Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
En de timings hoe lager des te beter?
Ik heb m'n geheugen wat eigenlijk CAS 3 is al lopen op 2.5, 2 wil niet lukken maar waar moet ik de rest op zetten?
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Ik denk (veel gelezen) dat wanneer je je mem een stapje langzamer doet lopen, maar je cpu OC'd naar bv 2300MHz, je daar veel meer baat bij hebt.
Je laat je mem langzamer lopen, maar omdat je je CPU OC'd gaat je mem ook weer sneller draaien, en en dat doet dat mem "downgraden" weer teniet.
Mijn mem loop nu weer op 2x 191 = 382Mhz, is dus 18Mhz verlies van je mem.\
Maar je CPU heeft ( in mijn geval) 300Mhz winst.
Ik denk dat je systeem daar meer van profiteerd.
//
edit
En ik wil er nog meer uitpersen, maar ik wacht op mijn bestelde cooling
[ Voor 10% gewijzigd door Shiznit op 04-06-2004 10:22 ]
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Had CPU en voeding bestelt bij Salland, alleen hebben ze Antec niet meer op voorraad.

Schiet lekker op zo.
Bij IComputers hebben ze dan wel een Antec voeding op voorraad maar dan weer geen 550W maar een 480W, nu zit ik toch echt te denken om bestelling bij Salland te annuleren en bij Icomputers te bestellen. (En ze hebben 3000+ NC

Moeilijk moeilijk.
Wat moetj je met een 550 wat? Ik weet niet wat je allemaal hebt, maar ik red het nu ook makkelijk met een thermaltake 420 watt.Albinoraptor schreef op 04 juni 2004 @ 13:11:
Eindelijk mijn 8KDA3+ binnen nu nog CPU.
Had CPU en voeding bestelt bij Salland, alleen hebben ze Antec niet meer op voorraad.
Schiet lekker op zo.
Bij IComputers hebben ze dan wel een Antec voeding op voorraad maar dan weer geen 550W maar een 480W, nu zit ik toch echt te denken om bestelling bij Salland te annuleren en bij Icomputers te bestellen. (En ze hebben 3000+ NC) Alleen dan heb ik weer 480 ipv 550.
Moeilijk moeilijk.
En icomputers is zeer snel qua levering. Als je het vandaag nog besteld dan heb je alles morgen. Die 3000+ NC als je die hebt post je wel je results he
Lees je de waarde uit met CPU-Z?Backstage schreef op 04 juni 2004 @ 10:20:
Kijk, eigenlijk ben ik nog best wel een OC noob, houd me er nog maar een 2 week mee bezig, maar leer snel
![]()
Ik denk (veel gelezen) dat wanneer je je mem een stapje langzamer doet lopen, maar je cpu OC'd naar bv 2300MHz, je daar veel meer baat bij hebt.
Je laat je mem langzamer lopen, maar omdat je je CPU OC'd gaat je mem ook weer sneller draaien, en en dat doet dat mem "downgraden" weer teniet.
//
edit
Daar staat dan bijv. die 191 en die moet nog maal 2? is dat niet alleen bij 2:1?
Had het al gedaan.Mister I schreef op 04 juni 2004 @ 13:42:
[...]
Wat moetj je met een 550 wat? Ik weet niet wat je allemaal hebt, maar ik red het nu ook makkelijk met een thermaltake 420 watt.
En icomputers is zeer snel qua levering. Als je het vandaag nog besteld dan heb je alles morgen. Die 3000+ NC als je die hebt post je wel je results he
En morgen zal i het niet krijgen, TPG komt op zaterdag nooit langs met Rembours. En als het wel zou zijn, moet werken.
En natuurlijk post ik hoe hij draait.
[ Voor 4% gewijzigd door Albinoraptor op 04-06-2004 14:07 ]
Morgen is het natuurlijk zaterdagAlbinoraptor schreef op 04 juni 2004 @ 14:06:
[...]
Had het al gedaan.
En morgen zal i het niet krijgen, TPG komt op zaterdag nooit langs met Rembours. En als het wel zou zijn, moet werken.
En natuurlijk post ik hoe hij draait.
Ben benieuwd wat die NC gaat doen
Hoe ga je hem koelen?
Waterkoeling he. Ken al ongeveer 3 jaar geen andere koeling.Mister I schreef op 04 juni 2004 @ 14:10:
[...]
Morgen is het natuurlijk zaterdag
Ben benieuwd wat die NC gaat doen
Hoe ga je hem koelen?
Vroeger toen je je WC nog zelf in elkaar moest knutselen zonder al die plug & play rotzooi.
Heb ook nog altijd een 172W peltier liggen maar vanwege erg weinig elektronische kennis nog altijd geen voeding ervoor.
[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 04-06-2004 14:30 ]
Anoniem: 86423
Zit idd wat in, de mem gaat ook weer sneller lopen idd. En ik kan m nog makkelijk op 2400mhz 0f 2500mhz laten draaien volgens mij want de temp zijn verre van hoog. Als ik dat doe kom ik zeker weer boven de 400mhz met mn memory volgens mij. Wel vroeg ik me nu af of het dan aan de memory lag dat ik de cpu in begin niet hoger kon krijgen dan 2150mhz, want toen ik de mem dus een stap terug zette ging het wel.... En wat beterft de timing, ik ben net als jij hier vrij nieuw mee, heb mn bios bekeken maar zie nergens de timing van t mem. Waar kun je dat instellen en wat is een goeie timing dan?Backstage schreef op 04 juni 2004 @ 10:20:
Kijk, eigenlijk ben ik nog best wel een OC noob, houd me er nog maar een 2 week mee bezig, maar leer snel
![]()
//
edit
als ik namelijk mijn FSB boven de 230 instel krijg ik probs met mijn IDE controller
kan ik handmatig een divider kiezen voor mijn pci en agp of is dat met een k8v niet mogelijk?
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Tja waar je dat kunt vinden, uhm ik lees dat je een ander mobo hebt....Anoniem: 86423 schreef op 04 juni 2004 @ 16:30:
[...]
heb mn bios bekeken maar zie nergens de timing van t mem. Waar kun je dat instellen en wat is een goeie timing dan?![]()
En waarschijnlijk een ander Bios, of opties, menu ?chaintech moedrbord met zo'n nf3-150 nvidia chipset
Maar het staat natuurlijk wel in je boekje, User Guide, check die 's.
En wat een goede timing is? zo laag mogelijk
Nee dat is niet mogelijk.FUBAR schreef op 04 juni 2004 @ 17:38:
Ik heb een K8V deluxe en die heeft geen agp/pci lock maar betekent dit alleen dat hij deze niet automatisch op 66/33 kan houden of is het wel moelijk om bijvoorbeeld zelf een instelling te kiezen?
als ik namelijk mijn FSB boven de 230 instel krijg ik probs met mijn IDE controller
kan ik handmatig een divider kiezen voor mijn pci en agp of is dat met een k8v niet mogelijk?
Ik heb mij processor nu eindelijk draaien op 2.2 Ghz en het is een CG stepping.
Geheugen(waardes via CPU-Z):
220 Mhz (2*220=440Mhz)
Cas: 2.5
RAS to CAS: 3
RAS precharge: 3
Tras: 8
Trc: 11
Shit kan het nie vinden in de users guide, kan bij de mem opties alleen de mhzen invullen en geen timingBackstage schreef op 04 juni 2004 @ 17:40:
[...]
Tja waar je dat kunt vinden, uhm ik lees dat je een ander mobo hebt....
[...]
En waarschijnlijk een ander Bios, of opties, menu ?
Maar het staat natuurlijk wel in je boekje, User Guide, check die 's.
En wat een goede timing is? zo laag mogelijkHIER staat meer uitleg.
Eerst even wat specs,

Ik zit nu dus met me CPU op 2330Mhz stressed 52c (stock cooler) waneer ik er nog meer uit wil persen, krijg ik na circa 10sec. al een vastloper bij AquaMark3.
Ik heb me CPU voltage al verhoogt na 1.6 en 1.625, maar dit mag niet baten. Me Mem al op lossere timings gezet, ook niet. Maar als ik zo naar me AGP en PCI snelheden kijk, lijken deze mij aardig hoog. Nou weet ik dat de mijn Asus Mobo geen agp/pci lock heeft
[ Voor 1% gewijzigd door Shiznit op 05-06-2004 11:31 . Reden: typo ]
Anoniem: 101975
Mijn Cpu temp loopt op tot 57c en dan gaat ie pas weer naar beneden, tot dat ie op 52c blijft hangen C&Q moet eerst aanslaan.
Dus Stressed is mijn Cpu zo'n 52c. Warmer word ie echt niet kan wel een uur UT2K4 spelen, kijk ik rap wat voor temp me CP heeft .......52c
Want wanneer ik me CPU dus hoger probeer te OC'en en ik start me pc op kan kan ik gewoon in windows alles doen, alleen dan wanneer ik Aquamark3 start en 'm laat benchen, zegt ie na 10sec. "doe 't zelf maar"....
En 52c is niet hoog, moet De AMD opzich kunnen hebben.
Wat nou als het straks, net als vorig jaar zomer weer 35+ graden word......
[ Voor 4% gewijzigd door Shiznit op 05-06-2004 12:29 ]
Bijvoorbeeld:
Mijn cpu doet 2400 Mhz Watergekoeld 100% stabiel @ 40 graden. Als ik die 2400 Mhz doe met lucht dan wordt ie 55 graden en dan is tie niet stabiel.
@ Backstage,
Ik denk dat je agp bus het niet leuk vindt, omdat ie ook vast loopt in Aquamark. Je kan overwegen om naar een nforce mobo te stappen.
Dan kan je idd beter kiezen voor een nForce 3 250 gebaseerd mobo.
Turn it off and on again.
Net een week me nieuwe systeem, en nu al op zoek naar een ander Mobo

Ik zit dus te denken aan deze borden,
-GigaByte GA-K8NNXP, nForce3 (Sound, G-Lan & Lan, Sata-Raid, 1394
-Epox EP-8KDA3+, nForce3 250GB (Sound, G-Lan, Sata-Raid)
-MSI K8N NEO Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394
Ben al druk reviews aan het lezen, dus ik zal geen lame vraag stellen van "welke moet ik nemen" want dat maak ik zelf wel uit
Maar hebben jullie ( Mister I en/of SmokeyTheBandit) nog dingen ervaren, met jullie borden die jullie echter van te voren in diverse reviews niet zijn tegen gekomen, maar door gebruik wel ?
En overklokken doet hij zeker, dat zul je dan ook zien in de vele reviews.
Die niet allemaal passen.Anoniem: 101975 schreef op 05 juni 2004 @ 14:03:
Zelfs met mini sinks voor op de mosfets.
Maar in tussen tijd dat ik weer aan het wachten ben op mijn 3000+ heb ik maar eens besloten om mijn kast te verven. En nog wat dingen te modden. Moet toch wat.
Waarom zit jij dan 2350MHz, en ik op 2330Mhz.Anoniem: 101975 schreef op 05 juni 2004 @ 14:03:
Je stelt de vraag niet, maar ik zal toch antwoord geven. Ga voor de Epox
, Epox heeft een reputatie van goed overklokbare borden. De 8KDA3+ wordt super compleet geleverd, zelfs met mini sinks voor op de mosfets.
En overklokken doet hij zeker, dat zul je dan ook zien in de vele reviews.
Snap je waar ik heen wil ?
Ikzelf heb in het begin ook met zo'n Asusje gespeelt, maar dat duurde ook maar een maand
Je vga kaart kan de agp bus waarschijnlijk gewoon niet aan waardoor ie dus vastloopt in aquamark. Bij mijzelf hielt het er mee op zo rond de 235MHz met een IDE schijf aan de onboard IDE controller. Met een losse controller heb ik het nog wat kunnen rekken, maar dat was allemaal met een oude GeForce2 erin. Dat ding heeft dus geen probs met hoge AGP/PCI bussen. (cpu deed 2420MHz @ 1.7v)
Ikzelf zou op dit moment gaan voor de Epox, die lijkt mij het beste overclockbaar te zijn.
De Gigabyte is ook niet verkeerd (indien het de NF3-250 variant is). MSI heb ik zo mijn vraagtekens bij, maar die zijn nog niet verkrijgbaar en daar zijn dus ook geen ervaringen mee.
Voor de Gigabyte NF3-150 zou ik nieuw niet meer gaan. Dat bordje clockt wel lekker (zie sign
(overigens kun je de mijnes wel kopen, volledig gemod ook nog eens
[ Voor 3% gewijzigd door Syngrow op 05-06-2004 14:48 ]
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Misschien omdat de cpu niet verder wil, koeling niet voldoende is?Backstage schreef op 05 juni 2004 @ 14:25:
[...]
Waarom zit jij dan 2350MHz, en ik op 2330Mhz.
Snap je waar ik heen wil ?
Smokey doet toch wel 2.9Ghz op z'n epox.
En kheb die cpu onderhand verkocht en er komt een 3200+ 1mb cache XPMW mijn kant op. Ik zal eens kijken wat die met de boxed koeler doet. En als m'n nieuwe case er is met waterkoeling.
Wat voor rare dingen dan ? vastlopers ?Syngrow Door Syngrow - Saturday 05 June 2004 14:41
Voor de Gigabyte NF3-150 zou ik nieuw niet meer gaan. Dat bordje clockt wel lekker (zie sign ) maar heeft af en toe wat rare dingen.
offtopic:
(overigens kun je de mijnes wel kopen, volledig gemod ook nog eens
Wat moet je mobo kosten , mail me maar
Ik ga denk ik eerst een Zalman CNPS7000A-Cu plaatsen, wanneer ik een Nforce 3 mobo heb. En smokey...tja, das een geval apartTerranGhost Door TerranGhost - Saturday 05 June 2004 14:43
Misschien omdat de cpu niet verder wil, koeling niet voldoende is?
Smokey doet toch wel 2.9Ghz op z'n epox.
Peltier...?? hij heeft een verdamper op zijn CPUIk ga denk ik eerst een Zalman CNPS7000A-Cu plaatsen, wanneer ik een Nforce 3 mobo heb. En smokey...tja, das een geval apartdie heb ja peltier.
Wat betreft dingen die ik ervaren heb met mijn gigabyt wat niet in reviews is vermeld.
Het is een prima bord, wat volgens mij onsterfelijk is
Anoniem: 93306
Anoniem: 115319
-Asus K8vDeluxe SE
-512 MB Corsair 3200 XMSline pro
Als ik mijn HTT bus omhoog gooi naar 225 dan loopt 3dMark03 vast bij de CPU test met die trollen. Hij is 43 graden met een HTT bus van 220. Ik heb me geheugen ingesteld op 333 Mhz en loopt onder de 400 MHz. Ik heb ook al mijn cas latencies omhoog gezet om er zeker van te zijn dat het daar niet aan zal liggen.
Ik heb net geprobeerd mijn CPU voltage in mijn BIOS omhoog te zetten en heb hem 0.5 volt hoger gezet. Er stond ook iets bij over Mhz (staat standaard op 800). Die heb ik op 2000 Mhz nadat ik met 800 Mhz maar een multiplier van 4 had.
Nadat ik alles had opgeslagen kreeg ik een foutmelding "overklocking failed press F1 to continue"
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115319 op 05-06-2004 18:31 ]
Ik kan kwartetten met WC blokjes met Pelts jaBackstage schreef op 05 juni 2004 @ 15:29:
[...]
Ik ga denk ik eerst een Zalman CNPS7000A-Cu plaatsen, wanneer ik een Nforce 3 mobo heb. En smokey...tja, das een geval apartdie heb ja peltier.
Te ver overgeclocked dan schakelt hij zichzelf terug.Anoniem: 86423 schreef op 05 juni 2004 @ 18:42:
Hey mensen weten jullie waar ik mn timing van mn mem in kan stellen, heb award bios met een chaintech nf-150mobo maar kan t nergens vinden. Oh ja, mijn 3000+ 64 amd loopt nu op 1.7 super stabiel @2300mhz, idle/load maakt weinig verschil meestal 50/52 graden. Maar nu probeerde ik onlangs 2400mhz en dan start ie prima op en alles, alleeen gaat mn cpu ineens op 1000mhz lopen.... Hoe kan dat
Enige ideen hoe ik dit kan fixen
Oh das mooi minderSmokeyTheBandit schreef op 05 juni 2004 @ 19:21:
[...]
Te ver overgeclocked dan schakelt hij zichzelf terug.
Meer Vcore meer Vdimm hogere latencies probeer eens watAnoniem: 86423 schreef op 05 juni 2004 @ 19:27:
[...]
Oh das mooi minder, weet je hoe ik m wel op 2400 en hoger kan krijgen? Volgens mij heb ik mensen gezien die hun 3000+ toch eg wel verder dan 2300mhz konden krijgen......
![]()
Anoniem: 59362
Mag ik vragen waar je die 3400+ CG stepping hebt gekocht?Anoniem: 93306 schreef op 05 juni 2004 @ 18:10:
Ik krijg maandag mijn Epox NF250 en 3400+ (CG stepping) binnen. OCZ PC3700EB heb ik hier al liggen. Wordt gekoeld door SLK948-U met Vantec Tornado. Hoop een beetje goede overclock te halen op de cpu. Zal het mobo wel moeten vmodden waarschijnlijk
Btw, weet iemand hoe dit zit; ik zag op de website van icomputers staan een 3400+ 2.4 Ghz... is dit een nieuwe variant? AX core voor de 3400+
Vcore zit op 1.7 volt en ik kan m niet hoger instellen. vdimm geprobeerd + voltage van chipset maar dat moch ook niet baten, hij blijft hem terugzetten op 1000mhz, timing staat trouwens wel aangegeven als ik m opstart, geloof iets van 2.5-3-7-3 maar kan dat dus schijnbaar nergens aanpassenSmokeyTheBandit schreef op 05 juni 2004 @ 19:37:
[...]
Meer Vcore meer Vdimm hogere latencies probeer eens wat

Dat denk ik dus niet.
Hij vraagt wat er bedoelt word met latencies, en dat word door middel
van mijn link prima uitgelegt, in de GOT FAQ
En de link die jij geeft, legt verder niet uit wat latency inhoud,
of wat het betekend.
Het is niets meer dan een benchmark van de verschillen
in snelheid op een nForce2 based Mobo of op een nForce3 150 mobo.
Allemaal heel leuk enzo, maar nadat hij ddat heeft gelezen weet hij nog niet wat latency is, alleen maar dat hij zijn CL zo laag mogelijk moet tunen.
Dus....
Door bram212 - Saturday 05 June 2004 21:07
.............Wat bedoel je precies met latencies?...............
Bron : Got FAQ
[ Voor 2% gewijzigd door Shiznit op 06-06-2004 09:37 . Reden: Typo ]
Nou ik heb het idd even doorgelezen, en het waren dus de timings van de memory. Nu vond ik jullie posts allebei wel handig, want nu weet ik ook meteen wat de beste timing instellingen voor mn memory zijnBackstage schreef op 06 juni 2004 @ 09:36:
[...]
Dat denk ik dus niet.
Hij vraagt wat er bedoelt word met latencies, en dat word door middel
van mijn link prima uitgelegt, in de GOT FAQ![]()
En de link die jij geeft, legt verder niet uit wat latency inhoud,
of wat het betekend.
Het is niets meer dan een benchmark van de verschillen
in snelheid op een nForce2 based Mobo of op een nForce3 150 mobo.
Allemaal heel leuk enzo, maar nadat hij ddat heeft gelezen weet hij nog niet wat latency is, alleen maar dat hij zijn CL zo laag mogelijk moet tunen.
Dus....
[...]
[afbeelding]
Bron : Got FAQ

sry voor late reactie, ben zeeer druk laatste tijden.Anoniem: 115319 schreef op 03 juni 2004 @ 17:42:
[...]
Yup klopt ik zie het nu ook, overheen gekeken
Ik moet nog uitzoeken wat al die afkortingen en clocks precies betekenen want ik begrijp er nu niets van... Ik kan die dividers wel instellen en zie het volgende:
1:1 200 Mhz
4:1 hoger dan 200 Mhz (weet niet precies, dacht 266)
3:2 (leeg)
5:2 333 Mhz
Wat ik alleen niet begrijp is al je 1:1 hebt dan is geheugen normaal. Als je de deelfactor hoger zet dan moet het aantal Mhz toch zakken?
En ik heb geen SATA schijven wel 2 IDE schijven. Gaat mijn IDE controller ook flippen als ik me HTT bus te hoog zet?
IDE bus gaat ook mee omhoog, maar de PATA of IDE hardeschijven zijn er wat minder gevoelig voor en kunnen wat meer hebben.
Volgens mij kan je de deviders voor de asus k8v deluxe (se) als volgt uitrekenen:
1
2
3
| Devider instelling: X:Y --------------------------------------------------------- (HTT*x)/y = clock snelheid (*2=ddr snelheid) |
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Bedankt voor je reactie, het is nu een stuk duidelijkermr._Anderson schreef op 06 juni 2004 @ 14:35:
[...]
sry voor late reactie, ben zeeer druk laatste tijden.
IDE bus gaat ook mee omhoog, maar de PATA of IDE hardeschijven zijn er wat minder gevoelig voor en kunnen wat meer hebben.
Volgens mij kan je de deviders voor de asus k8v deluxe (se) als volgt uitrekenen:
code:
1 2 3 Devider instelling: X:Y --------------------------------------------------------- (HTT*x)/y = clock snelheid (*2=ddr snelheid)
Ik zou voor die 2.4Ghz gaanAnoniem: 59362 schreef op 07 juni 2004 @ 16:30:
Er komt hoogst waarschijnlijk de newcastle variant van de 3400+ binnen bij icomputers die loopt op 2.4Ghz. Ik ben nu weer aan het twijfelen, de 2.2Ghz met 1MB cache of de 2.4Ghz met 512KB cache ???
- is sneller (200Mhz meer geeft meer performance als verdubbelde cache)
- hogere mp
- klokt als het goed is beter over door de gehalveerde cache (weet niet zeker)
Dit is een stukje van anandtech: "Even though the new 3200+ and 3400+ will benifit from the 200MHz upgrade on the Newcastle core, the 50% smaller cache size has many negative implications; content creation and encoding may suffer."SI4live schreef op 07 juni 2004 @ 16:56:
[...]
Ik zou voor die 2.4Ghz gaan
- is sneller (200Mhz meer geeft meer performance als verdubbelde cache)
- hogere mp
- klokt als het goed is beter over door de gehalveerde cache (weet niet zeker)
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=2027
Wat de mp betreft is natuurlijk weer een voordeel.
Maar ik weet het nog steeds niet hoor, behoorlijk irritant dit.. wou ik net gaan bestellen, krijg ik weer dit te horen
Ja maar die gehalveerde cache wordt dubbel en dwars gecompenseerd door die 200Mhz extraAnoniem: 59362 schreef op 07 juni 2004 @ 16:59:
[...]
Dit is een stukje van anandtech: "Even though the new 3200+ and 3400+ will benifit from the 200MHz upgrade on the Newcastle core, the 50% smaller cache size has many negative implications; content creation and encoding may suffer."
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=2027
Wat de mp betreft is natuurlijk weer een voordeel.
Maar ik weet het nog steeds niet hoor, behoorlijk irritant dit.. wou ik net gaan bestellen, krijg ik weer dit te horen.

Release date is geplanned voor Q2 2004
Anoniem: 93306
ADA3400AEP5AR
CAAPC 0406MPMW
9848443C40017
Is dus een CG Stepping, 1MB Lvl 2 Cache, morgen krijg ik mijn moederbord binnen, zal dan de resultaten posten.
MPMW waren meestal wel lekkere overklokkers
Athlon64 3400+ 2200MHz 1MB ADA3400AEP5AR CG
Athlon64 3400+ 2200MHz 1MB ADA3400AEP5AP C0
Athlon64 3200+ 2200MHz 512KB ADA3200AEP4AX CG (DH7-CG)
Athlon64 3200+ 2000MHz 1MB ADA3200AEP5AR CG
Athlon64 3200+ 2000MHz 1MB ADA3200AEP5AP C0
Athlon64 3000+ 2000MHz 512KB ADA3000AEP4AX CG (DH7-CG)
Athlon64 3000+ 2000MHz 512KB ADA3000AEP4AR CG
Athlon64 3000+ 2000MHz 512KB ADA3000AEP4AP C0
Zo zijn de steppings als et goed is.
Nope er zijn ook CG 1 MB versies
Anoniem: 34169
edit:
Een 500, dus de server heeft het te druk...
Niet dus; het ligt aan de toepassing. Overall is die met 512kb mss wat sneller, daar tegenover staat dat je degene die 200MHz lager is geklokt waarschijnlijk verder kan overklokken. (dacht ik)SI4live schreef op 07 juni 2004 @ 17:08:
[...]
Ja maar die gehalveerde cache wordt dubbel en dwars gecompenseerd door die 200Mhz extra. Het ligt er natuurlijk aan wat je met je pc doet, ik bijvoorbeeld heb niet veel aan die dubbele cache, terwijl jij misschien er wel veel aan hebt
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 07-06-2004 21:20 ]
Ik zie hier dus bijna altijd meer increase bij de 200MHz dan bij de dubbele chache:Anoniem: 34169 schreef op 07 juni 2004 @ 21:15:
Waar kan ik tegenwoordig de resultaten vinden? De link in de TS naar de database doet het niet meer
edit:
Een 500, dus de server heeft het te druk...
[...]
Niet dus; het ligt aan de toepassing. Overall is die met 512kb mss wat sneller, daar tegenover staat dat je degene die 200MHz lager is geklokt waarschijnlijk verder kan overklokken. (dacht ik)
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=2038&p=3
3400+ <=> 3200+ 200Mhz
3200+ <=> 3000+ dubbele cache
EDIT: had ergens een review geleze waar ze de 3200+ NC vergeleken met de 3200+ CH. alleen kan het niet meer vinde
EDIT2: linkje naar een andere forum
[ Voor 42% gewijzigd door SI4live op 07-06-2004 22:21 ]
Ik heb hem gekocht icm met een 2800+ en het fijne is dat het voltage van het geheugen standaard tot 3,2 volt opgeschroefd kan worden
I love the smell of a Palm in the morning.
Kan ik hoger komen dan 2250 Mhz of zit het hem in het verrote overklok ondersteuning?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115319 op 08-06-2004 22:38 ]
Onze mobo's hebben geen agp/pci lock, en die bus snelheid (normaal 66/33Mhz) oc je
ook mee, en dat kan dus niet.....
Ik ga over op een GigaByte GA-K8NNXP, nForce3, met agp/pci lock
[ Voor 4% gewijzigd door Shiznit op 08-06-2004 23:38 . Reden: typo ]
Hmm best kloteBackstage schreef op 08 juni 2004 @ 23:37:
Ik heb hetzelfde probleem.
Onze mobo's hebben geen agp/pci lock, en die bus snelheid (normaal 66/33Mhz) oc je
ook mee, en dat kan dus niet.....
Ik ga over op een GigaByte GA-K8NNXP, nForce3, met agp/pci lock

Niemand zit te wachten op een nieuw moederbord als de oude nog werkt. Ik was zelf dan ook niet van plaan om zwaar te gaan overklokken maar het leek me wel leuk om me in te verdiepen... Laat het lekker op 2250 staan en jammer dan maar voor die andere 200 Mhz die ik er met luchtkoeling uit kan halen...

Hopelijk is dit later met ee BIOS update te regelen of het zit hem in de VIA chipset zelf
Ik was ook niet van plan om te ocen kun je nagaan hoe snel dat kan veranderenAnoniem: 115319 schreef op 09 juni 2004 @ 00:59:
[...]
Hmm best klote![]()
Niemand zit te wachten op een nieuw moederbord als de oude nog werkt. Ik was zelf dan ook niet van plaan om zwaar te gaan overklokken maar het leek me wel leuk om me in te verdiepen... Laat het lekker op 2250 staan en jammer dan maar voor die andere 200 Mhz die ik er met luchtkoeling uit kan halen...![]()
Hopelijk is dit later met ee BIOS update te regelen of het zit hem in de VIA chipset zelf
Bij mij wil hij niet hoger dan 2200 maarja ik vind het wel goed zo.
Anoniem: 81502
Dit zou het ultieme oc-bord voor Athlon64 kunnen worden, als er niet al die bugs waren: multiplier die raar doet, al dan niet werkende PCI/AGP lock, voltage van het gegeugen dat bij bios update ineens naar 2.8V zakt. Op het forum van abit werd gevraagd of ze al de bugs via bios-update konden oplossen of er een nieuwe revisie werd gemaakt; We zijn nu een week later en nog altijd geen antwoordMilanza schreef op 08 juni 2004 @ 21:29:
Ik heb zojuist de abit kv8 pro binnengekregen. Hier zitten hopelijk werkende pci/agp locks op, want bij veel mensen bleek dat die niet werkten. Als ze niet werken mag ik hem toch RMA sturen.
Ik heb hem gekocht icm met een 2800+ en het fijne is dat het voltage van het geheugen standaard tot 3,2 volt opgeschroefd kan worden
Ben iig benieuwd naar je resulaten
Ik heb bios 14 er nu opstaan(zo kreeg ik hem) Het klopt dat het voltage van het geheugen in de Bios tot max 2,8v gaat. Het is echter wel mogelijk om in uGuru in Windows het voltage te verhogen tot 3,2v.
Ik heb een xp2800 en ik heb geen last van het multiplier probleem(dat die verkeerd wordt weergegeven in Windows) Wel kan ik de multiplier zowel in uGuru als in het bios niet veranderen, dus ik heb nog niet definitieve zekerheid of het aan de cpu of aan het bord ligt.
Ik heb ook erg het idee dat vooral veel niet-europeanen het pci/agp lock probleem hebben. Want op het abit-forum heb ik tot nu toe geen europeanen gezien die er last van hadden.
nu ik mijn amd heb em ook goed overclocked heb had ik een probleempje. ik had gister zo warm en mijn cpu had et zelfde probleem. ik dacht meteen aan cool and quiet. lekker cooool he:)
maar als ik dat aan zet loopt ie vrij snel vast. licht dit aan de overclock? mobo: asus k8v deluxe se. ook als ik daar de fan controle aan zet gaat ie steeds lanzamer en dan uit en dan stijgt ie naar de 47 grade of zo en dan krijg ik spontaan een reboot( dit was met cool and quiet aan) bios heb ik niet geupdate maar volgens mij was dat ook niet nodig.
iemand een id?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
http://www.asuscom.de/pub..._quiet/amd_cnq_driver.zip
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
A64 3200+ 1Mb Cache
ADA3200AEP5AP
DAA0C 0411XPMW
9533224E40542
Thx to iComputers
Nu nog even wachten op m'n Mach 2 en dan eens kijken wat hij doet
Deze staat nu dus te koop.

[ Voor 7% gewijzigd door Milanza op 09-06-2004 17:56 ]
ik denk dat et ook mede verantwoordelijk is voor et crashen met cool and quiet. helaas heb ik nog niet gemerkt dat de fan aan past maar kweet niet ofdat bij cool and quiet hoort.
wel is de temp van de case 33 graden en de cpu 36 dus das wel lekker @ 880 mhz:)
is dat normaal dat de processor de lucht maar een beetje opwarmt?
Verders zou ik de nieuwste bios(1003) er toch maar even inflashen.
Anoniem: 30670
Op zich dus een zeer net bordtjeMilanza schreef op 09 juni 2004 @ 17:41:
Shit he, het ligt dus inderdaad aan de cpu. Ik heb bios 15 erin geflashed en nu kan ik dus de multiplier gewoon selecteren. Ik heb net 8*285 gedraaid, dus het moederbord doet het op zich best goed. De cpu is helaas erg slecht. 2200 nogwat met chilled water en 1,85v erop.
Deze staat nu dus te koop.
mijn met de gewoon kt800 chip doet niet verder met 235ht... best brak dus. zeker als je 500mhz geheugen hebt.. mhzzz
maare het bordtje heeft verder alle dezelfde funties als mijn max3?
Anoniem: 45862
Waarom perse voor Juli dat maakt toch niet zoveel uit?Anoniem: 59362 schreef op 07 juni 2004 @ 17:19:
Hmm mja, die halfe cache extra kan ik eigenlijk wel gebruiken, maar van de andere kant trekt die 200 mhz me ook aan. Misschien is het beter om voor de 3700+ te gaan, alleen ik moet het spul voor juli hebben ivm pc prive gedoe. Dus hoop datie dan leverbaar is voor juli.
Release date is geplanned voor Q2 2004.
Het is inderdaad een net bordje. Ik weet niet precies welke functies hij allemaal precies heeft die jouw bord ook heeft. Er zit iig sata, gigabit lan en ac 97 geluid op, kijk anders maar ff hier: http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=1&model=176 voor meer specificaties en vergelijk ze maar. Ik heb hem iig gekocht voor het overclocken. De prijs vind ik overigens nog het mooist, voor 100 euro heb je hem en voor 110 inclusief verzendkosten bij Komplett.nl, ze hebben hem daar geloof ik pas de 15e weer op voorraad. Ergens anders in Nederland heb ik hem nog niet gezien.Anoniem: 30670 schreef op 09 juni 2004 @ 19:37:
[...]
Op zich dus een zeer net bordtje!!!
mijn met de gewoon kt800 chip doet niet verder met 235ht... best brak dus. zeker als je 500mhz geheugen hebt.. mhzzz
maare het bordtje heeft verder alle dezelfde funties als mijn max3?
Het enige nadeel is dat het bios niet echt erg goed is. Vaak als ik iets verander boot hij helemaal niet en moet ik cmos resetten. Ik denk dat dit echter vooral komt door het bios zelf en niet het moederbord, maar das meer een gevoel. Bios 15 is een betabios bij de weg maar lost iig het multiplier probleem op.
kan dat goed met ez flash of zo( dat asus update ding) . kheb namelijk geen usb stick of floppy drive:DTrivian schreef op 09 juni 2004 @ 19:32:
De temps van mij zijn hetzelfde als bij jou, maar dit is omdat het nu zo heet is normaal zit de case op 26-28 graden en de processor op 32.
Verders zou ik de nieuwste bios(1003) er toch maar even inflashen.
Anoniem: 30670
Ja dat onstabiel wezen bij bios veranderingen ken ik jaMilanza schreef op 09 juni 2004 @ 19:57:
[...]
Het is inderdaad een net bordje. Ik weet niet precies welke functies hij allemaal precies heeft die jouw bord ook heeft. Er zit iig sata, gigabit lan en ac 97 geluid op, kijk anders maar ff hier: http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=1&model=176 voor meer specificaties en vergelijk ze maar. Ik heb hem iig gekocht voor het overclocken. De prijs vind ik overigens nog het mooist, voor 100 euro heb je hem en voor 110 inclusief verzendkosten bij Komplett.nl, ze hebben hem daar geloof ik pas de 15e weer op voorraad. Ergens anders in Nederland heb ik hem nog niet gezien.
Het enige nadeel is dat het bios niet echt erg goed is. Vaak als ik iets verander boot hij helemaal niet en moet ik cmos resetten. Ik denk dat dit echter vooral komt door het bios zelf en niet het moederbord, maar das meer een gevoel. Bios 15 is een betabios bij de weg maar lost iig het multiplier probleem op.
Kan je wat screenies maken van sisoft sandra alla cpu en geheugen?
Ja daar heb ik het ook mee gedaan.lammmetak schreef op 09 juni 2004 @ 20:00:
[...]
kan dat goed met ez flash of zo( dat asus update ding) . kheb namelijk geen usb stick of floppy drive:D
Het is natuurlijk niet zo goed als onder dos maarja het werkt wel

Maar ja, screenies komen er zo aan, als ik niet om een of andere onverklaarbare reden moet cmos resetten. Ik hoop zeker dat ze deze problemen snel oplossen daar bij abit.
Ik wou even checken welke temp die nou geeft met me handen, tering ding is warm.
Even vinger gelegt op heatsink cpu, mmm lekker lauw.
Maar die Soutbridge... zou dit een hindernis kunnen worden op het OC'en?
Misschien een alternatieve Chipset koeling bedenken. H20 koeling is me iets te veel van het goede. Iemand een goed initiatief?
Toch knap dat jij een Southbridge hebmatinez schreef op 09 juni 2004 @ 21:35:
Mijn Southbridge word wel ubber heet op het chanitech zentith plankie.
Ik wou even checken welke temp die nou geeft met me handen, tering ding is warm.
Even vinger gelegt op heatsink cpu, mmm lekker lauw.
Maar die Soutbridge... zou dit een hindernis kunnen worden op het OC'en?
Misschien een alternatieve Chipset koeling bedenken. H20 koeling is me iets te veel van het goede. Iemand een goed initiatief?
Die zalman chipset koeler voor northbrigde + eventuele fan
Potver, ik zat nog te denken... northbridge of southbridge.. hij zat in het ZUIDENMister I schreef op 09 juni 2004 @ 21:38:
[...]
Toch knap dat jij een Southbridge heb, mag ik er ook een
![]()
Die zalman chipset koeler voor northbrigde + eventuele fan
Igg, aan de zalman

heb ik vast niet heel veel winst mee. . kan het uiterraad proberen.
Zou hem vast niet van me ma uit der asus bordje mogen halen, mister i kan ik van de week even langs komen om te lenen

Even aan het stooien geweest en ik kan nu 100% stabiel :
4X LDT X 350 HTT = 1400 (1.4 Ghz HTT) Draaien
Als epox de 9x MP kan fixen en 400 HTT kan instellen in de bios oid word dit wel wat denk ik
Het stomme is echter dat windows er gewoon geen raad mee weet want die geeft maar 1.6 Ghz weer terwijl ik toch echt 8x 350 = 2800 Mhz draai

Kijk maar eens op deze pic .
http://home.quicknet.nl/q...onselaar/HTT/350x4htt.JPG
Laat een gigantisch verstrooide windows zien

Clockgen is de enige die het goed weergeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 09-06-2004 21:55 ]
HTT is hier op 285(zoals te zien is) en het geheugen draait op 228. Northbridge heeft alleen een simpele heatsink, dus die wordt nou niet echt goed gekoelt. Ik ben er niet echt tevreden mee. Met bios 15 als ik iets boven de 2,8 volt selecteer in uGuru loopt ie vast. Met 14 had ik dit niet en kon ik nog 1:1 draaien tot ongeveer 235mhz op 3,2 volt. Met 15 kwam ik niet verder dan 220 1:1 ofzo. Het gekke is dat als het de htt en het geheugen asynchroon lopen ik het geheugen makkelijk tot 228 kan krijgen8)7. Ook kan ik de latencies niet veranderen in de bios, want dan boot ie gewoon niet. En als ik hem te hoog heb geklokt en ik zet hem weer normaal, dan boot ie ook niet.
w00t, jeetjemineetje wat een hoge htt
[ Voor 5% gewijzigd door Milanza op 09-06-2004 21:56 ]
Draait die AMD64 2800+ op een multi van 8
Of kun je deze opschroeven in je bios..
[ Voor 4% gewijzigd door matinez op 09-06-2004 21:56 ]
Anoniem: 28043
is dit 1 van de 2 biossen die ik je vanmiddag heb gemaild??SmokeyTheBandit schreef op 09 juni 2004 @ 21:50:
Nou damn wat een boardje is dit zeg![]()
4X LDT X 350 HTT = 1400 (1.4 Ghz HTT) Draaien![]()
![]()
Als epox de 9x MP kan fixen en 400 HTT kan instellen in de bios oid word dit wel wat denk ik![]()
Het stomme is echter dat windows er gewoon geen raad mee weet want die geeft maar 1.6 Ghz weer terwijl ik toch echt 8x 350 = 2800 Mhz draai.
Laat een gigantisch verstrooide windows zien![]()
![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 28043 op 09-06-2004 22:02 ]
Nee, want hij zit met Adhesiv vast, dus je koopt er zelf maar eenmatinez schreef op 09 juni 2004 @ 21:47:
[...]
Potver, ik zat nog te denken... northbridge of southbridge.. hij zat in het ZUIDEN![]()
Igg, aan de zalman [afbeelding]
heb ik vast niet heel veel winst mee. . kan het uiterraad proberen.
offtopic:
Zou hem vast niet van me ma uit der asus bordje mogen halen, mister i kan ik van de week even langs komen om te lenen [afbeelding] ?
Je oc wordt er waarschijnlijk niet hoger van, maar wel stabieler.
* Mister I Zit er over na te denken om in de zomer of op Peltier of op PC koeling over te stappen
Yep die van 1 juniAnoniem: 28043 schreef op 09 juni 2004 @ 22:01:
[...]
is dit 1 van de 2 biossen die ik je vanmiddag heb gemaild??
Stuur morgen maar mail naar Taiwan 350 + HTT
En kijk eens naar de 9 MP die loopt niet lekker

Deze bios is ook vreemd met Vcore de ene keer boot hij op met standaard waardes en de andere keer Vmod waardes dit is dus nog maar met 1.74 Vcore

Maar desalnietemin een plank om
[ Voor 29% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 09-06-2004 22:12 ]
Iemand enig idee waar ze 3400+ AR CG verkopen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 09-06-2004 23:08 ]
Weg met de Asus K8V Deluxe en de Chaintech ZNF3 250Gb. Alleen maar problemen mee.
Kunnen we eindelijk weer een keertje los!!!
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Gaat her risico niet eens aan, denkt nog aan H20 koeling. . maar dat begint al uit de tijd te worden. Haeg lijkt me ook wel ubberMister I schreef op 09 juni 2004 @ 22:03:
[...]
Nee, want hij zit met Adhesiv vast, dus je koopt er zelf maar een
Je oc wordt er waarschijnlijk niet hoger van, maar wel stabieler.
* Mister I Zit er over na te denken om in de zomer of op Peltier of op PC koeling over te stappen
Draai je nu eindelijk eens met je pimp mobiel
bijna
Zoveel risk is een peltier niet hoormatinez schreef op 10 juni 2004 @ 10:17:
[...]
Gaat her risico niet eens aan, denkt nog aan H20 koeling. . maar dat begint al uit de tijd te worden. Haeg lijkt me ook wel ubber

Ontopic ik heb alles binnen en bezig met in elkaar zetten, effe snel grdraait of alles het deed, (gelukkig wel). Vanavond eens een start maken met het goed overclocken en runnen van benchmarks.
Je moet gewoon kunnen solderen en schema's kunnen lezenAlbinoraptor schreef op 10 juni 2004 @ 14:13:
En dat je moet weten hoe je een voeding voor dat ding moet maken. [afbeelding]
Ontopic ik heb alles binnen en bezig met in elkaar zetten, effe snel grdraait of alles het deed, (gelukkig wel). Vanavond eens een start maken met het goed overclocken en runnen van benchmarks.
Suc6 met je poging
Woei vet netjes hoor ! ,Ik ben ook al voor me EPoX plankje aan het sparen..SmokeyTheBandit schreef op 09 juni 2004 @ 21:50:
Nou damn wat een boardje is dit zeg![]()
4X LDT X 350 HTT = 1400 (1.4 Ghz HTT) Draaien![]()
![]()
Als epox de 9x MP kan fixen en 400 HTT kan instellen in de bios oid word dit wel wat denk ik![]()
Het stomme is echter dat windows er gewoon geen raad mee weet want die geeft maar 1.6 Ghz weer terwijl ik toch echt 8x 350 = 2800 Mhz draai.
Laat een gigantisch verstrooide windows zien![]()
![]()
Zoals je weet ben ik ook EPoX pro en altijd al geweest ook,Na een kleine nederlaag van de Abit en DFI socket A bordjes lijk EPoX weer helemaal top te worden met de A64 bordjes
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
H2O, zoals ik al keer zei ik ken al 3 jaar geen andere koeling.Mister I schreef op 10 juni 2004 @ 14:47:
[...]
Je moet gewoon kunnen solderen en schema's kunnen lezen
Suc6 met je poging, H20 gekoeld of lucht of extremer?
En tja solderen lukt nog wel nu nog schema's lezen.
Misschien ergens een NL FAQ oid, heb ik iig nog nergens gevonden.
Ben jij nog steeds die gastAlbinoraptor schreef op 10 juni 2004 @ 15:06:
[...]
H2O, zoals ik al keer zei ik ken al 3 jaar geen andere koeling.
En tja solderen lukt nog wel nu nog schema's lezen.
Misschien ergens een NL FAQ oid, heb ik iig nog nergens gevonden.
Die site van Dabit is een goede site, alleen helaas engels.
En de kleine peltier faq van Got natuurlijk
Ja nu pas alles binnen kan ik het helpen.Mister I schreef op 10 juni 2004 @ 15:31:
[...]
Ben jij nog steeds die gastwat betreft koeling
Die site van Dabit is een goede site, alleen helaas engels.
En de kleine peltier faq van Got natuurlijk
En natuurlijk heb ik die beide al gelezen.
Maar weer ontopic, alles loopt als een zonnetje, nou ja nog 1 ding en dat isL CPU fan lager dan 2000RPM no start up, maar dat is ook weer opgelost.
Na beetje te klooien zit ik nu op 2.45Ghz, niet slecht voor snel proberen, al zeg ik het zelf
Vind trouwens wel groot verschil tussen idle en full load.

[ Voor 26% gewijzigd door Albinoraptor op 10-06-2004 17:47 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dit topic is gesloten.