Het Luchtvaart Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 15.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Devil schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:43:
Lang leve Amerika. Wat voor soort rating heb je daarvoor nodig? Kan met niet herinneren ooit van een fighterplane rating gehoord te hebben :)
In Nederland komen ze ook nog wel eens voorbij op vliegshows heb ik me laten vertellen..... zie ook http://www.starfighters.nl

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

;(

Mooi was die tijd, dat je lekker aan de achterkant van een J-79 kerosine kon snuiven...
* alt-92 heeft nog ergens Oostenrijkse Drakens op foto staan, zal eens zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Zeer mooie foto idd :)

Vandaag PO2 gehad, en dat ging erg goed.. gehaald dus :)
Nu is het wachten op een uitnodiging van de KLS.

En die mensen in het restaurant naast het IAP weten hoe ze broodjes gezond moeten maken! :D

Leave only footprints, take only memories

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Gefeliciteerd, laat het even weten als je naar Eelde komt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kennen waarschijnlijk de Lockheed SR-71 "Blackbird", het snelste vliegtuig ter wereld.
Er is mij iets opgevallen op enkele foto's:

Naast het vliegtuig staat er een engine met drie wings:
http://www.airliners.net/open.file/543083/L/

En hier staat dat spul er op:
http://www.airliners.net/open.file/727413/L/

Is dat gewoon extra aandrijving? Ik heb nog nooit een foto gezien met die engine terwijl het vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Devil schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:27:
Gefeliciteerd, laat het even weten als je naar Eelde komt.
Thnx :)
Ik kreeg vanmiddag een uitnodiging binnen voor 28 t/m 31 Maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:40:
Jullie kennen waarschijnlijk de Lockheed SR-71 "Blackbird", het snelste vliegtuig ter wereld.
Er is mij iets opgevallen op enkele foto's:

Naast het vliegtuig staat er een engine met drie wings:
http://www.airliners.net/open.file/543083/L/

En hier staat dat spul er op:
http://www.airliners.net/open.file/727413/L/

Is dat gewoon extra aandrijving? Ik heb nog nooit een foto gezien met die engine terwijl het vliegt.
Dat is de D-21 Drone, een onbemand verkennings 'vliegtuig' die gelanceerd werd van de Blackbird, echter door een paar incidenten (waaronder dat die in de cockpit schoot van de A-21, voorloper van de Blackbird) is die niet meer in gebruik, zijn er 38 van gemaakt.

Zie ook http://www.sr-71.org/blackbird/d-21.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Mafkeez schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:55:
[...]

Thnx :)
Ik kreeg vanmiddag een uitnodiging binnen voor 28 t/m 31 Maart :)
Check, misschien ben ik dan in de buurt kom ik wel even gedag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Devil schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:24:
[...]
Check, misschien ben ik dan in de buurt kom ik wel even gedag zeggen.
:) gaaf

Maar wat doe je op dit moment? Werk je al als piloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoei: http://www.airliners.net/open.file/778304/L/ :P

Nieuwe B777-200LR:
EVERETT, Wash., Feb. 15, 2005
Boeing [NYSE: BA] today unveiled the first 777-200LR Worldliner -- the world's longest range commercial airplane -- at a celebration attended by more than 5,000 employees, airline representatives, suppliers, and government and community leaders.

"This amazing airplane will connect virtually any two cities in the world with nonstop service,” said Alan Mulally, president and chief executive officer, Boeing Commercial Airplanes. "The 777-200LR Worldliner is the latest innovation in our highly successful 777 airplane family. The 777 family consists of five passenger models and a freighter version in development that safely and efficiently serve the needs of our customers, while providing passengers and cargo operators with more of what they want -- affordable, comfortable, nonstop flights to the destinations of their choice.”

Extending the range of the market-leading 777 family by more than 1,500 nautical miles (2,775 kilometers), the 777-200LR (Longer Range) allows airlines to service nonstop routes such as New York-Singapore and Los Angeles-Dubai at full passenger capacity and carry revenue cargo. The 777-200LR can carry 301 passengers up to 9,420 nautical miles (17,446 kilometers).

The 777-200LR Worldliner is the first Boeing airplane entirely painted in the company's striking blue livery introduced last year. The airplane's unveiling at today's ceremony also revealed its new name: Worldliner, which highlights its revolutionary capabilities to connect cities around the world.

"The 777-200LR Worldliner will enable our customers to open new nonstop routes and explore new markets that once could only be accomplished with one or two stops,” said Lars Andersen, vice president -- program manager, 777 program, Boeing Commercial Airplanes.

With first flight scheduled for early March, flight-test employees are putting final touches on the systems they will use to monitor and evaluate the airplane. The seven-month flight-test program will include approximately 300 hours of ground and 500 hours of flight testing.

The 777-200LR and the 777-300ER (Extended Range) were launched in February 2000 by Boeing and GE Aircraft Engines in response to airlines that wanted new airplanes with additional flexibility to serve the nonstop routes passengers demand.

The first 777-200LR Worldliner is to be delivered to Pakistan International Airlines in January 2006. EVA Airways is also a launch customer.

The 777-200LR will also serve as the platform for the Boeing 777 Freighter, the world's largest, most capable twin-engine freighter. Authority to offer the 777 Freighter was announced in November.

The 777 family has captured over 60 percent of the market since the airplane's October 1990 launch. More than 38 customers worldwide have ordered more than 675 777s, including 104 Longer-Range 777s (777-300ERs and 777-200LRs). So far, two customers have ordered five 777-200LRs.
Foto's:
http://www.airliners.net/open.file/778713/L/
http://www.airliners.net/open.file/778621/L/
http://www.airliners.net/open.file/778712/L/

Range:
Afbeeldingslocatie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40830000/gif/_40830603_777_maps_416.gif

Site: http://777.newairplane.com/shell.htm

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:49:
Had iemand die zien aankomen? :? Deze versie is er zo ineens uit het niets...

Misschien kunnen we hier verder gaan, anders gaan we offtopic: Het Luchtvaart Topic
Ehhh ja, het was al erg lang bekend dat er een -200LR kwam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:50:
[...]

Ehhh ja, het was al erg lang bekend dat er een -200LR kwam? :)
Zou goed kunnen.....het is niet zoals de A380 veel in het nieuws geweest ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Mafkeez schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:42:
[...]

:) gaaf

Maar wat doe je op dit moment? Werk je al als piloot?
Ik vlieg Baron op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool: http://www.airliners.net/open.file/777174/L/ en http://www.airliners.net/open.file/779790/L/
Allebei op hetzelfde moment.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Zeker cool, vraag me af in welke omstandigheden zo'n approach geschoten mag worden. Zoals weer en of er verplicht een precision approach uitgevoerd moet worden.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Het weer moet binnen de gepubliceerde limieten zijn. Voor een CAT I ils houd dat meestal in dat het zicht (runway visual range) meer dan 550 meter moet zijn. CAT II en CAT III Ils en hebben lagere minima.
Non-precision approaches hebben veel hogere minima, voor een VOR DME approach ligt het minimale zicht zo rond de 1500m. Daar komt bij dat de MDA (hoogte waar je niet onder mag dalen zonder de baan in zicht) minimaal 400 voet is, dus bij lage bewolking (onder de 400 voet) hoef je het al niet eens te proberen met een non precision.

Voor zover ik weet is alleen een ILS approach simultaan op parallelle banen toegestaan. En dan alleen mits de runway centerlines meer dan 4300 voet uit elkaar zijn, of de verkeersleiding beschikt over een zogenaamd 'PRM' systeem, wat staat voor precision runway monitoring. Dit is een radar met een erg snelle update en allerlei automatische waarschuwings systemen. Het weer speelt hierbij geen rol.

[ Voor 28% gewijzigd door Devil op 21-02-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.airliners.net/open.file/780787/L/

Een 737 van Air India in Seattle? India en Seattle liggen 13000 km uit elkaar terwijl de 737 'slechts' 5000 km kan afleggen? Zou het een nieuw toestel zijn uit de fabriek in Seattle en gebeurt de levering met tussenhaltes?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:07:
http://www.airliners.net/open.file/780787/L/

Een 737 van Air India in Seattle? India en Seattle liggen 13000 km uit elkaar terwijl de 737 'slechts' 5000 km kan afleggen? Zou het een nieuw toestel zijn uit de fabriek in Seattle en gebeurt de levering met tussenhaltes?
Lijkt me dat het net uit de fabriek komt ja (Boeing-field). En wat betreft de levering, hoe wil je een vliegtuig van dergelijke afmetingen binnen een beetje acceptabele termijn 13000 kilometer laten afleggen dan vliegend, dus dat zal wel met etappes moeten (eerste waarschijnlijk naar Nome of Anchorage, tweede naar Japan, derde naar Bangkok en vandaar naar Calcutta).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou goedkoper zijn indien het toestel die stukjes met passagiers zou kunnen afleggen, maar dat zou waarschijnlijk te ingewikkeld zijn. Ik denk dan een een andere maatschappij die deze routes aflegt en daarvoor dit toestel zou kunnen gebruiken, met een deel van de winst voor Air India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:13:
Zeker cool, vraag me af in welke omstandigheden zo'n approach geschoten mag worden. Zoals weer en of er verplicht een precision approach uitgevoerd moet worden.
In San Fransisco liggen de banen op slechts 500 voet van elkaar. De procedures die ze daar hanteren wijken erg af van wat gebruikelijk is... als op Schiphol vliegtuigen zo dicht bij elkaar vliegen dan is dat een ernstig incident dat de voorpagina van de Telegraaf wel zou halen, maar op SFO is het gewoon standaard. Het gaat hier om parallelle ILS approaches, of om gepubliceerde visual approaches, waarbij wel limiterende VOR radialen zijn voorgeschreven en gebruik wordt gemaakt van ILS ondersteuning.

In dit geval (prachtig weer) werd waarschijnlijk gebruik gemaakt van de "Quiet Bridge Visual 28R" tezamen met de "Tipp Toe Visual 28L" procedures (zie de note onderaan het kaartje, waarin wordt gesproken over deze parallele approaches plus de caution in het kaartje zelf). Of anders de ILS Close Parallel procedures, die alleen gevlogen mogen worden met een wolkenbasis van 2100 voet en 4 mijl (ca. 6km) zicht.

Hier vind je nog veel meer info over dit drukke veld met zijn tamelijk bizarre procedures. En dan te bedenken dat er nog een aantal andere drukke velden in de buurt liggen... Wat je op die foto's trouwens niet zag is dat er meestal gelijktijdig starts plaatsvinden via twee parallel banen naar het noorden, die deze naar het westen gerichte landingsbanen kruisen (niet als de landende vliegtuigen al bijna op de baan staan, zoals hier, maar wel als ze nog iets verder weg vliegen).

Afbeeldingslocatie: http://66.226.83.248/ap/00846

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:49:
Het zou goedkoper zijn indien het toestel die stukjes met passagiers zou kunnen afleggen, maar dat zou waarschijnlijk te ingewikkeld zijn. Ik denk dan een een andere maatschappij die deze routes aflegt en daarvoor dit toestel zou kunnen gebruiken, met een deel van de winst voor Air India.
Zo was de eerste vlucht van KLM ook van London naar Amsterdam omdat Albert Plesman daar zijn vliegtuig op de kop getikt had.

Great minds think alike!

Verwijderd

Ryanair plaatst bestelling voor 70 Boeings 737

do 24/02/02 - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft 70 Boeings 737 besteld. Ryanair neemt ook een optie op nog eens zoveel toestellen. De goedkope maatschappij creëert ook 2.500 banen, vooral voor piloten, cabinepersoneel en technici.

De toestellen waarvoor nu een contract is getekend, worden in gebruik genomen tussen 2008 en 2012. De 70 nieuwe toestellen kosten meer dan 3 miljard euro.

Ryanair wil met de aankoop zijn capaciteit en het aantal vluchten verdubbelen én nieuwe bestemmingen aanbieden.

Volgend jaar verwacht de maatschappij 34 miljoen passagiers, in 2012 zouden dat er 70 miljoen moet zijn. De volledige vloot van Ryanair bestaat uit Boeings 737, het meest populaire vliegtuig voor de korte afstand.

Eind dit jaar start Ryanair vluchten met 100 andere nieuwe Boeings die eerder waren besteld. Op dit ogenblik zijn er maar 70 vliegtuigen met het logo van Ryanair.
Zouden deze 737's al een volledig digitaal flight deck hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 14:59 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat bedoel je met Volledig digitaal? EFB? Glass Cockpit? Het laatste iig wel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

kenneth schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:08:
Wat bedoel je met Volledig digitaal? EFB? Glass Cockpit? Het laatste iig wel.
Zoals bij een 777, geen wijzertjes meer en zo.

• DutchCommando
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:44:
[...]
Zoals bij een 777, geen wijzertjes meer en zo.
Standby glass instruments is een OPTIE bij de 777. Voor zover ik weet bestaat deze optie ook voor de 737NG. Dit lijkt me een duurdere optie en aangezien Ryanair een budget maatschappij is (de enige in Europa waar ik liever voor thuis blijf) zal het wel bij analoge wijzertjes gebleven zijn :).

[ Voor 34% gewijzigd door DutchCommando op 24-02-2005 16:05 ]

• Freak187
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Nou als het duurder zou zijn dan zou het nooit geintroduceerd zijn. Aanschafkosten zijn hoger bij een Glass cockpit, maar onderhoudskosten en levensduur vele malen beter. Dus het betaald zich uit.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Misschien is het geïntroduceerd omdat het veiliger is. Analoge wijzertjes bestaan uit bewegende onderdelen en die kunnen stuk gaan, terwijl een display aangestuurd wordt door verschillende computersystemen met verschillende besturingssystemen (backup).

Verwijderd

Maargoed backup instrumenten kunnen op hun beurt weer niet uitvallen vanwege computertechnische storingen of stroomuitval.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mechanica is robuuster dan elektronica. Dat lijkt me ook niet echt de reden.

Een belangrijk voordeel van 'n glass cockpit is dat het zorgt voor 'n lagere workload: meer informatie, minder desinformatie in minder tijd voor de piloten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Maw. er hoeft niet meer zef nagedacht te worden aangezien het ding verteld wat er moet gebeuren en als er ergens een lampje gaat branden dan moet je op het bijbehorende knopje duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve Fossett vliegt als eerste alleen wereld rond

do 03/03/05 - De Amerikaanse zakenman en avonturier Steve Fossett is er in geslaagd om als allereerste alleen met een vliegtuig in een ruk rond de aarde te vliegen. Hij deed er 67 uur en een minuut over.

Fossett staat na een recordvlucht rond de aarde terug op de grond. Hij landde met de Virgin Atlantic GlobalFlyer om 20.48 uur Belgische tijd in Salina in de Amerikaanse staat Kansas.

Daar was hij twee dagen geleden opgestegen in een poging om non-stop alleen rond de wereld te vliegen. Hij vloog van Europa, over Zuid-Azië, China en de Stille Oceaan terug naar Kansas.

Het vliegtuig mocht onderweg niet bijgetankt worden of landen. Vijfentachtig procent van het gewicht van het vliegtuig bestond uit brandstof voor de tocht.

Gisteren dreigde Fossett boven Hawaii zijn poging te moeten staken bij gebrek aan brandstof, maar het advies van een Belgische meteoroloog over gunstige windstromen hielp hem weer op weg.

Eerder schreef de 60-jarige Steve Fossett al luchtvaartgeschiedenis door als eerste in een keer rond de wereld te vliegen in een luchtballon.
Ik vraag me dan af hoe hij dat gedaan heeft. Drie dagen en drie nachten wakker blijven? Automatische piloot terwijl hij slaapt? Lijkt me dan wel eng om op tien kilometer hoogte te slapen in een krap vliegtuigje.

Edit: wat een monster: http://www.airliners.net/open.file/788490/L/

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje, weet iemand hoe dit komt? http://www.airliners.net/open.file/796930/L/
Als uitleg staat er 'Self explanatory....Departure to Minneapolis, Minnesota as flight 1022. Looky whats in the background.'

Dit topic is blijkbaar niet meer zo populair...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Misschien een combinatie van de juiste windrichting en een remmende Antonov in de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 14:06

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Denk dat die wolk weinig met die An-124 te maken heeft, die staat namelijk stil (kijk maar bij het Neuswiel: sleepstang)

Maar wat het wel is weet ik niet.
Kuchje van de motor?
Water op het platform dat wordt weggeblazen door de motor?
De-icing? (er steekt in die wolk iets boven de A319 uit)

edit:

Dat wat er boven de A319 uitsteekt is de staart van de An-124

[ Voor 14% gewijzigd door JoeKurr op 17-03-2005 09:32 ]

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder de engine van de Antonov staat iets, zo te zien begint die wolk juist aan dat apparaat, maar 'k heb nog steeds geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien is er een fuif of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Spotter

Lichtnicht

een koude start, word daar makkelijk -10, en dan krijg je dit soort effecten als je de motor start. Staan wel meer foto's zoals deze op airliners http://www.airliners.net/open.file/770332/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotter schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:16:
een koude start, word daar makkelijk -10, en dan krijg je dit soort effecten als je de motor start. Staan wel meer foto's zoals deze op airliners http://www.airliners.net/open.file/770332/L/
Op de foto die ik laten zien heb is er nochtans niets van ijsafzetting te zien op de grond, terwijl op de foto die jij geeft dat wel zo is en het effect zelfs niet zo groot is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:53:
[...]
Op de foto die ik laten zien heb is er nochtans niets van ijsafzetting te zien op de grond, terwijl op de foto die jij geeft dat wel zo is en het effect zelfs niet zo groot is.
Als er niks aanwezig is om te bevriezen kan er ook niks bevriezen eh ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:20:
[...]
Als er niks aanwezig is om te bevriezen kan er ook niks bevriezen eh ;).
Zo'n waterdampwolk is het resultaat van gesmolten en verdampt ijs, terwijl ik op de eerste foto geen ijs op de grond zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:41:
[...]
Zo'n waterdampwolk is het resultaat van gesmolten en verdampt ijs, terwijl ik op de eerste foto geen ijs op de grond zie.
Allicht is het -10 graden en is de ijsafzetting al eerder op de engine terecht gekomen? (Inflight bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Waterdamp?

Als je kerosine verbrandt, is 1 van de resulterende stoffen water.
Als het buiten 10 graden vriest, kan het zijn dat het water uit de uitlaatgassen condenseert en/of bevriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

En dan krijgen we de overbekende contrails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er dan foto's van opstijgende vliegtuigen met een contrail als het op de runway hard vriest?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Niet echt contrails maar wat ik wel een keer gezien heb was toen de temperatuur onder het dewpoint was, maar er nog geen mist was. Er ging toen een 737 take-off en door het extra vocht of wat dan ook dat dat veroorzaakte werd het op de runway mistig, wat zich langzaam uitspreidde en toen is het minimaal een uur mistig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje voor een erg cool aerobatics filmpje (ongeveer 20MB):
http://www.airplanecards.com/albums/raph/haute_voltige.wmv
_/-\o_

En nu ik toch bezig ben: op 12 juni komt de Redbull Airrace naar Rotterdam! Zie ook http://www.redbullairrace.com/ en dit oudere filmpje van de race in Boedapest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Dat filmpje is erg gaaf idd! _/-\o_

De Red Bull Airrace staat al een tijdje op mijn programma.
Ik hoop dat het hier net zo gaaf wordt als in Boedapest vorig jaar.
Dat filmpje van vorig jaar is trouwens Frank Versteegh, een Nederlander :)

Een week na de airrace (17/18 juni) zijn de jaarlijkse open dagen van de luchtmacht, dit keer op vliegbasis Gilze-Rijen.
Ik heb een lijst gemaakt met alle vliegtuigen waarvan deelname is bevestigd.
Er zitten al best leuke tussen, zoals twee Turkse RF-4E Phantoms, een demo van een Zwitserse F-18C, de Red Arrows, en de Britse Tornado F-3 Demo (doet o.a. een fly-by met 1080km/h op 30 meter hoogte).

[ Voor 5% gewijzigd door JoeKurr op 21-03-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Frank Versteeg . . . _/-\o_

Heb een paar keer met hem gesproken, Topvent!
Weet je dat die altijd zijn hondje meeneemt als ie gaat demo'en.
En dan bedoel ik echt in zijn cockpit!! Hoe heete dat beestje ook al weer??
Oja : Joe "the Co, from the coconutshow in Hoenderloo" :+
HAHA, echt een leuk beestje, maar zou hij nog leven?

Ik zou het wel erg op prijs stellen als de US weer eens een Tomcat stuurt. :9~
Er ligt alleen op dit moment geen carrier in de buurt . . . maar het duurt nog even.

Gelukkig hoef ik dit jaar niet zo'n pleuris eind te rijden naar de open dagen . . .
(Stap naar buiten, en ik ben er binnen 15 minuten met de fiets)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Laatste nieuws: De Oostenrijkse luchtmacht zal een demo geven met hun Saab J-35Ö Draken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb vandaag ook wat meegemaakt zeg. Ik heb vandaag in de privé jet van Flavio Briatore (Formule 1 Renault teambaas) gezeten in de cockpit :). Ik wil het graag met jullie delen, maar heb het hele verhaal al op m'n weblog gezet, met alle foto's erbij. Het kost me vrij veel werk om alle foto's om te zetten voor GoT. Voor de geinteresseerden, zie sig of klik hier.
Devil schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:38:
Niet echt contrails maar wat ik wel een keer gezien heb was toen de temperatuur onder het dewpoint was, maar er nog geen mist was. Er ging toen een 737 take-off en door het extra vocht of wat dan ook dat dat veroorzaakte werd het op de runway mistig, wat zich langzaam uitspreidde en toen is het minimaal een uur mistig geweest
Zodra de temperatuur onder het dewpoint komt moet er mist of wolken ontstaan. Op dat punt is de lucht verzadigd met water op een bepaalde temperatuur. :) Wow, ik heb ook wat geleerd vandaag :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 22-03-2005 20:21 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
JoeKurr schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:22:

Een week na de airrace (17/18 juni) zijn de jaarlijkse open dagen van de luchtmacht, dit keer op vliegbasis Gilze-Rijen.
Ik heb een lijst gemaakt met alle vliegtuigen waarvan deelname is bevestigd.
Er zitten al best leuke tussen, zoals twee Turkse RF-4E Phantoms, een demo van een Zwitserse F-18C, de Red Arrows, en de Britse Tornado F-3 Demo (doet o.a. een fly-by met 1080km/h op 30 meter hoogte).
Ik werd vanmorgen aan mijn ontbijtje pas echt wakker toen er een dikke Antonov vanaf G-R vertrok.
Hoorde in de verte een zware jongen laag aankomen. Ik stap naar buiten : :o
Op een metertje of 100 kwam ie over de bosrand tevoorschijn . . .

Dag begon lekker !

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Ik heb hem ook gezien, hij is gistermiddag rond 4 uur aangekomen, en vanmorgen om 8 uur weer vertrokken.
Voor de spotters onder ons: het was de RA-82014 van Polet Flight, en hij kwam drie Apaches terugbrengen (Q-18, Q-21 en Q-24).

Afbeeldingslocatie: http://bweijers.demon.nl/~bweijers/fotos/images/Overig/RA-82014.jpg
Deze dus. Hier staat hij op het cargo platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terzijde:

Vandaag voor m'n opleiding (Aviation, HvA) het tweede project van het jaar ingeleverd; 'Modification flight controls' waarin we een aanbeveling doen aan een zogenaamde directie van een luchtvaartmaatschappij.
De grote vraag was of het rendabel was om een deel van de bestaande vloot (B737's) up te graden van het conventionele besturingssysteem naar een fly-by-wire systeem. Alvorens een conclusie te kunnen geven hebben we eerst onderzoek gedaan naar de aerodynamische eigenschappen van zo'n kist mbt de flight controls, de flight controls behandeld van zowel een grote als een kleinere kist. (primary en secundary) en een functieonderzoek opgesteld. (welke stappen worden in zo'n systeem doorlopen)
Hierna hebben we het conventionele en het fly-by-wire systeem onderzocht en tegenover elkaar geplaatst om de voor- en nadelen ervan duidelijk te maken om tot slot een modificatie plan op te stellen van de upgrade. Dit gevolgd door een conclusie / aanbeveling.

Erg interessant en leuk om te doen!

(nu net mee klaar dus schreef het even van me af :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
JoeKurr schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:58:
Ik heb hem ook gezien, hij is gistermiddag rond 4 uur aangekomen, en vanmorgen om 8 uur weer vertrokken.
Voor de spotters onder ons: het was de RA-82014 van Polet Flight, en hij kwam drie Apaches terugbrengen (Q-18, Q-21 en Q-24).

[afbeelding]
Deze dus. Hier staat hij op het cargo platform.
GDVR-D-GDVR-d-gdvr . . . :(
Die stond wel ERG dicht bij dus . . .
Ik ga mijn Yuppie maar weer eens zoeken en de freq. database updaten.
(Ben er een beetje uitgeweest. Tja, vrouwen en vliegtuigen . . . ;)

Shit man, heb er weer zin in met al dat moois hier op G-R.
Iemand nog wat geruchten gehoord over wat de Yanks meebrengen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:46:
Even terzijde:

Vandaag voor m'n opleiding (Aviation, HvA) het tweede project van het jaar ingeleverd;
'Modification flight controls' << BLABLA >> Dit gevolgd door een conclusie / aanbeveling.

Erg interessant en leuk om te doen!

(nu net mee klaar dus schreef het even van me af :P )
Maar wat was nu de conclusie? 8)7

[asshole-mode]
Zijn jullie erachter gekomen dat na een "thorrow inspection" van de "predefined targets" het
"at the bottom line" er op neer kwam dat "fly by wire" voor zo'n "old bird" een
"total waste of funds" zou zijn ?? :+
[/asshole-mode]

[ Voor 10% gewijzigd door Afterburner79 op 23-03-2005 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Nog een Gotter @ HvA Aviation,

Hier nog 1, maar dan jaar 2. Jaar 1 stelt dan geen zak voor :+

PS. Is jouw SLB assistent toevallig Kim?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Afterburner79 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 03:08:
[...]

GDVR-D-GDVR-d-gdvr . . . :(
Die stond wel ERG dicht bij dus . . .
Ik ga mijn Yuppie maar weer eens zoeken en de freq. database updaten.
(Ben er een beetje uitgeweest. Tja, vrouwen en vliegtuigen . . . ;)

Shit man, heb er weer zin in met al dat moois hier op G-R.
Iemand nog wat geruchten gehoord over wat de Yanks meebrengen??
Daar staan ze altijd. Dit was nummer 11 als ik me niet vergis.
Vorig jaar waren er An-124's van Polet, Volga Dnepr, en OKB Antonov, een IL-76 uit Oezbekistan, en een Boeing 757 van Dutchbird, die zich verkeek op het circuit en uitkwam voor het platform van 302 Squadron (hij vloog het kleine circuit, dat lukt niet met een 757)

Op 4 en 5 april komt de F-16 Solo Display oefenen op Gilze-Rijen.
Ik hoop dat ze hiervoor de J-055 meenemen, dat is de nieuwe demo-kist voor de komende paar jaar.
Die staat nu op Woensdrecht in de spuitcabine, maar de roll-out staat gepland voor volgende week vrijdag.

Voor de Open Dagen is op dit moment nog geen Amerikaanse deelname bevestigd.
Zogauw ik wat weet, komt het op de deelnemerslijst te staan (zie sig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afterburner79 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 03:17:
[...]
Maar wat was nu de conclusie? 8)7
Owja :z
Even kort samengevat:

De vloot upgraden zal teveel kosten met zich meebregen. Kosten die in ieder geval niet zullen opwegen tegen de voordelen die FBW biedt. Dit hangt in dit geval ook af van het type vliegtuig waar we mee te maken hebben. Dit zijn de oudere type 737's (300/400). Rekening moet worden gehouden met het feit dat deze kisten sowieso over een jaar of 10 vervangen moeten worden. Wanneer er gekozen wordt om deze 737's volledig om te bouwen, zullen in die 10 resterende jaren de modificatiekosten er hoogstwaarschijnlijk niet uit gehaald kunnen worden.

Ik noem even snel een paar kostenposten waar rekening mee moet worden gehouden.

- omscholing personeel (zowel mechanics / engineers als de piloten zelf)
- modificatiekosten; oude systeem eruit halen, nieuw erin. Vervangende toestellen moeten worden
ingezet wanneer er andere aan de grond staan voor de upgrade
- mogelijke problemen integratie van FBW systeem icm andere systemen in de kist
- testen / certificeren

Enkele voordelen zullen (ook op de langere termijn) zijn:

- direct zichtbaar wat er kaduuk is in het flight control system op de computer. Gevolg -> direct het kapotte onderdeel vervangen, kist hoeft niet uit de circulatie (computer eruit, computer erin)
- minder onderhoud nodig dan conventionele systeem (o.a door het feit dat er minder mechanische overbrengingen aanwezig zijn -> minder slijtage)
- 'reduce of weight' -> meer vracht/personen, of minder fuel
-
ND schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 06:48:
Nog een Gotter @ HvA Aviation,

Hier nog 1, maar dan jaar 2. Jaar 1 stelt dan geen zak voor :+

PS. Is jouw SLB assistent toevallig Kim?
Hey Nofri ;) klopt wat je zegt, Kim was geloof ik naar je toe gegaan met een of andere vage vraag of je wist wie ik was hè? :D

Ik wist al wel dat je hier ergens ronddwaalde. We hebben ook ooit nog eens gemaild over aviation zelf. Ik was je toen geloof ik 'tegengekomen' bij dat DutchVACC.
Anyway, zie je vast wel een keer op school!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Haha klopt, ze was naar me toegegaan (zat bij haar in de groep met project 3) en ik snapte maar niet wie ene Freek nu was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mag ook eens retro zijn: http://www.airliners.net/open.file/801754/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Zo, morgen dan toch eindelijk het GVSS :)
Ga er vanavond al heen, want ik vind het niets om morgen om 7 uur ofzo de trein al te moeten hebben om nog een beetje op tijd in Eelde te kunnen zijn.

In één van de brieven stond dat ik morgenavond een basketbalwedstrijdje moet spelen met onze groep, tegen de Senaat van het CAVV. D'r staat iets over sportkleding, maar is dat "noodzakelijk"?
Ik wil m'n tas niet te zwaar maken namelijk.. moet er ook nog mee naar huis kunnen reizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18:55
zijn er trouwens gotters die zich hebben opgegeven als air traffic controller? ik ben niet zon super vliegtuig/luchtvaart freak maar heb me toch opgegeven, lijkt me een heel erg uitdagende job, precies iets wat ik zocht maar in 2-3 jaar tijd nog niet had gevonden. nou maar hopen dat ik door de selectie kom :)
zoja dan laat ik uiteraard wat van me horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitdagend zal het wel zijn, maar naar het schijnt is het zodanig stresserend dat je slechts vier uur aan een stuk mag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

2 uur, zelfs .. en lange pauzes (30-60 minuten), in piekuren 1 uur werken ...

38 uur per week, ploegendienst ... kortom, niet echt een 'baantje', meer een roeping :P

Maar wel extreem uitdagend, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
bolleh schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:54:
zijn er trouwens gotters die zich hebben opgegeven als air traffic controller? ik ben niet zon super vliegtuig/luchtvaart freak maar heb me toch opgegeven, lijkt me een heel erg uitdagende job, precies iets wat ik zocht maar in 2-3 jaar tijd nog niet had gevonden. nou maar hopen dat ik door de selectie kom :)
zoja dan laat ik uiteraard wat van me horen :)
Ik heb ooit die ambitie wel eens gehad, maar wegens kleurenblindheid helaas moeten opgeven. Dit was wel in Belgie. Ik weet niet of in Nederland andere vereisten gelden, maar ik veronderstel van niet.

Ander vraagje: zijn hier nog tweakers die aan zweefvliegen doen? Ik ben afgelopen weekend begonnen op Axel in Zeeland. :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:04:
Uitdagend zal het wel zijn, maar naar het schijnt is het zodanig stresserend dat je slechts vier uur aan een stuk mag werken.
zoals gezegd 2 uur dus idd, maarja stress is niet erg, sommige mensen klappen in onder stress, sommige mensen excelleren onder stress(al pacino, the devils advocate :P)
kenneth schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:36:
2 uur, zelfs .. en lange pauzes (30-60 minuten), in piekuren 1 uur werken ...

38 uur per week, ploegendienst ... kortom, niet echt een 'baantje', meer een roeping :P

Maar wel extreem uitdagend, ja.
een "roeping" tjah, ik denk niet dat die mensen vanaf hun derde al zoiets hebben van ik wil ATC worden ;)
sinds een jaar is mijn interesse in wiskunde en aanverwanten een stuk toegenomen en op de havo was ik er al niet slecht in(wiskunde A is een vereiste) dus ik zie het gewoon als een goede manier om mezelf te ontwikkelen

het is ook niet zo dat je aangenomen wordt en de volgende dag achter een radar zit ;) je krijgt een uitvoerige opleiding van 3 jaar. maarja ik heb gewoon uitdagingen nodig wil ik presteren, en na de site doorgespit te hebben en er goed over nagedacht te hebben lijkt het me wel een prachtige baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Mafkeez schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:07:
Zo, morgen dan toch eindelijk het GVSS :)
Ga er vanavond al heen, want ik vind het niets om morgen om 7 uur ofzo de trein al te moeten hebben om nog een beetje op tijd in Eelde te kunnen zijn.

In één van de brieven stond dat ik morgenavond een basketbalwedstrijdje moet spelen met onze groep, tegen de Senaat van het CAVV. D'r staat iets over sportkleding, maar is dat "noodzakelijk"?
Ik wil m'n tas niet te zwaar maken namelijk.. moet er ook nog mee naar huis kunnen reizen :P
Je speelt niet tegen de Senaat, maar tegen de basketbalcie. Sportkleding is niet nodig als je graag in je pak basketbalt ;) :P
Veel succes en veel plezier in dat ongelofelijke baggerhotel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Heh dat heb ik al vaker gehoord.. over dat hotel, ben benieuwd :P
Maargoed, dan prop ik toch maar even een sportshirt enzo in die koffer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Zo vol kan je koffer niet zitten natuurlijk, kleding voor 4 dagen en wat sportkleren ;) Zie het als een oefening in efficient je koffer inpakken, want als je aangenomen wordt moet je het een half jaar in Amerika uitzingen met 'maar; 30 kilo bagage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Achja.. pak, wat 'gewone' kleding en sportkleding, en wat rotzooi voor school (Heb volgende week toetsweek, dus mocht ik tijd overhebben.. :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Voor de liefhebbers: Er wordt vanmiddag weer een An-124 verwacht op Gilze-Rijen.
Hij komt 3 Apaches terugbrengen uit Kabul.
Nou heb ik vanmorgen toen ik op het werk kwam al iets gehoord wat leek op een groot vliegtuig, dus het kan zijn dat hij er al staat.
Het is de bedoeling dat hij morgenochtend weer weggaat, maar als hij er nu al staat, kan dat ook vanmiddag al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik ga over een paar maanden een half jaar naar het buitenland (Indonesie) voor mn stage en ik wil daarbij mijn laptop meenemen. Het lijkt me geen goed idee om deze als ruimbagage in de koffer mee te nemen, maar beter als handbagage.
2 jaar terug ben ik op vakantie geweest in Indonesië en een passagier moest zijn laptop bij de gate-security check aanzetten. (ALLE bagage werd gechecked en je werd gefoullieerd.) Kan iemand mij vertellen wat ze aan/op je laptop controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb 'm toen ingeleverd ;).
Bij ons was zoals je ook al vermeldde de certificering (onder andere) een belangrijk belemmerend aspect. Door de omvang van de modificatie zul je om een supplementary type certificate (STC) te verkrijgen in plaats van een normaal verkort traject een gehele Original Design Approval-procedure moeten volgen (net alsof je een nieuw ontworpen vliegtuig ter airworthiness certification aanbiedt). Als je een beetje kijkt naar hoe lang dat gaat duren, met resulterende arbeidskosten en aircraft-on-ground-time heb je 't recht om keihard te lachen om projectgroepjes die een positief advies hebben gegeven (zouden die er ook zijn? ;)).
De verlaging van operationele kosten weegt dus niet op tegen de modificatiekosten.

Wie hadden jullie als beoordelers? Ik Rutger en Frenchez... kreeg gister bij de kennistoets eigenlijk alleen maar vragen over aerodynamica. Ze vroegen bijna niets over het conventionele systeem en fly-by-wire en al helemaal niets over de modificatieprocedure en kostenaspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Kennistoets zuigt aan alle kanten :z Wat dat betreft is de beoordeling erin veel te laks. In het 2e jaar is het allemaal wat strenger (project DDG Landing Gear kregen 2 groepen ieder een 5,5 voor hun kennistoets, onze groep zat niet lager dan 8,5 terwijl er geen verschil in kennis zat :?) Achja het hangt uiteindelijk ook af hoe je groep is tegenover de projectdocent. (je kan al raden wie er niet gelieft was ;) )

Maar ik denk dat het volgende project (4. Airport)) voor jullie gaat tegenvallen. Bij mij iig wel. Bij het lezen van de opdracht weet je de conclusie al. De hoorcolleges zijn kansloos dus als je erover denkt om lessen te skippen, skip deze dan :P (komt door de docent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.airliners.net/open.file/806520/M/

Daar heb ik nog niet ingezeten... In zo'n 757. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Woei :D

Ben net terug van het GVSS, en het was echt vreselijk gaaf :D
Erg leuke en gezellige groep, en ondanks de stress voor de vluchten vond ik het erg leuk om die vluchten voor te bereiden en uit te voeren..
Nu wachten op de uitslag, waarschijnlijk dinsdag of woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Welke 757 :?

:P

Wel een schijnheiligen zeg, die screeners van Airliners. Als er ook maar 1 mm van een groundtechnician op een foto staat wordt hij al geweigerd wegens "people", maar deze komt er zo op (niet dat ik 't erg vind ;))

[ Voor 33% gewijzigd door Tourniquet op 01-04-2005 23:17 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Mafkeez schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:12:
Woei :D

Ben net terug van het GVSS, en het was echt vreselijk gaaf :D
Erg leuke en gezellige groep, en ondanks de stress voor de vluchten vond ik het erg leuk om die vluchten voor te bereiden en uit te voeren..
Nu wachten op de uitslag, waarschijnlijk dinsdag of woensdag :)
Ging het een beetje lekker? Had zelf geen tijd om langs te komen, zat in die witte doos op poten (wel in het zelfde gebouw). Oow en toen ik eten stond te maken zag ik jullie voetballen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Nouja, moest wel flink wennen aan de besturing en het doen van de crosschecks..
Je kan ze wel zo leuk in je kop stampen, maar om ze vervolgens in de praktijk uit te voeren is best lastig vond ik.
Ik zal en mag niet te diep op de details in gaan denk ik, maar ik denk dat het wel duidelijk is als ik zeg dat ik in F af en toe de timing een beetje kwijt was :P
Overigens gingen ze verre van foutloos hoor, helaas, maar ik heb echt geen idee hoe het bij anderen gaat over het algemeen ;(

Toch heb ik er een beetje een raar gevoel over..
Een van de opmerkingen na vlucht C was: "Je laat wel progressie zien, maar nog niet voldoende" en "Maar iedereen kan een wat mindere dag hebben".
Nou ging C niet echt extreem lekker ofzo, maargoed, ik vond het toch niet zo leuk om te horen (met name die eerste opmerking dan). Maar ik weet niet in hoeverre ze je dat niet gewoon vertellen om je scherp te houden enzo..
Mijn instructeur was trouwens de heer V. (neem aan dat je wel begrijpt wie ik bedoel?)

Vond het wel gaaf dat de halve campus uitliep om een stelletje graders te zien verliezen tijdens een potje voetbal trouwens :D (Ik was die gast in dat gele shirt :P)

Maarja, ik zie wel.. maar ik hoop echt ontzettend dat ik naar de COVA mag, damn.. de sfeer daar op de KLS is echt te gaaf _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Laurenz op 02-04-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Agja er is weinig over te zeggen, wacht even rustig de brief af en psot het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Zal ik zeker doen ;)

Vervelende is dat ik nu meteen toetsweek heb, de laatste van dit jaar.. en ik met m'n hoofd nog bij de Frasca 141 zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Hoor ik nou een F-16 oefen-demo hier op GR?? ;)
Yessss, ik heb er al weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Klopt, de F-16 demo is neergestreken op EHGR.
Vanmiddag gaat hij nog een keer om 15:30.
morgen vliegt hij ook weer, om 11:30 en 15:30.

Vandaag vliegen ze met de J-142, morgen misschien met de J-055, maar dat is nog niet zeker. Het kan ook weer de 142 zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.f16demoteam.nl/contentimage/gallerypicture210.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.f16demoteam.nl/contentimage/gallerypicture211.jpg

Verder wordt er vandaag ook weer een An-124 verwacht met 3 Apaches uit Kabul.

[ Voor 10% gewijzigd door JoeKurr op 04-04-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

En daar gaat ie weer!

De J-142 hangt op dit moment weer in de lucht boven Gilze-Rijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave kleurencombinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Niet gehaald.. :'( :'( :'( :'( :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Laurenz op 05-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Devil schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:58:
Zo vol kan je koffer niet zitten natuurlijk, kleding voor 4 dagen en wat sportkleren ;) Zie het als een oefening in efficient je koffer inpakken, want als je aangenomen wordt moet je het een half jaar in Amerika uitzingen met 'maar; 30 kilo bagage ;)
Amerika?? 2 pieces concept? 30 Kilo?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

JoeKurr schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:25:
Klopt, de F-16 demo is neergestreken op EHGR.
Vanmiddag gaat hij nog een keer om 15:30.
morgen vliegt hij ook weer, om 11:30 en 15:30.

Vandaag vliegen ze met de J-142, morgen misschien met de J-055, maar dat is nog niet zeker. Het kan ook weer de 142 zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder wordt er vandaag ook weer een An-124 verwacht met 3 Apaches uit Kabul.
:9~
Zijn er morgen en overmorgen nog interessante activiteiten @ Gilze Rijen? Dacht trouwens dat er geen straaljagers meer kwamen en dat ze GR gebruikten als heli-base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
ND schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:24:
[...]
Dacht trouwens dat er geen straaljagers meer kwamen en dat ze GR gebruikten als heli-base?
( "Please correct me if i'm wrong, Joekurr" ;) )

Dat G-R geen actief F-16 squardron meer heeft wil niet zeggen dat er nooit meer jagers komen.
Het is en blijft zoiezo een NATO basis. Dus word ook gebruikt voor tussenstop's en transport.
De plannen zijn idd wel een aantal keren aangepast.
Een paar jaar terug zou namelijk na de open dag er nooit meer een publieke activiteit plaats vinden.
Tevens waren er plannen om de landingsbaan af te schrapen en te voorzien van een nieuwe toplaag.
Dus het wijzigd nog al eens.
Nu komen er nog een aantal Heli squardron's bij en worden de capaciteiten/faciliteiten uitgebreid.

Nou ja, ik zie wel wat er van komt . . . Toch wel beter dan bv. naar Leeuwarden voor de open dagen.
Hoef ik geen camping meer te boeken enzo . . . 15 Min. fietsen nu! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Afterburner79 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:35:
[...]

( "Please correct me if i'm wrong, Joekurr" ;) )

Dat G-R geen actief F-16 squardron meer heeft wil niet zeggen dat er nooit meer jagers komen.
Het is en blijft zoiezo een NATO basis. Dus word ook gebruikt voor tussenstop's en transport.
De plannen zijn idd wel een aantal keren aangepast.
Een paar jaar terug zou namelijk na de open dag er nooit meer een publieke activiteit plaats vinden.
Tevens waren er plannen om de landingsbaan af te schrapen en te voorzien van een nieuwe toplaag.
Dus het wijzigd nog al eens.
Nu komen er nog een aantal Heli squardron's bij en worden de capaciteiten/faciliteiten uitgebreid.

Nou ja, ik zie wel wat er van komt . . . Toch wel beter dan bv. naar Leeuwarden voor de open dagen.
Hoef ik geen camping meer te boeken enzo . . . 15 Min. fietsen nu! :P
Combinatie spijker + kop :)

Vandaag heb ik tot twee keer toe kunnen genieten van de F-16 Solo Display 2005, mét de nieuwe beschildering!

Paar plaatjes, meer volgt later vanavond kun je hier vinden

Afbeeldingslocatie: http://bweijers.demon.nl/~bweijers/fotos/images/05-04-2005_-_F-16_oefen_demo_met_J-055/IMG_1439.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bweijers.demon.nl/~bweijers/fotos/images/05-04-2005_-_F-16_oefen_demo_met_J-055/IMG_1451.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bweijers.demon.nl/~bweijers/fotos/images/05-04-2005_-_F-16_oefen_demo_met_J-055/IMG_1454.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bweijers.demon.nl/~bweijers/fotos/images/05-04-2005_-_F-16_oefen_demo_met_J-055/IMG_1532.jpg

Verder werd er vandaag bijzonder druk gevlogen met Apaches, er stonden er 5 buiten, die per stuk een vlucht of 5 hebben gemaakt.
Tussendoor werden er nog oefen-approaches uitgevoerd door een PC-7 (L-08) en een F-16BM (J-656).

Als afsluiter kwam er om half 6 een An-124 van Volga-Dnepr binnen met 3 Apaches uit Kabul.

Mijn dag kan niet meer kapot!

[ Voor 4% gewijzigd door JoeKurr op 05-04-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Hé, die zag ik een paar dagen geleden ook op Discovery Channel voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ND schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:12:
Ik ga over een paar maanden een half jaar naar het buitenland (Indonesie) voor mn stage en ik wil daarbij mijn laptop meenemen. Het lijkt me geen goed idee om deze als ruimbagage in de koffer mee te nemen, maar beter als handbagage.
2 jaar terug ben ik op vakantie geweest in Indonesië en een passagier moest zijn laptop bij de gate-security check aanzetten. (ALLE bagage werd gechecked en je werd gefoullieerd.) Kan iemand mij vertellen wat ze aan/op je laptop controleren?
Iemand die hier antwoord op kan geven?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Mijn laptop is tot nu toe altijd gewoon door de scanner gegaan. Dan zien ze snelgenoeg dat het een echte laptop is. De reden dat ze soms willen dat je hem aanzet is om aan te tonen dat het echt een laptop is en niet een bom in vermomming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Inderdaad. Zo moest ik ook een keer m'n fotocamera aanzetten en wilden ze er even doorheenkijken. Je laptop zou namelijk ook een remote control in vermomming kunnen zijn om een meegesmokkelde bom tot ontploffing te kunnen brengen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig filmpje: http://www5.flightlevel350.com/photos/76/1113683473.wmv
Geluid lekker hard zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nu nog een niet directe link :).

Afbeeldingslocatie: http://www.flightlevel350.com/images/hotlink.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DutchCommando op 23-04-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast goed nieuws voor Airbus is er ook goed nieuws voor Boeing:

Air Canada bestelt bij Boeing
De Canadese luchtvaartmaatschappij Air Canada heeft 32 vliegtuigen besteld bij de Amerikaanse constructeur Boeing. Het gaat om 18 toestellen van het type B-777 en 14 vliegtuigen van het type B-787. Air Canada neemt bovendien nog eens een optie op 68 toestellen. Air Canada heeft na moeilijke jaren een drastische herstructurering achter de rug. Nogal wat Amerikaanse schuldeisers controleren sindsdien het bedrijf. Voor Boeing is het contract een flinke opsteker in de strijd met het Europese Airbus. Dat is nu de grootste bouwer van passagiersvliegtuigen, maar Boeing staat sterk in Canada en in Japan.

Boeing krijgt weer mega-bestelling
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft een nieuwe grote bestelling binnengehaald. De Indiase luchtvaartmaatschappij Air India heeft 50 vliegtuigen besteld: 23 van het type B777 en 27 van het type B787. De bestelling moet wel nog de goedkeuring krijgen van de Indiase overheid, die eigenaar is van de maatschappij. Tot nu toe is Air India de enige Indiase maatschappij die intercontinentale vluchten verzorgt. Binnenkort krijgt ze wellicht concurrentie van onder meer Air Sahara en Jet Airways. Maandag kreeg Boeing nog een grote bestelling van Air Canada.

Dan nog een nieuwtje over Emirates:
Emirates verhoogt winst met de helft
Emirates Airlines, een van de snelst groeiende luchtvaartmaatschappijen ter wereld, heeft het afgelopen boekjaar 49 procent meer winst geboekt. De maatschappij, die in 1985 is opgericht, heeft voor het 17e opeenvolgende jaar winst geboekt. Het voorbije jaar vlogen er meer dan 12 miljoen passagiers met Emirates, twee miljoen meer dan het jaar daarvoor. De maatschappij vliegt nu met 76 toestellen, maar zal haar vloot de komende zeven jaar verdubbelen. Momenteel heeft ze 90 vliegtuigen besteld, waaronder 45 grote Airbussen A380.

Bron: www.vrtnieuws.net
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.