[3d] post je 3d stuff maar weer - part 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 09:57
AlwinB© schreef op 27 mei 2004 @ 17:04:
Qylos, misschiem moet je eerst ff naar de daadwerkelijke motor kijken, dan snap je het misschien beter. Wielen worden nog smoother idd.

[...]

Thx Sharky, hier nog een kleine wip:

Wire:

[afbeelding]

En getextured ( NIET final ):

[afbeelding]

Ben nog volop bezig met het motorblok, maar zoals sharky al zei: Het is een hoop gokwerk en hoop dan ook dat het er een beetje gaat uitzien.

AlwinB©
De textures hebben nog veel werk nodig. De metaaltextures moeten licht reflecteren; nu doet de mataaltexture dat niet (althans zo lijkt het). De texture op de wielendoppen klopt niet. De motor ziet er vrij nieuw uit maar de wielendoppen zijn compleet verroest? Volgens mij kun je de wieldoppen een normale metaaltexture geven, geen verroest uitziende texture.

Wel leuk dat laatst meerdere mensen zijn met motoren de laatste tijd.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 19:17
Nightwalker schreef op 27 mei 2004 @ 15:25:
Hoi allemaal. Ik denk dat ik maar ook iets laat zien.

@Devega: Jou schip ziet er erg cool uit.

Hier een paar renders van mijn laatste project:

[afbeelding]
[afbeelding]

Oude clay render:
[afbeelding]
hoe lang ben je met het modellen bezig geweest?
en hoeveel polies zitten hier nou ongeveer in?
ben benieuwd, want dit is toch wel een zeer mooie render vind ik... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 15:10
NewbieNeo schreef op 27 mei 2004 @ 17:36:
[afbeelding]
netjes gedaan hoor Alwin van zo'n plaatje dit kunnen modellen.. 8)
alleen die banden zijn op het plaatje wel duidelijk rond, zoals op een normale motor he, dus dat valt nog te verbeteren.

1. het achterste gedeelte van het zadel lijkt me wel goed scherp, alleen kan het randje van zadel=>achterspatbord volgens mij wel wat hoger en groter.
nu lijkt 't meer in elkaar over te lopen, zeker aan de zijkant.

2. ook lijkt het middelste gedeelte van het zadel te missen in jouw model.
aan dat gedeelte zit nl. ook die driehoekige plaat (met 6 gaten) vast.
en op 't plaatje lijkt die driehoekige plaat in een hoek te zitten, terwijl ie bij jou gewoon recht is.

3. gaten in remschijf zijn wat groot.

4. dat gedeelte van de voorvork zou misschien nog wat 'vloeiender' gemaakt kunnen, zoals op het plaatje te zien is.

5. in het plaatje zit er een vrij rechte hoek, waaronder dan de koplamp zit. was je waarschijnlijk nog van plan te maken.. :)

6. de uitlaten lijken in het plaatje ook onder een lichte hoek te staan.

heel wat (positieve) commentaar, maar ziet er al zeker indrukwekkend uit op het moment.. ;)
Kijk, hier heb ik wat aan _/-\o_

Textures heb ik precies 1 minuut aan besteed, dus het word nog helemaal anders.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25
AlwinB© schreef op 27 mei 2004 @ 17:04:
Qylos, misschiem moet je eerst ff naar de daadwerkelijke motor kijken, dan snap je het misschien beter. Wielen worden nog smoother idd.

[...]

Thx Sharky, hier nog een kleine wip:

Wire:

[afbeelding]

En getextured ( NIET final ):

[afbeelding]

Ben nog volop bezig met het motorblok, maar zoals sharky al zei: Het is een hoop gokwerk en hoop dan ook dat het er een beetje gaat uitzien.

AlwinB©
Ik had het hele topic nog niet gelezen...was gelijk ff naar de laatste pagina gegaan en zag deze motor.....en het eerste wat ik dacht was gelijk aan cloud zijn motor....Dus dat heb je erg goed gedaan vind ik.

Als je cloud er zelf nou ook nog op kan maken ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 17:39:
[...]

Hmz ja nogal :/

Balen, is bijna zelfde ontwerp.. Ik zal kijken of ik nog ander leuk idee voor zo'n soort robot kan verzinnen, maar dat idee van dat wiel vond ik zo leuk (had de joue niet gezien, maar idee kwam van een of andere oude tekenfilm van vroeger..)

Die van jou wordt trouwens errug mooi vind ik!!

Zijn gelukkig ook zat verschillen ;)
Mijne heeft een helm, komt een "normaal" gezicht in
Mijne krijgt losse handen (ala rayman (zo heet dat blije figuur toch :? :X :D ))
En hij krijgt allerlei klepjes ed die ook in en uit moeten kunnen gaan bewegen, deze robot gaat namelijk als alles gaat lukken een grote rol spelen in een site die ik (voor mezelf) ga (proberen ;) ) te maken...
oh... don't worry, die worden toch nooit hetzelfde ;)
de mijne krijgt geen helm, maar nog wel een mondkapje. Het wiel komt bij mij vast met een soort 'vork' met vering. Een duim zit ik nog over te twijfelen.
Kabeltjes krijg ik maar niet passend :(

en nog een overeenkomst, deze gaat waarschijnlijk ook een rol op een website spelen ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Nightwalker schreef op 27 mei 2004 @ 15:25:
Hoi allemaal. Ik denk dat ik maar ook iets laat zien.

@Devega: Jou schip ziet er erg cool uit.

Hier een paar renders van mijn laatste project:

[afbeelding]
[afbeelding]

Oude clay render:
[afbeelding]
Ik vind je renders erg mooi.

Alleen ben ik ook met Vray bezig en Max 6. Alleen gebeurt er bij mij dit...
Afbeeldingslocatie: http://forum.gamer.nl/attachment.php?s=&postid=1082017

Daarnaast zou ik wel willen weten hoe jij je glans zo mooi verdeelt over de auto krijgt... zou je me daar een beetje in willen helpen...

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb voor school (Game Design en Development) les gehad in het programma Virtools en dat is eigenlijk wel een heel cool programma dat ik aan de meer ervaren 3D-ers hier aan kan raden. Het is een volledig visuele 3D-game maker. Je kunt echt elk soort spel maken en je hoeft er niet voor te kunnen programmeren. Heel cool. Voor mijzelf is het wat minder, omdat ik als programmeur met C++ nog net wat meer flexibiliteit heb, maar voor al die mensen die hun 3D-models eens in een eigen spel willen proberen te frotten is het wel heel cool. Wel een waarschuwing: het programma is bijna net zo ingewikkeld als 3D Studio, dus verwacht niet dat je in een dag iets vets kunt maken. En je hebt wel 3D Studio of iets dergelijks nodig als je je eigen models wilt maken, die kun je namelijk exporten.

Hier een review ervan waar ik me wel zo ongeveer in kan vinden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 16:13:
[afbeelding]
en een franse gast wil haar/desbetreffende model wel kopen voor een arch. viz. project :f
:P Geef eens wat meer info, wat voor project enz. Heel knap gemaakt model trouwens. Ga zo door.

@ D_Tox
Heel brute models tot nu, het enige wat ik een beetje jammer vind is dat je heel realistisch begint met je models, en ze daarna een soort post-apocalyptische uitstraling geeft. Dan bedoel ik dus de kleding de riemen om de armen etc.

Deze was echt verdomd realistisch man:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9AOH0L6C1R97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25
Oogst schreef op 28 mei 2004 @ 15:27:
Ik heb voor school (Game Design en Development) les gehad in het programma Virtools en dat is eigenlijk wel een heel cool programma dat ik aan de meer ervaren 3D-ers hier aan kan raden. Het is een volledig visuele 3D-game maker. Je kunt echt elk soort spel maken en je hoeft er niet voor te kunnen programmeren. Heel cool. Voor mijzelf is het wat minder, omdat ik als programmeur met C++ nog net wat meer flexibiliteit heb, maar voor al die mensen die hun 3D-models eens in een eigen spel willen proberen te frotten is het wel heel cool. Wel een waarschuwing: het programma is bijna net zo ingewikkeld als 3D Studio, dus verwacht niet dat je in een dag iets vets kunt maken. En je hebt wel 3D Studio of iets dergelijks nodig als je je eigen models wilt maken, die kun je namelijk exporten.

Probeer Quest3D ook eens :)

Maar die is misschien nog net ff wat ingewikkelder. (wat zo ook beweren daar in die comments van de review trouwens :))

[ Voor 3% gewijzigd door LiToKi op 28-05-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:51

Sharky

Skamn Dippy!

Nightwalker schreef op 27 mei 2004 @ 16:01:
[...]

Ik heb 3dsmax6 + Vray free gebruikt, fantastische gratis renderer.

Voor de autolak heb ik een multilayer materiaal gebruikt.
Voor de velgen een raytrace materiaal.

Blueprints stonden ergens op dit forum,onder de maserati sectie:

http://smcars.nd4spdworld.com/forum/index.php

Ik heb niet echt veel details gemodeleerd.
Met 'details' doelde ik vooral op je werkwijze, wat voor lightcards je gebruikt hebt enzo. Het interieur vind ik al aardig gedetailleerd bijvoorbeeld.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
LiToKi schreef op 28 mei 2004 @ 15:50:
[...]

Probeer Quest3D ook eens :)

Maar die is misschien nog net ff wat ingewikkelder. (wat zo ook beweren daar in die comments van de review trouwens :))
Ja, dat is wel een grappige comment, want Virtools is dus zowel low-level als high-level. Je kunt in Virtools heel high-level werken zonder één regel code. Daarnaast kun je ook heel low-level werken en als je wilt een nieuwe engine schrijven in OpenGL en DirectX. Het is dus enorm flexibel. Grote probleem van Virtools vind ik vooral dat dingen die in code simpel zijn (vooral wiskunde en variabelen) in Virtools vrij omslachtig zijn (tenzij je ze zelf code in de scripting taal of in C++). Ook is het met Virtools moeilijker dan met goede C++-programmeurs om taken te verdelen. Klassen en functies en zo zijn toch nog ongeëvenaard, vind ik. Dat neemt echter niet weg dat met Virtools nu eindelijk ook niet-programmeurs games kunnen maken. Wie 3D Studio kan leren, kan ook Virtools leren en zo leuke spelletjes maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 08:52
Oogst schreef op 28 mei 2004 @ 15:27:

Leuk, maar wat kost het?/ Waar is het te downloaden (freeware?) ?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/Drome/wip15.jpg

vroem vroem, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuun hunhuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnn

oid

okee

hoi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

http://www.google.com/sea...hl=en&ie=UTF-8&q=virtools eerste hit :)
http://froogle.google.com...&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wf iets minder dan 6000 dollar dus...owwnee, dat is voor een 10 seat student license

Virtools probeert de prijs van het pakket behoorlijk geheim te houden lijkt het. Maar het lijkt erop dat het ongeveer $5000 per module kost. Kan je op de site kijken welke module je nodig hebt. Geen freeware dus :P

Worden wel mooie dingetje smee gemaakt:
Syberia2
Torque

[ Voor 121% gewijzigd door MaDDoG op 28-05-2004 20:41 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 19:32:
[afbeelding]

oid

okee

Nice. Die auto heb je toch in de snelheid contest gebruikt?

De uitdrukking van de vrouw klopt niet echt met de situatie; ze kijkt alsof de motoren opeens aanspringen terwijl de motoren niet aan lijken te springen.

De metaalmaterial op de fans van de straalmotoren ziet er een beetje raar uit; de reflectie lijkt niet echt te kloppen als je het vergelijkt met de straalmotoren zelf.

De vrouw lijkt een beetje te groot in verhouding tot de auto, maar dat is slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 28 mei 2004 @ 20:06:
[...]

Nice. Die auto heb je toch in de snelheid contest gebruikt?

De uitdrukking van de vrouw klopt niet echt met de situatie; ze kijkt alsof de motoren opeens aanspringen terwijl de motoren niet aan lijken te springen.

De metaalmaterial op de fans van de straalmotoren ziet er een beetje raar uit; de reflectie lijkt niet echt te kloppen als je het vergelijkt met de straalmotoren zelf.

De vrouw lijkt een beetje te groot in verhouding tot de auto, maar dat is slechts mijn mening.
gezichtsuitdrukkingen helemaal niks mee gedaan, aangezien het toch een animatie wordt. Keb haar er gewoon bij gepropt :P . Model is van de Power contest ;)

reflecties zijn idd prut, krijg die stomme dingen maar niet goed :\

en verhoudingen weet ik zelf ook niet zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 28 mei 2004 @ 18:51:
[...]

Ja, dat is wel een grappige comment, want Virtools is dus zowel low-level als high-level. Je kunt in Virtools heel high-level werken zonder één regel code. Daarnaast kun je ook heel low-level werken en als je wilt een nieuwe engine schrijven in OpenGL en DirectX. Het is dus enorm flexibel. Grote probleem van Virtools vind ik vooral dat dingen die in code simpel zijn (vooral wiskunde en variabelen) in Virtools vrij omslachtig zijn (tenzij je ze zelf code in de scripting taal of in C++). Ook is het met Virtools moeilijker dan met goede C++-programmeurs om taken te verdelen. Klassen en functies en zo zijn toch nog ongeëvenaard, vind ik. Dat neemt echter niet weg dat met Virtools nu eindelijk ook niet-programmeurs games kunnen maken. Wie 3D Studio kan leren, kan ook Virtools leren en zo leuke spelletjes maken.
Quest3D is per definitie erg high-level, je zou een compleet spel kunnen maken zonder een letter code aan te raken. Maar je kan wel erg goed functies definiëren, klassen dan weer niet.

Wiskunde formules en variables zijn in Quest ook goed te doen. Al zijn de variabelen wat beperkt t.o.v. C. Er zijn daar eigenlijk alleen values, texts, vectors en matricen (al dan niet in array vorm). Verder kan je er dan weer weinig aan instellen. Wiskunde formules kunnen wel allemaal, sin, cos, pi, modulus en weet ik 't allemaal zit erin, zonder dat je zwaar hoeft te scripten.

Wil je echt zwaar complexe dingen doen, dan heb je net als bij Virtools een soort SDK waarmee je zelf die code-blokken zou kunnen programmeren. Niet dat ik dat kan trouwens, ik hou 't wel lekker bij de standaard channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 19:32:
[afbeelding]

oid

okee

Ziet er gaaf uit, maar ik denk dat je inderdaad nodig wat aan haar depri gelaatsuitdrukking moet doen ;)

Nogmaals : nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah joh, Quest3D is veel toffer dan Virtools! :P
Al is het alleen maar om de prijs... en de coole dingen die je er mee kunt maken. En zoooo moeilijk is het nou toch ook weer niet litoki? ;)

Nou ja, ik heb goede dingen van beide gehoord. Maar op het Quest3D forum zitten naar mijn smaak net iets te veel gefrustreerde virtools gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:43:
[...]

:P Geef eens wat meer info, wat voor project enz. Heel knap gemaakt model trouwens. Ga zo door.

@ D_Tox
Heel brute models tot nu, het enige wat ik een beetje jammer vind is dat je heel realistisch begint met je models, en ze daarna een soort post-apocalyptische uitstraling geeft. Dan bedoel ik dus de kleding de riemen om de armen etc.

Deze was echt verdomd realistisch man:
[afbeelding]
thnx, dat van die riempjes enzo heb ik al vaker gehoord ;) ...maar is denk ik gewoon een beetje mijn stijl. Maar deze char is een test, om een aantal dingen te leren(hoop ik). En dan hierna aan characters kan beginnen voor een short film. Of het ook echt allemaal weer doorgaat is natuurlijk nog niet zeker. ik ben het ingeval wel van plan.

ik mag mijn huis project gelukkig ook gebruiken voor ckv eindproject.
ik zal vanmiddag nog wel een paar update's sturen
@qylos, damn t wil niet lukken met t netwerk ik zet de filmpjes(2) wel op cd zetten... en dan over msn sturen..(filmpjes zijn te groot om te mailen lijkt me..)

@oogst, vet programma, ga ik es een keer uitproberen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 00:55:
Al is het alleen maar om de prijs... en de coole dingen die je er mee kunt maken. En zoooo moeilijk is het nou toch ook weer niet litoki? ;)

Nou ja, ik heb goede dingen van beide gehoord. Maar op het Quest3D forum zitten naar mijn smaak net iets te veel gefrustreerde virtools gebruikers :)
Hehe, nee. Quest is tof.

Quest heeft eerder last van zichzelf (crashes, performance) dan dat ik 't lastig zou vinden :). Je moet er een beetje voorzichtig mee zijn he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update
filmpje komt uit nog wel, als t netwerk het weer doet. hiet heb je iig al een paar stills.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/42OSXZ987GF0
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3972CA70W5NZ
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8S01Q95Z2F36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:08:
update
filmpje komt uit nog wel, als t netwerk het weer doet. hiet heb je iig al een paar stills.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vervorming van het deken ziet er goed uit. Wat gebruik je om het deken te vervormen m.b.v. een dummy o.i.d.?

Mooi beliching heb je daar, zijn dat gewoon wat omni's of is er nog wat anders aanwezig?

Nog 1 opmerking: volgens mij zijn de witte bakstenen wat te groot vergeleken met de rest van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 28 mei 2004 @ 19:25:
[...]

Het is nogal een duur programma en dus niet zomaar te downloaden. Maar aangezien er hier allemaal vermogende mensen zitten die 3D Studio bezitten, leek het me dat die misschien ook wel Virtools aan zouden kunnen schaffen. O-)
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 00:55:

Ik ken heel Quest 3D niet, het kan goed dat dat veel beter is. De docent van het vak dat ik over Virtools heb gehad is medeeigenaar van het viermansbedrijfje Little Chicken in Amsterdam dat alleen maar kleine spelletjes maakt met Virtools en hij zelf vond Virtools het beste programma in zijn soort. Maar ja, dat is slechts één persoon.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
inquestos schreef op 28 mei 2004 @ 19:25:
[...]

zoekt en gij vind zult :D
een kind kan de was doen, zelfs me buurjongen van 12 wist em te vinden :)

best geavanceerd proggie, net ff mee zitten klooien, moet zeggen: puik iets :P

[ Voor 12% gewijzigd door enira op 29-05-2004 13:34 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
hmmm... Virtools is niet zo'n goedkoop progje dus... Jammer.
@jarnotjuh: Ik download liever geen illegale software... Ik was op zoek naar demo/ freeware.
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:08:
update

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er echt goed uit 3d-god. Alleen de belichting nog niet (check de schaduwen bijvoorbeeld naast de verwarming/ lades onder het bed ), maar dat komt nog allemaal goed. Wel een beetje jammer van die verwarming... Hoe heb je dat overigens met die dummy-laken gedaan?? Is mij trouwens zoiezo nooit gelukt om een laken echt dikte te geven (wellicht nu wel met shell in 3dsmax6), laat staan aan de hand van een dummy er controle over te hebben..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
ik zit ff met mijn handen in 't haar...
heb zelf nog zeer weinig ervaring met belichting, dus vandaar dat ik dit (naar alle waarschijnlijkheid zeer simpel) probleem niet kan oplossen.

wanneer ik nu iets render met F9 of F10, dan zie ik alleen maar zwart..
dit gebeurt ook met oude renders (van een week geleden), die dus voorheen wel goed gerenderd werden.
de belichting is gewoon standaard, zoals max dat normaal doet, voordat je er zelf lampen aan toevoegt.

wat het wel is, is dat ik vanochtend een error heb gekregen in max, doordat ik teveel verschillende vertices door elkaar tegelijkertijd wilde welden.
wellicht dat 't daardoor komt, dat ie nu niet goed wilt renderen?
of ik heb gewoon iets doms aangeklikt (wat ik me niet kan herinneren), waardoor dus standaard alle verlichting uit staat of iets dergelijks?

de search leverde al niets op, dus mocht iemand weten waaraan het ligt, dan hoor ik dat graag...
anders probeer ik max maar gewoon opnieuw te installeren.. :X

pic ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/may04/light.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door NewbieNeo op 29-05-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer dit s:
- Start Max (opnieuw)
- File -> merge -> huidige scene^ (ferrari3161.max ? :P)

[ Voor 26% gewijzigd door Scipionyx op 29-05-2004 16:08 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Scipionyx schreef op 29 mei 2004 @ 16:06:
Probeer dit s:
- Start Max (opnieuw)
- File -> merge -> huidige scene^ (ferrari3161.max ? :P)
_/-\o_ hahaha _/-\o_

heb dus de laatste scene gemerged met een schone scene en hij doet 't.

na ja, heb net ff al mijn scenes (incl. oude) getest en nu doen ze 't weer allemaal...
vind 't maar raar hoor af en toe Max... :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door NewbieNeo op 29-05-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
NewbieNeo schreef op 29 mei 2004 @ 16:22:
[...]

_/-\o_ hahaha _/-\o_

heb dus de laatste scene gemerged met een schone scene en hij doet 't.

na ja, heb net ff al mijn scenes (incl. oude) getest en nu doen ze 't weer allemaal...
vind 't maar raar hoor af en toe Max... :Y)
Waarschijnlijk stonden je lampen uit, of had je ze inde render (f10) uitgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 29 mei 2004 @ 15:26:
hmmm... Virtools is niet zo'n goedkoop progje dus... Jammer.
@jarnotjuh: Ik download liever geen illegale software... Ik was op zoek naar demo/ freeware.

[...]

Ziet er echt goed uit 3d-god. Alleen de belichting nog niet (check de schaduwen bijvoorbeeld naast de verwarming/ lades onder het bed ), maar dat komt nog allemaal goed. Wel een beetje jammer van die verwarming... Hoe heb je dat overigens met die dummy-laken gedaan?? Is mij trouwens zoiezo nooit gelukt om een laken echt dikte te geven (wellicht nu wel met shell in 3dsmax6), laat staan aan de hand van een dummy er controle over te hebben..
D-Tox ;) . Ja de ene schaduw staat gewoon op standaart, krijg je meestal rottige schaduws mee. Verwarming is idd nog niet goed. Ik probeer alles nou met zo weinig mogelijk poly's te doen( moet het hele huis nog nabouwen :/ ). Dit was dus gewoon een bump map, wat nooit zo mooi zal zijn als dat je in de mesh doet. Oftewel ik doe het wel in de mesh, zal er een stuk beter uitzien. Moet verder nog veel aan gebeuren natuurlijk.., maar het begint te komen....

btw rendertijd>10sec

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 29 mei 2004 @ 13:18:
[...]

Vervorming van het deken ziet er goed uit. Wat gebruik je om het deken te vervormen m.b.v. een dummy o.i.d.?

Mooi beliching heb je daar, zijn dat gewoon wat omni's of is er nog wat anders aanwezig?

Nog 1 opmerking: volgens mij zijn de witte bakstenen wat te groot vergeleken met de rest van de kamer.
-dummy is een control object zeg maar. DIe is gelinkt aan vertixes van het deken. Oftewel ik kan de dummy animeren, en het deken word d.m.v de dummy meegetrokken.

-belichting, zijn spots en omni's(heel veel tweaken). Ik heb ook nog het sunlight system(of hoe het ook heet) in max geprobeert, vond het eerlijk gezegt redelijk suckend.

-bakstenen zijn in mijn kamer ook zo groot :+ .. dus ja...moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
inquestos schreef op 29 mei 2004 @ 16:34:
[...]

Waarschijnlijk stonden je lampen uit, of had je ze inde render (f10) uitgezet..
maar hoe kan 't dan dat alle scenes voor die merge-tip van Scipionyx met zowel F9 als met F10 zwart renderden.
ook wanneer ik er een eigen belichting aan toevoegde. :?

want wanneer je een spot aan een scene toevoegt, staat deze toch automatisch aan of niet?

ach ja, ben allang weer blij, dat ik wat zie in de renders... :)

[ Voor 9% gewijzigd door NewbieNeo op 29-05-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 29 mei 2004 @ 17:12:
[...]

maar hoe kan 't dan dat alle scenes voor die merge-tip van Scipionyx met zowel F9 als met F10 zwart renderden.

want wanneer je een spot aan een scene toevoegt, staat deze toch automatisch aan of niet?
dan staat ie automatisch aan ja. Maar er zijn genoeg andere redenen waarom je geen licht ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
probleempje...

Ik was druk bezig met mijn Fiat 500 tutorial, but now my car died ;( Ik probeerde hem weer te openen, en nu krijg ik de error: File open failed: c:\blablabla\fiat500.max
Ik hoorde van MADG0BLIN dat er een oplossing voor was? Iets met een autosave bestand wat nog ergens kan staan?

Anyway, ik ben doorgegaan met een nieuwe auto, maar heb er een vraag over. Dit plaatje gebruik ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/3dmax/350side.jpg
*klik*

Als ik dit plaatje dan importeer in 3dsMax, via Utils > Asset Browser > slepen naar materials > op plane plakken krijg ik er dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/3dmax/350strange.jpg

Ik heb het idee dat dit beter kan, mis ik iets in mijn instellingen? Ik lees dit topic ontzettend veel en ben het probleem nog niet eerder tegen gekomen. Dus ik hoop dat jullie mij weer op weg kunnen helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Neejoh op 29-05-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
@ Neejoh
Volgens mij is het dit:
Customize > Preferences > Viewports > Configure Driver > Download Texture Size: Match Bitmap Size as Closely as Possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
@Neejoh

je hebt dus ook (zoals in de tut aangegeven) de plane evengroot gemaakt als het plaatje?
dus rechtermuis klikken op het plaatje in asset browser.
misschien dat dat het is?

het ziet er in mijn ogen uit, alsof je de lengte van de plane wat te groot hebt gemaakt, zodat de texture iets uitgerekt is.

[ Voor 26% gewijzigd door NewbieNeo op 29-05-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Nope, ik heb de planes exact even groot als de plaatjes zelf, tot op de pixel :( Ik ga de top van wvbesien in ieder geval even proberen!

Nope, ook met het vinkje aan ziet het er raar fuzzy uit :? Dit zal zo niet lekker gaan werken ben ik bang... Iemand nog enig idee? Maakt het formaat plaatje nog uit? JPG lijkt me goed neem ik aan?

@Qylos hieronder:

Thnx, dat is denk ik inderdaad wat hij bedoelde. Helaas staat hij er niet meer tussen :| Er staan 3 verschillende bestanden, maar helaas de verkeerde.
Bedankt voor je reactie in ieder geval! Opslaan ga ik nu in ieder geval in meerdere files doen inderdaad.

[ Voor 74% gewijzigd door Neejoh op 29-05-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
@Neejoh:
Als het goed is, heeft max nog een backup van je scene staan in /maxX/autoback/jouwscenenaam_recover.max. Zo niet, dan heb ik geen oplossing meer om je fiat terug te krijgen. Save altijd meerdere files van je scene en save ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
ieeeeek, mooie dingen allemaal... ik heb probleempje, kan niet echt oplossen

als ik in maya 5 iets wil scalen, met die blokjes, dan gaat dat per x, 2x zo groot, 3x zo groot

eerst kon ik dit gewoon "slepen", heb op een of andere toets gedrukt, maar weet nie welke...

domweg indrukke van alle toetsen had geen zin... :/

iemand?

EDIT:

discrete scale stond aan... |:(

[ Voor 12% gewijzigd door enira op 29-05-2004 22:21 . Reden: heb het al! ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Een korte testanimatie van een schoorsteen op een booreiland. Kennelijk is er iets misgegaan gezien er vuur uit komt.

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/may04/54312546.jpg [Filmpje] - divx, 1,57 MB

C&c welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 30 mei 2004 @ 01:08:
Een korte testanimatie van een schoorsteen op een booreiland. Kennelijk is er iets misgegaan gezien er vuur uit komt.

[afbeelding] [Filmpje] - divx, 1,57 MB

C&c welkom.
ziet er goed uit hoor. Maar je het fimpje stopt te snel. Want de particles(of zoiets) moeten langzaam faden op het einde. Wat je nu volgens mij niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 30 mei 2004 @ 01:08:

[afbeelding] [Filmpje] - divx, 1,57 MB

C&c welkom.
ziet er opzich wel goed uit. Afterburn neem ik aan zo op het zien. alleen hij loopt nu te strak naar boven. ik zou de AFC curve van de spere radius onder de afrolknop Partical shape/animation parameters een flinke noisy maken. ditzelfde geld voor de multiplier van je explode deamon. (dit alles geld alleen als je afterburn gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Hier een nieuwe versie.

Filmpje - divx, 1,55 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Leuke hair plugin voor max 5 en 6 gebruikers kijk hier of bij mijn links sectie
mooie haar resultaten zijn er te zien in de gallery, zeker de moeite om een keer te proberen lijkt me zo...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ziet er strak uit hoor qylos, alleen inderdaad vreemd dat er vuur uitkomt... dat zou ik toch gewoon ff wit gaan maken, want op jouw manier heb ik het nog nooit gezien ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 30 mei 2004 @ 15:05:
Leuke hair plugin voor max 5 en 6 gebruikers kijk hier of bij mijn links sectie
mooie haar resultaten zijn er te zien in de gallery, zeker de moeite om een keer te proberen lijkt me zo...
cool, alleen te lange rendertijden...maar k ga het denk nog es een keer testen :P .

anyway een updatje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/36TFZ815K0VO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, laat ik hier ook maar eens wat neerdumpen :)
Een update-je van het gestaag vorderende Minas Tirith project:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SO3RLXYA3WST/p.jpeg
En een overview van mijn deel tot nu toe :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1KE19GTJ7T7I/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:17:
[...]

cool, alleen te lange rendertijden...maar k ga het denk nog es een keer testen :P .

anyway een updatje

[afbeelding]
Erg nice. De ogen zien er erg raar uit. Het ene oog is erg groot en het andere oog kan ik niet zien. De neus is ook vreemd door de zwarte plekken, hoort dat zo of is het een renderfout?

De texture is misschien een beetje te roze; misschien kan je de texture een wat minder roze en meer oranje kleur geven.

In de pet/wat het ook mag zijn kunnen nog wat meer polygonen gestopt worden.
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 16:07:
Zo, laat ik hier ook maar eens wat neerdumpen :)
Een update-je van het gestaag vorderende Minas Tirith project:
[afbeelding]
En een overview van mijn deel tot nu toe :
[afbeelding]
Mooi. Er zitten lekker veel details in de kerk/wat het ook mag zijn. De smoothing groups lijken nog niet ingesteld bij de toren, ik neem aan dat je dat nog moet gaan doen.

Ik ben benieuw naar het eindresultaat van het project waar jij aan meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
wvbesien schreef op 29 mei 2004 @ 17:53:
@ Neejoh
Volgens mij is het dit:
Customize > Preferences > Viewports > Configure Driver > Download Texture Size: Match Bitmap Size as Closely as Possible
Hmm, op de een of andere manier was dit dus wél de oplossing! Denk dat ik de JPG niet gereload had op de plane ofzo... In ieder geval ziet het er nu goed uit. Nogmaals bedankt!

Nu heb ik nog een andere vraag waar ik niet uitkom. Ik weet dat de vraag eerder voorbij gekomen is en vind het niet zo leuk om het te moeten vragen, maar ben terug gegaan tot begin vorig topic (part 19) en kom er nog niet uit (herinner me de opmerking dat het nodig in de startpost moest...).

Probleem is dat ik bij de select and move tool niet meer de goede XYZ axis heb? (dit is in alle viewports)
Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/3dmax/3dsmaxXYZ_knop-x.jpg

Nu kan ik hem alle kanten op verplaatsen, terwijl het eerst mogelijk was om hem alleen op de Y as te verplaatsen bijvoorbeeld. Hoe krijg ik dit weer terug naar standaard (met dat gele driehoekje, je kent het wel ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat dat x was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X ;)

edit:
Goh, lekker snel 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Haha, het is allemaal zo simpel als je het weet ;) Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@D-Tox: beetje lelijke render?? :? Wat is er aan die hand met die ogen en dergeljke :X
NewbieNeo schreef op 29 mei 2004 @ 17:12:
[...]

ach ja, ben allang weer blij, dat ik wat zie in de renders... :)
Omdat je de renderinstellingen niet mee merged, en die voor de merge fout waren. Je merged altijd alleen objecten, bijbehorende materialen, lampen, camera's en dergelijke mee, dus daarom is mergen altijd zo handig als er een dikke fout ergens in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even geen zin meer om verder te modelen aan mijn robotje, dus ik dacht: laat ik me eens aan wat textures wagen.. Nu is het zo, dat als ik op een object een witte texture toevoeg, en deze render deze grijs is..

Ik verwacht niet dat hij helemaal wit wordt (immers: dan zie je hem niet meer ;) ), maar ik wil hem wel graag wit krijgen (als een wit metaal).. Ik heb nu 51 omni's in mijn scene (Dome of light)..

Er zal wellicht een makkelijke oplossing voor zijn, maar ik weet die iig niet .. :/

Self Ilumination moest omhoog :) Duurde ff maar goed, beter laat dan nooit :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilco, een betere oplossing is je lichtsterkte aanpassen. Self Illumnination werkt ook wel, maak dit kan er soms heel onnatuurlijk uitzien omdat dan heel je object lichter wordt gemaakt, dus ook in gebieden waar het donker zou moeten zijn. Zoals bij schaduwrijke gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

3dmax doet het weer.. en heb ondertussen mijn kaart goed werkend :) [Radeon 9800pro]
EN wou ff wat oefenen met textures etc.

Dus dit is er tot nu toe uit gekomen :)
Moet nog aardig wat gebeuren ;) [Fan / Aansluiting poorten, kabeltjes]

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnrg.net/radeon98a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnrg.net/radeon98s.jpg

/inmiddels de FAN gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnrg.net/radeon98fan.jpg

Niet super allemaal, maar nog niet af hè ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 20:09:
Hey,

3dmax doet het weer.. en heb ondertussen mijn kaart goed werkend :) [Radeon 9800pro]
EN wou ff wat oefenen met textures etc.

Dus dit is er tot nu toe uit gekomen :)
Moet nog aardig wat gebeuren ;) [Fan / Aansluiting poorten, kabeltjes]

[afbeelding]
[afbeelding]

/inmiddels de FAN gemaakt.

[afbeelding]

Niet super allemaal, maar nog niet af hè ;)
De texture van de printplaat is nogal blurry; zet de blur wat omlaag. Ik zie geen vorm van belichting. Een redelijke belichting zal de renders stukken beter maken.

De faces aan de bovenzijkant van de condensators moeten in dezelfde smoothing group komen te zitten. De pluggen van de aansluitingen zijn nog niet af.

Een reflectief materiaal op sommige objecten zou ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 30 mei 2004 @ 17:54:
@D-Tox: beetje lelijke render?? :? Wat is er aan die hand met die ogen en dergeljke :X
nou ik het zo zie is het idd een verrote render.... maar wat is er mis met de ogen etc?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:28:
[...]

nou ik het zo zie is het idd een verrote render.... maar wat is er mis met de ogen etc?? :X
Nou, op de ogen, onder de neus en onder de kin lijkt et alsof er te veel huid is die gerimpeld is. Net als bij shar-pei's, maar dan dat et er versteend uitziet ofzow. Kweet eigenlijk niet hoe ik het anders moet beschrijven. Het oogt gewoon "raar".
Voor de rest vind ik hem uber _/-\o_

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is ie weer

heb sinds laatste post vooral mn foam verbeterd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/setdlitzrender.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:29
Hm.. kweet niet zo goed wat ik van die rook moet denken, het komt mij een beetje onrealistisch over ivm de boot. Voor de rest is hij weer brilliant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is erg mooi die boot, alleen het rook is veel te zwart, iets lichter van kleur zou wel mooier zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar weer eens verder gegaan met mijn robot :9

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7P6SV41XCI09/picserver.jpeg

C&C Welkom :)

De glas material is nu helemaal zwart.. Ik heb er nu een standaard finalrender-glas op gezet, maar als ik dan als ondergrond zo'n shadow-map neem (zo'n finalrender-material die alleen schaduwen ontvangt, verder niets) dan is het glas helemaal zwart.. Dit is btw gerenderd met shadow-maps omni's, ray trace gaat lang duren denk ik zo :(

@ Devaga: De rook zou ik niet zo extreem zwart doen.. Komt niet fijn over..Verder ziet het er puik uit!! Zitten wel rare strepen in de golven (dicht bij de boot), alsof die golven net zo hard gaan als de boot, maar in feite gaan ze alleen opzij, van de boot af (of zeg ik nu iets heel erg doms :? )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@devega: Nou, dat noem ik pas 'ns een update: perfect _/-\o_
Ja, die rook mag wel een beetje minder, en de grijze texture moet je vast nog doen.

Welk schip is het eigenlijk? Moest eerst denken aan de hood, maar die is 't duidelijk niet... :P
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:28:
[...]

Wat er mis is met z'n ogen?
Nou vooral z'n rechteroog (links dus), is vreemd: Dacht eerst dat die open stond, maar dat z'n oogbal huidskleur had, erg weird. Maar 't waarschijnlijk net zoals bij z'n neus en kin een beetje rot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:29
Trouwens, aan de voorkant van de boot waar de golven tegen de boot aan klotsen, zie ik bij een stuk water ineens geen watertexture meer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 31-05-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 31 mei 2004 @ 01:44:
Ja, die rook mag wel een beetje minder, en de grijze texture moet je vast nog doen.

Welk schip is het eigenlijk? Moest eerst denken aan de hood, maar die is 't duidelijk niet... :P

[...]

Nou vooral z'n rechteroog (links dus), is vreemd: Dacht eerst dat die open stond, maar dat z'n oogbal huidskleur had, erg weird. Maar 't waarschijnlijk net zoals bij z'n neus en kin een beetje rot...
het is een duitser ;)
Seydlitz

zusterschip van de Goeben
volgende komt er aan
Graf spee liggen aleen nog ff inscannen asap

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 31 mei 2004 @ 01:44:

kan kloppen ja, ik had de wimpers laten staan en dus gingen alleen de ogen dicht terwijl de wimpers bleven staan. Daarom ziet het er een beetje vaag uit. En ik had in photoshop met brightness en de kleuren etc gespeelt, moet ik ook nooit meer doen. MIjn pc geeft de kleuren op de een of andere manier donkerder en met meer contrast weer. Nou zit ik op een andere, en dat scheelt toch weer dag en nacht... volgende update zal hopelijk beter zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 30 mei 2004 @ 21:37:
[...]

De texture van de printplaat is nogal blurry; zet de blur wat omlaag. Ik zie geen vorm van belichting. Een redelijke belichting zal de renders stukken beter maken.

De faces aan de bovenzijkant van de condensators moeten in dezelfde smoothing group komen te zitten. De pluggen van de aansluitingen zijn nog niet af.

Een reflectief materiaal op sommige objecten zou ook niet misstaan.
Dat zeg ik, hij is nog niet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://ic1.deviantart.com/images3.deviantart.com/i/2004/151/1/d/SMS_Seydlitz__Final.jpg

ik heb er genoeg van gehad

nu de volgende beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is best mooi geworden :)
Maar het schuim is echt nog niet goed. Veel te vaag en geblurred. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaaw dat schip is echt wel VET !

ook wel kleine opmerking. De rook gaat te steil omhoog vergeleken met de snelheid die de golven geven ! en ik zou de rook persoonlijk nog wat lichter maken, we moeten rekening beginnen houden met Kyoto hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 23-09 17:13
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 11:16:
[afbeelding]
greeble... dat was toch die plugin waarmee je heel simpel wat details ergens op kunt gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 11:16:
[afbeelding]

en de animatie? :/ (k had me er zo op verheugd :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
zit weer ff met een klein dilemma.. :)
ben met de wat kleinere details bezig aan de f360, en vroeg me af hoe ik het beste en makkelijkste de airvents van de achterruit kon maken.

1.
bij de remschijven heb ik 1/12 deel alle gaten gemodelled en daarna met array gewoon rondgedraaid.
maar hier gaat dat waarschijnlijk moeilijk, omdat er ook een soort van glooiing in 't oppervlak zit.
of wellicht moet ik 't met deze methode doen en naderhand de glooiing er weer in zetten?

2.
in de fiat500 tut wordt met een edit mesh na een meshsmooth gewerkt. maar dit lijkt me niet echt handig werken, aangezien je ook nog de gaten moet chamferen naderhand. dan is methode 1 denk ik makkelijker.

iemand nog een betere suggestie? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_147598.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_147600.jpg

waarom moet Paint de plaatjes altijd zo vernaggelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
geez schreef op 31 mei 2004 @ 13:05:
[...]

greeble... dat was toch die plugin waarmee je heel simpel wat details ergens op kunt gooien?
Ja, maar ik denk niet dat devega greeble gebruikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 31 mei 2004 @ 13:27:
[...]

Ik denk het wel :P Voor het dek bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

NewbieNeo schreef op 31 mei 2004 @ 13:26:
zit weer ff met een klein dilemma.. :)
ben met de wat kleinere details bezig aan de f360, en vroeg me af hoe ik het beste en makkelijkste de airvents van de achterruit kon maken.

1.
bij de remschijven heb ik 1/12 deel alle gaten gemodelled en daarna met array gewoon rondgedraaid.
maar hier gaat dat waarschijnlijk moeilijk, omdat er ook een soort van glooiing in 't oppervlak zit.
of wellicht moet ik 't met deze methode doen en naderhand de glooiing er weer in zetten?

2.
in de fiat500 tut wordt met een edit mesh na een meshsmooth gewerkt. maar dit lijkt me niet echt handig werken, aangezien je ook nog de gaten moet chamferen naderhand. dan is methode 1 denk ik makkelijker.

iemand nog een betere suggestie? :)

[afbeelding]
[afbeelding]

waarom moet Paint de plaatjes altijd zo vernaggelen..
Misschien gewoon een transparency map?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Qylos schreef op 31 mei 2004 @ 13:27:
[...]

onderaan in de pic B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
geez schreef op 31 mei 2004 @ 14:17:
[...]

onderaan in de pic B)
Dat had ik even niet gezien, kennelijk ben ik blinder dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 13:12:
[...]

en de animatie? :/ (k had me er zo op verheugd :+ )
@Qylos

aleen voor het stuurhuis
en radar station / schoorsteen 2 basis

was meer voor de armor plating zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Oogst:
Ah, als die leraar een bedrijf heeft die met dat pakket werkt, verklaart het z'n enthousiasme ;)
Nee, geintje. Het is ongetwijfeld een goed programma, zeker voor web applicaties (cross-platform, relatief bekende en makkelijke plugin) is het een goede keus. Quest3D is denk ik wel een stuk flexibeler... (edit: en sneller :))
Als je wil kan ik wel 's langskomen om een workshopje te geven? :)

@LiToKi:
Haha, al die custom channels en die dingen die jij ermee uithaalt - vind je het gek dat 'ie dan hangt! :+

Cheers dudes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:06:
@LiToKi:
Haha, al die custom channels en die dingen die jij ermee uithaalt - vind je het gek dat 'ie dan hangt! :+

Cheers dudes :)
Hehe, ach man, een custom channel (met wat bugs) in een grote forloop is toch niet zo erg :P.

Maar dit is dus net zo discussie als 3dsmax vs. Maya. Kom je nooit aan uit :) (en al helemaal niet tegen die Lightwave die-hards soms :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:06:
@ Oogst:
Ah, als die leraar een bedrijf heeft die met dat pakket werkt, verklaart het z'n enthousiasme ;)
Nee, geintje. Het is ongetwijfeld een goed programma, zeker voor web applicaties (cross-platform, relatief bekende en makkelijke plugin) is het een goede keus. Quest3D is denk ik wel een stuk flexibeler... (edit: en sneller :))
Als je wil kan ik wel 's langskomen om een workshopje te geven? :)
Die leraar werkt niet voor Virtools, hij gebruikt het in zijn bedrijf. Hij heeft er zelf geen enkel voordeel van om het aan te prijzen en als hij niet zou denken dat het hetbeste programma ervoor was, dan zou die echt wel iets anders gebruiken. Zeker aangezien Quest 3D goedkoper is. Nou nog de vraag of hij wel het juiste denkt. :)

Een workshopje Quest 3D zou leuk zijn, maar ik betwijfel of een school die bezig is een hele lading licenties voor Virtools 3 te regelen behoefte heeft om ook Quest nog aan te schaffen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een 360 graden filmpje gerenderd van mn robot WIP, mn pc had toch niets te doen anders ;)

http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/robot.avi

Shout it out >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 23:16:
Heb even een 360 graden filmpje gerenderd van mn robot WIP, mn pc had toch niets te doen anders ;)

http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/robot.avi

Shout it out >:)
Leuk filmpje, wel jammer van die text in het midden.

Misschien kan dat wiel nog iets anders; het wiel ziet er wat simpel uit, maar dat is slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 31 mei 2004 @ 23:38:
[...]

Leuk filmpje, wel jammer van die text in het midden.

Misschien kan dat wiel nog iets anders; het wiel ziet er wat simpel uit, maar dat is slechts mijn mening.
Van die text: Ik had even niets anders voorhanden om het te converteren naar divx, anders was het 7 x zo groot geweest..

Over het wiel: Ik heb toch een "echt" wiel onder mn robot gezet, maar in de renders is het haast niet te zien :(
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/X059W47IORK2/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25
ik wil over dat andere filmpje ook niet moeilijk doen trouwens... daimn, best cool!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vraagje over radiosity:
Bij radiosity is het belangrijk om bij de materialen een realistische reflectie te hebben. Bij een muur wil ik bijvoorbeeld een Reflectance bekomen van +/- 70%, maar daarvoor moet ik de kleur veel doffer/donkerder maken. Of is er een andere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Hehe ok. Ik zag hem op 3dbuzz, en kon nergens zien van welke datum hij was dus heb hem gewoon gepost. Modelleren zoals in die video's is nooit zo makkelijk als het er daar uit ziet, maar hier gaat het wel erg makkelijk. Is Zbrush 2 ook echt zo handig om te modelleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
DeepSeven schreef op 01 juni 2004 @ 14:25:
[...]

Hehe ok. Ik zag hem op 3dbuzz, en kon nergens zien van welke datum hij was dus heb hem gewoon gepost. Modelleren zoals in die video's is nooit zo makkelijk als het er daar uit ziet, maar hier gaat het wel erg makkelijk. Is Zbrush 2 ook echt zo handig om te modelleren?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je er zelf ook zo handig mee bent wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:47:
Zolang je er zelf ook zo handig mee bent wel ja :P
Filmpje deed me een beetje denken aan de airbrush tool in Photoshop :D
Binnenkort maar s een kijkje nemen naar zBrush

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmao

staat een dag op gfxartist.com

http://www.gfxartist.com/community/member_galleries/39

ik heb mezelf nu al een 2de plek weten te bmachtigen :D en ik aas op #1 natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
o-m-g wat sweet :D dat moet ik gewoon ff proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmm, jij hebt ervaring met z-brush> Elke keer als ik ergens een model zie dat in z-brush is gemaakt, zit het bomvol polygenen. Voor stills is dit opzich niet zo erg. maar voor animatie wel. Kan je in zbrush ook low poly models maken. Niet te low poly, maar ik bedoel dus wat je krijgt(in max) als je er meshsmooth vanaf haalt. Of is je model in z-brush gewoon altijd met zoveel polygenen(dus zonder een optie als meshsmooth?)

:/ ik hoop dat je snapt wat ik bedoel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 15:44:
lmao

staat een dag op gfxartist.com

http://www.gfxartist.com/community/member_galleries/39

ik heb mezelf nu al een 2de plek weten te bmachtigen :D en ik aas op #1 natuurlijk
ik hoop met je mee, maar ik vind de huidige nummer 1 eigenlijk wel veel beter... en dat in Bryce.... dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 18:26
ik heb weer eens wat gedaan aan mijn swat member die nog steeds alles behalve af is :D
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/uploads/29.jpg
Vooral aan de binnenkant van beide benen moet nog detail, en het linkse been mag nog wat meer hebben :)

ook ben ik bezig met mijn eerste model voor de half life 2 mod, jungle mist.
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/thumbs/thumb_30.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 01-06-2004 19:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.