Eweka inderdaad.... (bijna standaard gezien de laatste 2 pagina's....
)
Hoe haal je nu het snelst headers op?
Als ik iets wil downloaden, moet ik altijd wachten totdat hij álles heeft gedownload anders zie ik de helft niet.
Gebruik newsleecher.
Als ik iets wil downloaden, moet ik altijd wachten totdat hij álles heeft gedownload anders zie ik de helft niet.
Gebruik newsleecher.
Ter land, ter zee en in de kroeg
uh.. niet?? XPATten, NZB's, bij payservers is de retentie dermate hoog, en zijn er dus zoveel headers, dat je ze nieteens WIL downloaden.Christiano007 schreef op 30 oktober 2004 @ 12:07:
Hoe haal je nu het snelst headers op?
Gebruik newsleecher.
Inderdaad... NZB is helemaal top. Kan niet meer zonder. Je zou wel gek zijn als je nog alle headers binnen zou halen. Zonde van de bandbreedteDJSmiley schreef op 30 oktober 2004 @ 12:24:
[...]
uh.. niet?? XPATten, NZB's, bij payservers is de retentie dermate hoog, en zijn er dus zoveel headers, dat je ze nieteens WIL downloaden.
Inmiddels ook door hoe PAR2 shit werkt (ja ik weet het

Geen commentaar
True, maar niet altijd zit er een NZB file bij en die mensen moeten afgeschoten wordenrobbydw schreef op 30 oktober 2004 @ 12:46:
[...]
Inderdaad... NZB is helemaal top. Kan niet meer zonder. Je zou wel gek zijn als je nog alle headers binnen zou halen. Zonde van de bandbreedte
Inmiddels ook door hoe PAR2 shit werkt (ja ik weet het) Maar goed, dit is echt ideaal.
Of de nzb in dezelfde groep zetten als de upload zelf, dus dat je nog moet headers downloaden, nzb zoeken of xpat-en.Christiano007 schreef op 30 oktober 2004 @ 13:17:
[...]
True, maar niet altijd zit er een NZB file bij en die mensen moeten afgeschoten worden
Langleven de nzb groepen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Met newsleecher zowieso xpatten als er geen nzb beschikbaar is. Scheelt echt veel dataverkeer! En sinds kort de super-search optie.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Newsrover kan dat al jaren. Daarmee heb je binnen een seconde alle resultaten van je search. Maar op de een of andere manier wil niemand dat gebruiken.Smarron schreef op 30 oktober 2004 @ 13:38:
Met newsleecher zowieso xpatten als er geen nzb beschikbaar is. Scheelt echt veel dataverkeer! En sinds kort de super-search optie.
Naja ik ben er zeer tevreden mee. Ik kan alles snel vinden zonder XPAT, supersearch of NSB geneuzel.
Heb ook lang UsenetJunkie en PowerFTD gebruikt, maar die werken niet lekker meer. Ik ken Newsrover niet. Ik zal het van de week eens gaan testen.Smooth2K schreef op 30 oktober 2004 @ 14:02:
Newsrover kan dat al jaren. Daarmee heb je binnen een seconde alle resultaten van je search. Maar op de een of andere manier wil niemand dat gebruiken.
Naja ik ben er zeer tevreden mee. Ik kan alles snel vinden zonder XPAT, supersearch of NSB geneuzel.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Newzbin is vergelijkbaar met UsenetJunkie, en werkt nogsteeds?Smarron schreef op 30 oktober 2004 @ 14:24:
[...]
Heb ook lang UsenetJunkie en PowerFTD gebruikt, maar die werken niet lekker meer. Ik ken Newsrover niet. Ik zal het van de week eens gaan testen.
Kun je gewoon alle files in alle groepen mee vinden en even snel een nzb'tje maken?
Gebruik ik ook al een hele tijd, werkt imo ideaal
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb een abonnement op UsenetJunkie, werkt prima hoor.
Het verbaast mij te lezen dat er mensen zijn die serieus headers nog downloaden, wat een verspilling van tijd, inspanning en bandbreedte.
🌞🍃
En ik verbaas mij erover dat jij een abbo neemt op iets wat ook gratis zonder enige moeite kan.DataBeest schreef op 30 oktober 2004 @ 14:52:
Ik heb een abonnement op UsenetJunkie, werkt prima hoor.Het verbaast mij te lezen dat er mensen zijn die serieus headers nog downloaden, wat een verspilling van tijd, inspanning en bandbreedte.
Ik kom even terug op je vorige reactie....Smooth2K schreef op 30 oktober 2004 @ 14:57:
[...]
En ik verbaas mij erover dat jij een abbo neemt op iets wat ook gratis zonder enige moeite kan.
Newsrover gebruikt voor zover ik weet gewoon xpat om te zoekenSmooth2K schreef op 30 oktober 2004 @ 14:02:
[...]
Newsrover kan dat al jaren. Daarmee heb je binnen een seconde alle resultaten van je search. Maar op de een of andere manier wil niemand dat gebruiken.
Ik heb ook Usenetjunkie, en het heeft wel degelijk enkele voordelen:
- De prijs is gewoon laag (1.50 euro per maand ongeveer)
- Je hebt een goede snelheid, aangezien ze geld verdienen, is er altijd snelle hardware
- Geen gezeik met lange downtimes ofzo. Gewoon betrouwbaar en altijd werken.
Vooral dat laatste is belangrijk. Er kunnen nu mischien wel gratis dingen beschikbaar zijn, maar de vraag is of de qualiteit daarvan zo goed is...en goed blijft. Omdat het gratis is, kun je er niet echt 100% op vertrouwen imho
- De prijs is gewoon laag (1.50 euro per maand ongeveer)
- Je hebt een goede snelheid, aangezien ze geld verdienen, is er altijd snelle hardware
- Geen gezeik met lange downtimes ofzo. Gewoon betrouwbaar en altijd werken.
Vooral dat laatste is belangrijk. Er kunnen nu mischien wel gratis dingen beschikbaar zijn, maar de vraag is of de qualiteit daarvan zo goed is...en goed blijft. Omdat het gratis is, kun je er niet echt 100% op vertrouwen imho
Nee dusXanderH schreef op 30 oktober 2004 @ 15:03:
[...]
Ik kom even terug op je vorige reactie....
[...]
Newsrover gebruikt voor zover ik weet gewoon xpat om te zoeken
Ze hebben een eigen database met alle gegevens
Je kan opgeven waar je wil zoeken
b.v. Supernews (demon)of gewoon alle resultaten opvragen
Kan me vergissen natuurlijk
Kan je met XPAT zoeken in alle groups en heb je alle resultaten binnen een dikke seconde binnen ?? (serieuze vraag)
[ Voor 41% gewijzigd door Smooth2K op 30-10-2004 15:27 ]
Ik gebruik Newzbin.com, die kan dat dus idd ook, gewoon op header, filename of wat dan ook, ideaal om te zoeken, en met een paar kliks heb je meteen t juiste NZB file erbij.Smooth2K schreef op 30 oktober 2004 @ 15:05:
[...]
Nee dus
Ze hebben een eigen database met alle gegevens
Je kan opgeven waar je wil zoeken
b.v. Supernews (demon)of gewoon alle resultaten opvragen
Kan me vergissen natuurlijk
Kan je met XPAT zoeken in alle groups en heb je alle resultaten binnen een dikke seconde binnen ?? (serieuze vraag)
En idd, usenetjunkie, newzbin, 't kost bijna niets, maar geeft veel meer vertrouwen dan een gratis oplossing, waarvan je maar mag hopen dat ie blijft werken en dat een storing niet weken duurt.
Dat was niet de vraag, ik heb het hier niet over NZBDJSmiley schreef op 30 oktober 2004 @ 15:59:
[...]
Ik gebruik Newzbin.com, die kan dat dus idd ook, gewoon op header, filename of wat dan ook, ideaal om te zoeken, en met een paar kliks heb je meteen t juiste NZB file erbij.
En idd, usenetjunkie, newzbin, 't kost bijna niets, maar geeft veel meer vertrouwen dan een gratis oplossing, waarvan je maar mag hopen dat ie blijft werken en dat een storing niet weken duurt.
Ik zoek op naam of FTD nummer en heb direct de results die ik zonder NZB download
Dit werkt direct bij de Newshoster dus ik zou niet weten waarom dit zou stoppen.
Het werkt al jaren probleemloos
Ik zie de logica niet waarom een functie die ingebakken zit bij de hoster minder goed zou zijn als iets waarvoor je los moet betalen.
Maargoed hoe snel is XPAT dan ??
Ik zoek een film van 700Mb met veel headers
Hoe lang voor je de result binnen hebt ?
[ Voor 4% gewijzigd door Smooth2K op 30-10-2004 17:17 ]
Beetje afhankelijk van de server, met usenetserver is het ook niet veel meer dan een seconde voordat ik de headers binnenheb...Smooth2K schreef op 30 oktober 2004 @ 17:15:
Maargoed hoe snel is XPAT dan ??
Ik zoek een film van 700Mb met veel headers
Hoe lang voor je de result binnen hebt ?
Wie weet trouwens hoe je xpat kunt doen met Newsbin Pro?
Newsleecher vind ik maar een ruk programma, en Xnews weet ik niet hoe je meerdere draaidjes moet doen iemand wel? (voor de rest príma).
Newsleecher vind ik maar een ruk programma, en Xnews weet ik niet hoe je meerdere draaidjes moet doen iemand wel? (voor de rest príma).
[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 30-10-2004 20:44 ]
In de tijd dat ik newzbin pro nog gebruikte kon xpat iig niet, of het nu kan weet ik niet.Christiano007 schreef op 30 oktober 2004 @ 20:33:
Wie weet trouwens hoe je xpat kunt doen met Newsbin Pro?
Meerdere draadjes in xpat is wel mogelijk, alleen niet echt handig.... dan moet je meerdere queuefolders aanmaken waar je je files in zet, die kun je gelijktijdig downloaden...
Meer mensen last van lage snelheden op usenetserver?
Sinds vanmiddag kom ik niet meer boven de 200 KB/sec uit met 3 threads (Normaal toch ruim 450 KB/sec).
Sinds vanmiddag kom ik niet meer boven de 200 KB/sec uit met 3 threads (Normaal toch ruim 450 KB/sec).
Van de Eweka site:
.
Is het nou zo dat je met een Tiscali abbo niet op de Eweka servers kan inloggen? Ik had er wat van gelezen, maar ik weet niet hoe het afgelopen isDeze dienst is te gebruiken vanaf nagenoeg elke nederlandse I.S.P. met uitzondering van Tiscali.
Een erg handige (gratis) site met indexing service is trouwens http://www.nzb4u.com.
Hier kan je zelf een NZB samenstellen. Erg handig.
Resultaten krijg je binnen een paar seconden.
Hier kan je zelf een NZB samenstellen. Erg handig.
Resultaten krijg je binnen een paar seconden.
Dat klopt, officieel kan het niet (Maar via een truucje wel, meende ik ergens gehoord te hebben?).
Hier is UNS eigenlijk al een maand of 1,5 "traag", ik kom eigenlijk nooit boven de 400k.Xandrios schreef op 31 oktober 2004 @ 15:53:
Meer mensen last van lage snelheden op usenetserver?
Op mn werk (Cistron) haal ik ook de laatste maand nog betere snelheden, daar zit ik rond de 700k (alleen op dit moment kan ik dat natuurlijk niet zien)
UNS gaat hier nu ook traag, 8x25k gemiddeld dus idd ook de 200k/sec..
Vanaf Giganews haal ik betere snelheden, de kans wordt steeds groter dat ik heel UNS laat vallen. (Giganews met 2 draadjes 's nachts al 760k/sec, en nog eens 50 dagen retentie ook)
'k kom nu tot 350 met 6 threads, iets beter, maar het moet idd veel sneller kunnen.
Giganews is erg goed...maar ook erg duur. Bijna twee keer zo duur zelfs. Dat heb ik er net niet voor over denk ik...
Giganews is erg goed...maar ook erg duur. Bijna twee keer zo duur zelfs. Dat heb ik er net niet voor over denk ik...
[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 31-10-2004 16:07 ]
Tja, ik deel m met een vriend, ieder 2 draadjes (je mag 4 draadjes bij hun unlimited) en dan kom je (dus) op dezelfde prijs als UNSXandrios schreef op 31 oktober 2004 @ 16:07:
'k kom nu tot 350 met 6 threads, iets beter, maar het moet idd veel sneller kunnen.
UNS is momenteel wel heel erg traag ik haal niet meer over de 350 met 2x4 threads, dit was altijd boven de 750.
Wie er last van heeft stuur wel a.u.b. een klacht in naar UNS. Vergeet niet een tracert erbij te doen zowel vanaf hin server als naar hun server toe.
Wie er last van heeft stuur wel a.u.b. een klacht in naar UNS. Vergeet niet een tracert erbij te doen zowel vanaf hin server als naar hun server toe.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik zit daar dus ook over te denken, gewoon delen met ze tweeen, maar haal je evengoed knappe snelheid met 2 draadjes ?Tja, ik deel m met een vriend, ieder 2 draadjes (je mag 4 draadjes bij hun unlimited) en dan kom je (dus) op dezelfde prijs als UNS
Delen is niet toegestaan bij UNS. Zodra ze meerdere ip's zien op 1 account is de kans aanwezig dat ze je afsluiten.barrel schreef op 31 oktober 2004 @ 21:34:
[...]
Ik zit daar dus ook over te denken, gewoon delen met ze tweeen, maar haal je evengoed knappe snelheid met 2 draadjes ?
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Ja maar dit gaat over giganews..... daar verbieden ze het je niet echt, ze ontmoedigen je wel om het niet te doenDelen is niet toegestaan bij UNS. Zodra ze meerdere ip's zien op 1 account is de kans aanwezig dat ze je afsluiten.
Kijk eens aan, kijk eens aan...dit klinkt wel heel erg goed! Hun speedtest haal ik ~4.8Mbit mee, dat komt neer op 600KB/sec. En dat is dus 1 download-thread. Niet 100% te vergelijken met het downen via nttp met 1 thread, maar het komt wel in de buurtGiganews allows up to 10 concurrent connections to our servers, with our current accounts except the unlimited account. The new unlimited download accounts are only permitted four connections at a time. There are no restictions on the locations from which you connect, and you may connect from multiple IP addresses, at the same time. We would like to remind you, however, that our accounts are intended as single user accounts.
Hell, op die manier is zo'n account mischien wel met 4 man te delen....
DJSmiley, welke snelheid haal jij als je 1 thread gebruikt?
[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 01-11-2004 08:26 ]
Ik ben ziek thuis vandaag dus ik denk, ik haal even nieuwe headers binnen terwijl ik beneden op de bank uit ga zieken.. Ik heb Demon 8/1 en heb abbo bij UNS..
Zit nu met 4 threads, op een gemiddelde van 833.4 Kb/sec. Ben benieuwd hoe dat de komende uren gaat, misschien is het dan gewoon een above.net probleem (in de zin van dat het gewoon druk is).
Ik hou jullie op de hoogte.
Zit nu met 4 threads, op een gemiddelde van 833.4 Kb/sec. Ben benieuwd hoe dat de komende uren gaat, misschien is het dan gewoon een above.net probleem (in de zin van dat het gewoon druk is).
Ik hou jullie op de hoogte.
Hier ook, UNS icm Cistron Maxx, headers (1 draadje) op ruim 500kB gemiddeld, en downloaden zal dan zeker wel op 750+ gaan (mijn max op dit moment)
Anoniem: 127255
Ik weet niet hoe het bij de rest van de gebruikers van eweka usenet gaat, maar bij mij gaat het nu weer lekker. Hoe gaat het bij de rest van de gebruikers eigenlijk?
@ Paul
Worden de spools nog binnenkort uitgebreid? just curious
Alex
@ Paul
Alex
Ik haal zo'n 400-500k/sec op 1 thread, al varieert dat wel aardig, mede door mijn ISP (Demon)..Xandrios schreef op 31 oktober 2004 @ 23:29:
[...]
Kijk eens aan, kijk eens aan...dit klinkt wel heel erg goed! Hun speedtest haal ik ~4.8Mbit mee, dat komt neer op 600KB/sec. En dat is dus 1 download-thread. Niet 100% te vergelijken met het downen via nttp met 1 thread, maar het komt wel in de buurt
Hell, op die manier is zo'n account mischien wel met 4 man te delen....
DJSmiley, welke snelheid haal jij als je 1 thread gebruikt?
Overigens, 10 connecties klopt niet, bij het unlimited account gaat dat niet op, en is het 4 draadjes max..
Maar goed, als je t met een paar lui doet, like me.... 1x UNS en 2x giganews, dan heb je wel een beste combinatie, 16 draadjes totaal, tegen een best leuk prijsje per persoon
ThanksDJSmiley schreef op 01 november 2004 @ 16:39:
[...]
Ik haal zo'n 400-500k/sec op 1 thread, al varieert dat wel aardig, mede door mijn ISP (Demon)..
Overigens, 10 connecties klopt niet, bij het unlimited account gaat dat niet op, en is het 4 draadjes max..
Maar goed, als je t met een paar lui doet, like me.... 1x UNS en 2x giganews, dan heb je wel een beste combinatie, 16 draadjes totaal, tegen een best leuk prijsje per persoon
Ja, ik bedoelde meer het gebruik van idd 1 thread per persoon, en dan met 4 man een account delen. Met 400-500 KB/sec is dat wmb nog prima te doen
Betreffende UNS:
Ik heb wèl probleemloos van de binary farm kunnen leechen...
Ik vond het al zo vreemd dat ik via text.usenetserver.com geen articles kon lezen. Tenminste, ik kreeg alleen maar time-outs...November 01st, 2004
07:16 PM
We are currently experiencing a problem with our backend storage. This will cause slow article retreive for the next couple of hours.
Thanks,
Engineering
---
November 01st, 2004
10:24 PM
We are still addressing the problem with our backend storage. It could take several more hours to be back online. We are hopeful we will not lose any data.
Thanks,
Engineering
---
November 02nd, 2004
04:48 AM
Due to the severity of the storage failure we are forced to destroy a large portion of our data. This will cause articles older than 13 days to become partially irretrievable and incomplete for the next three weeks. We adamantly apologize for this storage failure.
Sincerely,
Engineering
Ik heb wèl probleemloos van de binary farm kunnen leechen...
eingelijk heb ik niets meer te klagen....haal nu al 2 dagen non-stop 300-420kB/s met @home. Hebben jullie bij eweka nog wat veranderd? aangezien die to many connection errors er ook niet meer zijnAnoniem: 127255 schreef op 01 november 2004 @ 16:19:
Ik weet niet hoe het bij de rest van de gebruikers van eweka usenet gaat, maar bij mij gaat het nu weer lekker. Hoe gaat het bij de rest van de gebruikers eigenlijk?
@ Paul
Alex
* Zym0tiC gaat zijn abbo maar weer verlengen met 1 maand
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ik heb op dit moment ook zo rond de 600 kbyte/sec, en dat is voor mij op dit tijdstip toch redelijk uniek te noemen
Ik haal zelfs (constant) 750 kB/s.TripleM schreef op 02 november 2004 @ 17:07:
Ik heb op dit moment ook zo rond de 600 kbyte/sec, en dat is voor mij op dit tijdstip toch redelijk uniek te noemen
Ik heb sinds ongeveer een maand Newshosting. Kwa prijs en aanbod ben ik zeer tevreden, maar de snelheid viel me echter tegen. meer dan 150KB/sec zat er zelden in, en dat was in het gunstigste geval.
Tot dat ik bij mijn moeder thuis in Groningen even de router ertussenuit haalde. Opeens zat mijn hele lijn vol, geweldig!
Nu is het probleem dat ik op mijn kamer in Enschede weer achter een router zit, waardoor ik weer ronduit bagger snelheden haal. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? De router weghalen is helaas geen optie
In Groningen zat er een E-Tech routertje tussen, hier een LinkSys, dus het probleem is niet router-specifiek, lijkt me.
Tot dat ik bij mijn moeder thuis in Groningen even de router ertussenuit haalde. Opeens zat mijn hele lijn vol, geweldig!
Nu is het probleem dat ik op mijn kamer in Enschede weer achter een router zit, waardoor ik weer ronduit bagger snelheden haal. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? De router weghalen is helaas geen optie
In Groningen zat er een E-Tech routertje tussen, hier een LinkSys, dus het probleem is niet router-specifiek, lijkt me.
edit:
Denk niet dat het uitmaakt, maar van de @Home newsserver zelf ben ik wel in staat de lijn vol te benutten (was ook met de E-Tech)...Zou het probleem bij NewsHosting zelf liggen?
Denk niet dat het uitmaakt, maar van de @Home newsserver zelf ben ik wel in staat de lijn vol te benutten (was ook met de E-Tech)...Zou het probleem bij NewsHosting zelf liggen?
[ Voor 13% gewijzigd door PhatFish op 03-11-2004 00:20 ]
...
Ik denk dat je in Enschede een ander probleem hebt, ik kan me niet voorstellen dat een Linksys router het (uiterst simpele, zonder veel connecties) news-protocol niet aankan
Helaas kom ik er nog steeds niet op, meerdere mensen die hier last van hebben?Noodwerkzaamheden 2-11-2004 Newsreader 1 t/m 6
Geachte klant,
Hedennacht is er een storing geweest op ons usenetplatform. Momenteel zijn wij nog steeds bezig om deze storing op te lossen.
Hiervoor is het nodig dat wij alle newsreaders voor korte tijd vanmiddag moeten uitschakelen.
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Eweka Internet Services
Soms doet hij even iets en dan weer niet.... Even een beetje geduld hebben, Ik heb mijn back-up account van Astraweb maar ingeschakeld....Zym0tiC schreef op 02 november 2004 @ 21:48:
[...]
Helaas kom ik er nog steeds niet op, meerdere mensen die hier last van hebben?
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Anoniem: 127255
Heb nergens last van, kan gewoon inloggen (reader5 overigens)Zym0tiC schreef op 02 november 2004 @ 21:48:
[...]
Helaas kom ik er nog steeds niet op, meerdere mensen die hier last van hebben?
Ik ook weer op dit moment, ook @ reader5.Anoniem: 127255 schreef op 03 november 2004 @ 11:52:
[...]
Heb nergens last van, kan gewoon inloggen (reader5 overigens)
Hoe reageert jullie provider trouwens op het dataverbruik sinds jullie newsservers hebben? Vroeger downloade ik eigenlijk alleen een film als mij iets inviel.
Met een newsserver hou ik via ftd bij wat er op dit moment bij is gekomen of wat interessant is. Vooral met series op dvd's wil dat nog wel hard gaan

Vroeger downloade ik eerst eigenlijk nooit dvd's en alleen divx of svcd wat toch flink wat scheelt in grote itt tot dik 4,7GB per keer
Anoniem: 76818
Met hoeveel threads haal je 150KB/s? Ik haal met 1 thread ook zoiets namelijk.PhatFish schreef op 02 november 2004 @ 18:44:
Ik heb sinds ongeveer een maand Newshosting. Kwa prijs en aanbod ben ik zeer tevreden, maar de snelheid viel me echter tegen. meer dan 150KB/sec zat er zelden in, en dat was in het gunstigste geval.
edit:
Nog nooit problemen gehad met mijn provider hoor, maar ik download dan ook niet zo verschrikkelijk veel. Ik zit op maandbasis ongeveer tussen de 40GB en 140GB down en 3 tot 25GB up (wisselt nogal sterk).Zym0tiC schreef op 03 november 2004 @ 12:11:
Hoe reageert jullie provider trouwens op het dataverbruik sinds jullie newsservers hebben? Vroeger downloade ik eigenlijk alleen een film als mij iets inviel.
Met een newsserver hou ik via ftd bij wat er op dit moment bij is gekomen of wat interessant is. Vooral met series op dvd's wil dat nog wel hard gaan
Vroeger downloade ik eerst eigenlijk nooit dvd's en alleen divx of svcd wat toch flink wat scheelt in grote itt tot dik 4,7GB per keer.
Ik hou het de laatste tijd ook niet meer zo goed bij, maak steeds vaker mee dat ik 2 wegen lig te slapen en dan ineens 40GB in 1 dag download

En ik heb helaas veel last van hangende verbindingen. Ik heb maar een abo @ GigaNews genomen: ~600 kB/s met 1 thread! Met 2 threads haal ik zo'n 800 kB/s.
Ik ga m'n account delen met twee andere personen (2 threads voor mij, en 1 thread per persoon voor die twee anderen; zij hebben toch maar een 2mbit-lijntje
trace em eens:Amstel76 schreef op 04 november 2004 @ 08:41:
Is eweka vanmorgen helemaal down of gaat mijn isp lullig doen en heeft de hele range van eweka geblokkeert? Ik kan niet op de nieuwsservers, website, irc en noem maar op.
code:
1
| tracert newsreader.eweka.nl |
(dos)
Stom...had ik zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijkxtr3me schreef op 04 november 2004 @ 08:47:
[...]
trace em eens:
code:
1 tracert newsreader.eweka.nl
(dos)
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
never mind tis al opgelost,
kon usenetserver ff nie bereiken via xs4all maar prob is al opgelost
kon usenetserver ff nie bereiken via xs4all maar prob is al opgelost
[ Voor 79% gewijzigd door kaiiestan op 04-11-2004 10:00 ]
vreemd ik kan er wel gewoon op hoor...Amstel76 schreef op 04 november 2004 @ 08:52:
[...]
Stom...had ik zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijkMijn isp laat hem door ze zijn dus gewoon down
Ik heb net toevallig even via een ander lijntje de irc server van eweka kunnen joinen, deze problemen gelden dus alleen voor Tiscali. Volgens eweka wordt er aan gewerkt.xtr3me schreef op 04 november 2004 @ 10:45:
[...]
vreemd ik kan er wel gewoon op hoor...newsreader.eweka.nl zit ik!
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Ik las dat er veel problemen zijn met eweka dat er vaak een verbdining wordt afgesloten, ik heb dit probleem ook en heb vaak timeouts . Op de Eweka website staat dat dit door het programma komt wat je gebruikt en om het op te lossen moet je updaten naar de nieuwest versie, nu draai ik newsleecher 2.0 wat geloof ik de nieuweste versie is en ik heb nog steeds vaak timeouts met de dezelfde error als beschreven staat op de eweka website.
Komt dit nu ook newsleecher of gewoon eweka?
Komt dit nu ook newsleecher of gewoon eweka?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Anoniem: 116967
Ook bij mij is de verbinding met de newsreader3 van Eweka zwaar belabberd. Constante time-outs, max user-connections, etc. De server ligt regelmatig plat, waardoor alle posts weer incompleet en corrupt raken...
Ik kom vanaf mijn werk (tiscali) ook op geen enkele eweka lijn.
Hoe kom je op irc via een omweg? ze draaien hun eigen irc toch?
Hoe kom je op irc via een omweg? ze draaien hun eigen irc toch?
Zijn hier nog mensen bij wie het niet lukt om bij Astraweb iets te bestellen?
Ik krijg altijd "Credit Card Authorization Failed!!", gelijk van waar en met welke kaart ik probeer.
Ik krijg altijd "Credit Card Authorization Failed!!", gelijk van waar en met welke kaart ik probeer.
Eweka heb ik nu 2 maanden en ik moet zeggen het is niet meer dan redelijk, de snelheid is goed alleen de retentie matig (5 a 7 dagen), er zijn veel incompletes en veel te veel storingen (paar keer per dag gedurende lange tijd).
Ik heb weleens problemen gehad met betalen met VISA daar ja... MasterCard werkt wel probleemloos.Fire69 schreef op 04 november 2004 @ 11:42:
Zijn hier nog mensen bij wie het niet lukt om bij Astraweb iets te bestellen?
Anoniem: 74137
Gister downloade ik nog newsheaders met 300 KB (de max con. speed) En nu kom ik niet boven de 5 uit. Is Eweka weer bezig met de servers? Het ging gister zo goed.
Dit is per thread. Als ik meer threads open heb komt de lijn dus wel volAnoniem: 76818 schreef op 03 november 2004 @ 14:27:
[...]
Met hoeveel threads haal je 150KB/s? Ik haal met 1 thread ook zoiets namelijk.
...
Anoniem: 116967
Het kan nog erger dan ik een paar posts terug heb meegedeeld!!! Nu is het zelfs zo dat volledige posts tijdens het downloaden verdwijnen van de server. Ze zijn %#@*&^ net gepost!
Wat zijn dat voor een amateurs bij Eweka? Zo wordt € 7,50 nog te veel geld...
Reageren op mail doen ze trouwens ook al niet.

Reageren op mail doen ze trouwens ook al niet.
Ik zit er aan te denken om voor 7,50 euro per maand via Eweka usenet aan te gaan vragen maar ik zit ene beetje met een dubbel gevoel. Wat zij aan bieden klinkt namelijk te mooi om waar te zijn.
Haal je die snelheden ook echt of is het maar een lokkertje? En is de retentie echt zo hoog als ze beweren? Als dat namelijk zo is dan is zo'n abootje van 7,50 euro wel erg aantrekkelijk.
Nu is mijn vraag, hoe goed is dit nou echt?Eigenschappen Eweka USENET
Datalimiet : Geen
Downloadsnelheid : Maximaal 8 Mbit/s
Xpat ondersteuning : Ja
Groepen : Volledige Feed ( Alle groepen )
Anoniem posten : Ja
Retentie : 6 tot 10 Dagen voor binaries, 200 dagen voor Tekst
Uploaden : Toegestaan
Max aantal connecties : 4
Prijs per maand : 7,50 Euro (voor EWEKA DSL abbonees GRATIS)
Haal je die snelheden ook echt of is het maar een lokkertje? En is de retentie echt zo hoog als ze beweren? Als dat namelijk zo is dan is zo'n abootje van 7,50 euro wel erg aantrekkelijk.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wat ik van mensen gehoord heb die deze dienst afnemen is dat het behoorlijk brak kan zijn en dat er vaak storingen zijn. Maar als het werkt, heb je er voor 7,50 een goede server voor
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 127257
Ik heb zelf een maand eweka uitgeprobeerd. Het is inderdaad zo dat er vaak storing was. Maar als het werkt haal je ook wel 8 max Mbit/s. 7.50 per maand is zeer goedkoop en dit geld haal je er zeker uit.
Ik heb nu 4 dagen eweka en heb elke dag wel een storings melding gehad, ook redelijk veel timeouts maar gisteren ging alles een stuk beter...totdat de nieuwserver totaal offline ging dan...
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Kijk, en dat vind ik dan weer zo jammer aan een dienst als Eweka. Compleet plat moet toch eigenlijk niet kunnen voor een dienst die zich als professioneel profileert.evilpin0 schreef op 05 november 2004 @ 10:55:
Ik heb nu 4 dagen eweka en heb elke dag wel een storings melding gehad, ook redelijk veel timeouts maar gisteren ging alles een stuk beter...totdat de nieuwserver totaal offline ging dan...
Je betaalt er toch voor? Dan mag je daar toch wat van verwachten? Ik krijg niet het idee dat ze de problemen structureel kunnen oplossen.
Zelf heb ik een account bij Astraweb, tuurlijk, er is soms een storing (misschien eens in de twee maanden ofzo) maar voor de rest ben ik daar super tevreden over.
Je betaalt er dan meer voor (15 dollar) maar je hebt tenminste garantie dat je continu kan downloaden, en dat idee krijg ik bij Eweka bijvoorbeeld niet
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Eweka heeft zo'n zijn kuren. Ik heb nog een hele topic hierover gestart rond het begin van Eweka DSL. Nieuwsserver lag ook continue plat.
Maar ik moet zeggen dat ik de laatste paar maanden veel gebruik heb kunnen maken van binaries al twijfel ik aan die retentie.
Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik absoluut geen pro-eweka ben, integendeel zelfs, dus dat ik iets positiever ben zegt al veel.
Maar ik moet zeggen dat ik de laatste paar maanden veel gebruik heb kunnen maken van binaries al twijfel ik aan die retentie.
Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik absoluut geen pro-eweka ben, integendeel zelfs, dus dat ik iets positiever ben zegt al veel.
Ik heb al een aantal maanden Eweka. Voor die 7.50 moet je eigenlijk niet zeuren. Ze hebben inderdaad nog wel eens problemen met hun servers, maar daar wordt vaak van te voren ook melding van gemaakt zodra ze onderhoudswerkzaamheden gaan uitvoeren oid.
Voor de rest hebben ze in ieder geval een helpdesk die via email maar ook telefonisch bereikbaar is, dat is best prettig. Dus ik zou zeggen, probeer 't een maandje, het is op pre-paid basis dus je betaalt die 7.50 en je kunt er 30 dagen gebruik van maken. Mocht je 't nou helemaal niks vinden, dan betaal je lekker niks meer en verloopt je account gewoon.
Voor de rest hebben ze in ieder geval een helpdesk die via email maar ook telefonisch bereikbaar is, dat is best prettig. Dus ik zou zeggen, probeer 't een maandje, het is op pre-paid basis dus je betaalt die 7.50 en je kunt er 30 dagen gebruik van maken. Mocht je 't nou helemaal niks vinden, dan betaal je lekker niks meer en verloopt je account gewoon.
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
Gister heb ik proef abbo genomen bij Giganews. 3 dagen gratis als je je op tijd afmeld en als je binnen de 1GB blijft.
Je merkt gelijk dat er 50 retentie is, het ophalen van headers duurt een eeuwigheid.
Je merkt gelijk dat er 50 retentie is, het ophalen van headers duurt een eeuwigheid.
wel zo slim om dan gebruik te maken van nzb en eventueel xpat mochten ze vergeten zijn een nzb er bij te posten, alhoewel je die zelf ook kunt makenCoenen schreef op 05 november 2004 @ 13:23:
Gister heb ik proef abbo genomen bij Giganews. 3 dagen gratis als je je op tijd afmeld en als je binnen de 1GB blijft.
Nog meer mensen met trage Usenetserver verbindingen ?
Ik gebruikte voorheen altijd nntp1 en nntp2.usenetserver.com, maar de laatste tijd was dit niet echt snel meer.
Ik heb net uigevonden dat ze nu 3 ipv. 2 backends hebben. Je kan dus 12 sessies maken !
news.usenetserver.com is een round robbin voor:
63.223.5.251, 63.223.5.254, 63.223.5.246
nntp1.usenetserver.com - 63.223.5.254
nntp2.usenetserver.com - 63.223.5.246
nntp3.usenetserver.com - 63.223.5.251
Als je de nntpx servers dus los configureerd in je news prog, met uitzondering van nntp3 daar moet je het ip adres invullen, want er is nog geen a-record voor, dan kan je 12 sessies maken.
M'n surfsnel adsl lijntje staat weer vrolijk rond de 800Kbyte/sec nu !
update:
Ze zijn lekker bezig daar bij UNS, als je 3 servers wilt met 12 sessies, voer je servers dan maar in met de ip adressen zoals hierboven. Ze hebben van nntp1 net een roundrobbin gemaakt van 63.223.5.251 en 63.223.5.254.
Ik gebruikte voorheen altijd nntp1 en nntp2.usenetserver.com, maar de laatste tijd was dit niet echt snel meer.
Ik heb net uigevonden dat ze nu 3 ipv. 2 backends hebben. Je kan dus 12 sessies maken !
news.usenetserver.com is een round robbin voor:
63.223.5.251, 63.223.5.254, 63.223.5.246
nntp1.usenetserver.com - 63.223.5.254
nntp2.usenetserver.com - 63.223.5.246
nntp3.usenetserver.com - 63.223.5.251
Als je de nntpx servers dus los configureerd in je news prog, met uitzondering van nntp3 daar moet je het ip adres invullen, want er is nog geen a-record voor, dan kan je 12 sessies maken.
M'n surfsnel adsl lijntje staat weer vrolijk rond de 800Kbyte/sec nu !
update:
Ze zijn lekker bezig daar bij UNS, als je 3 servers wilt met 12 sessies, voer je servers dan maar in met de ip adressen zoals hierboven. Ze hebben van nntp1 net een roundrobbin gemaakt van 63.223.5.251 en 63.223.5.254.
[ Voor 35% gewijzigd door gjs op 05-11-2004 19:26 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
GigaNews ondersteunt geen XPAT volgens mij. Mijn inziens kan iedereen die GigaNews kan betalen ($ 25,- per maand) ook wel een abo'tje op NewzBin ($ 0,50 per week = $ 2,- per maand) betalen. NZB4U is voorlopig nog gratis, maar ik heb het niet zo op gratis diensten.Zym0tiC schreef op 05 november 2004 @ 13:55:
[...]
wel zo slim om dan gebruik te maken van nzb en eventueel xpat mochten ze vergeten zijn een nzb er bij te posten, alhoewel je die zelf ook kunt maken
* Mawlana is nog steeds een zeer tevreden GigaNews&NewzBin-gebruiker.
Ik zag op deze link dat Eweka zijn breedband diensten heeft verkocht aan Dis-Europe, ik zou echter niet weten of daar ook de nieuwsserver onder valt.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Aangezien ze het over de dsl markt hebben ga ik er van uit dat daar de usenet servers niet onder vallen.we_are_borg schreef op 05 november 2004 @ 15:17:
Ik zag op deze link dat Eweka zijn breedband diensten heeft verkocht aan Dis-Europe, ik zou echter niet weten of daar ook de nieuwsserver onder valt.
Citaat uit de door Fiberworld verstuurde brief aan alle Eweka DSL klanten:Zym0tiC schreef op 05 november 2004 @ 15:27:
[...]
Aangezien ze het over de dsl markt hebben ga ik er van uit dat daar de usenet servers niet onder vallen.
maw: alleen de DSL dienst wordt overgenomen......
Voor de overige diensten zoals Voice over IP, Colocation, Usenet, webhosting e.a. zult u uw factuur van Eweka blijven ontvangen.
Van UseNetServer status-page.
Extra frontend aanzwengelen/uittesten.
Kan te maken hebben met die wijzigingen aan ip's en dns.November 05th, 2004 01:40 PM
We are currently working on installing new hardware on a storage array. Users may see brief interruptions in service for the next 2 hours while this is being completed. Thank you for your patience.
Usenetserver Support
Extra frontend aanzwengelen/uittesten.
host news.usenetserver.com
news.usenetserver.com has address 63.223.5.251
news.usenetserver.com has address 63.223.5.254
news.usenetserver.com has address 63.223.5.246
246.5.223.63.IN-ADDR.ARPA domain name pointer my.usenetserver.com
251.5.223.63.IN-ADDR.ARPA domain name pointer nntp3.usenetserver.com
254.5.223.63.IN-ADDR.ARPA domain name pointer news.usenetserver.com
Lijkt er dus idd op dat er uitgebreid word, want de reverse-dns is er dus al.
Zie mijn message ff hier boven.Jive schreef op 05 november 2004 @ 20:12:
host news.usenetserver.com
Let op dat my en news ook weer rond robbins zijn.
Ik gebruik alles nu op ip en trek zo dus 12 sessies tegen de 800K
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Dat zeg ik ... UNS.
Ut werkt lekker rap weer iig.
Ik heb nu met 6 draadjes (2 naar elk) dik 800 kb/s doorvoer ... dus het lijkt er ook op dat eindelijk de transit-issues ook verholpen zijn.
Ik heb nu met 6 draadjes (2 naar elk) dik 800 kb/s doorvoer ... dus het lijkt er ook op dat eindelijk de transit-issues ook verholpen zijn.
Easynews heeft 76TB storage toegevoegd (totaal nu 100TB) aan de web decoders.
Er wordt de komende weken niets gewist, tot de storage vol is. De retentie zal dan zo'n 40 - 50 dagen zijn. Op dit moment 23 dagen en wordt iedere dag hoger.
De extra storage is alleen voor de web decoders en niet voor de nntp servers.
Er wordt de komende weken niets gewist, tot de storage vol is. De retentie zal dan zo'n 40 - 50 dagen zijn. Op dit moment 23 dagen en wordt iedere dag hoger.
heeft Easynews ook een unlimited account?joopv schreef op 06 november 2004 @ 09:33:
Easynews heeft 76TB storage toegevoegd (totaal nu 100TB) aan de web decoders.
vind alleen wat voor 10 dollar 10 GB
Midden in de nacht heb ik ook weinig snelheidsproblemen ja. Maar overdag/'s avonds is UNS snelheidsgewijs vaak een ramp.Jive schreef op 06 november 2004 @ 02:29:
Dat zeg ik ... UNS.
-- Edit: arghhh!!! Headers nu op slechts zo'n 20 kilobyte/sec...
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 06-11-2004 12:49 ]
Dat heeft weinig met UNS te maken (aangezien het nu midden in de nacht is in de VS) maar alles met je eigen ISP.Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 10:47:
[...]Midden in de nacht heb ik ook weinig snelheidsproblemen ja. Maar overdag/'s avonds is UNS snelheidsgewijs vaak een ramp.
-- Edit: arghhh!!! Headers nu op slechts zo'n 20 kilobyte/sec...
Nee dat hebben ze niet. En voor een goede reden: ze cappen (throttlen) de connecties niet. Unlimited accounts die binnen komen over dikke pijpen zouden dan een onevenredige en oneerlijke belasting van de server omgeving gaan vormen.TheMystery schreef op 06 november 2004 @ 10:36:
[...]heeft Easynews ook een unlimited account?
vind alleen wat voor 10 dollar 10 GB
Overigens is die 10GB te verhogen met 0,5GB/week door het invullen van een 5 vragen enquete, en nog verder met 2GB/maand door je cpu ter beschikking te stellen voor kankeronderzoek. Door de web interface heb je geen nntp overhead en die 10 (14) GB staat gelijk aan zo'n 12 (17) GB vergeleken met andere news providers met nntp overhead.
Nee hoor. De headers zijn een door UNS toegegeven probleem. En verder is de downloadsnelheid van alles wat via Above.net naar Europa komt vaak moddertraag.joopv schreef op 06 november 2004 @ 13:05:
[...]
Dat heeft weinig met UNS te maken (aangezien het nu midden in de nacht is in de VS) maar alles met je eigen ISP.
Speedtests tonen aan dat ik momenteel over m'n volledige 8 mbit/sec beschik en speedtests uit de VS die niet via Above.net naar Europa zijn gerouted zijn ook netjes.
Kortom: trage headers zijn een door UNS toegegeven probleem, waarvoor ze frontends aan het bijplaatsen zijn om zodoende de headerspeeds te verhogen. En de trage downloads zijn een Above.net probleem waar UNS omheen aan het werken is door binnenkort een nieuwe link naar Europa te activeren.
Ik heb momenteel niet veel keuze. UNS, Easynews, Giganews: allemaal via Above.net gerouted naar Europa en dus allemaal traag...
-- Edit: ik heb even een trial bij Giganews genomen, aangezien zij ook een Europese serverfarm hebben staan. Maar ik doe dat enkel om wat belangrijke downloads snel binnen te kunnen krijgen, hun accounts zijn mij verder te duur om permanent abonnee te worden. Na mijn downloads van vandaag zal ik dan ook cancellen.
[ Voor 61% gewijzigd door Wildfire op 06-11-2004 13:55 ]
Giganews heeft een eigen AMS-IX peering, en daar haal ik PRIMA snelheden op hier. (news-europe.giganews.com)Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 13:39:
[...]
...
Ik heb momenteel niet veel keuze. UNS, Easynews, Giganews: allemaal via Above.net gerouted naar Europa en dus allemaal traag...
Hoe het op de AMX-IX komt (welke transits enz) weet ik niet, maar aangezien ik vanaf die newsserver zo'n 500k per draadje haal boeit me dat ook eigenlijk weinig
[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 06-11-2004 13:55 ]
news-europe.giganews.com staat toch in Amsterdam?Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 13:39:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| $ traceroute news-europe.giganews.com traceroute to news-europe.giganews.com (216.196.109.144), 30 hops max, 40 byte packets 1 babyxl-dar-6-asd-inx.router.nl.demon.net (212.238.192.254) 13.233 ms 13.114 ms 13.708 ms 2 tc1-core-2-ge-2-0-0-30.router.nl.demon.net (82.161.247.5) 14.076 ms 14.017 ms 13.21 ms 3 tc1-core-2-ge-2-0-0-30.router.nl.demon.net (82.161.247.5) 13.67 ms 14.424 ms 13.72 ms 4 nkf-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.14) 16.839 ms 13.503 ms 21.565 ms 5 ams-ix.ams.giganews.com (195.69.145.141) 14.022 ms 14.435 ms 14.109 ms 6 vl101.gw1.ams.giganews.com (216.196.108.61) 138.589 ms 201.665 ms 216.111 ms 7 news-europe.giganews.com (216.196.109.144) 221.426 ms * 14.204 ms $ ping news-europe.giganews.com PING news-europe.giganews.com (216.196.109.144): 56 data bytes 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=0 ttl=54 time=15.4 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=1 ttl=54 time=14.4 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=2 ttl=54 time=15.7 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=3 ttl=54 time=14.5 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=4 ttl=54 time=14.5 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=5 ttl=54 time=14.7 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=6 ttl=54 time=15.0 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=7 ttl=54 time=14.3 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=8 ttl=54 time=15.2 ms 64 bytes from 216.196.109.144: icmp_seq=9 ttl=54 time=15.3 ms --- news-europe.giganews.com ping statistics --- 10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max = 14.3/14.9/15.7 ms |
Ik moet voortaan eens wat sneller zijn.
Zo, via news-europe.giganews.com kan ik nu tenminste fatsoenlijk downloaden wat ik wil hebben... gemiddelde snelheid 850 kilobyte/sec.
Als ze nou net zo duur waren als UNS zou ik wel bij Giganews blijven, maar dat zit er dus niet in.
Als ze nou net zo duur waren als UNS zou ik wel bij Giganews blijven, maar dat zit er dus niet in.
Je kunt je account toch gewoon (legaal!) delen met nog iemand anders? Twee lijntjes per persoon is meer dan genoeg imho, en dat voor "maar" $ 12,50 per persoon per maand.Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 14:53:
Zo, via news-europe.giganews.com kan ik nu tenminste fatsoenlijk downloaden wat ik wil hebben... gemiddelde snelheid 850 kilobyte/sec.
Ik heb in newsleecher op UNS gewoon 6 verdindingen staan en gewoon op news.usenetserver.com. De eerste keer dat je dan verbind, krijg je idd dat 2 het niet doen, maar dat lost zich vanzelf op omdat newsleecher automatisch van de normale dns ingang bij UNS die nntp3 krijgt of een andere
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Easynews (sorry, daar istie weer... zeg het maar als ik vervelend begin te worden) heeft een route selector waarmee je zelf een andere pijp kun kiezen. Ze hebben 7 1Gb verbindingen en 1 622Mb atm link naar 4 verschillende backbones liggen, en je kunt zelf bepalen hoe de data jouw kant op gestuurd moet worden, als de default route (door BGP bepaald) niet voldoet.Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 13:39:
[...]Kortom: trage headers zijn een door UNS toegegeven probleem, waarvoor ze frontends aan het bijplaatsen zijn om zodoende de headerspeeds te verhogen. En de trage downloads zijn een Above.net probleem waar UNS omheen aan het werken is door binnenkort een nieuwe link naar Europa te activeren.
Overigens zit above.net bij mij (chello) niet in het pad naar EN, wel naar UNS.
[ Voor 5% gewijzigd door joopv op 06-11-2004 15:45 ]
Load balancing dus op news.usenetserver.com, die je verdeeld over alle beschikbare NNTP's? maw: als je pech hebt heb je maar 4 draadjes, een volgend DNS request kom je soms op een andere NNTP uit en heb je alsnog je extra draadjesmomania schreef op 06 november 2004 @ 15:31:
Ik heb in newsleecher op UNS gewoon 6 verdindingen staan en gewoon op news.usenetserver.com. De eerste keer dat je dan verbind, krijg je idd dat 2 het niet doen, maar dat lost zich vanzelf op omdat newsleecher automatisch van de normale dns ingang bij UNS die nntp3 krijgt of een andere
Duh! Die route selector die kende ik dus al en die bood geen soelaas. De verbinding die het snelste was liep zelfs via Above.net naar hier.joopv schreef op 06 november 2004 @ 15:42:
[...]
Easynews (sorry, daar istie weer... zeg het maar als ik vervelend begin te worden) heeft een route selector waarmee je zelf een andere pijp kun kiezen. Ze hebben 7 1Gb verbindingen en 1 622Mb atm link naar 4 verschillende backbones liggen, en je kunt zelf bepalen hoe de data jouw kant op gestuurd moet worden, als de default route (door BGP bepaald) niet voldoet.
Overigens zit above.net bij mij (chello) niet in het pad naar EN, wel naar UNS.
Ik ken niemand anders om m'n account mee te delen en daarnaast, dat wil ik niet eens. Maar ik overweeg bij Giganews te blijven, Usenetserver is $20/maand voor unlimited en Giganews $25 voor unlimited. Die $5 meer maken me niet zoveel uit eigenlijk aangezien news-europe.giganews.com wèl lekker snel is. Als Usenetserver dus niet binnen afzienbare tijd weer goede snelheden haalt blijf ik maar bij Giganews hangen...sylvesterrr schreef op 06 november 2004 @ 15:23:
[...]
Je kunt je account toch gewoon (legaal!) delen met nog iemand anders? Twee lijntjes per persoon is meer dan genoeg imho, en dat voor "maar" $ 12,50 per persoon per maand.
[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 06-11-2004 16:18 ]
Ware het niet dat Usenetserver maar €11,55 per maand kost (of zelfs maar €30.88 per 3 maanden => €10,29 per maand), tegen €19.31 per maand voor giganews (dat is haast het dubbele!).Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 16:14:
Maar ik overweeg bij Giganews te blijven, Usenetserver is $20/maand voor unlimited en Giganews $25 voor unlimited. Die $5 meer maken me niet zoveel uit eigenlijk aangezien news-europe.giganews.com wèl lekker snel is. Als Usenetserver dus niet binnen afzienbare tijd weer goede snelheden haalt blijf ik maar bij Giganews hangen...
Hoe kom je aan jouw prijzen?
Ben in deze post even uitgegaan van 1 USD = 0.772950 EUR trouwens, dat was op het moment van schrijven acutueel...
[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 06-11-2004 16:25 ]
Dit topic is gesloten.