Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou aan die medestrijders had ik niet echt heel veel. Die gasten zijn oerdom, vallen pas aan als ik of één van hen wordt geraakt. Rennen als gekken rond op het eiland, staan gruwelijk in de weg en lopen gewoon mega spells te casten op 1 skelet terwijl ik met 2 andere dat skelet al hebben neergemept. Met als gevolg ik loop ook schade op van zijn spell. :( Nee ik was eigenlijk al blij dat ze er niet meer waren...... :)
Maarja ben nu eenmaal zo ver gekomen en zal hem dus ook verslaan ook, ook al duurt het me 3 dagen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vandeven00/ScreenShot%208.jpg

Volgens mij heb ik zo'n beetje de wreedste items uit het spel nu. Iemand nog tips voor leuke items? Ik heb Bloodmoon en Tribunal.

/Weet iemand hoe ik zo'n plaatje klikbaar maak?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11-2005

ArPharazon

King of the Land of the Star

Heb je Chrysamere al? Ik zie m niet liggen... wreedste zwaard van Vardenfell, meer damage dan zowel Daedric Dai-Katana, als Umbra's Sword :) Als je hem wel hebt, en hij staat niet op het plaatje, of ik kijk eroverheen... hierbij mijn excuses.

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

Voor plaatjes: [img=600,450 -> dat is het juiste formaat.. en daarna ,1 voor clickable /img]
dus [img=600,450,1 url van plaatje [/img]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Enne... dat masker, direct rechts van je char, onder de schoorsteen: ziet er gaaf uit, waar vind je die? Nog nooit gezien in Vardenfell, zeker Tribunal of Bloodmoon?
Tenminste, lijkt op een masker... kan ook iets anders zijn, maar het deed me meteen denken aan Vivec's Ash Mask :)

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het is volgens mij gewoon een Daedric schild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een bear helmet (zo te zien waarschijnlijk die met detect animal 150 ft)
Of draagt hij die nou?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 10:47:
Of een bear helmet (zo te zien waarschijnlijk die met detect animal 150 ft)
Of draagt hij die nou?
Die op de grond ligt is indd die bear helmet, die ik op heb is helm of the Bear Claw ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het is weer tijd voor wat plaatjes van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/display1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/display2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/stats.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/massacre.jpg

Ik was een beetje baldadig, wat resulteerde in een halflege stad })
Bounty van 29442, staat precies de cursor ervoor |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/pic9.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Haan op 26-05-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch veel betere equipment dan wat je nu draagt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t oog wil ook wat denk ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Is dat High Ordinator armor? Je bent zeker weten baldadig geweest... was die halflege stad soms Mournhold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 27 april 2004 @ 16:46:
Is dat High Ordinator armor? Je bent zeker weten baldadig geweest... was die halflege stad soms Mournhold?
Valt wel mee, ik heb die armor ook. Is een quest in Tribunal, dan moet je een ordinator omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Dat moet je ook een keer in Vardenfell, maar dan met een gewone ordinator. Hè, k moet ook ns Tribunal kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het is niet High Ordinator armor, maar van de persoonlijke lijfwacht van Almalexia. Die gasten zijn volgens mij het moeilijkst dood te krijgen van iedereen : S Maar ja, je moet wel...
Ik heb nu niet heel erg geweldige armor, maar dat is ook niet echt nodig, dus ik heb de zeldzame stukken aan het museum verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Mjah, de guards van Almalexia... die bedoelde ik eigenlijk met High Ordinator :)
Ik ben niet zo'n Tribunal kenner namelijk.

And now for something completely different:

Spoiler:
Ik heb een probleem. Volgens Aryon, heer van Tel Vos en patron van je character, als je Telvanni-lid wordt, kan je ook promoveren tot Archmagister zonder Gothren te doden, maar door de Councillors te vragen of ze je willen steunen, en na hun steun te hebben gekregen moet je terug naar Aryon gaan, en die laat ze dan stemmen, waarna je Archmagister zou moeten worden. Om de Councillors te bezoeken geeft hij je een boek.

Maar, als je naar die Councillors toegaat, is er geen topic om ze om hun support te vragen, de enige nieuwe topic is 'Telvanni Councillors', en als je die opent krijg je alleen te horen dat je het boek moet raadplegen om te weten waar de Councillors zich bevinden. Ik heb het boek al gelezen in Aryon's toren, dus daaraan kan het niet liggen. Hoe moet je ze zover krijgen om hun support te krijgen? Ik heb al hun quests (amulet voor Dratha, robe voor Neloth, bow voor Therana, boeken en ring voor Baladas) allemaal al gedaan, zodra ik tot Mouth werd gepromoveerd, net als alle quests van Aryon en van de Mouths, inc. Fast Eddie; ik heb mijn Stronghold al volledig compleet; en ik ben al officieel Magister natuurlijk. Mijn skills zijn veel lager dan ze zouden moeten zijn voor zo'n rang, maar dat was voor de Master en Magister rangen ook geen probleem... kan het toch aan mn skills liggen, of is er iets anders dat ik zou moeten doen, om de support te krijgen van de Councillors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik zit vast in een cave genaamd Assemanu, wat ten zuid-oosten van Seyda Neen ligt. Ik kwam een lager liggende gang tegen waar een Frost Atronach zat. Ben dus naar beneden gedaald om die te killen. Nadat hij dood was ben ik de gang afgegaan tot ik een deur tegen kwam. Maar die deur wil niet open, terwijl er niet eens een lock op zit. :? Het lijkt wel alsof er aan de andere kant iets tegen de deur zit...Nu ja shit happens dacht ik dus ik loop weer terug naar waar ik naar beneden ging, maar wat blijkt die helling is verdomme te stijl :(
Nu zit ik daar dus :|
Het ergste is dat ik voordat ik die Atronach wilde killen heb gesaved! :'( |:( }:O
Wie heeft de oplossing :/ ....als die er al überhaupt is 8)7
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Is er niet iets zoals een noclip ofzoiets?

offtopic:
hoe maak je stukken tekst zwart zodat je het niet meteen kunt lezen?

[ Voor 54% gewijzigd door Getah op 28-04-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Heb je geen Divine of Almsivi Intervention?
Ik heb daarvoor twee amuletten, je kan ze overal vinden, maar als ik nu nog eens opnieuw begin reken ik ze bij de standaard uitrusting..
(dwz player->addItem "Amulet of Almsivi (of Divine) Intervention" 1

Het zou trouwens kunnen dat er een creature tegen de deur staat, je zou kunnen proberen een spel te casten die in een paar feet schade doet, dan gaat ie dood. Dat heeft mij ook wel eens geholpen.
Anders kan je in de console 'ra' proberen, dan worden als het goed is alle npc's weer op hun standaard plek teruggezet.

[ Voor 40% gewijzigd door Haan op 28-04-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eindelijk weet ik hoe the elder scrolls construction set (een beetje :P) werkt. Nu ben ik bezig met me eigen huis bij Seyda seen, kan ik hem tenminste lekker naar mijn eigen wensen inrichten :D Best handig als je nagaat dat je in princiepe oneindig opslag ruimte kan krijgen en ook nog eens soort telepetatie's aan kan maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Hans1990 op 28-04-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 17:23:
Hmmz, ik zit vast in een cave genaamd Assemanu, wat ten zuid-oosten van Seyda Neen ligt. Ik kwam een lager liggende gang tegen waar een Frost Atronach zat. Ben dus naar beneden gedaald om die te killen. Nadat hij dood was ben ik de gang afgegaan tot ik een deur tegen kwam. Maar die deur wil niet open, terwijl er niet eens een lock op zit. :? Het lijkt wel alsof er aan de andere kant iets tegen de deur zit...Nu ja shit happens dacht ik dus ik loop weer terug naar waar ik naar beneden ging, maar wat blijkt die helling is verdomme te stijl :(
Nu zit ik daar dus :|
Het ergste is dat ik voordat ik die Atronach wilde killen heb gesaved! :'( |:( }:O
Wie heeft de oplossing :/ ....als die er al überhaupt is 8)7
Mijn dank is groot _/-\o_
Je bent waarschijnlijk nog niet zo lang bezig met Morrowind. Toen ik er mee begon en ik was level 2 of 3 ben ik ook in Assemanu gegaan en ik kwam er ook niet meer uit. Toen heb ik een uur gesprongen bij die steile helling om mijn spring-kunsten te trainen, maar dat hielp niet. Na wat zoeken op het internet heb ik in de console een command ingetypt om terug te keren naar het begin van de cave (coc assemanu).
Maar als je over een paar dagen nog eens naar dit probleem kijkt, dan lach je je zelf uit. Er zijn namelijk heel veel manieren om uit die cave te komen. Je kan met een Divine (of Almsivi) Intervension spreuk/item/scroll eruit komen. Je kan ook met een Levitation spreuk/item/scroll/potion voor een tijdje vliegen om er zo uit te komen. Er zijn manieren zat.

Ik heb trouwens een probleempje met Morrowind, het spel loopt als je het opstart nog gewoon goed, saven/laden gaat snel, het laden van gebieden gaat snel, maar als je dan een tijdje hebt gespeeld gaat het laden/saven steeds langzamer. Na een tijdje (half uur, uur) is het niet meer te doen en moet ik het spel opnieuw opstarten. Het spel gaat ook erg schokken in omgevingen waar het normaal wel goed gaat 8)7 Ik heb een Athlon XP @ 2100Mhz en 256Mb PC2700.

Bovendien duurt het afsluiten van het spel ook heeeel erg lang, hoe langer je het speelt, hoe langer het afsluiten duurt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
Waar kan je in morrowind (zonder add-ons enz) summon Dremora spells kopen of krijgen die niet van een scroll zijn?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Niemand weet een oplossing voor mijn probleem? Jammer, dan kijk ik wel verder als ik een magie-skill tot 90 heb... kijken wat er dan gebeurt.

Ondertussen heb ik een nieuw probleem (kijken of jullie hier wel raad mee weten):
Spoiler:
Voor mijn stronghold moest ik een boek vinden, 'The Secrets of Dwemer Animunculi'. Dat boek heb ik nu gevonden, maar volgens de meeste walkthroughs (onder andere UESP) zou je een summon sphere-centurion spell krijgen, de enige manier om die te krijgen. Ik heb die dus niet gehad. Ook toen ik het boek liet zien aan die vrouw die voor je stronghold zorgt, waarmee die quest afgelopen was en mijn stronghold verder gemaakt zou worden, heb ik de spreuk niet gekregen. Ik heb hem zelfs naar die oude dwerg gebracht in Tel Fyr, want dat zou een goede vertaler zijn, maar hij wil er niks over zeggen. Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Edit: weet iemand waar in NL ik de GOTY-editie kan kopen? Dat doe ik liever niet op het internet.

[ Voor 38% gewijzigd door ArPharazon op 28-04-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
ArPharazon schreef op 28 april 2004 @ 21:33:
Edit: weet iemand waar in NL ik de GOTY-editie kan kopen? Dat doe ik liever niet op het internet.
Probeer de plaatselijke pc winkel is of ga naar een speelgoedwinkel.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Geen precieze winkelketen in gedachten? Jammer.

Anyway:
Summon Dremora spells:
-Erer Darothril, Sadrith Mora, Dirty Muriel's Cornerclub
-Felen Maryon, Tel Branora, Upper Tower: Therana's Chamber (bekendste verkoper van zeldzame summons, enige met Golden Saint en Winged Twilight)
-Diren Vendu, Tel Mora, Tower Services

Bron: http://www.uesp.net/morrow/hints/mwspellmer.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een eigenlijk een beetje jammer dat je je zo snel dingen kunt aanpassen / toevoegen aan je uitrusting enzovoort.

Ik kon in ieder geval de verleiding niet weerstaan om ff snel de vetste wapens uit te checken.. daardoor heb ik te een beetje verneukt voor mezelf... :|

Nou ja ik beloof dat ik in het vervolg niet zal gaan cheaten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou schiet mij maar dood.......... 8)7
Ben op een zeer wazige manier naar boven 'geklommen' door gewoon tegen de helling aan te blijven springen en rennen en daardoor ging ik steeds een stukje omhoog en zo uitendelijk gehaald. :)
Nu loop ik vrolijk naar de echte uitgang en wat blijkt..........die deur mankeert het zelfde :( :( :?
What the fuck is dit? :? Is dit enen bug? Of heb ik een trap geactiveerd zonder dat ik ervan weet?
Ik weet wel dat er een rij grote koeienbellen aan een lat hingen waar ik mee 'gespeeld' heb :), maar of dat de oorzaak kan zijn....
Anyways dit sucks wel een beetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:02:
Nou schiet mij maar dood.......... 8)7
Ben op een zeer wazige manier naar boven 'geklommen' door gewoon tegen de helling aan te blijven springen en rennen en daardoor ging ik steeds een stukje omhoog en zo uitendelijk gehaald. :)
Nu loop ik vrolijk naar de echte uitgang en wat blijkt..........die deur mankeert het zelfde :( :( :?
What the fuck is dit? :? Is dit enen bug? Of heb ik een trap geactiveerd zonder dat ik ervan weet?
Ik weet wel dat er een rij grote koeienbellen aan een lat hingen waar ik mee 'gespeeld' heb :), maar of dat de oorzaak kan zijn....
Anyways dit sucks wel een beetje....
Voortaan die scrolls meenemen dat je daar kunt wegteleporteren. ;)
Mocht je daar niet op een "legale" manier wegkomen, kun je nog altijd de coc methode gebruiken. Als je dus in de console COC "Vivec" intikt, zul je verplaatst worden naar Vivec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
ArPharazon schreef op 28 april 2004 @ 21:42:
Anyway:
Summon Dremora spells:
-Erer Darothril, Sadrith Mora, Dirty Muriel's Cornerclub
-Felen Maryon, Tel Branora, Upper Tower: Therana's Chamber (bekendste verkoper van zeldzame summons, enige met Golden Saint en Winged Twilight)
-Diren Vendu, Tel Mora, Tower Services

Bron: http://www.uesp.net/morrow/hints/mwspellmer.shtml
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even een beetje aan het rond snuffelen geweest op internet naar het probleem met die gesloten deuren in cave Assemanu en nu lijkt het erop dat ik ergens een key had moeten pakken...
Nu heb ik gelezen dat je met de construction set die key kon verplaatsen naar de kamer waar ik me nu in bevind. Iemand die me kan uitleggen hoe dat werkt?

En hoe kom ik bij die kist die zo hoog ligt in de cave Assemanu. Is dat puur op acrobatics gericht of is daar een ander foefje voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Gewoon zorgen dat je iets hebt waarmee je kunt vliegen, een potion of levitation ofzo. (of zelf een amulet maken om 20 seconden te zweven net als ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik heb ff 2 vragen, ik heb laatst morrowind gekocht met de 2 uitbreidingen..

ik vind et best wel vet spel (had et vroeger ook al is gespeeld). Ik heb alleen 2 problemen.

De eerste, waar haal ik echt een sleutel of lockpick (ik ben warrior) want dat moet ik voor wat opdrachten hebben (smith contract stelen o-) maar kan et niet echt ergens vinden)

En ten tweede, ik moest dus een keer een dude killen in Ald-ruhn (als Order voor Fighters Guild).. dus dat had ik gedaan en toen ben ik gevangen genoemen (het was resist of arrest..) en sinds dien kan ik niet meer ald'ruhn in, dan word ik meteen geslacht door die guards :( (maar ik moet daar wel nog opdrachten doen!!)

Oh en et allerlaatste, hebben meer van jullie wel is last van het crashen van morrowind gewoon opeens. Of ik val terug in windows, of me hele pc reboot :(!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dat me hele pc reboot heb ik nooit, maar ik heb wel last van crashes. Zover ik weet is het Bethesda nooit gelukt echt een bugvrij spel te maken :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 00:48:
Ben even een beetje aan het rond snuffelen geweest op internet naar het probleem met die gesloten deuren in cave Assemanu en nu lijkt het erop dat ik ergens een key had moeten pakken...
Nu heb ik gelezen dat je met de construction set die key kon verplaatsen naar de kamer waar ik me nu in bevind. Iemand die me kan uitleggen hoe dat werkt?

En hoe kom ik bij die kist die zo hoog ligt in de cave Assemanu. Is dat puur op acrobatics gericht of is daar een ander foefje voor?
Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat die sleutel ergens in de eerste grot lag (heb je nodig om in (of uit) de volgende grot te komen), of hij moet ergens buiten liggen. Wat je in ieder geval kunt doen, is de precieze naam (ID) van de sleutel opzoeken in de CS en dan met player->additem"naam van de sleutel"1.

Helaas kan ik het hier niet zelf opzoeken, omdat ik op mijn stage adres ben, dus zal je het zelf moeten doen, of andere mede-gotters lief aankijken ;)

En bij dat kistje komen dat zo hoog ligt. Met een hoge acrobatics (en strength) kom je er misschien bij, maar met een levitate spell/potion/scroll kom je er in ieder geval bij.

/edit
FLeSH schreef op 29 april 2004 @ 08:50:
Ik heb ff 2 vragen, ik heb laatst morrowind gekocht met de 2 uitbreidingen..

ik vind et best wel vet spel (had et vroeger ook al is gespeeld). Ik heb alleen 2 problemen.

De eerste, waar haal ik echt een sleutel of lockpick (ik ben warrior) want dat moet ik voor wat opdrachten hebben (smith contract stelen o-) maar kan et niet echt ergens vinden)

En ten tweede, ik moest dus een keer een dude killen in Ald-ruhn (als Order voor Fighters Guild).. dus dat had ik gedaan en toen ben ik gevangen genoemen (het was resist of arrest..) en sinds dien kan ik niet meer ald'ruhn in, dan word ik meteen geslacht door die guards :( (maar ik moet daar wel nog opdrachten doen!!)

Oh en et allerlaatste, hebben meer van jullie wel is last van het crashen van morrowind gewoon opeens. Of ik val terug in windows, of me hele pc reboot :(!
Lockpicks vind je gewoon zo, of je moet ze toevallig ergens kopen kunnen (ik weet zo gauw geen verkoper). Voor dat smith contract is het trouwens waarschijnlijk ook wenselijk om een chameleon iets te hebben, anders gaat die gast in de winkel je niet leuk vinden.

Iemand zo maar killen, terwijl hij niet vijandig is tegen jou, is over het algemeen een Bad IdeaTM. Moet (of over het algemeen, wil) je iemand echt dood hebben, kun je het beste hem/haar taunten (in gespreksvenster->persuasion->taunt). Dit moet je zo'n 5x doen in 1(!) gesprek, dan valt hij/haar je meestal vanzelf aan.

Ben je nou gevangen genomen, of heb je 'resist arrest' gedaan (wat goed zou verklaren waarom de guards je nu aanvallen zodra ze je zien)? Als je lid bent van het Thieves Guild, kun je naar 1 van hun masters gaan om de prijs op je hoofd af te kopen. Zo niet, dan moet je naar een andere stad gaan (en hopen dat de guards je daar niet meteen aanvallen, dat durf ik niet te garanderen, ik heb niet zo vaak dat ze me meteen aanvallen ;)), een gesprek met een guard aanknopen, en dan de boete betalen, of het gevang in gaan (je skills zullen wat dalen tijdens je verblijf in de gevangenis). Vergeet niet al je items te droppen voordat je dit doet, anders zullen je 'gestolen' spullen ingenomen worden (inclusief geplukte bloemen ed).

En ja, Morrowind heeft regelmatig de neiging om te crashen. Installeer de laatste patch en hoop dat het niet te vaak gebeurd. Meer kan je helaas niet doen. Zo'n groot spel als Morrowind heeft naast absolute vrijheid ook erg veel bugs. Niks aan te doen helaas.

Als je XP draait, kun je dat rebooten voorkomen door naar 'Control Panel->System->Advanced tab' te gaan en daar moet ook iets staan met rebooten en error reporting. Daarop klikken en dan moet je ergens een optie uitzetten zodat ie niet meer opnieuw opstart bij een gecrashed programma (ik weet het zo even niet precies uit mijn hoofd, en ik weet ook de nl namen er niet voor).
Ik heb em hier in een winkel zien liggen, maar dat is in Duitsland, dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Heel erg bedankt :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 10:16:
[...]

Lockpicks vind je gewoon zo, of je moet ze toevallig ergens kopen kunnen (ik weet zo gauw geen verkoper). Voor dat smith contract is het trouwens waarschijnlijk ook wenselijk om een chameleon iets te hebben, anders gaat die gast in de winkel je niet leuk vinden.
Lockpicks en probes kun je als het goed is bij de Thief Guilds kopen. Voor echte kwaliteit moet je bij Hecerinde in Balmora zijn, maar ik weet niet zeker of ie ook wil verkopen als je niet lid bent van het gilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 00:48:

in console type je coc "balmora, guild of mages"
Dan koop je een potion of rising force.
weer terug coccen, en je pakt robe of st Roris.
Als je nieuwere patchen hebt zuigt die robe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat die sleutel ergens in de eerste grot lag (heb je nodig om in (of uit) de volgende grot te komen), of hij moet ergens buiten liggen. Wat je in ieder geval kunt doen, is de precieze naam (ID) van de sleutel opzoeken in de CS en dan met player->additem"naam van de sleutel"1.

Helaas kan ik het hier niet zelf opzoeken, omdat ik op mijn stage adres ben, dus zal je het zelf moeten doen, of andere mede-gotters lief aankijken ;)

En bij dat kistje komen dat zo hoog ligt. Met een hoge acrobatics (en strength) kom je er misschien bij, maar met een levitate spell/potion/scroll kom je er in ieder geval bij....
:) 8)
Cool met die sleutel is het gelukt. Had een old key nodig om de deur mee te openen. Nu nog ff ergens een levitate scroll kopen en ik kan weer lekker verder.... :) :)
In ieder geval bedankt..... 8) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Bij mij draaide morrowind lang zonder problemen, maar nu startte ik laatst het spel op en toen probeerde ik een spel te laden. Bij "loading exterior" blijft de computer echter hangen. (het balkje is wel helemaal vol, maar dan gebeurt er niets meer) Dit gebeurt bij al m'n savegames.

Ik snap hier helemaal niets van aangezien het spel altijd vlekkeloos draaide. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft anders ben ik m'n level 30 character kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savegames backuppen en een keer opnieuw installeren misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

[...]

Ik heb em hier in een winkel zien liggen, maar dat is in Duitsland, dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan ;)
Nee, inderdaad, ik woon in Zuid-Holland, dus Duitsland is een beetje ver weg :)
Maar evengoed bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 12:54:
savegames backuppen en een keer opnieuw installeren misschien.
Owja, vergeten te zeggen, dat heb ik al gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 29 april 2004 @ 12:42:
Bij mij draaide morrowind lang zonder problemen, maar nu startte ik laatst het spel op en toen probeerde ik een spel te laden. Bij "loading exterior" blijft de computer echter hangen. (het balkje is wel helemaal vol, maar dan gebeurt er niets meer) Dit gebeurt bij al m'n savegames.

Ik snap hier helemaal niets van aangezien het spel altijd vlekkeloos draaide. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft anders ben ik m'n level 30 character kwijt :'(
Hoe lang blijft dit scherm :? Als er (ingame of tijdens het laden van een savegame) iets geladen wordt, heb ik regelmatig dat het balkje vol zit en dat ik dan nog 30 sec of meer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ik hoefde normaal maar 10 seconden te wachten en dan was het spel geladen. ;) Ik heb nu dat ding 5 minuten laten staan maar hij deed nog steeds niets. Ik heb het spel nog maar eens geïnstalleerd, met alle updates en plugins die ik al geïnstalleerd had bij het maken van de savegame. Geen succes :(

Ik denk dat ik maar overnieuw moet beginnen. Het lijkt aan m'n savegames te liggen, want ik kan wel een new game starten. Als iemand nog wil proberen of hij mijn lvl 30 character kan laden mag hij het zeggen. Of mail je dan stuur ik die char wel even.

edit:
Ik heb wel de plug-ins Richcreeper, A good place to stay (1.6 dacht ik) en adamentum armor (ofzoiets :P ) volgens mij zijn deze nodig om het spel te kunnen spelen met mijn character.

[ Voor 17% gewijzigd door Getah op 29-04-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
dubbel 8)7

edit: ik gebruik hem hier dan wel voor. Nu probeer ik het spel op te starten, krijg ik dit:

**Failed to load cursor: Meshes\cursor.nif.
"is not a NIF file"**

Ik heb NIETS gedaan en hij zegt dat ineens :( :( :(

[ Voor 189% gewijzigd door Getah op 29-04-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Ik ben net begonnen in de wondere wereld van morrowind.
Maar ik heb een vraagje over spells. Onder de spells staat zo'n balkje en als die leeg is lijkt het of ik het niet meer kan casten weet iemand toevallig of ik de spells kan refreshen of moet ik gewoon een nieuwe spell kopen.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je bedoelt het blauwe balkje? Dat is je mana (magicka in Morrowind) die gebruik je als je een spell cast. Je laadt weer op door te rusten of door een Restore Magicka potion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

hantheman.tk schreef op 29 april 2004 @ 20:54:
Je bedoelt het blauwe balkje? Dat is je mana (magicka in Morrowind) die gebruik je als je een spell cast. Je laadt weer op door te rusten of door een Restore Magicka potion.
Nee niet je mana bar als je een spel hebt gereadied zie je hem onderin met een balkje eronder, ik had het fout dat je dan niet meer kan casten maar wat diet dat balkje dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 18-09 07:14
Dat balkje geeft aan hoeveel kans je hebt dat die spell lukt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:57
Mystic_X schreef op 29 april 2004 @ 20:43:
Ik ben net begonnen in de wondere wereld van morrowind.
Maar ik heb een vraagje over spells. Onder de spells staat zo'n balkje en als die leeg is lijkt het of ik het niet meer kan casten weet iemand toevallig of ik de spells kan refreshen of moet ik gewoon een nieuwe spell kopen.
Ten eerste je hoeft geen nieuwe spell te kopen, wat jij bedoeld is het rode balkje onder de spell zelf. Dit is de kans van slagen van de spell. Helemaal rood, 100% kans op slagen. Helemaal zwart, dan zijn je skills niet op niveau om de spell te kunnen casten. Lekker bewaren voor later.
Je kan de "rode" balk verhogen door je skills in een bepaalde categorie te trainen. of veel magic gebruiken uit de zelfde klasse magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Wat een leeg balkje ook kan betekenen, in het geval dat het balkje eerst hoger stond bij dezelfde spell, is dat je niet genoeg Magicka meer hebt om het te casten, dan gaat de kans natuurlijk meteen op nul. Hoe je Magicka regenereert, kan je een paar posts hierboven lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

cardinal808 schreef op 29 april 2004 @ 23:46:
[...]

Ten eerste je hoeft geen nieuwe spell te kopen, wat jij bedoeld is het rode balkje onder de spell zelf. Dit is de kans van slagen van de spell. Helemaal rood, 100% kans op slagen. Helemaal zwart, dan zijn je skills niet op niveau om de spell te kunnen casten. Lekker bewaren voor later.
Je kan de "rode" balk verhogen door je skills in een bepaalde categorie te trainen. of veel magic gebruiken uit de zelfde klasse magic.
Aha dat is het dus, mijn dank is groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 30 april 2004 @ 01:00:
Wat een leeg balkje ook kan betekenen, in het geval dat het balkje eerst hoger stond bij dezelfde spell, is dat je niet genoeg Magicka meer hebt om het te casten, dan gaat de kans natuurlijk meteen op nul. Hoe je Magicka regenereert, kan je een paar posts hierboven lezen.
Heeft ook met je fatigue te maken dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 18:37:
[...]

Heeft ook met je fatigue te maken dacht ik
Klopt, fatigue speelt een hele grote rol. Als je doodsmoe bent wordt de kans dat je een moeilijke spreuk succesvol kan uitvoeren vrijwel nihil.

Overigens heb ik ook gemerkt dat als je een spreuk laat maken, dat de succeskans die dan wordt opgegeven in werkelijkheid een stukje hoger ligt. Vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Ondertussen heb ik een nieuw probleem (kijken of jullie hier wel raad mee weten):
Spoiler:
Voor mijn stronghold moest ik een boek vinden, 'The Secrets of Dwemer Animunculi'. Dat boek heb ik nu gevonden, maar volgens de meeste walkthroughs (onder andere UESP) zou je een summon sphere-centurion spell krijgen, de enige manier om die te krijgen. Ik heb die dus niet gehad. Ook toen ik het boek liet zien aan die vrouw die voor je stronghold zorgt, waarmee die quest afgelopen was en mijn stronghold verder gemaakt zou worden, heb ik de spreuk niet gekregen. Ik heb hem zelfs naar die oude dwerg gebracht in Tel Fyr, want dat zou een goede vertaler zijn, maar hij wil er niks over zeggen. Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.
Ok, mijn fout. De spell is toch verschenen in mijn lijstje van spells, al is het niet onder de naam die ik had gedacht, 'Summon Sphere Centurion', maar onder de naam 'Dwemer Animunculi'. Hier ben ik net achter gekomen, toen ik onder de D op zoek was naar een bepaalde spell :)

Nu nog hopen dat iemand een oplossing vindt voor mijn Telvanni Council Vote probleem... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ik ben weer wat verder met mijn probleem (zie een stuk of 10 posts geleden..), en ik weet nu precies wat het probleem is :) Het spel wil dus helemaal geen exterior cells meer laden. Dat is ook de reden dat hij wel een new game wil starten. (je begint immers in dat schip) Als ik door het luik naar buiten wil loopt het spel vast. (helemaal niets werkt, behalve de reset-knop)

Ik hoop dat iemand dit eens heeft meegemaakt en mij kan vertellen hoe ik dit op kan lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Getah schreef op 01 mei 2004 @ 20:28:
Ik ben weer wat verder met mijn probleem (zie een stuk of 10 posts geleden..), en ik weet nu precies wat het probleem is :) Het spel wil dus helemaal geen exterior cells meer laden. Dat is ook de reden dat hij wel een new game wil starten. (je begint immers in dat schip) Als ik door het luik naar buiten wil loopt het spel vast. (helemaal niets werkt, behalve de reset-knop)

Ik hoop dat iemand dit eens heeft meegemaakt en mij kan vertellen hoe ik dit op kan lossen :)
Ik zou zeggen een simpele reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Al geprobeerd, maar dat helpt niet. Als ik 1x geprobeerd heb om in een exterior cell te komen loopt het spel vast. Als ik dan m'n computer opnieuw heb opgestart wil het spel niet eens meer opstarten. Ik kan dus nadat ik het spel geïnstalleerd heb 1 keer proberen om een exterior cell te laden, en daarna kan ik weer overnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Andere drivers proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Heb al 2 verschillende drivers geprobeerd. Het zou alleen in mijn opinie niet uit moeten maken, want hij deed het wel altijd.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

hmm, hoe zit het met je geluidskaart + drivers die wilde ook nog wel eens problemen opleveren, weet niet hoe dat bij jou zit, maar dat zou je ook even kunnen checken.
Heb je die patch al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ik heb de patch geïnstalleerd, en ik heb nog steeds dezelfde geluidsdrivers als altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

BigFast schreef op 04 april 2004 @ 18:40:
Heb nu een rep. van 37. Wat is het hoogste wat je kan halen?
ArPharazon schreef op 04 april 2004 @ 20:48:

37 reputatie? kewl... ik zit nu op 11, maximum weet ik niet.
Ik weet dat dit een zeer oude quote is, maar k wilde t gewoon zeggen:

37 is niet het maximum, ik heb vandaag de 38 gehaald, en overschrijd de 50 of 60 nog wel voor ik ook maar aan de main quest begin :) Op een of andere site die n tijdje gelee in dit topic een link kreeg was trouwens berekend dat je er maximaal 146 kon halen :9~

!!!!Edit: belangrijke vraag, omdat k bijna jarig ben: Hoeveel kost de Goty-editie tegenwoordig in de winkels?

[ Voor 8% gewijzigd door ArPharazon op 03-05-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 02 mei 2004 @ 22:43:

!!!!Edit: belangrijke vraag, omdat k bijna jarig ben: Hoeveel kost de Goty-editie tegenwoordig in de winkels?
Ik heb em hier voor 34 euro in de winkel zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k'heb ff een noob vragie :P
na een gevecht met een monster gebeurt wel es dat je strength oid omlaag gaat ( rode cijfers bij stats) hoe verander ik dat terug ?
domweg wachtenen, of een potion gebruiken of iets anders :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Naar een shrine gaan ergens, geld betalen en restore attributes wensen :)

edit: maar een potion of scroll van restore xxx kan natuurlijk ook :)

[ Voor 34% gewijzigd door Getah op 03-05-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Je kan natuurlijk ook gewoon de betreffende spell kopen, er is er 1 voor iedere attribute. Erg veel mana kosten ze niet, ik dacht 19 mana of zo, en met mijn restoration nog onder de 20 en toch een kans van 40 %, zijn het redelijk makkelijke spells, en overal bruikbaar zolang je mana hebt: veel handiger dan het constant kopen van scrolls of iedere keer heen en weer naar zo'n shrine reizen, waarbij je dan ook weer constant geld moet betalen. De spells kosten slechts 1 keer goud, en dat is door de tijd heen veel goedkoper.
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 08:39:
[...]
Bedankt, dat lijkt me een redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 03 mei 2004 @ 14:25:
Je kan natuurlijk ook gewoon de betreffende spell kopen, er is er 1 voor iedere attribute. Erg veel mana kosten ze niet, ik dacht 19 mana of zo, en met mijn restoration nog onder de 20 en toch een kans van 40 %, zijn het redelijk makkelijke spells, en overal bruikbaar zolang je mana hebt: veel handiger dan het constant kopen van scrolls of iedere keer heen en weer naar zo'n shrine reizen, waarbij je dan ook weer constant geld moet betalen. De spells kosten slechts 1 keer goud, en dat is door de tijd heen veel goedkoper.
Beter nog dan wat jij doet, is 1 restore [willekeurig atribute] kopen, en dan met bij iemand die make/create spells (ik weet niet hoe het precies heet) daarmee voor ieder atribute een spell maken. De spells die je kunt kopen, en die jij bedoelt, zijn namelijk over het algemeen behoorlijk overkill (ik geloof dat het iets was van 50 pts restore in totaal). Wat ik meestal doe, is 1 zo'n spell kopen, dan naar iemand gaan die spells kan maken voor je, en dan voor ieder atribute een 'restore 10 pts [atribute] for 1 sec' maken.

Wat je alleen nog wel eens merkt is dat het verschil maakt bij wie je zo'n spell laat maken, of dat er verschil is tussen gekochte spells en gemaakte spells in termen van mana gebruik en moeilijkheid (kans om de spell goed te casten). Voorbeeldje: Ik zorg altijd dat ik van alles een restore, of cure spell heb, kan altijd van pas komen. Maar zo heb ik gemerkt dat als ik een Cure Blight Disease spell koop, hij over het algemeen veel minder mana kost, en dat ik veel meer kans heb om te slagen als ik de spell cast, dan als ik de zelfde spell laat maken voor mezelf. Weet iemand hoe dat precies zit?
Bedankt, dat lijkt me een redelijke prijs :)
Sterker nog, dat is een koopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:21:
Wat je alleen nog wel eens merkt is dat het verschil maakt bij wie je zo'n spell laat maken, of dat er verschil is tussen gekochte spells en gemaakte spells in termen van mana gebruik en moeilijkheid (kans om de spell goed te casten). Voorbeeldje: Ik zorg altijd dat ik van alles een restore, of cure spell heb, kan altijd van pas komen. Maar zo heb ik gemerkt dat als ik een Cure Blight Disease spell koop, hij over het algemeen veel minder mana kost, en dat ik veel meer kans heb om te slagen als ik de spell cast, dan als ik de zelfde spell laat maken voor mezelf. Weet iemand hoe dat precies zit?
Ja, dat had ik ook een keer. Ik had namelijk een Strong Open spell gekocht, maar ik wilde er 1 met een 100-100 open, ipv 50-50 of 1-100 (wild open). En omdat ik in een gulle bui was, wilde ik voor iedere 5 lock points een spell hebben voor mana-situatie-effeciëntie, dus voor 100, 95, 90 enz. tot 5, met uitzondering van 50 natuurlijk. Toen ik hier naar beneden ging langs dat lijstje, zag ik een nogal duur patroon, wat bevestigd werd toen ik bij 50 kwam: Spells die je zelf laat maken zijn veel en veel slechter dan de 'kant-en-klare' spells.
Resultaat: Ik laadde een eerdere savegame, liet alleen de 100-100 open spell maken, en sindsdien heb ik geen enkele spell meer laten maken. :)

Conclusie: Blijf alleen bij de spells die je direct kan kopen, tenzij je er echt eentje nodig hebt die niemand heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Laatst online: 16:32
@ die reputatie: Ik zit nu op zo'n rep van 70, met nu mijn 3de character al weer (oh, wat is dat spel toch herspeelbaar :9 ). Ben nu een High Elf van level 65 ofzo. Ik heb de mainquest gedaan, en alle quests van telvanni en mage's guild. Zal binnenkort ook nog ff beginnen met de fighter's guild, maar ben nu eerst bezig met bloodmoon. Die is nog niet echt moeilijk, terwijl ik difficulty slider op 100 heb staan. Wordt deze nog pittig, of blijftie zo gemakkelijk (gemakkelijk = 3 klappen met sunder -> dode Golden Saint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

ArPharazon schreef op 03 mei 2004 @ 20:24:
[...]

Ja, dat had ik ook een keer. Ik had namelijk een Strong Open spell gekocht, maar ik wilde er 1 met een 100-100 open, ipv 50-50 of 1-100 (wild open). En omdat ik in een gulle bui was, wilde ik voor iedere 5 lock points een spell hebben voor mana-situatie-effeciëntie, dus voor 100, 95, 90 enz. tot 5, met uitzondering van 50 natuurlijk. Toen ik hier naar beneden ging langs dat lijstje, zag ik een nogal duur patroon, wat bevestigd werd toen ik bij 50 kwam: Spells die je zelf laat maken zijn veel en veel slechter dan de 'kant-en-klare' spells.
Resultaat: Ik laadde een eerdere savegame, liet alleen de 100-100 open spell maken, en sindsdien heb ik geen enkele spell meer laten maken. :)

Conclusie: Blijf alleen bij de spells die je direct kan kopen, tenzij je er echt eentje nodig hebt die niemand heeft :)
Beetje overdreven ook vind je niet? Dat is pas zonde je van je geld.. En ik vind het persoonlijk vervelend om heel veel spells te hebben, want dan raak je het overzicht heel snel kwijt. Ik heb ook een open 100 pt spell trouwens. Vind je het teveel magic kosten, kan je beter een restore magicka potion aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Ik heb nu toch al zo ongelooflijk veel spells, dat het overzicht allang zoek is, en die paar open spells zouden daar niks aan veranderen :)

Zonde van mijn geld? Ik moet toch iets doen met die 800000 goudstukken in mn inventory :)

Potions? Dat vind IK nou zonde van m'n geld... als ik Magicka nodig heb, slaap k wel n paar uurtjes, en voor bijna ieder ander potion die je kan hebben heb k wel 1 of meerdere spells ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Tja, ik koop eigenlijk ook nooit meer potions, ik maak ze lekker zelf, dat is veel efficiënter. Maar als mage kan je echt niet zonder restore magicka potions, dus als je alchemy skill nog niet zo best is zal je ze toch moeten kopen :)
Je kan tenslotte moeilijk even een paar uurtjes gaan slapen als je door een monster achterna wordt gezeten ;)

Weet je trouwens dat je spells kan verwijderen door ctrl + klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 03 mei 2004 @ 20:24:
[...]

Tenzij het voor de moeilijkheid weinig uit maakt natuurlijk. Voor die restore atribute spells waar ik het over had maakt het allemaal weinig uit. De cost is 1 magicka pt, en de kans op slagen is (voor mijn characters) bijna altijd 100% of ietsje lager. En verder kun je toch beter enchanten ;) Dat lukt altijd en kost niks, misschien een paar soulgems, maar anders verpats je ook weer een paar soulgems aan Creeper, dan heb je geld zat.

Overigens, iemand hierboven zei iets over Restore magicka potions en alchemy, maar naar mijn weten kun je niet zelf Restore magicka potions maken. Voor de rest zou ik idd ook altijd zelf mijn potions maken, en als je nog niet zo goed bent in alchemy, moet je voor de grap eens naar de aanbevolen verkoper voor Fortify Intelligence ingredienten gaan, en dan gewoon eens wat oefenen met alchemy. Succes gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:30:
[...]

Overigens, iemand hierboven zei iets over Restore magicka potions en alchemy, maar naar mijn weten kun je niet zelf Restore magicka potions maken. Voor de rest zou ik idd ook altijd zelf mijn potions maken, en als je nog niet zo goed bent in alchemy, moet je voor de grap eens naar de aanbevolen verkoper voor Fortify Intelligence ingredienten gaan, en dan gewoon eens wat oefenen met alchemy. Succes gegarandeerd.
Dat kan heel makkelijk: void/frost salts, daedra harten, en comberry uit m'n hoofd :)
Ik heb vanmorgen overigens die Fortify Intelligence eens uitgeprobeerd.. Dat is echt lachen, maar ik ben bij een intelligence van bijna 8000 maar gestopt >:)
Ik heb nu wel errug krachtige potions })

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 04-05-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

8000 intelligence? Gaaf, als ik dat had, had ik 16000 magicka, dat is 6000 meer dan Vivec: wie heeft er dan nog potions nodig? ;)

En dan ben ik niet eens een mage, ik gebruik Magicka alleen in speciale situaties: voor restoratie van attributes, genezing van ziektes, openen van sloten en teleportatie. Wie heeft er destruction spells nodig als je Chrysamere hebt en een long-blade skill van 85, en meer iedere dag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 04 mei 2004 @ 14:29:

Dat kan heel makkelijk: void/frost salts, daedra harten, en comberry uit m'n hoofd :)
Ik heb vanmorgen overigens die Fortify Intelligence eens uitgeprobeerd.. Dat is echt lachen, maar ik ben bij een intelligence van bijna 8000 maar gestopt >:)
Ik heb nu wel errug krachtige potions })
Klopt ja, ik was in de war met Resist Magicka. Overigens ben ik niet erg onder de indruk van 8000 intelligence, als je nou meer dan 500 miljoen had... ;) Valt overigens niet aan te raden om dat te doen, je houdt dan namelijk ook dat effect voor 100+ dagen, en je kan het niet dispellen of wat dan ook.

* henkie196 spreekt uit ervaring ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net ook even met die potions zitten prutsen, dat is behoorlijk heavy indd :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vandeven00/ScreenShot%209.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Met 3000 speed kun je toch niet meer normaal lopen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt, was een testje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Wat ook leuk is om een keer uit te proberen als je dat leuk vindt:

(ps, je moet wel wat console commands weten ;) )

======== LEUK ALS JE WILT WETEN =========

Koop de spreuken fireball, frost, lightning, poison en paralyse. Ga naar een spellmaker en combineer de spreuken. Laat ze allemaal 100-100 dmg doen voor 20 seconden. Je hebt dan dus 20 seconden paralyse + 400-400 dmg. (je hebt veel geld nodig :) ) Zorg ook dat de area 50 ft is 8)

Ga dan naar balmora of iets dergelijks, en zorg dat je destruction skill op 10000 o.i.d. staat. Zorg ook dan je genoeg magicka hebt, bijvoorbeeld 1 miljoen })
Zet je acrobatics op 1000 en spring. Op het moment dat je heel hoog zit schiet je. Je bent eerder beneden dan die bal, en het lijkt dan net dragonballZ als ie neerkomt :P

======== THE END OF HET LEUKE ==========

edit: P.S. hoe zorg je dat er zo'n mooi zwart blok over je tekst komt dat weggaat als je het selecteert?

edit2: ja dankje dat bedoelde ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Getah op 05-05-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Getah schreef op 04 mei 2004 @ 21:09:

edit: P.S. hoe zorg je dat er zo'n mooi zwart blok over je tekst komt dat weggaat als je het selecteert?
Dit bedoel je?
:P

offtopic:
qoute of view deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

ArPharazon schreef op 02 mei 2004 @ 22:43:
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 08:39:
[...]
Ok, bedankt. Maar mijn verjaardag komt steeds dichterbij, en na lang zoeken zit ik nog met 1 vraag: WAAR kan je hem kopen? Welke winkelketen? Freerecordshop heeft m niet, Dynabyte heeft m niet. Enig idee waar k m kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 05 mei 2004 @ 12:21:

Ok, bedankt. Maar mijn verjaardag komt steeds dichterbij, en na lang zoeken zit ik nog met 1 vraag: WAAR kan je hem kopen? Welke winkelketen? Freerecordshop heeft m niet, Dynabyte heeft m niet. Enig idee waar k m kan halen?
Om mezelf maar eens te quoten:
Er was een aantal pagina's geleden ook al zoiets gevraagd. Zoek maar eens op GOTY door het topic. Als ik het me goed herinner was hij niet meer te verkrijgen in NL of zoiets, maar dat moet je zelf maar even precies nakijken. Anders zijn er natuurlijk nog de online winkels.

Even een quotje van die discussie van een aantal pagina's terug. Blijkbaar had iemand de GOTY toch nog ergens in NL gevonden.
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:54:
Ik heb hem bij 2fast4ucomputers.nl gehaald voor maar €32,00 + verzendkosten. Kijk daar eens..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Ja, die vraag enkele pagina's eerder was ook van mij... hij is dus niet meer in NL verkrijgbaar behalve online? Dat schiet lekker op, zeg.... :(

Edit: okidoki, online besteld, zou binnen 2 weken moeten arriveren... mooi op tijd, k ben morgen jarig ;)

Maar nu heb k 2 vragen:

-Ik heb nu een gekopieerde versie van cd 1 van Morrowind, waarmee ik gewoon kon installeren, en ik kan de editor openen, alleen geen files voor die editor (wat op zich logisch is). Ik heb gepatched, en 2 plugins gebruikt, 3e zet ik binnenkort aan. Nu is mijn vraag: als ik de Goty-editie eenmaal heb, moet ik dan opnieuw installeren, patchen, enz., of kan ik gewoon met de nieuwe cd spelen? En werkt dan de editor goed aan de hand van de 2e cd?

Spoiler, en verzoek voor spoiler:
-Ik ben nog niet begonnen aan de Main Quest, wil eerst zoveel mogelijk side-quests doen. Nu vraag ik mij af, wat verandert er nu eigenlijk aan het eiland als ik Dagoth Ur heb verslagen? Ik heb al gehoord dat de Ash Storms voorgoed verdwijnen, iig binnen de Ghostfence, en dat er daar een blauwe lucht komt. Maar wat gebeurt er nog meer? Blijven de Blighted creatures nog in leven? Blijven de Sixth House ventjes nog intact, of verdwijnen alle Sleepers, Ash Ghouls, enz? Wat gebeurt er met de Daedra? Als die allemaal verdwijnen, wordt het wel een heel simpel eiland...
Eind Spoiler

[ Voor 81% gewijzigd door ArPharazon op 05-05-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPharazon schreef op 05 mei 2004 @ 12:51:
-Ik heb nu een gekopieerde versie van cd 1 van Morrowind, waarmee ik gewoon kon installeren, en ik kan de editor openen, alleen geen files voor die editor (wat op zich logisch is). Ik heb gepatched, en 2 plugins gebruikt, 3e zet ik binnenkort aan. Nu is mijn vraag: als ik de Goty-editie eenmaal heb, moet ik dan opnieuw installeren, patchen, enz., of kan ik gewoon met de nieuwe cd spelen? En werkt dan de editor goed aan de hand van de 2e cd?
Dat je niks ziet in de editor komt omdat je nog geen files hebt geladen, dat heeft weinig met het al of niet legaal zijn van jouw versie te maken. Ga maar eens naar 'New->Data Files', vink dan Morrowind.esm aan en klik ok. Dan zou je gewoon alle files moeten kunnen zien die bij Morrowind komen. Als je ook nog een mod aanvinkt en die de active file maakt met 'Set as active file', kun je zelf die mod aanpassen. Of een nieuwe maken natuurlijk.

Verder heb ik geen flauw idee of je alles opnieuw moet installeren, maar het lijkt me wel zo handig om dat gelijk te doen, heb alles bij elkaar passend en legaal en zo ;) Gewoon je savegames backuppen en dan alles eraf en weer opnieuw installeren. Of je dan nog moet patchen weet ik niet, kijk maar eens op de officiele site.
Spoiler, en verzoek voor spoiler:
-Ik ben nog niet begonnen aan de Main Quest, wil eerst zoveel mogelijk side-quests doen. Nu vraag ik mij af, wat verandert er nu eigenlijk aan het eiland als ik Dagoth Ur heb verslagen? Ik heb al gehoord dat de Ash Storms voorgoed verdwijnen, iig binnen de Ghostfence, en dat er daar een blauwe lucht komt. Maar wat gebeurt er nog meer? Blijven de Blighted creatures nog in leven? Blijven de Sixth House ventjes nog intact, of verdwijnen alle Sleepers, Ash Ghouls, enz? Wat gebeurt er met de Daedra? Als die allemaal verdwijnen, wordt het wel een heel simpel eiland...
Eind Spoiler
Volgens mij is het enige wat er verandert dat de Ghostfence (die muur om de Red Mountain) verdwijnt, de ashstorms verdwijnen, en de lucht idd weer blauw wordt binnen de Ghostfence. De creatures blijven gewoon bestaan voor zover ik weet, maar ik heb zelf ook nog maar 1 keer de main quest volledig uitgespeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb het al uitgespeeld en er veranderd totaal niks, zelf de npc's hebben dezelfde dialoogjes, vet lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

corpseflayer schreef op 06 mei 2004 @ 15:11:
Ik heb het al uitgespeeld en er veranderd totaal niks, zelf de npc's hebben dezelfde dialoogjes, vet lame.
Dat is niet waar hoor. Ze begroeten je anders.. Wel blijven de ash-storms gewoon, wat ik wel jammer vind, want ik vind die storm altijd onwijs irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik heb eindelijk bloodmoon gekocht maar hoe kom je op het eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADMK schreef op 06 mei 2004 @ 15:36:
Ik heb eindelijk bloodmoon gekocht maar hoe kom je op het eiland?
Zwemmen :P
Of je kunt de boot pakken in Khuul geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 06 mei 2004 @ 15:29:

Dat is niet waar hoor. Ze begroeten je anders.. Wel blijven de ash-storms gewoon, wat ik wel jammer vind, want ik vind die storm altijd onwijs irritant.
Dat kun je volgens mij ook via een console command of in je morrowind.ini file veranderen. Ik zit hier op stage, waar bepaalde sites geblokt worden, dus ik kan het niet precies uitzoeken, maar ik zou zeggen, google eens op morrowind "change weather".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Toen ik het had uitgespeeld had ik echt geen ashstorms meer hoor, maarja.

Ik ben na maanden weer eens begonnen nadat ik de Game Of The Year editie gekocht had.....wat een heerlijk spel is het toch :)

Gebruiken jullie de Absorb Health/Fatique spreuken weleens bij enchanting? Ik heb nu een Daedric Dai-Katana geenchant met een Golden Saint met 45-45 absorb Heath, en ik heb nooit meer een potion nodig :)

Ook heb ik door veel te verkopen en handige verkooptrucjes nu ongeveer 800000 credits :) Ik had 12 Grand Soul Gems en die heb ik allemaal gevuld met Golden Saints (scrolls kopen eerst) en die zijn allemaal 80000 waard. Toen ben ik naar Mudcrab gegaan en heb ik steeds zo'n ding verkocht en dan 70000 terugkopen en dan slapen, enz enz.....was ik wel een tijdje mee bezig, maar na 10 Soul gems werd ik er een beetje moe van en toen ben ik maar genokt daar mee en heb ik mooi wat spullen geenchant. Echt mooi die vrijheid :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

800000? Zonder verkooptrucjes, zonder te stelen als het niet hoeft voor een quest, en gewoon alles te verkopen wat ik in mn inventory kreeg (aan de Creeper, dat wel) zit ik nu aan de 1500000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
Bij bloodmoon heb ik eindelijk me estate en ik ben leader van de kolonie maar wat kan je er allemaal mee doen (met die kolonie dan)?

[ Voor 10% gewijzigd door ADMK op 08-05-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Even een vraagje tussendoor: Ik zit nu grotendeels in Daedric armor (laarsjes en schild gevonden in Galom Daeus, heavy armor skill 100 geworden in Galom Daeus, allebei vandaag) en zit nu, met een paar beschadigde stukken en een paar inferieure stukken, zoals ebony bracers en imperial pauldrons, maar ook superieure stukken als Lord's Mail en Mask of Clavicus Vile, aan een armor-rating van 237.

Weet iemand wat het maximum armor is dat je kan halen zonder spells of enchantments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armor, helm, schild, schoenen kunnen allemaal 333 def hebben volgens mij.
bv Lords mail, Helm of the bear claw, dat schild met heal 50-100 pts en ten pace boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ik speel al een tijdje morrowind nu (jaahaa, hij doet het weer 8) ) en m'n character is nu level 31. Ik heb de mainquest (denk ik :P ) bijna uitgespeeld. Als je Tribunal zou installeren, zouden daar dan nieuwe uitdagingen zijn? (zoals betere enemies, nieuwe wapens, armor etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Getah op 08-05-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
jup...nieuwe beesjes e.d., maar bloodmoon lijkt me leuker, maar is ook wat lastiger.

Ik heb vandaag Vivec gekilled om een groot deel van de mainquest over te slaan. Ik ben level 31 en heb dit gehaald mbv Aryon's Helper, een handschoen die 3 daedra summoned en wat keren summon golden saint. :) Heb nu dus het duurste item uit Morrowind, want ik heb Vivec gesoultrapped in Azura's Star.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Laatst online: 16:32
Vivec heeft (uit mijn hoofd) een soul van 1000 :9 . Alleen vraag ik mij af wat je aan die extra hoge soul hebt. Constant effect heeft lang zo veel niet nodig en gaat meer dan de helft verloren, dan cast when strikes: als je een wapen met 21 ER met GS of AS enchanted kun je nog 50+ klappen uitdelen. En hij regenerated ook als je slapie doet :+ conclusie: die 600 extra soul vind ik niet echt super handig, tenzij je een wapen hebt met een echantment rating van 50-100 ofzo :Y) , maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Johnnyburn schreef op 10 mei 2004 @ 09:06:
Vivec heeft (uit mijn hoofd) een soul van 1000 :9 .
Enig idee wat voor soul Almalexia heeft? Die is ook wel leuk om te soultrappen, en....

Spoiler

....haar doden hoort nog bij de Tribunal Main Quest ook! Perfecte gelegenheid voor soultrap ;)

Eind Spoiler

Zou ze evenveel waard zijn als Vivec, of misschien zelfs nog meer?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.