Sorry dat ik reageer op een post van een aantal weken geleden, maar even voor de duidelijkheid:Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 23:05:
[...]
Er valt me juist iets op: zou de A380 ook een landingsgestel onder de romp krijgen ipv alleen onder de vleugels zoals je bij het eerste exemplaar ziet? Het kan natuurlijk ook zijn dat het er nog moet komen, nu is het nog niet echt nodig omdat hij niet zo veel weegt zonder motors.
Het toestel wat je hier liet zien (tenminste, de foto's ervan) waren foto's van het eerste geassembleerde A380. Dit is echter niet de eerste A380 die zal gaan vliegen. Het vliegtuig wat hier de hangar uitrolt is het "static loads test model". Dit vliegtuig zal totdat het kapot gaat getest worden. (Ik ben even het MSN (Manufacturer Serial Number) kwijt, maar ik dacht dat dit of 3 of 5 is.
De foto's die Macadoshis laat zien zijn van de A380-800 MSN001 (oftewel, het eerste vliegtuig, dat tevens de eerste vlucht zal gaan maken (eerste helft 2005, hopelijk te zien bij Le Bourget Airshow in 2005)).
Voor het "static loads test model" hebben ze niet alle landingsgestellen gemonteerd, ik weet niet direct waarom, maar het is nu eenmaal zo. Uiteindelijk zal de A380-800 5 landingsgestellen hebben, 1x NLG, 2x BLG & 2x WLG (Nose, Body & Wing). De BLG zal 6 wielen hebben (per gestel), waarvan de achterste twee kunnen draaien om de draaicirkel van de A380 te verkleinen.) Een WLG heeft 4 wielen per gestel (zonder draaimogelijkheid).
* CoRrRan is afgestudeerd bij Airbus UK - Landing Gear Dept. en heeft voor z'n huidige werk onderdelen doorgerekend voor de A380-800 vleugel. Momenteel bezig met de A400M flaps.
-- == Alta Alatis Patent == --