Betaalde newsservers met binaries [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 10:52
En toch is het vreemd dat die andere negen dan wel bestandjes binnen lopen te slurpen. Althans dat zegt de User Interface. Tevens haal ik met vier werkende draadjes gemiddeld 400 en met 13 werkende draadjes 700-800.

En als ze allemaal klaar zijn dan staat er gewoon 13 keer ready and idle for action. Zouden ze niet ingelogged zijn op de server dan zouden ze niet ready zijn of wel.

[ Voor 29% gewijzigd door yrew op 06-10-2004 11:31 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

yrew schreef op 06 oktober 2004 @ 11:30:
En toch is het vreemd dat die andere negen dan wel bestandjes binnen lopen te slurpen. Althans dat zegt de User Interface. Tevens haal ik met vier werkende draadjes gemiddeld 400 en met 13 werkende draadjes 700-800.

En als ze allemaal klaar zijn dan staat er gewoon 13 keer ready and idle for action. Zouden ze niet ingelogged zijn op de server dan zouden ze niet ready zijn of wel.
Ik kan 2x5 doen die werken dan allemaal alleen niet optimaal, na loop van tijd vliegt er 1 er uit per server dus heb ik nog 2x4, dit duurt 5 minuten en dan weer 2x5 dit terwijl er staat max connection per ip.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer mensen die opeens minder hops verwijderd zijn van UNS?
2 Maanden geleden waren er volgens de back-trace pagina 12 hops tussen UNS en mij. 2 Weken geleden nog maar 10 en zonet nog maar 8. 8)
Lijkt wel of above.net een paar tussenliggende bakken in hun netwerk heeft weggehaald/geoptimaliseerd. :)
Heb hier iig weinig van al die problemen laatste tijd gemerkt. Haal altijd wel minimaal 500KB/s en max. 870KB/s. 8)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Blisterin_Bull schreef op 06 oktober 2004 @ 13:03:
Meer mensen die opeens minder hops verwijderd zijn van UNS?
2 Maanden geleden waren er volgens de back-trace pagina 12 hops tussen UNS en mij. 2 Weken geleden nog maar 10 en zonet nog maar 8. 8)
Lijkt wel of above.net een paar tussenliggende bakken in hun netwerk heeft weggehaald/geoptimaliseerd. :)
Heb hier iig weinig van al die problemen laatste tijd gemerkt. Haal altijd wel minimaal 500KB/s en max. 870KB/s. 8)
Ik heb er i.pv. 15 nu 13 hops. Ook is de ping stukken beter namelijk 100Ms max dit was altijd rond de 150Ms.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:39

Keida

dr.

Ik heb inderdaad nu ook minder hops, dan 1 maand geleden trouwens.... 2 of zo minder...

Enne, wat betreft de connecties.

Ik haal minimaal 4 connecties bij UNS, vaak echter ook wel 6 connecties.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
UNS is sinds een paar minuten helemaal down bij mij ... ;(

@ Keida : THX! ... Ik had hem inmiddels ook al gezien, maar ik had eerst paniek gezaaid op GoT ... :X

[ Voor 48% gewijzigd door pven op 06-10-2004 20:10 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

October 06th, 2004
01:43 PM ( = 19.43 hier)

We are performing emergency maintenance on the news system. Users may be unable to connect for the next 30 minutes. We will make a new update when the maintenance is complete.
Thanks for your patience,
Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Gelukkig heb ik newsserver.nl via Cistron er nog bij (met zeer korte retentie)

Maar UNS zou zo weer up moeten zijn :)

EDIT: Wat zeg ik, hij doet het zelfs al weer een beetje :P

[ Voor 23% gewijzigd door Hoyden op 06-10-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Mensen wat vinden jullie van Eweka ?? Ik lees en hoor er veel postive dingen over etc

Staat er wel nieuwe shit op enzo ?? Met shit weten jullie wel wat ik bedoel :7

Want wil het gaan proberen want 7.50 is lekker cheap :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Firecow schreef op 07 oktober 2004 @ 17:56:
Mensen wat vinden jullie van Eweka ?? Ik lees en hoor er veel postive dingen over etc

Volgens mij zijn er nog wel eens vaak problemen mee. (zo wat ik lees)
Verder weet ik er weinig van.
Maar voor de 4 euro meer zou ik liever UNS nemen :)
Mits je met CC kunt betalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Firecow schreef op 07 oktober 2004 @ 17:56:

Doe eens eventjes zoeken ofzo. Eweka is vaak genoeg besproken hier, zat over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

ik ben een newbe wat nieuwsgroepen betreft. Ik heb sinds 2 weken een abo bij Easynews. Downloaden gaat lekker snel...zo snel dus dat ik inmiddels al 2x 10GB bij heb moeten kopen (inmiidels dus $30,- in twee weken kwijt)

Wordt dus een beetje duur. Ik wil nu overstappen naar UNS (34,95 per 3 maanden en onbeperkt downloaden als ik het goed heb gezien) maar wat ik graag zou willen weten is, of je net als bij Easynews, via de website kan downloaden...

vind ik zeer fijn werken omdat je ook niet die headers hoeft binnen te halen.
Het is voor mij iig overzichtelijker (niet lachen) dus als iemand mij kan vertellen of UNS deze optie biedt, dan ben ik om :)

Kon het op hun site zo snel even niet vinden...

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:52
Nee, alleen easynews heeft en biedt die functie imho.

Wat je kan doen:
- een abo @ UNS voor de binaries nemen ($ 14,95 per maand)
- een abo @ newzbin.com voor de NZB'tjes nemen ($ 0,50 per week)
- een newsreader downloaden/kopen die nzb'tjes importeert

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
Wat je kan doen:
- een abo @ UNS voor de binaries nemen ($ 14,95 per maand)
- een abo @ newzbin.com voor de NZB'tjes nemen ($ 0,50 per week)
- een newsreader downloaden/kopen die nzb'tjes importeert
Ik ben nu al jaren bezig met de nieuwsgroepen en heb ook al tientallen newsgrabbers/servers/manieren geprobeerd. Wat sylvesterr zegt lijkt mij ook het beste op dat abbo op newzbin na. In deze tijd met XPAT en NZB binnen FTN/FTD heb je dat abbo helemaal niet nodig. Als newsgrabber blijft NewsPro bij mij met vlag en wimpel bovenaan staan.

[ Voor 2% gewijzigd door ZFLaSH op 09-10-2004 13:21 . Reden: txt aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51
ZFLaSH schreef op 09 oktober 2004 @ 13:20:
[...]
In deze tijd met XPAT en NZB binnen FTN/FTD heb je dat abbo helemaal niet nodig.
Bij FTN/FTD heb je nog lang niet bij alle posts nzb's, en xpat duurt mij te lang... Bovendien vind ik newzbin veel overzichtelijker :)

Achja, iedereen zijn eigen smaak. Ik ben zelf ook al een tijd bezig met nieuwsgroepen en vind newzbin toch makkelijker werken :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:52
XanderH schreef op 09 oktober 2004 @ 14:07:
[...]

Bij FTN/FTD heb je nog lang niet bij alle posts nzb's, en xpat duurt mij te lang... Bovendien vind ik newzbin veel overzichtelijker :)

Achja, iedereen zijn eigen smaak. Ik ben zelf ook al een tijd bezig met nieuwsgroepen en vind newzbin toch makkelijker werken :)
Inderdaad. NZB'tjes die de posts meeposten download ik nooit. Op newzbin kan ik ook mooi aangeven welke bestanden ik wil downloaden (vb: alleen 10 PAR2-blocks ipv de hele mikmak).

$ 2,- per maand is niks imho, zeker als je ook een payserver hebt (als je $ 14,95 kan uitgeven, kun je die $ 2,- ook wel missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb al heel lang een abbo op zowel UNS als easynews (en gebruik ook newszilla). Dit is echt een perfecte combinatie (download ongeveer 150-200 gigs per maand). UseNetServers gebruik ik als eerste, daarna XS4all, en easy als laatste. Hierdoor heb ik aan de 10 Gig per maand van Easynews genoeg.

Ik gebruik binnews (5$ per maand) voor mijn .bns, en zit ook op FTD.

Newsbin pro (is de 35$ zeker waard) heeft een plugin (NBuff) die binnen 20 seconden je search results in newsbin importeert echt fantastisch (gaat alle groups na), zeker in combinatie met easynews door de lange retentie. Dit werkt nog sneller en makkelijker dan de web interface van Easynews zelf.

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Hebben meerdere mensen hier problemen met trage verbinding met UNS ???

haal met 6 verbindingen maar ongeveer 300 a 350

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

Ik zit vooral met probleem dat als ik start met downloaden (Newsbin), dat hij dan direct stijgt naar max en dan eigenlijk direct ermee kapt... En dan weer minuut of wat wachten, en dan start ie weer.... Lijkt wel aan overconnecties te liggen? Dat UNS dan een korte verbindingsstop genereert? Dit is namelijk wel vaaag.

Als ik 4 threads heb lopen, dan gaat Newsbin toch niet op zoek naar nog meer verbindingen?

offtopic:
Misschien beetje onbegrijpelijk verhaal, maar ben beetje brak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De retentie van Easynews (momenteel ca 20 dagen) gaat overigens binnenkort omhoog naar 45-50 dagen. Er is een nieuw diskarray aangeschaft van 74TB, dat gaat alleen voor de webservers gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 19:06

Katwijck1

So little time to spend

ik gebruik voor het downloaden van binaries de beta van Newsleecher... hier zit een functie in die ze "Super Search" noemen. Echt een pracht uitvinding. Alleen omdat ik nog niet geregistreerd ben, is het gelimiteerd.

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 09 oktober 2004 @ 15:44:
ik gebruik voor het downloaden van binaries de beta van Newsleecher... hier zit een functie in die ze "Super Search" noemen. Echt een pracht uitvinding. Alleen omdat ik nog niet geregistreerd ben, is het gelimiteerd.
Zie ook [rml][ Gebruikerservaringen] Newsleecher *[/rml] :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

Gebruikt eigenlijk niemand van jullie www.nzb4u.com ? Behoorlijk handige site :) Gewoon je eigen nzb maken, niks headers downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Keida schreef op 10 oktober 2004 @ 10:55:
Gebruikt eigenlijk niemand van jullie www.nzb4u.com ? Behoorlijk handige site :) Gewoon je eigen nzb maken, niks headers downloaden :)
Yep, en dat bevalt prima. Normaal zoek ik eerst in de SuperSearch van Newsleecher; als dat niet lukt, ga ik naar nzb4u en dat lukt meestal wel. Ze hebben niet alle groepen, maar wel de groepen die ik nodig heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

* Jive deelt een usenetjunkie-account met een maat ....
Dat is dan 10$ de man .. en daar heb je best veel lol van ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Vorige week ook een accountje bij Giganews afgesloten....

Damn, die is wel masterlijk...

Ik heb UNS ook, retentie is daar zo'n 15 dagen, sommige groepen hoger. Snelheid van UNS is acceptabel, 400k 's avonds, 600 's nachts... Paar mnd geleden haalde ik nog 750k maar goed...

Giganews is een stuk beter, retentie van 50 dagen (ja, 50!!!), en snelheden.... om 8 uur 's avonds gewoon nog 700k/sec..

Alleen is Giganews een stukje duurder, 24.95/mnd voor unlimited. Ik heb (nu nog) een 10Gb maandblock tbv fills, astraweb had ik toch niets aan, en dat blok was op inmiddels.

Maar goed, als ik nu die 10gig van giganews block en UNS tegelijk houd stap ik wel over naar giganews in z'n geheel, dat is dan uiteindelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

<UNS mededeling>

Above.net seems to have a bad route in Amsterdam that is causing. We are in discussions with them over the issue.

dus dan weet je waar het aan ligt als je snelheid ***** is.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

Kan ik in mijn traceroute zien of mijn verbinding ook via Above.net gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Keida schreef op 10 oktober 2004 @ 16:12:
Kan ik in mijn traceroute zien of mijn verbinding ook via Above.net gemaakt wordt?
Ja dat kan je zien je ziet gewoon above.net in je tracert staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ga ook via above.net, maar heb nog nergens last van gehad vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

Hmm kennelijk ga ik dus niet via Above.net, maar mijn connecties zijn wel k*t..... Ben benieuwd.

@Xandrios: Uiteraard ook tracert van mijn kant gedaan, beide zie ik geen Above.net

[ Voor 31% gewijzigd door Keida op 10-10-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je moet uiteraard even twee kanten op tracerouten :)

Dus inderdaad even met dos-promt naar hun toe, maar ook even van hun naar jou toe:
http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/trace.pl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mja .. heb ook last van lage transfer ... of ik nu 2x6 of 2x3 gebruik (dat laatste is standaard en genoeg voor volle snelheid van UNS) maakt geen fluit uit ...

Kan helaas vanaf xs4all geen reverse-trace doen maar ziet er idd wel uit dat het gewoon over above loopt ... en daar heb ik wel vakere rare dingen van gezien toen ik nog Crapsema had.
Connecties naar battle.net in londen die via new-york liepen bijvoorbeeld ...
Of verbindingen van den-haag naar rijswijk die via de states gingen ...

En dat toch terwijl Above van MCI Worldcom is .. en die weer eigenaar is van NLnet/UUnet hier in NL ... zou je denken dat ze hun links op de AmsIX goed voor elkaar zouden hebben.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Yep,. tergend langzaam bij UNS. 80-100kb en dan mag ik denk ik nogal blij zijn. Dit soort grappen moeten bij UNS niet te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ZFLaSH schreef op 10 oktober 2004 @ 23:23:
Yep,. tergend langzaam bij UNS. 80-100kb en dan mag ik denk ik nogal blij zijn. Dit soort grappen moeten bij UNS niet te lang duren.
Dit ligt toch niet aan UNS maar aan above.net? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
pven schreef op 10 oktober 2004 @ 23:25:
[...]

Gelukkig ga ik niet via above.net. Dan zou het waarschijnlijk nog lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:30
Had een aparte post gemaakt, omdat het wat dat betreft een apart probleem is, maar goed dan hier ook nog maar even :) Excuses dus voor de dubbele post...

Ik heb vorige week een usenetserver.com trial-account aangemaakt. Dus voor 3 dollar, 3 dagen proberen. Allemaal perfect. Het is nu ondertussen 6 dagen geleden en ik kan mijn account nog steeds gebruiken.
Ik weet zeker dat het een trial-account is voor 3 dagen, en dit account wordt ook niet automatisch verlengt of iets dergelijks. Tenminste zover ik het zie....

Heeft iemand hier ervaringen mee ? Heb ik nu gewoon geluk, of is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik meende altijd dat je hem binnen die 3 dagen moet opzeggen, en dat je dan je maandgeld terug krijgt...doe je dat niet, dan heb je gewoon een betaald maandabbo.

't kan dat ik in de war ben met een ander, maar ik meende dat het zoiets was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Xandrios schreef op 11 oktober 2004 @ 00:08:
Ik meende altijd dat je hem binnen die 3 dagen moet opzeggen, en dat je dan je maandgeld terug krijgt...doe je dat niet, dan heb je gewoon een betaald maandabbo.

't kan dat ik in de war ben met een ander, maar ik meende dat het zoiets was :)
Denk het niet..want je betaald ook gewoon voor 3 dagen. Staat DUIDELIJK op hun site over dat het echt 3 dagen is, en dat het na die tijd NIET automatisch verlengd wordt.

EDIT :

net even geprobeerd om in teloggen op de website van usenetserver en die zegt :

Access Denied

You do not have permission to view this page.

Vaag :) Kan nog steeds inloggen via newsleecher op de server...

[ Voor 19% gewijzigd door enzoronald op 11-10-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87967

DJSmiley schreef op 10 oktober 2004 @ 15:52:
Vorige week ook een accountje bij Giganews afgesloten....

Damn, die is wel masterlijk...

Ik heb UNS ook, retentie is daar zo'n 15 dagen, sommige groepen hoger. Snelheid van UNS is acceptabel, 400k 's avonds, 600 's nachts... Paar mnd geleden haalde ik nog 750k maar goed...
giganews is inderdaad wel meesterlijk _/-\o_ Ik ben overgestapt van UNS naar Giganews, en het bevalt me zeker beter. Ik haal hogere snelheden (op de universiteit kan ik met ongeveer 3000kB/s downloaden wat bij UNS rond de 1200kB/s was. Het upload naar giganews gaat helemaal belachelijk snel, met zo'n 6 megabyte per seconde.) De retentie van 48 dagen+ is helemaal fantastisch. Als dit zo blijft ga ik zeker voor giganews.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87967 op 11-10-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Meer mensen problemen met dingen die 10-10 gepost zijn ...
Zowel newszilla heeft het niet als usenetserver ??

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 00:32

LyxKyo

Dreambox was fun!

enzoronald schreef op 10 oktober 2004 @ 23:42:
Had een aparte post gemaakt, omdat het wat dat betreft een apart probleem is, maar goed dan hier ook nog maar even :) Excuses dus voor de dubbele post...

Ik heb vorige week een usenetserver.com trial-account aangemaakt. Dus voor 3 dollar, 3 dagen proberen. Allemaal perfect. Het is nu ondertussen 6 dagen geleden en ik kan mijn account nog steeds gebruiken.
Ik weet zeker dat het een trial-account is voor 3 dagen, en dit account wordt ook niet automatisch verlengt of iets dergelijks. Tenminste zover ik het zie....

Heeft iemand hier ervaringen mee ? Heb ik nu gewoon geluk, of is dit normaal ?
me to, maar ik heb me alsnog ingeschreven voor de maandelijkse betalingen.. echter is er nu, na 10 dagen nog steeds geen betaling van mijn CC af.. 8)
dus heb nu al 16 dagen voor 3 dollar... Of komen de betalingen pas eind van de maand? kan ook, ach jaah werkt perfect,

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
nicknec schreef op 11 oktober 2004 @ 18:17:
[...]

me to, maar ik heb me alsnog ingeschreven voor de maandelijkse betalingen.. echter is er nu, na 10 dagen nog steeds geen betaling van mijn CC af.. 8)
dus heb nu al 16 dagen voor 3 dollar... Of komen de betalingen pas eind van de maand? kan ook, ach jaah werkt perfect,
ja..vaag toch ? :) ik heb de hele site afgestreund naar algemene voorwaarden, maar die zijn er niet op de site.
Eind deze week toch maar eens mailen met support, of natuurlijk alle transacties blokkeren via Mastercard van usenetserver (behalve die 3 dollar) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb een 2048/1024 dslexpress account bij demon en vraag me af, wat ik nu het beste kan kiezen als payserver.
Ik maak ook gebruik van supernews.com (news.demon.nl), maar die heeft maar 2 lijnen a 126 KB/sec., terwijl ik met zo'n 200 KB/sec. kan downloaden.
Retentie mag best langer dan 10 dagen.. en een keurige compleetheid...en stabiele speed gewenst.

Wat zijn jullie ervaringen van de laatste maanden, wat adviseer je me?

8192/1024 account van demon is helaas niet goed meer mogelijk hier, lijn werd instabiel, ik ben dus nu teruggezet nr lagere speed..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
apacer schreef op 14 oktober 2004 @ 02:34:
Wat zijn jullie ervaringen van de laatste maanden, wat adviseer je me?

8192/1024 account van demon is helaas niet goed meer mogelijk hier, lijn werd instabiel, ik ben dus nu teruggezet nr lagere speed..!
Lees de rest van dit draadje eens door, er staat meer dan genoeg info in. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47573

Ik heb bij deze een vraagje aan EWEKA gebruikers.

Mijn situatie is als volgt.

Ik heb een glasvezel verbinding waar ik bij xs4all met 10mbit download, 1.25mb/sec.
Das een lekkere snelheid, echter alt.binaries.images.ps2 kwam niet door bij xs4all en daarnaast een aantal leuke groepen andere ook niet.

Zodoende ben ik vervolgens een beetje rond gaan kijken bij verschillende aanbieders.

Ik kwam uiteindelijk uit virtualbox met een 4ever account van 25gb voor 20 euro.
Lekker snel bestellen met een wallie card.

dezelfde avond eens lekker gaan zitten om een iso eraf te plukken, krijg ik tot mijn grote verbazing een snelheid van 7,5 mb/sec !!! 6x zo snel als bij xs4all zelf...

dus ik haal data binnen met 60mbit ipv 10mbit bij xs4all.

Ik wil dus een vast abonement gaan nemen bij virtualbox voor 49,95 per 3 maanden, zonder limiet.

Maar Eweka bied een vergelijkbaar abonement voor 7,50 per maand. een besparing van zo'n 8 euro.

Maar ik vraag me af of ik de gigantische snelheid ook bij eweka kan halen... volgens de specs niet, die geven 8mbit (1mb/sec)

Iemand ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 47573 schreef op 15 oktober 2004 @ 12:45:

Ik heb een glasvezel verbinding waar ik bij xs4all met 10mbit download, 1.25mb/sec.
Das een lekkere snelheid, echter alt.binaries.images.ps2 kwam niet door bij xs4all en daarnaast een aantal leuke groepen andere ook niet.

Zodoende ben ik vervolgens een beetje rond gaan kijken bij verschillende aanbieders.

Ik kwam uiteindelijk uit virtualbox met een 4ever account van 25gb voor 20 euro.

dezelfde avond eens lekker gaan zitten om een iso eraf te plukken, krijg ik tot mijn grote verbazing een snelheid van 7,5 mb/sec !!! 6x zo snel als bij xs4all zelf...

Ik wil dus een vast abonement gaan nemen bij virtualbox voor 49,95 per 3 maanden, zonder limiet.

Maar Eweka bied een vergelijkbaar abonement voor 7,50 per maand. een besparing van zo'n 8 euro.

Maar ik vraag me af of ik de gigantische snelheid ook bij eweka kan halen... volgens de specs niet, die geven 8mbit (1mb/sec)

Iemand ervaring??
Wat let je t om je te proberen? 't kan je in t ergste geval 7.50 kosten, maar goed...

Giganews is imho de snelste, en hebben ook een enorme retentie (tegen de 50 dagen aan). Hebben ook een directe AMS-IX peering, en daardoor binnen nederland ook prima speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Anoniem: 47573 schreef op 15 oktober 2004 @ 12:45:

Iemand ervaring??
Eweka biedt 8mbit per thread, 4 threads, dus max 32mbit.. moet jouw lijntje toch wel ruim overtreffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DJSmiley schreef op 15 oktober 2004 @ 13:11:
[...]

Wat let je t om je te proberen? 't kan je in t ergste geval 7.50 kosten, maar goed...

Giganews is imho de snelste, en hebben ook een enorme retentie (tegen de 50 dagen aan). Hebben ook een directe AMS-IX peering, en daardoor binnen nederland ook prima speeds.
"imho", naar jouw mening is Giganews het snelst? Heb je een 100Mbps lijn in Nederland waarmee je dit hebt getest? :9~

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DataBeest schreef op 15 oktober 2004 @ 14:05:
[...]

"imho", naar jouw mening is Giganews het snelst? Heb je een 100Mbps lijn in Nederland waarmee je dit hebt getest? :9~
Nee, maar goed, ik zal t voor jouw vanavond proberen vanaf een 100Mbit eweka colocated doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik heb nu sinds een kleine maand een account bij eweka (1 thread), ik deel het account met nog 3 anderen namelijk.

Maar wat ons allemaal is opgevallen is dat de snelheid vaak paar seconden op 0 staat en daarna weer verder gaat (newsreader3). Dus tot nu toe valt het nogal tegen.
Ik ben zelf ook rond aan het kijken om misschien over te gaan naar virtualbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

pven schreef op 10 oktober 2004 @ 23:25:
[...]

Zo zegt men, maar Above.net heeft tegen mij gezegd dat er geen problemen zijn op hun netwerk.

Wie moet ik nu geloven? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100413

Ik heb het probleem sinds een kleine week ook met een chello classic abbo,

irritant tergend langzaam is die UNS................... moet niet lang doorgaan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij giganews haal ik met een 100mbit lijn tussen de 3 - 3.5 megabyte per seconde als ik download en 6 - 6.5 megabyte per seconde als ik upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47573

Ik haal bij Virtualbox 7,5mb/sec down en up ook 7,5/sec met 4 threads.
Het vreemde is dat ik een 10mbit lijn hoor te hebben dus max 1,25mb/sec en das ook het maximale op newszilla.

Ben dus erg blij met virtualbox :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 00:14

Cis

Sephiroth schreef op 15 oktober 2004 @ 16:57:
Ik heb nu sinds een kleine maand een account bij eweka (1 thread), ik deel het account met nog 3 anderen namelijk.

Maar wat ons allemaal is opgevallen is dat de snelheid vaak paar seconden op 0 staat en daarna weer verder gaat (newsreader3). Dus tot nu toe valt het nogal tegen.
Ik ben zelf ook rond aan het kijken om misschien over te gaan naar virtualbox.
Heb ik zelf geen last van. Heb zelf Wanadoo Basic en download op 160kbyte/s (de snelheid van mijn internet dus). Op school haal ik met gemak 1 mbyte / sec. En tja... voor 7,50 kan je denk ik ook niet alles verwachten. Net zoals dat ik bij e-dentify voor 1 euro per maand een domein heb. Daarvan kan je ook geen 100% beschikbaarheid verwachten. :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Kiek2002 moet es naar zijn nummertjes kijken ...
10 mbit haal je idd iets van 1.2 MByte ... maar daar kan je dus echt nevahnooitniet 7MByte overheen stauwen ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 21:15
Ik heb een maandje eweka geprobeerd voor € 7,50 completheid was primma alleen vond ik de download snelheid niet hoog genoeg, meestal zo rond de 200, 250 Kbyte/s. Voor € 7,50 onbeperkt en met goeie completheid echt niet verkeerd. Maar ik wil zelf graag wat sneller. Dus ga nu maar cc aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 21:44
Anoniem: 100413 schreef op 15 oktober 2004 @ 18:40:
Ik heb het probleem sinds een kleine week ook met een chello classic abbo,

irritant tergend langzaam is die UNS................... moet niet lang doorgaan zo.
uns is ook langzaam hier chello classic 3151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
uns hier ook op @home rond de 200kb/sec.

Ligt dus aan UNS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Hier UNS met 650kb/sec en loopt al de hele dag zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Heb diverse mensen over Eweka gehoord en als newbe lijkt me dit wel wat gezien het maandelijkse bedrag en het ontbreken van de datalimiet.

Echter, als ik me aanmeld, moet ik nogal wat persoonlijke gegevens opgeven. Hebben jullie daar geen problemen mee, daar het gaat om nieuwsgroepen waar sommigen nog wel eens iets binnenhalen wat niet helemaal legaal is O-)

Of zijn ze erg discreet met deze gegevens?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Downloads worden niet gelogged, dat zou me nogal wat zijn met die ettelijke gigabytes die per dag worden gedownload... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

robbydw schreef op 16 oktober 2004 @ 16:39:
Heb diverse mensen over Eweka gehoord en als newbe lijkt me dit wel wat gezien het maandelijkse bedrag en het ontbreken van de datalimiet.

Echter, als ik me aanmeld, moet ik nogal wat persoonlijke gegevens opgeven. Hebben jullie daar geen problemen mee, daar het gaat om nieuwsgroepen waar sommigen nog wel eens iets binnenhalen wat niet helemaal legaal is O-)

Of zijn ze erg discreet met deze gegevens?
Of je nu je CC gebruikt of zo gegevens toespeelt het blijft het zelfde. Er zullen wel geen gegevens bij gehouden worden wat je download.
In Nederland geldt nog altijd de privacy wetgeving dus een provider mag niet zomaar gegevens af geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

En heeft nog niemand problemen met de betaling van eweka gehad, want je geeft ze een machtiging, maar is het dan echt naar een maand afgelopen, of blijven ze maar door gaan met afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 74137 schreef op 17 oktober 2004 @ 01:31:
En heeft nog niemand problemen met de betaling van eweka gehad, want je geeft ze een machtiging, maar is het dan echt naar een maand afgelopen, of blijven ze maar door gaan met afschrijven?
Je boekt zelf het geld over, het is geen automatische machtiging. Als je meer vragen heb over betalingen Eweka kijk dan even hier http://www.eweka.nl/Consu...dex.php?action=show&cat=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Anoniem: 74137 schreef op 17 oktober 2004 @ 01:31:
Je geeft ze geen machtiging.. het werkt volgens het prepay principe.. Je maakt elke maand 7,50 over en als de betaling bij hun binnen is krijg je (de eerste keer) een inlogcode en wachtwoord. 14 dagen en 7 dagen voor het verstrijken van de 30 dagen krijg je keurig een mailtje dat als je nog gebruik wilt maken van Eweka, dat je dan 7,50 over moet maken. Betaal je niet meer, krijg je geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

DoctorV64

Cosmopoliet

Valt het de Usenetserver gebruikers op dat in de avonduren (NL-se tijd) de maximale dl-snelheid lager ligt dan overdag? (ADSL via Xs4all).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:10

Smarron

The bend

DoctorV64 schreef op 17 oktober 2004 @ 10:39:
Valt het de Usenetserver gebruikers op dat in de avonduren (NL-se tijd) de maximale dl-snelheid lager ligt dan overdag? (ADSL via Xs4all).
Het valt me niet op, het is logischerwijs vaak wel zo.

De feed komt uit de VS en die lopen een aantal uur achter qua tijd. Als die gasten wakker worden en dik gaan downloaden is het bij ons 's avonds, daarbij zitten de Nederlanders 's avonds ook meer achter hun PC. Dit gaat dus allemaal ten kosten van de snelheid.

Het snelste is de ochtend/middag. Dan slapen ze allemaal daar aan de overkant.

Overigens heb ik eigenlijk zo goed als altijd mijn maximale snelheid (890kb/sec) via UNS. Ik gebruik 5 servers (news, test, my, nntp1 en nntp2), 4 draadjes per server. Dat wil wel. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 21:44
Smarron schreef op 17 oktober 2004 @ 10:49:
[...]
Het valt me niet op, het is logischerwijs vaak wel zo.

De feed komt uit de VS en die lopen een aantal uur achter qua tijd. Als die gasten wakker worden en dik gaan downloaden is het bij ons 's avonds, daarbij zitten de Nederlanders 's avonds ook meer achter hun PC. Dit gaat dus allemaal ten kosten van de snelheid.

Het snelste is de ochtend/middag. Dan slapen ze allemaal daar aan de overkant.

Overigens heb ik eigenlijk zo goed als altijd mijn maximale snelheid (890kb/sec) via UNS. Ik gebruik 5 servers (news, test, my, nntp1 en nntp2), 4 draadjes per server. Dat wil wel. :)
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit hoor. Als jij gaat slapen staat je computer denk toch wel aan met een que lijst van een paar 100 gig. Zal bij die amerikanen ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Savonds gaat het denk ik trager omdat simpelweg de lijntjes van vwfiber richting NL overvol raken....

Als het de servers zelf zijn, zou je rond het piekuur in de USA (04 uur in NL) ook uitermate slechte snelheden halen. Maar dan loopt het allemaal alweer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Goh .. grappige resultaten als je nslookup doet ....
Name: news.usenetserver.com
Addresses: 63.223.5.254, 63.223.5.246
Aliases: my.usenetserver.com
Aliases: test.usenetserver.com

Name: nntp1.usenetserver.com
Address: 63.223.5.254
Name: nntp2.usenetserver.com
Address: 63.223.5.246

En nog steeds mensen die denken dat ze met 20 threads sneller zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Jive schreef op 17 oktober 2004 @ 13:35:

psies, gewoon onzin. Nntp1 en 2 aanhouden en dat is alles. Maar dan nog snap ik er geen zak van hoe het kan dat de download als een pudding inelkaar zakt. enige wat ik zie is dat ik sinds kort wel via above.net ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag eweka besteld, hoop dat ze het geld morgen binnen hebben zodat ik dan kan leechen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Heb even contact gehad met Usenetserver waarom de snelheid schommelt, helaas konden ze daar geen antwoord op vinden en er zou naar gekeken worden als ik een email stuurde naar support@usenetserver.com ik wil de mensen die bij UNS zitten en die ook problemen hebben met de snelheid even oproepen om een email te sturen naar support. Het volgende dient er in te staan:

Ip nummer:
Client:
Snelheid:
Snelheid normaal:
Trace route naar news.usenetserver.com
Trace route vanaf http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/trace.pl en toevoegen aan email.

Als men dit standaard doet bij problemen dan krijg je binnnen een paar uur antwoord terug en meestal wordt het snel opgelost.

Mijn snelheid momenteel <350KB/s terwijl dit altijd +750KB/s was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 74137 schreef op 17 oktober 2004 @ 15:24:
Vandaag eweka besteld, hoop dat ze het geld morgen binnen hebben zodat ik dan kan leechen })
Ik wens je veel succes. Eweka blijft problemen hebben, vaak incompletes, vaak down.

Nah, ik betaal liever iets meer voor een provider die iets meer zorg steekt in hun dienst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:10

Smarron

The bend

Jive schreef op 17 oktober 2004 @ 13:35:

Met 4 threads haal ik de 890kb/sec niet, met meer dus wel. Ook al zijn het dezelfde IP-adressen, want dat was allang bekend.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

rally

Deyterra Consultancy

Dan wens ook ik je veel succes. Ik ben jarenlang klant bij Eweka geweest en een van de grootste problemen was toch wel hun nieuwsserver. Wat een bagger ding was dat zeg :r Die was bijna net zo slecht als hun communicatietalent :r
Overigens lees ik op diverse forum's dat de kwaliteit nog steeds niet super is.

Mijn filosofie is ook: Beter iets meer betalen voor een veel betere kwaliteit. Uiteindelijk is goedkoop toch echt duurkoop. Dit soort dingen kun je simpelweg niet voor een prikkie regelen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja, vroeger kreeg ik met 4 threads wel 800kb/s vol ... door alle onzin problemen nu niet meer :(

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn snelheid van Forte (Usenetserver) > Chello is weer goed. Vorige week was het nog behoorlijk brak :o :) trace

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:49
Ook lekker, als je bij usenetserver een aanmeldform invult kan je daarna direct leechen. De afgelopen 2 maanden heeft usenet af en toe een beetje problemen, maar over het algemeen kan je er met een retentie tot 18 dagen voor dvd's met een prima snelheid (800 kb/s @ 8mbit) van leechen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mja, zat anders vrolijk gisteravond nog een dvd uit a.b.nl te halen welke 7oct gepost was en de enige reden waarom ik 4 parblocks nodig had voor reparatie was omdat die destijds bij de post niet netjes overgekomen waren door powerpost-locks.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eerdepeer schreef op 18 oktober 2004 @ 11:35:
[...]

Ook lekker, als je bij usenetserver een aanmeldform invult kan je daarna direct leechen. De afgelopen 2 maanden heeft usenet af en toe een beetje problemen, maar over het algemeen kan je er met een retentie tot 18 dagen voor dvd's met een prima snelheid (800 kb/s @ 8mbit) van leechen. :)
Ja, ze zeggen dat ze 1 verwerkingsdad nodig hebben als je het met girotel over maakt, anders langer. Nou, ik heb het zondag met girotel overgemaakt, maar nog steeds geen login gegevens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 74137 schreef op 18 oktober 2004 @ 22:07:
[...]

Ja, ze zeggen dat ze 1 verwerkingsdad nodig hebben als je het met girotel over maakt, anders langer. Nou, ik heb het zondag met girotel overgemaakt, maar nog steeds geen login gegevens :'(
Een verwerkingsdag houd wel in dat het kantoor uren dienen te zijn. Zondag verstuurt maandag wordt er naar gekeken dinsdag worden de gegevens verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive vraagt zich af wat verwerkingsdagen van Girotel te maken hebben met een bedrijf wat uitsluitend via CC werkt ????

bweh ... ging dus over eweka ....
tja .. die hadden zo een onwijs geavanceerd gekoppeld boekhoudsysteem toch :P

[ Voor 35% gewijzigd door Jive op 19-10-2004 01:00 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Anoniem: 74137 schreef op 18 oktober 2004 @ 22:07:
[...]

ik heb idd ook zondag via PB internetbankieren overboeking gedaan. Verwacht vandaag de inlogcode. Is het nix, dan zit ik volgende maand bij UNS. als ik niet betaal bij Eweka wordt verbinding toch automatisch afgesloten...m.a.w. ik hoef toch nix op te zeggen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbydw schreef op 19 oktober 2004 @ 08:03:
[...]

ik heb idd ook zondag via PB internetbankieren overboeking gedaan. Verwacht vandaag de inlogcode. Is het nix, dan zit ik volgende maand bij UNS. als ik niet betaal bij Eweka wordt verbinding toch automatisch afgesloten...m.a.w. ik hoef toch nix op te zeggen?
Ja klopt, als je geen geld meer over maakt stopt het abbonement ook. Maar ik heb vandaag ook nog niks ontvangen. Mooi klote dit. Dingen beloven, en niet doen, schijnt gewoon te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Anoniem: 74137 schreef op 19 oktober 2004 @ 17:12:
[...]

Ja klopt, als je geen geld meer over maakt stopt het abbonement ook. Maar ik heb vandaag ook nog niks ontvangen. Mooi klote dit. Dingen beloven, en niet doen, schijnt gewoon te zijn.
ik heb idd ook nog nix ontvangen nu... :( morgenochtend maar eens mailen naar die mafkezen. meteen de laatste keer geweest!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

robbydw schreef op 19 oktober 2004 @ 20:30:
[...]
ik heb idd ook nog nix ontvangen nu... :( morgenochtend maar eens mailen naar die mafkezen. meteen de laatste keer geweest!
Met het risico voor "wise ass" door te gaan: I told you so... >:) Een vos verliest wel z'n haren, maar niet z'n streken... (no flame intended)

[ Voor 5% gewijzigd door rally op 19-10-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 20:02

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Bij Virtualbox werkt die Girotel grap wel: Zondagavond overgemaakt, maandagmiddag bevestiging van betaling ;)

En dat naar een Rabo rekening, geen idee (werk zelf bij een bank) hoe ze dat flikken!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rally schreef op 19 oktober 2004 @ 21:08:
[...]

Met het risico voor "wise ass" door te gaan: I told you so... >:) Een vos verliest wel z'n haren, maar niet z'n streken... (no flame intended)
huh ik begrijp je react niet helemaal... verklaar je nader

[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 19-10-2004 22:21 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

robbydw schreef op 19 oktober 2004 @ 22:21:
[...]
huh ik begrijp je react niet helemaal... verklaar je nader
Ik heb jarenlang bij Eweka gezeten. Een van hun zwakste punten was hun communicatie. Toen ik daar vorig jaar weg ben gegaan werd mij beloofd dat dit allemaal inmiddels verbeterd was, en dat de communicatie vanaf dan helder, direct en snel zou zijn.
Helaas lees ik op diverse fora nog steeds dat ze bij Eweka het communiceren niet onder de knie hebben. Ook hier staat weer eens een treffend voorbeeld van hun non-communicatie.
Nogmaals: No Flame Intendend. Dit is gebasseerd op feiten en ervaring.

Als het wel werkt, is het een mooie oplossing: Een newsserver abbo voor 7,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rally schreef op 20 oktober 2004 @ 07:52:
[...]

Ik heb jarenlang bij Eweka gezeten. Een van hun zwakste punten was hun communicatie. Toen ik daar vorig jaar weg ben gegaan werd mij beloofd dat dit allemaal inmiddels verbeterd was, en dat de communicatie vanaf dan helder, direct en snel zou zijn.
Helaas lees ik op diverse fora nog steeds dat ze bij Eweka het communiceren niet onder de knie hebben. Ook hier staat weer eens een treffend voorbeeld van hun non-communicatie.
Nogmaals: No Flame Intendend. Dit is gebasseerd op feiten en ervaring.

Als het wel werkt, is het een mooie oplossing: Een newsserver abbo voor 7,50.
Oke, bedankt voor je verhelderende antwoord :) Tsja wat kan je ook verwachten voor 7,50 als je het vergelijkt met prijzen bij andere aanbieders. Het was het proberen waard. Zit op dit moment ook bij Easynews en daar ben ik echt heel tevreden over..alleen wordt dat wel heel duur met $10,- per 14 gig/

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

robbydw schreef op 20 oktober 2004 @ 08:05:
[...]
Oke, bedankt voor je verhelderende antwoord :) Tsja wat kan je ook verwachten voor 7,50 als je het vergelijkt met prijzen bij andere aanbieders. Het was het proberen waard. Zit op dit moment ook bij Easynews en daar ben ik echt heel tevreden over..alleen wordt dat wel heel duur met $10,- per 14 gig/
Als je een credit card hebt:
Usenetserver.com $ 14,95 per maand ($ 39,95 per drie maanden) onbeperkt
Mooie retentie : 18-22 dagen redelijk snelle verbinding (zakt 's avonds wel eens in)

GigaNews.com $24,95 per maand onbeperkt.
Retentie van 50+ dagen op alle groepen _/-\o_
Supersnel (hebben een Europese cluster rechtstreeks op de AMS-IX). Ze bieden "maar"4 draadjes, maar met met 1 trek ik al bijna mijn 7Mbit verbinding vol _/-\o_

Ik zat eerst bij Usenetservers, maar die kregen wat problemen met de snelheid van de verbinding over de oceaan. Bovendien wilde ik een iets grotere retentie. Ik heb al aardig wat "rondgezworven" tussen de usenet providers en op 1 staat Giganews met stip (maar daar betaal je dan ook wel voor), gevolgd door Usenetserver.

Ik ben benieuwd naar de meningen van andere 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zojuist gebeld naar Eweka (voor ca 80ct p/m)
Kreeg meteen op het bandje te horen dat ze vertraging ondervinden bij het aanmelden van nieuwe user acoounts. Dit kan oplopen tot 5 werkdagen.

Dan weten we dat dus en wacht ik nog maar even af.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

rally schreef op 20 oktober 2004 @ 09:47:
[...]

Als je een credit card hebt:
Usenetserver.com $ 14,95 per maand ($ 39,95 per drie maanden) onbeperkt
Mooie retentie : 18-22 dagen redelijk snelle verbinding (zakt 's avonds wel eens in)

GigaNews.com $24,95 per maand onbeperkt.
Retentie van 50+ dagen op alle groepen _/-\o_
Supersnel (hebben een Europese cluster rechtstreeks op de AMS-IX). Ze bieden "maar"4 draadjes, maar met met 1 trek ik al bijna mijn 7Mbit verbinding vol _/-\o_

Ik zat eerst bij Usenetservers, maar die kregen wat problemen met de snelheid van de verbinding over de oceaan. Bovendien wilde ik een iets grotere retentie. Ik heb al aardig wat "rondgezworven" tussen de usenet providers en op 1 staat Giganews met stip (maar daar betaal je dan ook wel voor), gevolgd door Usenetserver.

Ik heb usenetserver + giganews... en UNS is gewoon een slak vergeleken met giganews. (gaat er einde van de maand ook duidelijk uit)

wel 1 ding wat raar is aan giganews... met 1 thread haal ik stabiel 530 KBps headers binnen halen met mijn @home lijntje... Maar als ik dan met 4 threads ga downloaden dan haal ik maar een schommelende 460 - 510

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

stalker_90909 schreef op 20 oktober 2004 @ 12:28:
[...]
wel 1 ding wat raar is aan giganews... met 1 thread haal ik stabiel 530 KBps headers binnen halen met mijn @home lijntje... Maar als ik dan met 4 threads ga downloaden dan haal ik maar een schommelende 460 - 510
Dat "probleem" heb ik dus ook en ik kan me dus niet bedenken wat dit veroorzaakt.
1 Thread: Probleemloos rond de 500Kb/s. Meerdere threads schommelt het tussen de 450 en de 650.
Het zou te maken kunnen hebben met het opsplitsen van de bestanden in meerdere stukken in NewsLeecher (da's wat ik gebruik) en dat hij daardoor vaker parts moet starten en dat dat een kleine dip in overdrachtsnelheid tot gevolg heeft, maar dat is de enige logische oorzaak die ik me kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op 20 oktober 2004 @ 09:47:
[...]

Ik ben het met je eens, ik vind giganews ook perfect. De retentie is helemaal fantastisch, gewoon bestanden van 40 - 50 dagen geleden nog compleet kunnen binnen halen :7 Giganews is ook velen malen sneller dan usenetserver. Ik blijf denk ik maar bij giganews :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mischien komt die schommeling doordatie dus wel 4dingen heeft om te decoden, en tijdens het decoden er dus wel vrolijk 4 threads willen leechen ...

Kijk eens naar het cpu-gebruik met taskmanager, en kijk ofie het druk met decoden heeft tijdens de schommelingen bijv.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

snelheid is op dit moment nog niet het meest belangrijkste voor mij...niet doorvertellen hoor maar heb op dit moment "maar" een 1 Mbit lijntje :X :X

Ik trek dus toch wel het max. haalbare uit mijn lijntje ;) Volledigheid van de posts is voor mij dus het belangrijkste.

Zojuist trouwens inlogcode binnen van Eweka...vanavond kijken of het wat is.

[ Voor 4% gewijzigd door robbydw op 20-10-2004 16:19 ]

Geen commentaar

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.