hier nog een update van mijn kant, nog steeds zonder handen:

Commentaar zeer welkom

Commentaar zeer welkom
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmmm.... Is het dan niet veel sneller om iedere keer een cylindrical mapping te doen, met daarna relax uv's (oid) eroverheen? Dan heb je niet precies een vierkant maar dat moet waarschijnlijk ook helemaal niet! En de cylindrical mapping kun je altijd nog aanpassenMaDDoG schreef op 04 mei 2004 @ 10:33:
Ik selecteer een tak, en plak die gewoon met planar mapping in mijn UV-map. Dan ga ik alle punten op dezelfde horizontaale hoogte uitlijnen. En dan doe ik hetzelfde vertikaal, zodat ik een mooi uitgevouwen grid krijgt. Dan gebruik ik een schaakbord als texture om de texture stretch zo veel mogenlijk weg te halen. En dan pak ik de volgende tak
OK, je moet wat doen aan de bovenkant van die armen... Die is niet rond maar plat. En ik zie boven de linkerarm een vreemd getextured takje.. Je zou misshien iets aan te tenen kunnen doen, die lopen echt helemaal vanuit het lichaam (ik ga er nu maar van uit dat het een mens isVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:03:
hier nog een update van mijn kant, nog steeds zonder handen:
[afbeelding]
Commentaar zeer welkom
Mixed Reality dev
[rml]LiToKi in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1..."[/rml]Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:46:
Even een texture probeersel van mijn kant :
[afbeelding]
Niet ge-unwrapped, want dat kost gewoon té veel tijd.
De uvw-relax modifier, waar zit die ?
Verwijderd
DankLiToKi schreef op 04 mei 2004 @ 11:52:
[...]
[rml]LiToKi in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1..."[/rml]
Maar alleen voor max 6.
Nu ik je eerste WIP gezien heb denk ik toch van nietDark Blue schreef op 28 april 2004 @ 21:52:
* Dark Blue heeft sterk het idee dat ze het zelfde maakt als PJanssen, maar dan op een andere manier...![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 12:09 ]
(ik zie deze nu pas)inquestos schreef op 01 mei 2004 @ 17:28:
[...]
Allereerste keer dat je een gezicht textured? Jezus, wat een talent
Verwijderd
Hmz ik snap dit niet echt.. kun je dit wellicht iets beter (zelfs voor mij begrijpendLiToKi schreef op 04 mei 2004 @ 11:09:
Wat ook wel een sneaky manier van fatsoendelijk tak-texturen is, is om de takken allemaal kaarsrecht te texturen (lekker makkelijk) en dan langs een spline te deformen, of hoe 't ook in je 3d pakket mag heten. Geen seams(en weinig streching).
• Je maakt een boomVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:13:
[...]
Hmz ik snap dit niet echt.. kun je dit wellicht iets beter (zelfs voor mij begrijpend) uitleggen ?
[ Voor 8% gewijzigd door MaDDoG op 04-05-2004 16:44 ]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Verwijderd
Verwijderd
Thnx voor de duidelijke uitleg.. Hier heb ik dus niets (meer) aan voor mijn ent.. En tot nu toe is het me nog met geen mogelijkheid gelukt om mijn ent fatsoenlijk te texturen (zo'n beetje voor het eerst dat ik me er aan waag, het fenomeen "texturen").. Ik had op de een of andere manier zo'n map gemaakt, waarop ik dan de texture zou moeten kunnen inkleuren.. Maar die was zo complex dat ik door de bomen het bos niet meer zag (hoe toepasselijk
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 04-05-2004 21:59 . Reden: over het vuur wat erbij getypt ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 22:05 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 23:01 ]
OK, maar het hoort niet metéén zwart te zijn! je zou steeds midner spikkeltjes van die bump map moeten zien... zoals die spikkeltjes in het begin ook afnemen (toch?)Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 22:02:
Het vuur staat boven op een berg, en je berg loop schuin af, dus daar kan het licht niet komen en er onstaat schaduw( zwart )
Heeft inderdaad met vuur temaken , dit is de enige lichtbron in je render
[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 04-05-2004 22:26 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Verwijderd
hehhe ok , sorry verkeerd antwoordMenesis schreef op 04 mei 2004 @ 22:15:
[...]
OK, maar het hoort niet metéén zwart te zijn! je zou steeds midner spikkeltjes van die bump map moeten zien... zoals die spikkeltjes in het begin ook afnemen (toch?)
EDIT:
het heeft idd met de Raytraced shadows te maken... Die houdt geen rekening met m'n bump map!
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Hehe; ik heb de oorzaak idd gevonden... Nou de oplossing nogVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 23:08:
[...]
hehhe ok , sorry verkeerd antwoordgelukkig heb je de oorzaak gevonden , niets is zo erg als een render met rare foutjes er in
[ Voor 2% gewijzigd door Menesis op 05-05-2004 00:10 . Reden: typo ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Een lichte omni erbij, als je op de goede plek zet, kan dat het perfecte resultaat geven denk ik zo (hoop ikMenesis schreef op 05 mei 2004 @ 00:09:
[...]
Hehe; ik heb de oorzaak idd gevonden... Nou de oplossing nogIk wil namelijk wel met raytraced shadows blijven werken (ivm die langgerekte schaduws van die mannetjes)
Dat kan en wel op 2 manieren;Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 22:14:
::: Edit :::
Als m'n ent af is, wil ik hem gaan riggen zodat ik hem in een pose kan zetten (en (om te oefenen) in een korte animatie zeggen, zoals een walk cycle), maar...
... Is het wel mogelijk om met zo'n rig meerdere objecten te laten bewegen? Ik heb namelijk mijn ent, ik heb de bladeren, ik een baard, ik heb paddestoelen en de apparte objecten waar de paddo's en bladeren op zitten (Wou eerst via vertexpaint doen maar na 15 max crashes had ik dat wel weer gezien)..
Hoop het wel, in deze pose is het _niet echt_ mooi om hem in een bos te zetten
Dat is een mooi streven, maar ik heb weinig ervaring met vuur dat scherpe schaduwen heeft (in IRL). Ik denk dat area shadows beter zijn. A: ze zijn realistischer; B: je hebt geen gezeik met je bump.Menesis schreef op 05 mei 2004 @ 00:09:
[...]
Hehe; ik heb de oorzaak idd gevonden... Nou de oplossing nogIk wil namelijk wel met raytraced shadows blijven werken (ivm die langgerekte schaduws van die mannetjes)
Verwijderd
Ik denk dat je niet altijd moet streven naar realistische plaatjes.. Bij deze plaat geeft die rechte schaduw juist een goede sfeer, het past er goed bij, net zoals de andere objecten ook niet voor realistisiteit zijn bedoeldSenzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 09:20:
[...]
Dat is een mooi streven, maar ik heb weinig ervaring met vuur dat scherpe schaduwen heeft (in IRL). Ik denk dat area shadows beter zijn. A: ze zijn realistischer; B: je hebt geen gezeik met je bump.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
[ Voor 27% gewijzigd door Senzuboon op 05-05-2004 10:07 ]
Mixed Reality dev
Die lange blijvt er wel in, het is niet zo dat de ene schaduw korter zou zijn dan de ander, dat is onmogelijk als de lichtbron niet verandert van plek.Menesis schreef op 05 mei 2004 @ 10:37:
Maar ik wil zeker die langgerekte schaduws erin houden (daar is opzich niets onrealistisch aan, alleen moeten ze op een bepaalde manier wat vager).
to repetitive music."
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 15:21 ]
Leuke wip hoor. Het lijkt alsof anialiasing uitstaat, kan dat kloppen? Wat zijn die 2 oranje en lichtblauwe strepen eigenlijk? Zijn dat de hulpstreepjes die je in max aan kunt zetten? Is het dus gewoon een shot genomen van een viewport?Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:20:
Ik durf 'm bijna niet te posten, maar ik doe het toch maar....
Ik heb, nu ik wat bomen heb, eens gekeken naar een goed camerastandpunt, wat niet al te makkelijk bleek te zijn (niet geheel onverwacht overigens)
Dit was waar ik op uitkwam:
[afbeelding]
Nog met photoshop wat erbij gekliederd om de schaal en sfeer een beetje weer te geven.
Comments, vragen en klachten zijn welkom(niet over m'n tekenkwaliteiten aub
)
Verwijderd
Waarom geen render? Wil je op 3dgod lijken?Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:37:
Het is idd gewoon een screenshot van de viewport. Vandaar de wat vage lijnen.
De bomen in de voorgrond zijn ook nog niet goed geplaatst tov. het terrein, dus vandaar de slecht uitziende onderkanten.
Het idee dat het een pad door een tunnel is komt iig wel goed over
Verwijderd
En bedankt
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
De bladeren kloppen niet: een boom heeft geen uitsteeksels die messcherp zijn. Het beste kun je de bladeren overnieuw doen, of de hele mesh omgooien, want nu lijkt het alsof je random met vertices hebt zitten spelen; de mesh klopt niet meer. Het beste kun je misschien beginnen met takken en die laten bedekken met bladeren.
Verwijderd
Qylos ging op de bladeren in, dat is nu wel behandeld.. Ik ga een verdieping lager:
[ Voor 5% gewijzigd door Senzuboon op 05-05-2004 22:55 ]
Verwijderd
er zitten wel fingers in biped. Moet je naar de motion panel gaan, dan onder het mapje structure. Kan je de structuur van je mannetje dus bepalen. Je kan hem zelf een straatje gevenSenzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 22:54:
Woei, weer een update.
De texture is nu nog de normal maps die ik middels Texporter geëxporteerd heb. Daar moet ik nog een texture op plakken.
Verder heb ik er nu een BIPED in gehangeneindelijk. En dus maar gelijk even een standje gegeven en gerendert.
Waarom zitten er geen vingers in BIPED?
Hoe moet ik die dan doen? Bones?
*klikbaar (3x)*
Pose 1
[afbeelding]
Pose 2
[afbeelding]
Pose 3
[afbeelding]
Hij lijkt eigenlijk wel wat op de Green Goblin (comic versie) met die texture
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:56 ]
Verwijderd
aparte boomstam texture
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 01:00 ]
wat ik zelf irritant vind aan die fingers in biped is dat je alleen een duim krijgt als je voor 5 vingers kiest, bij 3 of 4 pikt ie dat niet bij mij (=cartoon chars dus)Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:52:
[...]
er zitten wel fingers in biped. Moet je naar de motion panel gaan, dan onder het mapje structure. Kan je de structuur van je mannetje dus bepalen. Je kan hem zelf een straatje geven. Nadeel is dat je hem wel opnieuw zal moeten riggen.
En btw het zijn 3 dezelfde poses, alleen andere views
btw2 mannetje ziet er cool uit, wel haar maken he?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Je kan gewoon een vinger als duim gebruiken, moet je de meest naar binnen staande vinger als duim gebruiken. (een andere kan ook, maar dat is gevoelsmatig nog vreemder6K schreef op 06 mei 2004 @ 08:07:
[...]
wat ik zelf irritant vind aan die fingers in biped is dat je alleen een duim krijgt als je voor 5 vingers kiest, bij 3 of 4 pikt ie dat niet bij mij (=cartoon chars dus)
weet iemand dat toevallig?
Ok, dan zal ik daar even mee spelen:)Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:52:
[...]
er zitten wel fingers in biped. Moet je naar de motion panel gaan, dan onder het mapje structure. Kan je de structuur van je mannetje dus bepalen. Je kan hem zelf een straatje geven. Nadeel is dat je hem wel opnieuw zal moeten riggen.
Dat weet ikEn btw het zijn 3 dezelfde poses, alleen andere views
Dat was ik ook al van plan ja. Ik zat te denken aan planes met opacity maps. Maar omdat de ogen ook al niet willen meedraaien als ik zijn kop draai, ben ik bang dat mijn hanekam dat ook niet gaat doenbtw2 mannetje ziet er cool uit, wel haar maken he?
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 06-05-2004 10:46 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 26% gewijzigd door Senzuboon op 06-05-2004 11:51 ]
Eehm, Ik had m eigenlijk stiekem uit versie 3 gehaald! Daar zat (bij mijn versie 3 tenminste) een aparte map CSTUDIO (in hoofdlettersSenzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 10:50:
[...]
En ik had nog een vraagje, waar heb je die drunk.bip vandaan? Die zit toch niet standaard bij CS (=character studio?) of gebruik jij Max 6?
Mixed Reality dev
Die tactiek heb ik ook eens aangehouden, en ziehier; ik heb nu een moeder wilg, maar ik heb geen 'zin' meer om hem af temaken...LiToKi schreef op 06 mei 2004 @ 08:53:
[...]
Je kan gewoon een vinger als duim gebruiken, moet je de meest naar binnen staande vinger als duim gebruiken. (een andere kan ook, maar dat is gevoelsmatig nog vreemder)
@D-Tox; weinig tijd hebben, in kleine stapjes werken, niet het de moeite vinden om die te posten en tegen de tijd dat ik een eind ben denk ik; ach maar es posten dan.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
to repetitive music."
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 23:11 ]
Leuk gedaan! Wat ik zelf alleen als tip wil geven, is dat je even moet kijken naar de houding van het mannetje. Als je rent, leun je eigelijk altijd iets meer naar voren. Ziet er nu een beetje "goofy" uitSenzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 22:54:
Woei, weer een update.
De texture is nu nog de normal maps die ik middels Texporter geëxporteerd heb. Daar moet ik nog een texture op plakken.
Verder heb ik er nu een BIPED in gehangeneindelijk. En dus maar gelijk even een standje gegeven en gerendert.
Waarom zitten er geen vingers in BIPED?
Hoe moet ik die dan doen? Bones?
*klikbaar (3x)*
Pose 1
[afbeelding]
Pose 2
[afbeelding]
Pose 3
[afbeelding]
Hij lijkt eigenlijk wel wat op de Green Goblin (comic versie) met die texture
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 11:14 ]
Ik denk dat dat is omdat de naam vd objecten wel zijn veranderd? Of heb je t via mat id's gedaan?Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 09:59:
Even een mooie crosspost:
[afbeelding]
Gemaakt met wat hulp van een tutorial, maar niet geheel kopieerwerk.
Nu heb ik een probleem met de motionblur en glow, die komt alleen op de 1e pflow (links)
De rechter is gewoon een copy van de linker, dus dezelfde settings....
Weet iemand hoe dit kan ?
Mixed Reality dev
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 11:11 ]
Leuk idee! Ik heb één comment. Onderaan loopt het in een punt en daar zit een wat vreemde hoek in.Dark Blue schreef op 02 mei 2004 @ 02:00:
[afbeelding]
Zooo... we zijn al weer wat verder
Ja, het ziet er wel erg blauw uit nu, maar ik heb nu eindelijk een reference voor de kleur
De vorige was gewoon bos-stijl, dit is meer zoals in de film
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 17:12 ]
[ Voor 14% gewijzigd door LiToKi op 07-05-2004 19:33 ]
Neeee waarom maak je van die gruwelijk mooie dingen!LiToKi schreef op 07 mei 2004 @ 19:33:
W.i.p.je
[afbeelding]
En nee met de blaadjes ben ik niet tevreden. En ja, het zijn er ongeveer 100 keer te weinig.
Dus die moeten ff opnieuw/anders
[ Voor 26% gewijzigd door Mr_Kite op 07-05-2004 19:48 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 20:27 ]
Mixed Reality dev
very very nice. boom heeft ook een mooie uitdrukking. ajb wel af maken want zou zonde zijn als je niet alle nodige details e.d. toevoegt. ik zou de arm-tak wel iets abstracter maken. dat je eerst ff moet kijken voordat je ziet dat het een arm is zeg maar.LiToKi schreef op 07 mei 2004 @ 19:33:
W.i.p.je
[afbeelding]
En nee met de blaadjes ben ik niet tevreden. En ja, het zijn er ongeveer 100 keer te weinig.
This too shall pass
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Man wat mooi weerLiToKi schreef op 07 mei 2004 @ 19:33:
W.i.p.je
[afbeelding]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Wel een erg mooie render hoor. De bladeren vind ik zelf juist mooi, er kunnen wel wat meer blaadjes zijn.LiToKi schreef op 07 mei 2004 @ 19:33:
W.i.p.je
[afbeelding]
Is saai dan niet wat je uit wilt stralen? Je kunt natuurlijk altijd wat meer kleur erin brengen door ook wat andere herfstkleuren te gebruiken, zie "Geri's Game", hoewel dat misschien weer net wat te vrolijk is -- ook dat heeft met de enscenering te maken.LiToKi schreef op 08 mei 2004 @ 11:32:
@Athalus; goeie, het was de bedoeling B te worden, maar zal bruine bladeren proberen, ben alleen bang dat 't qua kleur een beetje saai wordt met alleen bruin en wat roze... gonna try anyway
[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Kite op 08-05-2004 12:38 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Splash op 08-05-2004 15:23 ]
Verwijderd
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 10:38 ]
Het vuur ziet er erg goed uit. Misschien kan het licht dat van het vuur komt iets geliger. De grond onder de palen waarin het vuur is lijkt te reflecteren maar normaal zand doet dat niet.Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 10:37:
Met wat tips van Oogst begonnen aan de belichting van m'n scene :
[afbeelding]
To do:
-Verder tweaken belichting (tips zijn welkom)
-Schaduwen veranderen.
-Grondtexture
-Spinnenwebben in de takken
-Water texturen
-Fakkels iets verkleinen
-characters maken ()
Comments zijn zeer welkom
je moet iig zn voeten wat realistischer maken; ze zijn nu vierkant aan de voorkant. Je kunt beter (net als bij jezelf:P) een grote teen maken en wat kleinere tenen. Misschien kun je ook nog wat aan zn polsen doen?nu loopt zn arm langzaam over in z'n hand. Bij een mens krijg je eerst nog de polsenSplash schreef op 09 mei 2004 @ 14:48:
Ik denk dat ik nu wel ver genoeg ben om een wipje te posten, zie hier mijn weerwolf:
[afbeelding]
Comments op het model zijn zeer welkom, texturing etc is nog niet echt klaar.
Mixed Reality dev
[ Voor 30% gewijzigd door Splash op 09-05-2004 22:11 ]
to repetitive music."
Verwijderd
Ik denk dat je nog wat aan de belichting moet doen; alles is nu een beetje donker en veel van hetzelfde. Dit kun je makkelijk verhelpen door een paar gekleurde omni's te plaatsen (wel heel zwak licht) mét attenuation, zodat het licht niet overal komt. Een beetje blauw en groenig licht achterin ofzo maakt het al een stuk spannender (denk ik:P). Verder al goeie sfeer!Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:07:
Weer een update van mijn kant:
[afbeelding]
Schaduwen gefixt, begonnen met een grond texture
To do:
-Plukken dor lang gras aan de zijkanten
-Material overkant en rivier
-Dwergen + Bilbo
-Kleine tweaks
Mixed Reality dev
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 21:58 ]
Verwijderd
Thnx, je hebt idd gelijk. (ook wat betreft de lichtstralenSplash schreef op 09 mei 2004 @ 22:24:
@PJanssen
Erg mooi, ook die paar straaltjes licht die naar beneden vallen. (of verbeeld ik me die?)
Wat me alleen nog wel opvalt zijn de boomwortels links, die zijn wat te gelijkmatig, en te dun. IMHO zouden ze wat meer heen en weer moeten kronkelen.
De sfeer is over het algemeen al erg goed, alleen denk je dat je het nog gaat redden, aangezien je nog een hobbit + dwergen moet modellen?
Verwijderd
Dat is al stukken beter. De grondtexture ziet er goed uit. Even een kleine opmerking: gezien de de plaats achterin je scene is het vrij zonnig, en dat komt vooral door de zichtbare lichtstralen. Maar als je naar het voorste gedeelte van de scene kijkt, is het erg donker; alsof er geen enkel licht door de takken komt. Er zouden wel erg veel en dikke takken moeten zijn om al het zonlicht tegen te houden.Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:07:
Weer een update van mijn kant:
[afbeelding]
Schaduwen gefixt, begonnen met een grond texture
To do:
-Plukken dor lang gras aan de zijkanten
-Material overkant en rivier
-Dwergen + Bilbo
-Kleine tweaks
@MaDDog:
ik mis de hele sfeer in je plaat nog, maar dat komt nog wel neem ik aan.
Verder, de achtergrond lijkt nietecht op een bos, meer op een door mensen aangelegde bomenhaag.
Trouwens, toevallig geïnspireerd op Sleepy Hollow ?
[ Voor 7% gewijzigd door LiToKi op 09-05-2004 23:57 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 16:35 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq