TweakDSL *new and/or improved* deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Psssst ik hoorde vandaag dat er binnenkort onderhoud aan de nieuwsserver gepleegd gaat worden, er wordt uitgebreid in capaciteit en de feeder krijgt een opknapbeurt heb ik gehoord.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Floris schreef op 11 maart 2004 @ 01:45:
Psssst ik hoorde vandaag dat er binnenkort onderhoud aan de nieuwsserver gepleegd gaat worden, er wordt uitgebreid in capaciteit en de feeder krijgt een opknapbeurt heb ik gehoord.
Dus het ding gaat nog meer herrie produceren? 8)7

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Kijk eens aan :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Kleine aanvulling voor die gene die hun packetloss willen meten onder w2k of xp ..
pathping , soort kruising tussen ping en tracert.. zit standaard in de windows tools :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
pathping /?

Usage: pathping [-n] [-h maximum_hops] [-g host-list] [-p period]
                [-q num_queries] [-w timeout] [-t] [-R] [-r] target_name

Options:
    -n                 Do not resolve addresses to hostnames.
    -h maximum_hops    Maximum number of hops to search for target.
    -g host-list       Loose source route along host-list.
    -p period          Wait period milliseconds between pings.
    -q num_queries     Number of queries per hop.
    -w timeout         Wait timeout milliseconds for each reply.
    -T                 Test connectivity to each hop with Layer-2 priority tags.

-R                 Test if each hop is RSVP aware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oh handy zal dat eens testen. Maar zover ik nu weet gaat alles prima hier verder

offtopic:
geen Regroup lan voor LordHades en ziek verdomme :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Sinds vanmiddag heb ik iets heel raars. Ik heb zowel op mijn Windows als mijn Linux geen FTP-verkeer meer. Poort 21 lijkt volledig geblokkeerd voor zowel inkomend als uitgaand verkeer. Mijn modem staat in bridge mode en iedere PC heeft een apart IP hier. Vanaf geen enkele PC kan ik FTP-en. Ook kan ik niet van buitenaf connecten via FTP naar bijvoorbeeld nl.hans.name poort 21. Ook kan ik geen websites uploaden. Ook als ik op de PC's de firewall uitschakel, is geen FTP-verkeer mogelijk. Iemand ideeën waar dit aan kan liggen?

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 20:33
Ligt het nu aan mij of is de newsserver in een keer helemaal incompleet :| ? Was weer lekker gevuld en was lekker aant downloaden en ineens poef... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 11 maart 2004 @ 15:13:
Kleine aanvulling voor die gene die hun packetloss willen meten onder w2k of xp ..
pathping , soort kruising tussen ping en tracert.. zit standaard in de windows tools :)
Dan zou ik toch altijd MTR (Matt's TraceRoute) gebruiken. Geeft iets mooiere output en is iets meer aan je wensen aan te passen. Er is ook een Windows versie van deze linuxtool, toepasselijk WinMTR genaamd. Nadeel is natuurlijk wel dat deze tool niet direct in Windows zit, zoals pathping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

zit nu ook op Tweakdsl en tot nu toe is het nou niet echt best.

Krijg niet in een brief even netjes te horen dat het is opgeleverd dat moet je maar uitlezen in je mail. Misschien wordt daar niet echt nagedacht maar als consument zijnde wil dat dus zeggen geen internet... zucht

anyways eindelijk weer internet ligt mijn verbinding er constant uit. leuk hoor gewoon je line sync en alles weg. ik wordt hier echt niet vrolijk van. Na ook al 3 dagen aan de telefoon te zetten om uiteindelijk iemand te krijgen voor nieuwe modem instellingen :(

Helaas moet ik tot nu toe zeggen dat ik er niet zo happy over de overstap ben.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakker schreef op 11 maart 2004 @ 22:15:

Krijg niet in een brief even netjes te horen dat het is opgeleverd dat moet je maar uitlezen in je mail. Misschien wordt daar niet echt nagedacht maar als consument zijnde wil dat dus zeggen geen internet... zucht

anyways eindelijk weer internet ligt mijn verbinding er constant uit. leuk hoor gewoon je line sync en alles weg. ik wordt hier echt niet vrolijk van. Na ook al 3 dagen aan de telefoon te zetten om uiteindelijk iemand te krijgen voor nieuwe modem instellingen :(

Okay, leuk verhaal, maar ik heb echt geen kont begrepen van wat nu precies je klacht is. Je klaagt dat je geen brief krijgt dat de verbinding is opgeleverd, maar alleen een e-mail? Sorry hoor, maar wat doe je dan op Tweakers? Je wilt toch dezelfde dag weten dat iets werkt, en niet pas na 2/3 dagen?

En dan "leuk hoor gewoon je line sync en alles weg", wat betekent dat precies? Heb je mijn posting gelezen over hoe DSL werkt? Kans is groot dat je interne bekabeling slecht is, of misschien de KPN bekabeling. Dat had je ook gehad als je bij Demon of Wanadoo of Planet Internet terecht gekomen was; die hadden namelijk precies dezelfde kabel gebruikt.

Het is nogal een ingewikkeld proces om een dergelijke verbinding werkend te krijgen. Dat jij dat niet weet, prima, maar verdiep je er eerst in voordat je hier een onsamenhangende klacht plaatst. Daar heeft niemand namelijk iets aan, het schaadt alleen de provider nodeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op 10 maart 2004 @ 19:17:
[...]

Lijkt me heel sterk, en wel hierom:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  routert [192.168.0.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  217-19-xx-xx.dsl.cambrium.nl [217.19.xx.xx]
  3     9 ms     9 ms     9     nrp02.cambrium.nl [217.19.16.36]
  4     10        10       10 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  5    11 ms    11 ms    11 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
  6    54 ms    31 ms    16 ms  openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
  7    11 ms    12 ms    11 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  8    11 ms    11 ms    11 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Zoals je ziet, zit de grootste vertraging in het deel modem>nrp02. Het deel van bbned dus. En hoe graag de ISP dat ook wil, veel valt er niet aan te veranderen...
Je hebt een 8Mbit lijk zeker?

mijn pings naar Tweak zijn namelijk het dubbele van die van jou.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 11 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Je hebt een 8Mbit lijk zeker?

mijn pings naar Tweak zijn namelijk het dubbele van die van jou.
Nee hij heeft hoogstwaarschijnlijk alcatel apparatuur al staan in de dslam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
buzzjuh schreef op 11 maart 2004 @ 21:39:
Ligt het nu aan mij of is de newsserver in een keer helemaal incompleet :| ? Was weer lekker gevuld en was lekker aant downloaden en ineens poef... :'(
Denk niet dat het aan jou ligt. Het gebeurde inderdaad van het ene op het andere moment. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:00:
[...]

Nee hij heeft hoogstwaarschijnlijk alcatel apparatuur al staan in de dslam..
Beide fout, ik heb 2048/2048. SDSL dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 11 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Beide fout, ik heb 2048/2048. SDSL dus :)
SDSL dat op een alcatel vendor zit toevallig ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakker schreef op 11 maart 2004 @ 22:15:

Wen er maar vast aan communiceren kunnen ze niet, ze hebben erg lange tenen en tweakdsl wens je je ergste vijanden nog niet toe.
Dat is hoe ik er op dit moment over denk na 2 maanden tweakdsl gepruts.

Net als je denkt dat het lekker loopt stort het weer als een kaartenhuis in elkaar, hoogste tijd voor news:alt.klagen.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die er daarom nu plat ligt mogen ze dat wel op een fatsoenlijke manier van te voren aan kondigen i.p.v. psssst en dit adhoc gepruts :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:36:
[...]

Okay, leuk verhaal, maar ik heb echt geen kont begrepen van wat nu precies je klacht is. Je klaagt dat je geen brief krijgt dat de verbinding is opgeleverd, maar alleen een e-mail? Sorry hoor, maar wat doe je dan op Tweakers? Je wilt toch dezelfde dag weten dat iets werkt, en niet pas na 2/3 dagen?

En dan "leuk hoor gewoon je line sync en alles weg", wat betekent dat precies? Heb je mijn posting gelezen over hoe DSL werkt? Kans is groot dat je interne bekabeling slecht is, of misschien de KPN bekabeling. Dat had je ook gehad als je bij Demon of Wanadoo of Planet Internet terecht gekomen was; die hadden namelijk precies dezelfde kabel gebruikt.

Het is nogal een ingewikkeld proces om een dergelijke verbinding werkend te krijgen. Dat jij dat niet weet, prima, maar verdiep je er eerst in voordat je hier een onsamenhangende klacht plaatst. Daar heeft niemand namelijk iets aan, het schaadt alleen de provider nodeloos.
Ten eerste een status update is leuk maar hoe wil je je status update van je overschakeling van KPN naar Tweakdsl kunnen uitlezen als je geen internet meer heb? Je ben dus genoodzaakt om naar vrienden/familie te gaan om erachter te komen of je verbinding wel is opgeleverd. en daar doel ik op.

het tweede over de line sync is het feit dat de Alcatel modem zegt dat je totaal geen verbinding heb. Wat de line sync precies inhoud weet ik ook niet maar ik weet dat het dan niet goed zit. Daarnaast is het zo dat ik er bij mijn KPN powered provider totaal geen last van had, en dus de bekabeling van KPN en de interne bekabeling zo slecht niet kan zijn.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Linesync weg, dat is altijd een probleem tussen jou huis en de KPN centrale. Heeft totaal niets met de provider te maken...
't is dus je eigen bekabeling, of in de centrale is er een probleem: Maar dat kan KPN voor je uitzoeken.
SDSL dat op een alcatel vendor zit toevallig ?
Neuh. Ping is altijd al zo geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
God wat ben ik blij dat ik die nieuwsserver niet nodig heb zeg vooor me spulletjes ;). Maar goed communicatie is op moment idd niet echt van harte hopelijk dat dat binnenkort weer als vanouds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er allemachtig veel draadjes betreft TweakDSL. Ik heb zo onderhand alle posts zitten lezen en tot nu toe kan ik niet echt een concrete conclussie trekken betreft TweakDSL.

Mijn vraag is dan ook: Is TweakDSL (bbNed) het waard om te nemen ?

het gaat mij hier er om dat ik 8Mbit wil hebben als abbo. Maar ik wil niet voor meer snelheid stabiliteit inleveren als het aankomt op uptime en packets.

Dus: Kan TweakDSL 8Mbit abbo's leveren zonder darbij veel packetloss en veel downtime te brengen?
Zijn ze vertrouwbaar?

Ik hoop echt een goed antwoord te kunnen vinden hier .... want ik zit nu bij Planet met 2Mbit en ik wil toch echt sneller (wat ze niet kunnen leveren) .... Planet is echter in mijn ogen echt perfect. nooit offline en altijd goede ping-respons. _/-\o_

oh, en zijn er ook providers die goedkoop 100Mbit lijntjes ed. leveren ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:43:
Wat is er allemachtig veel draadjes betreft TweakDSL. Ik heb zo onderhand alle posts zitten lezen en tot nu toe kan ik niet echt een concrete conclussie trekken betreft TweakDSL.

het gaat mij hier er om dat ik 8Mbit wil hebben als abbo. Maar ik wil niet voor meer snelheid stabiliteit inleveren als het aankomt op uptime en packets.

Dus: Kan TweakDSL 8Mbit abbo's leveren zonder darbij veel packetloss en veel downtime te brengen?
Zijn ze vertrouwbaar?

Ik hoop echt een goed antwoord te kunnen vinden hier .... want ik zit nu bij Planet met 2Mbit en ik wil toch echt sneller (wat ze niet kunnen leveren) .... Planet is echter in mijn ogen echt perfect. nooit offline en altijd goede ping-respons. _/-\o_

Met 1 woord JA

Zo :) maar ff serieus ik heb tweakdsl nu vanaf het eerste uur en ben er eg tevreden over heb nog geen echte downtime gehad. Elke provider heeft zijn tegenslagen (zelfs planet heb er 3 jaar gewerkt dus weet er genoeg van) maar die worden vanzelf weer opgelost. De verbinding is stabiel en ik persoonlijk heb geen packetloos gehad dus daar ben ik verder ook tevreden over. Er zijn op moment wat problemen met de nieuwsserver maar ook dat zal wel weer verholpen worden al is het hier bij sommige mensen een noodzakkelijk iets anders gaan ze dood dus bij hun moet het in 1 minuut gefixed worden anders tjah leven ze niet meer. Maar goed ff serieus het is een goeie provider, klant vriendelijk en een nononses team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Zijn ze vertrouwbaar?

Jahoor, de verbinding is perfect :)
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
WeAreLegion schreef op 12 maart 2004 @ 12:07:
[...]

Met 1 woord JA

Zo :) maar ff serieus ik heb tweakdsl nu vanaf het eerste uur en ben er eg tevreden over heb nog geen echte downtime gehad. Elke provider heeft zijn tegenslagen (zelfs planet heb er 3 jaar gewerkt dus weet er genoeg van) maar die worden vanzelf weer opgelost. De verbinding is stabiel en ik persoonlijk heb geen packetloos gehad dus daar ben ik verder ook tevreden over. Er zijn op moment wat problemen met de nieuwsserver maar ook dat zal wel weer verholpen worden al is het hier bij sommige mensen een noodzakkelijk iets anders gaan ze dood dus bij hun moet het in 1 minuut gefixed worden anders tjah leven ze niet meer. Maar goed ff serieus het is een goeie provider, klant vriendelijk en een nononses team.
3 weken zonder news of 1 minuut daar zit nogal wat verschil in!
Er zijn mensen die van news afhankelijk zijn net zoals velen een goede mail server nodig hebben of geen packet loss op het netwerk.
Sta daar ook eens bij stil inplaats van een kleinnerende reactie te geven mbt de nieuws server.

Het kan een goede provider zijn maar bij providen hoort iets meer als alleen een netwerk op peil houden, informeer je klanten eens!
Dat is namelijk sinds januarie behoorlijk waardeloos :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

100Mbit goedkoop? Jawoor geen enkel probleem, maar dan heb je wel colocatieruimte nodig, want aan huis 100Mbit is niet echt goedkoop te noemen. ;)

Ik heb overigens weinig te zeuren over TweakDSL, de bereikbaarheid van de helpdesk is enorm verbetert en nu we op de Cisco10k zitten is mijn verbinding sneller en heb ik iets betere pings. Ik game niet, ik gebruik die nieuwsdoos niet en ik doe niet echt aan helpdesk-bellen totdat ik meer dan een uur shit heb ofzo. (Waardoor ik ze welgeteld 2 of 3 keer aan de lijn heb gehad, waarvan 2 keer in een migratie voor de upgrade van mijn lijnsnelheid.)

FYI: Ik heb al sinds april 2002 een 2-8/1Mbit verbinding. Ik haal down ruim 830kB/s en up 107kB/s ongeveer. :)

[edit] Wat zitten mensen enorm te kotsen op de nieuwsserver zeg, niet normaal meer. Ik kan me voorstellen dat nieuwsgroepen belangrijk voor je zijn, dat het onwijs bagger is als het niet werkt en dat het je hoog zit. Maar de text-groepen schijnen het wel goed te doen, wellicht met een ietsje lange achterstand (hoogstens een paar uur). Als je je alt.binaries.sex.dvd-r wilt leegrippen heb je gewoon even ontzettend pech blijkt. >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 12-03-2004 15:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 02:59:
[...]

Als die er daarom nu plat ligt mogen ze dat wel op een fatsoenlijke manier van te voren aan kondigen i.p.v. psssst en dit adhoc gepruts :( :( :(
Trollen vind je hier blijkbaar ook al op het tweak forum, die feeder hoeft namelijk geen opknap beurd te hebben, valt weinig aan een dubbele xenon processor based server up te graden namelijk.
Dus dat psssst verhaaltje van floris was onzin.

Was dus niet de enigste vanacht die de news server kwijt was, zat in eens op 1,5 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
NLsandman schreef op 12 maart 2004 @ 15:23:
[...]

Er zijn mensen die van news afhankelijk zijn net zoals velen een goede mail server nodig hebben of geen packet loss op het netwerk.
Sta daar ook eens bij stil inplaats van een kleinnerende reactie te geven mbt de nieuws server.

Het kan een goede provider zijn maar bij providen hoort iets meer als alleen een netwerk op peil houden, informeer je klanten eens!
Geef me EEN goede reden waarom je van de newsserver 'afhankelijk' zou zijn. En dan heb ik het over de binaries, de textgroupen is niets mee aan de hand.

En daarnaast: We hebben het hier over een consumentenproduct. Als je er ZO afhankelijk van bent, dan moet je een professioneel abonnement nemen op bijvoorbeeld een zgn 'payserver'.
NLsandman schreef op 12 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Trollen vind je hier blijkbaar ook al op het tweak forum, die feeder hoeft namelijk geen opknap beurd te hebben, valt weinig aan een dubbele xenon processor based server up te graden namelijk.

Was dus niet de enigste vanacht die de news server kwijt was, zat in eens op 1,5 kb/s.
En jij denkt dat een proc. upgrade het enige is dat er aangepst kan worden aan zo'n bak? komop nou toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

NLsandman schreef op 12 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Jij hebt het over trollen en begint vervolgens zelf te flamen, doe je stoer. Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/sjoerule.gif

Ik kan je natuurlijk gaan vertellen van wie ik mijn nieuwtje heb gehoord en waarom de nieuwsserver nu weer heel naar doet, wat er aan gedaan moet worden en wanneer dit waarschijnlijk plaats gaat vinden, maar gezien jouw uiterst belabberde houding mag je het binnenkort van de site gaan plukken en zal ik het vooral niet vertellen.

[edit]FYI: Er staat inmiddels een update op de tweakdsl website ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 12-03-2004 16:11 . Reden: Zie edit ;) ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman

Probeer eens uit te zoeken wat het verschil is tussen het kpn netwerk en die van bbned, qua ping respons time schijn het kpn netwerk beter te zijn qua download en upload gebeuren is bbned weer beter ivm met de overboekings factor, kpn heeft 1:40 en bbned 1:25.

100mbit zal wel geleverd kunnen worden alleen goedkoop kun je vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze vertrouwbaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Xandrios schreef op 12 maart 2004 @ 15:36:
[...]

Geef me EEN goede reden waarom je van de newsserver 'afhankelijk' zou zijn. En dan heb ik het over de binaries, de textgroupen is niets mee aan de hand.

En daarnaast: We hebben het hier over een consumentenproduct. Als je er ZO afhankelijk van bent, dan moet je een professioneel abonnement nemen op bijvoorbeeld een zgn 'payserver'.

[...]

En jij denkt dat een proc. upgrade het enige is dat er aangepst kan worden aan zo'n bak? komop nou toch :P
Nogmaals, het draait mij niet om de die binaries, usenet is meer als binaries.
Txt groepen werken dus niet fatsoenlijk, vanaf gisteren staan er weer RE berichten in wat dus duidt op een onvolledige threads.
wat ik bedoel met afhankelijk zijn is dat ik van de nieuws server net zoveel mag verwachten van mail en webspace dus dat het naar behoren werkt.
Als jij een mailtje wilt sturen ben je dus afhankelijk van de mail server van tweak of je moet een eigen mail server draaien maar daar gaat het hier niet om.

Pffff een feeder die een compleetheid heeft van 90 tot 95%, daar hoeft mijn inziens toch weinig aan geupgrade te worden of een stukje fine tuning, ook veroorzaakt de feeder niet die vertraging van 4 uur.
De problemen zitten hem in de reader, die crasht geregeld.
reader is dus de server waar zich de headers bevinden, body''s van berichten staan op de spool server(die werkt ook naar behoren)
Over nieuws servers hoeven jullie mij weinig wijs te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Floris schreef op 12 maart 2004 @ 15:37:
[...]

Jij hebt het over trollen en begint vervolgens zelf te flamen, doe je stoer. [afbeelding]

Ik kan je natuurlijk gaan vertellen van wie ik mijn nieuwtje heb gehoord en waarom de nieuwsserver nu weer heel naar doet, wat er aan gedaan moet worden en wanneer dit waarschijnlijk plaats gaat vinden, maar gezien jouw uiterst belabberde houding mag je het binnenkort van de site gaan plukken en zal ik het vooral niet vertellen.

[edit]FYI: Er staat inmiddels een update op de tweakdsl website ;)
Noem je dat flamen wat ik doe?
Geef alleen maar feiten weer, niet meer en niet minder, zit weinig flames aan.
Mischien een iets chagerijinge ondertoon maar dat heeft vooral met bepaalde reacties te maken hier, er wordt nog al kleinnerend gedaan over het news server probleem en dat wordt nog eens gevoedt door het uitblijven van reactie's van de tweak medewerkers.

Dat je jou info voor je zelf wilt houden moet je helemaal zelf weten, daar heb je mij niet mee hoor, zolang tweak niet officeel reageerd heb ik weinig aan geruchten, daar koop ik totaal niets voor.

Eindelijk weer wat echte informatie :P
De feiten blijken dus onderbouwd te worden door tweak zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ironisch]

ik stel voor dat tweakdsl alle klanten die langer dan 1 jaar bij tweak zitten en niet meer willen blijven omdat de nieuwsserver volgens hun niet naar behoren werkt gewoonweg afsluit. dan kunnen ze zelf op zoek gaan naar een isp die:

1. betere service levert (zo eentje die je om de kwartier zelf naar je toe belt om te kijken of de verbinding werkt)
2. minimaal 10mbit upload hebben (want alles wat men wil leechen moet ook geshared worden)
3. pingtijden onder de 5ms met de amerikaanse continent garandeert (tja, er moet meer gedaan worden dan leechen, gamen bv!)
4. een gratis prive nieuwsserver met minimaal 20TB data (het meeste MOET porn zijn, alle headers en binaries moeten kompleet zijn, en de server moet de klant inlichten als nieuwe threads op de server staan, met daarbij de gemiddelde downloadtijd, max 15 minuten, en die rechtstreeks aangesloten staat op de server van de bekendste release groepen)
5. geen helpdesk heeft (alles wordt met behulp van yomanda ingestraald, zelfs de nieuwste firmware voor je muis en toestsenbord, laat staan modem enz)
6. gratis toverstaven uitdeelt waarmee de gebruikers hun eigen pc kunnen toveren met de nieuwste, nog niet op de markt verschene hardware
7. gratis mobiel abonnement en toestel met een gratis optie om de toestel wanneer je maar wilt in te ruilen voor een nieuwe model
8. alles wordt gratis geleverd, inclusief pc, badkamer apparatuur, keuken, breedbeeld plasma en een nieuwe chevy voor de deur

EN DIT ALLES KOST HELEMAAL NIKS. IN FEITE, DE ISP ZAL ZO BLIJ ZIJN JOU ALS KLANT TE HEBBEN DAT ZE JE ZELFS WILLEN BETALEN OM AF EN TOE VAN ZIJN DIENSTEN GEBRUIK TE MAKEN. JE HOEFT NOOIT MEER TE WERKEN, JE MAG, ALS JE 2 JAAR ABO BLIJFT ZELFS GRATIS DE EERSTE RUIMTESTATION BEZOEKEN EN JE MAG JE EIGEN STUKJE GROND CLAIMEN OP MARS. !

[/ironisch]

[update]
het leukste is dat tweakdsl voor je via bbned een tellijn reserveerd van kpn. dat wil zeggen de lijn wordt door bbned gehuurd bij kpn om je adsl erobver te gooien. nu is het zo dat die kontrakt niet zomaar afgesloten kan worden, helemaal niet zelfs. als tweakdsl besluit jouw af te sluiten, bv omdat je dat netjes vraagt zou je nou het jaar moeten uitzitten voordat je over dezelfde lijn adsl aanvraagt. zelfs als je dat doet bij een provider die via bbned werkt. het kan niet. je zou dus een tweede telefoonlijn moeten aanvragen en daar installatiekosten voor moeten betalen en dan pas zou je daarop een dsl verbinding kunnen aanvragen. al met al kom je er op zn minst genaaid uit. einde update.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
NLsandman schreef op 12 maart 2004 @ 15:23:
[...]

De mail server is prima en packetloss heeft welke provider wel een keer (en daar komt nog bij dat het niet altijd aan de provider ligt het kan ook aan de routing van andere liggen. en nee ik kan me echt niet indenken dat een newsserver zo belangrijk is. Maar goed ik houd er verder op hij wou weten of het een goeie provider is en over het algemeen is het antwoord gewoon ja. En dat is hier iedereen het wel mee eens op een enkeling uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jup. 7300 euro voor een flat-fee verbinding. Daar komt nog wel iets bij voor de vezel, maar als je in Amsterdam-Zuid langs een van de ducts woont kan dat voor een of twee duizend euro per maand, en nog een paar duizend voor setup. Verder weg wonen is duur. Reken op 100 euro per gegraven meter. Effe doorsparen voor een router en een passende interface (Giegelbit ethernet is goedkoper, je hebt al voor 8000 euro een LH-GBIC) en je bent helemaal het ventje.

Oh: alle prijzen zijn exclusief BTW, dus er komt voor jou als particulier nog een krappe 20% voor de schatkist bovenop.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op 12 maart 2004 @ 16:19:

Over nieuws servers hoeven jullie mij weinig wijs te maken :9
Die feeder verstampt een terabyte aan data per dag. Nou mag je mij wijzer maken, en even uit de doeken doen wat het grootste probleem is als je een terabyte op moet slaan. Throughput van je schijven? Geheugen? CPU-load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:24:
[...]

SDSL dat op een alcatel vendor zit toevallig ? :P
Waarom zit je zo te hameren op dat Alcatel verhaal? Een Alcatel DSLAM maakt de latency van de verbinding niet beter (ach, misschien iets, maar misschien ook niet, ik heb er eigenlijk nog niet naar gekeken), er zijn veel meer dingen die veel meer impact hebben op je latency. Heb ik ook ooit eens een verhaaltje over geschreven... even kijken... kan het niet vinden (handig toch, die 1000+ post topics), naja, boeien. In ieder geval is het idee achter SDSL, behalve symmetrische upload en download, dat je een veel lagere latency hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 12 maart 2004 @ 22:53:
Die feeder verstampt een terabyte aan data per dag. Nou mag je mij wijzer maken, en even uit de doeken doen wat het grootste probleem is als je een terabyte op moet slaan. Throughput van je schijven? Geheugen? CPU-load?
Ik verwacht dat het de videokaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:58:
[...]

Waarom zit je zo te hameren op dat Alcatel verhaal? Een Alcatel DSLAM maakt de latency van de verbinding niet beter (ach, misschien iets, maar misschien ook niet, ik heb er eigenlijk nog niet naar gekeken), er zijn veel meer dingen die veel meer impact hebben op je latency. Heb ik ook ooit eens een verhaaltje over geschreven... even kijken... kan het niet vinden (handig toch, die 1000+ post topics), naja, boeien. In ieder geval is het idee achter SDSL, behalve symmetrische upload en download, dat je een veel lagere latency hebt.
sinds ik de alcatel vendor heb zijn de ping tijden rond de 8 a 9 ms.. binnen nederland terwijl met globespan nog tegen de 18 aan zat, gewoon met adsl dus.
Waarom denk je dat kpn eerst betere ping had dan bbned, juist omdat zij al alcatel vendors hadden, en bbned nu ook.. langzaam door aan het voeren is in heel nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
[...]

De 1gbit netwerk kaarten en de troughput van je schijven.

Maar wat wil je nu beweren dan?
Dat de feedere brak is en die 1 terrabyte in eens niet meer aankan?
Want dan mag je me uitleggen waarom de spool server wel de body's bevat maar de reader alleen maar incomplete headers weer geeft.
Kan er naast zitten maar wil dan wel uitleg hebben hoe het wel zit ;)

[ Voor 26% gewijzigd door NLsandman op 13-03-2004 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
WeAreLegion schreef op 12 maart 2004 @ 18:21:
[...]

De mail server is prima en packetloss heeft welke provider wel een keer (en daar komt nog bij dat het niet altijd aan de provider ligt het kan ook aan de routing van andere liggen. en nee ik kan me echt niet indenken dat een newsserver zo belangrijk is. Maar goed ik houd er verder op hij wou weten of het een goeie provider is en over het algemeen is het antwoord gewoon ja. En dat is hier iedereen het wel mee eens op een enkeling uitgezonderd.
Als de mail server niet prima is zul je ook mensen horen hier, net zoals dat packet loss gebeuren.
Voor de 1 is een packet loss vrij netwerk heel belangrijk, voor de ander is dat een goed werkende mail server of usenet server.
Als je bv een forum beheerd is het belangrijk dat je daar kunt komen, zo geld dat dus ook voor usenet, ik houd enleke groepen vrij van spam, ben een spam cancelaar.
Ook ik ben me bewust van de storings gevoeligheid van usenet, vooral als er binaries bij zitten maar ik vind wel dat zo iets geen 3 weken hoeft te duren.

Tweak is een goede provider maar je moet wel toegeven dat het niveau wat we van ze gewend zijn momenteel niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

So what, dat ding zit in het pakket wat tweakdsl verkoopt. Dan moet die doos het gewoon doen, een storing kan gebeuren maar dit is slecht plannen en minachting van diegene die die doos wel belangrijk vinden.

Dat gedraai hier de hele tijd, alsof elkaar naar god schieten via een gameserver zo verheffend is:(

Ik lees en participeer(de) in zo 30 txt groepen en in die 2 maanden Tweakdsl heb ik ze al zo vaak moeten resetten en concluderen dat ze weer eens leeg zijn dat het me neus uit komt.
Ik zeg express participeerde omdat met news.tweakdsl het onmogelijk is een discussie te voeren omdat je bericht een half jaar onderweg is en daarnaast geregeld de halve draad niet meer te vinden is.

Ik ben geen gamer maar mij hoor je ook (net even dan)niet dat dat gezeur over packetloss enz. moet ophouden of dat ze die gamebak er maar moeten afgooien, wat veel logischer is want die wordt niet genoemd in het leveringspakket.
En die beetje domme persoon die denkt dat als het contract na een jaar door Tweakdsl moet worden opgezegd, wees maar niet bang ik ga zelf wel als het zo doorgaat en geloof me velen zullen volgen }) }) })

(ps. Michel heb het even druk met geld scheppen, mail volgt nog ;) :) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 23:00:
[...]

Ik verwacht dat het de videokaart is.
Ik denk een ventilatortje van 9 Euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 03:32:

[...]

So what, dat ding zit in het pakket wat tweakdsl verkoopt. Dan moet die doos het gewoon doen, een storing kan gebeuren maar dit is slecht plannen en minachting van diegene die die doos wel belangrijk vinden.

Dat gedraai hier de hele tijd, alsof elkaar naar god schieten via een gameserver zo verheffend is:(

[...]
Ik heb medelijden met de provider die jou als klant heeft (/krijgt) ;) Ik moet zeggen dat ik nu bijna een half jaar TweakDSL als provider heb en zeer tevreden ben over de prijs/kwaliteit verhouding. Beter kan altijd, maar daar betaal je dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
[...]
1 TB per dag is rond de 12,5 MB/s sustained. Dat lijkt niet zo spannend voor de gemiddelde tweaker met een of twee S-ATA disks (liefst in RAID0). Helaas, voor nieuwsservers komen daar een paar storende factoren bij:

1. Files zijn klein, dus veel 'random' access, dat is aanmerkelijk trager dan een ISO-tje van voor naar achter lezen/schrijven
2. Hoe groter de partitie, hoe meer disken. Meer disken aan (RAID) controllers maakt de zaak traag. 2 of 4 disken in RAID-0 doet leuke benchmarks, 10 disken RAID5 is meestal bagger.
3. De data 'verbrandt' snel (zoals burne al aangeeft;)), d.w.z. dat de data nogal verspreid over de disk zal eindigen, wat de mate van randomness van diskbenaderingen vergroot
4. Over het algemeen doet de machine meer dan alleen files lezen/schrijven; de data komt immers over het netwerk. Je IO bussen hebben dus meer te doen.

Ik gok dat het de Disk IO gecombineerd met de interrupt load is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten.O schreef op 13 maart 2004 @ 11:36:
2. Hoe groter de partitie, hoe meer disken. Meer disken aan (RAID) controllers maakt de zaak traag. 2 of 4 disken in RAID-0 doet leuke benchmarks, 10 disken RAID5 is meestal bagger.
Je doet geen RAID5 op een newsserver. Het is geen vitale data die je opslaat, en als de retentietijd verstreken is ben je de data toch weer kwijt. Het moet wel kloppen, maar RAID5 is met de hoeveelheid datastromen op een newsserver echt niet te doen.
Ik gok dat het de Disk IO gecombineerd met de interrupt load is..
Burne zei al: er komt een terabyte aan datafeed per dag binnen. Wat dacht je van pure opslagcapaciteit als een beperking? Voor 5 dagen retentietijd (wat toch echt niet zo superveel zou moeten zijn, zou je denken), heb je 5 TB aan disks nodig. Hoe duur wordt zo'n machine dan ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe :) ik heb het eens zitten uitrekenen als je retentie tijd van ongeveer een maand wil hebben ben je rond de 100.000 euro kwijt je heb ongeveer 30TB aan data opslag nodig. Dan nog een een dijk van een pc. en noem maarop :) en denk als ze dat gaan doen dat mensen moeten gaan betallen voor de newsserver just like a paid server. En dat is ook weer niet de bedoeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:51:
[...]

Je doet geen RAID5 op een newsserver. Het is geen vitale data die je opslaat, en als de retentietijd verstreken is ben je de data toch weer kwijt. Het moet wel kloppen, maar RAID5 is met de hoeveelheid datastromen op een newsserver echt niet te doen.

[...]

Burne zei al: er komt een terabyte aan datafeed per dag binnen. Wat dacht je van pure opslagcapaciteit als een beperking? Voor 5 dagen retentietijd (wat toch echt niet zo superveel zou moeten zijn, zou je denken), heb je 5 TB aan disks nodig. Hoe duur wordt zo'n machine dan ineens?
Zijn vraag was specefiek over de feeder, die slaat heel weinig op, hooguit enkele uren.
De feeder verwerkt alleen de data en stuurd deze intern door naar de spool server en extern gaat het naar de peerings heen.
Dat in en uit sturen wat de feeder doet zal dus het meeste belasten.

http://www.xs4all.nl/~scorpio/news.jpg

Een leuk schema van een grote news server met 7 dagen retentie tijd en zo'n 5000 gebruikers ;)
De tweak server draait op het zelfde pakket alleen met minder servers, 1 spool en 1 reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik denk dat ze er verstandig aan doen om een aparte tekstserver erbij te zetten.
Het is inderdaad niet leuk als je op iemand reageert en je ziet vier uur later dat er al 3a4 man een antwoord hebben gegeven.
Naar mijn idee horen ze het tekst gedeelte wel te garanderen.
Binaries is een leuke extra, en het is ook niet belangrijk dat ze 4 uur later komen.
Voor de rest niks dan goeds over tweakdsl.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
WeAreLegion schreef op 13 maart 2004 @ 12:26:
Hehe :) ik heb het eens zitten uitrekenen als je retentie tijd van ongeveer een maand wil hebben ben je rond de 100.000 euro kwijt je heb ongeveer 30TB aan data opslag nodig. Dan nog een een dijk van een pc. en noem maarop :) en denk als ze dat gaan doen dat mensen moeten gaan betallen voor de newsserver just like a paid server. En dat is ook weer niet de bedoeling toch?
Zou wel mooi zijn als tweak zo iets zou neerzetten maar een must is het niet,LOL
Denk dat we dat van geen enkele provider mogen verlangen.
Die 3 dagen retentie vind ik meer als genoeg als ze er maar voor zorgen dat het txt gedeelte een retentie heeft van minimaal 60 dagen en dat deze up blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Stalker schreef op 13 maart 2004 @ 13:32:
Ik denk dat ze er verstandig aan doen om een aparte tekstserver erbij te zetten.
Het is inderdaad niet leuk als je op iemand reageert en je ziet vier uur later dat er al 3a4 man een antwoord hebben gegeven.
Naar mijn idee horen ze het tekst gedeelte wel te garanderen.
Binaries is een leuke extra, en het is ook niet belangrijk dat ze 4 uur later komen.
Voor de rest niks dan goeds over tweakdsl.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
ik heb TweakDSL UltraDSL (Cambrium), 2-8 MBps / 1MBps ADSL. Dit loopt over de slet, een Linux-servertje ( specs ). Hiermee behaal ik op een willekeurige zaterdagochtend (waarschijnlijk heeft er nog wel iemand een trage download ofzo openstaan) het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=74877&FotoID=949

We zitten in omgeving Arnhem, weet niet hoeveel invloed dat heeft bij tweakdsl. Afstand tot de aangesloten telefooncentrale is welgeteld 2,2 km (hoe belangrijk is dat eigenlijk? hoor er vanalles van dat bij die snelle aansluitingen dat heel belangrijk is..)

Snelheid is dus echt niet minder ofzo, heb het een paar x standalone geprobeerd met een browsertje op de slet, haal maximaal zo'n 950k/sec op servicepacks e.d.

Ben behoorlijk tevreden over de service, alleen is meteen de telefooncentrale overbelast als het internet er even uitligt, en ik zie vrij regelmatig in mijn logs dat mijn internetverbinding 's nachts wegvalt, en na 10 minuutjes ofzo weer hersteld wordt. Ook vrij typisch... Al weet ik niet hoe het is sinds ze de nieuwe switches geinstalleerd hebben, daar zag ik laatst een bericht van staan.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
kakanox, je hoeft niet overal met je snelheidsreultaten te strooien hoor. Dit zijn heel normale snelheden voor een 8mbit lijntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
NLsandman schreef op 13 maart 2004 @ 13:37:
[...]

Zou wel mooi zijn als tweak zo iets zou neerzetten maar een must is het niet,LOL
Denk dat we dat van geen enkele provider mogen verlangen.
Die 3 dagen retentie vind ik meer als genoeg als ze er maar voor zorgen dat het txt gedeelte een retentie heeft van minimaal 60 dagen en dat deze up blijft.
Misschien komt dat nog wel :) geduld is een schoonezaak zeggen ze. Mij persoonlijk boeit het totaal niet maar goed voor andere kan ik het me wel voorstellen dan dat het vervelend is. Maar wat me opvalt is dat hier elke dag het zelfde gepost word over de neiuws server op een gegeven moment weten we (ik) het wel. Iemand die hier komt kijken krijgt een totaal slecht beeld van TweakDSL en dat is in mijn mening niet echt verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Xandrios schreef op 13 maart 2004 @ 13:56:
kakanox, je hoeft niet overal met je snelheidsreultaten te strooien hoor. Dit zijn heel normale snelheden voor een 8mbit lijntje :)
nee, maar klees zoveel negatiefs, ik denk laat ik eens wat positiefs schrijven...

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Burne schreef op 12 maart 2004 @ 22:49:
[...]

Jup. 7300 euro voor een flat-fee verbinding. Daar komt nog wel iets bij voor de vezel, maar als je in Amsterdam-Zuid langs een van de ducts woont kan dat voor een of twee duizend euro per maand, en nog een paar duizend voor setup. Verder weg wonen is duur. Reken op 100 euro per gegraven meter. Effe doorsparen voor een router en een passende interface (Giegelbit ethernet is goedkoper, je hebt al voor 8000 euro een LH-GBIC) en je bent helemaal het ventje.

Oh: alle prijzen zijn exclusief BTW, dus er komt voor jou als particulier nog een krappe 20% voor de schatkist bovenop.
hmm.. kzal het eens overwegen... :+

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kakanox schreef op 13 maart 2004 @ 13:52:
Ben behoorlijk tevreden over de service, alleen is meteen de telefooncentrale overbelast als het internet er even uitligt, en ik zie vrij regelmatig in mijn logs dat mijn internetverbinding 's nachts wegvalt, en na 10 minuutjes ofzo weer hersteld wordt. Ook vrij typisch... Al weet ik niet hoe het is sinds ze de nieuwe switches geinstalleerd hebben, daar zag ik laatst een bericht van staan.
Lees mijn post eerder in deze thread eens over hoe DSL ongeveer werkt, en geef eens aan wat er precies down gaat, als de "internetverbinding 's nachts wegvalt". Misschien is daar wel een simpele verklaring of oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 12 maart 2004 @ 22:49:
[...]

Kan veeel goedkoper,
moetje wel ff universiteit doen en een kamertje in delft huren, hebbie een 100 mbit verbindingkje voor 12 eurie per maand :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu eindelijk tot het besluit gekomen dat ik van chello afwil en dat ik ADSL neem..
maar ik heb daar dus nog geen verstand van enz..dus vroeg ik me af of de 8mbit verbinding wel wat voor mij is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:15:
ik heb nu eindelijk tot het besluit gekomen dat ik van chello afwil en dat ik ADSL neem..
maar ik heb daar dus nog geen verstand van enz..dus vroeg ik me af of de 8mbit verbinding wel wat voor mij is??
Het ligt er helemaal aan wat je wilt doen; als je echt alleen wilt surfen, en je bent geen 'downloader', dan is 8mbit wel wat te hoog gegrepen ;), dan zou je met 2mbit al voldoende snelheid hebben...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op 13 maart 2004 @ 17:21:
[...]

Het ligt er helemaal aan wat je wilt doen; als je echt alleen wilt surfen, en je bent geen 'downloader', dan is 8mbit wel wat te hoog gegrepen ;), dan zou je met 2mbit al voldoende snelheid hebben...
het is voor me vaders bedrijfje...
die splitst zich dan over 5computers ofzo...
ik inet veel en speel spelletjes downloaden doe ik vooral via kazaa en verder niet zoveel.. de grootste bestanden zijn kleiner dan 300mb
maar ik bedoelde meer van omdat het abo vooral voor tweakers is het niet vele ingewikkelder dan bv XS4ALL

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:25:
[...]

het is voor me vaders bedrijfje...
die splitst zich dan over 5computers ofzo...
ik inet veel en speel spelletjes downloaden doe ik vooral via kazaa en verder niet zoveel.. de grootste bestanden zijn kleiner dan 300mb
maar ik bedoelde meer van omdat het abo vooral voor tweakers is het niet vele ingewikkelder dan bv XS4ALL
Wat zou ingewikkeld moeten zijn? ;)

Ik denk wel dat als je vader geen downtime van zijn internet wilt hebben (ook omdat het voor het bedrijf is), je beter kan kijken naar een zakelijke verbinding. Nadeel is dat het wel veel duurder is (ook weer afhankelijk van het abonnement, maar dan is vaak de downtime van de lijn veel minder. (ben niet thuis in dit zakelijke adsl-wereldje, iemand anders zou je er meer over moeten vertellen wat juist de voordelen van een zakelijke lijn zijn..)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 10:35:
[...]

Ik heb medelijden met de provider die jou als klant heeft (/krijgt) ;) Ik moet zeggen dat ik nu bijna een half jaar TweakDSL als provider heb en zeer tevreden ben over de prijs/kwaliteit verhouding. Beter kan altijd, maar daar betaal je dan ook voor.
Onzin dus :( :( :( :(

Koop jij bij mij lekker elke maand een harddisk van 120Gig en dan geef ik je er 1 van 80Gig. wedden dat je bij me komt zeuren dat dat niet klopt.

Ik heb in 4,5 jaar atsloom tijd hooguit 2 keer de helpdesk moeten bellen ( het lag aan hun) en hooguit 5 keer m'n txt groepen hoeven te verversen dat laatste doe ik nu al 3 keer per week, hoewel het eigenlijk zinloos is omdat het een repeterend probleem is.
Tevens zit ik pas 2 maanden bij tweakdsl en het is 2 maanden al K met P op sommige dagen na, dus helaas heb ik geen referentiekader van goede tijden, ik wou dat het waar was.
Aangezien het een herhaling van zetten wordt hier hou ik het maar weer even voor gezien en wacht de upgrade af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op 13 maart 2004 @ 02:41:
Kan er naast zitten maar wil dan wel uitleg hebben hoe het wel zit ;)
Het grootste probleem waar je op een reader tegenaan loopt is het aantal I/O-transacties wat je schijven per seconde af kunnen werken. Dat is het meest merkbaar bij het ophalen van nieuwe headers.

Alle headers van de afgelopen tijd staan in een bestand. (Een platte-tekst database) Op het moment dat jij nieuwe headers ophaalt wordt voor iedere header in een nieuwsgroep gekeken of de bijbehorende body nog op schijf staat. Dat is nuttig, omdat de header-expiry en body-expiry los van elkaar lopen. De 300.000 headertjes die je uit a.b.boneless ophaalt leveren dus 600.000 leesacties op. Dankzij bakken RAM, over veel harddisks verspreide header-files en andere truken levert dat geen 600.000 achtereenvolgende seeks op, maar de performance-hit van headers ophalen is goed merkbaar.

*Dat* is de reden dat enkel de headers op een 8-schijfs array staan. Die schijven zijn qua throughput minder goed dan moderne IDE-schijven, maar ze doen 350-450 transacties per seconde, tegen 250 voor IDE. Lange Command-Tag Queues helpen hier het meest, en IDE doet (in de praktijk) niet aan CTQ.

De load van een paar honderd Mbit verkeer valt daarbij volkomen in het niet.

En het punt van mijn vraag was je duidelijk maken dat die laatste paar procenten performance tegen hele specifieke problemen aanlopen. Die je enkel met veel gepiel of veel geld op kunt lossen. Als iemand een 100Gbyte solid-state disk doneert is in een klap het probleem de wereld uit. Alle headers in een paar seconden op 800Kbyte/s, en altijd. Alleen dat prijskaartje. ;(

De problemen van een nieuwsserver zijn nu al niet meer op te lossen met ervaringen van een jaar terug. Een jaar geleden was het volume zoveel lager dat wat je toen geleerd hebt nu nauwelijks bruikbaar is, als ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:03:
Kan veeel goedkoper,
moetje wel ff universiteit doen en een kamertje in delft huren, hebbie een 100 mbit verbindingkje voor 12 eurie per maand :+.
Denk je dat dat op landelijke schaal te doen valt? Of zou de overheid dan de geldkraan snel dichtdraaien, zodat je afhankelijk bent van het bedrijfsleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maarten.O schreef op 13 maart 2004 @ 11:36:

3. De data 'verbrandt' snel (zoals burne al aangeeft;)), d.w.z. dat de data nogal verspreid over de disk zal eindigen, wat de mate van randomness van diskbenaderingen vergroot
4. Over het algemeen doet de machine meer dan alleen files lezen/schrijven; de data komt immers over het netwerk. Je IO bussen hebben dus meer te doen.
ext3 is behoorlijk in het voorkomen van fragmentatie. Een newsserver met FAT of NTFS zou het pas echt zwaar hebben. :)

En het Tyan moederbord in de reader (ik was echt gaar, van de week, dat ik die twee door elkaar haalde) heeft drie onafhankelijke bussen. De diverse controllers zitten netjes verdeeld, zodat de data-stromen elkaar niet echt in de weg zitten.

Het probleem op het moment is echt transactions-per-second op harddisks. Zodra die grote array werkt (en we dus minder rotational latency hebben, lagere seektijden, geen bus-contention meer (want SCSI kan ook vol zitten, en FCAL is wat betreft een stuk handiger. Niet voor ruwe doorvoer, maar ook weer enkel en alleen voor transaction-latency) en een iets hogere throughput) zal headers ophalen een stuk minder problematisch zijn.

Overigens: mensen die 's nachts laat performance problemen hebben lopen tegen cron-jobs aan. 's nachts vinden de beide expiry-rondes plaats, en dat *vreet* I/O's alsof ze er gratis PC's bij krijgen. })

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 13-03-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 13 maart 2004 @ 18:30:
[...]

Denk je dat dat op landelijke schaal te doen valt? Of zou de overheid dan de geldkraan snel dichtdraaien, zodat je afhankelijk bent van het bedrijfsleven?
Uiteraard niet op landelijke schaal, except de universiteit steden zoals delft, eindhoven etc zoals ik al zei :).

Maar gelukkig toont de overheid elke jaar al weer iets meer interesse. Al zullen we de resultaat over 10 jaar pas zien i guess, maar acht tis beter dan niets. Ik hoop iig dat we een beetje richting Zweden gaan :Y).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 13 maart 2004 @ 18:27:
[...]

Alle headers van de afgelopen tijd staan in een bestand. (Een platte-tekst database) Op het moment dat jij nieuwe headers ophaalt wordt voor iedere header in een nieuwsgroep gekeken of de bijbehorende body nog op schijf staat. Dat is nuttig, omdat de header-expiry en body-expiry los van elkaar lopen.
Is het niet handiger om als de body expiry draait (nachtelijke cron job volgens je andere bericht), ook meteen de headers van de verwijderde berichten te verwijderen? Dat scheelt bij iedere keer dat de headers opgehaald worden, heel veel I/O's (die misschien wel grotendeels uit de cache komen, maar toch). Dan wordt het ophalen van de headers slechts sequentieel lezen van een bestand. Als er ook nog voor gezorgd kan worden dat die bestanden met headers (redelijk) gedefragmenteerd blijven, en de headers via een redelijke buffer ingelezen worden, scheelt dat nog een berg seeks op de disks en zou de throughput behoorlijk moeten verbeteren.
En het punt van mijn vraag was je duidelijk maken dat die laatste paar procenten performance tegen hele specifieke problemen aanlopen. Die je enkel met veel gepiel of veel geld op kunt lossen. Als iemand een 100Gbyte solid-state disk doneert is in een klap het probleem de wereld uit. Alle headers in een paar seconden op 800Kbyte/s, en altijd. Alleen dat prijskaartje. ;(
Misschien kan je de oude disk die in dit artikel genoemd wordt overnemen ;-) : nieuws: Amerikaanse overheid koopt RAM-drive van 2,5 terabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:52:
[...]

Uiteraard niet op landelijke schaal, except de universiteit steden zoals delft, eindhoven etc zoals ik al zei :).

Maar gelukkig toont de overheid elke jaar al weer iets meer interesse. Al zullen we de resultaat over 10 jaar pas zien i guess, maar acht tis beter dan niets. Ik hoop iig dat we een beetje richting Zweden gaan :Y).
Universiteitsnetwerken zijn NOOIT te gebruiken voor dingen als hosting oid. Hoe kunnen ze iedereen 100mbit aanbieden? Juist, omdat niemand die 100 mbit gebruikt. Het is mogelijk door een gigantische overboeking te gebruiken...en daarom is de totale output ook maar 1-2Gbit geloof ik.(van alle uni's bij elkaar...dus niet veel meer als een gemiddelde ISP).

Kijk maar:
Datalimiet per maand: 50GB
50.000/30=1666MB/dag
1666/24=69MB/uur
69.000/60=1157KB/minuut
1157/60=20KB/sec

Van die 12.5MB die mogelijk is per seconde, blijft dus maar 0.02MB over met een datalimiet van 50GB. En dat is wat bijna alle uni's wel hanteren, of in ieder geval ergens in die buurt.

Daarnaast is er nog de strenge policy dat je geen diensten mag aanbieden op zulke lijnen, dus vergeet het maar om een uni-lijntje te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:01:
Is het niet handiger om als de body expiry draait (nachtelijke cron job volgens je andere bericht), ook meteen de headers van de verwijderde berichten te verwijderen?
dexpire heeft niet al te lang nodig. Een kwartiertje ofzo. Timestamps checken en rm $article doen. dexpireover kan daarintegen zomaar een halve dag bezig zijn. (overview is diablo-speak voor de header-indices)
Misschien kan je de oude disk die in dit artikel genoemd wordt overnemen ;-) : nieuws: Amerikaanse overheid koopt RAM-drive van 2,5 terabyte
Ik denk dat ook tweedehands het prijsje nog tot onaanvaardbare verhogingen van de abonnementsprijs zou leiden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
Burne schreef op 13 maart 2004 @ 22:52:
[...]

dexpire heeft niet al te lang nodig. Een kwartiertje ofzo. Timestamps checken en rm $article doen. dexpireover kan daarintegen zomaar een halve dag bezig zijn. (overview is diablo-speak voor de header-indices)

[...]

Ik denk dat ook tweedehands het prijsje nog tot onaanvaardbare verhogingen van de abonnementsprijs zou leiden. :P
maar met de ping gaat het goed hoor !!! :7 _/-\o_ packetloss 0% op 99% van de servers :) dus die ene % zal wel daar liggen :7

[ Voor 8% gewijzigd door StarWars op 14-03-2004 08:26 ]

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Over die universiteitsnetwerken op de Utwente hanteren ze iets van 50 GB per week daar kan je best wel wat mee hosten. En van iemand die ik daar ken download ik gewoon op volle snelheid van UltraDSL. Die 20 kb/s zal dus wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 13 maart 2004 @ 18:49:
[...]

Overigens: mensen die 's nachts laat performance problemen hebben lopen tegen cron-jobs aan. 's nachts vinden de beide expiry-rondes plaats, en dat *vreet* I/O's alsof ze er gratis PC's bij krijgen. })
En nu graag nog een keer in gewoon nederlands :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cron job = ge-schedulde taak
expiry rondes = verwijderen van de headers & bodies van berichten die het langst op de servers staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De problemen van een nieuwsserver zijn nu al niet meer op te lossen met ervaringen van een jaar terug. Een jaar geleden was het volume zoveel lager dat wat je toen geleerd hebt nu nauwelijks bruikbaar is, als ervaring.
De problemen beginnen pas ;)
Wacht maar tot de dubbelzijdige dvd branders op de markt komen, questie van anticiperen ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:12:
cron job = ge-schedulde taak
expiry rondes = verwijderen van de headers & bodies van berichten die het langst op de servers staan
Bedankt.

Ik ben benieuwd dan of dat na de upgrade beter wordt want dat is ook nog 1 van mijn klachten dat die doos na 02.30 vaak op zijn bek gaat en niet meer te bereiken is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:09:
[...]

En nu graag nog een keer in gewoon nederlands :?
De news server pleegd zijn onderhoud snachts, dat wil zeggen hij werkt alles bij zodat de news server zeg maar up to date is, de headers kloppen met wat er aanwezig is op de spool server, tweak heeft daar in de nacht voor gekozen omdat er dan niemand online is(normale mensen dan, roflol)

Helaas klapt de news server door deze "onderhoud" helemaal in elkaar wat mijn inziens niet de bedoeling is.
Je zult wel gemerkt hebben dat dit vanaf 2:30 tot zo'n 3:30 het geval is.
Ik ben van mening dat dit niet nodig is, het onderhoud kan namelijk uitgesmeerd worden over meerdere uren zodat die niet zoveel invloed heeft op de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
WeAreLegion schreef op 13 maart 2004 @ 14:07:
[...]

Misschien komt dat nog wel :) geduld is een schoonezaak zeggen ze. Mij persoonlijk boeit het totaal niet maar goed voor andere kan ik het me wel voorstellen dan dat het vervelend is. Maar wat me opvalt is dat hier elke dag het zelfde gepost word over de neiuws server op een gegeven moment weten we (ik) het wel. Iemand die hier komt kijken krijgt een totaal slecht beeld van TweakDSL en dat is in mijn mening niet echt verdient.
Geef je helemaal gelijk maar net zoals dat packet loss gebeuren, ik kreeg daar eigenlijk ook wel een punthoofd van omdat het buiten het netwerk van tweakdsl viel maar toch vind ik dat je iedereens probleem moet respecteren.
Nu ik dus wat meer weet over de status van de news server zul je me er minder over horen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
[...]

Had dan ook ff vermeld dat je het over de reader had :*)
Ik verlang niet van tweak dat ik fullspeed headers kan halen, newszilla heeft niet voor niets 14 readers er staan, ze hebben namelijk de zelfde problemen om de performance hoog te houden van hun readers.
Cor bosman zal wel de zelfde gedachten hebben als jullie qua budget ;)

usenet volume stijgt inderdaad heel erg snel, toen ik 4,5 jaar terug begon met usenet lag de dagelijkse feed op zo'n 100 tot 200 gig, nu is dat al 1,1 terabyte en het groeit nog steeds.
Durf zelfs te voorspellen dat usenetfeed naar 1,5 terabyte groeit aan het einde van het jaar, cd postings nemen af en dvd postings komen er voor in de plaatst.
Maar dat is denk ik met alles zo op internet, amsix verbreekt het ene record na het andere qua dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Ik wil wel eens weten wat de maximale afstand mag zijn tussen splitter en modem, want ik heb ondertussen al teveel afstanden gehoord. van max 1m tot ruim 30m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben wel happy, line sync is van 5,5 mbit naar 6,5 gegaan. Op zich nog slecht, aangezien we 1 km van zo'n knooppunt (hoehetendiedingen) zitten. Er zullen wel bagger kabels in de straat liggen oid. Nog meer mensen met Tweak in het centrum van Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen wordt mijn Ultra DSL lijn opgeleverd, echter zit ik nog met een aantal vragen.

1. Kan ik zelf mijn wachtwoord wijzigen van mijn primary mail adres ?

2. Er wordt geadverteerd met "3 e-mail boxen van 30Mb <naam>@tweakdsl.nl " Ik heb er ook 2 extra aangegeven op het bestel formulier naast mijn primaire maar ik kan deze niet terug vinden in het customer menu en dergelijke, moet ik deze alsnog aanvragen of kan ik deze zelf aanmaken, zo ja hoe ?

Ik hoop dus niet dat het een naam@subdomein.tweakdsl.nl alleen is want dat zou zeer irritant zijn, daarnaast adverteren ze daar niet mee.

3. Er wordt gezegd dat het bijgeleverde modem 1024kbit upstream aan kan, ben ik nu scheel of staat er nu op de site van Asus als op de doos van het modem 800kbit.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
1) ja
2) ze kunnen die mailadressen aanmaken voor je
3) dia asus doos wil prima 1024k up zolang je lijn het toestaat.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p5ycho, ik zit 400 meter van de centrale me download is maximaal, alleen me upload blijft steken op 896 kbit. hoe ken dat nou ? ik heb gehoord van termen zoals trainen enzwvoort, maar ik snap geen flikker meer van. waarom traint me lijn niet op 657 kbit en traint ie precies 896 die precies 7 keer 128kbit is ? ik vindt't een beetje raar. op de doos van de modem staat dat ie gewoon 1mbit aankan. ik heb een e-tech 4 poort analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heeft er iemand hier ook een lagere download speed? kom op moment niet boven de 550 uit. Just checking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
e-techs kunnen niet hoger dan 896...
voel je niet genaaid, mijn speedtouch home isdn doet maar 512kbit... 640kbit, vergat even de overhead.

[ Voor 17% gewijzigd door P5ycho op 15-03-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hakker schreef op 15 maart 2004 @ 10:52:
Ik wil wel eens weten wat de maximale afstand mag zijn tussen splitter en modem, want ik heb ondertussen al teveel afstanden gehoord. van max 1m tot ruim 30m
De som van alle afstanden mag niet hoger dan het maximum voor jouw snelheid zijn. Als je 1 meter van de centrale afzit en een 512/256-verbinding hebt mag je de kabel tussen modem en splitter 4499 meter lang maken.

MAAR...

Die kabel moet dan *WEL* goed zijn. Dus: twisted pair, 24 of 26 AWG, van een goed merk en netjes symmetrisch afgewerkt op connectoren en aanverwanten.

Als je dat met 'platte kabel' doet zit je gegarandeerd met een verbinding die niets anders doet dan zendamateurs pesten. Daar komen die kabel-adviezen vandaan. Platte kabel? Hoe korter, hoe beter. Liever 30cm dan een meter.

UTP netwerk-kabel zullen mensen meestal met aangegoten connectoren kopen of laten maken door iemand die weet hoe het moet en een tang heeft. Die mag je dan 100 meter lang (3000 voet) maken, en da's minder gevoelig voor storingen dan ADSL over een telefoonlijn. Ethernet is veel harder dan ADSL en hoeft geen rekening te houden met bijvoorbeeld het spectrum in een kabel of de nogal woeste dielektrische eigenschappen van een papier/parafine-kabel.

Vuistregels: IS/RA <--> splitter: minder dan een meter. (En geen aftakkingen. Zelfs al zit daar niets op aangesloten.) Splitter <--> modem: minder dan een meter. Modem <--> PC: 100 meter max, maar alleen als je je kabel goed laat knijpen of een op maat koopt. Nette kabels voorkomt dit soort dingen:

<helpdesker> internet werkt niet. kabels zitten goed want meneer is it-er.
<helpdesker> (later die middag) meneer heeft kabels toch nog eens goed nagekeken. Storingsmelding mag weg, internet werkt nu.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 15-03-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote tweakdsl meldingen:
15/03/2004: Onderhoud nieuwserver vervroegt
Het onderhoud aan de nieuwsserver is vervroegt naar vanavond 15 maart tussen 20:00 en 23:00

end quote.

Behalve als er een dringende technische reden is vraag ik me af waarom men zich niet aan de geplande datum houdt :? :? :?
Stel ik was bv. net met een upload bezig |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 22:01:
quote tweakdsl meldingen:
15/03/2004: Onderhoud nieuwserver vervroegt
Het onderhoud aan de nieuwsserver is vervroegt naar vanavond 15 maart tussen 20:00 en 23:00

end quote.

Behalve als er een dringende technische reden is vraag ik me af waarom men zich niet aan de geplande datum houdt :? :? :?
Dan wacht die upload even? Eerder is beter, wat mij betreft. Het wordt nog netjes aangekondigd ook. Op de spelvaut na, heb ik niks te zeiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 22:01:
Komop zeg...je loopt het niveau nu wel een beetje naar beneden te halen met al je negativiteit. Wees blij dat ze er al zo snel wat aan doen. Want geloof me, dat zal grotendeels komen door jullie eigen gezeik gerant op de nieuwsserver.

Ik vind het dus ook klasse^2 dat ze er mee bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Azqi schreef op 15 maart 2004 @ 22:14:
[...]

Dan wacht die upload even? Eerder is beter, wat mij betreft. Het wordt nog netjes aangekondigd ook. Op de spelvaut na, heb ik niks te zeiken ;)
Ach, nu kijken of de rest lukt van het onderhoud.

Hij gaat zo down; de feeder heeft zojuist de aanpassingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Ghandi schreef op 15 maart 2004 @ 22:43:
[...]

Ach, nu kijken of de rest lukt van het onderhoud.

Hij gaat zo down; de feeder heeft zojuist de aanpassingen gehad.
Reden van eerder onderhoud is, dat als deze slag niet werkt; we deze week nog andere spullen kunnen bestellen om de boel als nog voor het einde van de week gefixed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op 15 maart 2004 @ 22:44:
[...]

Reden van eerder onderhoud is, dat als deze slag niet werkt; we deze week nog andere spullen kunnen bestellen om de boel als nog voor het einde van de week gefixed te krijgen.
Bedankt voor de extra info. Wordt erg gewaardeerd. Er zijn hier ook mensen die wel 100% tevreden zijn met hun verbinding _/-\o_ _/-\o_ (hoor ik dus ook bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 15 maart 2004 @ 21:33:
<helpdesker> internet werkt niet. kabels zitten goed want meneer is it-er.
<helpdesker> (later die middag) meneer heeft kabels toch nog eens goed nagekeken. Storingsmelding mag weg, internet werkt nu.
Arg, als ik een eurostuiver kreeg voor iedere keer dat ik dit hoorde... Helaas, deze mensen kosten juist een hele hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 15 maart 2004 @ 22:43:
[...]

Komop zeg...je loopt het niveau nu wel een beetje naar beneden te halen met al je negativiteit. Wees blij dat ze er al zo snel wat aan doen. Want geloof me, dat zal grotendeels komen door jullie eigen gezeik gerant op de nieuwsserver.

Ik vind het dus ook klasse^2 dat ze er mee bezig zijn :)
Pardon, over jou nivo zullen we het dan maar niet hebben dit is nl de 2e keer dat je er naast zit, want het gezeik en gerant op de nieuwsserver zoals jij het noemt is en was volkomen terecht.

Tevens zat er aan mijn bericht geen waardeoordeel dus kan het ook niet negatief zijn.
Het is een hint om je als provider gewoon te houden aan de afspraken die je met je klanten maakt. Het argument van de eventuele nadere bestellingen gaat ook niet op want zoiets weet je ook van te voren.

Hierbij verzoek ik dan ook de 3 tweadsl nieuwsgroepen even handmatig toe te voegen ?

Dit forum heeft een iets te hoog Berlusconi gehalte })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
d.schatkamer, je werkt me echt op mn zenuwen nu. Ik geloof niet dat ik eerder op dit forum me ergens zo aan geirriteerd heb, en ik loop hier toch al een tijdje. Reageer er verder maar niet op, maar bedenk je gewoon dat ik misschien niet de enige ben. Probeer even reeel te blijven en bekijk het een en ander ook even vanuit het oogpunt van tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
nee je bent de enigste niet. Hij heeft er een sport van gemaakt om hier beetje lastig te komen doen. Maar goed ben het nu wel gewend om hem te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op 15 maart 2004 @ 22:44:
[...]

Dat lijkt me top! :P

Overigens op dit tijdstip, gaat headers ophalen met 7 kb? Is het onderhoud al klaar? :o

[ Voor 13% gewijzigd door Azqi op 16-03-2004 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 15 maart 2004 @ 20:03:
1) ja
2) ze kunnen die mailadressen aanmaken voor je
3) dia asus doos wil prima 1024k up zolang je lijn het toestaat.
Terug komend op 1, hoe kan ik dat aanpassen ? Ik zie daar zelf geen mogelijkheid toe via het email management gedeelte.

Ik ken dat l337 wachtwoord nu dan wel uit mijn hoofd, maar het blijft een irritant wachtwoord :)

Jammer dat ze daar niets over plaatsen bij het FAQ gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Als het goed is zo:
inloggen bij het mailbox gedeelte
volledige emailnaam invullen (mijn domein is p5ycho.tweakdsl.nl, dus wou dat <usernaam>@p5ycho.tweakdsl.nl worden
password eronder invlullen
wijzig indrukken, klaar.

als je meerdere emails wilt kun je die vast aanmaken, tweakdsl maakt dan een alias van @subdomein.tweakdsl.nl naar @tweakdsl.nl na een mail.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.