Ik heb ze ook binnen, alleen van de snelheid wordt ik nog niet echt blij, ik kwam zonet niet hoger dan 100 kb/s, nu zal ik het nog eens proberen.
UNS Status hier:
De servers willen ff niet connecten (unable to authenticate)
Maar dat kan ook komen door het feit dat ik met teveel tegelijk wil connecten.
Schiet dus atm niet op
De servers willen ff niet connecten (unable to authenticate)
Maar dat kan ook komen door het feit dat ik met teveel tegelijk wil connecten.
Schiet dus atm niet op
[ Voor 39% gewijzigd door Hoyden op 20-10-2004 23:10 ]
* Zym0tiC is ook maar eens aan de payservers gegaan.
ik heb het eerst een dagje een Eweka account geleend van een vriend van mij. Aangezien dit best goed beviel heb ik maar besloten om eens een maandje te proberen. Voor 7,50 kun je je geen buld aan vallen vind ik.
Ok je hoort nogal wat negatieve verhalen over ze maar ik heb er alle vertrouwen in en oordeel pas als ik het zelf zie
Buiten dat zag ik het nog niet zo zitten om gelijk een CC aan te vragen voor iets wat me misschien over een maand weet tegenstaat.
ik heb het eerst een dagje een Eweka account geleend van een vriend van mij. Aangezien dit best goed beviel heb ik maar besloten om eens een maandje te proberen. Voor 7,50 kun je je geen buld aan vallen vind ik.
Ok je hoort nogal wat negatieve verhalen over ze maar ik heb er alle vertrouwen in en oordeel pas als ik het zelf zie
Buiten dat zag ik het nog niet zo zitten om gelijk een CC aan te vragen voor iets wat me misschien over een maand weet tegenstaat.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Zijn er ook servers waar je met meerdere personen(meerdere ip's) op kunt om te downloaden op de unlimited accouts.
heeft hier iemand ervaring mee??
Bij mij zit ie echt tegen de max van mijn verbinding, zo'n 100 ~120 KB per secondeAnoniem: 74137 schreef op 20 oktober 2004 @ 23:03:
Het schommelt nu zo rond de 60 KB, ben ik de enige die zo lage snelheid heeft?
Geen commentaar
Anoniem: 100176
Ik zit samen met twee vrienden op een Usenet account. We verdelen de 12 draadjes, zodat ieder er vier heeft. In principe mag dit natuurlijk niet, maar het werkt al vanaf juli.TheMystery schreef op 21 oktober 2004 @ 00:18:
Zijn er ook servers waar je met meerdere personen(meerdere ip's) op kunt om te downloaden op de unlimited accouts.
Ik kreeg trouwens een paar weken wel een mailtje van Usenet dat we het account aan het waren abusen, en we afgesloten zouden worden. Dat is echter nooit gebeurd ! (wel een beetje vaag).
Ach, met een beetje geduld....robbydw schreef op 20 oktober 2004 @ 12:20:
Zojuist gebeld naar Eweka (voor ca 80ct p/m)
Kreeg meteen op het bandje te horen dat ze vertraging ondervinden bij het aanmelden van nieuwe user acoounts. Dit kan oplopen tot 5 werkdagen.
Dan weten we dat dus en wacht ik nog maar even af.
Bij Eweka zijn ze atm bezig met een beetje de zooi op orde proberen te krijgen. Een van hun oude werknemers is inmiddels weg daar, en die had aardig wat dingen onder zijn beheer die niet helemaal netjes afgehandeld waren wat ik begreep.
Ik werd gister gebeld door iemand van hun, die voor mij nieuw was. Ze waren druk met alles op orde te krijgen, en de usenet dienst had, tesamen met hun huidige activiteiten, de hoogste prioriteit. De overige dingen waar ze mee bezig waren, al-dan-niet experimenteel, kwamen nog wel.
Ze hadden oa mijn IP dubbel uitgedeeld, dus ze hebben nog wat uit te zoeken. Ik heb daar een colobak in 't rack hangen ergens
Anoniem: 74137
Ja nu overdag heb ik ook die snelheid ong. Maar mijn max verbindingsnelheid is 300KB/srobbydw schreef op 21 oktober 2004 @ 08:08:
[...]
Bij mij zit ie echt tegen de max van mijn verbinding, zo'n 100 ~120 KB per seconde

Genoemde snelheid had ik gisteravond ookAnoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:15:
[...]
Ja nu overdag heb ik ook die snelheid ong. Maar mijn max verbindingsnelheid is 300KB/s
Geen commentaar
Welke ISP zit je en op Welke Newsreader.Anoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:15:
[...]
Ja nu overdag heb ik ook die snelheid ong. Maar mijn max verbindingsnelheid is 300KB/s
Overigens KAN dit veroorzaakt worden doordat wij op dit moment op de rand van onze bandbreedte limiet zitten. Maar hier komt morgen verandering in, dan word onze nieuwe Gigabit Link geleverd.
Ik zit zelf namelijk wel op het Eweka netwerk, heb 8mbit DSL en haalde net stabiel tussen de 450 en 550KB/sec.(Newsreader.eweka.nl).
Overigens nog een puntje wat misschien nog niet bij iedereen bekend is.
Bij ons is het zo dat Headers ophalen een stuk trager gaat als body's downloaden, we zijn aan het onderzoeken wat hier aan te doen is.
Owja, ik werk bij Eweka
Ik heb Chello Classic, en ik haal snelheden van rond de 300 KB/s als ik van site's oid. download. Ik gebruik Newsleecher.Punica- schreef op 21 oktober 2004 @ 12:13:
[...]
Welke ISP zit je en op Welke Newsreader.
Overigens KAN dit veroorzaakt worden doordat wij op dit moment op de rand van onze bandbreedte limiet zitten. Maar hier komt morgen verandering in, dan word onze nieuwe Gigabit Link geleverd.
Ik zit zelf namelijk wel op het Eweka netwerk, heb 8mbit DSL en haalde net stabiel tussen de 450 en 550KB/sec.(Newsreader.eweka.nl).
Overigens nog een puntje wat misschien nog niet bij iedereen bekend is.
Bij ons is het zo dat Headers ophalen een stuk trager gaat als body's downloaden, we zijn aan het onderzoeken wat hier aan te doen is.
Owja, ik werk bij Eweka.
Dat jij dan wel 450 KB haalt is dan vreemd, of je moet een 'speciaal' lijntje van de zaak hebben
Hoi,Anoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 12:28:
[...]
Ik heb Chello Classic, en ik haal snelheden van rond de 300 KB/s als ik van site's oid. download. Ik gebruik Newsleecher.
Dat jij dan wel 450 KB haalt is dan vreemd, of je moet een 'speciaal' lijntje van de zaak hebben
Het is geen speciale lijn, gewoon mijn thuislijn, maar op welke reader zit jij ? dan zou ik de snelheid kunnen checken.
Voordeel van mijn lijn is, ik kan nooit bandbreedte tekort hebben, omdat ik dus semi-direct op de servers zit, en jullie via AMS-IX of NLIX
Groet,
Paul
Thunderbolt, het zit dus in het feit dat jij niet direct op de newsserver kunt geraken. Eweka klanten kunnen dat wel, zonder via een overvolle ams-ix link te moeten.
Punica-, is het niet vervelend als je zelf een ander soort lijn hebt dan je klanten? Dan zul je zelf een storing die de klanten ervaren niet zomaar opmerken.
Punica-, is het niet vervelend als je zelf een ander soort lijn hebt dan je klanten? Dan zul je zelf een storing die de klanten ervaren niet zomaar opmerken.
Nee dat is het niet, aangezien ik dan juist WEL kan zien of het euvel in onze servers zit of dat de routers aan hun max capaciteit zitten aangezien ik niet via de routers ga.Xandrios schreef op 21 oktober 2004 @ 12:38:
Thunderbolt, het zit dus in het feit dat jij niet direct op de newsserver kunt geraken. Eweka klanten kunnen dat wel, zonder via een overvolle ams-ix link te moeten.
Er zijn 2 Gigabit links, AMS-IX en NLIX, die zitten tegen hun limiet maar zijn niet overvol. Zoals gezegt, de 3e word morgen bijgeplaatst welke de bandbreedte problemen moet oplossen. Deze zou al veel eerder geplaatst zijn, echter zowel NLIX als Redbus hebben vertraging opgelopen met levering van de infrastructuur.
Eigenlijk zou deze link vorige week al actief zijn.
Ik wil dan nu dus ook van Thunderbolt weten van welke server hij gebruik maakt, zodat ik zijn probleem nader kan onderzoeken.
Groet,
Paul
Ik connect gewoon aan newsreader.eweka.nl, maar zijn er dan nog andere servers, ik begrijp dat er 3 zijn, maar hoe kom ik daar dan op?
Paul bedoelt gewoon dat hij binnen het Eweka netwerk zit, en (dus) bij wijze van spreke nog kan downloaden zonder een enkele verbinding naar buiten toe.Xandrios schreef op 21 oktober 2004 @ 12:38:
...
Zou de hele AMS-IX down zijn, kan hij nog steeds downen.....
Maar goed, storingen aan de newsbakken zelf of performanceproblemen daar zijn wel merkbaar. Alleen (trage/volle) AMX-IX of andere peeringproblemen heeft ie dus geen last van, terwijl niet-eweka klanten daar wel afhankelijk van zijn.
Maar goed, dat probleem kun je eigenlijk amper voorzijn, of je moet van elke ISP afzonderlijk een lijn hebben liggen....
ff informatief: staan er nu nog wat bakken van jullie in Globalswitch of is inmiddels alles in Redbus?
Er zijn 5 readers(machines waar de klanten op connecten) de 6e word volgende week geplaatst.Anoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 12:50:
Ik connect gewoon aan newsreader.eweka.nl, maar zijn er dan nog andere servers, ik begrijp dat er 3 zijn, maar hoe kom ik daar dan op?
Elke klant krijgt er maar 1 toegewezen, dit moet ook voor het grootste deel van de klanten voldoen, alleen er zijn altijd klanten die meer eisen:).
Btw Djsmiley,
Op Global staat onze ATM apparatuur, AMS-IX router en VoiP Gateway nog. AMS-IX moet wel, omdat redbus geen AMS-IX locatie is. Zelfde geld voor ATM apparatuur, Bbned zit wel op Global,maar niet op redbus. VoiP zou eventueel overal kunnen maar kwam beter uit op deze manier.
Hoe kan ik dan zien op welke ik zit?Punica- schreef op 21 oktober 2004 @ 13:14:
[...]
Er zijn 5 readers(machines waar de klanten op connecten) de 6e word volgende week geplaatst.
Elke klant krijgt er maar 1 toegewezen, dit moet ook voor het grootste deel van de klanten voldoen, alleen er zijn altijd klanten die meer eisen:).
Punica- schreef op 21 oktober 2004 @ 13:14:
[...]
Btw Djsmiley,
Op Global staat onze ATM apparatuur, AMS-IX router en VoiP Gateway nog. AMS-IX moet wel, omdat redbus geen AMS-IX locatie is. Zelfde geld voor ATM apparatuur, Bbned zit wel op Global,maar niet op redbus. VoiP zou eventueel overal kunnen maar kwam beter uit op deze manier.
offtopic:
Die nieuwe gigabit link, gaan daar ook de colobakken @ redbus over?
in dat geval wordt mijn bakje dan weer een stukkie sneller
Wie doet trouwens nu voornamelijk de colo bij jullie? Ik begreep dat jasper weg was, en jullie daar 'aardig druk' mee zijn om alles in goede banen te krijgen
Die nieuwe gigabit link, gaan daar ook de colobakken @ redbus over?
in dat geval wordt mijn bakje dan weer een stukkie sneller
Wie doet trouwens nu voornamelijk de colo bij jullie? Ik begreep dat jasper weg was, en jullie daar 'aardig druk' mee zijn om alles in goede banen te krijgen
Newsreader.eweka.nl is gewoon newsreader1, de rest heeft tot nummer 5 erachter.
DJSmiley, de nieuwe NLIX link word Usenet Dedicated, de andere link word dus ontlast, en jij zal dus als het goed is ook weer een beter performance merken.
Wijnand en ik doen overigens op dit moment het colo deel, omdat hier toch bijna niets aan te doen is behalve afspraken maken en af en toe een reboot.
Groet,
Paul
Nu weer rond de 60KB, maar misschien dat het morgen verbeterd.Anoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 13:57:
De download zit nu op 200 KB/s, maar soms schommelt ie wel weer naar beneden.
Het is tenminste wel een
sluit ik mij bij aan.Anoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 20:12:
[...]
Nu weer rond de 60KB, maar misschien dat het morgen verbeterd.
Het is tenminste wel eenwaard dat een bedrijf zich durft te vertegenwoordigen op een forum, vooral deze
![]()
Hierbij trouwens mijn actuele dl snelheid

Geen commentaar
Tja, veel lui lopen dan wel te zeiken over Eweka, maar ik heb er weinig problemen mee.Anoniem: 74137 schreef op 21 oktober 2004 @ 20:12:
[...]
Nu weer rond de 60KB, maar misschien dat het morgen verbeterd.
Het is tenminste wel eenwaard dat een bedrijf zich durft te vertegenwoordigen op een forum, vooral deze
![]()
Heb zelf een colocated server bij hun. Uiteraard niet te vergelijken met bv NXS, maar (na wat opstartproblemen met een brakke switch) de prijs/kwaliteitsverhouding is prima.
En voor mijn gevoel geld dat ook voor hun usenet dienst, al maak ik daar zelf geen gebruik van. Voor 7,50 eur, zonder gedoe met cc, kun je "gewoon" niet eenzelfde servicenivo verwachten als een dienst die 4x zo duur is. Naar mijn mening doet Eweka behoorlijk z'n best om dit wel te realiseren, denk aan de feedback richting klanten.
Komt bij dat Eweka (afaik) niet een enorm groot bedrijfje is, en 't naar mijn mening voor een dergelijke "grootte" niet slecht doet.
Uiteraard kan er nog zat beter, maar als je de oude (adsl)topics leest, is t administratief al een stuk verbeterd, en t netwerk is (naar mijn mening) ook aardig stabiel. Uiteraard gaat er wel eens wat mis, ook bij mij gebeurd, maar 't is snel opgelost..
Zeikerds houd je altijd, maar langzaam maar zeker doe je toch ervaring op, dus 't is gewoon een kwestie van tijd.
@mn oude werkgever thuis had ik ook een Eweka dsl lijn. Die man zelf is inmiddels gescheiden en is beetje helemaal aan het doorflippen, dsl moest afgesloten worden enz, en Punica (Paul) wist niets vond ie en blabla en hij moest Wijnand hebben. Maar ondanks dat vind ik dat Eweka t netjes heeft opgelost, en iig zakelijk afgehandeld heeft....
Anyway, way too go Eweka.... Ik vind het prima zo, en ik bel nog wel ff, moet nog keertje naar mn bak toe, en aan Jaspers 06 heb ik ook weinig meer denk ik
Usenet neem ik misschien ooit nog wel af van hun, maar atm betaal ik wel iets meer, cc heb ik toch, en 50 dagen retentie (giganews) ownt toch bestwel als je t eenmaal gewend bent...
Hier wil ik wel even een opmerking over plaatsen nog: Eweka bied deze dienst (voor zover ik weet) alleen aan via AMS-IX, NL-IX etc verbindingen. Kortom, IX-verkeer.DJSmiley schreef op 21 oktober 2004 @ 23:27:
Voor 7,50 eur, zonder gedoe met cc, kun je "gewoon" niet eenzelfde servicenivo verwachten als een dienst die 4x zo duur is.
Dat houdt in, dat de dienst niet voor iedereen beschikbaar is in NL (En daarbuiten al helemaal niet).
Voordeel voor hun is dat ze geen transit verkeer nodig hebben. Op deze manier heb je 'n Gbit link voor 1200 euro, terwijl je daar (gokje) 50.000 euro aan kwijt zou zijn met transitverkeer.
Vandaar dat oa usenetserver wat duurder is: Die betaald dus wel voor transit. En dat merk je in de prijs. Sterker nog, ik denk dat usenetserver in verhouding minder geld per account over houdt om de servers op orde te houden, dan Eweka dat doet.
Rekensommetje:
1000Mbit ams-ix verkeer: 1200 euro
Met overboeking van 1:25 kunnen daar 6250 klanten op (4Mbit/klant). Das dus 20 cent per klant aan dataverkeer per maand
Haha, dit vind ik een mooie, ik handel namelijk _ALLE_ adsl storingen afDJSmiley schreef op 21 oktober 2004 @ 23:27:
[...]
@mn oude werkgever thuis had ik ook een Eweka dsl lijn. Die man zelf is inmiddels gescheiden en is beetje helemaal aan het doorflippen, dsl moest afgesloten worden enz, en Punica (Paul) wist niets vond ie en blabla en hij moest Wijnand hebben. Maar ondanks dat vind ik dat Eweka t netjes heeft opgelost, en iig zakelijk afgehandeld heeft....
Btw Xandros, wat jij zegt klopt. Daarom geven wij ook aan dat Tiscali gebruikers geen gebruik van onze dienst kunnen maken (al kan dat dus via een truukje op dit moment nog wel). Tiscali vroeg ons net zoveel geld voor een direct AMS-IX peering met ze als wij betalen aan onze transit provider welke dus_ALLE_ routes van het internet heeft. (ging dan om 100mbit naar Tiscali).
We denken er overigens aan om later misschien ook naar Belgie en Duitsland uit te breiden, ook weer via het IX verhaal
Als ze het schapelijk hebben gehouden doen ze een overboeking van 1:15 dan hebben ze nog goede winst en klanten een redelijke snelheid. Niet iedereen heeft snel internet dus dat scheelt ook.Xandrios schreef op 22 oktober 2004 @ 11:32:
[...]
Hier wil ik wel even een opmerking over plaatsen nog: Eweka bied deze dienst (voor zover ik weet) alleen aan via AMS-IX, NL-IX etc verbindingen. Kortom, IX-verkeer.
Dat houdt in, dat de dienst niet voor iedereen beschikbaar is in NL (En daarbuiten al helemaal niet).
Voordeel voor hun is dat ze geen transit verkeer nodig hebben. Op deze manier heb je 'n Gbit link voor 1200 euro, terwijl je daar (gokje) 50.000 euro aan kwijt zou zijn met transitverkeer.
Vandaar dat oa usenetserver wat duurder is: Die betaald dus wel voor transit. En dat merk je in de prijs. Sterker nog, ik denk dat usenetserver in verhouding minder geld per account over houdt om de servers op orde te houden, dan Eweka dat doet.
Rekensommetje:
1000Mbit ams-ix verkeer: 1200 euro
Met overboeking van 1:25 kunnen daar 6250 klanten op (4Mbit/klant). Das dus 20 cent per klant aan dataverkeer per maand
Vergeet niet dat usenetserver een onderdeel is van een zeer groot bedrijf (WV Fiber) die handelt in dataverkeer en internet netwerk aansluitingen. Dataverkeer in de VS is stukken lager dan in Europa.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik heb me gister ook maar even opgegeven voor een maandje usenet gebruik van Eweka 
meteen na het bevestigingsmailtje het geld gestort op de rekening van Eweka via Girotel internet.
Nu lees ik alleen op de website dat ik dan binnen 1 werkdag een mail terug krijg met mijn (inlog)gegevens enzo nadat zij mijn geld hebben ontvangen.
Maar in het bevestigingsmailtje staat dat het ongeveer 5 dagen gaat duren voordat ik me inlog dinges krijg.
Op hoelang moet ik nou rekenen, want dan kan ik rekening houden met wat posten, anders moet ik die nu als de sodemieter gaan ophalen met mijn standaardverbinding (Planet) want daarvan is de redentie maar heel kort.
meteen na het bevestigingsmailtje het geld gestort op de rekening van Eweka via Girotel internet.
Nu lees ik alleen op de website dat ik dan binnen 1 werkdag een mail terug krijg met mijn (inlog)gegevens enzo nadat zij mijn geld hebben ontvangen.
Maar in het bevestigingsmailtje staat dat het ongeveer 5 dagen gaat duren voordat ik me inlog dinges krijg.
Op hoelang moet ik nou rekenen, want dan kan ik rekening houden met wat posten, anders moet ik die nu als de sodemieter gaan ophalen met mijn standaardverbinding (Planet) want daarvan is de redentie maar heel kort.
Ik gebruik nu Grabit, waarmee meerdere bestanden te gelijk te downloaden zijn, nu haal ik wel 300KB

Ik had het op zondag besteld, en woensdag middag kreeg ik de gegevens, dat is dus 3 werkdagen.dimitio schreef op 22 oktober 2004 @ 14:49:
Ik heb me gister ook maar even opgegeven voor een maandje usenet gebruik van Eweka
Hoi,dimitio schreef op 22 oktober 2004 @ 14:49:
Je moet altijd uitgaan wat in het mailtje staat, 5 werkdagen maximaal dus.
Als je echt geluk heb worden de betalingen vandaag nog ingevoerd. Echter dat ligt er denk ik aan of onze 2e NLIX link vanavond "live" gaat.
Anders word het maandag.
* Zym0tiC heeft ook net zijn eweka account gegevens binnen.
Als ik me niet vergis heb ik het maandag of dinsdag aangevraagt. Ik zit op newsserver5 en haal op dit moment een 250KB/s met @home breedband.
@Punica-: hoe is over het algemeen de status van server5?
Als deze maand me bevalt zie ik geen rede om over te stappen naar een andere usenet server. zowieso is 7.50 een schappelijke prijs en ik hoef geen CC aan te vragen
Als ik me niet vergis heb ik het maandag of dinsdag aangevraagt. Ik zit op newsserver5 en haal op dit moment een 250KB/s met @home breedband.
@Punica-: hoe is over het algemeen de status van server5?
Als deze maand me bevalt zie ik geen rede om over te stappen naar een andere usenet server. zowieso is 7.50 een schappelijke prijs en ik hoef geen CC aan te vragen
Ah ok, dankje wel voor je reactiePunica- schreef op 22 oktober 2004 @ 15:59:
[...]
Hoi,
Je moet altijd uitgaan wat in het mailtje staat, 5 werkdagen maximaal dus.
Als je echt geluk heb worden de betalingen vandaag nog ingevoerd. Echter dat ligt er denk ik aan of onze 2e NLIX link vanavond "live" gaat.
Anders word het maandag.
Ik hoop dan heel erg dat ik het vandaag dan nog krijg, want als ik het maandag "pas" krijg, dan mis ik waarschijnlijk een paar hele leuke postings
Kan jij anders niet "wat regelen" dat de betalingen nog vandaag rond kunnen komen
Hoi,dimitio schreef op 22 oktober 2004 @ 16:14:
[...]
Ah ok, dankje wel voor je reactie![]()
Ik hoop dan heel erg dat ik het vandaag dan nog krijg, want als ik het maandag "pas" krijg, dan mis ik waarschijnlijk een paar hele leuke postings
Kan jij anders niet "wat regelen" dat de betalingen nog vandaag rond kunnen komen?
Je heb geluk, we zijn op dit moment 100% bij, ik heb zojuist alle betalingen ingevoerd, als de jouwe bij ons binnen was, heb jij zojuist je inlog gegevens ontvangen
En Zymotic NR5 draait als een speer bij mij ik trek continu rond de 700KB/sec.
De readers is niet zo'n probleem (op headers na), bandbreedte na vanavond ook niet meer, echter s'avonds krijgen de spools het ook erg druk, die moeten uitgebreid worden en dat staat ook in de planning, 22 machines in 1x echter we wachten nog op een goede offerte.
[ Voor 26% gewijzigd door Punica- op 22-10-2004 16:33 ]
Ik heb inderdaad net me mailtje binnen gekregen met me inlog gegevens! Heel erg bedankt !!Punica- schreef op 22 oktober 2004 @ 16:27:
[...]
Hoi,
Je heb geluk, we zijn op dit moment 100% bij, ik heb zojuist alle betalingen ingevoerd, als de jouwe bij ons binnen was, heb jij zojuist je inlog gegevens ontvangen
En Zymotic NR5 draait als een speer bij mij ik trek continu rond de 700KB/sec.
De readers is niet zo'n probleem (op headers na), bandbreedte na vanavond ook niet meer, echter s'avonds krijgen de spools het ook erg druk, die moeten uitgebreid worden en dat staat ook in de planning, 22 machines in 1x echter we wachten nog op een goede offerte.
Hmm, ik had nooit echt snelheidsproblemen met Usenetserver.... maar het lijkt de laatste tijd toch wat sneller? Vroeger schommelde de snelheid de hele tijd, nu is de snelheid lekker constant 

Dat 'dipje' in het midden komt ff door processorload bij het decoden van een article, andere dipjes door GoT
XS4all FAST ADSL (kpn - 4480/704) trouwens

Dat 'dipje' in het midden komt ff door processorload bij het decoden van een article, andere dipjes door GoT
XS4all FAST ADSL (kpn - 4480/704) trouwens
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
op dit moment gebruik ik newsleecher en ben hier heel tevreden over. Zeker omdat het NZB's ondersteunt
Echter heb een trial en die loopt af over 7 dagen en aangezien ik een Hollander ben, heb ik het liefst een gratis progje...
(anders zou ik usenet ook niet hoeven gebruiken)
Kan iemand bepaalde programma's a la newsleecher aanbevelen. Het liefst met ondersteuning voor NZB. Dat vind ik echt meesterlijk
thnx in @vance
(anders zou ik usenet ook niet hoeven gebruiken)

Kan iemand bepaalde programma's a la newsleecher aanbevelen. Het liefst met ondersteuning voor NZB. Dat vind ik echt meesterlijk
thnx in @vance
[ Voor 23% gewijzigd door Korakal op 22-10-2004 21:52 ]
Geen commentaar
Ik gebruik pftd om te leechen met nzb's en grabit als ik wil bladeren in groepen.
NZB-o-Maticrobbydw schreef op 22 oktober 2004 @ 21:08:
op dit moment gebruik ik newsleecher en ben hier heel tevreden over. Zeker omdat het NZB's ondersteuntEchter heb een trial en die loopt af over 7 dagen en aangezien ik een Hollander ben, heb ik het liefst een gratis progje...
(anders zou ik usenet ook niet hoeven gebruiken)![]()
Klein (paar MB, alleen je moet wel .net geinstalleerd hebben), en simpel. Paar newsservers invullen, NZB importeren en downloaden.
http://nzb.wordtgek.nl
Is het andere Newszilla gebruikers ook opgevallen dat headers de laatste dagen met +/- 500 KB/sec (als je verbinding dat haalt tenminste) binnenkomen?
Of ben ik de enige met deze "mazzel"
Downen zelf is gewoon de maximale 150 KB/sec gebleven...
Of ben ik de enige met deze "mazzel"
Downen zelf is gewoon de maximale 150 KB/sec gebleven...
ik heb via newsleecher vier connecties open staan met eweka newsserver.
Sinds vanochtend krijg ik echter geregeld in het log de melding:
"23-10-2004 15:29:05 Unable to authenticate at server: newsreader.eweka.nl (400 newsreader.eweka.nl: Your per-user connection limit reached - news@eweka.nl)."
"23-10-2004 15:31:34 Resetting hanging (62 seconds of inactivity) connection on the "newsreader.eweka.nl" server."
Dan werken er slechts twee of drie connecties (van de vier) een paar miniuten later zijn er weer 3 verbindingen actief en dan weer twee
Daarnaast schommelt de dl snelheid enorm. Tussen 0 en 50 KB per seconde. Traag dus.
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden sinds vanmorgen of een oorzaak weten?
Sinds vanochtend krijg ik echter geregeld in het log de melding:
"23-10-2004 15:29:05 Unable to authenticate at server: newsreader.eweka.nl (400 newsreader.eweka.nl: Your per-user connection limit reached - news@eweka.nl)."
"23-10-2004 15:31:34 Resetting hanging (62 seconds of inactivity) connection on the "newsreader.eweka.nl" server."
Dan werken er slechts twee of drie connecties (van de vier) een paar miniuten later zijn er weer 3 verbindingen actief en dan weer twee
Daarnaast schommelt de dl snelheid enorm. Tussen 0 en 50 KB per seconde. Traag dus.
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden sinds vanmorgen of een oorzaak weten?
Geen commentaar
zelfde probleem heb ik ook op newsreader5 ^^^
Het probleem zat 'm in 1 v/d spools, waar een kleine misconfiguratie in zat welke grote negatieve gevolgen had.
Dit is nu aangepast en als het goed is draait het nu beter.
Punica- schreef op 23 oktober 2004 @ 17:37:
Het probleem zat 'm in 1 v/d spools, waar een kleine misconfiguratie in zat welke grote negatieve gevolgen had.

actuele status bij mij (eweka)
[ Voor 18% gewijzigd door robbydw op 23-10-2004 17:43 ]
Geen commentaar
Ik zit nu ook op newsreader5.eweka.nl maar ik haal gewoon het maximale deruit met het dowloaden. (rond de 230 KB/s)
Alleen het headers ophalen en het zoeken met Xpat gaat zo langzaam. Is dat normaal
Alleen het headers ophalen en het zoeken met Xpat gaat zo langzaam. Is dat normaal
bij mij ist nog steeds bagger...dimitio schreef op 23 oktober 2004 @ 18:00:
Ik zit nu ook op newsreader5.eweka.nl maar ik haal gewoon het maximale deruit met het dowloaden. (rond de 230 KB/s)
Snap deze melding ook niet "23-10-2004 18:36:56 Unable to authenticate at server: newsreader.eweka.nl (400 newsreader.eweka.nl: Your per-user connection limit reached - news@eweka.nl).
Geen commentaar
en nu doet ie dus helemaal niet meer 
melding:
23-10-2004 19:05:58 Unable to authenticate at server: newsreader.eweka.nl (502 newsreader.eweka.nl: Access denied to your node - news@eweka.nl).
Recheck your download quota, your username and password
please help me
melding:
23-10-2004 19:05:58 Unable to authenticate at server: newsreader.eweka.nl (502 newsreader.eweka.nl: Access denied to your node - news@eweka.nl).
Recheck your download quota, your username and password
please help me
Geen commentaar
Wtf, je hebt gelijk
Ik heb nu ook opeens problemen en hij zegt idd ook dat ik gebanned ben terwijl ik echt maar 4 connecties heb.
Waarschijnlijk zijn ze weer aan het klussen daaro ofzo?
als jij dezelfde probs hebt denk ik ook dat ze aan het beunen zijn. Via easynews heb ik namelijk wel gewoon verbindingdimitio schreef op 23 oktober 2004 @ 19:12:
Wtf, je hebt gelijkIk heb nu ook opeens problemen en hij zegt idd ook dat ik gebanned ben terwijl ik echt maar 4 connecties heb.
Geen commentaar
Jep, hier heb ik het ook, af en toe download ie wat, en dan vijf minuten niks, en veel disconnects. Maar Punica- gaf al aan dat er wat fout was, dus zal het wel weer goed komen. Ik heb gister iig zoveel gedownload in een dag, dat was me zonder usenet nog niet in een week geluktrobbydw schreef op 23 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
als jij dezelfde probs hebt denk ik ook dat ze aan het beunen zijn. Via easynews heb ik namelijk wel gewoon verbinding
Hoe is je verbinding nu Thunderbolt? Ik heb net even gekeken en ik krijg nog steeds geen verbinding met EWEKA news serverAnoniem: 74137 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:43:
[...]
Jep, hier heb ik het ook, af en toe download ie wat, en dan vijf minuten niks, en veel disconnects. Maar Punica- gaf al aan dat er wat fout was, dus zal het wel weer goed komen. Ik heb gister iig zoveel gedownload in een dag, dat was me zonder usenet nog niet in een week gelukt
Geen commentaar
Ik nu wel, gaat nu wel weer oke. Ik heb btw Newsreader 1.robbydw schreef op 24 oktober 2004 @ 09:52:
[...]
Hoe is je verbinding nu Thunderbolt? Ik heb net even gekeken en ik krijg nog steeds geen verbinding met EWEKA news server
hoe kan ik dat zien?Anoniem: 74137 schreef op 24 oktober 2004 @ 11:39:
[...]
Ik nu wel, gaat nu wel weer oke. Ik heb btw Newsreader 1.
Zou punica mijn connectie problemen kunnen verklaren?
[ Voor 13% gewijzigd door robbydw op 24-10-2004 13:21 ]
Geen commentaar
Aan het adres van de newsserverrobbydw schreef op 24 oktober 2004 @ 12:25:
[...]
hoe kan ik dat zien?
Zou punica mijn connectie problemen kunnen verklaren?
Newsreader.eweka.nl is Newsreader1
Newsreader2.eweka.nl is Newsreader2, enz.
Op dit moment kom ik niet boven de 40KB/s uit bij newsreader5. En het probleem met het blokkeren van een lijn omdat er teveel verbindingen worden gemaakt doet zich nog steeds voor en dat terwijl het maximum verbindingen toch echt op 4 staat ingesteld.
De performance is bij vandaag dramatisch ! Kom niet boven de 100 kb/s uit (op 8Mbit lijn bij demon) Vroegâh haalde ik 800 kb/s, tegenwoordig 400 kb/s maar op dit moment is het echt slecht. Meer mensen dit probleem ? (4 lijntjes op nntp1 en 4 lijntjes op nntp2)XanderH schreef op 22 oktober 2004 @ 20:20:
Hmm, ik had nooit echt snelheidsproblemen met Usenetserver.... maar het lijkt de laatste tijd toch wat sneller? Vroeger schommelde de snelheid de hele tijd, nu is de snelheid lekker constant
[...]
Nope, werkt hier nogsteeds zo lekker als op dat screenie?Tomba schreef op 24 oktober 2004 @ 20:10:
[...]
De performance is bij vandaag dramatisch ! Kom niet boven de 100 kb/s uit (op 8Mbit lijn bij demon) Vroegâh haalde ik 800 kb/s, tegenwoordig 400 kb/s maar op dit moment is het echt slecht. Meer mensen dit probleem ? (4 lijntjes op nntp1 en 4 lijntjes op nntp2)
Gisteren & vandaag weer 32GB binnengetrokken via UNS, bijna constant 440kb/s
exact hetzelfde vandaag. Mag al blij zijn als ik 100 kb/s haal... zuchtTomba schreef op 24 oktober 2004 @ 20:10:
[...]
De performance is bij vandaag dramatisch ! Kom niet boven de 100 kb/s uit (op 8Mbit lijn bij demon) Vroegâh haalde ik 800 kb/s, tegenwoordig 400 kb/s maar op dit moment is het echt slecht. Meer mensen dit probleem ? (4 lijntjes op nntp1 en 4 lijntjes op nntp2)
Idem hier, ik heb al tijden last van snelheden beneden alle peil, vergeleken met vroegah. Demon 8 Mbit hier, altijd gedownload met 800-830 kbyte/sec en nu mag ik blij zijn als ik de 200 haal, bovendien is de snelheid alles behalve constant te noemen.Keida schreef op 24 oktober 2004 @ 22:55:
exact hetzelfde vandaag. Mag al blij zijn als ik 100 kb/s haal... zucht
Wat ik overigens wel vreemd vind is m'n traceroute. Check die eerste hop es:
traceroute to nntp1.usenetserver.com (63.223.5.254), 64 hops max, 40 byte packets
1 77.435 ms 75.248 ms 77.648 ms
2 bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.249) 98.362 ms 77.58 ms 75.553 ms
3 nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.2) 78.492 ms 89.591 ms 79.727 ms
Waarom duurt dat zo lang, en waarom is ie naamloos? Is dat iets bij Demon? Ik doe een traceroute vanaf m'n server/router, niet vanaf mijn eigen PC in het netwerk. De reverse traceroute vanaf usenetserver eindigt ook al zo traag op het laatst:
7 pos3-0.cr2.ams2.nl.above.net (64.125.31.170) 104.776 ms 118.610 ms 118.610 ms
MPLS Label=284 CoS=3 TTL=1 S=0
8 pos1-0.mpr2.ams1.nl.above.net (208.184.231.253) 135.026 ms 124.298 ms 124.298 ms
9 wormhole.demon.nl (82.161.19.21) 192.490 ms 206.281 ms 206.281 ms
Zou dit iets met de snelheden te maken kunnen hebben?
Blij dat ik iig niet de enige ben. Heb al paar gechat met de jongens van UNS maar ze weten ut ook niet en garanderen slecht 2 Mbit... Overigens zit ik vandaag (letterlijk vanaf 0:00u) weer op 300-500kBpsTripleM schreef op 25 oktober 2004 @ 19:46:
[...]
Idem hier, ik heb al tijden last van snelheden beneden alle peil, vergeleken met vroegah. Demon 8 Mbit hier, altijd gedownload met 800-830 kbyte/sec en nu mag ik blij zijn als ik de 200 haal, bovendien is de snelheid alles behalve constant te noemen.
[...]
UNS Moet gewoon weg bij Above.net -- de problemen lijken me toch echt ergens daar te liggen. Vandaag was het echt brak... zat op een gegeven moment met acht threads op een gemiddelde van 70 kilobyte/sec op mijn 8 mbit lijn!
Ik heb de hele dag kunnen downloaden met 500k of sneller.Tomba schreef op 25 oktober 2004 @ 23:36:
[...]
Blij dat ik iig niet de enige ben. Heb al paar gechat met de jongens van UNS maar ze weten ut ook niet en garanderen slecht 2 Mbit... Overigens zit ik vandaag (letterlijk vanaf 0:00u) weer op 300-500kBpsMisschien een limiet erop bij demon ?
Alleen niet vanaf UNS, maar vanaf Giganews.. En die hebben zelf 1gbit @ AMS-IX.
Snelheidsprobleem zit m dus niet in Demon, maar bij Abovenet of weet-ik-veel-waar, iig ergens tussenin
Tsja, UNS heeft zal aangegeven dat er bij Above.net iets fout zat. Maar Above.net beweert tegen mij geen problemen te hebben.... dus wat moet ik nou geloven?DJSmiley schreef op 25 oktober 2004 @ 23:58:
[...]
Ik heb de hele dag kunnen downloaden met 500k of sneller.
Alleen niet vanaf UNS, maar vanaf Giganews.. En die hebben zelf 1gbit @ AMS-IX.
Snelheidsprobleem zit m dus niet in Demon, maar bij Abovenet of weet-ik-veel-waar, iig ergens tussenin
* Zym0tiC heeft trouwens nog steeds last van die recheck your download quota, username & password error.
En overdag is de verbinding niet echt stabiel te noemen, vaak uitvallen van de verbinding voor 1 minuutje en dan weer connecten maar niet hoger dan 60KB/s.
Nu op dit moment zit ik ergens tussen de 50-230KB/s
eweka newsserver5 icm @home breedband
En overdag is de verbinding niet echt stabiel te noemen, vaak uitvallen van de verbinding voor 1 minuutje en dan weer connecten maar niet hoger dan 60KB/s.
ik haalde vanmiddag nog ruim 600 Kb/s op newsserver4, ben best tevreden voor die 7,5 Eurie's per maandZym0tiC schreef op 26 oktober 2004 @ 02:28:
* Zym0tiC heeft trouwens nog steeds last van die recheck your download quota, username & password error.
Jo,Zym0tiC schreef op 26 oktober 2004 @ 02:28:
Je hebt @home, wij zijn dus aan het uitzoeken waar de slechte performance vandaan komt, ik trek namelijk de hele dag CONTINU 700KB+ van NR5.
Wij hebben dan ook het sterke vermoeden dat @home ons capped, net als ze met Virtualbox doen.
Ik heb vandaag gesproken met de hoofd netwerk admin van @home en die ontkent alles. "Het zou een lokaal wijkcentrale probleem kunnen zijn, maar adn zou het op alle verkeer van toepassing zijn" wist hij mij te vertellen.
Ook zei die dat ze dat zowieso nooit zouden doen, aangezien ze een enorme netwerkcapaciteit hadden. Magoed, uit een traceroute van @home klanten naar Eweka blijkt toch wel iets raars:
Bezig met het traceren van de route naar newsreader2.eweka.nl [81.171.102.27]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.16.0.1
2 45 ms 8 ms 7 ms 10.211.88.1
3 6 ms 8 ms 11 ms r1-ge0-2-202.deven1.ov.home.nl [213.51.133.25]
4 24 ms 11 ms 18 ms bb1-pos4-0.zwoll1.ov.home.nl [213.51.134.173]
5 14 ms 11 ms 16 ms bb2-pos12-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.41]
6 41 ms 35 ms 25 ms r2-ge0-1-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.138]
7 12 ms 22 ms 10 ms ams-ix.eweka.nl [195.69.144.94]
8 162 ms 153 ms 152 ms newsreader2.eweka.nl [81.171.102.27]
Dat lijkt dus gewoon op een harde limitatie van @home naar 81.171.102.27. Hierin kan je dus ook zien dat lokaal echt niets aan de hand is bij deze klant.
Wij hebben dus het vermoeden dat @home ons verkeer blokt, net als onze emails (wat ze overigens ook niet toegeven). Echter toegeven zullen ze het vast niet.
--- Over Abovenet icm UNS ---
Wij hebben Abovenet als Transit partner gehad, en ik kan je vertellen dat verkeer over Abovenet Via Cogent wel DEGELIJK enorm traag gaat, daarom hebben wij Abovenet dus ook gedropt.
Groet,
Paul
Wat is Cogent? Ook een transit provider? Ik ben er niet zo in thuis namelijkPunica- schreef op 26 oktober 2004 @ 19:18:
Wij hebben Abovenet als Transit partner gehad, en ik kan je vertellen dat verkeer over Abovenet Via Cogent wel DEGELIJK enorm traag gaat, daarom hebben wij Abovenet dus ook gedropt.
Misschien wordt het weer es tijd voor een mooi overzichtje van alle newsproviders met hun netwerken erbij, ik denk dat ik maar es op zoek ga naar een vervanger voor UNS.
[ Voor 20% gewijzigd door TripleM op 26-10-2004 19:40 ]
Nee, geen transit provider, gewoon ook 'een netwerk', echter veel verkeer van abovenet word via cogent gerouteerd, waarom dat is weet ik ook niet precies.TripleM schreef op 26 oktober 2004 @ 19:37:
[...]
Wat is Cogent? Ook een transit provider? Ik ben er niet zo in thuis namelijk
Ah ok, mijn verkeer loopt via wvfiber.net via above.net US, above.net UK, above.net NL naar Demon. Toch gaat er op het laatst ook iets mis dat niet mis zou mogen gaan heb ik het idee, kijk es naar die laatste hop:Punica- schreef op 26 oktober 2004 @ 19:40:
Nee, geen transit provider, gewoon ook 'een netwerk', echter veel verkeer van abovenet word via cogent gerouteerd, waarom dat is weet ik ook niet precies.
Hop Hop Name (IP Address)
1 news-rt2.usenetserver.com (63.223.5.2) 0.225 ms 0.202 ms 0.202 ms
2 gbe1-24-3.atl-c00.wvfiber.net (63.223.0.165) 1.218 ms 1.145 ms 1.145 ms
3 ge-4-3-0.mpr2.atl6.us.above.net (64.125.12.197) 0.437 ms 0.611 ms 0.611 ms
4 so-3-1-0.cr1.dca2.us.above.net (64.125.29.38) 11.599 ms 11.692 ms 11.692 ms
5 so-6-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net (64.125.31.185) 84.737 ms 83.796 ms 83.796 ms
MPLS Label=189280 CoS=3 TTL=1 S=0
6 pos9-0.cr1.ams2.nl.above.net (64.125.31.154) 130.294 ms 128.637 ms 128.637 ms
MPLS Label=18 CoS=3 TTL=1 S=0
7 pos3-0.cr2.ams2.nl.above.net (64.125.31.170) 137.333 ms 140.599 ms 140.599 ms
MPLS Label=284 CoS=3 TTL=1 S=0
8 pos1-0.mpr2.ams1.nl.above.net (208.184.231.253) 135.639 ms 123.933 ms 123.933 ms
9 wormhole.demon.nl (82.161.19.21) 179.143 ms * 170.972 ms 170.972 ms
An asterisk (*) shows that a hop either did not send ICMP "time exceeded" message or sent it with a ttl too small to reach us
Hmm, wat is het evrschil tussen een transit provider, en iemand die zo'n groot netwerk als Cogent heeft (Met in elk land minimaal 1 pop / connectie op de IX)?
Ik was namelijk wel van mening dat ze transit provider waren
Maargoed, Cogent wordt ook gezien als een grote budgetclub, lange routes, niet altijd de perfecte peers. Vooral in de usa wordt het vermeden wegens slechte kwaliteit. (alhoewel ze wel erg goedkoop zijn dus, <$10 per mbit (330GB dataverkeer))
TripleM > De meeste routers zijn zo geconfigureerd dat ping requests op de allerlaagste prioriteit afgehandeld worden. Soms kunnen die dus hoog uitvallen. (Of heel erg hoog, dan lijkt het een time-out).
Dat is het punt waar de ping omhoog schiet namelijk...
Maargoed, Cogent wordt ook gezien als een grote budgetclub, lange routes, niet altijd de perfecte peers. Vooral in de usa wordt het vermeden wegens slechte kwaliteit. (alhoewel ze wel erg goedkoop zijn dus, <$10 per mbit (330GB dataverkeer))
TripleM > De meeste routers zijn zo geconfigureerd dat ping requests op de allerlaagste prioriteit afgehandeld worden. Soms kunnen die dus hoog uitvallen. (Of heel erg hoog, dan lijkt het een time-out).
Ligt het aan mij, of treed het probleem op tussen jullie eigen ams-ix router, en de newsreader?Punica- schreef op 26 oktober 2004 @ 19:18:
Magoed, uit een traceroute van @home klanten naar Eweka blijkt toch wel iets raars:
via maximaal 30 hops:
Dat lijkt dus gewoon op een harde limitatie van @home naar 81.171.102.27. Hierin kan je dus ook zien dat lokaal echt niets aan de hand is bij deze klant.
Wij hebben dus het vermoeden dat @home ons verkeer blokt, net als onze emails (wat ze overigens ook niet toegeven). Echter toegeven zullen ze het vast niet.
l
[ Voor 67% gewijzigd door Xandrios op 26-10-2004 19:50 ]
Zo zou je het in de eerste instantie wel opvatten ja, maar me baas (die 'r veel meer verstand van heeft als mij) heeft uitgelegt hoe dit precies zit, en besides, traces naar een ander deel van ons netwerk gaan wel goedXandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 19:45:
Hmm, wat is het evrschil tussen een transit provider, en iemand die zo'n groot netwerk als Cogent heeft (Met in elk land minimaal 1 pop / connectie op de IX)?
[...]
Ligt het aan mij, of treed het probleem op tussen jullie eigen ams-ix router, en de newsreader?Dat is het punt waar de ping omhoog schiet namelijk...
Ik weet trouewsn niet hoe ik dat moet uitleggen, kan me baas beter doen maar die zit niet op GoT
Schop wijnand dan ook eens deze kant opPunica- schreef op 26 oktober 2004 @ 20:00:
[...]
Ik weet trouewsn niet hoe ik dat moet uitleggen, kan me baas beter doen maar die zit niet op GoT
Ik heb nu ook weer problemen op newsserver1. Krijg precies dezelfde foutmelding, terwijl ik echt maar vier of zelfs minder lijnen heb open staan. Ook is hier de snelheid niet hoger dan 150KB laatste 2 dagen. En de verbinding is heel vaak gewoon een paar minuten dood.Zym0tiC schreef op 26 oktober 2004 @ 02:28:
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 26-10-2004 20:05 ]
'k bedoelde meer dat het mischien een rotte kabel / interface is daar ergens. Uiteraard ga je niet zelf cappenPunica- schreef op 26 oktober 2004 @ 20:00:
[...]
Zo zou je het in de eerste instantie wel opvatten ja, maar me baas (die 'r veel meer verstand van heeft als mij) heeft uitgelegt hoe dit precies zit, en besides, traces naar een ander deel van ons netwerk gaan wel goed. En zowieso, we gaan ons eigen netwerk niet limiteren
Wijnand is/was hier wel op GoT actief hoor
Ik lees idd op meerdere fora's dat er veel @home gebruikers zijn met dezelfde problemen.Punica- schreef op 26 oktober 2004 @ 19:18:
[...]
Jo,
Je hebt @home, wij zijn dus aan het uitzoeken waar de slechte performance vandaan komt, ik trek namelijk de hele dag CONTINU 700KB+ van NR5.
Wij hebben dan ook het sterke vermoeden dat @home ons capped, net als ze met Virtualbox doen.
Ik heb vandaag gesproken met de hoofd netwerk admin van @home en die ontkent alles. "Het zou een lokaal wijkcentrale probleem kunnen zijn, maar adn zou het op alle verkeer van toepassing zijn" wist hij mij te vertellen.
Ook zei die dat ze dat zowieso nooit zouden doen, aangezien ze een enorme netwerkcapaciteit hadden. Magoed, uit een traceroute van @home klanten naar Eweka blijkt toch wel iets raars:
via maximaal 30 hops:
--- Over Abovenet icm UNS ---
Groet,
Paul
Nu moet ik zeggen dat ik vandaag weinig problemen heb ondervonden. Ben dan wel niet altijd achter mijn pc geweest maar heb tussendoor eens gekeken en had over het algemeen een download van 300KB/s.
Ik heb nu net eens een download aangezet en ik zit nu rond de 200KB/s.
Even nog een trace route:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Tracing route to newsreader5.eweka.nl [81.171.102.31] over a maximum of 30 hops: 1 <10 ms 15 ms 16 ms 10.220.202.1 2 15 ms 16 ms 31 ms r2-fe1-0-202.roemd1.lb.home.nl [213.51.154.98] 3 16 ms 16 ms 15 ms bb1-pos3-5.tilbu1.nb.home.nl [213.51.153.45] 4 16 ms 31 ms 31 ms bb1-pos14-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.9] 5 16 ms 15 ms 16 ms bb2-ge5-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.6] 6 31 ms 31 ms 31 ms r2-ge0-3-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.14 2] 7 32 ms 15 ms 31 ms ams-ix.eweka.nl [195.69.144.94] 8 31 ms 47 ms 31 ms 81.171.102.31 Trace complete. |
* Zym0tiC is over het algemeen best tevreden over Eweka. Ok ik haal niet de volle snelheid van mijn abbo maar dat haalde ik met eMule, Bittorrent, etc ook bij lange na niet.
Het is iig een wereld van verschil ivt de newsgroepen van @home, dat was pas triest.
edit:
Wat is trouwens over het algemeen jullie ervaring met het gebruik van meerdere newservers bij newsleecher? Ik ben nu net eens wat aan het experimenteren en merk dat als ik de @home newsservers uitzit mijn download toch een 100KB hoger ligt.
Is dit gewoon toeval? Of heeft het toch iets te maken met het aantal connecties dat bijv. wordt gemaakt.
Wat is trouwens over het algemeen jullie ervaring met het gebruik van meerdere newservers bij newsleecher? Ik ben nu net eens wat aan het experimenteren en merk dat als ik de @home newsservers uitzit mijn download toch een 100KB hoger ligt.
Is dit gewoon toeval? Of heeft het toch iets te maken met het aantal connecties dat bijv. wordt gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Zym0tiC op 26-10-2004 20:22 ]
Kun je niet bij wijze van een test dan een snelheidstest doen tussen een andere bak naar een @home gebruiker? Als @home gewoon de eweka-usenet ip's limiteerd moet dat probleem "ineens" opgelost zijn zodra er een ander IP gebruikt wordt.. Toegeven is dan een 2e, maar de oorzaak is dan wel voor 98% duidelijkPunica- schreef op 26 oktober 2004 @ 19:18:
[...]
...
....
Groet,
Paul
http://www.djsmiley.com/50mb.bin voor een 50Mb testfile. Deze bak staat ook binnen het Eweka netwerk (Redbus).
Ik heb net even getest en boven de 160KB/s kom ik niet uitDJSmiley schreef op 26 oktober 2004 @ 20:28:
[...]
Kun je niet bij wijze van een test dan een snelheidstest doen tussen een andere bak naar een @home gebruiker? Als @home gewoon de eweka-usenet ip's limiteerd moet dat probleem "ineens" opgelost zijn zodra er een ander IP gebruikt wordt.. Toegeven is dan een 2e, maar de oorzaak is dan wel voor 98% duidelijk
http://www.djsmiley.com/50mb.bin voor een 50Mb testfile. Deze bak staat ook binnen het Eweka netwerk (Redbus).

Heb de test maar niet helemaal afgemaakt om onnodige bandbreedte niet te verspillen.
uh... test later maar ff...Zym0tiC schreef op 26 oktober 2004 @ 20:32:
[...]
Ik heb net even getest en boven de 160KB/s kom ik niet uitBijna gelijk aan de newsgroep snelheid dus. Toch maar eens even troublesathome gaan afstruinen of daar iets bekend is icm eweka.
Heb de test maar niet helemaal afgemaakt om onnodige bandbreedte niet te verspillen.
Switch brak @ redbus (waar mn server dus ook staat, dus atm niet echt representatief voor de snelheid...
Noodwerkzaamheden Backbone switch Redbus 14:08:06 2004-10-26
Geachte klant,
Momenteel hebben wij een probleem met 1 van onze switches op redbus. Wij zullen deze switch binnen enkele minuten rebooten teneinde deze problemen te verhelpen.
Excuus voor de overlast,
Eweka Internet Services
N.O.C.
bij mij klapt er toevallig net weer één uit (van de vier) als ik in mn log kijk gebeurt dit de hele dag door wel dat ie er om de zoveel tijd even uitknalt. Dan één dan twee, dan weer alle vier...Anoniem: 74137 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:04:
[...]
Ik heb nu ook weer problemen op newsserver1. Krijg precies dezelfde foutmelding, terwijl ik echt maar vier of zelfs minder lijnen heb open staan. Ook is hier de snelheid niet hoger dan 150KB laatste 2 dagen. En de verbinding is heel vaak gewoon een paar minuten dood.
Geen commentaar
Beste mensen, het gaat de laatste 4/5 pagina's alleen maar over Eweka. Hebben die geen eigen forum waar je je troubles kan posten?
Vindt dit zelf eerlijk gezegd een beetje vervuiling van dit tot nu toe goede topic
Ik zelf heb weer problemen met Virtualbox bijvoorbeeld, met name met de snelheid. Echter bij VB maken ze ook weer gebruik van diverse newsservers en peerings, geen van alle momenteel echt snel...
Ze gaan zo te zien wel allemaal (Eweka, Virtualbox etc) de oceaan over en ik heb zelf de indruk dat het niet bij de newsserver providers ligt, maar eerder bij de Ams-Ix ofzo?
Wel vreemd dat het dan alleen nieuwsservers zou betreffen, andere downloads zijn wel snel (850 KB/sec)
Of komt dit misschien omdat mijn provider Xs4all zelf zoveel mirrors host en er maar weinig van elders hoeft te komen?
Vindt dit zelf eerlijk gezegd een beetje vervuiling van dit tot nu toe goede topic
Ik zelf heb weer problemen met Virtualbox bijvoorbeeld, met name met de snelheid. Echter bij VB maken ze ook weer gebruik van diverse newsservers en peerings, geen van alle momenteel echt snel...
Ze gaan zo te zien wel allemaal (Eweka, Virtualbox etc) de oceaan over en ik heb zelf de indruk dat het niet bij de newsserver providers ligt, maar eerder bij de Ams-Ix ofzo?
Wel vreemd dat het dan alleen nieuwsservers zou betreffen, andere downloads zijn wel snel (850 KB/sec)
Of komt dit misschien omdat mijn provider Xs4all zelf zoveel mirrors host en er maar weinig van elders hoeft te komen?
Het topic heet toch: Betaalde newsservers met binaries [deel 2], volgens mij valt Eweka daar ook onder.bvk schreef op 26 oktober 2004 @ 23:24:
Beste mensen, het gaat de laatste 4/5 pagina's alleen maar over Eweka. Hebben die geen eigen forum waar je je troubles kan posten?
Vindt dit zelf eerlijk gezegd een beetje vervuiling van dit tot nu toe goede topic![]()
[...]
Het lijkt er gewoon op dat wat meer tweakers op dit moment gebruik (gaan) maken van eweka, nogal logisch dat er daar dan meer van te lezen is.
[ Voor 15% gewijzigd door Zym0tiC op 27-10-2004 00:39 ]
Het zou me niets verwonderen als er een snelheidsbegrenzer op poort 119 (news) zit bij bepaalde ISP's.Zym0tiC schreef op 26 oktober 2004 @ 20:32:
[...]Ik heb net even getest en boven de 160KB/s kom ik niet uitBijna gelijk aan de newsgroep snelheid dus. Toch maar eens even troublesathome gaan afstruinen of daar iets bekend is icm eweka.
Dat is ook de reden dat Easynews het toestaat om de newsservers op andere poorten te connecten dan de standaard 119. Misschien ook een idee voor Eweka?
Zie http://www.easynews.com/ :
proxy.news.easynews.com listens on ports 22, 23, 53, 80, 110 and 443 to allow you to bypass firewalls or rate limits on port 119.
Dit is een heel goed punt van je, ik ga dit zeker ter hore brengen bij de hogere heren. Echter op dit moment is 'r een probleem in ons Colo netwerk en de verbinding tussen Redbus/GlobalSwitch wat echt opgelost moet worden (AMS-IX is op dit moment voor ons nagenoeg onbruikbaar).joopv schreef op 27 oktober 2004 @ 09:14:
[...]
Het zou me niets verwonderen als er een snelheidsbegrenzer op poort 119 (news) zit bij bepaalde ISP's.
Dat is ook de reden dat Easynews het toestaat om de newsservers op andere poorten te connecten dan de standaard 119. Misschien ook een idee voor Eweka?
Zie http://www.easynews.com/ :
proxy.news.easynews.com listens on ports 22, 23, 53, 80, 110 and 443 to allow you to bypass firewalls or rate limits on port 119.
Overigens heb ik net contact gehad met de hogere heren
Dit word waarschijnlijk morgne in gang gezet.
Groet,
Paul
[ Voor 19% gewijzigd door Punica- op 27-10-2004 14:24 ]
Als ze op poort knijpen is dat idd een oplossing. Als 't op IP geknepen wordt helpt dit alleen niet..Punica- schreef op 27 oktober 2004 @ 14:12:
[...]
Dit is een heel goed punt van je, ik ga dit zeker ter hore brengen bij de hogere heren. Echter op dit moment is 'r een probleem in ons Colo netwerk en de verbinding tussen Redbus/GlobalSwitch wat echt opgelost moet worden (AMS-IX is op dit moment voor ons nagenoeg onbruikbaar).
En, succes met de router of whatever er brak is, gisteravond merkte ik dat mn bak al amper vooruit te branden was, pas later op de avond deed ie t enigszins weer.
Zo'n "geheim" ip adres is natuurlijk met een nmap scan binnen enkele seconden gevonden...Punica- schreef op 27 oktober 2004 @ 14:12:[...]Overigens heb ik net contact gehad met de hogere herenEn we hebben een (mogelijke) oplossing voor de @home klanten, wij gaan een apart IP welke geheim is voor iedereen inschakelen op 1 van onze readers, en @home users PM'n via diverse Fora's om uit te zoeken of dit verbetering gaat geven.
Groet,
Paul
Overigens zul je niet populair maken bij de betreffende ISP, die gaat dan natuurlijk weer rate-limiten op source ip adres, en voor je het weet vliegen er spreekwoordelijke bakstenen door de ruiten.
[ Voor 18% gewijzigd door joopv op 27-10-2004 22:34 ]
Volgens mij had je hier beter eerst mee kunnen beginnen en later de resultaten geven. Er zou ook wel eens iemand van @home mee kunnen kijken!!!Punica- schreef op 27 oktober 2004 @ 14:12:
[...]
Dit is een heel goed punt van je, ik ga dit zeker ter hore brengen bij de hogere heren. Echter op dit moment is 'r een probleem in ons Colo netwerk en de verbinding tussen Redbus/GlobalSwitch wat echt opgelost moet worden (AMS-IX is op dit moment voor ons nagenoeg onbruikbaar).
Overigens heb ik net contact gehad met de hogere herenEn we hebben een (mogelijke) oplossing voor de @home klanten, wij gaan een apart IP welke geheim is voor iedereen inschakelen op 1 van onze readers, en @home users PM'n via diverse Fora's om uit te zoeken of dit verbetering gaat geven.
Groet,
Paul

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Weet iemand of dit ook kan bij Usenetserver ?joopv schreef op 27 oktober 2004 @ 09:14:
[...]
Anoniem: 127255
Paul,Punica- schreef op 27 oktober 2004 @ 14:12:
[...]
Groet,
Paul
Hoe staat het met de switch problemen? Heb nog steeds via demon een knap trage verbinding. Ik connect op newsreader5
thanks
alex
Anoniem: 113995
Afgelopen zondag geld overgemaakt via internet bankieren naar eweka, maar nog steeds geen bevestigingsmail.... duurt wel lang, had verwacht dat het een stuk sneller zou gaan.
Waarschijnlijk gaan ze de algemene snelheids problemen oplossen, zit net even op de servicedesk te kijken en ze gaan vanmiddag een defecte core switch vervangen.
Hopen dat we strakkies weer Full-speed kunnen leechen
Hopen dat we strakkies weer Full-speed kunnen leechen
De eerste keer dat ik me heb aangemeld duurde het 2 wekenAnoniem: 113995 schreef op 28 oktober 2004 @ 14:51:
Afgelopen zondag geld overgemaakt via internet bankieren naar eweka, maar nog steeds geen bevestigingsmail.... duurt wel lang, had verwacht dat het een stuk sneller zou gaan.
Toen tijdje nix mee gedaan en nu weer aangemeld.
Duurt nu een week. (donderdag geld overgemaakt van af rabobank), en ook nog nix ontvangen.. maar dat komt vast wel
Inmiddels is het pass binnen
[ Voor 4% gewijzigd door SjOuKeS op 29-10-2004 14:26 ]
Anoniem: 21676
voor de mensen die zitten te wachten op hun eweka accountje na hun betaling.
ik heb laatst op zondag middag kats leip een mailtje gestuurd omdat ik al veel te lang zat te wachten en savond had ik me gebruikersnaam en wachtwoord in de bus..
en dat op zondag
ik heb laatst op zondag middag kats leip een mailtje gestuurd omdat ik al veel te lang zat te wachten en savond had ik me gebruikersnaam en wachtwoord in de bus..
en dat op zondag
Hoe staat het eigenlijk met de snelheids problemen bij eweka??
Ik kom nog steeds niet boven de 150 KB/s op m'n 8mbit lijntje (demon)
Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben???
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 127255 op 29-10-2004 17:12 ]
Nope geen last van. Waar ik wel last van heb is dat veel parts net niet compleet binnen komen. Vaak 1 of 2 blokjes te weinig.Anoniem: 127255 schreef op 29 oktober 2004 @ 17:12:
Hoe staat het eigenlijk met de snelheids problemen bij eweka??
Headers ophalen gaat ook behoorlijk traag.
Ik zit net te leechen, zie ik ineens dat tie weer met de vertrouwde snelheid gaat
Ik weet niet wat erin 15 min. is gewijzigd maar laat het zo, het is nu top!!!
Ik weet niet wat erin 15 min. is gewijzigd maar laat het zo, het is nu top!!!
Ik zit nu met een max van 143kB/s, 1 piekje. maar gemiddeld is het 30 kB/s.
Bij @home.. Op Eweka Usenet
Bij @home.. Op Eweka Usenet
[ Voor 9% gewijzigd door SjOuKeS op 29-10-2004 19:02 ]
Vanmorgen ook m'n login/pass ontvangen. Nu met 230K/sec op xs4all lijntje..... (newszilla is amper bruikbaar in de weekends IMHO) 
So far so good....
So far so good....
En, over welke usenetprovider gaat dit nu? Eweka? Het is nogsteeds niet "Het grote eweka topic" ofzo ?dominator schreef op 29 oktober 2004 @ 19:05:
Vanmorgen ook m'n login/pass ontvangen. Nu met 230K/sec op xs4all lijntje..... (newszilla is amper bruikbaar in de weekends IMHO)
So far so good....
Dit topic is gesloten.