[3D] Contest V21: Enchanted Forest Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een WIP van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/NW6517364884/picserver.jpeg

Dit is een render zonder gras, zonder baard en zonder licht (Deze ga ik opnieuw maken)..

Voor de rest: Graag commentaar over alles wat los en vast zit, kan ik morgenavond (en ik hoop ook 's middags) nog een goede eindsprint doen ;)

Zoals je ziet is het nu een soort van "breedbeeld", dit vond ik leuk uitkomen..

Litoki gaf mij al de tip om de compositie wat boeiender te maken.. Hopelijk is dat nu het geval (Met dank aan: Pjansen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
@FoxMan
Jammer dat je niet veel tijd gehad hebt, de wireframe ziet er veelbelovend uit. Als je even een betere belichting met schaduwen had neergezet, was het resultaat veel beter geweest.

Het is te zien dat het je eerste keer texturen is (de rechter takken lijken meer goud dan hout). Maar goed dat je er aan begint, het kost tijd om texturen echt goed onder de knie te krijgen.

@LiToKi
De final is erg mooi geworden, een van de beste renders die hier gepost zijn vind ik. Wel jammer dat de achtergrond niet compleet is. Een blauwe achtergrond had misschien wel gepast tussen de bruin/gelige kleur van de scene.

Knap dat je meteen zo een goede scene kan neerzetten met een nieuw pakket (of was het iemand anders die net overgestapt was?).

@Wilco
Het is jammer dat de textures op de stenen en op het pad niet goed gemapped zijn. Tile de textures meer en haal de blur van de texture af.

De textures op de achterste bomen ziet er erg goed uit, maar de voorste op de ent niet zo; de texture op de ent lijkt meer op schubben dan op hout. De ent lijkt ook te zweven (en dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien het gewicht van een ent).

Misschien kan je nog een rand maken tussen het water en het land? Een donker gebied bijvoorbeeld of een rij planten ook aan de linkerkant (aan de rechterkant zitten al planten).

De ent ziet er nogal onconvertabel uit; alsof hij dringend naar het toilet moet. Zet z'n armen wat uitellkaar en verander de uitdrukking op zijn gezicht.

[ Voor 34% gewijzigd door Qylos op 20-05-2004 23:46 . Reden: Critics @ Wilco ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIP

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boonman/boswip5.jpg

Aangepast:

Niet veel. Ik heb geprobeerd om de vlammen licht te laten projecteren, maar dat gaf rare schaduwen omdat het particles zijn. Daarna andere vlammen geprobeerd, maar dat gaf geen bevredigend resultaat, met andere woorden, het zag er niet uit.
Verder heb ik de voorste lichtbol weggehaald en daarvoor in de plaats een vuurpilaartje gezet.

Ik had nog het plan om een tovenaar neer te zetten, maar gezien de contest vandaag afloopt, zie ik daar maar van af. Waarmee ik maar weer bewezen dat ik als noob meer tijd in het ervaring opdoen moet steken.

Heeft er nog iemand suggesties die ik snel kan aanpassen (lees voor 24.00)?
Anders wordt dit waarschijnlijk mijn final.

voor de liefhebbers een grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal tips:
-Voor licht wat van vlammen komt kun je gewoon een omni in de vlam zetten met een gele kleur en attenuation. Stel dan wel even in dat de particles geen schaduw werpen (rechtermuisknop -> properties -> cast shadows)
-Gebruik meer en kleinere particles, ook met een kleinere glow (zelfde intensiteit, maar lagere size)
-Ze onder de pflow / spray een wind spacewarp met wat turbulentie, (met een kleine scale, 0,05-0,01 ofzo) Dat maakt het vuur wat meer variabel.
-Geef de particles motion blur (1,5 oid) (rechtermuisknop -> properties -> rechtsonder)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even zitten knutselen aan mn max scene.. Rendertijd was eerst met alles erop en eraan een paar uur (als ik met gras renderde).. deze heb ik nu iets teruggebracht naar 1 minuut 7 seconden (welliswaar op een lagere resolutie, maar dan nog scheelt ut bergen)..

Ik heb mijn ent nu weer in de "kruis-houding" staan want het is me tot nu toe niet gelukt hem in een fatsoenlijke houding te krijgen..

Wat wel weird is: Ik krijg geen schaduw :|

Ik heb 15 lichtblauwe zwakke omni's op een helix gezet, zonder shaduw, en 1 gele Target Direct Light met Shadow Map (met ray-trace zelfde probleem) aan..
Bij Render menu (F10, dat menu dus), en dan bij tabblad "renderer" staat er een vinkje voor Shadows.. Ik render met Scanline renderer... Wie helpt met uit de brand :)
Zie 2 posts hieronder..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4T57S160LO26/picserver.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je al geprobeerd om de hotspot groter te maken (weet het zo niet meer :))? Want schaduwen zie je alleen in het hotspot gebied, zelfs met overshoot aan.
Overshoot zorgt er voor dat alles belicht is, terwijl de schaduwen dan alleen maar vallen in het hotspot gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 14:51:
Had je al geprobeerd om de hotspot groter te maken (weet het zo niet meer :))? Want schaduwen zie je alleen in het hotspot gebied, zelfs met overshoot aan.
Overshoot zorgt er voor dat alles belicht is, terwijl de schaduwen dan alleen maar vallen in het hotspot gebied.
Jup, overshoot en hot spot bedekken beide (ruim) de hele scene...

De Dens bij shadow parameters stond te laag.. op 1 en nu op 8,5 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:48
Taaaddaaaaaaaa! 1 Final

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/final-bos-klein.jpg

KLIK!

Ik had een beetje veel displacement maps er in gestopt. Toen werd het model tijdens het renderen ongeveer 2GB groot en dat past niet in mijn 1GB geheugen. :/
Ik heb dus in verschillende passes moeten renderen. 1x zonder displacements en dan allemaal kleine stukjes met displacement aan. In photo shop de boel weer in elkaar geplakt. De displacement maps op de bomen heb ik er af gehaald. Dan was-tie morgen nog niet klaar met renderen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is erg fijn :)
Post je svp ook nog even een wire ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Hier is de bij passende wire.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/wire.jpg

Belangrijk detail. Voor het bladerdak heb ik de standaard bomen gebruikt van max6. Stam er afgesloopt en zelf nieuwe textures gemaakt. Ze zijn dus zwaar verbouwd en hoofdzakelijk gebruikt voor de schaduw op de grond te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Ik zou graag een dag uitstel wilen vragen. Ik heb vandaag gewoon geen tijd meer en hij is nog steeds zoals mijn laatste render. Alles wat ik tussendoor gedaan heb is weer de prullenbak ingegaan. Dus ik zou het graag morgen af willen maken en posten. Als dat niet kan. Dan is mijn laatste post mijn final geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/scene06.jpg

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:37
MaDDoG schreef op 21 mei 2004 @ 18:13:
Ik zou graag een dag uitstel wilen vragen. Ik heb vandaag gewoon geen tijd meer en hij is nog steeds zoals mijn laatste render. Alles wat ik tussendoor gedaan heb is weer de prullenbak ingegaan. Dus ik zou het graag morgen af willen maken en posten. Als dat niet kan. Dan is mijn laatste post mijn final geworden:
[afbeelding]
Ik zou graag nog een echte final zien :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

FoxMan schreef op 21 mei 2004 @ 18:41:
[...]

Ik zou graag nog een echte final zien :)
Ik ook :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: Erg jammer dat je hem niet optijd afkrijgt. Je WIP's zagen en zien er mooi en veelbelovend uit.

Wat betreft je verzoek om uitstel :
Ik ben van mening dat een deadline er niet voor niks is. Iedereen heeft een maand de tijd gehad om er iets moois van te maken, wat opzich genoeg was.
De deadline is, naar mijn mening een soort extra spelregel, waar je rekening mee moet houden.
Ik vind het principieel niet juist om deze deadline zo ver uit te stellen.
Een aantal uur is natuurlijk niet erg, maar een dag is wel wat erg veel.
Daarnaast is het tegenover andere deelnemers niet helemaal fair, omdat die de laatste dagen ook nog gehaast hebben om hun final in te kunnen leveren.
Zelf zou ik ook nog minstens een dag aan m'n scene willen besteden, liefst zelfs meer, ja maar deadline = deadline.

Nogmaals, ik vind het jammer dat je je scene niet af kunt maken voor de deadline.
Maar maak hem erna gewoon wel af en post 'm hier in het 3dstuff topic.

ps. Mochten mensen hier anders over denken, dan hoor ik het wel. Nu weer snel verder met het afraffelen van m'n scene :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FINAL

Voilá! Het eindresultaat
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boonman/boswip7.jpg

Wire
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boonman/boswire.jpg

ff klikken voor de grote versie

Het was leuk! Vooral erg leerzaam. Volgende keer doe ik ook mee, denk ik, ligt eraan of ik iets met het onderwerp kan.

PS

Met dank aan iedereen die me geholpen heeft. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:36
Hertog_Martin schreef op 21 april 2004 @ 11:16:
[afbeelding]

niet klagen over de watermerken, ik ben tenminste zo netjes om PLE te gebruiken ipv illegale copy.
Heh, heb er sindsdien niets meer aangedaan, maar dien hem toch in als Final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaarne even opnieuw posten met duidelijk 'final' erbij en een wire erbij :)
Anders zie ik hem straks weer over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een overzicht van de tot nu gepost finals, post het maar even als ik er een ben vergeten :)

Final
Wire
Hertog_Martingeen
rammsteinrulesWire rammsteinrules
RunaRWire RunaR
LiToKiWire LiToKi
FoXMan
Wire FoXMan
SplashWire Splash

Ik heb MaDDoG er dus nog niet bijstaan, aangezien ik niet met zekerheid durf te zeggen of dat zijn final word (Geef dat dus nog even duidelijk aan ;) )..

Zelf wacht ik nog even 4 uurtjes voor ik mijn final af heb om in te leveren :) Tot nu toe toch al 6 finals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ramsteinrules: Het is forest ipv forrest. Verder netjes. Ik doe het je niet na... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hmm laat maar zitten dan, moet ik namelijk maya PLE weer installeren alleen om een wire te maken.

Wordt toch laatste dus is het niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog ff wachten op de final van DB...

(anders ga ik denk ik op Litoki stemmen...)

Maar dan wint hij weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 21 mei 2004 @ 20:11:
Hmm laat maar zitten dan, moet ik namelijk maya PLE weer installeren alleen om een wire te maken.

Ik zie in de startpost niet dat een wire verplicht is.. Kan zijn dat ik scheel ben, zoniet ben je "Still in the game" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer wordt de uitslag bekent gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 20:21:
wanneer wordt de uitslag bekent gemaakt?
Zodra iedereen heeft gestemt, en de punten zijn geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik hier overal om een wire liep te schreeuwen :) Wilco heeft idd gelijk, wire is niet verplicht (misshcien iets voor de volgende ocntest ?). Mijn fout. |:(

Wire is dus niet verplicht bij de final!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 21 mei 2004 @ 20:18:
Nog ff wachten op de final van DB...

(anders ga ik denk ik op Litoki stemmen...)

Maar dan wint hij weer :'(
Wanneer komt jou final dan? Zonder final in te leveren mag je niet voten he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 20:35:
Sorry dat ik hier overal om een wire liep te schreeuwen :) Wilco heeft idd gelijk, wire is niet verplicht (misshcien iets voor de volgende ocntest ?). Mijn fout. |:(

Wire is dus niet verplicht bij de final!
Maar een wire erbij zou wel leuk zijn :).

Ik ben het er trouwens mee eens dat een deadline een deadline is, maar ik zou toch wel heel graag een final zien van MadDog..

PS. Als het stemmen dit weekend moet gebeuren, zal ik helaas geen punten kunnen uitdelen :'(, ik ben het hele weekend weg, lekker naar Belgie :).

[ Voor 14% gewijzigd door FoxMan op 21-05-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoxMan schreef op 21 mei 2004 @ 21:22:
[...]
maar ik zou toch wel heel graag een final zien van MadDog..
Ja ik ook zeker. Maar er is ook nog leven na de contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 20:10:
@Ramsteinrules: Het is forest ipv forrest. Verder netjes. Ik doe het je niet na... :P
*VUL HIER DE MEEST VERSCHRIKKELIJKE VLOEK IN DIE JE KENT*

Mag ik dat nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 21:55:
[...]

*VUL HIER DE MEEST VERSCHRIKKELIJKE VLOEK IN DIE JE KENT*

Mag ik dat nog aanpassen?
Omdat jij het bent dan ;)

Upload het plz wel even als dezelfde naam als je het net hebt gedaan, dan hoef ik de url niet te veranderen in het lijstje :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt voor de bakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

hehe, ik ben dus weer lekker bezig. had de hele dag lang weer genoeg te doen dus daar ga ik voor de laatste vijf minuutjes twee uurtjes 8)7
(wat niet betekent dat ik om 00:18 ga posten)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 21 mei 2004 @ 22:18:
hehe, ik ben dus weer lekker bezig. had de hele dag lang weer genoeg te doen dus daar ga ik voor de laatste vijf minuutjes twee uurtjes 8)7
(wat niet betekent dat ik om 00:18 ga posten)
Ik was al bijna bang dat je het dit keer zou vergeten, nadat je eerst een week te vroeg was ;)

Edit: Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R105Y598RY46/picserver.jpeg

Laatste WIP, still 1h remeaning.. tiss een harde strijd :>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK de boel is aangepast. In the nick of time, that is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opzich best een groot probleem nu:
De hele avond heb ik keihard aan m'n scene gewerkt en deze helemaal afgekregen, op de gezichten voor de dwergen na. Niks aan de hand, ik had nog een uurtje over om dit nog snel even te doen. Snel weer naar max om het af te maken.

Daar dacht max anders over :/
Hij blijft maar crashen. Gereboot, renderen, dan heb ik tenminste nog iets -> halverwege : crash :(

Ik krijg het dus niet voor 23:59:59 af. Ik ga er nog even mee kloten totdat het lukt, desnoods na 12en. Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben als ik het wat later post.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

:{
Ik vind het jammer dat ik niet voor je kan renderen :{

Ik ben zelf nog even 'de finishing touch' eraan aan het geven die ik dus eerder níet kon geven :P ...

De test rendert nu, en als daar geen foutjes meer in zitten (wat ik verwacht) gaat de final renderen. Oops. alweer 23.59.

Jongens, ... ik doe mijn reputatie weer eer aan. :o

It rend'rt! :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31879/full.jpg
FINAL
23 minuten TE LAAT. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 22-05-2004 00:23 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taataataaaaataaaaataatata, taataataa-taaa.. taa-taah

Hierbij post ik mijn 1e (complete) scene en tevens mijn final voor deze contest :9~

Final:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2CGMO1190UD9/picserver.jpeg

Wire:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/T9HY2BMX4MZV/picserver.jpeg

Beide klikbaar :)

Edit: Rendertijd was trouwens 4 minuten en 16 seconden.. Best netjes vond ik zelf..

Edit 2: Programma's : 3ds max (scanline renderer) & Photoshop

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn crash-problemen zijn opgelost. En jawel, het volgende probleem dient zich uiteraard aan :/ :
Ik had al een atmospheric pass gerendered, omdat dat wat lang duurt en toch hetzelfde blijft. Nu blijkt de camera iets gedraaid te zijn en klopt hij dus niet meer met de color pass....
zucht. Nu dus die pass overnieuw renderen :(
Dit wordt een latertje vrees ik.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Dark Blue schreef op 21 mei 2004 @ 23:59:
:{
Ik vind het jammer dat ik niet voor je kan renderen :{

Ik ben zelf nog even 'de finishing touch' eraan aan het geven die ik dus eerder níet kon geven :P ...

De test rendert nu, en als daar geen foutjes meer in zitten (wat ik verwacht) gaat de final renderen. Oops. alweer 23.59.

Jongens, ... ik doe mijn reputatie weer eer aan. :o

It rend'rt! :Y)

[afbeelding]
FINAL
23 minuten TE LAAT. :X
Ligt het aan mij of is er niet/nauwelijks verschil met je vorige final?
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:00:

Hierbij post ik mijn 1e (complete) scene en tevens mijn final voor deze contest :9~

Final:
[afbeelding]

Wire:
[afbeelding]

Mooie final. Wel jammer dat de textures op de stenen niet gefixed is.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 22 mei 2004 @ 00:37:
[...]

[...]

Mooie final. Wel jammer dat de textures op de stenen niet gefixed is.
Inderdaad jammer, maar daar had ik geen tijd meer voor :/

Edit:

Nieuw lijstje:

Final
Wire
Hertog_Martingeen
RunaRWire RunaR
LiToKiWire LiToKi
FoXMan
Wire FoXMan
SplashWire Splash
Dark BlueGeen
WilcoWire Wilco
MaDDoGGeen

Volgens mij alleen nog die van PJansen en dan zijn we compleet :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag iedereen stemmen? ik ook dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:52:
mag iedereen stemmen? ik ook dus?
Alleen de stemmen van de mensen die mee hebben gedaan tellen mee..

Je mag dus best hier je mening posten welke je het mooist vindt enzo, maar dit heeft totaal geen invloed op de beoordeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( hmm das jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Qylos schreef op 22 mei 2004 @ 00:37:
[...]

Er is nauwelijks verschil nee, vond jij dan dat er verschil moest komen? :P

Ik heb de texture van mama boom even wat verbeterd, helaas zie je nu die dikke zwarte rand weer heel erg; ik heb dat rare rubberen struikje voor dr weggehaald... ik heb Pakmehandtasje een roeispaander gegeven zodat ze niet stuurloos de rivier afdobbert :+ ... de boom heeft nu ook een bumpmap, die had ie nog niet :X :? ... en een lichte opacity map, zodat de onderkant versmelt met de aarde :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31881/full.jpg
Dit is trouwens mijn wire (eng he,... dit keer geen rare boolean lijnen, maar wel enorme planes, I warned you...) :P

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 22-05-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaap :O
Final

Knip
Ga voor m'n final maar naar m'n site

Het is dan uiteindelijk toch nog gelukt :)

Meer informatie + wires morgenochtend.

Wat mij betreft kan het voten beginnen. Dus heb je een final ingeleverd, maak een 2x een top 8, 1x voor de originaliteit, 1x voor de uitwerking.
De beste op nr1, minste op nr8.

Mail deze naar mij: Pier.Janssen@Endless-dimensions.com

En nu slapen :z

edit:
alle finals:

Final
Wire
Hertog_Martingeen
RunaRWire RunaR
LiToKiWire LiToKi
FoXMan
Wire FoXMan
SplashWire Splash
Dark BlueWire
WilcoWire Wilco
MaDDoGGeen
PJanssenWire

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie finals allemaal! :)

Iemand al een idee wat het onderwerp voor de volgende contest zou kunnen worden? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 02:00:
Wat mij betreft kan het voten beginnen. Dus heb je een final ingeleverd, maak een 2x een top 8, 1x voor de originaliteit, 1x voor de uitwerking.
De beste op nr1, minste op nr8.

Mail deze naar mij: Pier.Janssen@Endless-dimensions.com

En nu slapen :z
Toch nog scores verzonden, ik ga een dagje later weg dan ik gedacht had, dus kan ik dit net zo goed nog even doen voor ik weg ga :)

[ Voor 16% gewijzigd door FoxMan op 22-05-2004 07:04 . Reden: ('k moet wel m'n eigen tekst toevoegen..) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoxMan schreef op 22 mei 2004 @ 07:03:
[...]

Toch nog scores verzonden, ik ga een dagje later weg dan ik gedacht had, dus kan ik dit net zo goed nog even doen voor ik weg ga :)
Mijn scores zijn ook verzonden, vind het erg mooie finals allemaal! Ik denk niet dat ik volgende keer weer mee doe (tijd tekort), maar als het een erg leuk onderwerp word doe ik weer mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Punten zijn verstuurd.

Er zitten zeker een paar hele mooie/leuke tussen.

Wilco: Dat boek is briljant, dat heeft je een paar punten extra opgeleverd.
pjanssen: Mooie Setting, leuke characters. Helaas niet de schaduwen die ik zou verwachten bij een paar fakkels. Misschien was een lager camera standpunt spanneder geweest.
LiToKi: Mooi, als ik hier comentaar op moet geven zit ik te miereneuken.
Dark Blue: Mooie sfeer
Maddog: Jammer dat-tie niet af is, Ik had hem geraag gezien met goeie textures en uitgewerkte belichting.
Splash: Mooie vacht, verder een beetje leeg.
rest: Vooral veel blijven oefenen. En nieuwe dingen proberen. Daar zijn deze contest ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, allen! :) Ik zal me even voorstellen. Ik ben Robert, de broer van LiToKi en het grote brein achter zijn plaatjes :P :7

Omdat hij op vakantie is heb ik namens hem moeten stemmen. Dan weten jullie dat ook weer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Treborius, ik heb de scores ontvangen, alleen er stond nog een foutje in.
Je hebt mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:00:

Final:
[afbeelding]

Wire:
[afbeelding]

Edit: Rendertijd was trouwens 4 minuten en 16 seconden.. Best netjes vond ik zelf..

Edit 2: Programma's : 3ds max (scanline renderer) & Photoshop
ziet er goed uit hoor. Maar 4min en 16sec is errug lang, als ik met iets over de 30sec heen zit(met scanline renderer) vind ik dat al veeelste lang. Maar als jij daar bij elke render geduld bij hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scores zijn verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, hier zoals beloofd nog een wire+nog wat troep eromheen :

Knip
Ga voor m'n final maar naar m'n site

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:59:
[...]

ziet er goed uit hoor. Maar 4min en 16sec is errug lang, als ik met iets over de 30sec heen zit(met scanline renderer) vind ik dat al veeelste lang. Maar als jij daar bij elke render geduld bij hebt... ;)
Hèhè, de render voor het grote plaatje kostte bij mij iets meer dan 3 kwartier. :D
De kleine iets meer dan 1 kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*huilt* Waar is de kijkdoos? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Mijn scores zijn ook weg, ben benieuwd naar de uitslag! (niet naar de winnaar, die is al bekend ;))

Scores voor orginaliteit bepalen vond ik wel vrij lastig. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nu nog lijstjes krijgen van :
Hertog_Martin
Dark Blue
MaDDog
En een verbetering van LiToKi / Treborius

De winnaar staat al zo goed als vast (voor de deadline al :P), maar daarna is het nog spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:06:
[...]

Hèhè, de render voor het grote plaatje kostte bij mij iets meer dan 3 kwartier. :D
De kleine iets meer dan 1 kwartier.
Hmm, ik had brazil iets te zwaar ingesteld. Dat plus enorm veel polygonen, grassprieten, displacementmaps en skylight en een hoop GI:
9 uur! 8)7
's avonds aangezet en de volgende ochtend klaar, dus opzich geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, jij wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 04:28:
Mooie finals allemaal! :)

Iemand al een idee wat het onderwerp voor de volgende contest zou kunnen worden? :)
Ongelooflijk zeg, het lijstje finals staat amper in beeld of dit wordt al geroepen 8)7
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:46:
Hallo, allen! :) Ik zal me even voorstellen. Ik ben Robert, de broer van LiToKi en het grote brein achter zijn plaatjes :P :7
Vindt hij dat ook? :+
RunaR schreef op 22 mei 2004 @ 13:48:
[...]

Hmm, ik had brazil iets te zwaar ingesteld. Dat plus enorm veel polygonen, grassprieten, displacementmaps en skylight en een hoop GI:
9 uur! 8)7
's avonds aangezet en de volgende ochtend klaar, dus opzich geen probleem.
Sodeju! 8)7 ik vond je scene al zo 'realistisch', though een beetje super té contrastvol overbelicht :P
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:14:
*huilt* Waar is de kijkdoos? :o
kwijt? :{

* Dark Blue 's scores zijn ook sent :w :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 22 mei 2004 @ 14:03:
* Dark Blue 's scores zijn ook sent :w :P
Ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) M'n nieuwe scores zijn verstuurd. Ik wist dat er iets niet klopte... te haastig geweest denk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:59:
[...]

Dit kwam voornamelijk door de plugin shag:fur en shag:hair, die liet even op zich wachten.. Daarnaast moest hij ook even denken over het water, en na het renderen kwam de fog er nog als extra effect overheen.. Viel mij nog best mee eigenlijk (Was eerst veel langer, maar had al heel wat geoptimaliseerd).. Waren (zo uit mijn hoofd gezecht) ook ruim 1000 objecten (excl. gras), en vooral die achterste bomen vraten nogal wat poly's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie moeten er nog stemmen?? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:25:
[...]
wie moeten er nog stemmen?? :O
Hertog Martin en MaDDog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:26:
[...]

Hertog Martin en MaDDog
Ok wie gaat ze even stalken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:43:
[...]
Ok wie gaat ze even stalken })
jou >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zak :P >:) :+

Wie gaat Hertog Martin en MaDDog stalken bedoel ik dus he ;) (niet dat je dat nog niet door had :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de score van Hertog_Martin nog en dan zijn we compleet. :)

Wie heeft er suggesties voor de volgende contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:37:
Alleen de score van Hertog_Martin nog en dan zijn we compleet. :)

Wie heeft er suggesties voor de volgende contest?
"De moderne badkamer"!
oh shit je mag geen alreeds gemaakte modellen posten

Laat maar :w :w :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Middle Earth"

Nee dan krijgen we te weinig inzendingen, niet iedereen is lotr-addicted >:)

Maar een onderwerp in de trent van films zou wellicht kunnen.. Is een vrij breed onderwerp, als het maar wel beetje duidelijk is uit welke film (of films, een plaat die net zoiets doet als de scary movie reeks, stel andere films mixen :) )het idee komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(sorry dubbel post omdat ik een "kan server niet vinden" pagina kreeg :( en deze post krijg ik niet weg... :? 8)7 )

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien 'Abstract'
lekker breed onderwerp :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Nu de zomer er aan komt.. waarom niet "KAMPEREN" :) lijkt me een leuk onderwerp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-FoX- schreef op 22 mei 2004 @ 17:49:
Nu de zomer er aan komt.. waarom niet "KAMPEREN" :) lijkt me een leuk onderwerp!!
Ja vet :) Misschien is iets breder 'vakantie' bijvoorbeeld beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem voor! Vakantie is al erg breed natuurlijk, kan een auto zijn die bepakt is, tot een zandkasteel.. Ik denk dat "kamperen" dan wat beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreperen het nieuwe onderwerp ?
Tja tis een optie,, zijn er nog andere opties, ik zit even zonder :)

Ps. Erg mooie inzendingen weer :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantie lijkt me leuker.. en je kan gelijk kramperen als je dat zo graag wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Zal wel tussen PJanssen en LiToKi gaan :) Beiden érg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Neejoh schreef op 22 mei 2004 @ 19:32:
Zal wel tussen PJanssen en LiToKi gaan :) Beiden érg goed!
ff compleet OT, maar wie is dat in je avatar? Meen iemand te herkennen van een foto die precies zo is genomen, maar tis een beetje te klein om echt goed te zien. Heb ook zelf de foto niet meer om goed te vergelijken :P stomme vraag misschien, maar 't viel me ineens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Mag ik even wijzen op de laatste post van Hertog_Martin:
Hertog_Martin schreef op 21 mei 2004 @ 20:11:

Weliswaar werd daarna achterhaald dat een wire niet nodig is, maar dit heeft Hertog_Martin zelf niet meer gezien, en hij verkeert dus nog onder de indruk dat hij niet meedoet. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Splash op 22-05-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mail gestuurd naar het email adres van de site die in z'n profile staat, waarschijnlijk die van hem zelf. Ik wacht dus nog even een reactie af.
Dit ook omdat anderen hem ook punten hebben gegeven.

Ik kan al wel een tipje van de sluier oplichten : zijn post zal voor de winnaar niks meer uitmaken. Het is alleen nog spannend op de plaatsen 2-4.

@Neejoh : Bedankt :) Helaas gaat het niet tussen mij en LiToKi...... meer zeg ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik weet het, ik weet het!! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 22 mei 2004 @ 20:57:
Ik weet het, ik weet het!! :P :+
Wat weet je, dat ik nr 1 ben geworden? :+ Maar dat wisten jullie toch al toen ik zij dat ik mee ging doen :+

Hoezo een eigen dunk om te :r :r hehe

ps: voor de mensen die het niet door hebben, dit meen ik dus niet he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 21:18:
ps: voor de mensen die het niet door hebben, dit meen ik dus niet he :D
Maar je hebt wel gelijk en dat weet je dondersgoed :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 22 mei 2004 @ 22:05:
[...]

Maar je hebt wel gelijk en dat weet je dondersgoed :P :D
Ssssst! :+

Nu even serieus: We hebben nog geen lijst van Hertog_Martin terwijl hij vanochtend nog in W&G heeft gepost (klik)

Daarnaast weet hij (zolang hij dit topic niet leest) niet dat hij een final heeft ingeleverd.. Er is gister een mail naar hem verzonden (de contactinfo van zijn site geplukt) en PJanssen heeft zojuist in het zelfde topic als dat hij heeft gepost een verzoek gezet om nog te voten.. We wachten allen in spanning af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hey, ik ga nu even goed naar alle submissions kijken m'n lijstje doorsturen.

Ik was gister hele dag afwezig, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 23 mei 2004 @ 09:14:
Hey, ik ga nu even goed naar alle submissions kijken m'n lijstje doorsturen.
Super!
Ik was gister hele dag afwezig, sorry
Geen probleem. We dachten dat er wellicht een misverstand was over of je nou wel een final kon inleveren of niet. En dat je dit topic dus wellicht niet meer volgde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
You've got mail.

Zow, dat was moeilijk. Heel veel Finals waren gelijk aan elkaar maar helaas moet je ze toch in een bepaalde volgorde zetten. Maar aan een gedeelde 1e of 2e plaats doen we helaas niet.

Ik ga er vanuit dat ik 0 punten heb, moet ook wel want de rest heeft er allemaal veel meer werk in gestopt. Ik was er leuk aan begonnen maar na paar dagen kwam er een voor mij interessanter project voorbij :)

Kwa originaliteit veel levende bomen.. die kregen dus niet de meeste punten :)

Anyway, volgende keer zal ik zorgen dat ik of NIET meedoe of GOED meedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ook al is het niet helemaal geworden wat je er van verwachte,
of ben je halve wegen afgehaakt door splines/poly problemen.
Je leerd er altijd weer iets van.
Behalve ik :P , ik krijg het nog niet voor elkaar een mooi gezichtje te modelen,maar geef niet op eens moet het haalbaar zijn :)

Ps. Ik spreek mijn respect uit voor onze schommelboom en de reuze paddoo's :)

Maar de rest is echt niet minder.
Originaliteit zou aan mijn kant naar de Bos eikel zijn, met of zonder watermerk :)

Hoe dan ook ........... op naar de volgende . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reminder :7
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:00:
Suggestie!

In de topicstart van deze contests wordt altijd een prachtige lijst gegeven met links naar de vorige contests. Is het geen goed idee om, als een contest klaar is, die topicstart te editen en een lijstje van alle finals toe te voegen, plus een lijstje met de uitslagen?

Dat lijstje wordt altijd op 4/5 van het topic ergens neergezet, en de uitslagen enkele tientallen posts erna, maar beide zijn achteraf niet op een makkelijke manier te vinden. Het lijkt me veel intuitiever als dat bij een voltooide contest in de topicstart terechtkomt. Dat maakt het ook veel makkelijker en leuker om na te lezen.
LiToKi schreef op 21 april 2004 @ 10:07:
Dat is leuk voor de archieven ja :). Jammer dat er nu pas aan gedacht wordt, want voor de vorige 20 is dat nu te laat...

Voor deze contest zal ik 't doen :). Hopelijk wordt 't vanaf nu 'traditie'.
Veel _/-\o_ voor iedereen die mee doet - mooie inzendingen! Ik blijf lekker lurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de scores zijn verwerkt, de stemmen geteld :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/O68G4IV1DHDA/picserver.jpeg

Zoals al was verwacht is LiToKi met een overweldigende voorsprong winnaar geworden van deze contest. Gefeliciteerd!
De top 2-4 was nog wel behoorlijk spannend.

persoonlijk vind ik een 4e plek een beetje teleurstellend (beetje meer eigenlijk :P), maar goed, ik heb er plezier aan het maken beleefd en ik heb weer een aardig plaatje voor in m'n portfolio.....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
LiToKi en Wilco, gefeliciteerd

Op naar de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Proficiat Litoki!!
Verdiende overwinning imho!

Misschien is "subtropische vakantie" wel iets als onderwerp?
Vakantie vind ik te breed als onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Feli LiToKi. Je moet dat telkens weer maken van de startpost zo onderhand wel moe zijn ;)
Vijfde plaats ben ik wel tevreden mee, zeker aangezien dit de eerst contest is waar ik aan meedeed. (en zowiezo me eerste fatsoenlijke 3d-scene :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd hoor :)
alleen jammer dat ik de scores niet kan zien omdat Picserver weer eens plat ligt

/me gaat F5-en tot het volgende topic er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd LiToKi!

Precies geëindigd waar ik dacht!(ik zelf ook trouwens :) )
Op naar de volgende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:19:
alleen jammer dat ik de scores niet kan zien omdat Picserver weer eens plat ligt
werkt gewoon hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

feli tOOk :)

[ Voor 9% gewijzigd door 6K op 23-05-2004 13:32 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste