TweakDSL *new and/or improved* deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:42:
op de 2e
storing af en toe???? lol, we hebben nu elke dag storingen. Een andere provider heeft meestal alleen onderhouds werkzaamheden en kondigen dit ruim van te voren aan, bovendien sommige mensen zijn erg afhankelijk van internet voor werk of whatever, dus je eerste punt gaat zoiezo nie op.
Hier doet hij het ook weer het leek te gaan om een aantal ranges voornamelijk deze die na core2 komen en in de 217.19.*.* ranges niet alle ranges maar sommige wel.

Kortom ook hier ruim 2 uur eruit gelegen te hebben doet hij het nu weer. En ja dit is inmiddels een dagelijks feit dat er wel iets uit legt bij mij voor minimaal 15 minuten.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf zit ook in de 217.19.20 range , heb bijna heel de avond niet kunnen internetten en moet ook helaas zeggen dat het de laatste maanden niet best is met de verbinding veel onderbrekingen en en andere vage probleemen .Ik heb meer dan een jaar een gameserver goed draaiend gehad maar daar valt de laatste tijd all helemaal niet meer op te spelen ivm met onderbrekingen en lag , ben een gebruiker van het eerste uur(en) ;) en heb tweakdsl zien groeien en moet zeggen dat ik ZEER Tevreden WAS ,tot een maand of 3 geleden toen de problemen begonnen vanaf dat momend is mijn vreugde wel iets getemperd. Maargoed ik geloof wel dat het allemaal wel weer goed gaat komen ben van nature een optimist 8) tis alleen zo klote om zonder internet verbinding te zitten als je internet junkie ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
zo m'n internet werkt weer.

ik zit in range 82.197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inet lag eruit om 21.00 en om 23.45 , is nu weer up zit in de 217.19.30.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Van tweakdsl.nl...

---
03/04/2004: Storing
Na de eerdere problemen deze week, was gepland maandag a.s. de DHCP server te vervangen wegens falende HW. Vanavond heeft deze machine wederom problemen gegeven. De machine is nu met spoed vervangen.

Excuses voor de overlast
--

Lijkt mij duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
robertpNL schreef op 03 april 2004 @ 00:46:
Van tweakdsl.nl...

---
03/04/2004: Storing
Na de eerdere problemen deze week, was gepland maandag a.s. de DHCP server te vervangen wegens falende HW. Vanavond heeft deze machine wederom problemen gegeven. De machine is nu met spoed vervangen.

Excuses voor de overlast
--

Lijkt mij duidelijk...
Heel praktisch gezien. Dit is DHCP server nummer twee welke het wat betreft hardware begeeft; niet gewoon de disk maar de CPU.

Ik draai zelf al heel veel jaren met PC hardware, maar twee AMD athlons die 't gewoon begeven na ongeveer 20 maanden ...

Je hebt hiermee gelijk al wel een viertal grote storingen te pakken.

Gelukkig is de rest intel.

De combinatie met een router hickup afgelopen woensdag en daar voor een paar korte prikkels, geeft inderdaad een gevoel van 'niet prettig'.

Voor ons is het vooral vervelend dat je tegen een probleem aan loopt in een produktieomgeving. Je hebt dus met zoveel netwerk verkeer geen kans om te debuggen, buiten dan op ervaring.

Je moet in een geval van een storing er wel eerst even je vinger op krijgen.

Gevoelsmatig heb ik het idee dat alle problemen nu wel min of meer getackled zijn. Als er met een week of drie het nieuwe mailplatform staat, dan is alles weer up too date.

Als ik de tekening van het netwerk af heb, zet ik die wel eens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Ik ben blij dat deze provider er wèl is in het weekend, en storingen ook meteen verhelpt. Met @Home kon ik vroeger altijd tot maandag wachten, en met (niet lachen) Superweb idem dito..
Ik dacht eerst dat het aan m'n Linux lag, aan de dhcp client, omdat m'n Windows wel nog Internet had, dus 3 clients geprobeerd (lang leve de cache van apt-get) en geen resultaat, ben nu in ieder geval blij dat alles het weer doet en dat ik weet dat het niet aan mij ligt. Dankzij de storingspagina. Klasse! 8) Ben trouwens wel benieuwd naar die tekening.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hans van Eijsden op 03-04-2004 01:09 ]

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans van Eijsden schreef op 03 april 2004 @ 01:08:
Ik ben blij dat deze provider er wèl is in het weekend, en storingen ook meteen verhelpt. ;)
Klopt als een bus. Ik ben jarenlang chello gebruiker geweest..was ook tevreden, maar met een storing in het weekend was je genaaid...zat je al gauw een paar dagen zonder.

Ik blijf bij bij mijn mening dat ik 100% tevreden ben met tweak. Een storing zo nu en dan kan gewoon gebeuren en als het weer netjes gemaakt wordt ben ik wederom tevreden.

Zit al zoveel jaren in de scene (way back C64), dat ik heb leren te relativeren en ik ben gewoon om 23:55 naar bed gegaan toen bleek dat het eruit lag in de veronderstelling dat het wel weer gemaakt werd (heb wel het bandje ingesproken). Mijn internetverbinding is voor mij niet van levensbelang. Er zijn veel ergere dingen in het leven zonder al te persoonlijk te worden.

Je kunt nu eenmaal voor deze prijs en snelheid en fijne leveringsvoorwaarden niet verwachten dat je een 100%- on verbinding hebt. Kapotgaande hardware kan niemand voorzien trouwens.

Heb alhier vorig jaar in 3 maanden tijd 2 voedingen doorgebrand in mijn pc. Komt ook haast nooit voor. Althans in de 5 jaar daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Maar hoe kan een falende DHCP server zorgen voor het soms wel en soms niet beschikbaar zijn van internet pagina's ? De DHCP server heb je toch alleen nodig voor de aanvraag van je DHCP en na je release tijd? Of heeft deze DHCP server stiekem nog meer funkties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 03 april 2004 @ 09:54:
Maar hoe kan een falende DHCP server zorgen voor het soms wel en soms niet beschikbaar zijn van internet pagina's ? De DHCP server heb je toch alleen nodig voor de aanvraag van je DHCP en na je release tijd? Of heeft deze DHCP server stiekem nog meer funkties :P
Deelt dan ding geen IP-adressen uit?...Geen ip-adress geen internet lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ja duh :P ... maar de meeste mensen hebben al een IP adres gekregen , en de lease tijd staat op 1 jaar ofzo.. je kan niet zomaar ineens je IP adres kwijt raken als de DHCP server er niet meer is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Deze brakke ADSL modem/router hier ziet in geval dat de DCHP eruit ligt, na een tijdje dat hij geen lease meer kan opvragen, en zet de hele DSL sessie dan op stop. Gevolg is dat het internet er uit ligt. Ik weet niet hoe dit precies bij (andere) DSL modems/routers te werk gaat, maar bij mij is het niet dat de lease tijd kort is ofzo, DSL modem zelf weigert gewoon op gegeven moment dienst als de DHCP server eruit ligt. Soms kan dat meteen paar minuten erna al zijn, soms duurt het nog even 2 uur.

Heb ook regelmatig grootste irritaties laatste tijd dat het internet weer eruit ligt. Gelukkig heb ik dan idd wel andere dingen te doen en ben ik niet altijd afhankelijk van de verbinding, tis alleen rot als ik voor werkzaamheden gepland heb servers of sites te gaan beheren, en dan de verbinding eruit vliegt. MAAR als ik nadenk hoe snel zo'n algemene storing opgelost wordt, dan is dat toppie en ben ik tevreden. Wat minder tevreden ben ik als het neerkomt op m'n individuele verbinding, wat de laatste tijd inderdaad rot is (signaal valt weg, verkeerde verbindingsprofiel, hoge error rates nu)... komt allemaal goed, hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 03 april 2004 @ 11:11:
Ja duh :P ... maar de meeste mensen hebben al een IP adres gekregen , en de lease tijd staat op 1 jaar ofzo.. je kan niet zomaar ineens je IP adres kwijt raken als de DHCP server er niet meer is ....
Ik heb geen vast ip...speedtouch renews elk uur vanaf dhcp...dus lijkt mij als dat ding het niet doet dat ik er in ieder geval na max. 1 uur uitlig.

Goeie vraag inderdaad als je een vast ip hebt dan hoeft je modem/router toch niet elk uur te renewen vanaf de dhcp server??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 11:59:
[...]

Ik heb geen vast ip...speedtouch renews elk uur vanaf dhcp...dus lijkt mij als dat ding het niet doet dat ik er in ieder geval na max. 1 uur uitlig.

Goeie vraag inderdaad als je een vast ip hebt dan hoeft je modem/router toch niet elk uur te renewen vanaf de dhcp server??
Jazeker wel. Als je meerdere IP's wilt, dient je modem in Bridge-modus te staan en je achterhangende client-pc's (die ook nog eens via een hub of switch gekoppeld kunnen zijn) dienen op DHCP te zijn ingesteld. Handmatig een IP instellen werkt dan ook niet. De centrale deelt een IP uit aan de hand van MAC-adres. Staat je MAC-adres in de database omdat je ooit die heb gekoppeld via het customermenu aan een vast IP-adres, dan krijgt hij deze. Staat je MAC-adres er niet in, dan krijgt hij een willekeurig ander IP. Voor alle situaties geldt: client-pc's op DHCP. Releasetijd toegewezen door centrale: 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hans van Eijsden schreef op 03 april 2004 @ 12:15:
Voor alle situaties geldt: client-pc's op DHCP. Releasetijd toegewezen door centrale: 2 uur.
En toch vraag ik me af of dat nou echt zo hard nodig is om een leasetime van 2 uur te hanteren.
Vrijwel geen enkele dhcp-boerende ISP die ik tot nu toe gezen heb heeft zulke korte leasetimes.
8 uur moet toch ook al kunnen? (dat je dhcp client na 4 uur dan gelijk al begint te pollen, ok, maar igv storing oid heb je iig 4 uur speling ipv 1 uur zoals nu).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
AirtjE schreef op 03 april 2004 @ 11:36:... komt allemaal goed, hoop ik ;)
lol wat een herkenbare onnozelheid ... :/

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't komt wel goed, 't komt wel goed, 't komt wel goed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie_T schreef op 02 april 2004 @ 22:34:
[...]

- ALs jij niet 2 uur zonder internet kan, neem dan een zakelijke adsl-verbinding ofzo. Storingen kunnen nu eenmaal voorkomen bij elke ISP.

ik heb bij demon planet zonnet en nog een paar kleinere isp gezeten dit heb ik zo nog nooit mee gemaakt ,een verbinding moet gewoon werken daar betaal ik tenminste voor (ik weet niet of jij voor storingen betaald 8)

- Jouw leven lijkt echt af te hangen van het internet? Bovendien vergelijk jij appels met peren.

mijn leven hangt niet af van internet maar als jij 2 uur geen stroom krijgt vind jij dat waarschijnlijk ook toppie :D

- Laatste maanden ruk? Wat bedoel je hiermee? Af en toe een storing noem jij ruk?

ja ik heb het liefst geen storingen ik weet dat dit gewoon mogelijk was en is duzz...

- De helpdesk vind ik juist een van de beste die ik de afgelopen 4 jaar heb meegemaakt. Ze zijn gewoon de laatste tijd moeilijk te bereiken.

als je ingesprek krijgt kan ik daar mee leven een bandje geeft mij al een rood nekkie
gecombineerd met "we hebben momenteel geen storing vind ik dan "wat in je balzak zit"

- Tweakdsl is juist heel open in het doen van mededelingen aangaande storingen

ze zijn er aleen erug laat mee (soms pas de volgende dag!)

- Een jaar geleden was Tweakdsl waarschijnlijk een stuk kleiner

wat wil dat zeggen over de kwaliteit??? schaalvergroting hoeft toch niet tot dit soort uitwassen zoals de laatste tijd te leiden?

zo dat lucht op
dat deed t bij mij ook

kijk ik betaal hiervoor dus mag ik er ook een zo goed mogelijk product voor verwachten
laten we zeggen dat de laatste tijd t zeker niet naar wens was :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zo zijn dat er nog steeds mensen niet up zijn? Bij mij werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer online, enkel de newserver is weer eens lekker snel :( @30kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:22:
Vreemd...toevallig net 5 minuten geleden 1 file met 1 thread gedownload met 200 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
he maar even een serieuse vraag he...

wat is er nou zo interessant aan de newsserver van tweakdsl? de discussies of de files die worden aangeboden?

ik ben ook overgestapt op TweakDSL ultra. ben van @home afgegaan. paar dagen geleden de brief op de post gedaan. nou ik ben benieuwd wat ik kan verwachten!

iemand nog leuke screenies met 800 of 900 kb/s erop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
rikgoodhart schreef op 03 april 2004 @ 21:50:

wat is er nou zo interessant aan de newsserver van tweakdsl? de discussies of de files die worden aangeboden?

ik ben ook overgestapt op TweakDSL ultra. ben van @home afgegaan. paar dagen geleden de brief op de post gedaan. nou ik ben benieuwd wat ik kan verwachten!

Interessant van een nieuwsserver? Je kan op een nieuwsserver discussieren in tekstgroepen, maar ook binaries downloaden (rars). Van alles wat je maar kan bedenken is erop te vinden..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Dimmu schreef op 03 april 2004 @ 21:54:
[...]

Interessant van een nieuwsserver? Je kan op een nieuwsserver discussieren in tekstgroepen, maar ook binaries downloaden (rars). Van alles wat je maar kan bedenken is erop te vinden..
beetje een NOOP vraag..maar wat voor binaries..rars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
rikgoodhart schreef op 03 april 2004 @ 22:34:
[...]

beetje een NOOP vraag..maar wat voor binaries..rars?
Jup, rars. Zie bijvoorbeeld http://www.newzbin.com voor wat er zo ongeveer op nieuwsservers wordt gepost. Enig kennis is wel vereist; ik kan je ook http://www.tutorialbase.net aanraden om daar eens een kijkje te nemen :)

edit: FTD is ook zeer handig; momenteel zitten ze onder de 50k-gebruikers (ongveeer 49500) en kan je je aanmelden.. Voor gebruik, lees ook die tutorialbase eens door, veel info is daar te vinden over dit programma en wordt je niet gelijk afgedaan als "n00b" of nieuweling ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Sjowhan op 03-04-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

rikgoodhart schreef op 03 april 2004 @ 21:50:

jah, k heb toevallig laatst een screeny voor een maat van me gemaakt, k zal em even uppen :D

link: http://zeepje.tweakdsl.nl/wijhoudenvantweakdsl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 04-04-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:22:
Heb een behoorlijk deel van de avond zitten leechen, en dat gaat op grofweg 1.8Gbyte per uur. Met 5200kbit als lijnsnelheid is dat helemaal niet traag.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

BackSlash32 schreef op 03 april 2004 @ 14:40:
[...]

En toch vraag ik me af of dat nou echt zo hard nodig is om een leasetime van 2 uur te hanteren.
Vrijwel geen enkele dhcp-boerende ISP die ik tot nu toe gezen heb heeft zulke korte leasetimes.
8 uur moet toch ook al kunnen? (dat je dhcp client na 4 uur dan gelijk al begint te pollen, ok, maar igv storing oid heb je iig 4 uur speling ipv 1 uur zoals nu).
Heel in het begin hebben we even met een leasetime van grofweg 4 miljard seconden gewerkt. Leuk, want het komt met 66 jaar erg dicht bij een vast ip. Nu gaat er iets vaut, en je haalt een foute lease op. Als je, bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent, niet fysiek in kunt grijpen op je modem, mag je 66 jaar wachten (of tot je vakantie voorbij is) voordat het zichzelf herstelt. Met een leasetijd van twee uur ben je in het geval van een probleem niet langer dan twee uur uit de lucht. Een wijziging in je IP duurt nooit langer dan een uur. Dat was (fucking hell!) 33 jaar in de vorige opzet.

"Wat is je MAC-address? <klopperdieklop>. Okee. Die staat er in. Over 33 jaar doet 'ie het op je nieuwe IP."

Er zijn nog wel wat redenen die wat technischer van aard zijn. En AMD's horen natuurlijk niet spontaan na 20 maanden de geest te geven. Zeker niet twee na elkaar. Nu we weer AMD-vrij zijn, zijn de voordelen van een korte leasetijd groter dan de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
En TweakDSL koppelt gewoon keurig voor mij nog om 1:00 uur 's nachts een MAC-adres aan IP, met Reverse DNS, die ik per mail heb aangevraagd. Grote klasse! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Zo meteen, om 0.00, zal ook de andere router worden aangepast. Ik zag vanavond twee momenten voorbij komen op deze router, gelijk aan die vooraf waren gegaan aan de storing van vorige week.

Dit waren hickups van ongeveer 30 seconden, waarbij de interne routering in het netwerk werd aangepast. (18.30, 21.50).

De verwachtte downtijd is minder dan 30 seconden en het vermoeden is dat de meeste sessies niet afgebroken zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23
\o/

Dank voor de informatie, wordt erg gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had net een minuut geleden kleine onderbreking was dat m ghandi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:32:
ik had net een minuut geleden kleine onderbreking was dat m ghandi ?
Ja.

Nou kijken of het probleem aan deze kant is voorkomen.

Weten we ongeveer met een week - er vanuit gaande dat de hoeveelheid verkeer niet af neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
zouden de mensen hier met tweakdsl willen aangeven in welke stad ze wonen en welke snelheid wordt gehaald? nu weet ik dat dit mogelijk is met speedtest, maar die is brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 06 april 2004 @ 09:12:
zouden de mensen hier met tweakdsl willen aangeven in welke stad ze wonen en welke snelheid wordt gehaald? nu weet ik dat dit mogelijk is met speedtest, maar die is brak...
Lijkt mij onzinnig..je gaat toch gewoon met je eigen lijn op het BBNED netwerk...daar over zijn snelheden gelijk.

Het gaat erom met welke snelheid je lijn synct met de centrale...dat is de graadmeter van je snelheid...

Dat is voor iedereen verschillend, afstand tot centrale, kwaliteit koperlijn, kwailiteit interne bekabeling tot aan pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hehehe jah idd jah beetje onnozel omdat te doen :) maar goed ik haal rond de 900kb/s :) dus heb zekers niet te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 06 april 2004 @ 11:37:
maar goed ik haal rond de 900kb/s :) dus heb zekers niet te klagen
Dat is inderdaad wel erg mooi..waar sync jij op dan, afstand centrale en met welk modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
rikgoodhart schreef op 06 april 2004 @ 09:12:
Nah is niet echt nodig is meer afhankelijk van onderstaande factoren..
Gewoon effe uitzoeken hoe ver je van de centrale zit en uitzoeken wat de beste manier is om intern je kabels perfect in orde te hebben. Verder is het ook erg afhankelijk van modem en firmware hoe hoog je upload/download is..

Heb zelf altijf maximale snelheden zit 200m van centrale.

Als de hickups wegblijven en de news zo blijft draaien ben ik super te vreden :D

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 06-04-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Ik krijg ineens allemaal andere IP's.. het lijkt wel alsof er iets mis is met de DHCP ofzo.. ik heb nu ineens 82.197.206.122 en op me Linux weer een andere in die range.. normaal had ik 217.19.24.* en ik krijg het nu ook maar op 1 netwerkkaart. Meer mensen deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vast ip, heb ook opeens een ander ip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Volgens mij heb ik ook een ander ip nu, ik ga me server thuis niet meer bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 12:36
Ja wij hebben ook problemen momenteel

Als ik onze site (IP 217.19.24.x) probeer te pingen krijg ik dit:

Antwoord van 217.19.16.x: TTL verlopen tijdens overdracht
Time-out bij opdracht

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Ik ook, en daar ben ik niet blij mee want zo is mn mailserver onbereikbaar...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhcp refresh gedaan en ik heb vaste ip weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
same here.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 11:58:
[...]

Dat is inderdaad wel erg mooi..waar sync jij op dan, afstand centrale en met welk modem?
8064 down en 860 up. Ik zit ongeveer 1,2km van centrale maar de kabels zijn erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

oh, ik had direct een mail gestuurd naar info@tweakdsl.nl of ze m'n ip weer vast wilden zetten op m'n oude..

vond het al zo verdacht snel , was binnen een half uur weer terug..

misschien is het wel via tweak gegaan, misschien niet, iig 't maakt nu niet meer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Vandaag rekening weer ontvangen voor komende periode.

Is er al iemand die zijn abbo geld al terug heeft gehad ivm met de spetterende ouderjaarsactie 2003 voor het aanbrengen van een nieuwe klant?

Ghandi, kan jij daar even uitsluitsel over geven? ;)

Btw, het internet loopt hier in Leeuwarden als een zonnetje trouwens, geen routing problemen of verkeerde DHCP assignments. (naja ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit iets te kort gehad heb) Ruben alweer beter? De doorloop tijd van de e-mail aan de Tweak laat wel iets te wensen over, maar voor de rest _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door I_stealth_I op 06-04-2004 23:03 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 06 april 2004 @ 22:44:

Is er al iemand die zijn abbo geld al terug heeft gehad ivm met de spetterende ouderjaarsactie 2003 voor het aanbrengen van een nieuwe klant?

Is een zware naai actie geweest althans zo lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de routing dood.. ofzo, veel sites niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:18:
[...]

Tjonge jonge, doe eens normaal zeg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
I_Stealth_I schreef op 06 april 2004 @ 22:44:

Btw, het internet loopt hier in Leeuwarden als een zonnetje trouwens, geen routing problemen of verkeerde DHCP assignments. (naja ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit iets te kort gehad heb) Ruben alweer beter? De doorloop tijd van de e-mail aan de Tweak laat wel iets te wensen over, maar voor de rest _/-\o_
Ik kan je daar geen uitsluitsel over geven; een mailtje naar info@tweakdsl.nl met de mededeling dat je het nog niet gehad hebt zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:18:
[...]

Oh ik ken mensen die wel een verrekening hebben gehad anders :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Woei vandaag is wijk centrale geupgrade hierzo. Naar de nieuwe alcatel dslam's haal nu een upload stabiel van rond de 1004 a 106kb/s :D ole! (het was 88kb/s)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=7ms TTL=251
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=6ms TTL=251

Ping statistics for 217.19.16.130:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 7ms, Average = 6ms

Dit is naar tweakdsl.nl naar tweakers.net enzo is het het zelfde :)

[ Voor 65% gewijzigd door WeAreLegion op 08-04-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha dus het feit dat me modem niet op volledige kracht werkt qua upload ligt niet aan me modem... leuk om dat te weten, nadat ik een nieuwe modem gekocht heb die wel 1mbit up zou halen en dat vervolgens weer niet deed... en dat gezeik van "je kabels zijn niet goed" is ook lulkoek met andere woorden. het ligt aan de centrale. eindelijk uitsluitsel.

verder alles goed, hoor. prettige pasen allemaal, deze jongen gaat een paar dagen tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:28:
aha dus het feit dat me modem niet op volledige kracht werkt qua upload ligt niet aan me modem...
Ik heb geprobeerd er een lijst van te maken. Asus roept 864Kbit max. te doen, maar haalt doodleuk de volle 1024Kbit/s, E-tech en nog wat andere merken claimen apetrots 1024Kbit te ondersteunen maar komen in de praktijk niet verder dan 864Kbit. Oude usb-Alcatels maken het helemaal bont met 640Kbit. Kortom: geen peil op te trekken.

De rol van Alcatel-DSLAM's wisselt nogal. De meesten zien alleen een lagere ping. Anderen halen hogere snelheden, weer anderen lagere. Sommigen zelfs fors lager. Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het niet meer weten hoor. vreemd is het wel. weet iemand trouwens wanneer de centrale in ridderkerk geupgrade wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:48:
ik zou het niet meer weten hoor. vreemd is het wel. weet iemand trouwens wanneer de centrale in ridderkerk geupgrade wordt ?
tadaa :P

http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 08 april 2004 @ 22:45:
[...]

Ik heb geprobeerd er een lijst van te maken. Asus roept 864Kbit max. te doen, maar haalt doodleuk de volle 1024Kbit/s, E-tech en nog wat andere merken claimen apetrots 1024Kbit te ondersteunen maar komen in de praktijk niet verder dan 864Kbit. Oude usb-Alcatels maken het helemaal bont met 640Kbit. Kortom: geen peil op te trekken.

De rol van Alcatel-DSLAM's wisselt nogal. De meesten zien alleen een lagere ping. Anderen halen hogere snelheden, weer anderen lagere. Sommigen zelfs fors lager. Wie het weet mag het zeggen.
Bij mij bijvoorbeeld is de ping lager, maar de upload is met zo'm 5 kb/s gezakt. Geen ramp voor mij ofzo, heb toch liever betere ping :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik had erg veel geluk. Bij mij ging me ping omlaag xtreem omlaag en me upload erg veel om hoog. Dus helemaal toppie gewoon! (heb trouwens alcatel modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Maximaal haalbare upload (en download) is een combinatie van modem (chipset in modem) en gebruikte dslam (chipset in dslam). Komen die 2 overeen kan je hoog komen.

(wel nog afhankelijk van lijnlengte+kwaliteit natuurlijk)

't Kan dus voorkomen dat je eerst zeg 1024 had op een Cisco lokatie. En na migratie iets lager uitvalt. Dan zou je kunnen beslissen om een ander modem te proberen die weer wat hoger komt. Maar waarom zoveel moeite voor een paar tien-tal kbits..... (had je lager kan het na migratie ook hoger worden natuurlijk)

(maar dat is en blijft mijn mening natuurlijk)

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 09-04-2004 01:25 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi M8 ik heb een vraag je hoelang duurt het voor dat je aan gesloten bent bij tweakdsl zal wel ergens staan ik hoorde iets van 10 tot 15 werk dagen.
Maar goed zijn er mensen hier die mij het kunnen vertellen.
Aan vraag gefax op 6 april 2004 hoe sneller hoe beter dan ben ik van zonnet/plus af :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Bij mij duurde het 10 werk dagen (dat is dan ongeveer 2 weken) als je er rekening mee houd dat het normaal 15 werk dagen duurt zit je redellijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 10 april 2004 @ 09:30:
Bij mij duurde het 10 werk dagen (dat is dan ongeveer 2 weken) als je er rekening mee houd dat het normaal 15 werk dagen duurt zit je redellijk goed
Het is volgens mij per regio afhankelijk, zo heb ik 2 TweakDSL aangevraagd, voor mijzelf en een ander. Beide lijnen werkten pas na 6 á 7 weken. Kennelijk werken ze bij BBned, KPN niet zo hard en foutloos in Leeuwarden.

zonder grappen; al met al is het wachten zeker de moeite meer dan waard

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 10-04-2004 10:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe ok dat kan idd ..heb het dan nu even over mijn everaringen bij mensen die ik aangemeld heb bij tweakdsl daar was het allemaal binnen 10 a 15 werk dagen aan gelegd :) dus die hadden mzzl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:08:
Aan vraag gefax op 6 april 2004 hoe sneller hoe beter dan ben ik van zonnet/plus af :r :r :r
Zonnet plus? Is dat ook ADSL? Die moet eerst gesloopt zijn, dat weet je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Burne schreef op 10 april 2004 @ 14:21:
[...]

Ik hoop dat degene daar rekening mee heeft gehouden. Ik ben zelf ook Zonnet-breedband+ abonnee en weet uit ervaring dat versatel soms wat "traag" is om de lijn vrij te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij had nog een vraagje ik met een paar maten hebben een COD server maar we testen af en toe een paar mappen bij ons zelf.
Een van ons zet zijn cod aan maakt een eigen server aan die komt in de lijst voor van cod maar als ik het doe dan kom ik niet in de lijst voor staan er soms porten dan dicht in me router.
Onze eigen server ip is 213.189.21.84:28990 dan is het port nummer = 28990 maar bij andere servers is dat soms ander nummer. O-) :( :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Burne - Saturday 10 April 2004 14:21
Zoetermeer schreef op 10 april 2004 @ 00:08:
Aan vraag gefax op 6 april 2004 hoe sneller hoe beter dan ben ik van zonnet/plus af.

Yep dat weet ik maar daar heb ik niks mee te maken toen ik zonnet/plus aan vroeg was er nog geen lijn share dus dus kreeg ik het via een tweede lijn dus ik kan gewoon op lijn 1 een ander adsl abbo aan vragen. :P ;) :9
Zit ik niet even zonder adsl zoals de meeste wel :*) :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:27:
Hij had nog een vraagje ik met een paar maten hebben een COD server maar we testen af en toe een paar mappen bij ons zelf.
Een van ons zet zijn cod aan maakt een eigen server aan die komt in de lijst voor van cod maar als ik het doe dan kom ik niet in de lijst voor staan er soms porten dan dicht in me router.
Onze eigen server ip is 213.189.21.84:28990 dan is het port nummer = 28990 maar bij andere servers is dat soms ander nummer. O-) :( :|
wat bedoel je in vredes naam???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou komt er op neer dat ik wel eigen server kan op starten maar dat ik niet in de lijst van callofduty voor kom dus ik denk dat er porten dicht staan op me router beetje lezen is ook vak. :? 8)7 B)
Zit nu nog wel bij zonnet/plus maar die problemen kennen ook hier voor komen als ik bij tweakdsl kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:01:
Nou komt er op neer dat ik wel eigen server kan op starten maar dat ik niet in de lijst van callofduty voor kom dus ik denk dat er porten dicht staan op me router beetje lezen is ook vak. :? 8)7 B)
Zit nu nog wel bij zonnet/plus maar die problemen kennen ook hier voor komen als ik bij tweakdsl kom.
Beetje lezen is ook een vak? Ik wil jou vragen om vanaf nu duidelijk uit te leggen wat je bedoeld, anders moet ik je helaas vragen om je uit deze thread te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:01:
Je moet uplink naar de masterserver wel aanzetten. Als die er is moet je ook een aantal poorten open hebben staan. Als je linux runt kun je met netstat gemakkelijk zien welke dat moeten zijn :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Laatst online: 08-08 17:42
In windows xp werkt netstat ook ;)

Wat je moet doen om die master server connection werkend te krijgen is, maak ff een rule aan in je router zodat ingaand en uitgaand verkeer naar ip adres [63.146.124.59] wordt toegestaan.
Als je een firewall gebruikt moet je die ook de verbinding met het voorgaande ip adres toe laten.

Het verschil in poorten is normaal, cod gebruikt de range 28000 en meer, die zijn namelijk vrij in windows.

http://sos.noginn.com/codserver/

Daar staat een config tool voor 1.3, mischien is dat wat makkelijker in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
news server perikelen?

Zijn er meer die connectie problemen met tweaknews hebben?
Ik heb de laatste dagen heel veel problemen om 4 connecties te openen terwijl deze momenteel begrensd is op 8.
Dit komt op alle tijdstippen van de dag voor en door dit probleem is mijn download snelheid met 2/3 afgenomen vanaf news.
Is het al bekend wanneer die 1 GB interface in gebruik wordt genomen?

Voor de rest vind ik hem vrij stabiel en zijn de problemen met de overview files zo goed als voorbij op wat haperingen met dubbele files na?

[ Voor 16% gewijzigd door NLsandman op 10-04-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

NLsandman schreef op 10 april 2004 @ 23:43:
news server perikelen?

Zijn er meer die connectie problemen met tweaknews hebben?
Ik heb de laatste dagen heel veel problemen om 4 connecties te openen terwijl deze momenteel begrensd is op 8.
Bij mij ook 4 de max. Af en toe slikt hij 5 of 6 wel, maar nooit al te lang. Completion is overigens uitstekend!

Snelheid wisselt erg. Tussen 350 kb en 800 kb bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Azqi schreef op 11 april 2004 @ 01:34:
[...]

Bij mij ook 4 de max. Af en toe slikt hij 5 of 6 wel, maar nooit al te lang. Completion is overigens uitstekend!

Snelheid wisselt erg. Tussen 350 kb en 800 kb bij mij.
geen problemen hier, k heb dan ook de max threads in newsleechter op 4 gezet, maar andere mensen bij mij in huis kunnen dan ook gewoon nog de 4 andere lijntjes gebruiken.

K haal overigens met 4 threads ook m'n max snelheid.. dus veelmaakt het me nietuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op dit moment ook problemen met de nieuwsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mee aliases maak voor e-mail ? ik heb bv een xxxx@tweakdsl.nl mail adres. je krijgt als je abonnee wordt 3 van die mails maar bij mij is er maar 1 aangemaakt ofzow. hoe kan ik de overige 3 aanvragen ? kan ik dat via customer menu zelf aanmaken of geldt dat enkel voor de mail alises voor de subdomein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:43:
kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mee aliases maak voor e-mail ? ik heb bv een xxxx@tweakdsl.nl mail adres. je krijgt als je abonnee wordt 3 van die mails maar bij mij is er maar 1 aangemaakt ofzow. hoe kan ik de overige 3 aanvragen ? kan ik dat via customer menu zelf aanmaken of geldt dat enkel voor de mail alises voor de subdomein ?
de overige 2!, moet je viamail aanvragen, via het mailmenu wat via www.tweakdsl.nl te bereiken is kun je wel ongelimiteerd mail aliasses aanmaken met bijv pietjepuk@xxxx.tweakdsl.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat vermoedde ik al. thx sa1. GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Sa1 schreef op 11 april 2004 @ 14:39:
[...]
geen problemen hier, k heb dan ook de max threads in newsleechter op 4 gezet, maar andere mensen bij mij in huis kunnen dan ook gewoon nog de 4 andere lijntjes gebruiken.

K haal overigens met 4 threads ook m'n max snelheid.. dus veelmaakt het me nietuit.
Bij mij maakt dat wel uit, op 1 of andere manier blijft de connectie dan hangen op time outs en loopt de download snelheid heel hard terug.

Zolang er geen officele mededelingen worden gedaan wachten we maar weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Geweldig.. nu al anderhalve week een verbinding die geen enkele keer uitvalt. Geen enkele seconde onderbreking gehad.. heerlijk! Hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi vraagje tussen door voor dat ik bij tweakdsl aan gesloten ben.
Via welke news server werkt tweakdsl news.cambrium.nl of deze news.tweakdsl.nl of werken ze alle bij.
En als ze alle bij werken zit er snelheid verschil in tussen die 2 ;) :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hans van Eijsden schreef op 13 april 2004 @ 00:51:
Geweldig.. nu al anderhalve week een verbinding die geen enkele keer uitvalt. Geen enkele seconde onderbreking gehad.. heerlijk! Hopen dat het zo blijft :)
Hier is het ook aardig stabiel nu :)
Maar ze mogen nu wel aanvangen met die VoDSL diensten :) .. Ik betaal me nog blauw aan de KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
om3ega schreef op 13 april 2004 @ 19:29:
[...]

Hier is het ook aardig stabiel nu :)
Maar ze mogen nu wel aanvangen met die VoDSL diensten :) .. Ik betaal me nog blauw aan de KPN :)
moet je niet zoveel bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans van Eijsden schreef op 13 april 2004 @ 00:51:
Same here, ben erg tevreden :).
Nu nog een mooie overzichtelijk en bovenal een functionele website voor tweakdsl, en ze horen bij de top 3 beste NL ISP's.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
WeAreLegion schreef op 13 april 2004 @ 20:13:
[...]

moet je niet zoveel bellen :P
Ik heb altijd nog deze site ...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:03:
[...]

Same here, ben erg tevreden :).
Nu nog een mooie overzichtelijk en bovenal een functionele website voor tweakdsl, en ze horen bij de top 3 beste NL ISP's.
Denk dat dat vanzelf nog wel komt :) het gaat op moment stuk beter met me verbinding en dat vind ik persoonlijk op het moment wat belangrijker :)

offtopic:
1000ste post! ole :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

WeAreLegion schreef op 13 april 2004 @ 23:49:
[...]

offtopic:
1000ste post! ole :D
TOPIC STARTER

een nieuw begin AUB :)

EDIT@@!!!! ik tel er 789.. dus de 1k nog lang niet.. :(

trash deze post aub!

EDIT 2

aahaaa van jou :))

trash deze post evengoed maar..

[ Voor 30% gewijzigd door Sa1 op 14-04-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
hoi,

ik kreeg vanmiddag dit mailtje:
--------------
Order door BBNed ontvangen en in behandeling genomen: 04-04-2004
Order door BBNed bevestigd: 05-04-2004
Migratie aanvraag naar KPN: 11-04-2004
Antwoord KPN op migratie aanvraag: 11-04-2004
Lijn is gemigreerd: na
Verbinding door BBNed ingesteld: 13-04-2004
Gewenste oplevering: 02-04-2004
Geplande oplevering: 02-04-2004
KPN laat weten de lijn waarschijnlijk te migreren op: 22-04-2004

Je gaat dus de 22ste aangesloten worden.
--------------

mareh...22ste is de lijn dan opgeleverd? en denken jullie dat ik het modem dan al heb?

[ Voor 4% gewijzigd door rikgoodhart op 14-04-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

rikgoodhart schreef op 14 april 2004 @ 00:16:
hoi,

ik kreeg vanmiddag dit mailtje:
--------------
Order door BBNed ontvangen en in behandeling genomen: 04-04-2004
Order door BBNed bevestigd: 05-04-2004
Migratie aanvraag naar KPN: 11-04-2004
Antwoord KPN op migratie aanvraag: 11-04-2004
Lijn is gemigreerd: na
Verbinding door BBNed ingesteld: 13-04-2004
Gewenste oplevering: 02-04-2004
Geplande oplevering: 02-04-2004
KPN laat weten de lijn waarschijnlijk te migreren op: 22-04-2004

Je gaat dus de 22ste aangesloten worden.
--------------

mareh...22ste is de lijn dan opgeleverd? en denken jullie dat ik het modem dan al heb?
modem krijg je gebruikelijk een week voor de opleverdatum van je lijn. Dus die zal je deze of volgende week wel in ontvangst nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraagje tussen door voor dat ik bij tweakdsl aan gesloten ben.
Via welke news server werkt tweakdsl news.cambrium.nl of deze news.tweakdsl.nl of werken ze alle bij.
En als ze alle bij werken zit er snelheid verschil in tussen die 2 :P :*) :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:09:
Weer een vraagje tussen door voor dat ik bij tweakdsl aan gesloten ben.
En als ze alle bij werken zit er snelheid verschil in tussen die 2 :P :*) :9
Zijn precies hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ken je via alle 2 in loggen :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:37:
Maar ken je via alle 2 in loggen :? :?
2 namen, dezelfde machine. Ja, het kan, en het maakt niets uit welke je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op 14 april 2004 @ 19:39:
[...]

2 namen, dezelfde machine. Ja, het kan, en het maakt niets uit welke je gebruikt.
Als je zo die-hard usenet gebruiker bent en je wilt meer connecties op dat nieuws monster ( :P ) waarom hang je dan je modem gewoon niet in bridge modus en registreer een aantal IP-adressen. Dan kan je mooi per IP-adres een connectie van 2 aanslingeren. Kost je 2 pleuro extra per IP, maar dan heb je ook wat.

Je snelheid gaat er uiteraard niet mee omhoog, maar zo omzeil je de beperking van de max. 2 connecties.

Volgens mij maak ik hiermee geen vrienden.... B)

[ Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 14-04-2004 23:06 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op 14 april 2004 @ 23:02:
Je snelheid gaat er uiteraard niet mee omhoog, maar zo omzeil je de beperking van de max. 2 connecties.
De limiet is 8 connecties. En het enige wat je er mee bereikt is dat iemand op het idee gaat komen dat ene scriptje eens af te maken en iedereen op 8 connecties per ADSL-lijn te knijpen, in plaats van 8 per source-IP. Dat gaat dat studentenhuis met 16 PC's leuk vinden. Iedereen een halve connectie. De ene helft op de even uren, de andere helft op de oneven uren leechen.

Ohja. Met 16 open connecties duurt het langer voordat je 1 binary opgehaald hebt. Welliswaar haal je parts van meer postings binnen, maar 1 individuele posting zal langer duren. Met een oneindig aantal connecties zul je nooit iets compleet binnenhalen, of het moet uit 1 part bestaan. Met meerdere parts expired 'ie voordat je het tweede part binnenhaalt. Laat staan die paar honderd anderen.

Afhankelijk van je OS en de drukte zul je met 4-6 connecties je verbinding 'vol' hebben zitten. Meer connecties leveren snelheidsverlies op, geen -winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

ik heb een klein probleempje, ik heb namelijk al 4 weken geleden een adsl abo gevraagd bij tweakdsl en heb nu ff gebeld omdat mijn status nog altijd leeg staat. Blijkt ineens dat ze problemen hebben met capiciteit in utrecht en dat ik lekker nog 5 weken moet wachten voordat er uberhaupt een verbing plaats vindt. Kan dit eigenlijk wel?? want ik heb helemaal niks gehoord van een capiciteit probleem toen ik m'n adsl abo aanvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Laatst online: 02-09 08:21
In Apeldoorn is er op zevenhuizen ook een capaciteitsprobleem geweest toen ik mijn adsl aangevraagd had. Totale wachttijd tussen sloopdatum kpn en aansluit datum bbned was 5 weken.

Verder wil het skypen (internet telefoon) momenteel niet lekker met een wanadoo gebruiker. Rest weet ik niet. Het is heel schokkerig e.d. Meer mensen daarlast van?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.