om zo een ding te maken.. Maar ik kon niks vinden.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op 06 juni 2004 @ 23:33:
merendeel gebruikt 3dmax hier?
/me gebruikt Silo voor al z'n modeleerwerk :)

(het werkt niet alleen lekkerder en sneller dan de grote pakketten, het is nog veel goedkoper ook: $109,- /me heeft nog steeds geen spijt van z'n aankoop)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11-09 15:37
* LiToKi met Aardbei eens is.

Voordeel van die kleine pakketjes, is dat ze specifiek ergens voor gemaakt zijn, en daardoor juist erg goed zijn in wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aanvraag de closeup van de schade...
Het is met photoshop hè ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnrg.net/boxesSCH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Just_I

What did you just say?

Begrijp ik het nou goed .. je hebt de schade gefaked ??? |:(
Das jammer, ik dacht toch echt dat je het gewoon zelf hade gemaakt .. Of heb je toch de schade wel zelf gemodeld en gewoon de afbeelding vergroot. In het laatste geval zou een render beter op zijn plek zijn ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
@devega: zie post LiToKi :P
komt er op neer: "Wow, erg gaaf"...

Ik hoop dat ik deze week weer wat kan modellen, heb nogal weinig tijd gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op 07 juni 2004 @ 12:53:
Begrijp ik het nou goed .. je hebt de schade gefaked ??? |:(
Das jammer, ik dacht toch echt dat je het gewoon zelf hade gemaakt .. Of heb je toch de schade wel zelf gemodeld en gewoon de afbeelding vergroot. In het laatste geval zou een render beter op zijn plek zijn ;)
de schade is gefaked jah :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 11-09 20:18
mooie dinges allemaal :)

nu ik een vraagje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familie.braspenning/stfu/GoT/plakken.JPG

hoe kan ik die geselecteerde vertices aan die andere kant vast maken ? maybe een n00b vraag, maar ik weet het echt niet

maya 5 dus....

en jullie weten vast niet wat ik aant maken ben :+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:01
jarnotjuh schreef op 07 juni 2004 @ 20:07:
mooie dinges allemaal :)

nu ik een vraagje:

[afbeelding]

hoe kan ik die geselecteerde vertices aan die andere kant vast maken ? maybe een n00b vraag, maar ik weet het echt niet

maya 5 dus....

en jullie weten vast niet wat ik aant maken ben :+
Eerst de polygonen/faces verwijderen (delete) die in het object terecht zouden komen (dus ook van het andere object). Vervolgens Welden (Ik heb geen maya, dus weet niet of het ook welden heet..)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou denk ik ook moeten lukken met een bridge tool.. maar ik weet niet of Maya(5) die heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

De buitenste faces van de 2 object die aan elkaar moet deleten. En dan Polygons -> Combine. En dan de edges nog ff welden. Gaat het makkelijkst met Edit Polygons -> Merge multiple edges.
Zorg er dan wel voor dat er een niet te groot gat zit tussen de edges of het gaat verkeerd :)

edit: voortaan sneller typen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door TheNameless op 07-06-2004 20:21 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ff proberen hoor, ik zeg zo wel of het gelukt is :)
thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Epiphone 335 Dot
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/epiphone335dot.png
LINK

Fender Telecaster
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/telecaster.png
LINK

2 gitaren van bandleden.

Moet die van mijzelf ook nog maken als ik weer eens tijd heb.

Rhino + Swift + Flash

F5 ze als je cursor niet over het Flash gedeelte hangt om ze automatisch te laten draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door DaSchop op 07-06-2004 20:31 ]

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
jarnotjuh schreef op 07 juni 2004 @ 20:26:
ff proberen hoor, ik zeg zo wel of het gelukt is :)
thnx alvast
shit, ik kom er niet uit :P
hier mijn scene
http://home.wanadoo.nl/familie.braspenning/stfu/GoT/scene.mb

dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 20:56:
[...]

imho denk ik niet dat er op die dag versie een raytraced shadow zit

die werkt namelijk niet met map size
shadowmap werkt daar wel mee dus

aangezien je shadowmap standaard op 512 staat krijg je deze "brakke lijnen"

een manier om je lijnen goed te krijgen is je light source over zn as te roteren ..
dus je light source met 45 graden draaien "hangt van je pixel distorie af op je shadows"

ander oplossing is je shadow map vegroten .. zodat je pixels wat dichter op elkaar staan

of dus wel overstappen naar raytraced
Ik zeg niet voor de lol dat het een raytrace shcadow is 8)7 (let wel bij de nacht versie is het een shadow map, en ja met de pixels dicht op elkaar)
ik ga toch niet liegen over mijn schadow :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

okay, met de faces verwijderd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/merge1.jpg

De vertices dichter op elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/merge2.jpg

En de 2 object met een Combine en Merge Multiple edges met tolerance 0.1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/merge3.jpg

Als je der nog niet uit komt heb ik hier je scene nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

whehehe, volgens mij wordt het een lego poppetje :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
MayaFreak schreef op 07 juni 2004 @ 22:23:
[...]

okay, met de faces verwijderd:
[afbeelding]

De vertices dichter op elkaar:
[afbeelding]

En de 2 object met een Combine en Merge Multiple edges met tolerance 0.1:
[afbeelding]

Als je der nog niet uit komt heb ik hier je scene nog :)
psst, alleen dat ronde ding moet aan elkaar....
upload de scene maar met alleen dat ronde aan elkaar...

hmpf, ja, het wordt een legopoppetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

WIP van mijn afstudeerlokatie (LAS PALMAS op de Wilhelminapier te R'dam) Moet nog aantal gebouwtjes (die er nog niet staan in werkelijkheid) modellen en dat valt niet altijd mee vanaf foto's en beelden ;)

Will keep you all updated...

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/tweakers/afstuderen01.jpg

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

jarnotjuh schreef op 07 juni 2004 @ 22:38:
[...]

psst, alleen dat ronde ding moet aan elkaar....
upload de scene maar met alleen dat ronde aan elkaar...

hmpf, ja, het wordt een legopoppetje :P
Duh, verkeerd gelezen 8)7

Het is iig dezelfde procedure alleen moet je van 1 deel de faces extruden en dan gaan combinen.

Hier is de scene: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/scene.mb

hopelijk kan je hem openen want ik heb hier maya 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg al een tijdje dit topic zonder ooit iets te posten. Dus dat werd maar eens hoog tijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.kikkerplons.com/kikker/dump/stones1.jpg
[clickable , 1600x1200]

Suggesties zijn altijd welkom!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 23:12 . Reden: plaatje te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik de voorste rij zie ik 3 stenen

1 grote vooraan... te blurry
die daar op ligt ook een beetje
en dan zit er daar onder nog een klein steentje die lijkt net alsof die zweeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben totaal noob op dit topic, maar ook in de wereld van 3d. Wat jullie allemaal posten is zo kewl. :P Maar heeft iemand toevallig een (liefst nederlandstalige) cursus qua 3d-design. En dan echt een cursus voor beginners. Waarin ze het verschil van 3d en 2d uitleggen bij wijze van spreken (zo erg is het niet hoor maar wel een beetje)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.