Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.361 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 102577

Freedom_Fighter schreef op 16 april 2004 @ 14:27:
ik heb een klein probleempje, ik heb namelijk al 4 weken geleden een adsl abo gevraagd bij tweakdsl en heb nu ff gebeld omdat mijn status nog altijd leeg staat. Blijkt ineens dat ze problemen hebben met capiciteit in utrecht en dat ik lekker nog 5 weken moet wachten voordat er uberhaupt een verbing plaats vindt. Kan dit eigenlijk wel?? want ik heb helemaal niks gehoord van een capiciteit probleem toen ik m'n adsl abo aanvroeg.
Het lijkt mij dat een capaciteitsprobleem zit bij KPN/BBNED.

Daar kan helaas Tweak ook niks aan doen (overmacht) en is het wachten tot er apparatuur in de wijkcentrale is bijgeplaatst.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kheb een probleempje met deze site: https://horizons.eu.istaria.com . Ik kan er met Tweak niet opkomen, terwijl dit met andere verbinding(en) wel werkt. Meer mensen die hier problemen mee hebben? Kneem aan dat het dan aan de DNS van tweak ligt.

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

wagenveld schreef op 16 april 2004 @ 23:53:
Kheb een probleempje met deze site: https://horizons.eu.istaria.com . Ik kan er met Tweak niet opkomen, terwijl dit met andere verbinding(en) wel werkt. Meer mensen die hier problemen mee hebben? Kneem aan dat het dan aan de DNS van tweak ligt.
ik kan er wel opkomen ik zit bij mycom maar is bijna zelfde als tweakdsl ook @cambrium :r

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05 13:35
Jongens, ff niet allemaal zeiken op TweakDSL, je krijgt een Snelle verbinding voor weinig,. voor ongeveer hetzelfde geld heb je een 2mbit lijn van planet t.o.v. de 8mbit lijn bij tweakdsl. en het probleem ligt niet eens bij hen maar bij bbnet, ben zelf werkzaam bij wanadoo en sinds wanadoo direct bestaat zijn er al problemen omdat dit ook via bbnet werkt. het netwerk van bbnet werkt met verouderde apparatuur en ze hebben teveel hooi op hun vork genomen door o.a. tweakdsl EN wanadoo diensten toe te zeggen. hun netwerk is hier niet klaar voor omdat er in de eerste week alleen al 10000 nieuwe users voor wanadoo direct bijkwamen.

Op dit moment investeerd bbnet miljoenen om het netwerk kwalitatief beter te maken dan dat van de kpn en er gaan zelfs geruchten dat belangrijke gedeeltes van het netwerk glasvezel word en dat ze daarmee de toekomst in willen gaan,

Dus,... allemaal geduld, het gaat goedkomen en jullie zullen blij zijn als het af is :) mark my words! sleep well,.

I said I'd be back...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:29
En vanwaar die "dubbelepunt-r" dan?

ik krijg overigens een nette "redirection limit exceeded" foutmelding :)

Bericht hierboven

Anoniem: 111186

ik kreeg vanmiddag dit mailtje:
--------------
Order door BBNed ontvangen en in behandeling genomen: 04-04-2004
Order door BBNed bevestigd: 05-04-2004
Migratie aanvraag naar KPN: 11-04-2004
Antwoord KPN op migratie aanvraag: 11-04-2004
Lijn is gemigreerd: na
Verbinding door BBNed ingesteld: 13-04-2004
Gewenste oplevering: 02-04-2004
Geplande oplevering: 02-04-2004
KPN laat weten de lijn waarschijnlijk te migreren op: 22-04-2004
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi na hoeveel dagen krijg je deze email binnen ik heb tot nu toe alleen maar een brief via de post gehad met me email verhaal en dat ik in kan loggen op het customer menu.
Heb nog geen emailtje gehad van ze heb me nu een dag 11 geleden aan gemeld.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
Anoniem: 111186 schreef op 17 april 2004 @ 08:50:
ik kreeg vanmiddag dit mailtje:
--------------
Order door BBNed ontvangen en in behandeling genomen: 04-04-2004
Order door BBNed bevestigd: 05-04-2004
Migratie aanvraag naar KPN: 11-04-2004
Antwoord KPN op migratie aanvraag: 11-04-2004
Lijn is gemigreerd: na
Verbinding door BBNed ingesteld: 13-04-2004
Gewenste oplevering: 02-04-2004
Geplande oplevering: 02-04-2004
KPN laat weten de lijn waarschijnlijk te migreren op: 22-04-2004
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi na hoeveel dagen krijg je deze email binnen ik heb tot nu toe alleen maar een brief via de post gehad met me email verhaal en dat ik in kan loggen op het customer menu.
Heb nog geen emailtje gehad van ze heb me nu een dag 11 geleden aan gemeld.
Heb geduld je krijgt hem vanzelf, kijk goed naar die kpn datum, dat is de datum dat je online kunt.

• NLsandman
RoBBS schreef op 17 april 2004 @ 00:15:
Jongens, ff niet allemaal zeiken op TweakDSL, je krijgt een Snelle verbinding voor weinig,. voor ongeveer hetzelfde geld heb je een 2mbit lijn van planet t.o.v. de 8mbit lijn bij tweakdsl. en het probleem ligt niet eens bij hen maar bij bbnet, ben zelf werkzaam bij wanadoo en sinds wanadoo direct bestaat zijn er al problemen omdat dit ook via bbnet werkt. het netwerk van bbnet werkt met verouderde apparatuur en ze hebben teveel hooi op hun vork genomen door o.a. tweakdsl EN wanadoo diensten toe te zeggen. hun netwerk is hier niet klaar voor omdat er in de eerste week alleen al 10000 nieuwe users voor wanadoo direct bijkwamen.

Op dit moment investeerd bbnet miljoenen om het netwerk kwalitatief beter te maken dan dat van de kpn en er gaan zelfs geruchten dat belangrijke gedeeltes van het netwerk glasvezel word en dat ze daarmee de toekomst in willen gaan,

Dus,... allemaal geduld, het gaat goedkomen en jullie zullen blij zijn als het af is :) mark my words! sleep well,.
Is al bekend hoor, bbned vervangt momenteel haar globespan dslam's door alcatel omdat kpn die ook gebruikt.
Tevens begint men dit jaar met adsl2 proefen omdat de concurentie op de kabel ook niet stil zit, die zijn bezig met ethernet via de kabel met snelheden van 10mbit en meer.
Daarnaast zijn ze bezig met de dienst voice over ip om kpn op andere gebied concurentie te bieden.
Dat glasvezel gebeuren snap ik niet, alles gaat al vanaf de centrales via glasvezel alleen het deel van je huis naar de centrale loopt nog op koper.
Mischien bedoel je fiber to home of zo?

Maar wat betreft "zeiken" over tweakdsl ben ik niet eens met jou, ik heb een contract met tweakdsl en niet bbned dus tweak is mijn aanspreek punt mbt alle problemen die er voor komen op het netwerk dus ook het bbned gedeelte.
Zo geldt dat ook voor wanadoo gebruikers.

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Ja en ? dat je contract met hun heb wil niet zeggen dat ze alles kunnen doen wat jij zou willen ze hebben ook met derde te maken :) en die zijn ook niet altijd even snel

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
k heb een giga dejavu gevoel..

• Korumera
toch wel :) je bent niet de enigste hehe

PS :

zijn er hier mensen in omgeving nunspeet waar de verbinding niet meer werkt? geen lijn sync met wijkcentrale? bij vriend viel hij in eens weg

[Voor 66% gewijzigd door Korumera op 17-04-2004 14:58]

• NLsandman
LordHades schreef op 17 april 2004 @ 12:23:
Ja en ? dat je contract met hun heb wil niet zeggen dat ze alles kunnen doen wat jij zou willen ze hebben ook met derde te maken :) en die zijn ook niet altijd even snel
Zeg ik dat dan?
Ik moet met tweakdsl communiceren omdat bbned mij daar ook naar toe verwijst.
Dat het met derden soms wat traag gaat daar hoor je mij niet over.

• Korumera
ik zeg alleen dat als je dat weet je ook niet tegen tweakdsl hoeft te zeiken (in het algemeen dan niet alleen tegen jou) maar goed we vallen weer in herhaling

• NLsandman
Burne schreef op 08 april 2004 @ 22:45:
[...]

Ik heb geprobeerd er een lijst van te maken. Asus roept 864Kbit max. te doen, maar haalt doodleuk de volle 1024Kbit/s, E-tech en nog wat andere merken claimen apetrots 1024Kbit te ondersteunen maar komen in de praktijk niet verder dan 864Kbit. Oude usb-Alcatels maken het helemaal bont met 640Kbit. Kortom: geen peil op te trekken.

De rol van Alcatel-DSLAM's wisselt nogal. De meesten zien alleen een lagere ping. Anderen halen hogere snelheden, weer anderen lagere. Sommigen zelfs fors lager. Wie het weet mag het zeggen.
Ik haal met mijn speedtouch 510 nu de 1024kbit/s sinds ik op de alcatel ben overgezet.
Mijn upload is in de praktijk ook omhoog gegaan, van strak 90 naar 105 kB/s.
Alcatel modem en de alcatel dslam zullen wel op elkaar afgestemd zijn.

• NLsandman
LordHades schreef op 17 april 2004 @ 23:02:
ik zeg alleen dat als je dat weet je ook niet tegen tweakdsl hoeft te zeiken (in het algemeen dan niet alleen tegen jou) maar goed we vallen weer in herhaling
LOL als ik zeik over/tegen tweakdsl gaat het over de news server en die is wel weer in handen van tweakdsl zelf :*)

Maar goed, gelukkig begint tweak nu weer op hun niveau van voor januarie te komen, de storm zal wel wat af hebben genomen.
Dat gedoe met fast-xs heeft adsl land denk ik niet goed gedaan.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op 17 april 2004 @ 11:59:
haar globespan dslam's door alcatel omdat kpn die ook gebruikt.
Dat is niet de reden. Cisco is effectief gestopt met doorontwikkelen van hun DSL-productlijn en heeft BBNed een paar keer mooi in de stront laten zakken met forse leverings-problemen. Dat zet kwaad bloed. Wat KPN doet qua inkoop van apparatuur zal ze verder aan hun reet roesten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Kryz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
Burne schreef op 17 april 2004 @ 23:20:
Dat is niet de reden. Cisco is effectief gestopt met doorontwikkelen van hun DSL-productlijn en heeft BBNed een paar keer mooi in de stront laten zakken met forse leverings-problemen. Dat zet kwaad bloed. Wat KPN doet qua inkoop van apparatuur zal ze verder aan hun reet roesten.
Amen. KPN is niet zo progressief als het om DSL producten/netwerken gaat. KPN doet eerder bbned na. Hoge snelheden? KPN komt na 3 jaar pas eens in de buurt van wat bbned doet. VPN over DSL lijnen heeft KPN met Epacity genept van bbned Business Connect. ATM netwerk (Bitstream, en een nieuwe, separaat netwerk, door KPN pasgeleden aangekondigd), heeft bbned al sinds het begin. VoDSL gaat KPN ook maar doen, nadat bbned het aangekondigd (en op kleine schaal al geintroduceerd) heeft. KPN kan alleen maar op prijsgebied "innovatief" zijn.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• RoBBS
NLsandman schreef op 17 april 2004 @ 11:59:
[...]

Is al bekend hoor, bbned vervangt momenteel haar globespan dslam's door alcatel omdat kpn die ook gebruikt.
Tevens begint men dit jaar met adsl2 proefen omdat de concurentie op de kabel ook niet stil zit, die zijn bezig met ethernet via de kabel met snelheden van 10mbit en meer.
Daarnaast zijn ze bezig met de dienst voice over ip om kpn op andere gebied concurentie te bieden.
Dat glasvezel gebeuren snap ik niet, alles gaat al vanaf de centrales via glasvezel alleen het deel van je huis naar de centrale loopt nog op koper.
Mischien bedoel je fiber to home of zo?

Maar wat betreft "zeiken" over tweakdsl ben ik niet eens met jou, ik heb een contract met tweakdsl en niet bbned dus tweak is mijn aanspreek punt mbt alle problemen die er voor komen op het netwerk dus ook het bbned gedeelte.
Zo geldt dat ook voor wanadoo gebruikers.
in de centrales gaat het ook nog allemaal over koper hoor :), tenminste bij de oudere Dslam's, de nieuwe zijn allemaal fiber en de oude worden nu geserviced, ook is bbnet bezig met meer fiber (o.a. fiber vanaf de backbone tot je huis maar dit is NIET officieel bekend dus ik heb niets gezegd ;))

Wat betreft het "zeiken", je moet je eens voorstellen hoeveel procent van de calls die wij (=wanadoo helpdeskerts voor de onoplettende lezers) door moeten sturen naar de KPN omdat daar iets fout is gegaan,. bij de Wanadoo-Direct helpdesk is momenteel zelfs twee-derde van de calls door fouten van de KPN. Ik geef je gelijk wat betreft het feit dat je een contract hebt met tweakDSL en hen gaat bellen, maar heeeeeel vaak zijn de echte fouten (dus niet password vergeten ofzo) de fout van de kabelaar, dus KPN en BBnet.

I said I'd be back...

• Kryz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
RoBBS schreef op 18 april 2004 @ 00:31:
in de centrales gaat het ook nog allemaal over koper hoor :), tenminste bij de oudere Dslam's, de nieuwe zijn allemaal fiber en de oude worden nu geserviced, ook is bbnet bezig met meer fiber (o.a. fiber vanaf de backbone tot je huis maar dit is NIET officieel bekend dus ik heb niets gezegd ;))
Geinig. Ik ben wel benieuwd, ben je geoorloofd je niet officieel bevestig(en)de bron te noemen?

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RoBBS schreef op 18 april 2004 @ 00:31:
[...]

Wat betreft het "zeiken", je moet je eens voorstellen hoeveel procent van de calls die wij (=wanadoo helpdeskerts voor de onoplettende lezers) door moeten sturen naar de KPN omdat daar iets fout is gegaan,. bij de Wanadoo-Direct helpdesk is momenteel zelfs twee-derde van de calls door fouten van de KPN. Ik geef je gelijk wat betreft het feit dat je een contract hebt met tweakDSL en hen gaat bellen, maar heeeeeel vaak zijn de echte fouten (dus niet password vergeten ofzo) de fout van de kabelaar, dus KPN en BBnet.
volgens mij heb jij een geheimhoudings plicht getekent?? (8>

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rikgoodhart schreef op 18 april 2004 @ 01:57:
[...]
Is FTTH zo'n goed bewaard geheim dan? Mij lijkt dat je bepaald niet ongemerkt ieder huis aan het glas hangt. Overal de straten open, handholes op de kruispunten, meneren die met miniducts slepen. Dat kan toch niet ongemerkt voorbij gaan.

De gok dat iedere provider op z'n minst kijkt naar het product is een nogal voor de hand liggende. UPC is er mee bezig (Half Haarlem is al voorbereid op FTTH, en ze hebben daar 138 miljoen gulden voor betaald, dus iets met die kostenpost doen is slim.) In Almere is men al ver genoeg om klanten aan te sluiten, en er zijn diverse nieuwbouwwijken waar het bijna af is, of aangelegd wordt. Casema, SurfNet, Essent, en als je zelf even Googled zul je vast nog veel meer vinden.

Dat een bedrijf er mee bezig is zal geen geheim zijn. Enkel de concrete plannen.

Anoniem: 33133

Weet iemand de optimale MTU settings voor bij TweakDSL?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 33133 schreef op 19 april 2004 @ 00:04:
Weet iemand de optimale MTU settings voor bij TweakDSL?
Gewoon afblijven. Het is bridged ethernet, 1500 of 1540 bytes MTU (afhankelijk van hoe je OS dat weergeeft) en alle default-instellingen zijn de best haalbare. Ja, je kunt aan window-sizes sleutelen, maar erg zinvol is dat niet. Dat wat je wint met grote bestanden raak je net zo hard weer kwijt met kleine bestandjes.

• RoBBS
Kryz schreef op 18 april 2004 @ 00:57:
[...]

Geinig. Ik ben wel benieuwd, ben je geoorloofd je niet officieel bevestig(en)de bron te noemen?
Nope, ik weet niets, en heb niet gezegd dat ik bij Wanadoo werk, ook zeg ik niet dat ik daardoor contact heb met onder andere KPN/BBnet en ten slotte zeg ik NIET dat dit soort dingen makkelijk uit te vinden zijn als je je wegen kent :)
rikgoodhart schreef op 18 april 2004 @ 01:57:
[...]
Niets aan toe te voegen lijkt me,.

I said I'd be back...

• rikgoodhart
  • Niet online
andere mensen nog last van uitval bij tweakdsl? mijn aansluiting is nu aangesloten en werkt..snelheid is niet al te denderend. ( 400 / 70 )

ik lag er gisteren 0.0 uit en een keer 0.33 ofzo...anderee mensen nog last van gehad? :/

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
rikgoodhart schreef op 20 april 2004 @ 06:49:
andere mensen nog last van uitval bij tweakdsl? mijn aansluiting is nu aangesloten en werkt..snelheid is niet al te denderend. ( 400 / 70 )

ik lag er gisteren 0.0 uit en een keer 0.33 ofzo...anderee mensen nog last van gehad? :/
Heb je je bekabeling gechecked? Direct op het isra punt hangen? Kijken of het dan wel goed werkt. Valt het weg als de telefoon gaat?

Sander

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
rikgoodhart schreef op 20 april 2004 @ 06:49:

Afgelopen tijden totaal geen problemen gehad; verbinding is zo stabiel als een huis.

't zal dus aan je lokale bekabeling liggen, of mischien is er een foutje gemaakt bij het aansluiten (door bbned).

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

RoBBS schreef op 19 april 2004 @ 23:56:
[...]

Nope, ik weet niets, en heb niet gezegd dat ik bij Wanadoo werk, ook zeg ik niet dat ik daardoor contact heb met onder andere KPN/BBnet en ten slotte zeg ik NIET dat dit soort dingen makkelijk uit te vinden zijn als je je wegen kent :)

[...]

Niets aan toe te voegen lijkt me,.
RoBBS schreef op 17 april 2004 @ 00:15:

In de ene post zeg je dat je wel bij wanadoo werkt en bij de andere post weer niet. Werk je nu wel of niet bij wanadoo :?
Nog een klein dingetje: het is BBned en niet BBnet

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• RoBBS
Zondagskindje schreef op 20 april 2004 @ 14:09:
[...]

[...]

In de ene post zeg je dat je wel bij wanadoo werkt en bij de andere post weer niet. Werk je nu wel of niet bij wanadoo :?
Nog een klein dingetje: het is BBned en niet BBnet
Dat was nogal sarcastisch bedoeld, vandaar die smilie :) excuus voor me typo.
maar voor de duidelijkheid, Ik werk bij wanadoo :)

I said I'd be back...

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Hmmm ben uit ISP landje gehopt (bij verschillende ISPs gewerkt in 't verleden). Blijft wel interessant dat ISP landje dus wie weet ooit weer :P

Anyway - TweakDSL bij mij iig, is laatste tijd niet zo heel super. Heb regelmatig dat me modem 'vastloopt'. Dan gaat de verbinding supertraag, veel packetloss, en dan is er amper verbinding meer. Als ik me modem thuis ping, dan kan ik 'm ook niet altijd meer bereiken, zowel, dan een ping van 4000ms. Dan moet ik 'm weer resetten en werkt het weer.

Een resetje van m'n modem duurt ook langer, hij heeft nu 2-3 opstart pogingen nodig om verbinding te krijgen, en een IP-adres te krijgen. CRC Errors per dag ligt tussen de 5-15 up/down. Snelheid waarop hij traint is nog wel ok (2048/892), al heb ik 3 weken terug m'n aanvraag ingediend en tot dag van vandaag nog niets van gemerkt zelfs niet na meerdere malen bellen. Nu is er een afspraak gemaakt voor een upgrade, ik wacht wel weer af.

Andere mensen die hetzelfde probleem hebben met modem/verbinding/CRC errors? Ik bezit overigens een E-Tech modem. SNR down: tussen 28-38dB, up: tussen 8-15dB. Het is nog niet hinderlijk maar wel irritant dat de verbinding er even kort uitligt. Net me modem gereset omdat het weer was vastgelopen. Lijkt nu niet meer online te komen :/

• Xandrios
Gebruik je toevallig een programma dat zeer veel simultane connecties opzet? (Denk dan bijvoorbeeld aan p2p, zoals eMule of bitorrent.)

• rikgoodhart
  • Niet online
Xandrios schreef op 20 april 2004 @ 19:47:
Gebruik je toevallig een programma dat zeer veel simultane connecties opzet? (Denk dan bijvoorbeeld aan p2p, zoals eMule of bitorrent.)
ik heb het zelfde probleem. bij mij knaltie er plotseling uit in de avonden. heb tweakdsl erover gebeld. zeiden dat ik eigenlijk helemaal geen ultra kon, maar er somehow toch door ben geglipt 8)7 . maarja..download is dus 400 en up is 70. wel beter dan kabel, maar wel wegvallende verbinding.

verder willen ze geen afspraak maken of een upgrade..ik mag wel terug naar het downgraded packet met 2 mbit...maar dat wil ik niet! ik wil 8 mbit!

• Korumera
Soms valt er niet zoveel te willen, je zal waarschijnlijk te ver van wijk centrale wonen of de kabels zijn gewoon uitermate slecht zijn wel meer mensen die dat hebben vriend van mij kan niet hoger als 512 krijgen. Als ik je tip mag geven kan je beter 2mbit stabiel hebben dan 8mbit en dan steeds wegvallende verbinding hebben.

• Zondagskindje

Zondagskindje

RoBBS schreef op 20 april 2004 @ 16:10:
[...]

Dat was nogal sarcastisch bedoeld, vandaar die smilie :) excuus voor me typo.
maar voor de duidelijkheid, Ik werk bij wanadoo :)
Ik heb je sarcasme niet opgemerkt :z
Maar een stukje duidelijkheid is altijd wel prettig :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
rikgoodhart schreef op 20 april 2004 @ 23:14:
[...]

verder willen ze geen afspraak maken of een upgrade..ik mag wel terug naar het downgraded packet met 2 mbit...maar dat wil ik niet! ik wil 8 mbit!
Dat wordt verhuizen of stiekem de nummercentrale verplaatsen 's nachts.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Floor-is
Dat laatste is het leukste natuurlijk, krijgen we weer van die foto's met KPN-bekabeling voorzien van kroonsteentjes :D

Ik heb overigens nog steeds nergens last van, stabiel als een huis hier en retesnel.

Bericht hierboven

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zijn daar fotos van?

• Floor-is
Er was een tijdje terug hier een thread van iemand bij wie de kabel door graafwerkzaamheden redelijk kapot was. KPN was toen wezen kijken en onverrichter zake weer vertrokken, die doed had toen met een kroonsteente zijn telefonie weer gerepareerd (ik geloof ook gelijk zijn DSL). Ik heb er enorm om gelachen in ieder geval! (De thread is niet ouder dan 7 weken, dus je kunt terugzoeken :P)

Bericht hierboven

• AirtjE
Nope ik gebruik geen programma's die veel verbindingen opzet, moet ook niets van die p2p zooi hebben :D Gebruik de PC voornamelijk voor e-mail en surfen, werk, serverbeheer en af en toe een game, that's it. (En nee ik heb geen virus of trojans of backdoors, en ook geen adware).

Gisteren was de verbinding dus weer even vastgelopen, na 2 reset werkte het weer. Ondertussen 10/10 CRC errors, speed is nog wel normaal. En afstand zal het niet wezen, zit ergens tussen 800 en 1050m van centrale af en haal ook full-speed @216kB/s down en @96kB/s upstream met ping 11ms. Vriend van mij heeft BBNed DSL via een andere provider, en heeft hier nooit last van, dat terwijl wij in dezelfde wijk en telefooncentrale zitten met even lange afstand naar centrale. :S

• Floor-is
Is het misschien je modem dan? Je kan even met de TweakDSL-helpdesk bellen voor een testmodem, die krijg je dan, meen ik, 14 dagen op proef...

Bericht hierboven

• AirtjE
Xie wel, ik wacht eerst af op de upgrade, daarna nog eens even aanzien. Anders wandel ik wel even 400m verderop langs bij ze :D

• rikgoodhart
  • Niet online
bjck schreef op 21 april 2004 @ 01:21:
[...]

Dat wordt verhuizen of stiekem de nummercentrale verplaatsen 's nachts.
werk jij bij tweakdsl? dat is namelijk precies wat die gast ook tegen mij zei!!
of hij heeft dit gelezen :)

anyways...ik ga terug naar de 2 mbit verbinding helaaaaas :(

• Anoniem: 107017
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
helft van t internet niet bereikbaar.. google hotmail etc

-edit- nu wel weer, vaker problemen richting die sites.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 107017 op 21-04-2004 21:33]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 107017 schreef op 21 april 2004 @ 21:32:
helft van t internet niet bereikbaar.. google hotmail etc
-edit- nu wel weer, vaker problemen richting die sites.
Ik heb de hele avond (vanaf half acht ofzo) heel driftig zitten googlen, freshmeaten en slashdotten, en geen hikje gehad.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Burne schreef op 22 april 2004 @ 00:17:
[...]

Ik heb de hele avond (vanaf half acht ofzo) heel driftig zitten googlen, freshmeaten en slashdotten, en geen hikje gehad.
Misschien verklaart dat de problemen van Ferzatio :+

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Xandrios
Burne schreef op 22 april 2004 @ 00:17:
[...]

Gebruik jij de officiele Cambrium DNS servers? Mijn ervaring is namelijk dat die soms hikkerig zijn, en dat het door het gebruiken van een andere dns prima werkt.

• Ghandi
Xandrios schreef op 22 april 2004 @ 07:06:
[...]

Gebruik jij de officiele Cambrium DNS servers? Mijn ervaring is namelijk dat die soms hikkerig zijn, en dat het door het gebruiken van een andere dns prima werkt.
Zou ik graag willen weten of je dns1.cambrium.nl of dns2.cambrium.nl gebruikt en welke daarin hikt.

Als dat zo is, zullen er accuut maatregelen worden getroffen; het is ons echter niet bekend.

Gezien de uptimes van de machines verwacht ik ook eigenlijk geen DNS problemen.

• Niet online
Ghandi schreef op 22 april 2004 @ 12:34:
[...]

Zou ik graag willen weten of je dns1.cambrium.nl of dns2.cambrium.nl gebruikt en welke daarin hikt.

Als dat zo is, zullen er accuut maatregelen worden getroffen; het is ons echter niet bekend.

Gezien de uptimes van de machines verwacht ik ook eigenlijk geen DNS problemen.
ik gebruik 217.19.16.131

• Xandrios
Anoniem: 107017 schreef op 22 april 2004 @ 12:41:
[...]

ik gebruik 217.19.16.131
Ik ook, en die is was eerst wel eens down. Dan is er wel de backup (en die gebruik ik ook zeker dan), maar niet iedereen weet dat. (Is de client z'n eige probleem overigens).

Maargoed, vorige maand is die dns server een paar keer voor enkele uren offline geweest voor zover ik weet.

In ieder geval zou het een verklaring kunnen zijn waarom het bij de een wel goed werkt, bij de ander niet: Niet iedereen gebruikt standaard dezelfde 1st dns server :)

• Zondagskindje

Zondagskindje

Zou dat ook kunnen verklaren waarom ik totaal geen verbinding kan krijgen met Xbox live?

En misschien een domme vraag van mij, maar wat zijn de alternatieve dns-servers?

Iemand anders ook problemen bij de newsserver ?
gisteren ging die erg langzaam.
en nu haalt die niet meer de headers op van a.b.x ?

• AirtjE
Ik heb nu bijvoorbeeld slecht internet. Translaten, verbinding maken met meeste sites gaat supertraag. Verbinding met TweakDSL gehoste servers zijn zelfs niet bereikbaar. Ligt dit aan mij of whut? :D

DNS: 217.19.16.131
IP Range: 217.19.20.xx

Anoniem: 100320

mmm..ik had zojuist ook een dns probleem....kon het ip-adress niet resolven... en derhalve geen internetverbinding.

Welke dns-server ik gebruik van Tweak is mij niet bekend...staat in mijn netwerkinstellingen: dns uitgeschakeld. Dan krijg ik er automatisch een toegewezen?

Kan ik net als vroeger met chello handmatig een dns-server van een andere provider instellen en gebruiken?

AirtjE schreef op 22 april 2004 @ 18:30:
Ik heb nu bijvoorbeeld slecht internet. Translaten, verbinding maken met meeste sites gaat supertraag. Verbinding met TweakDSL gehoste servers zijn zelfs niet bereikbaar. Ligt dit aan mij of whut? :D

DNS: 217.19.16.131
IP Range: 217.19.20.xx
Je bent niet de enigste zie ik. :'( :'( .je was me 1 minuut voor!

Anoniem: 96703

eh wat er gebeurd er nu weer? 3 weken goed en nu op eens super traag en dikke packetloss.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 22 2004 om 18:32:02 UTC+0200)

Download : 25.5 KByte/sec
Upload : 16.0 KByte/sec
Connection : 51.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

had al contact met een andere klant zelfde probleem en die woont in het noorden :(

*EDIT: FIXED hij gaat weer lekker

*EDIT2: weer verneukt :(

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 96703 op 22-04-2004 18:46]

• AirtjE
Mits je verbinding hebt (dus een IP-adres, en je kunt pingen op IP-adres van anderen), kun je gewoon handmatig een alternatief DNS server instellen. Moet de DNS server die je aanspreekt het wel accepteren dat je vanaf een andere provider afkomt.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben.
Alles gaat super traaaaaaaag :O

Zondagskindje schreef op 22 april 2004 @ 18:35:
Ik ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben.
Alles gaat super traaaaaaaag :O
Ik ga er vanuit dat iemand het al gemeld heeft aan Tweak??...Om nu allemaal te gaan bellen....

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 100320 schreef op 22 april 2004 @ 18:38:
[...]

Ik ga er vanuit dat iemand het al gemeld heeft aan Tweak??...Om nu allemaal te gaan bellen....
Ik heb (nog) niets gemeld.
Het valt me op dat het ene moment supertraag gaat en het volgende moment weer zoals ik het gewend ben.
Meer mensen die dit hebben opgemerkt?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb trouwens momenteel erg last met mijn verbinding. Helft van de sites die ik probeer te zoeken krijg ik een time out op. Terwijl ze wel up zijn. Anderen komen gewoon weer door. Dus waar het aan ligt?

Log van router/modem:
4/22/2004 17:30:7> Received time from Time Server 129.6.15.29
1/1/1970 0:0:49> NAPT: many-to-one default session is up.
1/1/1970 0:0:49> Initialized NAT Virtual Servers.
1/1/1970 0:0:49> Initialized NAPT.
1/1/1970 0:0:49> NAT/NAPT Session Start: interface ss0, WAN IP is 82.197.200.16
1/1/1970 0:0:45> DHCP Client DNS IP address is 217.19.16.131
1/1/1970 0:0:45> DHCP Client DNS IP address is 217.19.16.131
1/1/1970 0:0:45> DHCP Client WAN Gateway IP address is 82.197.200.1
1/1/1970 0:0:45> DHCP Client WAN IP address is 82.197.200.16
1/1/1970 0:0:19> ADSL connected
1/1/1970 0:0:19> ATM layer is up, cell delineation achieved
Dus wel de twee DNS servers. Al staan er ook weer een hoop "Errored Seconds" en "CRC Errors" in het Upstream overzichtje van de E-Tech. Kan ik daar zelf nog iets aan doen? Kabels heb ik al een keer vervangen. Aansluiting nog eens goed nagelopen enz is al gebeurd. Alleen deze errors komen zeer zelden voor (maar helaas wel altijd in een grote groep bij elkaar).

-- edit
Momenteel doen alle siteshet weer, alleen zo'n hickje is lastig. Ben wel benieuwd waarhet nou eigenlijk inzit. Eigen stukje - BBNed - TweakDSL, maar jah ;) dat is altijd moeilijk te achter halen.

[Voor 8% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-04-2004 18:47]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dat was dan een schijnbeweging, Rikz
Want ik ondervind nog steeds problemen ook hier op GoT :|

Maar goed, ik ga toch zo lekker uit eten dus ik vind het wel ff best.

[Voor 28% gewijzigd door Zondagskindje op 22-04-2004 18:58]

• Ghandi
Zondagskindje schreef op 22 april 2004 @ 18:41:
[...]

Ik heb (nog) niets gemeld.
Het valt me op dat het ene moment supertraag gaat en het volgende moment weer zoals ik het gewend ben.
Meer mensen die dit hebben opgemerkt?
Het viel ons net ook op; ik zal de boel vanavond blijven monitoren en kijken of het fenomeen terugkomt en zo ja, zal ik de voor over twee weken geplande netwerkaanpassing, met spoed naar voren halen, danwel hier en daar wat aanpassingen doen.

Tenzij de boel down gaat, doe ik dat niet voor 0.00

• Ghandi
Ghandi schreef op 22 april 2004 @ 19:27:
[...]

Het viel ons net ook op; ik zal de boel vanavond blijven monitoren en kijken of het fenomeen terugkomt en zo ja, zal ik de voor over twee weken geplande netwerkaanpassing, met spoed naar voren halen, danwel hier en daar wat aanpassingen doen.

Tenzij de boel down gaat, doe ik dat niet voor 0.00
Hierop dan een aanpassing; het hikte vanavond te vaak; zojuist de relevante aanpassing doorgevoerd.

Hoop dat het probleem vanavond/komende weken weg blijft.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 22 april 2004 @ 21:54:
[...]

Hierop dan een aanpassing; het hikte vanavond te vaak; zojuist de relevante aanpassing doorgevoerd.

Hoop dat het probleem vanavond/komende weken weg blijft.
Is dat een aanpassing aan de DNS? Zoja dan zal het verklaren dat ik geen/weinig hikjes heb gehad vanwege een eigen DNS-server.

/dev/null

newsserver heeft gisteren ook schade opgelopen?

Zie allemaal incomplete files vanaf 12 uur gisterenmiddag.... :'( :'(

• Ghandi
Anoniem: 100320 schreef op 23 april 2004 @ 06:46:
newsserver heeft gisteren ook schade opgelopen?

Zie allemaal incomplete files vanaf 12 uur gisterenmiddag.... :'( :'(
De feeder was er mee gestopt; de newsserver was normaal doorgelopen.

Overigens wordt er vandaag 3 Tb bij geplaatst (op dit moment), met als doel de performance weer beter te krijgen.

• Sa1
Ghandi schreef op 23 april 2004 @ 10:40:
[...]

De feeder was er mee gestopt; de newsserver was normaal doorgelopen.

Overigens wordt er vandaag 3 Tb bij geplaatst (op dit moment), met als doel de performance weer beter te krijgen.
kijk dat zijn goede berichten \o/ HAHAAHAAA woordgrapje.. berichten .. newsserver.. MOEHAHAH.. duss.. prettig weekend iedereen..

Nu kom ik weer de newsserver niet op ;/

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Anoniem: 107017 schreef op 22 april 2004 @ 12:41:
[...]

ik gebruik 217.19.16.131
Jij vraagt DNS aan aan je eigen router. Die relayed het dan. Dat zal het hikje verklaren. Stel gewoon de dns servers in in zowel je e-tech als in je pc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Niet online
bjck schreef op 23 april 2004 @ 11:05:
[...]

Jij vraagt DNS aan aan je eigen router. Die relayed het dan. Dat zal het hikje verklaren. Stel gewoon de dns servers in in zowel je e-tech als in je pc.
Ik krijg alles via dhcp en heb de router als bridge ingesteld, dus dat heeft er niks mee te maken, ik heb nu 217.19.16.132 als primary ingesteld, kijken of het goed blijft.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 33133 schreef op 23 april 2004 @ 11:01:
Nu kom ik weer de newsserver niet op ;/
jah hier ook problemen met headers ophalen, hopelijk snel weer opgelost hij liep zo lekker de laatste weken 8) Verder merk je goed dat die surf hickups verdwenen zijn got was soms erg sloom..

[Voor 16% gewijzigd door _MaLa_ op 23-04-2004 13:41]

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-06 17:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Allemaal prachtig dat Ghandi ons op de hoogte houdt van de gang van zaken.

Maar waarom worden dit soort mededelingen niet op DE DAARVOOR BESTEMDE STORINGS EN ONDERHOUDS PAGINA VAN TWEAKDSL GEPLAATS ????

Sorry dat ik schreeuw, maar het is te gek voor woorden dat dit niet op de juiste manier naar de klanten wordt gecommuniceerd.
Kleine moeite om even een paar regeltjes op de site te zetten.

Leuke lamp, overigens !!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 12:13
Smallblock schreef op 23 april 2004 @ 20:57:

Maar waarom worden dit soort mededelingen niet op DE DAARVOOR BESTEMDE STORINGS EN ONDERHOUDS PAGINA VAN TWEAKDSL GEPLAATS ????

Sorry dat ik schreeuw, maar het is te gek voor woorden dat dit niet op de juiste manier naar de klanten wordt gecommuniceerd.
Eigenlijk wel mee eens. Het geeft nu de indruk dat men bij TweakDSL van ellende niet weet wat de hoogste prioriteit te geven. Mijn gok is dat het met een tekort aan personeel te maken heeft.

Ik vind dat jammer en onnodig. TweakDSL heeft eind vorig jaar besloten zich mee te laten sleuren in de prijzenslag tussen de 'grote jongens'. Opzich goed nieuws want dat is voor ons consument financieel prettig. Maar wees dan ook voorbereid op een stevig toename van gebruikers. Of kies ervoor een kleine speler te blijven die kwaliteit biedt voor een wat hogere prijs. De liefhebbers willen dat tóch wel betalen.

Overigens heb ik over de verbinding niets te klagen. Die is dik in orde voor wat mijn gebruik betreft.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Smallblock schreef op 23 april 2004 @ 20:57:

Als je problemen ondervindt met je verbinding kan je ook bellen of mailen naar TweakDSL.
En het is zeker fijn dat Ghandi ons op de hoogte houdt op dit forum.
Ik vind een stabiele lijn veel belangrijker dan een up 2 date storingen & onderhoudpagina. Eerlijk gezegd was dit hickje geen vermelding waard.

[Voor 15% gewijzigd door Zondagskindje op 24-04-2004 14:16]

• smallblock

smallblock

Zondagskindje schreef op 24 april 2004 @ 13:05:
[...]

Als je problemen ondervindt met je verbinding kan je ook bellen of mailen naar TweakDSL.
En het is zeker fijn dat Ghandi ons op de hoogte houdt op dit forum.
Ik vind een stabiele lijn veel belangrijker dan een up 2 date storingen & onderhoudpagina. Eerlijk gezegd was dit hickje geen vermelding waard.
Als iedereen belt om te vragen wat er loos is, kost dat veel meer tijd en moeite.
Een regeltje aan de pagina toevoegen kost maar 5 minuten.
De eerste plek waar je als klant gaat kijken ( en zou moeten zien) of er wat loos is, is de storing en onderhouds pagina. NIET het GOT forum !!!!

Het is helemaal geen ramp om een storing of onderhoud te hebben. Maar houd je klanten goed op de hoogte.

Dit was wel even meer dan een hikje, ik kon de newsserver zowat een halve dag niet bereiken.

Leuke lamp, overigens !!

• Korumera
tjah en als je belt zeggen ze dat je naar GoT moet gaan :) dus veel mensen komen niet eens op de site om tek ijken of er wat is diek ijken hier

• smallblock

smallblock

Dan lijkt mij dat er iets struktureel mis is in de organisatie

Leuke lamp, overigens !!

• Korumera
:) je heb toch een werkende verbinding :). Ze gebruiken GoT gewoon als uitval bases om contact met te mensen te houden en imho is daar niks mis mee.

• Niet online
LordHades schreef op 24 april 2004 @ 17:39:
:) je heb toch een werkende verbinding :). Ze gebruiken GoT gewoon als uitval bases om contact met te mensen te houden en imho is daar niks mis mee.
Doe het dan dubbelop, post hier en op de status pagina, en hier op tweakers kunnen mensen dan aanvullende dingen vragen..duh

• Floor-is
Smallblock: ik ben het met je eens dat dergelijke dingen op de website horen. Maar ik vind het nogal wat om hieruit te concluderen dat "er een personeelstekort is", dat "men van gekte niet meer weet wat te doen" en er "iets struktureel mis is in de organisatie"... Maarja misschien ken jij het bedrijf wel beter dan ik of ben je een soort Jomanda/helderziende: dat je door je UTPtje managementrapporten kunt toveren met alle info die je zelf wilt etc. etc. 8)7

Bericht hierboven

• smallblock

smallblock

LordHades schreef op 24 april 2004 @ 17:39:
Denk je dat alle Tweakdsl klanten tweakers zijn ? Denk nou toch ff na man !!
Ik vind het prima dat hier info over de gang van zaken te lezen is, daar niet van.

Maar het is idioot dat er dan niks op de tweakdsl site staat.

(en alle mycom klanten die ook bij Cambrium zitten zien ook niks terug op de Cambrium site)

[Voor 10% gewijzigd door smallblock op 24-04-2004 18:09]

Leuke lamp, overigens !!

• smallblock

smallblock

Floris schreef op 24 april 2004 @ 18:00:
Smallblock: ik ben het met je eens dat dergelijke dingen op de website horen. Maar ik vind het nogal wat om hieruit te concluderen dat "er een personeelstekort is", dat "men van gekte niet meer weet wat te doen" en er "iets struktureel mis is in de organisatie"... Maarja misschien ken jij het bedrijf wel beter dan ik of ben je een soort Jomanda/helderziende: dat je door je UTPtje managementrapporten kunt toveren met alle info die je zelf wilt etc. etc. 8)7
Ik heb niks gezegd over personeelstekort of gekte oid. Ik heb alleen kommentaar op het feit dat er wel de moeite wordt genomen om hier op het forum tekst en uitleg te geven over werkzaamheden cq storingen en dat daar op de daarvoor aangewezen plek niets wordt gemeld.

Of Ghandi dit met medeweten van Tweakdsl doet is mij niet duidelijk.
Wat wel duidelijk is, is dat er vrijdag het een en ander loos was en dat daar niets van te lezen was op de storings/werkzaamheden pagina van Tweakdsl.

Waar heb je zo'n pagina voor als je 'm niet gebruikt ? Als je als provider niet naar je klanten communiceert als er technische problemen zijn, is er naar mijn mening een probleem in de organisatie.

Ik was klant bij Chello, het grote voorbeeld van hoe het NIET moet. Ik hoopte dat Tweakdsl op dit gebied beter zou scoren. Dit valt me een beetje tegen.

Leuke lamp, overigens !!

Anoniem: 54393

smallblock, heb jij misschien wel eens de moeite genomen om ze iets te mailen van wat je hierboven allemaal zegt ? twee opties: ja of nee. nee, dan moet je dat toch maar eens doen in plaats van hier doelloos te spammen. ja, dan heb je weer twee opties. je hebt antwoord gekregen of niet. geen antwoord, jammer dan, je zou ff wat langer moeten wachten en graag niet meer spammen en stoken. wel antwoord, dan heb je twee opties: bevredigend antwoord of niet. bevredigend antwoord heb je niet gehad anders zou je niet hier staan spammen, geen bevredigend antwoord, bel pieter storms. als je belt heb je twee opties: hij gaat over, of hij's in gesprek..... vul de rest zelf maar in.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Smallblock schreef op 24 april 2004 @ 15:19:
[...]

Als iedereen belt om te vragen wat er loos is, kost dat veel meer tijd en moeite.
Een regeltje aan de pagina toevoegen kost maar 5 minuten.
De eerste plek waar je als klant gaat kijken ( en zou moeten zien) of er wat loos is, is de storing en onderhouds pagina. NIET het GOT forum !!!!

Het is helemaal geen ramp om een storing of onderhoud te hebben. Maar houd je klanten goed op de hoogte.

Dit was wel even meer dan een hikje, ik kon de newsserver zowat een halve dag niet bereiken.
De discussie ging niet over newsserver maar over niet kunnen bereiken van internetsites; dit hikje was dus na 17.30 uur (sluitingstijd van TweakDSL)
Ik vind het erger dat ik niet normaal kan internetten dan dat de newsserver niet werkt.

• NLsandman
Anoniem: 54393 schreef op 24 april 2004 @ 18:55:
smallblock, heb jij misschien wel eens de moeite genomen om ze iets te mailen van wat je hierboven allemaal zegt ? twee opties: ja of nee. nee, dan moet je dat toch maar eens doen in plaats van hier doelloos te spammen. ja, dan heb je weer twee opties. je hebt antwoord gekregen of niet. geen antwoord, jammer dan, je zou ff wat langer moeten wachten en graag niet meer spammen en stoken. wel antwoord, dan heb je twee opties: bevredigend antwoord of niet. bevredigend antwoord heb je niet gehad anders zou je niet hier staan spammen, geen bevredigend antwoord, bel pieter storms. als je belt heb je twee opties: hij gaat over, of hij's in gesprek..... vul de rest zelf maar in.
Als het "spammen" maar positief is dan heb je er zeker geen problemen mee?

Smallblok deelt zijn ervaring met tweakdsl in deze draad, daar is dit toch voor bedoelt?
Ben het trouwens roerend met hem eens maar dat wist je al gezien mijn eerdere berichten hier op GOT over de storings pagina.

Anoniem: 54393

hij deelt niks mee hoor, hij jankt alleen maar. heeft ie reeds gebeld en gemaild ? nee, dus dat zou hij maar ff moeten doen. en als alle storingen op de storingspagina van tweakdsl moeten, dan zou hij ook zn storingen niet hier hoeven posten. simpel, wat voor die ene geldt, geldt ook voor die andere. verder heeft meneer blijkbaar inzage in geheime dossiers, want anders zou ik niet junnen verklaren wat hij bedoeld met organisatieproblemen. misschien weet ie meer dan ons. nou, dan wil ik wel dat ie dat allemaal bekend maakt. en graag niet alleen maar losse speculaties die niemand meer kan volgen.

misschien zou dit soort gejank en gezeur naar een andere thread moeten. misschien moet er meer gemonitord worden wat mensen hier zomaar roepen. ik ben ook af en toe pissig maar dit gaat allemaal te ver. respectloos en ordinair. en dit is niet bepaald een forum waar dat zomaar geuit kan worden. want dan wil ik best wel me bek opentrekken en over hele andere zaken hebben.

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 24-04-2004 20:39. Reden: tja]

• Korumera
Tjah laten we er maar over ophouden want het is gewoon een mening van iedereen. Maar ik ben het id eens met skunkonized dat hier door sommige mensen gewoon zwaar geblaat word bij kleine dingentjes. Die elke provider heeft of je nou bij chello zit of bij TweakDSL dat doet er niet toe.

Maar goed ben blij dat me verbinding geowon goed is :)

[Voor 78% gewijzigd door Korumera op 24-04-2004 20:58]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat heeft 'ie zeker niet gedaan, want daar heeft gisteren een hele duidelijk melding over werkzaamheden aan de nieuwsserver gestaan. :X

• smallblock

smallblock

Burne:
Nee, ik heb niet gebeld. Vind ik ook niet nodig voor zoiets minder belangerijks.
Het had alleen prettig geweest dat er melding op storings en onderhouds pagina had gestaan.
Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om Tweakdsl af te kraken. Het is bedoeld als opbouwende kritiek.

Skunkonized:
Dit is mijn mening waar jij het niet mee eens hoeft te zijn. Jij deelt trouwens ook niks mee. Jij "jankt" alleen maar over mij, als je dat zo wilt noemen.
Spammen is heel wat anders, denk eerst eens na voordat je wat zegt.

Het enige waar je gelijk in hebt is dat ik nog niet naar Tweakdsl gemaild heb met mijn punt.
Maar misschien is dit wel het juiste communicatie kanaal naar tweakdsl ( dit is niet serieus bedoeld)

Mijn opmerking dat er iets struktureel mis is in de organisatie was in eerste instantie als reaktie bedoeld op de opmerking van LordHades :

"tjah en als je belt zeggen ze dat je naar GoT moet gaan dus veel mensen komen niet eens op de site om te kijken of er wat is die kijken hier"

Het lijkt wel of ik sommigen persoonlijk raak met kritiek op Tweakdsl. Waarom neem jullie een bedrijf zo in bescherming. Jullie zijn toch ook gewoon betalende klant?
Als het Chello of whatever had geweest, hadden de reakties dan anders geweest?

Ik ben verder heel tevreden met Tweakdsl en mijn verbinding. Alleen hoop ik dat er iemand wakker wordt en eens gebruik gaat maken van de bestaande faciliteiten. Ik zal er nog wel een mailtje aan wagen.

PS: de mededeling staat nu WEL op de pagina, met excuses. Prima zaak. Ga zo door Tweakdsl ( en dit is NIET sarcastisch bedoeld )

Verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken, dus hier stop ik.

[Voor 40% gewijzigd door smallblock op 24-04-2004 22:28]

Leuke lamp, overigens !!

• Korumera
hehe ok dan is het verder goed :)

Anoniem: 59362

tbh ben ik het met Smallblock eens.... Je moet niet vergeten dat er hier op de forum mensen zitten die een tweakpet, tweakbeker en tweaktshirts hebben... ik zou dus echt uitkijken om "negatieve" dingen te zeggen over dingen waar ook maar "tweak" voor staat.

Anyway nice work tweakdsl, alles loopt stabiel laatste tijd, download is met 50 kb/s toegenomen, zit nu op een gemiddelde van 850 kb/s... alleen jammer idd die storingspagina, zoiets als die van cistron vind ik wat beter http://www.cistron.nl/helpdesk/storingen.html erg netjes en overzichtelijk. Er staat ook veel lokale info zoals telefooncentrale storingen, wat we bij tweakdsl niet hebben. Maarja, de prijs die je bij cistron betaalt is alweer anders he ;). Het leuke is dat ik er als tweakdsl klant naar kijk als ik problemen heb gehad met mn verbinding, want een centrale storing heeft meestal wel invloed op alle dsl lijnen en niet alleen die van cistron.
Misschien een leuk idee om die hele website van tweakdsl te vernieuwen en overzichtelijker te maken B)?

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 25-04-2004 00:03]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 59362 schreef op 24 april 2004 @ 23:57:
alleen jammer idd die storingspagina

Misschien een leuk idee om die hele website van tweakdsl te vernieuwen en overzichtelijker te maken B)?
De melding is er neergezet, maar was door een tikfout niet zichtbaar. En aan die website wordt al een tijdje gewerkt. Maar dat zul je over een paar weken wel zien. ;)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op 25 april 2004 @ 13:18:
[...]

De melding is er neergezet, maar was door een tikfout niet zichtbaar. En aan die website wordt al een tijdje gewerkt. Maar dat zul je over een paar weken wel zien. ;)
We worden nieuwsgierig :7

/dev/null

Anoniem: 59362

I_Stealth_I schreef op 25 april 2004 @ 13:59:
[...]

We worden nieuwsgierig :7
idd :+

Anoniem: 111186

Hi meschien een stomme vraag maar hoeveel TB is news.tweakdsl.nl eigelijk.
Er is nu weer 3TB :9~ bij gezet en de hoeveel was het O-)

• Korumera
als ik me niet vergis is hij op moment rond de 6TB :)

• Floor-is
Meer dan 6TB op het moment, als ik het goed heb begrepen 6.2 of 6.5TB nu. De retentie moet dan ruim 5 dagen zijn geworden als ik het goed heb. Maar als ze configuratie anders hebben gedaan kan het best wel eens dat er nu meer dan 7TB aan storage is...
Ik denk alleen dat een groot deel van de capaciteitsissues die we tegenkomen niet zozeer aan die storage liggen, maar dat er niet genoeg verkeer het netwerk op kan ofzo, het maakt namelijk weinig uit vanuit welke groepen ik aan het leechen ben...
Daarnaast zullen de headers ook wel een enorme belasting opleveren. ;)

Bericht hierboven

• Sa1
Floris schreef op 26 april 2004 @ 01:51:
knip...

Daarnaast zullen de headers ook wel een enorme belasting opleveren. ;)
daarom stel ik voor dat iedereen gebruik gaat maken van xpat :)

ff ter info, als je naar http://news.tweakdsl.nl gaat, kun je alle info vinden die je denkt nodig te hebben.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Sa1 schreef op 26 april 2004 @ 09:43:
[...]
daarom stel ik voor dat iedereen gebruik gaat maken van xpat :)

ff ter info, als je naar http://news.tweakdsl.nl gaat, kun je alle info vinden die je denkt nodig te hebben.
Ik denk zelf dat xpat (als veel mensen er gebruik van gaan maken) zwaarder is dan doodnormaal de headers ophalen. Als je bandbreedte wilt besparen zou ik verdiepen in het nzb-gebeuren. Een klein bestandje, opmaak xml, die alle informatie bevat om een post uit de binaries te downloaden. Geen headers of xpatten, alleen het bestandje is voldoende.

http://specs.tweak.to/5253

• Sa1
Dimmu schreef op 26 april 2004 @ 09:47:
[...]

Ik denk zelf dat xpat (als veel mensen er gebruik van gaan maken) zwaarder is dan doodnormaal de headers ophalen. Als je bandbreedte wilt besparen zou ik verdiepen in het nzb-gebeuren. Een klein bestandje, opmaak xml, die alle informatie bevat om een post uit de binaries te downloaden. Geen headers of xpatten, alleen het bestandje is voldoende.
alleen probleem is een beetje dat niet voor alles nzb files worden gemaakt. Anders zou dat natuurlijk helemaal "the bomb" zijn.

ps. bandbreedte besparen doe ik niet aan :) heb niet voor niets tweakdsl :p
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee