[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Gipsy King schreef op 09 mei 2004 @ 18:08:
mmm idd raar , is je voeding wel stable , of werken er misschien nog andere componetjes tegen ?
spanningslijnen zijn prima in orde, heb hier een 380watt truepower antec voeding.
behalve een HD en een 9700 pro heb ik er niks inzitten.
Ik heb waterkoeling gekocht omdat ik d8 dat mun NB te heet werd maar dat is nu ook over.

zelfs als ik alle componenten max volts geef wil het nog niet.
Max volt op geheugen resulteert trouwens in een zichzelf uitschakelend sys. :?

Zou mijn proc. nou zo slecht zijn?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:40
Het kan aan de CPU liggen maar kan dat me nauwelijks voorstellen bij nieuwe core/steppings. Mijn eerste A64 was een 3000+ "0349 RPMW" die deed ook heel brak op 2200MHz.

De LDT moet je op 2.5x laten en Voltage op standaard, dan zal die het goed moeten trekken.

Als ik jouw was zou ik een ander moederbord testen, anders heb je pech en een "slecht" OCbare cpu...
Mijn NF150 A6 revisie doet ook heel klote over de 275MHz HTT.

Wat voor geheugen gebruik je en je core/stepping cpu?

[ Voor 22% gewijzigd door Kakaroto op 09-05-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Kakaroto schreef op 09 mei 2004 @ 20:32:
Het kan aan de CPU liggen maar kan dat me nauwelijks voorstellen bij nieuwe core/steppings. Mijn eerste A64 was een 3000+ "0349 RPMW" die deed ook heel brak op 2200MHz.

De LDT moet je op 2.5x laten en Voltage op standaard, dan zal die het goed moeten trekken.

Als ik jouw was zou ik een ander moederbord testen, anders heb je pech en een "slecht" OCbare cpu...
Mijn NF150 A6 revisie doet ook heel klote over de 275MHz HTT.

Wat voor geheugen gebruik je en je core/stepping cpu?
Ik heb 1x 512 Corsair PC3200 XMS geheugen. CPU is 0350XPMW.
specs staan in signature
Ik zit toch al te overwegen om een Nforce3 250 aan te schaffen maar ik vindt ze nu nog wat prijzig dus wil met deze wel even verder. En als mun cpu niet wil heb ik aan een ander mobo ook niks.

Als je zegt "De LDT moet je op 2.5x laten en Voltage op standaard" dan bedoel je LDT voltage right?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
whizz666 schreef op 09 mei 2004 @ 21:36:
[...]

Ik heb 1x 512 Corsair PC3200 XMS geheugen. CPU is 0350XPMW.
specs staan in signature
Ik zit toch al te overwegen om een Nforce3 250 aan te schaffen maar ik vindt ze nu nog wat prijzig dus wil met deze wel even verder. En als mun cpu niet wil heb ik aan een ander mobo ook niks.

Als je zegt "De LDT moet je op 2.5x laten en Voltage op standaard" dan bedoel je LDT voltage right?
Ja, LDT op 2.5x en standaard LDT voltage (2.5v??)

Ik zie dat je 1x 512MB Corsair geheugen gebruikt op een Shuttle AN50R.
Dit is mogelijk het probleem.

Zelfs heb ik ook een shuttle AN50R en die werkt niet goed met alle typen modules, dit ligt niet aan jouw bord maar aan alle borden. Dit bord is gewoon heel kieskeurig en pakt alleen sommige modules ; zoals HyperX PC3200 BH-5 of Twinmos BH5 PC3200.

Fouten in SuperPI zijn meestal ook geheugen errors.

[ Voor 8% gewijzigd door Kakaroto op 09-05-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Kakaroto schreef op 09 mei 2004 @ 22:31:
[...]

Ja, LDT op 2.5x en standaard LDT voltage (2.5v??)

Ik zie dat je 1x 512MB Corsair geheugen gebruikt op een Shuttle AN50R.
Dit is mogelijk het probleem.

Zelfs heb ik ook een shuttle AN50R en die werkt niet goed met alle typen modules, dit ligt niet aan jouw bord maar aan alle borden. Dit bord is gewoon heel kieskeurig en pakt alleen sommige modules ; zoals HyperX PC3200 BH-5 of Twinmos BH5 PC3200.

Fouten in SuperPI zijn meestal ook geheugen errors.
Je hebt gelijk wat het geheugen betreft. Heb nog ff 1 reep 256 MB samsung pc3200 geprobeert en daarmee kom ik foutloos op 10x240 :9 met 1.6 volt.
Ik had gisteravond geen tijd meer om verder te klokken maar ik denk dattie nog wel een tikkie kan hebben. Prime95's torturetest draait foutloos en superpi in 38 sec. >:)

Ik zal dan maar ff ander geheugen aanschaffen. Welk geheugen zal mij het verste brengen?

O ja, CORSAIR XMS TE KOOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Lol. Ik had dat eerst ook met dat corsair geheugen. Ik heb nu Mushkin BH6 geheugen. En cpu kan niet tot 2632,5 mhz pifast stable. Alleen weet niet of dat mushkin geheugen in je budget valt. 1024 mb is 375 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 18:22
Ben ook van plan een AMD Athlon 64 aan te schaffen. Maar na de startpost doorgespit te hebben nog een vraagje (ben nog beetje newb, dus...). Ik was van plan om de Zalman CNPS7000A-Cu aan te schaffen, maar weet dat nog niet helemaal zeker. Ik ga iig niet extreem overclocken, maar een kleine overclock zit er wel in. Hebben sommige van jullie mss ervaringen met deze cooler? Of mss nog andere suggesties voor een cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Mister I schreef op 10 mei 2004 @ 07:22:
Lol. Ik had dat eerst ook met dat corsair geheugen. Ik heb nu Mushkin BH6 geheugen. En cpu kan niet tot 2632,5 mhz pifast stable. Alleen weet niet of dat mushkin geheugen in je budget valt. 1024 mb is 375 euro :X
das nogal prijzig ja. Maakt het trouwens voor oc-results uit of je 512 of 1024 MB geheugen neemt?

ik heb bij Shuttle gekeken voor een compatibility lijst maar dat kennen ze niet geloof ik, nou ja, zal wel kijken welk mem het wordt. :Y)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Johnnyburn schreef op 10 mei 2004 @ 08:29:
Ben ook van plan een AMD Athlon 64 aan te schaffen. Maar na de startpost doorgespit te hebben nog een vraagje (ben nog beetje newb, dus...). Ik was van plan om de Zalman CNPS7000A-Cu aan te schaffen, maar weet dat nog niet helemaal zeker. Ik ga iig niet extreem overclocken, maar een kleine overclock zit er wel in. Hebben sommige van jullie mss ervaringen met deze cooler? Of mss nog andere suggesties voor een cooler.
Gewoon de standaard cooler, kun je ver genoeg mee komen voor een kleine overklok, hij is ook stil genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Anoniem: 59362 schreef op 09 mei 2004 @ 01:29:
Even een algemene vraagje:
heb je er baat bij om een 3400+ te kopen en over te clocken, of zijn de core's nu nog in een staat dat ze allemaal vrijwel identiek zijn en niet veel van elkaar verschillen.
Wat ik dus wil weten is of een 3400+ verder kan komen dan bijvoorbeeld een 3000+ of een 3200+.
Je kan het beste de nieuwste stepping pakken, nieuws: AMD goochelt met core Athlon 64 3200+

De CG (AR) core is de nieuwste 3200+ met 1024kb l2.

Er is er nu dus ook een CG (AX) die als 3200+ is rated maar op 2200mhz draaid met 512kb l2.

Persoonlijk zou ik voor de 3200+ met een CG core gaan, ik denk dat je dan kans heb de beste OC te halen, garanties heb je nooit, niet van mij en niet van niemand. (of je moet uit kunnen proberen :) )

edit: ikzelf heb een ADA3200AEP5AP en dus een C0 core, een oude, kan je het verschil zien :)
Johnnyburn schreef op 10 mei 2004 @ 08:29:
Ik zou eerst de boxed cooler even uit proberen. Hij is van een goede kwaliteit, de Zalman kun je er altijd later nog bijkopen. We hebben hier een CNPS7000-AlCu draaien op een 2800+. De zalman is mooi, groot en stil. Of de CNPS7000-Cu veel verbetering brengt weet ik niet, maar als ik jouw was zou ik gewoon eerst de boxed cooler proberen, dat scheelt je weer een aantal waardevolle tientjes :)

[ Voor 41% gewijzigd door mr._Anderson op 10-05-2004 15:36 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Pfff, ik ben even in het bos gedoken dat geheugens heet maar ik zie de bomen niet meer :)

Welk geheugen zou ik aan moeten schaffen om tot een flinke overclock te komen?
De corsair die ik nu heb wil dus voor geen meter.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

whizz666 schreef op 10 mei 2004 @ 15:55:
Pfff, ik ben even in het bos gedoken dat geheugens heet maar ik zie de bomen niet meer :)

Welk geheugen zou ik aan moeten schaffen om tot een flinke overclock te komen?
De corsair die ik nu heb wil dus voor geen meter.
Dat muskin wat ik zei. En geil geheugen en oc geheugen zijn altijd wel goede merken. Er is ook een topic met het oc-en van geheugen die heb ik zelf ook helemaal door gelezen en uiteindelijk voor muskin geheugen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Jongens, ik heb een vraag :P
Volgens Fewture bestaat dat de 3000+ Clawhammer niet, maar volgens mij wel.
Wie heeft er gelijk :')

edit:

Fewture had gelijk :( ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mister I op 10-05-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mister I schreef op 10 mei 2004 @ 21:13:
Jongens, ik heb een vraag :P
Volgens Fewture bestaat dat de 3000+ Clawhammer niet, maar volgens mij wel.
Wie heeft er gelijk :')

edit:

Fewture had gelijk :( ;)
hier moet ik echter tegenin gaan want het zit zo :

3000+ heb je nu nog in 2 verschillende smaken de C0 versie welke een clawhammer is met de helft van de cache uitgeschakeld en de CG versie welke gebaseert is op een newcastle core die ook gemaakt is voor 512 kb cache.

AMD ziet voorlopig iig meer heil in de snelheid dan de cache lijkt wel en ik denk dat dat ook de goede stap is, want we weten allemaal uit de reviews van de 3000+ vs de 3200+ dat de verschillen heel minimaal en soms zelfs gelijk waren ondanks de extra cache van de 3200+.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
iemand een idee waarom 250HTT bij mij niet lukt (geheugen express op max 100Mhz gezet zodat ie niet te hoog wordt)
Epox 8KDA3+ , proc haalt 100% zeker stabiel 2450Mhz
echter 8x250 werkt niet en 9 of 10x250 ook niet

Waarom werkt de 250HTT niet ?? chipset voltage verhogen werkt ook niet

pc boot wel, tot windowsxp loopbalk zegmaar en zodra die verdwijnt om windows zelf te openen blijft het beeld zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

SmokeyTheBandit schreef op 10 mei 2004 @ 22:55:
[...]

hier moet ik echter tegenin gaan want het zit zo :

3000+ heb je nu nog in 2 verschillende smaken de C0 versie welke een clawhammer is met de helft van de cache uitgeschakeld en de CG versie welke gebaseert is op een newcastle core die ook gemaakt is voor 512 kb cache.

AMD ziet voorlopig iig meer heil in de snelheid dan de cache lijkt wel en ik denk dat dat ook de goede stap is, want we weten allemaal uit de reviews van de 3000+ vs de 3200+ dat de verschillen heel minimaal en soms zelfs gelijk waren ondanks de extra cache van de 3200+.
Als je dat ook even aangeeft aan Fewture, dan krijg ik misschien toch nog gelijk :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

maddog_rvo schreef op 10 mei 2004 @ 23:48:
iemand een idee waarom 250HTT bij mij niet lukt (geheugen express op max 100Mhz gezet zodat ie niet te hoog wordt)

pc boot wel, tot windowsxp loopbalk zegmaar en zodra die verdwijnt om windows zelf te openen blijft het beeld zwart
Dat zelfde prolbeem heb ik hier ook. Alleen dan met een HTT van 280.
Ben dus benieuwd

edit:

Had ik dus bij vorige post kunnen zetten |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Mister I op 11-05-2004 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01
maddog_rvo schreef op 10 mei 2004 @ 23:48:

Ik krijg probelemen bij 240x4 als ik em op 3x zet wil i wel chipset wordt bij mij te heet. Maar goed denk dat je em dan naar 3x mult moet kicken dan kun je wel verder.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Wat mij opmerkt is dat Hypertransprot 1GHz niet veel sneller is dan 400/600/800MHz. Het verschil is niet eens te merken.
Hoe zou dit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mister I schreef op 11 mei 2004 @ 07:25:
[...]

Als je dat ook even aangeeft aan Fewture, dan krijg ik misschien toch nog gelijk :) :+
offtopic:
Will do that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 11 mei 2004 @ 10:08:
Wat mij opmerkt is dat Hypertransprot 1GHz niet veel sneller is dan 400/600/800MHz. Het verschil is niet eens te merken.
Hoe zou dit komen?
Betreft het een chaintech mobo dan is dat idd waar, de lay-out van dat board nekt de chipset prestaties.
Daarom hebben 9/10 andere fabrikanten er een heel nieuwe plank omheen gemaakt om dit probleem te ontwijken ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Mister I schreef op 10 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Dat muskin wat ik zei. En geil geheugen en oc geheugen zijn altijd wel goede merken. Er is ook een topic met het oc-en van geheugen die heb ik zelf ook helemaal door gelezen en uiteindelijk voor muskin geheugen gekozen.
oke dan, Ik zit er sterk over te denken om dit http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=35 geheugen te kopen, kost me dan €117,=

Zou dit http://www.pc-memory-upgr...kin-ddr-pc3200-level1.asp geheugen wat zijn? kost maar €90,= voor een bankie 512.

Ik weet dat het ietwat offtopic is maar ik wil eigenlijk vandaag nog bestellen en het liefst niet weer een foute aankoop doen.

De vraag is eigenlijk, zouden deze het een btje doen op mijn shuttle?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@ whizzz 666

Ik zou voor het mushkin geheugen gaan, strakkere caslatency's.
Verder is het bijde 512MB.

Bedenk wel, als je ooit meer als 512MB witl, dat je dan beter je reepje kan vervangen dan 1 á 2 erbij doen. . dan werkt het minder snel nml.

@ iedereen wat is mult ?

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 11-05-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
matinez schreef op 11 mei 2004 @ 12:46:
@ whizzz 666

Ik zou voor het mushkin geheugen gaan, strakkere caslatency's.
Verder is het bijde 512MB.

Bedenk wel, als je ooit meer als 512MB witl, dat je dan beter je reepje kan vervangen dan 1 á 2 erbij doen. . dan werkt het minder snel nml.

@ iedereen wat is mult ?
multiplier

volgens mij maakt 512x2dimm of 1024x1dimm niet veel uit hoor

[ Voor 9% gewijzigd door maddog_rvo op 11-05-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik weet waarom mijn computer steeds uitviel vorige week.
Heb namelijk vandaag wat gemeten met de multimeter.
Ik heb het voltage van de cpu op 1,7 volt ingesteld. De voeding gooit er dus 1,8 volt doorheen. Ik ben blij, scheelt weer een vmod. Maar als ik pifast opstart dan springt het voltage dus naar 1,9 volt! Ook met andere stress programma's springt het voltage naar 1,9 volt. en Soms naar 1,93 volt. En op dat moment slaat de pc uit. Weten jullie hier meer over, over deze belachelijke waarden. Als je iets in het bios op 1,7 volt instelt, wat zelfs kan oplopen tot 1,9 volt? Of zou het aan me voeding kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Je voeding is gewoon instabiel. Hoogstwaarschijnlijk kan ie niet 't aantal amps leveren dat je nodig hebt en gaat doordoor lopen pieken. Gevolg : instabiel sys....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 14:41
SmokeyTheBandit schreef op 11 mei 2004 @ 10:41:
[...]

Betreft het een chaintech mobo dan is dat idd waar, de lay-out van dat board nekt de chipset prestaties.
Daarom hebben 9/10 andere fabrikanten er een heel nieuwe plank omheen gemaakt om dit probleem te ontwijken ! :*)
dat is ni helemaal waar , leg beide bordjes maares onder de zelfde testen en je zal er wel achterkomen 8)

ben er zelf ook mee bezig namelijk voor vyw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Hoe zou dit komen?
Hypertranspost of ook wel Lightning data transport loopt tussen de cpu en de chipset en verzorgt dus het verkeer naar de schijven toe.

In de benchmarks wordt echter meestal de pretatie van het cpu en het mem gemeten. Een programma wordt in 't mem geladen en daar uitgevoerd. Dat de communicatie tussen de cpu en je schijven wat groter wordt zul je dus nauwelijks in een benchmark terugzien (tenzij er veel page faults veroorzaakt worden en er constant data van de schijf moet worden opgehaald).

HTT heeft echter wel een relatie met het mem, maar uiteindelijk is de frequentie van 't geheugen bepalend voor de bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

YoupY schreef op 11 mei 2004 @ 17:10:
Je voeding is gewoon instabiel. Hoogstwaarschijnlijk kan ie niet 't aantal amps leveren dat je nodig hebt en gaat doordoor lopen pieken. Gevolg : instabiel sys....
Het rare is:

Met opstarten 1,9 volt tot op de 1000e volt blijft ie daarop staan.
Dan in windows 1,82 volt ook super stabiel. Je start een zwaar programma.
Hij springt meteen naar naar 1,9 volt en weer blijft ie daar helemaal precies op staan. Als het programma afgelopen is dan gaat ie weer keurig naar 1,82 volt.
Het valt me nu pas op eigenlijk.
Dit was met vorige cpu niet zo.
Misschien dat het door me nieuwe videookaart komt.
Maar een instabiele voeding doet toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Mister I schreef op 11 mei 2004 @ 17:45:
[...]

Het rare is:

Met opstarten 1,9 volt tot op de 1000e volt blijft ie daarop staan.
Dan in windows 1,82 volt ook super stabiel. Je start een zwaar programma.
Hij springt meteen naar naar 1,9 volt en weer blijft ie daar helemaal precies op staan. Als het programma afgelopen is dan gaat ie weer keurig naar 1,82 volt.
Het valt me nu pas op eigenlijk.
Dit was met vorige cpu niet zo.
Misschien dat het door me nieuwe videookaart komt.
Maar een instabiele voeding doet toch niet zo?
Nee, is heel normaal op de GA-K8NNXP. Mijn moederbord doet precies hetzelfde en ik mag aanemen dat een TruePower430 wel sterk genoeg is om een A64 op 2500MHz te voeden.
Bij mij is het zelfs zo erg dat als ik gewoon 1.7v instel in de bios, hij boot op 2v (vmod) en wanneer ik dus een programma opstart valt de hele pc uit door de ovp. Ik ben van mening dat je voeding niet het probleem is.
Het is gewoon een een of andere rare functie in dat mobo :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

SynGroW schreef op 11 mei 2004 @ 19:23:
[...]

Nee, is heel normaal op de GA-K8NNXP. Mijn moederbord doet precies hetzelfde en ik mag aanemen dat een TruePower430 wel sterk genoeg is om een A64 op 2500MHz te voeden.
Bij mij is het zelfs zo erg dat als ik gewoon 1.7v instel in de bios, hij boot op 2v (vmod) en wanneer ik dus een programma opstart valt de hele pc uit door de ovp. Ik ben van mening dat je voeding niet het probleem is.
Het is gewoon een een of andere rare functie in dat mobo :)
Dat wou ik dus horen :), ik denk ook al dat me tt 420 watter het niet zou kunnen trekken. Want de voltlijns zijn heel erg stabiel.
12 volt > 12,01
5 volt > 5,00
3,3 volt > 3,4 volt. Dus dat is wel wat hoger, maar je ziet ook dat me geheugen 3,0 volt krijgt.

binnenkort voltmod op voeding zodat me geheugen wat meer eten krijgt :)

maar eerst me videokaart

[ Voor 26% gewijzigd door Mister I op 11-05-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Ik kom er net gewoon achter dat mijn geheugen op 100mhz draaid ! en niet op 200mhz !

Zijn er nog meer mensen met een K8V Deluxe non-SE moederbord die dit probleem hebben??

Ik heb 2 Kingston Value modules, 512mb ddr pc3200

Ik gebruik bios 1006 en kan gewoon nergens een geheugen snelheid instellen, iemand ideeen om dit op te lossen :S ?

update:
Heb inmiddels opgelost, maar op 200mhz draaid het mooi niet, 166 is max tot nu toe, zelfs met relaxte settings als cas3. Kom ik zo lekker op tijd achter...

update:
Nou, fijn dat geheugen, draaid dus niet op 200mhz. Nu heb ik 5:3 ingesteld met een frequence van 220, zo komt ik op 366 uit, tussen 333 en 400 in. Misschien wordt het maar eens tijd dit geheugen te gaan vervangen :(

[ Voor 39% gewijzigd door mr._Anderson op 11-05-2004 21:55 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Mister I schreef op 11 mei 2004 @ 19:25:
[...]

Dat wou ik dus horen :), ik denk ook al dat me tt 420 watter het niet zou kunnen trekken. Want de voltlijns zijn heel erg stabiel.
12 volt > 12,01
5 volt > 5,00
3,3 volt > 3,4 volt. Dus dat is wel wat hoger, maar je ziet ook dat me geheugen 3,0 volt krijgt.

binnenkort voltmod op voeding zodat me geheugen wat meer eten krijgt :)

maar eerst me videokaart
piccie van de Amps van die voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.com.au/articles/cases_psu/tt_420apd/label.jpg

18A op de 12V lijn is gewoon te weinig, daardoor krijg je die spanningspieken wanneer je teveel van die voeding vraagt.

Zeker met een A64 systeem kun je een goede 12V lijn gebruiken, aangezien de proc daar aan loop te trekken. Bij voedingen als de Enermax, CTW / Antec ligt deze waarde een stuk hoger.

Mijn Enermax EG465AX-VE levert op die 12V lijn zo'n 33A. Dit is dus wel een probleem van je voeding die gewoon te weinig amps heeft op de 12V!!

Edit:
Gezien 't aantal amps op de 5V zou deze wel enorm sweeet zijn voor de A7N8X, aangezien die bijna alles van de 5V af haalt

[ Voor 7% gewijzigd door YoupY op 11-05-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

YoupY schreef op 11 mei 2004 @ 21:00:
[...]

[afbeelding]

18A op de 12V lijn is gewoon te weinig, daardoor krijg je die spanningspieken wanneer je teveel van die voeding vraagt.

Zeker met een A64 systeem kun je een goede 12V lijn gebruiken, aangezien de proc daar aan loop te trekken. Bij voedingen als de Enermax, CTW / Antec ligt deze waarde een stuk hoger.

Mijn Enermax EG465AX-VE levert op die 12V lijn zo'n 33A. Dit is dus wel een probleem van je voeding die gewoon te weinig amps heeft op de 12V!!
Ok. Dus dan zou ik denk ik wel misschien een hogere oc halen met een stabielere voeding. Iig een stabieler systeem.
dan ga ik maar sparen voor een mooie Antec 480 watt of zo. :)

Edit:

pricewatch: Antec SmartPower SL450, 450W (ATX) is dit wat?
Of zou je wat anders kopen voor dat geld?
ik ga dat voedings topic wel ff lezen
Of deze:
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=130373

Ik kan me sticker niet meer vinden die op me voeding zat :(

[ Voor 17% gewijzigd door Mister I op 11-05-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
waar kan ik een nieuwe bios voor me mobo halen :S
epox 8kda3+, de bios op de epox site kan ik nie flashen, krijg melding : This bios lock-string does not match your current bios ...... ofzoiets :S

[ Voor 31% gewijzigd door maddog_rvo op 11-05-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
YoupY schreef op 11 mei 2004 @ 21:00:
[...]

[afbeelding]

Edit:
Gezien 't aantal amps op de 5V zou deze wel enorm sweeet zijn voor de A7N8X, aangezien die bijna alles van de 5V af haalt
Ik heb er geen probleem mee.
Mijn Chieftec HPC-360-202 levert ook 12V / 18A. Trekt nog alles.
Potje gedraaid 12.21v atm.

[ Voor 3% gewijzigd door Kakaroto op 11-05-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
maddog_rvo schreef op 11 mei 2004 @ 22:34:
waar kan ik een nieuwe bios voor me mobo halen :S
epox 8kda3+, de bios op de epox site kan ik nie flashen, krijg melding : This bios lock-string does not match your current bios ...... ofzoiets :S
Dan denk ik toch dat je iets verkeerd doet, de verkeerde bios, de verkeerde manier of de utility.

Werkt het allemaal nog niet ga dan terug naar je winkel, lijkt me redelijk garantie :)

En anders als je een nieuwe pre-flashed bios wil haal ik dit van de epox site:
gekopieerd op 12mei 2004, vanaf epox.nl

We offer the possibility to purchase a pre-flashed BIOS. For warranty issues your direct support is still to come from the place of purchase. If you need a BIOS you can purchase them directly from EPoX. Prices in Europe are including handling, shipping and tax.

BIOS: For any EPoX board not older then 2,5 years, pre-flashed: 14 Euro (The Netherlands Only) & 17.5 Euro for the rest of Europe.

If you want to receive a new flashed BIOS for your mainboard you need to deposit an amount of 14 Euro (The Netherlands Only) & 17.5 Euro to the ING Bank Waddinxveen on behalf of EPoX Europe Computer B.V using the following IBAN number: NL93INGB0663811929 For the Netherlands use this bank acount number: 663811929
You can send an e-mail prior to your payment to make sure it's processed correctly.
Do not forget to clearly mention your mainboard model and address information. If your request is completed correctly you will receive a new BIOS EPROM in days.
Lees het zelf maar :) : http://www.epox.nl/english/support/bios.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
mr._Anderson schreef op 12 mei 2004 @ 02:06:
[...]

Dan denk ik toch dat je iets verkeerd doet, de verkeerde bios, de verkeerde manier of de utility.

Werkt het allemaal nog niet ga dan terug naar je winkel, lijkt me redelijk garantie :)

En anders als je een nieuwe pre-flashed bios wil haal ik dit van de epox site:

[...]

Lees het zelf maar :) : http://www.epox.nl/english/support/bios.htm
Ben niet van plan iets te betalen wat gewoon moet kunnen, wat kun je btw fout doen met awdflash.exe(8.24F) gewoon awdflash KDA34301.bin en hij vraagt of je de oude wil opslaan, dit heb ik gedaan en dan wil ie niet flashen, terwijl dit echt de juiste bios is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Gipsy King schreef op 11 mei 2004 @ 17:12:
[...]

dat is ni helemaal waar , leg beide bordjes maares onder de zelfde testen en je zal er wel achterkomen 8)

ben er zelf ook mee bezig namelijk voor vyw ;)
Das goed Dave ff de plankjes tegenover elkaar zetten ;) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 12 mei 2004 @ 07:59:
[...]

Das goed Dave ff de plankjes tegenover elkaar zetten ;) })
Expox vs chantech zenith ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Astennu schreef op 11 mei 2004 @ 09:25:
[...]

Ik krijg probelemen bij 240x4 als ik em op 3x zet wil i wel chipset wordt bij mij te heet. Maar goed denk dat je em dan naar 3x mult moet kicken dan kun je wel verder.
Je had gelijk :*) :*) 2500Mhz@standaardvoltage *D

Nu nog een bios-update voor een hogere HTT, krijg alleen de bios-update niet voor mekaar, geeft telkens een foutmelding: bios-lockstring is niet gelijk. Volgens de epox site is dit toch echt de juiste bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

maddog_rvo schreef op 12 mei 2004 @ 10:01:
[...]

Nu nog een bios-update voor een hogere HTT, krijg alleen de bios-update niet voor mekaar, geeft telkens een foutmelding: bios-lockstring is niet gelijk. Volgens de epox site is dit toch echt de juiste bios.
welke datum bios gebruik je nu???
stuur even een mailjte naar mij, tom@epox.nl en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Ik denk dat je nu een goede bios gebruikt namenlijk.(5/5/2004)

en de KDA34301 is KDA3>4=2004> 3=maart> 01 is de dag datum. Dus 1/3/2004

Alt F2 methode geprobeerd of met awdflash /cc/cp/cd/QI

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 28043 op 12-05-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Anoniem: 28043 schreef op 12 mei 2004 @ 14:09:
[...]

welke datum bios gebruik je nu???
stuur even een mailjte naar mij, tom@epox.nl en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Ik denk dat je nu een goede bios gebruikt namenlijk.(5/5/2004)

en de KDA34301 is KDA3>4=2004> 3=maart> 01 is de dag datum. Dus 1/3/2004

Alt F2 methode geprobeerd of met awdflash /cc/cp/cd/QI
Check your mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
maddog_rvo schreef op 12 mei 2004 @ 10:01:
[...]

Nice wat voor ene cpu heb je er in liggen ? en wat is de stepping daar van want ik lijk geen geluk te hebben op dit gebied :'( k wil ook 2.5 a 2.6 ghz kunnen :)
Hoe zou dit komen?
ER gewoon wijnig info over die bussen gaat. Als je DC mem gaat gebruiken merk je het waarschijnlijk beter want dan kan er 2x zo veel data verstuurd worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 13-05-2004 20:58 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
ER gewoon wijnig info over die bussen gaat. Als je DC mem gaat gebruiken merk je het waarschijnlijk beter want dan kan er 2x zo veel data verstuurd worden.
Dat denk ik niet, zelfs 200Mhz en 400MHz is het verschil nihiel.

En hypertransport bus heeft niets met het geheugen te maken.
Het geheugen gaat direct naar de CPU (on die mem controller)
De A64 heeft een directe bus naar de chipset. (max 3.6Gb/s)

[ Voor 32% gewijzigd door Kakaroto op 13-05-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Astennu schreef op 13 mei 2004 @ 20:56:
[...]

Nice wat voor ene cpu heb je er in liggen ? en wat is de stepping daar van want ik lijk geen geluk te hebben op dit gebied :'( k wil ook 2.5 a 2.6 ghz kunnen :)

[...]

geen idee :? moet ik zeker de koeler eraf slopen om dat te zien ? of kan ik dat van windows ook uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
hmm, dubio.

Ik ben nu zover: 220x10, LDT op 3 en mem op 2,5-2-2-5

Draait allemaal fantastisch maar je begrijpt het wel. Ik kan niet echt leven met die 2200 MHZ >:)

ongeacht hoe ik mijn geheugen of MP ook instel, ik kom gewoon niet verder met HTT dan 220. Als ik echter mijn cas3 samsung geheugen erin prop ipv corsair kom ik op 10x250, weliswaar met zeer rotte geheugentimings maar wel stabiel.

Omdat mijn geheugen in principe wel goed moet zijn zit ik er sterk over te denken om maar een Nforce3 250 mobo aan te schaffen over een maandje ofzo. of zou ik nog wat kunnen bereiken met een Vdimm mod??
Ik denk zelf eigenlijk van niet, het lijkt er erg sterk op dat AN50R en Corsair MSX niet lekker samengaan dus dan wordt het een nieuw (Epox???)Mobo.

Tips zijn natuurlijk welkom, o ja, specs in signature.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kakaroto schreef op 13 mei 2004 @ 22:05:
[...]

Dat denk ik niet, zelfs 200Mhz en 400MHz is het verschil nihiel.

En hypertransport bus heeft niets met het geheugen te maken.
Het geheugen gaat direct naar de CPU (on die mem controller)
De A64 heeft een directe bus naar de chipset. (max 3.6Gb/s)
Heb je gelijk in. Dus ja er gaat gewoon niet heel veel data overheen dus je hebt er ook niet veel baat bij die hoog te houden want er gaat nu nog niet genoeg over heen.
maddog_rvo schreef op 13 mei 2004 @ 23:07:
[...]

geen idee :? moet ik zeker de koeler eraf slopen om dat te zien ? of kan ik dat van windows ook uitlezen?
Zo ver ik weet niet schijf em de volgende keer anders op als je em er toevallig af hebt :)
whizz666 schreef op 13 mei 2004 @ 23:23:
hmm, dubio.

Draait allemaal fantastisch maar je begrijpt het wel. Ik kan niet echt leven met die 2200 MHZ >:)

ongeacht hoe ik mijn geheugen of MP ook instel, ik kom gewoon niet verder met HTT dan 220. Als ik echter mijn cas3 samsung geheugen erin prop ipv corsair kom ik op 10x250, weliswaar met zeer rotte geheugentimings maar wel stabiel.

Omdat mijn geheugen in principe wel goed moet zijn zit ik er sterk over te denken om maar een Nforce3 250 mobo aan te schaffen over een maandje ofzo. of zou ik nog wat kunnen bereiken met een Vdimm mod??
Ik denk zelf eigenlijk van niet, het lijkt er erg sterk op dat AN50R en Corsair MSX niet lekker samengaan dus dan wordt het een nieuw (Epox???)Mobo.

Mijn AN50R kwam tot 271 1:1 alleen dan had je een hogere pci bus maar syteem liep goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Astennu schreef op 13 mei 2004 @ 23:31:

Mijn AN50R kwam tot 271 1:1 alleen dan had je een hogere pci bus maar syteem liep goed.
Maar niet met hetzelfde geheugen neem ik aan?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
whizz666 schreef op 14 mei 2004 @ 00:01:
[...]

Maar niet met hetzelfde geheugen neem ik aan?
Neeh bh5 maar dan gooi je je mem setting toch op 166 kun je ook meteen weer verder dan draait je mem 200 op 240 HTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
whizz666 schreef op 13 mei 2004 @ 23:23:
hmm, dubio.

Doe die multi van de LDT eens omlaag. De nf3-150 chipset lust weinig meer dan 600 Mhz en met 220 x 3 zit je daar al boven. Volgens mij komt je een stuk met je proc als je een lagere multi instelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Astennu schreef op 14 mei 2004 @ 08:18:
[...]
Neeh bh5 maar dan gooi je je mem setting toch op 166 kun je ook meteen weer verder dan draait je mem 200 op 240 HTT
YoupY schreef op 14 mei 2004 @ 08:34:
[...]
Doe die multi van de LDT eens omlaag. De nf3-150 chipset lust weinig meer dan 600 Mhz en met 220 x 3 zit je daar al boven. Volgens mij komt je een stuk met je proc als je een lagere multi instelt...
Ik zal het vanavond gaan proberen en hou jullie op de hoogte. LDT op 2 had ik al geprobeert maar niet in combinatie met mem op 166.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

is het nog niemand gelukt om een AMD64 te unlocken ???

damn dat moet toch mogelijk zijn, anders hoef ik ook niet verder te sparen voor een promtia :'( :'( :'(

zucht... heb al flink gegoogled maar nikkus nakkes nada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 66797 schreef op 14 mei 2004 @ 12:21:
is het nog niemand gelukt om een AMD64 te unlocken ???

damn dat moet toch mogelijk zijn, anders hoef ik ook niet verder te sparen voor een promtia :'( :'( :'(

zucht... heb al flink gegoogled maar nikkus nakkes nada
De A64 valt niet te unlocken. Er zit niets van bruggen of dergelijke op de chip.
De MP is hardwarematig gelocked. Het bereik staat dus vast!

ennuh, een A64 locked werkt goed op een prommie. geef eens een reden dan waarom niet??...

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 14-05-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

Kakaroto schreef op 14 mei 2004 @ 12:50:
[...]

De A64 valt niet te unlocken. Er zit niets van bruggen of dergelijke op de chip.
De MP is hardwarematig gelocked. Het bereik staat dus vast!

ennuh, een A64 locked werkt goed op een prommie. geef eens een reden dan waarom niet??...
nou ja dan moet je wel heeeeeeeeel ver gaan met de FSB en aangezien het geheugen 1:1 het beste en snelst werkt en de HTT relatief lage max heeft denk ik niet dat een prommie de investering waarmaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 14-05-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 66797 schreef op 14 mei 2004 @ 14:21:
[...]

nou ja dan moet je wel heeeeeeeeel ver gaan met de FSB en aangezien het geheugen 1:1 het beste en snelst werkt en de HTT relatief lage max heeft denk ik niet dat een prommie de investering waarmaakt
ten eerste er wordt gesproken over HTT , niet FSB :)

Als je goed geheugen heb en een goeie CPU kan je met een half locked A64 heel ver komen.
HTT kan bij de meeste borden gemiddeld 300MHz halen. (x2 op een NF150)

Gemiddeld Prom snelheid op een A64 3000 is 2.7~2.8GHz, dus 280x10.
Ik ga ervan uit dat jouw geheugen geen 280MHz kan, dus verhoog je je HTT en neem je 5:4. heb je ook bruute snelheid.

Hoever wil jij gaan dan ? :? dit is ruim voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Kakaroto op 14-05-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
whizz666 schreef op 14 mei 2004 @ 08:55:
[...]

[...]

Ik zal het vanavond gaan proberen en hou jullie op de hoogte. LDT op 2 had ik al geprobeert maar niet in combinatie met mem op 166.
Geen sjoege dus. Met dit geheugen kom ik gewoon niet boven een HTT van 220.
Op 224 @ 2.9V begint dat stomme ding al te rebooten.

Het geheugen op zich heb ik geen klachten over. draait nu 440Mhz 2.5-2-2-5 op 2.8Volt :9 dus ik ben bang dat ik een Nforce250 mot gaan kopen.

He wat vervelend :Y)

Ik zal maar tevreden zijn deze maand :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Bornin op 14-05-2004 18:18 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
maddog_rvo schreef op 13 mei 2004 @ 23:07:
[...]

Nope, moet je ff de koeler eraf halen. TIP: schrijf dan alle gegevens even op, op een blaadje zodat je ze altijd bij de hand hebt en niet elke keer opnieuw je koeler eraf hoeft te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Wat is de LDT? hoor het nu een paar x voor bij gaan heb al even gezocht in de bios, maar niks wat daar op lijkt gevonden wel een soortgelijk iets HT frequentie was je kan instellen van 1 tot 4 of 5 uit me hoofd. Of heeft het met de mem te maken ?

Wat is dat LDT nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Ik krijg mijn processor niet over de 2.15 Ghz wat natuurlijk blijk laag is :D
Ik heb de cpu voltage al verhoogd met +0.2 en ook DDR voltage verhoogd.
Volgenmij ligt het aan mijn geheugen dat ik niet verderkom melacheaar misschien weten jullie een oplossing.
Als ik op 2.2 Ghz zit kom ik windows wel in maar zodra ik 3dMark03 of Far Cry ga spelen loopt de pc vast.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5270

Kdenk dat je geheugen het idd niet aankan of dat je videokaart de hoge AGP snelheid niet aankan.

Probeer is de divider van het geheugen aan te passen zodat je geheugen op een lagere snelheid gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Divider staat nu op 2:1 of heb ik het nu over iets totaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou kunnen check dan met een of ander prog wat je geheugen snelheid is.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Frequency: 215 Mhz
Prog: CPU-Z :)
Hm raar in CPU-Z geeft hij aan 1:1 maar weet cker dat ik het in de bios op 2:1 heb staan.

[ Voor 58% gewijzigd door Bapawe op 15-05-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm kvind zelf een k8v nog al een kloten bios hebben, ik kan m'n pc 3000 geheugen niet eens op 1:1 krijgen terweil die het makkelijk kan. :r Kben wel toe aan een nieuwe plank die ook AGP locks heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Trivian schreef op 15 mei 2004 @ 16:32:
Frequency: 215 Mhz
Prog: CPU-Z :)
Hm raar in CPU-Z geeft hij aan 1:1 maar weet cker dat ik het in de bios op 2:1 heb staan.
Dat klopt ook. Ik geloof dat Asus in DDR400 termen rekend. Dus 2xHTT=Memsnelheid
De HTT is 215 dus het geheugen draait effectief op DDR430. In principe is dit hetzelfde als 1:1 (geheugen op 215MHz, dus niet de DDR nummering)

Waarschijnlijk gewoon weer een beetje marketing crap het stat natuurlijk leuker: DDR400 ipv 200MHz mem :)

@ Snap:

Dat je geheugen niet 1:1 wil is een bekend kwaaltje van de Via borden. Ze gaan er gewoon vanuit dat geheugen PC3200 moet zijn om 1:1 te kunnen draaien. Al het geheugen wat dat dus niet is (minder als PC3200 dan he ;) ) wil dus niet 1:1 draaien. Jouw geheugen heeft heel waarschijnlijk PC2700 in z'n SPD staan waardoor de Asus bios dus op het idee komt om het op 166MHz te laten draaien

[ Voor 27% gewijzigd door Syngrow op 15-05-2004 16:53 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah klopt helemaal, er is nog geen manier bedacht om dit te omzeilen of wel?

En heeft een MSI K8N Neo Platinum er ook last van? (hier wil ik binnenkort naar gaan upgraden). Is met nForce3Gb chipset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Anoniem: 5270 schreef op 15 mei 2004 @ 16:37:
Hmm kvind zelf een k8v nog al een kloten bios hebben, ik kan m'n pc 3000 geheugen niet eens op 1:1 krijgen terweil die het makkelijk kan. :r Kben wel toe aan een nieuwe plank die ook AGP locks heeft :)
Eerlijk gezegd vind ik de bios van de Asus K8V enorm relaxed. Alles zit erin wat je je maar wensen kunt. Dat valt van de biossen van de meeste nf3 planken niet te zeggen. Je moet gewoon CTRL-F1 drukken om de meeste nodige opties tevoorschijn te toveren |:(

Dat je mem niet wil ligt niet aan de bios maar meer aan de plank en chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach het zal ook wel wezen dat ik een totaal ander bios gewend ben. Bij m'n vorige plank stond alles bij mekaar en kon ik alles makkelijk vinden. (Abit NF7-S) Maarja dat vind ik dan zal wel per persoon verschillen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
matinez schreef op 15 mei 2004 @ 11:27:
Wat is de LDT? hoor het nu een paar x voor bij gaan heb al even gezocht in de bios, maar niks wat daar op lijkt gevonden wel een soortgelijk iets HT frequentie was je kan instellen van 1 tot 4 of 5 uit me hoofd. Of heeft het met de mem te maken ?

Wat is dat LDT nou ?
De Hyper Transport multipler. LTD van 4x = 4x200= 800 mhz HTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Review van de Gigabyte K8NSNXP: http://www.tbreak.com/rev...ticle.php?cat=mobo&id=297
The BIOS offers lots of tweaking options for the memory however overclocking options are limited. Although the board has a working AGP/PCI lock, there’s no option to adjust the multiplier which severely restricts your FSB options.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 81502 op 16-05-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Astennu schreef op 16 mei 2004 @ 10:44:
[...]

De Hyper Transport multipler. LTD van 4x = 4x200= 800 mhz HTT
Oke gesnopen

En als je je die 4x veranderd in Y is het Y x X= aantal Mhz
En die 200mhz komt cker van je geheugen latjes?

* heb nu een beetje lopen klote en kan door het veranderen verder komen met klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Zo omdat mijn moederbord kapot is, denk ik dat ik maar overstap op een Athlon64, alleen zit ik met 1 probleem (geen zin in nieuw topic) en ik dacht dat jullie me vast zouden kunnen helpen.

Het probleem heeft te maken met mijn waterblok wat ik nu heb, een dangerden Maze2. Probleem is dat er geen clips voor dat blok zijn voor een 754 mobo.
Dus dacht ik aan het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/K8NMaze2.jpg
(Ja 1337 tekening :P)

Zou dit mogelijk zijn, en hoe kan ik die klem goed vast zetten (zijn die 2 punten,naast socket, schroefdraden, of zijn het 2 gaten?? )

Of hebben jullie misschien een ander idee om dat blok op een 754 mobo te zetten.

(Mobo wat je ziet is MSI K8N Neo, die ik ook graag zou willen gaan kopen als het koelblok er op kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Albinoraptor schreef op 17 mei 2004 @ 20:25:
Zo omdat mijn moederbord kapot is, denk ik dat ik maar overstap op een Athlon64, alleen zit ik met 1 probleem (geen zin in nieuw topic) en ik dacht dat jullie me vast zouden kunnen helpen.

Het probleem heeft te maken met mijn waterblok wat ik nu heb, een dangerden Maze2. Probleem is dat er geen clips voor dat blok zijn voor een 754 mobo.
Dus dacht ik aan het volgende:
[afbeelding]
(Ja 1337 tekening :P)

Zou dit mogelijk zijn, en hoe kan ik die klem goed vast zetten (zijn die 2 punten,naast socket, schroefdraden, of zijn het 2 gaten?? )

Of hebben jullie misschien een ander idee om dat blok op een 754 mobo te zetten.

(Mobo wat je ziet is MSI K8N Neo, die ik ook graag zou willen gaan kopen als het koelblok er op kan.)
Onder je het socket zit een rvs backplate. die 2 gaten die je ziet zijn waarschijnlijk 2 busjes met daarin schroefdraad, (M4 volgens mij). zo is het tenminste op mijn shuttle en volgens mij is dat bij alle A64 mobo's wel ongeveer hetzelfde.

die 2 gaten kun je dus prima gebruiken voor je koeler. Hier http://www.marbri.demon.nl/pics/case/DCP_1418.JPG heb je mijn case, mijn koeler zit ook op die 2 gaten vast.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Of je doet het zoals ik heb gedaan. ( zie plaatje eerder in dit forum) Lijkt erg op de manier die jij wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Mister I schreef op 17 mei 2004 @ 21:18:
Of je doet het zoals ik heb gedaan. ( zie plaatje eerder in dit forum) Lijkt erg op de manier die jij wilt gaan doen.
Idd dat lijkt er idd op, zie dat je zelfs nog de 'schroeven' hebt gebruikt van dangerden, kan ik die ook mooi gebruiken weer 1 ding minder om over na te denken. Gaan we weer eens lekker modden.

En als we dan toch bezig zijn, gaan we eens kijken of ik eigen blokje kan maken voor 9800 pro. :p

Bedankt allebei. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Albinoraptor op 18-05-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Is er nou een groot performanceverschil tussen de Athlon 64 met 512 en 1024 kb cache :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45862

Anoniem: 53576 schreef op 18 mei 2004 @ 15:18:
Is er nou een groot performanceverschil tussen de Athlon 64 met 512 en 1024 kb cache :?
Nee, bijna nix. Héél soms is de 3000 zelfs sneller dan de 3200 maar dat is echt heel soms he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 45862 schreef op 18 mei 2004 @ 16:47:
[...]

Nee, bijna nix. Héél soms is de 3000 zelfs sneller dan de 3200 maar dat is echt heel soms he ;)
Nee 3000+ is nooit sneller dan 3200+ tenzijn je hem natuurlijk oc-ed. Maar als je precies hetzelfde systeem hebt met een 3000+ en een met een 3200+, dan is die 3200+ sneller.
Ook al is het heeel weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Anoniem: 53576 schreef op 18 mei 2004 @ 15:18:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=35186 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Kan je met een asus k8vsedeluxe niet verder oc-en dan fsb=240?? Er zit namelijk geen pci/agp lock op. Of is er een manier om die toevoer toch af te remmen?

Momenteel loopt ie op FSB=220 (x10=2200Mhz) met pc3200 geheugen (op 440Mhz dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of de Zalman Reserator 1 het een beetje goed doet?
Ik post dit nu wel in de OC topic, maar het is de bedoeling dat ik met dit setje verder kom.

In de reviews komt tie wel goed naar voren, de prijs is --> Zalman reserator 1 in de Tweakers PW

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 19-05-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik vind hem niet zo heel goed presteren:

http://www.a1-electronics...lman_Reserator1_pg2.shtml

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Jij wil waterkoeling voor oc-en. En dan is de reserator de verkeerde keuze, omdat dat een passieve waterkoeling is en hij draait wel netjes, maar je kan er niet mee oc-en.
Er is ook een draadje hier op got over de reserator. Daar staat dat waarschijnlijk ook wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 19 mei 2004 @ 16:11:
Jij wil waterkoeling voor oc-en. En dan is de reserator de verkeerde keuze, omdat dat een passieve waterkoeling is en hij draait wel netjes, maar je kan er niet mee oc-en.
Er is ook een draadje hier op got over de reserator. Daar staat dat waarschijnlijk ook wel in.
volgens tweakers review doet hij het niet zo slecht :? Maar, dat is verkeerd gezien ?

De heren van a1 Electronics
kraken hem helemaal af zie de ongelooflijke slechte benchmarks

Wat moet je nou geloven?

En wat zou een andere optie H2O set zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 19 mei 2004 @ 17:17:
[...]

volgens tweakers review doet hij het niet zo slecht :? Maar, dat is verkeerd gezien ?

De heren van a1 Electronics
kraken hem helemaal af zie de ongelooflijke slechte benchmarks

Wat moet je nou geloven?

En wat zou een andere optie H2O set zijn ?
Ja klopt, maar jij haalt met je cpu nu onder luchtkoeling ook goede oc prestaties. Maar als je nog beter wilt wordt ie gewoon te heet

offtopic:
Heb een pc gekregen van school waar wat onderdelen van mistte.
Leuk p2 tje
Hoe gaat het met je examens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zo het vakantiegeld is weer gestort, ben nu aan het kijken voor een nieuwe cpu aangezien de 3 gig nu wel eens een keer gehaald mag worden.

Zat zelf te denken aan een 3200+ Newcastle (2.2 Ghz 512 kb) .

Heeft iemand die al in nederland gesignaleerd, en zo ja waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

SmokeyTheBandit schreef op 19 mei 2004 @ 17:30:
Zo het vakantiegeld is weer gestort, ben nu aan het kijken voor een nieuwe cpu aangezien de 3 gig nu wel eens een keer gehaald mag worden.

Nog niet gezien, zal een oogje in het zeil houden ;)
Maar wat ga je met je "oude" cpu doen >:) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 19 mei 2004 @ 17:27:
[...]

Ja klopt, maar jij haalt met je cpu nu onder luchtkoeling ook goede oc prestaties. Maar als je nog beter wilt wordt ie gewoon te heet

offtopic:
Heb een pc gekregen van school waar wat onderdelen van mistte.
Leuk p2 tje
Hoe gaat het met je examens?
Ik snap niet wat je bedoeld met ( Ja klopt?)
Wat klopt er ?

Het gaat me er niet om dat ik op lucht goede prestaties haal maar.
Het gaat mij even hierom:
#01 - lucht koeling eruit waardoor --> minder geluid
#02 - Kan gelijk iets verder komen met OC-en

offtopic:
leuk voor in het museum ;)
Van Erfgooiers of Reoboth school?

[ Voor 8% gewijzigd door matinez op 19-05-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 19 mei 2004 @ 17:37:
[...]

Ik snap niet wat je bedoeld met ( Ja klopt?)
Wat klopt er ?

Het gaat me er niet om dat ik op lucht goede prestaties haal maar.
Het gaat mij even hierom:
#01 - lucht koeling eruit waardoor --> minder geluid
#02 - Kan gelijk iets verder komen met OC-en
Ik geef het als voorbeeld dat lucht prestaties.
Dat je lucht nu net zo goed zal presenteren als die reserator.
met ja klopt bedoel ik dat tweakers.net er tevreden mee is.

Die punten die je aangeeft wat je er mee wilt gaan doen, kan niet met de reserator.
Hij is zeker een stuk stiller, maar waarschijnlijk kom je niet verder met oc-en.
Het is ook niet zeker of je uberhaubt nog verder komt met oc-en.

offtopic:
Wat is er mis met een pentium 2 :? draait prima als server
erfgooiers

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 19-05-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 19 mei 2004 @ 17:39:
[...]

Ik geef het als voorbeeld dat lucht prestaties.
Dat je lucht nu net zo goed zal presenteren als die reserator.
met ja klopt bedoel ik dat tweakers.net er tevreden mee is.

Die punten die je aangeeft wat je er mee wilt gaan doen, kan niet met de reserator.
Hij is zeker een stuk stiller, maar waarschijnlijk kom je niet verder met oc-en.
Het is ook niet zeker of je uberhaubt nog verder komt met oc-en.
De review van Tweakers.net geeft een vergelijking met andere H20 koeling setjes.
Waardoor je niet kan zeggen dat tweakers.net er mee tevreden is dat het even presteert als luchtkoeling..!

Temperaturen met 100% load
Silverprop 27
Waterchill 30
Reserator 33
Luchtkoeling 42
[ in de conclusie van Tweakers.net]
Sommige setjes waren bedroevend slecht, veel setjes waren matig en slechts enkele setjes waren echt goed. De Reserator 1 van Zalman kan zonder een seconde te twijfelen toegevoegd worden aan de laatste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 19 mei 2004 @ 17:44:
[...]

De review van Tweakers.net geeft een vergelijking met andere H20 koeling setjes.
Waardoor je niet kan zeggen dat tweakers.net er mee tevreden is dat het even presteert als luchtkoeling..!

Temperaturen met 100% load
Silverprop 27
Waterchill 30
Reserator 33
Luchtkoeling 42
[ in de conclusie van Tweakers.net]
Sommige setjes waren bedroevend slecht, veel setjes waren matig en slechts enkele setjes waren echt goed. De Reserator 1 van Zalman kan zonder een seconde te twijfelen toegevoegd worden aan de laatste categorie.
Dan koop je hem toch.
Je weet me mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mister I schreef op 19 mei 2004 @ 17:35:
[...]

Nog niet gezien, zal een oogje in het zeil houden ;)
Maar wat ga je met je "oude" cpu doen >:) O+
Daar ga ik een sleutelhanger van maken 8)7 :*)

Nee die gaat in de verkoop natuurlijk ;)

Groot voordeel van die 3200+ Newcastle is de 11 MP :D :D 8)

[ Voor 13% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 19-05-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 19 mei 2004 @ 17:47:
[...]

Heb je al alle onderdelen voor je review ? VYW chaintech nForce 3 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

SmokeyTheBandit schreef op 19 mei 2004 @ 17:47:
[...]

He dat wist ik nie dat die een 11 mp heeft :), dat is wel zwaar relax
Ben benieuwd wat je er voor gaat vragen. Ik haal maar 2600 mhz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Vond een handig tabelletje over Geheugen wil het graag delen met de mensen
hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 19 mei 2004 @ 18:01:
Vond een handig tabelletje over Geheugen wil het graag delen met de mensen
hier
Ziet er goed uit :)
Mayb ook wel leuk om het in dit topic te zetten:
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 5)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

SmokeyTheBandit schreef op 19 mei 2004 @ 17:30:

heb ik al weer verkocht, clockte leuk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 19 mei 2004 @ 18:08:
[...]

Ziet er goed uit :)
Mayb ook wel leuk om het in dit topic te zetten:
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 5)[/rml]
Waar dacht je dat ik het vandaan had ;)

Acties: