TweakDSL *new and/or improved* deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 00:01:
[...]

Pardon, over jou nivo zullen we het dan maar niet hebben dit is nl de 2e keer dat je er naast zit, want het gezeik en gerant op de nieuwsserver zoals jij het noemt is en was volkomen terecht.

Tevens zat er aan mijn bericht geen waardeoordeel dus kan het ook niet negatief zijn.
Het is een hint om je als provider gewoon te houden aan de afspraken die je met je klanten maakt. Het argument van de eventuele nadere bestellingen gaat ook niet op want zoiets weet je ook van te voren.

Hierbij verzoek ik dan ook de 3 tweadsl nieuwsgroepen even handmatig toe te voegen ?

Dit forum heeft een iets te hoog Berlusconi gehalte })
Dit is de laatste reply die ik hieraan ga vuilmaken:

• Je loopt vreselijk overdreven te doen
• Je bent alleen negativiteit aan het spuwen, totaal ongegrond
• Meerdere mensen storen zich aan jou gedrag
• Je beledigd mij persoonlijk (Let op: Ik zei dat jij het niveau van de Thread naar beneden hielp!)
• Je vind het moderatiebeleid een "te hoog Berlusconi gehalte" hebben?

Voor mij is het duidelijk: Zie je mail, zulke personen hoeven we niet op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:12:
p5ycho, ik zit 400 meter van de centrale me download is maximaal, alleen me upload blijft steken op 896 kbit. hoe ken dat nou ? ik heb gehoord van termen zoals trainen enzwvoort, maar ik snap geen flikker meer van. waarom traint me lijn niet op 657 kbit en traint ie precies 896 die precies 7 keer 128kbit is ? ik vindt't een beetje raar. op de doos van de modem staat dat ie gewoon 1mbit aankan. ik heb een e-tech 4 poort analoog...
Als je versie V2 hebt moet die max aan kunnen volgens een medewerker van E-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 16 maart 2004 @ 17:07:
[...]

Als je versie V2 hebt moet die max aan kunnen volgens een medewerker van E-tech.
ik heb v2 en die synct ook op 896 wat in de praktijk neerkomt op 93 k upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Xandrios schreef op 15 maart 2004 @ 22:43:
[...]

Komop zeg...je loopt het niveau nu wel een beetje naar beneden te halen met al je negativiteit. Wees blij dat ze er al zo snel wat aan doen. Want geloof me, dat zal grotendeels komen door jullie eigen gezeik gerant op de nieuwsserver.

Ik vind het dus ook klasse^2 dat ze er mee bezig zijn :)
Pardon?
Waar slaat dat zinnetje jullie eigen gezeik op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:10:
[...]

ik heb v2 en die synct ook op 896 wat in de praktijk neerkomt op 93 k upload.
Hmmm dan neppen ze de boel bij e-tech, het staat ook nog eens vermeld op hun website dat de v2 1mbit aankan.
Heb toen speciaal er naar gevraagd omdat er maar heel weinig modems zijn die dit aan kunnen, je hebt er special chipset voor nodig en die schijnt vrij prijzig te zijn.
E-tech kon het aan zeiden ze.
Is die e-tech een beetje stabiel?
Ben voor de speedtouch gegaan ivm met slechte recensies op die E-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NLsandman schreef op 16 maart 2004 @ 17:14:
[...]

Pardon?
Waar slaat dat zinnetje jullie eigen gezeik op?
Daar zal die wel mee bedoelen dat er hier onnodig veel gevit word op de nieuwserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De e-tech is bij mij altijd stabiel geweest, vroeger met een slechte firmware weleens problemen gehad, nu is dat helemaal voorbij.
Waarom ie geen 1024 aan kan snap ik ook niet :) had dit zowel met globespan als alcatel DSLAM.
Maar opzich is 93 k ook al prachtig, met 50 k uploaden en je kan nog steeds vrij goed gamen, en snel surfen/downloaden, het verschil met 512 merk je zeker.
Misschien dat ze in de toekomst een firmware hebben oid die wel 1024 aan kan, mocht het daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:12:
... ik heb gehoord van termen zoals trainen enzwvoort, maar ik snap geen flikker meer van. waarom traint me lijn niet op 657 kbit en traint ie precies 896 die precies 7 keer 128kbit is ? ...
Even over dit stukje, dat is ontzettend logisch juist. De gebruikte frequentieband wordt opgedeeld in stukjes, en die zijn allemaal goed voor een bepaalde hoeveelheid Kb/s. Dat dit uitkomt op een binair getal is natuurlijk gebruikelijk. Als je er meer over wilt weten zou ik op de keywords DSL, discrete multitone en modulation eens gaan rondzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk is anders, bij e-tech weten ze nergens van, de modem moet het aankunnen, ze verwijzen me naar tweakdsl, tweakdsl zegt dat de lijn traint op 896, ik zeg wat is dat, ze zeggen dat het gewoon zo is, ik vraag waarom ik dan naar e-tech moest bellen, weten ze niet, ik zeg waarom heb ik dan een zogenaamde 1mbit upload als ik dat niet haal, ze zeggen dat ik te ver van de centrale zit, ik vraag of hij 400 meter ver vindt, hij zegt dat het dan aan de telefoonlijn ligt, ik vraag wat zou het dan moeten zijn, hij zegt slechte kwaliteit, ik zeg dat ik zonder moeite 830 KB/s download haal dus dan moet ook 1mbit up kunnen, het is stil aan de andere kant, ik vraag of er nog iemand daar zit en het wordt me aangeraden om met e-tech contact op te nemen want het ligt nu toch maar aan de modem.

ik weet het even niet meer hoor... ik vindt't wel spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:56:
ik zeg dat ik zonder moeite 830 KB/s download haal dus dan moet ook 1mbit up kunnen
Dat is vaak wel zo, maar hoeft helemaal niet altijd zo uit te pakken hoor.

Daarnaast kun je weleenswaar 400 meter van de centrale zitten; maar vaak is het zo dat de lijnen bepaalde routes volgen. Zeker de mensen die wat dichter bij de centralo zitten, kunnen hierdoor een behoorlijke 'omweg' afleggen met de telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Daar heeft Xandrios gelijk in ik haal moeitelijk 870kb/s maar me upload is "maar" 95kb/s dat is geen 1mbit :) en ik woon er 1,2km vandaan (dus heb niet te klagen eerlijk gezegd) maar veel mensen gaan er vanuit dat 1mbit echt 1mbit opgeleverd word maar ze weten niet dat de techniek voor upload heel anders is dan die van download. Vandaar dat die snelheden lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Azqi schreef op 16 maart 2004 @ 05:51:
[...]

Dat lijkt me top! :P

Overigens op dit tijdstip, gaat headers ophalen met 7 kb? Is het onderhoud al klaar? :o
Het onderhoud is mislukt; we krijgen de fcal unit niet aan de praat.

Er is andere hardware besteld om in ieder geval deze week nog te proberen de headers sneller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De newsserver ondersteund overigens ook Xpat. In hoeverre is dat belastend voor het systeem?
Ikzelf gebruik dat dus altijd, gaat vele malen sneller als het downloaden van de headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ligt de news server nu nog down :? had eigenlijk wel verwacht dat ie na het onderhoud van gister nu wel effe werkte tot het final onderhoud.. Hij zal wel weer problemen hebben gekregen vanochtend werkte het nog goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op 16 maart 2004 @ 18:14:
[...]

Er is andere hardware besteld om in ieder geval deze week nog te proberen de headers sneller te krijgen.
Thx voor de update. Sneller is beter :9~

Overigens mag van mij Xpat eraf. Headers ophalen kost bij tweakers toch niks! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Azqi schreef op 16 maart 2004 @ 20:09:
[...]

Thx voor de update. Sneller is beter :9~

Overigens mag van mij Xpat eraf. Headers ophalen kost bij tweakers toch niks! >:)
Heeft weinig met de kosten te maken; meer met a. de snelheid van het zoeken (is vele malen sneller), b. veel preciesere resultaten (het downloaden van de headers op sommige groepen kan _erg_ lang duren), c. headers ophalen belast je verbinding vreselijk.

Nee, xpat is in mijn ogen echt een super handig systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Burne schreef op 15 maart 2004 @ 21:33:
[...]

De som van alle afstanden mag niet hoger dan het maximum voor jouw snelheid zijn. Als je 1 meter van de centrale afzit en een 512/256-verbinding hebt mag je de kabel tussen modem en splitter 4499 meter lang maken.

MAAR...

Die kabel moet dan *WEL* goed zijn. Dus: twisted pair, 24 of 26 AWG, van een goed merk en netjes symmetrisch afgewerkt op connectoren en aanverwanten.

Als je dat met 'platte kabel' doet zit je gegarandeerd met een verbinding die niets anders doet dan zendamateurs pesten. Daar komen die kabel-adviezen vandaan. Platte kabel? Hoe korter, hoe beter. Liever 30cm dan een meter.

UTP netwerk-kabel zullen mensen meestal met aangegoten connectoren kopen of laten maken door iemand die weet hoe het moet en een tang heeft. Die mag je dan 100 meter lang (3000 voet) maken, en da's minder gevoelig voor storingen dan ADSL over een telefoonlijn. Ethernet is veel harder dan ADSL en hoeft geen rekening te houden met bijvoorbeeld het spectrum in een kabel of de nogal woeste dielektrische eigenschappen van een papier/parafine-kabel.

Vuistregels: IS/RA <--> splitter: minder dan een meter. (En geen aftakkingen. Zelfs al zit daar niets op aangesloten.) Splitter <--> modem: minder dan een meter. Modem <--> PC: 100 meter max, maar alleen als je je kabel goed laat knijpen of een op maat koopt. Nette kabels voorkomt dit soort dingen:

<helpdesker> internet werkt niet. kabels zitten goed want meneer is it-er.
<helpdesker> (later die middag) meneer heeft kabels toch nog eens goed nagekeken. Storingsmelding mag weg, internet werkt nu.
Het gaat mij tussen splitter en modem. Hier ligt nu 15 meter het vreemde is dat ik er bij KPN nooit maar dan ook nooit gezeik mee heb gehad en ik niet eens onder de 5 meter zou kunnen leggen aangezien IS/RA zo'n beetje midden in huis ligt en ik hele leuke dieren heb en grijpgrage neefjes/nichtjes. Ik zit zelf 1500 meter van de centrale. Dus omdat ik geen kabel van een meter kan leggen tussen splitter en modem moet ik botweg maar accepteren dat ik 5x per dag voor een uurtje of 10 eruit ligt ook al heb ik de boel 3 dagen op een 5 meter kabel lopen testen (wat overigens geen bal uitmaakte)?

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Hakker schreef op 16 maart 2004 @ 20:27:
[...]

Het gaat mij tussen splitter en modem. Hier ligt nu 15 meter het vreemde is dat ik er bij KPN nooit maar dan ook nooit gezeik mee heb gehad en ik niet eens onder de 5 meter zou kunnen leggen aangezien IS/RA zo'n beetje midden in huis ligt en ik hele leuke dieren heb en grijpgrage neefjes/nichtjes. Ik zit zelf 1500 meter van de centrale. Dus omdat ik geen kabel van een meter kan leggen tussen splitter en modem moet ik botweg maar accepteren dat ik 5x per dag voor een uurtje of 10 eruit ligt ook al heb ik de boel 3 dagen op een 5 meter kabel lopen testen (wat overigens geen bal uitmaakte)?
Je kunt het beste UTP usen vanaf isra naar modem ik weet niet wat voor modem je hebt maybe kun je de waardes eens posten van je lijn dus Db etc.. Maybe stuurd bbned iets minder signaal ofzo dont no.. omdat je vorige lijntje het wel perfect deed ..

[ Voor 11% gewijzigd door _MaLa_ op 16-03-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51
Of misschien is je nieuwe lijn gewoon sneller, wat de kans op brakheid vergroot.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakker schreef op 16 maart 2004 @ 20:27:
Het gaat mij tussen splitter en modem. Hier ligt nu 15 meter het vreemde is dat ik er bij KPN nooit maar dan ook nooit gezeik mee heb gehad en ik niet eens onder de 5 meter zou kunnen leggen aangezien IS/RA zo'n beetje midden in huis ligt en ik hele leuke dieren heb en grijpgrage neefjes/nichtjes.
Als je Burne's berichtje nou eens echt goed leest? Dat zou helpen. Hints:

• "vuistregel" != "wet"
• Als je 1 meter van de centrale afzit en een 512/256-verbinding hebt mag je de kabel tussen modem en splitter 4499 meter lang maken
MAAR... Die kabel moet dan *WEL* goed zijn. Dus: twisted pair, 24 of 26 AWG, van een goed merk en netjes symmetrisch afgewerkt op connectoren en aanverwanten.

Dan heeft P5ycho ook nog een punt: als je lijn nu veel sneller is, vraagt dat veel meer van de kwaliteit van je koper, en kan dat dus je stabiliteit negatief beinvloeden.

Dan zit je ook nog met het feit dat het misschien helemaal niet bij jou zit (ja ja, ongelofeloos!); misschien heeft KPN zitten klooien met de koperbekabeling tussen IS/RA <-> wijkverdeler <-> MDF, of misschien hebben ze de draadjes los zitten op de MDF, of misschien zit er iets niet goed bij bbned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Xandrios schreef op 16 maart 2004 @ 20:13:
[...]

Heeft weinig met de kosten te maken; meer met a. de snelheid van het zoeken (is vele malen sneller), b. veel preciesere resultaten (het downloaden van de headers op sommige groepen kan _erg_ lang duren), c. headers ophalen belast je verbinding vreselijk.

Nee, xpat is in mijn ogen echt een super handig systeem :)
xpat is inderdaad handig alleen belast het de reader veel te veel.
Deze is namelijk niet voor binaries ontwikkeld, binaries bestaan namelijk uit heel veel parts en met xpat ga je al die parts apart zoeken.
Het duurt ook altijd vrij lang als je xpat search doet in grote groepen.
xpat is meer voor txt messages.

probeer het eens met nzb files, op newsbin.com kun je momenteel gratis hun nzb systeem uit proberen.
Het is een prachtige vervanging op xpat search, newsbin houdt namelijk bij wat er gepost is in groepen en houdt een database van message id's bij.
Stel je wilt lord of the rings halen, dan haal je de message id's van die posting binnen in de vorm van nzb file, voert deze in een nzb geschikte binarie leecher en je download dan direkt zonder tussenkomst van de header server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Ghandi schreef op 16 maart 2004 @ 18:14:
[...]

Thanxs voor de info!

Kan het kloppen dat er van bepaalde postings die op de spool server staan er geen headers van op de reader staan?
Zeg maar de overview files niet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:56:
leuk is anders, bij e-tech weten ze nergens van, de modem moet het aankunnen, ze verwijzen me naar tweakdsl, tweakdsl zegt dat de lijn traint op 896, ik zeg wat is dat, ze zeggen dat het gewoon zo is, ik vraag waarom ik dan naar e-tech moest bellen, weten ze niet, ik zeg waarom heb ik dan een zogenaamde 1mbit upload als ik dat niet haal, ze zeggen dat ik te ver van de centrale zit, ik vraag of hij 400 meter ver vindt, hij zegt dat het dan aan de telefoonlijn ligt, ik vraag wat zou het dan moeten zijn, hij zegt slechte kwaliteit, ik zeg dat ik zonder moeite 830 KB/s download haal dus dan moet ook 1mbit up kunnen, het is stil aan de andere kant, ik vraag of er nog iemand daar zit en het wordt me aangeraden om met e-tech contact op te nemen want het ligt nu toch maar aan de modem.

ik weet het even niet meer hoor... ik vindt't wel spannend :)
Ga er maar van uit dat e-tech liegt.
Ben op diverse fora's al tegen gekomen dat mensen met een vigor en bbned wel in de buurt komen van die 1mbit maar met e-tech maar een maximum halen van 896kbit.
Die 1mbit houdt bij bbned 105 tot 110 kB/s up in, de dslam kan 1024kbit aan maar je zit met de overhead tussen je modem en dslam.
Overhead bevat de fout correcties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is mijn ADSL lijn opgeleverd en kan ik internetten. Ik moet zeggen dat het lekker snel gaat. (Ben chello gewend).

Ik heb echter één probleem. Bij mijn Abonnement heb ik een Asus ADSL modem aangevraagd. Na een aantal minuten / uren (Het is steeds anders) valt de verbinding weg. Als ik de stekker uit te modem trekt en hem er opnieuw in doet werkt de verbinding weer, maar dit is wel heel erg irritant. Nu zag ik het probleem vaker langs komen, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand een suggestie of kan ik maar beter de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:25:
Sinds vandaag is mijn ADSL lijn opgeleverd en kan ik internetten. Ik moet zeggen dat het lekker snel gaat. (Ben chello gewend).

Ik heb echter één probleem. Bij mijn Abonnement heb ik een Asus ADSL modem aangevraagd. Na een aantal minuten / uren (Het is steeds anders) valt de verbinding weg. Als ik de stekker uit te modem trekt en hem er opnieuw in doet werkt de verbinding weer, maar dit is wel heel erg irritant. Nu zag ik het probleem vaker langs komen, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand een suggestie of kan ik maar beter de helpdesk bellen.
Ik zou allereerst de complete bekabeling nakijken vanaf ISRA punt tot aan PC.

Splitter eerst voordat telefoons komen. Korte bekabeling er tussen.

Vanaf splitter naar pc met UTP kabel en dan mag gerust wel lang zijn.

Andere kabeltjes liever niet langer als een meter.

Klinkt als een gare bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 17 maart 2004 @ 13:51:
[...]
Kan het kloppen dat er van bepaalde postings die op de spool server staan er geen headers van op de reader staan?
Zeg maar de overview files niet kloppen?
Ik heb vooral veel last dat ik ik wel headers krijg, maar dat de complete articles niet te vinden zijn. In de groepen waar ik heb gekeken zo'n beetje alles vanaf maandagavond, toen de server onbereikbaar was. Maar na wat verder kijken zie ik inderdaad dat er ook wel berichten wel te vinden zijn, zonder dat er een header in de groep staat. Bijvoorbeeld <4057451a$0$566$e4fe514c@news.xs4all.nl>, geen header in nim, maar het bericht is op message-id wel op te halen. Het lijkt er bijna wel op dat er na maandagavond alleen headers zijn van berichten zonder body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:25:

Laat mij raden het is het ergste tussen 8:30 en 10:00 en tussen 18:00 en 22:30. Ik heb hetzelfde probleem. Het is hopeloos bagger en Tweakdsl zelf doet er volgens mij geen fok aan, maar dat is mijn bevinding op het moment.
Trouwens na 17:30 bellen heeft ook al geen zin op beide nummers :( lekker zulke support :r

[ Voor 5% gewijzigd door Hakker op 17-03-2004 20:46 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt niet aan Tweakdsl iedergeval, ik haal makkelijk 100 dagen.. zonder sync uitval, nog wel veel meer :P Tweakdsl..moet dan bbned erop aanspreken.. lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
Goed ik heb nog steeds geen internet. Al 2.5 week niet. Het probleem ligt bij KPN. Ik krijg geen lijn synchronisatie en bij tweakdsl hebben ze hetzelfde geconstateerd. Tweakdsl heb een bericht gestuurd naar bbnet dat er iets mis is en dit duurt nu al 2 weken !!!!

Nu is mijn vraag wat oh wat kan er fout zijn in die centrale. Het probleem is begonnen toen ik mijn E-tech router resette nadat ik poorten had toegevoegd. (stuurt die router een gek signaal naar de centrale ofzo :S )

Naja suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:58:
[...]

Ik zou allereerst de complete bekabeling nakijken vanaf ISRA punt tot aan PC.

Splitter eerst voordat telefoons komen. Korte bekabeling er tussen.

Vanaf splitter naar pc met UTP kabel en dan mag gerust wel lang zijn.

Andere kabeltjes liever niet langer als een meter.

Klinkt als een gare bekabeling.
als ik het goed begrijp bedoel je dus:

isra ----> tel kabel max 1,00m ---> splitter ---> utp kabel max 10,00m ---> modem ---> utp kabel max 10,00m ---> netwerkkaart. klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:18:
als ik het goed begrijp bedoel je dus:

isra ----> tel kabel max 1,00m ---> splitter ---> utp kabel max 10,00m ---> modem ---> utp kabel max 10,00m ---> netwerkkaart. klopt dat ?
Modem - netwerkkaart mag wel 100 zijn ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok duidelijk, zo zit het bij mij dus er ook uit, alleen van de isra kan ik toch niet met een utp kabel naar me modem of splitter ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:22:
ok duidelijk, zo zit het bij mij dus er ook uit, alleen van de isra kan ik toch niet met een utp kabel naar me modem of splitter ???
Het plugje zal waarschijnlijk niet passen, als je netwerk-kabel neemt. (Bij mij wel, maar ik heb ISDN en een voorliefde voor RJ-45)

Met de kabel-soort 'twisted pair' is helemaal niets mis. Je knipt 3 aderparen weg, en gebruikt er 1 (bijvoorbeeld oranje/oranje-wit) en zet daar een RJ-11. Prima geschikt. Gelijk doen. Ook vast installeren of KPN-kabel (rood/blauw en oranje/wit en nog een ongetwiste blanke ader en een garen-draadje) mag.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mich schreef op 17 maart 2004 @ 21:25:
Goed ik heb nog steeds geen internet. Al 2.5 week niet. Het probleem ligt bij KPN. Ik krijg geen lijn synchronisatie en bij tweakdsl hebben ze hetzelfde geconstateerd. Tweakdsl heb een bericht gestuurd naar bbnet dat er iets mis is en dit duurt nu al 2 weken !!!!

Nu is mijn vraag wat oh wat kan er fout zijn in die centrale. Het probleem is begonnen toen ik mijn E-tech router resette nadat ik poorten had toegevoegd. (stuurt die router een gek signaal naar de centrale ofzo :S )

Naja suggesties zijn welkom
Zelfde probleem gehad... modem was dood. Ik heb meteen een alcatel gevraagd.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip.

Ik heb inderdaad ff de bekabeling anders gedaan. Omdat ik geen IR/SA contactpunt had moest ik de kabel met een kroonsteentje vast maken aan een plugje die ik van een oude telefoonkabel heb gehaald (Had nog geen stekkertjes gekocht). Ik denk dat daar storing in kwam. Had nu wel een stekkertje direct eraan gezet en kon al een aantal uren zonder sync uitval internetten. Moet zo alles nog ff wat beter aansluiten maar het gaat wel goed komen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
I_Stealth_I schreef op 17 maart 2004 @ 23:07:
[...]

Zelfde probleem gehad... modem was dood. Ik heb meteen een alcatel gevraagd.
ook geprobeerd met een modem van asus, maar mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm vandaag alle stekkertjes eraan gezet. Zit niets anders meer tussen. Toch blijft hij telkens wegvallen. Ik zag dat de TV kabel er ook langs komt. Deze heb ik ook op zij gehangen en komt niet meer in de buurt. Toch blijft het probleem. Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand anders nog een suggestie? Denk dat ik anders morgen maar eens ga bellen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Weet iemand hoe ik TweakDSL kan bereiken op een snelle manier. zodat ik antwoord krijg? Mail, telefoon het schiet geen donderstraal op!

Een kennis van mij wilde ADSL hebben, dus met veel enthousiastme maak ik heb abonnee bij Tweak. Dit is op 5-1-2004 gebeurt, op de 12-1-2004 bief KPN; lijn overgegaan naar BBned. 5 weken pas het modem 'jah, hij was op, we hebben hem in bestelling, maar hij is erg moeilijk leverbaar' OK, dan is het modem er; Geen lijn! 'We maken er werk van bij BBned' Je raad het al; nog steeds geen DSL op de lijn! We zijn nu bijna 3 maanden later.

Huilen met de pet op :'( Ik zie het niet meer zitten voor mijn kennis. Mijn eigen aansluiting werkt top, maarja. Ik ben ook wel enthousiast over Tweak, maar dit is gewoon slecht en volkomen kut! Daarnaast wordt zijn rekening gewoon leeggetrokken iedere maand zonder dat er nog maar een Mb is uitgewisseld!

In december/januari kreeg je voor iedere aangebrachte abonnee een maand gratis internet... ook die korting heb ik nooit gezien :X

Teleurstellend :/

[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 18-03-2004 22:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan gebeuren, bij sommige mensen is het zo dat't een half jaar duurt voordat de boel draait. ik heb het hier niet over tweak hoor, maar ik weet het nog van de tijd dat ik bij kpn gewerkt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vervelend, maar er zijn nou eenmaal complexe processen om de boel draaiend te krijgen. Normaliter gaat dit automagisch goed, maar soms ook niet, en dan wordt het meestal pas echt lastig. Je kennis heeft nu drie maanden gewacht, ik zou zeggen: juist dan zou ik nog even geduld hebben, want lang kan het niet meer duren. Als het eenmaal werkt is hij ook happy, en als je nu in de tussentijd iets anders gaat proberen kost het sowieso geld, en als het ook nog ADSL is wat je wilt hebben, gaat er nog veel meer mis. Slecht plan om dat te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:02
I_Stealth_I schreef op 18 maart 2004 @ 21:59:
Weet iemand hoe ik TweakDSL kan bereiken op een snelle manier. zodat ik antwoord krijg? Mail, telefoon het schiet geen donderstraal op!

Een kennis van mij wilde ADSL hebben, dus met veel enthousiastme maak ik heb abonnee bij Tweak. Dit is op 5-1-2004 gebeurt, op de 12-1-2004 bief KPN; lijn overgegaan naar BBned. 5 weken pas het modem 'jah, hij was op, we hebben hem in bestelling, maar hij is erg moeilijk leverbaar' OK, dan is het modem er; Geen lijn! 'We maken er werk van bij BBned' Je raad het al; nog steeds geen DSL op de lijn! We zijn nu bijna 3 maanden later.

Huilen met de pet op :'( Ik zie het niet meer zitten voor mijn kennis. Mijn eigen aansluiting werkt top, maarja. Ik ben ook wel enthousiast over Tweak, maar dit is gewoon slecht en volkomen kut! Daarnaast wordt zijn rekening gewoon leeggetrokken iedere maand zonder dat er nog maar een Mb is uitgewisseld!

In december/januari kreeg je voor iedere aangebrachte abonnee een maand gratis internet... ook die korting heb ik nooit gezien :X

Tijdens die actie heb ik ook mijn zus lid gemaakt. Ook ik heb hetzelfde verhaal.
Lijn opgeleverd, wel betalen, maar nog geen modem. Echter 1 belletje was voldoende om het abbonements gelden weer te verrekenen, dus uiteindelijk heeft ze maar betaald vanaf dat de modem bij haar thuis lag. Ze zijn heel redelijk bij tweakdsl! Dat ik ook nog niet mijn 1 maand gratis heb gehad maak ik mij nog geen zorgen over, ik wacht nog even af.

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:21
Mich schreef op 18 maart 2004 @ 12:35:
[...]

ook geprobeerd met een modem van asus, maar mocht niet baten
Probleem heb ik ook gehad, staat ergens in het topic. Nu heb ik een draytek, nog niet 1x eruit gelegen. Modem teruggestuurd en kosten zouden worden vergoed(ben er nog mee bezig, want ze kunnen mijn modem daar niet meer vinden)

Het is balen maar die asus modems zijn gewoonweg slecht, dan kun je beter iets meer geld uitgeven en een speedtouch of beter nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
dr paaj schreef op 19 maart 2004 @ 11:56:
[...]

Probleem heb ik ook gehad, staat ergens in het topic. Nu heb ik een draytek, nog niet 1x eruit gelegen. Modem teruggestuurd en kosten zouden worden vergoed(ben er nog mee bezig, want ze kunnen mijn modem daar niet meer vinden)

Het is balen maar die asus modems zijn gewoonweg slecht, dan kun je beter iets meer geld uitgeven en een speedtouch of beter nemen.
Ik heb zelf een draytek vigor 2600 gehad en ben uiteindelijk over gegaan op de asus en ben er nog steeds erg enthousiast over.

90%+ van de problemen is bekabeling; overspraak op de lijn (kan je weinig aan doen) of slecht gemonteerde splitters c.q. een huistelefooninstallatie die een verkeerde impedantie heeft.

Ook nog oude NT1's (S1, S2 en S3) zijn berucht.

Mijn vigor 2600, die ik van ellende van de muur heb gerukt, draait bij een collega in belgie al maanden vlekkeloos. Ik kon nog geen 30 minuten een ssh sessie open houden.

Die asus baksteen aan de andere kant, heeft bij mij een connectie van over de 600 uur en staat nog steeds strak getraind op 1824/864 kilobit

Een eenduidige oplossing voor dit soort connectieproblemen is er dan ook eigenlijk niet te geven; mocht je problemen houden; laat er dan eens een monteur naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
vanavond 18 maart is de newsserver wegens aanpassing tijdelijk offline. verwachting is dat 20:00 de server weer online is.

Dit staat in de logs van Tweakdsl maar de newsserver is niet te bereiken, weet iemand wanneer de server weer echt de lucht in gaat en weer volledig up to date is is er al een oplever dag ofzo :?

tweak is natuurlijk voor de rest super alleen de nieuwsserver nog maar daar word aangewerkt ga ik maar vanuit :>

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 19-03-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

hmm ik heb een vraagje. ik wil namelijk een tweakdsl abo nemen maar ik kan alleen de maandelijkse kosten zien en niet de eenmalige kosten. Of zijn de modem een aansluitkosten soms gratis ?? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
I_Stealth_I schreef op 18 maart 2004 @ 21:59:

je kan het abonnee geld gewoon door je bank terug laten halen.
Zo lang de lijn nog niet werk hoef je ook niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

_MaLa_ schreef op 19 maart 2004 @ 12:42:
de nieuwsserver nog maar daar word aangewerkt ga ik maar vanuit :>
Ben net binnen. Eerst even een pizza naar binnen werken. Straks meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
meat106 schreef op 19 maart 2004 @ 19:27:
[...]

je kan het abonnee geld gewoon door je bank terug laten halen.
Zo lang de lijn nog niet werk hoef je ook niet te betalen.
Alles kan, maar dat is niet de manier waarop je zakendoet. Het lijkt me ook sterk dat tweakdsl niet uit zichzelf en/of na enig aansporing dat echt wel gaat terugbetalen :)
Alhoewel...waarschijnlijk is het een probleem bij bbned oid, of bij de klant toch zelf. Magoed, kan tweakdsl dan mischien wel op bbned verhalen ofzo, dunno
Burne schreef op 19 maart 2004 @ 22:11:
[...]

\o/

Volgensmij draait ie ondertussen alweer best goed overigens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Freedom_Fighter schreef op 19 maart 2004 @ 17:22:
hmm ik heb een vraagje. ik wil namelijk een tweakdsl abo nemen maar ik kan alleen de maandelijkse kosten zien en niet de eenmalige kosten. Of zijn de modem een aansluitkosten soms gratis ?? })
kosten zijn nooit gratis.. een product is gratis of de kosten zijn 0..

maargoed.. ga naar www.tweakdsl.nl klik op Producten links, scroll iets naar beneden en lees vooral de rode tekst behorende bij verschillende sterretjes..

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartjenl schreef op 19 maart 2004 @ 23:09:
[...]

kosten zijn nooit gratis.. een product is gratis of de kosten zijn 0..

maargoed.. ga naar www.tweakdsl.nl klik op Producten links, scroll iets naar beneden en lees vooral de rode tekst behorende bij verschillende sterretjes..
Ja leuk, maar wat nou als er iemand tweaklight of surfdsl wilt nemen, wat zijn de aansluitkosten dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 23:20:
[...]

Ja leuk, maar wat nou als er iemand tweaklight of surfdsl wilt nemen, wat zijn de aansluitkosten dan? 8)7
mja da's idd onduidelijk.. ik geef trouwes meteen toe dat de hele tweakdsl site wat onduidelijk overkomt.. alleen al op de voorpagina.. klik op de Gratis Modem nieuwslink..
maargoed.. dat staat er dus inderdaad niet (expliciet) bij. maar volgens mij waren de aansluitkosten ook 0. (pin me d'r niet op vast O-) )

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 23:20:
Tot en met 31 maart: geen. Voor alle vier de verbindingen. Bij ProDSL en UltraDSL krijg je ook nog een gratis Asus modem.

Volgens mij missen er een paar sterretjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Burne schreef op 19 maart 2004 @ 22:11:
Burps Het was een Al Shoarma met extra knoflook-saus, dus m'n collega's zullen nog een reden extra hebben om blij te zijn dat het weekend is.

Goed. De FCAL wil nog steeds niet, en als tussenoplossing is er dus 8*73Gbyte 10K SCSI met een Adaptec 39320 tegenaan gegaan. Zo langzamerhand begint het een nogal buitenisse doos te worden, met 12 keer 120Gbyte IDE en 8 keer 73Gbyte SCSI aan een enkele doos. Met nog wat andere schijfjes zitten we op 24 stuks in één systeem en nog net onder de 2Tbyte. UW320 bleek wat teveel voor de bijna twee meter lange SCSI-chain, dus da's iets terug-gebracht. Overigens is dat allemaal door anderen gedaan.

Mijn bemoeienis kwam pas toen we bijna thuis waren. Voor de kenners: we reden op het Rottepolderplein toen er een GSM afging dat 'ie een kernel-panic had gehad. Dus omkeren, en weer richting ZuidOost. :X

Met een andere, oudere kernel ging het iets beter, en met wat gepiel hier en daar (ondermeer een IDE-kabel die knel had gezeten bij het dichtdoen van de doos. Weer eens aangetoond dat UDMA-133 niet goed tegen vouwen in je kabel kan) kwam het redelijk op, allemaal.

Hoog op mijn lijstje staat nu even het op niveau krijgen van een kernel. Diablo laat ik met een gerust hart over aan anderen. Vanwege de destijds nogal buitenissige hardware staan er wat -pre's en -test-kernels op, en die zijn inmiddels wel te vervangen door normale productie-exemplaren. Kernel gaat wat dat betreft nog harder dan de krant van gisteren. De CVS van acht uur terug is het toppunt van veroudering.

Door alle reboots en hangers zijn de overviews onherstelbaar verklaard, en is er dus even schoon schip gemaakt. (rm -rf duurt dagen, overigens, op een nieuwspartitie, dus mkfs.ext2 gaat een stuk sneller.)

(alsof ze het er om doen. Als je bezig bent panic't 'ie weer. Momentje, graag.. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Succes ermee Burne.. ik ben benieuwd! Vind het eigenlijk wel spannend om te horen tot hoever zo'n systeem uit te breiden is en dit klinkt toch aardig leuk.. voor mij maakt het niet zoveel uit als de nieuwsserver down is, ik maak er elke dag gebruik van maar schade is wel weer in te halen. Welke kernel draaide hij eerst, die kernel panic gaf? 2.6.4 of nog uit de 2.4.x serie?

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans van Eijsden schreef op 20 maart 2004 @ 01:56:
voor mij maakt het niet zoveel uit als de nieuwsserver down is
Krijg alhier nu een 119 error cann't connect to newsserver...wellicht werkzaamheden nog steeds bezig???

Met al die bergen data die tegenwoordig uitkomen wordt het voor een provider steeds lastiger dus om een werkende nieuwsserver aan te bieden.

Ik hoop dat het ze toch lukt om het weer op de rails te krijgen.

Was toch wel lekker met ruim 800 down files te leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:22:
Krijg alhier nu een 119 error cann't connect to newsserver...wellicht werkzaamheden nog steeds bezig???
Ja, das ook de rede dat ik deze thread weer es opzocht. Dit staat op de storingspage:
vanavond 18 maart is de newsserver wegens aanpassing tijdelijk offline. verwachting is dat 20:00 de server weer online is.
Lijkt erop dat ze 20.00 uur niet meer gaan halen :P

Iemand nog nieuws omtrend de newsserver?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op 20 maart 2004 @ 12:13:
[...]

Lijkt erop dat ze 20.00 uur niet meer gaan halen :P

Iemand nog nieuws omtrend de newsserver?
Op de 18e (dag waar de melding over ging) was 'ie rond 23:00 in ieder geval weer in de lucht. Gisteravond is 'ie een paar keer even in de lucht geweest, maar sinds 23:00 heb ik tot voor kort geen reacties meer gezien op pings. Nu dus weer wel, dus misschien reageert de NNTP service straks ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De news server is weer in de lucht, maar alle berichten die er gisteravond stonden zijn weg. De lijst met nieuwsgroepen van gisteravond lijkt wel behouden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yeah! Hij doet het weer :)
Ware het niet dat hij weer leeg is :(

EDIT: LOL Net een seconde te laat :)

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 20-03-2004 15:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op 20 maart 2004 @ 15:45:
Yeah! Hij doet het weer :)
Ware het niet dat hij weer leeg is :(

EDIT: LOL Net een seconde te laat :)
Sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

3282GB's zitten nu in de newsserver...

Even hopen dat hij het nu goed lang uithoudt.. we zullen zien..

Heb inmiddels al wel 5x een 20GB account bij pfcorner gefixt ... the bomb imo.. maar goed, tweak is leuker gaat net iets constantere snelheid.. pfcorner zakt soms wel eens in .. dan gaat ie ipv 850kB/sec ineens 400kB/sec.. maar goed.. dan nog.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik ben op dit moment alweer druk aan het leechen :)

Sa1 > Ik heb er ook een payserver naast. Niet pfcorner though, dat vind ik eigenlijk wel de meeste vieze club om ooit zaken mee te doen ;) Werkt erg fijn. Met de juiste software zal hij eerst alles van Cambrium wegleechen dat beschikbaar is (En dat is normaal gesproken toch echt wel heel veel, bijna alles zelfs), en alleen de missende paar parts van de payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Xandrios schreef op 20 maart 2004 @ 16:35Met de juiste software zal hij eerst alles van Cambrium wegleechen dat beschikbaar is (En dat is normaal gesproken toch echt wel heel veel, bijna alles zelfs), en alleen de missende paar parts van de payserver.
Op dit moment staan er nog niet zoveel headers op of wel? Misschien zie ik iets over het hoofd. Maar Xandrios, wat is dan de juiste software bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:46:
[...]

Op dit moment staan er nog niet zoveel headers op of wel? Misschien zie ik iets over het hoofd. Maar Xandrios, wat is dan de juiste software bij jou ?
Ligt aan je definitie van niet zo veel. In alt.binaries.boneless bijvoorbeeld ruim 32000 op het moment. Als je er minder ziet, moet je misschien even je headers resetten in de news reader.

In andere groepen zijn de eerste headers vreemd genoeg alweer aan het verdwijnen, terwijl de berichten nog wel via het message-id op te vragen zijn. Vreemd, aangezien in die groepen vaak minder headers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:46:
[...]

Ik gebruik newsleecher :) www.newsleecher.com. Die ondersteund Xpat, nzb en dus multiple servers :)
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:58:

In andere groepen zijn de eerste headers vreemd genoeg alweer aan het verdwijnen, terwijl de berichten nog wel via het message-id op te vragen zijn. Vreemd, aangezien in die groepen vaak minder headers staan.
Dat is mij ook weleens opgevallen ja. Dat de posts totaal niet te vinden zijn bij een headerupdate, maar met bijv. een .nzb file _prima_ te downloaden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Xandrios schreef op 20 maart 2004 @ 18:37:
[...]

Ik gebruik newsleecher :) www.newsleecher.com. Die ondersteund Xpat, nzb en dus multiple servers :)

[...]

Dat is mij ook weleens opgevallen ja. Dat de posts totaal niet te vinden zijn bij een headerupdate, maar met bijv. een .nzb file _prima_ te downloaden zijn...
Je kunt in newsleecher header download in stellen om bv je headers van je payserver af te pakken en te downloaden vanaf de tweak server, scheelt je ook de nodige Gigs aan traffic vanaf je pay server.
De spool server is namelijk zeer compleet en dat voor 3 dagen lang zolang de spool server geen kuren gaat vertonen,tot nu toe is die sinds november top alleen sinds vandaag is die geledigd jammer maar daar zal wel een reden voor zijn.

Hoop alleen dat ze de header server goed krijgen, die zijn belangrijk voor de txt groepen, heb niets aan nzb files in txt groepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand problemen op het moment? Bijna niks werkt, behalve tweakers en een handje vol andere sites. Ook geen IRC of ICQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Nope, geen problemen geconstateerd. Lokatie Zwolle; IP's: 217.19.24.127, 217.19.24.167 en 217.19.24.181 en alle verkeer werkt snel en perfect. 8)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 21 maart 2004 @ 01:14:
[...]

Hoop alleen dat ze de header server goed krijgen, die zijn belangrijk voor de txt groepen, heb niets aan nzb files in txt groepen :P
Dat hoop ik ook. Het lijkt erop dat er nu nog maar weinig headers voortijdig verwijderd worden. Iedere keer als de news server opnieuw gestart werd, zag ik dat in het begin maximaal 513 headers per newsgroup doorgegeven werden. Gisteren werden op een bepaald moment in de meeste groepen geen headers meer verwijderd. In alt.binaries.movies gebeurt dat nog steeds wel, daar zijn alleen de laatste 683 headers op te halen. Het lijkt me dat er iets vreemds in de software zit, wat zich na een tijdje of automatisch herstelt, of wat misschien handmatig gecorrigeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:38:
Iemand problemen op het moment? Bijna niks werkt, behalve tweakers en een handje vol andere sites. Ook geen IRC of ICQ.
had gisteravond na 11.45 ook een probleem had geen dns servers meer, dus dat surfde nogal rot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal geen problemen, alles gaat lekker:
- gaming
- leechen (~850 Kb/s)
- surfen

nix te klagen, ga zo door tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Werkt hier idd ook prima, geen PL meer leechen met 880kb/s en bereik alle pagina's verder. En nu voor jullie hopen dat de newsserver weer snel helemaal toppie is zijn we allemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Headers ophalen met 500 Kb hop hop hop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik ga vanavond ook even aanmelden bij TweakDSL. Alleen nog een vraagje:

Hoeveel computers mag ik max aansluiten op de modem?
Ik wil het wireless gaan doen en thuis hebben we 4 PC (2 laptop en 2 desktop)
Kan/mag ik alle 4 de computers zo aansluiten, zodat wij alle 4 tergelijkertijd kunnen internetten?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 21 maart 2004 @ 14:05:
Ik ga vanavond ook even aanmelden bij TweakDSL. Alleen nog een vraagje:

Hoeveel computers mag ik max aansluiten op de modem?
Ik wil het wireless gaan doen en thuis hebben we 4 PC (2 laptop en 2 desktop)
Kan/mag ik alle 4 de computers zo aansluiten, zodat wij alle 4 tergelijkertijd kunnen internetten?
Je kunt en mag er zoveel pc's aanhangen als je wilt...

En inderdaad newsserver gaat weer als een zonnetje.. >:) >:) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:25:
[...]

Je kunt en mag er zoveel pc's aanhangen als je wilt...

En inderdaad newsserver gaat weer als een zonnetje.. >:) >:) :*) :*)
thanx, das goed nieuws :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Kan iemand mij vertellen hoe lang het precies duurt vanaf de aanvraag tot aan het moment dat je online zit bij TweakDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy2002 schreef op 21 maart 2004 @ 20:25:
Kan iemand mij vertellen hoe lang het precies duurt vanaf de aanvraag tot aan het moment dat je online zit bij TweakDSL?
Als het meezit, zo rond de 2 weken.
Het probleem is dat BBned (je lijnleverancier) zn dingetje ook moet doen.
Ikzelf had adsl binnen 3 weken ongeveer :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 08:53:
[...]

Dat hoop ik ook. Het lijkt erop dat er nu nog maar weinig headers voortijdig verwijderd worden. Iedere keer als de news server opnieuw gestart werd, zag ik dat in het begin maximaal 513 headers per newsgroup doorgegeven werden. Gisteren werden op een bepaald moment in de meeste groepen geen headers meer verwijderd. In alt.binaries.movies gebeurt dat nog steeds wel, daar zijn alleen de laatste 683 headers op te halen. Het lijkt me dat er iets vreemds in de software zit, wat zich na een tijdje of automatisch herstelt, of wat misschien handmatig gecorrigeerd wordt.
Het duurd even voordat de news server weer gevuld is, het aantal groepen stijgt ook gestaag.
Denk dat het een config keuze is van tweak om hem zo langzaam te vullen ook duurd het 3 dagen voordat de schijven vol zijn.
Dat is het nadeel van alles leeg maken maar als die het maar weer doet en dat doet hij, gaat weer als een speer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:01:
[...]

Als het meezit, zo rond de 2 weken.
Het probleem is dat BBned (je lijnleverancier) zn dingetje ook moet doen.
Ikzelf had adsl binnen 3 weken ongeveer :).
Ik ben een beetje aan het rondneuzen hier in de topics over ADSL, aangezien ik binnenkort ga verhuizen, en snel snel ADSL wil.

Kan iemand mij vertellen waarom ik TweakDSL zou moeten nemen, en waarom niet bijvoorbeeld Demon, die in alle pakketten 5 euro goedkoper is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:38:
Hrm, hetzelfde probleem op dit moment (en al vanaf eerder vanavond). Nogal raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:03:
[...]

Hrm, hetzelfde probleem op dit moment (en al vanaf eerder vanavond). Nogal raar.
Klopt, er ligt een DNS server plat. Maar daarom heeft tweakdsl er ook twee :P

Stel deze in als secundaire dns, en je hebt nergens last van :)

213.239.128.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaar da' k aleen via een buitenlandse proxy inkan bellen

helpdesk krijg ik een bandje "er is geen netwerkprobleem" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
waardeloos op de tweakdsl-site geen storing
gewoon leugens en afwimpelen van betalende klanten
gelukkig kan ik er binnenkort vanaf :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
bij mij was het ook een hele tijd down...
beetje irri..
bellen met tweakdsl was vrij onmogelijk vanmorgen...
eerste keer in 1 jaar dat ik echt problemen had met Tweakdsl...
jammer... ik hoop dat het nooit weer gebeurd... :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 15:17
Xandrios schreef op 22 maart 2004 @ 00:26:
[...]

Klopt, er ligt een DNS server plat. Maar daarom heeft tweakdsl er ook twee :P

Stel deze in als secundaire dns, en je hebt nergens last van :)

213.239.128.5
Tnx :)
Ik had dus 1 verkeerde (secundaire) DNS ingevuld...

offtopic:
Tip voor de tweakdslcrew
Ondanks dat je ze via DHCP krijgt (bij mij staan ze vast) is het misschien
wel handig om deze gegevens op de tweakdsl site ergens te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
wat is de primaire dns dan?
bij mij was inet net weer ff up..
maar het ligt er nu weer uit...
en nu is het er weer :D

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

delyver schreef op 22 maart 2004 @ 12:26:
wat is de primaire dns dan?
bij mij was inet net weer ff up..
maar het ligt er nu weer uit...
en nu is het er weer :D
mja... k heb hier der toch echt geen last van.. soieso niet gehad ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad sinds vannochtend vroeg 0:15 geen inet meer gehad (was toen net thuis dus misschien eerder) DNS werkte niet. En vannochtend voordat ik wegging (6:55 of zow) was het nog het zelfde. kan iemand bijde dns ips hier neer zetten, kan ik ze vanavond proberen ;) en onthouden vooral.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
ff gecheckt bij de SIDN leek me wel logisch als ze eigen DNS servers gebruikten :P

huh die kloppen dus nie met de andere ns servers

Ze staan wel op http://ivo.tweakdsl.nl

[ Voor 53% gewijzigd door j_bos op 22-03-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Nou de newsserver loopt weer perfect hopelijk blijft het zo en blijft ie stabiel. Verder is de lijn ook super nu met de cisco apparatuur nu alleen nog snel die dslams vervangen bbned dan hebben we nog een super show ping ook B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 22 maart 2004 @ 18:04:
Nou de newsserver loopt weer perfect hopelijk blijft het zo en blijft ie stabiel. B)
Kwam net thuis...mijn snelheid was terug naar 120 KB vanaf de newsserver i.p.v. 800 toen ik om 18:00 uur weg ging. Helemaal lekker loopt het dus nog niet? of er moeten het laatste uur tighonderden hun lijn hebben opengezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
j_bos schreef op 22 maart 2004 @ 17:27:
ff gecheckt bij de SIDN leek me wel logisch als ze eigen DNS servers gebruikten :P

huh die kloppen dus nie met de andere ns servers

Ze staan wel op http://ivo.tweakdsl.nl
de dns servers zijn dns1.cambrium.nl, dns2.cambrium.nl voor het opzoeken van hostnames; ns1.cambrium.nl en ns2.cambrium.nl worden gebruikt voor het registreren van domeinnamen.

Het heeft relatief lang geduurd voordat duidelijk werd dat er een storing was. Er waren relatief veel telefoontjes met vage klachten, zoals:
- het internet werkt soms wel en soms niet (duid normaal op een routeringsprobleem)
- ik krijg geen ip adres (probleem dhcp server)
- en nog diverse.

De storingslijn is niet gebeld voor dit probleem gedurende de zondag nacht.

Beide nameservers hebben dezelfde prioriteit met toekennen; wat betekend dat sommige mensen de ene en anderen de andere nameserver gebruiken.

Mensen met vaste ip's en eigen nameservers thuis (zo ongeveer onze crew), had nergens last van.

Gelukkig is alles weer gefixed en weten we het voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Wat een baggerzooi, mijn ouwe chello in Eindhoven lag er in 4 jaar tijd echt bijna nooit uit en de verbinding was retestabiel. Wat ik de afgelopen 3 maanden meemaak met TweakDSL is mij compleet nieuw: Wat een slechte verbinding. Ik heb hier al eens eerder m'n twijfels gepost maar het is echt om te janken zo vaak als ie eruit ligt. En dan werkt dit weer niet, en dan werkt dat weer niet etc etc etc. Ik zou mijn goede naam niet graag aan deze service verbonden zien. Ik zou het eerder EEK!DSL noemen. :X
Afbeeldingslocatie: http://www.foxkids.co.uk/games/ecards/images/eTeaser_7.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Toink op 22-03-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toink schreef op 22 maart 2004 @ 21:59:
Wat een baggerzooi, mijn ouwe chello in Eindhoven lag er in 4 jaar tijd echt bijna nooit uit en de verbinding was retestabiel. Wat ik de afgelopen 3 maanden meemaak met TweakDSL is mij compleet nieuw: Wat een slechte verbinding. Ik heb hier al eens eerder m'n twijfels gepost maar het is echt om te janken zo vaak als ie eruit ligt. En dan werkt dit weer niet, en dan werkt dat weer niet etc etc etc. Ik zou mijn goede naam niet graag aan deze service verbonden zien. Ik zou het eerder EEK!DSL noemen.
Is toch wel een heel erg overdreven en onterechte posting vind ik.

Ben ook 3 maanden klant en ben 110% tevreden over mijn verbinding.

Hartstikke snel en stabiel.

Dat er wat problemen waren met de nieuwsserver doet verder aan de kwaliteit van de verbinding niks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:38:
[...]

Is toch wel een heel erg overdreven en onterechte posting vind ik.

Ben ook 3 maanden klant en ben 110% tevreden over mijn verbinding.

Hartstikke snel en stabiel.

Dat er wat problemen waren met de nieuwsserver doet verder aan de kwaliteit van de verbinding niks af.
Hoe rechtvaardig je dan 3 maanden worstelen? ik heb veel ervaring met breedbandproviders maar ik snap niet waar ze hier mee bezig zijn hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 22 maart 2004 @ 21:56:
[...]

De storingslijn is niet gebeld voor dit probleem gedurende de zondag nacht.
De storingslijn werkt niet! Vorige week in een eindeloze loop gehangen en jullie complete CD afgeluisterd maar geen medewerker. Ik denk dat je je CCT-jes even moet na kijken van je telefooncentrale.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Toink schreef op 22 maart 2004 @ 21:59:
Wat een baggerzooi, mijn ouwe chello in Eindhoven lag er in 4 jaar tijd echt bijna nooit uit en de verbinding was retestabiel. Wat ik de afgelopen 3 maanden meemaak met TweakDSL is mij compleet nieuw: Wat een slechte verbinding. Ik heb hier al eens eerder m'n twijfels gepost maar het is echt om te janken zo vaak als ie eruit ligt. En dan werkt dit weer niet, en dan werkt dat weer niet etc etc etc. Ik zou mijn goede naam niet graag aan deze service verbonden zien. Ik zou het eerder EEK!DSL noemen. :X
[afbeelding]
mee eens

Ik heb hem nu ook 3 maanden ongeveer. Waarvan ik het hooguit 5 weken 'werkend' heb gehad. Mailen faxen bellen, maar geen reactie. probleem leg bij kpn en is gemeld. Maar ze zullen ook geen druk bij kpn uitoefenen hoor.

neeeee tuurlijk niet. Lijkt me sterk dat kpn 3 weken nodig heeft om in een centrale te kijken of er iets mis is. Maarja voordat bij die tweakdsl gasten een lampje gaat branden :|

Voor het tweakdsl team (ghandi ?) lees ff mijn mails door die ik stuur en plz oh plz los het een keer op

[ Voor 7% gewijzigd door Mich op 23-03-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Mich schreef op 23 maart 2004 @ 09:26:
[...]

mee eens

Ik heb hem nu ook 3 maanden ongeveer. Waarvan ik het hooguit 5 weken 'werkend' heb gehad. Mailen faxen bellen, maar geen reactie. probleem leg bij kpn en is gemeld. Maar ze zullen ook geen druk bij kpn uitoefenen hoor.

neeeee tuurlijk niet. Lijkt me sterk dat kpn 3 weken nodig heeft om in een centrale te kijken of er iets mis is. Maarja voordat bij die tweakdsl gasten een lampje gaat branden :|

Voor het tweakdsl team (ghandi ?) lees ff mijn mails door die ik stuur en plz oh plz los het een keer op
[edit]
hehe eindelijk iemand met verstand aan de lijn gehad. Zo zie je maar dat ik 2 weken lang verkeerde info doorkreeg. Nu word er aan gewerkt en met een beetje geluk doet die het weer als ik thuis kom vanmiddag :P

[edit2]
kut ik deed quote

[ Voor 3% gewijzigd door Mich op 23-03-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
quote: Mich
neeeee tuurlijk niet. Lijkt me sterk dat kpn 3 weken nodig heeft om in een centrale te kijken of er iets mis is. Maarja voordat bij die tweakdsl gasten een lampje gaat branden
Vergis je niet. TweakDSL heeft enkel het eigen netwerkdeel onder eigen beheer, als je modem geen line-sync krijgt of de verbinding regelmatig wegvalt, dat ligt vaak aan het signaal tussen jou en de centrale in, en is (helaas) het pakkie an van KPN cq BBNED.

Enige wat TweakDSL dan voor je kan doen is op haar beurt de storing weer aanmelden bij KPN/BBNED en dan afwachten. En dan kan het enige tijd duren. Zulke problemen kun je bij _elke_ provider verwachten voor zover de lijn zelf niet in beheer is van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Denk dat dat nou het probleem is van veel mensen. Die denken oh geen kpn meer om rekening te betallen (in het geval van ADSL) nu regelt de provider alles maar dat is dus niet het geval. Cambrium heeft alleen het eigen netwerk en dergelijke in beheer en dat zijn dan vooral de nieuwsserver, mail server en game servers, de rest is in handen van BBned en die gaan dus over lijnen van je deur tot aan internet.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.