Het Luchtvaart Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 15.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vliegen op Vmca is leuk :P Beetje banken naar de live engine en je krijgt nog eens 5 kts er gratis bij :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27

MBV

wtf is Vmca? http://en.wikipedia.org/wiki/V_speeds
minimum control speed with the critical engine inoperative
Ehm, juist. Dat klinkt idd wel leuk. Doe het alleen niet wanneer ik achterin zit a.u.b. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Tsuru schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:42:
[...]
Dat hoeft toch niet? Zolang je maar geen verlichting omkegelt :Y)
[...]
Pfrt, de 100 voor echte mannen? Zo'n vliegtuig waar alles automatisch gaat, met CAT-III autoland, hydraulisch bekrachtigde besturing, je memory items op een schermpje en vriendelijke, bijna lieve pingetjes om alles van een duct overtemp tot een motorbrand aan te kondigen?

Probeer de F50 op 1 motor tegen Vmca aan, dat is pas een vliegtuig voor echte mannen :P
Die ping is best hard hoor :P

En daar komt bij dat er een duidelijk verschil is tussen helden en echte mannen. Helden sterven jong en echt mannen worden rijke oude mannen :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Heb je al een abonnement op de golfklup in Zeewolde? :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant:
The operation set a world record for single-flight passenger load on 24 May 1991 when an El Al 747 carried 1,122 passengers to Israel (1,087 passengers were registered, but dozens of children hid in their mothers' robes).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5c/Operation_Solomon.jpg
Hoeveel zou de A380 er zo kunnen meenemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Devil schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:42:
[...]

Die ping is best hard hoor :P
idd, soms schrik je er gewoon van, en dat is niet gezond!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:46:
Interessant:

[...]
Hoeveel zou de A380 er zo kunnen meenemen? :P
lijkt me niet relaxed als die mensen naar achter gaan bewegen en je cg verandert >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Altaphista op 23-10-2007 08:49 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altaphista schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:47:
lijkt me niet relaxed als die mensen naar achter gaan bewegen en je cg verandert >:)
Of als je naar het toilet moet gaan. :) Ik vraag me af of dit wel toegestaan is? Of is dit de volledige verantwoordelijkheid van El Al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ehm, El Al deed toch nooit zo moeilijk over veiligheidsregeltjes? (ik bedoel dus niet de bewaking)

Over die operatie, er stond nog een voetnoot op wikipedia:
Planners expected to fill the aircraft with 760 passengers. Because the passengers were so slight, many more were squeezed in. Flight documents recorded 1,087 people were jammed onto the plane, but when it landed at Ben Gurion airport, a head count revealed the final number was 1,122 passengers. It turned out children were brought on board by their mothers hidden inside their flowing white robes. The mothers were afraid their children would not be allowed on the plane and they hid them until they arrived in Israel, he said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het lijkt me niet toegestaan. Er zijn niet genoeg stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Because the passengers were so slight
Omdat ze zo dun waren? Tja, van hongerende Ethiopiërs krijg je er wel een duizendtal in een 747. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bolk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:08:
Het lijkt me niet toegestaan. Er zijn niet genoeg stoelen.
Het was een cargo-toestel volgens het plaatje, en ze hadden al 760 man gepland. Ik denk dus dat er iig 760 stoelen in zaten. Die 1087 passagiers is wat te veel natuurlijk, en toen bleken er nog wat kinderen bij hun moeder verstopt te zitten.
Trouwens: 1100*80kg = 88000kg. Wat mag zo'n ding normaal meenemen, op een korte vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

MTOW ligt zo rond de 400 ton. Leeg weegt hij zo'n 200 ton. MZFW is ongeveer 300 ton en dan kan er nog 100 ton fuel bij.
Dus op een korte vlucht zijn ze zero fuel weight gelimiteerd en dan kan er een payload van zo'n 100 000Kg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:00

_Christiaan_

Master of SOG

MBV schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:36:
[...]

Het was een cargo-toestel volgens het plaatje, en ze hadden al 760 man gepland. Ik denk dus dat er iig 760 stoelen in zaten. Die 1087 passagiers is wat te veel natuurlijk, en toen bleken er nog wat kinderen bij hun moeder verstopt te zitten.
Trouwens: 1100*80kg = 88000kg. Wat mag zo'n ding normaal meenemen, op een korte vlucht?
80 kg is misschien wat aan de hoge kant voor een Ethiopiër...

[ Voor 78% gewijzigd door _Christiaan_ op 23-10-2007 11:51 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:36:
[...]
Ik hoop dat je de bagage meegerekend hebt, want een gemiddelde Ethiopiër weegt geen 80 kg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

88000 kg kan zo'n cargo 747 makkelijk aan, ook al is het geen B747-400. Er vanuitgaande dat het een B747-200F is zou dat 105 ton cargo kunnen zijn volgens deze bron. Een passagiers 747-400 mag een max payload meenemen van iets meer dan 67 ton.

[ Voor 15% gewijzigd door Chubbchubb op 23-10-2007 12:14 ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

officiele getal voor berekeningen is 76 kg pp geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bolk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:55:
Dat kan. Maar als je plant voor 760 mensen en er kunnen er zo'n 400 meer bij omdat ze zo dun zijn, is 't tijd om dat gemiddelde wat bij te stellen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik geloof ook niet dat ze erg veel bagage bij zich hadden...

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04

aerofreak

Steve Jobs

kinderen ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kunnen wel 2000 pygmeeën in een 747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Maar hoeveel kunnen er in een bushokje?

/hk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ja zo ken die wel weer hé! ;) Anders sleep ik de UserBreak uit de HK er ook bij :P

@Chubbchubb, @Devil: die kon ik niet op wikipedia vinden, dank je :)
@Cyberblizzard, CyBer, en _Christiaan: No shit Sherlock, die had ik zelf nog niet verzonnen ofzo 8)7 Ik ben alleen toch benieuwd hoe je daar in de cockpit over denkt: "Mwoah, dat zal wel wat lichter zijn, performance-instellingen op *steekt vinger in de lucht* 750.000kg, veel meer kan het niet wegen".

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 23-10-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 10:09
MBV schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:18:
@Cyberblizzard, CyBer, en _Christiaan: No shit Sherlock, die had ik zelf nog niet verzonnen ofzo 8)7
[off-topic]
Nofi ofzo, maar je mag best ideeen van anderen eens op prjis stellen. Als dit voor jou zo logisch is, vermeld het er dan in de eerste instantie bij in plaats van zo te reageren :) Ofzo.
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bolk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:55:
Dat hangt van de maatschappij af. Meestal is het zo rond de 90Kg voor en man en 70 voor een vrouw, inclusief 10kg handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bl44t44p schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

offtopic:
Nofi ofzo, maar je mag best ideeen van anderen eens op prjis stellen. Als dit voor jou zo logisch is, vermeld het er dan in de eerste instantie bij in plaats van zo te reageren :) Ofzo.
offtopic:
Tja, als er maar 1 reactie was geweest, dan had ik niet gereageerd, denk ik. 'k moest maar eens wat minder vaak de wannabe-mod uithangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ik heb gister trouwens een "Air Force Two" (oid) gespot en een ander regeringstoestel (waar komt die vandaan?), beide op het J-apron.

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/6236/25102007088smallks3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Air Force Two is het vliegtuig van de vice-president van de VS.

En wat ze daar doen: het zal ongetwijfeld te maken hebben met de NAVO-bijeenkomst over Uruzgan die nu gaande is. Het andere vliegtuig zal wel van een andere deelnemer zijn. Beetje moeilijk te zien van wie op die foto, heb je een registratiecode ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh die AirFore Two is een Boeing E4B ;)
http://www.military.cz/us...e/aircraft/e4b/e4b_en.htm

"The E-4B serves as the National Airborne Operations Center for the National Command Authorities. In case of national emergency or destruction of ground command control centers, the aircraft provides a modern, highly survivable, command, control and communications center to direct U.S. forces, execute emergency war orders and coordinate actions by civil authorities.....
Afbeeldingslocatie: http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/e4b/e4bfmsnavigationdesign.gif

The E-4B, a militarized version of the Boeing 747-200, is a four-engine, swept-wing, long-range, high-altitude airplane capable of being refueled in flight. Its larger size provides approximately triple the floor space of the earlier EC-135 command post. The main deck is divided into six functional areas: a National Command Authorities' work area, conference room, briefing room, an operations team work area, and communications and rest areas....
Afbeeldingslocatie: http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/e4b/e4b.jpg

An advanced satellite communications system improves worldwide communications among strategic and tactical satellite systems and the airborne operations center. To provide direct support to the National Command Authorities, at least one E-4B is always on alert at one of many selected bases throughout the world. The E-4B evolved from the E-4A, which had been in service since late 1974. The first B model was delivered to the Air Force in January 1980, and by 1985 all aircraft were converted to B models"

Afbeeldingslocatie: http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/e4b/e4bgpsintegrationdesign.gif

En die andere is een Illyshin IL-62 van Aeroflot Russian Airlines :)

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:20:
En die andere is een Illyshin IL-62 van Aeroflot Russian Airlines :)
Met een extratje op het dak (radar/communicatie denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

die illuyshin zal dan wel gewoon een airliner zijn dat prive is ingezet, ik kon m niet zo snel vinden als russisch regeringstoestel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Altaphista schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:05:
die illuyshin zal dan wel gewoon een airliner zijn dat prive is ingezet, ik kon m niet zo snel vinden als russisch regeringstoestel iig
Rusland heeft meerdere regeringstoestellen, waaronder een IL-62M:
The President uses four planes: an IL-96-300, an IL-62, a TU-154 and a Yak-40. These planes are all equipped with the necessary security and communications systems and are designed so that the President can work and rest normally no matter how long the flight.
Zie http://www.kremlin.ru/eng/articles/atributesEng14.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.kremlin.ru/dyn_images/img69229.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Altaphista schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:42:
ik heb gister trouwens een "Air Force Two" (oid) gespot en een ander regeringstoestel (waar komt die vandaan?), beide op het J-apron.

[afbeelding]
Ja die heb ik ook gespot, we hebben nog een tijd gediscussieerd wat voor vliegtuig het was, totdat de Telegraaf gebracht werd, met daarop de foto van Katwijk.

Wat hebben die schema's er overigens mee te maken? Het enige 'speciale' zijn 2 TACAN ontvangers, die hebben we over het algemeen niet in de burgerluchtvaart, maar verder heeft vrijwel elk vliegtuig met IRS een dergelijk systeem.

[ Voor 18% gewijzigd door Devil op 27-10-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:01

Spotter

Lichtnicht

Devil schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:31:
[...]

totdat de Telegraaf gebracht werd, met daarop de foto van Katwijk.
Kat'k? Was in Noordwijk hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vandaag naar de Boeing factory geweest in Everett waar ik o.a. in de nieuwe 787 dreamliner heb gestaan(de eerste),welk gewoon een geweldig vliegtuig is,de verlichting die mee veranderd met de huidige status,hoe het in elkaar gezet wordt (nu nog 5 maanden,in de toekomst als de lijn klaar is dan iedere 3 minuten) en het aparte vliegtuig de "dreamlifter" die grote stukken dreamliner vervoert,er is nu nog 1 en het moeten er 4 worden...geweldig gewoon :) heb wat foto's,maar in de hal helaas geen foto's.....morgen eerst maar eens terug naar NL vliegen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, en dat was ter ere van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb vakantie en zit nu in Seattle en ken meerdere mensen van boeing/northwest en wat andere bedrijven,en die hebben het dus voor elkaar gekregen dat we wat meer clearence kregen :) en eigenlijk ook nog een onofficieel werkbezoekje

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
mrsar schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 06:41:
de verlichting die mee veranderd met de huidige status
Enkele weken terug zat ik nog in een Air Canada 77W. Daarbij was de atmospheric lightning in first en business volgens mij kapot. Zag steeds in dat cabinedeel de verlichting op ondergaande zon staan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zijn er interieurfoto's van die E-4B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Bolk schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:57:
Zijn er interieurfoto's van die E-4B?
niet echt interieur, maar toch :)
naast het feit dat dat geen krant is, heeft ie ook nog es een onhandig formaat :P

[ Voor 28% gewijzigd door Altaphista op 31-10-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Nou kwa formaat vind ik het AD toch het onhandigste, die valt altijd helemaal uit elkaar omdat er geen nietjes inzitten. Bij de telegraaf verwacht je dat en die moet je gewoon 2x dubbel vouwen, heb je nog 1 hand over voor koffie en je kunt zelfs zo nu en dan een beetje scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Originele vorm van de-icing: http://www.airliners.net/open.file/1019076/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

hmm, hoe goed is dat voor de verf? En hoe goed is dat voor carbonfiber, zodra ze dat gaan gebruiken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Rusland. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Daar zijn de vliegtuigen nog van staal ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vroeger waren de vliegtuigen van hout en de mannen van staal, toen was vliegen nog gevaarlijk en de sex nog veilig.

Ik zou me niet echt confortabel voelen als ze een RR jet enige op je toeter zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik kan me trouwens herinneren dat er in Nederland enige tijd geleden ook één of ander bedrijf is geweest dat een apparaat heeft ontwikkeld waarmee grote stukken weg (bijv. runways/taxibanen) snel ijsvrij gemaakt kunnen worden. Dat werkte ook met oude straalmotoren.

Daar moest ik gelijk aan denken toen ik die foto zag :).

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 04-11-2007 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:18:
Vroeger waren de vliegtuigen van hout en de mannen van staal, toen was vliegen nog gevaarlijk en de sex nog veilig.

Ik zou me niet echt confortabel voelen als ze een RR jet enige op je toeter zetten :X
Het is niet op de neus gericht, maar op de engine.

Nog een leuke toepassing met oude jet engines: http://www.shoutfile.com/...Powered_Fire_Extinguisher

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

De A346 die in Cape Town met de neus volledig in de modder is gezakt --> pilote wilde een U-turn maken midden op de runway;
1. Dat gaat niet als het nat is
2. Dat gaat sowieso al niet als het droog is op dat baantje daar. |:(

Needless to say, een jaar geleden was dezelfde A346 daarvan de main gear al kapot gegaan (technical cause)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie collectie van Sam Chui: http://www.airliners.net/...ographersearch=Sam%20Chui

Die heeft echt al overal gezeten en overal in gezeten:
Eerste vlucht A380 in First Class: http://www.airliners.net/open.file/1287007/L/
Flight Deck A380: http://www.airliners.net/open.file/1286960/L/
Tu-134 in Rusland: http://www.airliners.net/open.file/1277295/L/
In een A380 demo-flight naar Hong Kong: http://www.airliners.net/open.file/1230551/L/
Nog een, hij zit blijkbaar helemaal alleen in dat toestel :P http://www.airliners.net/open.file/1198738/L/
B707 uit '59 in Australië: http://www.airliners.net/open.file/1224752/L/
B707 in Iran: http://www.airliners.net/open.file/1106903/L/
Gulfstream G550: http://www.airliners.net/open.file/1176310/L/
Il-86 in Rusland: http://www.airliners.net/open.file/1163825/L/
First Class Emirates A340: http://www.airliners.net/open.file/1124655/L/
Heeft ook veel mooie air-to-air shots: http://www.airliners.net/open.file/1150793/L/
http://www.airliners.net/open.file/0565501/L/
http://www.airliners.net/open.file/1058114/L/
En unieke momenten: http://www.airliners.net/open.file/0995911/L/
Een control tower mag niet ontbreken: http://www.airliners.net/open.file/1074908/L/
Worldliner cabin model: http://www.airliners.net/open.file/0900537/L/
En natuurlijk ook de Concorde: http://www.samchuiphotos..../ConcordeTripReport2.html
In de cockpit: http://samchuiphotos.com/Concorde/CON36.jpg
Over zijn vlucht met de A380: http://www.samchuiphotos.com/SQ380/SQ380.html
Meer: http://samchuiphotos.com/WorldwideTripReport.html

Ik denk dat iedereen hier wel in zijn plaats zou willen zijn. :)

Edit: Ok, dit verklaart alles:
Occupation: Financial Market Trading and Aviation Press

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over mooie plaatjes gesproken:

http://www.airliners.net/open.file/1286859/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Gaaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

idd een mooie plaat!
Devil schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:12:
Nou kwa formaat vind ik het AD toch het onhandigste, die valt altijd helemaal uit elkaar omdat er geen nietjes inzitten. Bij de telegraaf verwacht je dat en die moet je gewoon 2x dubbel vouwen, heb je nog 1 hand over voor koffie en je kunt zelfs zo nu en dan een beetje scannen.
ik heb het gister ff getest, maar ik vind het AD tóch handiger :P
en 't was weer lekker bumpy gisteravond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja het wordt een lekker bumpy week als ik Piet Paulusma moet geloven. Ik hoop dat de storm tot zondag wacht, want ik wil zaterdag natuurlijk wel op tijd thuis zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Blijft een raar idee, dat zo'n ding van 560 ton* gaat hobbelen van een beetje wind enzo :)
A380 maximum takeoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Daar is wel meer dan een beetje wind voor nodig ;)
Wij hebben het volgens mij over een soort van dinky toys van een ton of 45 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wat doet 400 ton dan in je sig :?

Bolk = A320, de rest weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ja idd, 45 ton max :) een heerlijk degelijk oerhollands ontwerp. Niet stuk te krijgen :+
MBV schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:33:
wat doet 400 ton dan in je sig :?

Bolk = A320, de rest weet ik niet...
misschien een ander type waar ie eerder op heeft gevlogen :)

[ Voor 58% gewijzigd door Altaphista op 06-11-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:56
Ik weet niet of deze hier ooit voorbij zijn gekomen maar dit is best een leuke reeks filmpjes van een Martinair MD-11. Alle handelingen en checks in de cockpit. Van start tot landing en weer terug naar Schiphol. :)

Filmpje 1
Filmpje 2
Filmpje 3
Filmpje 4
Filmpje 5

En dan nog een vraagje. Is het tegenwoordig nog mogelijk om tijdens een vlucht een kijkje te nemen in de cockpit? Als je aangeeft dat je reist met iemand die zijn of haar eerste vlucht maakt het misschien leuk is om de cockpit te checken.

En nog brutaler: een landing mee maken in de cockpit? Of kan ik dat wel vergeten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik had het gevraagd op een vlucht van Martinair naar Miami. Voor en na de vlucht mocht ik in de cockpit kijken, tijdens de vlucht niet. Bij de landing geef ik je dus vrij weinig kans. Ik weet niet met welke maatschappij je waar heen vliegt, maar ik geef je vrij weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tijdens de vlucht is sinds 9/11 flight deck 'locked' op volgens mij alle internationale vluchten. Ergens in een ver land kan er op regionaal niveau vast nog wel een uitzondering gemaakt worden :9 In Europa: no way, en een landing al helemaal niet. Voor of na de vlucht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ligt aan de maatschappij. Bij de meeste is het captains discretion. Alle Engelse maatschappijen (G- reg) sowieso niet. Ik heb het met Cyprus Airways wel tijdens de vlucht gedaan, maar ik heb wel m'n eigen papieren achter gelaten bij de purser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Mm, valt nog mee. Alle vluchten van en naar VS sowieso ook niet lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bij de meeste maatschappijen is het aan strikte regels gebonden, meestal mogen in de cockpit: Werknemers van de maatschappij die een geldig company ID bij zich hebben en familie/vrienden van de crew. En uiteraard altijd alleen na toestemming van de captain,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ScottB schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:03:
Ik had het gevraagd op een vlucht van Martinair naar Miami. Voor en na de vlucht mocht ik in de cockpit kijken, tijdens de vlucht niet. Bij de landing geef ik je dus vrij weinig kans. Ik weet niet met welke maatschappij je waar heen vliegt, maar ik geef je vrij weinig kans.
Ik heb ook een keer de cockpit van een 737 uitgelegd gekregen, erg leuk :) 't ding stond al 'uit', vond de co-piloot wel jammer ("Normaal zie je hier ..."). Op een gegeven moment kwam de captain langs of hij nou al klaar was, ze wilden naar huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

je kunt het altijd proberen, gewoon vragen. Standaard regel is deur dicht/op slot vanaf het moment dat de pax aan boord komen, maar nooit geschoten is altijd mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

deur is open tijdens het boarden, toch? Tenminste, bij transavia en KLM heb ik dat gezien.

Zo kreeg ik die uitleg: 'k wilde een foto maken in het langslopen, en de purser? hield me tegen. Toestemming gevraagd aan de captain, en die gaf toestemming. Van het een kwam het ander ;)

[ Voor 51% gewijzigd door MBV op 08-11-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Zo ging het bij mij ook een soort van. Purser stond in het gangetje naar de cockpit de passagiers te begroeten, ik vroeg of ik even mocht kijken en dat mocht. Ze deden de briefing waar ik bij was en wist dus precies hoe we zouden taxiën :) Maar toen kwam er een security-persoon waarmee ze moesten overleggen en toen moest ik weg.. Beetje jammer, want ik zat een beetje op het goede moment te wachten om te vragen of ik bij de start en/of landing mocht zijn. Dat kon dus niet, maar wellicht mag ik over anderhalf jaar zelf starten en landen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh precies, het is me vader wel gelukt van zijn KLM B744 foto's te maken toen hij van Schiphol Amsterdam International, The Netherlands naar Bejing International, China moest vliegen voor zijn werk :D

Er is ook een foto waar me vader opstaat voor de opening van de cockpit, waarbij de captain die zelf vrijwillig heeft gemaakt :D

Hier de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7429&g2_serialNumber=2 Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7433&g2_serialNumber=2 Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7436&g2_serialNumber=2 Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7439&g2_serialNumber=2 Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7442&g2_serialNumber=2 Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7445&g2_serialNumber=2 Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7448&g2_serialNumber=2

Me pa vertelde de piloten dat de B744 ook me favo kist is hehe, en ze hebben het spulletje ook effe aangezet! :9~

De Piloot als de Co-Piloot vonden me pa's Sony DSC 7.2MP digicam ook wel nice, alleen bewoog de Piloot een beetje, is ook wel te zien van die foto van de main computer met de engine throttle levers and flaps control levers.

Pas geleden heeft ie nog pics gemaak van Wizzair.com's nieuwste Airbus A320-200 die ze net een week in dienst hebben, die pics post ik vanavond nog even ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Wat een mazzel zeg!! Leuke foto's! d:)b

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:38:
Schiphol Amsterdam International, The Netherlands naar Bejing International, China
:')

Maareh leuke picca's :) Doe mij toch maar een A330/A340 flightdeck ipv Boeing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Lol die heb ik als achtergrond. :D

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bl44t44p schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:02:
[...]

:')

Maareh leuke picca's :) Doe mij toch maar een A330/A340 flightdeck ipv Boeing :+
*ugh* je quote is ook overdreven :/

Heh een Airbus fanboy lol, de A380 is leuk spul maare toch heeft een B744 meer elegantie qua bouw.
En ja ik vind Airbus als boeing leuk spul hebben, de B744 heeft nog bewezen dat het een van de meest successvolle Jumbo's van zijn tijd is en die wordt nog steeds door ontiwkkeld de B747-8 serie is in aankomst.

toch hoop ik voor de Airbus A380 het zelfde success als de B744, de A350 wordt een prachtige concurrent van de 787 :)

Ben erg benieuwd hoe het nu gaat lopen.
ik denk dat Airbus het moeilijk gaat krijgen met de B787-8 en 9 als 747-8 series, aangezien dat Boeing nog steeds de grootste marktaandeel heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Redelijk noobish vraagje: hoeveel van die knopjes aan het plafond worden ook daadwerkelijk gebruikt? Zijn dat 'backwards compatible' knopjes die grotendeels vervangen zijn door de computers van het digitale dashboard, zijn het alleen maar zekeringen, of weet elke 744-piloot ze blind te vinden?

Ik bedoel dus het achterste stuk, niet dit stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat ieder Piloot als Co Piloot ze weten te vinden hoor en ja ze worden allemaal wel benut als het nodig is en in een vliegtuig moet die mogelijkheid open blijven staan en ook in actie mogelijk zijn.
In een cockpit worden alleen knopjes als andere apperatuur geplaatst wat alleen nodig is, in een cockpit vind men nooit onnodige dingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:08:
In een cockpit worden alleen knopjes als andere apperatuur geplaatst wat alleen nodig is, in een cockpit vind men nooit onnodige dingen.
Devil schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:45:
[...]Binnen de 737 serie hebben ze wel de cockpits gelijk gehouden, wat er op neerkomt dat je in een 737NG knopjes zit in te drukken die niet meer doen dan een lampje aan en uitzetten. De knopjes hebben geen functie meer, maar zitten er nog wel in om de cockpit hetzelfde te houden.[...]
Ehm :?

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 08-11-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
:? Jij typt zoiets.

Maargoed, Boeing vs Airbus, oersaaie discussie, vind je het toch leuk breng dan eens een bezoekje aan de fora van Airliners.net, daar loopt elke topic op zoiets uit :D

Beiden hebben imho een aantal schitterende toestellen (met name A340 en 777), en voor mij blijft luchtvaart toch vooral de eigen ervaring van het zien en ermee vliegen, en niet het hele technische geleuter, de sales, subsidies van de Amerikaanse waar de EU ook weer op reageert blablabla 8)7 Concurrentie is gewoon gezond, ik vind de strijd ook leuk om te volgen maar vergeet niet, uiteindelijk zijn we gewoon liefhebbers van luchtvaart; Airbus, Boeing of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja soms ben ik erg precies qua details, heb er soms meer last van. lol :D

Maare voor de rest ben ik het zeker met je eens hoor, de A340-600 is ook een beest van een kist netzogoed dat de B777-300ER dat is heh!
maartoch doen mij de grotere jongens als de B747-400 en A380-800 me meer :)
zo heeft iedereen zijn smaken :) alle vliegtuigen vind ik wel cool die Tupolev Tu143's en Tu-154's blijfen ook zeer fraaie modellen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:08:
ik neem aan dat ieder Piloot als Co Piloot ze weten te vinden hoor en ja ze worden allemaal wel benut als het nodig is en in een vliegtuig moet die mogelijkheid open blijven staan en ook in actie mogelijk zijn.
in principe hoor je te weten waar alle knopjes zitten en wat ze doen, blind vinden op de overheadpanel is niet vereist. De 737 met NG is een ander verhaal, maar het klopt wel wat Devil daarover zei.

En ik weet 1 ding/voorwerp dat overbodig is in de Fokker 70/100 cockpit, wie m raadt is een koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Über blimp van Lockheed Martin's Skunk Works:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uHNp2Braqic]
Ik twijfelde even of ik hem hier zou posten of in het Lekker Kontjes Topic in de HK ;).

Het gaat om een hybride vliegtuig dat ca. 80% van zijn lift verkrijgt met helium en de rest uit draagkracht van de blimp en de vleugels. Hier een lang verhaal over deze ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:00

_Christiaan_

Master of SOG

Altaphista schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:43:
[...]

in principe hoor je te weten waar alle knopjes zitten en wat ze doen, blind vinden op de overheadpanel is niet vereist. De 737 met NG is een ander verhaal, maar het klopt wel wat Devil daarover zei.

En ik weet 1 ding/voorwerp dat overbodig is in de Fokker 70/100 cockpit, wie m raadt is een koning
Ik zou het niet weten maar je maakt me wel nieuwsgierig :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het echte achterste panel zitten switches waarvan ik niet weet waar ze voor zijn :+ Das in de bus ook zo, en ik kom ze ook gewoon niet tegen in de manuals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

_Christiaan_ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:24:
[...]

Ik zou het niet weten maar je maakt me wel nieuwsgierig :P
het wás een aantal jaren geleden niet overbodig iig, maar dat is het nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Altaphista schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:24:
[...]

Afhankelijk van wat jouw functie is: co-piloot of captain :+ ja, die kan je op 2 manieren interpreteren... ;)
Bolk schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:44:
Het echte achterste panel zitten switches waarvan ik niet weet waar ze voor zijn :+ Das in de bus ook zo, en ik kom ze ook gewoon niet tegen in de manuals :P
Zekering-achtige dingen dus, wat ik al dacht te zien. Oh ja, wat is Smoke Evac :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
MBV schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:15:
Zekering-achtige dingen dus, wat ik al dacht te zien. Oh ja, wat is Smoke Evac :?
Smoke Evacuation? Waarschijnlijk iets als de cockpit helemaal blauw staat met rook en dat je daarmee de rook mee kan laten ontsnappen?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Neuh, geen circuit breakers, maar echt gewone switches. Onder andere voor maintenance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

idd, dingen als calibratie zie ik ertussen zitten :)
@Karlok: klinkt logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

[...]

Afhankelijk van wat jouw functie is: co-piloot of captain :+ ja, die kan je op 2 manieren interpreteren... ;)
onafhankelijk van de functie ;) beide hebben er 1, beide nu overbodig (captain aan linkerkant, co aan rechterkant) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Goh, een 3e interpretatie.
De knuppel? Die achter de yoke dus ;) Open raampje? Autopilot, jij kan het toch beter?

http://www.airliners.net/...height=669&sok=&photo_nr=
Geen zin om een leesbare versie te zoeken, en ik weet niet eens of een captain links of rechts zit, dus ik geef het op. Ik heb het vermoeden dat o.a. Bolk het wel eens zou kunnen weten, dus laat hem nog maar even open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04

aerofreak

Steve Jobs

ff mn neef bellen (= co-piloot fokker 70/100) :P

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57
Toen ik een paar weken geleden in Amerika was had ik 'n hele mooie foto van de cockpit van een DC9 kunnen maken. Ik ging vrijwel als laatste het vliegtuig uit, de deur naar de cockpit stond open, en het licht stond er goed op.

... maar ik had nog een verbindende vlucht terug naar Nederland, en durfde niet zo goed uit eigen beweging een foto van de cockpit te maken om eventueel gezeur te voorkomen (en na de ervaringen van m'n reis met al die terreur-bangmakerij in de USA). Ik had 't gewoon even moeten vragen ... maar ja ... gemiste kans :P.

Ik sprak trouwens in New York een Nederlandse coco die op de MD11's mee vloog. Hij kon ook supercheap voor privé-doeleinden met KLM vliegen, ik geloof voor 125 p.p. naar Montreal ofzo.

Crosswind :) : http://www.airliners.net/open.file?id=1289622&size=L

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 10-11-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:38:
heh precies, het is me vader wel gelukt van zijn KLM B744 foto's te maken toen hij van Schiphol Amsterdam International, The Netherlands naar Bejing International, China moest vliegen voor zijn werk :D

Er is ook een foto waar me vader opstaat voor de opening van de cockpit, waarbij de captain die zelf vrijwillig heeft gemaakt :D

Hier de foto's:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Me pa vertelde de piloten dat de B744 ook me favo kist is hehe, en ze hebben het spulletje ook effe aangezet! :9~

De Piloot als de Co-Piloot vonden me pa's Sony DSC 7.2MP digicam ook wel nice, alleen bewoog de Piloot een beetje, is ook wel te zien van die foto van de main computer met de engine throttle levers and flaps control levers.

Pas geleden heeft ie nog pics gemaak van Wizzair.com's nieuwste Airbus A320-200 die ze net een week in dienst hebben, die pics post ik vanavond nog even ;)
Hehehe ik ken die coco. Wat zit die daar tof te doen in de linkerstoel :D (is een ex-klasgenoot van me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
Devil schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:28:
[...]

Hehehe ik ken die coco. Wat zit die daar tof te doen in de linkerstoel :D (is een ex-klasgenoot van me)
Tja, iemand wou even foto maken in de cockpit, tja dan moet je even de jumpseat vrij maken he... LOL
Wel knap dat je iemand herkend zonder een gezicht te zien.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Gezicht is wel deels te zien op de 3e foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

De eerste opgevouwen zware A340 ter wereld:

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6104979

http://www.elperiodico.ca...?idioma=CAS&idgaleria=969

http://www.skyscrapercity...?p=16394278&postcount=515

Gebeurde op Quito, naar het zich mag aanzien een overrun na een klapband+RTO. Geen gewonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:53:
Goh, een 3e interpretatie.
De knuppel? Die achter de yoke dus ;) Open raampje? Autopilot, jij kan het toch beter?

http://www.airliners.net/...height=669&sok=&photo_nr=
Geen zin om een leesbare versie te zoeken, en ik weet niet eens of een captain links of rechts zit, dus ik geef het op. Ik heb het vermoeden dat o.a. Bolk het wel eens zou kunnen weten, dus laat hem nog maar even open :)
Ik gok op de ashtrays, al schijnt een zekere royal er nog wel eens gebruik van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Altaphista schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:24:
[...]

ACARS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over grote orders gesproken:
Vliegtuigmaatschappij Emirates heeft een megaorder geplaatst bij de Europese vliegtuigbouwer Airbus. De maatschappij maakte zondag bekend dat het zeventig A350's en elf A380's heeft besteld.

De order is volgens Airbus goed voor een bedrag van 20,2 miljard dollar. Emirates heeft daarnaast een optie genomen op nog eens vijftig A350's.

Ook Boeing kan profiteren van de kooplust van de firma uit Dubai. De Amerikaanse vliegtuigbouwer kreeg een bestelling voor twaalf Boeing 777's, goed voor 3,2 miljard dollar.
nu.nl

Met die 20 miljard dollar is Airbus zo onderhand meteen uit de financiele problemen ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

70 A350's, 11 extra A380's en 12 extra 777-300ER's voor Emirates:

http://www.flightglobal.c...0s-and-12-777-300ers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe kun je nu al 70 A350's bestellen als er nog zo weinig over bekend is? :?
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.