Verwijderd

ik heb een b+w infraroodfilter 092 en wat fotoos gemaakt maar ze zien er niet uit
wie kan mij wat tips geven en hoe bewerk ik ze met wat voor programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16
Sowieso moet je de witbalans niet op auto hebben, maar laten instellen dor de camera.

Ik zou zeggen, geef eens een voorbeeld? :)

Verwijderd

..

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.mijnalbum.nl/album=E4RZLRYZ http://www.mijnalbum.nl/album=E4RZLRYZ[/img] ik hoop dat het nu gelukt is hier een voorbeeld
deze is gemaakt met de instelling sluitertijd 0.8 en f 3.2 kun je mij nog wat tips geven
alvast bedankt grt jd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ze zien er echt niet uit man, misschien witbalans door de camera zelf instellen? Zoals boven al vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog 2 foto s een met witbalans op auto (blauw)
en een op zelf berekenen wat zou ik moeten doen om dit te verbeteren ?http://www.mijnalbum.nl/album=E4RZLRYZ MIJN CAMERA staat hier op de M stand

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
OK, ik zal het even uitleggen, i kdoe het heel even uit m'n hoofd:

- Druk op de functies knop en ga 3 of 4x naarbeneden, zodat je bij het witbalans menu item komt.
- Hier kan je kiezen uit een zonnetje, een wolkje, e.d. - Je moet het meest rechter icoontje hebben.
- Er komt nu 'set' in het scherm. Als je nu op de 'set' knop drukt maakt de camera een 'nep foto' (om het maar ff zo te noemen), en maakt de witbalans gebaseerd op wat je op dat moment voor je lens hebt.
- Dus, doe je filter op je camera, zet het witbalans, en ga je gang! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi sponge
dit heb ik gedaan en deze heb ik in mijn album gezet het zijn 2 foto s
van een treurwilg (de blauwe) heb ik op auto gemaakt en (de grijze )op witbalans
zelf berekenen sl tijd 0,8 sec en diafragma op 3,2 als je ze wild bekijken zie dan de link op het vorige
bericht van mij ik vind dat ze er nog niet uit zien stand M op de camera is dat goed?
alvast bedankt voor je reactie grt jd

• Sponge
Das al een stukje beter volgens mij... het lijkt alleen of de camera bewogen is? Gewoon even prutsen zou ik zeggen.. met mijn zelfgemaakte 'negatief' fitler kreeg ik ook niet echt scherpe resutlaten, totdat ik er voro zorgde dat de camera echt NIET bewoog
(zelfs het sluiterknopje indrukkenm kan soms al fataal zijn..)

Verwijderd

vrijdag ben ik vrij dus dan zal ik een gaan prutsen had jij ook de camera op stand M staan?
en kan jij mij eens een paar infrarood foto s laten zien die met een canon s1 is zijn gemaakt
grt jd

• Sponge
Mja dat gaat nu ff wat lastig, zit namelijk in washington state atm ;). Maar misschien staan ze nog in m'n infrarood topic (check m'n post history voor dit fotografie forum) Ik zeg alleen opnieuw: Ik moest de 'filter' gemaakt van een negatief handmatig voro de camera houden.. niet echt geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hier weer wat pruts werk ik krijg het weer niet voor elkaar nu zijn mijn foto s weer blauw
instelling steeds veranderd maar ze blijven blauw ook zelf witbalans laten berekenen
heeft iemand nog een tip voor de instellingen van mijn camera sluiter veranderd op 0,8
en diafr op 3,2 en nog op verschillende waardes geprobeerd kijk zelf maar eens
www.mijnalbum.nl/album=kl6pfpog en nog een vraag is er een progamma waar ik kan zien op welke waardes ik mijn foto s heb gemaakt ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Hallo ik heb een kleine vraag, voor de fotografen onder jullie ik ben het iid geval niet, dus mischien een rare vraag.
Ik heb nu 1 dag de s1 is en wat mij is opgevallen is dat als ik een foto maak in het donker op stand P met flitser,en ik bekijk de foto,s op de pc, dan zie ik op sommige foto,s kleine ronde wazige circels een stuk of 3 of dan weer 2.
een vriend van mij met de G3 heeft hetzelfde wat is dit?is dit normaal?
en is dit te voorkomen?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het hele topic doorgespit te hebben, vond ik het de hoogste tijd om mijn licht te laten schijnen over dit mooie toestel.

Ik ben eigenlijk net begonnen met fotografie en wilde een camera met veel zoom en de mogelijkheid om veel in te stellen. Heb de camera nu sinds juni en alhoewel ik er veel mooie foto's uitpers ( al zeg ik het zelf), heb ik nog veel moeite in het donker. Of de foto's worden overbelicht of er ontstaat te veel ruis. ISO instellen doe ik niet meer, de camera doet dat prima zelf. Welke stand gebruiken jullie voor foto's in het donker van mensen? P stand met -1 flits werkt op zich, maar vind het resultaat niet briljant. Soms zijn de foto's ook net niet scherp, hoewel dat je dat niet zou zeggen als je op de lcd kijkt! 8)7

De camera vind ik overigens erg goed _/-\o_ . Hoewel hij soms helemaal verkeerd focus, is zulks te voorkomen met MF. Helaas heeft hij ook focus problemen met de filmpjes, wat ik overigens een erg leuke 'rest'functie vindt! Leuk voor een geintje!

Vraag me dus eigenlijk af wat de beste stand is voor het fotograferen van mensen in een donkere ruimte, waarbij de afstand ongeveer 1 meter is? Gaarne wel een normale reactie, ben wel een beginner in fotografie!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier een S1 liggen van iemand die hem graag zou gebruiken icm met een Archos AV700 die als image tank kan dienen. Dat blijkt dus niet te werken. Met mijn Fuji s5500 heb ik het ook getest, dat werkt prima.

Ondersteunt de S1 dit dus gewoon niet, communiceren met een opslagmedium via USB zonder tussenkomst van een PC? Of werkt het wellicht niet met alle image tanks?
Ik kan het nergens vinden, ook niet op de Canon site, dus waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:09:
Vraag me dus eigenlijk af wat de beste stand is voor het fotograferen van mensen in een donkere ruimte, waarbij de afstand ongeveer 1 meter is? Gaarne wel een normale reactie, ben wel een beginner in fotografie!!! :*)
Zou ik ook wel eens willen weten. Ben geen kenner op fotografie gebied, en de foto's in het donker vind ik erg mager met m'n S1

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

*neemt een aanloop en schopt..

Maar wel met een reden. Enige tijd geleden heeft mijn Canon S1 de geest gegeven. Met een leeftijd van 3½ jaar had ik 'm ook wel afgeschreven.. Maarrr... mijn vriendin zat heel toevallig op haar werk over camera's te praten en toen vertelde iemand over een recall van canon.

In dit topic op dpreview staat een foto die ik gemaakt zou kunnen hebben en dit blijkt dus een probleem te zijn dat bekend is bij Canon (op de canonsite onder artikelnummer 37383). Op kieskeurig is er ook wel iets over te vinden.
Het gaat er om dat in zeldzame gevallen de bedrading loslaat van de chipset. Het maakt niet uit wat de status is van de garantie; als je dit probleem blijkt te hebben, dan wordt de camera kostenloos gerepareerd of vervangen (door een nieuwe S5 o.i.d.).

Toch iets wat ik het vermelden waard vond.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 10:10
Ook mijn S1, waar ik heel tevreden over was gaf na 3 jaar zomaar ineens geen beeld meer. Niets bijzonders mee gebeurd niet heet, niet koud, géén vocht. Het probleem leek heel erg op de beschrijving van de "losse" CCD bedrading. Ik kom regelmatig in de VS, daar had ik 'm ook gekocht. Tijdens m'n laatste reis heb ik hem, na mail contact naar Canon America gratis kunnen opsturen. Ik werd voortdurend (via mail) op de hoogte gehouden van hun bevindingen. Na ruim een week kwam de melding dat het inderdaad de CCD fout betrof, zou gerepareerd worden. Na weer een week werd een doos bezorgd, met excuses, wegens gebrek aan onderdelen S1 niet meer op korte termijn te repareren. Of ik genoegen wilde nemen met de hierbij geleverde (Refurbished, smetteloos) S3 !!!. Hier was ik dus echt blij mee. :)
Moet nog wel een wennen, is toch weer een beetje anders (menu's). Kortom een uitstekende service van Canon (USA). Ben nieuwsgierig of Canon Nederland een vergelijkbare service zou bieden, lees meestal negatieve verhalen.
Ik wil S1 bezitters niet bang maken, maar realiseer je dat het ook zonder extreme omstandigheden, ineens defect kan zijn. Vragen om garantie, ook na een paar jaar zou ik zeker uit proberen.

Grtz Verdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verdi48 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:17:
Of ik genoegen wilde nemen met de hierbij geleverde (Refurbished, smetteloos) S3 !!!. Hier was ik dus echt blij mee. :)
Moet nog wel een wennen, is toch weer een beetje anders (menu's). Kortom een uitstekende service van Canon (USA). Ben nieuwsgierig of Canon Nederland een vergelijkbare service zou bieden, lees meestal negatieve verhalen.
Ik wil S1 bezitters niet bang maken, maar realiseer je dat het ook zonder extreme omstandigheden, ineens defect kan zijn. Vragen om garantie, ook na een paar jaar zou ik zeker uit proberen.

Grtz Verdi
Ook Canon NL heeft deze service, misschien wel beter, want ik heb woensdag een splinternieuwe S5 ontvangen. Uiteindelijk heeft het ongeveer een maand geduurd (inclusief kerst en oud&nieuw), dus da's best netjes. _/-\o_
Leuke camera, hoewel ik 'm niet zelf gekocht zou hebben (zwaar, geen raw en de lenskap zit nog losser dan de S1; verder hele leuke camera met veel mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels (na 4 jaar) hetzelfde probleem. Net boven de 9000 fotos, hoeveel hebben jullie er al?
Een paar dagen geleden wilde ik een foto maken en ik schrok me rot. Ik kreeg ongeveer zo'n beeld (iets lichter, maar erg wazig, met strepen en veel paars):

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/forums/attachment.php?attachmentid=10147&stc=1&d=1141912647

Op internet gezocht en inderdaad, het leek heel erg op het bekende probleem. Naar de winkel geweest, ze herkenden het probleem wel, maar gaven aan dat hij niet bij hun op de lijst staat. Beetje op de canon site gezocht met het volgende resultaat:

https://self-service.cano...RSET_ExitWin=Exit&LANG=nl
(mooiere link kan ik niet maken i.v.m. rare tekens)

Het probleem staat er exact omschreven en de S1 IS staat er heel duidelijk bij. Toen waren ze wel overtuigd en hij is inmiddels weg.

Het is wel grappig dat ze meteen de S5 geven(of ik hem krijg moet nog blijken). Ik kan me niet voorstellen dat ze geen S3 meer hebben liggen. Ik vind het best, kom maar hier met die S5 _/-\o_

Een vraag aan de mensen die al een S5 hebben gekregen: Krijg je er nu opnieuw garantie op of vervalt deze gelijk, omdat je eigenlijk geen garantie meer had op de S1?

Algemene indruk over de S1:
Heel erg tevreden, alleen met weinig licht geen fantastische foto's en heb niet veel gebruik kunnen maken van de videofunctie (geen high speed CF). Hij is een keer weggeweest onder garantie om de lens schoon te maken, leek wel of er zand/ stof in zat. Tijdens het zoomen hoorde je rare geluiden.

Algemene indruk over Canon:
Ze maken hele goede producten, maar support kan op bepaalde gebieden veel beter. Met name drivers en firmware upgrades. Ik heb namelijk ook een Canon scanner en DV cam met diverse driverproblemen in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Je hebt hetzelfde probleem. Onze foto's zagen er ook zo ongeveer uit. Wij hebben hem overigens naar etbass verstuurd (die doen alle service voor Canon; scheelt weer een tussenpersoon).
En je krijgt er hoogstwaarschijnlijk een S5 voor; tijdje terug kreeg je wel een S3 (collega van m'n vriendin).
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:41:
Een vraag aan de mensen die al een S5 hebben gekregen: Krijg je er nu opnieuw garantie op of vervalt deze gelijk, omdat je eigenlijk geen garantie meer had op de S1?
Geen idee, maar ik ga er vanuit van wel. En als er echt wat is, schijnt het niet uit te maken, zoals nu.. :)

[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 03-03-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:41:
Ik heb inmiddels (na 4 jaar) hetzelfde probleem. Net boven de 9000 fotos, hoeveel hebben jullie er al?
Een paar dagen geleden wilde ik een foto maken en ik schrok me rot. Ik kreeg ongeveer zo'n beeld (iets lichter, maar erg wazig, met strepen en veel paars):

[afbeelding]

Op internet gezocht en inderdaad, het leek heel erg op het bekende probleem. Naar de winkel geweest, ze herkenden het probleem wel, maar gaven aan dat hij niet bij hun op de lijst staat. Beetje op de canon site gezocht met het volgende resultaat:

https://self-service.cano...RSET_ExitWin=Exit&LANG=nl
(mooiere link kan ik niet maken i.v.m. rare tekens)

Het probleem staat er exact omschreven en de S1 IS staat er heel duidelijk bij. Toen waren ze wel overtuigd en hij is inmiddels weg.

Het is wel grappig dat ze meteen de S5 geven(of ik hem krijg moet nog blijken). Ik kan me niet voorstellen dat ze geen S3 meer hebben liggen. Ik vind het best, kom maar hier met die S5 _/-\o_

Algemene indruk over de S1:
Heel erg tevreden, alleen met weinig licht geen fantastische foto's en heb niet veel gebruik kunnen maken van de videofunctie (geen high speed CF). Hij is een keer weggeweest onder garantie om de lens schoon te maken, leek wel of er zand/ stof in zat. Tijdens het zoomen hoorde je rare geluiden.

Algemene indruk over Canon:
Ze maken hele goede producten, maar support kan op bepaalde gebieden veel beter. Met name drivers en firmware upgrades. Ik heb namelijk ook een Canon scanner en DV cam met diverse driverproblemen in Vista.
Inmiddels zijn we ongeveer 5 weken verder en kan ik het volgende melden:

Een aantal keer ETB gebeld (reparatiedienst voor Canon), ze gaven meteen aan dat het idd om het bekende probleem ging en ik een S5 zou krijgen. Natuurlijk was hij niet op voorraad en kon ik even wachten. Daarna nog 2x gebeld om te vragen waar hij bleef.

Vorige week een brief van de winkel gekregen dat ik een sx100IS krijg, meteen gebeld en geregeld dat ik alsnog S5 krijg. Ze wilden ook €65,- behandelingskosten. Stond zogenaamd in hun algemende voorwaarden. Die heb ik niet gekregen en mij was ook niets van kosten bekend bij afgifte. Ik heb met de consumentenautoriteit (.nl) gebeld en zij zeiden (ongeveer) het volgende:
"De leverancier is verantwoordelijk voor de reparatie als het toestel niet de normale gebruiksduur meegaat. Burgerlijkewetboek boek7, artikel21. Ook na de garantie."

Foto Kino Linders in Venlo vindt hun eigen algemene voorwaarden belangrijker dan dwingend recht. Na hele discussie Canon gebeld en zij wilden die kosten wel vergoeden en kreeg ik me camera eindelijk mee.

Moraal van het verhaal: Canon bedankt voor de service. Foto Kino Linders Venlo NIET BEDANKT voor de "service". AUB stuur het gewoon direct op naar ETB.

Over de S5:
Veel nieuwe fucties vergeleken met de S1, maar ik vind hem echt lomp. Moet ik maar aan wennen.
Voelt zwaarder en de grip is anders. Dat de flits niet automatisch omhooggaat vind ik wel fijn. Ze moeten de volgende IS wel ECHT beter maken, want als ik naar de concurrentie kijk kunnen ze het binnenkort schudden.

edit: Bij ETB nagevraagd, de garantie van de nieuwe S5 is de garantie van een reparatie, dus 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb ook een S5 gekregen als vervanging van een kapotte S1 (begon met de paarse strepen, later helemaal geen beeld meer). Direct via etbass geregeld, na 3 weken stond DHL voor de deur met een nieuwe S5.

Prima service, goede camera en leuke upgrade. Jammer dat hij alleen groter is dan een S1 en dus niet in het tasje past.... En nieuw geheugen (SD ipv CF) nodig natuurlijk maar dat had ik nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, inmiddels ook hetzefde CCD probleem met mijn Powershot S1 IS.
Opgestuurd en krijg een Powershot SX100 of een Powershot A650 aangeboden, dit omdat de Powershot S5 pas in oktober weer leverbaar zou zijn.

Iemand bekend met dit leveringsprobleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Niet bekend met leveringsproblemen. Aan de andere kant zou ik het wel weten: (vergelijking)
Ik zou denk ik voor de A650 gaan: scherm groot, ruim voldoende megapixels, maar in verhouding toch minder MP/cm², maar het grootste voordeel: het gewicht. Best kans (maar verder weet ik de specs niet precies) dat ik die zelfs liever dan een S5 zou hebben: die weegt maar liefst 550 gram; voor een compact camera gewoon veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Ik heb een bijna 4 jaar oude S1 IS met sinds kort exact de bovenvermelde problemen:

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n261/KABR/IMG_0001-1.jpg

Heb de camera direct bij ETB aangemeld voor reparatie.
Ben benieuwd hoe de afhandeling gaat verlopen.
Aangezien het om het bekende probleem gaat hoop ik op enige coulantie inzake de (verlopen) garantie en eventuele kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 20-07-2008 16:55 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb sinds gisteren ditzelfde probleem met mijn ruim 4 jaar oude Canon S1 IS.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal zwart het beeld.
ff kijken op GOT of het een bekend probleem is......
in februari nog prachtige foto's gemaakt. Maar inmiddels is de S1 de reserve geworden. Vorige weer dacht ik toch maar even de Canon pakken want die is wat kleiner dan mijn nieuwe. Dat werd dus niks.
Maar ik blijk dus niet de eerste te zijn.

PS: iemand geinteresseerd in de overname van mijn teleconvertor + adapter?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 01:12 ]

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik kreeg vandaag via de e-mail een aanbod van ETB om de SX 100 IS te ontvangen als vervangende camera voor de kapotte S1 IS, omdat deze op voorraad is en daarom direct geleverd kan worden. Ik weet nog niet of ik akkoord ga. Op zich al heel mooi dat ik een nieuwe camera krijg.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik had al eerder een vergelijking gepost: MrSleeves in "Canon PowerShot S1 IS": vergelijking.

De SX100 zou ik persoonlijk een achteruitgang vinden en veel liever de A650 als vervanging krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 11-09-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:44:
Ik kreeg vandaag via de e-mail een aanbod van ETB om de SX 100 IS te ontvangen als vervangende camera voor de kapotte S1 IS, omdat deze op voorraad is en daarom direct geleverd kan worden. Ik weet nog niet of ik akkoord ga. Op zich al heel mooi dat ik een nieuwe camera krijg.
Gisteren mijn ruiltoestel gekregen de SX 110 IS. Ik wilde graag iets anders maar dat was niet mogelijk. Ze hadden inmiddels ook weer materiaal om reparaties uit te voeren. Dus toen wilde ik zeker ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vandaag is de mijne aan de beurt,, reparatie ingediend bij ETB, hopelijk wordt het voor mij wel een S5.. heb namelijk al eerder in gedachte die te kopen dus dat zou mooi zijn!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste