Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 00:48:
Ben even een beetje aan het rond snuffelen geweest op internet naar het probleem met die gesloten deuren in cave Assemanu en nu lijkt het erop dat ik ergens een key had moeten pakken...
Nu heb ik gelezen dat je met de construction set die key kon verplaatsen naar de kamer waar ik me nu in bevind. Iemand die me kan uitleggen hoe dat werkt?
En hoe kom ik bij die kist die zo hoog ligt in de cave Assemanu. Is dat puur op acrobatics gericht of is daar een ander foefje voor?
Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat die sleutel ergens in de eerste grot lag (heb je nodig om in (of uit) de volgende grot te komen), of hij moet ergens buiten liggen. Wat je in ieder geval kunt doen, is de precieze naam (ID) van de sleutel opzoeken in de CS en dan met
player->additem"naam van de sleutel"1.
Helaas kan ik het hier niet zelf opzoeken, omdat ik op mijn stage adres ben, dus zal je het zelf moeten doen, of andere mede-gotters lief aankijken
En bij dat kistje komen dat zo hoog ligt. Met een hoge acrobatics (en strength) kom je er misschien bij, maar met een levitate spell/potion/scroll kom je er in ieder geval bij.
/edit
FLeSH schreef op 29 april 2004 @ 08:50:
Ik heb ff 2 vragen, ik heb laatst morrowind gekocht met de 2 uitbreidingen..
ik vind et best wel vet spel (had et vroeger ook al is gespeeld). Ik heb alleen 2 problemen.
De eerste, waar haal ik echt een sleutel of lockpick (ik ben warrior) want dat moet ik voor wat opdrachten hebben (smith contract stelen o-) maar kan et niet echt ergens vinden)
En ten tweede, ik moest dus een keer een dude killen in Ald-ruhn (als Order voor Fighters Guild).. dus dat had ik gedaan en toen ben ik gevangen genoemen (het was resist of arrest..) en sinds dien kan ik niet meer ald'ruhn in, dan word ik meteen geslacht door die guards

(maar ik moet daar wel nog opdrachten doen!!)
Oh en et allerlaatste, hebben meer van jullie wel is last van het crashen van morrowind gewoon opeens. Of ik val terug in windows, of me hele pc reboot :(!
Lockpicks vind je gewoon zo, of je moet ze toevallig ergens kopen kunnen (ik weet zo gauw geen verkoper). Voor dat smith contract is het trouwens waarschijnlijk ook wenselijk om een chameleon iets te hebben, anders gaat die gast in de winkel je niet leuk vinden.
Iemand zo maar killen, terwijl hij niet vijandig is tegen jou, is over het algemeen een Bad Idea
TM. Moet (of over het algemeen, wil) je iemand echt dood hebben, kun je het beste hem/haar taunten (in gespreksvenster->persuasion->taunt). Dit moet je zo'n 5x doen in 1(!) gesprek, dan valt hij/haar je meestal vanzelf aan.
Ben je nou gevangen genomen, of heb je 'resist arrest' gedaan (wat goed zou verklaren waarom de guards je nu aanvallen zodra ze je zien)? Als je lid bent van het Thieves Guild, kun je naar 1 van hun masters gaan om de prijs op je hoofd af te kopen. Zo niet, dan moet je naar een andere stad gaan (en hopen dat de guards je daar niet meteen aanvallen, dat durf ik niet te garanderen, ik heb niet zo vaak dat ze me meteen aanvallen

), een gesprek met een guard aanknopen, en dan de boete betalen, of het gevang in gaan (je skills zullen wat dalen tijdens je verblijf in de gevangenis). Vergeet niet al je items te droppen voordat je dit doet, anders zullen je 'gestolen' spullen ingenomen worden (inclusief geplukte bloemen ed).
En ja, Morrowind heeft regelmatig de neiging om te crashen. Installeer de laatste patch en hoop dat het niet te vaak gebeurd. Meer kan je helaas niet doen. Zo'n groot spel als Morrowind heeft naast absolute vrijheid ook erg veel bugs. Niks aan te doen helaas.
Als je XP draait, kun je dat rebooten voorkomen door naar 'Control Panel->System->Advanced tab' te gaan en daar moet ook iets staan met rebooten en error reporting. Daarop klikken en dan moet je ergens een optie uitzetten zodat ie niet meer opnieuw opstart bij een gecrashed programma (ik weet het zo even niet precies uit mijn hoofd, en ik weet ook de nl namen er niet voor).
Ik heb em hier in een winkel zien liggen, maar dat is in Duitsland, dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan