SmokeyTheBandit schreef op 30 mei 2004 @ 10:57:
Nou EPoX 8kda3+ draait
De temps zitten ook erg goed al zeg ik het zelf misschien wel iets te goed.
2800 Mhz @ 1.75 Vcore
Temps : -23 C
Stressed : -12 C
De CG draait iig veel koeler als de clawhammer kan ik hieruit concluderen.
Ook kan dit moederbord goed overweg met 2x 512 MB BH-5 @ 2-2-2-5 1T timings iets wat we niet kunnen zeggen van 99% van de andere types boardjes.
Een aanrader dus wat mij betreft

temps iets te goed ? nee hoor , de CG stepings zijn koele dingen .
ik heb men 3000+ verwiseld met een ax steping , resultaat met dezelfde boxed koeler en op 2250 mhz geklockt en beide (AP -aX steping) op 1.55v
Ap 37° idle . 50° stressed
AX 29 ° idle 43 ° stressed
bijde bij 21° kamertemp
Enkel het probleem is dat ik met beide niet over de 2550 mhz kan met de bierkoeler tot nu toe met water van -12 °C
-12° Water op de ap steping gaf me +12 ° idle
-12° water op de ax steping gaf me +5°C idle
ap gaf 20° stressed
ax minder dan 15 ° sressed
bijde aan max vcore van men asus k8v DL (ongemod) van 1.75 v vcore
Veel verschil dus maar bij die temp hielden beide cpus op bij net 2550 mhz stabiel .
Beide laten wel 2600 mhz zien onstabiel .
Ik verwacht dus van men nieuwe cpu (gewiselt trouwens ) niet veel prestatiewinst onder men promcloontje of dat zou met men nieuwe evap nog wonderen kwa temps moeten laten zien .
Effe ter info de stepings van beide

Interesant voor de zoekers nietwaar?
vorige cpu (ap stepping)
ada3000+ aep4ap
caatc 0405 vpmw
men gewiselde CG steping
ADA3000 aep4ax
cbapc 0404 vpmw
PS ; Yep , ik heb men cpu geruild van een noob die ze'n bios niet wou vernieuwen om de T2 comand op disable te kunnen zeten om zen mem op 400 te laten lopen ipv op 333 zoals normaal is met deze steping zonder bios upgrade met pc 3200 mem.
Een koelhoofd is het dus wel maar winst ga ik er niet veel mee boeken met deze 1 week oudere cpu .
Ik vertrouw er op dat smokey weer een awsom ax steping heeft als hij [voorlopig dus]weeral 2800 mhz laat zien op 1.75 v
Geluk is niet voor iedereen weggelegt blijkbaar.
Heb je nu specifiek achter je steping gezocht smokey of is dat een lukrake cpu die je opgestuurt kreeg?
Mag dat toch vragen he smokey