TweakDSL *new and/or improved* deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je bij Tweakdsl meerdere ip´s (tegen betaling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Duncan schreef op 07 maart 2004 @ 22:30:
Heb je bij Tweakdsl meerdere ip´s (tegen betaling?)
Je zou natuurlijk Cambrium of TweakDSL kunnen bellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bobje86nl schreef op 07 maart 2004 @ 22:33:
[...]
Je zou natuurlijk Cambrium of TweakDSL kunnen bellen ;).
Hoeft niet.....

een extra IP-adres kost 2 euro per IP per maand ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dank u wel.

Is TweakDSL nou eindelijk een beetje stabiel ? Ik lees bijna alleen maar problemen erover :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

Duncan schreef op 07 maart 2004 @ 23:00:
Dank u wel.

Is TweakDSL nou eindelijk een beetje stabiel ? Ik lees bijna alleen maar problemen erover :o
mijn verbinding is altijd stabiel, altijd al stabiel geweest. K speel daar en tegen ook geen games online, dus zou niet weten of ik pl zou hebben. Snelheid is altijd stabiel, de ene x stabiel wat hoger dan de andere x, nu is iedereen verhuist naar een cisco10k, mijn download lig weer erg hoog. Was voor de verhuizing rond 750kB/sec, nu 860kB/sec ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Dank u wel.

Het antwoord staat ook al in dit topic hoor:
Burne schreef op 06 maart 2004 @ 23:17:
[...]

Dat lijkt maar zo. Wat je hier leest zijn misschien 20 of 30 mensen. Waarvan een deel problemen zegt te hebben, en een deel zegt ze niet te hebben. Het is alles bij elkaar een paar promille van het totale gebruikerspubliek. Meer dan 99 procent van de gebruikers heeft nergens last van. Omdat ze internet anders gebruiken, omdat ze het minder gebruiken (en dus een storing van een half uurtje simpelweg niet opmerken omdat ze op dat moment zitten te eten, en dat niet achter de PC met een traceroute open doen) of omdat ze geen dingen doen die bijzonder gevoelig zijn voor bijvoorbeeld routeringsproblemen of packetloss.

Die mensen zien een internet-verbinding die het 99.8% van de tijd doet, hebben een mailserver met een beschikbaarheid van 99.985% en verder gaat hun wereldje qua internet niet. Iets wat iedereen hier (ik incluis) wel eens uit het oog verliest.
De mensen die problemen hebben laten van zich horen, dat valt gewoon op. En ja, er zitten wat downtimes bij maar dat is meestal vanwege werkzaamheden. Ik ben gewoon goed tevreden met mijn verbinding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Same here. Als je een probleem hebt post je dat elke dag opnieuw (als je goed oplet zijn het steeds dezelfde mensen die zeuren), en als je tevreden bent laat je niets van je horen. zo gaat dat nu eenmaal, wat mij betreft is tweakdsl zeker aan te raden.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u wel.

ff voor het gemakt speedtest.nl genomen maar :).

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Mar 7 2004 om 23:11:41 UTC+0100)

Download : 832.2 KByte/sec
Upload : 100.9 KByte/sec
Ping test Nederland : 19.0 ms

Super tot zover... Ingame heb ik helemaal geen packetloss meer. Als je met normale settings speelt heb je in NL server ping 20/30. In duitsland en omstreken heb je ping 30/40.
Ik raad het je wel aan om tweakdsl te nemen. Met name omdat ik denk dat er een goede toekomst voor tweak gaat komen. Op het moment zijn ze hard bezig om alle kleinigheidjes weg te werken maar ze doen zaken met een bepaalde doelgroep mensen (ja tweakers >:) ) en dat is toch anders dan bij andere ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dank u wel.

90% van wat je hier ziet gaat over de newsserver en een paar mensen die een beetje last hadden van packet lost. De nieuwsserver gebruik ik persoonlijk niet en online gamen doe ik ook nooit, dus ik heb daar nooit last van gehad.

Kwa stabieliteit van de verbinding en de snelheid ben ik zeer postitief. Helpdesk is goed, bereikbaarheid momenteel iets minder --- maar daar zijn mensen voor aangenomen --- . Al met al; zeer tevreden, goeie service, onderneemt snel actie, aardige mensen, aardige prijs :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb al sinds maart of april 2002 TweakDSL en heb zodoende denk ik wel de meeste shit van iedereen hier meegemaakt... Hoewel ik ben niet fysiek verhuist, wellicht had dat geholpen.

Tot nu toe eigenlijk niet echt veel te klagen, ja ik lag er wel eens een paar minuten uit en bij de upgrade van mijn upload (en verhuizing van NRP) ben ik 36uur down geweest, wat geheel aan BBned lag. Gisteren met de upgrade naar de Cisco heb ik denk ik ook wel wat downtijd gehad, maar dat wisten we van te voren en dus ben ik niet echt online geweest. :)

Ik ben de typische saaie gebruiker: ik gebruik mijn verbinding voor mail, surfen, IRC/ICQ/MSN, om mijn foto's te uploaden en dat was het wel zo'n beetje. Ik ben geen gamer, gebruik de nieuwsdoos niet en heb er ook eigenlijk weinig zin in om de helpdesk te bellen als er iets aan de hand is: gewoon een uurtje wachten, modempje resetten en het werkt vast wel weer. :P

Stabiel? Ja best wel, de verbinding is betrouwbaar qua beschikbaarheid en snelheid, de performance is gisteren ontzettend verbetert en dat schijnt voor gamers top te zijn. (ping van 13-14ms naar T.net bijvoorbeeld) Ik vind het best als het maar werkt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 08-03-2004 11:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:21
Sinds ik van mijn asus modem af ben heb ik nog geen downtime gehad. Daarvoor @home en dat was in mijn ogen bar slecht. Nu met tweak sinds november 2003 super tevreden.
Ik game af en toe online maar geen last met pl, misschien komt dit omdat ik een vpn verbinding opzet(draytek modems)
Vaak kunnen de mensen die hier 'negatief' reageren ook ff een uurtje wachten, wat is nu een uur op een heel leven? FF niet online kan voor je familie/vrienden/vriend(in) ook eens leuk zijn ;)

Wanneer dit topic gelezen wordt, krijg je snel een zwaar hoofd van TweakDSL, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ze zijn nog jong, spontaan(helpdesk) en aan het bouwen om een goede concurrent te worden van andere ISP's. Dus een beetje positive thinking mag toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Positive thinking mag absoluut wel inderdaad :)
Kijk naar de kabelboeren, velen halen daar de up-time van 99% niet eens.
Daarentegen is uit mijn eigen ervaring dat m'n up-time ruim 99,6% is (totaal 42 uur off-line in afgelopen 1,3 jaar).

Ik wacht ook altijd geduldig een paar uur af (helemaal als het vooraf aangekondigd is). Weet dondersgoed hoe zoiets te werk gaat, zit al langer in ISP wereldje ;) Maar zoals hier al vaker herhaald wordt: TweakDSL/Cambrium is een prima ISP. Je zult op dit draadje vooral reacties horen van mensen die er minder tevreden over zijn, wie zal er tenslotte gaan klagen als hun verbinding prima is? Juist!

Voor wie wel problemen nog heeft, post even wat IP-adressen van servers waar je de problemen naar toe hebt, dan wil ik wel het e.e.a. gaan testen en proberen na te gaan waar het aan ligt.

-----

Mjah zit nu op werk gelukkig hehehhe. Maar hoop dat als ik thuis ben weer internet heb :D

[ Voor 12% gewijzigd door AirtjE op 08-03-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Zaterdag is de packetloss grotendeels verdwenen af en toe nog weleens een time-outje, ze zeggen dat er niks veranderd is 8)7 maar toch draait het nu bijna packetloss vrij 8)7
Maar ja hopen maar dat het zo blijft :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Ben benieuwd wanneer de VoDSL diensten gaan starten :) ..
Krijg je dan een ander modem of een additioneel kastje?
Haalt deze wel 1024KB upstream? :) (i.v.m. de speedtouch 510i)

Zoveel vragen , zo weinig informatie :) ..

[ Voor 7% gewijzigd door om3ega op 08-03-2004 14:55 . Reden: ivm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
[quote]Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:21:
[...]

Ik merk toch dat veel mensen hier een minder duidelijk beeld hebben van hoe DSL precies ..........quote]

Beste post van deel 5 tot nu toe _/-\o_

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Nu het packet loss verhaal een beetje is opgelost en de migratie afgerond, kan er dan weer prioriteit in de news server gestoken worden?
Tis namelijk al de 3e week dat deze niet goed werkt, in iedere geval een half werkende reader en die heb je juist nodig voor het txt gedeelte van usenet.

grtzzz

Ps migratie is een succes hier, snelheid is stukken stabieler geworden, blijft nu boven de 800 kB/s, ping tijd ligt rond 20ms maar zal wel met mijn afstand tot de centrale hebben te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
@ Tweakdsl

Packetloss naar Denemarken (BoomTown) is over :)

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Migratie is nog niet vlekkeloos verlopen (vind ik!) want ik ben nu thuis en heb nog steeds geen internet :( )#@($)@#!$@)#$@

Had mail gestuurd, en netjes gebeld met vraag naar status. Krijg te horen dat ik kan verwachten dat uiterlijk begin van middag wel weer zal werken. Maar nop. Nu zijn ze natuurlijk weer niet meer bereikbaar, dus gok ik dat straks dag #3 eraan komt. Wel weer een nadeel, ik ben toevallig elke keer de pineut... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Mon Mar 8 2004 om 18:44:53 UTC+0100)

Download : 845.3 KByte/sec
Upload : 90.5 KByte/sec
Connection : 894.0 Conn/min

netjes hoor... zodadelijk ff om 8-9 uur 's avonds testen, dan was het meestal beetje f00ked, zeg maar... :) tot nu toe gaat het prima, alleen hoe weet ik nu dat ik op de cisco zit ipv npr 2 of 3 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:45:

netjes hoor... zodadelijk ff om 8-9 uur 's avonds testen, dan was het meestal beetje f00ked, zeg maar... :) tot nu toe gaat het prima, alleen hoe weet ik nu dat ik op de cisco zit ipv npr 2 of 3 ???
dos-prompt --> tracert www.tweakers.net (bijv.)

als je dan op de " 82.197.204.1 " zit , zit je volgens mij op de cisco :)

correct if i am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Gek he, heel het topic vol met zwaar negatief gezeur, nu hebben ze wat ze willen (een cisco 10k) en nu is iedereen poeslief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 07 maart 2004 @ 23:10:
Same here. Als je een probleem hebt post je dat elke dag opnieuw (als je goed oplet zijn het steeds dezelfde mensen die zeuren), en als je tevreden bent laat je niets van je horen. zo gaat dat nu eenmaal, wat mij betreft is tweakdsl zeker aan te raden.
Hmmm dus als je problemen hebt en je word van het kastje naar de muur gestuurd en het duurt lang voordat je probleem is opgelost ben je een zeur??
Hmmm hoop niet dat je hebt gesolliciteerd op het baantje bij de helpdesk van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 08 maart 2004 @ 19:28:
Gek he, heel het topic vol met zwaar negatief gezeur, nu hebben ze wat ze willen (een cisco 10k) en nu is iedereen poeslief.
Misschien zeurde de mensen niet en hadden echt ergens last van. Persoonlijk vind ik alles nu ook lekkerder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:24:
[...]

Sinds Zaterdag is de packetloss grotendeels verdwenen af en toe nog weleens een time-outje, ze zeggen dat er niks veranderd is 8)7 maar toch draait het nu bijna packetloss vrij 8)7
Maar ja hopen maar dat het zo blijft :) !
Mja, ik heb nu telkens weer 10k van de 10k pakketjes terug en TrueServer zegt ook dat ze niks veranderd hebben, dus het is weer eens een wonder :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 08 maart 2004 @ 19:28:
Beetje childish reactie van jou.. Ik heb dus ook "gezeurt", maar daar tegen heb ik ook vaak complimenten gegeven aan tweak en heb ik al meer dan 2 mensen abbo bij tweak laten nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Met zeuren bedoel ik mensen die over en over hetzelfde melden. Dat zie ik dus wat anders dan aangeven dat je een probleem hebt. Ook doelde ik een beetje op het feit dat je alleen de problemen hoort maar het altijd stil wordt als het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Mijn verbinding is wat stabieler sinds de nieuwe router.. Niet dat ie daarvoor super brak was maar ik game niet.
Ik hoop dat het nu het goed gaat zo blijft... Nooit echt last gehad van verlies van vertrouwen.

Newsserver zou idd wel leuk zijn als hij het weer deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op 08 maart 2004 @ 21:10:
Mijn verbinding is wat stabieler sinds de nieuwe router.. Niet dat ie daarvoor super brak was maar ik game niet.
Ik hoop dat het nu het goed gaat zo blijft... Nooit echt last gehad van verlies van vertrouwen.

Tja ik snap niet waarom daar niet eens iets over gemeld word door Tweak.Kan dit eigenlijk een reden zijn om je abbo op te zeggen ??? iemand? Er zijn namelijk klanten die daarom (goede newsserver) een abbo hebben genomen. En tuurlijk niet iedereen wil dat perse , maar een klant is een klant. Voor sommigen is het een vereiste om een goede nieuwsserver te kunnen gebruiken van hun isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op 08 maart 2004 @ 21:10:

offtopic : Kan iemand mij vertellen hoe een newsserver werkt, en wat voor software ik daarvoor nodig heb, want volgens mij kan je van newsservers leechen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here, kheb al een paar pogingen gedaan om de usenet van dichtbij te bekijken, maar ik snapte niet veel van. hoe zit het bv met sommige bestanden die niet compleet zijn ? en waar kan ik zien wat er eigenlijk nieuws is op zo'n server ? ik heb nog meer vragen, ken alleen nu niet erop komen... in mijn omgeving gebruikt niemand usenet, dus voor mij is het een beetje tasten in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:59:
same here, kheb al een paar pogingen gedaan om de usenet van dichtbij te bekijken, maar ik snapte niet veel van. hoe zit het bv met sommige bestanden die niet compleet zijn ? en waar kan ik zien wat er eigenlijk nieuws is op zo'n server ? ik heb nog meer vragen, ken alleen nu niet erop komen... in mijn omgeving gebruikt niemand usenet, dus voor mij is het een beetje tasten in het donker.
Nou hier maybe een handige link
http://odur.let.rug.nl/help/guides/newsgroups/toc.htm
Daar staat veel uitgelegd :)

Hier wat voor de beginners http://www.vkgg.nl/vkgg/faq/usenet2.htm

Hier volg je een versnelde cursus ;) http://www4.hccnet.nl/404...ussen.Homecursussen&id=39

Hier heb je welke taal er word gebruikt dus met andere woord de termen http://www.intuh.net/woordenlijst/

Hier een algemene site http://www.briachons.org/

Zijn jullie dan zover dat jullie het snappen kunnen jullie ook eens op dit forum alles bekijken http://www.tuts4u.com/forum/index.php hier staan ook verschillende newsserver programma's hoe je moet downloaden , incompletes downloaden etc.En nog veel meer , ook wat niets met usenet te maken heeft

Succes ermee ;)
Lees het rustig door

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik raad jullie aan om voor usenet-leech-problemen toch even google te gebruiken. Er zijn namelijk zeer veel (goede!) tutorials te vinden, waarmee het makkelijk te doen is.

Niet dat discussieren erover direct zo illegaal is, maar het wordt eigenlijk altijd wel voor illegale doeleindes gebruikt. En dat is iets dat we toch proberen te weren op GoT :)

Voor de mensen die denken hun contract op te kunnen zeggen vanwege de nieuwsserver: Helaas is dat niet mogelijk. Je hebt namelijk een afspraak over een goed werkende verbinding, niet over de newsserver. Dat is een extraatje, dat zeker niet verplicht is....en kan daarom ook geen reden zijn voor opzegging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die denken........
uhhh.... komt dit zomaar uit de lucht vallen of is dit een flame request ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:20:
[...]

uhhh.... komt dit zomaar uit de lucht vallen of is dit een flame request ? :9
Pardon? Hierboven waren enkele replies in die trant, dus daar reageer ik op met mijn reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die links wat ik er neer gezet hebt mag eigenlijk niet :o
Het is wel off-topic maar wilde wel andere mensen helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowwy, niet goed gelezen...
ik ben trouwens wat dit betreft over het algemeen tevreden over me verbinding. het is dat ik niet een must maak van een nieuwsserver, maar ik kan me inleven in diegenen die juist voor de nieuwsserver zijn gaan kiezen voor tweakdsl... als het niet werkt, dan is het vet minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Niets mis mee lijkt me, zolang er maar niet verder en dieper op ingegaan wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door P5ycho op 08-03-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Even een vraagje;

Hoe kan je een alcatel 510 versie PSTN en ISDN van uiterlijk onderscheiden er staat niks van annex_A of B op een produktielabel ofzo.

Ik krijg een Tweakklant niet online (nieuwe lijn) modem geeft melding 'geen telefoonlijn aangesloten'

Met en zowel zonder splitter geen ADSL link of brandende/knipperende @-LED. Tweak is op de hoogte gebracht, maar tot op heden nog noppes aan replies.

Is vrees namelijk heel vermoedelijk dat ik per ongeluk een ISDN-versie heb gekregen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 08-03-2004 23:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
I_Stealth_I schreef op 08 maart 2004 @ 22:59:
Even een vraagje;

Hoe kan je een alcatel 510 versie PSTN en ISDN van uiterlijk onderscheiden er staat niks van annex_A of B op een produktielabel ofzo.

Ik krijg een Tweakklant niet online (nieuwe lijn) modem geeft melding 'geen telefoonlijn aangesloten'

Met en zowel zonder splitter geen ADSL link of brandende/knipperende @-LED. Tweak is op de hoogte gebracht, maar tot op heden nog noppes aan replies.

Is vrees namelijk heel vermoedelijk dat ik per ongeluk een ISDN-versie heb gekregen. ;)
Staat er geen typenummer op het ding zelf?
ST 510 = analoog, ST 510i is ISDN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op 08 maart 2004 @ 23:22:
[...]

Staat er geen typenummer op het ding zelf?
ST 510 = analoog, ST 510i is ISDN :)
nee staat er niet op ;) (serieus)

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 08-03-2004 23:33 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

I_Stealth_I schreef op 08 maart 2004 @ 23:33:
[...]

nee staat er niet op ;) (serieus)
Hoe weet je dan dat het een 510(i) is?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 08 maart 2004 @ 22:14:
Voor de mensen die denken hun contract op te kunnen zeggen vanwege de nieuwsserver: Helaas is dat niet mogelijk. Je hebt namelijk een afspraak over een goed werkende verbinding, niet over de newsserver. Dat is een extraatje, dat zeker niet verplicht is....en kan daarom ook geen reden zijn voor opzegging :)
Nee maar wel een reden om niet langer dan een jaar uit te zingen.
Het heeft een paar maanden goed gedraaid hier en na die crash van een paar weken geleden zijn de groups nauwelijks nog compleet.
Degene die ons in woord en daad bijstond werkt er blijkbaar niet meer en zo te zien is die hele usenetserver geen hot topic (meer) voor Tweakdsl.
Jammer, maar iedereen kan daar eigen conclusie's aan verbinden.
Wel jammer vind ik het dat er op email (zelfs MET ticketnummers) geen reactie meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:11:
[...]

Nou hier maybe een handige link
http://odur.let.rug.nl/help/guides/newsgroups/toc.htm
Daar staat veel uitgelegd :)

Hier wat voor de beginners http://www.vkgg.nl/vkgg/faq/usenet2.htm

Hier volg je een versnelde cursus ;) http://www4.hccnet.nl/404...ussen.Homecursussen&id=39

Hier heb je welke taal er word gebruikt dus met andere woord de termen http://www.intuh.net/woordenlijst/

Hier een algemene site http://www.briachons.org/

Zijn jullie dan zover dat jullie het snappen kunnen jullie ook eens op dit forum alles bekijken http://www.tuts4u.com/forum/index.php hier staan ook verschillende newsserver programma's hoe je moet downloaden , incompletes downloaden etc.En nog veel meer , ook wat niets met usenet te maken heeft

Succes ermee ;)
Lees het rustig door
_/-\o_ thx :9~

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:45:

Speedtest..meest onbetrouwbare snelheidsmeting die er is.

Als ik met WINME een speedtest doe haal ik rond de 750 KB down.

Als ik met WINXP een speedtest doe (heb dualboot) dan haal ik 1187 KB down.

Kan helemaal niet dus....vindt dat wel grappig trouwens....doe dat om de paar dagen even...sta ik ver boven aan qua snelheid in mijn dorp.

Betrouwbaarder is de meting vanaf de testserver van Cistron of van Tweak zelve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
In de omschrijving van hun produkt staat namelijk ook een news server vermeld net als een mail server en webspace.
Indien 1 van deze niet naar behoren werkt voldoet het produkt niet waar bij ik een contract heb afgesloten en kan deze dan ontbinden.
Indien het een extra'tje was geweest had men dat bij hun produkt omschrijving moeten vermelden.

[ Voor 56% gewijzigd door NLsandman op 09-03-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 00:49:
[...]

Nee maar wel een reden om niet langer dan een jaar uit te zingen.
Het heeft een paar maanden goed gedraaid hier en na die crash van een paar weken geleden zijn de groups nauwelijks nog compleet.
Degene die ons in woord en daad bijstond werkt er blijkbaar niet meer en zo te zien is die hele usenetserver geen hot topic (meer) voor Tweakdsl.
Jammer, maar iedereen kan daar eigen conclusie's aan verbinden.
Wel jammer vind ik het dat er op email (zelfs MET ticketnummers) geen reactie meer komt.
Inderdaad, er komt geen reactie omtrent de news server, men zwijgt als het graf.
Ben in ieder geval niet van plan om weer een jaar tegen een waardeloze news service aan te kijken zoals bij athome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
wanneer voldoet hij niet dan? als hij een keer down is? Nogmaals, het is geen zakelijke lijn en je kunt dan ook geen zakelijke uptimes verwachten. en dat geldt ook voor de newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
NLsandman schreef op 09 maart 2004 @ 15:28:
[...]

In de omschrijving van hun produkt staat namelijk ook een news server vermeld net als een mail server en webspace.
Indien 1 van deze niet naar behoren werkt voldoet het produkt niet waar bij ik een contract heb afgesloten en kan deze dan ontbinden.
Indien het een extra'tje was geweest had men dat bij hun produkt omschrijving moeten vermelden.
Je hebt toch een newsserver? De textgroepen komen prima door hoor...
Binaries zijn dus niet 'verplicht', en de retention/completion valt niet af te dwingen.

Maargoed, ik kan me goed voorstellen dat je er wel van baalt...en het lijkt me ook niet meer dan logisch dat Cambrium de newsgroepen wel weer gaat fixen. Maar blijkbaar heeft dat nu op dit moment even niet zo'n hoge prioriteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 09 maart 2004 @ 16:05:
[...]

Binaries zijn dus niet 'verplicht', en de retention/completion valt niet af te dwingen.

Maargoed, ik kan me goed voorstellen dat je er wel van baalt...en het lijkt me ook niet meer dan logisch dat Cambrium de newsgroepen wel weer gaat fixen. Maar blijkbaar heeft dat nu op dit moment even niet zo'n hoge prioriteit :)
100% mee eens, niemand heeft het ooit gehad over de beste binaries server van heel nederland of wat dan ook. Het heeft goed gedraaid, blijkbaar, en het gaat nu minder. Dus, optimistisch zoals ik ben, zou ik zeggen dat het alleen beter kan worden ? Ik weet het niet hoor, maar tegenwoordig lijkt't dat niemand meer tevreden is over zijn verbinding. En het leuke is, de verbinding zelf, die maar voor 2mbit gegarandeerd is, blijkt altijd te voldoen.

Ik snap niet dat mensen zich zo krampachtig vasthouden aan zulke zaken die eigenlijk niet eens vanzelfsprekend zijn. Ja, je hebt getekend ook voor de newsserver, maar niet voor de binaries sie daarop staan. En dat de verbinding naar denemarken opeens eruit ligt, tja, dat ken gebeuren, maar je hebt wel verbinding naar sri lanka, dus wtf ?

Tuurlijk ben ik ook best somber en slechtgestemd dat de verbinding soms slecht is, en dat kan een week of twee-drie duren. Pech gehad, het zij zo. Zijn jullie nou zo naief om te denken dat bij andere providers koe en ei is ? Prima, hou het zo. Het gras is altijd groener in de tuin van de buurman. En ja, af en toe heeft me buurman met chello een betere ping dan mij, maar af en toe heeft ie ook maar 30 KB/s down. Dus probeer alles een beetje te relativeren en verwacht niet dat tweakdsl (daar werken heus geen 500 mensen die enkel jouw verbinding in de gaten houden) jou om de 10 minuten een update stuurt met wat ze aant het doen zijn.

Ben het nu even kwijt. Mijn ei, dat is. Verder alles stil aan deze kant van het front. Excuseer de typo's, ze zijn werkelijk waar onbedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geen zin om hier over te discusieren.
Ik hoop dat ze m fixen.
Anders trek ik m'n conclusie's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 17:07:
[...]

Ik hoop dat ze m fixen.
Anders trek ik m'n conclusie's wel.
Heel verstandig! Er zijn hier veel mensen die niets om die newsserver geven maar er zijn er ook die daarvoor een abbo bij Tweak hebben genomen, maar men wil mekaar hier niet begrijpen denk ik.
Ik ben ook van mening dat als een nieuwsserver niet goed werkt de klanten in ieder geval op de pagina van Tweak op de hoogte gehouden moet worden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 17:07:
[...]

Mag ik dan vragen wat je hier komt doen? GoT is een discussieboard, geen plaats om alleen al je negativiteit te dumpen :z

Met zo'n instelling kun je beter wegblijven, dat is denk ik voor iedereen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 17:16:
[...]

Heel verstandig! Er zijn hier veel mensen die niets om die newsserver geven maar er zijn er ook die daarvoor een abbo bij Tweak hebben genomen, maar men wil mekaar hier niet begrijpen denk ik.
Ik ben ook van mening dat als een nieuwsserver niet goed werkt de klanten in ieder geval op de pagina van Tweak op de hoogte gehouden moet worden, maar helaas.
als je een abbo neemt voor de newsserver dan heb je niet goed nagedacht. neem dan een random bbned adsl abbo en een los betaald newsserver abbootje. Tweakdsl kan niet garant staan voor de beschikbaarheid van de binaries en daar kun je ze dus niet op 'pakken'. Dat je er niet blij mee bent is wat anders, maar dat is mijns inziens nog steeds scheef denken.
Het op de hoogte houden verhaal ben ik het wel mee eens. ik hoef niet te weten wat ze van minuut tot minuut doen, maar wat globale statusvermeldingen zouden handig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door P5ycho op 09-03-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 09 maart 2004 @ 17:16:
[...]

Mag ik dan vragen wat je hier komt doen? GoT is een discussieboard, geen plaats om alleen al je negativiteit te dumpen :z
Is dit jouw discussieboard?
Nou dan :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Zoals je mischien gezien heb, modereer ik het subforum Internet& Telefonie. Dus ja, je kunt zeggen dat dit mijin discussieboard is. Leuk he? :)

Ik hoop dat we van jou vanaf dit moment fatsoenlijke replies kunnen verwachten. En daarmee sluit ik deze discussie nu ook af; 't is offtopic. Reageren kan eventueel per email :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 09 maart 2004 @ 17:27:
[...]

als je een abbo neemt voor de newsserver dan heb je niet goed nagedacht. neem dan een random bbned adsl abbo en een los betaald newsserver abbootje. Tweakdsl kan niet garant staan voor de beschikbaarheid van de binaries en daar kun je ze dus niet op 'pakken'. Dat je er niet blij mee bent is wat anders, maar dat is mijns inziens nog steeds scheef denken.
Het op de hoogte houden verhaal ben ik het wel mee eens. ik hoef niet te weten wat ze van minuut tot minuut doen, maar wat globale statusvermeldingen zouden handig zijn.
Volgens mij werkt de nieuwsserver als een speer.

Staan zelfs meer complete files op als op mijn payserver.

Dus relax and be happy! :+ :+ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

als je een abbo neemt voor de newsserver dan heb je niet goed nagedacht. neem dan een random bbned adsl abbo en een los betaald newsserver abbootje.
Nou, neem van mij aan dat ik juist goed heb nagedacht. Tweak had juist zo'n goede (no speedcap, redelijk retentie, goede completion) newsserver , dat ik mijn payserver niet nodig had en dat scheelt doekoe's.

Dus per saldo voor mij een goede deal t.o.v. b.v. Demon. Ik kan niet wachten tot hij het weer doet. :9

Bij mij doet hij trouwens nog niks. (in boneless)

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 09-03-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:05:
[...]

Volgens mij werkt de nieuwsserver als een speer.

Staan zelfs meer complete files op als op mijn payserver.

Dus relax and be happy! :+ :+ _/-\o_ _/-\o_
Nou das niet verkeerd! Maar wel vreemd?Ben je denk ik de enige die bij de nieuwsserver kan! Kijk even je config na, want het kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:58:
[...]

hehe tis niet zijn discussieboard. Maar hij heeft wel gelijk. Iederen mag hier discussieren of wat hij/zij denkt. Als je dat niet zint blijf dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op 09 maart 2004 @ 20:38:
[...]

Nou, neem van mij aan dat ik juist goed heb nagedacht. Tweak had juist zo'n goede (no speedcap, redelijk retentie, goede completion) newsserver , dat ik mijn payserver niet nodig had en dat scheelt doekoe's.

Dus per saldo voor mij een goede deal t.o.v. b.v. Demon. Ik kan niet wachten tot hij het weer doet. :9

Helemaal mee eens!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
[...]

Ja, je hebt verbinding met de news server en daar heb je het mee gehad, een fatsoenlijke discussie volgen en aangaan in de txt groepen is er de laatse maanden niet meer bij.
Als binaries niet verplicht zijn dan mag tweakdsl die wel ff uit zijn produkt omschrijving halen, produkt omschrijvingen zijn namelijk bindend.

News server diend ook een hoge prioriteit te hebben, is namelijk een service net zoals mail en webspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Ben weer on-line, na 2,5 dag weg te zijn geweest ^^

Newsserver ook maar meteen getest gezien iedereen het erover heeft.
Header d/l speed: rond 60kB/s (erg wisselvallige snelheid)
Ziet eruit dat het nog niet compleet is vele groups, maar er komt vooruitgang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
[...]

Mijn abbo bij tweak heb ik niet speciaal om de news server afgesloten maar usenet moest er wel bij zitten ivm met txt groepen die ik volg, usenet is niet alleen binaries, dat vergeten velen ook, usenet is namelijk een leuk alternative voor forums als het fatsoenlijk werkt.
Dat tweak niet garant kan staan begrijp ik maar dat zo iets 3 weken moet duren, je zult maar 3 weken met een halfgare mail server moeten werken.
Het is absoluut een misverstand dat het iets extra's is, usenet acces behoort tot pakket wat men aanbied.
xs4all heeft ook usenet acces, een txt server en een experimentele binaries server, dat laatste is dus wel iets extra's en daar kun je geen rechten aan ontlenen maar bij tweak is dit niet het geval.

Wat mij steeks is dat je vraagt naar de status men geen reactie geeft terwijl men hier wel leest.
Voorheen hadden we een groep op usenet met een medewerker van tweak die ons wel op de hoogte hield maar ja, tijden veranderen blijkbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Welke news reader gebruik je?

Haal net nog 300000 headers binnen.

waarschijnlijk moet je de boel ff legen, de mappen waar je news reader zijn groeps data laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Helemaal mee eens!!!!
Vreemd???..net thuis van de training en heb ondertussen headers laten ophalen..

Ik heb gewoon headers en complete files in de heavy groepen, w.o. boneless, dvd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

NLsandman schreef op 09 maart 2004 @ 22:31:
[...]

Welke news reader gebruik je?

Haal net nog 300000 headers binnen.

waarschijnlijk moet je de boel ff legen, de mappen waar je news reader zijn groeps data laat.
Ik gebruik grabit, en na legen cache worden er inderdaad headers opgehaald. Thx voor de tip. _/-\o_

(Bij incremental update gebeurt er overigens niets, maar dat is dan cliëntside ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 09-03-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Laatst online: 02-09 08:21
Misschien een idee om een Connect en een Office abo in te voeren. Connect alleen verbinding + dns server, evt. smtp. Office = connect + webspace, sub domein, pop / imap boxen, newsserver en wat je nog meer wilt. Ik ga voor connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 09 maart 2004 @ 15:28:
[...]

U haalt de woorden uit mijn mond, achterhaalde xs4all crapp wat die dame/heer beweert ;)

Overigens moet het gezegd worden dat de bins nu redelijk tot lekker draaien :)
Als er nu ook nog een oplossing komt voor het txt gedeelte, dat je postings niet 4 uur of langer onderweg zijn, word ik misschien nog wel een tevreden klant ook ;)
Hoewel het me opvalt dat de gewone mail (soms) ook lang onderweg is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Eastern schreef op 09 maart 2004 @ 23:46:
Misschien een idee om een Connect en een Office abo in te voeren. Connect alleen verbinding + dns server, evt. smtp. Office = connect + webspace, sub domein, pop / imap boxen, newsserver en wat je nog meer wilt. Ik ga voor connect.
Dat is er al. Connect = TrueDSL, Tweakdsl is met alle hatseflats eromheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Laatst online: 02-09 08:21
Ja inderdaad:

Abonnements tarieven, Economy 1:25, ADSL

512Kb/256Kb € 55,-
1024Kb/512Kb € 70,-
2048Kb/512Kb € 80,-
2-8Mb/512KB € 95,-

Prijzen ex. BTW

Bron: www.truedsl.nl

Dat zijn geen grappige bedragen 8-). Ik bedoel zoiets voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update van mijn kant;

verbinding is met gaming merkbaar beter, geen packetloss meer ( wel nog steeds een ping waar ik niet tevreden mee ben --> 17ms naar tweakers.net vind ik niet snel voor een breedband verbinding ( heb hier op werk gewoon een xs4all lijntje liggen, en die gaat met 8ms ) zelfs mxstream ( wat redelijk kut is ) gaat nog met 10/11ms (allemaal omgeving leiden )

dus ik vind dat dat nog wel verbeterd kan worden

(pssstt.. heb gehoord dat er een gamer-abbo komt met snelheden van 4-5ms (als ik de man aan de telefoon mag geloven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe zou wel nice zijn zon gamer abbo.
Ik had problemen met mijn router heb nieuwe firmware erop gedaan en weg is de packetloss. Het gaat hier om de e-tech.
Ik kan nu weer relax gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op 09 maart 2004 @ 23:37:
[...]

Ik gebruik grabit, en na legen cache worden er inderdaad headers opgehaald. Thx voor de tip. _/-\o_

(Bij incremental update gebeurt er overigens niets, maar dat is dan cliëntside ;) )
Vanmorgen rond 7 uur waren er wederom geen nieuwe headers sinds 18:00 uur gisteren avond.

Optimale status van januari is dus nog niet terug. Toen werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:30:
hehe zou wel nice zijn zon gamer abbo.
Ik had problemen met mijn router heb nieuwe firmware erop gedaan en weg is de packetloss. Het gaat hier om de e-tech.
Ik kan nu weer relax gamen
Is dat voor de e-tech 4ports v2 ? zo ja welke firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:25:

verbinding is met gaming merkbaar beter, geen packetloss meer ( wel nog steeds een ping waar ik niet tevreden mee ben --> 17ms naar tweakers.net vind ik niet snel voor een breedband verbinding ( heb hier op werk gewoon een xs4all lijntje liggen, en die gaat met 8ms ) zelfs mxstream ( wat redelijk kut is ) gaat nog met 10/11ms (allemaal omgeving leiden )

(pssstt.. heb gehoord dat er een gamer-abbo komt met snelheden van 4-5ms (als ik de man aan de telefoon mag geloven :P )
17 ms merk je echt niet als je gamet hoor :{ Kijk, als het nou 100 ms was... of die onstabiele 20 tot 40 die ik heb met @Home :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
juh idd vind ik ook ik game al best lang en pin 17 is best goed hoor. ik heb ookt ijd mxtream gehad hiervoor en toen had ik ping 16 in games dus die 1e ms maakt niet zoveel uit. maar goed je kan ze niet allemaal tevreden ta maken. Maar goed me download snelheid is wel stabieler en iets sneller geworden download gem met 870kb/s nu :) dus heb weinig te klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
net of je 10ms ook echt gaat merken ingame... ze zouden je voor straf eens op ping 80(isdn), of beter nog ping 150-200 (analoog) moeten hangen... merk je vanzelf dat je eigenlijk best wel een verwend nest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 10 maart 2004 @ 13:57:
net of je 10ms ook echt gaat merken ingame... ze zouden je voor straf eens op ping 80(isdn), of beter nog ping 150-200 (analoog) moeten hangen... merk je vanzelf dat je eigenlijk best wel een verwend nest bent.
eigenlijk speelde ik voorheen altijd 56k met ping 100-150 en eigenlijk speel ik elke dag een practise of 2 a 3, en eigenlijk vind ik gamen met ping 10 echt wel beter dan met 17, dat jij het dan niet merkt omdat je niet zoveel gamed als ik, kan ik ook niet veel aan doen, dus misschien ben ik dan een verwend nest, maar beter kan je zeggen, een echte nederlander

back ontopic

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
als je 7ms kunt merken dan zit dat vooral in je hoofd hoor. de huidige netcode kan die extra 7ms prima opvangen en je zult er echt geen lageffect van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:30:
[...]

eigenlijk speelde ik voorheen altijd 56k met ping 100-150 en eigenlijk speel ik elke dag een practise of 2 a 3, en eigenlijk vind ik gamen met ping 10 echt wel beter dan met 17, dat jij het dan niet merkt omdat je niet zoveel gamed als ik, kan ik ook niet veel aan doen, dus misschien ben ik dan een verwend nest, maar beter kan je zeggen, een echte nederlander

back ontopic
hehe ik denk dat ik meer game dan jij denkt :) maar goed dat doet er verder niet toe. Ik vind ping 17 prima gamen verder. Maar goed zoals ik dus al zei :) je kan niet iedereen tevreden houden. en tis precies wat Psycho zegt die 7ms zit tussen oren dat het beter aanvoelt :) dat is heel wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 10-03-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 10 maart 2004 @ 14:50:
[...]

hehe ik denk dat ik meer game dan jij denkt :) maar goed dat doet er verder niet toe. Ik vind ping 17 prima gamen verder. Maar goed zoals ik dus al zei :) je kan niet iedereen tevreden houden. en tis precies wat Psycho zegt die 7ms zit tussen oren dat het beter aanvoelt :) dat is heel wat anders.
sorry, was verkeerd, het moest een reply zijn op de post van psycho |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe kan gebeuren. Maar goed denk dat we niks te klagen hebben als je het met kabel gaat vergelijken. Dat is helemaal treurig (ook a2000 vroeger niet) dat was echt een goeie ping. Maar ook dat is nu van chello en dat zegt wel weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er zo'n abbo komt zou ik die zeker nemen mits er ook snelheden aan zitten. 256/256 kb heb ik bijvoorbeeld liever niet.

Het gaat niet alleen om de ping maar ook de soepelheid waarmee je speelt. Misschien vangt de netcode tegenwoordig wel het een en ander op maar 10 ms minder blijft 10 ms minder. Het is niet zo dat je het meteen merkt en 50 kills meer maakt per minuut maar als je toch lang/vaak gamed is het toch wel lekker hoor.
Ieder stelt zo zn prioriteiten.
Het zou lekker zijn als ik kon spelen zoals op LAN-party's met een lekkere ping en lekker soepel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
:) nou ja ieder ze eigen mening das wel duidelijk nu :) mij maakt het persoonlijk niks uit. en ga toch al wat jaartjes mee in het gamen. Ping 150 met modem dat was vervelend :D. Maar goed vrijdag lan party ;) van pzz dus das lekker lage ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Mjah leuk al die discussies m.b.t. ping en gamen, maar idd, veel lager kan die ping niet worden. Vertraging zal dan vooral oplopen door de computer zelf en evt netwerk thuis. Bovendien kunnen meeste game-servers over internet niet eens een ping realiseren van lager dan 10ms (tenzij je er direct naast op het netwerk prikt).
En de vertraging zul je dan juist veel eerder merken van degenen die juist een tragere verbinding hebben dan jou (dus ping >50).

LordHades: veel plezier @Regroup :p
Kzal die zater- of zondag nog wel ff een bezoekje brengen. Ben benieuwd hoeveel mensen mij dit keer weten te herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik durf te wedden dat je bij een blinde test het verschil tussen ping 10 en ping 50 niet eens merkt. Het zit grotendeels in je hoofd. moderne netcode compenseert alles onder de 100ms prima. stel je schiet en hebt 100ms vertraging, dan rekent de server de hit als 100ms eerder.
Het enige nadelige wat men in de tijd van hogere pings had is dat je dus voordeel uit een lagere ping kon halen, doordat jij bijv. 25ms later schiet als je tegenstander, maar hij een ping 150 heeft en jij 100. In dit geval gaat hij dood want op het moment dat de hit op de server ontvangen wordt rekent hij 100ms terug en is je tegenstander dood. Het schot van de tegenstanderis op dat momentnog niet ontvangen. Dat komt 25ms later pas binnen waarop het ongeldig wordt verklaard.
Gelukkig is dat nu grotendeels verleden tijd. (q2 rail only anyone? :))

[ Voor 5% gewijzigd door P5ycho op 10-03-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html

Leuk stukje over ping etc .. UT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 10 maart 2004 @ 16:06:
Ik durf te wedden dat je bij een blinde test het verschil tussen ping 10 en ping 50 niet eens merkt. Het zit grotendeels in je hoofd. moderne netcode compenseert alles onder de 100ms prima. stel je schiet en hebt 100ms vertraging, dan rekent de server de hit als 100ms eerder.
Het enige nadelige wat men in de tijd van hogere pings had is dat je dus voordeel uit een lagere ping kon halen, doordat jij bijv. 25ms later schiet als je tegenstander, maar hij een ping 150 heeft en jij 100. In dit geval gaat hij dood want op het moment dat de hit op de server ontvangen wordt rekent hij 100ms terug en is je tegenstander dood. Het schot van de tegenstanderis op dat momentnog niet ontvangen. Dat komt 25ms later pas binnen waarop het ongeldig wordt verklaard.
Gelukkig is dat nu grotendeels verleden tijd. (q2 rail only anyone? :))
Dit verhaal van jou klopt idd met games zoals de nieuwe UT die over een erg goeie netcode beschikken.
Maar als je je realiseert dat de meeste gamers nog CS spelen wat al ruim 4 jaar oud is kom je dus weer in de "tijd van hogere pings" zoals jij dat noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ja maar dan moet je geen CS gaan spelen ;) (just kidding voor dat mensen beginnen te gillen gelijk) Ik heb idd jaren lang Quake 2 gedaan tot dat ik moest stoppen wegens een te grote verslaving (ja dat gebeurd soms ook wel eens) en daar was een lage ping idd wel goed merkbaar tegenover een hogere ping. Ik speel nu UT2003 veel en ben van plan Far Cry en Ut2004 te gaan spelen en dan is de ping idd anders omdat de netcode zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
CS is qua netcode ook aardig bij de tijd hoor, vergeet niet dat er nog constant aan gesleuteld wordt. bovenstaand versimpeld verhaaltje gaat ook op voor HL-based shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 10 maart 2004 @ 16:06:
Ik durf te wedden dat je bij een blinde test het verschil tussen ping 10 en ping 50 niet eens merkt.
vind je het heel erg als ik dat als bullshit beschouw, kijk ik speel dan ctf (capture the flag) en het fenomeen "translocaten" is erg ping gevoelig, ik merk het zeker weten als mijn ping 50 is of 70 in een server, puur omdat mijn translocator dan gewoon minder snel reageerd ( aangezien je per match ongeveer 500+ keer aan het "loccen" bent, gaat dat wel vervelen als je erop moet wachten, vooral het wisselen van wapens merk je gewoon erg duidelijk als je ping te hoog is.
je kan me een zeikerd vinden, of een zeurpiet, maar het is duidelijk dat sommige mensen iets kieskeuriger zijn (zo heb ik dat ook met geluid, ik hoor het verschil ook tussen 128kbit mp3 en 160/192 kbit mp3)
dus je kan er lang en breed over discussieren, maar zo heeft ieder zn eigen mening op opvattingen over het ping-gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:24:
[...]

vind je het heel erg als ik dat als bullshit beschouw, kijk ik speel dan ctf (capture the flag) en het fenomeen "translocaten" is erg ping gevoelig, ik merk het zeker weten als mijn ping 50 is of 70 in een server, puur omdat mijn translocator dan gewoon minder snel reageerd ( aangezien je per match ongeveer 500+ keer aan het "loccen" bent, gaat dat wel vervelen als je erop moet wachten, vooral het wisselen van wapens merk je gewoon erg duidelijk als je ping te hoog is.
je kan me een zeikerd vinden, of een zeurpiet, maar het is duidelijk dat sommige mensen iets kieskeuriger zijn (zo heb ik dat ook met geluid, ik hoor het verschil ook tussen 128kbit mp3 en 160/192 kbit mp3)
dus je kan er lang en breed over discussieren, maar zo heeft ieder zn eigen mening op opvattingen over het ping-gebeuren
Idd, ik merk het met cs ook tijdens het switchen van wapens, hoe lager me des te soepeler ook alles gaat. Verschil tussen ping 50 of 10 merk ik echt wel :+.
Psycho, je kan hierover ook erg veel info vinden op sogamed.com waar uitgebreide beschrijvingen staan over de netcodes/pings/etc. van veel games en uiteraard vele proffessionals die erover discusseren en hun mening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Lijkt me heel sterk, en wel hierom:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  routert [192.168.0.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  217-19-xx-xx.dsl.cambrium.nl [217.19.xx.xx]
  3     9 ms     9 ms     9     nrp02.cambrium.nl [217.19.16.36]
  4     10        10       10 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  5    11 ms    11 ms    11 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
  6    54 ms    31 ms    16 ms  openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
  7    11 ms    12 ms    11 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  8    11 ms    11 ms    11 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Zoals je ziet, zit de grootste vertraging in het deel modem>nrp02. Het deel van bbned dus. En hoe graag de ISP dat ook wil, veel valt er niet aan te veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:24:
[...]

dat mp3 gebeuren moet je even op zoeken, er zijn wat blinde test op gedaan hier op got. Wapenwisselen lijkt me compleet clientside afgehandeld te worden, ping is niet eens relevant. Ik wil ook niet mierenneuken en voel echt wel aan wanneer iets trager is, maar ping 10 tot 50 merk ik gewoon niets van. dan merk ik eerder een drop in framerate van 90 naar 60. Laten we het hier verder maar bij laten, ik merk het niet, jij wel, punt :)

[ Voor 4% gewijzigd door P5ycho op 10-03-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op 10 maart 2004 @ 19:17:
[...]

Zoals je ziet, zit de grootste vertraging in het deel modem>nrp02. Het deel van bbned dus. En hoe graag de ISP dat ook wil, veel valt er niet aan te veranderen...
Wat ADSL betreft heb je gelijk inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

P5ycho schreef op 10 maart 2004 @ 19:25:
[...]

Wapenwisselen lijkt me compleet clientside afgehandeld te worden, ping is niet eens relevant. Ik wil ook niet mierenneuken en voel echt wel aan wanneer iets trager is, maar ping 10 tot 50 merk ik gewoon niets van. dan merk ik eerder een drop in framerate van 90 naar 60. Laten we het hier verder maar bij laten, ik merk het niet, jij wel, punt :)
Euh, als je er niks vanaf weet moet je het er niet over hebben :P Veel games vragen eerst even aan de server of het okee is een wapen te wisselen. Alleen lopen/springen enzo gebeurt clientside en zonder eerst permissie te vragen.

Drop in framerate is een typisch CS-iets. In UT heb je daar geen last van, daar mis je gewoon mensen en daar zie je een instagibstraal (ik ben nw-gast tho :P) gewoon wat later verschijnen waardoor je iemand net mist, als je ping te hoog is. Maargoed, de netcode van UT is ook stukken beter dan CS. Die van Quake 3 is overigens nog beter, alhoewel de clientside afhandeling bij UT weer een stuk beter is :P Maargoed, dit is offtopic en dan ook het laatste wat ik hierover ga posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Het leek me logisch dat in de tijd dat je aangeeft een wapen te willen wissselen en de standaard delay daarna je makkelijk de tijd hebt om dat te melden aan de server en dat dus geen vertraging op hoeft te lopen. je kunt al beginnen met de animatie voordat de server een akkoord geeft. Laat verder maar zitten, ik heb alleen de game-ervaring en niet de programming skills verder. Logica is het enige dat me hier op weg helpt.

[ Voor 20% gewijzigd door P5ycho op 10-03-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 10 maart 2004 @ 20:48:
Het leek me logisch dat in de tijd dat je aangeeft een wapen te willen wissselen en de standaard delay daarna je makkelijk de tijd hebt om dat te melden aan de server en dat dus geen vertraging op hoeft te lopen. je kunt al beginnen met de animatie voordat de server een akkoord geeft. Laat verder maar zitten, ik heb alleen de game-ervaring en niet de programming skills verder. Logica is het enige dat me hier op weg helpt.
offtopic: Logica helpt je voor 50% een feit neer te zetten, de andere 50% zijn bewijzen en die heb je dus net van sorcerer gehoord.
En als jij dingen zoals verschil tussen ping 10 en 50 niet merkt zal dat wel liggen omdat je weinig speelt en die ene keer dat je hebt gespeeld zoveel lol had dat je bijna niet eens meer wist wie je teammates waren en wie niet en welke wapen je uberhaubt gebruikte.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ik heb 2 jaar cs geseeld in clanverband (en dan geen noobclan, maar een goed georganiseerd gebeuren) en ik heb wel het idee dat ik dat kan merken. Het gaat natuurlijk om de lol, maar een slechte verbinding merk je meteen. Het ligt er gewoon aan op welk punt je tevreden bent. onder de 50 ben ik tevreden en is het blijkbaar niet meer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 01:33:
[...]

U haalt de woorden uit mijn mond, achterhaalde xs4all crapp wat die dame/heer beweert ;)

Overigens moet het gezegd worden dat de bins nu redelijk tot lekker draaien :)
Als er nu ook nog een oplossing komt voor het txt gedeelte, dat je postings niet 4 uur of langer onderweg zijn, word ik misschien nog wel een tevreden klant ook ;)
Hoewel het me opvalt dat de gewone mail (soms) ook lang onderweg is.
Ach ja, door schade en schande wordt men wijs :*)

Kon je uit mijn uitleg komen die ik je had geleverd met betrekking tot news?
News begint er inderdaad weer op te lijken maar juich niet te vroeg, zie nog wel feed problemen, in ieder geval postings van bepaalde pay servers die niet goed doorkomen maar of dat aan tweak ligt weet ik niet, dat zoek ik nog uit.

txt groepen lijken nu ook goed door te komen, zie geen nieuwe RE berichten verschijnen momenteel, posten wacht ik nog wel ff mee, vind altijd zo lullig als je in een thread zit en je replyed niet meer omdat je niets ziet.
Staat zo onbeschoft

[ Voor 13% gewijzigd door NLsandman op 11-03-2004 01:14 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.