[Ervaringen] Acer Travelmate 80x - deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
synthdood schreef op 20 februari 2004 @ 16:05:
[...]

Toen ik m'n travelmate net had gekocht had ik erg veel problemen met WLAN. Hij viel steeds weg en Windows reageerde op die momenten ook zeer schokkerig. Na heel veel uitproberen, drivers installeren, channels veranderen, keys veranderen, WLAN kaart eruit en er weer in etc, etc.. bleek de oorzaak uiteindelijk te liggen in storing van m'n DVD-anywhere video zender. Al die wireless spullen werken in dezelfde 2.4 GHz band, en blijkbaar kan die interferentie desastreuse gevolgen voor je wlan hebben. Misschien heb je zelf iets staan wat flink zou kunnen storen, of nog erger, één van de buren heeft iets wat stoort (kom daar maar 's achter 8)7 ). Denk bijvoorbeeld ook aan magnetrons en goedkope Dect telefoons
Nja, bedankt voor je tip.

Ik denk zefl dat het de drivers zijn.

Echte storing heb ik niet.
Ik heb geen mobiel of andere wlan producten in mijn kamer, wel staat mijn versterker ( DTT 3500 Digital ) 30 cm naast mijn laptop.

Dat zal het dan wel zijn als het niet aan de drivers ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:23:
Heeft iemand van jullie de modem al gebruikt ?

Ik probeer mijn belastingaangifte te modemen maar het belastingdienstprogramma geeft aan dat de modem niet gevonden kan worden.

In apparaat beheer zegt dat er wel een modem is en dat de stuurprogramma's het goed doen ?
Ik heb bovendien via de link aan het begin van dit tpic de modemdrivers geinstaleerd. Volgens mij zijn dit dezelfde als al geinstaleerd waren maargoed.

Kan iemand helpen?
Om te internetten werkt het modem bij mij ook prima. Maar ik denk dat er zo'n soft-modem in de TM zit, die werken niet met DOS- of op DOS-gebaseerde programma's. Hoewel het me eigenlijk sterk lijkt dat de belastingdienst daar nu nog mee werkt. Kijk anders of in dat belastingdienst-programma zelf een modem ingevoerd (en evt. geconfigureerd) moet worden, als dat zo is, is de kans groot dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 23:22
Wat een stelletje ENORME prutsers zeg daar bij acer... wat een amateurs!
Voor de zoveelste keer mijn laptop RMA gestuurd. Aangezien ik werk is het dus handig dat DHL het ding komt ophalen op mijn werk, maar *ook* afleverd! Ik heb bij het opgeven van de laatste klachten nadrukkelijk erom gevraagd wat voor gegevens ze van mij ondertussen in hun systeem hadden staan, en of ze zo vriendelijk wilde zijn om alleen nog maar mijn werkadres te onthouden. Tevens ahd ik verzocht om mij te bellen en het airwaybill nummer door te geven, zodat ik weet dat de laptop retour is gezonden, en dat ik de nodige mensen op mijn werk (interne post) ervan op de hoogte kan brengen. "Ja meneer, dat doen we zowiezo altijd!" Nou de anderee keren ook niet hoor :(
Kom ik vandaag thuis, is DHL langsgeweest! #@$%!@#@!#@!#!!!!!!
Wat een prutsers! Je kunt niet op de apparatuur vertrouwen, en de mensen die er werken kunnen blijkbaar ook niets! Ooit al eens naar een klant geluisterd.
Ik heb echt niet het idee dat met moederboord #4 mijn laptop het plotseling vlekkeloos gaat doen ofzo, maa oh nee, een nieuwe laptop kunnen wij niet doen!
Weet iemand wat een TM 800 serie moederboord kost? Volgens mij was het ondertussen al wel goedkoper om een nieuwe te geven.
Sorry dat ik mijn gal even hier spui, maar aangezien het acer kantoor dicht is en dit gratis (tov 20 minuten in de wacht staan, ja nog steeds, is niets veranderd sinds jan 2004...) is doe ik het maar even hier. Misschien dat stiekum iemand er nog iets aan heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Prutsky op 20-02-2004 19:02 . Reden: kleine wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:07
Erwinh schreef op 20 februari 2004 @ 19:00: Misschien dat stiekum iemand er nog iets aan heeft.
Ik vind het iig klote voor je. Maar wellicht nog een tip.

Stuur ze een adres wijziging waarin je meldt dat je verhuist bent van X (homeadres) naar Y (werkadres) Wellicht dat ze zo op die wijze je home adres laten vervallen.

(Ik heb als bijbaan in een callcenter gewerkt en er waren enkele klanten die ook dergelijke "klachten" hadden..)

Andere optie. Schrijf ze gewoon aan/bel ze op. Zeg daarin dat je persoon x gesproken hebt en bepaalde afspraken gemaakt heb. De afspraken zijn niet nagekomen en jij hebt daarvoor extra tijd/moeite/kosten gemaakt. Stel daarin voor dat jou in het vervolg beter inlichten, omdat je anders genoodzaakt gemaakte kosten in rekening te brengen.

Beide kunnen in 1 envelope / brief ;)

Dat laatste heb ik overigens bij mijn woningbouwvereniging gedaan. (ik huur onze met mijn vriedin) Daarin waren enkele reparateurs meerdere keren niet komen opdagen. 1 keer zo'n brief / telefoontje en het gaat een stuk beter met het nakomen van afspraken.
Idem trouwens met Orange...

Een nette brief waarin je aangeeft dat ook jij tijd en moeite moet om de afspraken na te komen (+ dus daaraan vast zittende kosten) doet vaak wonderen....

Just a thought ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
De nette brief lag op het toetsenbord van de laptop. Hierin stond de gehele geschiedenis van de laptop. Inclusief het juiste adres, wat ook met grote letters op de doos stond vermeld (afzender: ...). Als het dan ook nog eens bij Acer in de computer staat, denk je toch dat het goed hoort te komen...
Maar maandag zal ik in ieder geval bellen. Ik houd ondertussen bij wie ik daarzo spreek... inderdaad handig voor dit soort fouten. Het lost alleen toch niets op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Erwinh schreef op 20 februari 2004 @ 19:36:
De nette brief lag op het toetsenbord van de laptop. Hierin stond de gehele geschiedenis van de laptop. Inclusief het juiste adres, wat ook met grote letters op de doos stond vermeld (afzender: ...). Als het dan ook nog eens bij Acer in de computer staat, denk je toch dat het goed hoort te komen...
Maar maandag zal ik in ieder geval bellen. Ik houd ondertussen bij wie ik daarzo spreek... inderdaad handig voor dit soort fouten. Het lost alleen toch niets op |:(
Hmmzz... Probleem is vaak dat je afhankelijk bent van ze. En ze maar kunnen doen wat ze willen. Bij mijn eigen bijbaan destijds kon je gewoon merken dat sommige collegea net een stap harder lopen voor de klant en dat andere het eigenlijk weinig kan schelen... Als je de laatste treft.... :/

Ik zou overwegen ze een rekening te sturen, voor de gemaakte uren die jij erin hebt zitten. Zij komen gewoonweg hun afspraken niet na, die je samen in alle redelijkheid met elkaar maakt.... Wle jammer dat je deze ervaring met Acer hebt.. Mijn eigen ervaring was een stuk beter (omruilen van adapter, binnen 2,5 dag een nieuwe in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Is het eigenlijk nog wel verstandig om deze laptop aan te schaffen van Acer? Als ik de laaste maanden de reacties lees kan ik alleen maar oordelen dat het een apparaat is, wat stikt van ondeugelijkheden. Kortom een nachtmerrie voor iedere koper.

Of het zijn altijd de zelfde mensen die hier problemen hebben in dit topic?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
I_Stealth_I schreef op 20 februari 2004 @ 21:39:
Dat weet ik niet, maar ik heb geen problemen gehad :*) (wel een 663 overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk nog wel verstandig om deze laptop aan te schaffen van Acer? Als ik de laaste maanden de reacties lees kan ik alleen maar oordelen dat het een apparaat is, wat stikt van ondeugelijkheden. Kortom een nachtmerrie voor iedere koper.

Deze vraag keert ook steeds weer terug ;)

Maar als je voor de beslissing voor alles wat je koopt eerst de diverse fora raadpleegt voor gebruikerservaringen dat is er bijna niets meer wat je nog kunt kopen, omdat er over elk artikel wel genoeg negatieve ervaringen te vinden zijn, dus voor een objective beslissing zijn fora wel interessant, maar zeker niet representatief. Zoals elke keer weer vermeldt zijn het meestal de klagers, die veel van zich laten horen, niet onterecht natuurlijk, maar de mensen zonder problemen, hebben natuurlijk niet veel te melden, en om nou elke keer weer te moeten melden hoe fantastisch je laptop wel niet is, gaat ook een keer vervelen ;)

Ik bijvoorbeeld, heb ernstige problemen met de letters op m'n toetsenbord, of liever gezegd, het ontbreken daarvan, m'n Firewire doet het niet, m'n vga-out is bagger, ik heb een dode pixel en ik heb geen Bluetooth, maar desondanks is het m'n beste aankoop ooit (en ik koop nog wel 's wat ;) ), en ik zou voorlopig zeker geen andere willen, sterker nog, zelfs terugsturen om m'n (voor mij niet essentiele) problemen te laten verhelpen, pieker ik nog niet eens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel die afslijtende letters wel steeds meer een zwaar irritant probleem begint te worden, waar ik mij inmiddels wel enigszins over begin te ergeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:53:
Hoewel die afslijtende letters wel steeds meer een zwaar irritant probleem begint te worden, waar ik mij inmiddels wel enigszins over begin te ergeren :(
Gelukkig is een nieuw toetsenbordje maar 45 euro meen ik ;)
Is het eigenlijk nog wel verstandig om deze laptop aan te schaffen van Acer?

Ik denk niet dat het altijd dezelfde mensen zijn... Als zijn er bij sommigen wel meerdere (kleine) problemen. Maar wat recman als schrijft... De mensen waar alles goed gaat hoor je veeeeel minder snel dan diegene waar eens een keer wat fout gaat.
Wellicht ook dat tweakers kritischer zijn :? En voor sommigen mensen is iets eerder een probleem dan voor anderen (zonder het eventuele probleem te baggetaliseren) Van deze laptop zijn er gewoon heel veel verkocht en daardoor zullen er ook meer stuk gaan, terwijl het percentage wellicht gelijk of zelfs lager ligt.

Kortom... Ik ben een tevreden gebruiker en heb de laptop in het begin aangeschaft. Ook toen waren er kleine problemen (tijdens topic deel 1) Geen van de daar genoemde problemen heeft mijn laptop. Ik denk niet dat je je moet laten leiden door enkele negatieve ervaringen.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 20 februari 2004 @ 22:54:
[...]
Gelukkig is een nieuw toetsenbordje maar 45 euro meen ik ;)
Inkoop 27 euro maar, zelfs. En het inbouwen is voor mij een fluitje van een cent. Maar ik wil m'n garantie niet kwijtraken, en dan moet het waarschijnlijk gedaan worden door die Acer-partner waar vwk het over had. En ik durf te wedden dat het me dan minstens 100 euro extra gaat kosten, met de standaardsmoes dat dat nodig is om hun zakken te vullen de zogenaamde administratiekosten, verzendkosten, orderkosten/kleine ordertoeslag en allerlei andere onnodige bullshit te dekken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het mainbord van mn TM800 nou twee keer is vervangen (doen ze daar nog iets anders? Lijkt hun favoriete oplossing te zijn). Nou vraag ik me wel af welke bij revisie dit bord hoort.. Origineel was het een 076, en serienummer van mobo is hoger dan het originele nummer. Kan ik er dus vanuit gaan dat mobo ook een rev 076 is?

Nouja, so far so good na de laatste reparatie, hoewel in het begin soms het beeld even op zwart flitste. Maar dat doet-ie niet meer *afkloppen* :)

De adapter wordt trouwens erg heet, ik kan em niet langer dan paar seconde vast houden, een graadje of 45-50 dus schat ik zo. Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/noordpoliobeer/Untitled-4.jpg
http://home.wanadoo.nl/noordpoliobeer/Untitled-4.jpg

Aan de andere kant is hij minder duidelijk, tot nu toe dan... Jammer, niet echt iets waar Acer trots op mag zijn denk ik... gewoon een stom ontwerpfoutje. Jammer dat zoiets pas ontstaat nadat je het koopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:51:
[...]

Deze vraag keert ook steeds weer terug ;)

Maar als je voor de beslissing voor alles wat je koopt eerst de diverse fora raadpleegt voor gebruikerservaringen dat is er bijna niets meer wat je nog kunt kopen, omdat er over elk artikel wel genoeg negatieve ervaringen te vinden zijn, dus voor een objective beslissing zijn fora wel interessant, maar zeker niet representatief. Zoals elke keer weer vermeldt zijn het meestal de klagers, die veel van zich laten horen, niet onterecht natuurlijk, maar de mensen zonder problemen, hebben natuurlijk niet veel te melden, en om nou elke keer weer te moeten melden hoe fantastisch je laptop wel niet is, gaat ook een keer vervelen ;)

Ik bijvoorbeeld, heb ernstige problemen met de letters op m'n toetsenbord, of liever gezegd, het ontbreken daarvan, m'n Firewire doet het niet, m'n vga-out is bagger, ik heb een dode pixel en ik heb geen Bluetooth, maar desondanks is het m'n beste aankoop ooit (en ik koop nog wel 's wat ;) ), en ik zou voorlopig zeker geen andere willen, sterker nog, zelfs terugsturen om m'n (voor mij niet essentiele) problemen te laten verhelpen, pieker ik nog niet eens over.
Puur op grond van de specificaties en reviews heb ik deze laptop aangeschaft. Pas toen ik problemen kreeg kwam ik "hier terecht". Op onze zaak hebben 4 collega's eenzelfde laptop aangeschaft, van deze 4 zijn er binnen 1 maand 3 defect gegaan waaronder die van mij. Dit is natuurlijk niet representatief maar geeft toch te denken....Ik heb de laptop teruggebracht naar de leverancier, na meer dan 5 weken nog niets gehoord. Nadat ik behoorlijk geklaagd heb kreeg ik een "nieuwe" laptop. (Lichte gebruikerssporen en volgens het serienummer bouwjaar 2003 week 27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneD schreef op 21 februari 2004 @ 09:48:
[...]

Puur op grond van de specificaties en reviews heb ik deze laptop aangeschaft. Pas toen ik problemen kreeg kwam ik "hier terecht". Op onze zaak hebben 4 collega's eenzelfde laptop aangeschaft, van deze 4 zijn er binnen 1 maand 3 defect gegaan waaronder die van mij. Dit is natuurlijk niet representatief maar geeft toch te denken....Ik heb de laptop teruggebracht naar de leverancier, na meer dan 5 weken nog niets gehoord. Nadat ik behoorlijk geklaagd heb kreeg ik een "nieuwe" laptop. (Lichte gebruikerssporen en volgens het serienummer bouwjaar 2003 week 27).
Wie was die leverancier... Acer, of een reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:09:
[...]
Inkoop 27 euro maar, zelfs. En het inbouwen is voor mij een fluitje van een cent. Maar ik wil m'n garantie niet kwijtraken, en dan moet het waarschijnlijk gedaan worden door die Acer-partner waar vwk het over had. En ik durf te wedden dat het me dan minstens 100 euro extra gaat kosten, met de standaardsmoes dat dat nodig is om hun zakken te vullen de zogenaamde administratiekosten, verzendkosten, orderkosten/kleine ordertoeslag en allerlei andere onnodige bullshit te dekken ;)
Helaas, maar waar. Vele tweakers zijn ws nog zuiniger op hun laptop dan de mensen daar. Wellicht ook niet, maar blijft erg raar dat binnen een paar maand de toetsen zo erg slijten.
Die gasten moeten hun brood ook verdienen, maar ik ben het met je eens dat het voor IMD zakkenvullerij is.. Simpele reparaties, zonder moeilijke problemen
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 00:31:
[afbeelding]

Aan de andere kant is hij minder duidelijk, tot nu toe dan... Jammer, niet echt iets waar Acer trots op mag zijn denk ik... gewoon een stom ontwerpfoutje. Jammer dat zoiets pas ontstaat nadat je het koopt.
Lijkt me dat je voor dit absoluut een vervangende behuizing moet krijgen. dit soort dingen mogen IMHO absoluut niet gebeuren binnen 5 a 7 jaar normaal/intensief gebruik. Als je de laptop kunt missen zou ik hem terug sturen.. :/
Alhoewel je dan ook andere risco's loopt..

Net als recman blijf ik erbij dat mijn laptop (TM LCi800) een zeer goede aankoop was. Ik ben alleen benieuwd hoe de laptop na een aantal jaren is.... Mijn oude Toshiba Satelite XCDS (P2 400) heeft Tanzania, Half europa en nog wat meer doorkruist en nooit. echt nooit een kick gegeven, nooit enige problemen gehad. (eind 1998 of begin 99 tot en met mei 2003)

* Loft gaat er nog steeds van uit dat de TM ook een dergelijke tijd zijn dienst blijft doen :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 00:31:
[afbeelding]

Haha, dat had ik ook, 2 van die scheurtjes.
Maarja ik had hem ook meegenomen naar een vriend en als je dan stomdronken een film probeert op te starten |:( :*)
Dank aan Acer die een nieuwe omlijsting erom deed, toetsenbord en touchpad vervangde, en nog eens zomaar de bios heeft geupdate! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens op het moment 2 problemen met m'n Acer.
Hopelijk kunnen jullie me ermee helpen.

* Hij verliest heel vaak de wifi verbinding. Maakt niet uit of ik naast m'n AP sta of niet. Het is niet heel erg, na 1 of 2 seconden heeft hij weer verbinding, maar bij online spellen is dat echt klote. (ik heb al opnieuw de wifi drivers geinstalleerd)

* Infrarood doet het niet.
Ik weet niet hoe ik het moet testen (instellingen?), of waar er drivers voor te vinden zijn (hoort dat bij de bluetooth drivers?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:06:
Ik heb trouwens op het moment 2 problemen met m'n Acer.
Hopelijk kunnen jullie me ermee helpen.

* Hij verliest heel vaak de wifi verbinding. Maakt niet uit of ik naast m'n AP sta of niet. Het is niet heel erg, na 1 of 2 seconden heeft hij weer verbinding, maar bij online spellen is dat echt klote. (ik heb al opnieuw de wifi drivers geinstalleerd)

* Infrarood doet het niet.
Ik weet niet hoe ik het moet testen (instellingen?), of waar er drivers voor te vinden zijn (hoort dat bij de bluetooth drivers?).
Problemen met de WiFi kan aan de driver liggen... Er zijn verschillende, zowel van Acer/WinXP als van Intel (zie openingspost) Probeer de verschillende eens uitwellicht dat het helpt. (Intel Pro/wireless 2100)
Andere probleem met Wifi kan de windows update zijn Er zit een hotfix tussen met nummer Q815485. Die kan soms storingen met WiFi geven. Even controleren of die geinstalleerd is, zoja, verwijderen.

Infrarood kun je in de bios aanzetten, waarna het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Goh nu ik die scheuren zie is dit toch wel een serieus probleem omdat iemand eerder hier ook al last van had.

Ik reis ook iedere werkdag zeer veel. En ik hoop toch niet dat ik straks ook last van dit ga krijgen.

Hoewel wel dat meteen een mooi excuus is voor een nieuw scherm, er zitten namelijk van die iets lichtere vlekjes op, het scherm is zowaar een schommel en dan straks ook nog die scheuren :| Brrrr moet er niet aan denken :)

Vertel in iedergeval hoe acer dit bij jou oplosde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer een beetje koffie gemorst over mijn laptop, heb toen het toetsenbordje eruit gehaald en schoon (droog) gemaakt (+ wat bij de cdrom speler, nergens bij het MB). Alleen toen las ik dat de garantie weg zou zijn als je hem zelf openmaakte.... Ik denk dus dat ik geen RMA doe, ze kunnen nu alles wijten aan mijn ingreep. Mn laptop werkt goed, ik heb geen last van die scheurtjes, misschien dat ik ooit wat secondenlijm of iets anders ga gebruiken...

Totdat ik zeker weet dat ik niks hoef te dokken, doe ik geen RMA.

Verder vind ik het wel vaag over dat garantie gezeik, heb ik ooit bij mijn aankoop ergens gelezen dat ik nergens aan mocht zitten (zoals gewoon schoonmaken)? Ik leef in onzekerheid (wat mn laptop betreft), toekomstige gebreken die normaal onder garantie vallen... sjah dat zou niet meer voor mij gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wil btw nog wel even vermelden dat ik er ongv zon 30 uur per week op werk ( Serieus ) nog geen 1 toets versleten lijkt :)

Het zal dus alleen bij een bepaalde serie tobo's voorkomen :) Het probleem moet dus wel oplosbaar zijn met een rma lijkt mij zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
RS_003 schreef op 21 februari 2004 @ 12:52:
Wil btw nog wel even vermelden dat ik er ongv zon 30 uur per week op werk ( Serieus ) nog geen 1 toets versleten lijkt :)

Het zal dus alleen bij een bepaalde serie tobo's voorkomen :) Het probleem moet dus wel oplosbaar zijn met een rma lijkt mij zo :)
Kan idd heel goed zijn dat Acer zijn toetsenborden van 2 of meerdere leveranciers haalt. Op specificaties van Acer, maar gemaakt door derden....
Iedereen belast zijn toetsen anders, maar iedereen heeft ook een andere samenstelling van lichaamsvocht, om het maar zo te noemen... Kan best zijn dat daardoor meer sluit bij de een dan de ander.

Mijn oude MSX2 computer had een verkleuring op de rand van de computer omdat daar altijd mijn handpalm op ruste... Bij geen andere computer/toetsenbord heb ik daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:46:
Ik heb een keer een beetje koffie gemorst over mijn laptop, heb toen het toetsenbordje eruit gehaald en schoon (droog) gemaakt (+ wat bij de cdrom speler, nergens bij het MB). Alleen toen las ik dat de garantie weg zou zijn als je hem zelf openmaakte.... Ik denk dus dat ik geen RMA doe, ze kunnen nu alles wijten aan mijn ingreep. Mn laptop werkt goed, ik heb geen last van die scheurtjes, misschien dat ik ooit wat secondenlijm of iets anders ga gebruiken...

Totdat ik zeker weet dat ik niks hoef te dokken, doe ik geen RMA.

Verder vind ik het wel vaag over dat garantie gezeik, heb ik ooit bij mijn aankoop ergens gelezen dat ik nergens aan mocht zitten (zoals gewoon schoonmaken)? Ik leef in onzekerheid (wat mn laptop betreft), toekomstige gebreken die normaal onder garantie vallen... sjah dat zou niet meer voor mij gelden?
Poos terug gecommuniceerd met vwk wat qua garantie wel en niet mag.
Het kwam er uiteindelijk op neer dat als je gewoon doet en dus weet waar je mee bezig bent je kan doen wat je wilt.

Beschadig je hem, of maak je hem stuk (stukker) dan is het jou probleem en vervalt de garantie. Dit natuurlijk *als* ze doorhebben dat jij of iemand anders dan Acer of IMD de schuldige hieraan is. >:) ;)

Ik zou hem gewoon RMA doen, gaat het geld kosten haal je hem weer op en doe je het zelf. Als mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 21 februari 2004 @ 12:10:
[...]

Problemen met de WiFi kan aan de driver liggen... Er zijn verschillende, zowel van Acer/WinXP als van Intel (zie openingspost) Probeer de verschillende eens uitwellicht dat het helpt. (Intel Pro/wireless 2100)
Andere probleem met Wifi kan de windows update zijn Er zit een hotfix tussen met nummer Q815485. Die kan soms storingen met WiFi geven. Even controleren of die geinstalleerd is, zoja, verwijderen.

Infrarood kun je in de bios aanzetten, waarna het zou moeten werken.
Okey tnx.
Alleen vind ik die Intel Pro software zo vaag, alsof het helemaal niet iets te maken heeft met de wifi chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:58:
[...]

Okey tnx.
Alleen vind ik die Intel Pro software zo vaag, alsof het helemaal niet iets te maken heeft met de wifi chip.
Anderen hier gebruiken hem soms. Zelf heb ik geen ervaring met die intel software. Ik heb zelf gewoon alles standaard van WinXP / Acer staan en dat werkt snel en goed en stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik ook, ik vind dat intel pro gebeuren ook niet handig, het zal wel aan mij liggen maar ik kon er geen connectie mee krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ok, * Timmert is niet blij. Na een format geeft m'n netwerkkaart geen teken van leven meer. Hij herkent hem keurig netjes, drivers zijn ook geinstalleerd, alleen zegt ie dat er geen netwerkkabel is aangesloten... Nog een keer restoren hielp niks, maakt ook niet uit of ik de Acer restore-cd of een eigen WXP cd gebruik... Heeft iemand nog een idee waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 21 februari 2004 @ 11:58:
[...]
Helaas, maar waar. Vele tweakers zijn ws nog zuiniger op hun laptop dan de mensen daar. Wellicht ook niet, maar blijft erg raar dat binnen een paar maand de toetsen zo erg slijten.
Dat vind ik ook, heb het nog met geen enkele andere laptop meegemaakt, ook niet na jaren gebruik. En ook ik ben extreem zuinig met dat ding, heb uiteraard alle stikkers er nog als nieuw opzitten en zelfs het beschermingsplastic op het logo en aan de voorkant is er nog niet af 8)7

Maar hoe voorzichtig je ook bent, de letters verdwijnen als sneeuw voor de zon, daar doe je niets aan, het enige wat waarschijnlijk helpt is niet typen. Ik denk dat ze die letters bij deze lichting toetsenborden er gewoon met waterverf opgezet hebben :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 13:28:
[...]
Poos terug gecommuniceerd met vwk wat qua garantie wel en niet mag.
Het kwam er uiteindelijk op neer dat als je gewoon doet en dus weet waar je mee bezig bent je kan doen wat je wilt.
Dat had ik ook gelezen, maar het blijft een vage omschrijving. Computers in elkaar zetten is m'n werk, en uit elkaar slopen is voor mij ook heel gewoon. Ik weet dus waar ik mee bezig ben, mag ik daarom ook m'n hele TM ut elkaar halen als dat nodig is, zonder dat de garantie vervalt?
Beschadig je hem, of maak je hem stuk (stukker) dan is het jou probleem en vervalt de garantie. Dit natuurlijk *als* ze doorhebben dat jij of iemand anders dan Acer of IMD de schuldige hieraan is. >:) ;)
Ik denk dat je hier veel problemen met de bewijslast mee gaat krijgen, waarbij ik durf te wedden dat de klant hier altijd in het nadeel is. Bijvoorbeeld, ik vervang deze week mijn toetsenbord, of ik zet er een bluetooth-module in voor mijn part. Alles doe ik precies zoals het moet en ik zet 'm weer keurig in elkaar zonder fouten, maar ik heb uiteraard wel wat schroefjes met zegellak moeten losdraaien, anders kon ik er natuurlijk niet bij. Ik heb dus niets gemold en alles werkt daarna nog steeds prima.

Na een half jaar krijg ik problemen (niet gerelateerd aan mijn ingreep), en stuur ik 'm RMA. Daar constateren ze dat de zegellak verbroken is. Heb ik dan nog garantie? Volgens aangehaalde stelling (van vwk) wel, want ik heb mijn ingreep kundig uitgevoerd en daarbij niets kapot gemaakt. Maar ik durf te wedden dat ze bij Acer dit niet accepteren en gewoon zeggen dat de garantie vervallen is omdat ik hem zelf stuk heb gemaakt, aangezien de zegellak beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi het op het idee dat de mannen van de TD niet moeilijk zijn. Dat als duidelijk is dat de laptop niet gevallen is en eruit ziet zoals hij dat normaal gesproken doet ze gewoon het defecte onderdeel vervangen. Dit is trouwens ook mijn persoonlijke ervaring in zowel Nederland als Singapore.

Stel ze vinden een paar schroefjes zonder lak, zullen ze dan gelijk de garantie annuleren?

Als ze (daar bij Acer) een beetje oog voor hun naam hebben lijkt me geen verstandige move. De mensen die bv. hun geheugen in de winkel laten upgraden en niet veel later hun tm80x ter reparatie naar Den Bosch brengen willen echt niet te horen krijgen dat ze xxx euros moeten dokken omdat er een nieuwe mobo of mouse pad in moet. Er geen communicatie tussen Acer en winkel en elke winkel zegt geheugen te mogen upgraden zonder verlies van garantie. Als dat echt niet mag moet Acer aan deze winkeliers (en klanten) duidelijk maken dat *alle* upgrades naar IMD moeten, dat lijkt me een doodsteek. Verder is lak is overal te koop en hebben de TD´s het druk genoeg en is het te duur om hierover te gaan muggesiften.
vwk ergens in deel 6
Maarja, als er iets mis gaat, en je kan niet aantonen dat dat bij IMD is gebeurt, en je dus zelf ge-upgrade hebt, dan heb je wel een probleem
Uit International Travelers Warranty
For the avoidance of doubt, this Acer ITW does not entail a warranty of functionality or any obligation to repair or replace a defective Notebook if that defect is a result of ... modifications to the Notebook.
Dit is gewoon indekken en wat dat betreft heb je gelijk -en zij eigenlijk ook-. Komt puntje bij paaltje wint Acer maar zover zal het, in het´handige jongens die weten wat ze doen´ geval, 9 van de 10 keer niet komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 00:04:
Dit is gewoon indekken en wat dat betreft heb je gelijk -en zij eigenlijk ook-. Komt puntje bij paaltje wint Acer maar zover zal het, in het´handige jongens die weten wat ze doen´ geval, 9 van de 10 keer niet komen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, en inderdaad, er wordt gelukkig ook niet altijd op scherp gespeeld. Maar om misverstanden te voorkomen, ga ik het zeker nog eens nauwkeurig bij Acer navragen, voordat ik begin met sleutelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een goed plan, ik hoop dat je verder zult komen dan wat vwk ons verteld heeft.
Ben benieuwd.

Ik heb maar voorgenomen elke avond voor slapen gaan een gebedje te doen ten faveure van mijn 'precious'. _/-\o_ Verlengt zijn leven vast :+

ohja, het is altijd handig om telefoongesprekken waar toezeggingen worden gedaan op band te hebben. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
Ik hou deze soap wel even in de gaten omdat ik mn laptop al diverse keren open heb gehad, zonder enige complicaties tot nu toe :)

Voor de mensen met een Hitachi schijf die mogelijk zonder PowerBooster zaten (Een handige util om de APM settings dynamisch te veranderen), op www.hgst.com staat nu een nieuwe 1.30 versie die onder andere mijn 7K60 ondersteund evenals wat andere nieuwe modellen van Hitachi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 09:16:
Is een goed plan, ik hoop dat je verder zult komen dan wat vwk ons verteld heeft.
Ben benieuwd.

Ik heb maar voorgenomen elke avond voor slapen gaan een gebedje te doen ten faveure van mijn 'precious'. _/-\o_ Verlengt zijn leven vast :+

ohja, het is altijd handig om telefoongesprekken waar toezeggingen worden gedaan op band te hebben. ;)
Alleen maar een bandopname? Nah, harde toezeggingen wil ik hebben. Gedrukt op officieel Acer-briefpapier en voorzien van een handtekening van de directeur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik las ergens dat de TM800 als één van de weinige de CPU op een socket heeft ipv vastgesoldeerd. BIOS 4A15 heeft extra support voor de A2 stepping van de Dothan (opvolger van Banias).
Weet iemand of het mogelijk is om de CPU van de TM800 t.z.t. te upgraden? Of heeft iemand het al gedaan. met een snellere Banias?

Zou natuurlijk ideaal zijn, om over een jaartje of 2 een 2x zo snelle CPU erin te kunnen prikken, dat kan de economische levensduur van het ding aardig wat verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 14:58
Nexxennium schreef op 23 februari 2004 @ 01:51:
Ik las ergens dat de TM800 als één van de weinige de CPU op een socket heeft ipv vastgesoldeerd. BIOS 4A15 heeft extra support voor de A2 stepping van de Dothan (opvolger van Banias).
Weet iemand of het mogelijk is om de CPU van de TM800 t.z.t. te upgraden? Of heeft iemand het al gedaan. met een snellere Banias?

Zou natuurlijk ideaal zijn, om over een jaartje of 2 een 2x zo snelle CPU erin te kunnen prikken, dat kan de economische levensduur van het ding aardig wat verlengen.
Yep zoals je hier kan zien zit de CPU in een socket.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/TM_CPU.JPG
Je kunt de CPU dus upgraden... of je ook naar een Dothan kan weet ik niet.
De vraag is of het wel zin heeft om de CPU te upgraden. De videokaart kun je niet upgraden, dus de vraag is of een snellere CPU wel zoveel zin heeft als de videokaart (en waarschijnlijk ook de HD) een bottleneck blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Wie weet een oplossing voor het volgende probleempje:
Als m'n travelmate via WLAN in m'n netwerk hangt en is ingelogd en ik probeer dan vanaf aan andere PC remote desktop naar de travelmate te doen, dan verbreekt de travelmate z'n WLAN verbinding op het moment dat ie van user switcht. Op dat moment is dus ook de remote desktop sessie verbinding om zeep. Als ik zorg dat de laptop niet ingelogd is, dan kan ik wel een remote desktop sessie starten. Dit probleem heb ik niet als de laptop via UTP in het netwerk hangt. Waarom wordt de WLAN verbroken bij een userswitch?

En dan iets heel anders: Mijn precious heeft de afgelopen week ook een scheurtje in de klep ontwikkeld :( In mijn geval zit ie linksboven. Nu maar afwachten of er meer scheurtjes ontstaan. Valt dit soort ongein trouwens onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Je kunt de CPU dus upgraden... of je ook naar een Dothan kan weet ik niet.
Zoals gezegd lijkt bios 4A15 er wel support voor te hebben. Time will tell.
De vraag is of het wel zin heeft om de CPU te upgraden. De videokaart kun je niet upgraden, dus de vraag is of een snellere CPU wel zoveel zin heeft als de videokaart (en waarschijnlijk ook de HD) een bottleneck blijven.
Wat een onzin. Er zij wel meer redenen te bedenken om de CPU te upgraden dan alleen snellere spelletjes. In mijn werkbak thuis zit ook nog gewoon een G400, en in de bak op kantoor zit zelfs een oude 2MB Mystique. Snel zat.

En HD is heel simpel te vervangen met een sneller 5400rpm of zelfs 7200rpm exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik neem aan dat Acer die scheurtjes wel repareert onder de garantie, het is namelijk gewoon een constructie fout als dit soort dingen ontstaan... de gebruiker kan daar zelf niets aan doen en kan daar dan ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden.

Zelf heb ik trouwens ook iets vervelends ontdekt aan mijn TravelMate. Het linker scharnier van het scherm is waarschijnlijk iets mis mee. Als mijn scherm open staat dan is er niks aan de hand en sluiten het grijzen en zilverkleurige gedeelte van de klep gewoon op elkaar aan. Echter als ik de klep sluit dan wordt er op een of andere manier druk op dat draaipunt uitgeoefend en komt er opeens een kier tussen de twee delen (tussen het zilverkleurige deel van de klep en het grijze deel van de klep).
Erg vervelend want ik ben bang dat hierdoor er in doe toekomst ook scheuren in het plastic zullen ontstaan.

Het is een beetje een vage uitleg, maar ik zal morgen even wat foto's posten om het duidelijk te maken.

[quote]Wat een onzin. Er zij wel meer redenen te bedenken om de CPU te upgraden dan alleen snellere spelletjes. In mijn werkbak thuis zit ook nog gewoon een G400, en in de bak op kantoor zit zelfs een oude 2MB Mystique. Snel zat.

En HD is heel simpel te vervangen met een sneller 5400rpm of zelfs 7200rpm exemplaar.[quote]
Ja ik weet niet, maar zelf zie ik er niet zo het nut van in. Ik heb het hier niet over spelletjes. Ik zie namelijk het nut niet van een snellere CPU voor bv office applicaties. De 1.6 Ghz die er nu bij mij in zit is snel zat voor het gebruik van office applicaties en ontwikkel tools.
Misschien dat het voor video editting ofzo handig is, maar daar loop je weer tegen de bottleneck van de HD aan. Dus dan houd het sowieso in dat je er een nieuwe HD bij moet kopen.
Voor grafische programma's als Photoshop is de TravelMate sowieso al niet geschikt (zeker vanwege de ronduit beroerde kleurechtheid en het ontbreken van 32bit kleuren weergave), dus daarvoor upgraden lijkt me ook net echt zinnig.
Maar goed ieder die toch upgrade zal er wel zo z'n rede voor hebben neem ik aan. Het is mogelijk dus dat is in iedergeval al iets.

[ Voor 38% gewijzigd door Schmoove op 23-02-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
M'n laptop weer terug. Mainboard is dus vervangen (alweer) en "tested-OK/"
Eens zien of we dit keer geluk hebben... De (verzend)doos ziet er ondertussen uit alsof het pakket 5 keer de wereld is rondgestuurd: stikker over stikker over vrachtbrief, etc :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Ik heb op deze laatste pagina aardig wat reacties gezien van mensen met de vraag of het wel verstandig is deze laptop aan te schaffen en ik moet zeggen dat ik er erg veel spijt van heb. Mijn laptop heb ik eind september aangeschaft en is nu voor de 5de keer RMA. Mijn historie:

- Laptop aangeschaft bij de Laptopper met pixel warranty. Ik had een dood pixel (hot eigenlijk) en kreeg bij de laptopper een andere laptop.
- De andere laptop had dus last van een klevende linkermuisknop. Dus laptop RMA
- Laptop kwam na een week terug, euvel niet verholpen. Nog steeds last van klevende muisknop. Ze hadden uppercase vervangen.
- Dus laptop 2de keer RMA voor zelfde euvel met begeleidende brief erbij dat het vervangen van de uppercase niet de oplossing was en eerder aan de printplaat eronder ligt ofzo. Kreeg laptop na 2de keer terug, was weer alleen de uppercase vervangen en je raadt het al, klevende muisknop probleem NIET opgelost. Ik begin nu pissed off te worden en neem contact op met de Laptopper. Zij raden mij aan de laptop weer RMA te sturen.
- Laptop gaat voor derde maal RMA. Weer begeleidende brief erbij dat het dus niet alleen de uppercase zal zijn. Kreeg derde maal laptop terug, maar weer alleen de uppercase vervangen, maar klevende button was over. Laptop stond 30 minuten aan en over. Harddisk viel uit, waarschijnlijk verkeerd in elkaar gezet.
- Laptop gaat voor vierde maal RMA. Ik word goed geholpen door vwk en spreek af dat ik er een dag vrij voor neeem, de laptop breng en kan wachten op de reparatie. De laptop is eindelijk werkend terug bij mij.
- Na twee maanden, RS_003 had gelijk, keert het klevende muisknop gebeuren terug en ik heb last van een donkere vlek in het scherm (backlight probleem). Heb ik vwk aan de telefoon en die zegt dat het klevende muisbutton euvel komt, omdat er een fout zit in de revisie van de printplaat van het touchpad :? Hallooow? dat vertelde ik je toch al bij de tweede keer RMA? Hij si nu dus nog onderweg, want ik heb hem vrijdag afgeleverd bij Acer.

Ik heb er een zwaar hoofd in of mijn laptop nu goed gerepareerd zal worden, maar ik blijf hoop houden. Ze proberen je bij Acer wel goed te helpen, maar ik heb echt enorme spijt dat ik deze laptop heb aangeschaft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Dubbelpost, zeer trage verbinding hier op mijn werk. Excuses.... :9

[ Voor 96% gewijzigd door HJR op 23-02-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Erwinh schreef op 23 februari 2004 @ 11:27:
M'n laptop weer terug. Mainboard is dus vervangen (alweer) en "tested-OK/"
Eens zien of we dit keer geluk hebben... De (verzend)doos ziet er ondertussen uit alsof het pakket 5 keer de wereld is rondgestuurd: stikker over stikker over vrachtbrief, etc :|
Moet je mijn doos eens zien. Ziet er werkelijk niet meer uit. Maar daar is hij in principe wel voor, niet bedoeld om in een vitrinekast te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ja ik weet niet, maar zelf zie ik er niet zo het nut van in. Ik heb het hier niet over spelletjes. Ik zie namelijk het nut niet van een snellere CPU voor bv office applicaties. De 1.6 Ghz die er nu bij mij in zit is snel zat voor het gebruik van office applicaties en ontwikkel tools.
Ik heb de 1.3GHz. En ja, het is idd ruim, ruim voldoende voor OpenOffice, the Gimp, VC++, eVC++ 3 etc, maar ik heb wel een applicatie waar ik nu nog op wachten zeg maar. (100% CPU afhankelijk)

Als het in de toekomst relatief eenvoudig en goedkoop is om er een nieuwe CPU in te zetten. Grootste probleem waarschijnlijk wordt de verkrijgbaarheid van een losse Dothan... Een inkoopactie tegen die tijd? :z
Misschien dat het voor video editting ofzo handig is, maar daar loop je weer tegen de bottleneck van de HD aan. Dus dan houd het sowieso in dat je er een nieuwe HD bij moet kopen.
HD is nu al niet van het snelste soort, maar zoals gezegd eenvoudig te vervangen.
Voor grafische programma's als Photoshop is de TravelMate sowieso al niet geschikt (zeker vanwege de ronduit beroerde kleurechtheid en het ontbreken van 32bit kleuren weergave), dus daarvoor upgraden lijkt me ook net echt zinnig.
Hm, nou heb ik niet alle voorgaande deeltjes gevolgd, maar je zegt dus dat de TFT pannel van de laptop <24 bit echte kleurdiepte heeft? 18-bit dithered ofzo? Zou me dan wel een beetje genaaid voelen, heb deze laptop gekocht mede omdat er duidelijk "true color"/"24bit" (pick one) gespecificeerd stond.
En de TFT pannel is idd niet de beste in zijn soort, normaal gesproken zou ik het verschil nog wel kunnen zien maar hier twijfel ik sterk. Eigenlijk maakt het dus niets uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
HJR schreef op 23 februari 2004 @ 11:41[/message]:
[...]

Moet je mijn doos eens zien. Ziet er werkelijk niet meer uit. Maar daar is hij in principe wel voor, niet bedoeld om in een vitrinekast te plaatsen.
Even een enigzins crappy foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/erwinh-Acerdoos.jpg

(Foto genomen met SE T630)

[ Voor 8% gewijzigd door Prutsky op 23-02-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nexxennium schreef op 23 februari 2004 @ 12:45:
Hm, nou heb ik niet alle voorgaande deeltjes gevolgd, maar je zegt dus dat de TFT pannel van de laptop <24 bit echte kleurdiepte heeft? 18-bit dithered ofzo? Zou me dan wel een beetje genaaid voelen, heb deze laptop gekocht mede omdat er duidelijk "true color"/"24bit" (pick one) gespecificeerd stond.
En de TFT pannel is idd niet de beste in zijn soort, normaal gesproken zou ik het verschil nog wel kunnen zien maar hier twijfel ik sterk. Eigenlijk maakt het dus niets uit :P
Ik heb het nog even nagekeken en ik heb maar deels gelijk.
Het paneel is misschien wel 24bit True Color..... tenminste als de laptop aan de netvoeding hangt.
Ik zou zeggen open Photoshop (of Gimp ofzo eens), maak een nieuwe image van 800x600 bv en vul die eens met een zwart->wit gradient.
Als de laptop op de adapter werkt, dan zul je zien dat het er prima uitziet, mooie vloeiende gradient (zal waarschijnlijk 24bit zijn). Trek nu vervolgens de stekker eruit en je ziet duidelijk dat het paneel terugschiet naar een 18bit mode (waarschijnlijk) met dithering.
Aangezien ik meestal op de batterij werk erger ik me daar gigantisch aan. Ik kan ook nergens vinden of dit terugvallen uit te zetten is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heeft dat niet veel meer te maken met de power saving settings van de videochip? Ik ben te lui om nu na te kijken, maar er zit een optie op om automatische de color depth omlaag te gooien.

Wel gaat de verlichting van het scherm wat meer zijn best doen als je hem aan de adapter hangt, stroom genoeg dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nexxennium schreef op 23 februari 2004 @ 13:49:
Heeft dat niet veel meer te maken met de power saving settings van de videochip? Ik ben te lui om nu na te kijken, maar er zit een optie op om automatische de color depth omlaag te gooien.

Wel gaat de verlichting van het scherm wat meer zijn best doen als je hem aan de adapter hangt, stroom genoeg dan.
Ja klopt er zit zo'n functie in de ATi drivers, PowerPlay namelijk. Maar daar heb ik het natuurlijk al uit staan. Ik denk dat het "probleem" toch bij het scherm ligt.
Zeker omdat die functie in de ATi drivers de colordepth terug gooit naar 16bit, waardoor je dus in Windows XP bijvoorbeeld je schaduw effecten verliest bij je iconen. Dit zie je heel duidelijk. Echter de terugval in colordepth die ik beschrijf doet dat absoluut niet. Alles wordt nog netjes in 32bit gerenderd door de videokaart, maar de LCD toont het niet meer netjes in 24bit, maar dithered het geheel.

[ Voor 28% gewijzigd door Schmoove op 23-02-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik zie geen verschil eigenlijk. That is, ik zie met of zonder externe voeding evenveel banding terug komen. Het lijkt ietwat gedithered te zijn, maar als het idd 18-bit dithered is, dan is dat op een 1400x1050 scherm heel lastig te zien...

Overigens die banding zie ik op een normale CRT en 24-bit kleurdiepte ook, maar dat komt gewoon doordat true color helemaal niet zo "true color" is... Helaas zit er geen Parhelia in de TM800 :P (echte 30-bit kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op 23 februari 2004 @ 11:30:
- Na twee maanden, RS_003 had gelijk, keert het klevende muisknop gebeuren terug en ik heb last van een donkere vlek in het scherm (backlight probleem). Heb ik vwk aan de telefoon en die zegt dat het klevende muisbutton euvel komt, omdat er een fout zit in de revisie van de printplaat van het touchpad :? Hallooow? dat vertelde ik je toch al bij de tweede keer RMA? Hij si nu dus nog onderweg, want ik heb hem vrijdag afgeleverd bij Acer.
Pssst... ik omschrijf alleen het probleem, ik repareer ze niet. :X

Verder zal ik mijn in elk Acer topic afzijdig gaan houden, gaat mij iets teveel tijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
na vrijwel alle Acer 800 series topics te hebben doorgelezen kom ik toch wel een beetje tot de conclusie dat dit niet echt een goeie laptop is om te kopen....

Het is wel voor mij een heel aantrekkelijke laptop en ik heb ook lang overwogen deze te kopen.. nu ik bijna over de financiele middelen beschik twijlfel ik toch nog.

Ook twijfelde ik tussende Dell inspirion 8900 (hier heel lange levertijden en wachttijden en ik wil hem SNEL hebben!)

De volgende voordelen maakte het voor mij aantrekkelijk voor deze laptop te kiezen:
-bluetooth ondersteuning
-goede grafische kaart
-energiezuining
-lichtgewicht
-'centrino'
-'goede prijs voor centrino laptop'

Verder zijn er natuurlijk ook Benq, Promedion en Jewel laptops te koop maar deze merken klinken mij erg onbekend in de oren.... en missen vaak een goeie grafische kaart en bluetooth functie

Verder had ik nog een vraagje:
Kan ik ipv de standard Intel Pro 2100 802.11b netwerkkaart
ook kiezen voor de vernieuwde versie?
dus dat ik de Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection
d'r inzet die iets sneller is en ook de 'g' (54 mbit) standaard ondersteund !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krn176 schreef op 23 februari 2004 @ 21:49:
na vrijwel alle Acer 800 series topics te hebben doorgelezen kom ik toch wel een beetje tot de conclusie dat dit niet echt een goeie laptop is om te kopen....

Het is wel voor mij een heel aantrekkelijke laptop en ik heb ook lang overwogen deze te kopen.. nu ik bijna over de financiele middelen beschik twijlfel ik toch nog.

Ook twijfelde ik tussende Dell inspirion 8900 (hier heel lange levertijden en wachttijden en ik wil hem SNEL hebben!)

De volgende voordelen maakte het voor mij aantrekkelijk voor deze laptop te kiezen:
-bluetooth ondersteuning
-goede grafische kaart
-energiezuining
-lichtgewicht
-'centrino'
-'goede prijs voor centrino laptop'

Verder zijn er natuurlijk ook Benq, Promedion en Jewel laptops te koop maar deze merken klinken mij erg onbekend in de oren.... en missen vaak een goeie grafische kaart en bluetooth functie

Verder had ik nog een vraagje:
Kan ik ipv de standard Intel Pro 2100 802.11b netwerkkaart
ook kiezen voor de vernieuwde versie?
dus dat ik de Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection
d'r inzet die iets sneller is en ook de 'g' (54 mbit) standaard ondersteund !
bij dell kun je er ipv de intel pro wireless 2100 b een dell 1300 b/g of dell 1400 a/b/g in laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Allereerst bij voorbaat mijn excuses als de vraag al eerder is gesteld, maar ik kon het onderwerp in de 7 delen niet vinden.

Nu mijn vraag:

Ik heb een TM 803LMI net een paar dagen in huis en het valt me op dat het icoontje op de taakbalk van energiebeheer, APCI (het vorige APM) niet verandert als je van netstroom naar accu en omgekeerd gaat. Ik heb dus geen idee hoeveel er over is als ik 'm meeneem. In de BIOS is hieromtrent niets in te stellen.

Heeft een van jullie een idee hoe dit op te lossen is?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:48:
[...]

Pssst... ik omschrijf alleen het probleem, ik repareer ze niet. :X

Verder zal ik mijn in elk Acer topic afzijdig gaan houden, gaat mij iets teveel tijd inzitten.
Jammer want ik vind dat je ons hier goed helpt. Tsja en die tijd kan je natuurlijk beter in je meissie stoppen :P Groot gelijk heb je hoor..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Dit geloof je niet... Is het mogelijk dat de "Notebookmanager" een corrupt password wegschrijft in de BIOS? Ik heb dit vanmiddag ingesteld, laptop naar hibernation laten gaan en nu herkend hij het password niet?!?!? :? :?
Hoe kan dit nou? Ik weet toch echt zeker welk password ik heb ingevoerd!
Is dit eventueel te resetten, zelf???
Bios versie 4A11 en foutmelding na 3 keer fout |System disabled [02340]
Edit..
Begin echt wanhopig te worden, maar ook dit lijkt een bestaand probleem ofzo:
http://groups.google.com/...129.250.170.95%26rnum%3D3

Het password bevat geen 's' maar wel hoofd/kleine letters en leestekens, en is 8 karakters lang. Ik heb het met notebookmanager 4 keer achter elkaar moeten intypen (supervisor en HDD password), en gebruik dit password vaak. Ik zal het dus niet zomaar hebben misgetypt...

[ Voor 63% gewijzigd door Prutsky op 24-02-2004 21:17 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Laatst online: 18-08 17:56
nog een vraagje over deze laptop..

hoe is de kwaliteit van het beeldscherm bij het spelen van games en hoe is het geluid? wat mij opvalt in de polls is het 'grote' % van mensen met een Acer TM laptop dat 'problemen' ondervind bij gebruik van de laptop zoals pieptonen en slecht geluid...

Zelf zit ik te twijfelen tussen de
Satellite M30-604 Centrino 1,6Ghz 60GB 512MB DVD-RW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN
mooi beeld (naar het schi)
goed geluid (geintegreerde harmon kardon(echter over Toshiba Centrino

en de Acer TM 803 LCib heeft vrij slecht geluid en ik lees veel problemen..

de Prijs komt bij beiden goed met elkaar overeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Whaaaa! Gelukt maar hoe?!?!
Dit is erg vreemd allemaal. Na veel geklooi ben ik er achter gekomen dat dit iets met de numluck functie te maken heeft. In mijn password gebruik ik een '&' teken. Het lijkt erop dat numlock aan heeft gestaan bij het invoeren van het password onder windows/notebookmanager. Uiteindelijk ben ik in het systeem gekomen door de numlock functie in te schakelen.
Ik kan me echter niet herinneren dat ik numlock aan had staan bij het invoeren van de beide passwords. Had wel opgevallen namelijk denk ik.
Maar goed, ik kon weer in Windows komen! Nu wou ik het password uitzetten natuurlijk! Ook nu was het weer lastig het juiste password te achterhalen.
Wat het password moest zijn werkte in ieder geval niet. Met numlock werkte het ook niet. Het leuke was namelijk dat door de numlock in combinatie met het '&' teken de cursor naar links gaat. Gewoon doortypen was geen optie. Fout password...
????
Uiteindelijk moets ik na de '&' weer een keer pijltje rechts doen en dan verder typen...
Oftewel: gebruik Notebook Manager niet voor het invoeren van je superviser/hdd password. Zeker niet als er "vreemde" karakters in het password hebt... :*)

[ Voor 58% gewijzigd door Prutsky op 24-02-2004 22:44 . Reden: Post afgetypt, te snel verstuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 22:16:
[...]

bij dell kun je er ipv de intel pro wireless 2100 b een dell 1300 b/g of dell 1400 a/b/g in laten zetten
Waar ik nu benieuwd naar ben: zijn de dell wireless toestanden net zo zuinig met energie als het centrino wifi setje? En zijn ze de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28
Ik heb een poosje terug m'n laptop (ACER TM800) geformateerd en daarna Windows XP er terug op gezet en alle Windows Updates gedaan. Nu heb ik ook alle drivers gedownload die in de startpost van dit topic staan.. Kan ik deze nu alle zonder problemen installeren? En welke vga en audio drivers zijn het beste: de officiële van Acer of die third party drivers die er staat? En nog één vraagje, wat houd die mobility mob precies in? :?

[ Voor 7% gewijzigd door blakez op 25-02-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Mijn ervaring:
- alle drivers van de Acer-site zijn goed
- vga-driver van Acer laat de fan minder vaak aanspringen dan bij gemodificeerde drivers van Ati zelf
- de bluetooth-drivers zoals beschreven in het aparte topic werken prima, essentieel als je een Bluetooth-muis of printer wilt gebruiken

Mobile Mod past de installatiebestanden van de Ati-drivers aan. Normaliter zou een installatie niet mogelijk zijn op een draagbaar systeem.

Verwijderd

Ten eerste, voor de mensen die deze laptop overwegen:
Ik ben een zeer blije gebruiker van de TM 800 en heb er 1 keer een probleem mee gehad, na reparatie keurig alles vervangen een geen echte problemen meer.

Verder;
Ik heb deze muis van Microsoft:
Afbeeldingslocatie: http://www.comprun.com/item_images/MS-MOUSE-IEO.JPG
Is het daarmee mogelijk om via de IR poort van de TM te muisen, of is het niet prettig om met dat korte bereik van IR te muisen?
Ik las daarnet iets over de bluetooth muis via de bluetooth-port. Heeft iemand de link van dat topic ofzo?

p.s. Hoe werkt dat power-booster eigenlijk, of beter gezegd, wat verandert er en kan het kwaad?

Tank U again!

Verwijderd

Muizen via infrarood (als dat al kan) zou ik maar snel vergeten, het infrarood recievertje zit aan de voorkant van het notebook, dus dan zul je altijd de muis er voor moeten leggen en dan bewegen. Sowieso wordt er al een aantal jaar niet meer gemuist via infrarood omdat het gewoon te crappy is

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik heb die muis ook, maar die werkt op radiotechnologie en niet op infrarood, dus dat gaat helaas niet lukken. En een muis op infrarood lijkt me heel irritant werken... . Je kunt natuurlijk wel gewoon de ontvanger aansluiten op de laptop en de muis gebruiken.

Met bluetooth kun je natuurlijk wel zonder een extra ontvanger gebruik maken van een muis en/of toetsenbord, zie voor meer info daarover: [rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 22:16:
[...]

Deze vraag kun je waarschijnlijk beter in het dell 8600 topic stellen ;) .
BAUKstEr schreef op 25 februari 2004 @ 16:50:
Mijn ervaring:
- vga-driver van Acer laat de fan minder vaak aanspringen dan bij gemodificeerde drivers van Ati zelf
De gemodde 4.2 drivers van Ati doen het bij mij gewoon goed, ik heb geen last ervan dat de fan eerder/meer aan springt.

Last but not least nog een vraagje... een tijdje geleden gaf iemand de link naar intel waar stond dat er nieuwe Intel drivers en Proset utility beschikbaar zijn voor de Wifi kaart. Acer is zoals gewoonlijk niet al te snel en heeft ze dus nog niet (ja, er staat een link naar een zogenaamde nieuwe versie, maar gedownload blijkt die nog ouder te zijn dan degene die ik nu heb |:( ). Graag dus een link naar een nieuwe versie _/-\o_ .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Ik heb net voor het eerst een monitor op de vga-out aangesloten.
Dat gaat op zich prima maar ik krijg de refresh rate niet omhoog, deze blijft op 60Hz staan.

Als ik in display properties, tab display, de monitor configureer op bv. 1024x768 met een max refresh van 100Hz en vervolgens op apply druk blijft de refreshrate rustig op 60Hz staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/display_prop.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/display_prop2.jpg

De lcd blijft natuurlijk wel op 60Hz omdat ik hier niet aan zit er pielen.
Hebben deze twee met elkaar te maken? Lijkt me handig als je de monitor onafhankelijk van de lcd kan instellen.

Iemand een monitor op 60Hz + gekregen....en hoe heb je dat gedaan...?

• Hoedje
Je moet even kijken, je moet waarschijnlijk of van die aangesloten monitor de main monitor maken (groene knopjes onderste screenshot). En anders wil het misschien helpen om het panel van de notebook uit te schakelen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Primair maken geeft geen verschil en als ik de panel uitschakel gaat de monitor ook gelijk uit. Het lijkt er dus op dat de panel aan moet staan eer de monitor ook aangeschakeld kan worden.

Is het jou wel gelukt om het panel uit te schakelen en de monitor aan? Of om je refresh rate te verhogen naar 60+ ?

Misschien ligt het aan de drivers? Ik heb nu Acer vga driver (7.83) geinstalleerd.

[edit]

oh, kan wel de panel uit en monitor aan. het groene knopje licht alleen niet op, vandaar dat ik dacht dat het niet werkte.
Nog steeds staat er 60Hz in de displays tab. In de monitor properties staat de max refreshrate op 85Hz.

DCC Information geeft een max reported refresh rate van 120Hz, ga ff uitzoeken wat dat nu weer betekend...

[edit2]
Display Data Channel

A data channel used by newer monitors which communicates a monitor's properties (such as maximum resolution and refresh rate) to the associated video adapter. This helps the system present valid options to the user for configuring the display.
Als ik de button <Use DDC info.> aan vink blijft de boel op 1024x768,60Hz staan. DCC info geeft toch heel wat anders aan.
Note

Where two display devices are enabled and set to the same display mode, the refresh rate of the displays will be the same, being limited by the display with the lower refresh rate.
De refreshrate van de panel kan ik niet verhogen, als ik de panel uitschakel en er dus geen limiet meer is....werkt het nog niet.

/me geeft het niet op :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 16:59

Nakebod

Nope.

Zo, kan eindelijk ook eens pics posten van mijn scheur"tje" in het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.rutten1/scheur.jpg
Scherm is niet smerig (Pas gecleand), stof lijkt gewoon zo groot :P

Als het meezit kan ik hem na volgende week rma sturen, heb ondertussen wel genoeg "probleempjes" verzameld, welke feitelijk op scheur na zelf op te lossen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Nakebod op 27-02-2004 13:53 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Iemand een idee of NetStumbler met de TM 800 serie werkt. Als ik het goed begrijp niet namelijk (niet compatible met Intel).
Ik reis veel met de trein en heb gemerkt dat ik soms WiFi accesspoints/hotspots ontvang. Meestal ben ik niet snel genoeg om erachter te komen wat voor mogelijkheden ik allemaal eventueel heb. Iemand ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik werk met nix anders dan NetStumbler, en werkt gewoon, al heel lang.
Maar in de trein, heb wel eens paar keer gescant onderweg van Nijmegen naar Amsterdam, en terug, maar echt veel bruikbare dingen vind je niet, tegen de tijd dat je een ip heb is het bereik alweer weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Ik zal wel eens kijken of ik vanavond bij Tilburg weer iets opvang (BreexzFM ??) mbv NetStumbler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

IJ

Erwinh schreef op 27 februari 2004 @ 14:05:
Iemand een idee of NetStumbler met de TM 800 serie werkt. Als ik het goed begrijp niet namelijk (niet compatible met Intel).
Ik reis veel met de trein en heb gemerkt dat ik soms WiFi accesspoints/hotspots ontvang. Meestal ben ik niet snel genoeg om erachter te komen wat voor mogelijkheden ik allemaal eventueel heb. Iemand ervaring met dit?
NetStumbler werkt perfect op de laptop....heb al op meerdere netwerken zitten internetten vanuit de auto >:)

Het bereik is echter vrij beperkt...zo gauw als je een netwerk vind moet je echt de auto stil zetten anders ben je um al weer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
moet je even zorgen dat je de drivers pakt waarmee de TM800 is geinstalleerd dus de standaard drivers. Nieuwere drivers zorgen dat NetStumbler zichzelf sluit. :Y)

Zelf met mijn Linksys AP wil ie niet altijd snel reconnecten met standaard drivers, nieuwe drivers daarentegen connect deze direct zal morgen wel even kijken welke versie's het zijn.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

@ RS_003

Ik heb de plaatjes naar een gratis lycos account verhuisd die ik nog had. De reden, mijn traffic per maand kwam een beetje akelig dicht bij mijn max de afgelopen maanden. Dus verander got.chen.nl naar members.lycos.nl/limietz/GoT en dan moeten de plaatjes in de openingspost het weer doen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik heb even de topics doorgelezen maar ik heb nu een probleem wat ik nog niet ben tegengekomen op GOT..
Als ik me TM803 opstart komt er zo'n herrie uit dat de katten zich helemaal doodschrikken.. Het is een geluid wat lijkt alsof je de microfoon bij een box houdt en het dus als een idioot gaat resoneren. Het komt vanuit de kant van de harde schijf. Als ik hard knijp lijkt het minder te worden.
Op het moment dat XP bij het punt kom dat ik mijn icoon aan kan klikken houd het op.

Ik ga zo even testen of het aan mijn microfoon ligt (even volume uitschakelen en opnieuw proberen), maar ik heb het nu plotseling sinds een week. Naast die piep word ik steeds gekker van de morse piep van de harde schijf. Binnenkort dus maar eens opsturen als ik hem een paar dagen kwijt kan.
Dit word de tweede keer, want de eerste keer was na ongeveer een week de harde schijf compleet gecrashed.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

WaSteiL schreef op 29 februari 2004 @ 18:00:
Binnenkort dus maar eens opsturen als ik hem een paar dagen kwijt kan.
Een paar dagen is wel een optimistische schatting voor een reparatie bij Acer hoor... Doe maar een paar weken...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Moartn schreef op 29 februari 2004 @ 18:08:
[...]

Een paar dagen is wel een optimistische schatting voor een reparatie bij Acer hoor... Doe maar een paar weken...
Met die gecrashte harde schijf was ik hem net iets minder dan 2 weken kwijt... en daarna nog een paar dagen om hem weer helemaal op orde te krijgen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk omdat hij toen nog onder DOA periode viel, en dan probeerd Acer het geloof ik in ongeveer 5 werkdagen af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Nakebod schreef op 27 februari 2004 @ 13:52:
Zo, kan eindelijk ook eens pics posten van mijn scheur"tje" in het scherm.
[afbeelding]
Scherm is niet smerig (Pas gecleand), stof lijkt gewoon zo groot :P

Als het meezit kan ik hem na volgende week rma sturen, heb ondertussen wel genoeg "probleempjes" verzameld, welke feitelijk op scheur na zelf op te lossen zijn.
Ik heb exact het zelfde probleem... Zelfs in dezelfde hoek van het scherm :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

SideSwipe_XP schreef op 29 februari 2004 @ 21:05:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem... Zelfs in dezelfde hoek van het scherm :/
Heb jij, of iemand anders die ook scheur in (linker)onderhoek heeft, het volgende ook:
Klap scherm open in 90 graden stand, |_ zoiets dus..
Kan je dan, in mijn geval, de linker kant, ongeveer 2 mm omhoog tillen?
Rechterkant kan dit niet, maar links wel. En op een of andere manier heb ik het idee dat misschien daarom teveel druk op die hoek komt, als je hem daarna verder open klapt.

Zou iemand zonder scheurtje in de hoek dit ook even kunnen controleren? Anders zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn, en dan nog een oplossing of nog beter, een middel om te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ja, dan zit er een speling in van ong. 2 mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die 2mm speling in het scherm alsmede het scheurtje linksonder in de rand om het scherm. Ik heb BTW ook last van "het zwiepende scherm".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nakebod schreef op 29 februari 2004 @ 21:31:
[...]

Heb jij, of iemand anders die ook scheur in (linker)onderhoek heeft, het volgende ook:
Klap scherm open in 90 graden stand, |_ zoiets dus..
Kan je dan, in mijn geval, de linker kant, ongeveer 2 mm omhoog tillen?
Rechterkant kan dit niet, maar links wel. En op een of andere manier heb ik het idee dat misschien daarom teveel druk op die hoek komt, als je hem daarna verder open klapt.

Zou iemand zonder scheurtje in de hoek dit ook even kunnen controleren? Anders zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn, en dan nog een oplossing of nog beter, een middel om te voorkomen :)
Ik heb nog geen scheurtje aan de linkerkant en hopelijk blijft dat ook zo (klop klop). Maar mij valt iets anders op. Sinds lange tijd ben ik is beneden gaan zitten. Het zonnetje schijnt lekker 8) . Toch mooi, jammer dat het een beetje koud nog is, anders kunnen we weer lekker naar buiten.

Maar ik dwaal een beetje af. Door de zon vallen me wat dingen op. Punt is dat ik nu zie dat mijn scherm er als het ware scheef op zit. Tussen de twee delen (zeg maar scherm & de rest) zit van recht naar links steeds meer ruimte. Verder valt het me op dat de ruimte boven de scharnier rechts dus ook veel groter is dan links. Dus als ik me scherm open en dichtklap komt er veel meer druk te staan op de linkerscharnier. Zodoende denk ik dus ook dat die het best wel is zou kunnen begeven en dan komen we dus uit op hetzelfde probleem als met de scheurtjes :/ .

Overigens heb ik (gelukkig) geen last van die 2 mm speling bij de scharnier links.

Ik hoop overigens dat het verhaal een beetje overkomt, maar bij dit soort dingen uitleggen helpen foto's altijd wel, maar ik heb geen digicam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb deze laptop nu ruim een half jaar. En pas nu net kwam ik er achter dat er op het acer logo aan de bovenkant ook een soort beschermsticker zit. Die is er nu ook af :P. Het logo glimt nu al een stuk beter.

Heeft iemand trouwens al de nieuwste Intel Wifi drivers downloadable gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hier nog een kleine foto van mijn "scheurtje" :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24746/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Heb nog een klein vraagje... Ik ga de laptop opsturen op rma, maar hoe moet ik hem inpakken? :? Iemand een mooi een veilig idee-tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Laatst online: 17:46

IJ

SideSwipe_XP schreef op 01 maart 2004 @ 15:25:
Heb nog een klein vraagje... Ik ga de laptop opsturen op rma, maar hoe moet ik hem inpakken? :? Iemand een mooi een veilig idee-tje?
In de doos waarin je hem hebt gekregen toen je hem kocht?

<of je moet deze niet meer hebben?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

IJ schreef op 01 maart 2004 @ 15:38:
[...]

In de doos waarin je hem hebt gekregen toen je hem kocht?

<of je moet deze niet meer hebben?>
Heb ge grote doos van de acer nog wel... maar dan moet ik die opvullen met piepschuim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06
w-k-pieters schreef op 01 maart 2004 @ 14:42:

De laatste wifi: 7.1 uit me hoofd gezegd met Intel Proset staan toch bij de XP downloads van de 80x, die tevens ook werken op de 66x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

SideSwipe_XP schreef op 01 maart 2004 @ 14:47:
Hier nog een kleine foto van mijn "scheurtje" :X

[afbeelding]
Dit vind ik dus wel een erg probleem. Ik heb mijn laptop nu voor de 5de maal RMA, en ik hoop dat mijne dit probleem niet gaat krijgen, al ben ik bang dat dit een veelvoorkomend probleem zal gaan worden. Ik weet wel dat als mijn laptop nu nog eenmaal RMA moet dat ik dan toch mijn geld terug wil.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Smirnoff schreef op 01 maart 2004 @ 16:09:
[...]

De laatste wifi: 7.1 uit me hoofd gezegd met Intel Proset staan toch bij de XP downloads van de 80x, die tevens ook werken op de 66x.
Nee helaas. Ik heb zelf nu de Proset Utility 7.1.2.0 & 1.2.2.8 drivers. Dat waren de nieuwste die ik kon vinden (van Dell). Maar er zijn alweer veel nieuwere uit volgens intel: http://www.intel.com/supp...wireless/sb/cs-008174.htm

De nieuwe nummertjes zijn: 7.2.0.0 4.2.0.0 1.6.0.56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 01 maart 2004 @ 14:42:
Ik heb deze laptop nu ruim een half jaar. En pas nu net kwam ik er achter dat er op het acer logo aan de bovenkant ook een soort beschermsticker zit. Die is er nu ook af :P. Het logo glimt nu al een stuk beter.

/me klapt scherm dicht, kijkt naar de bovenkant, rotzooit wat en trekt ook de sticker eraf
Was mij ook nooit opgevallen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:43:
[...]

/me klapt scherm dicht, kijkt naar de bovenkant, rotzooit wat en trekt ook de sticker eraf
Was mij ook nooit opgevallen |:(
lol mij ook niet heb em er ook meteen afgehaald. Glanst idd veel mooier nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Haha :+ Die had ik ook nog niet gezien. Er zit er ook een over het travelmate 800 plaatje linksboven het toetsenbord... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Erwinh schreef op 01 maart 2004 @ 20:08:
Haha :+ Die had ik ook nog niet gezien. Er zit er ook een over het travelmate 800 plaatje linksboven het toetsenbord... :D
Die had ik er al af. Was wel effe een gedoe maar toch

Op het acer logo?? Die had ik ook nog nie gezien :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehehe, was dus niet de enige
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 20:57:
[...]
Dat vind ik ook, heb het nog met geen enkele andere laptop meegemaakt, ook niet na jaren gebruik. En ook ik ben extreem zuinig met dat ding, heb uiteraard alle stikkers er nog als nieuw opzitten en zelfs het beschermingsplastic op het logo en aan de voorkant is er nog niet af 8)7
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Damn! :)
Ik denk dat er heel veel gebruikers van de TM80x ineens een paar plasticjes ergens afhalen :) :D

* Loft laat hem nog zitten zolang hij goed vast zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik heb ook pas na 2 of 3 maanden mijn laatste bescherm plasticje ontdekt en verwijderd, zover ik weet, en heb afgelopen paar maanden ook niets ontdekt, is nu wel alles eraf :P

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.