Gisteren teruggekomen van twee en halve week USA. Alles geboekt via
www.klm.nl voor 610 Euro (Multi City). 's Avonds om 22:00 uur geboekt, de volgende ochtend om 10:20 uur richting USA van de Polderbaan vertrokken

. Meteen na de boeking kon ik al online inchecken, een stoel kiezen en de boardingpass uitprinten. Dat werkt echt ideaal

. Op de terugweg heb ik 't ook geprobeerd maar dat kon of werkte niet dus moest ik dat op de luchthaven regelen, helaas kon ik toen nog maar beperkte plaatsen kiezen.
Heen vanaf Schiphol met een KLM Airbus A330-200 (
PH-AOE), fijn toestel

... nog maar een jaartje oud zie ik. Ik zat op rij 29 rechts aan het raam, bij de nooduitgang dus met zo'n 2 meter beenruimte en alleen tijdens start en landing een stewardess voor je neus

. Video on demand verlichtte de 8 uur vliegen naar Newark behoorlijk, zo'n systeem houdt je alleen al een uur bezig door te bekijken wat er allemaal te zien en te doen is

.
Terug met Northwest van New Orleans naar Memphis met een ruim 20 jaar oude DC9 (
N761NC), wat een lawaai-ding zeg

... al zat ik wel redelijk ver achterin richting de motoren. Gelukkig was het maar 55 minuutjes. Na 2 uur wachten in Memphis vervolgens van Memphis weer naar Schiphol met een Northwest A330-300 (
N816NW), hij leek me ook nog erg nieuw (edit: nog maar een half jaartje oud zie ik net). Helaas was het Video on demand-systeem van slag. M'n stoel is twee keer gereset (evenals die van vele andere reizigers), vervolgens is het hele systeem twee keer gereset omdat bijna iedereen problemen had, en daarna is een harde reset op het systeem uitgevoerd. Vervolgens weer een "normale" reset ... en toen ging de cabineverlichting in de nachtstand en hebben we helemaal niks meer van de videoschermpjes vernomen

. Daar baalde ik flink van want ik kan totaal niet slapen in iets wat beweegt (auto, boot, trein, vliegtuig, bus) dus het was een lange overnight-flight

. Twee keer gingen de fasten seatbelt-lampjes aan maar eigenlijk was er niet of nauwelijks sprake van turbulentie (heenweg ook nauwelijks). Bij het uitstappen kregen we een waardebonnetje aangeboden t.w.v. ongeveer 10 dollar (of 2000 Flying Blue Miles)... wel een beetje een tegenvaller. Gelukkig zat er niemand naast me en was het dus verder wel een vrij rustige vlucht. Zowel heen- als terugweg waren alle vluchten en verbindingen prima op tijd (binnen 10 minuten van de planning) en verliep de verbinding in Memphis ook prima. Op Schiphol kwam m'n bagage al enkele minuten nadat ik bij de bagageband aankwam aangerold. Verder niks te klagen dus op het videosysteem na.
Het eten van KLM is wel een stuk beter dan dat van NWA trouwens, in dit geval althans. Het eten van KLM was gewoon lekker en smakelijk. Verder worden je vaak drankjes, cologne-doekjes, snackjes e.d. aangeboden

. Bij NWA wat minder allemaal.
edit: Hmm, 't is een beetje een uitgebreid reisverslag geworden terwijl ik eigenlijk alleen even het niet-werkende Video on demand-systeem op de terugweg wilde opmerken ... maar goed

.
edit2: Meteen maar even wat linkjes toegevoegd.
[
Voor 24% gewijzigd door
Wouter! op 21-10-2007 01:10
]