[3d] post je 3d stuff maar weer - part 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shademaster
Hmm, toch blijf ik er bij dat het in veel minder tijd hetzelfde kan worden. Maar als jij er geen problemen mee hebt, wie ben ik dan om er wat van te zeggen ? ;)

Wat betreft realisme een aantal opmerkingen:
-De reflecties op de bol zijn net ff wat té hoog denk ik.
-De bol is nu volledig onbeschadigd en perfect schoon, dit is uiteraard niet realistisch.
-Het water is ook wat erg doorzichtig en schoon en de vorm van de golven komt me niet geheel realistisch over, iets te smooth denk ik.
-De overgang van het water -> omgeving in de reflectie is wel erg scherp, terwijl de rest van de reflectie vrij soft is.

@3d--god
Ik ben het met je eens dat dit project al best lang loopt. Daarom ben ik nu ook van plan het spoedig af te maken.
Maar het is niet zo dat ik al m'n 3dsmax-tijd van het afgelopen half jaar in dit project gestopt heb hoor. Het heeft ook wel eens een maandje in de ijskast gestaan. En ik heb in dat afgelopen halve jaar ook wel veel geleerd wat ik weer toe kon passen in dit project. Veel objecten zijn meer dan 1 keer gemoddelled / getextured.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wires >

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/HM046J533UW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:58
wow 3dgod, dat ziet er erg vet uit!

alleen die achtergrond vind iets minder, en mis zijn linker arm :)

voor de rest, toppie!

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 21:06:
Zet bij reflection eens een faloff map neer en kies dan voor 'fresnel'. Dan ziet het er al wat realistischer uit. Ook reflecteerd niks 100%.
En je steentexture is uitgerekt, er mogen in de hoogte zo'n 2x zoveel stenen :)
Wow, goed idee zeg.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/reflectieboldienietwerkt.jpg
:/ :|

Jij hebt em kapot gemaakt! Nu werkt-ie niet meer! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reddy
Zet in het slot naast de witte kleur van je falloff eens een raytracemap ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UO892U37859/picserver.jpeg
Wederom eens een updateje. Weer vooral kleine dingetjes. Ook zitten er nog een hoop foutjes in (bijv. plaatsing van de kikkers en de reling achterop het schip) Wie meer ziet mag het zeggen ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/F0U7701KKHM/picserver.png

T-splits worden nog verwijderd, edge loops ben ik nog mee aan het prutsen..

Moet nog veel aan worden gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:25:
@ Shademaster
damn 350 uur!!?? die van mij kapt er al mee als ie langer moet renderen dan 5min. Damn mijn pc is lui... :+

anyway k heb hem eindelijk afgemaakt, k ga er toch geen animatie van maken. Maar heb nog wel de tijd genomen om er een final van te maken... :)

[afbeelding]

btw sorry voor de layout..
3dsmax 5 default scanline render> 30sec renderen
nabewerkt met photoshop
Hij's best gaaf, maar ik denk dat je hem nog 10x beter kan maken (niet lullig bedoeld)
Als je er wat meer tijd aan besteed, heb je een render van hier tot Tokio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:05:
@Reddy

[afbeelding]
Wederom eens een updateje. Weer vooral kleine dingetjes. Ook zitten er nog een hoop foutjes in (bijv. plaatsing van de kikkers en de reling achterop het schip) Wie meer ziet mag het zeggen ;)
Het blijft een gave boot >:)

Als je er iets van een storm of een oceaan omheen kan bakken ofzo, heb je een winnaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:24:
[afbeelding]

wat aanpassingen :P

wenkbrauwen worden nog voller ;)
[afbeelding]
lichaam enzow
Ziet er al mooi uit, maar ik denk dat een aantal van zijn vormen veel te gedefinieerd zijn, zoals bijv. zijn buikspieren.
Maar, het word wel degelijk wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:05:
@Reddy

[afbeelding]
Hele mooie plaat, toch heb ik nog 1 opmerking. Je hebt heel erg veel detail in deze plaat gestoken, heel erg mooi, maar nu zit ik net te kijken naar de touwen en ik heb toch het idee dat dat niet helemaal klopt:
Bij de katrol onder in beeld loopt 1 uiteinde van het touw losjes de boot in, maar het zeil staat wel strak gespannen, dat kan volgens mij niet echt.

Langs de deuren (links) loopt ook een stukje touw 'zomaar' de boot in, dat ziet er ook een beetje raar uit.

Misschien hoort het zo hoor, maar als niet boot kenner viel het me op.

verder: goed bezig _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
@CrazyHank2: gebruik ff Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ofzo :P
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:03:
[afbeelding]

T-splits worden nog verwijderd, edge loops ben ik nog mee aan het prutsen..

Moet nog veel aan worden gedaan...
stoer! :) wtf zijn edge loops? :9

[ Voor 92% gewijzigd door geez op 02-03-2004 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

edgeloops zijn..uhm... een loop van edges :X

meer definitie in je model aanbrengen door een extra edge te maken en deze rondom door te trekken.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
6K schreef op 02 maart 2004 @ 08:37:
edgeloops zijn..uhm... een loop van edges :X

meer definitie in je model aanbrengen door een extra edge te maken en deze rondom door te trekken.
haha, duidelijk ;) zal ff naar kijken voor de lol vanmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet anders dan je gelijk geven in het eerste geval :) (overigens kloppen wel meer touwen niet) Maar het maken van touw is echt zo f*cking lastig, een knoop maken (op een object bijv.) en het er dan normaal uit laten zien is haast niet te doen (iemand suggesties wellicht ? )

In het tweede geval (touw links langs de kajuit) klopt wel, dat is namelijk de kant van het touw naar de fok (middelste zeil) wat niet gespannen staat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Moet zeggen, vond je render van je mannetje los mooi :D. Die achtergrond is dan weer wat minder, maar dat mag de pret niet drukken :)

Deze wire is alleen weer wel een beetje jammer, zo'n kop is nagenoeg onmogelijk om fatsoendelijk te animeren of makkelijk gezichtskenmerken aan te veranderen, van de topologie klopt.. naja... nagenoeg niks :)

Een snelle search op cgtalk levert bijvoorbeeld zoiets op;
http://www.cgtalk.com/sho...6&highlight=face+topology

Je hoeft natuurlijk niet overal quads te houden, maar zoveel n-gons en tri's is wel weer lichtelijk dodelijk.

@Aardbei.; Grappig :) Zo vaak zie je geen 3d zebra :)

@ShadeMaster; Die druppels op die bol roelen :) Alleen schreeuwt 't plaatje "HDRI" :)

[ Voor 15% gewijzigd door LiToKi op 02-03-2004 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Maar weer eens een auto wip

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.j.verdonck/miniwip1.jpg

moet nog veel aangebeuren zoals je ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geez schreef op 02 maart 2004 @ 08:18:
stoer! :) wtf zijn edge loops? :9
Zie deze link :)

En als toevoeging op die link wil ik er ook nog even bij zeggen dat het met goede edge loops erg makkelijk wordt om nieuwe edges (en dus ook meer detail) toe te voegen aan een model (ie. selecteer een 'edge ring' en 'connect' ze aan elkaar). Erg handig :)

Er is ook nog een plaatje als het volgende ergens op het web, ook met wat uitleg, maar die kan ik atm niet in het groot vinden (heb em wel zelf op m'n HD staan dus als je em wilt hebben geef je maar een gil :)):
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:VkYLcaOhbHIJ:www.metagons.com/dsarticles/article03/IM01.jpg
LiToKi schreef op 02 maart 2004 @ 09:04:
@Aardbei.; Grappig :) Zo vaak zie je geen 3d zebra :)
Dank je :) ik heb idd ook nog nooit een 3D zebra gezien :)

---

Mini Update: zie avatar :) oren zijn wat verbeterd en de ogen hebben een lift gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:03
Ik ga me hier maar eens wat meer in verdiepen, want dit ziet er wel erg leuk (en moeilijk) uit.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/anatomie2/wip9.jpg
*klik*

kleertjes :+
kleren zijn nog uberwip en met een gewone shader

buikspieren worden nog wel iettssssss minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

1e C4d projectje;
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5DX97J040Z4

Haunted house, met behulp van internet gefixed... vond hem zelf wel geslaagd als eerste probeerseltje...

c&c pls :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 08:58
@Hymn: de buikspieren kloppen ook niet echt. Nu zijn het drie spieren boven elkaar, maar dat horen 6 spieren te zijn (3 links, 3 rechts), een zogenaamd six-pack.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 06-09 07:44
beschuitfluiter schreef op 02 maart 2004 @ 15:06:
1e C4d projectje;
[afbeelding]

Haunted house, met behulp van internet gefixed... vond hem zelf wel geslaagd als eerste probeerseltje...

c&c pls :D
Voor de eerste keer ziet het er al goed uit :) Vooral de textures zijn al goed.

Misschien kan je nog wat meer variatie in de texture en het licht gebruiken. En creepy achtergrond zou ook niet misstaan.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit! K heb al vaker werk van je gezien op cg talk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Echt super goed! Heb je al werk? of doe je het alleen voor je hobby? of zoek je nog werk...? :P Je moet hier wat meer posten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan. :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/reflectiebol2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt hé, die raytrace ? ;)

Zet eens de schaduwen aan, nu lijkt de bol te zweven. Verder kun je nu zowieso wat met de belichting gaan experimenteren om het geheel wat levendiger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 16:44
3d-god: Jammer dat zo'n render zo'n prachtige character zo vern*kt. Als je zoveel moeite steekt in het modellen, texturen, riggen, waarom dan niet een beetje in belichting en renderen? Is idd vrij saai, maar 't zou het wel mooi af maken. Vanwaar zo die achtergrond, wat zijn die zwarte plekken, en wat doet die rode gloed op het steen en zwaard. Dit zou minstens *** sterren waard zijn op cgtalk als de belichting en renderinstellingen wat beter waren

(Natuurlijk, als je dit persoonlijk mooi vind moet je het gewoon doen, en ik wil het ook geen wansmaak noemen, maar dat je hier altijd commentaar op krijgt zegt toch eigenlijk wel genoeg lijkt me... )
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 22:41:
[...]
Ziet er al mooi uit, maar ik denk dat een aantal van zijn vormen veel te gedefinieerd zijn, zoals bijv. zijn buikspieren.
Maar, het word wel degelijk wat :)
Volgens mij is dat iets kenmerkends voor hymn's models :P Maar idd, mag wat minder, maar ik denk dat er zoiezo "iets" over heen komt? Het is in ieder geval al weer een stuk beter dan je vorige characters :)

@Aardbei: Natuurlijk willen wij dat plaatje in het groot zien :) (stomme vraag 8)7 ;) )

@JZA: Een beetje UT2003/UT2004 achtig. Niet alleen dat voertuig (wat perfect zou passen in UT2004 als het wat minder poly's zou hebben), maar ook dat level. Erg mooi

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de afgelopen weken geen reet uitgevoerd op 3d gebied, heb er dus maar een matige update uit weten te persen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Body_render_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Body_wire_1.jpg

En inderdaad, nog geen haar (wat valt het maken van goed haar tegen zeg)

Heb ook maar besloten om de jaren 70 style te droppen ;(

Edit : wire toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 02 maart 2004 @ 23:35:
@Aardbei: Natuurlijk willen wij dat plaatje in het groot zien :) (stomme vraag 8)7 ;) )
Tja, bij een mini-update hoort natuurlijk ook een mini-screenshotje ;)

Groter: :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/25LS7D0GPG9/picserver.png

Nu mét bovenste ooglid :*)
(of het ook een verbetering is...)

Morgen Vandaag hoop ik er wat meer aan te kunnen doen (meer spieren en zo, en meer detail voor de benen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 01:10:
[...]

[afbeelding]

Morgen Vandaag hoop ik er wat meer aan te kunnen doen (meer spieren en zo, en meer detail voor de benen).
Hij is mooi :)
een zebra wip ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx :)
een zebra wip ? :|
Work In Progress :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
laatste tijd maar weinig kunnen doen aan mijn auto. Dit is de laatste render:

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s551813/cliov6_7.jpg

Er moet nog steeds heel veel gebeuren:
- De voorkant loopt nog niet zoals ik wil: de hoek tussen motorkap en embleem is nog te groot/abrupt.
- Aantal kappen moet nog worden losgemaakt van de mesh.
- Kappen beter op elkaar laten aansluiten.
- Koplampen maken
- Te veel om op te noemen.

ik ga er vanavond maar weer aan werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Michel551813 op 03-03-2004 13:03 ]

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 06-09 07:44
Michel551813 schreef op 03 maart 2004 @ 12:59:
laatste tijd maar weinig kunnen doen aan mijn auto. Dit is de laatste render:

[afbeelding]

Er moet nog steeds heel veel gebeuren:
- De voorkant loopt nog niet zoals ik wil: de hoek tussen motorkap en embleem is nog te groot/abrupt.
- Aantal kappen moet nog worden losgemaakt van de mesh.
- Kappen beter op elkaar laten aansluiten.
- Koplampen maken
- Te veel om op te noemen.

ik ga er vanavond maar weer aan werken.
De vormgeving van de auto is al goed, met wat missende dingen natuurlijk.

De belichting is een beetje duf: sommige dingen van de auto (zoals de wieldoppen) lijken er uit alsof ze van plastic gemaakt zijn. Ook zou ik er ramen inzetten :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe kan ik het beste "shattered glass" maken? Ik wil namelijk een raam animeren dat geraakt wordt door een object. Als ik dit met een "Bomb" doe, dan zie ik alleen maar 3-hoekjes (na de explosie) en dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Zie afbeelding voor wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.sabrg.co.za/web-shattered%20glass.jpg

Edit:
Filmpje!

[ Voor 23% gewijzigd door Scipionyx op 03-03-2004 17:23 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 02 maart 2004 @ 23:35:
3d-god: Jammer dat zo'n render zo'n prachtige character zo vern*kt. Als je zoveel moeite steekt in het modellen, texturen, riggen, waarom dan niet een beetje in belichting en renderen? Is idd vrij saai, maar 't zou het wel mooi af maken. Vanwaar zo die achtergrond, wat zijn die zwarte plekken, en wat doet die rode gloed op het steen en zwaard. Dit zou minstens *** sterren waard zijn op cgtalk als de belichting en renderinstellingen wat beter waren

(Natuurlijk, als je dit persoonlijk mooi vind moet je het gewoon doen, en ik wil het ook geen wansmaak noemen, maar dat je hier altijd commentaar op krijgt zegt toch eigenlijk wel genoeg lijkt me... )
Je hebt gelijk, maar zoals ik al zei had k er gewoon geen zin meer in. Heb de rest van de scene ffe inelkaar gepruts. ooit zal ik iets moois maken/afmaken... :+

btw rode gloed :? ehmm wat denk je zelf dat het is, blood natuurlijk... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 17:20

XyS

0.o.O

waarmee maken jullie dat!!

w0w egt mooi!!! :9~ _/-\o_

hebbe jullie ook filmpies?

[ Voor 21% gewijzigd door XyS op 03-03-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyS schreef op 03 maart 2004 @ 17:05:
waarmee maken jullie dat!!

w0w egt mooi!!! :9~ _/-\o_

hebbe jullie ook filmpies?
zie pagina 1 voor alle producten waarmee dit kan, en meteen een aantal turtorials om mee te beginnen :P .

www.pocketmovies.net voor 3d filmpjes, zitten volgens mij geen tweakers bij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

zo, ik zal ook mijn eerste creatie hier maar eens posten.
Ik heb het huisje tutorial doorgewerkt, en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/huisje_small.jpg
groter plaatje

het resualtaat is verre van perfect, en het stelt niet vel voor vergeleken met de andere plaatjes hier, maar het was iig wel leerzaam om te maken :)

de belichting heb ik een hele tijd mee lopen kloten, en echt perfect is het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Hier mijn allereerste probeerseltje met 3dsm4. Ik render met brazil 1.00 maar ik weet dus niet hoe ik moet anti aliasen...kan iemand zeggen waar ik dit aan kan zetten?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/huiswip01.jpg

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
ik ben nog steeds aan het wachten op een oepdeet van die ford mustang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow, schaduwtjes...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/reflectiebol3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar Render Scene gaat, dan moet je in dat venster naar beneden gaan, naar "Max Default Scanline A-Buffer". Daar staat het kopje Anti-Aliasing. Geen idee hoe het verder werkt, ik ben ook maar noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 01:10:
[...]

[afbeelding]

Ging eigenlijk meer over het topology-plaatje. Je zebra is gewoon erg goed. Het enige wat écht fout was heb je inmiddels al flink verbeterd: de oren. Ze zijn nog niet helemaal goed (zoek maar eens op google). Daarnaast is het hoofd (of mag je bij een zebra wel kop zeggen :? ) niet smal genoeg...

Tja lichaam kan trouwens ook nog wat beter, maar dat zul je zelf wel zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.gewerkschaft-big.de/cards/zebra.jpg

Maar goed, het is natuurlijk een beetje cartoon, en dan hoeft 't natuurlijk niet persé zo precies

trouwens, volgensmij kun je dat oor beter zo maken:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/zebra_ear.jpg
dit idee dan

@joenes:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/hiero.PNG

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hier nog even iets aan toevoegen:
Voor een fatsoenlijke render is een min/max setting van 2/1 voldoende. Hoger kan wel een beter resultaat geven (bijv. 2/4, maar het verschil is lastig te zien hoor) maar de rendertijd gaat dan wel erg omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pikmin :

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/plug/pikmin.jpg

Ik ben zoals jullie zien dus nog een dikke n00b in 3dsmax, maarja, zo moet je het leren hé ;) .

Kritiek en commentaar meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichiel schreef op 03 maart 2004 @ 19:21:
ik ben nog steeds aan het wachten op een oepdeet van die ford mustang!
Komt eraan, geloof me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 20:14:
Een pikmin :

[afbeelding]

Ik ben zoals jullie zien dus nog een dikke n00b in 3dsmax, maarja, zo moet je het leren hé ;) .

Kritiek en commentaar meer dan welkom.
de ogen staan los van het gezicht? ;) of is dit de bedoeling? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad de bedoeling, in het spel zelf zijn de ogen ook los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
@ Jeunes: In het rendermenu ga je naar "Brazil: Image Sampling". Bij "Image Sampling Control" Selecteer dan "P3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 21:51
nog steeds bezig met mijn wagen:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/car8.jpg

Kan je in 3dsmax eenvoudig delen van een object weglaten, want het overzicht ben ik wat kwijt.

Hoe zorg ik ervoor dat ik achter de koplampen een stuk chroom maak, wat dan precies aansluit bij de rest van de auto?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op 03 maart 2004 @ 21:21:
Kan je in 3dsmax eenvoudig delen van een object weglaten, want het overzicht ben ik wat kwijt.
Is het een 'editable poly' ? Zo ja, dan kan het, zo nee: 'convert to editable poly' ;)
-> Selecteer de polygonen (of element(en)) die je wilt hiden en klik op 'hide selected' bij alle editable poly tools / opties. Ditzelfde kan met edges, vertices etc.

Wat betreft die koplampen zou ik het volgende doen :
Selecteer de poly's van het glas van de koplamp en copy deze (shift+slepen)
Zorg dat de randen van deze kopie op dezelfde plek blijven en ga hierna de vertices in het midden 'naar binnen' toe slepen en creëer zo de gewenste vorm.
(Ik hoop dat het een beetje duidelijk verwoord is :))

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel551813 schreef op 02 maart 2004 @ 16:22:
@Hymn: de buikspieren kloppen ook niet echt. Nu zijn het drie spieren boven elkaar, maar dat horen 6 spieren te zijn (3 links, 3 rechts), een zogenaamd six-pack.
En ik denk ook niet dat iemand z'n leuter recht naar voren heeft hangen. iig niet zo strak als jij't allemaal hebt :)
Misschien voel ik me wel gewoon bedreigd in m'n mannelijkheid door die grote bobbel. Dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het ontwerpen van een asbak en dat wil al aardig lukken. Nu vraag ik mij alleen af of iemand weet hoe ik het best AS kan maken voor in de asbak. Wat moet ik hier voor gebruiken? Ik heb zelf namelijk geen id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 21:59:
Ik ben bezig met het ontwerpen van een asbak en dat wil al aardig lukken. Nu vraag ik mij alleen af of iemand weet hoe ik het best AS kan maken voor in de asbak. Wat moet ik hier voor gebruiken? Ik heb zelf namelijk geen id.
ok, ik nog met 3dsmax(of ander proggie) gewerkt maar zo zou ik het doen.....

cylinder, beetje vervormen tot de gewenste vorm, dan een as texture :)

lijkt mij het handigst, maarjah wie ben ik...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een muffe vraag, maar ik vraag me al tijden af waarom iedereen mensen modelleert in "T" stand, met de armen wijd dus.

Is dat makkelijker ofzo?
Of biedt dat meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

2 flesjes die ik heb gemaakt om een beetje met MR te klooien. zoals je kunt zien heb ik het maken van glas/plastic nog niet helemaal goed door. Maar ik heb er wel veel van geleerd.
Afbeeldingslocatie: http://titlechasers.net/elmar/images/single_scenes/coke_bottles_big_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://titlechasers.net/elmar/images/single_scenes/coke_bottles_big_02.jpg

En hier nog een leuk filmpje van het ik het model van het flesje heb gemaakt:
http://titlechasers.net/elmar/animations/coke_bottle_01.wmv

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@inquestos:

Je hebt het precies over ieder punt waar ik nog aan wil werken :)

Ik ben al wat aan het experimenteren geweest met het groter maken van het lichaam zelf en kleiner maken van de ogen en nog wat dingen om het realistischer te maken, maar zoals je zelf al zei is het meer een cartoon figuur en met die gedachte ben ik er ook aan begonnen (moest er vooral lief uitzien en zo, vandaar die te grote ogen + groot hoofd en een wat kleiner lichaam :)).

Het hoofd is idd te breed en gaat nog iets smaller worden.

Die benen en oren (bedankt voor het voorbeeld!) gaat zeker nog een hoop aan veranderen.
(ook de neusgaten kunnen beter.. en er moet nog een mond in z'n hoofd/kop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:34:
Misschien een muffe vraag, maar ik vraag me al tijden af waarom iedereen mensen modelleert in "T" stand, met de armen wijd dus.

Is dat makkelijker ofzo?
Of biedt dat meer mogelijkheden?
Ten eerste is 't makkelijk.

Ten tweede is 't handig als je je model een rig (skelet) wilt geven, dan gaat de boel niet in de war (zoek es op envelopes/bones)

Ten derde is de 'beste' houding eigenlijk de armen schuin naar beneden, dan zit het schoudergewricht op 'de helft' zeg maar, verder hou je je armen verdacht weinig in die T-houding, dus schuin naar beneden is dan wat natuurlijker :)

@ElmarNieser; ik vond 't een super-render, totdat ik las dat je een plastic fles wilde maken :P

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 03-03-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

LiToKi schreef op 03 maart 2004 @ 23:32:
[...]

@ElmarNieser; ik vond 't een super-render, totdat ik las dat je een plastic fles wilde maken :P
de linker moet zon klein gersluitbaar flesje lijken :D en de rechter een glazen klein flesje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW, tijdje terug al dat ik hier ben geweest, een "early" wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/5-1.jpg

Als ik t zelf zeg, hij wordt best strak, duurde dan voor mij ook even voordat ik dit kon...

P.S het wordt een BMW 5 E60 (nieuwste dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
LiToKi schreef op 03 maart 2004 @ 23:32:

precies wat ik dacht :P

Er zijn weinig mensen die zoiets realistisch kunnen maken :) Echt geweldig, net zoals het andere werk wat je hier regelmatig laat zien. Op dit punt ben je echt zonder meer de beste tweaker _/-\o_

Erg handig filmpje trouwens. Wou zelf nog eens zoiets gaan maken, maar nu ik precies weet hoe het goed gaat is er natuurlijk geen kunst meer aan :P . Je doet 't trouwens erg snel (ja, natuurlijk zal wel versneld zijn, maar dan nog). Totaal geen fouten, etc. Enkele keren eerder gedaan??

btw. Dat etiket vind ik trouwens nog wel een beetje teveel reflecteren (en ja, en natuurlijk nog van dat plastic-glas gedoe, das ook niet helemaal goed..)

[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 04-03-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

inquestos schreef op 04 maart 2004 @ 00:09:
[...]

precies wat ik dacht :P

Er zijn weinig mensen die zoiets realistisch kunnen maken :) Echt geweldig, net zoals het andere werk wat je hier regelmatig laat zien. Op dit punt ben je echt zonder meer de beste tweaker _/-\o_

Erg handig filmpje trouwens. Wou zelf nog eens zoiets gaan maken, maar nu ik precies weet hoe het goed gaat is er natuurlijk geen kunst meer aan :P . Je doet 't trouwens erg snel (ja, natuurlijk zal wel versneld zijn, maar dan nog). Totaal geen fouten, etc. Enkele keren eerder gedaan??

btw. Dat etiket vind ik trouwens nog wel een beetje teveel reflecteren (en ja, en natuurlijk nog van dat plastic-glas gedoe, das ook niet helemaal goed..)
Hehe bedankt :)

dat filmpje is onversneld 12 minuten. ik maak altijd een filmpje als ik max start. Als iemand dan vraagd "hoe doe je dat?" dan kan je em gewoon dat filmpje sturen :) Deze ging toevallig in 1 keer goed. maar ik heb natuurlijk gewoon een "PAUZE" button om even goed te kijken enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even snel een update :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7U3VNQG0H5T/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7S1IA4N0LLM/picserver.jpeg
Ik heb nu even geen tijd om er een heel verhaal bij te typen, dus toelichting komt later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
ElmarNieser schreef op 03 maart 2004 @ 23:40:
[...]

de linker moet zon klein gersluitbaar flesje lijken :D en de rechter een glazen klein flesje :/
Vreemd genoeg lijkt de linker meer van glas dan de rechter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
LiToKi schreef op 04 maart 2004 @ 08:52:
[...]

Vreemd genoeg lijkt de linker meer van glas dan de rechter :)
Mee eens. Plastic is veel doffer. Glossines en specular..

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 07:13:
Hier even snel een update :
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu even geen tijd om er een heel verhaal bij te typen, dus toelichting komt later ;)
Blijft een van de mooist lopende projecten op dit forum. Hoog kwaliteitgehalte, waarheidgetrouw. Zeer gaaf. duizend maal _/-\o_

Zeer de moeite waard om in de gaten te houden!!!

[ Voor 69% gewijzigd door HyperTrophy op 04-03-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEPDEET:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/5-4.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op 04 maart 2004 @ 00:41:
[...]

Hehe bedankt :)

dat filmpje is onversneld 12 minuten. ik maak altijd een filmpje als ik max start. Als iemand dan vraagd "hoe doe je dat?" dan kan je em gewoon dat filmpje sturen :) Deze ging toevallig in 1 keer goed. maar ik heb natuurlijk gewoon een "PAUZE" button om even goed te kijken enzo :)
Hoe kun je dat zo eigenlijk doen, dat je opneemt wat je op je scherm ziet? Ik denk niet dat je er gewoon een camera op je beeldscherm hebt gericht of wel? ben eigenlijk wel nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:03:
[...]

Hoe kun je dat zo eigenlijk doen, dat je opneemt wat je op je scherm ziet? Ik denk niet dat je er gewoon een camera op je beeldscherm hebt gericht of wel? ben eigenlijk wel nieuwsgierig...
Programmatje dat "camtasia" heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op 04 maart 2004 @ 12:19:
[...]

Programmatje dat "camtasia" heet :)
ja nu je het zegt, heb al eens eerder naar dat progje gekeken, maar ziet er wel leuk uit zo dat filmpje van je. veel duidelijker kan niet
P.S. wel erg veel geld voor zo'n simpel programma ;)
[edit] Wie weet of het mogelijk is om los gerenderde afbeeldingen in .bmp formaat in studio 8 aan elkaar te "plakken" zodat je een filmpje krijgt, heb hier ooit gelezen dat je dan het beste resultaat krijgt. en je niet opnieuw alles hoeft te renderen in geval dat de computer vastloopt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
Weinig motivatie gisteren. Toch nog een kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s551813/cliov6_8.jpg

En een keer vanuit een andere hoek. Oeps luchtinlaat aan deze kant vergeten zie ik nu.

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s551813/cliov6_.jpg

Ik heb geen idee hoe ik de koplampen zou moeten maken. Tips iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door Michel551813 op 04-03-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hangt er nog een reserverwiel ergens achterin of wat?
verder ziet het er zeer vet uit!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
beschuitfluiter schreef op 04 maart 2004 @ 13:38:
hangt er nog een reserverwiel ergens achterin of wat?
verder ziet het er zeer vet uit!
De achterste ruiten zijn nog platte planes met een glastexture. Dit veroorzaakt die rare breking van het licht. Dit ga ik zo snel mogelijk fixen, want ik stoor me er enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:31:
[...]

ja nu je het zegt, heb al eens eerder naar dat progje gekeken, maar ziet er wel leuk uit zo dat filmpje van je. veel duidelijker kan niet
P.S. wel erg veel geld voor zo'n simpel programma ;)
[edit] Wie weet of het mogelijk is om los gerenderde afbeeldingen in .bmp formaat in studio 8 aan elkaar te "plakken" zodat je een filmpje krijgt, heb hier ooit gelezen dat je dan het beste resultaat krijgt. en je niet opnieuw alles hoeft te renderen in geval dat de computer vastloopt.
dat kan weer met een programmatje dat "Video mach" heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen update, maar puur omdat ik goed commentaar nodig heb

Dit hoofd suckt gewoon, mar k ben dus van plan om weer overnieuw te beginnen. Maar dan is het dus handig om te weten wat ik de volgende keer moet verbeteren, of extra moet doen?

Dus please geef goeie tips voor het maken van een vrouwelijk gezicht :D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/N1D51KYJ912

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W73L1L57L8A

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/49W8SM57Q98

adems appel moet je maar ffe wegdenken :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Je hoofd is te mannelijk :) De lijnen zijn te hard.

Als vuistregeltje; vrouwen zijn mollig, mannen zijn knokig (no offence aan de vrouwen verder). Werkt altijd :)

Verder zit je oor te hoog, maar da's muggeziften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 04 maart 2004 @ 16:56:
Je hoofd is te mannelijk :) De lijnen zijn te hard.

Als vuistregeltje; vrouwen zijn mollig, mannen zijn knokig (no offence aan de vrouwen verder). Werkt altijd :)

Verder zit je oor te hoog, maar da's muggeziften.
Weet jij mischien een goeie manier, of een voorbeeld om zo'n mollig effect te krijgen? Je bedoelt denk ik dus gewoon een boller gezicht? kan je iets meer uitleg geven ;)

btw zijn die loops nou wel goed?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrouwen zijn "smoother" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb maar besloten om er een hotel van te maken..(c&c):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/huiswip07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/huiswip08.jpg

Nou komen er tijdens het renderen van die vlekken, die vind ik niet zo mooi (vooral op de eerste foto goed te zien). Is er een instelling in brazil 1.0 om deze vlekken niet te krijgen? Is er ook een manier om het glas realistisch te maken, het is nu het standaard glass van brazil met default instellingen. Alvast bedankt

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 hoe bedoel je precies? deze is al echt heel smooth, moet het allemaal nog boller dan ? :D .

kan iemand anders een lijstje geven met typische ''vrouwelijke kenmerken''?

offtopic:
vliegt net een birdie met 20km/h tegen mijn raam :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ze heeft beetje drugs hoofdje, beetje ingevallen wangen enz.
Maar die lippen? Zijn wel dik hoor :D

GWOTE DWIKKE LIPPEN JONGA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:45:
Ja, ze heeft beetje drugs hoofdje, beetje ingevallen wangen enz.
Maar die lippen? Zijn wel dik hoor :D

GWOTE DWIKKE LIPPEN JONGA!
kinky ofnie? :P (lippen dus kleiner volgende keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik ben een tijd bezig geweest met het rhino head tutorial van 3ds max6, maar ik kom er niet helemaal uit.
Volgens de tutorial zou ik nu al een hoofd moeten kunnen zien, maar op een of andere manier vallen er bij mij gaten in:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/rhino.jpg

het draadmodel:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/ronow.jpg

volgens mij heb ik alle stappen van het tutorial opgevolgd.
iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:41:
- Ronde vormen
- Ronde vormen
- Ronde vormen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, een knappe vrouw heeft:

-volle(dikke) lippen
-kleine neus
-grote ogen (lees: niet onwijs opengespreide opegn, maar groot qua omvang)
-lange wimpers
-kin in een v-vorm

http://www.beautyanalysis...lmaskapplication_page.htm
http://www.beautyanalysis...lmaskapplication_page.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:08:
[...]

- Ronde vormen
- Ronde vormen
- Ronde vormen
:+
Hogere jukbeenderen, korte smalle kaak.
Borstkas is minder vierkant, billen zijn ronder, armen zijn al snel dunner toelopend dan mannenarmen, die blijven vaak tot aan de pols vrij fors en gespierd.
Ik heb je post trouwens niet gezien ;)

Ik heb zelf een probleem, wriep wriep!
Hoe kan ik in Cinema4D objecten importeren? :{ Ik wil objectjes van buitenaf erin frotten... maar ik zie nergens mogelijkheid :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 04 maart 2004 @ 21:17:
Ik heb zelf een probleem, wriep wriep!
Hoe kan ik in Cinema4D objecten importeren? :{ Ik wil objectjes van buitenaf erin frotten... maar ik zie nergens mogelijkheid :{
Gewoon via de "Open..." optie uit het "File" menu :)
(kies bij "Files of Type" voor "3D-Formats")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:41:
[...]

:9 hoe bedoel je precies? deze is al echt heel smooth, moet het allemaal nog boller dan ? :D .

offtopic:
vliegt net een birdie met 20km/h tegen mijn raam :+
Ik ga een poging wagen ;)

Ogen lopen een beetje schuin af naar beneden, van voren gezien.
Klein neusje (zonder bobbel in het midden, van de zijkant gezien)
Geen rechthoekige kaaklijn (loopt eerder een beetje smal af naar voren (niet "te"))
Geen rechthoekig hoofd :P
Geen adamsappel
Geen dikke nek
Lippen zijn niet te lomp (Kan ook een voorkeur zijn :+ )

Jezus, hoe leg je zoiets uit :Y)

Zoek eens naar recent werk van K.Goossens (Stond deze maand frontpage in 3DWorld), zo'n beetje alles wat vrouwelijk is, komt daar wel terug (in "over the top" cartoon style)

Edit :

Link : http://www.cgchannel.com/forum/viewthread?thread=1629

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Semi-offtopic:

Vraagje [ik moet er weer helemaal inkomen met 3d]: Hoe kun je je model zo renderen dat je van die mooie quad-wireframes ziet? [of zoals hier: Afbeeldingslocatie: http://www.digital-tutors.com/digital_tutors//images/products/basics/cd2/lesson05.gif]

Ik heb nu wat nurbs-surfaces in MAX, maar als ik ze als wireframe render zie ik alle schuine streepjes dus nog, wat ik niet wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ro__ schreef op 04 maart 2004 @ 23:47:
[...]
Semi-offtopic:

Vraagje [ik moet er weer helemaal inkomen met 3d]: Hoe kun je je model zo renderen dat je van die mooie quad-wireframes ziet? [of zoals hier: [afbeelding]]

Ik heb nu wat nurbs-surfaces in MAX, maar als ik ze als wireframe render zie ik alle schuine streepjes dus nog, wat ik niet wil hebben...
Zul je waarschijnlijk een plugin voor nodig hebben, die je isoparms rendered ipv. de "tesselated polys"
Voor 3dsmax schiet me nix te binnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ro__ schreef op 04 maart 2004 @ 23:47:
[...]
Semi-offtopic:

Vraagje [ik moet er weer helemaal inkomen met 3d]: Hoe kun je je model zo renderen dat je van die mooie quad-wireframes ziet? [of zoals hier: [afbeelding]]

Hoe ik het laatst prima voor elkaar gekregen heb is als volgt:
- maak in een tekenpakketje een wit vierkantje met een zwart kader.
- maak een materiaal aan met deze bitmap erop
- geef al je objecten dit materiaal en speel met de UVW

leverde mij een fraai plaatje op.
(er zijn wel andere manieren, maar deze was voor mij veruit het simpelst)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Hey 6K, thanks! Dat werkt best aardig moet ik zeggen :)
De mapping loopt niet altijd optimaal [dus nog andere manieren zijn welkom], maar het geeft alvast een behoorlijk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorkant van me BMW 545:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/5-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
is er ergens een tutorial voor het maken van kappen van een auto of zo iets dergelijks???
ben niet echt ver met max, probeer wel telkens verder te komen... heb net een huiskamer van glas gemaakt, plaatje post ik snel...
als volgende uitdaging wil ik een Skyline maken...
vraagje:
Hebben jullie plug=ins ervoor?
wat gebruiken jullie om alles mooi te editen? die puntjes slepen enzo? O-)

[ Voor 60% gewijzigd door wilmocs op 05-03-2004 11:51 . Reden: vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke wel, mijn manier van auto modellen is niet echt uit teleggen :P
Ik begon met het dak, split de buitenste punten en maak daar de zijkant van.
Ik split elke keer ouwe punten om de lijnen van een nieuw deel te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mja... voor die enkeling die het nog niets wist: op 3Dtotal staat een briljante fiat 500 tutorial :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nooit gedaan :P
Altijd zelf wezen kloten en t werpt iig ze vruchten af :D

Het frame af:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/Frame.mov

Achterbumper wordt denk opnieuw gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op 04 maart 2004 @ 15:57:
[...]

dat kan weer met een programmatje dat "Video mach" heet :P
Heel mooi programma'tje, ik heb het idee dat hier toch het beste resultaat mee te behalen valt. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 17:20

XyS

0.o.O

Hallo,

ik ben gister begonnen met 3ds max 6

nu ben ik bezig met een huissie maken,maar eerst kon ik nog dingen verplaatsen met rode groene en blauwe pijltjes (x y z axis) maar nu zie ik alleen nog 2 rode pijltes ofzo

Ik weet het ik ben dom :P et zal wel makkelijk te vinden zijn maar tjah moet je wel wete waar :X

tnxs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X

;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.