[3D] Contest V21: Enchanted Forest Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 16:33:
LiToKi:
-Ik neem aan dat jij het hier ook over de wortels achterin de scene hebt ?
Nee sorry, gewoon over die voorin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 10 mei 2004 @ 19:11:
[...]

Nee sorry, gewoon over die voorin :).
Hmm, vind je die rechts ook te saai en gelijk van vorm ?
(Die links heb ik inmiddels verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:14:
[...]

Hmm, vind je die rechts ook te saai en gelijk van vorm ?
(Die links heb ik inmiddels verbeterd)
Ja, ik vind 't geen knoestige bomen-wortels, maar slangen met een boomtexture :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 10 mei 2004 @ 19:25:
[...]

Ja, ik vind 't geen knoestige bomen-wortels, maar slangen met een boomtexture :).
Hmm, ok heb je wellicht een voorbeeld van hoe je het wél zou willen zien ?
edit: dan hoef ik iig niet verder aan de texture te werken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Weer een updateje. Ik heb ff een filmpje (divx5 als ik het goed heb ;)) gemaakt van een van de BIPEDs die ik gekregen had.

Zoals te zien is, kloppen zijn armen niet. :'( ik heb het gehele weekend alle tijd die ik had erin gestoken, maar hij verbeterd maar niet :(. Voor de rest nog wat foutjes bij de benen.

De texture is ook maar tijdelijk, ergo: moet nog verbeterd worden ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Als ik er zo even naar kijk, vind het er erg goed uit zien hoor! Leuke animatie ook :D
Maar wat betreft die armen, het lijkt erop dat de bovenarm-bone te kort is, en de arm lijkt soms nogal dubbel te vouwen bij de elleboog.
Ik neem aan dat je de character studio-tutorials gelezen hebt? (in je max\help dir)
Verder is het natuurlijk ook nog zo dat je final toch een still moet zijn, dus je zou je karakter ook gewoon in de pose kunnen zetten waar je uiteindelijk naar toe wilt, om daarna eventueel nog "handmatig" de mesh bij te werken.
Suc6 ermee iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/scene06.jpg
(klik)
Met dit soort effecten spelen gaat zooo traag :/

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

so MaDDoG, dat ziet er heel goed uit !!!
wat ga je doen wat betreft het enchanted gedeelte?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

6K schreef op 11 mei 2004 @ 10:13:
so MaDDoG, dat ziet er heel goed uit !!!
wat ga je doen wat betreft het enchanted gedeelte?
Er komt verblindend licht uit het bos, en er staat een sleepy hollow boom in het midden van een open plek. Is dat niet enchanted genoeg? :P

Maar er komt nog wel wat ja. Ik heb nog een ideetje waarvan ik nog moet gaan verzinnen hoe ik het uit ga voeren.

/Edit: tikvoud

[ Voor 3% gewijzigd door MaDDoG op 11-05-2004 14:02 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errug goed sfeertje al, MaDDoG! Vooral die vrolijk gekleurde en genummerde boom. :P
Wat ook erg leuk zou staan imo, is wat mist vlak boven het water (waarschijnlijk al de bedoeling? :)).
En evt. wat riet langs de waterlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
@Maddog: misschien is het een goed idee om achteraan nog een tweede rij bomen te plaatsen, of anders deze rij wat onregelmatiger te maken, zo ziet het er nl wel erg "vooropgezet" uit.
Wel mooi licht van daarachter btw :9~

Zelf heb ik ook nog een wipje, me wolf heeft een biped, een texture en haar (shag:hair) gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchwip6.jpg
Deze is dus klaar (behalve de tong :P) nu de rest van de scene :)

[ Voor 5% gewijzigd door Splash op 11-05-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
[evil mode]

mag je ook valsspelen en gaan fotosoepen })

[/evil mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Splash schreef op 11 mei 2004 @ 13:38:
@Maddog: misschien is het een goed idee om achteraan nog een tweede rij bomen te plaatsen, of anders deze rij wat onregelmatiger te maken, zo ziet het er nl wel erg "vooropgezet" uit.
Wel mooi licht van daarachter btw :9~

Zelf heb ik ook nog een wipje, me wolf heeft een biped en een texture gekregen:
[afbeelding]
Deze is dus klaar (behalve de tong :P) nu de rest van de scene :)
Ik zie het probleem, maar vind het heel lastig om op te lossen. Al een tijdje mee bezig geweest. Het zijn op dit moment al 4 rijen bomen waarvan de meest verre boom verder weg staat als mijn scene verder lang is :-/ Maar, ik kan de eerste rij nog wel onregelmatiger maken, hoop dat dat werkt.

Je wolf is.... schattig geworden :) Alleen moet hij zijn nagels eens knippen, anders ga ik hem niet knuffelen. De voeten zijn ineens helemaal niet meer storend. Vind ze prima zo. Bovenbenen ook top. Maar, (er komt altijd een maar :)) ik zou proberen de haren op zijn rug en in zijn nek een stuk langer te maken. Dat moet hem al een heel stuk indrukwekkender maken.

@Smart E: Tot op zekere hoogte wel ja. Er zijn al vaker geblurde fotoachtergronden gebruikt bbijvoorbeeld. En ik wil ook een sterrenmap als achtergrond gaan gebruiken. Als plak ik die er waarschijnlijk wel in Lightwave erin om de reflecties in het water te kunnen krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door MaDDoG op 11-05-2004 13:57 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Ik heb wat lange witte haren aan de achterkant toegevoegd, en het effect is inderdaad erg goed: plaatje
Tnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Mischien zal die er nog wat "gevaarlijker" uitzien als je een render maakt waar hij richting de camera kijkt? Denk dat de voorkant van je wolf wat "enger" is?

[ Voor 9% gewijzigd door Neejoh op 11-05-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Splash schreef op 11 mei 2004 @ 15:10:
Ik heb wat lange witte haren aan de achterkant toegevoegd, en het effect is inderdaad erg goed: plaatje
Tnx! :)
Wat lief! ...een teddywolf. :+ Nu nog een boosaardige Roodkapje erbij en je bent klaar. :P

Maar nu ff zonder dollen, hij ziet er al behoorlijk goed uit, een paar kleine tips om hem wat kwader te laten lijken :
- Puntigere oren en tanden.
- Iets plattere kop (hij is nu wel erg rond)
- Kleinere pupillen, of meer wolfsogen, ik vind ze nu te menselijk.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Smart Einstein schreef op 11 mei 2004 @ 13:42:
[evil mode]

mag je ook valsspelen en gaan fotosoepen })

[/evil mode]
Je kunt het proberen. Alleen als mensen om een wire vragen heb je een probleem. Een 3d plaat mag je nog wel nabewerken. Alleen je moet het een beetje binnen de perken houden. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 23:46

JvZ

ik heb me afgelopen weekend ook weer een beetje verdiept in 3DS >:) kon het niet laten toen ik al dit moois zag... _/-\o_

ff een tut gevolgd, en toen kwam ik uiteindelijk met dit:
Afbeeldingslocatie: http://jvz.afraid.org/images/3D_Drawing/test_tree1.jpg
de blaadjes wilde alleen nog niet lukken :'(
btw, het moest zo'n Bonsai-boompje worden ;) tut was al eerder in dit topic aangegeven...

[ Voor 15% gewijzigd door JvZ op 12-05-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
JvZ schreef op 12 mei 2004 @ 09:44:
ik heb me afgelopen weekend ook weer een beetje verdiept in 3DS >:) kon het niet laten toen ik al dit moois zag... _/-\o_

ff een tut gevolgd, en toen kwam ik uiteindelijk met dit:
[afbeelding]
de blaadjes wilde alleen nog niet lukken :'(
btw, het moest zo'n Bonsai-boompje worden ;) tut was al eerder in dit topic aangegeven...
De takken lijken niet echt op takken; ik zie er handen in. Ook is het raar dat je aan een kant de wortels ontbreken. De vorm is wat te smooth; zet de iterations bij de meshsmooth wat lager.

Voor de rest heeft de boom dringend een texture nodig.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje stil in dit topic ineens :/

Ik heb een vraagje / probleempje:
Voor m'n scene render ik in aparte passes. (normale colorpass, shadow en atmospherics)
Bij deze atmospherics pass zit het probleem. Ik wil (uiteraard) dat de achtergrond donker is, maar nu wordt de atmospherics pass bij de achtergrond juist lichter :?
Dit verpest het effect een beetje.... (beetje meer eigenlijk :P )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4C7A46V350UC/picserver.jpeg
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen ?

(Ja ik heb een donkere achtergrond (zwarte plane) achter de bomen gezet)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga vanavond weer verder. Heb weer een beetje 'zin' om te werken, zeg maar. Dus... :P
(mocht ook wel es tijd worden)

En nu ga ik hier weer even een printer redden die zich verslikt in 15 folders :'(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:34:
Beetje stil in dit topic ineens :/

Ik heb een vraagje / probleempje:
Voor m'n scene render ik in aparte passes. (normale colorpass, shadow en atmospherics)
Bij deze atmospherics pass zit het probleem. Ik wil (uiteraard) dat de achtergrond donker is, maar nu wordt de atmospherics pass bij de achtergrond juist lichter :?
Dit verpest het effect een beetje.... (beetje meer eigenlijk :P )
[afbeelding]
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen ?

(Ja ik heb een donkere achtergrond (zwarte plane) achter de bomen gezet)
Wat heb je precies gebruikt dan? Volume Light en Fog?
Bij Volume Light alleen je licht laten schijnen daar waar het nodig is (tussen de takken).
Bij Fog helpt misschien het uitzetten van Fog Background wel.

Denk eraan dat het additief werkt, dus het wordt automatisch snel licht als je fog met veel diepte hebt. Misschien helpt de density aanpassen ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bebruik volume light. Met een density van 0,5.
Het werkt idd additief, zoals ik al gemerkt had.

Ik heb het inmiddels opgelost door een plane voor een deel van het licht te zetten zodat het eigenlijk net niet de bomen en de rest erachter raakt en daar dus ook geen volume light komt. Het is een beetje een knullige oplossing, maar het werkt wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:53:
Ik bebruik volume light. Met een density van 0,5.
Het werkt idd additief, zoals ik al gemerkt had.

Ik heb het inmiddels opgelost door een plane voor een deel van het licht te zetten zodat het eigenlijk net niet de bomen en de rest erachter raakt en daar dus ook geen volume light komt. Het is een beetje een knullige oplossing, maar het werkt wel redelijk.
als ik me niet vergis blocked die plane nu dus het licht.. is het niet veel slimmer om het links vol te pleuren met bomen en de lightsource een beetje te faden/softenen?
dus dat zelfs helemaal achter in de scene "vage" lichtval is maar minder dence als dat hij nu is?

Voor een wat meer realistische look dus.

Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd en dat je vandaar de plane ervoor moest zetten maar dat kon ik dus niet uit je posts herleiden.

@ contenders: GOED BEZIG.. ik zou graag willen dat ik het kon ;) bij mij gaat het al fout bij de eerste boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:31:
[...]
als ik me niet vergis blocked die plane nu dus het licht.. is het niet veel slimmer om het links vol te pleuren met bomen en de lightsource een beetje te faden/softenen?
dus dat zelfs helemaal achter in de scene "vage" lichtval is maar minder dence als dat hij nu is?

Voor een wat meer realistische look dus.
[...]
Er zit al een hele zwik takken en bomen voor de lightsource buiten het cameraveld. Maar ik wilde juist niet dat het in de tunnel van bomen licht was, dus vandaar idd de plane om het licht een stukje af te dekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een projector map met ray traced shadows? Moet ook goed werken lijkt mij zo (mocht het zo niet naar je zin werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hier mijn derde wipsel:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31379/full.jpg

Oké, ik ga voor de cheape oplossingen, opacity maps en planes, maar ik ben running out of time... kan elk moment gebeld worden dat ik weg moet (zeg ik nu, ik zal zo wel afgebeld worden) en dan ben ik er pas morgen weer.

Adios!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31391/full.jpg

Ik heb er een ramp van gemaakt, maar boeiend :P
De wire kan ik nu niet posten ivm. tijdgebrek, die houden jullie van me tegoed. Morgenmiddag ben ik weer aan mn eigen pc :) :w

Dit wordt niet mijn final!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 15-05-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Nou, ik vind em toch cool hoor. Mooie kleuren! Ik mag blij zijn als ik uiteindelijk tot een dergelijk resultaat kom. :P

Alleen zou ik dat bootje nog wel even weghalen, want die ziet er IMHO wel heel erg cheesy uit, en voegt eigenlijk weinig toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Silhouette van het bootje lijkt echt veel op pocahontas :) goed gedaan!
Cinema4D krijg je aardig onder de knie, misschien moet ik ook maar eens over gaan stappen, dan lukt het me misschien ook nog ooit

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bedankt! Ja, dat silhouetje is euhm... laatste addition, anders werd de scene zo leeg. Zo van 'hoei een boom' en dat is het wel. Die Pocahontas heb ik dus uit een bestaand plaatje geknipt, geblurd... ja, helaas :P jullie zullen in mijn wire wel zien dat het echt allemaal opacity maps zijn. Ik heb nog wel even een Pocahontasje met een spline -> extract nurbs gedaan zodat het een soort kartonnen bordje werd :P maar dan zou ik zoveel points moeten buigen, zetten, dat heb ik bij die moeder wilg al genoeg gedaan...en ja, tijdnood.

Ik geloof dat dat idee van die kartonnen doos niet meer uitgevoerd maar ik heb denk ik het gehalte bordkartonnen figuurtjes weer prima aangevuld O-) dat zullen jullie in mijn wire wel zien... :P
Ik had ook nog graag een light door de takken willen laten schijnen maar ach, de tijd, tijd, tijd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Dark Blue schreef op 14 mei 2004 @ 14:28:
FINAL:
[afbeelding]

Ik heb er een ramp van gemaakt, maar boeiend :P
De wire kan ik nu niet posten ivm. tijdgebrek, die houden jullie van me tegoed. Morgenmiddag ben ik weer aan mn eigen pc :) :w
Leuke final. Wel jammer dat de texture op de boom niet goed gemapped is. Ook zou de achtergrond van wat betere kwaliteit kunnen zijn.

Maar de sfeer en het kleurgebruik spreekt mij wel aan, leuk dat je toch nog een final gepost hebt, ook al schrijf je voortdurend over tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog het één en ander getweaked aan de omgeving. Ik ben er nu redelijk tevreden over, behalve de wortels, daar moet nog wat aan gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DY5G4Q1O3EHN/picserver.jpeg

Comments zijn zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:05:
Ik heb nog het één en ander getweaked aan de omgeving. Ik ben er nu redelijk tevreden over, behalve de wortels, daar moet nog wat aan gebeuren.

[afbeelding]

Ziet er erg goed uit. Belichting vind ik vooral goed: niet te donker en ook niet te licht. De scene heeft een goede sfeer, vooral door de belichting. Achtergrond ziet er dramatisch uit met de lichtstralen.

Wilde je nog niet nog wat mensen/beesten in de scene zetten? Nu is de scene misschien nog een beetje leeg.

Het zou leuk zijn als je wat toevoegt zodat als men het plaatje meerdere keren ziet, men nog steeds kleine dingetjes ziet die men eerst niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het de laatste tijd wat kleine tweaks zijn in m'n WIPs. Maar ik heb niet echt veel tijd momenteel, door examens enzo :/

Het is de bedoeling dat er in totaal nog 14 characters in komen (14 ja :P) Dat plan heb ik voor deze contest inmiddels laten varen. Dat haal ik gewoon niet wegens tijdgebrek en door gebrek aan ervaring met character-modelling.
Nu ga ik verder met het eerste character, dus binnenkort daar WIPs van :)

Trouwens, ik weet niet of het te herkennen is op deze resolutie, maar zien jullie het bootje aan de overkant ? Het is de bedoeling dat het niet goed zichtbaar is, maar als je beter kijkt naar het plaatje wel.....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:40:
Trouwens, ik weet niet of het te herkennen is op deze resolutie, maar zien jullie het bootje aan de overkant ? Het is de bedoeling dat het niet goed zichtbaar is, maar als je beter kijkt naar het plaatje wel.....
Ik zie het bootje wel degelijk, maar het is ook gedeeltelijk omdat ik dat wist vanwege je vorige wips dat er een bootje ligt. Waarom zou je willen dat het bootje niet zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 15 mei 2004 @ 00:11:
[...]
Ik zie het bootje wel degelijk, maar het is ook gedeeltelijk omdat ik dat wist vanwege je vorige wips dat er een bootje ligt. Waarom zou je willen dat het bootje niet zichtbaar is?
Ik wil niet dat het bootje onzichtbaar is, zeker niet, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat het opvalt.
In het boek The Hobbit (waarop dit alles is geïnspireerd) ziet alleen Bilbo het bootje, de rest van het gezelschap niet / nauwelijks. Dus vandaar dat het bootje niet al te opvallend moest zijn.
Geslaagd dus :)

@Dark Blue:
_/-\o_ Hij gaat lekker :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil net zeggen... is DIT de hele opkomst?!?! Vanmiddag als een gek zitten renderen enzo 8)7

Ben ik gewoon verdorie een week te vroeg met mijn final!!! ... het toppunt van tijdgebrek... 8)7

Oké, nieuwe vorderingen gaan volgen... I'll keep you guys posted 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
Ik vond ook al dat je vroeg was :P. Ik weet niet of ik mijn 'mooie' plaatje (in mijn gedachten teminsten) nog af krijg. Heb erg weinig tijd wegens examens :S we merken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het hier wel héél stil is momenteel, post ik maar weer eens wat.
Zojuist begonnen met de eerste dwerg:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/225SWLXM1U51/picserver.jpeg
Hevig WIP..... ik hoop dat ik er op z'n minst 1 afkrijg voor de deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 19:00:
[afbeelding]
De dwerg kan wat molliger zijn, het huidige lichaam doet me meer aan een middeleeuwse soldaat denken. De armen zijn te rond voor een arm, en ze passen niet goed aan met het lichaam. Naar mijn idee is de helm te klein voor het lichaam, net als de bijl.

Waarom post je eigenlijk een viewport plaatje i.p.v. een render?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Wipje 2
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/wilg-c4d-08.jpg
Geen idee nog wat ik met de achtergrond ga doen. Heb nog wat problemen met de alpha maps voor de bladeren.

Verder suggesties/ideeën/kritieken allemaal welkom :)

de filename zegt nog steeds wilg, heb 't halverwege veranderd in een eik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 19:00:
[afbeelding]
ik zou zijn bovenlichaam wat indrukken. dwergen zijn kort en gezet, even lang als een hobbit als ik het goed heb. zo stel ik me ze althans voor. :)
ik denk dat die bijl ook wel wat meer kaliber mag hebben. die zijn ook altijd lomp. dit is meer een hakbijl dan een battle-axe.

verder is die helm echt dope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
LiToKi schreef op 16 mei 2004 @ 12:44:
Wipje 2
[afbeelding]
Geen idee nog wat ik met de achtergrond ga doen. Heb nog wat problemen met de alpha maps voor de bladeren.

de filename zegt nog steeds wilg, heb 't halverwege veranderd in een eik :+
Mooi d:)b

De overgang tussen water en land ziet er goed uit; het is veel beter dan je vorige wip. Belichting is ook wat levendiger geworden. Je zou als achtergrond wat bomen neer kunnen zetten, of het gewoon kaal houden met een beetje blauwige achtergrond.

Het lijkt alsof de bladeren op de bomen in de lucht zweven; ik zie geen takken bij de meeste bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Just_I

What did you just say?

LiToKi schreef op 16 mei 2004 @ 12:44:
Wipje 2
[afbeelding]

In iig iets wanneer het nacht is .. je hebt namelijk (als ik me niet vergis) vuurvliegjes die ook licht geven. Lijkt me niet (maar weet niet cker) of ze dat ook zo duidelijk overdag doen :P

Kzou ook nog wat doen aan het gras .. het ziet er niet echt realistisch uit omdat het te veel entonig is qua richting van de sprieten.

De zwammen op de bomen lujken er niet echt aan vast te zitten doordat de kleur niet echt lekker overloopt.
Voor de rest echt een SUPER plaat _/-\o_ (tzal mij (nog) niet lukken ;) )

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

LiToKi, hoe heb je de bladeren precies gedaan, die zijn erg mooi. Die paar de zweven staan wel raar. Als het wel de bedoeling is moet je ze wat meer naar beneden laten dwarrelen (zowieso misschien interessant om er een paar op de grond te leggen, dan is het minder clean) misschien een paar in het water?

ik vind het iig weer een typisch geval van: 'pulling a LiToKi' :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog een WIP van mijn kant..

Ik heb niet veel tijd gehad, en zal ook niet veel tijd meer hebben, dus ben benieuwd hoever ik kom ;)

Graag zoveel mogelijk commentaar, zodat ik die punten is goed aan kan gaan pakken :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/66TF26B7WELT/picserver.jpeg

Edit: Ik zie nu dat er ook wat gras op het pad staat.. Wel raar, dat was in mijn vorige render niet zo, zover ik mij kan herrineren..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:51:
Hier ook nog een WIP van mijn kant..

Ik heb niet veel tijd gehad, en zal ook niet veel tijd meer hebben, dus ben benieuwd hoever ik kom ;)

Graag zoveel mogelijk commentaar, zodat ik die punten is goed aan kan gaan pakken :)

[afbeelding]

Edit: Ik zie nu dat er ook wat gras op het pad staat.. Wel raar, dat was in mijn vorige render niet zo, zover ik mij kan herrineren..
Dat gras op het pad voegt juist weer wat toe. De belichting is een beetje saai, maar niet slecht. Misschien kan de belichting nog wat actiever met meer contrast?

De bumpmap op de Ent kan iets hoger, de boom ook. Water moet nog een reflectmap krijgen. De mapping van de rechter steen is niet goed; de texture is te onscherp en blurry, terwijl dat bij de linker steen dat niet zo is.

Krijgt de Ent nog wat bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LiToKi:
De models zijn erg mooi moet ik zeggen, maar de algehele 'feel' vind ik een beetje minder eerlijk gezegd. Het is nu vrij egaal, haast saai belicht, afgezien van de linker hoeken.

Een aantal andere punten die mij opvallen:
-De gloeiende particles/dingetjes voegen niet echt iets toe op deze manier vind ik. De scene heeft nu een beetje een neerslachtige, droevige uitstraling en daar passen toverachtige, vrolijk twinkelende 'dingetjes' niet echt bij vind ik. Daarnaast is er vooral rechts een beetje te weinig contrast om ze goed uit de verf te laten komen.
-Er is een beetje een vreemd verschil in textures tussen de boom en de rest van de scene. De boom is behoorlijk gedetailleerd wbt. de textures, maar de rest niet. De rest komt wat cartoon achtig over, maar die boom past daar qua textures niet helemaal bij.
Het is vooral het gras en het water wat nog wat texture werk nodig heeft denk ik.
Ook steken de paddestoelen nu wat af tegen de boom.
-De bladeren bovenin hangen allemaal los. En de textures komen mij ook wat vreemd over. Net alsof ze wat self-ill. hebben.
-De grassprieten zijn erg dik / breed.
-Wortel van de boom rechts het water in is wat vreemd.
-De overgang van water -> oever is wat abrubt. Het water zelf is wel erg lichtblauwig.

Just my 2 cents ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 15 mei 2004 @ 22:25:
[...]

De dwerg kan wat molliger zijn, het huidige lichaam doet me meer aan een middeleeuwse soldaat denken. De armen zijn te rond voor een arm, en ze passen niet goed aan met het lichaam. Naar mijn idee is de helm te klein voor het lichaam, net als de bijl.

Waarom post je eigenlijk een viewport plaatje i.p.v. een render?
Dat het spul niet aan elkaar past klopt, en dat is ook de bedoeling. :)
Het zijn namelijk verschillende lagen kleding (ik model het lijf zelf niet)
De armen zijn dus ook de armor / malien die over de arm heenzitten. vandaar dat het mooi rond is.
Bijl en helm zijn idd wat te klein, helemaal mee eens.

Waarom een screenshot ? ehh , weet ik niet, ik wil op D-tox lijken denk ik :P
Nee dan is de vorm duidelijker door de wire.

edit:
Ho, dit had eigenlijk nog bij de andere post in gemoeten....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 14:55:
@LiToKi:
De models zijn erg mooi moet ik zeggen, maar de algehele 'feel' vind ik een beetje minder eerlijk gezegd. Het is nu vrij egaal, haast saai belicht, afgezien van de linker hoeken.
Je zou es moeten weten hoe tie standaard uit de renderer kwam :+
Een aantal andere punten die mij opvallen:
-De gloeiende particles/dingetjes voegen niet echt iets toe op deze manier vind ik. De scene heeft nu een beetje een neerslachtige, droevige uitstraling en daar passen toverachtige, vrolijk twinkelende 'dingetjes' niet echt bij vind ik. Daarnaast is er vooral rechts een beetje te weinig contrast om ze goed uit de verf te laten komen.
Oh, vond 't er wel bijpassen.
-Er is een beetje een vreemd verschil in textures tussen de boom en de rest van de scene. De boom is behoorlijk gedetailleerd wbt. de textures, maar de rest niet. De rest komt wat cartoon achtig over, maar die boom past daar qua textures niet helemaal bij.
De rest? Dat meisje en die paar paddestoelen? :?
Het is vooral het gras en het water wat nog wat texture werk nodig heeft denk ik.
Ook steken de paddestoelen nu wat af tegen de boom.
Paddestoelen mee eens, de rest laat ik zo.
-De bladeren bovenin hangen allemaal los. En de textures komen mij ook wat vreemd over. Net alsof ze wat self-ill. hebben.
Alpha-map problemen, door de blur shift in de alpha map zijn de takjes verdwenen :+
-De grassprieten zijn erg dik / breed.
Nog te breed? En ze zijn al 20% van de vorige keer. Oké.
-Wortel van de boom rechts het water in is wat vreemd.
-De overgang van water -> oever is wat abrubt. Het water zelf is wel erg lichtblauwig.
Het water is bruin/groen, dat blauw is de reflectie van de lucht.
Just my 2 cents ;)
Mine too :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 16 mei 2004 @ 15:48:
[...]

Je zou es moeten weten hoe tie standaard uit de renderer kwam :+
Ik wil het echt niet weten :+
Oh, vond 't er wel bijpassen.
Dat zal dan neerkomen op smaak. Ik vind het geen mooi bijpassend effect persoonlijk.
De rest? Dat meisje en die paar paddestoelen? :?
Oa., maar ook gras, grond, water etc. (eigenlijk vooral het gras)
Paddestoelen mee eens, de rest laat ik zo.
Ok, komt dan ook neer op smaak denk ik dan. Ik zou het zelf echt veranderen :P
Nog te breed? En ze zijn al 20% van de vorige keer. Oké.
Kijk maar eens naar de schaal grasspriet - meisje. ;)
Het water is bruin/groen, dat blauw is de reflectie van de lucht.
Iets minder reflectie dan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 16 mei 2004 @ 14:03:
[...]

Dat gras op het pad voegt juist weer wat toe. De belichting is een beetje saai, maar niet slecht. Misschien kan de belichting nog wat actiever met meer contrast?

De bumpmap op de Ent kan iets hoger, de boom ook. Water moet nog een reflectmap krijgen. De mapping van de rechter steen is niet goed; de texture is te onscherp en blurry, terwijl dat bij de linker steen dat niet zo is.

Krijgt de Ent nog wat bladeren?
De belichting is nu 1 sun met shadow map, en 1 Skylight zonder shadows.. Wat kan ik dan beter gebruiken voor "meer contrast? :? Dit is mijn 1e x dat ik met belichting bezig ben, dus vandaar deze waarscheinlijk domme vraag O-)

Is het ook mogelijk om het zo te laten lijken, dat de zonnestralen al door een stel hoge bomen zijn gegaan (ofwel: Dat je vaag de schaduwen van de bladeren ziet).. Is dit mogelijk door een map aan het licht te voegen ofzo? Of moet ik een plane met een opacity map eronder gooien, en dan raytraced shadows?

Het water is een raytrace material, heeft dus reflecties, maar laat ook wat "door", wellicht dat het daardoor zo lijkt? Oeps vergeten reflect material aan te vinken ;)

Ik heb inmiddels een nieuwe texture voor de stenen gebruikt. En ja de ent krijgt bladeren.

Meer C&C zéér welkom mensen!! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 16:53:
[...]

De belichting is nu 1 sun met shadow map, en 1 Skylight zonder shadows.. Wat kan ik dan beter gebruiken voor "meer contrast? :? Dit is mijn 1e x dat ik met belichting bezig ben, dus vandaar deze waarscheinlijk domme vraag O-)

Is het ook mogelijk om het zo te laten lijken, dat de zonnestralen al door een stel hoge bomen zijn gegaan (ofwel: Dat je vaag de schaduwen van de bladeren ziet).. Is dit mogelijk door een map aan het licht te voegen ofzo? Of moet ik een plane met een opacity map eronder gooien, en dan raytraced shadows?

Het water is een raytrace material, heeft dus reflecties, maar laat ook wat "door", wellicht dat het daardoor zo lijkt? Oeps vergeten reflect material aan te vinken ;)

Ik heb inmiddels een nieuwe texture voor de stenen gebruikt. En ja de ent krijgt bladeren.

Meer C&C zéér welkom mensen!! :*)
Een directional of omni plaatsen met een vrij hoge intensity waarde en met een hoge shadow map of eventueel raytraced shadows.

Als je precies de schaduwen van bladeren wilt zien kun je het beste raytraced gebruiken gezien ze oneindig scherp zijn. Als de bladeren shadows casten, kun je proberen om double sided aan te zetten bij de texture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het beter is om mapped shadows te gebruiken met een projector map. Dat gaat veel sneller en ziet er mooier uit (raytrace is te scherp voor de schaduwen van bladeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 10-09 10:48
Het is al weer een hele tijd terug, maar ik ga weer eens proberen mee te doen. Hier alvast een wip van mijn bosje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/image03.JPG

Ik ben een beetje aan het experimenteren geslagen met displacement maps.
Ik heb ondertussen al wat meer bomen, blaadjes en paddestoelen. Ook is de muur met kleine steentjes vervangen door grotere stenen. Deze vielen een beetje uit de toon.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie wip!
Alleen ademt het plaatje nu HDRI, zegmaar. Om de één of andere rede gebeurd dat bijna altijd. Probeer je belichting nog wat te tweaken zodat dit minder wordt.

Ook vind ik nu de schaduw van de projector map een beetje vreemd, het lijkt nu uit het niks te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

RunaR schreef op 17 mei 2004 @ 17:17:
Het is al weer een hele tijd terug, maar ik ga weer eens proberen mee te doen. Hier alvast een wip van mijn bosje:
[afbeelding]

Ik ben een beetje aan het experimenteren geslagen met displacement maps.
Ik heb ondertussen al wat meer bomen, blaadjes en paddestoelen. Ook is de muur met kleine steentjes vervangen door grotere stenen. Deze vielen een beetje uit de toon.
Zoet.

Door de shaduw lijkt het zelfs al een beetje bos al staan er maar twee bomen.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Grappig.....er zit geen projector map in. Dat is gemaakt met een echt poly bladerdak. De hdri wordt al een stuk minder als er meer bomen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oké mensen, ik heb een klein 'probleem'. Ik ben er aanstaande vrijdag niet. En zaterdag ook niet en zondag ook niet. Ik ben er maandag pas weer (korte plotseling vakantie :D).

Dus óf iemand moet vrijdag de taak van mij overnemen om de puntentelling te doen.

Óf jullie wachten een weekendje totdat ik maandag weer terug ben :).

Hoor graag wat meningen. en nee deze tweaker gaat echt niet thuisblijven :+

@RunaR; erg mooie WIP :). Maar ik denk te zien wat er 'mis' is met je schaduw bladerdak. De schaduwen zijn zo groot dat 't lijkt alsof de bladeren heel hoog zitten. Op die hoogte met die belichting zijn de schaduwen denk ik wat diffuser :). Ook de bladeren daar op de achtergrond, die een stuk kleiner zijn dragen daaraan bij :).

Maar ga zo door, wordt mooi :).

@Wilco; probeer je compositie wat boeiender te maken, bird-eye perspectief is meestal niet zo spannend (tenzij je een LotR leger hebt). Een Ent ziet er ook indrukwekkender uit van onder af gezien, let maar eens op de film. Je ziet ze daar meestal schuin van onderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LiToKi: ik wil in principe de puntentelling wel overnemen.
Je post toch nog wel een final hé ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Dat wordt krap, probeer i.i.g. nog je commentaar te verwerken, maar 't wordt een vluggertje :p.

En als je de puntentelling wilt doen, moet je ff je e-mailadres dat je wilt gebruiken aan me doorgeven. Ben wel ergens te bereiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You've got mail :)

Hoe ga jij het zelf doen met stemmen eigenlijk ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 20:31:
You've got mail :)

Hoe ga jij het zelf doen met stemmen eigenlijk ?
Jij doet de puntentelling, ik stem wel voor hem ;)

**Wilco krijgt in ieder geval nog puntjes :+ **

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Hehe, ik verzin wel wat, heb hier nog iemand rondlopen met een mogelijk nog stuggere mening dan ik :P.

Maar PJanssen, je bent de sjaak, ik ga je in de topicpost zetten als te mailen man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 17 mei 2004 @ 21:38:
Maar PJanssen, je bent de sjaak, ik ga je in de topicpost zetten als te mailen man :)
what have I done ?? :+
Nee is prima hoor. :)

trouwens, het is toch niet Oogst die je vraagt om voor je te stemmen hé ? :P

Even iets anders:
Ik ben dus druk bezig met m'n dwergen. Maar nu ik zo wat bezig ben met design en hier en daar wat modellen kwam ik tot de vraag :
Hoe model ik dit nou het handigst ? Dus zo min mogelijk werk, maar met een goed resultaat. Het lijf is bijna nergens te zien, dus ik zou zeggen, niet modellen, maar is dit handig ? Ik kan namelijk met simcloth werken als ik wél een lichaam heb om het realistischer te maken.
En hoe zit het met riggen, wat is daarvoor handiger ?

Dan ook nog maar een klein plaatje bij m'n post :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5B5D4GMDWGD9/p.jpeg

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:47:
[...]

what have I done ?? :+
Nee is prima hoor. :)

trouwens, het is toch niet Oogst die je vraagt om voor je te stemmen hé ? :P

Even iets anders:
Ik ben dus druk bezig met m'n dwergen. Maar nu ik zo wat bezig ben met design en hier en daar wat modellen kwam ik tot de vraag :
Hoe model ik dit nou het handigst ? Dus zo min mogelijk werk, maar met een goed resultaat. Het lijf is bijna nergens te zien, dus ik zou zeggen, niet modellen, maar is dit handig ? Ik kan namelijk met simcloth werken als ik wél een lichaam heb om het realistischer te maken.
En hoe zit het met riggen, wat is daarvoor handiger ?

Dan ook nog maar een klein plaatje bij m'n post :)
[afbeelding]
Als je de dwerg modelt (boxmodelling) heb je wel precies te touwtjes in handen en heb je dus wel wat je wilt hebben. Als je maar weinig ziet van de model kun je gewoon stukken weglaten en dus niet modellen. Het is gewoon wat jij het makkelijkst vindt werken.

Voor een scene met 1 pose lijkt me riggen wat overbodig, vooral als je weinig tijd hebt. Riggen is wel veel handiger, maar in princiepe kan je de model ook wel goed neerzetten zonder dat deze gerigd is, al is het wel wat moeilijker om de pose vloeiend te houden.

Je plaatje werkt niet
edit: nu wel

[ Voor 3% gewijzigd door Qylos op 17-05-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Qylos, bedankt. Ik denk dat ik idd m'n chars in een pose ga modellen.
Dan probeer ik eerst met een simpele bone constructie de pose, zodat ik aan de hand daarvan kan modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan geef ik dit topic maar weer eens schop :)
Vandaag een beetje de scene lopen tweaken (oa. het water :) ) en wat gespeeld met bones voor de poses:
Klik
Waar ik niet tevreden over ben nu:
-Contrast te hoog.
-Bootje moet donkerder.
-schaduwen, die zijn gewoon helemaal verkeerd nu :?

To do:
-Wortels tweaken
-belichting verder tweaken
-vuur tweaken (na scalen moet dat iedere keer weer opnieuw :/ )
-verder gaan met poses + dwergen modellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:45:
Dan geef ik dit topic maar weer eens schop :)
Vandaag een beetje de scene lopen tweaken (oa. het water :) ) en wat gespeeld met bones voor de poses:
[afbeelding]
Waar ik niet tevreden over ben nu:
-Contrast te hoog.
-Bootje moet donkerder.
-schaduwen, die zijn gewoon helemaal verkeerd nu :?

To do:
-Wortels tweaken
-belichting verder tweaken
-vuur tweaken (na scalen moet dat iedere keer weer opnieuw :/ )
-verder gaan met poses + dwergen modellen.

Ziet er goed uit. Contrast vind ik niet te hoog, laat het zo staan zou ik zeggen. Contrast laat je plaatje opvallen zodat mensen er naar willen kijken. Bootje moet idd donker, die is belicht alsof het klaar daglicht is.

De textures op de bomen zijn ok, maar toch kunnen ze beter. Misschien wat minder blur (als je dat al niet gedaan hebt) om de fijne details van de texture naar voren te laten komen.

Ik vind het raar waarom in het midden van het belichte veld, het meeste licht lijkt te zijn, terwijl er maar 2 fakkers zijn die ook niet in het midden staan: je zou verwachten dat je 2 vage ronde overgangen van donker naar licht zou kunnen zien in het midden.

De figuren hebben nog heel wat werk nodig, met name de textures, maar dat heb je zelf al gezegd.

Ik zie links wat gras zitten; zorg dat rechts ook gras is, en dat het gras iets korten en geconcentreerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de comments. Vandaag ga ik er eens flink mee aan de slag in de hoop toch nog wat fatsoenlijks in te kunnen leveren voor vrijdag. :)
-Wbt. het licht in het midden: De belichting daar bestaat uit 6 omni's, 3 per fakkel die echt 'in' de vlam zitten. Ik kan ze opzich wel een lagere attenuation geven, maar dan zie je van de omgeving weer erg weinig. Dat hou ik dus zoals het nu is.
-Wbt. de characters: het zijn nu nog bones, dus ze hebben idd nog érg veel werk nodig :P
-gras: ja helemaal mee eens, dat idee was er al, maar ik was het een beetje vergeten :)

Ik hoop trouwens dat er nog wat meer mensen WIPs / finals gaan posten hier

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 08:42:
Bedankt voor de comments. Vandaag ga ik er eens flink mee aan de slag in de hoop toch nog wat fatsoenlijks in te kunnen leveren voor vrijdag. :)
-Wbt. het licht in het midden: De belichting daar bestaat uit 6 omni's, 3 per fakkel die echt 'in' de vlam zitten. Ik kan ze opzich wel een lagere attenuation geven, maar dan zie je van de omgeving weer erg weinig. Dat hou ik dus zoals het nu is.
-Wbt. de characters: het zijn nu nog bones, dus ze hebben idd nog érg veel werk nodig :P
-gras: ja helemaal mee eens, dat idee was er al, maar ik was het een beetje vergeten :)

Ik hoop trouwens dat er nog wat meer mensen WIPs / finals gaan posten hier
Kan je niet proberen de attenuation lager te zetten, en meer licht toevoegen dat niet van de fakkels komt. Zoals een distant zwak blauw licht. Dat zou misschien een stuk realistischer worden. Of render hem met radiosity :) Dan kan je ook met een minder felle fakkel af. En zie ik ook nog iets van de rest van je plaat.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ga zowieso niet met radiosity renderen. Of een andere vorm van GI.
En de belichting laat ik ook (ongeveer) zoals het nu is. Het meeste licht moet ook van de fakkels komen, aangezien ze in een donker bos staan.

Dat je van de rest van de scene niks ziet is jammer, maar dat ligt dan aan je monitor :P
(altijd zo irritant, is het op een tft goed, dan is het op de meeste crt's weer heel donker :/)
Mocht het voor meer mensen een probleem zijn dan kan ik wel een normale en een veel te lichte versie maken ofzo :?

Stomme picserver werkt weer eens niet. Dan maar een op m'n eigen webspace :
http://www.endless-dimensions.com/composite.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ik snap dat het meeste licht van de fakkels moet komen. Maar er zijn erg weinig plekken op deze aardkloot boven de grond waar echt 0 licht komt. Wat met Radiosity (dan bedoel ik dus bouncen van licht, geen GI) bijna vanzelf goed gaat. Als je dat niet gebruikt is het mooi om te faken met extra lichten (in de trant van: hier raakt de het licht van de fakkel de grond, dan zet ik een een hele zwakke spot naar boven om dat te illustreren).

Heb ooit een goede thread daarvan gezien op cgtalk, zal eens kijken of ik die nog terug kan vinden.

/edit: gevonden, maar de plaatjes zijn dood, dus niet meer echt handig http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=127338 Maar er stronden hele mooie plaatjes, een met alleen key-light, eerste bounce op de omgeving, tweede bounce, en zelfs nog een derde. Een erg mooi resultaat gaf dat.

[ Voor 22% gewijzigd door MaDDoG op 19-05-2004 12:51 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJanssen:

Zoals MaDDog al zei zal een blauw licht voor de rest van je scene veel schelen.
Blauw licht wordt ook heel vaak gebruikt om aan te geven dat het een nachtscene is, terwijl het eigenlijk nog steeds heel goed belicht is.

Wat je kan doen is een of twee blauwe spots gebruiken. Laat deze geen schadows casten.

Dit geeft ook een mooi contrast met de rest van je scene.

En je scene is nu wel ietwat aan de donkere kant, maar misschien dat het al weer scheelt met blauwe lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een hele zwik blauwe lampen gebruikt in de scene :
-een aantal bovenin bij de takken, zodat het daar niet volledig zwart is
-een blauwe direct light voor de belichting van de oever
-verder nog een aantal omni's zo hier en daar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tevreden mee ben hoe het er hier uit ziet, maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe er bij jullie uitziet.... Mocht ik nog wat tijd hebben zal ik eea aanpassen.

@MaDDog: Op deze aardkloot zijn er idd weinig plaatsen waar absoluut geen licht komt. Maar mijn doel is ook niet om iets te maken wat 100% realistisch is. Het effect wat ik wil bereiken is een beetje 'Rembrandt-stijl'. Dus het onderwerp zelf goed belicht, de omgeving donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

:) oeps
De reden dat die lichten mij waarschijnlijk niet opvallen. Is omdat de takken op een hoop plekken juist donkerder zijn dan de achtergrond. Dat probleem heb ik eerder bij je langs zien komen. Misschien moet je het idee van de mist laten varen, hem echt zwart maken. Of particle mist gebruiken. Mijn excuus. Ik kan hier wel wat detail zien in het donker, maar het is wel echt turen. Ik zie vooral mijn eigen gezicht terug reflecteren :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even een update:
Afbeeldingslocatie: http://www.endless-dimensions.com/composite2.jpg
Een heel stuk lichter al. Hier zelfs wat erg licht vind ik zelf, maar toch genoeg contrast.
Brand maar los :)

edit: even zonder vuur gerendered voor de snelheid.

@MaDDog: geeft niet hoor :) Ik stel comments / suggesties altijd wel op prijs, of ik het er mee eens ben of niet :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 14:59:
Zo even een update:
[afbeelding]
Een heel stuk lichter al. Hier zelfs wat erg licht vind ik zelf, maar toch genoeg contrast.
Brand maar los :)

edit: even zonder vuur gerendered voor de snelheid.

@MaDDog: geeft niet hoor :) Ik stel comments / suggesties altijd wel op prijs, of ik het er mee eens ben of niet :P
De belichting vind ik stukken beter. Textures van de bomen zien er ook minder blury uit vind ik, maar misschien is dat de verandering in belichting.

Gras ziet er beter uit, al kan er ook gras aan de rechter kant van de scene. De wortels moet je nog steeds fixen als ik het goed zie (achteraan de scene bijvoorbeeld).

Ik zou als ik jou was de mannetjes afmaken (nog maar 2 dagen tot de deadline [21 mei]) en daarna kan je de scene nog wat verder tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik heb het idee dat de wortels te vee zweven. Lijkt mij mooier als ze op de grond liggen, of mischien er half in ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik ben bang dat ik weer niet kan meedoen met de finale. :( ik krijg die gallige BIPED niet goed. plus dat ook weinig tijd heb gehad ervoor :(

succes iedereen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Hmm, ik zou toch proberen om een final te posten Zenzuboon, heb je tenminste niet zo het gevoel dat je alles "voor niks" gedaan hebt. (alhoewel je natuurlijk een hoop geleerd hebt :) )

Wat mij betreft, mijn plannen zijn nogal omgegooid. Ik was eerst van plan om die wolf vanachter een boom naar roodkapje die door het bos huppelt te laten gluren, en had ook al helemaal een boom en landschap enzo gebouwd. Ik ben hier echter van afgestapt om een aantal redenen, ten eerste: tijdgebrek, het lukt me echt niet meer om nu nog een heel roodkapje te moddelen :P.
Ten tweede vond ik het idee niet zo goed uitwerken, een heel bos is een hoop werk, en omdat ik nog een echte n00b ben zag de belichting er ook niet uit. Bovendien moest ik de weerwolf van achteren in beeld brengen, en daar had ik niet echt op gerekend tijdens het moddelen, en dat zag er dus ook weer wat minder uit.

Uiteindelijk heb ik dus maar besloten om het wat simpeler te houden, en heb ik in een avondje een andere scene in elkaar geknutseld, dit wordt dus ook zo goed als zeker mijn final:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchlastwip_small.jpg
Klik

Alleen over die rode glow rond het oog ben ik nog niet zeker, die haal ik misschien nog weg.
Uiteindelijk is het "forest" gedeelte er niet echt uitgekomen (behalve die gigantische boom dan ;)), hiervoor mijn nederige excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was dmv van schaduw het iets duidelijker laten maken dat hij op de boom staat.. Het komt nu een beetje raar over vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Splash schreef op 20 mei 2004 @ 00:46:
Wat mij betreft, mijn plannen zijn nogal omgegooid. Ik was eerst van plan om die wolf vanachter een boom naar roodkapje die door het bos huppelt te laten gluren, en had ook al helemaal een boom en landschap enzo gebouwd. Ik ben hier echter van afgestapt om een aantal redenen, ten eerste: tijdgebrek, het lukt me echt niet meer om nu nog een heel roodkapje te moddelen :P.
Ten tweede vond ik het idee niet zo goed uitwerken, een heel bos is een hoop werk, en omdat ik nog een echte n00b ben zag de belichting er ook niet uit. Bovendien moest ik de weerwolf van achteren in beeld brengen, en daar had ik niet echt op gerekend tijdens het moddelen, en dat zag er dus ook weer wat minder uit.

Uiteindelijk heb ik dus maar besloten om het wat simpeler te houden, en heb ik in een avondje een andere scene in elkaar geknutseld, dit wordt dus ook zo goed als zeker mijn final:

[afbeelding]
Klik

Alleen over die rode glow rond het oog ben ik nog niet zeker, die haal ik misschien nog weg.
Uiteindelijk is het "forest" gedeelte er niet echt uitgekomen (behalve die gigantische boom dan ;)), hiervoor mijn nederige excuses. :)
Schaduwen ontbreken. Als je er even schaduwen inzet dan zal het resultaat veel beter zijn. Nu lijkt het alsof er een felle backlight aanwezig is als je naar de wolf kijkt, maar niet als je naar de bomen kijkt. Probeer de wolf wat meer te laten in de scene door de belichting aan te passen.

De glow van de ogen kan iets minder groot. Voor de rest geeft de glow een leuk resultaat. De maan is veel te groot; de maan staat vanaf een zodanige afstand tot de aarde dat de maan niet zo groot zichtbaar is op aarde, of staat je wolf op een boom in de ruimte dicht bij de maan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 21:56
Qylos schreef op 20 mei 2004 @ 10:53:
[...]

De maan is veel te groot; de maan staat vanaf een zodanige afstand tot de aarde dat de maan niet zo groot zichtbaar is op aarde, of staat je wolf op een boom in de ruimte dicht bij de maan?
Volgens mij kan zo'n grote maan best. Dit zie je ook vaak op foto's van dieren in het wild. De zon is dan enorm groot omdat men een telelens op grote afstand gebruikt om zo de dieren niet weg te jagen.

Verder over de compositie, ik denk dat het mooier is als de wolf deels voor de maan staat, zo krijg je meer diepte.

[ Voor 27% gewijzigd door Mercarra op 20-05-2004 11:13 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
mercarra schreef op 20 mei 2004 @ 11:10:
[...]

Volgens mij kan zo'n grote maan best. Dit zie je ook vaak op foto's van dieren in het wild. De zon is dan enorm groot omdat men een telelens op grote afstand gebruikt om zo de dieren niet weg te jagen.
[...]
Maar aan de vervorming van de maan is te zien dat dit met een groothoek lens is gemaakt.
Verder: mooie vacht, Splash.

@Pjanssen, veel duidelijker met dat extra licht. Het zou zelfs nog iets blauwer mogen. Maar nu kan je in iedergeval zien wat er gebeurt op het plaatje. Ik mis alleen de schaduwen van de mannetjes. misschien heb je de shaduwen te blurry gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

mercarra schreef op 20 mei 2004 @ 11:10:
[...]

Andersom zou ik in dit geval vooral een telelens gebruiken om niet te dicht bij dat beest te komen, jemig :X
Ik vind het beestje om zo te zien trouwens niet superrealistisch; hij doet me eerder denken aan van die Flock-beestjes (beertjes). Het ziet er uit als een miniatuur wolfje dat zich kort geleden nog geschoren heeft. Maargoed, langer haar is denk ik ook een langere rendertijd.

Die maan is iets uitgerekt... kun je die niet als cirkel met maantexture erin zetten? Op deze manier zo tegen de lucht aan geplakt lijkt hij gewoon horizontaal eivormig.
Of je lenshoek is idd te groot :P

Verder zit ik nu dus niet thuis (wanneer wel :z) ik ga vanavond / morgen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Even een update.

Hier is een heel klein stukje uit mijn scene. De rest is nog aan het renderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/stukje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Ik heb jullie kritieken maar ter harte genomen, schaduw toegevoegd, maan wat naar links verplaatst, glow rond ogen iets verkleind.
Wat betreft de grootte van die maan, dat heb ik expres zo overdreven gedaan. Het is immers een WEERwolf, dus: volle, grote maan :)

En die vacht, tsja, daar heb ik al aardig lang mee lopen spelen, hij had inderdaad een vrij hoog teddybeer-gehalte :> Uiteindelijk heb ik em maar zwart gemaakt, dat maakt hem toch wat angstaanjagender.
Dus bij deze mijn

Final:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchfinal_small.jpg
Klik

Wire:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchfinal_wire.jpg

Gebruikte plugins: Shag:hair en Character Studio.

@Runar: ziet er mooi uit, vooral de lichtval, en texture op de stenen. De kleur van dat gras is IMHO echter wel erg fel groen, en valt een beetje uit de toon bij de rest van het plaatje. (En die rode paddestoelen ook, maar in mindere mate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:37
Wegens een groot tekort aan tijd (en een wil om toch een final te posten), heb ik hier mijn final maar denk ik..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/simonvos/blending/GoT_V21/final.png
*Klikerdeklik

En een wire:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/simonvos/blending/GoT_V21/final_wire.png
*Klikerdeklik

De eerste keer dat ik texture :P, is heel goed te zien, ik weet het, maar ik heb gewoon geen tijd op dit moment om me erin te verdiepen. Afstuderen neemt toch behoorlijk wat tijd in beslag :P.

@Splash: Je wolf ziet er in het zwart inderdaad wat angstaanjagender uit. 't is een mooie scene geworden.
@RunaR: Het eerste stukje van je scene ziet er enorm veel belovend uit, ik ben benieuwd naar de rest
@PJanssen: Je belichting vind ik echt fantastisch, je schept er echt een enorm mooie sfeer mee.
@Dark Blue: Ook weer een heel erg mooie plaat, er zit een mooie diepte werking in.
@MaDDOG: Ik hoop nog een final te mogen zien van je scene. Het ziet er enorm mooi uit, erg creepy sfeertje, alleen je grote boom kan een texture gebruiken :P
@Wilco: Heel leuk idee, een wandelende boom, ik hoop ook nog de final van jou te kunnen aanschouwen
@Litoki: Ziet er echt enorm goed uit. Dit soort platen zouden zo gepubliseerd kunnen worden..

@Iedereen: _/-\o_ Respect _/-\o_

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Final
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/eik-final.jpg
Veranderd nog sinds de laatste keer:
• Gras
• Water
• Stenen
• Bladeren
• Nog meer 'enchanted' belichting en filters

@FoxMan; voor alles is een eerste keer, maar grappig geworden :)

@Splash; mooie vacht, corny maan, scherpe texture, low-poly boom :+

@RunaR; ben benieuwd naar de rest, ziet er vrolijk uit.

@PJanssen; ja baas :+
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/wire.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door LiToKi op 20-05-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij's fijn :)
Post je ook nog even een wire ?

edit : zo is 'tie braaf :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Splash schreef op 20 mei 2004 @ 13:46:
Ik heb jullie kritieken maar ter harte genomen, schaduw toegevoegd, maan wat naar links verplaatst, glow rond ogen iets verkleind.
Wat betreft de grootte van die maan, dat heb ik expres zo overdreven gedaan. Het is immers een WEERwolf, dus: volle, grote maan :)

En die vacht, tsja, daar heb ik al aardig lang mee lopen spelen, hij had inderdaad een vrij hoog teddybeer-gehalte :> Uiteindelijk heb ik em maar zwart gemaakt, dat maakt hem toch wat angstaanjagender.
Dus bij deze mijn

Final:
[afbeelding]
Klik
Ik weet opeens wat er mis mee is, dat beest heeft geen staart! Ik wist dat er iets niet klopte, maar ik kon het niet plaatsen....

Mocht het al gezegt zijn..dannuhm..sorry..

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

LiToKi: even kort, ik krijg een sterk Truman-show gevoel, misschien omdat ik de film onlangs nog gezien heb, maar des te meer omdat ze tegen een witte wand op lijkt te schommelen... het randje van de koepel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:01
Hij is weer super :)
Alleen ben ik het wel met Dark Blue eens. Die "wand" trekt ook de hele tijd m'n aandacht. Stoort een beetje. Ik weet dat je er geen tijd meer voor hebt, maar misschien kan je er later wat aan doen. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Roa schreef op 20 mei 2004 @ 16:21:
[...]
Ik weet opeens wat er mis mee is, dat beest heeft geen staart! Ik wist dat er iets niet klopte, maar ik kon het niet plaatsen....

Mocht het al gezegt zijn..dannuhm..sorry..
:D Verrek, nou je het zegt! Is eigenlijk totaal door mijn hoofd geschoten bij het modellen...
Naja, te laat om nog te veranderen, maar je hebt gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ik trek me uit de contest :( als n00b heb ik er echt niks van gebakt [kheb niet eens een wip gepost, zo erg is het :X ] helaas... te weining tijd & hersens te kort.... want ik snap nog geen ruk van 3DS Max 8)7 vind het maar moeilijk :/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohann!s schreef op 20 mei 2004 @ 22:54:
ik trek me uit de contest :( als n00b heb ik er echt niks van gebakt [kheb niet eens een wip gepost, zo erg is het :X ] helaas... te weining tijd & hersens te kort.... want ik snap nog geen ruk van 3DS Max 8)7 vind het maar moeilijk :/
Iets moois kunnen maken in max heeft weinig te maken met veel hersens hebben, maar meer met hoe lang je er mee bezig bent (ervaring). Zie het als een sport, voetbal ofzo, in het begin heb je zelfs moeite met de bal naar voren schieten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 23:02:
[...]

Iets moois kunnen maken in max heeft weinig te maken met veel hersens hebben, maar meer met hoe lang je er mee bezig bent (ervaring). Zie het als een sport, voetbal ofzo, in het begin heb je zelfs moeite met de bal naar voren schieten... :)
met hersens bedoel ik, de slimheid om dingen te snappen :) ik krijg nog steeds niet voor elkaar om blaadjes op me boom te plaatsen met Parray of Scatter functie :( 8)7 [jah, kheb al verschillende tut. bekeken maar zelf kom ik er dus niet uit :( ]

EDIT: ik voetbal niet :X en als ik het toch doe, trap ik ook altijd mis :D

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchie! op 20-05-2004 23:07 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste