Het Luchtvaart Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 15.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tienduizend banen weg bij airbus door reorganisatie ten gevolge van uitleveringsproblemen met de A380

Midden vorig jaar is de airbus top al ontslaan door problemen met de A380.

Zo zie je maar dat ze zich toch lijken te verslikken in de A380. Misschien niet de beste keuze, maar daar heb ik al eens iets over gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

A380 is op zich geen probleem, wel het politiek gekibbeld zoals we dat van de EU gewend zijn. Fransen zitten op 1 of ander manier zoveel mogelijk orders op te eisen en je ziet bv een bedrijf dat de kabels niet goed kan leggen of andere toestanden. De orders worden niet enkel op basis van prijs/kwaliteit verspreidt, ook op basis van nationale belangen (hier wringt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06

aerofreak

Steve Jobs

kom er net achter dat gister de 767 van de KLM gister voor het laatst vloog :'( :'(

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Klein schopje.

Ik wil op de site www.luchtvaartmeteo.nl komen, maar ik kan er niet in. Ik heb een ID en password nodig. Leden van AOPA, KNVvL, PBN en VNV krijgen dit automatisch.

Ik vind het af en toe ook wel handig om op die site te kijken, maar ik ben geen lid van bovenstaande verenigingen. Weet iemand een username + password die ik kan gebruiken? Kan ook via Direct Message :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
_Christiaan_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:18:
Klein schopje.

Ik wil op de site www.luchtvaartmeteo.nl komen, maar ik kan er niet in. Ik heb een ID en password nodig. Leden van AOPA, KNVvL, PBN en VNV krijgen dit automatisch.

Ik vind het af en toe ook wel handig om op die site te kijken, maar ik ben geen lid van bovenstaande verenigingen. Weet iemand een username + password die ik kan gebruiken? Kan ook via Direct Message :)
Wat wil je zien dan? Het handige van de site is dat je vertrekpunt en eindpunt kan invoeren en dat je dan een meteo briefing krijgt.

Maar voor Metars, TAF etc kan je ook op de site van knmi terecht.
of breng een bezoekje aan http://www.wetterklima.de/flug/windhaupt.htm

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Karlok[JY-616] schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:32:
[...]

Wat wil je zien dan? Het handige van de site is dat je vertrekpunt en eindpunt kan invoeren en dat je dan een meteo briefing krijgt.

Maar voor Metars, TAF etc kan je ook op de site van knmi terecht.
of breng een bezoekje aan http://www.wetterklima.de/flug/windhaupt.htm
Ik was een tijd geleden bij Vliegclub R'dam, en daar hadden ze meen ik ook deze site open staan. Je kon heel mooi alle beelden enzo zien, ik vond het wel vet. Maar iig thanx. :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Hier kun je alles vinden wat je nodig hebt: http://www.pilotfriend.co...neth_aviation_weather.htm

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
De eerste KLM 737 met winglet is een feit http://www.airliners.net/...H-BXV&distinct_entry=true

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Het zat er aan te komen.... het einde van een tijdperk en een kist die 18 jaar vrijwel ongewijzigd in productie is geweest. Er zijn maar weinig andere vliegtuigen die hem dat hebben nagedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsuru op 18-03-2007 15:35 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

jammer ik vind een van de mooiste toestellen, maar lufthansa heeft al een order van 20 748 besteld :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlieg eens een Sukhoi Su-35 zonder canopy: http://www.airliners.net/open.file/1189794/L/ :P

Geen filmpjes meer te downloaden op FL350. :(
Due to the increased number of users who upload our videos without permission to video sharing websites such as YouTube, we are forced to disallow the download feature. We understand that this is an inconvenience to you, our valued visitor, but we have no other choice until this situation changes. In the meantime, please consider saving this video using our new favorites feature.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand meer info over deze 'promotion flight'?
http://planepictures.net/netshow.php?id=605757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ziet eruit als een "gewone" promotie voor de space shuttle toen hij nog nieuw was. Het is trouwens geen echte Space Shuttle die meegenomen werd, maar de Enterprise. Die kon wel vliegen, maar niet de ruimte in. Werd gebruikt om het ontwerp te testen en staat nu ergens in een museum geloof ik.

Leuk staaltje NASA-humor trouwens, zie een bevestigingspunt op een van de twee 747's die ze gebruiken om de shuttle te vervoeren:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f7/Shuttle_mounting_point.JPG/719px-Shuttle_mounting_point.JPG
:D

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Russische versie ervan, maar dan allemaal een maatje groter: http://www.airliners.net/open.file/0169901/L/

Mooie rookwolk bij touchdown: http://www.airliners.net/open.file/0372309/L/

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2007 22:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moartn schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:56:
Ziet eruit als een "gewone" promotie voor de space shuttle toen hij nog nieuw was. Het is trouwens geen echte Space Shuttle die meegenomen werd, maar de Enterprise. Die kon wel vliegen, maar niet de ruimte in. Werd gebruikt om het ontwerp te testen en staat nu ergens in een museum geloof ik.

Leuk staaltje NASA-humor trouwens, zie een bevestigingspunt op een van de twee 747's die ze gebruiken om de shuttle te vervoeren:
[afbeelding]
Hij heeft toen een tussenlanding gemaakt op schiphol volgens mij. Ik kan me iets herinneren dat ik hem heb zien overvliegen in Nieuw Vennep
Humor ja:-p, maar wat verwacht je van techneuten in een land waar in elke handleiding van een huishoudelijk apparaat staat dat je er geen huisdieren in mag stoppen. 8)7
.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

Moartn schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:56:

[afbeelding]
NASA en leger waren tijdens de Koude Oorlog overlappend (bv eerste NASA-raketten, waarom ICBM's met NASA-kleur erover), soldierproof ontwerpen waren aangeraden. Na Pearl Harbor aanval, stuurde de VS schepen naar de Pacific en de schepen konden zichzelf opblazen na 3x een knop in te drukken (zodat de Japanners niet konden plunderen). Ze waren niet ver buiten de haven uitgevaren en er knalt al een schip. Sindsdien zijn er standaarden voor elektronica. Idiot-proof materiaal is ontworpen voor oenen zoals Homer Simpson en hebben redelijke idioot-bestendigheid. Studentproof is een behoorlijk pittige ontwerpniveau, studenten weten heel goed hoe ze apparatuur moeten slopen, openschroeven, plus/min verwisselen,... En je hebt soldierproof, meest lastige ontwerpniveau, soldaten zijn weldegelijk in staat om alles, maar dan ook alles te "fucked uppen". Tijdens Vietnamoorlog werden Claymore-landmijnen met een klompje C4 erin misbruikt als Campingaz-kooktoestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 05-04-2007 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

rapture schreef op donderdag 05 april 2007 @ 07:48:
[...]
En je hebt soldierproof, meest lastige ontwerpniveau, soldaten zijn weldegelijk in staat om alles, maar dan ook alles te "fucked uppen".
Vandaar ook "SNAFU" ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

KLM-piloot eerste koper straaljagervlucht Aviodrome

07-04-2007

LELYSTAD - KLM-piloot Auke Dros was zaterdagmiddag (7 april) de eerste die in Nederland een gekochte straaljagervlucht heeft gemaakt met de Fouga Magister straaljager van de Aviodrome. Met een oorverdovend kabaal landde hij weer bij het Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome in Lelystad en stapte glunderend uit het toestel.

In het dagelijks leven is Dros piloot bij de KLM. "Ik voelde vooraf wel iets van spanning", bekende hij. "Ik vlieg normaal met een 737, een passagierstoestel. Dat heeft een enorme massatraagheid, waarop je meer moet anticiperen." Hij deed het dan ook rustig aan in de straaljager. "Maar we hebben wel een paar mooie loopings boven het Ketelmeer gemaakt", glimlachte hij.

Het is voor het eerst dat particulieren vluchten kunnen maken in een straaljager. Zij moeten echter wel een vliegbrevet hebben, hebben gehad of daarvoor in opleiding zijn. De razendsnelle rit kost 1995 euro. Daarmee worden de vliegers gelijk lid van de Dutch Historic Jet Association, eigenaar van de Fouga Magister-straaljager.

"Het is niet iets dat je iedere week neerlegt", volgens Dros. Maar hij kreeg waar voor zijn geld. De vlucht verliep goed. "Betere condities zijn er bijna niet. Het is heel helder weer en we vlogen zonder enige vorm van turbulentie."
bron

lijkt me wel leuk, alleen het vliegbrevet :/ nouja als het mee zit wil ik KLS doen na mijn huidige opleiding. :)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hey, Le Bourget :P

Jaar erop vloog het ding een paar rondjes op Farnborough, @ takeoff had ik toch echt een fikse groothoek nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

alt-92 schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:20:
[...]

hey, Le Bourget :P

Jaar erop vloog het ding een paar rondjes op Farnborough, @ takeoff had ik toch echt een fikse groothoek nodig.
Jaartje later als in http://www.airliners.net/open.file/0293427/L/ ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Voor de geintereseerden.

Vandaag, Zondag 22 april zal omstreeks 12.00hr een Antonov AN-124 landen op vlb Gilze/Rijen. Deze zal omstreeks 14.00 weer vertrekken richting vlb. Soesterberg De aankomsttijd daar is geschat op 14.30hr.

Ik ga eens even kijken hier op Gilze. Eens kijken of ik wat foto'tjes kan maken.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die komt een Apache-helikopter terugbrengen uit Afghanistan, zie http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=81310

Maar er is op Gilze al zovaak een AN-124 geland, zo bijzonder is dat inmiddels toch niet meer? Als het nu een AN-225 was... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Eeey geweldig, thx shaggy. Heb altijd al de AN-124 willen zien. _/-\o_

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

wildhagen schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:30:
Die komt een Apache-helikopter terugbrengen uit Afghanistan, zie http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=81310

Maar er is op Gilze al zovaak een AN-124 geland, zo bijzonder is dat inmiddels toch niet meer? Als het nu een AN-225 was... ;)
Hij brengt tevens een Cougar retour naar Soesterberg ( en manschappen )

Maar blijft leuk zo'n grote jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier wat foto'tjes van vanmiddag. Niet bijzonder, wel leuk. Zeker als hij over je hoofd komt :)
Fototoestel: Fuji Finepix S5600, ISO100 rest niks bijzonder qua instellingen.

Antonov 124
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f746948ad87d371044391a7cff42d4b9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b7d11f2da618807928b6fe7be74b5f74/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/082b92e751b53dd1da93e506ea1ef629/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/069d38b27450b4b73da548e4e3a19133/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2041d721d23c50ab6c2046a3962ce3e8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c02b0dda1d1c39851532d600b4ebc17/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e675f57688f3a4cc3f455efd1ed06c83/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b83c893843e0df0eeb317d63d11f3e7d/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaggy8675 schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:51:
Hier wat foto'tjes van vanmiddag. Niet bijzonder, wel leuk. Zeker als hij over je hoofd komt :)
Fototoestel: Fuji Finepix S5600, ISO100 rest niks bijzonder qua instellingen.
Wow, denk dat de man met de blauwe polo vanavond weinig zal horen, waarom zet die zen daling eigenlijk zo absurt vroeg in, een vrachtwagen had er niet even snel de wegverspering moeten negeren ;)

Weet dat bijvoorbeeld bij StMaarten men ook al behoorlijk laag over het strand komt maar Gilze heeft nog een wel een flinke landingsbaan toch, zeker voor een vliegtuig dat ontworpen is voor de niet zo geasfalteerde en korte banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een vliegtuig van de Griekse luchtvaartmaatschappij Olympic Airways heeft maandag onderweg van Athene naar Straatsburg een noodlanding gemaakt op de luchthaven van München omdat er een bommelding was binnengekomen.
Het wordt toch echt tijd dat de immer goed geinformeerde media eens het verschil leren te onderscheiden tussen een voorzorgslanding en een noodlanding :N

Redactie al gemaild.

[ Voor 3% gewijzigd door kenneth op 23-04-2007 13:00 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:56:
[...]

Het wordt toch echt tijd dat de immer goed geinformeerde media eens het verschil leren te onderscheiden tussen een voorzorgslanding en een noodlanding :N

Redactie al gemaild.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

kenneth schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:56:
[...]

Redactie al gemaild.
Wat is volgens jou het verschil dan? Bij een serieuze bom dreiging is er zeker wel sprake van een noodlanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Voorzorgslanding = er is (mogelijk) iets aan de hand, laten we zo snel mogelijk landen. Gecontroleerd, vliegtuig onder controle.
Noodlanding = het vliegtuig komt toch wel naar beneden, laten we de schade beperken door het zelf te doen.

Tenminste, zo is het mij uitgelegd door vliegers :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Devil schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:45:
[...]

Wat is volgens jou het verschil dan? Bij een serieuze bom dreiging is er zeker wel sprake van een noodlanding.
Een noodlanding doe je nadat de bom is afgegaan.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:45:
Als de bom afgaat en je met een kreupel vliegtuig gaat landen, dàn heb je een noodlanding. Niet als er alleen sprake is van een "serieuze dreiging". (Bij "serieuze dreigingen" wordt trouwens vrijwel nooit echt een bom gevonden, maar dat terzijde.)

\spuit11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Europese vliegtuigbouwer Airbus heeft twee grote opdrachten binnengesleept in Azië en de Verenigde Staten. Dat maakte het bedrijf maandag bekend. De aankoopprijs is niet bekendgemaakt, maar de toestellen vertegenwoordigen een cataloguswaarde van in totaal bijna 4 miljard dollar.

De nieuwe Maleisische prijsvechter AirAsia wil tien vliegtuigen voor de lange afstand van het type A330, en heeft een optie genomen op nog vijf van zulke toestellen. Mogelijk bestelt de luchtvaartmaatschappij op korte termijn nog tien A330's. De Amerikaanse leasemaatschappij Aviation Capital Group heeft twintig vliegtuigen besteld uit de A320-familie.

Aviation Capital Group plaatste eveneens een forse order bij de Amerikaanse concurrent Boeing. Het bedrijf koopt vijftien vliegtuigen van het type 737 en vijf 787 Dreamliners, een toestel dat Boeing nog in ontwikkeling heeft. Met de bestelling is volgens de catalogus van de Amerikaanse vliegtuigbouwer een bedrag van in totaal 1,6 miljard dollar gemoeid.
nu.nl

Goed nieuws voor Airbus, hopelijk verlicht dat de recente economische problemen weer een beetje :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:11:
[...]

Wow, denk dat de man met de blauwe polo vanavond weinig zal horen, waarom zet die zen daling eigenlijk zo absurt vroeg in, een vrachtwagen had er niet even snel de wegverspering moeten negeren ;)

Weet dat bijvoorbeeld bij StMaarten men ook al behoorlijk laag over het strand komt maar Gilze heeft nog een wel een flinke landingsbaan toch, zeker voor een vliegtuig dat ontworpen is voor de niet zo geasfalteerde en korte banen.
Moet je eens aan de west-kant van Eindhoven Airport kijken. Daar staan ook verkeerslichten in geval dat. Er staat trouwens naast die baan op de route een boerderij :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

kenneth schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:49:
Voorzorgslanding = er is (mogelijk) iets aan de hand, laten we zo snel mogelijk landen. Gecontroleerd, vliegtuig onder controle.
Noodlanding = het vliegtuig komt toch wel naar beneden, laten we de schade beperken door het zelf te doen.

Tenminste, zo is het mij uitgelegd door vliegers :)
Nou daar ben ik het niet mee eens. Het is een voorzorgslanding wanneer je iets raars gehoord hebt en teruggaat. Het is een noodlanding als je vindt dat de mensen in het vliegtuig in levensgevaar verkeren. Op het moment dat je een serieuze bomdreiging hebt is dat het geval.

En als het vliegtuig zelf naar beneden komt dan heet het crashen, na een landing kun je het vliegtuig nog een keer gebruiken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Devil op 05-05-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast bird-strikes kan er ook goéd nieuws zijn voor een engine :)

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/9189/2007050423mexicoentertatb8.jpg
MEXICO CITY, MEXICO: APRIL 03: Eileen Roca, Miss Colombia 2007, poses inside the engine of a Mexicana Airlines plane during a photo session on May 03, 2007 in Mexico City, Mexico. The 56th annual Miss Universe competition will be held in Mexico City on May 28, 2007

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:50
Ik heb laatst voor het eerst 's nachts gevlogen. Tijdens start en landing deden ze de cabineverlichting uit. Weet iemand waarom dat is? Is dat een truukje om de passagiers rustig te houden of heeft het een andere reden?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Aantal redenen, hebben overigens allemaal te maken met een eventuele evacuatie.
De belangrijkste:
Je ogen wennen vast aan het donker, dus beter nachtzicht
Een eventuele brand buiten is beter te zien
De noodverlichting is beter te zien als de gewone verlichting uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CanonG1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
Ik heb laatst voor het eerst 's nachts gevlogen. Tijdens start en landing deden ze de cabineverlichting uit. Weet iemand waarom dat is? Is dat een truukje om de passagiers rustig te houden of heeft het een andere reden?
Weet het niet zeker, maar vond in ieder geval dit erover:
Waarom gaat het licht uit en de blinden voor het venster omhoog tijdens het opstijgen en landen?

Bij SN Brussels Airlines krijgt veiligheid de absolute voorrang en bij alles wat we doen nemen we veiligheid ernstig. Hoewel opstijgprocedures banaal kunnen lijken, zijn ze eigenlijk heel belangrijk. Wanneer de lichten gedimd worden, raken de ogen van passagiers gewend aan het duister waardoor ze bij een evacuatie beter kunnen zien als de noodverlichting brandt.

Voorts doen we de blinden van de raampjes omhoog tijdens het opstijgen en landen voor een betere zichtbaarheid, zowel van binnen naar buiten als omgekeerd. In een noodsituatie kunnen de bemanning en eventueel de hulpdiensten zien wat er gebeurt en zo beter gefundeerde beslissingen nemen.
Geen idee of het waar is, maar klinkt wel plausibel. Heb het idd zelf ook al een paar keer gehad toen ik met Virgin Express vloog (een van de voorgangers van SN Brussels Airlines)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Voor zover ik weet, gebeurt het altijd, niet alleen 's nachts.
Als in, bij de enkele 10-20 vluchten die ik heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En lichte muziek of fluitende vogeltjes om te kalmeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Lichte muziek idd wel ja, bij Delta iig.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het bij Austrian tsjilpende vogeltjes waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Iemand al de nieuwe aankondiging van een programma over de A380 gezien op Discovery?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:16:
Iemand al de nieuwe aankondiging van een programma over de A380 gezien op Discovery?

Waarom :+ ? Ik kan het jammer genoeg niet bekijken omdat we geen discovery hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
PcDealer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:16:

Nope, maar ik vond op de Discovery Channel website het volgende:

zondag 13 mei om 21.00 - World's Biggest Airliner: Testing the Airbus A380
zondag 13 mei om 22.00 - World's Biggest Airliner: Delivering the Airbus A380

Ga het wel kijken/opnemen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:07:
[...]
Waarom :+ ? Ik kan het jammer genoeg niet bekijken omdat we geen discovery hebben.
Da's dan too bad. ;)

Voor de anderen:
http://www.discoverychann...de=H&cur_dt=1179057530788
21:00 World's Biggest Airliner: Testing the Airbus A380
De testvlucht-crew drijft de A380 tot het uiterste. Zij moeten bewijzen dat het toestel goed presteert, veilig is en op luchthavens overal ter wereld kan landen.
22:00 World's Biggest Airliner: Delivering the Airbus A380
De testvluchtcrew drijft de A380 tot het uiterste. Zij moeten bewijzen dat het toestel goed presteert, veilig is en op vluchthavens overal ter wereld kan landen.
Komt wel bekend voor, lijkt wel een aflevering met de veiligheidstests in Frankfurt en de maiden flight all over the world.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 09-09 12:44
Gemist :/

Heeft iemand anders het gezien? Het wordt aanstaande zaterdag 19 mei om 06.00 en 07.00 herhaald... dat wordt dus opnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 13-09 20:22

Keida

dr.

Ja gezien, maar ik heb al wel eens eerder een docu over de A380 bij Discovery gezien, en dit leek er verassend veel op. Dit ging metname over de testen voor het certificeren. Daarnaast ging het over de vele setbacks bij Airbus in 2006. Vond het leuk, maar ik zou er niet om thuisblijven.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Was wel leuk om te zien idd, maar ik vond die docu van 2 jaar geleden ofzo interessanter (over de bouw e.d.). :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een vliegtuig van de Vlaamse luchtvaartmaatschappij VLM Airlines met elf passagiers aan boord is vrijdagavond van de baan geraakt op vliegveld Eelde in Drenthe. Volgens een woordvoerster van VLM zijn er geen gewonden.

Ook ontstond er geen brand toen het toestel na de landing, even voor 21.00 uur, doorschoot.

Het gaat om een Fokker 50-toestel die maximaal 51 personen aan boord kan hebben. Er waren elf passagiers aan boord en drie bemanningsleden.

De passagiers hebben het toestel allemaal verlaten, verklaarde een woordvoerder van de marechaussee.

Het toestel kwam tot stilstand in het gras aan het einde van de baan. Het vliegtuig heeft nagenoeg geen schade opgelopen.

De luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gaat een onderzoek instellen naar de oorzaak van de crash. Volgens een KLPD-woordvoerder zijn er vermoedelijk remproblemen opgetreden.

Het ging om de vlucht die even voor 21.00 uur moest aankomen op Eelde vanuit Londen met een tussenstop in Amsterdam.

Hulpdiensten rukten massaal uit, na de mislukte landing. Ook is de afslag van de A28 naar Eelde korte tijd afgesloten geweest.

Op 17 juni 2003 raakte een vliegtuig van Onur Air op Groningen Airport Eelde van de baan. Het toestel kwam niet van de grond en schoot 50 meter door.

De meeste reizigers bleven ongedeerd, maar het vliegveld liep tussen de 150.000 en 200.000 euro aan schade op.
nu.nl

[ Voor 69% gewijzigd door wildhagen op 18-05-2007 23:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Eelde in Drenthe? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Eeldi ligt in Drenthe ja... maar ze noemen het Groningen Airport Eelde :'(

en ik kan het weten :P

@ hieronder... hahaha :)

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 18-05-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Oké, dat wist ik niet. Excuses in dat geval. Ik kwam onder een hunnebed vandaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De oorzaak van het incident is ook al weer bekend:
Het van de baan raken van een Belgisch passagiersvliegtuig op vliegveld Eelde in Drenthe vrijdagavond is vermoedelijk veroorzaakt door een inschattingsfout van de piloot. Dat heeft een woordvoerder van de luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zaterdag gezegd.

De weersomstandigheden zouden daarbij een rol hebben gespeeld. Meestal komt de wind van voren bij het landen van vliegtuigen op vliegveld Eelde. Vrijdagavond landde het toestel met een zogenoemde staartwind, wind van achteren. Hierdoor kwam het toestel verder op de landingsbaan terecht met meer snelheid dan gewoonlijk. De piloot had vervolgens te weinig ruimte om af te remmen en schoot door.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat snap ik niet ... je krijgt bij de klaring toch te horen waar de wind vandaan komt? (Cleared to land, wind is xxx at xx) Mja, je weet nooit wat er echt precies gespeeld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ondanks het feit dat ze zelf graag anders beweren zijn ook vliegers gewoon mensen :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

kenneth schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:53:
Dat snap ik niet ... je krijgt bij de klaring toch te horen waar de wind vandaan komt? (Cleared to land, wind is xxx at xx) Mja, je weet nooit wat er echt precies gespeeld heeft
Mja, en als het goed is hoor je het ook al op de ATIS of via voice als je het vraagt. De performance limits voor tailwind zijn aardig hoog. Misschien een "I've done this a 1000 times" incident. Vertrouwen dat je het gaat halen omdat je het al zo vaak gedaan hebt is gevaarlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En als zelfs een F50 een overrun maakt, ga je toch wel hard af ... ik houd die dingen lopend bij ... achteruit ... op één been _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Misschien was ze verboden de beta-range te gebruiken vanwege geluidbeperkingen... waarschijnlijk ook de reden dat ze een non-precision approach met tailwind hebben gemaakt op de 05. Dan houdt het wel heel snel op bij een long landing, zelfs met een F50.

Hoe zit het met die baanverlenging en tweede ILS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tsuru schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:45:
Misschien was ze verboden de beta-range te gebruiken vanwege geluidbeperkingen...
Het is nooit verboden reversers te gebruiken. Veiligheid gaat altijd boven geluidsbeperkingen. Je kan niet de levens van 50 mensen op het spel zetten door een deel van je remkracht niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Bolk schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:17:
[...]

Veiligheid gaat altijd boven geluidsbeperkingen.
Is dat zo? Klik. Gelukkig was dit ongeluk wel de aanleiding voor de autoriteiten om eens wat minder op de decibellen te letten en wat meer op de veiligheid. Maar dan nog: waarom landen op de 05 met zuidwestenwind? Het zou trouwens niet voor het eerst geweest zijn dat een F50 plat gaat door verkeerd gebruik van de beta-range.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsuru op 20-05-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tsuru schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:23:
[...]
Is dat zo? Klik. Gelukkig was dit ongeluk wel de aanleiding voor de autoriteiten om eens wat minder op de decibellen te letten en wat meer op de veiligheid. Maar dan nog: waarom landen op de 05 met zuidwestenwind? Het zou trouwens niet voor het eerst geweest zijn dat een F50 plat gaat door verkeerd gebruik van de beta-range.
Ik snap niet wat dit incident hiermee te maken heeft eerlijkgezegd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat zou, denk jij, de reden kunnen zijn dat deze 757 toen bij winds 240/50 in plaats van de meest veilige optie (27/24/22) de 19R/18C kreeg? Volgens mij dezelfde reden waarom deze VLM vlucht de 05 kreeg in plaats van de 23 op Groningen. Met veiligheid heeft het weinig te maken.

Link
PROBABLE CAUSE:
"i) Runway allocation system at Schiphol Airport resulted in strong crosswind conditions
for the landing runway in use.;
ii) By the omission to state clear and definite crosswind limitations in the Transavia Operations Manual a defence barrier against unsafe operations was lost.;
iii) Non calculation and/or discussion of crosswind component resulted in continuing the approach in adverse weather conditions.;
iv) Disconnect of the auto pilot in the align mode under the existing wind conditions
resulted in an out of trim condition of the aircraft.;
v) The low altitude of the auto pilot disconnect in relation to the existing wind conditions allowed the pilot insufficient time to gain complete control of the aircraft which resulted in a hard traversing landing.;
vi) The hard nose-wheel touch down exceeding the certified design limits resulted in a failure of the nose gear construction."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ah op die fiets... We begrijpen elkaar verkeerd. Wat ik wil zeggen is dat als jij denkt als piloot dat jij een bepaalde baan krijgt (ongeacht de wind) je altijd reversers mag gebruiken, of dat nou geluidshinder veroorzaakt of niet. Performance limitaties gaan altijd voor geluidshinder. Als de piloten in kwestie een andere baan verzoeken vanwege performance issues, dan moet ATC daar gehoor aan geven.

/edit: Het incident met de 757 is ook waarschijnlijk een gevalletje "ik heb dit al zo vaak gedaan" geweest. Wat dat betreft is Transavia redelijk gemakkelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Bolk op 20-05-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Het hoeft ook niet noodzakelijkerwijs zo te zijn dat er geen reversers zijn gebruikt, wat ik bedoel is dat nog steeds het wel of niet moeten betalen van geluidsboetes een veel te zwaar meegewogen factor is bij het uitkiezen van de rwy in use. Wat de performance betreft zie je ook dat de TRA crew om onduidelijke redenen geen inschatting gemaakt heeft van de wind. Als ze dat namelijk wel hadden gedaan had inderdaad het normale beslissingsproces plaats kunnen vinden van het vragen om een andere baan aan ATC, eventueel als gevolg van een missed-approach.

Vliegers die al haast hebben en misschien niet altijd tijd hebben om alles 100% volgens het boekje te doen te confronteren met een onverwachte en potentieel riskante situatie is het domste dat je kunt doen als je veiligheid op nummer 1 wilt hebben :) Het mag natuurlijk niet en officieel gebeurt het ook niet, maar je kunt niet voorkomen dat er soms dingen buiten de boot vallen bij een approach briefing. En om dan als ATC een belangrijk vangnet weg te nemen alleen maar omwille van de omwonenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Tja het is helaas zo dat millieu richtlijnen en geluidslimitiaties vaak voor common sense komen in Nederland. Zo komt het op schiphol vaak voor dat alleen de polderbaan in gebruik is, terwijl de capaciteit onvoldoende is, voor geluid en millieu normen mag op dat moment de 18 center niet erbij open.
Het gevolg is dat iedereen een soort van rondleiding Nederland krijgt, en helaas meestal nog laag ook.
Hierdoor ontstaat veel meer 'echte' geluidsoverlast en millieu schade, maar op papier klopt het allemaal netjes en de overheid is tevreden. Het is toch ook te bizar voor woorden dat schiphol een boete heeft gekregen voor het gebruik van de schiphol baan tijdens de afgelopen heftige storm.
Bij die storm was landen op een andere baan gewoon fysiek onmogelijk, maar de overheid geeft gewoon een boete omdat 1 of andere limiet overschreden is.
In principe straffen ze dus de luchthaven voor het vooropstellen van de veiligheid en geven ze aan dat ze liever de levens van duizenden mensen op het spel zetten dan dat ze afzien van 1 of andere achterhaalde geluidsnorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Maar wel exclusieve nachtvluchten willen doen @ EHRD "omdat het anders minder praktisch is" De Nederlandse overheid weer op zn best!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Dat de F50 op de 05 binnenkwam heeft meer te maken met het feit dat het sneller/makkelijker is om vanuit Amsterdam een straight-in te maken op de 05 dan richting SO voor een approach op de 23.
Dat gebeurt wel vaker dat er 1 uit richting Amsterdam de 05 krijgt ipv de 23, maar dan is wel de captain verantwoordelijk voor de uiteindelijke beslissing.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst stond er een foto in de categorie 'photographers choice' op airliners.net met een koehoofd in close-up, nog iemand gezien? Als ik er op klikte kreeg ik de melding dat de foto niet bestond in de database. Een hacker of zo?

Het was deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.emaxx.nl/images/cow_wallpaper.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

ik heb em gezien en had echt zoiets van is dat een vliegtuig :X 8)7 B)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ja, dat was een mooie ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wauw.

Tegucigalpa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een vliegtuig heeft een landing moeten maken nadat het in een zwerm bijen was gevlogen. Een Boeing 737 van de maatschappij Palmair met negentig passagiers maakte rechtsomkeert naar het Zuid-Britse Bournemouth toen kort na de start een motor haperde.

Omdat verondersteld werd dat de motor verstopt was geraakt door bijen, besloot de piloot de vlucht naar het Portugese Faro af te breken. De afgelopen dagen waren in de omgeving van Bournemouth al enorme zwermen bijen waargenomen, meldde een woordvoerster van Palmair vrijdag.
nu.nl

Hmm, na birdstrikes hebben we nu ook bee-strikes :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Die koe komt omdat er een learjet rondvliegt met de prachtige regie G-MOOO, en iemand wou grappig zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i153.photobucket.com/albums/s202/CrazyCavia/FC/G-MOOO2007.jpg

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Laatst online: 10-09 09:15

Murphy

(2B||!2B)?

zOMG!! Lastigste approach ter wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

nee, de lastigste was hong kong of japan, maar die wordt niet veel meer gebruikt: daar hebben ze nu een vliegveld in zee gebouwd :). Vliegen ze tussen de wolkenkrabbers door :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier zou ik ook niet graag landen: http://www.airliners.net/open.file/0503533/L/ (andere invalshoek: http://www.airliners.net/open.file/0310663/L/)

Even te laat een touchdown en je kunt gaan zwemmen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Murphy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:41:
[...]

zOMG!! Lastigste approach ter wereld?
CAT-IIIb wordt een beetje moeilijk ja :P

100.......100.......100.......100......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat er al op te wachten, schijnt dat vertrek ook wel een leuk effect geeft, vol gas met de handrem erop zeg maar, aldus mijn kameraad met vliegangst :)

tussenstopje voor Korsou zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yup :) Helaas veel vertraging, dus pas om 2300lt op St Maarten geland :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tsuru schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:58:
[...]
CAT-IIIb wordt een beetje moeilijk ja :P

100.......100.......100.......100......
Lol idd, dat ding flared 4 keer tijdens die rit ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:20:
Yup :) Helaas veel vertraging, dus pas om 2300lt op St Maarten geland :{
Dat is wel jammer geweest, met daglicht is het landen bij Sint Maarten veel mooier en leuker lijkt me,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:00:
[...]

Zat er al op te wachten, schijnt dat vertrek ook wel een leuk effect geeft, vol gas met de handrem erop zeg maar, aldus mijn kameraad met vliegangst :)

tussenstopje voor Korsou zeker :)
Kan je vertellen dat een vrijwel lege Cessna C560 met dezelfde procedure richting Space Shuttle launch gaat :P (en de galley is -blijkbaar- niet gemaakt voor zulke takeoffs)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MBV schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:05:
nee, de lastigste was hong kong of japan, maar die wordt niet veel meer gebruikt: daar hebben ze nu een vliegveld in zee gebouwd :). Vliegen ze tussen de wolkenkrabbers door :X
Honk Kong (Kai Tak), maar dat wordt helemaal niet meer gebruikt, daar staan nu wolkenkrabbers op.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Freee!! schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:42:
[...]

Honk Kong (Kai Tak), maar dat wordt helemaal niet meer gebruikt, daar staan nu wolkenkrabbers op.
Toch jammer, leverde wel eens mooie plaatjes op, zoals http://www.airliners.net/open.file/0920551/L/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelekte foto van een geheim project van de USAF: http://img255.imageshack.us/img255/1301/aswfa37qe6.jpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Laatst online: 10-09 09:15

Murphy

(2B||!2B)?

Best knap gesoept :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen soep, wel een maquette uit de film Stealth.

Intussen staat Rusland ook niet stil:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/9731/21661814lr1.jpg

De vliegende tank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:15:
Het is geen soep, wel een maquette uit de film
Hmmm, deze ronde vormen worden toch duidelijk gezien door mijn radar :P

Coole maquette van dat stealth ding. Zeker weten dat het geen soep is? Ik vind vooral dat linker staartvlak er nep uitzien, en ook de schaduw onder het vliegtuig komt op mij 'vreemd' over.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenH op 13-06-2007 10:28 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Mwa, hij komt ook eigenlijk te laag binnen, hij staat al voor de baandrempel, laat staan bij de touchdownmarkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd een marquette uit de film Stealth , het lijkt er op dat ze een YF-23 Black Widow met de fleugel van een F-14 Tomcat asl het lijf als uitlaat systeem van de F-19 Grey Ghost hebben gegeven hoewel de F-19 froeger werd gedacht dat die de F-117 zoude zijn terwijl de F-19 niet eens bestaat hehe.

Itallerie als Revel als Monogram wat nu van Revell is hebben diverse bouwpakketten van de F-19 gehad wel een leuk ding.
http://www.roboterkampf.com/roboterhtml/htmlair/f19test.htm

wat uiteindelijk dit toestel werd de F-117 Have-Blue:
http://images.google.nl/i...m%3D10%26hl%3Des%26sa%3DX

hier de officiele site:
http://www.strijdbewijs.nl/top/p/F-117.HTM
Scroll iet naar beneden tot dat men die Have Blue pakt, zit op een gar spaanse camping PC waar men niet eens pics kan hosten als kopieren :')

¨In 1975 werd begonnen om met ’facetteren’ een vliegtuig te bouwen. Dit facetteren moest de aangestraalde radargolven afbuigen en verkleinen. Dankzij het gebruik van computermodellen werd grote vooruitgang geboekt. DAPRA (Defence Advanced Recearch Projects Agency) zag de ontwikkeling belangstellend aan en vroeg om twee aanvalsjagers te bouwen onder de codenaam ’Have Blue’ (waarvan één door Northrop). Dit XST (Experimental Stealth Tactical) project werd gewonnen door Lockheed en er werden twee testvliegtuigen gebouwd. De door General Electric J85 motoren aangedreven ‘Have Blue’ vliegtuigen gingen beide verloren, de eerste al in mei 1978, de tweede in 1980. Ondertussen was het project in de status ‘zwart’ terecht gekomen, uiterst geheim. In november 1978 ging onder de codenaam ’Senior Trent’ van start om de eerste F-117A te ontwikkelen. ¨

hier de originele bedenker van de F-19 zelf aka: John Emmet, hij ontwerpte het in 1987.
http://jetex.org/models/plans/plans-air-50.html#stealth

As a scale model, John's F-19 Stealth is unique in that it is a model of a model, rather than of an existing full-size aircraft. In 1986, Testor had released a plastic kit of what they called the "F-19 Stealth Fighter", basing it on a low-visibility fighter that Lockheed’s famous “Skunkworks” were purported to be developing. The actual Lockheed Stealth fighter, when finally revealed as the F-117A 'Nighthawk', proved to have a rather less curvaceous configuration.

Monogram kwam met deze de F-19 Ghostrider een 1:48 schaalmodel:
http://modelingmadness.com/reviews/misc/scifi/eggersf19.htm

Revell kwam met eentje die erg lijkt op die van John Emmet:
http://www.rue-des-maquet...tealth_fighter_revell.php

hoewel Italeri als testors met het model van John Emmet op de markt kwam :)
hier de 1/48 model van Testors:
http://www.fantastic-plas...F-19%20STEALTH%20PAGE.htm

en hier de 1/72 model van Italeri:
http://bookguidebywingback.air-nifty.com/military/f19-11.jpg

hier een mooie die i9k tegen kwam eentje met de Tiger meet beschildering:
http://www.beepworld.de/m...ers85/acroairwolf/f19.jpg

kwam dit gek ding ook nog tegen:

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 14:58 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.