Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 22:22
[quote]Anoniem: 89521 schreef op 30 mei 2004 @ 10:07:
Kwoot:
Die photostitch assist verbaasde me helemaal al .
Bijna alle Canon's hebben dat.............
Dat was in het verband van Minolta 2300 ('98/'99) -> anno 2004 camera :)

Ik spring vanmiddag misschien wel even op de fiets, er is hier een heuvel waar je heel veel windmolens kunt zien, met 10x zoom moet dit echt :9 zijn.

Overigens zoek ik ook nog een tasje.

btw: Ik upload nu een zip, maar wel met een lage upload speed, anders gaat de rest hier klagen denk ik ;). Kan wel even duren...

De zip staat er.

[ Voor 24% gewijzigd door Sponge op 30-05-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Ik heb ook een S1 sinds gister, had hiervoor een A70, en ik moet zeggen, ben dik tevreden over de kwaliteit en opties, de zoomlens is echt super, geen geluid, supersnel en langzaam wanneer dat moet en als je een beetje met de F-waarden speelt krijg je echt prima foto's

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024
oXygeN schreef op 30 mei 2004 @ 11:55:
Ik heb ook een S1 sinds gister, had hiervoor een A70, en ik moet zeggen, ben dik tevreden over de kwaliteit en opties, de zoomlens is echt super, geen geluid, supersnel en langzaam wanneer dat moet en als je een beetje met de F-waarden speelt krijg je echt prima foto's
Gefeliciteerd! Heb je die A70 nog?

Kan je wat vergelijkingsfoto's maken?
Dan kunnen we goed zien waar de sterke en zwakke punten van de S1 t.o.v. de A70 liggen...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Okee, net weer wat rond geklikt :). Bij een aantal foto's heb ik een stuk weggehaald, ik hou er niet zo van om huizen op foto's te hebben, sowieso qua privacy e.d... Maar ik compenseer dat wel weer met die foto's.

Een paar mooie die ik even moet laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/smallImg_0011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/smallImg_0014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/smallImg_0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/smallImg_0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/smallImg_0019.jpg

De upload is nog onderweg voor deze foto's, Ze komen hier. Zipje komt misschien wat later ofzo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sponge op 30-05-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

The_Sukkel schreef op 30 mei 2004 @ 11:57:
[...]

Gefeliciteerd! Heb je die A70 nog?

Kan je wat vergelijkingsfoto's maken?
Dan kunnen we goed zien waar de sterke en zwakke punten van de S1 t.o.v. de A70 liggen...
Ben je nou nog steeds aan het twijfelen? Godskolere zeg :P

http://www.kremo.demon.nl/foto.html voor een paar voorbeelden, bij de reiger en de 2 foto's van IJmuiden is de contrast ietsje aangepast, de kat met doek om en de Conexxion veer zijn met een andere camera gemaakt (S45)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 30-05-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101653

Wat is eigenlijk het voordeel van deze camera tov een digital IXUS 430 of een PowerShot A80. Als je ze naast elkaar zet zie je in de specificaties niet veel verschillen. Behalve de prijs die bij een S1 IS een stuk hoger ligt, is de kwaliteit van dit toestal dan zoveel beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Anoniem: 101653 schreef op 30 mei 2004 @ 13:45:
Wat is eigenlijk het voordeel van deze camera tov een digital IXUS 430 of een PowerShot A80. Als je ze naast elkaar zet zie je in de specificaties niet veel verschillen. Behalve de prijs die bij een S1 IS een stuk hoger ligt, is de kwaliteit van dit toestal dan zoveel beter ?
Huh? Er zijn drie heel belangrijke verschillen tussen de AXX reeks en de S1 IS:
1) De S1 IS heeft 10x optische zoom tegen 3x voor de AXX reeks.
2) De S1 IS heeft een image stabiliser.
3) De S1 IS heeft een zeer goede movie-mode (640x480 30fps).

Iets anders:
Sponge: je links werken niet goed (hoofdletter-probleem), maar ik kan wel bij de foto's komen.
Waarom is de achtergrondkleur bij foto 0001 zo groen?

[ Voor 3% gewijzigd door sandeman op 30-05-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Sandeman684 schreef op 30 mei 2004 @ 14:35:
[...]

Huh? Er zijn drie heel belangrijke verschillen tussen de AXX reeks en de S1 IS:
1) De S1 IS heeft 10x optische zoom tegen 3x voor de AXX reeks.
2) De S1 IS heeft een image stabiliser.
3) De S1 IS heeft een zeer goede movie-mode (640x480 30fps).

Iets anders:
Sponge: je links werken niet goed (hoofdletter-probleem), maar ik kan wel bij de foto's komen.
Waarom is de achtergrondkleur bij foto 0001 zo groen?
Oh, vergeten er bij te vermelden, ik had bij de eerste foto's de camera dacht ik nog in een andere stand. Heb gister avond heel even nog zitten te klooien met de camera, heb hem later in auto gezet of in de landschap modus.

(link probleem btw gefixed)

[ Voor 3% gewijzigd door Sponge op 30-05-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zow, dat zijn ineens een pak fotos ! Waarvoor uiteraard m'n (ik denk dat ik niet alleen ben ? :) ) dank ! Wederom opvallend weinig CA (of ik kijk erover ?) en niet overdreven veel ruis.

Misschien eens fototjes maken in totaal andere omstandigheden ? Meeste van de examples hier zijn in de tuin + macro. (op een paar uitzonderingen na ofcourse).

En wat zijn je algemene bevindingen (pro/contra) na de paar dagen dat je hem hebt gekocht ?! (rekeningen mee houdend dat je een cam van om en bij de 500 Euro in je handen hebt uiteraard !)

edit : Leuke dof-fototjes ook ..
Het prullen met diafragma lukt dus al aardig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Blizard op 30-05-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Blizard schreef op 30 mei 2004 @ 14:47:
Zow, dat zijn ineens een pak fotos ! Waarvoor uiteraard m'n (ik denk dat ik niet alleen ben ? :) ) dank ! Wederom opvallend weinig CA (of ik kijk erover ?) en niet overdreven veel ruis.

Misschien eens fototjes maken in totaal andere omstandigheden ? Meeste van de examples hier zijn in de tuin + macro. (op een paar uitzonderingen na ofcourse).

En wat zijn je algemene bevindingen (pro/contra) na de paar dagen dat je hem hebt gekocht ?! (rekeningen mee houdend dat je een cam van om en bij de 500 Euro in je handen hebt uiteraard !)
Mja, ik heb deze camera maar gekocht met de gedacht.. Elke camera heeft zo z'n gebreken, en die 10x zoom + IS leek me goed vergeleken met de oude 0x zoom minolta ;). Zelf vond ik dat er wat weinig foto's waren in dit topic, en daarom probeer ik nu wat random foto's te maken.

Heb de camera nu net totaal 1 dag in m'n bezit, zit nog steeds wat te prutsen :). Heb nog nooit met diafragma's e.d. mogen klooien enzo.

Het begint nu wat donker te worden hier (regen).. hmm, nou misschien fiets ik zo wel eens een rondje, en anders wel morgen :). Overigens herinner ik me dat er een foto was met wat CA, een 10x ingezoomde op een boom, volgens mij foto 5-6 van die lijst van vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 13:10

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op www.kampfotos.tk staan de foto's die ik met hemelvaart gemaakt heb van een kamp in belgie. Alleen het bovenste album is met de S1 gemaakt!

En ja, er zitten leipe foto's tussen maar daar gaat het hier niet over :D

[ Voor 48% gewijzigd door WouterG op 30-05-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98288

Nou heb ik toch iets raars met mijn s1

Ik heb em een tijdje en met de canon (32 mb) kaart werkt alles goed.
Nu heb ik een Sandisk Ultra II 512 mb gekocht en heel de camera is opeens lijp.

Hij overschrijft willekeurig foto's die op de kaart staan! Dus je neemt 5 foto's zet hem uit en weer aan, neemt weer 5 foto's kijkt terug en tada, je bent de eerste 5 kwijt!

bovendien:

Als ik de volgende stappen doe, gaat het ook fout:

1 - formateer kaart in camera
2 - Maak een paar foto's
3 - zet camera uit en weer aan
4 - alle foto's weg!

Nu zul je zeggen: "Ooh, die kaart is stuk." Maar als ik hem in de kaart lezer in mijn pc doe, zie ik de foto's gewoon staan.

Om het nog spannender te maken, nog een raar scenario:

1 maak hele kaart leeg.
2 hij geeft dan aan dat je nog 308 foto's kan maken
3 camera uit en weer aan
4 hij geeft aan dat je nog 271 foto's kan maken. Bij het format scherm staat dat er 57.1 mb van de kaart in gebruik is.
5 bij de kaart lezer in mijn pc zie ik inderdaad dat de kaart gewoon helemaal leeg is.

raar..

Ik heb de kaart al geformateerd op FAT en FAT32. Geen verschil...

edit: typo's en wat duidelijkere zinnen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 98288 op 30-05-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Is de camera wel compatible met "Ultra II" kaarten?

Ik heb gelezen dat niet elk apparaat met de SanDisk Ultra II variant kan werken.

SanDisk heeft ook Ultra II Memorysticks die niet in alle Sony apparaten goed werken, bijvoorbeeld. Van bijna elk soort geheugen hebben ze wel een Ultra II variant, en als die niet goed werkt, werkt de "normale" SanDisk kaart vaak wel goed.

Ik zou het kaartje terugbrengen als zijnde kapot, en gewoon een normale CF kopen. Volgens mij heeft de S1 niet echt baat bij een snellere schrijfsnelheid van de kaart: kan de S1 deze snelheid benutten?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 30-05-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Lang leve de film functie van het kaartje.... hierdoor heeft ie behoefte aan een bepaalde hogere snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Anoniem: 98288 schreef op 30 mei 2004 @ 16:55:
Nou heb ik toch iets raars met mijn s1
[..]
Telt de camera wel gewoon verder met de nummering van de foto's of krijgen de nieuwe foto's dezelfde nummers als de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98288

De s1 maakt wel gebruik van de extra snelheid.
Als ik met het meegeleverde kaartje in burstmodus ga schieten gaat ie na een 5 tal foto's langzamer schieten, met de ultraII kan je gewoon door blijven schieten.
Filmmodus doet hij zowel met het meegeleverde kaartje als de ultra2 op goede snelheid.

De foto's krijgen inderdaad het zelfde nummer. Ik had afgelopen zaterdagavond een feestje met vrienden en hij heeft 60 foto's gemaakt en is toen foto 57 en 58 steeds gaan overschrijven. Best wel balen dus.

edit: Humm.... ik heb het gevoel dat de camera gewoon voor mijn ogen dood aan het gaan is.
Hij herkent nu elke CF kaart die ik er in doe als een 512 mb kaart, dus ook als ik het standaard 30 mb kaartje erin doe. Ik maak 1 foto en hij geeft meteen card error.

Bij de userreview van amazon zie ik net iemand met precies hetzelfde probleem:
http://www.amazon.com/exe...ail/-/B0001G6U52?v=glance

Niet zo mooi dus....

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 98288 op 30-05-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vreemd, ik heb zelf ook en Ultra II maar dan één van 256 en heb die problemen niet, ze blijven gewoon staan....

En de S1 IS is idd gebaat bij de hogere snelheid, foto's worden aanzienlijk sneller weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Zijn die Dane-Elec XS kaarten ook goed?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Zojuis een aantal foto's geschoten door het zolderraam, gericht op de ondergaande zon. Weliswaar wat geklooid met F/ISO waarden en belichtings types e.d., maar hier zie je wel aardig wat ruis. Geen idee of het meer of minder is dan een A80/A70.

Even geen thumbnails, en ik upload ook niet de hele serie. Maar even een aantal directe linkjes:

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/IMG_0011_2.JPG
http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/IMG_0012_2.JPG
http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/IMG_0013_2.JPG
http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/IMG_0014_2.JPG
http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/30-05/IMG_0015_2.JPG

Opeenst stopte got er even mee, dan maar opnieuw:

Twee vergelijkings foto's van oude Minolta 2300, van September 2003:

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/PICT0071.JPG
http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/PICT0072.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Sponge op 30-05-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Anoniem: 50624 schreef op 30 mei 2004 @ 13:07:
[...]
Ben je nou nog steeds aan het twijfelen? Godskolere zeg :P
Hahaha...ik heb alle tijd... (heb al een hele goede, maar redelijk verouderde Nikon Coolpix 880). Heel eerlijk gezegd ben ik nu aan het wachten op een opvolger van Canon. Zeg maar de "S2".

Wensenlijstje voor zo'n S2 zou dan zijn:
- 4 megapix
- maar ook grotere ccd
- AF-assist lampje
- minder ruis
- minder CA
- een vorm van compressie voor de avi's
- geen limiet van 1 GB voor de avi's
- geen bevroren beeld bij focus

Sommige van deze wensen zijn erg simpel te realiseren (zonder hoge kosten), andere weer moeilijker zonder het een al te duur of te groot toestel te maken.

Wat zouden de wensen zijn van de huidge S1-bezitters?

Even een opmerkingen t.a.v de vergelijkingsfoto's:
Sowieso erg veel dank voor het laten zien van die vergelijkingsfoto's! Maar eigenlijk hebben we er alleen iets aan als ze op hetzelfde tijdstip (dus onder dezelfde omstandigheden) van hetzelfde object worden genomen.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 30-05-2004 22:53 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De S1 is er pas een maand of 3. Succes met wachten tot januari 2005... de meesten brengen maar 1 camera per jaar (of hoogstens 1 per 8 maanden) uit in een bepaalde serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
The_Sukkel schreef op 30 mei 2004 @ 22:52:
[...]

Hahaha...ik heb alle tijd... (heb al een hele goede, maar redelijk verouderde Nikon Coolpix 880). Heel eerlijk gezegd ben ik nu aan het wachten op een opvolger van Canon. Zeg maar de "S2".

- 4 megapix
- maar ook grotere ccd
- AF-assist lampje
- minder ruis
- minder CA

Sommige van deze wensen zijn erg simpel te realiseren (zonder hoge kosten), andere weer moeilijker zonder het een al te duur of te groot toestel te maken.

Wat zouden de wensen zijn van de huidge S1-bezitters?

Even een opmerkingen t.a.v de vergelijkingsfoto's:
Sowieso erg veel dank voor het laten zien van die vergelijkingsfoto's! Maar eigenlijk hebben we er alleen iets aan als ze op hetzelfde tijdstip (dus onder dezelfde omstandigheden) van hetzelfde object worden genomen.
Op dit moment gebruik ik de batterijen van die Minolta :). Naja, misschien kan ik wel een foto uit de andere batterijen squeezen :). Had er ook niet aan gedacht. Sowieso zijn die twee camera's amper te vergelijken..

Trouwens, de perfecte camera zal gewoon niet bestaan lijkt mij. Wat bedoel je met bevroren beeld bij focus trouwens? Als je een foto gemaakt hebt? En als je even stopt met zo'n video, lijkt het me dat ie weer opnieuw begint met 1gb limiet.. Geen idee hoeveel precies 1GB is, maar het vol filmen aan een stuk door.. hmm :) (sowieso is het geen videocamera he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Ik weet wel dat als mijn coolpix vandaag kapot gaat, ik morgen een S1 haal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

In de stand 640f 30f/sec kan ik 33 minuten filmen met een 4GB kaartje. Dat moet wel in sessies van 8 minuten gebeuren. Maar in de 640(normaal) 30f/sec stand kan ik in totaal al meer als 45 minuten opnemen en is de kwaliteit nog steeds vrij goed.

[ Voor 113% gewijzigd door WouterG op 30-05-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Hmm.. 4Gb :) Wou dat die dingen eens wat goedkoper werden ;). Maar ik moet zeggen dat die Dane Elec die ik nu heb echtr heerlijk wegklikt. Uiteraard komt dit ook door de buffer van de camera zelf lijkt me.. maar m'n HD gaat hierdoor weleen stuk sneller vol ;). Met de oude camera was het na elke foto 10 seconden wachten.

Trouwens, volgende week komen er sowieso wel foto's van een compleet andere omgeving, aangezien ik met de Trein naar Praag ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
The_Sukkel schreef op 30 mei 2004 @ 22:52:
[...]

- 4 megapix
- maar ook grotere ccd
- AF-assist lampje
- minder ruis
- minder CA
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Wij gaan rond kerst naar Afrika voor een safari en daar kan ik deze camera wel gebruiken, maar liever nog een opvolger met bovengenoemde verbeteringen.
Meestal presenteert Canon zijn nieuwe producten in februari en augustus, dus het moet mogelijk zijn om, als de opvolger in augustus uitkomt, hem in oktober/november aan te schaffen.
Nog een toevoeging aan het lijstje: beter Electronic Viewfinder, want daarop zie ik op de forums van Steves digicams ook redelijk wat commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Tsja, en zo zit ik dus met mijn computer :). AMD 500, Voodoo3. Elke keer maar uitstellen. Ik heb toch niets sneller nodig voor Web/Game-dev (2d) en office werk, en Unreal Tournament. En zo zit het ook met de camera's lijkt me :). Heb me altijd kunnen redden zonder zoom, en dat is nu gewoon zeer gaaf :).

Terug naar de PC: Ik ga nu wachten tot Unreal3, endan zal ik waarschijnlijk een major upgrade doen... De techniek gaat door, en er is altijd weer wat beters te vinden helaas. Daarom is een Camera aankoop ook zo moeilijk, vooral omdat ik eigenlijk nooit geld uitgeef aan zulke dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Sponge schreef op 31 mei 2004 @ 12:37:
Tsja, en zo zit ik dus met mijn computer :). AMD 500, Voodoo3. Elke keer maar uitstellen. Ik heb toch niets sneller nodig voor Web/Game-dev (2d) en office werk, en Unreal Tournament. En zo zit het ook met de camera's lijkt me :). Heb me altijd kunnen redden zonder zoom, en dat is nu gewoon zeer gaaf :).

Terug naar de PC: Ik ga nu wachten tot Unreal3, endan zal ik waarschijnlijk een major upgrade doen... De techniek gaat door, en er is altijd weer wat beters te vinden helaas. Daarom is een Camera aankoop ook zo moeilijk, vooral omdat ik eigenlijk nooit geld uitgeef aan zulke dingen :).
Op pc gebied zit ik ook een beetje "achterop" maar als je niet altijd de nieuwste software/games wil hebben dan lukt het best nog wel hoor.

Het toestel is inderdaad "maar" een 3mp (beetje jammer). Maar als je wacht tot volgend jaar is er uiteraard weer een betere etcetc. Ik vind 500Euro wel het maximum wat ik wil geven aan een cam (als student is dit een aardig bedrag wat je kwijt bent :'( ) .. Maar je hebt er wel wat voor :)

Als alles goed gaat en ik geen alternatief meer tegenkom voor de S1 dan koop ik hem eind juni ! ..

edit : mocht er ooit een s2 komen had ik ook graag een zwarte versie gezien ;) ..

[ Voor 5% gewijzigd door Blizard op 31-05-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Ben ook een student :) Gelukkig heb ik tussendoor wat werk gevonden... :)

Trouwens, als er een nieuwe camera zou komen van Canon, dan zal die de eerste maanden vast wel wat duurder zijn dan 500,-.. introductieprijs e.d... naja, je kent het wel :).

Ik maak deze week wel weer wat foto's. Het regent hier nog steeds, helaas... En ik wil graag droog blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Blizard schreef op 31 mei 2004 @ 12:52:
[...]edit : mocht er ooit een s2 komen had ik ook graag een zwarte versie gezien ;) ..
Dat is weer mijn grote vrees...dat de S2 alleen in zwart uitkomt :P

(Voor mijn PC ben ik aan het wachten totdat óf Diablo 3 uitkomt óf een nieuwe Xvid-codec uitkomt die mijn bakkie niet meer trekt. Voor het bewaren van foto's heb ik onlangs een nieuwe 160 GB hdd gekocht en een DVD-brander)

In principe is 3mp ruim voldoende, zeker als je alleen maar 10x15 uitprint (ook A4 formaat gaat er nog prima mee). Het bespaart me echter eindeloos uitleggen aan n00bs dat 3 mp ruim voldoende is, als de S2 "gewoon" 4 mp herbergt (zoals de Panasonic FZ10). Overigens levert 4 mp weliswaar 33% meer pixels op, maar dat is slechts 15% meer aan de bovenkant en 15% aan de onderkant. De winst is dus erg beperkt. Belangrijker vind ik dat die 3 mp op de S1 op een nogal kleine CCD zijn gepropt (1/2.7"), terwijl dat op mijn oude coolpix op een 1/1.8" CCD is. Zal wel te maken hebben met het lenssysteem, maar ik vind toch dat het op sommige foto's te merken is...(iets meer ruis, iets mindere scherpte).

Aan de andere kant zie je dat naarmate je de instellingen van de S1 beter beheerst er ook steeds betere foto's mogelijk zijn. Daarom is dit topic ook zo nuttig.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 31-05-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Er is een "nieuwe" review op imaging-resource.com: (27 mei 2004)
http://www.imaging-resour...non-powershot-s1-IS-A.HTM

De meest positieve tot nu toe...

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 31-05-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd wat voor andere dingen men hier naast de S1 hebben (accesoires). Zelf zit ik nu te denken aan de statief Luxon van kijkshop (101868 in zoekscherm links boven typen). 20 Euro.. ziet er redelijk degelijk uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Sponge schreef op 31 mei 2004 @ 15:39:
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd wat voor andere dingen men hier naast de S1 hebben (accesoires). Zelf zit ik nu te denken aan de statief Luxon van kijkshop (101868 in zoekscherm links boven typen). 20 Euro.. ziet er redelijk degelijk uit :).
Wanneer krijgt er nou eens iemand intresse in een polarisatie-filter voor dat ding ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Blizard schreef op 31 mei 2004 @ 15:58:
[...]

Wanneer krijgt er nou eens iemand intresse in een polarisatie-filter voor dat ding ;) :P
Kan dat dan? Lijkt me wel erg gaaf. Maar wat kosten die dingen zoal en wat heb je er voor een verloop voor nodig?

[ Voor 195% gewijzigd door WouterG op 31-05-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Die staat ook op mijn verlanglijstje. Met nog een tasje erbij, eentje om de camera om mijn riem te hangen. Ik heb al een grote tas waar ook mijn canon EOS600 een plekje in heeft, daar zit normaal de S1 ook in maar om die nu altijd mee te zeulen.
Daarnaast 2 setjes batterijen met een lader die ook in de sigaretteaansteker past en een 4GB microdrive. Er staat trouwens ook een 256mb CF kaartje voor het geval dat op mijn verlanglijstje ;).

[ Voor 11% gewijzigd door WouterG op 31-05-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Tomcat schreef op 31 mei 2004 @ 16:00:
Kan dat dan? Lijkt me wel erg gaaf. Maar wat kosten die dingen zoal en wat heb je er voor een verloop voor nodig?
Voor zover ik weet een adaptertje en dan een filter (kost minder dan 100 Euro), maar op mn vorige vraag kwam niet echt veel reactie .. (moet je maar ff naarboven scrollen ;) )

Wat is die review in een barklein lettertype zeg :P ...

*wou dat ik geld had :9 *

edit : kan er iemand een panoramatje maken (mbv de stich-helper ?)

[ Voor 7% gewijzigd door Blizard op 31-05-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Je wilt ander soort foto's zien? Heb je al op www.kampfotos.tk gekeken? Daar heb ik een rijtje foto's gezet van ons kamp. Als je speciale verzoeken heb dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Zojuist naar buiten gegana om foto's te maken . Helaas stond er een hele zooi schapen op de ultieme panorama plek (voor dit stadje dan :P), waar je normaal Harliner have ziet en een stuk of 100 windmolens (no kidding). Naja, als die schapen weg zijn doe ik het nog wel eens :).

Stad foto's komen later wel, het begon weer wat te regenen enzo :).

Iemand trouwens een UV filter gezien (bescherming eerste lens tegen krasjes e.d.).
Ik zal de foto's bekijken en uploaden.. :)

----

Er is al een reply.. dan toch maar even een nieuwe post :) zie onder :)

[ Voor 98% gewijzigd door Sponge op 31-05-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Tomcat schreef op 31 mei 2004 @ 16:23:
Je wilt ander soort foto's zien? Heb je al op www.kampfotos.tk gekeken? Daar heb ik een rijtje foto's gezet van ons kamp. Als je speciale verzoeken heb dan hoor ik het wel.
Ik doelde met "m'n vorige vraag" ook op het feit of iemand meer wist over filters (UV/Polratisatie .. etc) .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Er komen 41 foto's aan,genomen in het 'bos' en rondom. Uploaden duurt wel even, het is 34 mb. Zitten weer een aantal klooi foto's van mij bij, maar dat zul je wel zien (39 sluitertijd :X).

Vaak zie je eerst een uitgezoomde versie, en dan een inzoom. (Zoals 53-54 wat een verschil :P). Een ding wat me wel opgevallen is.. toen ik op een berk ging inzoomen in het donkere bos, dan moet je hand toch al iets steviger zijn. Vaak is het probleem dat je met je vinger de camera naar beneden duwt als je de opnamen wilt maken. Kwestie van anders beethouden lijkt me, of voorzichtiger drukken. Naja.. kijk maar :). Bij sommige foto's is het misschien onduidelijk waar ik op gefocussed heb, maar dan vraag je het maar. Soms op onzinnige dingen (stukje riet in het water.. )

Foto's 31-05

Daar staan ze.. ik zeg het wel wanneer de upload klaar is :)

--

En dat is ie nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sponge op 31-05-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Overigens vond ik zojuist hier een lijst met verscheidene tasjes:

http://www.digicamshop.nl/accessoires/2990/Tasjes, alhoewel ze volgens mij niet allemaal passen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zijn veel foto's zo vaal? Er ligt een waas overheen; veroorzaakt door érg veel zonlicht zeker?

Wellicht helpt een UV en/of polafilter hiertegen, als de camera geen ingebouwde UV-reductie heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 31-05-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Mja, ik heb wat zitten te klooien met verschillende belchtings modi.. deze foto's zijn bijnaallemaal auto wit balans, misschien was "Zonnige dag" beter. (Je ziet het verschil meteen op het LCD trouwens, wat erg handig is, imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Deze foto-sessie is wel eentje van de minste die ik gezien heb (sorry). Veel ruis/onscherpe fotos/CA ...
Maar ik vermoed dat dit door je "klooien" komt ?! ;) ...
Zat geen enkel "scherp/crisp" fototje tussen. Kan je bij de zoom test ook ff inzoomen op een "object" .. de foto van de berg (waar je de zoom test) geeft niet echt een duidelijk beeld wat de zoom nou juist kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Hmm, zal kijken wat ik kan doen :). Helaas zal het niet vandaag worden, misschien morgen ;). Komt ook wat door het weer hoor, zoals bij de Kerk in de verte. Bij de auto's heb ik geprobeerd met zoom, mee te bewegen voor bewegings effect... Trouwens, zoals ik ook al eerder zei: als het donkerder wordt, merk je dat je handen toch wat stiller moet hebben..

a.s. weekend Praag, komen vast wel wat foto's uit de cam daar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sponge schreef op 01 juni 2004 @ 08:36:
Mja, ik heb wat zitten te klooien met verschillende belchtings modi.. deze foto's zijn bijnaallemaal auto wit balans, misschien was "Zonnige dag" beter. (Je ziet het verschil meteen op het LCD trouwens, wat erg handig is, imo)
Heb je camera wel vastgezet op iso50? Bij mij gaf dat een enorme verbetering. Jammer dat de EXIF data niet bewaard is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Staat er geen eXIf data in? Ik heb volgens mij niets veranderd aan die afbeeldingen.. als je ipv. "save picture as" eens save file as doet? Anders gaat je browser msischien z'n eigen JPEG versie maken.. (Mits je IE gebruikt).

Trouwens, veel van de foto's zijn op "landschap" stand gemaakt. Ik denk alleen dat bomen niet onder landschap vallen... :). Had ik blijkbaar meer over moeten na denken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Je hebt helemaal gelijk, kan nu wel de exif data zien. Alleen staat er bij iso "unknown", volgens mij slaat hij dat niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Er blijft toch een énorm verschil bestaan met bv deze fotos :
http://gathering.tweakers...message/20876451#20876451
Ok, het is mss appelen met peren vergelijken (500 Euro meer voor die fotos) Maar om toch maar even te tonen dat een duurder apparaat over het algemeen ook wel "betere" pix heeft.

Zou de cam op een maandje 100 euro dalen in prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie niet echt veel verschil in de foto's die met de S1 Is zijn genomen en diegenen waarnaar jij verwijst.

Volgens mij moet de prijs wel nog wat zakken. Zag onlangs nog op een website van een Amerikaanse computerwinkel dit fototoestel staan voor ongeveer 320 euro. Dus als je hem echt goedkoop wilt moet je hem gewoon in de VS bestellen. Zijn er eigenlijk al mensen die dit al hebben gedaan en goede ervaringen ermee hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Net paar maan foto's gemaakt.. en ook nieuwe belichting stand gevonden.. zie foto 2 ;). Hele verbetering.

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/01-06/

Alleen is er idd wel wat ruis op de foto's. alhoewel ik ook twijfel of het niet de JPEG compressie is (dit is niet superfine, maar fine...)

Paar foto's ook weer diafragma geklooid. btw: Half indrukken van de ontspan knop laat de gekozen F en sluitertijd zien.. wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114034

Sponge schreef op 01 juni 2004 @ 22:39:
Net paar maan foto's gemaakt.. en ook nieuwe belichting stand gevonden.. zie foto 2 ;). Hele verbetering.

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~unreal/sponge/S1/01-06/

Alleen is er idd wel wat ruis op de foto's. alhoewel ik ook twijfel of het niet de JPEG compressie is (dit is niet superfine, maar fine...)

Paar foto's ook weer diafragma geklooid. btw: Half indrukken van de ontspan knop laat de gekozen F en sluitertijd zien.. wel handig.
Vooral die laatste, die 0027, vind ik wel, uhh..., creatief? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe cam en mijn oog is gevallen op de Powershot S1 IS. Ergens op internet (weet de link niet meer) wordt gezegd dat de camera werkt op 4 AA batterijen of een Li-ion accu (zelfde accu als in de Powershot A70). Weet iemand meer van deze accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Ik zie er niets over in de handleiding, welweet ik da de batterijen "houder" eruit gehaaldkan worden om de datum bat.. te vervangen.. :) misschien kan er dan ook wel wat anders ineschoven worden. Geen idee though :)

Mja 0027.. weet niet meer wat ik toen deed.. volgens mij de belichting op 0 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Anoniem: 101653 schreef op 01 juni 2004 @ 19:35:
Zie niet echt veel verschil in de foto's die met de S1 Is zijn genomen en diegenen waarnaar jij verwijst.

Volgens mij moet de prijs wel nog wat zakken. Zag onlangs nog op een website van een Amerikaanse computerwinkel dit fototoestel staan voor ongeveer 320 euro. Dus als je hem echt goedkoop wilt moet je hem gewoon in de VS bestellen. Zijn er eigenlijk al mensen die dit al hebben gedaan en goede ervaringen ermee hebben ?
Dan moet je me toch eens vertellen welke foto in de buurt komt van deze twee (imho, weinig tot geen ruis/CA en zéér scherp). Maar het is en blijft appelen met een totaal ander soort appelen vergelijken. (wou gewoon even aantonen dat het echt nog wel beter kán ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=33688&format=full&ext=.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=33680&format=full&ext=.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Mijn videokaart is 16 bit, ik zie geen verschil ;) :P.

Ik zal zo richting Leeuwarden, wellicht dat ik daar wat foto's maak... Moet nog ergens een fatsoenlijk tasje vinden en daar ga ik straks dus even naar opzoek.. Dan kan ik de S1 ook wat beter meenemen :)

Edit: Frustrerend, komt er net een heli laag over zetten, ik de camera aan doen.. gebeurt er niets... batterijen nog in de lading :( :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Sponge op 02-06-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Goed, nogmaals.. heb regelmatig dat ik wat typ en dan nog een foto open, en ik m'n bericht kwijt ben :'(.

In Leeuwarden wat spullen gehaald zoals batterijen+oplader, en een leuk tasje :)... Op de terugweg snel wat foto's gemaakt want m'n trein kwam er ook al bijna aan.. en had geen zin om 45min te wachten in dit weer... Niet echt foto weer (Grijs, nevelig, grauw en regen).. Maar toch wat foto's gemaakt.. ik heb weinig tijd gehad om verschillende standen te testen en de belichting te checken (heb ook geen LCD gebruikt)...

Een paar foto's zijn daardoor niet helemaal correct belicht (zoals de kerk in deze stad op een van de latere foto's), terwijl een andere foto in een iets andere hoek dat wel is. Volgens mij is die belichtings optie die ik voor de maan gebruikt heb gister veel toepasbaar, en ik moet die ook maar wat vaker gebruiken.

Nog even actualiteits vraag: Waar(om) heb je deze kerk onlangs gezien? ;)

Trouwens, over die CA die je soms ziet.. als ik zo'n foto resize in PSP7, en dan "Actual print size" 13x9.7cm, dan is er geen CA meer te zien. En dit lijkt me toch het "uitgeprinte foto" formaat. Het is immers actual printsize.

Ten tweede, ik heb een filmpje gemaakt in de trein, 50 sec is al 73mb, heb WMP9 compressie gebruikt (geen andere codecs atm, sorry..), en heb hem nu op 33mb.

Filmpje is hier te zien. Als je dit filmpje vaker wilt zien, sla hem dan aub even op.. Ik heb zo'n vermoeden dat er de laatste dagen veel bandbreedte gebruikt is :)... Ik moet binnekort ook maar eens wat foto's opruimen.. onderhand neemt de HD ruimte die ik inneem aardig toe :). Filmpje is compressed 34mb ofzo.

- Foto van mijn tasje komt nog wel :)
- Ben nog steeds vergeten de foto compressie op "super fine" te zetten. Ik kon het in de trein ook even niet vinden helaas... Zal nu meteen de handleiding erbij pakken en eens kijken waar het nou staat :)

Foto's

[ Voor 11% gewijzigd door Sponge op 02-06-2004 15:14 . Reden: Veel typo's... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106486

Ik ben van plan deze camera te kopen. Ik zie weleenswaar enige CA op verschillende foto's die gemaakt zijn met deze cam, maar merk dat dit toch een algemeen probleem is bij camera's met veel zoom. Echter is mijn vraag of er iemand ervaringen heeft met het bestellen van een camera in Amerika of het laten meenemen door een bekende die daar toevallig vandaan komt. Aan welke dingen moet je dan denken, welke kosten komen er extra bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Hmm, Canon heeft toch geen wereldwijde garantie? Dus als er iets is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

* shameblaster weet genoeg deze cam word het niet

Met de film kwaliteit is niks mis, maar de fotos :,,,,, die vallen mij zwaaar tegen

[ Voor 47% gewijzigd door shameblaster op 02-06-2004 20:43 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
shameblaster schreef op 02 juni 2004 @ 20:38:
* shameblaster weet genoeg deze cam word het niet
:'( :'( :'(
Dit gevoel had/heb ik ook na het zien van de vele pix, maar ik vraag me af in hoeverre deze je/m'n keuze mogen beiinvloeden. Hij heeft de cam nog maar net en de foto's zijn genomen met een meestal niet optimale setting (dacht ik ?!) En genomen in zéér slechte omstandigheden (donker/veel tegenlicht) etc etc. Maar er zit inderdaad niet één echt knappe foto tussen :| Das wel jammer.

Ik kwam op m'n zoektocht ook de HP apparaatjes tegen, volgens mij zijn dit ook concurrenten voor de S1 !? Maar bar-weinig over te vinden hier op GoT (kosten ook wat minder dan de S1). Hou er wel rekening mee dat de fototjes die ik hier plaatste van een apparaat komen dat dubbel zo duur is !

Het is wachten op de foto's van de citytrip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Straks krijg ik nog cognitieve dissonantie :( :).

Als je de foto's iets resized zijn sowieso al alle problemen weg, pak maar random foto van boven :). Ik vraag me ook af of er niet eens iemand anders hier wat foto's kan gaan nemen.. Misschien is het mijn camera gewoon wel die kuren heeft.. zeg maar zoals de A80 met vignettering. Sommige wel, sommige niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Dat denk ik niet ?!
Zet de cam eens op superfine ipv fine, neem eens een foto op een zonnige dag (vanaf het weekend zou het beter weer worden ;) ), neem foto's van verschillende dingen .. en die meer boeien dan bv een wegeltje (totaal nix slechts met een wegeltje hoor ! .. Maar om te laten zien dat de cam echt wel wat kan).

Resizen is altijd een optie, maar een goed toestel moet toch op full-size presteren, daar koop je hem toch voor ?! ...

Ik wacht nog af tot er betere/geen betere foto's komen om ook een toestel te kopen/op zoek te gaan naar een alternatief voor dit toestel (FZ10 is te groot, minolta's voelen niet leuk aan, ... :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Een vicieuze cirkel denk ik :).

Ik heb de cam al op superfine gezet, toen ik thuis kwam... enige in het menu wat ik niet meteen doorhad (2x op set drukken bij de size instelling) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze zijn anders aardig scherp...

Valt me wel op dat er erg veel zeikerds rondlopen op GoT.....

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 07-06-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Ben op zoek gegaan naar wat "tips n' tricks" voor verbeteringen.. Kwam iig nog paar foto's tegen:

http://www.landshut.org/members/sagerer/canon_s1/index.htm
http://board.powershot.de/board/viewforum.php?f=8 Powershot forum ;)

Heb zojuit nog paar buiten foto's gemaakt t ijens de schemering, dit keer met superfine. Alleen nu weer de verschillende belichtingsmeter geval te gebruiken, maar wel iso waardes e.d. Ik moet zeggen dat het tijdens de schemer al stuk lastiger is om een foto te maken.. die appelboom stam die je ziet heeft minstens 20 foto's gekost, totdat ik de camera goed op m'n knieen had gezet en echt super stil hield...

De lucht moet je blijkbaar gewoon niet inzoomen, dan is het al een stuk beter... Blijkbaar is niet alles good zoomable ofzo :).

Hier

[ Voor 8% gewijzigd door Sponge op 02-06-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sponge, heb je je camera nu vast ingesteld op iso 50? Dat geeft echt een hele hoop minder ruis. En dankzij de IS zijn de foto's niet donker door de langere sluitertijd die mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/got/wolkk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/got/kerkk.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door WouterG op 02-06-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

TweakersOnly schreef op 02 juni 2004 @ 10:08:
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe cam en mijn oog is gevallen op de Powershot S1 IS. Ergens op internet (weet de link niet meer) wordt gezegd dat de camera werkt op 4 AA batterijen of een Li-ion accu (zelfde accu als in de Powershot A70). Weet iemand meer van deze accu?
Deze "accu" bestaat niet, deze Canon's werken alleen op (oplaadbare) AA's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Mja, meestal op ISO 50 Tomcat. Alhoewel ik moet zeggendat de lucht (hier) al een stuk beter eruit ziet. Ook op dit 32bits scherm hier op windows lijkt het een stuk beter, maar misschien is dat ook wel optisch bedrog :).

Maar zou je misschien eens wat foto's willen maken vanni de stad ofzo? Bwen toch benieuwd of ik nou wat verkeerd doe, de rest hier overdrijft, het doro het vage licht kwam, of er iets is met de camera :). Niet dat ik ontevreden ben over de foto's :), maar als de rest hier opeens wil afhaken metde camera, dan is er toch blijkbaar iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biedt deze camera nog andere voordelen behalve dan de 10x digitale zoom en de stabilistor tov de PowerShot A80 ?

Is de kwaliteit van deze beide camea's gelijkwaardig of is er een die er echt bovenuit steekt ?

Wil vooral een camera waar ik wat kan instellen, maar die ook een goede auto stand heeft. Ben nog een totale leek op dit gebied maar wil het wel leren. Eerste had ik mijn oog laten vallen op deze PowerShot maar ben nu wat aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

crosspostje vanuit het huisdieren topic

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/IMG_0049_klein.JPG

Klikbaar voor fullsize (1.4 MB)

Vind ik toch best scherp, je kan de haren tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Heb net weer wat foto's online gezet.. een paar van de watertoren in Sneek, zijn beetje donker helaas (dat kan altijd gebeuren).. maar imo wel scherp :)... En verder nog een stuk of 20 op het station van Leeuwarden, ongeveer zelfde gebouwen als gisteren, alleen andere kant :). Deze zien er imo al een stuk beter uit... Heb er dan ook iets meer tij voor genomen. alle foto's zijn volgens mij P stand of landschap stand, paar foto's beetje bewogen, maar dat is mijn schuld :). Zijn paar foto's waar CA duidelijk zichtbaar is(, maar op 15x10cm niet). Paar foto's wat geklooid met diafragma (zoals bij het bord van Lwd)

Foto's 03-06

* Sponge vindt 0012 best wel nice :)

btw: Ik moet er nog aan wennen om de tijd te nemen voor foto's.. Ik hou er niet zovan om in het openbaar foto's te maken, laat staan in de trein. Het eerste wat ik ook uit heb gedana zijn alle geluidjes.. Moet ik echt nog aan werken, om wat minder fotograveer schuw te worden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sponge op 03-06-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Wel mooie jah, in 0041 is er bijna geen ruis te zien,
en ook in 0036 dies ook wel mooi
* shameblaster word helemaal gek kzie mooie maar ook brakke pics :P

Twijfel twijfel twijfel twijfel

[ Voor 13% gewijzigd door shameblaster op 03-06-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
ja.. twijfels.. ik weet het maar a l te goed.. Ik heb zelfook zooo lang zitten te twijfelen tussen A75/S1... Maarre laat je niet meteen gek maken door brakke of goede pics - ook niet die van andere camera's. Bedoel.. Die foto's hierboven vandie heel wat duurdere camera zijn mooi.. Maar de naam van dat topic geeft al aan dat je geen brakke pics zult vinden. Die foto van die bloem (deze) zou er ook makkelijk in dat topic kunnen staan.

Met belichting zit ik denk ik gewoon nog wat te prutsen soms.. en tsja.. alle 10x zoom cams hebben volgens mij toch redelijke CA? En imo is het alleen 'goed' te zien op 10x zoom, en echt verre objecten...

Zal me best doen om dit weekend wat foto's te maken in Praag.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Hehe :) Is wel leuk dat je ons toch wil overtuigen om de cam te kiezen. Het leek wel of je schrok omdat we nu opeens een ander idee hebben over de cam ;) ...

Ik neem toch maar pas volgende maand een besluit over welke cam het zal worden, dus ik kan nog rustig wachten op meer fototjes ;) Ben wel benieuwd naar de pix uit praag.. Meer zonlicht kan nooit kwaad (als je beetje oplet om niet teveel tegenzon te fotograferen uiteraard). Maar ik blijf denken dat een polar-filter wel eens veel CA-probs zou kunnen oplossen + mooiere pix kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sick Nick schreef op 03 juni 2004 @ 19:37:
crosspostje vanuit het huisdieren topic

[afbeelding]

Klikbaar voor fullsize (1.4 MB)

Vind ik toch best scherp, je kan de haren tellen.
_/-\o_

Hier nog een telefoto met slecht weer, weinig zonlicht dus. Stand auto en toch relatief weinig ruis.

Afbeeldingslocatie: http://62.238.224.118/pics/got/kerk2k.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door WouterG op 03-06-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
Blizard schreef op 03 juni 2004 @ 22:00:
Hehe :) Is wel leuk dat je ons toch wil overtuigen om de cam te kiezen. Het leek wel of je schrok omdat we nu opeens een ander idee hebben over de cam ;) ...

Ik neem toch maar pas volgende maand een besluit over welke cam het zal worden, dus ik kan nog rustig wachten op meer fototjes ;) Ben wel benieuwd naar de pix uit praag.. Meer zonlicht kan nooit kwaad (als je beetje oplet om niet teveel tegenzon te fotograferen uiteraard). Maar ik blijf denken dat een polar-filter wel eens veel CA-probs zou kunnen oplossen + mooiere pix kan opleveren.
Schijnt aardig bewolkt in Praag te zijn :) ;). Heb gene idee wat filters allemaal precies doen, die dingen zijn ook zo vaak zo duur.. en ik ben toch nog maar een erge amateur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Sponge schreef op 03 juni 2004 @ 22:39:
Schijnt aardig bewolkt in Praag te zijn :) ;). Heb gene idee wat filters allemaal precies doen, die dingen zijn ook zo vaak zo duur.. en ik ben toch nog maar een erge amateur ;)
Damn, weer geen zonnetje ;)

http://www.htguide.com/forum/archive/index.php4/t-7861
Finally if its in the budget, grab a Polarizing filter. Pony up for one that has the rotating ring as opposed to the cheaper single element ones. They make a HUGE difference in the contrast for bright outdoor shots.
A Circular polorizer will deepen that blue skys and add more contrast to the ground in lanscape photography. I use one most times on my SLR, or at least a UV or skylight filter.
Kijk ik er nou over of zijn er op got nog maar weinig adapter/filter-topics ?! Met daar gewoon de basis-principes in hoe al die dingen werken.
Welke filter kan op welk apparaat, welke adapter heb ik nodig .. etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.bristolcameras.co.uk/shopimages/canon-lahdc10-lrg.jpg

Dit was dus de adapter die je nodig had. (Polar + adapter kosten normaal iets rond de 100 Euro denk ik). Iemand plaatjes hiervan ? (S1 + polar ?)

Afbeeldingslocatie: http://www.bristolcameras.co.uk/shopimages/canon-wldc100-lrg.jpg
Lijkt me ook wel leuk om te hebben ? :) Of zit het er standard bij ?

http://www.benchmark.co.y...0&pop=DoP&form22=+Idi%21+
Geen Flauw idee welke taal het is, maar wel een review die ik hier nog niet ben tegengekomen ? (Gewoon om een ideetje te hebben hoe de menutjes eruit zien .. Ook staat er nogmaals een impressie van de 10* zoom)

[ Voor 27% gewijzigd door Blizard op 04-06-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115652

Sponge: bedankt voor je enthousiaste posts, heb intussen zelf ook een S1 aangeschaft en ook mij bevalt ie prima!

In jouw posts viel mij vooral op dat je schreef dat je het moeilijk vind in het openbaar te fotograferen.
Nuja....dat heb ik dus ook. Het lijkt/leek mij vooral leuk straten, mensen en activiteiten te fotograferen maar ik voel me daar toch nog erg verlegen bij :P

Iemand nog tips? :*)

Overigens is het ook voor mij nog erg zoeken naar de goede instellingen om goede plaatjes te schieten met de S1. Soms lijkt hij wat donkerder te fotograferen (bij bewolkt weer)
Moet toch nog eens wat meer met de instellingen klungelen!

Groeten,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Anoniem: 115652 schreef op 05 juni 2004 @ 12:25:
Sponge: bedankt voor je enthousiaste posts, heb intussen zelf ook een S1 aangeschaft en ook mij bevalt ie prima!

In jouw posts viel mij vooral op dat je schreef dat je het moeilijk vind in het openbaar te fotograferen.
Nuja....dat heb ik dus ook. Het lijkt/leek mij vooral leuk straten, mensen en activiteiten te fotograferen maar ik voel me daar toch nog erg verlegen bij :P

Iemand nog tips? :*)

Overigens is het ook voor mij nog erg zoeken naar de goede instellingen om goede plaatjes te schieten met de S1. Soms lijkt hij wat donkerder te fotograferen (bij bewolkt weer)
Moet toch nog eens wat meer met de instellingen klungelen!

Groeten,

Jeroen
Dat heb ik nou ook met mn a60 :7

Afbeeldingslocatie: http://www.bristolcameras.co.uk/shopimages/canon-wldc100-lrg.jpg
Kan je dat ook gewoon vor je S1 kopen, lijkt me super vet, je cam ergens neer zetten en op afstand fotos maken, :o

* shameblaster word weer enthousiaster over deze cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
shameblaster schreef op 05 juni 2004 @ 12:32:
[...]
* shameblaster word weer enthousiaster over deze cam
Heb jij nu een A60 ?! Ik ben even gaan kijken in het topic over A60/70/75/80 en ik vond de foto's die daar stonden vaak mooier dan de fotos die ik hier tegen ben gekomen ?! Uiteraard hebben beide toestellen voor en nadelen, maar de A60 kost zomaar eventjes 400 Euro minder dan de S1 (shameblaster, als je de jouwe kwijt wil, just contact me ;) ).

Is het al voorbij gekomen hoe lang je doet met een paar batterijen ? De aXX-serie lijkt er zeer lang over te doen vooraleer ze leeg zijn ?!

Ik wacht voorlopig nog wat af :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/bloem.jpg

Net even wat zitten spelen met de handmatige focus en zoom , dit is het resultaat :)

Geschoten in Av mode
F/6.3 (vast gezet)
sluitertijd 1/100s
focuslengte 25mm (4.3x zoom ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Blizard schreef op 05 juni 2004 @ 14:30:
[...]

Heb jij nu een A60 ?! Ik ben even gaan kijken in het topic over A60/70/75/80 en ik vond de foto's die daar stonden vaak mooier dan de fotos die ik hier tegen ben gekomen ?! Uiteraard hebben beide toestellen voor en nadelen, maar de A60 kost zomaar eventjes 400 Euro minder dan de S1 (shameblaster, als je de jouwe kwijt wil, just contact me ;) ).

Is het al voorbij gekomen hoe lang je doet met een paar batterijen ? De aXX-serie lijkt er zeer lang over te doen vooraleer ze leeg zijn ?!

Ik wacht voorlopig nog wat af :) ..
Nee, mn A60 nemen me ouders over :P
Ik heb tijd zat om een nieuwe cam te kopen, ik ben aan ut vergelijken, twijfelen, twijfelen, en nog is twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
shameblaster schreef op 05 juni 2004 @ 17:11:
Nee, mn A60 nemen me ouders over :P
Ik heb tijd zat om een nieuwe cam te kopen, ik ben aan ut vergelijken, twijfelen, twijfelen, en nog is twijfelen...
Wat is buiten zoom en uitklapbaar lcdtje (mss ook de MP, alhoewel 2 eigenlijk genoeg is voor gewone fototjes) de reden dat je een andere (S1) wil kopen ?! .. Of zijn er geen andere redenen en is je A60 eigenlijk best wel een goed apparaat ?! (ook rekening houdend met de huidige prijzen van S1 tov aXX)

Ik ben ook heel erg aan het twijfelen hoor :) .. (ook niet bepaald een 'tijdsdruk'). Maar nu speel ik met de gedachte een A60 te kopen voor redelijk weinig geld en volgend jaar een dSLR als deze binnen de 500Euro-grens komen ...

edit :
SickNick, heb je nog meer plaatjes voor ons ?! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Blizard op 05-06-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blizard schreef op 05 juni 2004 @ 17:45:
Ik ben ook heel erg aan het twijfelen hoor :) .. (ook niet bepaald een 'tijdsdruk'). Maar nu speel ik met de gedachte een A60 te kopen voor redelijk weinig geld en volgend jaar een dSLR als deze binnen de 500Euro-grens komen ...
Volgend jaar zit de DSLR echt nog niet in de 500 euro range...

Ik heb voor mijn F717 nog 600 euro betaald (of beter gezegd, dat is de huidige standaard prijs, oplopend tot 675 euro), en de goedkoopste DSLR body is de 300D met zo'n 800 euro.

Die 500 euro range wordt wel gehaald in 2006 denk ik, als de 300D dan nog in de handel is. Dat vind ik echter niet echt een fantastische camera; hij heeft veel weg van een kreupele 10D. De D70 van Nikon spreekt me meer aan. Misschien is die over 2 jaar te krijgen voor 500 :)

(Of misschien is er dan een andere, betere DSL voor rond de 1000... misschien zakt de 10D wel, of krijgt hij een 1000 euro kostende opvolger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Blizard schreef op 05 juni 2004 @ 17:45:
[...]
edit :
SickNick, heb je nog meer plaatjes voor ons ?! :)
Dit was de enige die ik echt goed vond van m'n speelkwartiertje, beetje aanklooien met alle functies die erop zitten enzo. Heb m nog maar net en m'n vorige cam kon al die extra instellingen niet dus ben vanalles aan het uitproberen.

[edit]

Ik zit nu beetje te klooien met die grote sluitertijden enzo maar ik krijg alleen maar witte foto's. Op zich wel logisch als de lens vrij lang licht krijg natuurlijk maar ik zie ook vaak van die foto's die veel beter zijn.
Van treinen ofzo die bewegen of mensen die eerst stil staan en daarna een grote veeg als ze weglopen. Best mooi maar hoe krijg je dat effect zonder dat je witte plaatjes krijgt? Hoge sluitertijd lijkt me een vereiste, wat voor instellingen moet je daar nog meer bij gebruiken?

[ Voor 40% gewijzigd door Sick Nick op 05-06-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sick Nick schreef op 05 juni 2004 @ 18:02:
[...]
Ik zit nu beetje te klooien met die grote sluitertijden enzo maar ik krijg alleen maar witte foto's. Op zich wel logisch als de lens vrij lang licht krijg natuurlijk maar ik zie ook vaak van die foto's die veel beter zijn.
Van treinen ofzo die bewegen of mensen die eerst stil staan en daarna een grote veeg als ze weglopen. Best mooi maar hoe krijg je dat effect zonder dat je witte plaatjes krijgt? Hoge sluitertijd lijkt me een vereiste, wat voor instellingen moet je daar nog meer bij gebruiken?
Daar heb je toch een aparte instelling voor met de mode dial knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43
Sick Nick schreef op 05 juni 2004 @ 18:02:
[...]

Het heeft haast geen zin om zoiets te proberen midden op de dag als de zon schijnt. Bewolking is beter, of in de avonduren.

Met bewegende auto's bijvoorbeeld kun je een sluitertijd van 1/60ste proberen, als de foto's nog overbelcht zijn, diafragma verder dicht gooien. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tomcat schreef op 05 juni 2004 @ 18:50:
[...]

Daar heb je toch een aparte instelling voor met de mode dial knop?
Er zit wel een slow shutterspeed stand op ja, maar lijkt me dat je het ook zelf in moet kunnen stellen? Ik ga morgen weer verder proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Even de natuur in getrokken om wat foto's te maken met dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/bloem1.jpg
Manual focus op de voorste bloempjes en het takje, de rest is op die manier vaag. Gemaakt in P stand.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/vlieg1.jpg
Deze is wel met automatische focus gemaakt in de P stand

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/bij1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/bij2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/bij3.jpg

Autofocus, ik kan niet zo snel focussen manual om die pokkebeestjes bij te blijven. Ik heb hem op continous shot gezet en zo een hele reeks foto's gemaakt. Het merendeel kan je weggooien maar er zitten ook best een hoop bij die goed zijn. Wat aan die stand vervelend is, is dat je niet kan zien waar je op focussed omdat je een EVF hebt ipv een optische. In de EVF zie je hetzelfde als op je LCDtje, je kan niet goed volgen waar je foto's van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115250

In welke stand is de foto met de duif genomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe plaats ik fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Hoi Vanillakoyak, welkom op GoT!

In de faq, linkje staat bovenaan de pagina staat beschreven hoe je fotos moet plaatsen. Daarnaast staan nog veel meer interesante dingen over Got, echt een aanrader om even door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Sick Nick schreef op 06 juni 2004 @ 16:15:
Even de natuur in getrokken om wat foto's te maken met dit resultaat:
Best wel mooie foto's voor een eerste week met dat toestel.

Er is alleen sprake van een beetje te veel overbelichting bij die witte bloemen.
Je ziet dus niet meer hoe de bloemblaadjes er uitzien. Te lange exposuretime?
Helpt het misschien om de automatische sportstand te gebruiken?
Ook zijn sterk verkleinde foto's moeilijk te beroordelen op scherpheid en dat soort zaken.

Het is leuk om je vorderingen te blijven volgen, keep on shooting!

[ Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 06-06-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomcat schreef op 06 juni 2004 @ 18:59:
[...]

Hoi Vanillakoyak, welkom op GoT!

In de faq, linkje staat bovenaan de pagina staat beschreven hoe je fotos moet plaatsen. Daarnaast staan nog veel meer interesante dingen over Got, echt een aanrader om even door te lezen.
Snap nog niet hoe je een foto plaatst maar dat zal wel aan mij liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45

AcouSE

Swedish Chef

[img]http://www.jouwdomein.nl/foto.jpg[/img]

Gaarne even je plaatjes resizen zodat ze niet breder dan 600 pixels zijn. Wil je linken naar de grote versie kun je dat doen met:

[url=http://www.jouwdomein.nl/grotefoto.jpg][img]http://www.jouwdomein.nl/kleinefoto.jpg[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Om maar weer eens wat fotootjes te plaatsen, ik ben gisteren voor het eerst met mn S1 naar de Efteling geweest. Hieronder de kiekjes, ik ben er zelf overgens erg tevreden over :)

Voor de mensen die foto's graag in groot formaat willen zien, geef ff een gil ;)

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://johnvanhulsen.pieterpeeters.com/efteling/efteling_060604/17.jpg

Verder kwam ik er gisteren achter dat de camera ook prima scherp stelt vanaf een afstand van 3 á 4 centimeter. Dit is helaas niet mogelijk met de manual focus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Zow, die zien er aardig uit ! Op 15 is wel wat ruis te zien lijkt me ?
Is het mogelijk om alle fotos in een zipje te steken en online te plaatsen ?! (via mail zal beetje zwaar zijn vrees ik). Of ze mss clickable maken (maar is wel wat werk). Scherpte en ruis kan je immers beste beoordelen op full-size pix :)

Owja, wat zijn je algemene bedenkingen bij de cam ? (jaja, .. steeds wederkerende vraag, maar daar gaat het topic nou toch wel een beetje om dacht ik ?! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Hier zijn de foto's in groot formaat te downloaden in een zip bestandje

Ten opzichte van mijn oude Powershot A40 is het echt een hele vooruitgang! Waar ik dacht dat de A40 veel instellingen had wist ik niet wat er allemaal nog meer was :P.
In alles ben ik er eigenlijk op vooruit gegaan, en die 10x optische zoom is in samenwerking met de IS echt een must :)

Even een paar + en - punten die ik over de camera heb

+ Een zeer snelle zoom, ik denk dat je binnen 1 seconde aan de 10x zoom zit. ik schrok echt toen ik gisteren de A40 weer in mijn handen had. Wat een verschil :)

- Door de draaibare lcd heb ik sneller de neiging een foto onbedoeld schuin te nemen. Best vreemd, maar het zal een kwestie van wennen zijn denk ik
- De batterijen gaan redelijk snel leeg wanneer de IS aanstaat. Veel sneller dan ik verwacht had
- Ik vind de plaatsen waarop het 'nek-koord' bevestigd is nogal onhandig, vaak zit het in de weg bij bijvoorbeeld de flitser-toets
- De manual focus zit nogal onhandig, zeker omdat je deze telkens in moet houden tijdens het instellen hiervan
- Het duurt soms enige tijd om de flitser weer te 'herladen' ofzo, het icoontje knipperd dan op het scherm, pas wanneer het uitgeknipperd is (dit zal een seconde of 2 duren) kun je pas weer flitsen (zal wel alleen bij de +2 stand zijn (sterkte flits ;)))

Het lijkt misschien dat er nogal wat nadelen aanzitten, maar dit komt omdat het gewoon teveel is alle voordelen op te noemen ;)

edit; op sommige foto's (vooral met egale blauwe velden) is de hoeveelheid ruis idd behoorlijk. De foto's zijn allen op ISO 50 of 100 genomen. Mogelijk dat dit nog via EXIF terug te vinden is? (ik kan het niet vinden namelijk :P) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Johnvh op 07-06-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Johnvh schreef op 07 juni 2004 @ 22:42:
edit; op sommige foto's (vooral met egale blauwe velden) is de hoeveelheid ruis idd behoorlijk. De foto's zijn allen op ISO 50 of 100 genomen. Mogelijk dat dit nog via EXIF terug te vinden is? (ik kan het niet vinden namelijk :P) :)
Nou, ik heb een paar foto's gemaakt en het lijkt of ik een stuk minder ruis heb. Er is wel wat maar zeker als ik verklein dan is er (vrijwel) niets van terug te vinden. Het enigste dat ik niet automatisch heb staan is de iso waarde, die staat bij mij op 50.
Ik zal morgen als de lucht blauw is nog wat foto's maken met hogere iso waardes om te kijken of het probleem dan ook bij mij tevoorschijn komt.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste