En ik als ATC ook. Kijk het is voor ons harstikke leuk als de TMA rotjeknor volzit dat je 2 holdings moet openen, dat het zo druk op de grond is dat de runway exits vol zitten, dat de gate entries continu geblokkeerd worden door voorbij rijdend traffic, maar tijd om newbies te helpen hebben we dan _NIET_. (try it yourself as ATC

) Terwee, ik zou zeggen kom een keer op vatsim als ik, Nealzie, Jochem, Sleepie online, en je zult alles haarfijn uitgelegd krijgen en niet meteen op je dak krijgen zoals je vermoed. Overigens wil ik niet beweren dat de rest van de dutchvacc (vaste controllers) je niet zouden helpen, maarja eh gotters onder elkaar
die krijgen ook voorrang bij go-arounds 
Hulp zul je altijd krijgen, echter als het druk is is dit aanbod in een zeer kleine mate aanwezig. Wij moeten kiezen, of 25 vliegers in goede banen leiden, of 1 newbie haarfijn uitleggen en scheit krijgen aan de 25 vliegers. You get the point

Zeker omdat het uitleggen via de private text chat moet. Als ik je een hele verhaal moet uitleggen (anders snapt men t de volgende keer weer niet) geef ik op drukke momenten een berichtje "standby, have a little bit busy right now" en dan kan je weleens 2 uur standby gaan staan totdat ik offline ben, simpelweg omdat ik (en vast ook andere ATCers) jou vergeten zijn.
Moraal van t verhaal, kom ens langs op rustige tijden, eenmaal vatsim = altijd vatsim. Ik vind het ook realistischer. Zoals het genoemde voorbeeld, de 18 maart ATS en FIR veranderingen in NL/UK.