[3D] Contest V21: Enchanted Forest Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een update van mijn kant, nog steeds zonder handen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/Ent_5.jpg

Commentaar zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:37
Erg leuke Ent gertjanvink.

Alleen die texture-seams zijn een beetje jammer. En ik weet niet of je ook een bump map hebt gebruikt op die boomschors, maar met alleen een skylight kan je die nooit zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

MaDDoG schreef op 04 mei 2004 @ 10:33:
Ik selecteer een tak, en plak die gewoon met planar mapping in mijn UV-map. Dan ga ik alle punten op dezelfde horizontaale hoogte uitlijnen. En dan doe ik hetzelfde vertikaal, zodat ik een mooi uitgevouwen grid krijgt. Dan gebruik ik een schaakbord als texture om de texture stretch zo veel mogenlijk weg te halen. En dan pak ik de volgende tak :)
Hmmm.... Is het dan niet veel sneller om iedere keer een cylindrical mapping te doen, met daarna relax uv's (oid) eroverheen? Dan heb je niet precies een vierkant maar dat moet waarschijnlijk ook helemaal niet! En de cylindrical mapping kun je altijd nog aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Wat ook wel een sneaky manier van fatsoendelijk tak-texturen is, is om de takken allemaal kaarsrecht te texturen (lekker makkelijk) en dan langs een spline te deformen, of hoe 't ook in je 3d pakket mag heten. Geen seams :) (en weinig streching).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:03:
hier nog een update van mijn kant, nog steeds zonder handen:

[afbeelding]

Commentaar zeer welkom :)
OK, je moet wat doen aan de bovenkant van die armen... Die is niet rond maar plat. En ik zie boven de linkerarm een vreemd getextured takje.. Je zou misshien iets aan te tenen kunnen doen, die lopen echt helemaal vanuit het lichaam (ik ga er nu maar van uit dat het een mens is 8) ) uit tot tenen. Misschien is het mooier als je er echt een beetje woelige wortels van maakt.
Verder goed idee en al best mooi uitgewerkt!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een texture probeersel van mijn kant :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/65COAJ9T78W6/picserver.jpeg
Niet ge-unwrapped, want dat kost gewoon té veel tijd.
De uvw-relax modifier, waar zit die ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:46:
Even een texture probeersel van mijn kant :
[afbeelding]
Niet ge-unwrapped, want dat kost gewoon té veel tijd.
De uvw-relax modifier, waar zit die ?
[rml]LiToKi in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1..."[/rml]

Maar alleen voor max 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :) Wat vind je verder van de mapping ?
Zelf vind ik het best acceptabel voor de hoeveelheid tijd die er in zit en de afstand waarop de boom zal komen ;)
Dark Blue schreef op 28 april 2004 @ 21:52:
* Dark Blue heeft sterk het idee dat ze het zelfde maakt als PJanssen, maar dan op een andere manier... :X ;)
Nu ik je eerste WIP gezien heb denk ik toch van niet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

inquestos schreef op 01 mei 2004 @ 17:28:
[...]

Allereerste keer dat je een gezicht textured? Jezus, wat een talent _/-\o_
(ik zie deze nu pas)

Dank u, maar dit is gewoon een foto hoor. En ik heb genoeg gezien hoe je een hoofd mapped, dus wil ik het nu zelf een try geven. Het is alleen verdomde moeilijk, en ik ben al overnieuw begonnen, en ga vanavond ook even wat nieuws proberen wat ik net in het "normale" 3D topic heb gezien :) Hopelijk gaat het er dan nog beter uitzien :P

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 04 mei 2004 @ 11:09:
Wat ook wel een sneaky manier van fatsoendelijk tak-texturen is, is om de takken allemaal kaarsrecht te texturen (lekker makkelijk) en dan langs een spline te deformen, of hoe 't ook in je 3d pakket mag heten. Geen seams :) (en weinig streching).
Hmz ik snap dit niet echt.. kun je dit wellicht iets beter (zelfs voor mij begrijpend ;) ) uitleggen ? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:13:
[...]

Hmz ik snap dit niet echt.. kun je dit wellicht iets beter (zelfs voor mij begrijpend ;) ) uitleggen ? O+
• Je maakt een boom
• Met allemaal rechte takken
• Die rechte takken unwrap je netjes
• Je maakt een kronkelige spline
• Je selecteert een stuk tak, zet er een path-deform op (dus geen patch-deform)
• Pick de spline
• Rommelen met instellingen
• Collapsen

Nadeel is wel dat dit alleen werkt voor losse takken, wil je meer vertakkingen, dan wordt 't een stukje lastiger, die moet je dan na je collapse maken, unwrappen, deformen enz. Maarrrr je houdt wel netjes je originele unwrap.

De achterliggende gedachte is, is dat je de boel eerst unwrapped en 't dan pas gaat vervormen.

Net zoals je eerst een character modellt, textured en dan pas rigged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb mijn boom gemaakt met allemaal splines waar ik een rail extrude op deed.
In lightwave kan ik niet verzinnen hoe ik het zou moeten doen. -Maar wat geweldig zou zijn- is als je een cylincrical mapping kan doen die een spline volgt. Dan heb je precies het pad wat mijn takken ook al vormen (bijna, min vertex schuiven en polygonen plakken, maar goed genoeg).

Andersom dus eigenlijk als de manier die LiToKi aangaf.

[ Voor 8% gewijzigd door MaDDoG op 04-05-2004 16:44 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Dat zou helemaal ideaal zijn ja, maar dat heb ik nog nooit gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt Texture Layers daarvoor goed. Maar is wel $$$.

Misschien heb je dan nog iets aan UV Help, maar ik weet niet hoe dat precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de duidelijke uitleg.. Hier heb ik dus niets (meer) aan voor mijn ent.. En tot nu toe is het me nog met geen mogelijkheid gelukt om mijn ent fatsoenlijk te texturen (zo'n beetje voor het eerst dat ik me er aan waag, het fenomeen "texturen").. Ik had op de een of andere manier zo'n map gemaakt, waarop ik dan de texture zou moeten kunnen inkleuren.. Maar die was zo complex dat ik door de bomen het bos niet meer zag (hoe toepasselijk :P )

Nu (bij mijn laatste WIP) had ik gewoon UVW modifier dr op gezet als een box.. Nothing more, nothing less...

Voor het texturen wellicht nog tips/hints/whatever? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procedural textures. Ik heb ooit eens een tutorial gezien die iets vergelijkbaars behandelde, ik zal hem dadelijk eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WIP
Afbeeldingslocatie: http://www.kingfisher.demon.nl/got/dansemacabre040504.jpg
Ik denk dat ik er iig veel meer bomen bij ga maken en dan ergens midden in dat 'grote' bos zet ik dat vuurtje klein neer... Misschien komt er ook nog wat gras ofzo... Het vuur moet ook nog wat aandacht krijgen.. wat groter en de poppetjes wat kleiner en wat gloeiende boomstronken erin :)

Eén raar ding: als je de grond volgt naar beneden gaat het opeens naar zwart terwijl je nog wat bump map zou verwachten. Hoe kan dit?? (ik gebruik een raytraced shadows vanuit het vuur, misschien heeft dat ermee te maken :? )

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 04-05-2004 21:59 . Reden: over het vuur wat erbij getypt ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vuur staat boven op een berg, en je berg loop schuin af, dus daar kan het licht niet komen en er onstaat schaduw :) ( zwart ) :)

Heeft inderdaad met vuur temaken , dit is de enige lichtbron in je render

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 22:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je bij je omni staan attenuation en decay vekeerd ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een update-WIP van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/ent_6.jpg

Ik ben (voor de 3e keer) met een hand begonnen, en vind hem zelf nog 0,0, heeft iemand hier suggesties/tips/ideeën voor? O+

Ik heb ook wat paddestoelen toegevoegd, deze worden nog wat beter verdeeld (op het voorhoofd wat meer, andere plekken wat minder).

Heb tevens nieuwe blaadjes gemaakt, andere boom-texture gebruikt, ogen gemaakt, andere baard texture (al vind ik dit niet OK, wat voor texture kan ik hier beter gebruiken?) en wat blaadjes aan de baard vastgeklikt :)

Zoals gewoonlijk, commentaar zeer welkom >:) :7

::: Edit :::

Als m'n ent af is, wil ik hem gaan riggen zodat ik hem in een pose kan zetten (en (om te oefenen) in een korte animatie zeggen, zoals een walk cycle), maar...

... Is het wel mogelijk om met zo'n rig meerdere objecten te laten bewegen? Ik heb namelijk mijn ent, ik heb de bladeren, ik een baard, ik heb paddestoelen en de apparte objecten waar de paddo's en bladeren op zitten (Wou eerst via vertexpaint doen maar na 15 max crashes had ik dat wel weer gezien :( )..

Hoop het wel, in deze pose is het _niet echt_ mooi om hem in een bos te zetten :/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 22:02:
Het vuur staat boven op een berg, en je berg loop schuin af, dus daar kan het licht niet komen en er onstaat schaduw :) ( zwart ) :)

Heeft inderdaad met vuur temaken , dit is de enige lichtbron in je render
OK, maar het hoort niet metéén zwart te zijn! je zou steeds midner spikkeltjes van die bump map moeten zien... zoals die spikkeltjes in het begin ook afnemen (toch?)

EDIT:
het heeft idd met de Raytraced shadows te maken... Die houdt geen rekening met m'n bump map!

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 04-05-2004 22:26 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertjanvink:

Ik zou een donkere texture pakken en de baard iets ruwer maken. Texture ongeveer in dezelfde kleur als de bast, misschien iets donkerder. Of je maakt er een soort groenige mos van, ook een beetje ruw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op 04 mei 2004 @ 22:15:
[...]

OK, maar het hoort niet metéén zwart te zijn! je zou steeds midner spikkeltjes van die bump map moeten zien... zoals die spikkeltjes in het begin ook afnemen (toch?)

EDIT:
het heeft idd met de Raytraced shadows te maken... Die houdt geen rekening met m'n bump map!
hehhe ok , sorry verkeerd antwoord :) gelukkig heb je de oorzaak gevonden , niets is zo erg als een render met rare foutjes er in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
@ gertjanvink:

Net zoals RareAap vind ik dat de texture van de boom wat te licht is. Ook zijn de ogen lastig te zien, het lijkt alsof het een beetje blurry texture is, of dat de kwaliteit van de jpg wat laag is. De bumpmap van de texture kan wat omhoog (of de bumpmap wordt onderdrukt door een mogelijke skylight).

De baard sluit nog niet helemaal goed aan, en het geeft een 2d-achtige indruk.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 23:08:
[...]
hehhe ok , sorry verkeerd antwoord :) gelukkig heb je de oorzaak gevonden , niets is zo erg als een render met rare foutjes er in :Y)
Hehe; ik heb de oorzaak idd gevonden... Nou de oplossing nog 8) Ik wil namelijk wel met raytraced shadows blijven werken (ivm die langgerekte schaduws van die mannetjes)

[ Voor 2% gewijzigd door Menesis op 05-05-2004 00:10 . Reden: typo ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op 05 mei 2004 @ 00:09:
[...]

Hehe; ik heb de oorzaak idd gevonden... Nou de oplossing nog 8) Ik wil namelijk wel met raytraced shadows blijven werken (ivm die langgerekte schaduws van die mannetjes)
Een lichte omni erbij, als je op de goede plek zet, kan dat het perfecte resultaat geven denk ik zo (hoop ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 22:14:
::: Edit :::

Als m'n ent af is, wil ik hem gaan riggen zodat ik hem in een pose kan zetten (en (om te oefenen) in een korte animatie zeggen, zoals een walk cycle), maar...

... Is het wel mogelijk om met zo'n rig meerdere objecten te laten bewegen? Ik heb namelijk mijn ent, ik heb de bladeren, ik een baard, ik heb paddestoelen en de apparte objecten waar de paddo's en bladeren op zitten (Wou eerst via vertexpaint doen maar na 15 max crashes had ik dat wel weer gezien :( )..

Hoop het wel, in deze pose is het _niet echt_ mooi om hem in een bos te zetten :/
Dat kan en wel op 2 manieren;

1) Je kan die aparte objecten allemaal een physique/skin modifier geven en linken aan dezelfde biped/bone-structuur als je ent.
2) Je kan die objecten direct linken aan bones of stukjes biped met 'select and link', dat is gewoon een knopje linksbovenin de werkbalk van max :).

Bij nummer 1 zullen de objecten mee vervormen, bij nummer 2 niet, je zal zelf even per object moeten kijken wat 't beste is.

En er is nog een 3e methode;

Met physique kan je ook vertices assignen aan physique links, dan krijg je ongeveer hetzelfde effect als met select-and-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Menesis schreef op 05 mei 2004 @ 00:09:
[...]

Dat is een mooi streven, maar ik heb weinig ervaring met vuur dat scherpe schaduwen heeft (in IRL). Ik denk dat area shadows beter zijn. A: ze zijn realistischer; B: je hebt geen gezeik met je bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 09:20:
[...]

Dat is een mooi streven, maar ik heb weinig ervaring met vuur dat scherpe schaduwen heeft (in IRL). Ik denk dat area shadows beter zijn. A: ze zijn realistischer; B: je hebt geen gezeik met je bump.
Ik denk dat je niet altijd moet streven naar realistische plaatjes.. Bij deze plaat geeft die rechte schaduw juist een goede sfeer, het past er goed bij, net zoals de andere objecten ook niet voor realistisiteit zijn bedoeld :) (Bijv. de mannetjes, is meer een cartoon-look)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

mee eens! dat sprak mij ook voornamelijk aan in de pic: lekker cartonesk :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ok, realisme is niet echt een streven in een cartooneske plaat. Maar ik denk dat die schaduwen wel belangrijk zijn (raytraced <-> area). Ik asocieer geen vuur met rechte schaduwen, gewoon omdat ik weet dat het niet zo is, dus spreekt het mij ook niet zo aan. En dat bepaald ook wel een deel van de sfeer. En die is ook belangrijk.

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Senzuboon op 05-05-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Haha, Ik had er nog bijna niet over nagedacht wat voor schaduws er specifiek bij vuur horen! Een beetje realisme is natuurlijk ook wel leuk (ik begon hier niet mee met het idee om er een cartoon van te maken). Maar ik wil zeker die langgerekte schaduws erin houden (daar is opzich niets onrealistisch aan, alleen moeten ze op een bepaalde manier wat vager). Ik post morgen wel een paar renders met verschillende schaduwen (offtopic: is het nou schaduws of schaduwen!?) ofzo. Enne, dit is nog lang geen final he! :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Menesis schreef op 05 mei 2004 @ 10:37:
Maar ik wil zeker die langgerekte schaduws erin houden (daar is opzich niets onrealistisch aan, alleen moeten ze op een bepaalde manier wat vager).
Die lange blijvt er wel in, het is niet zo dat de ene schaduw korter zou zijn dan de ander, dat is onmogelijk als de lichtbron niet verandert van plek.

En voor dat vager worden stel ik dan ook area schadows (schaduwen ;)) voor.

En ik had nog een vraagje, waar heb je die drunk.bip vandaan? Die zit toch niet standaard bij CS (=character studio?) of gebruik jij Max 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Vuur heft toch juist wel behoorlijk harde schaduwen? Alleen omdat het flikkerd zie je niet een vaste harde schaduuw. Maar de hele lange schaduwen tegen de muren die ik in mijn hoofd heb staan zijn best hard (natuurlijk nooit raytrace/spotlight hard :) Maar ook niet heel fuzzy).

En ik denk ook wel dat de raytracing rekening houdt met de bumpmap. Alleen is het licht niet difuus. Dus als er geen licht kan komen omdat er iets voor staat of omdat de angle van de spotlight te smal is. Is het ook echt zwart. Je zou een circel met hele zwake pointlights om je scene heen kunnen zetten om de rest ook iets te verlichten

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf 'm bijna niet te posten, maar ik doe het toch maar....
Ik heb, nu ik wat bomen heb, eens gekeken naar een goed camerastandpunt, wat niet al te makkelijk bleek te zijn (niet geheel onverwacht overigens)
Dit was waar ik op uitkwam:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2JK59T269D22/picserver.jpeg
Nog met photoshop wat erbij gekliederd om de schaal en sfeer een beetje weer te geven. :/

Comments, vragen en klachten zijn welkom :) (niet over m'n tekenkwaliteiten aub :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:20:
Ik durf 'm bijna niet te posten, maar ik doe het toch maar....
Ik heb, nu ik wat bomen heb, eens gekeken naar een goed camerastandpunt, wat niet al te makkelijk bleek te zijn (niet geheel onverwacht overigens)
Dit was waar ik op uitkwam:
[afbeelding]
Nog met photoshop wat erbij gekliederd om de schaal en sfeer een beetje weer te geven. :/

Comments, vragen en klachten zijn welkom :) (niet over m'n tekenkwaliteiten aub :+ )
Leuke wip hoor. Het lijkt alsof anialiasing uitstaat, kan dat kloppen? Wat zijn die 2 oranje en lichtblauwe strepen eigenlijk? Zijn dat de hulpstreepjes die je in max aan kunt zetten? Is het dus gewoon een shot genomen van een viewport?

Leuk idee om de bomen zo neer te zetten dat het lijkt alsof men door een gang loopt. Bomen (iig de bovenste delen) zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd gewoon een screenshot van de viewport. Vandaar de wat vage lijnen.
De bomen in de voorgrond zijn ook nog niet goed geplaatst tov. het terrein, dus vandaar de slecht uitziende onderkanten.
Het idee dat het een pad door een tunnel is komt iig wel goed over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:37:
Het is idd gewoon een screenshot van de viewport. Vandaar de wat vage lijnen.
De bomen in de voorgrond zijn ook nog niet goed geplaatst tov. het terrein, dus vandaar de slecht uitziende onderkanten.
Het idee dat het een pad door een tunnel is komt iig wel goed over ;)
Waarom geen render? Wil je op 3dgod lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 05 mei 2004 @ 15:44:
[...]

Waarom geen render? Wil je op 3dgod lijken?
En bedankt :/ :P
Nee het kwam gewoon even handig uit. Het ging ook niet om de models of textures deze keer, dus waarom wachten op een render ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

[gefrustreed mode] AAARRGGG *** ding :( ben ik met max bezig, om takjes & blaadjes op me boom te maken, via tut. om te kijken of het gaat werken via Parray, LUKT HET MIJ VAN GEEN METER *** ***** **** :( -zucht-

ben nog mega noob, dus daar zal het ook wel aan liggen :( maar hij verklint de heleboel me Parray.. me taktje [incl] blaadjes word opeens 20x verkleint ofzo :? kga denk ik maar opzoek naar andere tut. waar het beter in word uiotgelegt :( want ik snap er niks meer van :'(

tut

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vandeven00/boom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
De bladeren kloppen niet: een boom heeft geen uitsteeksels die messcherp zijn. Het beste kun je de bladeren overnieuw doen, of de hele mesh omgooien, want nu lijkt het alsof je random met vertices hebt zitten spelen; de mesh klopt niet meer. Het beste kun je misschien beginnen met takken en die laten bedekken met bladeren.

Ik wil je niet beledigen, ik probeer je even op weg te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos ging op de bladeren in, dat is nu wel behandeld.. Ik ga een verdieping lager:
Het gebeurd _zelden_ dat een stam zo kaasrechts is.. Probeer dus (eventueel dmv. een tutorial) de boom een kromme vorm te geven.. Geef hem ook een bump map, dat zal het ook al stuk ten goede doen...

Ps 1. Ik ben vandaag van nick veranderd, mijn vorige nick was gertjanvink, nu dus Wilco

Ps 2. Heeft er iemand tips voor de handen van m'n ent, want het lukt echt voor geen meter :( :( :( Ben zojuist voor de 4e keer met handen opnieuw begonnen, en deze kan ik ook wel weggooien.. :( :(

Plz help me with the DAMN hands :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Hoelang heb je daarover gedaan? 5 min? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IDD een beetje basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Woei, weer een update.

De texture is nu nog de normal maps die ik middels Texporter geëxporteerd heb. Daar moet ik nog een texture op plakken.

Verder heb ik er nu een BIPED in gehangen :) eindelijk. En dus maar gelijk even een standje gegeven en gerendert. :) Waarom zitten er geen vingers in BIPED? :'( Hoe moet ik die dan doen? Bones?

*klikbaar (3x)*

Pose 1
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/elf06.jpg

Pose 2
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/elf07.jpg

Pose 3
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/elf08.jpg

Hij lijkt eigenlijk wel wat op de Green Goblin (comic versie ;)) met die texture :P

[ Voor 5% gewijzigd door Senzuboon op 05-05-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 22:54:
Woei, weer een update.

De texture is nu nog de normal maps die ik middels Texporter geëxporteerd heb. Daar moet ik nog een texture op plakken.

Verder heb ik er nu een BIPED in gehangen :) eindelijk. En dus maar gelijk even een standje gegeven en gerendert. :) Waarom zitten er geen vingers in BIPED? :'( Hoe moet ik die dan doen? Bones?

*klikbaar (3x)*

Pose 1
[afbeelding]

Pose 2
[afbeelding]

Pose 3
[afbeelding]

Hij lijkt eigenlijk wel wat op de Green Goblin (comic versie ;)) met die texture :P
er zitten wel fingers in biped. Moet je naar de motion panel gaan, dan onder het mapje structure. Kan je de structuur van je mannetje dus bepalen. Je kan hem zelf een straatje geven :+ . Nadeel is dat je hem wel opnieuw zal moeten riggen.

En btw het zijn 3 dezelfde poses, alleen andere views ;)

btw2 mannetje ziet er cool uit, wel haar maken he? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aparte boomstam texture :D . stel bump in, spec. Maak echte takken, doe een depht of field, en het zal er meteen stukken beter uitzien. ;)

btw belichting is ook handig :9

@Litoki, hoe hou je dat toch altijd vol. iets posten als het al bijna af is, ik kan het nooit laten en moet hem altijd eerder posten. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:52:
[...]

er zitten wel fingers in biped. Moet je naar de motion panel gaan, dan onder het mapje structure. Kan je de structuur van je mannetje dus bepalen. Je kan hem zelf een straatje geven :+ . Nadeel is dat je hem wel opnieuw zal moeten riggen.

wat ik zelf irritant vind aan die fingers in biped is dat je alleen een duim krijgt als je voor 5 vingers kiest, bij 3 of 4 pikt ie dat niet bij mij (=cartoon chars dus)
weet iemand dat toevallig?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
6K schreef op 06 mei 2004 @ 08:07:
[...]

wat ik zelf irritant vind aan die fingers in biped is dat je alleen een duim krijgt als je voor 5 vingers kiest, bij 3 of 4 pikt ie dat niet bij mij (=cartoon chars dus)
weet iemand dat toevallig?
Je kan gewoon een vinger als duim gebruiken, moet je de meest naar binnen staande vinger als duim gebruiken. (een andere kan ook, maar dat is gevoelsmatig nog vreemder :P )

@D-Tox; weinig tijd hebben, in kleine stapjes werken, niet het de moeite vinden om die te posten en tegen de tijd dat ik een eind ben denk ik; ach maar es posten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:52:
[...]

Ok, dan zal ik daar even mee spelen:)
Dat weet ik :D Tis alleen vrij lastig om hem in een pose te krijgen.
Dat was ik ook al van plan ja. Ik zat te denken aan planes met opacity maps. Maar omdat de ogen ook al niet willen meedraaien als ik zijn kop draai, ben ik bang dat mijn hanekam dat ook niet gaat doen :/ Linken aan de mesh werkt niet, ze blijven gewoon hangen waar ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Moeilijk om hem is een pose te zetten? Ok dat kan, maar wat nou als je er even een standaard CS animatie inzet? 25 'poses' per seconden! :P Daar moeten wel een paar mooie bijzitten! Bij mij staan die animaties in de CSstudio map en dan motion.

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 06-05-2004 10:46 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hmmz, laat ik die nou net niet hebben :/

Nu die map nog :P

[ Voor 26% gewijzigd door Senzuboon op 06-05-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Senzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 10:50:
[...]
En ik had nog een vraagje, waar heb je die drunk.bip vandaan? Die zit toch niet standaard bij CS (=character studio?) of gebruik jij Max 6?
Eehm, Ik had m eigenlijk stiekem uit versie 3 gehaald! Daar zat (bij mijn versie 3 tenminste) een aparte map CSTUDIO (in hoofdletters :P) bij, met daarin een hele hoop .bip filetjes.
Ik kan er wel een paar .bip's posten, maar ik weet niet of dat mag? Er zit een filetje about.txt bij, maar daar staat niets over copyright ofzo...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

LiToKi schreef op 06 mei 2004 @ 08:53:
[...]

Je kan gewoon een vinger als duim gebruiken, moet je de meest naar binnen staande vinger als duim gebruiken. (een andere kan ook, maar dat is gevoelsmatig nog vreemder :P )

@D-Tox; weinig tijd hebben, in kleine stapjes werken, niet het de moeite vinden om die te posten en tegen de tijd dat ik een eind ben denk ik; ach maar es posten dan.
Die tactiek heb ik ook eens aangehouden, en ziehier; ik heb nu een moeder wilg, maar ik heb geen 'zin' meer om hem af temaken... :{
Nouja, misschien dat ik gewoon vastloop op de stam die er nog voor moet hoor,... anders ga ik eerst even de takken doen (lekker he, zo'n treurwilg :Y) )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Anders meel je toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/scene01.jpg
Even een testrender om te bekijken hoe de scene er ongeveer moet gaan zien.
(let vooral op het detail in de bomen op de achtergrond :P)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit MaDDog !
-Ik vind de overgang van de rand -> kuil nogal abrubt en gelijkmatig
-Wat betreft de boom in het midden: je zou verwachten dat de wortels links groter zouden zijn en meer uitsteken (om 'm in balans te houden zegmaar) De onderkant ziet er nu qua wortelverdeling nogal regelmatig uit.
-Komt er een 'verhaal' in de scene, of wordt het een 'zomaar mooi'-plaatje ?

edit:
Ik wil ook wel graag een wire zien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Mooi MaDDoG :) vind vooral dat falloff randje bij de waterkant geinig.

En ik vind de wortels links beter overlopen in de stam van de wortels rechts, maar misschien hoort 't zo, heb 't eerlijk gezegd niet opgezocht :)

lol @ bomen op de achtergrond, verspilde moeite die zo te texturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Senzuboon schreef op 05 mei 2004 @ 22:54:
Woei, weer een update.

*klikbaar (3x)*

Pose 1
[afbeelding]

Pose 2
[afbeelding]

Pose 3
[afbeelding]

Leuk gedaan! Wat ik zelf alleen als tip wil geven, is dat je even moet kijken naar de houding van het mannetje. Als je rent, leun je eigelijk altijd iets meer naar voren. Ziet er nu een beetje "goofy" uit ;)
Verder wel leuk gemoduleerd (mooi woord :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dank u, maar dit was gewoon maar even een test-houding. Ik ben er nu uit hoe ik de final ga doen. En dan ga ik wel rekening ouden met dit soort dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een mooie crosspost :) :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DCOHOFKJ9D38/picserver.jpeg
Gemaakt met wat hulp van een tutorial, maar niet geheel kopieerwerk.
Nu heb ik een probleem met de motionblur en glow, die komt alleen op de 1e pflow (links)
De rechter is gewoon een copy van de linker, dus dezelfde settings....
Weet iemand hoe dit kan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 09:59:
Even een mooie crosspost :) :
[afbeelding]
Gemaakt met wat hulp van een tutorial, maar niet geheel kopieerwerk.
Nu heb ik een probleem met de motionblur en glow, die komt alleen op de 1e pflow (links)
De rechter is gewoon een copy van de linker, dus dezelfde settings....
Weet iemand hoe dit kan ?
Ik denk dat dat is omdat de naam vd objecten wel zijn veranderd? Of heb je t via mat id's gedaan?
Ziet er trouwens errug goed uit! Kun je me de link naar die tutorial geven?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik :)
De glow gaat met object ID, motionblur gewoon ingesteld bij properties.

edit
Het is al opgelost, na veel geklooi. Het bleek dat niet alleen de properties van de pflow goed moeten staan (mblur en id), maar ook de events in de particle view.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EI904O21169C/picserver.jpeg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Dark Blue schreef op 02 mei 2004 @ 02:00:
[afbeelding]

Zooo... we zijn al weer wat verder :Y)
Ja, het ziet er wel erg blauw uit nu, maar ik heb nu eindelijk een reference voor de kleur 8)7
De vorige was gewoon bos-stijl, dit is meer zoals in de film :)
Leuk idee! Ik heb één comment. Onderaan loopt het in een punt en daar zit een wat vreemde hoek in.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Senzuboom: Over die char, wellicht leuk om ook zijn mond iets te veranderen.. Als hij strax in een leuke pose staat, kan het zijn dat zijn stalen gezicht het juist weer minder mooi maakt.. just a thought.. Verder vind ik hem er strak uitzien!

@ MaDDoG: Ten eerste: WAAROM HEB JE DIE BOOM HELEMAAL GETEXTURED :P }) :D Het is dat ik weet dat ie goed is getextured, maar als het ook in de final zo duidelijk te zien is als nu.. dan is het duidelijk a waste of time >:)

Maar goed: Die voorste boom is erg mooi, en inderdaad, aan de ene kant zou eigenlijk wat dikkere wortels geplaatst moeten worden.. En moet deze boom een soort van char worden, of is het toevallig dat deze boom takken heeft die men goed kan intepreteren als 2 armen ? Ook even een lichte bump aan het water toevoegen trouwens.. Maar goed, dat weet je wel, tiss ook nog niet je final dus ik wacht geduldig af ;)

@ PJanssen: Tja wat valt er over te zeggen.. Zeer mooi vuur, en de fakkels zelf zien er ook goed uit (wellicht een soort van handvat? Als het ijzer is dan is dat binnen no-time te heet om beet te houden... Of hebben dwergen anti-vuur handen? :9

En het is maar goed dat de final een still word, want als het een animatie zou zijn zou je brandstof (iets van een doek oid) snel op zijn (hint hint).. Maar goed eigenlijk overbodig.. Want dat wou je niet doen aangezien dat niet zichtbaar zou zijn in de final ;)

@ [Insert your name]:Ik ben ook nog even bezig geweest met het begin van een scene voor mijn ent, hier de wire:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/overview_ondergrond.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
W.i.p.je
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/eik.jpg
En nee met de blaadjes ben ik niet tevreden :(. En ja, het zijn er ongeveer 100 keer te weinig.

Dus die moeten ff opnieuw/anders :)

[ Voor 14% gewijzigd door LiToKi op 07-05-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

LiToKi schreef op 07 mei 2004 @ 19:33:
W.i.p.je
[afbeelding]
En nee met de blaadjes ben ik niet tevreden :(. En ja, het zijn er ongeveer 100 keer te weinig.

Neeee waarom maak je van die gruwelijk mooie dingen!
Inmiddels ook een duidelijke litoki stijl....
MEER MEER MEER :)

Ik ben ook wel benieuwd hoe je te werk gaat... Je platen zijn namelijk niet alleen altijd heel erg sprekend (poetisch, maar dat is weer niet het goede woord, ook veel humor), maar er zit ook erg veel detail in. Schets je veel voordat je gaat 3d-en? Of werk je van groot naar steeds kleiner?

[ Voor 26% gewijzigd door Mr_Kite op 07-05-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit Litoki.
Een aantal comments, afgezien van de blaadjes ;) :
-Het gras ziet er niet natuurlijk uit en heeft te weinig variatie.
-De wortel van de boom rechts eindigt vreemd een onnatuurlijk
-De takken eindigen allemaal een beetje abrubt en onnatuurlijk.
-Handen van de boom zien er niet echt boomachtig uit...
-Het water heeft nog werk nodig, maar dat wijst zichzelf wel.

Vandaag ben ik zelf begonnen met het belichten van m'n scene. Maar dat gaf nogal problemen. Heeft iemand tips hiervoor ?
M'n scene ziet er nu ongeveer zo uit :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/I2O42U1DM4T5/picserver.jpeg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ehm wat voor problemen precies?
Het is iig wel mooi denk ik als je een (niet al te fel) spotlight boven je vijver plaatst mét volume light zodat je van die vage lichtstralen krijgt

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

W.i.p.je
[afbeelding]

very very nice. boom heeft ook een mooie uitdrukking. ajb wel af maken want zou zonde zijn als je niet alle nodige details e.d. toevoegt. ik zou de arm-tak wel iets abstracter maken. dat je eerst ff moet kijken voordat je ziet dat het een arm is zeg maar.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

LiToKi ! hij is echt weer super... ik ga wel effe met PJanssen mee wat betreft het gras. de boom zelf mist wat mij betreft helemaal niets, perfecte sfeer en eigen karakter zo !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.i.p.je
[afbeelding]

Man wat mooi weer :D

Idd de blaadjes zijn niet helemaal toppie :P Ik zou de grootte aanpassen, ze zijn qua verhouding nu wel erg groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Bedankt voor de comments :). Kan er (bijna) allemaal wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:53
Mooie 3d zooi LiToki! Maar het blijft mij een mysterie welke sfeer het geheel moet krijgen.
Ff een suggestie:

Moet het een vrolijke wereld worden met liev klein meisje die leuk aan het schommelen is, of een verdorven wereld met een zielig klein meisje eenzaam op een schommel als contrast?

Indien A. Maak de hemel blauw en idd. meer bladeren.
Indien B. Laat de hemel lekker grijs, de bladeren bruin (herfst sfeer, wat op de grond hier en daar)

En globaal wat boompjes op de achtergrond om het echt een "bos" te laten lijken is natuurlijk ook niet verkeerd :P
Succes ongeacht je mening over mijn suggesties! (aan de rest van de mensen in dit topic ook overigens)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
W.i.p.je
[afbeelding]

Wel een erg mooie render hoor. De bladeren vind ik zelf juist mooi, er kunnen wel wat meer blaadjes zijn.

Misschien kan je de scene nog een beetje opvullen, het is nog een beetje kaal. Water ziet er okay uit, maar misschien kan je meer gras/mos neerzetten zodat de overgang van water naar grond minder opvallend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Athalus; goeie :), het was de bedoeling B te worden, maar zal bruine bladeren proberen, ben alleen bang dat 't qua kleur een beetje saai wordt met alleen bruin en wat roze... gonna try anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

LiToKi schreef op 08 mei 2004 @ 11:32:
@Athalus; goeie :), het was de bedoeling B te worden, maar zal bruine bladeren proberen, ben alleen bang dat 't qua kleur een beetje saai wordt met alleen bruin en wat roze... gonna try anyway :)
Is saai dan niet wat je uit wilt stralen? Je kunt natuurlijk altijd wat meer kleur erin brengen door ook wat andere herfstkleuren te gebruiken, zie "Geri's Game", hoewel dat misschien weer net wat te vrolijk is -- ook dat heeft met de enscenering te maken.

Ik zou inderdaad nog wat doen aan die wortel rechts.
Ook het water ziet er nog vaag uit, ik denk dat reflecties al een heel eind helpen!
Die boom linksachter, of is het een rots -- misschien duidelijker 1 van de 2 laten zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Kite op 08-05-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
LiToKi: OMFG :o hoe krijg je het toch elke keer weer voor elkaar ;) Ik vind hem serieus érg goed!

En over die bruine bladeren, lijkt me een leuk idee, maar denk dat het hier niet gaat passen. Inderdaad wat LiToKi al zei wordt het waarschijnlijk te saai, dus zou je ergens anders kleur in moeten brengen. Het lijkt mij juist een leuker idee om de bladeren nóg lichter/feller te maken als ze nu zijn, zodat de rest van de bomen een "duistere" sfeer kunnen hebben...

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Damn, als ik dat werk van lotoki, pjanssen en maddog zie zinkt de moed me in de schoenen, ik durf gelijk mijn nietige wipjes niet meer te plaatsen. :o

Eerst maar ff wat verder af maken...

Ik ben in ieder geval afgestapt van die spinnen in het bos, werd me toch wat te saai. Nu ben ik bezig met een weerwolf voor in het bos, of mischien roodkapje & de boze wolf? :P Naja we zien wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Splash op 08-05-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan de slag gegaan met een omgeving voor mijn ent.. Zie hieronder de nieuwe WIP.

Op en/of aanmerkingen:
- De bladeren en paddestoelen zijn niet meegerenderd, maar zijn er wel.
-Ground texture is nog niet helemaal af, zie het gedeelte onder de boom B)
-De handen van de ent moeten nog steeds gebeuren.
- Kleur van de baard klopt ook niet zo (maar weet niet goed welke kleur ik hem dan moet maken :? )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/ground%20texture%20test_640.jpg
Klik voor 1600*1200 versie

Comments zeer welkom :)

offtopic:
Lekkere crosspost met het 3dhype forum >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Mischien is het handig om voor die hand toch meer uit te gaan van een echte hand, hier bijvoorbeeld een klein tutortje.
Verder vind ik de ogen van de ent vrij moeilijk te zien, en zijn baard is ook nog niet helemaal goed. Hij is vrij vreemd zowel qua vorm als qua stuctuur. Ik meen dat je hiervoor shag:hair gebruikte?
Zo ja, dan denk ik dat het erg zou helpen als je bijvoorbeeld met deze techniek het haar in het midden langer liet zijn dan aan de randen.

Maarre, voor de rest: keep up the good work! :)

Ik ben alleen benieuwd hoe je de rest van je scene op gaat vullen, want je hebt nog erg veel ruimte over zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

in 3ds max5, ik ben aan het testen met de Parray geval, maar als ik een box heb, die zegma rechtopstaat, en ik wil hem plaatsen op een andere box, dan plots word hij 90graden gedraaid zodat die horizontaal staat :/ hoe verhelp ik dit ???

en ook mijn box is gedeeld in meerdere "polgoon-vlakken" maar hoe zeg ik nou, dat hij alleen op een bepaald gedeelte de parray mag gebruiken ? kheb al tut. gevonde en gebruikt en ook in de 3ds max bible gekeken, maar ik kom er niet uit :( wie helpt mij ? anders kan ik wel stoppe met de contest :'( ben nog maar noob, maar ik probeer wel !

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

In deze tutorial wordt hetzelfde gedaan met scatter en wordt er ook uitgelegd hoe je ze weer rechtop zet (transfor stukje, rotate X=90). Misschien kan dat met pArray ook (nog niet geprobeerd), maar met scatter moet je probleem op te lossen zijn.

In dezelfde tut gaan ze ook in op het verspreiden over een selectie aan polygonen ipv over het geheel ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat tips van Oogst begonnen aan de belichting van m'n scene :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/02QA82F28JXZ/picserver.jpeg

To do:
-Verder tweaken belichting (tips zijn welkom)
-Schaduwen veranderen.
-Grondtexture
-Spinnenwebben in de takken
-Water texturen
-Fakkels iets verkleinen
-characters maken (:/)

Comments zijn zeer welkom :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 10:37:
Met wat tips van Oogst begonnen aan de belichting van m'n scene :
[afbeelding]

To do:
-Verder tweaken belichting (tips zijn welkom)
-Schaduwen veranderen.
-Grondtexture
-Spinnenwebben in de takken
-Water texturen
-Fakkels iets verkleinen
-characters maken (:/)

Comments zijn zeer welkom :)
Het vuur ziet er erg goed uit. Misschien kan het licht dat van het vuur komt iets geliger. De grond onder de palen waarin het vuur is lijkt te reflecteren maar normaal zand doet dat niet.

De sfeer spreekt mij wel aan: de overdekkende takken boven de gang en de donkerheid. De grootte van de fakkels vind ik trouwens wel goed; ze hoeven niet kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Ik denk dat ik nu wel ver genoeg ben om een wipje te posten, zie hier mijn weerwolf:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchwip2.jpeg

Comments op het model zijn zeer welkom, texturing etc is nog niet echt klaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Splash schreef op 09 mei 2004 @ 14:48:
Ik denk dat ik nu wel ver genoeg ben om een wipje te posten, zie hier mijn weerwolf:

[afbeelding]

Comments op het model zijn zeer welkom, texturing etc is nog niet echt klaar. :+
je moet iig zn voeten wat realistischer maken; ze zijn nu vierkant aan de voorkant. Je kunt beter (net als bij jezelf:P) een grote teen maken en wat kleinere tenen. Misschien kun je ook nog wat aan zn polsen doen?nu loopt zn arm langzaam over in z'n hand. Bij een mens krijg je eerst nog de polsen :) Verder ziet ie er wel ok uit! Ga je hem aan een biped hangen? (die ondersteund ook 2 kniegewrichten in één been :Y) )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Naar mijn idee moeten de voeten ook groter zijn. Zoals ze nu zijn zou het bijna onmogelijk zijn om te blijven staan ;) En zoals genoemd zou je ook nog even naar de polsen kunnen kijken ;)

Keep up the great work, ziet er verder erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
@Menesis: Ik heb die polsen in ieder geval aangepast. Wat betreft die tenen heb je ook een punt, als ik ze echter naar menselijk model rangschik vind ik het resultaat niet zo mooi, maar daarna kwam ik op dit uit: W.I.P, en dat ziet er inderdaad een stuk natuurlijker uit. _/-\o_

@Neejoh: Het was eigenlijk de bedoeling dat de voeten zoiets als dit zouden worden, dus een soort uiteinde van langere voeten. Is echter niet helemaal zo uit de verf gekomen. :)
Daarom heb ik ze toch maar even wat groter gemaakt, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik mooier vindt...
plaatje
En het is wel de bedoeling dat ie aan een biped komt, dat lijkt me makkelijk bij het positioneren. Moet ik alleen eerst wat tutorials over hoe dat moet doorlezen. :D
edit:
Maar even linkjes gemaakt van plaatjes, wordt wel erg gespam van mijn kant anders :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Splash op 09-05-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

@ Splash: Probleem van de voeten is niet dat ze te klein zijn, maar dat het geen voeten moeten zijn maar tenen. Als je een extra gewricht wil moet jij op zijn teen lopen. Nu heb je hem gemoddeld alsof het een voet is, met een hak en zo. Die teen aan de zijkant die je hebt moet dus aan zijn hak komen, een gewricht omhoog.
Soms is hij ook nog een beetje te vierkant, vooral bij zijn bovenbenen, en ik zou zijn schouder iets verder naar zijn nek laten lopen. Maar het is een verder een koel karaker :)

Ik ben weer verder met mijn scene. Overstap van software gemaakt, en dat ging niet helemaal probleemloos, dus weinig kunnen doen in de tussentijd. Texture geeft de scenen wel meteen een andere sfeer :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/scene05sm.jpg
(klik voor het echte mannen formaat)

De bomen op de achtergrond zijn tijdelijk, mijn volledige boom was niet meer leuk. 15 keer 5000 polygonen die gesmooth moesten werd te traag om mee te werken.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een update van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9R78YC978ZRY/picserver.jpeg
Schaduwen gefixt, begonnen met een grond texture
To do:
-Plukken dor lang gras aan de zijkanten
-Material overkant en rivier
-Dwergen + Bilbo
-Kleine tweaks

@MaDDog:
ik mis de hele sfeer in je plaat nog, maar dat komt nog wel neem ik aan.
Verder, de achtergrond lijkt nietecht op een bos, meer op een door mensen aangelegde bomenhaag.
Trouwens, toevallig geïnspireerd op Sleepy Hollow ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:07:
[afbeelding]
To do:
-Dwergen + Bilbo
-Kleine tweaks
Ik denk dat je nog wat aan de belichting moet doen; alles is nu een beetje donker en veel van hetzelfde. Dit kun je makkelijk verhelpen door een paar gekleurde omni's te plaatsen (wel heel zwak licht) mét attenuation, zodat het licht niet overal komt. Een beetje blauw en groenig licht achterin ofzo maakt het al een stuk spannender (denk ik:P). Verder al goeie sfeer!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb al vrij veel omni's gebruikt:
-bovenin bij de takken een aantal zwakke blauwe.
-Bij de fakkels met verschillende rood-oranje-geel tinten
-Aan de overkant één in de buurt van de boot.
Allemaal met attenuation.
Ik ben het met je eens dat het nog wat getweaked moet worden, maar dat het nu veel van hetzelfde is zeker niet! Dat er donkere plekken in zitten is juist de bedoeling.
Sorry, maar ik ben het gewoon niet met je eens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
@PJanssen
Erg mooi, ook die paar straaltjes licht die naar beneden vallen. (of verbeeld ik me die? :D)
Wat me alleen nog wel opvalt zijn de boomwortels links, die zijn wat te gelijkmatig, en te dun. IMHO zouden ze wat meer heen en weer moeten kronkelen.
De sfeer is over het algemeen al erg goed, alleen denk je dat je het nog gaat redden, aangezien je nog een hobbit + dwergen moet modellen?

@MaDDoG
Denk dat je gelijk hebt qua die voeten en dat vierkantige, het probleem is alleen dat de figuur net helemaal heb zitten uvw mappen, (wat een kl*te werk :o) dus heb ik niet zo'n behoefte meer om dat weer gedeeltelijk overnieuw te moeten doen als ik wat verander. Bovendien komt dit karakter uiteindelijk toch niet zo groot in beeld op me final.
Wat betreft jou scene vind ik vooral de texture op die bomen die dichtbij staan echt uber, gewoon bijna niet van echt te onderscheiden. Op de bomen die ver weg staan is hij echter veel minder, die zien eruit alsof ze in de fik hebben gestaan. ;)
Maar als ik het goed begrijp ga je die toch nog weghalen/wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash schreef op 09 mei 2004 @ 22:24:
@PJanssen
Erg mooi, ook die paar straaltjes licht die naar beneden vallen. (of verbeeld ik me die? :D)
Wat me alleen nog wel opvalt zijn de boomwortels links, die zijn wat te gelijkmatig, en te dun. IMHO zouden ze wat meer heen en weer moeten kronkelen.
De sfeer is over het algemeen al erg goed, alleen denk je dat je het nog gaat redden, aangezien je nog een hobbit + dwergen moet modellen?
Thnx, je hebt idd gelijk. (ook wat betreft de lichtstralen :P)
Ik ga sowieso een final inleveren, het is alleen de vraag met hoeveel dwergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik ben best wel onder de indruk wat iedereen in elkaar kan zetten , ik ga binnenkort ook maar is beginnen met 3d studio max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:07:
[afbeelding]
To do:
-Dwergen + Bilbo
-Kleine tweaks

@MaDDog:
ik mis de hele sfeer in je plaat nog, maar dat komt nog wel neem ik aan.
Verder, de achtergrond lijkt nietecht op een bos, meer op een door mensen aangelegde bomenhaag.
Trouwens, toevallig geïnspireerd op Sleepy Hollow ? ;)
Dat is al stukken beter. De grondtexture ziet er goed uit. Even een kleine opmerking: gezien de de plaats achterin je scene is het vrij zonnig, en dat komt vooral door de zichtbare lichtstralen. Maar als je naar het voorste gedeelte van de scene kijkt, is het erg donker; alsof er geen enkel licht door de takken komt. Er zouden wel erg veel en dikke takken moeten zijn om al het zonlicht tegen te houden.

Nog iets over de wortels van de bomen achter in de scene: sommige wortels lijken eerst de grond in te gaan en dan weer boven de grond uit te komen steken; meestal is het andersom, dus dat de wortels eerst boven de grond te zien zijn en dan in de grond gaan.

Ligt het aan mij of zijn sommige takken van de bomen in het voorste gedeelte van de scene die over de grond hangen aan elkaar gegroeid? Wel apart is dat; het brengt een soort enchanted feeling met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@PJanssen; Wordt al leuk, en behalve dat de wortels te dun en recht en eentonig zijn, volgen die dingen meestal meer de grond, voordat ze erin verdwijnen. Van die wortels die echt boven de grond staan, zie je alleen in van die tropische bossen waar 't water 3 meter per dag schommelt (ofzo :P). Of zo'n 'spookboom', zoals die van MaDDoG.

Verder kan je misschien die fakkels wat interessanter neerzetten, dan rechtop middenin een bospad.

De 'gang' van bomen vind ik wel erg cool :). Dat vuur is ook goed gelukt.

[ Voor 7% gewijzigd door LiToKi op 09-05-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de comments Qylos en LiToKi. Ik zal vandaag verder gaan met m'n scene en daarna me op de dwergen storten. Dus vanavond weer een WIP hoop ik.

Even nog reagerend op een aantal punten:
Qylos:
-Bij deze scene ben ik eigenlijk een beetje in dubio over de effecten die ik erin wil hebben die de sfeer maken. Aan de ene kant wil ik een donkere gang van bomen en enorme lagen kronkelende takken waar je zonder fakkel nauwelijks iets ziet.
Aan de andere kant wil ik dat je wel het contrast tussen het in de tunnel en buiten ziet. Dus dat duidelijk is dat het buiten dag is, terwijl het in de tunnel altijd nacht is. Vandaar dus die zonnestralen. De rivier leek me hiervoor een goede plaats. Daarna is het bos weer donker. Met dit effect moet ik nog een beetje spelen om het echt een goede feel te geven.
-De wortels achter in de scene moet ik idd veranderen ja. Deze had ik ongeveer als eerste gemaakt om een beetje te experimenteren met het modellen van takken enzo (zie een heel aantal pagina's terug). Toen zag het er wel aardig uit, maar ik ben het met jullie eens dat het nu wat vreemd overkomt.

LiToKi:
-Ik neem aan dat jij het hier ook over de wortels achterin de scene hebt ? Qua eentonigheid, vaagheid met het in en uit de grond gaan, zo ja, zie hierboven. :)
-Wat betreft de look van de wortels, dat leek mij wel leuk eerlijk gezegd. Heeft we leen beetje een creepy gevoel, van die kronkelende wortels boven de grond. Maar als je andere suggesties hebt hoor ik het graag
-Fakkels moeten nog worden vastgehouden door 2 dwergen (vandaar dat ik ze ook iets kleiner wil maken)

Verder nog een kleine toevoeging aan het to do lijstje :
Maken van spinnenwebben tussen de takken bovenin, om het creepy gevoel een beetje te versterken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 16:35 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste