Ik heb de update ook net gedraaid en het auto-focussen werkt iets anders. Hij lijkt iets sneller te focussen (het voelt iig anders aan), maar echt veel maakt het ook niet uit.
Na toch al een paar jaar ondergedoken te zijn op GoT komt hier mijn eerste post...
(ik ga proberen een beetje een ordelijke post te maken)
Profiel :
Ik ben dus een jonge kerel (21) met een eigenlijk 2 grote hobby's aldus car hifi en fotografie.. ik ben sinds begin dit jaar met fotografie bezig en kom met mn camera vooral dus op hifi meetings. sinds kort ben ik ook meer en meer bezig met natuurfotografie (eigenlijk vooral om mn camera te leren kennen). ik ben wel technisch aangelegd (ex computer nerdje
)
Achtergrond:
Ik ben rond october 2003 beginnen te spelen met mijn maat zn digicam (sony P72) waarmee ik dus vaak sukkelde ivm bewogen foto's ... maar qua ervaring ben ik net begonnen.
Materiaal :
Ik reply in dit topic dus ik heb een Canon S1 IS sinds ongeveer nu 1 maand. alsook 3 sets batterijen (GP 2100 / Unomat 2300 en Memorex 2300, ik heb express 3 merken genomen omdat ik dan gemakkelijk mn sets uit elkaar kan houden). en uiteraard een 512mb Dane-elec CF kaartje.
Waarom de S1 IS:
zoals ik vantevoren al zei, ik ben begonnen met ene Sony P72 welke veel bewogen foto's maakte , dus ik ging eigenlijk kijken achter een goeie point-n-shoot cam met doorgroei mogelijkheden zodat ik diafragma en sluitertijd kan leren. eigenlijk een goeie n00b proof point-n-shoot cam
Ik moet zeggen dat ik toen 3 camera's op zicht had..
- Canon Powershot S1 IS : deze is het dus geworden (ik vind alleen spijtig dat het maar een 3MP is)
- Sony F717 : wat me vooral tegensloeg is het formaat en de prijs van Sony Memory Sticks
- Canon EOS 300D : deze viel wel binnen budget maar ik wou nie direct die grote stap maken naar de EOS serie, dit omdat ik nog geen kennis heb van al die zaken.alsook prijs van de lenzen etc viel me dik tegen.
dus hoever ben je nu dan ? :
momenteel ben ik van Automatische modus afgestapt en begin ik op P-modus , meer en meer met belichting, black/white sepia effecten , timer , focussing etc aan het spelen.. gisteren heb ik met flitsintensiteit en licht intensiteit liggen spelen (omdat ie toch wat snel overblicht)
ISO waardes enzo blijf ik nog even vanaf.. das voor later
Wat is dan mijn gedacht over de S1 :
Sja, ik ben eigenlijk wel tevreden nu dat ik meer en meer begin te ontdekken op mijn camera. de camera houdt lekker stevig vast, de acculevensduur is goed. de 10x zoom icm IS werkt super en de foto's zijn altijd scherp (ik maak ongeveer 1% foute foto's). Ook de film modus werkt super, vooral het feit dat je kan zoomen tijdens het filmen
enige minpuntjes zijn de ietwat lange scherpsteltijd , de "slechts" 3 MP en de regelmatig overbelichte foto's. Ook iets wat ik wel zonde vind (maar da's bij meerdere camera's zo , tenzij Sony's) is dat bij slechte lichtomstandigheden de camera niet/slecht kan focussen. Daar staat wel tegenover dat in het pikkendonker de camera perfect scherpe foto's maakt.
Voorbeeld Foto's :
sja zeg maar wat jullie willen zien
er staan erg veel foto's op mn vaste stekkie (www.showyoursound.nl) maar deze hebben eigenlijk weinig met het pure fotografie te maken
ik ga zo en zo zondag een aantal foto's posten maar hier hebben jullie al enkele voorbeeldjes (zo puur uit de cam)
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_5529.JPG
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_5528.JPG
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_4591.jpg
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_4335.jpg
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_1585.jpg (32x zoom, dus ook digitaal)
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_0482.jpg
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_0396.jpg
Toekomstplannen :
Ik zou eigenlijk toch graag een F717 erbij hebben.. voor de belangrijke plaatjes (zoals mn ouders die binnenkort 25j getrouwd zijn) , alsook een X-drive van een gigje of 20gb ofzo (en een extra HD in mn pc. heb afgelopen maand 5400 foto's gemaakt)
(hopende dat dit een goeie reply is.. en anders, ik was halvelings tv aant kijken:P)
Profiel :
Ik ben dus een jonge kerel (21) met een eigenlijk 2 grote hobby's aldus car hifi en fotografie.. ik ben sinds begin dit jaar met fotografie bezig en kom met mn camera vooral dus op hifi meetings. sinds kort ben ik ook meer en meer bezig met natuurfotografie (eigenlijk vooral om mn camera te leren kennen). ik ben wel technisch aangelegd (ex computer nerdje

Achtergrond:
Ik ben rond october 2003 beginnen te spelen met mijn maat zn digicam (sony P72) waarmee ik dus vaak sukkelde ivm bewogen foto's ... maar qua ervaring ben ik net begonnen.
Materiaal :
Ik reply in dit topic dus ik heb een Canon S1 IS sinds ongeveer nu 1 maand. alsook 3 sets batterijen (GP 2100 / Unomat 2300 en Memorex 2300, ik heb express 3 merken genomen omdat ik dan gemakkelijk mn sets uit elkaar kan houden). en uiteraard een 512mb Dane-elec CF kaartje.
Waarom de S1 IS:
zoals ik vantevoren al zei, ik ben begonnen met ene Sony P72 welke veel bewogen foto's maakte , dus ik ging eigenlijk kijken achter een goeie point-n-shoot cam met doorgroei mogelijkheden zodat ik diafragma en sluitertijd kan leren. eigenlijk een goeie n00b proof point-n-shoot cam
Ik moet zeggen dat ik toen 3 camera's op zicht had..
- Canon Powershot S1 IS : deze is het dus geworden (ik vind alleen spijtig dat het maar een 3MP is)
- Sony F717 : wat me vooral tegensloeg is het formaat en de prijs van Sony Memory Sticks
- Canon EOS 300D : deze viel wel binnen budget maar ik wou nie direct die grote stap maken naar de EOS serie, dit omdat ik nog geen kennis heb van al die zaken.alsook prijs van de lenzen etc viel me dik tegen.
dus hoever ben je nu dan ? :
momenteel ben ik van Automatische modus afgestapt en begin ik op P-modus , meer en meer met belichting, black/white sepia effecten , timer , focussing etc aan het spelen.. gisteren heb ik met flitsintensiteit en licht intensiteit liggen spelen (omdat ie toch wat snel overblicht)
ISO waardes enzo blijf ik nog even vanaf.. das voor later
Wat is dan mijn gedacht over de S1 :
Sja, ik ben eigenlijk wel tevreden nu dat ik meer en meer begin te ontdekken op mijn camera. de camera houdt lekker stevig vast, de acculevensduur is goed. de 10x zoom icm IS werkt super en de foto's zijn altijd scherp (ik maak ongeveer 1% foute foto's). Ook de film modus werkt super, vooral het feit dat je kan zoomen tijdens het filmen
enige minpuntjes zijn de ietwat lange scherpsteltijd , de "slechts" 3 MP en de regelmatig overbelichte foto's. Ook iets wat ik wel zonde vind (maar da's bij meerdere camera's zo , tenzij Sony's) is dat bij slechte lichtomstandigheden de camera niet/slecht kan focussen. Daar staat wel tegenover dat in het pikkendonker de camera perfect scherpe foto's maakt.
Voorbeeld Foto's :
sja zeg maar wat jullie willen zien
ik ga zo en zo zondag een aantal foto's posten maar hier hebben jullie al enkele voorbeeldjes (zo puur uit de cam)
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_5529.JPG
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_5528.JPG
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_4591.jpg
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_4335.jpg
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_1585.jpg (32x zoom, dus ook digitaal)
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_0482.jpg
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_0396.jpg
Toekomstplannen :
Ik zou eigenlijk toch graag een F717 erbij hebben.. voor de belangrijke plaatjes (zoals mn ouders die binnenkort 25j getrouwd zijn) , alsook een X-drive van een gigje of 20gb ofzo (en een extra HD in mn pc. heb afgelopen maand 5400 foto's gemaakt)
(hopende dat dit een goeie reply is.. en anders, ik was halvelings tv aant kijken:P)
[ Voor 3% gewijzigd door ijske op 22-07-2004 22:09 ]
Één van de beste first posts die ik ooit heb gezien!ijske schreef op 22 juli 2004 @ 22:06:
Na toch al een paar jaar ondergedoken te zijn op GoT komt hier mijn eerste post...
[...]
Welkom! (maar dat hoef ik waarschijnlijk niet meer te zeggen tegen iemand die al een aantal jaar een "ondergedoken" GoT-er is
Hoe ziet die 32 zoom foto er op 1x uit?
Ben benieuwd waar dat nu precies van genomen is en hoe dat eruit zag.
[ Voor 14% gewijzigd door The_Sukkel op 22-07-2004 22:37 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
dank je 
hoe langer je hier komt. des te meer begin je de stijl te kennen... enkel die HTML codes begin ik maar nie aan....
maar ach, kom ook nie half GoT afsurfen... enkel als ik eens iets nodig heb kom ik effe wat rondkijken
hoe langer je hier komt. des te meer begin je de stijl te kennen... enkel die HTML codes begin ik maar nie aan....
maar ach, kom ook nie half GoT afsurfen... enkel als ik eens iets nodig heb kom ik effe wat rondkijken
Héhé, heb je dan ook niet het gevoel dat je wat meer "nederlands" gaat typen dan "vlaams" ?!ijske schreef op 22 juli 2004 @ 22:36:
dank je
Ben gisteren even langs de Tall Race in Antwerpen geweest, maar aan de overzijde van waar de boten liggen, toen miste ik toch wel een beetje de 10x-zoom die de S1 me zou kunnen bieden (stond er met een 4x-zoom (g3)).
sja ik woon op 2km van de grens met NL dus ik zit zowat de helft van mn leven in NL dus het zou me niets verbazen moest ik als nederlander overkomen...
nou.. valt me tegen.. ik had zeker wel commentaar gehoopt/verwacht op deze foto's al...
de rest komt er morgen of zondag aan
de rest komt er morgen of zondag aan
Verwijderd
De eerste foto en die met die paarse auto springen eruit. De rest is niet echt interessant. De belangrijkste tip is, denk ik, laat alleen de foto's die jijzelf echt perfect vind zien. Uitzonderingen hierop zijn foto's die erg ontopic zijn, die je dus wilt verduidelijken met behulp van een foto....
Juist gewone foto's laten zien hoe het toestel zich onder gewone omstandigheden als poit en shoot camera gedraagt.
Dus liever juist niet alleen maar perfecte foto's. Een mix van perfecte en gewone foto's geeft een realistischer beeld.
Verder denk ik dat het tonen van foto's door een [img][/img] tag meer reacties uitlokt dan alleen links.
Dus liever juist niet alleen maar perfecte foto's. Een mix van perfecte en gewone foto's geeft een realistischer beeld.
Verder denk ik dat het tonen van foto's door een [img][/img] tag meer reacties uitlokt dan alleen links.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Na dit topic gevolgd te hebben, (te veel) andere reviews gelezen te hebben en PriceWatch in de gaten te hebben gehouden, heb ik deze week bij PC Webwinkel de camera gekocht. Toen nog voor de laagste prijs (inmiddels is 'ie ergens al weer 20 euro goedkoper).
Nu is (de lage prijs van) die camera via import uit Amerika tot stand gekomen. PCWebwinkel is daar vrij eerlijk in en zegt dat de garantie prima via hen of direct via Canon Amerika geregeld is. Enfin, dat zullen we wel merken - het prijsverschil met het officiele model is net iets te hoog.
Maar wat mij opvalt is dat Canon de "Amerikaanse" camera wel heel erg als een paria beschouwd. Hoewel ZoomBrowser EX na installatie automatisch naar de Canon Image Gateway gaat om je te registreren, willen ze daar niets weten van "in Amerika gekochte" camera's. Want de CIG is alleen "voor in Europa gekochte camera's". En dat is deze niet, "dat kunnen we zien aan het serienummer". Nou is dit een betrekkelijk zwak standpunt ("kopen in" is wat anders dan "bedoeld voor de markt in"), maar volgens mij loont het niet echt de moeite om er moeilijk over te doen.
Maar het riep wel de vraag op: zijn er al ervaringen met Canon en "buitenlandse" modellen? (Aanvullinkje: elders in deze thread zag ik een opmerking dat "het Europese model de Nederlandse taal aan boord heeft" - dat klopt, maar volgens Canon is dat voor alle modellen het geval).
Groeten - Frank
@IJske/IJsje: mooie foto's hoor
Nu is (de lage prijs van) die camera via import uit Amerika tot stand gekomen. PCWebwinkel is daar vrij eerlijk in en zegt dat de garantie prima via hen of direct via Canon Amerika geregeld is. Enfin, dat zullen we wel merken - het prijsverschil met het officiele model is net iets te hoog.
Maar wat mij opvalt is dat Canon de "Amerikaanse" camera wel heel erg als een paria beschouwd. Hoewel ZoomBrowser EX na installatie automatisch naar de Canon Image Gateway gaat om je te registreren, willen ze daar niets weten van "in Amerika gekochte" camera's. Want de CIG is alleen "voor in Europa gekochte camera's". En dat is deze niet, "dat kunnen we zien aan het serienummer". Nou is dit een betrekkelijk zwak standpunt ("kopen in" is wat anders dan "bedoeld voor de markt in"), maar volgens mij loont het niet echt de moeite om er moeilijk over te doen.
Maar het riep wel de vraag op: zijn er al ervaringen met Canon en "buitenlandse" modellen? (Aanvullinkje: elders in deze thread zag ik een opmerking dat "het Europese model de Nederlandse taal aan boord heeft" - dat klopt, maar volgens Canon is dat voor alle modellen het geval).
Groeten - Frank
@IJske/IJsje: mooie foto's hoor
Lui, ik typ dit via VNC vanuit een stadje onder Seattle
Is hier nu 17.00 en 30 graden
. Maarre, ik heb wat foto's online staan van de vliegreis. Deze zijn aardig nice imo
.
Hier staat een zooi foto's
Deel 1
Deel 2
Als je het 50mb filmpje zietstaan ,download die aub niet, want daar is m'n host denk ik niet zo blij mee (onverwacht x keer 50mb..) Ik moet echter de foto's weer downloaden van die host naar deze pc,zodat m'n foto's al thuis gebackupped staan, vandaar dus dat filmpje die er tijdelijk tussen staat. Misschien comprimeer ik hem ngo wel even over 3 weken..)
Deel 1
Deel 2
Als je het 50mb filmpje zietstaan ,download die aub niet, want daar is m'n host denk ik niet zo blij mee (onverwacht x keer 50mb..) Ik moet echter de foto's weer downloaden van die host naar deze pc,zodat m'n foto's al thuis gebackupped staan, vandaar dus dat filmpje die er tijdelijk tussen staat. Misschien comprimeer ik hem ngo wel even over 3 weken..)
En jawel hoor...
Waardat ik begin juni al eens m'n S1 ingeruild had omdat er een hotpixel opzit is het deze keer weer raak...
Hij valt me nu pas op, maar als ik terug ga zoeken is ie ook op foto's van begin juli al te zien.
Mijn vertrouwen in de CCD's van Canon is er iig niet beter op geworden,
inmiddels Canon 3 camera's gehad, en 4 hotpixels tegengekomen. Waarvan 1 direct, en 2 pas later doorzetten.
Jammer
Waardat ik begin juni al eens m'n S1 ingeruild had omdat er een hotpixel opzit is het deze keer weer raak...
Hij valt me nu pas op, maar als ik terug ga zoeken is ie ook op foto's van begin juli al te zien.
Mijn vertrouwen in de CCD's van Canon is er iig niet beter op geworden,
inmiddels Canon 3 camera's gehad, en 4 hotpixels tegengekomen. Waarvan 1 direct, en 2 pas later doorzetten.
Jammer
[ Voor 4% gewijzigd door Johnvh op 26-07-2004 23:09 ]
Verwijderd
Kan er iemand iets meer zeggen over die firmware update?
Is bijvoorbeeld het bovengenoemde freeze-probleem waarbij de display blijft hangen tijdens het focussen opgelost?
edit: nog een vraagje:
Heeft iemand al pics genomen met die telelens-converter?
Is bijvoorbeeld het bovengenoemde freeze-probleem waarbij de display blijft hangen tijdens het focussen opgelost?
edit: nog een vraagje:
Heeft iemand al pics genomen met die telelens-converter?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 00:24 ]
Verwijderd
Is deze camera eigenlijk de moeite waard als je geen intensief gebruik wilt gaan maken van de 10x optische zoom ? Maw, heeft hij nog andere troeven dan zijn sterke zoom ? Of moet je gaan kijken naar een andere camera (dacht aan de Canon PowerShot A80) als de optische zoom niet echt belangrijk is ?
De Image Stabilizer is erg handig, kan je bv ook met wat langere sluitertijden nog uit de hand scherpe foto's maken. Ook de film functie is erg goed, beter dan op zowat elke andere digitale fotocamera.
Verwijderd
Ik heb een probleem!
Meerdere fotos heb ik op een boot in turkije genomen, het was rond de 45 graden.
Het probleem is dat over het midden van de foto een verticaal wazig vlak te zien is.
Mijn vraag is : Hoe is dit mogelijk?
http://images1.fotopic.ne...=600&noresize=1&nostamp=1
http://images2.fotopic.ne...=600&noresize=1&nostamp=1
Niet alle fotos hebben het, het lijkt mij geen vetplek.
Meerdere fotos heb ik op een boot in turkije genomen, het was rond de 45 graden.
Het probleem is dat over het midden van de foto een verticaal wazig vlak te zien is.
Mijn vraag is : Hoe is dit mogelijk?
http://images2.fotopic.ne...=600&noresize=1&nostamp=1
Niet alle fotos hebben het, het lijkt mij geen vetplek.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 18:10 ]
Lijkt mij meer dat er iemand met z'n vingers aan de lens heeft gezeten, vetplek dus.
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens.Sick Nick schreef op 29 juli 2004 @ 10:59:
De Image Stabilizer is erg handig, kan je bv ook met wat langere sluitertijden nog uit de hand scherpe foto's maken. Ook de film functie is erg goed, beter dan op zowat elke andere digitale fotocamera.
Echter een ding, Als ik een videoopname maak op de hoogste kwaliteit, d.w.z. 640x480x32, dan mag ik op mijn 256mb kaartje maar 1 tot 2 min opnemen. Nu begrijp ik dat de tijd gerelateerd is aan de vrije ruimte op het CF kaartje. maar is het nu zo dat op een 1Gb kaart maximaal 8-9 minuten video (ophoogste kwaliteit) kan worden opgeslagen. Heeft iemand een idee hoe deze verhoudingen ongeveer liggen.
Als ik 256Mb vrij heb (dus helemaal leeg) kan ik deze met 1 opname dan tot 256 mb vullen?
Verwijderd
Nee, slechts 40 seconden, dan is de buffer volVerwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:02:
[...]
Ben het helemaal met je eens.
Echter een ding, Als ik een videoopname maak op de hoogste kwaliteit, d.w.z. 640x480x32, dan mag ik op mijn 256mb kaartje maar 1 tot 2 min opnemen. Nu begrijp ik dat de tijd gerelateerd is aan de vrije ruimte op het CF kaartje. maar is het nu zo dat op een 1Gb kaart maximaal 8-9 minuten video (ophoogste kwaliteit) kan worden opgeslagen. Heeft iemand een idee hoe deze verhoudingen ongeveer liggen.
Als ik 256Mb vrij heb (dus helemaal leeg) kan ik deze met 1 opname dan tot 256 mb vullen?
Verwijderd
Uh...nee, het lukt de camera wel om langer dan 40 sec op te nemen, maar langer danVerwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:42:
[...]
Nee, slechts 40 seconden, dan is de buffer vol
1,5 min lukt niet.
Het ligt eraan wat voor Compact Flash kaart je gebruikt.Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:02:
Ben het helemaal met je eens.
Bij een 'snel' kaartje kun je idd doorfilmen tot ie gewoon stopt.
Met een normaal kaartje lukt dit maar een seconde of 20, aangezien hij niet zo snel die data weg kan schrijven.
Overgens zijn de waarden die je camera aangeeft kwa tijden veilige waarden.
Het lukt meestal wel een seconde of 10 (mogelijk nog wel) langer in totaal
Beide vragen ja, ik heb een 1 GB kaartje erin (een sandisk ultra II) en kan als ie leeg is rond de 9 minuten filmen in hoogste kwaliteit 640*480f 30fps. Komt omdat ie filmt in raw avi en pcm audio erbij, flink groot dus. Echter ziet het er ook wel supergelikt uit. Ik comprimeer ze daarna zelf met virtual dub, xvid 1100 kbit en mp3 audio en filmpjes zijn ongeveer 20 keer zo kleinVerwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:02:
[...]
. maar is het nu zo dat op een 1Gb kaart maximaal 8-9 minuten video (ophoogste kwaliteit) kan worden opgeslagen. Heeft iemand een idee hoe deze verhoudingen ongeveer liggen.
In deze tabel uit het dpr-forum kan je zien welke kaart hoe lang kan opnemen met de S1-IS: http://forums.dpreview.co...orum=1010&message=9661164Sick Nick schreef op 06 augustus 2004 @ 11:51:
[...]
Beide vragen ja, ik heb een 1 GB kaartje erin (een sandisk ultra II) en kan als ie leeg is rond de 9 minuten filmen in hoogste kwaliteit 640*480f 30fps. Komt omdat ie filmt in raw avi en pcm audio erbij, flink groot dus. Echter ziet het er ook wel supergelikt uit. Ik comprimeer ze daarna zelf met virtual dub, xvid 1100 kbit en mp3 audio en filmpjes zijn ongeveer 20 keer zo klein
Nog even een foto vanuit de omgeving van de St Helen's vulkaan, die ik echt zo
vind 

Heb nog een aantal meer, deze kleine beestjes zijn zooo snel, maar ook zo nieuwsgierig. Ik heb een foto van een die op m'n schoen zit
.
Morgen Olympic National Park. Hopelijk komen daar ook weer mooie foto's vandaan.
De foto's van m'n vlucht staan nog steeds online, zie boven aan.
Goedemorgen Nederland

Heb nog een aantal meer, deze kleine beestjes zijn zooo snel, maar ook zo nieuwsgierig. Ik heb een foto van een die op m'n schoen zit
Morgen Olympic National Park. Hopelijk komen daar ook weer mooie foto's vandaan.
De foto's van m'n vlucht staan nog steeds online, zie boven aan.
Goedemorgen Nederland
Verwijderd
Heel leuke fotoŽs en met welke camera heb je fotoŽs gemaakt als ik vragen magSponge schreef op 25 juli 2004 @ 02:10:
Lui, ik typ dit via VNC vanuit een stadje onder SeattleIs hier nu 17.00 en 30 graden
. Maarre, ik heb wat foto's online staan van de vliegreis. Deze zijn aardig nice imo
.
Deel 1
Deel 2
Zoals 99% van alle foto's hier
Een Canon Powershot S1.
Verwijderd
Bedankt voor jou reactie, hier heb ik wel wat aan..Sandeman684 schreef op 06 augustus 2004 @ 18:47:
[...]
In deze tabel uit het dpr-forum kan je zien welke kaart hoe lang kan opnemen met de S1-IS: http://forums.dpreview.co...orum=1010&message=9661164
Maar is er bekend of er voor de Canon S1 ook een polarisatiefilter te koop is. Waarschijnlijk zou er dan ook eer converter-ring nodig zijn.
Enig speurwerk is al gedaan maar kan niets concreets vinden.
Op de Canon site hebben ze het alleen over de tele en groothoek converter, lenskap en converter-ring.
DPReview heeft (eindelijk) een review van de Canon Powershot S1 IS geplaatst:
http://www.dpreview.com/reviews/canons1is/
Hoewel het een review volgens het nieuwe "concise" formaat betreft is het een stuk uitgebreider dan de meeste reviews waar dan ook.
De eindconclusie van Phil is "Recommended"
http://www.dpreview.com/reviews/canons1is/
Hoewel het een review volgens het nieuwe "concise" formaat betreft is het een stuk uitgebreider dan de meeste reviews waar dan ook.
De eindconclusie van Phil is "Recommended"
Conclusion - Pros
Very small, handles really well
Packed with features
Image stabilization works really well (and can be used in movie mode)
Very quiet
Fast and responsive
Stunning movie mode with high quality sound
Impressive continuous (burst) shooting
Good color, good exposure, generally accurate focus
Vibrant results with good contrast and tonal range straight out of the camera
Clean images at lower ISO settings
Impressively little distortion for such a large lens
Enjoyable and easy to use
Optional wide and tele adapters and underwater housing
Conclusion - Cons
Some focus errors - especially at the telephoto end of the zoom
Slow AF at longer focal lengths, can struggle in low light
No AF illuminator
Noisy above ISO200
No rechargeable batteries
Small screen, viewfinder difficult to see in very bright or very dark conditions
Images lack 'bite' - resolution is average at best
No RAW or TIFF mode
Limit to highest shutter speed usable at wide apertures
Overall conclusion
Despite one or two minor annoyances - specifically the focus performance at the long end of the zoom and the rather puny screen - the Canon S1 IS is a camera that it is hard not to like. Sure, there are a few high end features missing (no live histogram, no flash hot shoe, manual focus point selection rather than automatic, no RAW mode), but this is no glorified point-and-shooter. The movie mode is superb, the image stabilization works like a treat - and certainly does away with the need for a tripod for most daylight shooting - and the control layout is excellent. The results are somewhere in the middle of what we'd expect from a decent 3MP camera, but are surprisingly good for one with a full 10x optical zoom. Next to the Panasonic FZ10 it looks a little underpowered - and the S1 IS certainly can't match the FZ10 for image quality - but it's a lot better looking, a lot nicer to use and a lot smaller and lighter. This is a real 'swiss army knife' of a camera - compact, portable, yet capable - thanks to the 10x IS lens - of coping with virtually any shooting situation you might throw at it. Image quality is easily good enough for sharp 5x7 inch prints, but for big prints you'll probably want something with a little more resolution to offer. And if you shoot a lot of telephoto action, forget it - unless you're prepared to turn off the autofocus. All-in-all it's one of the better super zooms currently available, is very well priced, and very rewarding in use.
Recommended
Verwijderd
Tuurlijk kan dat , op de lensadapter (niet converter dus) passen alle filters met een schroefmaat van 52 mm, enorme keuze en hoeft echt geen Canon op te staanVerwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:23:
[...]
Bedankt voor jou reactie, hier heb ik wel wat aan..![]()
Maar is er bekend of er voor de Canon S1 ook een polarisatiefilter te koop is. Waarschijnlijk zou er dan ook eer converter-ring nodig zijn.
Enig speurwerk is al gedaan maar kan niets concreets vinden.
Op de Canon site hebben ze het alleen over de tele en groothoek converter, lenskap en converter-ring.
Twee weken geleden een weekje gedoken in Spanje met de S1 in onderwaterhuis. Enkele foto's zijn te vinden op: http://the-rock.student.utwente.nl/~robbert/gallery/album71/
Sommige foto's zijn nabewerkt.
Sommige foto's zijn nabewerkt.
Verwijderd
Vandaag mijn net nieuwe S1 goed aan de tand gevoeld. Vind de volgende foto eigenlijk wel geslaagd, ondanks het veranderende weer.
Verwijderd
Is het mogelijk om de status van de batterij in het display te krijgen? Deze wordt nu alleen getoond als de batterij bijna leeg is..
Nog een gevonden tooltje, "PSRemote". Gene ervaring mee, maar misschien is het handig voor mensen hier 
http://www.breezebrowser.com/PSRemote/index.htm
(ook voor andere canon cams)
De software die met de camera meegeleverd werd bevat een programma met ongeveer dezelfde mogelijkheden. Waarschijnlijk iets minder functies maar wel "leuk om mee te spelen".Sponge schreef op 21 augustus 2004 @ 16:20:
Nog een gevonden tooltje, "PSRemote". Gene ervaring mee, maar misschien is het handig voor mensen hier
Oh, ik heb alleen de standaar ddrivers geinstalleerd. (zoomBrowser e.d.) zat er dan nog meer interessant spul bij? Het leek me allemaal standaard "paint shop pro lite dit en datjes"

Helemaal mee eens
BMW M3@Nuerburgring
edit:
Ik heb geen idee, heb alleen dit programmatje geprobeert.Sponge schreef op 21 augustus 2004 @ 17:07:
Oh, ik heb alleen de standaar ddrivers geinstalleerd. (zoomBrowser e.d.) zat er dan nog meer interessant spul bij? Het leek me allemaal standaard "paint shop pro lite dit en datjes"
[ Voor 39% gewijzigd door WouterG op 21-08-2004 17:12 ]
gisteren mooi voorbeeld gemaakt van de zoom capaciteit van de camera ...
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7171.JPG 1x
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7172.JPG 10x (puur optisch)
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7173.JPG 32x (dus optisch + digitaal)
ps. ik snap dat IMG ding nie dus
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7171.JPG 1x
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7172.JPG 10x (puur optisch)
http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7173.JPG 32x (dus optisch + digitaal)
ps. ik snap dat IMG ding nie dus
Verwijderd
Foto verkleinen naar 600 pixels breed, en hosten.
Dat voegt de foto in het topic in.
Dat maakt een thumbnail met een klik voor de grotere versie. (Moet je dus zowel een kleine als een grote foto hosten.)
code:
1
| [img]http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7171.JPG[/] |
Dat voegt de foto in het topic in.
code:
1
2
3
| [url=http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7171_Groot.JPG] [img]http://users.skynet.be/ijsje/IMG_7171_Klein.JPG[/img] [/url] |
Dat maakt een thumbnail met een klik voor de grotere versie. (Moet je dus zowel een kleine als een grote foto hosten.)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 22:44 ]
Verwijderd
Hallo iedereen,
Graag zou ik van jullie tips ontvangen om mijn keuze tussen de Z3 en de S1 IS wat gemakkelijker te maken.
Qua prijs en specs redelijk gelijk maar qua ervaringen?
Vince
Graag zou ik van jullie tips ontvangen om mijn keuze tussen de Z3 en de S1 IS wat gemakkelijker te maken.
Qua prijs en specs redelijk gelijk maar qua ervaringen?
Vince
Verwijderd
Zet de 2 eens side by side op www.dpreview.com.
Vergelijk de specificaties. Neem degene met de beste specs
Zijn de specs ongeveer gelijk? Neem dan degene die je het mooiste vindt qua uiterlijk
Vergelijk de specificaties. Neem degene met de beste specs
Zijn de specs ongeveer gelijk? Neem dan degene die je het mooiste vindt qua uiterlijk
Lekker advies.
Betere specs betekent niet altijd mooiere foto's. Lees simpelweg reviews en bekijk foto's en maak dan je keuze zou ik zeggen.
Gebruikersfoto's Z3:
http://www.pbase.com/cameras/minolta/dimage_z3
Gebrukersfoto's Canon S1:
http://www.pbase.com/cameras/canon/powershot_s1_is
reviews moet je zelf maar ff zoeken.
Gebruikersfoto's Z3:
http://www.pbase.com/cameras/minolta/dimage_z3
Gebrukersfoto's Canon S1:
http://www.pbase.com/cameras/canon/powershot_s1_is
reviews moet je zelf maar ff zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 23-08-2004 15:17 ]
Heb eventueel ook wel wat foto's online staan van mijn vakantie, Vlucht naar Seattle:
http://www.persistentrealities.com/vakantie
Random foto's van de staat Washington:
http://www.persistentrealities.com/vs (+ paar videos)
Gelieve niet massaal de videos te downen
. Alleen voor mensen die de video kwaliteit willen zien? 
(de laatste link bevat geresizede foto's, helaas)
http://www.persistentrealities.com/vakantie
Random foto's van de staat Washington:
http://www.persistentrealities.com/vs (+ paar videos)
Gelieve niet massaal de videos te downen
(de laatste link bevat geresizede foto's, helaas)
[ Voor 10% gewijzigd door Sponge op 23-08-2004 15:22 ]
Verwijderd
@ MartijnA3:
Ik heb veel reviews gelezen en de teneur is dat het beide slechte cams zijn... als ik tussen de regels probeer te lezen merk ik op dat het vaak erg ervaren gebruikers zijn die deze cams slecht vinden en waarschijnlijk zelf betere en veel duurdere cams zouden kopen. Alleen maakt hun commentaar het er niet gemakkelijker op.
Maar is het voor een beginnent iemand nu een slechte cam?
Kun je er bij beide filters opzetten?
etc.
Ik heb veel reviews gelezen en de teneur is dat het beide slechte cams zijn... als ik tussen de regels probeer te lezen merk ik op dat het vaak erg ervaren gebruikers zijn die deze cams slecht vinden en waarschijnlijk zelf betere en veel duurdere cams zouden kopen. Alleen maakt hun commentaar het er niet gemakkelijker op.
etc.
Verwijderd
Tuurlijk niet, maar de Z3 en de S1 IS liggen erg kort bij elkaar, zowel qua specs als qua prijs. Ook de foto's zijn zeer vergelijkbaar. De keuze zal toch uiteindelijk gemaakt moeten worden door de persoon zelf.MartijnA3 schreef op 23 augustus 2004 @ 15:17:
Lekker advies.Betere specs betekent niet altijd mooiere foto's.
Trouwens, de S1 IS en de Z3 zijn voor hun geld niet slecht. Er zijn duurdere, en dus betere camera's te krijgen, maar dat maakt de S1 IS en de Z3 niet direct slecht. Of is de Canon 300D ook slecht, omdat er een véél betere 1D MkII te krijgen is?
Tegenwoordig zijn er maar weinig echt slechte camera's. Er zijn wel camera's die voor hetgeen ze te bieden hebben te duur zijn,
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:13 ]
Heb hier aantal 30x20cm prints e.d., ziet er gewoon goed uit hoorVerwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:39:
@ MartijnA3:
etc.
Trouwens, als ik de loterij win, dan koop ik ook wel een andere camera ja (Voor meer geld dus). imo si de camera gewoon goed. Vooral de 10x zoom is in mijn vakantie op de vulkanen, bij een waterval, in het vliegtuig e.d. perfect bevallen.
Wellicht een (goedkoper?) alternatief. Panasonic FZ3
[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 24-08-2004 12:42 ]
Ik heb tijdens mijn vakantie ook een 'paar' foto's geschoten. De beste staan op mijn site: http://australiajapan.ruudgriepsma.nl/ Alleen de onderwaterfoto's zijn met een elcheapo disposable onderwatercamera gemaakt, de rest met de S1.
Vandaag weer eens naar de Efteling geweest.
Heb er o.a. de volgende foto's gemaakt met de S1

Voor de rest kun je hier terecht
Heb er o.a. de volgende foto's gemaakt met de S1

Voor de rest kun je hier terecht
Zojuist mijn album ontvangen van albumprinter.com, ziet er netjes en mooi uit. Foto kwaliteit is goed
. Wat je op het scherm ziet aan ruis, zie ik niet terug in de foto's
Twee voorbeeldjes, genomen in mijn donkere kamer, waardoor de kwaliteit echt niet goed is van de geprinte foto's die je ziet:
http://www.persistentrealities.com/album
als je het boek voor je hebt ziet het er echt goed uit
Twee voorbeeldjes, genomen in mijn donkere kamer, waardoor de kwaliteit echt niet goed is van de geprinte foto's die je ziet:
http://www.persistentrealities.com/album
als je het boek voor je hebt ziet het er echt goed uit
Ik kreeg net deze link van iemand:
http://www.camcorner.nl/products.php?id=9
Een Powershot S1 voor 399, inclusief BTW. Dit lijkt me wel extreem laag, of licht dat nou aan mij?
Een Powershot S1 voor 399, inclusief BTW. Dit lijkt me wel extreem laag, of licht dat nou aan mij?
Camera is blijkbaar nogal in prijs gezakt. Ik heb eind juli 469 euro bij Kamera Express betaald. Dat was toen niet de laagste prijs, maar het scheelde niet veel. Inmiddels i de prijs daar 449.Sponge schreef op 31 augustus 2004 @ 17:07:
Ik kreeg net deze link van iemand:
pricewatch: Canon PowerShot S1 IS (3MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.1)
Ga d'r voor zou ik zeggen!
Ik heb hem allang voor 539
, destijds. (Ook geen spijt van vanwege m'n mooie foto's in Washington "evergreen state")
Extreem goedkope S1's zijn meestal met buitenlandse camerasoftware, buitenlandse handleiding uitgerust. Het is handig hierop te letten alvorens tot een koop via internet over te gaan.
Verwijderd
hoi hoi
ik heb deze topic eens helemaal doorgelezen
zeer interessant
ik overweeg om een canon s1 is aan te schaffen
nu zijn zo goed als al mijn vragen beantwoord behalve.....
ik heb gelezen dat het wel eens voorkomt dat de camera problemen krijgt met de cf cards en dat je dan een foutmelding krijgt op je camera
mijn vraag is dan ook ik heb nog een cf card van 256 mb van sandisk hier liggen van mijn a 40 eigenlijk en die wil ik dan ook gaan gebruiken bij de s1
maar wat moet ik doen als ik dan ook dat probleem krijg?????
heb dit ook gelezen bij kieskeurig maar daar hebben ze ook geen antwoord gegeven hoe dit op te lossen is
ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft
groetjes Marco
zeer interessant
ik heb gelezen dat het wel eens voorkomt dat de camera problemen krijgt met de cf cards en dat je dan een foutmelding krijgt op je camera
mijn vraag is dan ook ik heb nog een cf card van 256 mb van sandisk hier liggen van mijn a 40 eigenlijk en die wil ik dan ook gaan gebruiken bij de s1
heb dit ook gelezen bij kieskeurig maar daar hebben ze ook geen antwoord gegeven hoe dit op te lossen is
ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft
groetjes Marco
Ik heb idd problemen gehad met cf een ultra card van kingston, daarop kreeg ik allerlei foutmeldingen en waren zomaar een aantal foto's weg.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:29:
hoi hoi
zeer interessant
ik heb gelezen dat het wel eens voorkomt dat de camera problemen krijgt met de cf cards en dat je dan een foutmelding krijgt op je camera![]()
ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft![]()
groetjes Marco
Ik had dat cf ultra voornamelijk voor de filmpjes gekocht, maar met 'normaal' cf maakt ie ook mooie filmpjes.
Betreffende topic over probs met cf ultra van kingston en mijn Canon S1 IS
http://forums.dpreview.co...orum=1010&message=9040906
Het probleem met het cf ultra van kingston was trouwens niet bekend bij het bedrijf waar we onze camera hebben gekocht, maar we konden het zo omruilen voor normal.
oh ja wat foto's van de vakantie: http://www.pbase.com/grumbler
Verwijderd
Okee, ik ga ook een powershot s1 kopen (oude camera werd gestolen op vakantie). Hoeveel mb flashkaart kan je er het beste bijkopen? ik wilde eignelijk voor 512 gaan maar misschien is 256 ook wel genoeg. (zoveel fotos maak ik nou ook weer niet). Weet iemand ook welke accesoires er handig zijn om bij te kopen? en weet iemand of er ook goede draagtassen voor deze camera zijn?
Ik had in eerste instantie een 256 Mb kaartje gekocht, wat voor foto's zeker voldoende is. Echter je kan vreselijke mooie filmpjes maken met de S1 en dan is 256Mb weer erg weinig. Bovendien zijn er nu tallloze CF kaartjes van 1 GB te vinden voor onder de 100 euro, dus ik heb een Transcend CF kaartje erbij gekocht.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:42:
Okee, ik ga ook een powershot s1 kopen (oude camera werd gestolen op vakantie). Hoeveel mb flashkaart kan je er het beste bijkopen? ik wilde eignelijk voor 512 gaan maar misschien is 256 ook wel genoeg. (zoveel fotos maak ik nou ook weer niet). Weet iemand ook welke accesoires er handig zijn om bij te kopen? en weet iemand of er ook goede draagtassen voor deze camera zijn?
De camera is vrij groot, veel tasjes zijn net te klein. Ik heb uiteindelijk het officiele Canon tasje gekocht. Die kan helaas alleen met een drukknopje dicht en niet met een rits.
Ik heb bij de pcwebwinkel een tasje erbij gekregen, maar in die bundel waarin ze de S1 verkopen zit zo te zien een andere.wokkie15620 schreef op 07 september 2004 @ 15:00:
[...]
Ik had in eerste instantie een 256 Mb kaartje gekocht, wat voor foto's zeker voldoende is. Echter je kan vreselijke mooie filmpjes maken met de S1 en dan is 256Mb weer erg weinig. Bovendien zijn er nu tallloze CF kaartjes van 1 GB te vinden voor onder de 100 euro, dus ik heb een Transcend CF kaartje erbij gekocht.
De camera is vrij groot, veel tasjes zijn net te klein. Ik heb uiteindelijk het officiele Canon tasje gekocht. Die kan helaas alleen met een drukknopje dicht en niet met een rits.
Dat tasje wat ik erbij heb gekregen is redelijk klein en toch past alles erin, 4 reserve batterijen, kabeltje voor tv, 2 x extra geheugen en een doekje + tripod aan de zijkant.
qua geheugen gebruik ik 2x 256mb van kingston en dat vind ik genoeg mits ik zuinig ben met filmen (2mb ps hoogste stand).
* Sponge gebruikt 2x 128mb. Op vakantie kon ik elke dag alles op pc zetten, en zelfs naar huis toe sturen
. In Amerika was de CF 512 een stuk goedkoper (~35 euro was ie daar ofzo), maar ja.. thuis heb ik het niet nodig. Dat is mijn redenatie dus...
Dat tasje waar ik het 1 reply hierboven over heb is van Vanguard, daar past alles wat ik daarboven benoem in.
Ik heb nog wat extra foto's kunnen plaatsen dmv compressie die via de site is toe te passen:
http://www.pbase.com/grumbler/
Ik heb nog wat extra foto's kunnen plaatsen dmv compressie die via de site is toe te passen:
http://www.pbase.com/grumbler/
Er is nieuwe firmware uit voor de S1 IS: http://www.canon.co.jp/Imaging/pss1is/firmware-e.html
"PowerShot S1 IS Firmware Update
Firmware specification changes (Version 1.0.2.0)
Improvements in the communication processing with the CF card.
* This update includes the previous firmware update (version 1.0.1.0) as well as the current one.
Specification changes for the way images are displayed in Continuous AF Mode.
Improvements for the overexposure phenomenon that occurred during daytime synchronized shooting."
Zo te lezen zit de oude update + verbeterde communicatie tussen het cf geheugen en de S1 in de firmware.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, straks thuis maar ff.
(Heb het ook al gepost op tweakers maar het is nog niet geplaatst, dus daarom ook maar hier.)
"PowerShot S1 IS Firmware Update
Firmware specification changes (Version 1.0.2.0)
Improvements in the communication processing with the CF card.
* This update includes the previous firmware update (version 1.0.1.0) as well as the current one.
Specification changes for the way images are displayed in Continuous AF Mode.
Improvements for the overexposure phenomenon that occurred during daytime synchronized shooting."
Zo te lezen zit de oude update + verbeterde communicatie tussen het cf geheugen en de S1 in de firmware.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, straks thuis maar ff.
(Heb het ook al gepost op tweakers maar het is nog niet geplaatst, dus daarom ook maar hier.)
Weet je wat van mij nogal anders mag? De manier hoe pamorama's opgeslagen worden. Door die letter combinatie kan je maar max 26 foto's achter elkaar nemen. Als je een beetje inzoomed heb je snel al 26 nodig...
Zojuist de update gedaan. Altijd scary
. Is gelukkig goed gegaan.
Weinig verschil gemerkt, though
Weinig verschil gemerkt, though
Ik heb zelf geen problemen met de camera dus ik ga deze firmware update niet gebruiken. Alleen als er problemen zijn ga ik ervoor.
Het schijnt dat het scherpstellen in het halfdonker een stuk sneller is geworden met deze nieuwe firmware. Voor meer info zie deze thread op dpreview:Tomcat schreef op 11 september 2004 @ 00:08:
Ik heb zelf geen problemen met de camera dus ik ga deze firmware update niet gebruiken. Alleen als er problemen zijn ga ik ervoor.
http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=10202808
Dit is altijd een zwak punt van deze camera geweest en misschien wel een goede reden voor een firmware upgrade.
Het viel me wel op dat het focussen inderdaad anders gaat. Imo was het van 1.0 -> 1.1 trager geworden. Nu lijkt het allemaal weer sneller te gaan. Maar goed, kan ook "suggestief" zijn
Verwijderd
Stilletjes aan zit ik te denken om de groothoek lens voor de Canon PowerShot S1 te kopen (WCDC52A) met daarbij uiteraard de (LAHDC10) lens adapter.
#1: Wat houdt de 0.7x wide angle precies in?
#2: Kan iemand mij twee foto's laten zien. Een genomen ZONDER de groothoek lens en één MET de groothoek lens?
#3: Is de lens zijn kosten waard?
#2: Kan iemand mij twee foto's laten zien. Een genomen ZONDER de groothoek lens en één MET de groothoek lens?
Zoiets:Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:14:#2: Kan iemand mij twee foto's laten zien. Een genomen ZONDER de groothoek lens en één MET de groothoek lens?
http://forums.dpreview.co...orum=1010&message=9878134
En hier de website waar je de alternatieven op de Canon-lenzen kan kopen:
http://www.lensmateonline.com/S1.html
[ Voor 18% gewijzigd door sandeman op 13-09-2004 20:59 ]
Verwijderd
1-de minimum brandpuntsafstand wordt 0,7x38=26,6 mm ,echte groothoek dusVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:14:
3-Canon converters zijn niet echt goedkoop ,maar het geld waard ALS je die groothoek echt nodig denkt te hebben, een nieuwe camera is veel duurder........
Verwijderd
Dank!
Op deze site staat een converter die niet van Canon is. Deze is zilver en van Canon zijn ze zwart, iemand enig idee waarom deze zwart zijn en niet zilver zoals de camera wel is?
Ps: Zijn die lensmate adapters ergens in NL te bestellen?
Op deze site staat een converter die niet van Canon is. Deze is zilver en van Canon zijn ze zwart, iemand enig idee waarom deze zwart zijn en niet zilver zoals de camera wel is?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 21:25 ]
Shit, mijn flits is kapot. Hij flitste opeens niet meer, na een paar keer proberen gaf ie nog 1 grote flits en rook het ff verbrand. Dus ik heb zo'n vermoeden dat ie doorgebrand is, de rest van de camera doet het nog wel. Het is op zich ook niet zo gek, want ik heb er al meer dan 10000 foto's mee gemaakt, ik schat zo'n 2000 daarvan met flits...
Weet iemand of je zo'n lampje zelf kan vervangen (ik zie wel schroefjes zitten, maar ik wil niet van de garantie af), of bij de eerste de beste fotozaak kan laten vervangen en wat dat eventueel kost? Of moet ie echt terug voor reparatie?
Weet iemand of je zo'n lampje zelf kan vervangen (ik zie wel schroefjes zitten, maar ik wil niet van de garantie af), of bij de eerste de beste fotozaak kan laten vervangen en wat dat eventueel kost? Of moet ie echt terug voor reparatie?
Verwijderd
1-tegengaan van reflectiesVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:23:
Dank!
2-zoek ik op...........
From the FAQ section of Canon's website:
"What has been improved in version 1.0.2.0 of the firmware?
In extremely rare cases, the following problems could occur with this camera, but these have been fixed.
Camera Issues
Incorrect information about the capacity of the CF card or the number of images it could store was displayed.
Messages indicating that the card was malfunctioning or that there were no images on it were displayed, and it became impossible to take new images or play back the recorded images.
Images that had already been recorded would be overwritten with newly taken images.
Computer Issues
Images taken with the camera could not be played back.
If these issues have occurred with your camera/CF card, please reformat the card after updating the camera’s firmware.
2004.09.09"
"What has been improved in version 1.0.2.0 of the firmware?
In extremely rare cases, the following problems could occur with this camera, but these have been fixed.
Camera Issues
Incorrect information about the capacity of the CF card or the number of images it could store was displayed.
Messages indicating that the card was malfunctioning or that there were no images on it were displayed, and it became impossible to take new images or play back the recorded images.
Images that had already been recorded would be overwritten with newly taken images.
Computer Issues
Images taken with the camera could not be played back.
If these issues have occurred with your camera/CF card, please reformat the card after updating the camera’s firmware.
2004.09.09"
Volgens mij zijn lensmate adapters alleen bij lensmate zelf te bestellen.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:23:
GRUMBLER:
Ondanks dat Canon het in zijn verhaal alleen over CF-verbeteringen heeft, zijn er heel veel mensen op het dpreview forum die de AF verbeterd vinden van firmware 1.0.1.0 naar 1.0.2.0. Er is er zelfs 1 die dat met behulp van een videocamera of zo bewezen heeft.
Dat weet ik, dat ontken ik ook niet, ik heb het zelf op dpreview gelezen....Sandeman684 schreef op 14 september 2004 @ 19:01:
[...]
GRUMBLER:
Ondanks dat Canon het in zijn verhaal alleen over CF-verbeteringen heeft, zijn er heel veel mensen op het dpreview forum die de AF verbeterd vinden van firmware 1.0.1.0 naar 1.0.2.0. Er is er zelfs 1 die dat met behulp van een videocamera of zo bewezen heeft.
vond het alleen wel geestig dat er in de faq van canon niets over vermeld staat en daarom heb ik het hier neergezet...........
Ik heb zelf de genoemde voordelen nog niet vernomen, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
Verwijderd
Beste lezers,
Voor mij staat het nu vast dat ik een S1 IS aan ga schaffen, nu is het alleen nog de vraag waar.
Op kieskeurig.nl kom ik Digitalsteet.nl tegen waar ze een goede prijs hebben + 256Mb (24x) en 4xAA batterijen met een snellader(ook voor in de auto) voor momenteel 485,--.
Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf uit Beuningen want op bovengenoemde site staat nog geen winkelbeoordeling?
Graag jullie reactie.
p.s. inmiddels een site gevonden met beoordelingen:
http://www.dfip.nl/cgi-bi.../php/winkelinfo.php?ID=90
Misshien voor anderen ook erg handig.
Voor mij staat het nu vast dat ik een S1 IS aan ga schaffen, nu is het alleen nog de vraag waar.
Op kieskeurig.nl kom ik Digitalsteet.nl tegen waar ze een goede prijs hebben + 256Mb (24x) en 4xAA batterijen met een snellader(ook voor in de auto) voor momenteel 485,--.
Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf uit Beuningen want op bovengenoemde site staat nog geen winkelbeoordeling?
Graag jullie reactie.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 19:27 ]
Wat dacht je van de Tweakers.net shop survey? Daar staat digital street ook in beoordeeld...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Sommige bedrijven (zoals CamCorner, etc..) zijn erg vaag, onduidelijk en sloom. Ik heb zelf mijn camera gehaald bij Digitalstreet.n. In één woord: super!
Had gebeld (erg netjes aan de telefoon en keurig Nederlands sprekend) of ik ná sluitingstijd de camera kon komen halen, dat kon. Moest even laten weten waar ik voor wilde komen kijken. Ik mocht alles netjes testen, uitproberen en bekijken. Het is geen "echte" winkel wat zij hebben. Het is een ruimte van 8x8 (ong.) meter. Met een vitrine en twee bureau's. Hele aardige mensen, erg duidelijk over de garantie en zelf erg voorzichtig / netjes met de camera's / spullen.
Mijn gegevens moest ik achterlaten voor het opsturen van de rekening, dit vond ik zelf erg vaag. Drie dagen later had ik de rekening in huis. Hier zat een retour formulier bij waarop je je klacht / schade kan vermelden, top service!
Had gebeld (erg netjes aan de telefoon en keurig Nederlands sprekend) of ik ná sluitingstijd de camera kon komen halen, dat kon. Moest even laten weten waar ik voor wilde komen kijken. Ik mocht alles netjes testen, uitproberen en bekijken. Het is geen "echte" winkel wat zij hebben. Het is een ruimte van 8x8 (ong.) meter. Met een vitrine en twee bureau's. Hele aardige mensen, erg duidelijk over de garantie en zelf erg voorzichtig / netjes met de camera's / spullen.
Mijn gegevens moest ik achterlaten voor het opsturen van de rekening, dit vond ik zelf erg vaag. Drie dagen later had ik de rekening in huis. Hier zat een retour formulier bij waarop je je klacht / schade kan vermelden, top service!
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties, mits de camera in de komende week dichterbij goedkoper wordt, ga ik hem bestellen bij digital street. Tot nu toe nog maar 1 negatieve reactie gelezen, maar dat zal je met iedere winkel wel hebben.
Verwijderd
Ik heb zaterdag ook een S1 gehaald, wat een toestel
Nu had ik alleen nog een vraagje, ik heb t topic helemaal doorgelezen, maar wil t even zeker weten;
Ik wil er wat filters voor halen (pola etc.) kan ik nou gewoon de standaard adapter van canon halen en dan past elke 52 mm filter er meteen op? (tiffen etc.)
Ik wil er wat filters voor halen (pola etc.) kan ik nou gewoon de standaard adapter van canon halen en dan past elke 52 mm filter er meteen op? (tiffen etc.)
Verwijderd
1 woord: shop survey?Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:06:
Beste lezers,
Graag jullie reactie.
Verwijderd
en is er los van de lensmate adapter nog een andere silvere te krijgen, want dat zwarte van de canon ziet er niet uit.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 12:03:
Ik heb zaterdag ook een S1 gehaald, wat een toestelNu had ik alleen nog een vraagje, ik heb t topic helemaal doorgelezen, maar wil t even zeker weten;
Verwijderd
Ja, heb ik ook gedaan.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 12:03:
Ik heb zaterdag ook een S1 gehaald, wat een toestelNu had ik alleen nog een vraagje, ik heb t topic helemaal doorgelezen, maar wil t even zeker weten;
Ze zijn niet voor niets zwart; tegen reflectie.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:39:
en is er los van de lensmate adapter nog een andere silvere te krijgen, want dat zwarte van de canon ziet er niet uit.
Verwijderd
Aha ok, maar maakt het serieus uit welke kleur de buitenkant is? binnenkant kan ik snappen. maar ok filters passen dus, wil dat zeggen dat bijv de DCR 250 van Raynox er ook op kan?Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:49:
[...]
Ja, heb ik ook gedaan.
[...]
Ze zijn niet voor niets zwart; tegen reflectie.
Alvast bedankt
Verwijderd
De buitenkant uiteraard niet (sorry, de binnenkant is zwart..Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:56:
[...]
Aha ok, maar maakt het serieus uit welke kleur de buitenkant is? binnenkant kan ik snappen. maar ok filters passen dus, wil dat zeggen dat bijv de DCR 250 van Raynox er ook op kan?
Alvast bedankt

Of die macro lens erop past? Geen idee.. denk het wel. Iemand?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 14:31 ]
Verwijderd
haha ok, dan bij deze nog even de vraag of er dus silvere te krijgen zijn (los van die lensmate, want die is niet te verkrijgen in nederland)Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:30:
[...]
De buitenkant uiteraard niet (sorry, de binnenkant is zwart..) , de binnenkant (lijkt mij althans) wel.
Of die macro lens erop past? Geen idee.. denk het wel. Iemand?
Lensmate verstuurt gewoon naar Nederland hoor, prijs valt ook nog mee.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:35:
[...]
haha ok, dan bij deze nog even de vraag of er dus silvere te krijgen zijn (los van die lensmate, want die is niet te verkrijgen in nederland)
Verwijderd
How low can you go....
384 Euro....
en
469 Euro + 256Mb + 4xAA (2500mA/h) + snellader.........
384 Euro....
en
469 Euro + 256Mb + 4xAA (2500mA/h) + snellader.........
Verwijderd
Lang leven TPG post..... ik probeerde mijn camera af te halen op het postkantoor maar ja.... zij sluiten om 17:30 en dan ben je om 17:32 te laat en zullen ze je echt niet meer helpen, ook al is de winkel waarin ze zitten tot 18:00 open....
Ik wil mijn camera.........grrrr...
Ik wil mijn camera.........grrrr...
Verwijderd
Ergens in deze thread vraagt iemand om een nederlandse handleiding...
Heeft iemand deze inmiddels in PDF formaat oid?
Verwijderd
Fotografie PolicyVerwijderd schreef op 29 september 2004 @ 18:34:
Ergens in deze thread vraagt iemand om een nederlandse handleiding...
Ik zoek een handleiding voor... Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn.
Verwijderd
Duidelijk... zag dezelfde reactie echter niet bij de andere persoon die er naar vroeg, maar maakt niet uit. Heb 'm inmiddels.
Ontopic: hele leuke camera, heb 'm inmiddels een paar maanden en heb nu wat meer vrije tijd om er echt leuke dingen mee te gaan doen!
Ontopic: hele leuke camera, heb 'm inmiddels een paar maanden en heb nu wat meer vrije tijd om er echt leuke dingen mee te gaan doen!
Verwijderd
Ben er zojuist achter de Normal / Fine / Super Fine optie gekomen.
Daar lees je vrij snel overheen en kom je vanuit het menu ook niet standaard bij.
Druk op FUNC, browse dan naar de onderste optie, de resolutie optie (S, M of L), druk dan op SET, kies voor Super Fine.
Daar lees je vrij snel overheen en kom je vanuit het menu ook niet standaard bij.
Druk op FUNC, browse dan naar de onderste optie, de resolutie optie (S, M of L), druk dan op SET, kies voor Super Fine.
Oei, das zo ongeveer de belangrijkste functieVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:18:
Ben er zojuist achter de Normal / Fine / Super Fine optie gekomen.
Verwijderd
Sinds enkele dagen heb ik hem in huis en hij bevalt tot op heden erg goed.
In het begin is het wel even wennen waar alle functies zitten en wat sommige functies inhouden maar dat went wel.
In het begin is het wel even wennen waar alle functies zitten en wat sommige functies inhouden maar dat went wel.