Dat is bijzonder... Ik kan me namelijk voorstellen dat de S1 de komende weken in de dump wordt gedaan.Gunner schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:50:
Ondanks de aankondiging van de S2 heb ik vanmiddag toch maar een S1 gekocht.
Had je nogal haast?
Dat goedkopere valt tegenwoordig reuze mee. Een standaard CF kaart van 512 MB kost nagenoeg hetzelfde als een SD kaart van 512 MB. Bij dezelfde prijs is de SD echter sneller dan de standaard CF. Een CF kaart van 512 MB die wél sneller is dan de SD kost weer meer dan de standaard CF. Ik denk dat het om de ruimtebesparing gaat (een ander voordeel van de SD t.o.v. de CF zie ik niet...)Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:39:
SD
Dat vond ik nou juist een pluspunt van Canon, dat ze gebruik maakte van CF, stuk sneller en goedkoper, vaag mij af waarom de switch...
Capaciteit is echter wél een issue: een SD van meer dan 1 GB heb ik nog niet echt gezien.
Als je bedenkt dat Canon nogal pocht met de samensmelting van foto en video in één apparaat dan is het nogal vreemd dat je niet meer dan een minuut of 8-9 in de hoogste kwaliteit kan opnemen (totdat de 1 GB vol is). Op de S1 kon je tenminste op een 4 GB kaart nog 4 filmpjes achter elkaar opnemen van 1 GB (met een minieme pauze ertussen). Bij de S2 moet je van kaart wisselen.
Tis dus een beetje hinken op 2 gedachtes van Canon: wél of niet kwaliteits video willen met de S1 of S2... Als je als Canon toegeeft dat het bij een fototoestel niet om de hoogste videokwaliteit draait, waarom dan niet gewoon een sterkere compressie op de avi zodat je met 1 GB ruim kan opnemen? Nu is het vlees noch vis. Snapt Canon dan niet dat als ik op vakantie ga met een 1 GB kaartje dat ik dan gewoon leuke foto's wil nemen en af en toe een paar korte fimpjes (van divx/xvid kwaliteit) zonder dat na één filmpje gelijk mijn hele kaart vol is? Ik heb liever dat ze een chip inbouwen om het compressiewerk te verrichten dan dat er een extra microfoon wordt ingebouwd om "stereogeluid" op te nemen.
[ Voor 83% gewijzigd door The_Sukkel op 23-04-2005 22:55 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450