[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
Hehe die was idd wel leuk ja :D
Help!!!! schreef op 18 mei 2004 @ 09:04:
[...]

Niks nieuws onder de zon? Ik vind van wel.

Ik heb een aantal threads over dit onderwerp gevolgd (o.a. beyond3d) en daaruit blijkt iig dat het voor een significant deel van die forummers wel nieuws is. En dit zijn notabene nog hardwareliefhebbers. En hoeveel maken die uit van de graka kopers? 10 of misschien 15 procent? Ik denk dat ik hoog zit.

Of ATI het al jaren doet en dat dit misschien onder een enorm klein deel van de mensen bekend is, is natuurlijk totaal geen rechtvaardiging danwel bevestiging dat ze correct handelen.

Het enige wat telt is of ATI daar waar zij aangeeft Trilineair te filteren, dit doet op de manier die ook door de grafische industrie wordt gezien als Trilineair filteren.

Zoniet dan moeten ze dit aangeven.
Ik weet niet presies wanneer ati wel en niet trilineair gebruikt. maar ik heb ooit iets gehoord dat als je AF op quility gooit zou je wel Trilineair krijgen en quality zou bilineair zijn. Of is dat nu ook al omgegooit ? want de peformance hit tussen Quality AF en Peformance AF was bij mij best groot zal vanaaf wel ff wat cijvers posten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Lees nou is! H E T M A A K T G E E N V E R S C H I L I N B E E L D K W A L I T E I T! het maakt mij nou echt geen fuck uit of ati/nvidia dit zo doen, van mij mogen ze zelfs alles in low draaien als ik om high vraag zolang er geen verschil in de beeldkwaliteit zit (zoals nu dus) zal het mij een zorg zijn. En zoals CJ dus zegt hebben ze het bij de 9600 serie al gezegd, dat wij het niet weten is niet de schuld van ati maar ze hebben het gezegd dus je kan moeilijk zeggen dat het niet bekend was.

edit: 501e post door mij :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 18-05-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Madrox schreef op 18 mei 2004 @ 05:55:
Niks nieuws onder de zon . . .

Voor de die-hard tweaker die alles weet dan, want ik weet het niet. Nu wel dus :+
Als het waar is is dit niet zo netjes. Ati heeft het nooit hardop gezegd, ze ontkennen het zelfs terwijl het onomstotelijk is aangetoond dat het vinkje "trilinear" niet 100% doet wat je ervan zou mogen verwachten.
ATi heeft dit nooit glashard ontkend hoor. En zelfs voor de niet die-hard tweaker, zoals ik, was het "all over the web" te vinden. Je kon op geen enkele hardware/3D site surfen of je kwam wel artikelen tegen, waarin werd uitgelegd hoe beide fabrikanten te werk gingen en waarin vaak netjes uitgelegd wordt wat "bilinear shifting pseudo-trilinear filtering" is en of het in de toekomst meer gebruikt gaat worden.

Nog even voor de duidelijkheid. Gewoon puur trilinear filtering kan ATi wel wanneer de applicatie er om vraagt. Wanneer het op AF aan komt wordt alleen op de eerste mipmap level trilinear filtering toegepast.

Elke zichzelf respecterende 3D site had er discussies over naar aanleiding van de optimalisaties bij nVidia. En de algemene conclusie was dat een optimalisatie legaal is, wanneer de output er niet slechter op wordt. Als je met brilinear filtering hetzelfde kan bereiken als met full trilinear, maar een stuk sneller. Is dat dan slecht?

Laten we eerst maar eens wachten op een officiele verklaring van ATi voordat er iets wordt bestempeld als 'cheat'. Met alle behulpzame mensen die er op de forums rond struinen zoals Sir Eric, OpenGL Guy, Dio, en anderen zal het vast niet lang duren voordat er een duidelijke uitleg wordt gegeven over het geheel.

Btw, nieuw topic komt er aan, dus nog even geduld. :P

Edit Deze mag dicht. Hier verder:

[rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 5[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 18-05-2004 09:50 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.