TweakDSL *new and/or improved* deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

hahaha.. dikke lol hiero..

dus k krijg een boos belletje van een maat van me.. dat ze GVD ssh verbindingen naar huis hebben geblokkeerd op z'n werk.. na wat heen en weer gepraat bleek gewoon dat ie m'n pc niet meer kon bereiekn..

dus ik kijken op www.whatismyip.com.. WTF een nieuw ip.. dus ik meteen boos enzo.. k ga kijken in webconfig van m'n speedtouch.. heu.. upload speed.. ipv de gebruikelijke 896 training is ie 960.. .. tjah.. heu.. WTF .. koel..

maar goed, toen herinderde ik dat het wel eens een nieuwe alcatel dslam zou kunnen zijn, dus ik checken en jah hor..

code:
1
2
3
--- www.tweakers.net ping statistics ---
161 packets transmitted, 161 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 8.385/10.003/47.026/3.688 ms

code:
1
2
3
4
Output Power (dBm) up/down = 12 / 18  
      Attenuation (dB) up/down = 6 / 12  
      Noise Margin (dB) up/down = 7 / 11  
      Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

WOOOOTT>.. dus.. nu nog even checken of ik m'n ip weer normaal kan krijgen en dan ben ik echt super blij..

edit: zojuist gebeld, k word dus terug gebeld,.. mmm dat sux.. wordt prolly morgen ofzo.. niet lief :( heb er eigenlijk niet zo heel veel vertrouwen in.. omdat m'n ip nu in een hele andere range zit dan m'n oude.. maar goed.. we wachten af..

edit2: m'n ipadres is terug gezet naar m'n oude.. te gek, zonder problemen.. .. mooi :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 24-03-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

23/03/2004: nieuwsserver t
Na ons onderhoud van afgelopen zaterdag werkt de nieuwsserver weer nagenoeg helemaal naar behoren. De performance is, met name overdag, flink toegenomen, helaas ondervinden we wel wat bandbreedteproblemen in de avonduren. Morgen willen we een tijdelijke extra interface plaatsen om deze bandbreedtebeperkingen te omzeilen, deze oplossing is tijdelijk omdat we een koppeling op Gigabit willen realiseren, maar dat kunnen we door logistieke problemen niet op hele korte termijn doen.
Om zo veel mogelijk gebruikers van de nieuwsserver gebruik te kunnen laten maken hebben we vooralsnog het maximale aantal connecties per user op acht gesteld.
Als jullie zo doorgaan laat ik taart bezorgen.... Hop hop hop. :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Azqi schreef op 24 maart 2004 @ 00:27:
[...]

Als jullie zo doorgaan laat ik taart bezorgen.... Hop hop hop. :9)
haha.. zullen ze wel op prijs stellen :)

.. maar max cons op 8, lijkt me logisch.. vind 8 al erg veel, doe der 4 ofzo, dan haal je ook je volle bandbreedte .. maar goed, misschien zie ik iets niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb hier en vreemd geval

5 werkdagen geleden het mailtje gekregen uw lijn is opgeleverd. Tot op heden nog geen "line" lampje brandend op het Asus modem.

Ik denk van ach sluit em es aan en probeer met mijn Linksysje een ip te krijgen. Verrek een ip adres, een 82.nogwat

Kan ook gewoon internetten. Kijk ik op speedtest :
Vrij fluctueerde resultaten, in het begin een 260 down, nu tussen de 70 en 120.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 24 2004 om 17:47:59 UTC+0100)

Download : 73.1 KByte/sec
Upload : 82.1 KByte/sec
Connection : 643.0 Conn/min

Lijkt me niet echt de bedoeling met een Ultra DSL lijntje. Wat kan hier aan de hand zijn. Op bepaalde ftp's of microsoft haal ik ongeveer 260(nog slecht want met me @home lijn haal ik een 400 maar goed)

Ligt het aan die "vuurpijl" die wij nog in huis hebben of ?? De afstand richting de centrale is niet verkeerd, net geen 2km.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
check je bekabeling in huis? echt 90% van de gevallen is rotte bekabeling in huis.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De utp is wel ok. Kon 100mbit overheen

Of de rest van de bekabeling goed is, sja geen idee. Ligt er al een tijdje. Oud huis van 1930 ofzo. Weet niet van welk jaar de lijn is. We wonen er nu 21 jaar het lag er al toen wij er kwamen(zegt me vader dan, ik was er toen nog net niet)

Pagina's opvragen is ook ontzettend ruk. Hopelijk blijft het niet zo :S

Maar dan blijft wel het vreemde dat line niet brandt. Die zou moeten gaan branden.
Ledje is niet dood, als ik het modem aan doe gaat het wel even branden. Status gaat trouwens wel om de zoveel tijd even knipperen.

Zou ook zonde zijn, ik heb juist daar expres op gewacht met het omzetten van de utp

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
tussen je utp en de lijn die in je meterkast binnenkomt zit dus nog een hoop tussen, het gaat erom dat dat goed is aangesloten. (splitter, modem, en de bekabeling daartussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is op de juiste manier aangesloten tot de wandcontactdoos dan.
Verder kan ik niet zien, zit of in de wand contactdoos of in die vuurpijl.

Nja me broer komt eendezer dagen met een ander aansluitpunt voor mij, dan gaat die vuurpijl er tussen uit. Kijken wat het dan wordt.

Als het dan niet beter wordt, ja kan ik net zo goed een stap lager gaan met het abbonement, scheelt me een 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:25:
Alles is op de juiste manier aangesloten tot de wandcontactdoos dan.
Verder kan ik niet zien, zit of in de wand contactdoos of in die vuurpijl.

Nja me broer komt eendezer dagen met een ander aansluitpunt voor mij, dan gaat die vuurpijl er tussen uit. Kijken wat het dan wordt.

Als het dan niet beter wordt, ja kan ik net zo goed een stap lager gaan met het abbonement, scheelt me een 10 euro.
heb je niet toevallig een kennis met ook een dsl modem, misschien is je modem gewoon rot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het probleem dan nou juist, iedereen in mijn omgeving heeft een kabel aansluiting.

Ik weet dat de buurman adsl heeft, zou wel een mxtream lijntje zijn met een usb modem.

Maar als die upload nu 90 is dan zou de download snelheid niet zo ruk moeten zijn acht ik.

Maakt het trouwens uit of de telefoonkabels nu 4 of 2 aderig zijn. De plug op de wandcontactdoos is namelijk maar een 2 aderige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb altijd gewoon 2 aderig gebruikt. En ik raad jou dat ook aan om eens te testen. Want je lijn is volgens mij gewoon prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er es naar kijke ja.

Blijkt trouwens dat er nu ook flink wat ruis op de lijn zit.
Hoorde ook allerlei vreemde piepjes(heb de kabels wel goed aangesloten). En tijdens het gesprek ging het modem ook weer op status knipperen.

Verklaart echter nog steeds niet waarom line niet brandt, totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zou eens een ander modem proberen :) want volgens mij is je modem ook aan het dood gaan of is al dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet line knipperen of volledig branden ? Zo te zien knippert deze zodra ik dataverkeer genereer. (zag ik eerst even niet omdat het modem beneden staat, computers boven)

Dient line dus als een soort van pc activity ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:14:
Hoorde ook allerlei vreemde piepjes(heb de kabels wel goed aangesloten). En tijdens het gesprek ging het modem ook weer op status knipperen.
Okee. Splitter niet als eerste, sluiting ergens in een kabel of een stukke splitter.

Als je het modem direct, dus zonder splitter en als enige aansluit, is je snelheid dan wel normaal?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Heb een vraag met betrekking tot het vervangen van de dslam's door alcatel.
Bbned is momenteel alle dslam's in de centrales aan het vervangen en bij zo'n vervanging ga je 6 uur offline.
Komt er van tweak een status raport over wanneer en welke steden aan de beurt zijn?

Bij mij gebeurd dit ergens in april volgens bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik heb niets te horen gekregen, maar was ineens off-line voor een dagje. Daarna weer up inderdaad, met het ongelukkige dat ze het verkeerde 'profiel' erop hadden geknald omdat ze bij BBNed niet wisten of de centrale al geupgrade was naar Alcatel hardware. Resultaat, modem ging na paar uur weer off-line. Nu alles weer gecorrigeerd, maar upload is door een fout opeens terug naar halve speed... sugt :P

Hopelijk hebben ze het bij jou straks beter gepland dan hier.

[ Voor 9% gewijzigd door AirtjE op 25-03-2004 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

AirtjE schreef op 25 maart 2004 @ 09:04:
Ik heb niets te horen gekregen, maar was ineens off-line voor een dagje. Daarna weer up inderdaad, met het ongelukkige dat ze het verkeerde 'profiel' erop hadden geknald omdat ze bij BBNed niet wisten of de centrale al geupgrade was naar Alcatel hardware. Resultaat, modem ging na paar uur weer off-line. Nu alles weer gecorrigeerd, maar upload is door een fout opeens terug naar halve speed... sugt :P

Hopelijk hebben ze het bij jou straks beter gepland dan hier.
K heb zelf helemaal geen downtime ervaren, 's ochtends was ineens m'n ip veranderd, toen ging ik kijken en was dus de dslam vervangen. Ping is gehalveerd, upload is hoger. Ook geen problemen met andere snelheden (alleen upload hoger dus, is van 896 naar 960 gegaan http://zeepje.tweakdsl.nl/betere%20verbinding.jpg).

Ip weer laten terug zetten door TweakDSL en alles werkt weer goed. 1x had ik idd dat m'n modem op z'n bek ging, na een reboot deed alles het weer, en nog steeds de hoge upload.
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:14:
Zal er es naar kijke ja.

Blijkt trouwens dat er nu ook flink wat ruis op de lijn zit.

Verklaart echter nog steeds niet waarom line niet brandt, totaal niet.
K zou net zoals Burne zegt idd even die splitter weg doen, klinkt erg veel als rotte splitter.

Had een maat van me ook, die bleek em echter achteraf niet goed aangesloten te hebben. Maar goed, zelfde problemen dus. Wel een modem sync, (hij heeft veel langzamere verbinding dan jij) maar wanneer je de telefoon oppakt valt de sync weg, heb je veel storing op telefoon..

give it a try :), dus direct de kabel op je modem aansluiten..

edit:

Op aanwijzing van LordHades staan hier de data van de upgrades van de wijkcentralens: [url]http://www.speedxs.nl/pages/storingen.php]/url]

Hier lijstje (alleen de data die nog moeten komen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Hvs-C 25-mrt 
Dt-Vhf 26-mrt 
Asd-Asv 29-mrt 
Asmr 29-mrt 
Asd-O 30-mrt 
Lar 31-mrt 
Asd-Z 1-apr 
Tl-C 2-apr 
Gv-Mx 5-apr 
Gv-Sv 5-apr 
Ah-C 6-apr 
Amf-Zlh 8-apr 
Amf-C 8-apr 
Asd-C 9-apr 
Bd-C 13-apr 
Oth-C 13-apr 
Etlr 14-apr 
Rsd-C 14-apr 
Es-C 15-apr 
Hgl-C 15-apr 
Nm-Hes 16-apr 
Ht-Slg 19-apr 
Os-C 19-apr 
Hz 20-apr 
Mdn 20-apr 
Dnt-C 21-apr 
Pm-Pmr 21-apr 
Rt-N 22-apr 
Berh 22-apr 
Brd 23-apr 
Rt-Spp 23-apr 
Gv-Rwk 26-apr 
Gd-C 26-apr 
Ztm-Pls 27-apr 
Rt-C 28-apr 
Tb-C 28-apr 
Vdm 3-mei 
Gn-C 3-mei 
Dtn-C 4-mei 
Ehv-Stm 5-mei 
Ehv-Strij 5-mei 
Skn-C 6-mei 
Eo-C 6-mei 
Alr-Shk 7-mei 
Alr-Bw 7-mei 
Asd-W 10-mei 
Hlm-C 10-mei 
Vnd 11-mei 
Eml 12-mei 
Hd-C 12-mei 
Ledn-C 13-mei 
Ledn-Csl 13-mei 
Mas 14-mei 
Wd-C 14-mei 
Sos 17-mei 
Ut-No 17-mei 
Ut-C 18-mei 
Ut-Z 18-mei

volledige lijst dus op bovenstaande link.

[ Voor 54% gewijzigd door Sa1 op 25-03-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah thx voor lijstje, Dt-Vhf 26-mrt dat is dus morgen voor mij :D :D :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe Amf (amersfoort) 8 april :) maar goed me verbinding is verder prima. Dus heb weinig te klagen mag ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Hmm geen apeldoorn. zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 25 maart 2004 @ 12:42:
Hmm geen apeldoorn. zonde.
Mijn dorp staat er ook niet bij...Misschien komen wij later in het jaar???

maar een lagere ping of meer connections interesseert mij verder ook
niet..

game toch niet en verder werkt het prima...

huldig het standpunt: If it ain't broken then don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Zo ook hier, maar een gehalveerde ping is natuurlijk nooit weg. Zit ik weer gelijk aan de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Weet iemand WAT BBned precies gaat vervangen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat de DLAMS zijn....de Cisco's hebben zichzelf echt nog niet terugbetaald :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp
Daar staat wat info over de upgrade actie van BBned.

Ik begrijp dat Tweak eerst wat geupgrade heeft (switches, maar wat precies?), en dat nu BBned iets anders gaat upgraden (DSLAMS?)?
Mijn centrale (Groningen-centrum) wordt pas op 3 mei geupgrade door BBned, maar ik heb sinds kort wel een hogere line-sync. Komt dat dan door de upgrade van Tweak? En wat kan ik van mn linesync verwachten als BBned gaat upgraden? Ik heb een Etech modem-router, en BBned gaat van Cisco naar Alcatel volgens bovenstaande site. Kan ik met deze modem betere of slechtere linesyncs krijgen, of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Xandrios het zijn wel de dslam's moet je link van van wagenveld maar lezen. En wat betreft wat Tweak heeft veranderd dat zijn de NRP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

even 1 vraagje die Alcatel 510 he dat is dus een modem/router met NAT,DHCP,IP routing he... zit daar toevallig ook een DMZ functie op en als laatste kan je er een hub/switch achter gooien? dat kan ik namelijk zo 1,2,3 niet terug vinden namelijk

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hakker schreef op 25 maart 2004 @ 14:41:
even 1 vraagje die Alcatel 510 he dat is dus een modem/router met NAT,DHCP,IP routing he... zit daar toevallig ook een DMZ functie op en als laatste kan je er een hub/switch achter gooien? dat kan ik namelijk zo 1,2,3 niet terug vinden namelijk
hub/switch is natuurlijk nooit een probleem, der zitten overigens ook al een 4 ports switch in. DMZ zal wel, heb der zelf eigenlijk nooit naar gekeken, anders bridge je em toch gewoon naar je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( kheb me modem niet gezien in de gecertificeerde modems lijst van bbned voor de nieuwe alcatel dslams.
Telindus 1110 ADSL bridge. Iemand nog meer met deze modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

wagenveld schreef op 25 maart 2004 @ 13:58:
http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp
Daar staat wat info over de upgrade actie van BBned.

Ik begrijp dat Tweak eerst wat geupgrade heeft (switches, maar wat precies?), en dat nu BBned iets anders gaat upgraden (DSLAMS?)?
Mijn centrale (Groningen-centrum) wordt pas op 3 mei geupgrade door BBned, maar ik heb sinds kort wel een hogere line-sync. Komt dat dan door de upgrade van Tweak? En wat kan ik van mn linesync verwachten als BBned gaat upgraden? Ik heb een Etech modem-router, en BBned gaat van Cisco naar Alcatel volgens bovenstaande site. Kan ik met deze modem betere of slechtere linesyncs krijgen, of maakt het niet uit?
Dat heeft waarschijnlijk te maken gehad met de Migratie naar de Cisco 10.000. Ik (ook Gn-C) heb sindsdien een stabielere verbinding met lagere pingtijden.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:07:
:'( kheb me modem niet gezien in de gecertificeerde modems lijst van bbned voor de nieuwe alcatel dslams.
Telindus 1110 ADSL bridge. Iemand nog meer met deze modem?
1110 gaat gewoon goed; 1111 heeft een firmware upgrade nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 25 maart 2004 @ 13:49:
Weet iemand WAT BBned precies gaat vervangen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat de DLAMS zijn....de Cisco's hebben zichzelf echt nog niet terugbetaald :o
Cisco DSLAM's worden vervangen door Alcatel DSLAM's. Dit gebeurt nog lang niet op alle locaties, maar wel op een groot aantal. De reden is dat Cisco geen development meer op hun DSLAM's doet, en daar was bbned niet zo happy mee.

Ook worden veel NRP's langzaam vervangen door 10K's, dit betreft puur een schaalbaarheids issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jongens en meisjes, ik ben over!

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 17, Received = 17, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 10ms, Average = 4ms

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah idd :) bij sa1 was dat ook al het geval zo overdreven lage ping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:32:

Jakkes, wat zal dat gamen lekker gaan.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:32:

Windows 2000 zeker? Da's gare afronding. Download eens een fatsoenlijke pingtool :Y)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op 26 maart 2004 @ 12:08:
[...]

Jakkes, wat zal dat gamen lekker gaan.... :9
gaming gaat met ping 20-25 op nederlands/duitse/engelse servers
en op goeie NL servers ping <20
Ik zit 994 meter van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 26 maart 2004 @ 13:15:
[...]

Windows 2000 zeker? Da's gare afronding. Download eens een fatsoenlijke pingtool :Y)
zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien bedoelt hij zoiets als PingPlotter :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks op de aansluiting is ook ruk
Wel beter trouwens. De splitter is in ieder geval dood, als iemand hier belt is er totaal geen verbinding mogelijk en loopt status als een debiel te knipperen.

Rechstreeks is ook fucked up, het line lampje gaat zodra status volledig brandt ook knipperen als een gek en vervolgens gaat status weer knipperen. Dit doet het modem een x aantal keer en blijft dan up.

Morgen een ander aansluitpunt. Maandag bellen voor een nieuwe splitter en wat er aan de hand is, koper is goed anders haal je geen 100kbps up. Download zal toch ook wel hoog dat moeten.

Maar kan iemand mij nu bevestigen of line volledig moet branden of knippert als een activity led ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 21:15:
...
Maar kan iemand mij nu bevestigen of line volledig moet branden of knippert als een activity led ?
Ik had even gemist of je een 1-poorts Asus modem hebt. Als dat zo is knippert Line traag als een activity led.

-------

Iets ander wat ik zelf meemaak.

Na oplevering in januari dit jaar ging mijn verbinding altijd max up en down op welk protocol dan ook. Sinds begin deze week is dat echter over. Down gaat nu op 320 KB/sec stabiel, echt zonder pieken en dalen. Up gaat ook slecht op 16 KB/sec.

Ik heb al een belletje gedaan en de techies gaan er volgende week naar kijken.
Heeft iemand een voorstel wat ik zelf nog kan checken.

Modem: Asus 1-poorts.
Bekabeling: was in orde en is niet veranderd.
Hardware: problemen vielen (toevalig?) samen met wisselen van HD.
tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op 26 maart 2004 @ 19:44:
Misschien bedoelt hij zoiets als PingPlotter :?
Probeer WinMTR eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
dit is wat duidelijker
Afbeeldingslocatie: http://www.disciple.tweakdsl.nl/sdfsdff.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheesh... wat een drama. ;) Nou is er een nieuwere WinMTR (0.8), misschien rond ie zijn tijden niet zo idioot af (ik dacht toch echt dat het nuttiger was). Onder linux geeft MTR gewoon cijfers in hele getallen, niet tientallen. En ping onder linux doet het standaard al met 1 cijfer achter de komma, wat zeker op een LAN wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
Ping-statistieken voor 82.197.204.1:
    Pakketten: verzonden = 20, ontvangen = 20, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 6ms, Maximum = 8ms, Gemiddelde = 6ms

naar gateway, maar kan nog beter zelfs.. bij iemand anders is het continue 5 en 6 ms.. gemiddeld 5, is netjes zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 00:19:
En ping onder linux doet het standaard al met 1 cijfer achter de komma, wat zeker op een LAN wel prettig is.
Euh?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# ping -c5 www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=253 time=0.738 ms
<knip>
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=5 ttl=253 time=0.787 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4037ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.696/0.753/0.835/0.059 ms

* burne telt meer dan 1 cijfer achter de punt (komma?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet stiekem de ping die uit ipv6 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Laatst online: 30-05 00:51
Hoi,

heb problemen met het inloggen op de newsserver.

Krijg de volgende foutmelding:

"unable to authenticate. Recheck your download quota, username & password"

iemand ook problemen met het inloggen op de newsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Dalma schreef op 27 maart 2004 @ 11:53:
Hoi,

heb problemen met het inloggen op de newsserver.

Krijg de volgende foutmelding:

"unable to authenticate. Recheck your download quota, username & password"

iemand ook problemen met het inloggen op de newsserver
Volgens ene Zaph0d in alt.nl.klagen.tweakdsl doet de server het weer goed.. denk klein hikje...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
hm ik vind hem niet zo lekker gaan hij blijft af en toe een beetje hangen enzo.. en gaat dan weer verder... en weer ff hangen.. etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Hij is bij mij gewoon down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upload zonder splitter richting tweakdsl webspace

STATUS:> Connecting data socket...
150 Opening BINARY mode data connection for 10M
STATUS:> Send successful
STATUS:> Time: 0:01:32, Efficiency: 106.15 KBytes/s (108695 bytes/s)
226 Transfer complete.
STATUS:> Successfully sent c:\documents and settings\administrator\my documents\10M

Pieken van 120kBs. Lijkt me goed dus

Download van UTwente :

150 Opening BINARY mode data connection for 10M (10000000 bytes).
226 File send OK.
STATUS:> Received 10000000 bytes Ok.
STATUS:> Time: 0:01:13, Efficiency: 133.78 KBytes/s (136986 bytes/s)
STATUS:> Successfully received 10M

Piek van 350, dal van 80. Op dit moment zou je een sustained lijn daar moeten hebben. Een kennis vane mij heeft een 2mbit lijn haalt daar nu de z'n maximale 2mbit.

(Overgenomen op Sat Mar 27 2004 om 22:24:43 UTC+0100)

Download : 205.5 KByte/sec
Upload : 69.4 KByte/sec
Connection : 650.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

De lijn lijkt nu beter zonder de vuurpijl, echter verlies ik nog wel soms de line sync. En is mijn download nog steeds niet goed.

Maar als mijn upload perfect is, hoog dus dan is mijn koper dus ook goed, zou ik dan niet in staat moeten zijn een hoge download te halen ????

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:25:
Upload zonder splitter richting tweakdsl webspace

Maar als mijn upload perfect is, hoog dus dan is mijn koper dus ook goed, zou ik dan niet in staat moeten zijn een hoge download te halen ????
Zonder splitter hoop ik dat je geen telefoontoestellen hebt aangesloten en niet wordt gebeld ;)

Wat geeft je modem aan voor linesync? Eerst komt altijd de upload, daarna de download. Dus je kan een sync hebben van 1300/896 bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 27 maart 2004 @ 23:52:
[...]

Zonder splitter hoop ik dat je geen telefoontoestellen hebt aangesloten en niet wordt gebeld ;)

Wat geeft je modem aan voor linesync? Eerst komt altijd de upload, daarna de download. Dus je kan een sync hebben van 1300/896 bijvoorbeeld.
Zit wel een 2e telefoon lijn op het aansluitpunt, werden alleen niet gebruikt, gaan er ook waarschijnlijk af wil dect foons hebben.

Ik kan die Asus 1 poorts niet uitlezen dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 00:04:
[...]

Zit wel een 2e telefoon lijn op het aansluitpunt, werden alleen niet gebruikt, gaan er ook waarschijnlijk af wil dect foons hebben.

Ik kan die Asus 1 poorts niet uitlezen dat is het probleem.
Als je het modem kaal zonder splitter op je lijn plaatst mag er natuurlijk geen telefoon zijn aangesloten meer. Die moeten immers allemaal achter je splitter.

Dus als je op je splitter het poortje phone loshaalt mag er geen telefoon meer aangesloten zijn. Een extra toestel op een 2de aansluitpunt is fataal voor je adsl verbinding als die niet achter je splitter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 09:55:
Is dat niet stiekem de ping die uit ipv6 komt?
Nee. Gewoon de ping van al mijn recente linux-dozen:

$ ping -V
ping utility, iputils-ss020927

Er zit in dezelfde rpm overigens wel een ping6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 28 maart 2004 @ 00:11:
[...]

Als je het modem kaal zonder splitter op je lijn plaatst mag er natuurlijk geen telefoon zijn aangesloten meer. Die moeten immers allemaal achter je splitter.

Dus als je op je splitter het poortje phone loshaalt mag er geen telefoon meer aangesloten zijn. Een extra toestel op een 2de aansluitpunt is fataal voor je adsl verbinding als die niet achter je splitter zit.
Ja dacht het ook al toen het werd aangesloten. Nja die dect foons komen wel(op mijn kosten dan helaas, duur grapje dat adsl).

Maar als de aansluiting naar boven er wel ligt en zijn geen telefoons aangesloten, is dat schadelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:11:
[...]

Ja dacht het ook al toen het werd aangesloten. Nja die dect foons komen wel(op mijn kosten dan helaas, duur grapje dat adsl).

Maar als de aansluiting naar boven er wel ligt en zijn geen telefoons aangesloten, is dat schadelijk ?
't is een loze aftakking op je lijn, en er gaat ongetwijfeld signaal verloren door bijvoorbeeld kaatsing etc op dat stuk lijn.

Je splitter zit dus niet aan het begin van je lijn als je er nog een vertakking voor hebt zitten. In veel huizen is het ISRA een aansluitpunt in de wand van de huiskamer bijvoorbeeld. En dan kan er in de wand al een lijntje zijn bijgeschroeft naar een aansluiting in de slaapkamer. Deze moet dus ook achter de splitter en ook al gebruik je hem niet gewoon loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 28 maart 2004 @ 16:22:
[...]

't is een loze aftakking op je lijn, en er gaat ongetwijfeld signaal verloren door bijvoorbeeld kaatsing etc op dat stuk lijn.

Je splitter zit dus niet aan het begin van je lijn als je er nog een vertakking voor hebt zitten. In veel huizen is het ISRA een aansluitpunt in de wand van de huiskamer bijvoorbeeld. En dan kan er in de wand al een lijntje zijn bijgeschroeft naar een aansluiting in de slaapkamer. Deze moet dus ook achter de splitter en ook al gebruik je hem niet gewoon loshalen.
Ik ga zo even de andere lijn ontkoppelen. Ben benieuwd wat het doet.
Als ik nog geen stabiele lijn heb zou het heel jammer zijn op zich. Maar dan heb ik mijn aandeel bij gedragen, dan mag Tweakdsl het verder gaan opzoeken waar het zit.

Laat de resultaten straks wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

150 Opening BINARY mode data connection for 100M (100000000 bytes).
226 File send OK.
STATUS:> Received 100000000 bytes Ok.
STATUS:> Time: 0:02:09, Efficiency: 757.02 KBytes/s (775193 bytes/s)
STATUS:> Successfully received 100M

STATUS:> Send successful
STATUS:> Time: 0:01:32, Efficiency: 106.15 KBytes/s (108695 bytes/s)
226 Transfer complete.
STATUS:> Successfully sent c:\documents and settings\administrator\my documents\10M

OK ik neem alles terug :P
Maar dit is nog zonder splitter :)

Speedtest resultaten zijn alleen ruk, echter is die pagina onbetrouwbaar(wij bij @home gebruiken die ook dan niet als benchmark). Speedtest results zijn 450 down, 66 up, aantal connection/m verschillen ook heel erg

van mickeysoft haal ik een gemiddelde download van 807kb/s

OK dank u allen voor de hulp _/-\o_

edit:

Splitter werkt ook goed, ben nu en 1gb bin file aan het leechen en aan het bellen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel kleine onderbrekingen vanavond kan dat kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:10:
Yup, ik heb er ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:10:
me 2 :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
errr, ik ben niet de enige :/ lastig had 2 matches :/

StarWars wijzigde dit bericht 28-03-2004 21:19 (704325234543%) <= stom gezeik rotforum software

[ Voor 120% gewijzigd door StarWars op 28-03-2004 21:20 ]

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWars schreef op 28 maart 2004 @ 21:18:
errr, ik ben niet de enige :/ lastig had 2 matches :/

StarWars wijzigde dit bericht 28-03-2004 21:19 (704325234543%) <= stom gezeik rotforum software
lol ! had ook 2 matches waarbij ik uitviel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het duurde maar 2 tellen ofzo... al me p2p progs kapten op een gegeven moment mee, maar ik had eigenlijk alles gemist als msn niet was gaan zeuren over verbinding en weet ik wat nog meer... dus ik trek alles open en ik zie al me verkeer uitvallen, up en down, ik denk omfg stfu wtf modem maar opeens werd alles weer beter dus ik zo van GG tweak. the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
jup hier ook 2x uitgeklapt, net 3e keer sinds 23.05 uur. modem komt niet meer on-line (wel line-sync, dsl layer connected, geen IP adres). voorheen enkel verkeer mogelijk tot gateway (voordat het helemaal weg viel). sugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Hier zojuist ruim een uur eruit gelegen. DSL was in orde, de tracert kwam geloof ik tot voorbij NRP02 (Beetje lastig te zien aan IP's: DNS was onbereikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Xandrios schreef op 29 maart 2004 @ 01:15:
Hier zojuist ruim een uur eruit gelegen. DSL was in orde, de tracert kwam geloof ik tot voorbij NRP02 (Beetje lastig te zien aan IP's: DNS was onbereikbaar).
Idem:

[20:01:56] * [10053] Software caused connection abort
[20:01:56] * Disconnected
[20:02:16] * Connect retry #1 irc.sci.kun.nl (6667)
[20:02:16] Local host: nl.hans.name (217.19.24.127)
[20:02:33] * Unable to resolve server
[20:06:06] * Connecting to irc.xs4all.nl (6667)
[20:06:06] Local host: nl.hans.name (217.19.24.127)
* Identd request from 194.109.129.219
* Identd replied: 3001, 6667 : USERID : UNIX : hans

[21:08:49] * [10053] Software caused connection abort
[21:08:49] * Disconnected
[21:09:10] * Connect retry #1 irc.xs4all.nl (6667)
[21:09:10] Local host: nl.hans.name (217.19.24.127)
* Identd request from 217.19.24.167
* Identd replied: 3111, 25 : USERID : UNIX : hans
[21:09:31] * Unable to connect to server (Connection timed out)
[21:09:51] * Connect retry #2 irc.xs4all.nl (6667)
[21:09:51] Local host: nl.hans.name (217.19.24.127)
* Identd request from 217.19.24.167
* Identd replied: 3163, 587 : USERID : UNIX : hans

[23:46:55] * [10053] Software caused connection abort
[23:46:55] * Disconnected
[23:47:15] * Connect retry #1 irc.xs4all.nl (6667)
[23:47:16] Local host: nl.hans.name (217.19.24.127)
[23:47:37] * Unable to connect to server (Connection timed out)

<...>

[01:00:33] * Connect retry #114 irc.xs4all.nl (6667)
[01:00:33] Local host: nl.hans.name (217.19.24.127)

En toen eindelijk verbonden.
Heeft er dus bijna een uur en een kwartier uitgelegen.
Gelukkig kan kernel compileren zonder Internet ;)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Same here, nu nog is het een hoop gehaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 21:49:
[...]

edit:
dit is wat duidelijker
[afbeelding]
Dat programmaatje neemt dus ook de standaardping uit Windows 2000. Wordt altijd afgerond op tientallen op een nogal gare manier, vandaar mijn afkeer daarvan. Alle programmaatjes die minstens per milliseconde rekenen en geen gebruik maken van de ping.exe die bij Win2k zit zijn okee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29/03/2004: Storing router
Door nog onbekende oorzaak is zojuist, vlak voor middernacht, een router gecrashed. Onze excuses voor het ongemak.

Dat was et :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zei ik, gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 23 maart 2004 @ 10:27:
Denk dat dat nou het probleem is van veel mensen. Die denken oh geen kpn meer om rekening te betallen (in het geval van ADSL) nu regelt de provider alles maar dat is dus niet het geval. Cambrium heeft alleen het eigen netwerk en dergelijke in beheer en dat zijn dan vooral de nieuwsserver, mail server en game servers, de rest is in handen van BBned en die gaan dus over lijnen van je deur tot aan internet.
Maakt niks uit LordHades, ik heb een contract met Cambrium, niet met KPN of BBned, dus Cambrium is wel degelijk 1e aanspreekpunt als het om mijn i'net verbinding gaat.
Niet verstoppen achter grote kabelboeren .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat hun ook met 3e te maken hebben dus je kan wel makkelijk zeggen van ik heb een contract met Cambrium maar dat wil niet zeggen dat hun alles op kunnen lossen. Als het neit bij hun ligt dan ligt het niet bij hun. Maar goed laten we daar maar over op houden nutteloze disccussie imho.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 29-03-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truami
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Dit is ook leuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.thorongil.com/~truami/laagingetraind.jpg

Sinds ong vrijdag traint hij nog maar in rond de 4600 á 4700. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Xandrios schreef op 29 maart 2004 @ 01:15:
Dit is het IP waar alle verkeer langs gerouteerd wordt op dit moment: 82.197.204.1

code:
1
2
3
4
5
6
Tracing route to 82.197.204.1 over a maximum of 30 hops

1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  192.168.1.1
  2    31 ms    16 ms    31 ms  82.197.204.1

Trace complete.

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tracing route to customer.cambrium.nl [217.19.16.131]
over a maximum of 30 hops:

1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  192.168.1.1
  2    16 ms    15 ms    32 ms  82.197.204.1
  3    32 ms    31 ms    15 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4    16 ms    31 ms    15 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
  5    15 ms    32 ms    15 ms  customer.cambrium.nl [217.19.16.131]

Trace complete.

en een trace vanaf http://network-tools.com naar mijn ip (217.19.*.* reeks en ik heb ICMP geblokkeerd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
........
.............
12 109 125 110  212.187.128.154 so-2-0-0.mp2.london1.level3.net 
13 125 125 110  212.187.128.13 so-3-0-0.mp2.amsterdam1.level3.net 
14 125 110 125  213.244.165.83 ge-11-1.ipcolo1.amsterdam1.level3.net 
15 141 109 125  212.72.44.114 ge0-1-0.level3.ams1.trueserver.nl 
16 141 125 125  213.239.156.126 ge5-6.cambrium.ams1.trueserver.nl 
17 140 125 125  82.197.204.1 -

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Ronnie_T schreef op 29 maart 2004 @ 23:53:
[...]

Dit is het IP waar alle verkeer langs gerouteerd wordt op dit moment: 82.197.204.1
Dat IP is die nieuwe Cisco 10000, welke ik helaas niet gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  217-19-19-XXX.dsl.cambrium.nl [217.19.19.XXX]
  2     2 ms     1 ms     1 ms  217-19-19-XXX.dsl.cambrium.nl [217.19.19.XXX]
  3    10 ms     9 ms     9 ms  nrp02.cambrium.nl [217.19.16.36]
  4    19 ms    13 ms    10 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  5    82 ms    85 ms    79 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
  6    36 ms    79 ms    92 ms  openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
  7   131 ms   111 ms   124 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  8   153 ms   176 ms   142 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Toch vloog ook ik eruit: Het probleem zat dus nog een stukje verder. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 30-03-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ben nu toch echt benieuwd wanneer de VoDSL diensten live gaan. Er werd geroepen begin 2004.. dus zal toch wel binnenkort gaan plaatsenvinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op 30 maart 2004 @ 01:54:
[...]

Dat IP is die nieuwe Cisco 10000, welke ik helaas niet gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  217-19-19-XXX.dsl.cambrium.nl [217.19.19.XXX]
  2     2 ms     1 ms     1 ms  217-19-19-XXX.dsl.cambrium.nl [217.19.19.XXX]
  3    10 ms     9 ms     9 ms  nrp02.cambrium.nl [217.19.16.36]
  4    19 ms    13 ms    10 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  5    82 ms    85 ms    79 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
  6    36 ms    79 ms    92 ms  openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
  7   131 ms   111 ms   124 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  8   153 ms   176 ms   142 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Toch vloog ook ik eruit: Het probleem zat dus nog een stukje verder. :)
Die traceroute is ziek :X
Overigens, als ik vanaf TrueServer een random IP in jouw range wil pingen krijg ik TTL exceeded. In een traceroute loopt hij dan inderdaad eindeloos rond tussen
3 ge-4-core2.cambrium.nl (217.19.16.6) 1.776 ms 1.489 ms 1.895 ms
4 nrp02.cambrium.nl (217.19.16.36) 2.977 ms 3.148 ms 3.082 ms
5 ge-4-core2.cambrium.nl (217.19.16.6) 2.469 ms 2.541 ms 2.825 ms
6 nrp02.cambrium.nl (217.19.16.36) 3.414 ms 4.659 ms 3.668 ms

Iets zit niet helemaal lekker daar denk ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
(Overgenomen op Tue Mar 30 2004 om 18:22:17 UTC+0200)

Download : 108.1 KByte/sec
Upload : 50.5 KByte/sec
Connection : 1,088.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

chek men aantal connections, das best hoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op 30 maart 2004 @ 12:25:
[...]

Die traceroute is ziek :X
Overigens, als ik vanaf TrueServer een random IP in jouw range wil pingen krijg ik TTL exceeded. In een traceroute loopt hij dan inderdaad eindeloos rond tussen
3 ge-4-core2.cambrium.nl (217.19.16.6) 1.776 ms 1.489 ms 1.895 ms
4 nrp02.cambrium.nl (217.19.16.36) 2.977 ms 3.148 ms 3.082 ms
5 ge-4-core2.cambrium.nl (217.19.16.6) 2.469 ms 2.541 ms 2.825 ms
6 nrp02.cambrium.nl (217.19.16.36) 3.414 ms 4.659 ms 3.668 ms

Iets zit niet helemaal lekker daar denk ik zo :+
't klopt wel degelijk, ik zit namelijk met een iets andere situatie: Mijn modem heeft een eigen IP, en hieroverheen wordt een subnetje gerouteerd. De NAT router heeft daarvan dan weer z'n eigen IP...daardoor het lijkt alsof ik twee "abonnee-ip's" heb. Maar dat is dus het modem, en een van de beschikbare gerouteerde IP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op 30 maart 2004 @ 18:48:
[...]

't klopt wel degelijk, ik zit namelijk met een iets andere situatie: Mijn modem heeft een eigen IP, en hieroverheen wordt een subnetje gerouteerd. De NAT router heeft daarvan dan weer z'n eigen IP...daardoor het lijkt alsof ik twee "abonnee-ip's" heb. Maar dat is dus het modem, en een van de beschikbare gerouteerde IP's :)
Ja, maar dat verklaart niet waarom ik jou niet kan tracerouten, of begrijp ik jou nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sorcerer8472 schreef op 30 maart 2004 @ 22:18:
[...]
Ja, maar dat verklaart niet waarom ik jou niet kan tracerouten, of begrijp ik jou nu verkeerd?
Al eens bedacht dat je een traceroute naar een niet-in-gebruik-zijnde ip aan het doen bent? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmm internet viel er net even uit. En weet niet waar het vandaan komt maar heb in eens last van PL naar duistland vooral (meer mensen met dat probleem) hoeft natuurlijk niet aan TweakDSL te liggen kan oook aan routing daar liggen maar tis wel irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Was op irc: Welkom in #Tweakers.net | vanavond rond 0:30 core switch reboot @ TrueServer Telecity2. Verwachte downtime 1 minuut

Was er zelf wel 3x er kort af .

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Laatst online: 17:28
Hier storing van 9.00 - 9.27. De 82.197.204.1 was wel bereikbaar, maar de rest niet. Nu werkt het weer.

Tussen 9.40 en 9.44 weer kleine storing, werkt nu weer :'(

Lijkt op netwerk / router storing. Geen adsl signaal verlies oid.

[ Voor 42% gewijzigd door Eastern op 31-03-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
heb nu ook problemen. begon om 12 uur snachts en vanochtend ook weer 2 tot 3 keer wegvallende verbinding :(

trouwens wie heeft ook problemen met de newsserver. Hij connect bij mij wel, alleen kan gewoon niets downloaden. hij begint met 0,4k/s en dan houdt ie op 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Dalma op 31-03-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij mij ook down om 9.00 uur.
(En vannacht om 0030 uur ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
En weer een storing, hier in den haag 10:00 uur al een tijd geen verbinding.

Wel weer zwaar k$%#$^ als je net ff internet nodig hebt om te werken en niet op de zaak kan in loggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Aha, vandaar dat ik mijn PC thuis niet kan benaderen, dan zal ik er ook wel uitliggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thijs B schreef op 31 maart 2004 @ 10:19:
En weer een storing, hier in den haag 10:00 uur al een tijd geen verbinding.

Wel weer zwaar k$%#$^ als je net ff internet nodig hebt om te werken en niet op de zaak kan in loggen. :(
Yep bij mij hier ook dus. Constant wegvallende verbinding modem. geen verlies van signaal wat is dit voor ongein tweakdsl was perfect maar de laatste tijd wel heel veel storingen, dan weer DNS storing dan weer routings storing. Enz Enz

Hopelijk snel opgelost dus :+

Purmerend hier btw

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik nog een upc lijn als backup :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Id weer down, wel linesync leek wel of router of dns down was.. lekker als je belangrijke dingen moet doen en het niet aangekondigt staat. :>

Hopelijk word het in de toekomst stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle verbindingen geven op dit moment problemen, ook de zakelijke (Cambrium) verbindingen. Men zegt dat de storing van vandaag mogelijk tot 16:00 uur kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
iemand trouwens iets geprobeerd te downloaden van de newsgroepen. krijg een superlage snelheid en dan houdt ie ermee op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups hier ook problemen (amersfoort). Kom op heel veel sites niet meer. Dus denk dat DNS er uitligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

WeAreLegion schreef op 31 maart 2004 @ 11:31:
Jups hier ook problemen (amersfoort). Kom op heel veel sites niet meer. Dus denk dat DNS er uitligt
Nee want ik gebruik tweak zijn dns servers niet dus een dns probleem is het niet mijn routing knalt er gewoon uit :S
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
92 bytes from amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169): Destination Net Unreachable
Vr HL TOS  Len   ID Flg  off TTL Pro  cks      Src      Dst
 4  5  00 5400 33c2   0 0000  3d  01 4d5d 194.159.*.*  217.19.*.*

92 bytes from amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169): Destination Net Unreachable
 4  5  00 5400 33ec   0 0000  3d  01 4d33 194.159.*.*  217.19.*.*
 4  5  00 5400 3426   0 0000  3d  01 4cf9 194.159.*.*  217.19.*.*

4  5  00 5400 3453   0 0000  3d  01 4ccc 194.159.*.*  217.19.*.*

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 31-03-2004 11:40 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Nou, na weer een halve dag eruitgelegen te hebben (vannacht tot een uur geleden) ben ik weer eens online. Hallo allemaal. :/ :| :/ Hoe kan het toch dat ik nog geen week fatsoenlijk op internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
Van de TweakDSL storing pagina:

31/03/2004: Hick-Up Storing
Heden morgen ervaren wij wat interupties o p ons netwerk, op dit ogenblik zijn wij druk aan het onderzoeken waar de storing precies vandaan komt en hoe we deze met een snelvaart weer kunnen verhelpen. U kunt hier hinder van hebben door dat uw verbinding even wegvalt. Onze excuses voor het ongemak.

Hier knalt ie ook al de hele ochtend / middag eruit :( Normaal gesproken weinig tot geen problemen met m'n TweakDSL verbinding (heb ik toch alweer ruim een jaar), maar het lijkt nu neerwaards te gaan :(

Een hele zooooi

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.