Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ik zie net op mn camera dat foto 15 van het gebouw van de chineese nachtegaal op ISO100 gemaakt is :P
Kheb een aantal foto's ervoor de ISO van 50 naar 100 gezet, en vergeten terug te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:58:
Volgend jaar zit de DSLR echt nog niet in de 500 euro range...
Ik heb voor mijn F717 nog 600 euro betaald (of beter gezegd, dat is de huidige standaard prijs, oplopend tot 675 euro), en de goedkoopste DSLR body is de 300D met zo'n 800 euro.
Die 500 euro range wordt wel gehaald in 2006 denk ik, als de 300D dan nog in de handel is. Dat vind ik echter niet echt een fantastische camera; hij heeft veel weg van een kreupele 10D. De D70 van Nikon spreekt me meer aan. Misschien is die over 2 jaar te krijgen voor 500 :)
(Of misschien is er dan een andere, betere DSL voor rond de 1000... misschien zakt de 10D wel, of krijgt hij een 1000 euro kostende opvolger.)
Denk je echt dat de dSLR niet enorm gaan droppen in prijs ?! ... Ik twijfel er toch sterk aan om nu eerst even een gewoon goedkoop A60'je te kopen en te wachten op een degelijke cam die de jammere zaken van de S1 niet heeft. Want op de foto's van de efteling is toch weer wat CA te zien.

Mocht de S1 nu ook plots veel goedkoper worden, maar hij kost wel degelijk 500 Euro (en daar wil je toch wat voor ?!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Johnvh schreef op 07 juni 2004 @ 22:42:
Hier zijn de foto's in groot formaat te downloaden in een zip bestandje
NOu die zien er cker goed uit, kzie haast geen verschil tussen deze en mn a60

* shameblaster schuift deze cam op naar nr1, de c765 staat nu op 2, en de Z2 op 3 ;)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizard schreef op 08 juni 2004 @ 11:53:
Denk je echt dat de dSLR niet enorm gaan droppen in prijs ?! ... Ik twijfel er toch sterk aan om nu eerst even een gewoon goedkoop A60'je te kopen en te wachten op een degelijke cam die de jammere zaken van de S1 niet heeft. Want op de foto's van de efteling is toch weer wat CA te zien.
Al dat geklaag over CA (meestal beter te benoemen met PF (purple fringing) of blooming) is vrijwel altijd erg overtrokken. Alleen als je echte CA effecten (meestal te zien als rood/groen effecten aan de randen van een beeld) ziet bij echt slechte objectieven moet je je goed zorgen gaan maken.
Meestal speelt de sensor een grotere rol in PF; de micro lens of overspraak op naburige sensorelementen als er erg veel licht opvalt.
Zowel bij zeer goedkope camera's, DSLR's en zelfs bij professionele digitale achterkanten van camera's zie je CA/PF/blooming bij zeeer grote contrasten.
Meestal helpt het al om het diafragma een of twee stops dicht te draaien (dat kan meestal wel met al dat licht).

Ook ruis is iets dat zwaar overtrokken wordt. Vergelijk met analoge foto's waar ISO 400 ook behoorlijk veel 'korrel' heeft. Verder is het een onvermijdelijk probleem met compacte camera's met hoge resoluties. Zaten er 5 jaar geleden nog 2 MP op een 1/2" sensor, nu moeten er 5 MP op een 1/2,7" of 8MP op een 2/3" gepropt worden. Kleinere sensorelementen -> meer ruis.
De DSLR's vallen positief op met een 6MP op 1,1" sensoren (maar die elementen zijn dus nog groter dan die van de 2MP sensor van 5 jaar terug).
Verder is de meeste ruis of nauwelijks te zien op printjes, of vrij simpel te verwijderen met progjes als NeatImage, NoiseNinja, etc.

Wat veel mensen vergeten is de rest van de camera. Wat moet je met een ruisvrij beeld als de autofocus niet correct werkt of wanneer de belichting onjuist wordt bepaald. Massa's camera's kunnen binnenshuis niet of nauwelijks scherpstellen. En over- of onderbelichte foto's worden ook regelmatig geschoten (zelfs door een dure jongen als de Canon 300D, die een merkwaardig algoritme heeft voor 'evaluative metering' waarbij het focuspunt extra veel gewicht krijgt in de meting).
Camera's die soms zeer traag reageren op de afdrukknop leveren ook de nodige problemen.

Gek genoeg hoor je de meeste klachten over een beetje PF (zo weggepoetst in de meeste gevallen) of wat ruis (idem). De andere (IMHO meer serieuze issues) worden meestal met de mantel der liefde bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desmodummy vindt dat Jigal de spijker op de kop slaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01
Helemaal met Jigal eens...
Maar, wat vindt Jigal eigenlijk tot nu toe van de S1 (dus inclusief beoordeling van de "rest van de camera")?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16
Ik ben weer thuis.. gisteren thuis gekomen om 1:00 nadat we rond 8:15 uit Praag zijn vertrokken. Helaas sein storing in Nederland.. nooit gedacht dat ik ooit nog voet zou zetten op Bad Bentheim (middle of nowhere grens station :P).

Ik ben nu bezig de foto's op m'n PC te zetten.. en jullie krijgen wel een aantal te zien :).. * Sponge hoopt dat de nachfoto's zo mooi zijn als op het LCD _o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnvh schreef op 07 juni 2004 @ 22:42:
Hier zijn de foto's in groot formaat te downloaden in een zip bestandje

Ten opzichte van mijn oude Powershot A40 is het echt een hele vooruitgang! Waar ik dacht dat de A40 veel instellingen had wist ik niet wat er allemaal nog meer was :P.
In alles ben ik er eigenlijk op vooruit gegaan, en die 10x optische zoom is in samenwerking met de IS echt een must :)

Even een paar + en - punten die ik over de camera heb

+ Een zeer snelle zoom, ik denk dat je binnen 1 seconde aan de 10x zoom zit. ik schrok echt toen ik gisteren de A40 weer in mijn handen had. Wat een verschil :)

- Door de draaibare lcd heb ik sneller de neiging een foto onbedoeld schuin te nemen. Best vreemd, maar het zal een kwestie van wennen zijn denk ik
- De batterijen gaan redelijk snel leeg wanneer de IS aanstaat. Veel sneller dan ik verwacht had
- Ik vind de plaatsen waarop het 'nek-koord' bevestigd is nogal onhandig, vaak zit het in de weg bij bijvoorbeeld de flitser-toets
- De manual focus zit nogal onhandig, zeker omdat je deze telkens in moet houden tijdens het instellen hiervan
- Het duurt soms enige tijd om de flitser weer te 'herladen' ofzo, het icoontje knipperd dan op het scherm, pas wanneer het uitgeknipperd is (dit zal een seconde of 2 duren) kun je pas weer flitsen (zal wel alleen bij de +2 stand zijn (sterkte flits ;)))

Het lijkt misschien dat er nogal wat nadelen aanzitten, maar dit komt omdat het gewoon teveel is alle voordelen op te noemen ;)

edit; op sommige foto's (vooral met egale blauwe velden) is de hoeveelheid ruis idd behoorlijk. De foto's zijn allen op ISO 50 of 100 genomen. Mogelijk dat dit nog via EXIF terug te vinden is? (ik kan het niet vinden namelijk :P) :)
Draaibare lcd vind ik alleen maar handig, je kunt hem ook gewoon erin draaien als je last heb van schuine neigingen :+

Ik weet niet wat voor batterijen jij hebt, maar mijn GP 2000Mah batterijen kan ik toch 500+ ( zonder flits) 200+ (met flits) mee maken enja je hebt altijd reserve batterijen nodig ( in mijn geval GP 1800Mah)

Nekkoord is idd ZEER irri, daarom gebruik ik het ook niet, ik heb hem verzekerd als die valt dan heb ik pech, ik ga echt niet met zo'n lomp geval rondlopen, dat bederft je hele dag gewoon.

Manual focus is idd onhandig geplaats... maar de rest van de knoppen vind ik wel goed staan.

Flits is idd sloom met laden en het bekende ontbreken van AF lampje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Sponge schreef op 09 juni 2004 @ 10:10:
Ik ben weer thuis.. gisteren thuis gekomen om 1:00 nadat we rond 8:15 uit Praag zijn vertrokken. Helaas sein storing in Nederland.. nooit gedacht dat ik ooit nog voet zou zetten op Bad Bentheim (middle of nowhere grens station :P).

Ik ben nu bezig de foto's op m'n PC te zetten.. en jullie krijgen wel een aantal te zien :).. * Sponge hoopt dat de nachfoto's zo mooi zijn als op het LCD _o_ :)
En

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Dit weekend upload ik een aantal foto's.. heb er even weinig tijd voor gehad.. op vakantie gaan betekend vaak dingen later weer inhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Zo, hier nog even een fototje om te laten zien dat scherpe foto's echt wel mogelijk zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/poes.jpg

Binnen gemaakt daarnet (zonder flits)
focuslength 29mm
F/3.2
sluitertijd 1/60s

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/poes_cropped.jpg

Een uitsnede van de originele foto, lijkt me vrij scherp of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Ik weet niet of het gebruikelijk is om ervaringen van andere fora hier te plaatsen, maar ik dacht : "Hoe meer ervaringen we hier kunnen lezen hoe beter ?"
Eerste indruk...
- veel mogelijkheden, en dan bedoel ik echt veel...
- Lekker klein.
- low light focussen is een bitch, maar goed, ik heb vanavond in Tagrijn in Hilversum gestaan, m'n Minolta focussed daar net zo klote. Wordt waarschijnlijk ff oefenen.. Wat wel vreemd is , met m'n Kodak kon'k simpelweg mikken en schieten.. altijd scherp.. dat verdomd deze (as ie geen focus heeft). Misschien ook omdat ik op 50 ASA bleef zitten.. nahja...
Maar Manual Focus to the resque, er zit een 'afstandsmeter' in zit, die je vrij snel en makkelijk kan instellen. Ofwel je focussed eerst op een object wat even ver weg staat tijdens goeie omstandigheden, zet 'm op MF, klaar.. aangezien je niet te maken hebt met van die kleine DOF's as m'n Tokina F2.8 zit je bijna goed. As je een aantal punten zo ff van te voren focussed weet je ongeveer de afstanden wel...
- nadeel, maar moe'k vast kunnen instellen, alle knopjes werken tikkie te goed: je druk vrij snel een knoppie in. Al paar keer overkomen dat het 'formaat' knopje per ongeluk ingedrukt werd, zitten dus foto's bij op 'medium' en das 640x480.... maar goed, kwestie van wennen denk ik.
- die zoom is heerlijk, maar wel erg rap zeg! Beetje te zelfs...
Geloof het of niet, ik heb letterlijk aan de bar gestaan, achter in de zaal, en nog steeds kon'k mooie closeups maken! Ok flits haalt dat natuurlijk niet meer maar ach. Nadeel wel, maar ik denk (lees ik tenminste) is dat bij maximale zoom hij niet erg snel (geen enkele max zoom trouwens) en goed focussed .
- 'red-eye' gebeuren is een 'joke', maar dat boeit mij nog het minst
- dat flip schermpje is erg handig
- nakijken foto's kun je max inzoomen, via de 'normale' zoomknop, das erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 23:32

WouterG

Dit is geen ondertitel

Blizard schreef op 12 juni 2004 @ 17:10:
Ik weet niet of het gebruikelijk is om ervaringen van andere fora hier te plaatsen, maar ik dacht : "Hoe meer ervaringen we hier kunnen lezen hoe beter ?"

[...]
De zoom is variabel, draai iets minder ver met de knop en hij zoomt minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Kan iemand nog een paar voorbeeldjes van de red-eye posten ? Ik weet dat je ze kan wegwerken met photoshop, maar is altijd leuker als de cam die al doet.

Paar paginas terug had ik al de vraag of het lcdtje niet te klein is. Mensen die het te klein vinden ? Of is het juist groot genoeg ?!

Over de snelheid van zoom zal inderdaad wel gewoon ff wennen zijn ?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizard schreef op 13 juni 2004 @ 09:30:
Over de snelheid van zoom zal inderdaad wel gewoon ff wennen zijn ?! :)
Wennen? Gewoon die dial knop niet helemaal naar links/recht draaien, dan zoomt ie op normale snelheid :)

Als je snel moet zijn moet je hem helemaal doordraaien, das voor spontane acties zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die niet te downloaden van Canon site? Vraag hem anders aan bij Canon NL

Denk niet dat iemand bereidt is zijn handleiding weg te doen, ik niet iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Okee, hier zijn dan mijn foto's van vorige weekend. Gemaakt in Praag.
Heb een redelijk aantal geupload, maar na een tijdje kwam ik met een nummering probleem (files bestaan al) dus ben toen maar wat random foto's gaan uploaden.

De eerste dag was het erg regenachtig en mistig, de andere dagen waren wat beter.
De meeste foto's zijn ISO 50, en de zoom varieert van 0x tot 10x.. vaak kan je het wel zien aan de voorgaande of volgende foto. Nachtfoto's zijn meestal op een stuk steen, of vanuit de hand op iso200-300 geschoten.

Verder even een kleine toevoeging dat ik geen namen onderaan heb neergezet dat ik deze foto's gemaakt heb (vooralvanwege EXIF)... maar dat wil niet zeggen dat ik het waardeer om deze foto's opeens overal tegen te komen...
Er zit ook een wave file bij van het Praag hoofdstation. Dit hoor je ongeveer elke minuut "Prosim Pozor..!"

Dit zijn niet alleen "de beste foto's" of slechtste foto's.. dit varieert gewoon. Heb gewoon een groot aantal uitgekozen, en of je ze mooi of niet vindt (qua kwaliteit), dat zal je zelf even moeten bepalenb.
Foto's Praag

Wat nummers:
- Ongeveer 300-350 foto's gemaakt op 4 AA batterijen, 2100mah
- Totaal 500 foto's, waarvan ongeveer 10-15 belichtingsproblemen hebben of bewogen zijn (mijn schuld)
- Ongeveer 120 foto's op fine, en large op een 128mb kaart.

Hmm, en eerst heb ik even niet meer te zeggen... Ben sowieso al een uur bezig geweest om foto's uit te zoeken en te uploaden, ;) :).

oh.. en als er een persoonlijke foto staat.. zou iemand dat dan willen zeggen? (op irc.tweakers.net ofzo?), de kans is best wel aanwezig... :)

btw Blizard: Enige nadeel van het kleine schermpje vindt ik tot nu toe dat met schemer/donker foto's het vaker lijkt dat ze goed zijn (niet bewogen) terwijl het soms best wel eens wat anders kan zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Hehe, dat zijn aardig wat plaatjes ! Kan je toch weeral beter de kwaliteiten van het toestel beoordelen.

- 203 is wel leuk ! (enkel had ik iets minder van het hek genomen en iets meer landschap.
- 27 & 28 zie je de zoom nog eens in werking ! (wat zijn die mannen daar aan het doen met die boomstammen ? ;) )
- Lol @ 33 .. lijkt wel een speedboot
- 48 lijkt de lucht een beetje overbelicht ?! Zou dit op te lossen zijn door een beetje met het diafragma te spelen ? (ben foton00b) (ook volgende fotos hebben redelijk witte lucht ipv wolkjes, of kwam dit gewoon door de mistige lucht ?)
- 204 is op het eerste zicht wel mooi, maar veel ruis+blurry plantjes ?!
- 202 .. donker maar toch scherp / zonder overdreven ruis, knap !
- 79 - 80 daar is die enorme zoom weer ! (jammer van de CA en de té witte achtergrond)
- Wat is de man op 83 aan het doen ? :D

Praag is blijkbaar wel een mooie stad (maar wat aan de rommelige kant ?! :) )
Heel erg bedankt voor je bijdrage alweer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Mwoah, je moet de toeristen een beetje mijden.. zoals ij dat Astronomisch uurwerk.. daar wil je niet om 5 voor het uur staan :). Soms kom je een hoek om.. en in een keer is het rustig :). Maar is elke stad niet echt rommelig? :). Er zijn allen veel werkzaamheden (water ramp e.d., op sommige foto's kan je het het aan de muren zien hoe hoog het heeft gestaan). Zijn ook vooral overzicht's foto's dit.. en elke stad van boven ziet er rommelig uit denk ik :).

Die man is aan het vissen :). Praag == cultuur. Overal zie je standjes en muziek, bandjes, vooral op de brug. Vooral de koeien vond ik leuk dit keer. zoiets hebben we hier al een tijd in Friesland, maar deze waren veel origineler. Ik zal even een geresize pakken die ik al eerder geupload had voor op irc :)

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/matrixkoe.jpg

Sommige foto's hebben last van de neveligheid.. In de verte zag het er met het oog ook zo uit, alleen de camera benadrukt de grijzigheid meer.

Overigens ben ik een vreemd ding tegengekomen: zoals je aan een paar foto's kan zien, zijn ze 90 graden gedraaid. Op de een of andere manierzijn die niet automatisch geroteerd, of de camera was niet '90º genoeg'. Een groot aantal foto's hebben het echter wel.

204 is wel op minstens 160km/h genomen, door ene raam heen he :).

27/28.. die mannen zijn de "ijsbrekers" aan het vernieuwen, die voor de pijlers van de karelsbrug zijn.

Overigens zal het nu iets rustiger worden aan mijn kant qua foto's.. misschien upload ik nog wel wat meer uit de Praag serie. Alhoewel ik volgend weekend eendag naar Kopenhagen ga om hopelijk te ervaren hoe het vliegen bevalt... zodat ik in de zomer richting Seattle kan gaan (10u vliegen..brrr... :)). Waarschijnlijk komen daar nog wel wat foto's vandaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/vliegtuigstrepen.jpg

Net een mooie blauwe lucht met een mooi raster van strepen van overvliegende vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeeel mooie foto's Sponge, proficiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe review gespot: http://www.megapixel.net

Wederom positief.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 15:12

winnie

de poes...

Ik heb ook sinds kort deze camera, en ben aan het bestuderen wat ik er allemaal mee kan. Heb als proef een serie foto's gemaakt van een circuit-dag, alles op automatisch. De foto's zelf waren in de meest fijne stand, daarna heb ik ze op de pc geresized naar 800*600.
Ik moet zeggen dat ik nog behoorlijk in de materie moet duiken om echt mooie foto's te maken. Aan de andere kant ben ik tevreden over de full-auto mode, kind kan de was doen.
De foto's: http://home.kabelfoon.nl/~kimmik/lelystad_06_2004/

Nog een andere vraag: ik heb er nu een 256 Sandisk Ultra2 (Ultra II) kaart in zitten. Ik wil een grotere opslag mogelijkheid, alleen zijn de GByte kaarten nog wel prijzig. Daarom: Is zo'n microdrive ook geschikt voor het opnemen van films met deze camera in de hoogste resolutie met 30fps? Welke type kaarten zijn überhaupt geschikt voor films met die resolutie en fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Ben ik pietje zeur als ik zeg dat ik de fotos weer niet echt scherp vind ? (alle omstandigheden in acht genomen) Komt dit door de auto-functie ?
http://home.kabelfoon.nl/...stad_06_2004/IMG_0070.jpg

Ik wil het toestel echt niet afbreken, maar iedere keer als ik denk "jah, nu ga ik hem kopen" komen er toch weer twijfels opzetten bij het zien van een aantal foto's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Blizard schreef op 17 juni 2004 @ 13:15:
Ben ik pietje zeur als ik zeg dat ik de fotos weer niet echt scherp vind ? (alle omstandigheden in acht genomen) Komt dit door de auto-functie ?
http://home.kabelfoon.nl/...stad_06_2004/IMG_0070.jpg

Ik wil het toestel echt niet afbreken, maar iedere keer als ik denk "jah, nu ga ik hem kopen" komen er toch weer twijfels opzetten bij het zien van een aantal foto's ...
Heb ik nou ook maar ik heb een definitiefe streep door de s1 gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
shameblaster schreef op 17 juni 2004 @ 14:13:
Heb ik nou ook maar ik heb een definitiefe streep door de s1 gezet
Echt veel alternatieven zijn er niet ? (zijn er wel, maar hebben ook hun gebreken lijkt me ?) Wat ben je dan van plan om te kopen als ik vragen mag ? ;) ..

*offtopic*
Ik dacht dat ik al de enige was die alsmaar liep te zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Zal kijken of ik in Kopenhagen nog wat foto's kan maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

De auto staat niet stil he...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Blizard schreef op 17 juni 2004 @ 14:40:
[...]

Echt veel alternatieven zijn er niet ? (zijn er wel, maar hebben ook hun gebreken lijkt me ?) Wat ben je dan van plan om te kopen als ik vragen mag ? ;) ..

*offtopic*
Ik dacht dat ik al de enige was die alsmaar liep te zeuren ;)
Hehe ;)

Ik zag laatst de c770 van oly staan voor 599 + 128 xd staan bij lokale fotoboer,
Ik vind die er erg mooi uitzien in het zwart :>
Of de c765 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 15:12

winnie

de poes...

shameblaster schreef op 17 juni 2004 @ 18:55:
[...]

Hehe ;)

Ik zag laatst de c770 van oly staan voor 599 + 128 xd staan bij lokale fotoboer,
Ik vind die er erg mooi uitzien in het zwart :>
Of de c765 :)
Nee, dat lijkt me een zinnig argument om voor een camera te kiezen: Wat de kleur van de camera is.

Nogmaals: de foto's zijn met de auto-mode genomen (geen eens de sport-stand), bovendien heb ik bij een groot aantal het onderwerp met de lens gevolgd bij het afdrukken. Volgens mijn display, was de sluitertijd bijna altijd 1/320. Ongetwijfeld kan het scherper, maar dan moet ik zelf gaan prutsen. En daar had ik noch de tijd, noch de zin in op dat moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Waarom zijn er nou meer dan 2 toestellen op de markt ? :P Ik heb al 100-en reviews gelezen, forums bezocht, foto's bekeken, prijzen met elkaar vergeleken etcetc. En iedere dag twijfel ik meer en meer.
S1 : redelijk prijzig, grijze body (yeah, je koopt geen toestel voor z'n uitzicht, maar vind zwart nog altijd iets meer hebben) en nog niet echt veel supermooie plaatjes van gezien, maar heeft wel tig opties en een enorm zoom-bereik.
Wanneer ik dan naar de G5 ga kijken (heeft ook veel last van CA) schiet hij blijkbaar toch scherpere plaatjes ?! Kost evenveel .. en heb je maar 4 zoom ..

En zo kan je door blijven gaan.
Hoe doen jullie het ? Op een dag zeggen : Ik koop die cam en nooit meer een review bekijken van een ander toestel omdat je dan eventueel spijt zou krijgen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen!
Houd er rekening mee dat 95% Van de eigenaars tevreden zijn over de S1.
En dat 4% van de ontevreden mensen en 1% van de teveden mensen waarschijnlijk hier op dit topic zitten.
Kijk er is altijd beter, nieuwer en weer nieuwer en ga zo maar door.
En neem van mij aan, twijfelen bestaat niet! als je dat doet is het nee!!!! en ga dan naar een ander topic.
Is het ja!!!! praat dan over de leuke dingen van dit toestel zodat wij wat van elkaar kunnen leren en samen kunnen genieten van dit mooie toestel _/-\o_ |:( 8)7 :O :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 22:06:
beste mensen!
En dat 4% van de ontevreden mensen en 1% van de teveden mensen waarschijnlijk hier op dit topic zitten.
Kijk er is altijd beter, nieuwer en weer nieuwer en ga zo maar door.
En neem van mij aan, twijfelen bestaat niet! als je dat doet is het nee!!!! en ga dan naar een ander topic.
Is het ja!!!! praat dan over de leuke dingen van dit toestel zodat wij wat van elkaar kunnen leren en samen kunnen genieten van dit mooie toestel _/-\o_ |:( 8)7 :O :Z :Z :Z
Ach een beetje objectiviteit kan geen kwaad lijkt me, dus niet alleen de goede maar ook de mindere kanten belichten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 22:06:
...
...
Dan is de verhouding tevreden:ontevreden mensen hier dus 19:4, of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Zoals Takkesteeg zegt is er toch niks mis met kritisch en objectief naar het toestel kijken ?! Ik kan goed geloven dat de mensen tevreden zijn met hun S1 en dat ze de foutjes die de cam heeft (iedere cam heeft fouten) er graag bijnemen omdat het overall toch een zeer degelijk apparaatje is. Maar is het niet normaal dat ik op zoek ga naar de beste prijs/kwaliteit ?! En dan moet je volgens mij zowel positieve als negatieve kanten van een toestel leren ontdekken.

Als ik een apparaat koop dan ga ik ook kritisch kijken naar de plaatjes ! En niet denken van "Oh, dat zijn leuke fotos" Gewoon omdat ze uit mijn apparaat komen !? Er is inderdaad altijd nieuwer en beter, maar daar gaat het mij niet om ?! In dezelfde prijsklasse dan de S1 (A80, G3/G5, A70, olympusjes ...) probeer ik de "beste" cam voor _mijn_ behoeften te kopen. :)

shameblaster : de 770 is inderdaad een mooi toestel maar gaat weer een stapje omhoog in prijs tov de toestellen die ik hierboven noemde.
winnie : Mjah, inderdaad is de kleur ook een factor waar ik op let, maar hij zal niet de doorslag geven denk ik/hoop ik ;)
En ik begrijp goed dat je de foto's op de auto-stand neemt, is toch lekker handig ?!Maar dan wil je uiteraard ook leuke plaatjes ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

winnie schreef op 17 juni 2004 @ 21:22:
[...]

Nee, dat lijkt me een zinnig argument om voor een camera te kiezen: Wat de kleur van de camera is.

Nogmaals: de foto's zijn met de auto-mode genomen (geen eens de sport-stand), bovendien heb ik bij een groot aantal het onderwerp met de lens gevolgd bij het afdrukken. Volgens mijn display, was de sluitertijd bijna altijd 1/320. Ongetwijfeld kan het scherper, maar dan moet ik zelf gaan prutsen. En daar had ik noch de tijd, noch de zin in op dat moment..
Oke, de argumenten :
Ik vind de fotos niet goedbrak die de dam maakt
Geen macro mode
De knoppen zitten vaag op ut toestel
klein lcd, kantelbaar enzo is geen meerwaarde voor mij
De behuizing van de cam,

Een enkel voordeel is slechts de I.S

Genoeg , om voor andere cam te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Die macro modus heb je niet nodig.. je zoomt toch gewoon in (zie foto van bloemen hierboven), Klein lcd is goed genoeg imo, alleen 's avonds beetje onduidelijk misschien (lijkt niet bewogen, is het toch wel een beetje), knoppen.. geen last van, alleen de flits knop misschien, maar die gebruik ik alleen een keertje met een portret foto bijvoorbeeld (om hem uit te zetten)

Enige wat ik echt jammer vind is dat de photostitch geen instelbare ISO heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in bezit van deze fijne fotocamera.Ik hebt voor deze gekozen ivm
1 - Mooie foto's
2 - hij ligt mij handig in de hand
3 - Ultra zoom met IS.
4 - Lcd inklapbaar en draaibaar.
5 - Vele mogelijkheden
6 - S'avonds maakt hij goede foto's en in donkere ruimte ook(dat veelal zonder ruis)

Ik wil wel een kleine mening hier over zeggen en met name over het negatieve kant van vele.
Hoe ik het lees met vele negatieve aspecten van deze fotocamera snap ik gewoonweg 1 ding niet.Waarom?
Hoe jullie praten zijn jullie net proffesionele fotografen , dus dat betekend dat deze fotocamera eigenlijk al niet geschikt is voor jullie.Neem dan een analoge proffesionele fotocamera , deze gebruiken ook meer en deel de journalisten(fotografen).Of ga dan voor de fotocamera's van rond de 1300Euro , meeste daarvan komen er goed uit.Ligt dat boven jullie budget dan moeten jullie een goedkopere pakken maar ga dan niet zo proffesioneel doen praten etc.Als jullie zo negatief zijn dan ga je zo wie zo al nooit voor zo'n camera's ook niet een ander merk rond deze prijzen.Ga dan gewoon in een ander segment kijken.En zijn jullie zo kritisch snap ik nog één ding niet waarom voor een digitale fotocamera.De duurdere Analoge camera's zijn stukken beter als een digitale.Dus voor sommige mensen die zo kritisch erna kijken etc is maar 1 oplossing ga voor een Analoge camera in de duurdere klasse. :X Prijzen lopen vanaf 700 euro tot hoe duur je het wilt maken 8)7

Er is nog een punt wat betrekking heeft op goede foto's knippen.
De negatieve mensen hier geven wel de schuld en de problemen bij de Canon powershot S1 IS maar er is wel één regel die voorop staat en dat is : De persoon die de foto's maakt(knipt).
En ik ben het met vanillakoyak eens en ook met Jigal en meerdere mensen

Betreft de foto's die sommige hier neerzetten zijn erg mooi.Vooral van Praag.Prachtige foto's.Er zijn ook mensen die de Powershot S1 IS net in bezit hebben en toch effe hier foto's neerzet van zijn eerste shots met deze camera.Zonder er nog verder op in te gaan wat deze camera allemaal kan.De mensen die zo negatief erover zijn vergeten dat nog wel eens.Ze hebben er gelijk een oordeel over klaar(maar diegene die zo snel de foto's upload doet voor vele een plezier).In reviews komt deze camera er zeer goed uit , ook in pcmagazine van dacht ik Juni(correct me if i wrong) komt deze er uitstekend uit.

Een tip voor iedereen die in wat donkere ruimtes en/of avond-nacht foto's wilt maken ook portretten vanjezelf of familie , kun je het beste een statief gebruiken.Er zijn verschillende soorten statieven.Je hebt die zéér grote(beetje onhandig om mee te nemen ;) )Maar je hebt ook zo'n tafelstatieven.Ze varieeren van grootte maar wel zeer handig om mee te nemen.Het werkt echt als je zeer stabiele foto's wilt maken.Dus dat je géén bewegende foto's krijgt.En werkt ook bij gewone foto's.Hama heeft al van zo'n statieven.En vele andere.Als je bij een fotograaf gaat vragen die weet precies wat je bedoeld.Ikzelf gebruikt een tafelstatief van Manfrotto(te koop bij een echte fotograaf.) en zo mee te nemen in het tasje waar de powershotS1 inzit.Zo zie je dan ook dat een draaibaar lcd schermpje erg handig is :) Kun je toch nog goed kijken.

En hou een paar dingen goed in de gaten er is géén één camera die 100% perfect is. ;)
Zo dat is mijn mening :O 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 13:05:
Ik ben ook in bezit van deze fijne fotocamera.Ik hebt voor deze gekozen ivm
1 - Mooie foto's
2 - hij ligt mij handig in de hand
3 - Ultra zoom met IS.
4 - Lcd inklapbaar en draaibaar.
5 - Vele mogelijkheden
6 - S'avonds maakt hij goede foto's en in donkere ruimte ook(dat veelal zonder ruis)

Ik wil wel een kleine mening hier over zeggen en met name over het negatieve kant van vele.
Hoe ik het lees met vele negatieve aspecten van deze fotocamera snap ik gewoonweg 1 ding niet.Waarom?
Hoe jullie praten zijn jullie net proffesionele fotografen , dus dat betekend dat deze fotocamera eigenlijk al niet geschikt is voor jullie.Neem dan een analoge proffesionele fotocamera , deze gebruiken ook meer en deel de journalisten(fotografen).Of ga dan voor de fotocamera's van rond de 1300Euro , meeste daarvan komen er goed uit.Ligt dat boven jullie budget dan moeten jullie een goedkopere pakken maar ga dan niet zo proffesioneel doen praten etc.Als jullie zo negatief zijn dan ga je zo wie zo al nooit voor zo'n camera's ook niet een ander merk rond deze prijzen.Ga dan gewoon in een ander segment kijken.En zijn jullie zo kritisch snap ik nog één ding niet waarom voor een digitale fotocamera.De duurdere Analoge camera's zijn stukken beter als een digitale.Dus voor sommige mensen die zo kritisch erna kijken etc is maar 1 oplossing ga voor een Analoge camera in de duurdere klasse. :X Prijzen lopen vanaf 700 euro tot hoe duur je het wilt maken 8)7

Er is nog een punt wat betrekking heeft op goede foto's knippen.
De negatieve mensen hier geven wel de schuld en de problemen bij de Canon powershot S1 IS maar er is wel één regel die voorop staat en dat is : De persoon die de foto's maakt(knipt).
En ik ben het met vanillakoyak eens en ook met Jigal en meerdere mensen

Betreft de foto's die sommige hier neerzetten zijn erg mooi.Vooral van Praag.Prachtige foto's.Er zijn ook mensen die de Powershot S1 IS net in bezit hebben en toch effe hier foto's neerzet van zijn eerste shots met deze camera.Zonder er nog verder op in te gaan wat deze camera allemaal kan.De mensen die zo negatief erover zijn vergeten dat nog wel eens.Ze hebben er gelijk een oordeel over klaar(maar diegene die zo snel de foto's upload doet voor vele een plezier).In reviews komt deze camera er zeer goed uit , ook in pcmagazine van dacht ik Juni(correct me if i wrong) komt deze er uitstekend uit.

Een tip voor iedereen die in wat donkere ruimtes en/of avond-nacht foto's wilt maken ook portretten vanjezelf of familie , kun je het beste een statief gebruiken.Er zijn verschillende soorten statieven.Je hebt die zéér grote(beetje onhandig om mee te nemen ;) )Maar je hebt ook zo'n tafelstatieven.Ze varieeren van grootte maar wel zeer handig om mee te nemen.Het werkt echt als je zeer stabiele foto's wilt maken.Dus dat je géén bewegende foto's krijgt.En werkt ook bij gewone foto's.Hama heeft al van zo'n statieven.En vele andere.Als je bij een fotograaf gaat vragen die weet precies wat je bedoeld.Ikzelf gebruikt een tafelstatief van Manfrotto(te koop bij een echte fotograaf.) en zo mee te nemen in het tasje waar de powershotS1 inzit.Zo zie je dan ook dat een draaibaar lcd schermpje erg handig is :) Kun je toch nog goed kijken.

En hou een paar dingen goed in de gaten er is géén één camera die 100% perfect is. ;)
Bedank voor een juiste toelichting _/-\o_

Hier nog even een site met fotos genomen door de S1
http://fotopic.net/community/cameras/?c=2318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een aantal fotos gewoon even snel genomen met 10xzoom en 32x zoom enz.
ik heb nergens opgelet :)
http://kroezen.fotopic.net/c203752.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 13:05:
Ik ben ook in bezit van deze fijne fotocamera.

...
...
Tjonge, een heel verhaal zeg...

Wel jammer dat je objectiviteit als iets negatiefs beschouwd.
Ik gebruik dit forum o.a. om tot een conclusie te komen welke camera ik het beste zou kunnen aanschaffen die het meest in de buurt van mijn wensen komt.
En daar horen naar mijns inzien zowel de goede als minder goede kanten bij.
Zo help je elkaar zodat een ieder uiteindelijk een keus kan maken voor zijn/haar analoge of digitale camera of het nu voor amateur, semi-professioneel of professioneel gebruik is.

Voor alleen positieve berichten (wat bijvoorbeeld een camera betreft), kom ik zelf nog wel 's op WWW.Kieskeurig.nl (niet zo vaak hoor... ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:12:
[...]

Tjonge, een heel verhaal zeg...

Wel jammer dat je objectiviteit als iets negatiefs beschouwd.
Ik gebruik dit forum o.a. om tot een conclusie te komen welke camera ik het beste zou kunnen aanschaffen die het meest in de buurt van mijn wensen komt.
En daar horen naar mijns inzien zowel de goede als minder goede kanten bij.
Zo help je elkaar zodat een ieder uiteindelijk een keus kan maken voor zijn/haar analoge of digitale camera of het nu voor amateur, semi-professioneel of professioneel gebruik is.

Voor alleen positieve berichten (wat bijvoorbeeld een camera betreft), kom ik zelf nog wel 's op WWW.Kieskeurig.nl (niet zo vaak hoor... ;) ).
Ik heb dit topic al enkele weken in de gaten gehouden en er zijn verschillende personen die al het zelfde geschreven hebben als wat ik nou doe alleen in in een andere zinsvorm en met andere woorden op het desbetreffende doel.

Er zitten sommige hier tussen die zelf niet weten wat ze willen , deze zijn al van begin af aan dat dit topic geopend is erbij.Nou paar maand verder zitten ze nog steeds te twijfelen en maar neer te schrijven van brakke foto's etc.En zeer proffesioneel te praten.En dat noem ik niks meer met "objectiviteit als iets negatiefs beschouwd"
In hun ogen blijft het zo.Maar als ze zo veel verstand ervan hebben en zo praten moeten ze niet met deze camera beginnen.Dat geeft ik juist hier aan.

Sorry dat ik het zegt hoor , maar deze mensen weten niet wat ze willen.De een zit te praten over al de opvolger etc.Volgend jaar zal dat wel gebeuren maar dan praten ze nog steeds zo.De ene weet niet wat hij moet nemen.Dan ziet hij foto's en schuift de S1 IS weer naar nummer 1.Zo gaat dat de hele tijd.Komt er een kink in de kabel weet hij het niet meer.Dat vind ik nou zo vreemde van de hele zaak.
En zo zijn sommige dus al een paar maand bezig en er hoeft niks tussen te komen wat negatiefs want dan maken ze weer een hoop tralalala.
8)7
Ik zou zeggen ga naar een winkel toe pak de camera's die je wilt hebben(twijfeld) en maak er een paar foto's van in de omstandigheden hoe jullie het willen hebben en druk ze af en beoordeel zelf en maak dan een keuze.Dat is de oplossing.
Want het ligt toch meer en deel aan de persoon die de foto's knipt.
En sommige doen hier net of dat ze proffesioneel zijn.Dan laat het dan met testen er maar eens uitkomen.En ga daar maar vanuit.Wat ik hier aangeeft is echt de beste oplossing.Hebt ik ook gedaan.Conclusie Canon Powershot S1-IS heeft mij het beste overtuigd(had nog een paar met ultra zoom).Want denk er goed aan niet iedereen is hetzelfde met fotoknippen etc.Als iemand denkt dat hij proffesioneel is is het beste om het zelf te doen en daaruit te kiezen , die zijn niet afhankelijk van andere.Zijn jullie dat niet dan kun je toch even goed uitgaan van jullie eigen kwaliteit.Kom op zeg het is wel zo dat jullie afhankelijk van iemand anders worden.Knip die op dat moment geen mooie foto's is het hele ding niks , volgende foto's zijn goed en is het ding weer zeer goed.Dat kan niet hé.Je kan er zelf niks aan beoordelen als jezelf niet uitgeprobeerd hebt.Hebt je dat wel en je vind het niks dan moet je daarna niet meer twijfelen.

Ik denk die negatief zijn dat ze over een paar maand nog steeds niet weten wat ze willen.En dat is wat ik er net neer geschreven hebt.Want dan zijn er weer goede foto's er tussen en dan weer niet en zo zal het altijd verder gaan.
:)

Jullie zullen je eigen wensen die jullie willen hebben en wat een camera moet hebben volgens jou , niet krijgen door wat foto's van andere te zien.Die heeft misschien niet dezelfde interesse als wat jullie hebben.Dus zie mijn alinea dat begint met "Ik zou zeggen ga naar een winkel ".Dat zal de duidelijkheid geven van wat jullie willen.Niet iedereen knipt hetzelfde en niet iedereen gebruikt een camera voor dezelfde doeleinde. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:49:
[...]

Ik heb dit topic al enkele weken in de gaten gehouden en er zijn verschillende personen die al het zelfde geschreven hebben als wat ik nou doe alleen in in een andere zinsvorm en met andere woorden op het desbetreffende doel.

Er zitten sommige hier tussen die zelf niet weten wat ze willen , deze zijn al van begin af aan dat dit topic geopend is erbij.Nou paar maand verder zitten ze nog steeds te twijfelen en maar neer te schrijven van brakke foto's etc.En zeer proffesioneel te praten.En dat noem ik niks meer met "objectiviteit als iets negatiefs beschouwd"
In hun ogen blijft het zo.Maar als ze zo veel verstand ervan hebben en zo praten moeten ze niet met deze camera beginnen.Dat geeft ik juist hier aan.

Sorry dat ik het zegt hoor , maar deze mensen weten niet wat ze willen.De een zit te praten over al de opvolger etc.Volgend jaar zal dat wel gebeuren maar dan praten ze nog steeds zo.De ene weet niet wat hij moet nemen.Dan ziet hij foto's en schuift de S1 IS weer naar nummer 1.Zo gaat dat de hele tijd.Komt er een kink in de kabel weet hij het niet meer.Dat vind ik nou zo vreemde van de hele zaak.
En zo zijn sommige dus al een paar maand bezig en er hoeft niks tussen te komen wat negatiefs want dan maken ze weer een hoop tralalala.
8)7
Ik zou zeggen ga naar een winkel toe pak de camera's die je wilt hebben(twijfeld) en maak er een paar foto's van in de omstandigheden hoe jullie het willen hebben en druk ze af en beoordeel zelf en maak dan een keuze.Dat is de oplossing.
Want het ligt toch meer en deel aan de persoon die de foto's knipt.
En sommige doen hier net of dat ze proffesioneel zijn.Dan laat het dan met testen er maar eens uitkomen.En ga daar maar vanuit.Wat ik hier aangeeft is echt de beste oplossing.Hebt ik ook gedaan.Conclusie Canon Powershot S1-IS heeft mij het beste overtuigd(had nog een paar met ultra zoom).Want denk er goed aan niet iedereen is hetzelfde met fotoknippen etc.Als iemand denkt dat hij proffesioneel is is het beste om het zelf te doen en daaruit te kiezen , die zijn niet afhankelijk van andere.Zijn jullie dat niet dan kun je toch even goed uitgaan van jullie eigen kwaliteit.Kom op zeg het is wel zo dat jullie afhankelijk van iemand anders worden.Knip die op dat moment geen mooie foto's is het hele ding niks , volgende foto's zijn goed en is het ding weer zeer goed.Dat kan niet hé.Je kan er zelf niks aan beoordelen als jezelf niet uitgeprobeerd hebt.Hebt je dat wel en je vind het niks dan moet je daarna niet meer twijfelen.

Ik denk die negatief zijn dat ze over een paar maand nog steeds niet weten wat ze willen.En dat is wat ik er net neer geschreven hebt.Want dan zijn er weer goede foto's er tussen en dan weer niet en zo zal het altijd verder gaan.
Begrijp je standpunt wel maar ook twijfelaars en aanverwanten horen erbij.
Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn! ;)

Trouwens, na maanden spitten in en op diverse fora en Review-sites heb ik zelf pas geleden een Sony V1 gekocht.
Ook een leuke camera alleen geen Canon hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:05:
[...]

Begrijp je standpunt wel maar ook twijfelaars en aanverwanten horen erbij.
Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn! ;)

Trouwens, na maanden spitten in en op diverse fora en Review-sites heb ik zelf pas geleden een Sony V1 gekocht.
Ook een leuke camera alleen geen Canon hé.
Iedere camera heeft zijn zwakke punten en goede punten..Trouwens is inderdaad een fijn camera de Sony V1 maar hij ligt mij niet lekker in de hand en heeft geen ultrazoom(dat was ook gelijk doorslag gevend , wilde persé eentje hebben met ultra zoom.).Maar ik hebt van te voren overwogen voor een gewone zonder ultrazoom.Daarbij zat die ook op het lijstje.

Maar twijfelaars die eerst zeggen mooie foto's dan weer brakke foto's en dan weer gaat wel.Dat kan niet en bestaat ook niet.Enigste is dan zo zie je dus dat iedereen zijn eigen foto's maakt.(dus nogmaals de persoon die erachter staat is het belangrijkste :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Sorry hoor dat ik zo lang twijfel (vermoed dat ik wel degene ben waar je op doelt, of toch één van). Maar als je als student +600 euro moet spenderen aan een toestel heb je ook graag wat voor je geld ?! En dan is het toch normaal dat je de pro's tegen de contra's afweegt ?! Sinds wanneer is een kritische kijk op een apparaat "professioneel" ? Moest iedereen hier oordelen zoals op kieskeurig heb je imho _niks_ meer aan de review/votes van personen.

Een cam die een 9.75/10 krijgt op elk vlak bestaat gewoon niet ? En meeste mensen die zoveel geld aan een toestel hebben uitgegeven vinden hun apparaat het beste en willen blijkbaar geen slechte punten vinden ? Als ik andere fora doorspit kom ik wél mensen tegen die kritisch (!= professioneel) een aantal negatieve punten aanhalen, zijnde : te klein lcd volgens sommigen, lcdtje waar je niks op ziet als het te fel licht is buiten.. etc

Ik weet wel dat ik even langs de winkel moet gaan om het apparaat even aan de tand te voelen, maar ik mag hier toch vragen wat anderen er van vinden ? In de winkel moet ik immers binnen het uur voelen of de cam me ligt of niet. En is het dan verkeerd om hier ff te vragen of de kopers van een S1 eventueel liever een G5 gehad zouden hebben ? Of wat de verschillen zijn tussen de twee ? (op review sites kan je verschillen vinden, maar echte user-ervaringen zijn altijd leuker)

Ook wil ik de foto's die hier worden geplaatst niet afbreken ? Verre van zelfs, ik vind het hardstikke tof dat de mensen hier foto's plaatsen zodat wij de foto nog beter kunnen beoordelen. Maar ik ben niet voor : "Jah, koop nu allemaal het toestel, dan kunnen we deze draad op slot gooien" :/ (en ik snap heus je punt wel dat ik _ooit_ zal moeten kiezen ?! .. Hoop dat jij ook een beetje begrip kan opbrengen voor mijn situatie/denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01
Het is niet de bedoeling dat dit alleen maar een S1-hallelujah-topic wordt.

In dit topic horen we gewoon respect te hebben voor zowel de mensen die hun foto's laten zien als de mensen die er commentaar op hebben. Van zowel de foto's als het commentaar worden we allemaal wat wijzer.

Mensen die de camera reeds hebben gekocht hoeven ook niet echt wakker te liggen van het commentaar, soms zitten er handige tips bij.

Ik vind het overigens wel interessant om de overdenkingen en twijfels van mensen als Blizard te volgen. Volgens mij twijfelen we allemaal als we een camera willen kopen. Hoe meer twijfels des te beter de onderbouwing van de uiteindelijke keuze. Kunnen we allemaal van leren...

Mijn dank is verder groot richting de gebruikers die de cam al hebben en die hun ervaringen (positieve én negatieve) en foto's willen delen met ons.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 19-06-2004 00:18 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:13:
[...]

Iedere camera heeft zijn zwakke punten en goede punten..Trouwens is inderdaad een fijn camera de Sony V1 maar hij ligt mij niet lekker in de hand en heeft geen ultrazoom(dat was ook gelijk doorslag gevend , wilde persé eentje hebben met ultra zoom.).Maar ik hebt van te voren overwogen voor een gewone zonder ultrazoom.Daarbij zat die ook op het lijstje.

)
Ik vind die 16X Zoom op de V1 wel oke hoor! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
The_Sukkel schreef op 19 juni 2004 @ 00:16:

In dit topic horen we gewoon respect te hebben voor zowel de mensen die hun foto's laten zien als de mensen die er commentaar op hebben. Van zowel de foto's als het commentaar worden we allemaal wat wijzer.

Mensen die de camera reeds hebben gekocht hoeven ook niet echt wakker te liggen van het commentaar, soms zitten er handige tips bij.

Ik vind het overigens wel interessant om de overdenkingen en twijfels van mensen als Blizard te volgen. Volgens mij twijfelen we allemaal als we een camera willen kopen. Hoe meer twijfels des te beter de onderbouwing van de uiteindelijke keuze. Kunnen we allemaal van leren...

Mijn dank is verder groot richting de gebruikers die de cam al hebben en die hun ervaringen (positieve én negatieve) en foto's willen delen met ons.
Ik heb een paypal link op m'n site >:) :+

Nou, ik zit o voor het eerst in een vliegtuig.. naar Kopenhagen.. waar ik morgen weer terug ga. Camera gaat mee, dus misschien komen er nog wel wat foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 19 juni 2004 @ 00:16:
Daar heb je wel gelijk in, maar het valt mij ook op dat er mensen zijn die dat ding meteen afkraken en niet meer willen kopen na het zien van 1á2 foto's, om hem vervolgens weer interessant te gaan vinden na het zien van een paar anderen :{

Je kan je wel helemaal tureluurs gaan lopen staren, maar dan wordt je alleen maar meer besluiteloos. Neem na wat research gewoon een beslissing en ga dan ook voor die betreffende camera, en ga niet maanden lang lopen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 04:44:
[...]

Ik vind die 16X Zoom op de V1 wel oke hoor! B)
4x optisch en 4x digitaal met een nieuw trucje van sony, blijft toch gewoon pixels vergroten en erbij verzinnen want je kan niet uit het niets meer erbij halen. Overigens kan je alleen maar die digitale zoom gebruiken als je foto's op lagere resolutie gebruikt, dus dan blijft de kwaliteit wel gelijk maar je foto gewoon kleiner. ipv te zoomen cropped ie gewoon zeg maar een deel van de ccd, je kan niet op de volle 5MP 4x optisch en 4x digitaal zoomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sick Nick op 19-06-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou even voor alle duidelijkheid.
Tussen twijfelen en twijfelen zit een verschil.

Sommige twijfelen in het begin als ze een camera willen kopen(dat had ik ook)en vooral dus welke.Helaas is in sommige gevallen de markt extreem waardoor je gewoon helemaal gek van wordt.Daaruit ga je een selectie maken van wat jezelf wilt en in voor welke doeleinden je hem gaat gebruiken.Daarbij lees je eventueel reviews op sites en tijdschriften etc.Vergeet daar niet bij dat de camera's overal verschillend eruit komen.Hebt je alles goed door gelezen en op een rijtje gezet zal bijna de keuze moeten vallen.Dat kan een paar weekjes duren.Ben je er dan nog niet uit dan is de beste oplossing hem zelf te gaan proberen.Een tip zal ik altijd doen.
Dit is een soort twijfel die iedereen kent en meestal ook heeft.

De andere twijfel is hier dus al zeer vaak te pas gekomen en ook door verschillende mensen gezegd geworden.
BUSH Schreef - Daar heb je wel gelijk in, maar het valt mij ook op dat er mensen zijn die dat ding meteen afkraken en niet meer willen kopen na het zien van 1á2 foto's, om hem vervolgens weer interessant te gaan vinden na het zien van een paar anderen

Je kan je wel helemaal tureluurs gaan lopen staren, maar dan wordt je alleen maar meer besluiteloos. Neem na wat research gewoon een beslissing en ga dan ook voor die betreffende camera, en ga niet maanden lang lopen twijfelen.
Dat ze al maanden bezig zijn voor een camera te kopen , dat is nou typisch een twijfel dat géén twijfel is.Dat bestaat gewoonweg niet.Ze blijven aan het kijken en nogmaals kijken , gaan ze bij een andere topic kijken , komen ze hier weer terug etc etc.Verschillende reviews gelezen(neem ik aan)Ze beginnen over een ruis etc wat je in de foto ziet(alleen daar al uit ga je op proffesioneel gedrag kijken)Vandaar uit dat het een enkel voorbeeld is.Wil je dat niet hebben komt zo wie zo geen digicam.in aanmerking.En wat ik al eerder neerschreef over dan een goede foto dan weer brakke foto's en dan weer redelijke foto's dan weet jezelf gewoon niet wat je wilt.Ik vind dat gewoon beetje overlopen met andere.
Oke 599 euro (adviesprijs) is inderdaad veel geld.Maar hoe langer je jezelf daarbij gek zit te maken en met kijken hier en twijfelen daar hoe erger het word.Dan zou ik gewoon zeggen van ga voor een goedkoper model als voorbeeld A70 - A75 etc.Voordat geld zul je altijd waar krijgen voor je geld dus geen spijt.

Blizard schreef:
Ik weet wel dat ik even langs de winkel moet gaan om het apparaat even aan de tand te voelen, maar ik mag hier toch vragen wat anderen er van vinden ? In de winkel moet ik immers binnen het uur voelen of de cam me ligt of niet. En is het dan verkeerd om hier ff te vragen of de kopers van een S1 eventueel liever een G5 gehad zouden hebben ? Of wat de verschillen zijn tussen de twee ? (op review sites kan je verschillen vinden, maar echte user-ervaringen zijn altijd leuker)
Dit vind ik echt een domme redenatie.Sorry hoor.
Inderdaad je mag vragen wat andere ervan vinden.Heb ik ook gedaan en over verschillende toestellen.Maar goed dat , dat gebeurd.Weer een punt voor wat niet te doen of wel te doen , het kan net zo zijn dat dat je net over de streep trekt voor hem te kopen ja of nee.Maar dat je in een winkel binnen het uur voelen of de camera me ligt of niet , dat betekent dat jij heel even slecht gelezen hebt.Hij moet inderdaad goed liggen in de hand maar ik zei ook foto's knippen van verschillende camera's waar jij tussen twijfeld.Ik denk dat jij teveel uitgaat van andere, jij moet beslissen en hier op een forum kun je niet testen de S1 of G5 of voelen hoe jij hier neerschrijft.En betreft over dat klein LCDtje hoe kan jij er over beoordelen 8)7 Jij hebt hem schijnbaar niet in de handen gehad dus sorry dat ik het zegt dan weet jij ook niet als het fellicht is buiten dat je er niks op ziet.Vandaar uit zeg ik het eerlijk dat jij veel te veel op andere afgaat En ook vele andere mensen.User ervaringen zijn leuk maar komen toch bijna allemaal op hetzelfde neer.Alleen de andere soms wat mierenneukerig dan de andere ;) .Maar 1 ding is wel zo de andere zegt wat negatiefs over de camera en andere die hem nog niet eens gezien en/of in de handen gehad hebben is dat bepaald punt ook gelijk negatief.

En als dat al voor iemand een bezwaar zal zijn betreft dat LCDtje , valt deze camera al zo wie zo al af.En niet dan gaan twijfelen van ja maar dat etc.Dat is dus wat ik bedoel over dé twijfel die niet bestaat.

Dus gewoon een tip aan jou(en natuurlijk andere) ga naar de winkel toe test de S1 en G5(of andere) maakt daar wat foto's van in verschillende omstandigheden en ga eens in de zon(test lcd schermpje) ermee staan etc.Druk ze af die foto's en je zegt tegen de verkoper van ik ga deze eens nader bestuderen ;) B) en ik denk er rustig over na want 599 euro (S1) G5 prijs weet ik zo niet , dan zeg je eventueel 599 euro is veel geld daar moet ik even over nadenken. .Die verkoper accepteerd dat wel , zullen we zo zeggen hij zal wel moeten :)

En ja hoor ik hebt begrip voor jou situatie en ook voor vele andere.Vandaar uit dat ik ook gewoon mijn mening erop zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb ook interesse in de Conon S1 IS. Alleen nog een vraagje.
Ik heb verschillende reviews gelezen en ze zeggen dat fotos in het donker moeilijk te nemen zijn. (geen AF lampje, moeilijk te focussen etc)

Wat zijn jullie ervaringen? Is het echt moeilijk om goede fotos in het donker te maken?
Hoe doen jullie het? hebben jullie tips om toch mooie foto's te maken?

Dit is toch een punt waar ik aan twijfel. Ik maak graag fotos op feestjes etc, waar het vrij donker is.

[ Voor 14% gewijzigd door ken op 19-06-2004 14:57 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
MaximusAurelius, ik heb elk toestel (A-reeks, S1/G5/FZ10 ..) al in m'n handen gehad. En ik geef toe dat ik een twijfelaar ben omdat ik een jaar moet sparen voor dat geld (heeft er althans veel mee te maken). En ik vond het lcdtje aan de kleine kant, maar het kan toch goed zijn dat dit went ? Of dat het tijdens het fotograferen best meevalt ?! Dat is imho toch een vraag waardig ?! (maar ik ga volgende week eens praten met de verkoper, .. zodat ik niet langer meer moet twijfelen ;) )

En zoals nu ook weer de vraag van ken of ie in het donker ook goed "knipt", dat kan je toch moeilijk allemaal testen in de zaak waar je het toestel gaat halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:50
Wat mij opvalt is dat de prijzen nogal variëren van de nieuw aangeboden S1's.
De goedkoopste is rond de 500 euro, de duurste rond de 650 (NL model uiteraard). Nu was ik vanmiddag naar een fotowinkel om de S1 IRL te bewonderen en daar was de prijs 600,-. De verkoper vertelde dat het niet mogelijk was om goedkoper aan een nieuwe S1 te komen. Hij zei zelfs dat camera's van onder de 600 euro vaak gerepareerde camera's zijn. Klopt dit verhaal?

Mij werd een aanbieding gedaan voor de camera, extra batterijen met oplader, een tasje van 20 euro en een Sandisk Ultra II 512Mb kaart van 800 euro. Dit vind ik aan de redelijk hoge kant. Een ultra CF kaartje kon volgens de verkoper ook nooit 120 euro kosten? Als ik vervolgens in de pricewatch kijk zie ik dat dit wel degelijk mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door InSPiRE op 19-06-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 19 juni 2004 @ 14:55:
Ik heb ook interesse in de Conon S1 IS. Alleen nog een vraagje.
Ik heb verschillende reviews gelezen en ze zeggen dat fotos in het donker moeilijk te nemen zijn. (geen AF lampje, moeilijk te focussen etc)

Wat zijn jullie ervaringen? Is het echt moeilijk om goede fotos in het donker te maken?
Hoe doen jullie het? hebben jullie tips om toch mooie foto's te maken?

Dit is toch een punt waar ik aan twijfel. Ik maak graag fotos op feestjes etc, waar het vrij donker is.
Met de S1 is dat geen probleem.Een tip gebruikt een tafelstatief zoals ik ook al eerder vermeld hebt.Donkere foto's zijn gevoelig voor bewegingen etc.Vandaar dat tafelstatief(ideaal voor op feesten etc.)Je kunt ook een groot statief nemen..En een Camera moet de tijd krijgen voor zich in te stellen.Knip je uit de hand dan loop je het risico dat je beweegt en dat heeft een statief niet.
Het enigste met in het donker knippen is dat je eigenlijk zo min mogelijk verre afstanden vermijden(zo ongeveer zei ook de fotograaf dat tegen mij).De flitser zal nooit tot op verre punt komen.Maar donkere en avond foto's blijft altijd een gevoelig punt.Daar ligt het ook veel aan de persoon die erachter staat.

Inspire schreef
Mij werd een aanbieding gedaan voor de camera, extra batterijen met oplader, een tasje van 20 euro en een Sandisk Ultra II 512Mb kaart van 800 euro. Dit vind ik aan de redelijk hoge kant. Een ultra CF kaartje kon volgens de verkoper ook nooit 120 euro kosten? Als ik vervolgens in de pricewatch kijk zie ik dat dit wel degelijk mogelijk is.
Ikzelf heb hem ook bij een fotograaf gehaald maar voor een prijs waar 3 jaar garantie erboven op komt.En waarbij ik eigenlijk nog een korting kreeg gratis batterijoplader(snel)met 4 2000Mah en extra 4 batterijen 2100. :*)
Via de pricewatch hebt ik ook gekeken alleen veel toestellen waren geen NL toestellen.Die NL hadden kwam ik maar een paar euro goedkoper uit als bij de fotograaf.Niet eens de verzendkosten geteld.En betreft de internationale toestellen was ook niet veel goedkoper.En via de pricewatch winkels krijg ik géén extra 3 jaar garantie erop.(wel een geruststellend gevoel)
Ik praat dus over alles erbij.
CanonS1 IS
Tasje - Lowepro D-RESR 25AW
Sandisk 256MB
Cardreader Hama 9 in 1
Tafel statief - Manfrotto
Batterijoplader (snel) met batterijen 2000
Extra oplaadbarebatterijen 2100

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Om maar eventjes de vraag te beantwoorden of ie in het donker echt moeilijk foto's maakt...

Ik heb gisteravond geprobeerd om foto's te maken op m'n slaapkamer, met erg weinig ligt.
Dit viel kortgezegd niet mee. Het scherpstellen is amper te zien op het display en een groen kadertje (dat ie correct scherpgesteld heeft) heb ik niet gezien

Opzich vind ik het niet eens zo vreemd, het was namelijk echt donker ;)

De manual focus werkt overgens perfect in het donker.
De 2e avond dat ik er met mijn camera op uit ging maakte ik, terwijl het echt krankzinnig donker was deze foto
Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/got/poes.jpg

Kortgezegd heeft de camera dus moeite met scherpstellen in het donker, maar wanneer je toch nog iets kunt zien op het display is het met de mf toch te doen goeie foto's te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto met die poes is inderdaad erg donker je kunt bijna zeggen een nachtfoto 8) .Maar dat kan ik wel al zeggen daar hebben alle toestellen problemen mee.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InSPiRE schreef op 19 juni 2004 @ 15:31:
De verkoper vertelde dat het niet mogelijk was om goedkoper aan een nieuwe S1 te komen. Hij zei zelfs dat camera's van onder de 600 euro vaak gerepareerde camera's zijn. Klopt dit verhaal?
Onzin in 6-voud.

Webshops zijn gewoon goedkoper omdat ze weinig personeel hebben, en vaak geen pand, en verzekeringen hoeven af te sluiten ivm met voorraad en dergelijke.

Er kan alleen al een prijsverschil van 100 euro en MEER zitten tussen de MediaMarkt van Heerlen en die van Herzogenrath... mijn F717 lag in Heerlen voor 709, en in Duitsland voor 599, en was via de webshop van de Duitse MediaMarkt te krijgen voor 539 pasgeleden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 19 juni 2004 @ 11:28:
[...]

4x optisch en 4x digitaal met een nieuw trucje van sony, blijft toch gewoon pixels vergroten en erbij verzinnen want je kan niet uit het niets meer erbij halen. Overigens kan je alleen maar die digitale zoom gebruiken als je foto's op lagere resolutie gebruikt, dus dan blijft de kwaliteit wel gelijk maar je foto gewoon kleiner. ipv te zoomen cropped ie gewoon zeg maar een deel van de ccd, je kan niet op de volle 5MP 4x optisch en 4x digitaal zoomen.
Inderdaad is die 16X zoom alleen mogelijk op VGA resolutie maar 't was ook als geintje bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Eerste keer gevlogen... :) Zie hier aantal pics die ik genoemen heb op Schiphol/In de lucht/Tivoli (Denemarken)

Foto's vliegen

Let op: Foto's in vliegtuig zijn genomen door een raam e ndaarvoor een blauwig plastic raampje, vandaar soms de krassen in de foto (is het plastic) of de blauwe waas. Heb ook nog een filmpje gemaakt :).

Let op 2: Geen namen e.d. op deze foto's, maar dat wil niet zeggen dat ik ze bij het KNMI ofzo wil terug zien ;). Deze foto's zijn hier voor twijfelaars enzo, niet voro andere doeleinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand 10.000 pics geschoten ?

Ik ben al rond 1700 met me S1 >:)

heb m nu al 1.5 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Schaamteloze crosspost eigenlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/luchtshow/luchtshow1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/luchtshow/luchtshow2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/luchtshow/luchtshow3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/luchtshow/luchtshow4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Had dat niet rood-wit-blauw moeten zijn? ;). Maarre mooie foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde ook even reageren op deze interessante topic.
Zelf heb ik deze camera nu 1 maand. In die tijd ben ik 3 weken naar Afrika geweest. Helaas had ik weinig tijd om van te voren te oefenen met de camera. Maar met wat (digitale) fotografie ervaring ging dat prima. De eerste resultaten zijn veelbelovend. Ik heb een berg foto's gemaakt (> 2500) en nog een aantal met een andere digitale (Minolta S304). Ik kan binnenkort wel wat foto's posten. Het is natuurlijk wel een beperkt scala: beesten beesten beesten vooral. ;-)

Een vraag voor degenen die een teleconvertor hebben aangeschaft:
Bevalt dit goed? Is er gemakkelijk mee te werken? Hoe is de kwaliteit van de foto's?

En dan nog een algemene vraag. Zijn er ook filters voor deze camera?

groeten,

Tjong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

En als er al mensen met een teleconverter rondlopen, waar heb je ze besteld? Ik kan namelijk geen shop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb ook eindelijk deze camera besteld. Nog een paar dagen geduld en ik kan heerlijk gaan spelen. De doorslag gaf voor mij uiteindelijk de zoom icm IS voor het maken van parachutespring foto's en de mogelijkheid van het onderwaterhuis (duiken).
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het onderwaterhuis? Ik vlieg over drie weken naar Singapore en ga duiken in Maleisie. Weet iemand een adres waar ik het onderwaterhuis daar kan kopen?

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je in de specs kan zien is het type van een converter: TC-DC52B

http://www.canon.nl/For_H.../Digital/PowerShot_S1_IS/
index.asp?specs=1

moet je dat maar eens in google of kelkoo stoppen dan vind je wel een winkel.

Even een vraagje tussendoor.
Weet iemand ook of je in batch exif data kan aanvullen?

mzzl
Tjong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Zijn er mensen die de teleconverter hebben? Ik wil graag een paar foto's met die lens zien, ze zijn op internet echt niet te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere vraag.
Weet iemand of de handleiding ook te verkrijgen is in PDF formaat? Bij mij zit deze er in ieder geval niet bij. Alleen de handleiding van de bijgevoegde software. Heel handig, op 1 cd-rom de software, op een andere alleen de handleiding in alle talen. Zal wel niet gepast hebben op 1.
Maar dus niet van de camera zelf. Ik was er vanuit gegaan dat toen ik de camera kocht in Duitsland dat de handleiding in het Nederlands er wel op cdrom bij zou zitten. Net zoals dat bij mijn andere camera zo was.
Als iemand deze heeft (Nederlands of Engels) dan hou ik me aanbevolen.

@Tomcat. Ik ga de teleconvertor vragen (en krijgen?) voor mijn verjaardag volgende maand. Anders koop ik deze zelf. Dan kan ik wat foto's plaatsen.

mazzel!
Tjong.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Ik heb 'm vanmiddag bij goedkoopste.nu opgehaald voor €507,- :D.
Na 3 uur spelen zijn de batterijen leeg, is dat normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
InSPiRE schreef op 30 juni 2004 @ 21:08:
Ik heb 'm vanmiddag bij goedkoopste.nu opgehaald voor €507,- :D.
Na 3 uur spelen zijn de batterijen leeg, is dat normaal :?
De standaard meegeleverde batterijen wel.. Zijn even 'camera pruts' batterijen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Welke batterijen adviseer je om te gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
InSPiRE schreef op 30 juni 2004 @ 21:11:
Welke batterijen adviseer je om te gebruiken dan?
Hoge capaciteit (2100 mAh of zo) NiMh oplaadbare batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Maakt het nog uit welke oplader je gebruikt?

Even bewijzen dat ik 'm echt heb ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.maartenmohl.nl/overig/GoT/me_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Doet die flitser niet pijn aan je ogen? :) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sponge op 30-06-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Weet niet of het hier echt thuishoort, maar kwam net deze aanbieding tegen
code:
1
2
3
4
5
6
7
CANON S1 IS
+KINGSTON (24X) 256 MB COMPACT FLASH
+ORIGINELE CANON TAS VOOR S1 IS
+4 AA (2400mAh) OPLAADBARE BATTERIJEN MET LADER EN AUTO LADER  

LEVERTIJD  op voorraad  
PRIJS  599,00  Euro

Lijkt me toch een leuke aanbieding (of is het maar een gewone prijs ?) Het is lastig om aanbiedingen met elkaar te vergelijken, in ieder geval moeilijker dan gewoon 2 toestellen in prijs met elkaar vergelijken.

www.digitalstreet.nl

Ofwel koop ik deze aanbieding, ofwel de G2 voor 300 Euro (jaaaah, ik ben nog stééds aan het twijfelen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Blizard schreef op 01 juli 2004 @ 11:09:
Weet niet of het hier echt thuishoort, maar kwam net deze aanbieding tegen
code:
1
2
3
4
5
6
7
CANON S1 IS
+KINGSTON (24X) 256 MB COMPACT FLASH
+ORIGINELE CANON TAS VOOR S1 IS
+4 AA (2400mAh) OPLAADBARE BATTERIJEN MET LADER EN AUTO LADER  

LEVERTIJD  op voorraad  
PRIJS  599,00  Euro

Lijkt me toch een leuke aanbieding (of is het maar een gewone prijs ?) Het is lastig om aanbiedingen met elkaar te vergelijken, in ieder geval moeilijker dan gewoon 2 toestellen in prijs met elkaar vergelijken.

www.digitalstreet.nl

Ofwel koop ik deze aanbieding, ofwel de G2 voor 300 Euro (jaaaah, ik ben nog stééds aan het twijfelen :D )
Het is een mooie aanbieding jah, en je hebt meteen een set waarmee je aan de slag kan : batterijen, tasje , geheugen, oja en de cam :P

offtopic:
Twijfelaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
shameblaster schreef op 01 juli 2004 @ 11:26:
Het is een mooie aanbieding jah, en je hebt meteen een set waarmee je aan de slag kan : batterijen, tasje , geheugen, oja en de cam :P
offtopic:
Twijfelaar :P
offtopic:
Ik blijf steeds weer terugkomen op mn eerste keuze, terwijl je er al definitief een streep door getrokken hebt ;) Als ik nou eens de lotto won kocht ik ze alletwee

Ik vind btw de foto van InSPiRE weer niet echt scherp ?

[ Voor 7% gewijzigd door Blizard op 01-07-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Dat was ongeveer mijn eerst foto, alles op auto, en dan kan het wel 'ns zo zijn dat ie op het verkeerde punt scherp stelt jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu goed geheugen voor zo'n camera? Ik wil er graag korte filmpjes mee kunnen maken.
Hoe 'snel' moet het geheugen zijn, en wat is dan beter: smartdrive(?) of 'gewoon geheugen?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Hieronder nog wat foto's die ik vandaag met mn S1 maakte in de Efteling :)

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_020704/08.jpg

Ik heb ze verkleind, 2 heb ik er ook gecropt, omdat ik bij het maken niet zag dat er iets hinderlijks naast zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Vandaag een filmpje gemaakt met mijn S1, maar bij het downloaden naar mijn computer geeft Windows een foutmelding.
The current picture could not be copied. 
To copy this pictures, click "Try Again". To stop copying, click "Cancel".
Schijfruimte heb ik genoeg, dus dat is m.i. het probleem niet. Eerder heb ik ook al filmpjes gemaakt (van een paar seconden ipv nu een paar minuten) en toen ging het wel goed. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kun je ze wel gewoon op de cam zelf bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Dat kan wel ja, het bestand is trouwens 207Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Johnvh schreef op 02 juli 2004 @ 22:18:
Hieronder nog wat foto's die ik vandaag met mn S1 maakte in de Efteling :)

<snip>

Ik heb ze verkleind, 2 heb ik er ook gecropt, omdat ik bij het maken niet zag dat er iets hinderlijks naast zat :P
Efteling :7

(tip: nummer je foto's dat praat wat makkelijker)

De een na laatste foto, daar had ik een invulflits voor gebruikt. Dan zie je ook de details van het gezicht in plaats van een zwarte schaduw tegen de lichte achtergrond.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Nadat ik de Canon software heb geinstalleerd lukte het wel. Never mind :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanaticjk
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09-2006
Laat ik mijn ervaringen met de S1 ook maar eens delen. Ik heb de camera nu drie weken en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb naast de standaard camera een Magicstor 2.2 GB PLUS microdrive, een 128 MB Sandisk compactflashkaart (als back-up) en het Canon WP-DC20 onderwaterhuis.

Allereerst even over bovenstaande accessoires: De microdrive werkt naar behoren in de S1, hij is snel genoeg om een film tot volledige capactiteit vol te maken (is dus 1GB). Ik film zelf in 640x480normal en dan kun je in twee stukken zo’n 25 minuten filmen. Overigens ben ik over de filmmodus van de S1 erg tevreden, zoomen tijdens het filmen is erg leuk en het zoomgeluid is door de ultrazoom zeker niet storend. Doordat de microfoon bovenop aan de achterkant zit vind ik echter wel dat er andere nogal storende geluiden zijn, het zoomen hoor je niet zo hard, maar je hoort het wel als je aan de zoomknop zit. Verder ben je zelf erg aanwezig, dus niet te hard ademen en kuchen enzo, en het omgevingsgeluid had wel wat harder gekund (heeft dus waarschijnlijk te maken met de plaatsing en richting van de microfoon). Maar ik heb eerlijk gezegd weinig vergelijkingsmateriaal, dus misschien zit ik te muggenziften, zoals gezegd ben ik verder zeer zeer tevreden met de filmmodus.

Nog even over de microdrive, hij is dus snel genoeg om helemaal vol te filmen, maar ik had op het eind van de film wel ff een glitch, volgens mij een paar dropped frames. Echter, ik heb de microdrive nog niet kunnen formatteren op een PC, dan kun je em FAT32 met 64k clustergrootte formatteren, wat nog best wat snelheidswinst zou moeten opleveren. Verder heb ik wel al een aantal keer een geheugenkaart fout gehad, geen foto’s verloren gegaan, maar de camera is gewoon even niet te gebruiken, maar misschien dat ook dit na beter formateren is verholpen. Ik vond de prijs/MB verhouding van deze microdrive gewoon niet te weerstaan, maar de kwaliteit is dus misschien iets minder dan de Hitachi drives.

Verder het onderwaterhuis, ik heb nog nergens ervaringen hierover gelezen, dus blijkbaar zijn er niet zoveel duikers die de S1 hebben. Alle functies zijn in het onderwaterhuis beschikbaar, alle knoppen kunnen worden gebruikt (inclusief de draaiknop, zoomknop en foto/weergaveknop), je kunt in het onderwaterhuis ook gewoon zoomen en de flitser kan gewoon opklappen (hier is op verschillende sites wat onduidelijkheid over). Doordat alle knoppen gebruikt kunnen worden is het nogal druk op de buitenkant van het onderwaterhuis. De functies van de knoppen staan niet op het onderwaterhuis geschreven, dus je moet de camera wel een beetje kennen, hoewel de meeste tekst op de camera wel door het onderwaterhuis heen te lezen is als je em een beetje schuin houdt. Verder is het lastig om de ontspanknop half in te drukken om scherp te stellen, zeker met handschoenen aan, maar dat geld denk ik voor alle onderwaterhuizen. Daarom onderwater maar op continue autofocus instellen. Of de flitser voldoende is voor onderwaterfotografie of dat een externe flitser nodig is, daar durf ik nog geen uitspraak over te doen, ik heb de camera alleen nog gebruikt in het zwembad en in Bussloo, waar het zicht op dat moment erg slecht was. Foto’s van in het zwembad zijn te zien op http://the-rock.student.utwente.nl/~robbert/gallery/album49. Denk er hierbij aan dat de foto’s gecomprimeerd zijn voor de website en dat dit de eerste keer was dat ik de camera in het onderwaterhuis en onder water gebruikte, dus de instellingen kloppen waarschijnlijk nog niet helemaal en het scherpstellen is nog even oefenen.

Dan over de rest van de camera. Ik ben prima tevreden over de kwaliteit van de foto’s, hoewel ik al wel snel van de auto stand ben afgestapt. De flitser is standaard overbelicht en ook de automatische witbalans en ISO is niet altijd handig, maar dat geldt geloof ik voor alle Canons. Ik gebruik daarom de P stand, dan kun je dit wel zelf instellen, maar ik ben te lui om diafragma en sluitertijd zelf te regelen. Ik heb helaas nog geen gewone foto’s online staan, misschien post ik binnenkort nog wat samples. Omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb kan ik moeilijk een gefundeerd oordeel vellen over de foto’s, maar ik ben er dus erg tevreden mee. Ze zijn beter dan sommige 4 en 5 MP foto’s die ik heb gezien, maar dat kan ook aan de makers van die foto’s hebben gelegen. Het LCD schermpje is wel klein, maar de resolutie en helderheid vind ik prima en als er felle zon is dan help het een klein beetje draaien van het schermpje vaak enorm. Er zit geen optische zoeker op, maar een EVF. Eigenlijk is dit hetzelfde als het LCD schermpje, dus ik geloof niet dat ik em ooit gebruik. Bovendien is ie nogal groot uitgevallen, dus ik vind de EVF alleen maar irritant. Focussen duurt soms wat lang en doordat als je focust het beeld even wordt stilgezet is het lastig om bewegende dingen te fotograferen. Over de prestaties in slecht licht doe ik nog geen uitspraak, want dat is geloof ik nogal een hot item en ik heb er nog te weinig ervaring mee om daar iets gefundeerds over te zeggen. Ik ben in ieder geval nog geen situatie tegengekomen waarin ik geen fatsoenlijke foto heb kunnen maken, hoewel uiteraard de instellingen soms moeten worden aangepast om dit te bereiken.

Dan over de batterijen, een stel oplaadbare Nimh batterijen, bij voorkeur van boven 2000 mAh dient je eerste aankoop te zijn naast de camera zelf. Gewone batterijen, zelfs Duracell ultra M3 of hoe ze ook heten worden werkelijk leeggeslurpt. Na een week had ik al 8 setjes batterijen verbruikt (natuurlijk experimenteer je de eerste week wel veel, maar toch), dan heb je de kosten van oplaadbare batterijen er dus al lang uit. Ik heb zelf een setje 2300 mah batterijen en een setje 2350 van hahnel, volgens mij de grootste capaciteit die je kunt krijgen. Hoe lang je met dit setje doet kan ik nog niet zeggen, want ik heb ze net.

Zo, ik geloof dat het verhaal wel lang genoeg is, tot zover mijn ervaringen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
fanaticjk schreef op 07 juli 2004 @ 12:23:
Laat ik mijn ervaringen met de S1 ook maar eens delen.
[knip lang verhaal']
Dank je voor deze uitvoerige informatie. Vooral naar dat onderwaterhuis was ik benieuwd en daar heb je me flink geholpen.
Als de flitser het gewoon doet in het onderwaterhuis vind ik het vreemd dat er geen diffusor opzit zoals bij de meeste moderne onderwaterhuizen van Canon.
Kan je misschien eens testen hoeveel van de flits afgeschermd wordt door het lens-huis?
Oftewel in het donker (badkamer of zo, hoeft niet onder water) met de camera in het onderwaterhuis wat foto's maken van objecten op verschillende afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Nog twee zonsondergangen gisteravond, zolderraam, in Av of Tv stand... :)

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/06-07/

^ Hier te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
fanaticjk schreef op 07 juli 2004 @ 12:23:
Knip plak:
het Canon WP-DC20 onderwaterhuis.

Verder het onderwaterhuis, ik heb nog nergens ervaringen hierover gelezen, dus blijkbaar zijn er niet zoveel duikers die de S1 hebben. Alle functies zijn in het onderwaterhuis beschikbaar, alle knoppen kunnen worden gebruikt (inclusief de draaiknop, zoomknop en foto/weergaveknop), je kunt in het onderwaterhuis ook gewoon zoomen en de flitser kan gewoon opklappen (hier is op verschillende sites wat onduidelijkheid over). Doordat alle knoppen gebruikt kunnen worden is het nogal druk op de buitenkant van het onderwaterhuis. De functies van de knoppen staan niet op het onderwaterhuis geschreven, dus je moet de camera wel een beetje kennen, hoewel de meeste tekst op de camera wel door het onderwaterhuis heen te lezen is als je em een beetje schuin houdt. Verder is het lastig om de ontspanknop half in te drukken om scherp te stellen, zeker met handschoenen aan, maar dat geld denk ik voor alle onderwaterhuizen. Daarom onderwater maar op continue autofocus instellen. Of de flitser voldoende is voor onderwaterfotografie of dat een externe flitser nodig is, daar durf ik nog geen uitspraak over te doen, ik heb de camera alleen nog gebruikt in het zwembad en in Bussloo, waar het zicht op dat moment erg slecht was. Foto’s van in het zwembad zijn te zien op http://the-rock.student.utwente.nl/~robbert/gallery/album49]. Denk er hierbij aan dat de foto’s gecomprimeerd zijn voor de website en dat dit de eerste keer was dat ik de camera in het onderwaterhuis en onder water gebruikte, dus de instellingen kloppen waarschijnlijk nog niet helemaal en het scherpstellen is nog even oefenen.
Eindelijk iemand met een onderwaterhuisbericht! :9~ Wat voor verlichting had je in het zwembad? En heb je alle keren de flits gebruikt? Ik ben nl redelijk tevreden over de foto's onderwater die je gemaakt hebt, zeker degene van dichtbij (of met zoom)

Ik heb de camera nu net binnen en moet nog beginnen met experimenteren dit weekend (zeilen).
Waar heb je het onderwaterhuis gekocht en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Ik zit erover te denken deze in Singapore te kopen als het veel verschil maakt, alleen zal het weer een stuk moeilijker te vinden zijn dan een paar baterijen enzo... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door RustyTank op 07-07-2004 23:36 ]

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Nu alleen nog een polarisatie filter, iemand hier met zo'n ding? :)

edit: die onderwater foto's (even zoeken...) zijn idd nice :)

[ Voor 36% gewijzigd door Sponge op 08-07-2004 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanaticjk
RustyTank schreef op 07 juli 2004 @ 23:23:
[...]

Eindelijk iemand met een onderwaterhuisbericht! :9~ Wat voor verlichting had je in het zwembad? En heb je alle keren de flits gebruikt? Ik ben nl redelijk tevreden over de foto's onderwater die je gemaakt hebt, zeker degene van dichtbij (of met zoom)

Ik heb de camera nu net binnen en moet nog beginnen met experimenteren dit weekend (zeilen).
Waar heb je het onderwaterhuis gekocht en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Ik zit erover te denken deze in Singapore te kopen als het veel verschil maakt, alleen zal het weer een stuk moeilijker te vinden zijn dan een paar baterijen enzo... |:(
De foto's in het zwembad zijn gedurende een paar uur gemaakt, aan het begin van de avond was er nog voldoende zonlicht (het was dus een buitenzwembad, mocht je dat niet gezien hebben), later is de buitenverlichting aangegaan, geen verlichting in het zwembad zelf. Ik heb de flits op autoflits laten staan, volgens mij zijn de meeste/bijna alle foto's met flits genomen, dat kan ik nu ff niet nakijken. Ik durf nog niet te zeggen of de flits ook goed genoeg is voor buitenwater, omdat ik het pas een keer heb uitgeprobeerd met zeer slecht zicht.

Ik weet even niet meer waar het onderwaterhuis gekocht is (ik heb het nl. cadeau gekregen), bij een webshop in ieder geval, maar het was daar geloof ik 250 euro. Ik heb em ook wel voor 239 euro gezien, maar veel webshops hebben em niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanaticjk
Sandeman684 schreef op 07 juli 2004 @ 17:57:
[...]

Dank je voor deze uitvoerige informatie. Vooral naar dat onderwaterhuis was ik benieuwd en daar heb je me flink geholpen.
Als de flitser het gewoon doet in het onderwaterhuis vind ik het vreemd dat er geen diffusor opzit zoals bij de meeste moderne onderwaterhuizen van Canon.
Kan je misschien eens testen hoeveel van de flits afgeschermd wordt door het lens-huis?
Oftewel in het donker (badkamer of zo, hoeft niet onder water) met de camera in het onderwaterhuis wat foto's maken van objecten op verschillende afstanden.
Ik zal eens kijken of ik wat vergelijkingsfoto's met en zonder onderwaterhuis kan maken in het donker. Wordt misschien wel na het weekend voor ik ze online heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Heb deze camera vorige week gekocht, behalve wat problemen met het geheugen (256 mb Kingston ultra Cf II) ben ik tot dusver tevreden.

Gisteren ff op zoek geweest en dit gevonden:

http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/firmware-e.html

PowerShot S1 IS Firmware Update

Firmware specification changes (Version 1.0.1.0)
- Specification changes for the way images are displayed in Continuous AF Mode.

-Improvements for the overexposure phenomenon that occurred during daytime synchronized shooting.

Misschien heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Ik heb gisteren idd deze firmware geinstalleerd, maar ik snap niet wat er nu verbeterd is :P

Mijn engels is niet zo goed, maar ik geloof dus dat je LCD soms bevroor als je een foto maakte? Of heb ik het verkeerd begrepen :P?

Ik heb tot nu toe niks gemerkt van deze update, maarja, het zal vast ergens goed voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Johnvh schreef op 15 juli 2004 @ 17:08:
Ik heb gisteren idd deze firmware geinstalleerd, maar ik snap niet wat er nu verbeterd is :P

Mijn engels is niet zo goed, maar ik geloof dus dat je LCD soms bevroor als je een foto maakte? Of heb ik het verkeerd begrepen :P?

Ik heb tot nu toe niks gemerkt van deze update, maarja, het zal vast ergens goed voor zijn :)
Nu voelt de camera aan als een foto belangrijk is en stopt dan abrupt met werken >:). Maarre, ik ga binnekort op vakantie, ga de update er maar niet opzetten. Gisteren statiefje gekocht, lijkt me mooi met panorama modus, op de bergen ofzo :)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste