En sowieso: Leuk dat ze die storing melden maar als je geen internet hebt dan kun je dat nog niet lezen.... en hoe dan ook: Met een storingsmelding kan ik nog niet op internet. Dat is nou de pech als je besluit provider te worden: Het moet gewoon altijd werken en anders lopen je klanten de hele dag te zeiken.
tjah dat mensen de hele lopen te zeiken dat zijn ze nu onderhand wel gewend hoor
. Maar goed we zien wel hoe het gaat hoop dat ze het snel oplossen
code:
1
2
3
4
5
6
7
| traceroute to www.nxs.nl (217.115.192.5), 30 hops max, 38 byte packets 1 adsl-gw.eastern.local (172.16.33.2) 0.559 ms 0.441 ms 0.310 ms 2 82.197.204.1 (82.197.204.1) 23.176 ms 23.737 ms * 3 core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) 25.184 ms 24.818 ms 24.782 ms 4 ge-4-core1.cambrium.nl (217.19.16.5) 27.039 ms 26.576 ms 26.000 ms 5 * core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) 27.442 ms 26.673 ms 6 ge-4-core1.cambrium.nl (217.19.16.5) 28.587 ms 27.850 ms 29.025 ms |
vanmorgen was eerst alles bereikbaar, toen alles weg, vervolgens alleen nl verkeer, weer alles weg, bijna alles bereikbaar behalve nxs. En das nou net het belangrijkste.
Naar mijn idee moeten ze echt eens een fatsoenlijke storingspagina maken met wat er mis is, wat je daardoor krijgt, wordt er aan gewerkt, en wanneer is het klaar.
Mijn verbinding valt niet weg, de routes in hun router zijn weg en daardoor zijn bepaalde delen niet bereikbaar. Op de helpdesk (bandje) wordt vermeld dat er tussen 11.00 en 12.00 aan gewerkt wordt, waarom staat dat niet hier? Moeten we eerst bellen of zo om vervolgens 10x te moeten bellen om een bandje te krijgen?31/03/2004: Hick-Up Storing
Heden morgen ervaren wij wat interupties o p ons netwerk, op dit ogenblik zijn wij druk aan het onderzoeken waar de storing precies vandaan komt en hoe we deze met een snelvaart weer kunnen verhelpen. U kunt hier hinder van hebben door dat uw verbinding even wegvalt. Onze excuses voor het ongemak.
Jah das ontmoedigings beleid
maar goed het werkt hier nu wel alleen zijn sommige sites wat traag.
[ Voor 57% gewijzigd door WeAreLegion op 31-03-2004 13:57 ]
Het staat niet hier omdat dit geen support forum is van tweakdsl 
Dat ze af en toe hier wat posten is mooi meegenomen.. maar storingsmeldingen horen op de tweakdsl site te staan
Dat ze af en toe hier wat posten is mooi meegenomen.. maar storingsmeldingen horen op de tweakdsl site te staan
Misschien zou het een idee zijn voor Tweakdsl om een zelfde soort commando in te voeren waarmee je snel de storingspagina krijgt te zien zoals :om3ega schreef op 31 maart 2004 @ 13:58:
Het staat niet hier omdat dit geen support forum is van tweakdsl
code:
1
| finger status@info.demon.nl |
zou een hoop tijd ergenis en opstarten van mijn browser schelen in freebsd
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Zou inderdaad het meest logisch zijn jaBurne schreef op 30 maart 2004 @ 22:20:
[...]
Al eens bedacht dat je een traceroute naar een niet-in-gebruik-zijnde ip aan het doen bent?
Alleen dan is het begin èn het eind van de range niet in gebruik terwijl Xandrios wel ergens in die range zit? Maargoed mijn excuses voor de misinformatie.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Zijn er nog steeds hickups ? vanmiddag rond 13:30 wel
offtopic:
ik heb geluk dat upc vergeten is de kabel hier af te sluiten
eigen backup lijntje 
ik heb geluk dat upc vergeten is de kabel hier af te sluiten
Even iets anders, ik heb zojuist een Netopia 3356 router/modem aangesloten en als bridge ingesteld, nu geeft 'ie bij een quick view de volgende verbindingsnelheid aan:
Up: 6656/896 Kbps
Hiervoor had ik een Alcatel speedtouch home (oude versie) waar ik deze gegevens niet uit kon lezen. Wel is m'n verbinding sneller geworden (download zo'n 60KB/s harder), echter vind ik het wel vreemd dat 'ie 'maar' 6656kbit downstream heeft? Is dit normaal voor een verbinding op max 600 meter afstand van de centrale?
Up: 6656/896 Kbps
Hiervoor had ik een Alcatel speedtouch home (oude versie) waar ik deze gegevens niet uit kon lezen. Wel is m'n verbinding sneller geworden (download zo'n 60KB/s harder), echter vind ik het wel vreemd dat 'ie 'maar' 6656kbit downstream heeft? Is dit normaal voor een verbinding op max 600 meter afstand van de centrale?
Een hele zooooi
misschien heb je je modem nog niet ingeleverd en is dus je abbo nog niet afgesloten?...Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 15:40:
Zijn er nog steeds hickups ? vanmiddag rond 13:30 wel
offtopic:
ik heb geluk dat upc vergeten is de kabel hier af te sluiteneigen backup lijntje
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Klopt...Zo'n soort geintje hadden ze bij mij uitgehaald...abbo afgesloten op 31/1.P5ycho schreef op 31 maart 2004 @ 16:09:
[...]
misschien heb je je modem nog niet ingeleverd en is dus je abbo nog niet afgesloten?...
Modem opgehaald 2/2...en je raadt het al..ze berekenen nog 2 dagen abo over febr., terwijl mijn verbinding wel op 31/1 was afgesloten.
Ten onrechte natuurlijk...kost me weer 4,20, maar geen zin in een hoop geschrijf en jarenlang terugboeken dus maar laten lopen.
ik heb na deze storing geen mogelijkheid op op het netwerk va nxs te komen
dacht dat mijn colo dood was, maar het is tweak haar routertjes die roet in het eten gooit.
Ik begin nu wel vraagtekens te zetten bij TweakDSL, Het is de laatste tijd veel te onrustig in de uptime

dacht dat mijn colo dood was, maar het is tweak haar routertjes die roet in het eten gooit.
Ik begin nu wel vraagtekens te zetten bij TweakDSL, Het is de laatste tijd veel te onrustig in de uptime
[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 31-03-2004 16:58 ]
/dev/null
Hier werkt nxs.nl en consortum weer. Gelukkig maar!
Zeer veel verbindingen liggen er op dit moment nog uit voor mij: Hotmail werkt wel weer, maar de meeste overzeese bestemmingen niet.
Erg vervelend dat dit soort downtime steeds vaker begint voor te komen, lijkt het wel.
Erg vervelend dat dit soort downtime steeds vaker begint voor te komen, lijkt het wel.
Erg vreemd dat dit probleem zoveel tijd in beslag neemt gooi dan de zooi om naar een backup route... De hele dag is internet al brak. Echt balen als je hebt ingepland zoals ik vandaag heel veel dingen te doen op inet echt niks van gekomen omdat externe sites slecht of niet bereikbaar zijn...
De link naar NXS is gefixed; bij het fixen van de NXS link traden er problemen op naar internationale sites._MaLa_ schreef op 31 maart 2004 @ 19:15:
Erg vreemd dat dit probleem zoveel tijd in beslag neemt gooi dan de zooi om naar een backup route... De hele dag is internet al brak. Echt balen als je hebt ingepland zoals ik vandaag heel veel dingen te doen op inet echt niks van gekomen omdat externe sites slecht of niet bereikbaar zijn...
Het vervelende met dit soort problemen is, dat je de oplossing uiteindelijk moet zien. Ik heb me nu anderhalf uur zitten blindstaren op het verkeerde stukje.
De problemen die ons al de hele dag teisteren worden veroorzaakt door iets waarvan ik nog niet heb kunnen bepalen of dit nou een hardware defekt of een software probleem is.
Omgooien van het spul naar een andere router was iets waarop ik me vanmorgen verkeek; dit heeft/had meer voeten in de aarde als dat er in eerste instantie gedacht werd.
Het probleem, zoals dat dus vandaag optreedt, lijkt op te treden sinds het moment dat we capaciteit hebben uitgebreid in de newsserver wat betreft uplink- en headers ophalen.
Ook voor mijn eigen nachtrust en humeur zou ik het prettig vinden als dit probleem opgelost wordt. Probleem is daarbij dat waarschijnlijk ik degene ben die dit probleem zal moeten oplossen:'(
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 31 2004 om 18:45:36 UTC+0100)
Download : 44.4 KByte/sec
Upload : 2.1 KByte/sec
Connection : 29.0 Conn/min
Ping test Nederland : 310.0 ms
das niet echt optimaal he
Op wat voor verbinding? Ik haal gewoon de maximale snelheden nu weer.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:49:
Verwijderd
heb al router gereset nog steeds probleem
ProDsl heb ik , hele dag viel de verbinding weg en nu dit probleem bovendien is de packetloss ook enorm
ProDsl heb ik , hele dag viel de verbinding weg en nu dit probleem bovendien is de packetloss ook enorm
Verwijderd
Ik heb de pc pas sinds 18.00 uur aanstaan..alhier geen enkel probleem sindsdien.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:15:
Probeer eens een Pathping? Dan kun je zien waar het fout gaatVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:15:
"pathping tweakers.net [enter]" dus
Ik neem aan dat dit probleem alleen voor tweakdsl klaten was of voor heel cambrium ?Ghandi schreef op 31 maart 2004 @ 19:43:
[...]
De link naar NXS is gefixed; bij het fixen van de NXS link traden er problemen op naar internationale sites.
Het vervelende met dit soort problemen is, dat je de oplossing uiteindelijk moet zien. Ik heb me nu anderhalf uur zitten blindstaren op het verkeerde stukje.
De problemen die ons al de hele dag teisteren worden veroorzaakt door iets waarvan ik nog niet heb kunnen bepalen of dit nou een hardware defekt of een software probleem is.
Omgooien van het spul naar een andere router was iets waarop ik me vanmorgen verkeek; dit heeft/had meer voeten in de aarde als dat er in eerste instantie gedacht werd.
Het probleem, zoals dat dus vandaag optreedt, lijkt op te treden sinds het moment dat we capaciteit hebben uitgebreid in de newsserver wat betreft uplink- en headers ophalen.
Ook voor mijn eigen nachtrust en humeur zou ik het prettig vinden als dit probleem opgelost wordt. Probleem is daarbij dat waarschijnlijk ik degene ben die dit probleem zal moeten oplossen:'(
ik zal voor zulke momenten als vandaag dus overdag problemen altijd kiezen voor een snelle zet waardoor er weinig opgemerkt word dan de hele dag up en dan weer down zo kijk ik er tegen aan..
Tnx voor de reactie hopelijk in de toekomst minder problemen.
[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 31-03-2004 20:44 ]
Ik denk dat hun het zelfde willen voor de klanten maar als dit niet mogelijk is wegens technische redenen dan houd het wel op_MaLa_ schreef op 31 maart 2004 @ 20:41:
[...]
Ik neem aan dat dit probleem alleen voor tweakdsl klaten was of voor heel cambrium ?
ik zal voor zulke momenten als vandaag dus overdag problemen altijd kiezen voor een snelle zet waardoor er weinig opgemerkt word dan de hele dag up en dan weer down zo kijk ik er tegen aan..
Tnx voor de reactie hopelijk in de toekomst minder problemen.
Heel cambrium dus, niet alleen maar Tdsl._MaLa_ schreef op 31 maart 2004 @ 20:41:
[...]
Ik neem aan dat dit probleem alleen voor tweakdsl klaten was of voor heel cambrium ?
Which means: zakelijke lijnen, MyADSL, Sxs + nog een paar resellers.
Snap je gelijk waarom er zo hard wordt gezocht naar oorzaak en definitieve oplossing.
[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2004 21:09 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
ik zal morgen wel effe bellen want de speeds kloppen niet. Bovendien heb ik naar tweakdsl zelf alleen al een ping van 200 en bij iedere hop wel 7% PL.
Laden van sites gaat super traag maar dat was al te zien aan de speedtest
Laden van sites gaat super traag maar dat was al te zien aan de speedtest
wagenveld schreef op 31 maart 2004 @ 17:49:
NXS is oa hardware.info, ofniet? Daar kan ik idd ook niet opkomen
Eastern schreef op 31 maart 2004 @ 18:52:
Hier werkt nxs.nl en consortum weer. Gelukkig maar!
Woei, gelukkig....ik kan idd weer bij mijn machine @ NXSGhandi schreef op 31 maart 2004 @ 19:43:
[...]
De link naar NXS is gefixed; bij het fixen van de NXS link traden er problemen op naar internationale sites.
Misschien mogelijkheid om ervoor te zorgen dat er een work around klaar ligt voor dit soort storingen.
Cambrium wordt behoorlijk te groeien...dus er worden dus steeds meer mensen getroffen bij dit soort storingen. De essentiele zaken voor het netwerk moeten gewoon dubbel uitgevoerd zijn of er moet een work arround voor klaar liggen.
Een spare router met een image moet toch niet zoveel tijd en moeite kosten? Tenslotte is waakdienst en storingspersoneel ook niet gratis.
Secundaire functies als web, nieuws (sorry Usenet gebruikers
[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 31-03-2004 22:41 ]
/dev/null
Ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Als het makkelijk zou wezen zou elke provider dat wel hebben.
mmm.. erg vaag, k ben vandaag de hele dag thuis geweest en heb nergens last van gehad, heb meerder malen vandaag speedtest gedaan..
waarbij het resultaat constant
(Overgenomen op Wed Mar 31 2004 om 23:25:52 UTC+0200)
Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 92.6 KByte/sec
Connection : 882.0 Conn/min
was..
Heb ook erg veel van de newsserver getrokken, nix aan de hand, 1x kwam ik terug van koffie bij m'n buurman en toen was er iets mis met de newsserver, ging ik over op m'n pay server en toen ging alles weer.
Dat zou natuurlijk ook de storing geweest kunnen zijn..
maarjah.. heb ik wel massel, dat ik telkens net weg ben wanneer der een hickup is.. woei!!!
waarbij het resultaat constant
(Overgenomen op Wed Mar 31 2004 om 23:25:52 UTC+0200)
Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 92.6 KByte/sec
Connection : 882.0 Conn/min
was..
Heb ook erg veel van de newsserver getrokken, nix aan de hand, 1x kwam ik terug van koffie bij m'n buurman en toen was er iets mis met de newsserver, ging ik over op m'n pay server en toen ging alles weer.
Dat zou natuurlijk ook de storing geweest kunnen zijn..
maarjah.. heb ik wel massel, dat ik telkens net weg ben wanneer der een hickup is.. woei!!!
Dit haal ik nu:
Download : 493.2 KByte/sec
Upload : 71.7 KByte/sec
Connection : 706.0 Conn/min
Nee, van deze snelheden wordt ik niet geil. Heeft dit te maken dat mijn centrale net naar Alcatel spul is omgegaan? Ik heb een Telindus 1121 modem, en bbned heeft netjes een monteurtje langsgestuurd om m'n firmware te updaten. Dus het zou daar niet aan kunnen liggen, maar ra ra ra, "de kwaliteit van mijn koper" is ook niet opeens 40% gedaald!
Nee, van deze snelheden wordt ik niet geil. Heeft dit te maken dat mijn centrale net naar Alcatel spul is omgegaan? Ik heb een Telindus 1121 modem, en bbned heeft netjes een monteurtje langsgestuurd om m'n firmware te updaten. Dus het zou daar niet aan kunnen liggen, maar ra ra ra, "de kwaliteit van mijn koper" is ook niet opeens 40% gedaald!
Verwijderd
Speedtest.nl is soms niet het betrouwbaarst, alhoewel ikzelf het ook gebruik omdat het zo makkelijk isTruami schreef op 31 maart 2004 @ 23:46:
Dit haal ik nu:
Probeer es te testen vanaf de ftp van tweakdsl.

Hmz wat is toch dat 400 news.cambrium.nl Your host connection limit reached?
Hij staat toch ingestelt op 8 threads?
[ Voor 61% gewijzigd door j_bos op 01-04-2004 10:45 ]
Sorry, dat was ik idd vergeten erbij te zetten. Testftp van tweak geeft hetzelfde resultaat....Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:51:
[...]
Speedtest.nl is soms niet het betrouwbaarst, alhoewel ikzelf het ook gebruik omdat het zo makkelijk is.
Probeer es te testen vanaf de ftp van tweakdsl.
Verwijderd
Check je thuisbekabeling? Zorg ervoor dat geen ene kabel langer is dan 30 cm BEHALVE de utp kabel, die mag ongeveer tot wel 100 meter zijn.Truami schreef op 01 april 2004 @ 10:41:
[...]
Sorry, dat was ik idd vergeten erbij te zetten. Testftp van tweak geeft hetzelfde resultaat....
Als je een ultieme kabel setup wilt kan je het beste een lijntje trekken vanaf de ISRA punt. Mail anders tweakdsl om uitleg te krijgen over de beste thuis bekabeling setup, en als je twee linker handen hebt dan kan je nog altijd een monteur langs laten komen om het voor je te installeren.
Verwijderd
nou nou.. 30 cm, een meter zou ook geen ruk uitmaken met goede bekabeling, haal daar makkelijk de max snelheden mee.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:58:
kabel langer is dan 30 cm BEHALVE de utp kabel, die mag ongeveer tot wel 100 meter zijn.
Verwijderd
Ja ik ga ervanuit dat men verrote kabels gebruikt, en daarom is 30 cm helemaal niet zo slecht he =].Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 11:06:
[...]
nou nou.. 30 cm, een meter zou ook geen ruk uitmaken met goede bekabeling, haal daar makkelijk de max snelheden mee.
Verwijderd
Ik haal niet meer dan 30kb op dit moment
weet niet wat er nu weer aan de hand is, maar lekker kan ik niet zeggen!
Vanmorgen wederom geen verbinding.... (9.00 uur)
Kijk vanavond wel weer of het up is....
Kijk vanavond wel weer of het up is....
Verwijderd
vandaag gebeld. Men kon niet zeggen wat het probleem was . Tot dusver nog niks gehoord verbinding is nog steeds bagger. Kijk speedtest maar 
(Overgenomen op Thu Apr 1 2004 om 15:34:34 UTC+0200)
Download : 115.8 KByte/sec <--- normaal min 200
Upload : 6.9 KByte/sec <----normaal min 65
Connection : 50.0 Conn/min <--- normaal min 800
Ping test Nederland : 312.0 ms <--normaal rond de 22ms
(Overgenomen op Thu Apr 1 2004 om 15:34:34 UTC+0200)
Download : 115.8 KByte/sec <--- normaal min 200
Connection : 50.0 Conn/min <--- normaal min 800
kan iemand van jullie headers ophalen en downloaden van de newsgroups met news.tweakdsl.nl
bij mij connect ie wel, maar blijft de hele tijd flikkeren (newsleecher), en headers ophalen doet ie niet. Vanochtend deed ie het nog wel.
bij mij connect ie wel, maar blijft de hele tijd flikkeren (newsleecher), en headers ophalen doet ie niet. Vanochtend deed ie het nog wel.
headers ophalen gaat hier goed eveneens down. Heb wel soms dat wat bestanden niet ophaalbaar zijn maar kan zijn door dat ik ander programma gebruik. Newsserver werkt weer goed de laatste tijd na die update.Dalma schreef op 01 april 2004 @ 16:27:
kan iemand van jullie headers ophalen en downloaden van de newsgroups met news.tweakdsl.nl
Ik haal nu headers binnen dalma ik had laatst veel problemen met newsbin haalde ook geen headers binnen enkelt van 1 group, werk nu met Grabit en vind hem wat simpeler maar werkt super...
[ Voor 20% gewijzigd door _MaLa_ op 01-04-2004 16:39 ]
als je nu wat probeert, heb je geen problemen?
ok bij mij werkt ie nu ook weer. zal wel een kleine glitch geweest zijn vanmiddag
ok bij mij werkt ie nu ook weer. zal wel een kleine glitch geweest zijn vanmiddag
[ Voor 49% gewijzigd door Dalma op 01-04-2004 16:57 ]
Verwijderd
zo net weer gebeld heb maar na 25 minuten wachten de verbinding verbroken kon het zwever liedje van de wachtlijn niet meer aanhoren
Deze melding krijg ik ook. Kan nu nog maar met 2 threads tegelijk connectenj_bos schreef op 01 april 2004 @ 10:35:
die headers gaan nu echt retehard
Hmz wat is toch dat 400 news.cambrium.nl Your host connection limit reached?
Hij staat toch ingestelt op 8 threads?
Never underestimate the predictability of stupidity
Verwijderd
offtopic:
Het gaat weer es lekker in de telecom.... De overheid moet echt ingrijpen, en niet in de vorm van een standbeeld die OPTA heet maar echt actie ondernemen!! dernet alweer een clanmatch verneuqt omdat een mattie van me telkens uitvalt op zn demon lijn
.....
Tegen de tijd dat inet even stabiel wordt als kabel-tv, telefoon of stroom zijn we alweer 10 jaar verder denk ik ffs... zucht..
/offtopic
moest ff me hart luchten
.
btw, niets te klagen over tweakdsl at the moment, ben hun daarvoor ook wel dankbaar hoor
.
Het gaat weer es lekker in de telecom.... De overheid moet echt ingrijpen, en niet in de vorm van een standbeeld die OPTA heet maar echt actie ondernemen!! dernet alweer een clanmatch verneuqt omdat een mattie van me telkens uitvalt op zn demon lijn

Tegen de tijd dat inet even stabiel wordt als kabel-tv, telefoon of stroom zijn we alweer 10 jaar verder denk ik ffs... zucht..
/offtopic
moest ff me hart luchten
btw, niets te klagen over tweakdsl at the moment, ben hun daarvoor ook wel dankbaar hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 21:01 ]
Ik heb een TweakDSL bij iemand geinstalleerd.
In tegenstelling tot mijn lijn, werkt de lijn bij diegene goed brak....
Ik krijg soms geen IP-adres, pring time-outs, 404-tjes etc. Alcatel hangt in router modus met 2 machines. (daarvoor in bridge maar DHCP gaat niet lekker als je time-out hebt tijdens het booten van je OS)
Tussen het modem en ISRA (lasdop) zit 1 meter rounded telefoonkabel. Lijn is ongeveer al zes dagen on-onderbroken up. Dus het *lijkt* daar niet aan te liggen.
Wat kan ik even proberen?
In tegenstelling tot mijn lijn, werkt de lijn bij diegene goed brak....
Ik krijg soms geen IP-adres, pring time-outs, 404-tjes etc. Alcatel hangt in router modus met 2 machines. (daarvoor in bridge maar DHCP gaat niet lekker als je time-out hebt tijdens het booten van je OS)
Tussen het modem en ISRA (lasdop) zit 1 meter rounded telefoonkabel. Lijn is ongeveer al zes dagen on-onderbroken up. Dus het *lijkt* daar niet aan te liggen.
Wat kan ik even proberen?
[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 01-04-2004 22:55 ]
/dev/null
ik heb in de meterkast zelfs aan elkaar geknoopte addertjes van de telefoonkabel en t werkt als een tiet... 
T lukte mij niet om daar het modem goed te krijgen, zal toen wel iets fout gedaan hebben met het stekkertjesknippen.
T lukte mij niet om daar het modem goed te krijgen, zal toen wel iets fout gedaan hebben met het stekkertjesknippen.
Virusje opgelopen? Wat je beschrijft lijkt erg veel op een verzadigde upstream. Effe scannen, maar eerst rebooten in Safe mode. Stealth schijnt tegenwoordig standaard te zijn voor dat soort beesten.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:35:
I don't like facts. They have a liberal bias.
De bereikbaarheid en kwaliteit van de klantenservice laat de laatste tijd te wensen over. Mail die wel doorgestuurd wordt, maar niet beantwoord wordt en de zeer moeilijk telefonisch bereikbare helpdesk. Kan er iets over gezegd worden? Ik wil een kennis aanmelden voor Tweakdsl, maar heb nog een paar vragen. Ik heb een e-mail gestuurd en geprobeerd te bellen. Ik probeer het morgen nog een paar keer, anders adviseer ik hem wel om een andere provider te nemen omdat hij zo spoedig mogelijk ADSL wil.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Vandaag tussen 11.00 en 12.00 worden er spoed werkzaamheden verricht aan het Tweakdsl of cambrium netwerk. Ik begreep dit uit een telefoontje naar de helpdesk n.a.v. een steeds regelmatig wegvallende verbinding.
Het saat niet vermeld op de storingen site van Tweakdsl.
Verwijderd
Bedankt voor de update!robertpNL schreef op 02 april 2004 @ 09:54:
Vandaag tussen 11.00 en 12.00 worden er spoed werkzaamheden verricht aan het Tweakdsl of cambrium netwerk. Ik begreep dit uit een telefoontje naar de helpdesk n.a.v. een steeds regelmatig wegvallende verbinding.
Verwijderd
12:00 maar niks gemerkt, bedoelde je niet die storing van paar dagen terug ? was ook van 11:00 - 12:00 of is het onderhoud uitgesteld..
Dat weet ik niet, ik belde vanmorgen en toen kreeg ik dit te horen.Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 12:02:
12:00 maar niks gemerkt, bedoelde je niet die storing van paar dagen terug ? was ook van 11:00 - 12:00 of is het onderhoud uitgesteld..
Het is voor het eerst deze week dat ik ze ging bellen. Dus of dat oud nieuws is, weet ik niet.
De helpdesk telefonisch moeilijk bereikbaarRonnie_T schreef op 02 april 2004 @ 00:33:
De bereikbaarheid en kwaliteit van de klantenservice laat de laatste tijd te wensen over. Mail die wel doorgestuurd wordt, maar niet beantwoord wordt en de zeer moeilijk telefonisch bereikbare helpdesk. Kan er iets over gezegd worden? Ik wil een kennis aanmelden voor Tweakdsl, maar heb nog een paar vragen. Ik heb een e-mail gestuurd en geprobeerd te bellen. Ik probeer het morgen nog een paar keer, anders adviseer ik hem wel om een andere provider te nemen omdat hij zo spoedig mogelijk ADSL wil.
Ik heb vorige week iedere dag meerdere keren gebeld ivm een ISP/ISP migratie wat maar niet wilde lukken bij BBNed. Ik heb niets gemerkt van een 'moeilijk' bereikbare helpdesk. En geloof me, ik heb ze echt tig keer op de dag (een week lang) gebeld met de vraag of ze al wat wisten.
Ik kreeg zelfs een compliment omdat ik zo rustig ben gebleven in de tijd dat ik eigenlijk allang gemigreerd moest zijn (bedrijf)
Het heeft ook geen zin om te keer te gaan want TweakDSL was het probleem niet maar BBned.
TweakDSL heeft hun uiterste best gedaan om de migratie rond te krijgen en dat is eind vorige week _eindelijk_ gelukt. Als dank daarvoor had ik afgelopen maandag een 'kleinigheidje' voor bij de koffie laten bezorgen en dat vonden ze wel leuk
Edit: waarom stel je je vragen hier niet?
Wellicht zijn je vragen dan sneller beantwoordt...
[ Voor 6% gewijzigd door Zondagskindje op 02-04-2004 17:54 ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Mijn huisbekabeling is allesbehalve ideaal. Echter hier kan het absoluut niet aan liggen. Een week geleden haalde ik nog snelheden van 700 a 750 KB/s, en sinds vorige week vrijdag is het dus gekelderd..... Ik ga er eigenlijk van uit dat het aan de alcatel hardware ligt. Alhoewel mij dat ook vreemd lijkt, aangezien bbned zelf langs is geweest om te zorgen dat mijn modempje (telindus 1121) ook deze hardware aankan.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:58:
[...]
Check je thuisbekabeling? Zorg ervoor dat geen ene kabel langer is dan 30 cm BEHALVE de utp kabel, die mag ongeveer tot wel 100 meter zijn.
Als je een ultieme kabel setup wilt kan je het beste een lijntje trekken vanaf de ISRA punt. Mail anders tweakdsl om uitleg te krijgen over de beste thuis bekabeling setup, en als je twee linker handen hebt dan kan je nog altijd een monteur langs laten komen om het voor je te installeren.
Iemand suggesties?
Verwijderd
effe iets anders voice over ip diensten hoever staan de zaken uitstel is toch geen afstel hoop ik
hoe ver staat het feitelijk wat houd introductie nu nog tegen?
BBNed zelf, vermoed ik.Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 16:52:
effe iets anders voice over ip diensten hoever staan de zaken uitstel is toch geen afstel hoop ik
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik heb ze vanochtend te pakken gekregen, en de vragen zijn beantwoord. 1 van de vragen was of de setup-kosten gratis zijn, aangezien dit nogal onduidelijk op de website staan en het antwoord was ja.Zondagskindje schreef op 02 april 2004 @ 14:06:
[...]
Edit: waarom stel je je vragen hier niet?
Wellicht zijn je vragen dan sneller beantwoordt...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Packets Pings Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst 1. core01.network.xxxxxxxx.xxx 0% 29 29 0 0 4 86 2. amsix-01.net.cambrium.nl 0% 28 28 0 0 1 7 3. ge-4-core2.cambrium.nl 71% 8 28 11 1 6 13 4. 217.19.16.42 0% 28 28 2 1 3 12 5. ??? |
lijkt erop dat hij op core2 op zijn bek gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 02-04-2004 20:07 ]
Het lijkt een beetje op dikke
door een trechter nu af en toe

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 02-04-2004 20:30 ]
Er liggen inderdaad weer veel links uit.
Mwoa, dat niet direct. Als het werkt is de snelheid prima (Ik leech nu m'n totale lijn vol), maar een aantal peerings zijn plat zo te zien: veel bestemmingen zijn dus onbereikbaar.om3ega schreef op 02 april 2004 @ 20:30:
Het lijkt een beetje op dikke [afbeelding] door een trechter nu af en toe
[ Voor 85% gewijzigd door Xandrios op 02-04-2004 20:31 ]
Mwa valt wel mee de hele 217.19* reeks ligt er weer uit zo te zienXandrios schreef op 02 april 2004 @ 20:30:
Mwoa, dat niet direct. Als het werkt is de snelheid prima (Ik leech nu m'n totale lijn vol), maar een aantal peerings zijn plat zo te zien: veel bestemmingen zijn dus onbereikbaar.
Is dat zo? Welk nummer hebben we het dan over? Want ik ben namelijk zakelijke klant...en wil ze best wle even uit bed trommelen
Verwijderd
Hmm ik zit nu op een backup lijn, ik krijg met tweakdsl helemaal geen ip meer, alles ligt eruit zit in de 217.19.x range
Het gaat dus om de 217.19.16 range die problemen heeft denk ik? Want 217.19.19 heeft hier iig geen problemenVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:54:
Hmm ik zit nu op een backup lijn, ik krijg met tweakdsl helemaal geen ip meer, alles ligt eruit zit in de 217.19.x range
217.19.20 heeft dus ook problemen .. 
Weten ze al welke problemen en hoe lang het gaat duren
.. Ik heb namelijk een match
Weten ze al welke problemen en hoe lang het gaat duren
zucht
Tot nu toe minimaal 1 dag per week eruit
dit is echt vervelend
Dat nummer is niet alleen voor zakelijk gebruik
Dat nummer is alleen voor netwerk storingen, en zo te zien is er duidelijk een netwerk storing, ik krijg nieteens een ip meer
Tot nu toe minimaal 1 dag per week eruit
dit is echt vervelend
Dat nummer is niet alleen voor zakelijk gebruik
Dat nummer is alleen voor netwerk storingen, en zo te zien is er duidelijk een netwerk storing, ik krijg nieteens een ip meer
[ Voor 56% gewijzigd door Tetsuo55 op 02-04-2004 21:13 ]
Verwijderd
E-tech router log alleen got werkt nog bij mij @ the moment3/31/2004 14:2:39> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 14:11:47> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 14:29:26> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 14:31:24> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:37:10> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:37:23> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:40:7> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:41:30> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:42:38> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:42:57> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:43:16> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:43:28> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:43:47> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:44:8> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:44:17> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:45:15> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:45:24> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:45:36> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:45:45> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:46:17> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:46:27> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:46:31> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:46:40> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:47:2> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:47:10> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:47:36> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:47:52> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:48:23> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:48:58> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:49:10> Regained contact with DNS servers
3/31/2004 17:49:21> Lost contact with DNS servers
3/31/2004 17:49:45> Regained contact with DNS servers
4/1/2004 16:3:56> Lost contact with DNS servers
4/1/2004 16:4:2> Regained contact with DNS servers
4/1/2004 16:5:6> Lost contact with DNS servers
4/1/2004 16:5:22> Regained contact with DNS servers
4/1/2004 16:6:50> Lost contact with DNS servers
4/1/2004 16:6:52> Regained contact with DNS servers
4/1/2004 16:7:6> Lost contact with DNS servers
4/1/2004 16:7:7> Regained contact with DNS servers
4/1/2004 17:3:55> Lost contact with DNS servers
4/1/2004 17:4:42> Regained contact with DNS servers
4/2/2004 18:36:25> Lost contact with DNS servers

bij deze verzoek ik iedereen die problemen heeft dit nummer te bellen en de voicemail in te spreken 036-5460087
Verwijderd
Damn.. dit wil je niet weten!!!
Ik heb gewoon alles veranderd binnen mij NETWERK
mn modem alles wlan settings wep keys #@$)@* damn damn moet ik ff kwijt. Is gewoon zo knudde dit weer. Vind het niet erg verder nu ff maar damn.. Mn groene lampje brande zelfs ik dacht hmmm dus werkt 't totdat ik mn laptop echt even aan de modem hing. Werkte het ook niet! 
Dan maar later proberen, volg de thread wel ff!
Ik heb gewoon alles veranderd binnen mij NETWERK
Dan maar later proberen, volg de thread wel ff!
Had ik allang contact met lui opgenomen, is nu ook officieel ingesproken als het klopt.
En hier werkt het weer (hopelijk 4ever)
En hier werkt het weer (hopelijk 4ever)
Krijg nu wel een beetje de kriebels hoor. Als dit gefixt wordt mogen ze het wel goedmaken met een jaar uptime...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Damn was druk knalt het spulletje weer plat is wel regelmatig zo te noemen de laatste tijd
Kreeg niks toegewezen etc... zal wel weer een Hick-Up Storing zijn

Hehehe ok als dit allemaal opgelost is dan maar hopen op een jaar uptime weer zoals ik voor deze problemen had
Verwijderd
Tja, lag er ook ff uit.... MAAR dat maakt niet uit hoor want mijn leven hangt niet af van internet, want als je leven afhangt van internet ben je triest volgens sommige GoT'ers hier.
En dat zeggen ze op de grootste "nerden" forum van heel NL.. zucht
.
edit: voor sommige mensen die dit misschien niet begrijpen > sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
Weetje wel? ook wel te vinden op http://www.vandale.nl/
En dat zeggen ze op de grootste "nerden" forum van heel NL.. zucht

edit: voor sommige mensen die dit misschien niet begrijpen > sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
Weetje wel? ook wel te vinden op http://www.vandale.nl/
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:16 ]
Verwijderd
Beetje onzin wat je daar zegt, als je een product koopt mag je er toch van uit gaan dat het een beetje normaal werkt?Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:10:
Tja, lag er ook ff uit.... MAAR dat maakt niet uit hoor want mijn leven hangt niet af van internet, want als je leven afhangt van internet ben je triest volgens sommige GoT'ers hier.
En dat zeggen ze op de grootste "nerden" forum van heel NL.. zucht.
Oh ja me mobiel doet het even niet, net nu er voor me ogen een ongeluk gebeurt.. naja dat maar even wachten..
Verwijderd
ffe is 2 uur ffe???
dan vind jij ffe wachten op een ambulance van 2 uur ffe????
ik weet niet wat er met tweakdsl aan de hand is maar t is de laatste maanden gewoon zwaar ruk
helpdesk??? welke helpdesk????
service van mededelingen via de homepage of via foon
foon: "geen storingen geen gepland onderhoud"
lazer op t is nog geen schim van een jaar terug
wat een aftakeling
ik ben effe
(en t lucht nog niks op)
oja is t misschien wat om het topictitel te wijzigen in "tweakdsl new and/or getting worse?"
ik weet niet wat er met tweakdsl aan de hand is maar t is de laatste maanden gewoon zwaar ruk
wat een aftakeling
ik ben effe

(en t lucht nog niks op)
oja is t misschien wat om het topictitel te wijzigen in "tweakdsl new and/or getting worse?"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:23 ]
Verwijderd
speciaal voor jou me bericht aangepastVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:13:
[...]
Beetje onzin wat je daar zegt, als je een product koopt mag je er toch van uit gaan dat het een beetje normaal werkt?
Oh ja me mobiel doet het even niet, net nu er voor me ogen een ongeluk gebeurt.. naja dat maar even wachten..
Ik wou gisteren met de helpdek bellen, omdat ik nog steeds op 1 netwerkkaart geen vast IP + reverse heb gekregen die ik wel had besteld maar nog niet werkt. Ik werd er bij de helpdesk zo weer uitgemieterd, na de boodschap of ik later terug wilde bellen ivm drukte.
Ik ga dan niet me eraan ergeren, maar ben gewoon gezellig de stad in gegaan en de computers gelaten voor wat het is. Helpt echt!
Verder zullen ze het gewoon druk hebben daar, het zijn ook mensen, ik wacht gewoon keurig totdat ze mijn aanvraag wel in behandeling hebben genomen en is het eind volgende week en ik hoor nog niets, dan mail ik gewoon opnieuw. Gewoon relaxen en niet bij het minste geringste Tweak de schuld geven.
En bovendien tel ik de uurtjes dat ik wèl Internet heb, en ben tot de ontdekking gekomen dat ik toch eigenlijk wel een bofkont ben met zo'n verbinding.. helemaal als je het met 56k of ISDN van vroeger vergelijkt!
Ik ga dan niet me eraan ergeren, maar ben gewoon gezellig de stad in gegaan en de computers gelaten voor wat het is. Helpt echt!
Verder zullen ze het gewoon druk hebben daar, het zijn ook mensen, ik wacht gewoon keurig totdat ze mijn aanvraag wel in behandeling hebben genomen en is het eind volgende week en ik hoor nog niets, dan mail ik gewoon opnieuw. Gewoon relaxen en niet bij het minste geringste Tweak de schuld geven.
En bovendien tel ik de uurtjes dat ik wèl Internet heb, en ben tot de ontdekking gekomen dat ik toch eigenlijk wel een bofkont ben met zo'n verbinding.. helemaal als je het met 56k of ISDN van vroeger vergelijkt!
Verwijderd
Op de storings pagina staat nog Hick-up storing, ze d8en zeker die kunnen we mooi zo laten staanVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:15:
Verwijderd
Hickup??? meer een slecht uitgevoerde reanimatie "everybody clear"Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:21:
[...]
Op de storings pagina staat nog Hick-up storing, ze d8en zeker die kunnen we mooi zo laten staan.
het zou gewoon prettig zijn als de juiste storing werd weergegeven
de meeste tweakdsl-ers zijn geen first time internetters
er zal binnenkort wel een aanpassing op de homepage komen
ik betaal wel 130 ouwe gullies voor die onzin
Verwijderd
Ja en ik weet nog wel iets waar ik zo tevreden over ben: de kraanwater!Hans van Eijsden schreef op 02 april 2004 @ 22:19:
Ik wou gisteren met de helpdek bellen, omdat ik nog steeds op 1 netwerkkaart geen vast IP + reverse heb gekregen die ik wel had besteld maar nog niet werkt. Ik werd er bij de helpdesk zo weer uitgemieterd, na de boodschap of ik later terug wilde bellen ivm drukte.
Die stroomt tegenwoordig zo snel, echt... ik hou het echt niet meer bij joh..vooral warm water... vroeger moest je nog zo een paar minuten wachten totdat de ketel aanging enz he... wat een bofkonten we tegenwoordig ook zijn he, niet te geloven zeg
- ALs jij niet 2 uur zonder internet kan, neem dan een zakelijke adsl-verbinding ofzo. Storingen kunnen nu eenmaal voorkomen bij elke ISP.Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:15:
ffe is 2 uur ffe???
wat een aftakeling
ik ben effe
(en t lucht nog niks op)
- Jouw leven lijkt echt af te hangen van het internet? Bovendien vergelijk jij appels met peren.
- Laatste maanden ruk? Wat bedoel je hiermee? Af en toe een storing noem jij ruk?
- De helpdesk vind ik juist een van de beste die ik de afgelopen 4 jaar heb meegemaakt. Ze zijn gewoon de laatste tijd moeilijk te bereiken.
- Tweakdsl is juist heel open in het doen van mededelingen aangaande storingen
- Een jaar geleden was Tweakdsl waarschijnlijk een stuk kleiner
zo dat lucht op
* StarWars word erg moe
van de onderbrekingen met internet..... de afgelopen week

[ Voor 10% gewijzigd door StarWars op 02-04-2004 22:36 ]
hopla
lol grappige rant spreeVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:15:
ffe is 2 uur ffe???
wat een aftakeling
ik ben effe
(en t lucht nog niks op)
hopla
Verwijderd
Generaliseren 2 the bone noem ik dit...Ronnie_T schreef op 02 april 2004 @ 22:34:
[...]
- ALs jij niet 2 uur zonder internet kan, neem dan een zakelijke adsl-verbinding ofzo. Storingen kunnen nu eenmaal voorkomen bij elke ISP.
Verwijderd
...en daar gaan we weer, steeds minder response van sites op het moment..
Vanaf het begin van het jaar is er zo'n beetje elke week wel iets. Dat heb ik zelfs bij Wanadoo cable niet meegemaakt. Het is inderdaad ruk. Een overstap naar een andere ISP komt voor mij steeds dichter bij.Ronnie_T schreef op 02 april 2004 @ 22:34:
[...]
... Storingen kunnen nu eenmaal voorkomen bij elke ISP.
... Laatste maanden ruk? Wat bedoel je hiermee? Af en toe een storing noem jij ruk? ...
Verwijderd
Ik heb zelf weinig problemen met tweakdsl, de laatste tijd idd veel te vaak onderbrekingen, uit het niets een kwartier internet eruit, mailserver die het opeens niet meer doet etc.
Sowieso is het blijkbaar een zooi bij BBNED, mijn zus die ook bij Tweakdsl zit.. heeft al 2 weken geen internet meer.. of die rukkers bij tweakdsl geven het niet goed door, of moet je nou echt 2 weken zonder internet zitten !? terwijl zij het vooral voor email gebruikt.. nou ja voor een normale gebruiker lijkt me 2 weken ook wel erg lang he !
Sowieso is het blijkbaar een zooi bij BBNED, mijn zus die ook bij Tweakdsl zit.. heeft al 2 weken geen internet meer.. of die rukkers bij tweakdsl geven het niet goed door, of moet je nou echt 2 weken zonder internet zitten !? terwijl zij het vooral voor email gebruikt.. nou ja voor een normale gebruiker lijkt me 2 weken ook wel erg lang he !
Verwijderd
op de 1eRonnie_T schreef op 02 april 2004 @ 22:34:
[...]
- ALs jij niet 2 uur zonder internet kan, neem dan een zakelijke adsl-verbinding ofzo. Storingen kunnen nu eenmaal voorkomen bij elke ISP.
- Laatste maanden ruk? Wat bedoel je hiermee? Af en toe een storing noem jij ruk?
zo dat lucht op
je neemt toch een internet verbinding om er van uit te gaan dat je kan internetten wanneer je wilt?
op de 2e
storing af en toe???? lol, we hebben nu elke dag storingen. Een andere provider heeft meestal alleen onderhouds werkzaamheden en kondigen dit ruim van te voren aan, bovendien sommige mensen zijn erg afhankelijk van internet voor werk of whatever, dus je eerste punt gaat zoiezo nie op.
Dit topic is gesloten.