Is deze al bekend trouwens? Ik kon 'm via de quicksearch in dit topic zo gauw niet vinden:
http://radar.vlieghinder.nl
Let op, opent automatisch Google Earth.
http://radar.vlieghinder.nl
Let op, opent automatisch Google Earth.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
"We followed international procedures. We do not have detailed information.”
[ Voor 45% gewijzigd door MBV op 07-09-2007 20:13 ]
ze zijn zo licht oa. omdat ze niet waterdicht zijn. Heb je enig idee hoe moeilijk het is om iets waterdicht te krijgen, aerodynamisch te maken en bijvoorbeeld te kunnen laten landen, canopy, besturing,...MBV schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:12:
Wel een beetje jammer dat ze de drijvers zijn vergeten
Volgens mij zou waterdicht maken genoeg moeten zijn: die dingen wegen toch absoluut niks?
[ Voor 26% gewijzigd door Chubbchubb op 07-09-2007 20:27 ]
Powered by: blond bier
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
Ook in de cabin? Die is toch pressurized en bij het kleinste gaatje ontsnapt de lucht toch als gek?Devil schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:48:
Neem maar van mij aan dat alle vliegtuigen zo lek als een mandje zijn.
De vraag is of er hierlangs water zou binnen kunnen:An otherwise-harmless pinhole under these pressure differences will generate a high-pitched squeal as the air leaks out at supersonic speeds.
When used for cabin pressurization, the air from the engine must first be cooled (as it exits the compressor stage at temperatures as high as 300°C) by passing the bleed air through an air-to-air heat exchanger cooled by cold outside air. It is then fed to an air cycle machine unit which regulates the temperature and flow of air into the cabin, keeping the environment comfortable.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 08:32 ]
Tijdens de vlucht zijn ze redelijk waterdicht, alleen de outflowvalves (die valves regelen hoeveel lucht (die er door de motoren ingeblazen wordt), de cabine uit gaat, om de druk te regelen) zijn een opening naar de buitenlucht. (afgezien van eventuele seals die lekken)Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:31:
[...]
Ook in de cabin? Die is toch pressurized en bij het kleinste gaatje ontsnapt de lucht toch als gek?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 19:34 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Dat kwam toch door een CB (Onweer)?Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:57:
Interessant artikeltje over de Indische gans: http://audubonmagazine.org/birds/birds0011.html
Deze vliegt hoger dan de Mount Everest aan 80 tot 160 km/h. De hoogst waargenomen vogel ooit was een gier die op 11.5 km hoogte in een vliegtuigmotor gezogen vloog.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Op de site lees ik het volgende:
The highest-flying bird ever recorded was a Ruppell's griffon, a vulture with a wingspan of about 10 feet; on November 29, 1975, a Ruppell's griffon was sucked into a jet engine 37,900 feet above the Ivory Coast--more than a mile and a half higher than the summit of Mount Everest. The plane was damaged, though it landed safely.
Verwijderd
Er zijn wel meerdere vogels met zo'n wingspan, de vlieghoogte vind ik veel indrukwekkender.
och, als je een keer met een zweefvliegtuig onder een ontwikkelende CB hebt gehangen valt dat ook wel mee hoorVerwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:43:
[...]
Er zijn wel meerdere vogels met zo'n wingspan, de vlieghoogte vind ik veel indrukwekkender.
Verwijderd
Ja, maar het blijft een vogel. Het zuurstofgehalte en de temperatuur op die hoogte zijn zonder hulpmiddelen fataal voor een mens. Ok, er wordt verklaard waarom ze er goed tegen kunnen, maar het blijft toch knap. Sta je na dagen volledig uitgeput en half bevroren op de top van de Mount Everest, vliegt er ineens doodleuk een zwerm Indische ganzen boven je hoofd aan 80-160 km/h.Spotter schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:45:
[...]
och, als je een keer met een zweefvliegtuig onder een ontwikkelende CB hebt gehangen valt dat ook wel mee hoor. Dat stijgt over het algemeen als een gek.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 21:21 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Zijn dat die helikopters die al in 1991 zijn besteldTsuru schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:11:
Ook mooi:
http://www.airliners.net/open.file/1268067/L/
Onze eerste NH-90
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 16-09-2007 15:19 ]
Verwijderd
Tja, ziet er gevaarlijk uit, maar misschien was het gewoon berekend? En misschien is er ook sprake van gezichtsbedrog?Fly-guy schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:14:
http://fr.youtube.com/watch?v=et4AutqDPVo
Tap wil van zijn oude toestellen af, denk ik
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 14:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 16:46 ]
Toch best knap dat jij het verschil ziet tussen een 744F en een 744ERFVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:27:
me favo Boeing blijft de B744 ERF aka Boeing 747-406 ERF
*SLIK*
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Inderdaad:wildhagen schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:15:
Is een bekend filmpje, de piloot was een beruchte idioot.... zie het verhaaltje bij http://en.wikipedia.org/w...Air_Force_Base_B-52_crash
On March 10, 1994, Holland commanded a single-aircraft training mission to the Yakima Bombing Range to provide an authorized photographer an opportunity to document the aircraft as it dropped training munitions. The minimum aircraft altitude permitted for that area was 500 feet (150 m) AGL. During the mission, Holland's aircraft was filmed crossing one ridgeline about 30 feet (10 m) above the ground. Fearing for their safety, the photography crew ceased filming and took cover as Holland's aircraft again passed low over the ground, this time estimated as clearing the ridgeline by only three feet (1 m). The co-pilot on Holland's aircraft testified that he was forced to grab the controls to prevent Holland from flying the aircraft into the ridge while the aircraft's other two aircrew members repeatedly screamed at Holland, "Climb! Climb!." Holland responded by laughing and calling one of the crew members "a pussy".
Op die manier is er al eerder een vliegtuig gecrasht. Overmoedige piloot die met een bommenwerper nog even een 180 wilde doen om de verkeerstoren heen. Te grote bank angle, te lage snelheid => stall => kaboem. Deze ging op belachelijk lage snelheid een bocht naar links, met zijn wingtip maar een paar meter van de grond. Lijkt mij dus gewoon gevaarlijk, maar misschien loopt er hier iemand rond die wel eens met een A310 gevlogen heeft?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:28:
[...]
Tja, ziet er gevaarlijk uit, maar misschien was het gewoon berekend? En misschien is er ook sprake van gezichtsbedrog?
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 18-09-2007 19:06 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Zo te zien loopt het terrein wat af aan het einde van zijn pass dus ik denk dat hij echt nog wel een paar meter over heeft.Bolk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:42:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/video/clips/tap2.asp
Die gast is echt niet goed in z'n hoofd!
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
Dat was buiten de specificaties van het toestel, wie zegt dat dat hier het geval was?MBV schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:01:
Op die manier is er al eerder een vliegtuig gecrasht. Overmoedige piloot die met een bommenwerper nog even een 180 wilde doen om de verkeerstoren heen. Te grote bank angle, te lage snelheid => stall => kaboem.
Mag het toch hopenTsuru schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:49:
[...]
Zo te zien loopt het terrein wat af aan het einde van zijn pass dus ik denk dat hij echt nog wel een paar meter over heeft.
Schijn bedriegt
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 18-09-2007 20:23 ]
Een A310 heeft geen harde flight envelope protection als bij jouw kist... je kunt ermee doen wat je wilBolk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:15:
[...]
Mag het toch hopenZe hebben best wel wat protecties uit hebben moeten zetten voor dat denk ik trouwens.
~Leonardo Da Vinci~
Ouwe bak danTsuru schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:23:
[...]
Een A310 heeft geen harde flight envelope protection als bij jouw kist... je kunt ermee doen wat je wil
Voor zover ik weet heeft een A310 geen FBW en is het een volledig conventionele airliner. De enige A300/A310 met FBW was het protoype F-BUAD in 1978, om de software voor de A320 te ontwikkelenBolk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:09:
[...]
Ouwe bak danSommige 310's hebben toch FBW?
Hehe, wat een dwaas!Tsuru schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:05:
Maar misschien ook niet:
http://br.youtube.com/watch?v=BWdDHGEMQ2Q
Metertje of twee gok ik zo?
En nog een soortgelijk videostandpunt:Tsuru schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:05:
Maar misschien ook niet:
http://br.youtube.com/watch?v=BWdDHGEMQ2Q
Metertje of twee gok ik zo?
Neen, degene die heel erg vroeg @ St. Maarten landde:MBV schreef op woensdag 19 september 2007 @ 01:16:
ehm, welke 747? Degene die ooit een roll heeft gemaakt?
Bolk schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:00:
[...]
Daarom staat er ook 'volgens mij'
http://www.airliners.net/open.file/1078774/L/
Nu valt het op zich wel mee, de treshold begint redelijk vlot, maar hij hangt al in z'n flare boven het hek
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 08:49 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 23% gewijzigd door aerofreak op 19-09-2007 15:00 ]
~Leonardo Da Vinci~
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Dornier 328Jetaerofreak schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:59:
Canadair CL-600 Regional Jet CRJ-100?
[afbeelding]
weet iemand nog kleiner...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 18:08 ]
De Eclipse 500 word ook commercieel gebruikt (als luchttaxi). Maximaal 4-5 passagiers. Nog kleiner zul je ze denk ik niet vinden, in commercieel gebruik danFly-guy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:31:
[...]
Dornier 328Jet
op zijn kleinst 33 paxstoelen...
http://www.airliners.net/info/stats.main?id=213
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 19-09-2007 18:50 ]
Virussen? Scan ze hier!
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
uhm dude een B744ERF is de Extra Range Freighter versie van de B744FSpotter schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:20:
[...]
Toch best knap dat jij het verschil ziet tussen een 744F en een 744ERF
heh valt mee dit was het ergste wat er ooit is gebeurd op een airshow, als je er tegen kan heh
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 21:26 ]
Als je goed kijkt zie je dat de B-52 alleen spoilers kan gebruiken om te rollen. Knappe jongen die een kist met alleen spoilerons uit een 90-graden bank haalt op dit hoogte.
Verwijderd
Ok, dat filmpje had ik al wel eens gezien. Alleen dan tot dat die kist de grond in ging.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:20:
heh valt mee dit was het ergste wat er ooit is gebeurd op een airshow, als je er tegen kan heh![]()
http://www.youtube.com/watch?v=3Hk965DKxGQ
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 21:34 ]
Wat vreselijk, altijd wel mooi om zo´n SU-27 te zien vliegen. Gewoon een fantastisch mooi vliegtuig dat het dan op zo'n maier naar zn einde gaatVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:20:
[...]
heh valt mee dit was het ergste wat er ooit is gebeurd op een airshow, als je er tegen kan heh![]()
[ Voor 6% gewijzigd door aerofreak op 19-09-2007 21:47 ]
~Leonardo Da Vinci~
En ach, die afgemaaide armen en rompen van kinderen, wat boeit het.aerofreak schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:44:
[...]
Wat vreselijk, altijd wel mooi om zo´n SU-27 te zien vliegen. Gewoon een fantastisch mooi vliegtuig dat het dan op zo'n maier naar zn einde gaat
[ Voor 18% gewijzigd door aerofreak op 19-09-2007 22:14 ]
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 22:17 ]
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
Tja, er spelen zo veel factoren, de kans zou alvast veel kleiner geweest zijn.aerofreak schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:19:
wat ik me eigenlijk afvraag
als de piloot die roll niet zou doen (voor dat ie neergaat) zou die het dan wel gered hebben?
Leave only footprints, take only memories
Verwijderd
Inderdaad ranzig, maar bedenk ook even dat dit in een land als Irak dagelijkse kost is... Als je leest '20 doden', '50 doden', '100 doden' zegt het allemaal niet veel, maar na zo'n dagelijkse bom heb je wel dezelfde taferelen als in dit filmpje. Ik kan het me zonder illustraties alvast even goed voorstellen...Laurenz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:07:
Gadverdamme. Had sowieso nog geen beelden van die crash gezien, maar damn hey.. dat ding maait echt gewoon met horizontale vleugels dwars door het publiek. Wat een ontzettend ranzig filmpje.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 08:36 ]
Zo ver zou het niet moeten komen. Als het goed is is de uitwijk wel binnen limieten, dus je kan het proberen tot je uitwijkbrandstof bereikt is en dan lekker uitwijken...Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
Stel je voor dat het blijft mislukken, no fuel, waarheen?
Verwijderd
Na de 'uitwijkbrandstof' uitwijken? Waarheen? Op Madeira zit je in het midden van de Atlantische Oceaan?Fly-guy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:37:
[...]
Zo ver zou het niet moeten komen. Als het goed is is de uitwijk wel binnen limieten, dus je kan het proberen tot je uitwijkbrandstof bereikt is en dan lekker uitwijken...
Facking hell, dat is een bizarre. Deze kende ik nog niet.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:20:
[...]
uhm dude een B744ERF is de Extra Range Freighter versie van de B744Fheb zat vliegtuigen gebouwd als doe al jaren Flight Sims I know teh differences lol.
niet veel verschillen het enige is dat de B744ERF meer afkan leggen dan de B744F.
[...]
Als je weet dat het hard waait kun je altijd extra peut meenemen. Ik zou die regelgeving precies moeten weten trouwens. Anyway, lang verhaal kort.. beneden kom je toch welVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
Een échte Airbus
Heavy cross-wind op Madeira (let op de derde)
Stel je voor dat het blijft mislukken, no fuel, waarheen?
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 10:26 ]
Vanuit de luchtVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:23:
Enkele kilometers van Madeira ligt Porto Santo met een militaire luchthaven, in geval van nood zou eventueel daarnaar uitgeweken kunnen worden: http://www.airliners.net/open.file/0278861/L/
Ik meen me van Flight Simulator te herinneren dat die in een andere richting ligt dat die van Funchal.
Verwijderd
Het ligt toch in een hoek van 45° met Funchal hoor: http://www.vliegveld.org/PT/FNC/Wouter! schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:38:
[...]
Vanuit de lucht
Ook nog 'n trail te zien zelfs. Dit vliegveld ligt bijna precies in het verlengde van die andere.
Ja, zo bedoelde ik 't ook niet. Ik bedoelde dat het vliegveld op zich precies in het verlengde ligt, niet de start- en landingsbaanVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:52:
[...]
Het ligt toch in een hoek van 45° met Funchal hoor: http://www.vliegveld.org/PT/FNC/
Verwijderd
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat het weinig zou uithalen omdat er bij crosswind op het ene veld ook crosswind op het andere zou zijn.Wouter! schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:03:
[...]
Ja, zo bedoelde ik 't ook niet. Ik bedoelde dat het vliegveld op zich precies in het verlengde ligt, niet de start- en landingsbaan.
Tsja, als het goed is is je uitwijk in limits.. Valt het tegen en kun je echt nergens meer heen, tsja, dan maar op het dek prakkenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:56:
[...]
Na de 'uitwijkbrandstof' uitwijken? Waarheen? Op Madeira zit je in het midden van de Atlantische Oceaan?Zoals jij het beschrijft zou je 'uitwijk-uitwijkbrandstof' moeten hebben.
Daarvoor heb je je PNR (point of no return). Is op dat punt het weer nog steeds onder de limieten en wordt er geen verbetering verwacht? Dan is dat het punt dat je nog terug naar het vasteland kunt zonder problemenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:56:
[...]
Na de 'uitwijkbrandstof' uitwijken? Waarheen? Op Madeira zit je in het midden van de Atlantische Oceaan?Zoals jij het beschrijft zou je 'uitwijk-uitwijkbrandstof' moeten hebben.
Tja, en als je dan je cursus ABN voor beginners hebt gevolgt (wat een zinsbouw...Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:20:
[...]
uhm dude een B744ERF is de Extra Range Freighter versie van de B744Fheb zat vliegtuigen gebouwd als doe al jaren Flight Sims I know teh differences lol.
Spotter schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:48:
[...]
offtopic:
Er lopen hier ook mensen rond die iets serieuzer bezig zijn met luchtvaart dan alleen flightsim dus ik zou in het vervolg een beetje op je tellen passen
Ja dat valt me ook altijd op. Ik heb heel wat NTSB verslagen zitten lezen, maar telkens als ik zo'n docu op TV zie, zijn er ineens allemaal randzaken bijgekomen....Bolk schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:31:
Discovery Channel? No offence, maar ik vermaak me altijd kostelijk bij die documantaires die ze maken die ook voor de n00bs te begrijpen zijnDat is overigens geen aanval op DC, maar sommige van die docu's lijken in de verste verte niet op het accident report
Kia Niro-EV 2024
pun intendedMurphy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:13:
Hey Spottert, cool down en ga niet over ABN beginnen als je 'hebt gevolgt' met een 't' schrijft.
Prima, geen problemen mee. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij ermee doet. Ga dan alleen niet een beetje populair lopen verkondigen dat je het allemaal zo goed weet omdat je zoveel FS speelt. Dat schoot even in het verkeerde keelgatMBV schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:31:
[...]
offtopic:
Er lopen hier ook genoeg noobs rond zoals ik, die alles wat ze weten over luchtvaart uit havo-natuurkunde + discovery channel weten (en die huisgenoot die delta-piloot is, en de NWT, dat soort dingen)
Randzaken staan niet altijd in een NTSB-report, gok ik. Voor de NTSB is het niet relevant dat de maatschappij al een half jaar bijna-failliet is (nou ok, dat misschien weer wel) of dat de inspecteur zijn kind erbij heeft verloren. Soms zijn er ook dingen na 20 jaar ineens een stuk duidelijker geworden: pak-em-beet die boeing die cabrio werdFreak187 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:49:
[...]
Ja dat valt me ook altijd op. Ik heb heel wat NTSB verslagen zitten lezen, maar telkens als ik zo'n docu op TV zie, zijn er ineens allemaal randzaken bijgekomen....
Wel indrukkwekkend om die CVR transcripts te horen/lezen.
[ Voor 64% gewijzigd door Bolk op 21-09-2007 15:01 ]
[ Voor 62% gewijzigd door MBV op 21-09-2007 19:55 ]
Reg is OMG, wel typisch
Verwijderd
[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 03:27 ]
Deze Osprey is aan het landen en dat de ene kant naar beneden staat en de andere kant niet is imho vertekend beeld. Het aanvliegen bij de landing zal waarschijnlijk voor de flaps gezorgd hebben, maar dat is slecht uit een stilstaand beeld op te maken.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 03:24:
http://www.airliners.net/open.file/1274336/L/
Waarvoor dienen die flaps eigenijk? De ene kant staan ze naar beneden en de andere kant niet.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
FlaperonVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 03:24:
http://www.airliners.net/open.file/1274336/L/
Waarvoor dienen die flaps eigenijk? De ene kant staan ze naar beneden en de andere kant niet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq